אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניהול ✔התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
11:48התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת?

כשאדם טוען טענה שנראית לנו שגויה, קיימות שלוש דרכים עיקריות בהן ניתן להגיב. כל אחת מהדרכים הללו שונה במידת הקבלה או השלילה של דברי הצד השני.
  • הגישה הראשונה: "לא נכון, אתה טועה במאה אחוז" - כאן אנו שוללים לחלוטין את דברי האדם השני ומבהירים לו כי טענתו אינה נכונה בשום אופן.
  • הגישה השנייה: "אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון" - כאן אנחנו מודים שיש היגיון בטענתו של האדם, אך מסיקים שהמסקנה שלו שגויה.
  • הגישה השלישית: "אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה" - בגישה זו אנחנו מודים שהצד השני צודק בהקשר מסוים, אך מדגישים כי זה לא חל על המקרה הנוכחי.
כיצד פועלת הגישה הראשונה - שלילת הטענה במאה אחוז?

בגישה הראשונה, המטרה היא להפריך את העמדה הנגדית בצורה חדה וחותכת. לדוגמה, אם מישהו טוען "עכשיו יום" בעוד שהשעה היא לילה, נענה לו באופן ישיר: "לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל". בגישה זו, המטרה היא להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד משמעי ולחסום כל אפשרות להאמין שהוא צודק.

כיצד פועלת הגישה השנייה - הבנת ההיגיון אך שלילת התוצאה?

בגישה השנייה, אנחנו מראים לצד השני שהבנו את ההיגיון מאחורי הטענה שלו, אך מבקשים להדגיש שהמסקנה שלו עדיין לא נכונה. למשל, אם אדם טוען "עכשיו יום", ניתן להגיב: "אני מבין שאתה חושב כך כי היית בחוץ לפני שעתיים והיה שמש, אך למעשה כרגע לילה". בגישה זו אנחנו שומרים על אמפתיה, אך מסבירים למה הטענה עדיין שגויה.

כיצד פועלת הגישה השלישית - הצגת הטענה כמוגבלת למצב אחר?

בגישה השלישית, אנחנו לא שוללים את דברי האדם השני, אלא ממקמים אותם בהקשר אחר. לדוגמה, אם מישהו טוען "עכשיו יום", נוכל לומר לו: "נכון, עכשיו יום במדינה אחרת שבה השעה היא יום, אך אצלנו כאן השעה לילה". בגישה זו, הצד השני לא מרגיש שהוא טועה, אלא מבין שדבריו נכונים בהקשר אחר.

מתי נרצה להשתמש בכל גישה?

הבחירה בגישה המתאימה תלויה במטרה שלנו: אם אנחנו רוצים לשמור על יחסים טובים ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, שבהן אנחנו לא שוללים את הטענות של הצד השני באופן מוחלט. אם המטרה שלנו היא להראות לו שהוא טועה באופן מוחלט, נבחר בגישה הראשונה.

שימוש בגישות לשם יצירת הסכמה או הוכחת טעות

במצבים שבהם המטרה היא להגיע להסכמה, נעדיף את הגישות שבהן יש הכרה מסוימת בטענות הצד השני. בגישה השלישית, לדוגמה, לא נשדר לאדם שהוא טועה, אלא נוכל להסביר לו שהוא צודק במקרים מסוימים, אך לא במקרים הנוכחיים. לעומת זאת, אם חשוב לנו להראות לצד השני שהוא טועה, נבחר בגישה הראשונה או השנייה, בהתאם למידת החומרה של הטעות שברצוננו להבהיר.

דוגמה מעשית - "שדדו אותי"

בדוגמת "שדדו אותי", יש שלוש דרכים בהן ניתן להתמודד עם הטענה:
  • גישה ראשונה: "לא נכון, לא שדדו אותך" - כאן שוללים את הטענה באופן מוחלט.
  • גישה שנייה: "אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק, אך הארנק נמצא בכיס השני שלך" - כאן מודים שההיגיון מאחורי הטענה ברור, אך מסבירים מדוע היא שגויה.
  • גישה שלישית: "נכון, אולי שדדו אותך במקומות אחרים, אך במקרה הזה זה לא רלוונטי" - כאן אנחנו מסבירים שייתכן והטענה נכונה בהקשרים אחרים, אך במקרה הנוכחי היא לא חלה.
כיצד לבחור את הגישה המתאימה?

