... הבסיסי שנתן וירחיב אותו במונחים
מקצועיים או מדויקים יותר. אם המוכר פשוט יחזור על אותן מילים בדיוק כפי שהלקוח השתמש בהן, הלקוח יחשוד שהמוכר לא מבין באמת את המוצר שהוא מוכר או גרוע מכך, ... לעצמו: אם אמרתי משהו לא מדויק או לא
מקצועי, למה המוכר חוזר בדיוק על המילים האלה ולא מציע תיקון או שיפור? אולי הוא בכלל לא
מקצועי? אולי הוא רק מנסה למכור לי בכוח?. תחושת החשד הזו יכולה לגרום ללקוח לסגת, להתרחק מהמוכר, ובסופו של דבר לוותר על הקנייה כולה. מה מצפה הלקוח לשמוע ... הלקוח מגיע לשיחה עם תיאור כללי או לא
מקצועי של המוצר שהוא מעוניין בו. למרות שהוא עצמו תיאר את המוצר בצורה פשוטה או אפילו מעוותת, הוא מעוניין שהמוכר יתאר את המוצר בצורה
מקצועית יותר. לדוגמה, אם לקוח נכנס לחנות ואומר אני רוצה לקנות את הדבר הזה שעושה כך וכך, הוא בדרך כלל מצפה שהמוכר יגיב בתיאור מפורט יותר ומדויק של המוצר, ... את מה שהוא צריך, ושיש לו את הידע
המקצועי הנדרש כדי להציע לו פתרון מדויק. אם הלקוח שומע מהמוכר רק את אותם מושגים שהוא השתמש בהם ללא שום הרחבה או דיוק, הוא עלול לאבד אמון בידע
המקצועי של המוכר, מה שיוביל לפגיעה משמעותית בסיכויי המכירה. כיצד להימנע מטעות נפוצה של אנשי מכירות? אליעד כהן מדגיש כי אנשי מכירות צריכים להיות רגישים ... הלקוח דווקא רוצה לשמוע תיאור שונה
ומקצועי יותר. המוכר הטוב יודע לזהות מתי עליו להשתמש במונחים של הלקוח ומתי עליו להציג תיאור אחר, מדויק יותר, שגם יעזור ללקוח לקבל תחושת ביטחון שהמוכר באמת
מקצוען שמבין את המוצר ואת הצורך של הלקוח לעומק. אליעד מסכם את הדברים באמירה חד - משמעית שאנשי המכירות חייבים לזכור: אין טעם פשוט לחזור על המילים של הלקוח ... מסביר את עצמו באופן כללי באופן לא
מקצועי לדוגמה והלקוח רוצה לשמוע תיאור
מקצועי של המוצר. הלקוח אומר שלום אני רוצה x והוא רוצה שאתה כמוכר תיתן לו את אותו x במונחים
מקצועיים שהם לא מעולמו של הלקוח. לפעמים הלקוח דווקא מעדיף לשמוע את תיאור המוצר בשפה שונה מהצורה שבה הוא תיאר את המוצר שאותו הוא מחפש ולכן אם המוכר השתמש ...