אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מצפון נקי ✔מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
מה זה מצפון ולמה הוא גורם לייסורים?

המצפון הוא התחושה הפנימית שמייסרת את האדם כשהוא מגלה בדיעבד שיש חיסרון בפעולה שעשה. אליעד מסביר שמצפון זה בעצם ביטוי למצב פנימי שבו האדם מכיל שתי דעות מנוגדות. לדוגמה, כשאדם מתלבט אם לאכול או לא, צד אחד שלו אומר "תאכל, אתה רעב וזה טוב לך", וצד שני אומר "אל תאכל, זה משמין ורע לך". האדם בוחר באחת האפשרויות, אבל לאחר שבחר, הצד השני, הצפון (המוסתר), מתעורר ומייסר אותו. אם הוא אכל, אז הצד שלא רצה לאכול יציק לו בייסורי מצפון ("למה אכלתי, זה משמין"), ואם לא אכל, הצד שרצה לאכול ייסר אותו ("למה לא אכלתי, אני רעב").

לכן קוראים לזה "מצפון" - כי הוא צפון ומוסתר. הייסורים באים מתוך המחשבה הצפונה שהייתה מודחקת בשעת הפעולה. כל החלטה נובעת מבחירת צד אחד בלבד, והמצפון הוא קולו של הצד המודחק.

מדוע לאליעד אין ייסורי מצפון אף פעם?

אליעד מציין שאין לו ייסורי מצפון, אך מיד מבהיר שבעצם הוא כל הזמן חווה אותם. ההסבר שהוא נותן לכך הוא שהוא מראש מודע ליתרונות ולחסרונות שיש בכל פעולה שהוא עושה. כל פעולה שהוא מבצע, אפילו הפעולה הפשוטה ביותר כמו להבריג בורג או לנשום אוויר, הוא חווה מראש גם את היתרון וגם את החיסרון. לכן, לעולם לא יפתיע אותו לגלות לאחר המעשה שיש חיסרון, משום שמראש הוא ראה אותו.

ההבדל בין אליעד לבין אנשים אחרים הוא שאנשים רגילים מגלים את החיסרון רק לאחר ביצוע הפעולה, ואז נוצר סבל שמכונה "ייסורי מצפון". אצל אליעד, מכיוון שהוא מודע לכך מראש, הוא חווה את היתרון והחיסרון בו זמנית בכל פעולה, ולכן לא מופתע או מתייסר בדיעבד.

איך להימנע מייסורי מצפון?

הדרך להימנע מייסורי מצפון היא לא לנסות לקבל החלטות מושלמות, אלא להיות מודעים לכך שכל פעולה שנבחר לעשות תמיד תכלול גם יתרון וגם חיסרון. אם האדם יצליח לראות בכל דבר ובכל החלטה את היתרונות ואת החסרונות בו זמנית, הוא לא יופתע לגלות בדיעבד שיש חיסרון, וכך לא יתייסר.

לדוגמה, אם הטלפון מצלצל, האדם חושב לעצמו "טוב אם אענה, כי אולי זאת שיחה חשובה", אך אם באותו רגע הוא מודע גם למחשבה ההפוכה - "רע אם אענה, כי אולי זו שיחה שתגרום לי לחץ או עצבנות", אז בכל מקרה לא יהיו לו ייסורי מצפון אחרי שיבחר. זאת מכיוון שהוא היה מודע גם לחיסרון מראש.

האם פעולה לא מודעת יכולה לגרום לייסורי מצפון?

אליעד מסביר שרק פעולות מודעות, שבהן האדם מראש חשב שיש יתרון, יגרמו לייסורי מצפון. פעולה שנעשית באינסטינקט, כמו למשל להחליף רגליים או לעפעף, לא יכולה לגרום לייסורי מצפון, כי האדם לא היה מודע לכך שהוא עושה אותה, ולכן לא הייתה לו מחשבה מודחקת בנושא.

עם זאת, כאשר אדם מבצע פעולה לא מודעת כמו נהג שהרג מישהו בטעות, יכולות להיות לו ייסורי מצפון רק ברגע שהוא נעשה מודע לכך שהוא ביצע את הפעולה, והוא אינו מסוגל לראות את הטוב בפעולה הזו.

האם כל פעולה חייבת לכלול יתרון וחיסרון?

אליעד טוען באופן חד - משמעי שכל פעולה מכילה בתוכה גם יתרון וגם חיסרון. אין דבר בעולם שהוא רק טוב או רק רע. כל פעולה, פשוטה או מורכבת, מכילה גם היבטים חיוביים וגם היבטים שליליים. לכן, הסוד הוא לראות באופן שווה את שני הצדדים של כל דבר. כאשר אדם מבין באופן מלא שבכל פעולה יש גם טוב וגם רע, הוא כבר לא יכול להיות מופתע על ידי "ההיפוך" של מחשבה אחת שמופיע אחרי ההחלטה.

מה עושים כשהיתרונות והחסרונות מתנגשים?

הבעיה נוצרת כאשר האדם בטוח שיש דברים מסוימים שהם רק טובים או רק רעים. אז הוא עלול לחוות קושי משמעותי בקבלת ההחלטה, משום שברגע שהוא בוחר צד אחד, הצד השני בהכרח יצוץ אחר כך וייצר ייסורים. הדרך לפתור זאת היא להגיע למצב שבו האדם לא בטוח באופן מוחלט בשום דבר שהוא רק טוב או רק רע. אם הוא יצליח להגיע למקום שבו אין דבר אחד שהוא בטוח לגביו באופן מוחלט...
ש: לפני שבאתי לפה התחלתי לשאול אותך

אליעד: סליחה אתה לא נראה תמים כל כך

ש: אז מה אם אני תמים או לא, עם הסיפור.

