אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יתרון ✔שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:13שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
איך עקרון הניגודיות יכול לעזור לשכנע לקוחות לקנות?

אליעד כהן מסביר כי אחד העקרונות החשובים במכירות הוא "עקרון הניגודיות" או "יתרון האור מן החושך". לפי עיקרון זה, כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי בצורה חזקה יותר. דוגמה לכך היא כאשר היד של האדם נמצאת במים קרים, ואז הוא מעביר אותה למים חמים. המים החמים ירגישו חמים הרבה יותר לעומת מצב שבו האדם היה מכניס את היד ישירות למים חמים בלי המעבר מהקור. באופן דומה, מים חמים ירגישו חמים יותר בחורף מאשר בקיץ, משום שבחורף האדם מגיע מתוך מצב של קור, ולכן הוא מעריך יותר את החום.

האם תמיד נכון להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן אומר כי ישנה תיאוריה במכירות, לפיה כדאי להציג ללקוח כמה מוצרים גרועים לפני שמציגים לו מוצר טוב, כדי לגרום לו להעריך את המוצר הטוב יותר. לדוגמה, אם מציגים ללקוח מספר דירות גרועות ואחר כך דירה ממוצעת, הוא עשוי להרגיש שהדירה הממוצעת טובה מאוד יחסית למה שהוא ראה קודם לכן. אך אליעד כהן מדגיש שאין לקחת את השיטה הזאת ככלל מוחלט, אלא להפעיל שיקול דעת בהתאם לכל מצב ולכל לקוח באופן אישי.

מתי אסור להשתמש בשיטת הניגודיות?

אליעד מסביר כי לפעמים דווקא הצגת מוצרים לא מתאימים ללקוח יכולה לפגוע באמון בין הלקוח למוכר. אם הלקוח יודע מראש בדיוק מה הוא מחפש, ואין ספק שהמוכר יכול להציע לו מוצר שמתאים באופן מושלם, אין טעם להציג לו מראש מוצרים לא מתאימים. במקרה כזה עדיף להראות לו את המוצר המתאים מיד, כדי שהלקוח לא יאבד אמון במוכר.

לדוגמה, אם לקוח יודע בדיוק איזו דירה הוא רוצה והדירה הזו זמינה למכירה, הצגת דירות גרועות לפני כן עלולה לגרום לו לחשוב שהמוכר אינו מבין אותו, או שאין לו באמת מה להציע, וכך ייגרם נזק לתהליך המכירה.

מה הסיכון כאשר מציגים יותר מדי מוצרים לא מתאימים?

אליעד כהן מתאר סיכון נוסף והוא שברגע שהלקוח נחשף ליותר מדי מוצרים שאינם מתאימים לו, הוא עלול להיכנס למצב רגשי שלילי, לאבד אמון בתהליך המכירה, ולהתחיל לראות גם את המוצר הטוב כמוצר בינוני או גרוע. לכן, חשוב שלא להוביל את הלקוח למצב של ייאוש מההצעות שמוצגות לו.

לדוגמה, אם לקוח ראה כבר חמש דירות גרועות, הוא עלול לחשוב שכל הדירות שהמוכר מציע הן גרועות, ולכן גם כאשר יוצג לו מוצר טוב, הוא כבר לא יצליח להעריך את הטוב שבו.

איך אפשר להציג מוצרים לא מתאימים מבלי לאבד את הלקוח?

אם בכל זאת הוחלט להציג ללקוח מוצרים לא מתאימים כדי להגביר את הערכתו למוצר המתאים, אליעד כהן ממליץ לוודא שהלקוח מבין שיש מוצר טוב שמתאים לצרכים שלו ושעדיין לא הוצג בפניו. לדוגמה, המוכר יכול לומר ללקוח: "אני מבין שזה לא מתאים לך, אבל יש לי משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש, תכף אציג לך אותו." באופן הזה, הלקוח יודע שמטרת הצגת המוצרים הלא מתאימים אינה בזבוז זמן, אלא חלק מתהליך מכוון.

מה לעשות אם הלקוח מתלבט לגבי המוצר?

אליעד מציע כי במצב שבו הלקוח מתלבט ואינו בטוח שהמוצר שהוצג לו מתאים לו במאת האחוזים, אפשר להראות לו אלטרנטיבות גרועות יותר על מנת לעזור לו להבין שהמוצר המקורי אכן מתאים לו ביותר. למשל, אם לקוח מתלבט לגבי דירה שהוצגה לו ואינו בטוח שהיא מתאימה לו, אפשר להראות לו דירות אחרות שפחות מתאימות לו כדי שיבין בעצמו שהדירה הראשונה טובה משמעותית מהאחרות.

איך לזהות את נקודת האיזון בשימוש בשיטת הניגודיות?

אליעד כהן מדגיש שוב שאין כלל מוחלט לגבי השימוש בעקרון הניגודיות, אלא שכל מקרה הוא לגופו. לפעמים, לקוח שראה יותר מדי מוצרים גרועים ירגיש מיואש ולא יעריך את המוצר הטוב כשיציגו לו אותו. במקרים אחרים, לקוח שראה מוצרים גרועים מיד יזהה את הערך הרב במוצר טוב. לכן, יש צורך להפעיל שיקול דעת ולהבין את מצב הלקוח ואת הציפיות שלו בכל שלב של תהליך המכירה.

לסיכום, איך להצליח להשתמש בשיטת הניגודיות במכירות?

לסיכום דבריו, אליעד כהן מציין כי שיטת הניגודיות במכירות היא כלי עוצמתי מאוד, אך השימוש בו דורש חכמה ורגישות. יש להימנע מהצגת מוצרים גרועים כאשר הלקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש, ולשמור על תקשורת טובה במהלך כל התהליך, כך שהלקוח לא יאבד אמון. חשוב לזכור שלפעמים יתרון האור מגיע מהחושך, ולפעמים דווקא החושך מסתיר את האור. לכן, מוכר טוב חייב לדעת לזהות כיצד ומתי להשתמש בשיטת הניגודיות באופן אפקטיבי ביותר עבור כל לקוח ספציפי.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות לשכנוע לקוחות?

עיקרון הניגודיות הוא רעיון מרכזי במכירות, אשר מתבסס על כך שהלקוח חווה שינוי קיצוני וכתוצאה מכך מעריך יותר את ההבדל בין המוצרים. אליעד כהן מסביר כי אם, לדוגמה, אדם מכניס יד למים חמים מיד לאחר שהייתה במים קרים, המים ירגישו לו חמים בהרבה מאשר אם היה מכניס את ידו למים חמים ישירות. דוגמה נוספת היא שבחורף, מים חמים מורגשים כחמים יותר מאשר בקיץ, בגלל הניגודיות לטמפרטורה הקרה שבחוץ.

מדוע כדאי להציג ללקוחות מוצרים לא מתאימים לפני המוצר המתאים?

היישום המעשי של עקרון הניגודיות במכירות כולל הצגה של מוצרים פחות מתאימים לפני הצגת המוצר המתאים, מתוך הנחה שהלקוח יעריך את המוצר המתאים יותר לאחר שראה מוצרים פחות טובים. למשל, אם לקוח מחפש דירה, מציגים לו תחילה כמה דירות גרועות או פחות מתאימות לצרכיו, וכך כאשר הוא יראה דירה ממוצעת אך סבירה, הוא עשוי לתפוס אותה כטובה בהרבה ממה שהיא באמת.

