אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיבות ✔תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1 ✔...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:21:54תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
מהו האושר האמיתי ואיך אפשר להגיע אליו?

האושר האמיתי, לפי אליעד כהן, אינו נמצא בדברים חיצוניים או בהישגים חומריים, אלא הוא חוויה פנימית של האדם כלפי המציאות. אנשים רגילים לחשוב שאושר מגיע ממשהו חיצוני, כמו זוגיות טובה, כסף, בריאות, הצלחה בעבודה, אבל כל אלה הם דברים זמניים, אשר משתנים עם הזמן ולא מספקים תחושת שלמות מתמשכת. אליעד כהן מסביר שאושר אמיתי הוא מצב שבו האדם חווה שאין שום דבר שחסר לו, שהמציאות כפי שהיא מושלמת בעיניו באופן מוחלט. במצב כזה, האדם לא ירצה לשנות שום דבר.

למה אנשים מרגישים חוסר סיפוק למרות שיש להם הכל?

אליעד כהן מסביר שאנשים רבים נמצאים במרוץ מתמיד אחר דברים חדשים כי הם תמיד חושבים שהדבר הבא יביא להם את האושר. לדוגמה, אדם רצה מאוד זוגיות, וכשהוא משיג אותה, אחרי תקופה מסוימת הוא מתחיל להרגיש שמשהו עדיין חסר לו. אז הוא חושב שאולי ילד יביא לו אושר, ואז עוד ילד, אחר כך בית גדול יותר, וכן הלאה. אבל אליעד מדגיש שהבעיה היא לא במה שיש לאדם, אלא בגישה הפנימית שלו. כל עוד האדם מחפש את האושר מחוצה לו, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו.

איך אפשר להיות מאושר בלי שום תנאים?

לפי אליעד כהן, כדי להיות מאושר באמת ללא תנאים, האדם צריך להבין לעומק את המציאות שבה הוא חי. הוא צריך להגיע לתפיסה שהכל מושלם כפי שהוא כרגע. הוא נותן דוגמה: אדם סובל מכאב, הוא רוצה להפסיק את הכאב וחושב שאם יפסיק הכאב הוא יהיה מאושר. אבל אם האדם יבין לעומק מדוע הוא חווה כאב, מה המשמעות האמיתית של הכאב, ויראה שאין באמת הבדל בין כאב לבין הנאה - אז הוא יוכל להגיע למצב שבו גם הכאב לא ישנה לו. כי האדם לא באמת סובל מהכאב, אלא מההתנגדות הפנימית שלו לכאב.

מהי הדרך המעשית להפסיק לסבול ולחוות שלמות?

הדרך שאליעד מציע היא התבוננות פנימית עמוקה. אדם צריך לשאול את עצמו שאלות מהותיות כמו "מי אני באמת?", "למה אני רוצה את מה שאני רוצה?", ו"למה בכלל משהו מפריע לי?". על ידי חקירת השאלות הללו באופן יסודי, האדם יגלה שכל רצון, כל פחד, וכל התנגדות שהוא חווה, מגיעים מתוך תפיסה שגויה שהמציאות צריכה להיות אחרת. ברגע שהוא יראה שאין הבדל מהותי בין כל המצבים, ושהמציאות טובה בדיוק כפי שהיא, הוא יחווה אושר אמיתי.

איך מתמודדים עם פחדים וחרדות בדרך לאושר?

אליעד מסביר שפחד וחרדה נובעים מהתחושה שהאדם תלוי בתוצאה מסוימת, שהוא חייב שדבר מסוים יקרה או לא יקרה. למשל, אדם מפחד שיאבד את העבודה שלו או שיקרה לו משהו רע. אבל אם הוא ישאל את עצמו: "למה אני מפחד?", "מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות?", ו"מה משמעותו האמיתית של הדבר הזה?", הוא יגיע למסקנה שאין באמת סיבה לפחד. הוא יראה שהפחד מגיע מחוסר הבנה שהמציאות תמיד מושלמת, גם כאשר נדמה שהיא אינה כזו.

מדוע אנשים ממשיכים לחפש משמעות ולא מוצאים?

אנשים רבים מחפשים משמעות כי הם מרגישים שהחיים שלהם לא מלאים מספיק, והם זקוקים לסיבה שתיתן ערך לקיום שלהם. אבל אליעד מדגיש שהחיפוש אחר משמעות הוא בעצם ניסיון למצוא אישור חיצוני למציאות הפנימית של האדם. הוא אומר שהאדם צריך להפסיק לחפש משמעות מחוץ לעצמו ולהבין שהוא עצמו המשמעות. המשמעות לא נמצאת בעתיד או בדבר אחר, אלא במציאות כפי שהיא, ממש ברגע הזה.

איך להתמודד עם מציאות שלילית וקשה?

אליעד כהן נותן דוגמה למצב שבו האדם חולה במחלה קשה. האדם חושב שהמחלה היא שלילית, אבל אליעד מסביר שאין מציאות שלילית או חיובית, אלא המציאות פשוט קיימת כפי שהיא. האדם יכול להגיע לאושר גם בתוך מחלה או מציאות קשה אם יבין שמה שעושה את המציאות לשלילית הוא השיפוט שלו עליה, ההתנגדות שלו למה שקורה. אם האדם יפסיק להתנגד, הוא יוכל לחוות גם את המציאות הקשה כמשהו מושלם.

מה הקשר בין אושר לבין רוחניות?

אושר אמיתי ורוחניות, לפי אליעד כהן, קשורים זה לזה בקשר הדוק. רוחניות אמיתית, הוא אומר, היא לא תרגולים רוחניים או מדיטציות, אלא הבנה עמוקה של המציאות. אדם רוחני באמת מבין שאין הבדל בין הטוב לרע, בין היש לאין, ולכן הוא יכול להיות מאושר תמיד ובכל מצב.
מהי תכלית החיים והאם יש לסבל תכלית?

בהרצאה, אליעד מסביר את רעיון הסיבתיות והסיבות העמוקות שמאחורי כל פעולה או אירוע. הוא מתחיל בשאלה של סיבתיות, ומדבר על הרעיון של "הסיבה הראשונה". אליעד מציין שכאשר אין יותר מישות אחת, כלומר, הכל מתחיל ממקום של אחדות מוחלטת, לא ניתן לדבר על סיבה או תוצאה. הוא מציין שברגע שהכל נמצא באחדות מוחלטת, לא ניתן להבדיל בין יש סיבה ואין סיבה, משום שלמעשה, לא קיימת אפילו הבחנה כזו בהתחלה. כלומר, הכל קורה בהעדר הבחנה בין סיבה לתוצאה. על פי תפיסה זו, הכוונה היא שגם אם תאמר שהכל קורה ללא סיבה, הדבר לא שונה מהותית מאמרת "הכל קורה עם סיבה".

האם אפשר לחוות את התכלית בכל רגע?

אליעד מסביר שמאוד קשה להרגיש את התכלית במציאות היומיומית. למעשה, כל אדם עושה את פעולתו מתוך מטרה להשיג משהו. למשל, אדם בונה בית כדי שיהיה לו מקום לנוח, או עובד כדי להרוויח כסף. אולם התכלית הסופית של כל פעולה היא בסופו של דבר להרגיש טוב יותר, להיות שמח יותר, למצוא שלמות. אליעד מציין, אם היינו מצליחים לחוות את העולם כפי שאלוהים חווה אותו, היינו כל הזמן חווים את התגשמות כל רצונותינו. כל פעולה שהיינו עושים הייתה מובילה אותנו להתגשמות מיידית של התכלית.

האם ניתן להיות שמח מהמציאות גם אם אנו לא מבינים את התכלית?

בהמשך השיחה, אליעד מסביר איך אנשים נוטים לא לסבול מהמציאות כשהם מקבלים אותה כפי שהיא, אולם הדבר לא מביא אותם לשמחה אמיתית. הוא טוען שמי שמבין את מהות המתרחש ויודע מדוע הדברים קורים, יכול להרגיש את השמחה האמיתית. כל הזמן אנחנו פועלים מתוך רצון להשיג תוצאה מסוימת, אולם השמחה האמיתית תבוא כאשר נבין את משמעות הפעולות שאנחנו עושים ואת הדרך בה כל דבר שקרה לנו מוביל אותנו למקום של סיפוק פנימי.