אליעד: מה איתו?

ש: ולמה שלא נדבר על המצפון כאילו אני רוצה שתדבר עליו זה כאילו אתה שני אנשים אחד אתה עושה פעולות עזוב את הקטע הפסיכולוגי למה המצפון ומה זה ואיך זה אני יודע לא מאה אחוז אבל יודע, מצפון זאת אומרת יש לך שני אנשים אחד שעושה ואחד ששופט זה כמו אחד שכאילו שמבקר.

אליעד: זה לא קשור למצפון אבל נניח.

ש: לא זאת אומרת יש לך איזה מישהו שאומר לדוגמה אתה עושה איזה משהו שאתה רוצה מעוד לעשות אבל.

אליעד: תגיד לי אתה מסוגל להגיע לשאלה?

ש: כן מצפון.

אליעד: מה השאלה?

ש: השאלה על מצפון מה התפקיד שלו ומה הוא עושה פה זה כאילו שיש לו שתי אנשים הוא כאילו שופט.

אליעד: אז מה השאלה?

ש: למה יש מצפון מה זה מצפון?

אליעד: אז ככה בתכלס אי מצפון מה זאת אומרת מצפון יש בתוכך שתי דעות מנוגדות ואחד אומר לך "אני רוצה לאכול" והשני אומר לך "זה משמין" ואם אתה תאכל אז תבוא המחשבה השנייה שאומרת לך "אבל זה משמין" זה יעשה לך ייסורי מצפון ייסר אותך, למה קוראים לזה מצפון כי זה צפון זה מוסתר "ייסורי מצפון" הדבר הצפון מייסר אותך אתה מבין ואם אתה לא תאכל אז יהיה לך ייסורי מצפון מהצד השני "איזה חבל שלא אכלתי יכולתי לאכול לא היה קורה לי שום דבר" זה הסיפור.

ייסורי מצפון הכוונה היא ייסורים שבאים מהמקום הצפון המקום המוסתר יש בתוכך שני כוחות אחד אומר לך תאכל ואחד אומר לך אל תאכל, אחד אומר לך תעשן ואחד אומר לך אל תעשן אחד אומר לך תשב ואחד אומר לך תקום ואתה תמיד מקשיב למישהו ואז בא לך ההפך שלו ומתחיל לשגע אותך זה הסיפור.

ש: הצפון זה ההפך שלו שמסתתר באותו רגע.

אליעד: בדיוק, עכשיו אם אתה מראש ניגש לארוחה גם עם ההוא שרוצה לאכול וגם עם ההוא שלא רוצה לאכול אז אין לך ייסורי מצפון שניהם באים לשולחן.

ש: תסביר לי זה יותר נגיד לדוגמה שאתה עושה איזשהו דיל.

אליעד: לי נגיד אין ייסורי מצפון אף פעם לדוגמה, מה זאת אומרת אין לי ייסורי מצפון אף פעם יש לי כל הזמן ייסורי מצפון כל פעולה שאני עושה אני מתייסר בתוכי שהיא לא מושלמת אבל מעבר לזה אין לי ייסורי מצפון לא משנה שאני אעשה משהו מסוים יהיה לי יותר ייסורי מצפון מאשר משהו אחר, אתה מבין אני באופן רצוף כל מה שאני עושה אני רואה את היתרון ואת החיסרון שלו וזהו ובזה נגמר הדיון.

ש: אתה לא מדחיק את זה?

אליעד: לא אני רואה את החיסרון והיתרון בכל דבר, כל דבר שאני עושה יש לי ייסורי מצפון למה אני עושה אותו יכולתי לעשות יותר טוב כי בכל דבר יש חיסרון אבל לא משנה מה אני אעשה לא יקרה שאחר כך "איזה חבל למה עשיתי" מה חבל למה עשיתי יש לזה יתרון בכלל.

ש: יש בזה גם חיסרון.

אליעד: נכון אבל אני כבר יודע מראש שיש חיסרון.

ש: בסדר אבל אני לא מדבר על מישהו שחווה את זה כמוך אבל יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון בסדר.

אליעד: אתה מדבר באופן כללי כשאתה מוציא את המילים מהפה כשאתה מדבר כשאתה קם והולך לשתות אתה חווה את החיסרון שיש בפעולה, אתה אומר שאתה יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון אני אומר בכל פעולה, לא עכשיו טלפון מצלצל אתה עונה את מרים כשאתה עונה כשאתה מושיט את היד אתה קולט את החיסרון או אתה קולט רק את היתרון, תקשיב אתה עכשיו הטלפון מצלצל ובאה אליך מחשבה שאומרת "תענה לטלפון" אוקי למה אתה עונה כי אתה אומר "זה טוב אם אני אענה".

האם כשבאה אליך מחשבה ואומרת לך "תקשיב תענה זה יהיה טוב אם תענה" האם גם יש לך את המחשבה "תקשיב אל תענה זה יהיה גרוע אם תענה", כשאתה הולך לאכול המחשבה אומרת לך "תקשיב לך תאכל יהיה לך טוב אם תאכל שלא תהיה רעב" נכון והאם בוא זמנית יש לך מחשבה שאומרת לך "תקשיב אל תלך לאכול זה יהיה גרוע אם תאכל תישאר רעב יותר טוב" יש לך בו זמנית?

ש: לא.

אליעד: עכשיו מגרד לך האף אתה עושה ככה עכשיו לפני שאתה עושה ככה עוברת לך מחשבה "תגרד זה יהיה יותר טוב".

ש: לא שלפעמים זה מחשבות כאלה מה אני עבד של התחושות שלי כאילו.