האם תמיד יש להציג מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן מסביר שאין כלל מוחלט לגבי הצגת מוצרים גרועים לפני מוצרים טובים, כיוון שכל מקרה לגופו. למשל, אם לקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש ויש מוצר שמתאים בדיוק לצרכיו, עדיף להציג לו מיד את המוצר המתאים במקום לבזבז את זמנו עם מוצרים גרועים. במקרה כזה, הצגת מוצרים גרועים עלולה לפגוע באמון הלקוח במוכר.

מתי עדיף לא להשתמש בעקרון הניגודיות?

אם הלקוח ייחשף ליותר מדי מוצרים לא מתאימים, הוא עלול להרגיש חוסר אמון כלפי המוכר ותחושה כללית של חוסר התאמה. גם כאשר הלקוח יראה בסופו של דבר את המוצר המתאים, הוא כבר עלול להיות מותש ומיואש, ולא לראות את היתרונות שלו. דוגמה לכך היא מצב שבו הלקוח רואה מספר דירות גרועות מאוד ואז, גם כאשר הוא רואה דירה טובה יחסית, הוא כבר מתחיל לראות בה בעיקר חסרונות בגלל התסכול שהצטבר.

איך להציג מוצרים גרועים בלי לפגוע באמון הלקוח?

כאשר בכל זאת מציגים מוצרים לא מתאימים כדי להמחיש את הניגודיות, חשוב מאוד להבהיר ללקוח שזה שלב ביניים ושקיימים מוצרים טובים יותר בהמשך. לדוגמה, אם הלקוח רואה דירה לא מתאימה, יש לומר לו בצורה ברורה: "אני יודע שזה לא בדיוק מה שאתה מחפש, אבל תיכף אראה לך דירה שמתאימה בדיוק לצרכים שלך". כך נשמר האמון של הלקוח והמוכר מונע ממנו תחושה של בזבוז זמן או יאוש.

כיצד עקרון הניגודיות עוזר כאשר הלקוח לא בטוח בהתאמת המוצר?

במקרים בהם הלקוח אינו בטוח במוצר המוצע, עקרון הניגודיות יכול לעזור לחזק את ביטחונו. אם למשל לקוח ראה מוצר שמתאים לו אך עדיין אינו בטוח לחלוטין, אפשר להראות לו כמה אלטרנטיבות פחות טובות. כך הלקוח מבין בבירור שהמוצר הראשון הוא האפשרות הטובה ביותר עבורו.

מתי ניגודיות כבר לא יעילה?

לפעמים, הצגת מוצרים גרועים עלולה לגרום ללקוח "להינעל" על חוויית השליליות, כך שגם כאשר הוא רואה מוצר טוב, הוא אינו מצליח להבחין באיכויות שלו. אליעד מביא את הדוגמה של אדם שהיה זמן רב בחושך, וכאשר הוא רואה אור פתאומי, האור יכול לגרום לו דווקא לסחרחורת או אי נעימות, משום שהתרגל כבר לחושך ואינו מסוגל להתמודד עם השינוי.

מהי השורה התחתונה בעקרון הניגודיות במכירות?

אליעד כהן מדגיש שהשימוש בעקרון הניגודיות אינו חוק מוחלט אלא אסטרטגיה שיש להתאים לכל מקרה בנפרד. מוכרים חכמים צריכים להבין מתי נכון להציג ללקוח את המוצרים הטובים ישר מההתחלה, ומתי יעיל יותר להמחיש תחילה את החסרונות של מוצרים אחרים. המפתח להצלחה הוא לדעת להפעיל את השיטה בצורה חכמה ומותאמת אישית ללקוח, תוך שמירה על האמון והקשר החיובי עמו.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות כדי לשכנע לקוחות לרכוש מוצר?

כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי באופן חזק יותר. למשל, אם ידו הייתה במים קרים והוא מכניס אותה למים חמים, המים החמים ירגישו לו חמים יותר מאשר אם היה מכניס את ידו למים החמים ישירות. באופן דומה, בחורף מים חמים מרגישים חמים יותר בהשוואה לאותה טמפרטורה בקיץ.

איך עקרון הניגודיות מתקשר למכירות?

במכירות, השיטה הזו מתורגמת לרעיון שיש להראות ללקוח מוצרים שאינם מתאימים לו לפני שמציגים לו את המוצר שכן מתאים. לדוגמה, אם מציגים ללקוח כמה דירות גרועות לפני הדירה הממוצעת, הוא עשוי להעריך אותה יותר ולחשוב שהיא בחירה טובה יותר בהשוואה למה שראה קודם.

האם תמיד כדאי להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני המוצר המתאים?

לא בהכרח. כל מקרה לגופו. אם הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה, אין טעם להראות לו מוצרים שלא מתאימים. במקרה כזה, עדיף להציג לו מיד את המוצר שמתאים לצרכיו ולשכנע אותו שהוא הבחירה הנכונה עבורו.

מתי להימנע מהצגת מוצרים לא מתאימים?

כאשר הלקוח רואה יותר מדי מוצרים לא רלוונטיים, הוא עלול לאבד אמון במוכר ולחשוב שאין לו משהו שבאמת מתאים לו. גם אם בסופו של דבר יוצג לו המוצר הטוב ביותר, הוא עלול להיות כבר במצב רגשי של ייאוש ולראות בו רק חסרונות.

איך אפשר להראות מוצרים גרועים בלי לגרום ללקוח לאבד אמון?

אם מוכר מציג ללקוח מוצרים שלא מתאימים לו, עליו לוודא שהלקוח מבין שיש עדיין מוצרים טובים יותר בהמשך. יש לתקשר עם הלקוח ולומר לו, לדוגמה: "אני מבין שזה לא מתאים לך, תכף אראה לך משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש". כך, הלקוח לא יגיע לתחושה שהוא מבזבז את זמנו עם מוצרים לא רלוונטיים.

מה עושים אם הלקוח לא בטוח שהמוצר מתאים לו?

אם הלקוח מהסס לגבי התאמת המוצר, ניתן להשתמש בניגודיות כדי לחזק את הביטחון שלו. לדוגמה, ניתן להראות לו אלטרנטיבות פחות טובות ולגרום לו להבין שהמוצר שהוצע לו בתחילה הוא הבחירה הנכונה.

מה המסקנה?

אין חוקים מוחלטים במכירות - כל מקרה דורש התאמה אישית. לפעמים יתרון האור נובע מהחושך, כלומר, לקוח שהוצגו לו מוצרים גרועים יעריך יותר את המוצר הטוב. אך לפעמים, דווקא אם לקוח חווה יותר מדי "חושך", הוא כבר לא יבחין ב"אור". לכן, כל מוכר צריך לשקול כיצד להשתמש בניגודיות בצורה חכמה, מבלי לגרום ללקוח לאבד אמון.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בהקשר של מכירות וזה הולך ככה בגדול אם בן אדם נכנס לתוך אור מתוך הרבה חושך אז הוא יותר מעריך את האור, נכון יותר יתרון האור מן החושך אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה במים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה מיד למים חמים המים ירגישו לו מאוד חמים יותר אפילו מאשר הוא סתם מכניס את היד שלו למים חמים, מתי מים חמים מרגישים יותר חמים בחורף או בקיץ? מהיבט מסוים בחורף מרוב שקר ככה אפילו טיפה חום מרגיש הרבה יותר חם.

