אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניגודים ✔שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:13שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
איך עקרון הניגודיות יכול לעזור לשכנע לקוחות לקנות?

אליעד כהן מסביר כי אחד העקרונות החשובים במכירות הוא "עקרון הניגודיות" או "יתרון האור מן החושך". לפי עיקרון זה, כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי בצורה חזקה יותר. דוגמה לכך היא כאשר היד של האדם נמצאת במים קרים, ואז הוא מעביר אותה למים חמים. המים החמים ירגישו חמים הרבה יותר לעומת מצב שבו האדם היה מכניס את היד ישירות למים חמים בלי המעבר מהקור. באופן דומה, מים חמים ירגישו חמים יותר בחורף מאשר בקיץ, משום שבחורף האדם מגיע מתוך מצב של קור, ולכן הוא מעריך יותר את החום.

האם תמיד נכון להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן אומר כי ישנה תיאוריה במכירות, לפיה כדאי להציג ללקוח כמה מוצרים גרועים לפני שמציגים לו מוצר טוב, כדי לגרום לו להעריך את המוצר הטוב יותר. לדוגמה, אם מציגים ללקוח מספר דירות גרועות ואחר כך דירה ממוצעת, הוא עשוי להרגיש שהדירה הממוצעת טובה מאוד יחסית למה שהוא ראה קודם לכן. אך אליעד כהן מדגיש שאין לקחת את השיטה הזאת ככלל מוחלט, אלא להפעיל שיקול דעת בהתאם לכל מצב ולכל לקוח באופן אישי.

מתי אסור להשתמש בשיטת הניגודיות?

אליעד מסביר כי לפעמים דווקא הצגת מוצרים לא מתאימים ללקוח יכולה לפגוע באמון בין הלקוח למוכר. אם הלקוח יודע מראש בדיוק מה הוא מחפש, ואין ספק שהמוכר יכול להציע לו מוצר שמתאים באופן מושלם, אין טעם להציג לו מראש מוצרים לא מתאימים. במקרה כזה עדיף להראות לו את המוצר המתאים מיד, כדי שהלקוח לא יאבד אמון במוכר.

לדוגמה, אם לקוח יודע בדיוק איזו דירה הוא רוצה והדירה הזו זמינה למכירה, הצגת דירות גרועות לפני כן עלולה לגרום לו לחשוב שהמוכר אינו מבין אותו, או שאין לו באמת מה להציע, וכך ייגרם נזק לתהליך המכירה.

מה הסיכון כאשר מציגים יותר מדי מוצרים לא מתאימים?

אליעד כהן מתאר סיכון נוסף והוא שברגע שהלקוח נחשף ליותר מדי מוצרים שאינם מתאימים לו, הוא עלול להיכנס למצב רגשי שלילי, לאבד אמון בתהליך המכירה, ולהתחיל לראות גם את המוצר הטוב כמוצר בינוני או גרוע. לכן, חשוב שלא להוביל את הלקוח למצב של ייאוש מההצעות שמוצגות לו.

לדוגמה, אם לקוח ראה כבר חמש דירות גרועות, הוא עלול לחשוב שכל הדירות שהמוכר מציע הן גרועות, ולכן גם כאשר יוצג לו מוצר טוב, הוא כבר לא יצליח להעריך את הטוב שבו.

איך אפשר להציג מוצרים לא מתאימים מבלי לאבד את הלקוח?

אם בכל זאת הוחלט להציג ללקוח מוצרים לא מתאימים כדי להגביר את הערכתו למוצר המתאים, אליעד כהן ממליץ לוודא שהלקוח מבין שיש מוצר טוב שמתאים לצרכים שלו ושעדיין לא הוצג בפניו. לדוגמה, המוכר יכול לומר ללקוח: "אני מבין שזה לא מתאים לך, אבל יש לי משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש, תכף אציג לך אותו." באופן הזה, הלקוח יודע שמטרת הצגת המוצרים הלא מתאימים אינה בזבוז זמן, אלא חלק מתהליך מכוון.

מה לעשות אם הלקוח מתלבט לגבי המוצר?

אליעד מציע כי במצב שבו הלקוח מתלבט ואינו בטוח שהמוצר שהוצג לו מתאים לו במאת האחוזים, אפשר להראות לו אלטרנטיבות גרועות יותר על מנת לעזור לו להבין שהמוצר המקורי אכן מתאים לו ביותר. למשל, אם לקוח מתלבט לגבי דירה שהוצגה לו ואינו בטוח שהיא מתאימה לו, אפשר להראות לו דירות אחרות שפחות מתאימות לו כדי שיבין בעצמו שהדירה הראשונה טובה משמעותית מהאחרות.

איך לזהות את נקודת האיזון בשימוש בשיטת הניגודיות?

אליעד כהן מדגיש שוב שאין כלל מוחלט לגבי השימוש בעקרון הניגודיות, אלא שכל מקרה הוא לגופו. לפעמים, לקוח שראה יותר מדי מוצרים גרועים ירגיש מיואש ולא יעריך את המוצר הטוב כשיציגו לו אותו. במקרים אחרים, לקוח שראה מוצרים גרועים מיד יזהה את הערך הרב במוצר טוב. לכן, יש צורך להפעיל שיקול דעת ולהבין את מצב הלקוח ואת הציפיות שלו בכל שלב של תהליך המכירה.

לסיכום, איך להצליח להשתמש בשיטת הניגודיות במכירות?

לסיכום דבריו, אליעד כהן מציין כי שיטת הניגודיות במכירות היא כלי עוצמתי מאוד, אך השימוש בו דורש חכמה ורגישות. יש להימנע מהצגת מוצרים גרועים כאשר הלקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש, ולשמור על תקשורת טובה במהלך כל התהליך, כך שהלקוח לא יאבד אמון. חשוב לזכור שלפעמים יתרון האור מגיע מהחושך, ולפעמים דווקא החושך מסתיר את האור. לכן, מוכר טוב חייב לדעת לזהות כיצד ומתי להשתמש בשיטת הניגודיות באופן אפקטיבי ביותר עבור כל לקוח ספציפי.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות לשכנוע לקוחות?