אליעד: רגע אבל זה נושא אחר אתה אמרת שאתה יודע שבכל דבר יש חיסרון ויתרון עכשיו אני נותן דוגמה נגיד שמגרד לך הראש, עכשיו נגיד פתאום אתה מרגיש שמגרד לך הראש אז עוברת מחשבה "תקשיב מגרד הראש אם הוא לא יגרד יהיה יותר טוב לך תגרד אותו" עכשיו האם לפני שאתה עושה את זה האם עוברת לך מחשבה שאם מגרד הראש "טוב מאוד שהוא מגרד אל תעז לגרד אותו" אתה מבין אתה כבר רואה את החיסרון שבדבר לפני שאתה עושה את הפעולה, אתה כאילו יוצא מהמקום השווה שאתה רואה את היתרון והחיסרון, אתה יכול לראות את זה?

ש: לא.

אליעד: יפה לכן יש לך ייסורי מצפון, מתי יש ייסורי מצפון כשאתה מגלה אחר כך את החיסרון מה זה ייסורי מצפון שאחרי שעשית את הפעולה אתה קולט.

ש: על כל פעולה שאני אעשה על כל פיפס שאני אעשה אם אני כאילו אסתכל ואז אני יכול למצוא את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו ולגשת בלב שלם.

אליעד: באמת?

ש: כן בערך פחות או יותר.

אליעד: תקשיב אני אפילו כשאני מדבר איתך כשאני מוציא את המילים מהפה אפילו כשאני נושם את האוויר, נושם גם אני מוציא את האוויר וגם מכניס את האוויר אני חווה מה החיסרון שיש בזה זה לא רק יתרון יש גם חיסרון בכל דבר יש גם חיסרון, עכשיו אני לא רק יודע שבכל דבר יש יתרון וחיסרון לא ביומיום בפעולה כשאני מבריג את הבורג אני מבין מה החיסרון בזה שאני מבריג את הבורג כל דבר.

ש: מה החיסרון בזה שאתה הרמת את היד?

אליעד: מה היתרון בזה שהרמתי את היד אני אסביר לך, אני אתן לך את התשובה תקשיב יש שני סוגי דברים יש דברים שאני מודע שאני עושה אותם בגלל היתרון ויש דברים שקורים מעצמם, עכשיו אם אני עושה דבר מעצמו נגיד לדוגמה סתם החלפתי רגליים נגיד עכשיו השאלה היא אם לפני כן חשבתי על זה, אם לפני כן חשבתי על זה ואמרתי תעשה כי יש יתרון זה אומר שבטוח חשבתי שיש גם חיסרון. אתה מבין עכשיו נגיד שעשיתי ככה.

ש: אז זאת אומרת אתה לא במודעות למה שאתה עושה.

אליעד: לא אבל אז גם לא יכול להיות לך ייסורי מצפון כי אתה גם לא ראית שעשית את זה בכלל אתה לא ידעת בכלל שעשית את זה נגיד עפעפתי בעפעפיים לא תכננתי "טוב בוא נעפעף" אתה מבין.

ש: אפשר להרוג מישהו בטעות נגיד נהג לא שם לב הרג מישהו אחר כך יש לו ייסורי מצפון.

אליעד: לא כי הוא גילה שזה הוא.

ש: כן.

אליעד: בסדר אבל כשהוא מגלה שזה הוא יכול להגיד גם שאין לו ייסורי מצפון להגיד "טוב שהרגתי אותו" אם אתה מצליח לראות את ההיפוכים. עכשיו בוא ניתן דוגמה נגיד שאני ממחיש לך עם הידיים עכשיו יש לזה יתרון למה כי אתה מבין יותר טוב נכון, יש לזה גם חיסרון כי אתה מבין יותר טוב.

ש: נגיד עשית עכשיו ככה מה היתרון ומה החיסרון של זה?

אליעד: לא אז אני מסביר לך עוד פעם נגיד שעכשיו אני עשיתי ככה, עכשיו תקשיב יש דברים שאני עושה אינסטינקטיבית.

ש: לא תחשוב שבאופן מודע עשית ככה.

אליעד: לא אתה לא יודע אם עשיתי באופן מודע זה לא באופן מתוכנן, זה לא כמו אתה הולך לאכול זאת פעולה אבל בא נגיד שאני עושה לך "ככה" נגיד תמתין, עכשיו מה היתרון שכשאני עושה ככה נגיד שיותר קל לי לתקשר איתך ומה החיסרון שיותר קל לי לתקשר איתך אולי יש בזה גם חיסרון כאילו אם אתה תצליח לראות עד הסוף, תראה אתה יש לך בחיים נגיד אלף סיטואציות ומתוכן 500 אתה יכול להבין שיש יתרון וחיסרון 250 אתה יש לך ספק אם זה חיסרון או יתרון ו125 אתה בטוח שזה חיסרון ו125 אתה בטוח שזה יתרון.

עכשיו מה שתוקע אותך בלהגיע לאחד זה דברים שאתה בטוח יש דברים שאתה בטוח שזה טוב ובטוח שזה רע, עכשיו אם אתה תצליח פעם אחת לראות ששום דבר אתה לא בטוח שזה טוב או רע אז תמיד אתה תוכל בשנייה אחת למצוא את היתרון והחיסרון שבכל דבר.

ש: עוד הפעם ברגע שהאינטרס שלי כאילו המידי סתם לדוגמה, איך אני אסביר לך יש כאילו שני רמות בכללי אני מבין שאין שום דבר שיש לו יתרון וחיסרון זה יפה וזה מכוער זה טוב וזה רע.

אליעד: אתה מבין כשאתה מסתכל על זה אבל אתה לא מבין בdefault שלך.