בין כך ובין כך תכף נסביר את הצדדים האחרים של התיאוריה הזאת, בין כך ובין כך הגיעו לאיזו מסקנה שאומרת שבהנחה שצריך להראות ללקוח כמה מוצרים באים למכור ללקוח איזה מוצר ואנחנו יודעים שיש מוצר מסוים שמתאים לו שאנחנו חושבים שיכול להתאים לו ויש מוצרים שאנחנו חושבים שהם לא יכולים להתאים ללקוח אז הרבה פעמים מה שמלמדים זה שצריך להראות ללקוח את המוצרים שלא מתאימים לו בשביל שכשנראה לו את המוצר שיותר מתאים לו אז הוא יגיד "כן זה מתאים לי". זאת אומרת אם נראה לו נגיד דירה גרועה ועוד דירה גרועה ועוד דירה גרועה אז כשנראה לו את הדירה הממוצעת הוא יגיד "כן וואלה זאת דירה טובה" כי הוא ראה קודם דירות אחרות גרועות.

והשאלה היא מה האמת האם באמת להראות ללקוח בהנחה שיש לנו כמה מוצרים ויש מוצר שאנחנו יודעים שמתאים ללקוח, האם באמת להראות ללקוח את המוצרים הגרועים ואחר כך את המוצר הטוב ואז הוא יעריך את המוצר הטוב כן או לא? והתשובה היא כזאת כל החוקים האלה הם לא נכונים כחוקים פשוט כל מקרה לגופו ואני אתן כמה דוגמאות, אם לדוגמה נגיד הלקוח יודע מראש מה הוא רוצה לקנות יש לו בראש מה הוא רוצה לקנות "אני מחפש כזה וכזה" ויש לנו משהו שמתאים בדיוק למה שהלקוח רוצה לקנות או מאוד מתאים למה שהלקוח רוצה לקנות צריך לבוא להראות ללקוח "שלום יש לנו משהו שמאוד מתאים למה שאתה רוצה אין יותר טוב" או "יש משהו שבדיוק מתאים למה שאתה רוצה הנה קח תקנה" ולא צריך להראות לו מוצרים אחרים גרועים שלא מתאימים לרצון שלו.

ולמה? כי אומנם כביכול אם אנחנו נראה לו את המוצרים הגרועים אז כביכול הוא יעריך יותר את המוצר הטוב אבל מצד שני זה גם מטופש, למה זה מטופש? כי יכול להיות שבגלל שנראה לו את המוצרים הגרועים אז הוא כבר יאבד אמון בנו הוא יגיד "מה זה מה שהוא מנסה למכור לי?" ואז כשנבוא למוצר הטוב הוא כבר לא כל כך ראה את הטוב שבטוב. אם אנחנו לדוגמה ניקח את הנושא של מים חמים ומים קרים אז מהיבט מסוים אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה בתוך מים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה לתוך מים חמים פושרים נגיד או סתם ביום רגיל הוא ייקח יד ויכניס אותה לאותם מים פושרים, מתי זה ירגיש לו יותר חם? אז התשובה היא שאין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת כי לפעמים היד של הבן אדם כל כך קרה שגם אם תכניס אותה לתוך האש כמטאפורה הוא לא ירגיש את החום, למה כי היד שלו קרה כקרח שייקח לו כמה דקות רק להפשיר מהקור בשביל שהוא יכול להתחיל להרגיש את החום.

לעומת זאת יש מצבים שדווקא היה לו קר ועכשיו אפילו ביחס לדבר שנביא לו את ההפך הוא ישר יעריך יותר את ההפך. זאת אומרת שיש מצבים שאנחנו נראה ללקוח דירות מאוד גרועות ואז כשהוא יראה איזו דירה נורמלית הוא יגיד "וואו איזה דירה טובה", למה? כי היא הרבה יותר טובה מהגרועות. מצד שני יכול להיות שאנחנו נראה ללקוח הרבה דירות גרועות ואז הוא כל כך יהיה בחוויה שהדירות גרועות שהוא אומר "אני רואה דירות גרועות" שגם כשהוא יראה את הדירה הטובה הוא יגיד "עזוב זאת גם דירה גרועה" הוא יתחיל לראות בה את החסרונות, למה? כי המוח שלו נעול על תחושה שמה שאנחנו מראים לו זה דירות גרועות.

ולכן כל מקרה לגופו אם לדוגמה נגיד הלקוח לא כל כך יודע מה הוא רוצה לקנות, אם אנחנו נאלצנו מסיבה כזו או אחרת כן להראות לו מראש את הדירות הגרועות אז מה שצריך לעשות זה לוודא שבכל פעם שהלקוח אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי" אנחנו צריכים לשדר, לוודא שהלקוח לא מתייאש מהיכולת שלנו למכור דירה שכן מתאימה לו כי מצד אחד איש מכירות שאין לו הרבה שכל יגיד "וואו הנה יפה הלקוח אמר שזה לא מתאים לו תכף אני אראה לו את הדירה ההיא וההיא הוא יגיד שזה כן מתאים לו" אבל אדוני אתה בינתיים כבר מאבד את הלקוח, אתה מראה לו דירות שלא מתאימות לו והוא חושב כבר שאתה לא יכול למכור לו את מה שהוא צריך, את מה שהוא רוצה את מה שהוא מחפש.

ולכן צריך לשים לב שלאורך כל המכירה משדרים לו "אני... אל תדאג יש לי... אבל כן... אז זה לא מתאים לך בגלל זה וזה אני עוד מעט אראה לך דירה שיש בה בדיוק את מה שאתה מחפש". זאת אומרת לאורך כל הדרך לוודא שלא מרוב קור גם כשהלקוח יגיע לחום הוא כבר לא ירגיש את החום, שלא מרוב מצב שהלקוח הראנו לו דברים גרועים אז גם כשכבר נראה לו את היותר טוב הוא כבר לא יראה את הטוב שבדבר והוא כבר נמצא בתחושה שאנחנו מוכרים לו מוצרים גרועים. ולכן בשורה התחתונה האם עדיף להראות ללקוח קודם את המוצרים הגרועים אחר כך את הטובים או ישר להראות לו את הטובים? כי אחר כך אין טעם להראות לו את הגרועים כמובן, התשובה היא שכל מקרה לגופו ויכול להיות גם מקרים שבהם מראים לבן אדם מוצר טוב והוא אומר "אני לא בטוח אבל ב100% שזה מתאים לי" ואז עונים לו "אתה בטוח שאתה לא בטוח? בא תראה את האלטרנטיבות שלך שהן הרבה יותר גרועות ותגיד כן אני בטוח".