מהי המשמעות של "שמע בקול אלוהים" ומהו שעשוע העולם הבא?

אליעד מתייחס לדברי רבי נחמן בספר "ליקוטי מוהרן", שם נאמר שצריך "לדעת את אלוהים בכל דרכיך". הרעיון המרכזי הוא שתכלית כל פעולה בעולם היא להגיע להכרה של אלוהים בכל דבר ובכך למצוא את התכלית שבבסיס כל פעולה. אליעד מציין את רעיון השעשוע של העולם הבא, שבסופו של דבר אנחנו צריכים להבין שמדובר בהבנה של שלמות אחת של כל התהליכים. הוא מציין שאם נצליח לחוות את כל רגע בחיינו כפי שאלוהים חווה אותו, נוכל להרגיש שלמים עם כל מה שקורה.

האם יש משמעות לסבל אם אנחנו מבינים את התכלית?

אליעד גם עוסק בשאלה איך סבל יכול להפוך לחוויה של שמחה. הוא מציין שלפעמים האדם סובל, אך כאשר הוא מבין את הסיבה האמיתית של הסבל ואת החיבור שלה לתכלית הסופית, הוא יכול למצוא גם בשעת סבל משמעות רבה. הוא מציין שבסופו של דבר כל דבר שיקרה לנו הוא כרצוננו, אם נבין את החיבור האמיתי שלנו לאלוהים ולתכלית של כל פעולה, נוכל להרגיש את השלמות בכל רגע.

מהו השעשוע האמיתי בעולם הבא?

ההבנה לפי רבי נחמן היא שכל תכלית של כל פעולה נובעת מאחדות האמיתית של כל דבר. הסבל שאנחנו חווים הוא בעצם התהוות של כל רצונותינו. אליעד מציין שבסופו של דבר, בשעשעו את העולם הבא, כל אחד יוכל להבין את משמעות הרצון, הסיבה והתכלית. השעשוע האמיתי הוא להבין שהכל שייך לאלוהים, כל פעולה, כל רצון - הכל הוא חלק מהשלם.
שאלה: כאשר חשבתי על הסיבה הראשונה, הבנתי שלא יכולה להיות סיבה כל עוד אין מצב שיש תוצאה.

אליעד: אתה צריך לחשוב על זה שאם אין שתי ישויות, ויש רק ישות אחת אז אי אפשר להגיד שיש תוצאה, כי אין שינוי.

אם בהתחלה הכל אחד, אז לא שייך להגיד שיהיה ככה, אין ככה, אין תכליתיות. זה לא אומר רק שאין סיבה זה גם אומר שיש העדר סיבה. הכוונה שאין סיבה, זה לא אומר שזה קרה בגלל שאין סיבה, אנשים חושבים שהכל קורה בלי סיבה אבל זה לא נכון, בנקודת ההתחלה עוד אין הבדל בין יש סיבה לאין סיבה, להגיד שהכל קורה בלי סיבה ולהגיד שהכל קורה עם סיבה זה אותו הדבר. אבל אתה חווה את החיים שקורים בשיא הסיבה, מה זה אומר? ברגע שמשהו קורה לך, למה זה קורה? מה התכלית של הדבר? זאת התכלית של הדבר. עכשיו אתה יכול להגיד שזה בלי סיבה כי אין תכלית, אבל זאת הסיבה שזה יהיה.

למשל עכשיו יירקו עלי, מה הסיבה? לאן זה מוביל? כדי שיירקו עלי.

שאלה: זה לא משנה אם יש סיבה או אין סיבה?

אליעד: זה לא כך, את אומרת מה אכפת לי אם יש סיבה או אין, אך זאת גישה שמכילה את המציאות, הכל בסדר, אבל אתה לא נהנה מהמציאות. שאתה אומר זה מה שיש אולי אתה לא סובל או סובל פחות, אבל אתה לא נהנה. אתה לא באמת שמח, איזה כיף שזה קרה, כי אתה לא חווה סיבה.

בסוף כדי שיהיה לך טוב את צריכה לרצות את הדבר, זה לא מספיק שאת לא מתנגדת, את גם צריכה לרצות אותו. למשל קרה לך עכשיו משהו רע, יש אדם שיגיד אני לא רוצה את זה, אחר יגיד לא אכפת לי ואחד יגיד אני רוצה את זה, עכשיו מי אומר אני רוצה את זה? רק זה שמבין למה זה קרה, ולכן הוא רוצה את זה.

תחשבי שכול החיים שלך את רוצה משהו וזה קורה, כמה היית שמחה? היית הכי שמחה, נכון? אבל צריך לחוות את זה בכל רגע.

שאלה: אני אתן דוגמה, למשל באתי לכאן בגלל שאני באה, אני נהנית בגלל שאני מגיעה, אין לי סיבה.

אליעד: אני לא חושב שאת נמצאת היכן שאני מדבר, האם את חווה את התגשמות כל חלומותיך בזה שאת יושבת על הכסא? לא, את באה כי זה נותן לך משהו, את נהנית מהאינטראקציה, את נהנית ממה שזה נותן לך בסוף. את לא נהנית מזה שאת פה, את נהנית מזה שזה נותן לך משהו. התוצאה רחוקה מהרגע הזה. התכלית של מעשיך לא נמצאת ברגע הזה, את מקווה להשיג תועלת באמצעות מה שאת עושה. נכון? כן.

זה תמיד נכון, כל אדם עושה את מעשיו למען תכלית, מי הישות שלא עושה בשביל תכלית רחוקה יותר? רק הישות הראשונה, למה? כי אם הוא היה רוצה איזה תכלית רחוקה יותר הוא היה עושה אותה כבר עכשיו, זאת אומרת שאם הוא עושה משהו, מה שהוא רוצה לעשות עכשיו, זה לעשות את המשהו הזה. אין לו שום רצון אחר, הוא לא רוצה את העולם הבא, לא רוצה לתקן לך את הנשמה מלפני, ואם הוא רוצה לעשות את השואה, הוא עושה אותה, ואין לזה שום קשר למה שהיה אתמול או שלשום.

אם תצליח לחוות את המציאות כמו שאלוהים חווה את המציאות, אז תצליח לחוות כל רגע את התגשמות כל רצונותיך. זה דבר גדול. למשל אדם שעבד והתאמץ 14 מיליון שנה ובסוף מגיע הרגע שהוא משלים את משימתו, אז הוא חווה את התגשמות כל רצונו, ואלוהים כל הזמן חווה את המצב הזה והאדם גם צריך לחוות כך את המציאות. זה דבר שאף אחד לא יכול להביא את האדם למצב הזה, זה לא עניין של אמונה, זה גם לא העניין לקבל את מה שיש, אף אחד לא יכול לגרום לך לחוות הנאה ממה שקורה, אלא אם אתה רוצה את זה כמו שאלוהים רוצה את זה.

שאלה: אם אתה מגיע לזה, האם אתה אף פעם לא כועס?

אליעד: אתה כועס, למה לא? מה רע בלכעוס?

שאלה: אני שואלת כי אני רוצה לדעת מה החוויה?

אליעד: אתה עושה הכל אותו הדבר, אבל חווה את זה אחרת. זה אבל פחות טוב מפרספקטיבה מסוימת, למה? כי אתה לא מתרגש יותר, כי יש לך תמיד את כל מה שאתה רוצה, אז איך אתה יכול להתלהב ממשהו. אבל עדיף הדבר הזה מאשר להיות באגף השני. רגע, למה הוספתי את זה? כי אם זה קורה לך בפעם הראשונה, אז אתה בהיי גדול, אבל אחר כך אתה מפסיק להתלהב, זה כמו אלוהים שלא מתלהב מיום ראשון יותר מיום שני, למרות שבכל רגע הוא חווה את כל התגשמות רצונו.

