אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסקנה לא נכונה ✔התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:48התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת?

כשאדם טוען טענה שנראית לנו שגויה, קיימות שלוש דרכים עיקריות בהן ניתן להגיב. כל אחת מהדרכים הללו שונה במידת הקבלה או השלילה של דברי הצד השני.
  • הגישה הראשונה: "לא נכון, אתה טועה במאה אחוז" - כאן אנו שוללים לחלוטין את דברי האדם השני ומבהירים לו כי טענתו אינה נכונה בשום אופן.
  • הגישה השנייה: "אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון" - כאן אנחנו מודים שיש היגיון בטענתו של האדם, אך מסיקים שהמסקנה שלו שגויה.
  • הגישה השלישית: "אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה" - בגישה זו אנחנו מודים שהצד השני צודק בהקשר מסוים, אך מדגישים כי זה לא חל על המקרה הנוכחי.
כיצד פועלת הגישה הראשונה - שלילת הטענה במאה אחוז?

בגישה הראשונה, המטרה היא להפריך את העמדה הנגדית בצורה חדה וחותכת. לדוגמה, אם מישהו טוען "עכשיו יום" בעוד שהשעה היא לילה, נענה לו באופן ישיר: "לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל". בגישה זו, המטרה היא להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד משמעי ולחסום כל אפשרות להאמין שהוא צודק.

כיצד פועלת הגישה השנייה - הבנת ההיגיון אך שלילת התוצאה?

בגישה השנייה, אנחנו מראים לצד השני שהבנו את ההיגיון מאחורי הטענה שלו, אך מבקשים להדגיש שהמסקנה שלו עדיין לא נכונה. למשל, אם אדם טוען "עכשיו יום", ניתן להגיב: "אני מבין שאתה חושב כך כי היית בחוץ לפני שעתיים והיה שמש, אך למעשה כרגע לילה". בגישה זו אנחנו שומרים על אמפתיה, אך מסבירים למה הטענה עדיין שגויה.

כיצד פועלת הגישה השלישית - הצגת הטענה כמוגבלת למצב אחר?

בגישה השלישית, אנחנו לא שוללים את דברי האדם השני, אלא ממקמים אותם בהקשר אחר. לדוגמה, אם מישהו טוען "עכשיו יום", נוכל לומר לו: "נכון, עכשיו יום במדינה אחרת שבה השעה היא יום, אך אצלנו כאן השעה לילה". בגישה זו, הצד השני לא מרגיש שהוא טועה, אלא מבין שדבריו נכונים בהקשר אחר.

מתי נרצה להשתמש בכל גישה?

הבחירה בגישה המתאימה תלויה במטרה שלנו: אם אנחנו רוצים לשמור על יחסים טובים ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, שבהן אנחנו לא שוללים את הטענות של הצד השני באופן מוחלט. אם המטרה שלנו היא להראות לו שהוא טועה באופן מוחלט, נבחר בגישה הראשונה.

שימוש בגישות לשם יצירת הסכמה או הוכחת טעות

במצבים שבהם המטרה היא להגיע להסכמה, נעדיף את הגישות שבהן יש הכרה מסוימת בטענות הצד השני. בגישה השלישית, לדוגמה, לא נשדר לאדם שהוא טועה, אלא נוכל להסביר לו שהוא צודק במקרים מסוימים, אך לא במקרים הנוכחיים. לעומת זאת, אם חשוב לנו להראות לצד השני שהוא טועה, נבחר בגישה הראשונה או השנייה, בהתאם למידת החומרה של הטעות שברצוננו להבהיר.

דוגמה מעשית - "שדדו אותי"

בדוגמת "שדדו אותי", יש שלוש דרכים בהן ניתן להתמודד עם הטענה:
  • גישה ראשונה: "לא נכון, לא שדדו אותך" - כאן שוללים את הטענה באופן מוחלט.
  • גישה שנייה: "אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק, אך הארנק נמצא בכיס השני שלך" - כאן מודים שההיגיון מאחורי הטענה ברור, אך מסבירים מדוע היא שגויה.
  • גישה שלישית: "נכון, אולי שדדו אותך במקומות אחרים, אך במקרה הזה זה לא רלוונטי" - כאן אנחנו מסבירים שייתכן והטענה נכונה בהקשרים אחרים, אך במקרה הנוכחי היא לא חלה.
כיצד לבחור את הגישה המתאימה?

במידה ורוצים להראות לצד השני שהוא טועה באופן מוחלט, נבחר בגישה הראשונה ונדגיש את חוסר ההיגיון בטענותיו. אם המטרה היא לשמור על הרמוניה ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, בהתאם למקרה.
למה לפעמים חשוב להראות לאדם שהוא טועה ולפעמים חשוב רק להגיע להסכמה?

שאלה: מדוע בכלל קיימת הבחנה בין מצב שבו אנו רוצים להראות למישהו שהוא טועה לבין מצב שבו אנו רוצים רק שיסכים איתנו?

תשובה: לעיתים אנו נקלעים למחלוקת או ויכוח עם אדם אחר, לדוגמה במצב אבסורדי שבו הוא מתעקש ש"עכשיו יום" בעוד ברור לנו שכרגע לילה. יש מצבים שבהם הדגש שלנו הוא לשכנע אותו שהעמדה שלנו נכונה וליצור הסכמה משותפת, בלי לגרום לו לתחושת השפלה או לזעזע אותו. כלומר, המטרה היא לגשר בין הדעות ולהגיע להבנה משותפת. לעומת זאת, יש מצבים אחרים שבהם חשוב לנו להוכיח לצד השני שהוא טועה, אפילו באופן חד - משמעי, בין אם זה כדי להראות שהוא טועה בפני אחרים, ובין אם זה כדי לערער אותו או להבהיר לו את גודל טעותו בלי להשאיר לו פתח מחשבה שהוא צודק. בשני המקרים הללו, הצורך שונה: במקרה הראשון, אין לנו עניין להוכיח לו שהוא טועה לגמרי, אלא רק לגרום לו להסכים, במקרה השני, אנו רוצים שהוא יבין שטעה ושיצא עם תחושה ברורה שעמדתו לא נכונה כלל.

מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת?

שאלה: כשאדם אומר דבר שנראה לנו מנוגד למציאות, כמו "עכשיו יום" כשבעצם לילה, אילו שלוש צורות בסיסיות של תגובה אפשריות?

תשובה: כאשר מישהו מעלה טענה שנראית לנו שגויה, אפשר להגיב בשלוש דרכים עיקריות. ניתן לחשוב על שלוש הגישות הללו כשלוש רמות של שלילה או קבלה של דבריו:
  1. הגישה הראשונה: "לא נכון, אתה טועה במאה אחוז" - כאן פשוט אומרים לו שכל מה שהוא אומר אינו נכון בשום אופן.
  2. הגישה השנייה: "אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון" - כאן מכירים בכך שיש סיבה לטענה של האדם, אך בכל זאת מסיקים שהמסקנה שלו שגויה.
  3. הגישה השלישית: "אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה" - כאן לא שוללים את דבריו באופן מוחלט, אלא אומרים לו: כן, העמדה שלך נכונה בהקשר אחר, אבל פה ועכשיו, הטענה הזו לא חלה.
כיצד פועלת הגישה הראשונה - שלילת הטענה במאה אחוז?

שאלה: מה בדיוק קורה בגישה הקיצונית שבה אומרים לאדם "אתה טועה" בלי להשאיר לו שום מרחב לחשוב שאולי יש היגיון בדבריו?

תשובה: בגישה הראשונה מתמקדים בהפרכת העמדה הנגדית בצורה חזקה וחותכת. לדוגמה, אם מישהו אומר "עכשיו יום" למרות שהשעה היא חצות לילה, עונים לו באופן ישיר: "לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל. אין שום מקרה שבו אתה יכול להיות צודק." במקרים מסוימים, אנשים בוחרים בדרך זו כאשר הם רוצים להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד - משמעי ולחסום כל אפשרות של מחשבה ההפוכה.

הקצנה של גישה זו יכולה ללכת רחוק עד כדי אמירות כמו: "מה שאמרת הוא כל כך לא הגיוני, שקשה בכלל להבין איך עלה לך בראש הרעיון הזה. זה לא נכון לא עכשיו, לא בעבר, ולא בעתיד."

כיצד פועלת הגישה השנייה - הבנת ההיגיון אך שלילת התוצאה?

שאלה: מה ההבדל בין הגישה הזו לגישה הראשונה ואיך מיישמים אותה בדוגמה יום - לילה?

תשובה: בגישה השנייה משתדלים להראות לצד השני שאנו "מבינים" את ההיגיון מאחורי הטענה שלו, או מבינים מדוע הוא עלול לחשוב כך. אבל, חשוב לנו להדגיש שהמסקנה שלו עדיין לא נכונה. אם ניקח שוב את הדוגמה: אדם אומר "עכשיו יום". אפשר להגיב: "אני מבין שאתה חושב כך כי ראית שמש לפני שעתיים ואין לך שעון ולכן נראה לך שלא עבר מספיק זמן, אבל למעשה כרגע לילה."

במילים אחרות, בגישה זו מוכיחים לו שהוא טועה, אך שומרים על סוג של אמפתיה או התייחסות חיובית לדרך החשיבה שלו. אפשר אפילו להגיד: "אני מבין את ההיגיון שבדבריך, אבל עדיין זו טעות." כך האדם השני מרגיש שמכבדים אותו ואת טענותיו, אך לא מסכימים עמו במסקנה הסופית.

כיצד פועלת הגישה השלישית - הצגת הטענה כמוגבלת למצב אחר?

שאלה: מדוע דווקא גישה זו מתוארת לעיתים כ"האידיאלית" ומה הרעיון שהיא מיישמת?

תשובה: בגישה השלישית לא אומרים לאדם "אתה טועה", אלא משתמשים בטכניקה שממקמת את דבריו בהקשר אחר. בפועל, אומרים לו: "נכון, אתה צודק, אבל רק במצב מסוים או במקום אחר". למשל, אם מישהו טוען: "עכשיו יום", כשאנו רוצים להגיד לו ש"עכשיו לילה", נוכל לומר: "נכון, עכשיו יום - אבל רק במדינה אחרת שבה כרגע השעה היא אור יום. ואצלנו כאן, השעה לילה."

כך, הצד השני יוצא עם תחושה שדבריו אינם בהכרח שגויים לגמרי, אלא פשוט לא רלוונטיים למקרה הנוכחי. במקום להגיד לו: "אתה טועה", אומרים: "אתה צודק בנסיבות אחרות". זה מונע ממנו לחוש שהוא לגמרי טעה ועוזר ליצירת הסכמה ותחושת הרמוניה.

יחד עם זאת, אם הצד השני מתעקש לטעון טענה מוחלטת שאין בה שום מקום לפשרה, למשל: "אני אומר שפה ועכשיו זה יום באופן מוחלט וללא כל אפשרות אחרת", אז בסופו של דבר נצטרך לשלול אותו ישירות, כי המציאות הברורה מראה שלילה היא התשובה הנכונה. אם הוא עומד בתוקף ש"עכשיו פה יום", ניאלץ לומר: "לא נכון, זה טעות. אולי אתה חושב כך בגלל סיבה כזאת או אחרת, אבל זה לא תואם למציאות."

מתי נרצה להשתמש בכל גישה וכיצד לשלב בין הרצון להסכים לרצון להראות שהאחר טועה?