בקיצור בשורה התחתונה אין בזה חוקים כל מקרה לגופו ותזכרו לפעמים דווקא יתרון האור מן החושך, בן אדם שהיה בחושך הרבה שנים הוא נכנס לאור אומר "וואו איזה אור" ולפעמים מרוב שהוא היה בחושך הוא לא רואה את האור יביאו לו אור הוא יקבל סחרחורת, האור עושה לו רע מרוב שהוא כבר היה בחושך כי העיניים שלו כבר כל כך עצומות שהוא לא רואה שיש אור סביבו מרוב שהמוח שלו התרגל לחושך. בקיצור כל מקרה לגופו ושלא יעבדו עליכם בהצלחה.
להתחיל שכנוע לקוחות כישורי מכירה אליעד מנהל מכירות התנגדות מכירה התנגדות בשיחת מכירה בטלפון אפקטיבי מטאפורה חוק הניגודיות לגרום ללקוחות לקנות איזה מוצר להראות קודם איך להצליח איך להצליח למכור איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איש מכירות אנשי מכירות הדרכת הדרכת אנשי מכירות הצלחה חוק הניגודיות יתרון יתרון האור מהחושך יתרונות להצליח להצליח למכור להראות למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות מוצר מוצר לא מתאים מוצר מתאים מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות ניגודים עקרון הניגודיות עקרונות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות לשכנוע לקוחות שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע לקוח שכנוע לקוחות
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
... בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון? האם תמיד יש חיסרון ויתרון? כיצד כדאי להבין את היתרון והחיסרון? בהרצאה זו אליעד כהן עוסק בשאלה האם תמיד יש חיסרון ויתרון בכל דבר. האם כל סיטואציה מחייבת את השאלה אם יש לה יתרון או חיסרון, או שניתן למצוא מצבים שבהם יתרון או חיסרון אינם קיימים בכלל? השיחה מתפתחת לכדי דיון מעמיק על הבדל בין יתרון וחיסרון במובן היחסי והמוחלט. אליעד פותח בכך שמציג את הרעיון שהרבה אנשים טוענים כי בכל דבר יש יתרון וחיסרון. הוא שואל אם זה נכון תמיד, ובמה זה תלוי. הוא מציין שהבנת היתרון והחיסרון משתנה על פי זווית הראייה או המונחים שבהם אנו משתמשים. יש הבדל בין דיון על יתרון וחיסרון בהקשר מוחלט לבין דיון עליהם בהקשר יחסי. היתרון והחיסרון בהקשר יחסי מול מוחלט אם נבחן את היתרון והחיסרון ביחס לדברים ספציפיים, ייתכן שנראה שיש דברים שאין להם חיסרון כלל. לדוגמה, אם אדם רוצה למנוע את הקור ויוצא למעיל, אז המעיל הוא פתרון שמונע את הקור וכולל אך ורק יתרונות בהקשר הזה. למעשה, אין שום חיסרון במעיל עצמו כאשר אנו עוסקים בצורך להיות חמים. זאת אומרת, בהקשר של אותו צורך, המעיל הוא פתרון ללא חיסרון. אך אליעד כהן מסביר שבמובן המוחלט, ... האם כל עובד תמיד יש בו יתרון וחיסרון? בהמשך, אליעד מציין דוגמה בעולם העבודה, שממחישה את הנושא. הוא מדבר על עובד שממלא את כל הדרישות המוגדרות לתפקיד בצורה מושלמת. במקרה כזה, אם הוא עונה על כל הצרכים, ... התפיסה שהעובד יכיל גם יתרונות וגם חסרונות היא מוטעית בהקשר זה, כי אין סיבה להתעקש שחייבים להיות חסרונות, אם הוא עומד בכל הדרישות בצורה מושלמת. לסיכום, המושג של יתרון וחיסרון משתנה לפי הצורך, המטרה, והזמן שבו אנו נמצאים. תלוי אם אנחנו מדברים על יתרון יחסי או מוחלט. חשוב לא לשכוח כי על פי ההיגיון המוחלט, תמיד יש לחיים גם צדדים חיוביים וגם שליליים, גם אם לא תמיד ניתן לראות אותם בצורה ברורה. מה ההבדל בין יתרון מוחלט ליתרון יחסי? האם תמיד יש חיסרון לכל יתרון? מהם יתרונות וחסרונות בעבודת צוות? האם כל בעיה מכילה פתרון שמביא יתרון וחיסרון? ...
קמפיין יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, קמפיין בעקבות משבר תקשורתי של המתחרים, קמפיין בידול ממתחרים במשבר תקשורתי, בידול מהמתחרים שלך, במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל המתחרים, למכור במחיר הכי זול בשוק, קמפיין מחיר זול, קמפיין המחיר הכי זול, קמפיין לא יקר כמו המתחרים, קמפיין מחיר ביחס למתחרים, העלאת מחיר של המתחרים, מיתוג
... יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, קמפיין בעקבות משבר תקשורתי של המתחרים, קמפיין בידול ממתחרים במשבר תקשורתי, בידול מהמתחרים שלך, במה אתה יותר טוב מהמתחרים שלך? יתרון על המתחרים, ניצול משבר של המתחרים, להיות יותר זול מהמתחרים, יתרון של מחיר ביחס למתחרים, מחיר יותר זול משל המתחרים, למכור במחיר הכי זול בשוק, קמפיין מחיר זול, קמפיין המחיר הכי זול, קמפיין לא יקר כמו המתחרים, קמפיין מחיר ... שידבר על זה שהמחיר שלך הוגן זול וכיוב? או שהגיוני שתתמקד ביתרונות אחרים שיש לך ולא רק במחיר? אז קודם כל צריך לדעת, שהתשובה היא, שאין כאן תשובה חד משמעית אלא כל מקרה לגופו. וכאן אני אסביר, שיקולים במה תלוי מה עדיף ומה ... שלך, לתועלת שלך, לפני כן צריכים לשאול את השאלות הבאות: מה היתרונות שלך ביחס למתחרה שלך, באופן כללי? האם יש לך עוד יתרונות חוץ ממחיר? אם אין לך שום יתרון חוץ ממחיר, נשאל: האם אתה מרוצה מזה שהיתרון שלך הוא המחיר הזול שלך? האם אתה מתכנן שיהיו לך יתרונות אחרים נוספים על פני המתחרה שלך? האם אתה מרוצה מזה שהלקוחות יחשבו שהיתרון שלך הוא רק המחיר שלך בלבד? אם כן, אז אולי כנראה כן יהיה הגיוני שתריץ קמפיין על המחיר שלך, שהוא יותר טוב משל המתחרה שלך. אבל אם יש לך עוד יתרונות נוספים ביחס למתחרה שלך, או אם אתה לא בטוח שהיית רוצה שהלקוחות שלך יחשבו שהיתרון היחיד שלך על פני המתחרה שלך, הוא המחיר שלך, הרי שבמקרה כזה, לא בטוח נכון שעדיף לך לדבר רק על זה שהמחיר שלך יותר זול משל המתחרה שלך. ויתכן שכדאי לך לעשות קמפיין משולב, שידבר גם על המחיר שלך וגם על עוד יתרונות שיש לך. וכמו שנאמר כל מקרה לגופו. כמו כן, גם אם יש לך עוד יתרונות נוספים, אולי אתה מניח שהלקוחות הפוטנציאלים כל כך שונאים את המתחרה שלך בגלל המחיר הגבוה שלו, ככה שעצם זה שאתה יותר זול ממנו, עצם זה יביא לך הרבה לקוחות. ... משבר עסקי למתחרה שלך, בגלל חיסרון שאין לך אותו ושאצלך הוא יתרון, הרי שצריך לשקול כל מקרה לגופו, מה האפשרויות שיש לך ומה האפשרות הכי טובה שיש לך, בקמפיין שאתה עושה בעקבות המשבר התקשורתי של המתחרה שלך. ...