בספר ליקוטי מוהרן פרק יח, נאמר, בכל דרכיך דעהו, מה זה אומר? תמיד תדע את אלוהים, תמיד תזכור אותו, שתוכל להשיג את התכלית, שכולם רוצים להגיע אליה, בכל דבר.

המשך בספר ליקוטי מוהרן, פעם אחת נסענו בספינה וראינו את המטמון של היהלומים וכו', דע, שלכל דבר יש תכלית, ולתכלית יש עוד תכלית אחרת גבוה מעל גבוה, למשל תכלית בניין הבית, כדי שיהיה לאדם מקום לנוח, תכלית המנוחה שיהיה כוח לעבוד את השם, ותכלית העבודה וכו'. כשרבי נחמן אומר, דע, זהו סוג של אמת מוחלטת, זה לא דמוקרטיה, זה לא תלוי בך, דע לך שזה ככה זה. כי הוא מדבר מהמקום של המוחלטות. דע, זה ידיעה, זה לא הבנה, לא אמונה ולא תיאוריה, זה ידיעה אתה יודע שזה כך.

כול דבר שקורה בעולם יש לו תכלית. ולתכלית יש עוד תכלית, למעשה הוא לא אומר שום דבר, אומר ולא אומר. תדע לך שכול סיבתיות היא אמצעי להשיג סיבתיות גבוהה יותר, וכך הלאה, למשל למה אדם בונה בית? כדי שיהיה לו מקום לנוח, ולמה רוצה לנוח? כדי שיוכל לעבוד את השם, ותכלית העבודה? וכו'. שימו לב, שרבי נחמן לא מסביר מה זה וכו'.

יש כאן דבר והיפוכו, מצד אחד הוא מסביר שלכל דבר יש תכלית, אבל הוא גם אומר שלתכלית יש תכלית אחרת, זה ללא סוף, אז למעשה לא הגעת לשום פואנטה, אין תכלית מוגדרת. אבל שימו לב הוא נעצר, הוא לא אומר מה התכלית של העבודה למען אלוהים, הוא היה יכול לכתוב כדי שיתמלא הרצון של אלוהים, אבל כאן הוא נתקע, מדוע צריך למלא את הרצון של אלוהים? מה לאלוהים רע? הוא לא רצה להסתבך. הפיקח מבין. למעשה באי אמירה יש סוג של אמירה. כי למעשה זה הדבר הכי מעניין, הוא מנסה להסביר מה התכלית, ונעצר באמצע, למעשה זה סוג של תנסה להבין.

רבי נחמן מביא משהו מעניין שאתה קודם דברת עליו, בנושא התוצאה, אתה אמרת בלי תוצאה לא יכולה להיות סיבה. כאן רבי נחמן מסביר שהתכלית של כל דבר נמצאת בנקודה הראשונה של כל דבר, למשל כאשר אתה קם בבוקר לעבוד, אז אתה הרבה יותר רוצה את המטרה הסופית שלך, מאשר שאתה רוצה את העבודה. למשל אתה רוצה את המטרה הסופית להיות שמח, ומזה אתה גוזר הרבה תכליתיות, הסיבות שאתה עובד ומרוויח כסף, אבל למעשה האמצעים יותר מוחשיים, כי אתה כרגע עובד, המטרה שלך שאתה מדבר עם לקוח היא כדי שהוא יקנה את המוצר, זה מוחשי, אבל הוא אומר תדע לך שבמחשבה אתה לא מחובר לתכלית של הפעולה אלא מחובר לתכלית הסופית.

למשל אדם סובל, מדוע הוא רוצה שיהיה לו טוב, מדוע הוא לא רוצה את המציאות, הוא יכול להגיד טוב לי ולפתור את הבעיה, מהיכן בא לך הרצון הראשון לחשוב שבכלל אתה רוצה שיהיה לך טוב? מהיכן באה לך המחשבה לא לרצות את המציאות כמו שהיא? אדם שלא מבין מדוע הוא רוצה בכלל לשנות משהו במציאות, למה הוא לא מקבל אותה כמו שהיא, אז הוא לא יודע מה התכלית של הרצון שלו. כל מה שאתה עושה זה בגלל שאתה רוצה, אבל אם אתה לא יודע למה אתה רוצה, אז איך תדע למה אתה עושה?

קודם כל נכנס לך ג'וק שזה טוב וזה רע, ואז אתה רוצה לשנות את המציאות, כדי לא לסבול, אבל למה מההתחלה אתה רוצה לשנות? מה רע במציאות? אני רוצה להראות כאן, שיהיה לכם ברור, שאף אחד לא יודע מה הוא עושה כאן, אף אחד לא יודע שום דבר.

נחזור לרבי נחמן, הוא אומר שהתכלית מחוברת למחשבה יותר מהדבר, שתדע לך שלפני שאתה מתחיל את התהליך, היה לך בראש את הדבר הסופי. ונמשיך, שתדע שהתכלית של הבריאה היא השעשוע של העולם הבא, אבל לא מסביר מה זה השעשוע של העולם הבא, למה? כי לא צריך לדעת תמיד מה התכלית, כשטוב לך אתה לא צריך לדעת מה התכלית. אם אתה חווה את שעשוע העולם הבא, אז מה אכפת לך מהתכלית. לכן על שעשוע העולם הבא, לא אכפת לך מהתכלית, כי אתה כל הזמן טוב לך, אם יש תכלית וגם אם אין תכלית. למעשה בסוף התכלית היא ליהנות, שיהיה לך טוב.

שאלה: למעשה מה שהבנתי שלאלוהים אין תכלית.

אליעד: יש תכלית, אבל התכלית שלו לא רחוקה יותר ממה שהוא עושה, הוא לא עושה משהו כדי להשיג דבר אחר, זאת הכוונה שאין לו תכלית. ואם הייתי אומר לך שהוא עושה עכשיו כדי שעוד שלוש מאות שנה יקרה משהו, האם זה היה עונה לך? וגם אז היית שואלת ולמה הוא רוצה את זה? אפשר להגיד שעוד שלוש מאות שנה יגיעו ימות המשיח, אבל תשאלי מדוע הוא רוצה את ימות המשיח? השאלה מדוע הוא עושה? זה לא רק בשביל מטרה רחוקה.

שאלה: זאת שאלה שאין לה תשובה?

אליעד: יש כמה תשובות, אולי הוא עושה בלי לרצות, אולי הוא בכלל לא עושה, אולי שום דבר לא נעשה, אבל מהפרספקטיבה שהוא עושה, הוא עושה למען העשייה. הוא עושה בגלל שעכשיו הוא רוצה לעשות את זה.

שאלה: למעשה התפיסה שלנו היא שהאדם תמיד עושה פעולה למען משהו?

אליעד: ולכן האדם תמיד סובל, הוא עושה למען משהו אחר.

שאלה: צריך להיות מאוד נקיים.

אליעד: לא, איזה מילה אני לא אוהב? מאוד, אין בזה מאוד, או שאתה נקי או לא.

נמשיך עם רבי נחמן, הוא אומר שיש תכלית, אבל אי אפשר לקרב את התכלית הזאת למחשבות בני האדם. לא רק שאי אפשר להבין אותה אפילו אי אפשר לקרב אותה אליך. המחשבה של האדם כל כך רחוקה מההבנה של הדבר הזה, שאפילו לקרב אותו לזה אי אפשר. ולמה זה רחוק? אני אסביר לכם בפשיטות, ממה האדם הכי רחוק? מהחיבור של דבר והיפוכו. המהות של האדם שאומר אני, היא מתוך התפיסה שאומרת שיש שניים, התכלית של השעשוע של העולם הבא זה החיבור של היש תכלית ואין תכלית לדבר אחד. במקום אחר רבי נחמן אומר, אתה יודע מה השעשוע של העולם הבא? שבסוף תבין שיש ואין זה אחד, זה השכר. זה התגשמות כל החלומות והרצונות של האדם.

שאלה: מה זה החלל הפנוי?

אליעד: החלל הפנוי זה העולם של, המקום שבו אתה לא חווה אחדות. החלל שנפרד מהאחדות.