שאלה: איך יודעים באיזו משתי הווריאציות להשתמש - האם אנו רוצים בכלל שירגיש שטעה או רק שיסכים איתנו? ומה קורה אם כן אנו רוצים שיבין שהוא טועה?

תשובה:
  • כאשר המטרה שלנו היא להגיע להבנה משותפת וליצור תחושה חיובית בין הצדדים, נשתמש בגישה של "אתה צודק, אבל רק במקרה אחר" (הגישה השלישית), או בגישה השנייה שבה אנו מבינים את ההיגיון שלו אך מסבירים מדוע הוא טועה. בשני המקרים הללו, האדם השני לא יצא עם תחושה חזקה שהוא הובס או הושפל.
  • אם המטרה שלנו היא להראות שהאדם השני טועה באופן מפורש - למשל, אם חשוב לנו לערער אותו או להוכיח לצופים אחרים שהוא משמיע דבר חסר היגיון - נבחר בגישה הראשונה הקיצונית. נגיד לו מפורשות: "מה שאמרת זה לא נכון בשום צורה, אין בכך היגיון ולא ייתכן שזה נכון בשום מצב."
  • במידה ואנו רוצים להשאיר בו מקום להבין שהיתה לו סיבה לחשוב כמו שחשב, אך להגיע למסקנה שזה בכל זאת לא מתאים למציאות, נבחר בגישה השנייה: "אני מבין למה אתה רואה זאת כך, אבל זה עדיין לא נכון לשום מצב שמעניין אותנו כרגע."
  • בנוסף, אם חשוב לנו שהוא ירגיש איזושהי הסכמה בסיסית והערכה לדרך החשיבה שלו, גם כן נתמקד בגישה השנייה או השלישית. זה שימושי מאוד במקרים שיש אינטרס לשמור על יחסים טובים או לא לגרום למישהו להיפגע או להתבצר בעמדה שלו.
דוגמה נוספת היא "שדדו אותי":
  • גישה ראשונה: "לא נכון, לא שדדו אותך, זה לא קרה בכלל, אתה טועה לגמרי."
  • גישה שנייה: "אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק, אך למעשה הארנק נמצא בכיס השני שלך. ההיגיון שלך מובן, אבל בפועל אתה טועה."
  • גישה שלישית: "נכון, אולי שדדו אותך במקומות אחרים או שזה קורה לאנשים שונים, אבל במקרה הנוכחי זה לא רלוונטי אלי. אולי נכון ששוד מתרחש בעולם, אבל לא אני זה ששדד אותך. כאן, זה לא מה שקרה."
נוסף על כך, כאשר רוצים להראות למישהו שהוא טועה לחלוטין ואין שום קצה חוט של היגיון בדבריו, גם ההצגה של ההיגיון שעומד מאחורי טענתו נחשבת לא רצויה. במקרה כזה, מדגישים רק את חוסר ההיגיון: "זה אפילו לא נושא לדיון, בלתי אפשרי לחלוטין להבין את מה שאמרת כי אין בזה שום היגיון בשום צורה." אבל, כפי שהוסבר, עצם העובדה שהבנת את מה שהוא אמר מעידה שבכל זאת יש מידה מסוימת של היגיון או לפחות אפשרות לתפוס את המחשבה שלו. זו כבר שאלה פילוסופית אחרת, כיצד בכלל מבינים טעות מוחלטת, אם אכן היא מוחלטת.

בהקשר המעשי, הבחירה באחת משלוש הדרכים תלויה בשאלה עד כמה חשוב לנו:
  • שנעשה "שקט" מהר ולהראות לו שהוא טועה טוטאלית (גישה ראשונה).
  • לנסות לגשר על הפער ולהחזיר את האדם השני לתפיסתנו, אך להראות לו שאנו מבינים אותו (גישה שנייה).
  • להשאיר לו כבוד מלא ולהגיד לו "כן, דבריך נכונים במצבים מסוימים, אבל המצב הנוכחי יוצא דופן" (גישה שלישית).
בסיכומו של דבר, ההבנה שבכל גישה יש דרגת "שלילה" שונה של דברי האדם השני חשובה מאוד. לפעמים נדגיש שהצד השני טועה ב - 100 אחוז. לפעמים נרצה לומר לו, "אתה לא טועה לגמרי, אך עדיין המסקנה לא נכונה בשום הקשר שאנו מדברים עליו." ולפעמים נעדיף להגיד, "אתה צודק, רק שזה לא חל כרגע כאן."
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של טיפול בהתנגדויות משא ומתן, מנסים לשכנע מישהו להסכים למשהו ויכוח בין אנשים ובגדול מי שיבדוק יראה שיש שלוש דרכים איך אפשר להתמודד ברמה הלוגית שלוש דרכים אפשר להתמודד עם מישהו שלא מסכים איתך ואתה רוצה שהוא יסכים איתך, מישהו אומר לך "עכשיו יום" אתה רוצה להגיד לו "לא נכון עכשיו לילה" בקיצור יש שלוש דרכים איך אפשר להסתכל על הדבר הזה.

עכשיו לפני שאני מסביר את השלוש דרכים צריך לשים לב שיש פה עוד שתי ווריאציות חלוקה אחת זה מקרה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם השני שהוא טועה, זאת אומרת יש לנו אינטרס שהוא יצא בתחושה שהוא טועה יש מצבים שאנחנו רוצים שהבן אדם השני ירגיש שהוא טועה למה כי אנחנו רוצים להשפיל אותו רוצים לבלבל אותו, רוצים לזעזע אותו מה שזה לא יהיה רוצים להראות לו שהוא טועה. לעומת זאת יש מצבים שאין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יש לנו עניין להראות לו שאנחנו צודקים ליצור איתו הסכמה.