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
... אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1 האם ניתן באמת להיות מאושר באופן תמידי? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה מרכזית ועמוקה: האם ניתן בכלל להגיע למצב שבו האדם מרגיש רק טוב, יתרון ללא שום חיסרון? אליעד מפרק את הנושא באופן יסודי על ידי דוגמאות רבות והסברים מפורטים, כדי להמחיש עד כמה הנושא מורכב ועד כמה כל ניסיון להשגת יתרון מוחלט, ללא כל חיסרון, הוא בלתי אפשרי או לפחות בעייתי. מהו באמת יתרון ללא חיסרון והאם הוא אפשרי? אליעד מציג סיטואציה שבה אדם מבקש להשיג את התחושה הטובה ביותר האפשרית, למשל התחושה של שתיית מים אחרי צמא כבד, אך ללא החיסרון של תחושת ... הסיפוק תהיה זהה? האם אדם באמת יודע מה הוא רוצה כשהוא רוצה רק אושר? בהמשך, אליעד בוחן את מושג הרצון עצמו. כאשר אדם אומר שהוא רוצה יתרון ללא חיסרון, אליעד מבקש ממנו לבדוק האם הוא בכלל מבין לעומק את המושגים יתרון, חיסרון או אפילו רוצה. הוא מסביר שכדי להשיג את מה שהאדם טוען שהוא רוצה, עליו להבין במאה אחוז מה הוא רוצה, ובו זמנית, כדי לקבל יתרון מוחלט ללא חיסרון עליו לא לדעת כלל מהו חיסרון. כאן נוצרת סתירה פנימית עמוקה: כדי ליהנות מאושר מוחלט, חייבת להיות לאדם הבנה מלאה של משמעות המושגים, אך מצד שני, ... מוחלט וללא חיסרון, אסור לו אפילו לדעת שיש מושג כזה חיסרון. מדוע תמיד קיים חיסרון, אפילו באושר אינסופי? אליעד מסביר שבעצם ההגדרה יתרון טמונה גם ההכרה בחיסרון. כל מצב של יתרון הוא בהשוואה למצב של חיסרון כלשהו, ולכן תמיד יהיה מצב יחסי בין השניים. אפילו אם אדם היה מגיע לתחושת אושר אינסופי, תמיד תהיה בעיה נוספת - עצם הידיעה שיש חיסרון, או אפילו הפוטנציאל של חיסרון, כבר מהווה חיסרון בפני עצמו. לכן, אליעד טוען שכל ניסיון להשיג יתרון מוחלט מייצר תמיד סתירה פנימית, פרדוקס או פלונטר, כפי שהוא מכנה זאת. האם להבין שתמיד יש חיסרון זה סוף הדרך? בהמשך, אליעד דן באפשרות להבין שהחיים תמיד כוללים ... הופכת לבעיה חדשה, מאחר שהאדם עדיין יחפש פתרון למצב זה. מהי הדרך היחידה להשיג אושר מוחלט ללא חיסרון? אליעד טוען שהדרך היחידה להשיג יתרון ללא חיסרון היא להגיע למצב תודעתי שבו האדם לא יודע כלל מהו יתרון או חיסרון. במצב זה הוא אמנם מקבל את כל מה שהוא רוצה, אבל ללא היכולת להגדיר את זה כיתרון או חיסרון. במילים אחרות, האושר המוחלט שאליו האדם שואף יהיה קיים רק במצב שבו האדם לא יודע או לא מסוגל להבחין בין יתרון לחיסרון, וכך הוא אינו סובל מחסרונות כלשהם, אבל גם לא מתייחס לדבר כיתרון. מדוע האדם לא מצליח להגיע למצב של יתרון מוחלט? אליעד מדגיש שכאשר האדם מתעקש לקבל יתרון ללא חיסרון, הוא בעצם שואל שאלה שמכניסה אותו למלכוד עצמי. כל רצון כזה הוא בעצמו החיסרון שממנו האדם סובל. לכן, כדי לפתור את הבעיה, על האדם להבין את עצם הטעות ... של חיסרון. כיצד ניתן להתקדם אל עבר אושר מוחלט? ההמלצה של אליעד היא לבדוק שוב ושוב את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשען הרצון של האדם ליתרון ללא חיסרון. הוא מציע לשאול שאלות כמו מה זה יתרון?, מה זה רצון?, מאיפה בא הרצון?, מהי המציאות שיצרה אותו?, ולהבין לעומק כל מושג. התהליך שהוא מציע הוא חקירה אינסופית, מאחר שהוא מאמין שכל ניסיון לתת תשובה חד - ... האדם מתעקש להגדיר מהו אושר, הוא בהכרח יהיה תקוע במעגל של חיסרון. רק אם הוא יגיע למצב שבו לא ידע כלל מהו אושר, מהו חיסרון או מהו יתרון, הוא יוכל להשתחרר מהחיפוש אחר אושר מוחלט ולחוות סוג של אושר טוטאלי שאינו תלוי בשום השוואה או הגדרה. זהו המצב הקרוב ביותר למה שהאדם מתכוון אליו כשהוא אומר יתרון ללא חיסרון. סיכום עיקרי התובנות מההרצאה: אי אפשר להרגיש יתרון ללא קיום כלשהו של חיסרון. עצם הרצון ביתרון מוחלט יוצר חיסרון. כדי לקבל אושר מוחלט, האדם חייב לא לדעת כלל מהו חיסרון. הדרך היחידה להתקרב לאושר מוחלט היא חקירה מתמדת של מושגי היסוד - יתרון, חיסרון ורצון. האדם נדרש להתקדם למצב של חוסר ידיעה מוחלטת ביחס למושגים האלו, כי שם נמצא השחרור האמיתי. איך אפשר להיות מאושר תמיד? מהו יתרון בלי חיסרון? למה תמיד יש חיסרון? איך להרגיש טוב כל הזמן? האם אפשר להשיג אושר מוחלט? ...
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים איך אפשר להבין שכל דבר כולל יתרונות וחסרונות באותה מידה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא שבמציאות, בכל פרט ובכל דבר קיימת תמיד כמות שווה של יתרונות וחסרונות. לפי אליעד, ברמה העקרונית והעמוקה ביותר, אין הבדל מהותי בין הטוב והרע. הוא מדגיש שלא מדובר רק ברמה כללית, אלא באופן ספציפי מאוד - כל פרט, כל אירוע, כל אדם או מצב, מורכבים בדיוק מאותם מרכיבים של יתרונות וחסרונות. הוא מבהיר שהיתרונות והחסרונות הם בעצם שני צדדים של אותו הדבר בדיוק, ולכן הם תמיד נמצאים בכמות שווה ובאיכות זהה. לדוגמה, כאשר אדם מנסה לבדוק את היתרונות והחסרונות של מצב מסוים בחיים, כמו עבודה מסוימת, קשר זוגי או מקום מגורים, הוא אמור לגלות שבסופו של דבר, אם יבצע ניתוח מספיק עמוק ויסודי, הוא יגיע למצב שהרשימה של היתרונות ושל החסרונות תהיה שווה בכמות ובאיכות. אליעד מסביר שלפני שאדם מתייחס למשהו כיתרון או חיסרון, הדבר הזה אינו באמת יתרון או חיסרון. הוא הופך לכזה רק כשהאדם מתחיל לפרש