נחזור לתכלית, כאשר אני אומר שיש תכלית ואין תכלית זה אחד, שיש סיבה ואין סיבה זה אחד, זה לא הכוונה שכאשר קורה לך משהו עם סיבה הכוונה שזה בלי סיבה, זאת לא הכוונה, זה אומר שכשאין לך משמעות דע לך שיש לזה הרבה משמעות. אין תכלית ויש תכלית זה אמור להביא אותך לחוויה שלא תהיה מסוגל להבדיל בין סיבה לבין אין סיבה. זה לא מצב שבו אתה חווה העדר סיבה, זה מצב שבו אתה חווה שבאמת אין סיבה, אבל זה לא אומר שאין סיבה, ואפילו שתהיה סיבה אתה לא תדע לזהות אותה. זה מצב פנימי.

תמציאי איזה מילה, בלסם, בעולם הזה יש בלסם או אין בלסם? אין לזה משמעות לגביך, ככה החוויה לגבי סיבה. שיגידו לך סיבה, לא תבין מה רוצים ממך. זאת הכוונה שיש סיבה ואין סיבה זה אחד. זה לא שמהיום אין סיבה, הכוונה היא שאין משמעות לזה. זה לא שאתה חווה שהכל אקראי, אתה לא מבדיל ביניהם, אין לזה משמעות בעיניך. אתה לא יודע מה זה אקראי, אתה לא יודע מה זה סיבתי, אתה כל כך נמצא באחדות, כשאתה אומר לזה יש סיבה ולזה אין סיבה ואתה לא מבדיל ביניהם.

אתה כל כך לא מבדיל בין אין סיבה ליש סיבה שאתה אפילו לא מבדיל בין להבדיל ללא להבדיל, אתה בנפרדות לגמרי, אבל בתוכך אתה לא מבדיל ביניהם. זה כמו את זה אני רוצה ואת זה אני לא רוצה אבל בתוכך אתה רוצה את שניהם. אבל תבין, איך אתה יכול לרצות את זה שאתה לא רוצה את זה? יש כאן דבר והיפוכו, אתה ממש לא רוצה את זה, אבל אתה רוצה את הרצון שיהיה לך לא לרצות את זה. כל אדם שיש לו רצון בתוכו, הוא לא רוצה את הרצון הזה, כי הרצון מגביל אותו, והוא גם מאוד רוצה להיפתר מהרצון, למשל אדם חולה, אז הרצון שלו זה לא לסבול, אבל הוא היה רוצה גם להיפתר מהרצון שרוצה לא לסבול.

אבל פה יש דבר אחר, אם אתה חולה, אתה לא רוצה לסבול, אבל אתה רוצה את הרצון שלא רוצה לסבול. טוב לך עם זה שאתה סובל. אתה חווה שאתה רוצה את הרצון שלך, אתה בוחר את הרע, כמו אלוהים שבוחר את רצונו. הוא בוחר את הנפרדות מתוך מקום של אחדות מוחלטת. אם הורגים לך את המשפחה בשואה, ממש רע לך עם זה שהורגים אותם, אבל אתה שמח מזה שרע לך שהורגים אותם. כי אתה רוצה להיות מצומצם ולא לרצות שיהרגו אותם. ממש רע לך אבל טוב לך עם זה שרע לך.

נמשיך עם רבי נחמן, הוא אומר, שרק אלוהים, ומי שמבין כמו אלוהים, רק הוא יכול לדעת מה זה שעשוע העולם הבא. מה שאני אומר, שנקודת המבט של אלוהים היא עצמה שעשוע העולם הבא. זה לא אומר שאם תהיה אלוהים תבין מה התכלית, זה אומר שאם תהיה אלוהים זה עצמו התכלית. מה זה אומר? שתצליח לחוות את האירועים מנקודת המבט של האלוהים, שתרצה משהו תבין למה אתה רוצה את זה, שיקרה לך משהו תצליח להבין למה זה קורה לך מנקודת המבט שלפני הכל.

עכשיו כאשר אתה אומר אני, תחווה את האני מנקודת מבט של לפני כל הדברים.

לקח לי הרבה זמן עד שהבנתי מה אני בכלל מחפש, האדם קם בבוקר והחיים שלו הם מהאני והחוצה, הדבר שהכי עמוק שהוא יכול לדמיין זה את עצמו, הוא אומר אני, ואני רוצה את זה, לא רוצה את זה, חושב, עושה, מאמין וכו', יש אני וכל הדברים מחוצה לי. אבל מה יש בפנים? פה מדובר על משהו שנמצא לפני האני, כי אלוהים נמצא לפני האני, אתה צריך להסתכל פנימה, אבל מה אני אמצא בפנים? כי כל העולם נמצא מחוצה לך, כל החושים בחוץ, כל המחשבות בחוץ, כל מה שאת יודעת נמצא מחוצה לך.

אבל אף אחד לא יודע מה היה לפני, מי אני? איך אני נוצרתי? איך אני הגעתי לכאן? ורבי נחמן בסיפור על הקבצנים אמר, אני זוכר את מה שהייתי לפני שהייתי. הכוונה לא לפני שהיית בגוף, כי אין לזה משמעות, הכוונה מה היית לפני שהיית תודעתי, מה היה לפני התודעה, שזאת הכוונה לחוויית האלוהים. תסתכל על עצמך דרך העיניים של אלוהים.

מה זה אומר פרקטי, שהאדם צריך להסתכל אל תוכו, להבין שהתשובה נמצאת בפנים לא בחוץ, בתוכך פירושו להבין מי אתה, מה אתה? זה הכל. תנסה להבין מי אתה? מי אני? מה זה אומר? זה כמו שאדם חולם חלום, אבל הוא לא יודע שהוא חולם, הוא לא מצליח להסתכל על זה מבחוץ.

שאלה: האם זה תהליך?

אליעד: זה לא תהליך, אני אסביר את העניין. כולם רוצים להגיע למצב שיהיו מאושרים בלי להתאמץ. בתורה כא' כתוב שיש שני סוגים של שכל. יש שכל שמתפתח על יד תהליכים, אבל זה לא נותן כלום כי אתה כל הזמן בתהליכים. אבל יש שכל שרבי נחמן אומר שבא לאדם ללא שום הקדמה, שהוא בשיא המהירות ותמיד תופס, ואתה בפחות מרגע מבין אותו, זה לא תהליך. אם היית באמת רוצה, היית מקבלת בפחות מרגע. הפחות מרגע הכוונה שהיא תבין שזה תמיד היה לה. הכוונה שהיא תחווה שתמיד היה לה את זה. אם באמת תרצי את תחווי חוויה שתדעי שתמיד חווית אותה.

עכשיו שאלת אם זה תהליך, זה לא תהליך, אני יכול להגיד לך שתהליך עוזר.

שאלה: למה אנחנו באים לשמוע אותך, האם זה לא תהליך?

אליעד: את בתהליך, אבל אני מסביר לך שבסוף, זה לא אמור להיות של תהליך, זה עניין של החלטה, אם היית מחליטה אני רוצה להבין את עצמי, תיק תק היית מבינה את עצמך.

שאלה: זה עניין של רצון.

אליעד: נכון. למה אני מחייך, כי אני אשמח שתתקעי בתהליך בפרספקטיבה מסוימת, כי יש כאן תהליך, יש הרצאה, יש לעשות דברים מעניינים, אם תיק תק תביני, אז מה נעשה? אמנם נמצא מה לעשות, אבל יש דבר חיובי בכך שזה תהליך. יש תהליך והשאלה באיזה צד אתה בתהליך, אבל מהצד שלך, אם היית מחליטה בהחלטה נחושה, שאת רוצה להבין מי את? מה את? מה הסיבה שאת חיה? ולא היה מעניין אותך שום דבר מלבד זה, היית מבינה את זה. ואז כל המגרש לרשותך.

זה תלוי באמת, או שאתה באמת רוצה ואז אתה מקבל, או שאתה לא באמת רוצה ואז לא מקבל ונתקע בתהליך. זה הכל.