ש: ב default לא ב default אני עושה במקריות לא באוטומטית.

אליעד: כן השאלה אבל מה קורה לך בראש כשאתה פועל, אני אתן לך דוגמה אתה נגיד ברור לך שאתה לא רוצה כאב כשאתה פועל 24 שעות תמיד רץ לך process שאומר "תיזהר שלא תיפגע" נכון, יש לך process כזה שרץ תהליך כזה מחשבה שאומרת "תזהר שלא תיפגע" יפה, עכשיו אני אומר לי יש עוד process שאומר "תיזהר שלא לא תפגע יש גם טוב שתפגע" אתה מבין גם את שניהם יש.

ש: לא הבנתי מה זה תיזהר שלא תפגע?

אליעד: אמרתי תיזהר שלא לא תיפגע, תקשיב אתה גם צריך להיפגע כי אם רק לא תיפגע זה לא יהיה טוב אתה מבין, אני מסביר לך עוד פעם שהדברים האלה שבכל דבר יש חיסרון ויתרון אתה צריך להרגיש אותו כמו שאתה יודע איך קוראים לך, כמו שאתה לא צריך לזכור איך הולכים כאילו אתה זוכר איך הולכים אתה לא אומר "רגע איך הולכים" אתה מבין אתה ככה צריך שזה כאילו יבוא לך באינסטינקט תמיד שכאילו מופיע לך משהו אתה ישר רואה את החיסרון והיתרון. תקשיב המוח שלך כשאתה הולך ועוברות לך בראש 24 שעות ביום מחשבות כל דבר שעובר לידך אתה חושב "זה יתרון או חיסרון זה טוב לי או לא טוב לי".

ש: עוד הפעם באישי שלי כשאני הולך לעבוד אז אני הולך בשביל להרוויח כסף אני רוצה להרוויח כמה שיותר כסף אבל בכללית אני יודע שאפילו אם אני לא ארוויח את הכסף לא קרה שום דבר.

אליעד: אבל אתה לא מבין מה רע בזה שתרוויח כסף אתה יכול להבין שאם לא תרוויח כסף שלא קרה כלום אתה אבל לא יכול להבין שאם תרוויח כסף זה רע ואם לא תרוויח כסף זה טוב. אתה מבין אתה מה אמרת עכשיו אמרת שאתה הולך בשביל להרוויח כסף.

ש: אבל אני לא רוצה כסף כי זה רע כאילו מה זה טוב ורע זה הכל שווה זה אותו דבר כמו שתגיד לי זה תפוז וזה תפוח מה יותר זה.

אליעד: טוב מה השאלה שלך התחלת לשאול על נושא של ייסורי מצפון, אז אני מסביר לך ייסורי מצפון פירושו שיש דברים מודחקים אצלך שאתה מייסר את עצמך אתה אומר עשיתי דבר רע או משהו כזה, עכשיו אם אתה מראש כבר יודע שעשית דבר רע אז אתה כבר לא יכול להתייסר. תקשיב אני נתתי לך דוגמה על ייסורי מצפון שאתה מתחרט על משהו שאתה עשית באופן מודע "למה אכלתי למה בזבזתי את הכסף, למה לא עניתי לטלפון למה כן עניתי לטלפון".

אז אני אומר לך שאם מראש אתה כבר יודע באופן כללי את היתרון והחיסרון שבכל דבר אז אתה לא מתייסר וחוץ מזה גם פתאום ענית לטלפון והתפוצץ עליך אין לך ייסורי מצפון כי אתה גם מבין מה טוב בזה שזה התפוצץ עליך אתה תמיד רואה את הטוב והרע באותה מידה אז איך יכול להיות לך ייסורי מצפון רואה גם מה טוב בזה.

ש: אתה יכול לתת לדוגמה סתם לדוגמה לדבר פיזי מה טוב כאילו.

אליעד: אני אתן לך דוגמה אתה תיתן דוגמה לייסורי מצפון ואז נראה איך מפרקים את זה אתה תיתן דוגמה.

ש: לדוגמה היה לי איזה תהליך היום בקיצור מישהו עבר אצלי באיזה עניין כי הייתי צריך לקבל 700 שקל, קיבלתי את הכסף שלו והייתי צריך לשלם לו עוד 500 שקל והמצב שלו לא הכי טוב אמרתי המצב שלי יחסית סבבה מה אני אקח ממנו מאה שקל שייקח את הכל וזהו מה אז מצד אחד אמרתי זה לא משנה מצד אחד אני רוצה ומצד אחד מה אכפת לי התחלתי כאילו אתה יודע

אליעד: אז מה אתה רוצה אז איפה הייסורי מצפון אתה תיתן דוגמה לייסורי מצפון.

ש: אז פה היה לי כאילו שבאיזשהו מקום זה כמו גזל כאילו ולמרות שזה לא.

אליעד: מה הייסורי מצפון איפה הייסורי מצפון אתה מדבר על משהו אחר אתה מדבר על ייסורי מצפון במובן אחר במובן שהמצפון שלך מייסר אותך ולא נותן לך להחליט החלטות או במובן הזה שאתה רוצה לעשות משהו ואז המצפון אומר לך סטופ זה לא טוב, זה מה שאתה מדבר אתה מדבר מההיבט הזה לא שעשית ואתה מתייסר.

ש: דיברתי על הקטע הקטנצ'יק הזה זה סתם אמרתי לעצמי זה הכל כאילו אז אמרתי בתור פעולה עסקית סבבה בתור בן אדם שהוא קצת חבר כזה קשה כאילו.