ולחשוב עליו בצורה חיובית או שלילית. למשל, אם מישהו חושב שלהיות חולה זה רע, הוא קודם כל מניח שהבריאות היא דבר טוב. ... לעומק, הוא יגלה שיש מצבים שבהם דווקא להיות חולה הוא יתרון - למשל, כשהוא חולה, יש לו יותר זמן למנוחה או לחשבון נפש, ופחות לחץ מהעבודה. כשאדם מבין את היתרון שבלהיות חולה, הוא בעצם מוצא חיסרון מסוים בבריאות, כי עכשיו להיות בריא פירושו פחות מנוחה, ופחות זמן לעצמו. מה הקשר בין חשיבה חיובית, חשיבה שלילית ואחדות ההפכים? ... לראות שבסופו של דבר אין באמת הבדל בין טוב לרע, בין יתרון לחיסרון. הוא אומר שההבדלים שאנחנו רואים הם רק תפיסות יחסיות, והן אינן מוחלטות. אם אדם מצליח לראות כל יתרון כחיסרון ואת כל החסרונות כיתרונות, הוא למעשה מגיע לתפיסה של אחדות - מצב שבו הכל נראה אותו דבר, ואין באמת הבדל בין מצבים טובים ורעים. אליעד מוסיף דוגמה נוספת: אם אדם מקבל סכום כסף גדול, הוא יכול לחשוב מיד שזה יתרון מובהק, אבל ברגע שהוא יבין שיש בכך גם חסרונות - כמו יצירת תלות או פחד לאבד את הכסף - הוא יבין שבעצם זה לא רק יתרון מוחלט. באותו אופן, אם הוא יראה חיסרון ברור, כמו כאב פיזי, הוא יוכל למצוא בו יתרון - למשל, שהוא מחזק אותו או הופך אותו לפחות מפונק. התהליך הוא סימטרי לחלוטין: כפי שאפשר לראות יתרונות בכל חיסרון, כך אפשר למצוא חסרונות בכל יתרון. אליעד מציין שכשאדם מבין לעומק את הנושא הזה, הוא למעשה משתחרר מהתלות הנפשית בטוב וברע, כי הכל הופך להיות שווה בעיניו. כיצד הופכים כל יתרון לחיסרון וכל חיסרון ליתרון? אליעד מסביר איך לבצע בפועל את התהליך של הפיכת היתרונות לחסרונות ולהפך. הוא נותן דוגמה של אדם שהוא חולה ומרגיש שזה רע. הוא מסביר לו שעליו לנסות לחפש מה טוב במצבו. האדם יגיד למשל שהיתרון בלהיות חולה הוא שיש לו זמן פנוי בבית לנוח. אבל אם האדם באמת מבין זאת, המשמעות היא שהוא תפס שיש חיסרון גם בלהיות בריא - כי כשהוא בריא אין לו זמן למנוחה. כך מתברר שכל יתרון שקיים במצב אחד, הוא בדיוק החיסרון שבמצב ההפוך לו. אליעד מדגיש שכדי להגיע למצב האיזון המלא, לא מספיק להבין שיש את אותה כמות יתרונות וחסרונות בכל דבר, אלא גם צריך להבין שכל היתרונות והחסרונות הם בדיוק אותם הדברים עצמם. כלומר, היתרון הוא בעצמו חיסרון, והחיסרון הוא בעצמו יתרון. רק כאשר האדם מגיע להבנה שאין שום דבר שהוא רק טוב או רק רע, אלא הכל הוא תמיד בו זמנית גם טוב וגם רע באותה המידה, רק אז הוא מגיע למצב של איזון פנימי אמיתי. מדוע ... כמו לקבל כסף, והוא מוצא מה רע בזה, הוא בעצם מבין את היתרונות שהיו לו כשהיה לו פחות כסף, למשל פחות פחד לאבד או פחות תלות בכסף. בצורה זו, האדם מגיע לאיזון פנימי שבו אין מצב שהוא מפחד ממנו או שהוא תלוי בו יותר מדי, כי הוא ...
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
סוד האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר?
... האושר, סוד הטוב והרע, סוד ההנאה, משחק הטוב והרע, אין יתרון בלי חיסרון, תמיד יש יתרון, תמיד יש חיסרון, איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? טוב ורע על פי הקבלה, איך להיות מאושר? האם הטוב והרע שווים ביחס ביניהם? אליעד מסביר את היחסיות שבין טוב ... עם זאת, הוא מדגיש שיש לכך גם צד שני, שבו אפשר לסבול ללא יתרון מקדים, פשוט כי אלו שני צדדים של אותו מטבע. הוא מציין שבריאת העולם עצמה היא בדיוק המנגנון הזה - יצירת יתרון וחיסרון ללא תנאים מוקדמים. למעשה, אפשר ליהנות ממשהו בלי שבאמת רצית אותו, אך זה דורש מעבר לדרגת תודעה אחרת. למה כדי לרצות להיות חכם צריך להרגיש טיפש? כדי ... הוא דוגמה לכך שהאדם חייב לחוות חיסרון מסוים כדי להרגיש יתרון . לכן, מבחינה מסוימת טוב שהאדם מפחד ממוות, משום שזה גורם לו ליהנות יותר מההרגשה שהוא חי. אליעד מדגים זאת בכך שאנשים מאושרים מכך שהם חיים, משום שהם מפחדים ... אכן מייצר לעצמו לעיתים חיסרונות בכוונה תחילה, כדי ליהנות מהיתרון שיגיע אחריהם. למשל, אדם יכול להימנע מאוכל כדי להגביר את ההנאה שלו מאכילה מאוחרת יותר. הוא מסביר שבחיי היומיום האדם יכול לשחק במודע עם היחסיות הזאת של טוב ... טוב מבלי שתרגיש רע ממקודם. בריאת העולם זה - בלי חיסרון נהיה יתרון וחיסרון, אז בגלל שבפנימי זה בלי חיסרון, אז ממילא אני יכול למלא את רצוני מבלי שבאמת רציתי. זה דברים לא הגיונים שקורים באין שכל, אבל אם אפשר להרגיש טוב מבלי ... לך חיסרון, אז יש לזה גם את ההפך, שאתה יכול להרגיש רע ללא יתרון. אם אתה יכול ליהנות בלי תנאים אז אתה גם יכול לסבול בלי תנאים. אבל האמת היא שאני גם יכול לשלוט בזה ולהחליט מה אני רוצה. אך מי יחליט לי מה להחליט? יש פה עוד ... שאתה תבין מה שאלת. אל תלך לבקש יעוץ ממישהו שלא יודע מה הפיתרון לפני שאמרת לו מה היא הבעיה. שאלה: על איזה בעיה? אני גם צריך כלים כדי לבחון אותו. אליעד: כל בעיה, אם הוא לא יודע, אז המוח שלו לא עובד. לי דרך אגב יש תשובות ...