יש שני סוגים של רע, יש רע שהוא עם סיבה, ויש רע שהוא בלי סיבה, שהוא הכי רע, ומעליו יש טוב מוחלט. עכשיו אסביר במה העניין, כל הרע שקורה לאדם בחיים זה רע עם סיבה, רע לך בגלל שרצית או לא רצית ולכן רע לך. אבל זה לא רע באמת, קצת רע, אבל לא קרה כלום. אבל יש רע אחר שהוא הרבה יותר רציני, רע שבו אתה לא רוצה שום דבר. למשל רע לך ואלוהים בא ואומר לך מה אתה רוצה? כל מה שתרצה אני אתן לך, ואתה אומר אלוהים אתה לא יכול לעזור לי, אני לא רוצה שום דבר, זה מצב רציני.

רע לך מאוד כי כל דבר שיש אתה לא רוצה אותו. אבל אם אתה מגיע למצב שרע לך בגלל שאתה קיים, אז אפילו שאתה חולם חלום רע לך, כי תמיד אתה זוכר שאתה קיים, אז אין לך לאן לברוח, כל זמן שאתה מודע לקיומך אתה סובל, זה נקרא סוג של סבל טהור, כי אתה סובל מהשורש של הסבל. כל זמן שהאדם סובל בגלל סיבה כל שהיא הוא אומר שאם ישתנה המצב הוא יסבול פחות, אבל אם הוא רואה את הסיבה שהוא סובל, שהיא עצם זה שהוא קיים, זה הכי רע.

ואז אם אתה ממשיך להתעמק, אתה מקבל את הפוש האחרון, ומבין את המציאות, ואז אתה מבין שהכל שלמות, ואז אתה חווה שהכל טוב. אתה מגיע למצב שבו אתה רואה שכול דבר הוא חוסר שלמות, ואז זה מתהפך לך שבכל דבר אתה רואה שלמות ואז תמיד טוב לך.

ולמה אתה לא רואה את האחדות? כי בחורף אתה רוצה את הקיץ, ובקיץ אתה רוצה את החורף, אבל אם לא תרצה לא את החורף ולא את הקיץ אז תקבל את מה שיש מאחוריהם. האדם לא מקבל את השלמות של המציאות כי הוא לא רוצה אותה, הוא רוצה להחליף בתי כלא, אבל כאשר ימאס לו מהכל, אז הוא יקלוט מה שיש מחוץ לכל הדברים, שזה השלמות ואז הוא יחווה את הכל.

שאלה: אז עד שלא מגיעים לסבל הזה...

אליעד: את לא אמורה להגיע אליו, זה עניין של הבנה, אני נותן לך את המעקף. ואפילו אם תגיעי אליו, זה לא אומר שאת אמורה להיות שם שנה, את יכולה להיות שם שלוש דקות ואז להתקדם קדימה כי את יודעת מה הפתרון. לי לקח זמן עד שעברתי משלב לשלב, זה לא ברור מאליו.

בואו נמשיך עם רבי נחמן, הדבר שהכי קרוב לשעשוע עולם הבא הוא, שממש רע לך ואתה נהנה מזה, אני מדגיש את המילה נהנה, כי כולם אומרים אולי לא אכפת לך, כאן הדגש הוא שאתה רוצה את זה.

בכל המציאות יש מישהו שרוצה שיהיה לך רע, מי? המציאות, אם היא הייתה רוצה אחרת אז זה היה אחרת. ולחוות את זה דרך חוויית מבט האלוהי, זה שאתה חווה שזה הכל התגלמות רצונך. וממשיך ואומר ועל ידי זה נעשה עטרה לענווים, הבורחים מהכבוד והשררה, זה קונספט הפוך ממה שקורה בעולם. כי כל המהות של העולם, זה לרדוף אחרי הכבוד, מה זה הכבוד? שיתמלא רצונך, כל המהות של העולם שהאדם רודף אחרי מילוי רצונו. אבל אם אתה זוכה לשכל של הפרת הכעס ברחמים, אז אתה מקבל כתר, מה זה ענווים? מי שיש לו ענווה הוא זה שמקבל את הכתר. תבינו זה הכל הפוך כאן.

אנשים הבורחים מכבוד ושררה, האומרים אני לא רוצה שיקרה מה שאני רוצה. וכשלאדם קורה משהו רע והוא מצליח להביא עצמו למצב של אפס, שהוא לא רוצה שום דבר, והוא באמת חווה את זה, אז הוא מקבל את הכבוד בעל כורחו. בעל כורחך קורה את מה שאתה רוצה. בעל כורחך אתה הופך להיות אלוהים. מה הכוונה בעל כורחך,? שאתה לא צריך להתאמץ למלא את רצונך. כל מה שקורה זה רצונך.

שאלה: האם זה עניין של ויתור?

אליעד: זה לא עניין של ויתור, למעשה אתה מקבל את כל הקופה. ההבנה תגרום לך לוותר, אתה לא יכול לוותר, זה פשוט קורה בגלל שהבנת. אתה יכול לנסות לוותר, ולנסות לוותר יביא אותך להתבוננות פנימית שתבין למה אתה לא רוצה את המציאות ובסוף אתה תבין את הכל ותראה שהכל זה כרצונו. לוותר זה לא ויתור פשוט, אתה אמור לוותר ברמה כזאת שאתה רוצה את זה. למשל שקורה לך משהו ממש רע, זה לא שאתה מתפשר ומקבל את הרע אלא אתה אפילו רוצה את הרע. למה? כי אתה אלוהים וזה מה שאתה רוצה.

רבי נחמן אומר אם תצליח לחוות שאתה כלום אז תקבל את הכבוד של המלך. בתורה ו' הוא אומר, ר ק כאשר אתה הופך להיות חיריק, הכי מושפל, הכי חסר יכולת, הכי קטן.

הוא אומר תפסיק לחשוב מה אתה רוצה, תתחיל לחשוב מה המציאות רוצה, תפסיק לקחת את הדברים באופן אישי. אם עכשיו קורה לך משהו רע, זה המציאות שרוצה שזה מה שיקרה לך, מי אתה בכלל? מה בכלל אתה רוצה? אז תמעט בכבוד עצמך ותרבה בכבוד המקום.

אתה נמצא במקום מסוים, המלך רוצה שזה מה שיקרה, מי אתה שתגיד לו מה לעשות? למה, הוא אומר שיש שני סוגים של כבוד, יש כבוד של מלכים וכבוד של אלוהים, מה הכוונה? את המלך כולם מכבדים, אבל מאחורי הגב מדברים עליו, וגם לא תמיד כל מה שהמלך רוצה עושים, זה לא תמיד כרצונו. אבל יש רק ישות אחת שכול מה שקורה זה כרצונה, שהיא אלוהים, כבוד אלוהים. אין שום דבר בעולם שפוגע בכבודו של אלוהים, הוא הבעל הבית, הוא זה שמחליט מה קורה, אתה לא יכול לעשות שום דבר בלעדיו, אם אתה מקלל את אלוהים זה הוא רוצה שתקלל אותו, הכל הוא מחליט.

האדם מנסה להיאחז, הוא שואל מה טוב בי? הוא לא קולט שהוא טוב פי אין סוף ממה שהוא חושב שטוב בו, אז איך יסבירו לו שהוא אין סוף טוב? למשל מלך שנמצא בכלא, ומנסה כל הזמן לשדרג את מצבו, אבל הוא בכלל לא צריך להיות בכלא, אז איך יסבירו לו שהוא לא צריך להיות בכלא? מציקים לו בכלא, עד שנמאס לו בכלא ואז הוא חוזר להיות מלך.

האדם כל הזמן עסוק, איך להרגיש יותר טוב משטויות, הוא לא אומר אני רוצה שתמיד יהיה לי טוב. מה רבי נחמן אומר, שמי שרודף אחר כבוד לפעמים יהיה כרצונו ולפעמים לא, שזה נקרא כבוד מלכים. אבל מי שבורח מהכבוד, זוכה לכבוד אלוהים.