עכשיו בהנחה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה אז נעשה הכל כדי להראות לו שהוא טועה אבל בהנחה שאנחנו שאין לנו עניין בלהראות לו שהוא טועה יש לנו עניין בלהראות לו שאנחנו צודקים וליצור איתו הסכמה אז בעצם עכשיו זה מתחלק לשלושה חלקים, כשמישהו טוען טענה דרך אחת שאפשר להתייחס לזה היא להגיד לו "לא נכון אתה טועה, מה אמרת עכשיו יום? לא נכון עכשיו לילה", זהו דרך אחת זה להגיד לו אתה טועה. דרך שניה היא כן לגלות אמפתיה כלפי מה שהוא אומר "תראה אני מבין שאתה אומר שעכשיו יום אני מבין שאתה חושב שעכשיו יום כי קודם לפני שעתיים שהיית בחוץ הייתה שמש ואין לך שעון ואתה לא יודע כמה זמן עבר אבל שתדע לך שעכשיו לילה".

זאת אומרת האסטרטגיה הראשונה הייתה להגיד לו "לא נכון אתה טועה" לשלול את מה שהוא אומר במאה אחוז האסטרטגיה השנייה אומרת תסכים עם מה שהוא אמר תביע אמפתיה אפילו תראה לו למה אתה חושב שהוא חושב את מה שהוא חושב, אפילו כאילו תנמק כי גם פה אפשר להגיד לבן אדם "תראה אני מבין שאתה חושב ככה אבל זה לא נכון" אבל אם מקצינים את זה יותר אז "תראה אני מבין שאתה חושב ככה כי ככה וככה ובאמת יש היגיון להגיד כי ככה וככה כמו שאתה חושב אבל זה לא נכון כי..." טענות אחרות. אוקי אז בקיצור יש איך שאמרתי אפשרות אחת להגיד לו "לא נכון אתה טועה" אפשרות שנייה להגיד לו "אני מבין שאתה חושב שככה וככה בגלל שככה וככה ובאמת מההיבט הזה אתה צודק אבל זה לא נכון כי 4.. 5.. 6..".

והאפשרות השלישית היא שהיא בעצם האידיאלית היא הולכת ככה, כשמישהו טוען טענה אז בעצם אנחנו לא נגיד לו שהוא טועה אנחנו לא נגיד לו שיש אפשרות לחשוב שהוא צודק ואף על פי כן הוא טועה אנחנו נגיד לו שהוא צודק אבל הוא צודק רק במקרה אחר ובמקרה שלנו זה לא רלוונטי. זאת אומרת אם לדוגמה נגיד בן אדם יגיד "עכשיו יום" ונגיד שאנחנו רוצים להגיד לו שעכשיו לילה נגיד לו "נכון עכשיו יום במדינה אחרת אבל פה עכשיו לילה", זאת אומרת השאלה היא בסופו של תהליך הבן אדם השני עם איזו חוויה הוא יצא האם הוא יצא עם חוויה שאמרו לו שהוא טועה, האם הוא יצא עם חוויה שאמרו לו "תראה אנחנו מבינים למה יש היגיון במה שאתה אומר אבל אף על פי כן זה לא נכון ולכן אתה טועה" או "אתה לא טועה בכלל כל מה שאמרת זה נכון אבל אתה צודק במקרה שככה וככה אבל במקרה שלנו זה לא רלוונטי" ואז בווריאציה השלישית הזאת הבן אדם לא יצא עם תחושה שהוא טועה.

עכשיו זה כמובן ברור שאם הבן אדם יתעקש הוא יגיד "לא אני אומר שכרגע פה כאן ועכשיו באופן מוחלט ללא צל צילו של ספק עכשיו יום" ועכשיו לילה אין מה לעשות צריך להגיד לו "לא נכון אדוני אתה טועה" או להגיד לו "אני מבין שאתה חושב ככה כי ככה וככה אבל זה לא נכון אתה טועה" אבל בגדול הלוגיקה היא לקחת את מה שהבן אדם השני אמר ולשלול את מה שהוא אמר אבל לא לשלול בצורה מוחלטת לא להגיד לו "לא נכון כל מה שאתה אומר זה לא נכון" לא לשלול בדיעבד, זאת אומרת לא להגיד לו "אני מבין שאתה חושב ככה אבל ככה וככה" אלא לשלול את מה שהוא אומר על ידי שהופכים את מה שאותו בן אדם טען לסובייקטיבי.

מה זאת אומרת לסובייקטיבי? אומרים לו "תקשיב מה שאתה אומר זה נכון אבל זה רק ביחס לככה וככה ובמקרה שלנו זה מקרה יוצא דופן, זה מקרה אחר זה מקרה שבו לא רלוונטי מה שאמרת". עכשיו הניסוח "לא רלוונטי" הוא קצת בעייתי כי הבן אדם מרגיש שהוא אמר משהו לא רלוונטי אבל בגדול אני מנסה להעביר את המסר שבסופו של דבר בווריאציה השלישית בצורה השלישית אנחנו לא אומרים לבן אדם "אתה טועה" אומרים לו "אתה צודק נכון אבל פה יש מקרה אחר", בן אדם אמר "שדדו אותי" 1. "לא נכון לא שדדו אותך" 2. "כן אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק תראה הוא בכיס השני שלך" 3. "נכון שדדו אותך אבל זה לא קשור אלי".

עכשיו מה אני בעצם בא להגיד שימו לב שבקצה האחד זה להגיד לבן אדם "אתה טועה מכל וכל כל מה שאתה אומר זאת שטות מוחלטת, אין בזה שום היגיון וזה לא נכון בשום מקרה", 1. זה כל מה שאמרת זה לא נכון. באמצע בווריאציה השנייה אנחנו אומרים לו "מה שאמרת זה נכון מהיבטים מסוימים אבל בפועל זה לא נכון עדיין בשום מקרה". בווריאציה השלישית מה שאנחנו אומרים לו "מה שאמרת זה נכון במקרים מסוימים זה נכון ובמקרה שלנו זה לא נכון" ולכן בהקצנה של זה אז אם אנחנו נלך עוד פעם לאופציה הראשונה אז האופציה הראשונה היא גם אומרת "כל מה שאמרת זה לא נכון, זה לא נכון ואפילו אין שום אפשרות לחשוב שזה נכון ולא רק שאין שום אפשרות לחשוב שזה נכון אלא בשום מקרה אין אפשרות לחשוב שזה נכון".