עיקרון הניגודיות הוא רעיון מרכזי במכירות, אשר מתבסס על כך שהלקוח חווה שינוי קיצוני וכתוצאה מכך מעריך יותר את ההבדל בין המוצרים. אליעד כהן מסביר כי אם, לדוגמה, אדם מכניס יד למים חמים מיד לאחר שהייתה במים קרים, המים ירגישו לו חמים בהרבה מאשר אם היה מכניס את ידו למים חמים ישירות. דוגמה נוספת היא שבחורף, מים חמים מורגשים כחמים יותר מאשר בקיץ, בגלל הניגודיות לטמפרטורה הקרה שבחוץ.

מדוע כדאי להציג ללקוחות מוצרים לא מתאימים לפני המוצר המתאים?

היישום המעשי של עקרון הניגודיות במכירות כולל הצגה של מוצרים פחות מתאימים לפני הצגת המוצר המתאים, מתוך הנחה שהלקוח יעריך את המוצר המתאים יותר לאחר שראה מוצרים פחות טובים. למשל, אם לקוח מחפש דירה, מציגים לו תחילה כמה דירות גרועות או פחות מתאימות לצרכיו, וכך כאשר הוא יראה דירה ממוצעת אך סבירה, הוא עשוי לתפוס אותה כטובה בהרבה ממה שהיא באמת.

האם תמיד יש להציג מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן מסביר שאין כלל מוחלט לגבי הצגת מוצרים גרועים לפני מוצרים טובים, כיוון שכל מקרה לגופו. למשל, אם לקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש ויש מוצר שמתאים בדיוק לצרכיו, עדיף להציג לו מיד את המוצר המתאים במקום לבזבז את זמנו עם מוצרים גרועים. במקרה כזה, הצגת מוצרים גרועים עלולה לפגוע באמון הלקוח במוכר.

מתי עדיף לא להשתמש בעקרון הניגודיות?

אם הלקוח ייחשף ליותר מדי מוצרים לא מתאימים, הוא עלול להרגיש חוסר אמון כלפי המוכר ותחושה כללית של חוסר התאמה. גם כאשר הלקוח יראה בסופו של דבר את המוצר המתאים, הוא כבר עלול להיות מותש ומיואש, ולא לראות את היתרונות שלו. דוגמה לכך היא מצב שבו הלקוח רואה מספר דירות גרועות מאוד ואז, גם כאשר הוא רואה דירה טובה יחסית, הוא כבר מתחיל לראות בה בעיקר חסרונות בגלל התסכול שהצטבר.

איך להציג מוצרים גרועים בלי לפגוע באמון הלקוח?

כאשר בכל זאת מציגים מוצרים לא מתאימים כדי להמחיש את הניגודיות, חשוב מאוד להבהיר ללקוח שזה שלב ביניים ושקיימים מוצרים טובים יותר בהמשך. לדוגמה, אם הלקוח רואה דירה לא מתאימה, יש לומר לו בצורה ברורה: "אני יודע שזה לא בדיוק מה שאתה מחפש, אבל תיכף אראה לך דירה שמתאימה בדיוק לצרכים שלך". כך נשמר האמון של הלקוח והמוכר מונע ממנו תחושה של בזבוז זמן או יאוש.

כיצד עקרון הניגודיות עוזר כאשר הלקוח לא בטוח בהתאמת המוצר?

במקרים בהם הלקוח אינו בטוח במוצר המוצע, עקרון הניגודיות יכול לעזור לחזק את ביטחונו. אם למשל לקוח ראה מוצר שמתאים לו אך עדיין אינו בטוח לחלוטין, אפשר להראות לו כמה אלטרנטיבות פחות טובות. כך הלקוח מבין בבירור שהמוצר הראשון הוא האפשרות הטובה ביותר עבורו.

מתי ניגודיות כבר לא יעילה?

לפעמים, הצגת מוצרים גרועים עלולה לגרום ללקוח "להינעל" על חוויית השליליות, כך שגם כאשר הוא רואה מוצר טוב, הוא אינו מצליח להבחין באיכויות שלו. אליעד מביא את הדוגמה של אדם שהיה זמן רב בחושך, וכאשר הוא רואה אור פתאומי, האור יכול לגרום לו דווקא לסחרחורת או אי נעימות, משום שהתרגל כבר לחושך ואינו מסוגל להתמודד עם השינוי.

מהי השורה התחתונה בעקרון הניגודיות במכירות?

אליעד כהן מדגיש שהשימוש בעקרון הניגודיות אינו חוק מוחלט אלא אסטרטגיה שיש להתאים לכל מקרה בנפרד. מוכרים חכמים צריכים להבין מתי נכון להציג ללקוח את המוצרים הטובים ישר מההתחלה, ומתי יעיל יותר להמחיש תחילה את החסרונות של מוצרים אחרים. המפתח להצלחה הוא לדעת להפעיל את השיטה בצורה חכמה ומותאמת אישית ללקוח, תוך שמירה על האמון והקשר החיובי עמו.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות כדי לשכנע לקוחות לרכוש מוצר?

כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי באופן חזק יותר. למשל, אם ידו הייתה במים קרים והוא מכניס אותה למים חמים, המים החמים ירגישו לו חמים יותר מאשר אם היה מכניס את ידו למים החמים ישירות. באופן דומה, בחורף מים חמים מרגישים חמים יותר בהשוואה לאותה טמפרטורה בקיץ.

איך עקרון הניגודיות מתקשר למכירות?