במידה ורוצים להראות לצד השני שהוא טועה באופן מוחלט, נבחר בגישה הראשונה ונדגיש את חוסר ההיגיון בטענותיו. אם המטרה היא לשמור על הרמוניה ולהגיע להסכמה, נבחר בגישה השנייה או השלישית, בהתאם למקרה.
למה לפעמים חשוב להראות לאדם שהוא טועה ולפעמים חשוב רק להגיע להסכמה?

שאלה: מדוע בכלל קיימת הבחנה בין מצב שבו אנו רוצים להראות למישהו שהוא טועה לבין מצב שבו אנו רוצים רק שיסכים איתנו?

תשובה: לעיתים אנו נקלעים למחלוקת או ויכוח עם אדם אחר, לדוגמה במצב אבסורדי שבו הוא מתעקש ש"עכשיו יום" בעוד ברור לנו שכרגע לילה. יש מצבים שבהם הדגש שלנו הוא לשכנע אותו שהעמדה שלנו נכונה וליצור הסכמה משותפת, בלי לגרום לו לתחושת השפלה או לזעזע אותו. כלומר, המטרה היא לגשר בין הדעות ולהגיע להבנה משותפת. לעומת זאת, יש מצבים אחרים שבהם חשוב לנו להוכיח לצד השני שהוא טועה, אפילו באופן חד - משמעי, בין אם זה כדי להראות שהוא טועה בפני אחרים, ובין אם זה כדי לערער אותו או להבהיר לו את גודל טעותו בלי להשאיר לו פתח מחשבה שהוא צודק. בשני המקרים הללו, הצורך שונה: במקרה הראשון, אין לנו עניין להוכיח לו שהוא טועה לגמרי, אלא רק לגרום לו להסכים, במקרה השני, אנו רוצים שהוא יבין שטעה ושיצא עם תחושה ברורה שעמדתו לא נכונה כלל.

מהן שלוש הדרכים המרכזיות להתמודד עם טענה מנוגדת?

שאלה: כשאדם אומר דבר שנראה לנו מנוגד למציאות, כמו "עכשיו יום" כשבעצם לילה, אילו שלוש צורות בסיסיות של תגובה אפשריות?

תשובה: כאשר מישהו מעלה טענה שנראית לנו שגויה, אפשר להגיב בשלוש דרכים עיקריות. ניתן לחשוב על שלוש הגישות הללו כשלוש רמות של שלילה או קבלה של דבריו:
  1. הגישה הראשונה: "לא נכון, אתה טועה במאה אחוז" - כאן פשוט אומרים לו שכל מה שהוא אומר אינו נכון בשום אופן.
  2. הגישה השנייה: "אני מבין את ההיגיון שלך, אבל זה לא נכון" - כאן מכירים בכך שיש סיבה לטענה של האדם, אך בכל זאת מסיקים שהמסקנה שלו שגויה.
  3. הגישה השלישית: "אתה צודק, אבל זה לא רלוונטי במקרה הזה" - כאן לא שוללים את דבריו באופן מוחלט, אלא אומרים לו: כן, העמדה שלך נכונה בהקשר אחר, אבל פה ועכשיו, הטענה הזו לא חלה.
כיצד פועלת הגישה הראשונה - שלילת הטענה במאה אחוז?

שאלה: מה בדיוק קורה בגישה הקיצונית שבה אומרים לאדם "אתה טועה" בלי להשאיר לו שום מרחב לחשוב שאולי יש היגיון בדבריו?