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... את העולם כנפרד. ברגע שאתה תופס את הדברים כנפרדים, אתה חווה חיסרון. התפיסה הזו לא תמיד נראית כבעיה, אך היא הבסיס לכל תחושת חיסרון. האם יש יתרון בכל חוויית חיסרון? אחת התובנות המרכזיות היא שכשיש חיסרון, יש גם יתרון. כל חוויית חיסרון, כמו אני לא רוצה שולחן, היא גם חוויית אני רוצה משהו אחר. כל הגדרה, אפילו אם היא מלווה בתחושת חיסרון, מכילה גם יתרון: אתה יודע שהשולחן כאן, כלומר, יש משהו. כך, למעשה, כל חוויית חיסרון מכילה גם תחושת יתרון, שכן תמיד יש לנו משהו שמוגדר. מה הפתרון לחוויית החיסרון המתמדת? השלב הראשון הוא הכרה בכך שתמיד יש חיסרון, אך במקביל יש גם יתרון. אם אתה מבין את זה לעומק, אתה גם מבין ... חיסרון. רק כשנחזור לתודעה של אחדות, נוכל להשתחרר מההפרדה ומהחיסרון. מהות הסבל והחיסרון הפרדה כגורם לחיסרון מודעות עצמית ותחושת החיסרון יתרון בחיסרון אחדות מול נפרדות תודעת אין שכל ... להטריד את עצמך בשאלה איך זה שאני מודע לכך שקיים שולחן, ובאותה נשימה אני מודע לכך שחסרים פה כל שאר הדברים שאינם שולחן?. האם תמיד יש גם יתרון בכל ידיעה? שאלה: דיברת על כך שתמיד יש חיסרון, אבל האם אין גם יתרון בכל ידיעה? תשובה: כן. אם תמיד יש חיסרון, פירושו שגם תמיד יש יתרון. בכל פעם שאתה אומר יש פה כוס, מעבר לזה ... פה דבר אחר, אתה גם מרגיש שיש לך משהו מוגדר שאתה יודע או רואה. עצם הידיעה מייצרת תחושה של יש. לכן, אם תמיד יש חיסרון בכל הגדרה, גם תמיד יש יתרון בכל הגדרה. אי אפשר להגדיר משהו בלי שיהיה בו גם חיסרון וגם יתרון. מדוע לדעת פירושו להרגיש חיסרון? שאלה: ... כך אתה חווה את הדבר מבפנים. ההבנה העמוקה יכולה להפוך לחוויה שבה הגבולות מיטשטשים, או לחלופין, אתה מגיע לקבלה מלאה של עצם קיום החיסרון והיתרון בו - זמנית, בלי להיאבק בהם. האם אפשר ... בתהליך הידיעה עצמו יכולה להביא אותך לראות שאין פה רק מילים, אלא ממש תנועה נפשית של הפרדה, וכך להרגיש את אותה חוויית חיסרון וגם את חוויית היתרון שקיימת בכל ידיעה. מה המסר הסופי? שאלה: ... וכו), אלא חוויה בסיסית יותר: עצם זה שאני יודע משהו - בהכרח אני מגדיר אותו כנפרד ממשהו אחר, ומכאן אני חווה חיסרון. מצד שני, בכל הגדרה יש גם יתרון: אני חווה שיש כאן דבר כלשהו שאני מזהה, וזה מוסיף לי תחושה של יש. לכן, אין מצב שבו אתה לא נהנה בכלל, כי בכל הגדרה יש יתרון, ואין מצב שאתה לא חסר בכלל, כי בכל ... שאין לך יותר בעיות, אתה תחווה חיסרון מעצם זה שאתה לא שלם. אני רוצה להגיד שגם הפוך זה אותו הדבר. אם תמיד יש חיסרון, זה אומר שגם תמיד יש יתרון. אם כל חוויה היא חיסרון, אז גם כל חוויה היא יתרון. כרגע, אם חסר לך 100 שקל, אתה אומר חסר לי, אם מביאים לך 100 שקל, אתה אומר יש לי. אבל האמת היא שבכל דבר יש יתרון וחיסרון. גם אם יש לך 100 שקל אז חסר לך משהו אחר, אבל גם אם אין לך, אז גם זה שאתה יודע, אין לי, יש בזה יתרון. כל דבר שאתה יודע אותו, יש בו יתרון. אם אתה מבין שבכל דבר שאתה יודע יש חיסרון, כדי לדעת שיש פה שולחן, אתה צריך לדעת שחסר פה משהו, או שחסרים פה דברים חוץ מהשולחן. ואז זה אומר, שאם אתה יודע משהו בעצם יש לך גם יתרון. כלומר, שאין מצב בעולם שאתה לא נהנה ממנו. למשל אדם יגיד, ממה יש לי ליהנות? אם אתה יודע שיש פה שולחן, אז יש משהו שטוב לך. היתרון הוא, שאתה יודע שיש. מה שאני רוצה להגיד, שמי שמודע שתמיד יש חיסרון, הוא גם מודע גם שתמיד יש יתרון. חיסרון הכוונה, שאתה תמיד חווה שחסר, ... לחוות שאין פה שולחן. כי כדי להגיד שאני לא רוצה משהו, אתה צריך לחשוב שאתה רוצה את ההפך. שאלה: לא יכולה להיות לך בעיה, אם אתה לא יודע מה הפיתרון שלה. אליעד: להגיד, אני לא רוצה פה משהו, ... אבל זה שאני אומר לעצמי שאני שבע זה לא אומר שאני לא רעב. (בחיצוני זה לא אותו הדבר) אבל בפנימי, ברמה הכי תחתונה, אין לך מילוט, ההפך שלה זה הפיתרון המוחלט של כל הבעיות. למשל אם יש לך ... שכל. ויש עוד שאלה, אולי בגלל שאני מתלונן שתמיד יש חיסרון, זה לא בגלל שאני חושב שיש מצב שבו אף פעם אין חיסרון, אלא בגלל שאני חושב שתמיד יש יתרון? אני לא רוצה את התמיד יש חיסרון, לא בגלל האין חיסרון, אלא בגלל היש תמיד יתרון. התמיד יש יתרון - זה בתוך השכל. אם אתה מוטרד מכך שתמיד יש גם יתרון וגם חיסרון, ואם אתה לא מוכן לקבל את זה, אז זה מהאין שכל. להגיד שאתה לא רוצה את החיסרון זה בגלל שאתה לא רוצה את היתרון, אבל להגיד שאני לא רוצה את ה
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
טוב ורע, לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, פרופורציה נכונה
... לקבל את הטוב, לקבל את הרע, לא להקצין, לדייק בעובדות, יתרונות וחסרונות, יתרון יחסי, יתרון מוחלט, חיסרון יחסי, חיסרון מוחלט, ... של חסרונות. הוא יכול להחליט שהוא מקבל את זה מפני שהיתרונות גוברים על החסרונות, אבל עליו לזכור שהוא ... מעדיפים לעוות אותה. כיצד לקבל החלטות נכונות בעזרת יתרונות וחסרונות? כשאדם ניצב בפני החלטה, כמו לקנות חולצה, עליו לעשות טבלת יתרונות וחסרונות, ולהחליט לפי הצד שגובר. אם יש ... אך עליו לזכור שאם הוא מחליט לקנות בגלל שיש יותר יתרונות , הוא לא יכול להתעלם מהחסרונות אלא עליו ... לקבל את הטוב ואת הרע? איך להתמודד עם דיכאון ומועקה? יתרונות וחסרונות בקבלת החלטות למה אנשים מקצינים ...
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
בחירת מקצוע, בחירת קריירה, החלטה בלב שלם, קבלת החלטות, להיות שלם עם החלטה, יעוד בחיים, מטרה בחיים, יעוץ תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה?
... תעסוקתי, תמיד יש חיסרון, יתרון וחיסרון בכל דבר, תמיד יש יתרון, איך לקבל החלטה? מהם הצעדים שצריך לנקוט כדי לבחור את הקריירה הנכונה? ההרצאה עוסקת בקבלת החלטות קריירה ובחירת מקצוע. אליעד מציע לחשוב ... את המטרה. מהם החסרונות והיתרונות שבחירות מקצועיות שונות? אליעד מציין שלכל בחירה יש יתרונות אך גם חסרונות. אפילו כשאנחנו בוחרים מסלול מקצועי שנראה אידיאלי, תמיד עשויים להתגלות חסרונות מפתיעים. למשל, אם אדם בוחר בלימודים ... הקושי בלקבל החלטות כשיש הרבה יתרונות מצד אחד, אך מצד שני חסרונות שגם אותם יש לקחת בחשבון. הוא מבהיר שמה שמניע אותנו לבחור במקצוע מסוים הוא לא תמיד הרצון האמיתי, אלא ... לא תמיד נוכל להשיג את כל היתרונות המובטחים לנו. האם אפשר להיות שלם עם כל החלטה שנעשית? ההבנה החשובה שצריך לקחת מהמחשבה הזאת היא שלא משנה איזו החלטה נבחר, תמיד יהיו גם יתרונות וגם חסרונות. אליעד מסביר שהמפתח הוא להכיר בכך שזו הדרך לקבל החלטה בצורה שלמה, להבין את היתרונות והחסרונות בצורה ברורה, ולא להתפתות להתעקש על פתרון אחד מתוך תחושת פחד או רצון להגיע למקום מושלם. הוא מציין שבעצם, כל החלטה שמתקבלת ... שלב בו חשוב להשוות בין כל היתרונות והחסרונות האפשריים ולראות איך כל אלטרנטיבה מתמודדת עם השיקולים האמיתיים ביותר של האדם. האם יש אפשרות לקבל את ההחלטה המושלמת? אליעד ... וכל בחירה תביא עמה גם יתרונות וגם חסרונות. בחירת קריירה החלטות בחיים ייעוד בחיים יתרונות חסרונות בבחירה מקצועית הכוונה תעסוקתית האם החלטה היא נכונה? איך להתמודד עם חוסר שלמות בהחלטה? ...