ולעומת זאת אם אנחנו רוצים לרכך את זה אז "מה שאמרת יש אפשרות לחשוב שזה נכון אבל זה לא נכון" או "מה שאמרת זה נכון אבל רק במקרים מסוימים ובמקרה שלנו זה לא נכון". עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו זה נכון לגבי מקרה שבו אנחנו רוצים ליצור הסכמה עם הבן אדם ואין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יחד עם זאת יש מצבים שבהם זה בדיוק הפוך יותר מאשר חשוב לנו שהוא יסכים איתנו חשוב לנו שהוא יבין שהוא טועה ולכן יש שלוש דרכים להראות לבן אדם שהוא טועה. הדרך האחת זה להגיד לו "תראה אתה צודק במקרה אחר לא במקרה שלנו" הדרך השנייה היא להגיד לו, אני עכשיו מסביר את כל האפשרויות הפוך אז הדרך הראשונה זה להגיד לו "תראה כל מה שאתה אומר זה נכון אבל זה לא רלוונטי כאן" הדרך השנייה היא להגיד לו "מה שאתה אומר אני מבין את ההיגיון של זה אבל אתה טועה" והדרך השלישית אומרת לו "אדוני אתה טועה זה לא נכון אין בזה שום היגיון, זה אף פעם לא היה נכון זה אף לא יהיה נכון בשום מקרה כלשהו".

וצריך לשים לב שאם רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה, אם לדוגמה יש וויכוח בין שני אנשים ואנחנו רוצים להראות שהבן אדם השני טועה באופן מוחלט אז אסור, זה בדיוק הפוך אז אסור לנו להגיד לו "אתה יודע אתה צודק אבל כרגע זה לא המקרה" לא זה לא טוב כי אסור שבראש שלו שהוא יחשוב שהוא צודק, אסור שמי שנמצא סביבנו ישמע את המילים "אתה צודק במקרה ש..." הוא לא צודק. עכשיו לא רק שזה אסור האפשרות השלישית גם האפשרות האמצעית שאומרת תגיד לו "אני מבין את ההיגיון שלך אבל אתה טועה" גם זה אסור כי אין היגיון במה שהוא אומר אנחנו רוצים להכפיש אותו להגיד "מה שאתה אומר אתה טועה טעות מוחלטת" ולכן אנחנו נלך לאופציה השלישית.

אז האופציה השלישית אומרת "אדוני כל מה שאתה אמרת זה לא נכון אין בזה שום היגיון, זה כל כך לא הגיוני שבקושי אני מבין בכלל את מה שאמרת זה פלא איך בכלל הצלחתי להבין את חוסר ההיגיון שלך, אפילו כדי להגיד שהוא לא נכון הייתי צריך להתאמץ להבין מה אמרת, אין בזה שום היגיון זה אף פעם לא היה הגיוני זה אף פעם לא היה נכון, זה לא יכול להיות נכון זה לא נכון בשום הקשר זה רק מחוץ לשכל אולי מה שאתה אומר זה נכון אבל בשכל זה בכלל לא יכול להיות נכון" ולכן שימו לב לשני הקצוות בקצה אחד אנחנו מראים לבן אדם שהוא טועה המחויב המהות זה להראות לו שהוא טועה, טועה פירושו תמיד טועה מכל היבט טועה, "אין שום אפשרות לחשוב שאתה צודק ואין שום מקרה שאתה יכול להיות צודק, דהיינו, מוחלט בהחלט אתה טועה ואפילו זה שהבנו מה אמרת גם זה עצמו נס גדול כי זאת טעות כל כך גדולה שאפילו להבין מה אמרת זה לא ברור כל כך איך הצלחנו".

שזה דרך אגב במאמר מוסגר אם מישהו אומר לך שאתה טועה תגיד לו "אבל הבנת את מה שאמרתי נכון? יפה, אבל אם זאת טעות מוחלטת איך הבנת את מה שאמרתי, מה אתה טיפש? לא, זאת אומרת יש בתוכך היגיון שגורם לך לחשוב שמה שאמרתי זה נכון אחרת לא יכולת להבין את זה". גם פה יש היבט מסוים אפילו כדי להגיד למישהו שהוא טועה צריך להבין את מה שהוא אמר בשביל להבין את מה שהוא אמר צריך לחשוב שהוא צודק מהיבט מסוים כי אם מה שהוא אמר זאת טעות מוחלטת אז אתה לא מבין אז מה יש להגיד בכלל שהוא טועה "לא הבנתי מה הוא אמר", כשמישהו אומר משהו לא ברור בכלל אין אפשרות להגיד לו אתה טועה כי לא הבינו מה הוא אמר.

עכשיו טעות מוחלטת אם היא מוחלטת אז אין אפשרות להבין מה אמרו כי היא מוחלטת, אם יש אפשרות להבין מה הבן אדם השני אמר כדי להגיד לו שהוא טועה יש בזה איזה היגיון כי אם הבנת אותו זה אומר שזה לא מאה אחוז לא הגיוני כי דבר שהוא מאה אחוז לא הגיוני אפילו אין אפשרות להתייחס לזה, אוקי זה אבל נושא אחר היבט אחר. אז בכל מקרה אם רוצים לשלול את הבן אדם במאה אחוז אז "מה שאמרת זה לא נכון בשום היבט בשום הקשר, בשום ווריאציה לא מלכתחילה לא בדיעבד בשום מקרה זה לא יכול להיות נכון לא היה נכון לא יהיה נכון ולא נכון" וכו'.