והוא אומר איך אפשר לזכות בכבוד האלוהים? על יד תשובה, מה זה תשובה? אם אתה הולך לסמינר של ערכים יחזירו אותך בתשובה על ידי שולחן ערוך, מצוות וכו'. אבל מה רבי נחמן אומר שעיקר התשובה זה שישמע ביזיונו ידום וישתוק. זה כאשר מבזים אותך אתה שותק וגם דומם בלב. למה לחזור בתשובה? לפני שהאדם חזר בתשובה אין לו הוויה, הוא לא קיים, אין לו זכות קיום.

למשל את מדמיינת פיל, האם הפיל הזה באמת קיים? לא. והפיל אומר על עצמו אני ואני, האם הוא קיים? כל אחד שאומר אני, למעשה הוא כלום באמת. סתם, יש מישהו שחושב אותך ואתה אומר אני ואני. מה אתה? כלום. אבל כאשר אתה חוזר בתשובה, כאשר אתה שותק על ידי ההבנה שהכל אחד, אז אתה הופך להיות אלוהים, ואז אתה קיים. ואז יש לך בחירה, ואז אתה חווה שהכל כרצונך, ואז אתה יכול לריב עם מישהו בגשמיות, אבל זה רצונך לריב איתו. אתה לא סובל יותר, כי טוב לך כאשר רע לך.

שאלה: אני אוכל להגיע לכבוד האלוהים רק אם כולם יגיעו.

אליעד: איך אתה יודע? האם היית שם? נגיד אתה האדם היחיד המדבר, האם אתה יכול לחזור בתשובה ללא תלות באחרים?

שאלה: אבל אני חלק מכולם.