במכירות, השיטה הזו מתורגמת לרעיון שיש להראות ללקוח מוצרים שאינם מתאימים לו לפני שמציגים לו את המוצר שכן מתאים. לדוגמה, אם מציגים ללקוח כמה דירות גרועות לפני הדירה הממוצעת, הוא עשוי להעריך אותה יותר ולחשוב שהיא בחירה טובה יותר בהשוואה למה שראה קודם.

האם תמיד כדאי להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני המוצר המתאים?

לא בהכרח. כל מקרה לגופו. אם הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה, אין טעם להראות לו מוצרים שלא מתאימים. במקרה כזה, עדיף להציג לו מיד את המוצר שמתאים לצרכיו ולשכנע אותו שהוא הבחירה הנכונה עבורו.

מתי להימנע מהצגת מוצרים לא מתאימים?

כאשר הלקוח רואה יותר מדי מוצרים לא רלוונטיים, הוא עלול לאבד אמון במוכר ולחשוב שאין לו משהו שבאמת מתאים לו. גם אם בסופו של דבר יוצג לו המוצר הטוב ביותר, הוא עלול להיות כבר במצב רגשי של ייאוש ולראות בו רק חסרונות.

איך אפשר להראות מוצרים גרועים בלי לגרום ללקוח לאבד אמון?

אם מוכר מציג ללקוח מוצרים שלא מתאימים לו, עליו לוודא שהלקוח מבין שיש עדיין מוצרים טובים יותר בהמשך. יש לתקשר עם הלקוח ולומר לו, לדוגמה: "אני מבין שזה לא מתאים לך, תכף אראה לך משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש". כך, הלקוח לא יגיע לתחושה שהוא מבזבז את זמנו עם מוצרים לא רלוונטיים.

מה עושים אם הלקוח לא בטוח שהמוצר מתאים לו?

אם הלקוח מהסס לגבי התאמת המוצר, ניתן להשתמש בניגודיות כדי לחזק את הביטחון שלו. לדוגמה, ניתן להראות לו אלטרנטיבות פחות טובות ולגרום לו להבין שהמוצר שהוצע לו בתחילה הוא הבחירה הנכונה.

מה המסקנה?

אין חוקים מוחלטים במכירות - כל מקרה דורש התאמה אישית. לפעמים יתרון האור נובע מהחושך, כלומר, לקוח שהוצגו לו מוצרים גרועים יעריך יותר את המוצר הטוב. אך לפעמים, דווקא אם לקוח חווה יותר מדי "חושך", הוא כבר לא יבחין ב"אור". לכן, כל מוכר צריך לשקול כיצד להשתמש בניגודיות בצורה חכמה, מבלי לגרום ללקוח לאבד אמון.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בהקשר של מכירות וזה הולך ככה בגדול אם בן אדם נכנס לתוך אור מתוך הרבה חושך אז הוא יותר מעריך את האור, נכון יותר יתרון האור מן החושך אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה במים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה מיד למים חמים המים ירגישו לו מאוד חמים יותר אפילו מאשר הוא סתם מכניס את היד שלו למים חמים, מתי מים חמים מרגישים יותר חמים בחורף או בקיץ? מהיבט מסוים בחורף מרוב שקר ככה אפילו טיפה חום מרגיש הרבה יותר חם.

בין כך ובין כך תכף נסביר את הצדדים האחרים של התיאוריה הזאת, בין כך ובין כך הגיעו לאיזו מסקנה שאומרת שבהנחה שצריך להראות ללקוח כמה מוצרים באים למכור ללקוח איזה מוצר ואנחנו יודעים שיש מוצר מסוים שמתאים לו שאנחנו חושבים שיכול להתאים לו ויש מוצרים שאנחנו חושבים שהם לא יכולים להתאים ללקוח אז הרבה פעמים מה שמלמדים זה שצריך להראות ללקוח את המוצרים שלא מתאימים לו בשביל שכשנראה לו את המוצר שיותר מתאים לו אז הוא יגיד "כן זה מתאים לי". זאת אומרת אם נראה לו נגיד דירה גרועה ועוד דירה גרועה ועוד דירה גרועה אז כשנראה לו את הדירה הממוצעת הוא יגיד "כן וואלה זאת דירה טובה" כי הוא ראה קודם דירות אחרות גרועות.

והשאלה היא מה האמת האם באמת להראות ללקוח בהנחה שיש לנו כמה מוצרים ויש מוצר שאנחנו יודעים שמתאים ללקוח, האם באמת להראות ללקוח את המוצרים הגרועים ואחר כך את המוצר הטוב ואז הוא יעריך את המוצר הטוב כן או לא? והתשובה היא כזאת כל החוקים האלה הם לא נכונים כחוקים פשוט כל מקרה לגופו ואני אתן כמה דוגמאות, אם לדוגמה נגיד הלקוח יודע מראש מה הוא רוצה לקנות יש לו בראש מה הוא רוצה לקנות "אני מחפש כזה וכזה" ויש לנו משהו שמתאים בדיוק למה שהלקוח רוצה לקנות או מאוד מתאים למה שהלקוח רוצה לקנות צריך לבוא להראות ללקוח "שלום יש לנו משהו שמאוד מתאים למה שאתה רוצה אין יותר טוב" או "יש משהו שבדיוק מתאים למה שאתה רוצה הנה קח תקנה" ולא צריך להראות לו מוצרים אחרים גרועים שלא מתאימים לרצון שלו.