אם אנחנו על האמצע אז אנחנו אומרים לו "תקשיב אנחנו מבינים שמה שאתה אומר זה אולי נכון כי ככה וככה, אנחנו מבינים את ההיגיון בזה שתחשוב שאולי זה נכון אבל זה לא נכון כי ככה וככה וזה לא נכון בשום מקרה בשום אירוע" וכו'. האפשרות השלישית היא הכי עדינה שבה המהות היא להשיג הסכמה עם הבן אדם בלי לשלול את מה שהוא אומר, האפשרות הכי עדינה היא להגיד לו "תקשיב מה שאתה אומר זה נכון אבל זה נכון ביום כזה בשעה כזאת בתאריך כזה, זה נכון בכל המקרים חוץ מהמקרה שלנו".

שימו לב גם פה יש שני קצוות קצה אחד זה להגיד לו "תקשיב כל מה שאתה אומר זה נכון אבל רק אם..." או "רק במקרה ש... זה נכון אני לא שולל את מה שאתה אומר מה שאתה אומר זה נכון אבל זה נכון רק אם רק במקרה ש...", אפשרות שזה להגיד לו כמו תמיד זה לא נכון אבל זה נכון רק אם... אפשרות נוספת זה הפוך "כל מה שאתה אומר זה נכון תמיד רק אם לא...". הראשון היה "כל מה שאתה אומר זה נכון רק אם..." דהיינו, אם זה לא ככה זה לא נכון, האפשרות השנייה אומרת "כל מה שאתה אומר זה נכון רק אם לא..." ופה יש מקרה יוצא דופן שבו זה לא חל. הבנו שני קצוות אחד "תמיד אתה טועה אבל מה שאמרת זה נכון במקרה יוצא דופן כזה וכזה" או "תקשיב כל מה שאתה אומר זה נכון זה אפילו תמיד היה נכון אבל פה יש מקרה יוצא דופן פה זה לא רלוונטי. בקיצור זה שני הקצוות ושלא יעבדו עליכם בהצלחה.
לגרום לאישה אופי קיצוני למה דווקא אז מה הדרך כמה זמן עבר איך יודעים דרך חשיבה ויכוח להגיע לא לגרום איך ליצור איך ליצור הסכמה אסטרטגיה אסטרטגיה ליצירת הסכמה אסטרטגיות בהתנגדויות הסכמה התמודדות התמודדות עם התמודדות עם חוסר התמודדות עם חוסר הסכמה התנגדויות התנגדות ויכוח ויכוחים חוסר הסכמה טועה טיפול טיפול ב טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים טעויות יצירת הסכמה כמה טיפולים להסכים להראות להראות למישהו שאתה צודק להראות למישהו שהוא טועה להתמודד להתמודד עם חוסר להתמודד עם חוסר הסכמה ליצור ליצור הסכמה לנהל לנהל משא ומתן לנצח לנצח בויכוח לנצח בויכוחים מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן צודק שכנוע
מי יותר חכם ממי? טיפש חכם, חכם טיפש, החוכמה שבטיפשות, טרולים חכמים, טענות של דתיים, הוכחות טיפשיות, טעויות לוגיות, גאון או משוגע, מי יותר קרוב לאמת? משוגע או גאון, חכם יותר ממשוגעים, טיפשות חכמה
מי יותר חכם ממי? טיפש חכם, חכם טיפש, החוכמה שבטיפשות, טרולים חכמים, טענות של דתיים, הוכחות טיפשיות, טעויות לוגיות, גאון או משוגע, מי יותר קרוב לאמת? משוגע או גאון, חכם יותר ממשוגעים, טיפשות חכמה
... מסביר שההיגיון והתהליך שבו האדם חשב עשויים להיות הרבה יותר מעמיקים משל אדם אחר שצודק במקרה, אך לא באמת מבין לעומק את הסיבה לכך שהוא צודק. איך אפשר להיות חכם ולהגיע למסקנה לא נכונה? אליעד ממשיך ומסביר נקודה חשובה לגבי חוכמה ...
מצפון / שכל ורגש - איך להגיע להסכמה בין הרגש לבין השכל?
... שכל ורגש - איך להגיע להסכמה בין הרגש לבין השכל? הרגש והשכל, לא תמיד הם מסכימים ביניהם. ישנם מצבים, שבהם, השכל של האדם אומר לו דבר אחד, והרגש שלו אומר לו דבר אחר. והשאלה היא, למה יש חוסר הסכמה בין הרגש לבין השכל? ואיך אפשר להגיע להסכמה ביניהם? תשובה: הרגש הוא המצפן של השכל והשכל הוא המצפן של הרגש. כאשר השכל של האדם, לא רואה את הדברים כפי מה שהם באמת, במקרה כזה הרגש של האדם מרגיש את ... ישתמש בשכל שלו בצורה נכונה, שאז גם הרגש של האדם יהיה שקט. וכן להפך, כאשר הרגש של האדם טועה באיזה עניין, במקרה כזה, השכל של האדם מתריע בפני האדם, ולא מסכים עם הרגש. וזה כדי לגרום לאדם לנסות למצוא פתרון אחר טוב יותר, שבו גם השכל וגם הרגש ... דרך טובה יותר, כדי שגם השכל וגם הרגש שלו יסכימו, בסופו של התהליך הוא מגיע למצב, שבו, יש הסכמה מלאה בין השכל לבין הרגש שלו, ושבו, השכל והרגש שלו חושבים ומרגישים, את אותו הדבר בדיוק וחיים בשלום. ...
הספר להיות אלוהים - על המבוא ועל ההסכמה לספר להיות אלוהים
הספר להיות אלוהים - על המבוא ועל ההסכמה לספר להיות אלוהים