אליעד: אתה צריך לחזור בתשובה על ידי שתבין שאתה לא חלק, להשיב לעצמך את השכל. אתה לא חלק, אתה אלוהים שנמצא בתוך גוף, שכחת שאתה אלוהים, ועכשיו אתה צריך לזכור זאת. מה עניינך מהאחרים? מה העניין עד שכולם ישובו? זה עד שתגיע להבנה שכולם בסדר. אתה אומר שיש שני אני, האני המוגבל והאני הרחב, אז עליך לדאוג לאני הקטן. האני הגדול מבחינתו לא צריך להחזיר אף אחד בתשובה, כי מבחינתו הכל בסדר, אבל האני הקטן יגיע לשלמות כאשר הוא יחווה את האני הגדול שהוא כבר בשלמות. לחזור בתשובה הכוונה לחוות את הדברים כפי שהיו לפני שנפרדו אחד מהשני.
איך להתמודד עם פחדים וחרדות להשיג תוצאות כבוד מחזירים בתשובה האמת האבסולוטית האמת האובייקטיבית לשאול שאלות מטרה הישגיות איך אפשר להיות מאושר כאבים ברסלב העולם העולם הבא ליקוטי מוהרן ליקוטי מוהרן חא ליקוטי מוהרן חא יח מהות החיים מורה רוחני מורים רוחניים מטרות מטרת החיים מנהיג מנהיגות משמעות החיים סיבה סיבה ותוצאה סיבות סיבתיות עבודת אלילים עולם הבא רבי נחמן מברסלב רוחני רוחניות רצון רצונות תכלית החיים תכליתיות
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית
בגידות, 4 סיבות לחשדות לבגידה, 4 סיבות שאתה חושד שבוגדים בך, 4 סיבות שחושדים בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה היא חושדת בך שאתה בוגד, 4 סיבות למה הוא חושד בך שאת בוגדת, טיפול בחשדות לבגידה, פחד מפני בגידה, בן זוג חשדן, בת זוג חשדנית למה יש חשדות לבגידה בזוגיות? חשדות לבגידה בזוגיות הן תופעה נפוצה שיכולה להיווצר מסיבות שונות ומגוונות. אליעד כהן מפרט בהרצאתו ארבע סיבות מרכזיות שגורמות לבני זוג לחשוד אחד בשני, וחשוב להבין אותן היטב כדי לטפל בחשדות בצורה נכונה ויסודית. הסיבה הראשונה: ... ולחזור לאמון הדדי בזוגיות. בגידות פחד מבגידה התמודדות עם בגידה חשדות לבגידה בין זוג חשדן השגת אמון בזוגיות מה הסיבות שגורמות לחשדות לבגידה בזוגיות? בפני בני זוג, חשדות לבגידה יכולים להתעורר ממגוון סיבות. ישנן ארבע סיבות עיקריות שיכולות להסביר את התופעה, והן יכולות להיות תוצאה של מצבים שונים שמתפתחים בין בני הזוג. הסיבה הראשונה: חשש ... לחשוב שגם בן הזוג השני בוגד בו. המחשבה שאם הייתי במקום השני, הייתי בוגד בעצמי יכולה להחמיר את החשדות. הסיבות הללו לא תמיד נוגעות במציאות, אך לעיתים יש להן השפעה על הדינמיקה בין בני הזוג. כל סיבה יכולה להזין ...
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים?
3 סיבות לחוסר הצלחה בחיים, 3 סיבות לכישלון, 3 סיבות לחוסר הצלחה בהשגת מטרות, 3 סיבות למה אני לא מצליח להשיג את המטרות שלי, לא יודע, לא יכול, לא רוצה, 3 גורמים להשגת מטרות, איך להשיג מטרות? איך להצליח להשיג מטרות ויעדים? מהן שלוש הסיבות שמונעות מאנשים להשיג את המטרות שלהם? כאשר אדם מנסה להשיג מטרה מסוימת ואינו מצליח, קיימות שלוש סיבות מרכזיות לכך: הסיבה הראשונה היא חוסר רצון אמיתי הסיבה השנייה היא חוסר ידע או ספק בדרך והסיבה השלישית היא חוסר יכולת אובייקטיבית . להלן הסבר מפורט על כל אחת מהסיבות, דוגמאות מוחשיות ודרכי התמודדות. האם אתה באמת רוצה להשיג את המטרה שלך? הגורם הראשון לחוסר הצלחה הוא הרצון. לעיתים ... נתקלים בקושי להשיג מטרה, מומלץ לשאול את שלוש השאלות הבאות: 1. האם הרצון אכן מספיק חזק? או שמא קיימות סיבות סמויות שמחלישות את הרצון? 2. האם באמת ידועה הדרך בצורה מלאה וברורה? אולי יש ספקות או מידע חסר שצריך ...
סיבות / סיבה ותוצאה / סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות?
סיבות / סיבה ותוצאה / סיבתיות - מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך סיבות? מי מחפש סיבות? ומי אינו צריך לחפש סיבות? החיים בעולם בנויים על מנגנון של סיבה שמובילה לתוצאה. לכל סיבה יש סיבה, וכל תוצאה מובילה לתוצאה אחרת. שאלה להתבוננות: מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות ומהי התוצאה הסופית והתכלית הסופית של כל האירועים? האדם כל הזמן מחפש סיבות. האדם מנסה להבין את הסיבה שבגללה הדברים מתרחשים. האדם מחפש סיבה להבין מדוע המציאות היא כמו שהיא. מדוע האדם מחפש סיבות? מה אכפת לאדם מה הסיבה? תשובה: הבנת הסיבות יוצרת אצל האדם הבנה של המציאות. הבנה של המציאות מאפשרת לאדם לקבל ולאהוב את המציאות. הסיבות גורמות לאדם להרגיש טוב. ככל שהאדם מבין טוב יותר את הסיבה שבגללה המצב כפי שהוא, כך טוב לו יותר. מי לא מחפש סיבות? תשובה: מי שטוב לו. כאשר טוב לאדם, הוא לא מחפש סיבה כמו כאשר הוא מרגיש רע. כאשר האדם מרגיש ...
לשדר חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה
לשדר חוזקה, לשדר חולשה, למה לא לנמק את עצמך? להסביר את עצמך, לתת סיבות לעצמך, האם נתינת סיבות מחזקת אותך? האם לנמק מחליש או מחזק? איך לטעון טענה? האם לתת סיבות? תקשורת בין אישית, טעויות במערכות יחסים, לנמק ולתת סיבה האם לנמק את עצמך מחזק או מחליש אותך? כאשר אדם בוחר לנמק את עצמו, להסביר מדוע הוא עושה או לא עושה משהו, הוא לכאורה מרגיש שהוא מחזק את עמדתו. האדם חושב שאם הוא מספק סיבות להתנהגותו או להחלטותיו, הוא מצדיק אותן טוב יותר, נותן להן תוקף ומחזק את אמינותו בעיני אחרים. לדוגמה, אדם שמאחר ... עמו חברים או תגבורת לעימות, מראה שהוא אינו מסוגל להתמודד לבד, ולכן נזקק לחיזוק חיצוני. באותו האופן, כשאדם נותן סיבות לטענותיו, הוא משתמע שבעצמו אינו בטוח מספיק בעמדתו, ובלי הסיבות העמדה שלו עלולה להיות חלשה או בלתי מספקת. מה ההשלכות של הרגל לנמק ולהסביר את עצמך? אליעד כהן מדגיש נקודה נוספת, שהרגל לנמק באופן קבוע עלול להפוך לבעיה בעתיד. כאשר אדם מתרגל לתת סיבות והסברים, הסביבה שלו מתרגלת לכך שהוא תמיד מנמק ומפרט. הדבר יוצר מצב שבו, אם בעתיד אותו אדם ירצה להימנע ... כי כך רציתי, כי הייתי עסוק, או כי ככה החלטתי. בצורה זו אתה משדר חוזק וביטחון עצמי, ומונע תלות בסיבות או הצדקות. אליעד נותן דוגמה של מלך או אלוהים, שלא מנמקים את מעשיהם. כשמלך עושה פעולה, הוא אינו מרגיש ... הסבר ברור ונימוק כן יכולים לשפר את התקשורת או למנוע אי - הבנות. אליעד אינו שולל לחלוטין את מתן הסיבות, אלא מדגיש את החשיבות להבין מתי הנימוק באמת תורם ומתי הוא עלול להחליש את המעמד של האדם. אליעד קורא ... ביטחון וכוח. האם כדאי לנמק את עצמי? איך להסביר את עצמי בצורה נכונה? טעויות בתקשורת בין אישית האם לתת סיבות מחזק אותי? איך לשדר ביטחון בלי לנמק? מתי הסבר עלול להחליש אותי?
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש *רע*?
סיבות / סיבתיות / סיבה ותוצאה - מדוע סיבות גורמות לאדם להרגיש רע? סיבות. הסיבה שהאדם מרגיש רע, היא רק משום שהוא מחפש סיבות. אם היה האדם לא מחפש שום סיבה לשום דבר, הרי שהוא היה מרגיש טוב תמיד. הסיבה שהאדם מרגיש רע, ... של כל דבר היא הדבר עצמו, דהיינו, בכל דבר יש טוב שהוא הסיבה של הדבר עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב שהדבר עצמו אינו טוב בפני עצמו, ולכן הוא מחפש סיבות חיצוניות. לדוגמה: נניח שקרה לאדם X. האירוע עצמו הוא טוב בפני עצמו ויש בו טוב עצמי שהוא הסיבה האמיתית ... עצמו, כל אירוע יש בו טוב עצמי שאינו תלוי בשום דבר אחר, והוא הסיבה של עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות מדוע הדבר קרה, הוא בעצם גורם לעצמו לחשוב כאילו הטוב של האירוע נמצא במקום אחר שהוא לא האירוע עצמו. כאשר האדם מחפש סיבות, הוא בעצם יוצר מחשבה שכאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב בפני עצמו, וכאילו צריך סיבה חיצונית לדבר כדי שתהיה לו זכות קיום. מצד האמת, כל דבר טוב בפני עצמו כפי שהוא בלי שום סיבה נוספת. ולכן, חיפוש הסיבות גורם לאדם להרגיש רע, כי הוא משדר לאדם כאילו הדבר עצמו לא מספיק טוב. אז מה עושים? קיימות 2 ...
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע שלך? איך ליצור הסכמה? איך לשכנע?