ולמה? כי אומנם כביכול אם אנחנו נראה לו את המוצרים הגרועים אז כביכול הוא יעריך יותר את המוצר הטוב אבל מצד שני זה גם מטופש, למה זה מטופש? כי יכול להיות שבגלל שנראה לו את המוצרים הגרועים אז הוא כבר יאבד אמון בנו הוא יגיד "מה זה מה שהוא מנסה למכור לי?" ואז כשנבוא למוצר הטוב הוא כבר לא כל כך ראה את הטוב שבטוב. אם אנחנו לדוגמה ניקח את הנושא של מים חמים ומים קרים אז מהיבט מסוים אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה בתוך מים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה לתוך מים חמים פושרים נגיד או סתם ביום רגיל הוא ייקח יד ויכניס אותה לאותם מים פושרים, מתי זה ירגיש לו יותר חם? אז התשובה היא שאין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת כי לפעמים היד של הבן אדם כל כך קרה שגם אם תכניס אותה לתוך האש כמטאפורה הוא לא ירגיש את החום, למה כי היד שלו קרה כקרח שייקח לו כמה דקות רק להפשיר מהקור בשביל שהוא יכול להתחיל להרגיש את החום.

לעומת זאת יש מצבים שדווקא היה לו קר ועכשיו אפילו ביחס לדבר שנביא לו את ההפך הוא ישר יעריך יותר את ההפך. זאת אומרת שיש מצבים שאנחנו נראה ללקוח דירות מאוד גרועות ואז כשהוא יראה איזו דירה נורמלית הוא יגיד "וואו איזה דירה טובה", למה? כי היא הרבה יותר טובה מהגרועות. מצד שני יכול להיות שאנחנו נראה ללקוח הרבה דירות גרועות ואז הוא כל כך יהיה בחוויה שהדירות גרועות שהוא אומר "אני רואה דירות גרועות" שגם כשהוא יראה את הדירה הטובה הוא יגיד "עזוב זאת גם דירה גרועה" הוא יתחיל לראות בה את החסרונות, למה? כי המוח שלו נעול על תחושה שמה שאנחנו מראים לו זה דירות גרועות.

ולכן כל מקרה לגופו אם לדוגמה נגיד הלקוח לא כל כך יודע מה הוא רוצה לקנות, אם אנחנו נאלצנו מסיבה כזו או אחרת כן להראות לו מראש את הדירות הגרועות אז מה שצריך לעשות זה לוודא שבכל פעם שהלקוח אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי" אנחנו צריכים לשדר, לוודא שהלקוח לא מתייאש מהיכולת שלנו למכור דירה שכן מתאימה לו כי מצד אחד איש מכירות שאין לו הרבה שכל יגיד "וואו הנה יפה הלקוח אמר שזה לא מתאים לו תכף אני אראה לו את הדירה ההיא וההיא הוא יגיד שזה כן מתאים לו" אבל אדוני אתה בינתיים כבר מאבד את הלקוח, אתה מראה לו דירות שלא מתאימות לו והוא חושב כבר שאתה לא יכול למכור לו את מה שהוא צריך, את מה שהוא רוצה את מה שהוא מחפש.

ולכן צריך לשים לב שלאורך כל המכירה משדרים לו "אני... אל תדאג יש לי... אבל כן... אז זה לא מתאים לך בגלל זה וזה אני עוד מעט אראה לך דירה שיש בה בדיוק את מה שאתה מחפש". זאת אומרת לאורך כל הדרך לוודא שלא מרוב קור גם כשהלקוח יגיע לחום הוא כבר לא ירגיש את החום, שלא מרוב מצב שהלקוח הראנו לו דברים גרועים אז גם כשכבר נראה לו את היותר טוב הוא כבר לא יראה את הטוב שבדבר והוא כבר נמצא בתחושה שאנחנו מוכרים לו מוצרים גרועים. ולכן בשורה התחתונה האם עדיף להראות ללקוח קודם את המוצרים הגרועים אחר כך את הטובים או ישר להראות לו את הטובים? כי אחר כך אין טעם להראות לו את הגרועים כמובן, התשובה היא שכל מקרה לגופו ויכול להיות גם מקרים שבהם מראים לבן אדם מוצר טוב והוא אומר "אני לא בטוח אבל ב100% שזה מתאים לי" ואז עונים לו "אתה בטוח שאתה לא בטוח? בא תראה את האלטרנטיבות שלך שהן הרבה יותר גרועות ותגיד כן אני בטוח".