... להיות אלוהים - על המבוא ועל ההסכמה לספר להיות אלוהים מה משמעות ההסכמה בספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הספר להיות אלוהים מאת אליעד כהן מציג תפיסה ייחודית ועמוקה על משמעות הקיום והבריאה, כאשר אחד הנושאים המרכזיים שעולים בו הוא נושא ההסכמה והקבלה של המציאות. אליעד כהן מדגיש כי ... הוא לא שאל אף אחד אם הוא מסכים לבריאה הזו או לא. המציאות קיימת בלי שבני האדם נתנו לכך את אישורם. לפי אליעד, כך בדיוק פועלת המציאות: היא לא מחכה להסכמה של האדם או להחלטתו, אלא פשוט מתקיימת בפני עצמה. מהנקודה הזו הוא ממשיך ואומר שיש למעשה שתי אפשרויות בלבד להתייחס למציאות: האדם יכול ליישר קו עם המציאות, להסכים עמה, ולקבל אותה כפי שהיא, או ... הקורא בפני בחירה בסיסית וחשובה: להבין כי המציאות מתרחשת בין אם נסכים לכך ובין אם לאו. הבחירה היחידה העומדת בפני האדם היא או לקבל את מה שקורה, כלומר, להסכים במובן של לקבלת המצב הנתון בלי התנגדות פנימית, או לחוות סבל פנימי והתנגדות מתמשכת למציאות. הדגש של אליעד כהן הוא על ההכרח בקבלה ובהסכמה כשלב ראשוני בדרך להתפתחות רוחנית. ללא ההסכמה הזאת, לא ניתן להתקדם לשלב הבא, בו ... מבינים את חשיבות הנקודה הזאת לפני שהם ממשיכים לעומקו של הספר, המפרט את המשמעות של להיות אלוהים ואת ההבנה המעמיקה לגבי מציאות החיים. מהי המשמעות של הסכמה למציאות? למה המציאות לא זקוקה לאישור? מה אומר הספר להיות אלוהים? איך להפסיק לסבול מהמציאות? האם יש אפשרות לא להסכים למציאות? ...
תקשורת בין אישית, להגיע להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש
תקשורת בין אישית, להגיע להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש
... בין אישית, להגיע להסכמה, חילוקי דעות, להבין דעות של אחרים, להבין אנשים שחושבים אחרת ממך, איך להבין את עצמך, ההפך של כל דבר, רגש או שכל, להבין או להרגיש איך להבין אנשים שחושבים אחרת ממך? כדי ... לפתור קונפליקט בין שכל ורגש? אליעד מסביר שאנשים שונים עשויים להתווכח אם הדרך הנכונה לפתור בעיה היא בעזרת השכל או בעזרת הרגש. מי שמאמין בשכל, סבור שיש להבין דבר מסוים לפני שמרגישים אותו. לעומתו, מי שמאמין ברגש סבור שההבנה האמיתית ... בשכל מאמין שצריך לפתח את ההבנה לפני הרגש. אין פה צד אחד שצודק לחלוטין, אלא גישות שונות לאותה מטרה. איך להבין אנשים שלא מוכנים לדבר איתך? כדי להבין אנשים שלא מוכנים לדבר איתך, תחילה עלייך להבין את עצמך - מדוע את מאמינה שדיבור הוא ... היטב את עצמך, תוכלי להבין גם את עמדתו של האחר. האם חייבים להסכים על מטרה כדי לפתור מחלוקת? לדברי אליעד, כאשר יש אי - הסכמה , השלב הראשון הוא לבדוק האם יש ביניכם הסכמה על המטרה הסופית. פעמים רבות אנשים מתווכחים כי הם לא בדקו בכלל האם שניהם רוצים להגיע לאותו יעד. הוא נותן דוגמה שבה אחד רוצה להוסיף מלח לאוכל והשני סוכר, והם מתווכחים בלי להבין שאולי הם כלל לא רוצים לאכול את אותו המאכל. ברגע שיש הבנה בסיסית של המטרה המשותפת, אפשר לדבר על הדרך. אם תסכימו על המטרה, כמו למשל להשיג הרמוניה, אושר ... אמונה? כאשר אדם דתי אומר לך שחייבים אמונה כדי להצליח, במקום להתווכח איתו, אליעד מציע שתשאלי אותו מדוע בכלל צריך אמונה, או איך להשיג אותה. כך, את לא יוצאת נגדו, אלא מציפה את הספקות שלך בצורה עדינה. האדם שמולך יהיה חייב להתמודד עם ... לפתור קונפליקט בין שכל ורגש? למה אנשים מסרבים לדבר? האם חייבים להסכים על המטרה כדי לפתור מחלוקת? איך להתמודד עם אדם דתי שמטיף לאמונה? איך להבין את עצמי? ...
יצירת הזדהות עם הלקוח, על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון?
... הזדהות עם הלקוח, על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון? וכאן אבאר עוד שיטה ליצירת הזדהות עם הלקוח. והשיטה לכך היא, על ידי זה שאתה מזדהה ומסכים, עם דעה לא שגרתית של הלקוח. זא כי הלקוח כמו כל אדם, יש לו דעות שונות. ואתה כמו כל אדם, מסוגל להזדהות לפחות עם חלק מהדעות של כל לקוח. והלקוח, כאשר אתה מביע הזדהות והסכמה עם הדעה שלו, על ידי זה נוצרת הזדהות רגשית, בינך לבין הלקוח. ובאופן כללי, ככל שאתה מביע יותר הזדהות והסכמה, עם תפישת המציאות של הלקוח, כך נוצרת יותר הזדהות רגשית בינך לבין הלקוח. וכאן ברצוני לחדד, כי בעולמו של כל אדם, ישנם רעיונות לא שגרתיים, שהאדם עצמו חושב שהם נכונים, למרות ... כללי הרעיון הזה הוא רעיון לא פופולארי, ואתה מראה ללקוח שאתה מסכים איתו ומזדהה איתו עם הרעיון שלו, ושאתה חושב שהוא צודק, על ידי זה אתה הופך להיות חלק מהמשפחה של הלקוח, ואתה רוכש את אמונו. ונחדד, כי הזדהות עם דעה לא שגרתית של הלקוח, זה יוצר הזדהות חזקה כנל, אבל יש דרך לגרום ליצירת ההזדהות ... ההזדהות שלך איתו, באמצעות זה שתוסיף ותחדד ותאמר, את מה שהלקוח היה רוצה לומר, והוא מפחד לומר. דהיינו, לא רק שתביע הסכמה לדבריו, אלא שתחדד ותפרגן לו לאגו בצורה עקיפה, על ידי זה שתאמר, שמי שלא חושב כך, הוא משוגע וטיפש וכיוב. וכאשר אתה מקצין את הדברים, אז לפעמים הלקוח בעצם שומע את עצמו, מדבר ...