אליעד: כי מראש היה לך עדיף אפילו להוריד אותו ל500...
מבחינה רגשית הגדרות אדם מצפוני לדבר עם עצמי יכול להיות בחירה ייסורים אתה יכול לעשות יותר כסף יהיה יותר טוב רוחני אדם מצפוני אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהבת את עצמי אני שונא את עצמי אני שונאת את עצמי אשם אשמה האשמה עצמית החלטה החלטות החלטיות הלקאה הלקאה עצמית הרגשה חרטה יהדות תורה מצוות אלוהים ייסורי מצפון ייסורים יסורי מצפון כעס כעס עצמי כעסים לא אוהב את עצמי לא אוהבת את עצמי לא להאשים את עצמי לא להאשים את עצמך לא לכעוס על עצמי לא לכעוס על עצמך לא לשנוא את עצמי לא לשנוא את עצמך להאשים להאשים את עצמי להאשים את עצמך להחליט להלקות את עצמי להלקות את עצמך לכעוס על עצמי לכעוס על עצמך לקבל החלטה לקבל החלטות לשנוא את עצמי לשנוא את עצמך מוסר מצפון מצפון נקי מצפון שקט נקיפות מצפון קבלת החלטה קבלת החלטות קיום רגש רגשות רגשות אשם רגשות אשמה שונא את עצמי שונאת את עצמי שנאה עצמית שקט תורה תורת המוסר תחושה תחושות תסכול תסכול קיומי
ניתוח סיטואציה רגשית, מוכר שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, חרטה על עסקה, ביטול עסקה
ניתוח סיטואציה רגשית, מוכר שמתחרט על העסקה, ניהול משא ומתן, מוכר שחוזר בו, מוכר שרוצה לבטל את העסקה, ערך סנטימנטלי, רגשות אשמה, כעס עצמי, מרגיש אגואיסט, חרטה על עסקה, ביטול עסקה
... בה שלושה אלמנטים עיקריים: הערך הכספי של העסקה עצמה. הערך הסנטימנטלי והרגשי של המוכרת כלפי הפריט שמכרה. התחושות של הקונה לגבי המצב שנוצר - רגשות אשם, תחושת ניצול, אגואיזם או מצפון נקי . מהם השיקולים שגורמים לאדם להתחרט על עסקה? אליעד כהן נותן דוגמה מפורטת של אדם שמוכר ספסל ...
שיגעון. על בן המלך שחשב שהוא תרנגול הודו. מהו ההיגיון שבשיגעון?
... היגיון ושל אמת בצורת המחשבה של בן המלך. יחד עם זאת, צריך תמיד לראות את התמונה המלאה, כי לכל מטבע שני צדדים. ברמה המעשית המוסר השכל המעשי הוא, כי על האדם לא לפחד מדעה שמנוגדת לדעתו, ... את דעתו של המשוגע לשיגעון, זו אך ורק רמת הפופולאריות החברתית של דעתו. ישנן המון התנהגויות חברתיות שהיו נחשבות לשיגעון מוחלט , אם הן לא היו שיגעון ככ נפוץ. בשורה התחתונה, המסר המרכזי של ...
מוסריות / ערכיות - מדוע יש התפוררות של מוסר ושל ערכים? למה יש הידרדרות מוסרית?
מוסריות ערכיות - מדוע יש התפוררות של מוסר ושל ערכים? למה יש הידרדרות מוסרית? אם נתבונן נראה, שמיום ליום מתרחשים אירועים שנראים כאילו בני האדם מאבדים את הערכים ואת המוסר שלהם. והשאלה היא, מהי המשמעות של כל זה? ולהיכן כל זה מוביל? והעניין הוא, שהאמת היא נצחית ויציבה. ודבר שהוא אמיתי הוא לא מתבטל לעולם. ואם משהו מתבטל, הרי שהוא לא אמיתי. והמשמעות של מה שנראה כהתפוררות מוסרית וערכית, הוא תהליך חיובי של הגדרת זהות חדשה של בני האדם. כי אילו האדם היה תופס את עצמו בצורה נכונה ומבין היטב את מהותו ומתייחס כראוי לסביבתו על פי האמת, הרי שלא היה אפשרי שתהיה התפוררות מוסרית כלשהי. וכל הדברים שבעולם שואפים ומתקרבים כל הזמן אל השלמות. והשלמות היא האמת. וכל זמן שערכי המוסר של העולם, הם לא על פי האמת לאמיתה, הרי שהם יתפרקו, כחלק מתהליך השיפור שלהם וההתקרבות שלהם, אל השלמות הטובה יותר. וכל הדברים האלו נכונים גם ביחס לאדם עצמו מול עצמו. כי אם האדם לא מצליח לעמוד בסולם הערכים של עצמו, ואם האדם עושה דברים לא מוסריים בעיני עצמו, המשמעות של כך היא, שתפיסת המוסר של האדם שגויה. כי יש אמת. ומי שיודע את האמת, הוא לא זז ממנה. בגלל שהוא לא יכול לזוז ממנה. כי האמת היא ככ חזקה, עד שאי אפשר לזוז ממנה. ... ממה שנדמה לו לאמת, הרי שהוא עוד לא מצא את האמת. כי מהאמת אי אפשר להתרחק. ואם האדם מרגיש רחוק מהאמת, הרי שהוא עוד לא הבין מהי האמת. וכאשר האדם עובר על ערכי המוסר של עצמו, זה רק משום שהם לא אמתיים בשלמות. ועל האדם לחפש את האמת ולהיצמד אל האמת, שזו שלמות המוסר והערכים. ובכל פעם שיש התדרדרות מוסרית וערכית, המשמעות של כך היא שבסיס הערכים הקיים טעון שיפור. וכל זמן שהערכים לא יהיו עפ האמת, הרי שהם יתפוררו, כי רק האמת יציבה ושורדת. ובסופו של דבר, ההתפוררות הערכית והמוסרית, כל הדברים האלו יגרמו לעולם להיות טוב יותר בעתיד. משום שהם דוחפים את בני האדם להגדיר את עצמם מחדש, עד שכולם יגיעו אל ההבנה השלמה וכולי... ...