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
האם רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו
... רצון זה רע? האם רצון זה טוב? האם רצון הוא חיסרון? חיסרון או יתרון, חיסרון או שלמות, אין הבדל בין חיסרון ליתרון, אין הבדל בין חיסרון לשלמות, בחירה חופשית מלאה, הכל קורה מעצמו האם רצון הוא טוב או רע? בשיחה, אליעד כהן מעלה דיון מעמיק בשאלה האם רצון הוא טוב או רע, והאם הרצון עצמו מהווה חיסרון או יתרון. הרעיון המרכזי הוא שהרצון נובע מתחושת חיסרון, שכן עצם העובדה שהאדם רוצה משהו, מעידה על כך שחסר לו אותו ... הבדל אמיתי בין חיסרון לשלמות? אליעד כהן טוען שאין הבדל מהותי בין חיסרון לשלמות. מבחינה לוגית פשוטה, חיסרון הוא ההפך משלמות. אולם ברמה העמוקה ביותר, ההבדל בין יתרון לחיסרון הוא אשלייתי. הוא מסביר שכל יתרון הוא סוג של חיסרון, משום שכל יתרון הוא יחסי ולא מוחלט, ולכן אינו יכול לספק שלמות אמיתית. אפילו אם לאדם יהיו כל היתרונות האפשריים בעולם, עדיין תחסר לו תחושת השלמות המוחלטת. לכן, יתרון וחיסרון הם למעשה אותו הדבר - שניהם אינם שלמות מוחלטת. כדי להמחיש זאת, אליעד מציג שאלות רטוריות: מה זה בעצם יש פה משהו או אין פה משהו? האם תחושת החיסרון והיתרון באמת אומרות משהו מהותי, או שהן בסך הכל פרשנות של האדם? הוא טוען שאם האדם יחקור לעומק, יגלה שהתחושות האלה אינן אומרות כלום באופן מוחלט, ואם הן אינן אומרות דבר מוחלט, אין באמת הבדל בין תחושת חיסרון לשלמות או יתרון. מה קורה כאשר מבינים שאין הבדל בין יתרון לחיסרון? לפי אליעד, ברגע שהאדם מבין שאין הבדל אמיתי בין יתרון לחיסרון, בין שלמות לחוסר, החיים ממשיכים כפי שהיו, אך הגישה הפנימית משתנה לגמרי. האדם ממשיך לחוות רצונות, חסרונות, ושאיפות, אך הם כבר אינם נתפסים כסבל או בעיה. האדם יודע שהחיסרון והיתרון אינם בעלי משמעות אמיתית, ולכן אינו סובל בגלל הרצונות שלו. התחושה של חסר משהו קיימת רק באופן יחסי, ובתוך ... יותר היא שכל פעולה, בחירה או מחשבה - קורית מאליה, ללא בחירה אמיתית. סיכום הנקודות המרכזיות: רצון הוא תחושת חיסרון שמובילה לסבל. אין הבדל מהותי בין חיסרון ליתרון או שלמות. יתרון הוא תמיד יחסי ולכן אינו יכול לספק שלמות אמיתית. כאשר מבינים שאין הבדל בין חיסרון לשלמות, החיים ממשיכים רגיל ...
לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל
לצאת מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל
... מהמטריקס, להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, איך נוצרות מחשבות? איך לשלוט במחשבות? איך לשלוט ברגשות? לשלוט במציאות, להיות רק מאושר, לא לסבול בכלל איך אפשר להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון? כדי להבין איך להרגיש טוב בלי רע, יתרון בלי חיסרון, אליעד כהן מסביר שעלינו תחילה להבין את מקור המחשבות והרגשות ... של תפיסה שלנו לגבי המציאות. למשל, אם אנחנו חושבים שיש הבדל בין יש לאין, זה יוצר לנו תפיסת יתרון וחיסרון. למשל, כשאדם מרגיש שחסר לו משהו, הוא מגדיר אין ואז מרגיש רע, או ... יותר, אבל אז אליעד מדגים שיש פה בעיה עמוקה יותר: אם האדם ישלוט בכל וידע הכל מראש, כל תחושת היתרון שלו תיעלם, כי לא יהיה לו שום חיסרון. אליעד משתמש בדוגמה פשוטה: נניח שיש ... רוצה לשלוט במציאות, אבל מצד שני, אם הוא ישלוט במציאות באופן מלא, לא יהיה לו שום משחק או שום יתרון, ואז זה יחזיר אותו לנקודת ההתחלה, לאותה מציאות מוגבלת שבה הוא נמצא ... אם תהיה לאדם שליטה מלאה, אז לא יהיה לו יותר שום דבר חדש להשיג או לרצות. הוא יאבד את תחושת היתרון, את תחושת ההתקדמות וההתפתחות. זה יחזיר אותו לאותה נקודה שבה הוא נמצא כעת - שיש יתרון וחיסרון. האדם בסוף יצטרך ליצור שוב מצב דומה למצב הקיים כרגע, שבו חלק ... הכוח, הוא היה יוצר אותה בדיוק כמו שהיא? התשובה שאליעד מציע היא שיש מניפולציה עמוקה של תפיסת יתרון וחיסרון. האדם לכוד בהרגשה שהוא צריך יתרון כדי להרגיש טוב, אבל מצד שני, אי אפשר יתרון בלי חיסרון. אם לא יהיה חיסרון, היתרון יאבד משמעות. האדם רוצה מצב שאין בו חיסרון בכלל, אבל כזה מצב לא יכול ... מציע לבחון לעומק היא מי אמר בכלל שצריך להיות הבדל בין יש לאין? כל המשחק הזה של חיסרון ויתרון, טוב ורע, נובע רק מההנחה הזו. אם האדם יעז לשאול את השאלה הזו ולבדוק ... הוא יהיה מוכן לשאול זאת וללכת עד הסוף עם השאלה, הוא יוכל להשתחרר מכל אילוץ, שליטה, חיסרון או יתרון. הוא יחווה מציאות שבה אין שום כפייה או הגבלה, וזו למעשה המשמעות האמיתית ... לכך, הוא באמת יוכל להשתחרר ולחוות את מה שהוא מחפש - תחושת שלמות מוחלטת ללא תלות בחיסרון ויתרון. איך לשלוט במחשבות? האם אפשר להיות מאושר תמיד? לצאת מהמטריקס למה אנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: יתרון, האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יתרון, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן אישי לחיים, טיפול אישי מומלץ בנושא יתרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 23:16:14 - wesi1