NLP למתקדמים / לימוד NLP - סיבה ותוצאה - איך משפיעה כמות הסיבות והנימוקים שאתה נותן, על כושר השכנוע שלך? ואיך משפיע המיקום של הנימוקים שלך בתוך הטענות שלך, על יכולת השכנוע ... איך ליצור הסכמה? איך לשכנע? וכאן אבאר עוד נושא בתורת השכנוע ובסודות השכנוע. והנושא הוא, ההשפעה של כמות הנימוקים והסיבות שאתה נותן לטענה שלך, על רמת ההסכמה של השומע עם הטענה שלך. וגם, ההשפעה של מיקום הנימוקים שלך ביחס לטענה שלך, על כושר השכנוע שלך. ואבאר גם, מה היתרונות והחסרונות שיש בהוספת סיבות ונימוקים לטענה שלך? וכמה סיבות להוסיף לטענה שלך? ובאיזה חלק של המשפט למקם את הסיבות לטענה שלך? ואיך באפשרותך לעשות מניפולציה שכאילו מחזקת רעיון כלשהו, כדי להחליש אותו? ועוד. לדוגמה: באפשרותך לומר למישהו אני ... את הסיבה שבגללה אתה רוצה שהוא יעשה את הפעולה. וכמובן שאפשר גם לנמק את מה שאתה אומר, עם כמה סיבות שונות ולא רק עם סיבה אחת. ואפשר גם להזכיר את הסיבות האלו, גם לפני וגם אחרי שאתה אומר את המסקנה שלך מהסיבות האלו. לדוגמה: בגלל סיבה כלשהי, אני רוצה שתעשה פעולה כלשהי, כאן הסיבה מגיעה לפני התוצאה. וכאן לעומת זאת אני ... כלשהי, כדי להשיג תוצאה כלשהי, שכאן הסיבה תוחמת משני הצדדים את התוצאה הרצויה. והשאלה היא, כיצד והאם כמות הנימוקים והסיבות שאתה מביא לטענה שלך, כיצד היא משפיעה על יכולת השכנוע ועל כושר השכנוע שלך. וכיצד המיקום של הנימוקים שלך, ... הצהריים. וכאשר אתה מנמק ומסביר למישהו, למה לעשות כך או אחרת, המטרה האמיתית של זה שאתה אומר לו את הסיבות, היא רק כדי לוודא שהוא באמת ישתכנע לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. ואם היית יכול לדעת בוודאות ... את המאמץ להסביר לו את הנימוקים למה שהוא יעשה כך או אחרת. והרעיון הוא, שיש סיבה ויש תוצאה. ויש סיבות ויש תוצאה שנובעת מהן. והתוצאה הרצויה, היא מה שאתה רוצה שיקרה בסופו של דבר. וכאשר אתה לא יודע איך ...
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות
חיים ומוות, למה לחיות? למה למות? התאבדות, לחיות או למות, רצון לחיות, רצון למות, סיבות לחיות, סיבות למות, להתאבד, למה העולם קיים? למה אלוהים ברא את העולם? רוצה לחיות, רוצה למות למה אנשים מעדיפים לחיות ולא ... בין השניים. מה משפיע על ההעדפה לחיות? לפי אליעד, אם השכל מזהה יתרונות ברורים בחיים לעומת המוות, אז זו הסיבה להעדפת החיים. אך אם השכל לא מצליח להבחין בהבדל, אז עולה השאלה, למה הרצון נוטה דווקא לחיות ולא למות? ... השני. איך אפשר להגיע לתשובה מוחלטת? על מנת להבין באמת למה יש רצון לחיות ולא למות, יש להבין את הסיבה לקיום המציאות ולנפרדות שבה. השאלה המרכזית היא מדוע העולם קיים? ברגע שנבין את הסיבה לקיום העולם, נוכל להבין גם את הרצון לחיות. אליעד הציע שאלות בסיסיות כמו למה יש שמש? ולמה יש שמיים? כדי להתחיל לחקור את התשובות העמוקות יותר על המציאות והסיבה לקיום החיים. למה אלוהים ברא את העולם? בסוף השיחה, אליעד העביר את הדיון לשאלה מדוע אלוהים ברא את העולם. לדעתו, התשובה לשאלה זו תוכל לעזור להבין את הרצון לחיות. הוא ציין שההבנה של הסיבה לבריאת העולם יכולה להוביל אותנו להבין את כל השאלות הנלוות לכך. אליעד הדגיש שזו שאלה שיש לחקור אותה באופן ... השכל רואה יתרונות בחיים על פני המוות, זהו מקור הרצון לחיות. השאלה למה לחיות ולא למות? מחייבת להבין את הסיבה לנפרדות במציאות. הרצון משפיע על השכל והשכל משפיע על הרצון, והם יוצרים קשר מעגלי. הבנת הסיבה לקיום העולם תוביל ... הדבר שנראה לך יותר נכון שכלית. תתרכז יש רק שתי אפשרויות או שתגיד לי שאתה חושב שבשכל יש יותר סיבות לחיות מאשר למות ואז התשובה היא שזאת הסיבה שאתה רוצה לחיות ולא למות או שתגיד לי לא, בשכל יש לחיות ולמות אותן סיבות ואז תשאל אותי אם יש אותן סיבות אז למה אני רוצה לחיות ולא למות, תשובה אותה סיבה שיש נפרדות. זה כמו לשאול אם הכל אחד אז ...
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב שוב? איך לשכוח אותו? איך לשכוח אותה? האקסית המיתולוגית, האקס המיתולוגי, קשר חדש
פרידות, 3 סיבות למה קשה לשכוח מישהו, 3 סיבות למה קשה לשכוח את האקסית, איך להכיר מישהו אחר? איך להתאהב מחדש? למה קשה להתאהב מחדש? למה קשה לאהוב ... למה קשה לשכוח מישהו אחרי פרידה? כדי להבין מדוע אנשים מתקשים לשכוח את האקס או האקסית, חשוב להכיר שלוש סיבות מרכזיות לתופעה. אדם שמנסה להכיר מישהו חדש, אך מתקשה להשתחרר מזיכרון העבר, חווה זאת מסיבות שונות שכל אחת מהן משפיעה על הקושי להתאהב מחדש או ליצור קשרים חדשים. סיבה ראשונה - יש בו משהו ייחודי שלא מצאת באף אחד אחר? הסיבה הראשונה והנפוצה לכך שאנשים לא מצליחים לשכוח את האקס או האקסית, היא שהאדם הזה היה בו משהו מאוד מיוחד, ... כיוון שההשוואה המתמדת בין האקס לבין אנשים חדשים יוצרת תחושה של חוסר סיפוק תמידי, וכך הזיכרון ממשיך להציף אותך. סיבה שנייה - הפנטזיה עליו טובה יותר מהמציאות של קשרים חדשים? הסיבה השנייה לקושי לשכוח את האקס אינה בהכרח תכונה ייחודית שהייתה בו, אלא דווקא משהו אחר לגמרי - הדמיון או ... שלכל אדם יש סיבה אחרת שגורמת לו להיאחז בזיכרונות ובקשרים מן העבר. אם את או אתה מזהים איזו משלוש הסיבות האלה רלוונטית לכם, אפשר להתחיל לעבוד על הבעיה בהתאם לסיבה הספציפית שלכם: אם הסיבה היא משהו ייחודי שהיה באדם ... אקסים, כי הם מחפשים את אותו הרגש הטוב שהם חוו. סיבה ראשונה - יש בו משהו שאין באחרים אחת הסיבות לכך שאינך מצליחה לשכוח את האקס ולא מצליחה להכיר גברים אחרים, היא כי היה בו משהו ייחודי שמאוד רצית, ... הוא באמת טוב יותר, אלא כי קשה לך לשחרר את מה שהוא מסמל עבורך. איך להתמודד עם זה? יש סיבות רבות לכך שקשה לשכוח מישהו, וצריך לזהות מה הסיבה הרלוונטית לך. האם זה בגלל משהו טוב שהיה בו? בגלל ...
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, העברת מסרים סותרים, דוגמה אישית
סגר הקורונה, 5 סיבות למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה, 5 סיבות לזלזול בסגר הקורונה, למה הקורונה הגיעה לארץ? העברת מסרים, האם ביבי רצה שיהיה את משבר הקורונה? מחדלי משבר הקורונה, ... סותרים, דוגמה אישית למה הישראלים מזלזלים בסגר הקורונה? ההרצאה עוסקת בשאלת הזלזול של הציבור בסגר הקורונה, תוך הצגת חמש סיבות עיקריות לכך. אליעד כהן מתחיל בניתוח כללי של המצב, ומסביר כי ישנם מספר גורמים שמובילים לכך שהישראלים לא נוהגים לפי ההנחיות. בהמשך הוא מחדד כל סיבה ומסביר את ההשלכות שלה. הסיבה הראשונה היא כי הישראלים מטומטמים. אליעד כהן מציין כי למרות שהישראלים חושבים את עצמם לחכמים במיוחד, הם לא תמיד מבינים את משמעות הסגר ונהגים בהפקרות כלפיו. הסיבה השנייה היא חוסר בהירות לגבי אורך הסגר. כהן מציין כי כאשר לא יודעים עד מתי הסגר יימשך, הציבור לא ... אנשים רוצים לדעת מראש מתי יוכלו לחזור לשגרה, ובמדינת ישראל כל הודעה על הסגר אינה כוללת תאריך סיום ברור. הסיבה השלישית היא שאנשים חושבים שהסגר לא הגיוני. כהן מציין כי רבים טוענים שהסגר פוגע בכלכלה יותר משהוא תורם לבריאות, ... שאלה. אלו טוענים שכל שנה ישנם אלפי מיתות, ושהקורונה רק מזרזת את המוות של אנשים שבכל מקרה היו בסיכון. הסיבה הרביעית היא זלזול בהוראות מצד הציבור. כהן טוען כי הציבור לא מוכן לקבל את ההוראות ברצינות כשהם רואים שהממשלה ... ווידא שהם באמת נוהגים לפי ההוראות, מה שגרם לאנשים להזמין תחבורה ציבורית בדרך הביתה, ובכך להדביק את הסובלים אחרים. הסיבה החמישית והאחרונה היא שהציבור חושד שההחלטות שהתקבלו נובעות מאינטרסים פוליטיים של ראשי הממשלה ולא מתוך מחשבה על טובת הציבור. ...
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר
מהי משמעות החיים לילדים? האם יש מטרה לחיים? תכלית החיים, מהי מטרת החיים? למה לחיות בכלל? סיבות לחיות, סיבות לא להתאבד, למה להמשיך לחיות? למה שווה לחיות? אין לי בשביל מה לחיות, אין לי למה לקום בבוקר מהי ... אליעד כהן? אליעד כהן דן בשאלה מהי משמעות החיים? ומדגיש שזו שאלה נפוצה ומגוונת, הנשאלת על ידי אנשים שונים ומסיבות שונות: החל מאדם שרוצה להתאבד, דרך רב שרוצה להחזיר אנשים בתשובה, ועד לילדים ששואלים את ההורים שלהם מדוע הם ... ושואלים מה משמעות החיים, וטוען שחשוב מאוד להבין את נקודת המבט שלהם. אם מישהו חושב שאין משמעות לחיים ושזו סיבה להתאבד, אפשר לשאול אותו אם לדעתו חוסר המשמעות מאפשר לו לפגוע באחרים או לעשות כל דבר ללא השלכות. זה ... לילדים? איך להתמודד עם רצון להתאבד? האם יש מטרה אחת לחיים? למה אנשים שואלים מה משמעות החיים? איך למצוא סיבה לקום בבוקר? כיצד ליהנות ממה שיש?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תכלית החיים, סיבתיות, תכליתיות, העולם הבא, רצונות, מנהיגות, מורה רוחני, עבודת אלילים - ליקוטי מוהרן ח"א יח (ברסלב) - חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיבות, איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיבות, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, מטפל אישי, מאמן עסקי בנושאי סיבות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.8594 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 17:59:25 - wesi1