פשעים, פדופיליה, אונס, רצח, מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר
... מה טוב ברע, מוסכמות חברתיות, סולם ערכים, מוסריות, נקמנות, צדק בעולם, חוקי המוסר איך אפשר למצוא משהו טוב בפשעים כמו אונס או פדופיליה? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלות מורכבות ומאתגרות הנוגעות לפשעים חמורים כמו אונס, פדופיליה, רצח והתעללות בילדים. ... להרגיש חזק או חלש, שכן במצב של תפיסה מוחלטת, אין משמעות לחזק או חלש, לטוב או רע. הוא נותן דוגמה נוספת שממחישה את הרעיון הזה: אם אדם היה יודע בוודאות מוחלטת שאין לו שליטה אמיתית, שהכל קורה מעצמו, שהוא למעשה אחד עם המציאות (כמו אלוהים), הוא לא היה נזקק יותר לפגוע באחרים כדי להרגיש שליטה או להחזיר לעצמו משהו שנלקח ממנו. האם באמת אפשר לומר שאין שום דבר רע באופן מוחלט? אליעד מדגיש כי מבחינה פילוסופית טהורה, אין טוב ורע מוחלטים. הטוב והרע תלויים באופן מוחלט בפרספקטיבה האישית, התרבותית והחברתית. הוא מסביר כי ברמה העמוקה ביותר של המציאות, לפני הבריאה עצמה ולפני תחושת ההפרדה (נפרדות), אין בכלל משמעות למושגים כמו טוב ורע. לדבריו, במצב של אחדות מוחלטת אין גם שום שאלה לגבי טוב או רע, כי הכל אחד. עם זאת, ברמת המציאות היומיומית שבה אנו חיים, קיימים חוקים, גבולות ומוסר חברתי שמטרתם לשמור על החברה ועל החיים האנושיים. אליעד מבהיר כי אין זה אומר שצריך או אפשר להפסיק לחיות לפי מוסכמות חברתיות, אלא רק להבין שהן מבוססות על הנחות יסוד ולא על אמת מוחלטת. מה המשמעות של הבנת הטוב והרע בעולם? בסיכום דבריו, אליעד מציע לא להיצמד לשיפוט אוטומטי של טוב ורע, אלא לחקור את מקור ההגדרות הללו בעצמנו. הוא מציע להתבונן בכל סיטואציה, ... למה קיימות מוסכמות חברתיות? האם יש טוב מוחלט? מה המשמעות של צדק בעולם? מה גורם לפדופיליה? ...
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס
... בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, מבצע צוק איתן, פוליטיקה, מוסריות, צמחונות, גארי יורופסקי, אכילת בשר, הסכם שלום, מדינת ישראל, החמאס למה באמת קרה מבצע צוק איתן? אליעד כהן פותח את ... לשאלה המרכזית: למה קרה מבצע צוק איתן? הוא מציג דוגמה של רב שטען שהמבצע התרחש כעונש על חילול שבת בתל אביב. הרב נשאל למה דווקא העיר שדרות, שהיא עיר דתית יותר מתל אביב, נפגעה ראשונה. תשובתו הייתה שאלוהים מעניש קודם את הצדיקים כאזהרה לרשעים שבתל אביב, וזה הוביל ... מתוך אזור מסוים, יש לירות חזרה על אותו מקום, ולהרחיב את האזור עד שהירי ייפסק, מתוך הבנה שבמצב מלחמה, פגיעה באוכלוסייה אזרחית היא בלתי נמנעת. מהי המוסריות האמיתית סביב פגיעה בחפים מפשע? אליעד כהן מבהיר כי פגיעה בחפים מפשע היא לא תמיד בלתי מוסרית, אלא תלויה בהקשר. הוא מסביר שישראל טוענת שהיא מנסה להימנע מפגיעה באזרחים, אך המציאות היא שגם ישראל פוגעת בחפים ... עקיף. מדוע העולם מתייחס לפגיעה בחפים מפשע בישראל ובעזה באופן שונה? אליעד כהן מסביר את היחס השונה של העולם לישראל בכך שהעולם מסתכל דרך משקפיים של מוסר מזויף. העולם בוחר לתמוך בחלש, אך לא מתוך אכפתיות אמיתית, אלא כי זה משרת את האינטרסים שלו. הוא מדגיש שהחוקים הבינלאומיים אינם באמת חוקים של צדק, אלא חוקים של מנצחים שהחליטו מה נכון ומה לא נכון. מה הקשר בין מלחמה וספק פנימי בצדקת הדרך? אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לבעיות ולמלחמות ... פגיע יותר וייפגע בסוף. אם ישראל לא בטוחה בצדקת דרכה - האם לפגוע בחפים מפשע או לא - היא תהיה תמיד בעמדת חולשה. מדוע פגיעה בחפים מפשע יכולה להיות מוסרית? אליעד מדגיש שפגיעה בחפים מפשע במהלך מלחמה יכולה להיות מוסרית כאשר היא נעשית לצורך מניעת פשע גדול יותר. הוא מסביר זאת בצורה ברורה: אם טרוריסט מסתתר בבניין אזרחי, זו בעיה של הטרוריסט והסביבה שבחרה לתמוך בו. במצב כזה, מותר ואף מוסרי לפגוע גם בחפים מפשע על מנת למנוע נזק גדול יותר. מה גורם לתחושת הנרדפות של הישראלים ביחס לעולם? אליעד מציין כי ... בדרך, אתה עלול להיפגע. כך גם במלחמה ובחיים בכלל. אם אתה יוצא לקרב ומתחיל להתלבט אם אתה רוצה להילחם או לא, בסופו של דבר תפסיד. לכן, ישראל חייבת להחליט על דרכה וללכת איתה עד הסוף כדי להצליח. האם מוסרי לפגוע בחפים מפשע? מה הקשר בין צמחונות למלחמה? למה העולם נגד ישראל? איך להילחם בטרור? מדוע פוגעים באזרחים במלחמה? האם ישראל באמת מוסרית? מה גרם למבצע צוק איתן? ...