בקיצור בשורה התחתונה אין בזה חוקים כל מקרה לגופו ותזכרו לפעמים דווקא יתרון האור מן החושך, בן אדם שהיה בחושך הרבה שנים הוא נכנס לאור אומר "וואו איזה אור" ולפעמים מרוב שהוא היה בחושך הוא לא רואה את האור יביאו לו אור הוא יקבל סחרחורת, האור עושה לו רע מרוב שהוא כבר היה בחושך כי העיניים שלו כבר כל כך עצומות שהוא לא רואה שיש אור סביבו מרוב שהמוח שלו התרגל לחושך. בקיצור כל מקרה לגופו ושלא יעבדו עליכם בהצלחה.
הצלחה יכול להיות לפגוע יכולת שכנוע התנגדות בשיחת מכירות אין תשובה מוחלטת רצון לפעמים לקוח הבדלה צורך איזה מוצר להראות קודם איך להצליח איך להצליח למכור איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איש מכירות אנשי מכירות הדרכת הדרכת אנשי מכירות הצלחה חוק הניגודיות יתרון יתרון האור מהחושך יתרונות להצליח להצליח למכור להראות למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות מוצר מוצר לא מתאים מוצר מתאים מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות ניגודים עקרון הניגודיות עקרונות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות לשכנוע לקוחות שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע לקוח שכנוע לקוחות
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
דרך ללא כל דרך, למה בכל דרך בחיים יש חיסרון, איך לא להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים
... להגדיר ולא להגביל את עצמך, איך לשלב ניגודים מהי המשמעות של דרך ללא כל דרך לפי אליעד כהן? אליעד כהן פותח בהסבר על הרעיון דרך ללא ... מוגבלת, מפני שהאדם עצמו מכיל בתוכו ניגודים רבים. לדוגמה, אדם שאומר שהדרך שלו היא לחיות את הרגע, בעצם מצמצם את עצמו לגישה אחת ... ספציפית. על האדם ללמוד להכיל את כל הניגודים בתוכו, מבלי להיצמד לאף אחד מהם בלבד. הכוונה היא ללמוד להיות מסוגל ליהנות מלחיות את ... על פני האחרים. מה המשמעות של שילוב ניגודים לפי אליעד כהן? אליעד מסביר, ששילוב ניגודים פירושו להיות במצב שבו האדם מכיל בתוכו את כל האפשרויות והמצבים, ללא הגבלה או דחייה של ... באופן שווה, ולכן אינו סובל עוד משום ניגוד או קונפליקט פנימי. לדוגמה, אדם יכול להרגיש טוב גם כשקורה משהו חיובי וגם כשקורה משהו ... פנימי? מהי הדרך ללא כל דרך? איך להכיל ניגודים? למה דרכים מוגדרות לא עובדות? איך לשלב ניגודים בחיים? מה המשמעות של לחיות ללא הגדרות? ...
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
... לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים איך לשכנע אנשים ולהשפיע על מצב הרוח שלהם? השאלה ... רוח שונים - בין אם מדובר באדם עצוב, בחרדה, או אפילו שמח. הרעיון המרכזי הוא להבין שישנן שתי גישות עיקריות בהתקשרות עם אדם: הזדהות (ראפור) והתנגדות . שתי הגישות האלו לא תמיד פועלות באותו אופן, ולעיתים דווקא ... עמוק עוד יותר. למשל, אם אדם מרגיש רע ואתה אומר לו אתה צודק, באמת הכל גרוע, הוא עלול להישאב עמוק יותר אל תוך התחושה השלילית שלו. מתי עדיף להתנגד ולא להסכים עם האדם? האפשרות השנייה היא להביע דווקא התנגדות. לעיתים דווקא התנגדות מוחלטת לתחושות של אדם אחר יכולה להוציא אותו מהמצב הקשה. ... שני אפשר להגיד לו בפירוש: אין שום מפלצת, אתה לא צריך לפחד. שתי התגובות האלו יכולות לעבוד, תלוי בילד ובתגובה שלו. במקרים מסוימים, דווקא התנגדות נחרצת תסייע לילד להשתחרר מהפחד שלו מהר יותר. מה לעשות כשאדם ... לבחון את שתי האפשרויות. יש לבדוק בזהירות איזו גישה משפיעה לטובה על האדם: האם הוא נרגע כשמביעים הזדהות, או להפך, האם הוא נרגע כשמביעים התנגדות. לפעמים אפשר להגיד משהו שהוא באמצע הדרך בין הזדהות להתנגדות, ולראות לאיזה כיוון האדם לוקח את האמירה הזו. כך ניתן לזהות בקלות מה הוא באמת מחפש לשמוע. האם כדאי להביע הזדהות או התנגדות כשאדם שמח? אליעד מדגיש שהשיטות האלו לא רלוונטיות רק למצבי ... אדם ששמח כי זכה בלוטו. במצב כזה, לפעמים דווקא הזדהות מופרזת (איזה יופי! עכשיו תוכל לקנות הכל!) תגרום לאדם להרגיש חוסר סיפוק לאחר זמן קצר. התנגדות יכולה דווקא לשמר אצלו את תחושת האושר, כי זה גורם לו להישאר בתחושת הציפייה למימוש הרצונות. דומה נמשך לדומה או להפך - מה האמת? אליעד כהן מתייחס גם לנושא המפורסם של דומה נמשך לדומה לעומת ניגודים נמשכים. הוא מסביר שהדבר תלוי במה שחסר לאדם, ומה האדם אוהב ... או שונה למה שהוא חווה. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא מנהל עסק, ואתה אומר שגם אתה מנהל עסק, אתה צריך לבדוק אם הוא נהנה מההזדהות שלך או שמא הוא מתנגד לכך. לפעמים הוא רוצה להרגיש ייחודי, ולכן הזדהות תפריע לו. ... הדרך הכי טובה היא לבחון בזהירות את התגובות של האדם לכל אמירה. אליעד מסביר שכדאי לומר אמירות נייטרליות, שאפשר לפרש אותן לכיוון של הזדהות או התנגדות, וכך לראות לאן האדם נמשך. דרך זו מאפשרת להבין בצורה טובה ... דבר, המסר המרכזי של אליעד הוא שאין גישה אחת שמתאימה תמיד. כל אדם שונה, ולכן צריך לבדוק בכל רגע ובכל סיטואציה מה עובד טוב יותר: הזדהות או התנגדות. אין נוסחה אחת מוחלטת, אלא מודעות ורגישות לתגובה של האדם ... כדאי להזדהות עם אדם עצוב? איך לגרום למישהו לשמוח? איך להתמודד עם חרדה? דומה נמשך לדומה או להפך? איך לגרום לאנשים להקשיב לך? מתי כדאי להביע התנגדות?