תשובה: בגישה הראשונה מתמקדים בהפרכת העמדה הנגדית בצורה חזקה וחותכת. לדוגמה, אם מישהו אומר "עכשיו יום" למרות שהשעה היא חצות לילה, עונים לו באופן ישיר: "לא נכון, אתה טועה לגמרי. זה לא הגיוני בכלל. אין שום מקרה שבו אתה יכול להיות צודק." במקרים מסוימים, אנשים בוחרים בדרך זו כאשר הם רוצים להבהיר לצד השני שהוא טועה באופן חד - משמעי ולחסום כל אפשרות של מחשבה ההפוכה.

הקצנה של גישה זו יכולה ללכת רחוק עד כדי אמירות כמו: "מה שאמרת הוא כל כך לא הגיוני, שקשה בכלל להבין איך עלה לך בראש הרעיון הזה. זה לא נכון לא עכשיו, לא בעבר, ולא בעתיד."

כיצד פועלת הגישה השנייה - הבנת ההיגיון אך שלילת התוצאה?

שאלה: מה ההבדל בין הגישה הזו לגישה הראשונה ואיך מיישמים אותה בדוגמה יום - לילה?

תשובה: בגישה השנייה משתדלים להראות לצד השני שאנו "מבינים" את ההיגיון מאחורי הטענה שלו, או מבינים מדוע הוא עלול לחשוב כך. אבל, חשוב לנו להדגיש שהמסקנה שלו עדיין לא נכונה. אם ניקח שוב את הדוגמה: אדם אומר "עכשיו יום". אפשר להגיב: "אני מבין שאתה חושב כך כי ראית שמש לפני שעתיים ואין לך שעון ולכן נראה לך שלא עבר מספיק זמן, אבל למעשה כרגע לילה."

במילים אחרות, בגישה זו מוכיחים לו שהוא טועה, אך שומרים על סוג של אמפתיה או התייחסות חיובית לדרך החשיבה שלו. אפשר אפילו להגיד: "אני מבין את ההיגיון שבדבריך, אבל עדיין זו טעות." כך האדם השני מרגיש שמכבדים אותו ואת טענותיו, אך לא מסכימים עמו במסקנה הסופית.

כיצד פועלת הגישה השלישית - הצגת הטענה כמוגבלת למצב אחר?

שאלה: מדוע דווקא גישה זו מתוארת לעיתים כ"האידיאלית" ומה הרעיון שהיא מיישמת?

תשובה: בגישה השלישית לא אומרים לאדם "אתה טועה", אלא משתמשים בטכניקה שממקמת את דבריו בהקשר אחר. בפועל, אומרים לו: "נכון, אתה צודק, אבל רק במצב מסוים או במקום אחר". למשל, אם מישהו טוען: "עכשיו יום", כשאנו רוצים להגיד לו ש"עכשיו לילה", נוכל לומר: "נכון, עכשיו יום - אבל רק במדינה אחרת שבה כרגע השעה היא אור יום. ואצלנו כאן, השעה לילה."

כך, הצד השני יוצא עם תחושה שדבריו אינם בהכרח שגויים לגמרי, אלא פשוט לא רלוונטיים למקרה הנוכחי. במקום להגיד לו: "אתה טועה", אומרים: "אתה צודק בנסיבות אחרות". זה מונע ממנו לחוש שהוא לגמרי טעה ועוזר ליצירת הסכמה ותחושת הרמוניה.

יחד עם זאת, אם הצד השני מתעקש לטעון טענה מוחלטת שאין בה שום מקום לפשרה, למשל: "אני אומר שפה ועכשיו זה יום באופן מוחלט וללא כל אפשרות אחרת", אז בסופו של דבר נצטרך לשלול אותו ישירות, כי המציאות הברורה מראה שלילה היא התשובה הנכונה. אם הוא עומד בתוקף ש"עכשיו פה יום", ניאלץ לומר: "לא נכון, זה טעות. אולי אתה חושב כך בגלל סיבה כזאת או אחרת, אבל זה לא תואם למציאות."

מתי נרצה להשתמש בכל גישה וכיצד לשלב בין הרצון להסכים לרצון להראות שהאחר טועה?