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים ... בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו מתמקד בנושא מורכב הכולל שאלות על מוסריות, מלחמה, טרור, אהבה ושנאה, בדגש על השאלה ... למרות הטענה שיש לה את הצבא המוסרי ביותר. הוא מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה ... משמעותי. האם רחמנות היא תמיד מוסרית? אליעד כהן מתאר כיצד רחמנות, למרות היותה לכאורה מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, ... ורחמנות? אליעד מתייחס למורשת היהודית בתקופת התנך, ומציג אותה כדוגמה הפוכה לחלוטין לטענת הצבא המוסרי בעולם. הוא מביא דוגמאות רבות מהתנך, כמו ... שבתקופת התנך לא הייתה כלל דילמה מוסרית, אלא הייתה גישה של מי שמאיים עלינו - ... מקום כלל לרחמנות או היסוס מוסרי. מה מלמדת אותנו האבולוציה על מוסר ומלחמה? אליעד מסביר כיצד בטבע לא קיימים ... שהשרדות בטבע לא מכירה מושגים מוסריים. אם אדם רוצה להיות מוסרי, זו בחירתו, אך אל לו לצפות שהטבע או ... כך. מבחינת הטבע, אין דבר כזה מוסריות - יש רק הישרדות החזק. למה העולם מבקר את ישראל למרות המוסריות שלה? אליעד טוען שהסיבה שהעולם מבקר את ... כיצד ישראל עצמה מתנהגת בהיסוס מוסרי, כלומר, עצם העובדה שישראל מתלבטת מוסרית אם מותר לה לפגוע באויב או לא, משדרת לעולם ... אותה עוד יותר. האם ניתן להיות מוסרי באמת במלחמה? אליעד מסכם בכך שאין אפשרות להיות מוסרי באמת במלחמה, מכיוון שכל החלטה לשמור על מוסריות או רחמנות בהכרח גורמת לאכזריות או סבל ... את ישראל? האם ישראל היא באמת מוסרית? למה רחמנות גורמת לאכזריות? האם מוסריות היא חולשה במלחמה? האם חייבים לשנוא כדי ...
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, הפסקת אש, לבחור צד במלחמה, מעשה מחוזה בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס
... בכוכבים, ללכת עד הסוף, נחישות, הצבא המוסרי בעולם, החזק שורד, לפגוע בחפים מפשע, המלחמה בחמאס האם אפשר לנצח במלחמה בלי לפגוע בחפים מפשע? אליעד כהן דן בשאלת המוסריות במלחמה, במיוחד בנוגע לפגיעה בחפים מפשע. הוא טוען כי ההחלטה אם לפגוע בחפים מפשע לא צריכה להיגזר משיקולי מוסר או הצדקות, אלא מתוך אינטרס ברור ויכולת פעולה ממשית. לטענתו, הטבע הוא מודל רלוונטי להתנהגות במלחמה, כיוון שבטבע החזק שורד והחלש לא. האריה, למשל, אינו מתחשב אם ... האריה, האריה פשוט יתקוף ללא שיקולים מוסריים . באופן דומה, לדעתו, גם במלחמה בין בני אדם, מי שלא פועל על פי עיקרון זה, מתקשה לנצח. מה הקשר בין מוסריות לספק עצמי במלחמה? אליעד מסביר כי מדינת ישראל מתקשה להכריע את החמאס בגלל הספק העצמי שלה לגבי הצדק והמוסר של מעשיה. הוא טוען שכאשר ישראל מנסה להצדיק את פעולותיה מבחינה מוסרית, היא מראה בעצם שהיא עצמה לא בטוחה בצדקתה. לדבריו, אם ישראל הייתה משוכנעת באמת בצדקת מעשיה, לא הייתה נדרשת להצדקות מוסריות ולא הייתה מתפשרת במאבקה בטרור. הספק העצמי הזה הוא שמוביל להיסוס ולפגיעה ביכולת ההרתעה, מכיוון שהאויב מזהה חולשה וממשיך לתקוף. מדוע ישראל לא נלחמת עד הסוף ... בגלל חששות מההשלכות הבינלאומיות, מאשמות משפטיות ומחרם בינלאומי. הוא נותן דוגמה לכך שישראל לא באמת רוצה לפרק את תשתיות החמאס עד הסוף, מכיוון שהיא יכולה לעשות זאת בקלות על ידי השמדת המנהרות מבחוץ, ... ולסכן אותם. ההסבר שלו לכך הוא שמקבלי ההחלטות בישראל חוששים מתגובת העולם ומהאפשרות להישפט בבתי דין בינלאומיים, ואף חוששים לאבד את הלגיטימציה הבינלאומית. האם הצדקה מוסרית הכרחית כדי לנצח במלחמה? אליעד מסביר שהצדקה מוסרית אינה תנאי לניצחון. להיפך, לדעתו ההצדקה המוסרית יכולה להחליש את העמדה הלוחמת. הוא מדגיש כי מדינה או צד לוחם צריך להחליט על מדיניות מתוך אינטרס ברור, ולא מתוך צורך בהצדקה מוסרית. לדוגמה, הוא