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
... לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים איך אפשר לדעת האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לזהות האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה, וכיצד לעשות זאת באופן ... זמן ובאותו המובן בדיוק. אליעד מסביר שייתכן מצב שבו שני אנשים חושבים שהם חולקים טענות מנוגדות, אך למעשה הטענות אינן סותרות. לדוגמה, אדם אחד יכול להגיד יש כאן שולחן, ומתכוון לשולחן ממשי, בעוד השני אומר אין כאן שולחן, ומתכוון לכך שאין שולחן ... סדר, באותה משמעות ובאותה רמת פירוט. רק אז ניתן יהיה לדעת בוודאות אם הטענות הן באמת מנוגדות או רק נראות כך במבט ראשון. איך לוודא שטענות סותרות בוודאות? אליעד ממליץ לבצע את השלבים הבאים כדי לוודא האם הטענות סותרות בוודאות: לוודא ששתי הטענות ... לזהות טענות סותרות? מהי סתירה לוגית? כיצד לנהל דיונים ללא סתירות? מה ההבדל בין טענות מנוגדות לטענות סותרות? איך לוודא שטענות לא סותרות בטעות? מהם כללי ההיסק הלוגי? ניהול דיונים, איך לנהל דיונים? איך להתווכח נכון? איך להגיע להסכמה? האם אנחנו ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
... רע וסבל אצל האדם? אליעד כהן מסביר בתחילת הדברים שהאדם סובל כאשר הוא חווה רצונות מנוגדים. למשל, אם האדם רוצה דבר אחד ובמקביל אינו רוצה אותו, נוצרת בתוכו תחושה של רע וסבל. הוא מדגים זאת בכך שאדם רוצה לנוח, אך במקביל אינו רוצה לנוח, או רוצה לעבוד אך אינו רוצה לעבוד. עצם הניגודיות בין הרצונות השונים גורמת לאדם תחושת מצוקה פנימית. אליעד מבהיר שכל תחושת הסבל נובעת רק מתוך ניגודים פנימיים שכאלה. מדוע האדם חווה ניגודים פנימיים? אליעד מסביר שתחושת הניגוד נובעת מכך שהאדם אינו חווה שלמות פנימית. השלמות מוגדרת על ידו כמצב שבו האדם רוצה ואינו רוצה דבר מסוים באופן מוחלט באותו רגע בדיוק. ברגע שהאדם אינו שלם עם המציאות שלו, תמיד יהיו לו ניגודים פנימיים. אליעד נותן כדוגמה נוספת אדם שרוצה לאכול עוגה, אך אינו רוצה לעלות במשקל. הרצונות מנוגדים ויוצרים קונפליקט פנימי שמוביל לסבל. מהו הפתרון לסבל ולתחושת חוסר השלמות? אליעד מציג פתרון ברור - על האדם להגיע למצב של שלמות פנימית מוחלטת. כדי להגיע למצב כזה, האדם חייב ... לפחד שלו מזוגיות. אליעד מחדד כי כל עוד האדם לא חוקר את הסיבות לעומק, הוא ימשיך לחוות ניגודים פנימיים שגורמים לו סבל. איך לחקור את הרצונות והניגודים הפנימיים? אליעד מדגיש שהאדם חייב לשאול את עצמו שאלות קשות ועמוקות, כגון: למה בכלל אני רוצה את הדבר הזה? מדוע אני מפחד מההשלכות שלו? ומה באמת הסיבה שבגללה אני חווה התנגדות פנימית? הוא ממליץ לאדם לחקור את הרצונות והפחדים שלו עד שיגיע לשורש הדברים. ברגע שיגיע לשורש האמיתי, הקונפליקט יעלם, והאדם יחווה שלמות פנימית. מה המשמעות של להגיע לשורש הרצון? ... העמוקה שממנה נובעים הרצונות היא אחת - הרצון לחוות שלמות ואושר. כל הרצונות, גם המנוגדים, הם רק אמצעים לאותה מטרה פנימית אחת. האם האדם יכול באמת להגיע לשלמות פנימית מוחלטת? אליעד עונה על השאלה הזאת ואומר שכן, בהחלט ניתן להגיע לשלמות פנימית מוחלטת. אך כדי לעשות ... בכל פעם שעולה קונפליקט, על האדם לעצור ולשאול את עצמו מה באמת מסתתר מאחורי הרצונות המנוגדים, וכך להגיע לפתרון פנימי ושלם. מהי תוצאת הסרת הקונפליקטים הפנימיים? התוצאה, כפי שאליעד מסביר, היא שהאדם יחווה תחושה של שקט נפשי, אושר ושלמות פנימית. כאשר אין יותר ניגודים פנימיים, האדם חופשי לחיות את חייו מתוך חוויה של זרימה והרמוניה מלאה עם המציאות. איך להשתחרר מניגודים פנימיים? איך להגיע לשלמות פנימית? מהו שורש הסבל? איך להבין את הרצון האמיתי? מה גורם לתחושת אושר אמיתי? ...
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
שכל על אנושי, שכל לא אנושי, אין הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין מהות לצורה, מעל השכל האנושי, לצאת מהשכל האנושי, הארה רוחנית, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, אחדות היש והאין