שאלה: איך יודעים באיזו משתי הווריאציות להשתמש - האם אנו רוצים בכלל שירגיש שטעה או רק שיסכים איתנו? ומה קורה אם כן אנו רוצים שיבין שהוא טועה?

תשובה:
  • כאשר המטרה שלנו היא להגיע להבנה משותפת וליצור תחושה חיובית בין הצדדים, נשתמש בגישה של "אתה צודק, אבל רק במקרה אחר" (הגישה השלישית), או בגישה השנייה שבה אנו מבינים את ההיגיון שלו אך מסבירים מדוע הוא טועה. בשני המקרים הללו, האדם השני לא יצא עם תחושה חזקה שהוא הובס או הושפל.
  • אם המטרה שלנו היא להראות שהאדם השני טועה באופן מפורש - למשל, אם חשוב לנו לערער אותו או להוכיח לצופים אחרים שהוא משמיע דבר חסר היגיון - נבחר בגישה הראשונה הקיצונית. נגיד לו מפורשות: "מה שאמרת זה לא נכון בשום צורה, אין בכך היגיון ולא ייתכן שזה נכון בשום מצב."
  • במידה ואנו רוצים להשאיר בו מקום להבין שהיתה לו סיבה לחשוב כמו שחשב, אך להגיע למסקנה שזה בכל זאת לא מתאים למציאות, נבחר בגישה השנייה: "אני מבין למה אתה רואה זאת כך, אבל זה עדיין לא נכון לשום מצב שמעניין אותנו כרגע."
  • בנוסף, אם חשוב לנו שהוא ירגיש איזושהי הסכמה בסיסית והערכה לדרך החשיבה שלו, גם כן נתמקד בגישה השנייה או השלישית. זה שימושי מאוד במקרים שיש אינטרס לשמור על יחסים טובים או לא לגרום למישהו להיפגע או להתבצר בעמדה שלו.
דוגמה נוספת היא "שדדו אותי":
  • גישה ראשונה: "לא נכון, לא שדדו אותך, זה לא קרה בכלל, אתה טועה לגמרי."
  • גישה שנייה: "אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק, אך למעשה הארנק נמצא בכיס השני שלך. ההיגיון שלך מובן, אבל בפועל אתה טועה."
  • גישה שלישית: "נכון, אולי שדדו אותך במקומות אחרים או שזה קורה לאנשים שונים, אבל במקרה הנוכחי זה לא רלוונטי אלי. אולי נכון ששוד מתרחש בעולם, אבל לא אני זה ששדד אותך. כאן, זה לא מה שקרה."
נוסף על כך, כאשר רוצים להראות למישהו שהוא טועה לחלוטין ואין שום קצה חוט של היגיון בדבריו, גם ההצגה של ההיגיון שעומד מאחורי טענתו נחשבת לא רצויה. במקרה כזה, מדגישים רק את חוסר ההיגיון: "זה אפילו לא נושא לדיון, בלתי אפשרי לחלוטין להבין את מה שאמרת כי אין בזה שום היגיון בשום צורה." אבל, כפי שהוסבר, עצם העובדה שהבנת את מה שהוא אמר מעידה שבכל זאת יש מידה מסוימת של היגיון או לפחות אפשרות לתפוס את המחשבה שלו. זו כבר שאלה פילוסופית אחרת, כיצד בכלל מבינים טעות מוחלטת, אם אכן היא מוחלטת.