איך להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים
איך להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים
... להגיע להבנה? איך להגיע להסכמה? איך לנהל שיחה נכון? איך להבין אנשים? איך לשוחח נכון? איך לפתור קונפליקטים? איך להימנע מקונפליקט? גישור בין אנשים, לגשר בין אנשים איך לנהל שיחה נכונה ולהגיע להבנה בין אנשים? ההרצאה עוסקת בטכניקות ניהול שיחה, פתרון קונפליקטים והבנה בין אנשים, תוך דגש על הדרך בה ניתן לנהל דיאלוג בצורה שמובילה להסכמה והבנה הדדית. אחת השאלות המרכזיות שהועלו במהלך השיחה היא כיצד לנהל שיחה בצורה אפקטיבית, איך להימנע מקונפליקטים ולהגיע להבנה בין הצדדים. מהו הקונפליקט שבין שתי נקודות המבט? המרצה מסביר שמרבית הקונפליקטים בין אנשים נובעים ... להבנה מבלי להיכנס לוויכוחים? המרצה טוען כי במקום להתעקש לשכנע את הצד השני לראות את הדברים כפי שאתה רואה אותם, כדאי להתחיל בשאלה שמבקשת להבין את המחשבות והתחושות של הצד השני. למשל, בשיחה על ... חיכוכים? לפי אליעד, בעת ניהול שיחה יש לשים דגש על הבנת המילים בהן הצדדים משתמשים. לדוגמה, אם אדם אומר שכואב לו, תפקידו של המקשיב הוא לא להניח שהבין מה הכוונה באופן אוטומטי, אלא לוודא ששני ... מילה אחת יכול להוביל לויכוחים ארוכים ומיותרים, בעוד שבדיקת המשמעות המדויקת של כל מילה יכולה לסייע בפתרון המחלוקות. מהו פתרון פשוט שמוביל להסכמה? ההמלצה הכללית שניתנה בהרצאה היא שכאשר מגיעים למחלוקות או לאי - הבנות, על כל צד להבין קודם כל מה השני אמר לפני שהוא ממהר להגיב. גם אם צד אחד לא מסכים עם השני, יש ... הוא יוכל לגשר ולהגיע להסכמה במקום להיתקל בקירות של חוסר הבנה. איך להגיע להסכמה? מהו פתרון פשוט בקונפליקטים? כיצד לשוחח נכון עם אחרים? מהי הדרך היעילה למנוע קונפליקטים? איך להבין את הצד השני בשיחה? ...
אונס במרמה, אונס על הבר, יחסי מין בהסכמה חלקית, רצתה או לא רצתה, היה אונס או לא היה, אחריות אישית, נהיגה בשכרות, הוצאת דבר במרמה, אלימות נגד נשים, תלונת שווא, מערכות יחסים, האשמה באונס
... במרמה, אונס על הבר, יחסי מין בהסכמה חלקית, רצתה או לא רצתה, היה אונס או לא היה, אחריות אישית, נהיגה בשכרות, הוצאת דבר במרמה, אלימות נגד נשים, תלונת שווא, מערכות יחסים, ... ברשתות החברתיות, ועוררה השאלה: האם מדובר באונס או ביחסי מין בהסכמה? אליעד מסביר שקודם כל, עצם העובדה שהאישה טענה שהיא לא נאנסה או לא התלוננה מיד לאחר האירוע, אינה הוכחה חד - משמעית שלא היה אונס, כיוון ... כולל נשים במצבי שכרות או תחת השפעת אלכוהול, עלולים להיות במצב של הסכמה חלקית או לא מודעת למה שהם עושים באותו רגע. כיצד אפשר לדעת אם אדם באמת רצה או לא רצה משהו? אליעד מסביר שכדי להבין אם אדם באמת רצה או לא ... האם יחסים בשכרות נחשבים אונס? מתי מדובר בתלונת שווא? איך נקבעת הסכמה ליחסי מין? האם אחריות אישית קיימת במצבי שכרות? האם פנטזיה יכולה להצדיק אונס? מה האחריות של הצופים מהצד במצבי אלימות? ...
חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
... מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, ... להשתמש במונחים נייטרליים כמו אי הסכמה או ראיית דברים אחרת, כי שימוש במונחים ... דוגמה שאם ניקח מקרה שבו אנשים התווכחו והתרחקו אחד מהשני, אין בכך הוכחה ... כמו כן, אליעד מציין שאם מישהו מתווכח איתך לגבי הדוגמה שנתת, אתה נמצא ... מדגים זאת דרך מצב שבו שני אנשים התווכחו ובסופו של דבר התקרבו. הוא מציין ... חילוק דעות במובן שהוא אומר שאתה טועה, אבל בפועל הוא עושה לך טוב כי הוא עוזר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסקנה לא נכונה, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסקנה לא נכונה, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לקשב וריכוז, אימון אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום מסקנה לא נכונה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 07:32:48 - wesi1