... המוגבל, הוא מבין שהניגודים בין יש לאין, טוב ורע, מהות וצורה, אינם באמת ניגודים מוחלטים. אלא הם חלקים שונים של אותו הדבר. דרך תפיסה זו ניתן להגיע להארה רוחנית ולחוויית אחדות עם כל מהות. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך ההרצאה, הסביר ... העולם דרך תבניות של ניגודים, ובכך הוא יוצר מחיצות בין רע לטוב, בין יש לאין, ובין כל זוגות הניגודים. מגבלה זו, לדעת אליעד, מפריעה לאדם לחוות את המציאות כפי שהיא באמת - אחדות מוחלטת. רק כאשר האדם משתחרר מהתפיסות המובנות הללו, הוא מתחיל לראות את האמת העמוקה של ... המציאות כפי שהיא, ללא ניגודים והבדלות. מה זה שכל על - אנושי? איך להבין שאין הבדל בין יש לאין? מהי האחדות של המציאות? כיצד להגיע להארה רוחנית? מהו המכשול בדרך לשכל העל - אנושי? למה קשה להבין שאין ... בין מהות לצורה, ובין ניגודים אחרים. הבנת השכל הזה מובילה לאחדות ההפכים, כלומר, להכרה בכך שמה שנראה כניגודים מוחלטים, בעצם יכול להתקיים כאחד. הרעיון המרכזי הוא שכאשר האדם מתעלה מעל השכל האנושי המוגבל, הוא רואה שהניגודים אינם באמת מנוגדים , אלא שהם חלק ממערכת אחת. כיצד ניתן לתפוס שאין הבדל בין יש לאין? במהלך השיחה שהתקיימה בהרצאה, המשתתפים ניסו להבין את המשמעות של הטענה אין הבדל בין יש לאין. הבנת ... רגיל לחשוב במונחים של ניגודים והבדלות, ולכן קשה לו מאוד לשחרר את עצמו מהתבנית הזו. אפילו כאשר אדם מתחיל להבין שאין הבדל בין יש לאין, הוא עשוי למצוא את עצמו חוזר לתפיסות הישנות שוב ושוב. כדי ...
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100816
לכל שאלה תשובה - שאלות ותשובות - 20100816
... שהאדם רגיל לחשוב בצורה יחסית ומוגבלת. כל החשיבה של האדם היא יחסית, האדם חושב על טוב מול רע, יפה מול מכוער, חיים מול מוות. כל החשיבה הזאת מבוססת על ניגודים, ולכן היא מוגבלת. אליעד מסביר שהבנה מוחלטת לא יכולה להתבסס על ניגודים ויחסיות, כי המציאות עצמה היא אחדות מוחלטת, שאין בה טוב או רע באופן מוחלט. לדוגמה, הוא אומר שכאשר האדם חושב על הצלחה, הוא מיד חושב על כישלון. אבל בהבנת המציאות המוחלטת, אין הצלחה ואין כישלון, כי המציאות כולה היא דבר אחד ללא ניגוד. מכיוון שהאדם חושב דרך ניגודים, הוא לא מצליח להגיע להבנה המוחלטת הזו. כיצד ניתן להתקדם בדרך להבנת המציאות? כדי ... פותרים את הבעיות האמיתיות? אליעד מסביר שפתרונות חלקיים לא פותרים באמת את הבעיות, מכיוון שהם לא מתמודדים עם השורש. הוא נותן דוגמה של אדם שלוקח כדור נגד כאב ראש. הכדור אמנם מפסיק את הכאב לזמן קצר, אבל הכאב יחזור, כי השורש לא טופל. כך גם ... האחדות לא הייתי יכול להוציא מילה כי שהכל אחד אין משמעות לשום דבר. כל מה שישנו קיים על בסיס של נפרדות בגלל הנפרדות קיים עולם. כל מהותו של האדם נוגדת את הרעיון הזה. זה נוגד עצם זה שאתה אומר אני. יש אני ולא אני. יש את החלק ויש את השלם. רק בזכות זה יש ... יש פה 2 צדדים למטבע. קחי את הכל השכל של האנשים הכי מצליחנים, תנסי לגרום להם לא לרצות. האידאל שאתה חווה שלמות כל פעם מחדש. אני מציב אידאל שהוא נוגד את הטבע האנושי שלך. שאפתנות גם אחרי שתביני שהכל אחד, אז תהני מחיים הרבה יותר ואז תהיי ... הוא יפסיק לחפש את סיבת האירועים. הרע נובע מהתשוקה שלך להפוך אותו לטוב. טוב שנובע מהכלת הטוב והרע. הוא יכיל גם את זה שרע לו, נגיד שאומרים לאדם אל תתנגד שלא יכאב לך. אני רוצה אחרת הסבל נוצר מכך שאתה רוצה אחרת, רע לך ואתה רוצה אחרת. את אמורה להתנגד לאירועים לא נעימים לא שינינו משהו. זה לא סותר צריך להתנגד לכאב, יש פרספקטיבה נוספת שתכילי את הכל במקום אחר. אני מקבל את זה שרע לי מהאש ושאני ... הסבל שלו זה לא בגלל שכואב לך זה בגלל שהוא לא רוצה שיכאב לו כי הוא חושב שאם לא יכאב לו יהיה לו טוב. הוא אמור להמשיך לחפש שלא יכאב לו, אבל את תתנגד לכך שאתה לא רוצה שיכאב לך. למה רע לו? כי הוא לא רוצה שיכאב לו. אם נלך עוד צעד אחורה רע ...
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - השכל הלא הגיוני שיש בספר להיות אלוהים, שטיפת מוח, לוגיקה, אור מקיף של הספר להיות אלוהים
... של בני האדם, שלפיה קיימים דברים והיפוכם, כמו יש ואין. אנשים רגילים לקבל שיש ניגודיות מוחלטת בין יש לאין, ושבלתי אפשרי ששני הדברים יהיו ... אותו מאז שנולד. אליעד מדגים זאת על ידי הסבר שאדם נולד לתוך עולם של דואליות וניגודים. האדם רגיל מגיל אפס שישנם דברים מנוגדים: טוב ורע, יש ואין, אמת ושקר. הוא גדל עם מערכת אמונות ... וירוס לתוך מערכת החשיבה של האדם. במקום להותיר את האדם שבוי במערכת הישנה של ניגודים ונפרדות, הספר מנקה אותו בהדרגה מהרעיונות האלה. מהו ... צורך בנפרדות, ומוביל אותו להכיר באפשרות של אחדות מוחלטת ושלמה, מעבר לכל ניגוד אפשרי. כיצד פועל האנטי - וירוס התודעתי של הספר להיות ... לא הגיוניים הופכים לכלי ליציאה מהסבל? ההיגיון הרגיל של האדם מבוסס על ניגודים. ככל שהאדם חי בתוך תודעה של ניגודים ונפרדות, הוא יחווה סבל. הרעיונות הלא הגיוניים שבספר ...
העדר חוויית מקום - איך לחוות העדר חוויית מרחב מקום, איך לצאת מהמקום, איך לחוות אין מקום, האם יש או אין מקום