מזכיר את חמאס, שאינו עוסק בשאלות של מוסר אלא הולך עם מטרותיו עד הסוף, דבר המאפשר לו עמידות גבוהה במאבק. לדעת אליעד, דווקא ההחלטה מתוך אינטרס בלבד היא זו שמאפשרת עמידה נחושה ויעילה יותר במלחמה. מה המשמעות של רצה לא רצה לפי הסיפור של רבי נחמן? אליעד מספר סיפור של רבי נחמן על אדם ... ולבסוף נעשה גנב רק בגלל חוסר נחישותו להחליט נגד כך. המסר של רבי נחמן הוא שאדם חייב לבחור עמדה ברורה וללכת איתה עד הסוף ללא הססנות. כך גם במלחמה - ברגע שמדינה נכנסת לספקות ומתחילה משא ומתן על נכונות ... אדם צריכים לפעול ללא ספקות, בנחישות מוחלטת, גם אם הדבר נראה לא מוסרי או לא צודק בעיני אחרים. האם יש דרך ביניים במלחמה? אליעד מסביר שאין באמת דרך ביניים אמיתית במלחמה. לדבריו, ברגע שמדינה מחליטה שהיא צודקת, היא צריכה ללכת עם זה עד הסוף ולא להיכנע ללחצים או לספקות. אם מחליטים ללכת למלחמה - צריך לעשות זאת במלוא הנחישות והאכזריות, אחרת הצד השני ינצל כל נקודת חולשה. הוא נותן כדוגמה את ישראל שמנהלת הפסקות אש או מציעה הקלות ... נלחם עבור האינטרס שלך, ולא בגלל הצדקה מוסרית אבסולוטית. כך, הוא טוען, תהיה חופשי יותר לפעול בצורה יעילה, כי לא תיאלץ להתעסק בשאלה האם אתה צודק אלא רק במה שטוב עבורך. האם מותר לפגוע בחפים מפשע במלחמה? מהי הדרך לנצח את חמאס? האם מוסריות מחלישה את צהל? למה ישראל מהססת במלחמות? מה רבי נחמן מלמד על נחישות במלחמה? האם צדק הוא הכרחי במלחמה? למה ישראל לא מנצחת את חמאס? ...
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
דאעש, המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות
... המדינה האסלאמית, המלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, לא לרחם על חפים מפשע, להילחם ברע, לא לוקחים שבויים, המלחמה ברע, איך לא להרגיש רע? מוסריות, רחמנות, אכזריות מדוע דאעש מצליחים להשתלט למרות מספרם הקטן? אליעד כהן מסביר מדוע ארגון דאעש (המדינה ... אנשים, למרות שהוא התחיל כקבוצה קטנה. הסיבה המרכזית להצלחתם אינה קשורה למספר הלוחמים או לכמות הנשק שיש להם. הוא מסביר שברמה הטקטית, דאעש מצליחים כי אין להם שום בעיה מוסרית או מצפונית לפגוע בחפים מפשע. בעוד שצבאות אחרים, כמו הצבא הישראלי למשל, מוגבלים על ידי כללי מוסר ואסטרטגיה של מניעת פגיעה בחפים מפשע, דאעש אינם רואים בחפים מפשע מושג אמיתי או בעייתי, ולכן הם פועלים ללא ... ימנע מפעולות שיפגעו גם באנשים שלא קשורים למלחמה, בעוד דאעש לא יתחשב בכך. אם יש 100 לוחמי דאעש בתוך שכונה עם אנשים חפים מפשע, צבא רגיל יתקשה לפעול כנגדם, כי הוא מוגבל מוסרית ולא ירצה לפגוע בחפים מפשע. דאעש, לעומת זאת, יתקפו בלי שום התלבטות. איך קשור הקונספט של דאעש למלחמה ... כיצד הימנעות מפגיעה בחפים מפשע פוגעת ביכולת לנצח את הרע? לפי אליעד, אדם שאינו מוכן לפגוע ברצונות הטובים שלו (החפים מפשע) כדי להילחם ברע, מגביל את יכולתו לנצח באופן מוחלט. בדומה למצב שבו צבא אינו יכול לחסל את דאעש כי הוא חושש לפגוע בחפים מפשע, האדם לא מצליח לחסל את הפחד או ... להקריב את כל הרצונות הטובים, זה דורש מהאדם ללכת עד הסוף ולוותר על הכל. רוב האנשים לא עושים זאת, כי הם רוצים עדיין להרגיש טוב. אליעד מציין שכדי באמת לחסל את הרע באופן מוחלט, האדם חייב להיות מוכן להקריב את כל הטוב שהוא מקבל כתוצאה מהרצונות שלו, בדיוק כפי שדאעש מקריבים חפים ... לפגוע גם בחפים מפשע - כלומר, בכל רצון או מחשבה שנותנת לו תחושה חיובית אך מזינה את הרע בתוכו. רק מי שמוכן לוותר על הכל, ללא יוצא מהכלל, יוכל לחסל את הרע לחלוטין ולהשיג שקט נפשי מוחלט. איך לנצח פחדים וחרדות? מהו מוסר במלחמה? איך להפסיק לסבול מחרדה? למה דאעש מצליחים? מהו מחיר ההצלחה? איך להשיג שקט נפשי מוחלט? האם אפשר להיפטר מהרע בלי לאבד את הטוב? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מצפון נקי, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מצפון נקי, איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן אישי להרזיה בנושא מצפון נקי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3418 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 06:55:59 - wesi1