העדר חוויית מקום - איך לחוות העדר חוויית מרחב מקום, איך לצאת מהמקום, איך לחוות אין מקום, האם יש או אין מקום
... את כל שאר הדברים שנראים לו כנפרדים. למה קשה להבין את הרעיון של אין מקום בשכל הרגיל? אליעד מדגיש שהשכל הרגיל מוגבל לתפיסות של ניגודים והבחנות. התודעה הרגילה תמיד רואה ניגודים , תמיד עושה הפרדות בין יש לאין, אני ולא אני. מסיבה זו קשה לאדם לחוות בשכלו מצב שבו אין בכלל מקום ואין הפרדה בין דבר לדבר אחר. רק כאשר האדם יסכים לחקור את השורשים העמוקים ...
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
בסוף הכל אחד, בסוף הכל נפרד, אחדות או נפרדות, מהי אחדות, מהי נפרדות, האם הכל אחד, אחדות אמיתית, גם רק, אחדות ההפכים
... אחדות ההפכים מהי אחדות אמיתית והאם בסוף הכל אחד או הכל נפרד? בשיחה מפורטת העוסקת ברעיון של אחדות ונפרדות, אליעד כהן מסביר כיצד המושגים הללו, למרות שנראים מנוגדים לחלוטין, למעשה משלימים זה את זה באופן מוחלט ויוצרים ... ונצרף אליו את הכלום, אז שוב יש לנו משהו חדש שנקרא הכל כולל הכלום, ולכן שוב נוצרה נפרדות. תהליך זה חוזר על עצמו בלולאה אינסופית - בכל פעם שננסה לאחד מושגים מנוגדים, מיד נוצרת הפרדה חדשה. זהו פרדוקס אינסופי של האחדות והנפרדות, שלא יכול להגיע לפתרון באמצעות השכל בלבד. מה המשמעות של אחדות ההפכים? אחדות ההפכים מתארת מצב שבו האדם מסוגל לתפוס שני דברים מנוגדים באופן מוחלט ובו - זמנית. דוגמה לכך היא לראות את הכוס כרק מלאה וכרק ריקה באותו רגע. מצב כזה אינו נתפס בהיגיון הרגיל, כיוון שההיגיון פועל באמצעות ניגודים בלבד ולא מאפשר מצב אבסולוטי שבו שני ניגודים מוחלטים קיימים יחד באופן מלא. איך הדוגמה של תורת ... ככל שמנסים לסגור את המעגל הזה, תמיד יתגלה משהו חדש. האם אפשרי להגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת? לפי אליעד, כאשר האדם מגיע למצב שבו הוא תופס את שני הניגודים (למשל אחדות ונפרדות) באופן מלא ומוחלט - הוא מגיע ...
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
להיות אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים
... אלוהים, נקודת המבט של אלוהים, להרגיש שאתה אלוהים, הכל כרצונך תמיד, הרצון של אלוהים, הכל נגד רצונך תמיד, חופש הבחירה של אלוהים, הכל כרצונו של אלוהים איך להרגיש שאתה אלוהים ולראות הכל מנקודת מבטו? אליעד מסביר שהחוויה של להיות אלוהים פירושה לראות את המציאות ... ישות שכל מה שהיא רוצה תמיד קורה, ואף פעם לא מתרחש דבר שלא ברצונה. אך הוא מבהיר שהחוויה הזו עמוקה יותר והיא כוללת בתוכה דווקא את האפשרות הנגדית - שאין בכלל הבדל בין קורה ללא קורה, וגם לא בין רוצה ללא רוצה. במילים אחרות, להיות אלוהים באמת זה לתפוס שהמציאות כולה היא דבר אחד אחיד, ושאין שום הפרדה בין הרצונות ... לא רוצה. זו המשמעות העמוקה של להיות אלוהים - אתה לא מושפע בשום צורה אם משהו התרחש או לא התרחש, מכיוון שמנקודת המבט שלך הכל אחד ואין ניגודים או הפרדות. מה קורה אם אתה מגלה שאתה אלוהים מהסוג הלא נכון? אליעד מציין אפשרות נוספת, שבה אדם מגלה שהוא אלוהים אבל תופס את האלוהות בצורה שגויה. לדוגמה, אם האדם ... לא קיים שום רצון מסוים שאלוהים צריך לממש, כי הכל כבר מושלם כמו שהוא. במילים פשוטות, אין שום דבר שצריך לקרות, ולכן גם אין שום דבר שהוא נגד רצונו של אלוהים, מכיוון שאין לו רצון נפרד מהמציאות. לדוגמה, כאשר אדם חושב שאלוהים רוצה שיקרה דבר מסוים, והוא מגלה שהדבר הזה לא קורה, נוצרת תחושת סבל. אבל מנקודת המבט הגבוהה יותר, אין כלל הבדל בין הרצון לבין מה שמתרחש בפועל, ולכן שום דבר לא באמת יכול להיות נגד רצונו של אלוהים. הכל מתנהל בדיוק כפי שצריך, כי מנקודת המבט הגבוהה של אלוהים, אין צריך ואין לא צריך, אלא הכל מושלם כפי שהוא. כיצד אפשר להפוך להיות אלוהים? אליעד ... על ידי לימוד חוזר ונשנה של רעיונות אלו, התודעה של האדם משתנה בהדרגה, והוא מתחיל לראות את המציאות כמו אלוהים האמיתי, ללא הפרדות וללא ניגודים. התהליך הזה דורש אימון והבנה מעמיקים של הרעיונות, עד שהאדם מגיע למצב שהוא חווה את המציאות ללא שום הבדל בין רוצה ללא רוצה ובין קורה ללא קורה. אליעד מדגיש שבחוויה ... אחד ומושלם בדיוק כפי שהוא. איך להרגיש שאני אלוהים? מה זה אומר להיות אלוהים? נקודת המבט של אלוהים האם הכל תמיד כרצוני? מדוע דברים קורים נגד רצוני? מה ההבדל בין רוצה ללא רוצה? איך לראות שהכל אחד? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ניגודים, כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניגודים, איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לימודים, טיפול אישי, אימון אישי לזוגיות בתחום ניגודים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 18:43:33 - wesi1