בהקשר המעשי, הבחירה באחת משלוש הדרכים תלויה בשאלה עד כמה חשוב לנו:
  • שנעשה "שקט" מהר ולהראות לו שהוא טועה טוטאלית (גישה ראשונה).
  • לנסות לגשר על הפער ולהחזיר את האדם השני לתפיסתנו, אך להראות לו שאנו מבינים אותו (גישה שנייה).
  • להשאיר לו כבוד מלא ולהגיד לו "כן, דבריך נכונים במצבים מסוימים, אבל המצב הנוכחי יוצא דופן" (גישה שלישית).
בסיכומו של דבר, ההבנה שבכל גישה יש דרגת "שלילה" שונה של דברי האדם השני חשובה מאוד. לפעמים נדגיש שהצד השני טועה ב - 100 אחוז. לפעמים נרצה לומר לו, "אתה לא טועה לגמרי, אך עדיין המסקנה לא נכונה בשום הקשר שאנו מדברים עליו." ולפעמים נעדיף להגיד, "אתה צודק, רק שזה לא חל כרגע כאן."
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של טיפול בהתנגדויות משא ומתן, מנסים לשכנע מישהו להסכים למשהו ויכוח בין אנשים ובגדול מי שיבדוק יראה שיש שלוש דרכים איך אפשר להתמודד ברמה הלוגית שלוש דרכים אפשר להתמודד עם מישהו שלא מסכים איתך ואתה רוצה שהוא יסכים איתך, מישהו אומר לך "עכשיו יום" אתה רוצה להגיד לו "לא נכון עכשיו לילה" בקיצור יש שלוש דרכים איך אפשר להסתכל על הדבר הזה.

עכשיו לפני שאני מסביר את השלוש דרכים צריך לשים לב שיש פה עוד שתי ווריאציות חלוקה אחת זה מקרה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם השני שהוא טועה, זאת אומרת יש לנו אינטרס שהוא יצא בתחושה שהוא טועה יש מצבים שאנחנו רוצים שהבן אדם השני ירגיש שהוא טועה למה כי אנחנו רוצים להשפיל אותו רוצים לבלבל אותו, רוצים לזעזע אותו מה שזה לא יהיה רוצים להראות לו שהוא טועה. לעומת זאת יש מצבים שאין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יש לנו עניין להראות לו שאנחנו צודקים ליצור איתו הסכמה.

עכשיו בהנחה שאנחנו רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה אז נעשה הכל כדי להראות לו שהוא טועה אבל בהנחה שאנחנו שאין לנו עניין בלהראות לו שהוא טועה יש לנו עניין בלהראות לו שאנחנו צודקים וליצור איתו הסכמה אז בעצם עכשיו זה מתחלק לשלושה חלקים, כשמישהו טוען טענה דרך אחת שאפשר להתייחס לזה היא להגיד לו "לא נכון אתה טועה, מה אמרת עכשיו יום? לא נכון עכשיו לילה", זהו דרך אחת זה להגיד לו אתה טועה. דרך שניה היא כן לגלות אמפתיה כלפי מה שהוא אומר "תראה אני מבין שאתה אומר שעכשיו יום אני מבין שאתה חושב שעכשיו יום כי קודם לפני שעתיים שהיית בחוץ הייתה שמש ואין לך שעון ואתה לא יודע כמה זמן עבר אבל שתדע לך שעכשיו לילה".

זאת אומרת האסטרטגיה הראשונה הייתה להגיד לו "לא נכון אתה טועה" לשלול את מה שהוא אומר במאה אחוז האסטרטגיה השנייה אומרת תסכים עם מה שהוא אמר תביע אמפתיה אפילו תראה לו למה אתה חושב שהוא חושב את מה שהוא חושב, אפילו כאילו תנמק כי גם פה אפשר להגיד לבן אדם "תראה אני מבין שאתה חושב ככה אבל זה לא נכון" אבל אם מקצינים את זה יותר אז "תראה אני מבין שאתה חושב ככה כי ככה וככה ובאמת יש היגיון להגיד כי ככה וככה כמו שאתה חושב אבל זה לא נכון כי..." טענות אחרות. אוקי אז בקיצור יש איך שאמרתי אפשרות אחת להגיד לו "לא נכון אתה טועה" אפשרות שנייה להגיד לו "אני מבין שאתה חושב שככה וככה בגלל שככה וככה ובאמת מההיבט הזה אתה צודק אבל זה לא נכון כי 4.. 5.. 6..".

והאפשרות השלישית היא שהיא בעצם האידיאלית היא הולכת ככה, כשמישהו טוען טענה אז בעצם אנחנו לא נגיד לו שהוא טועה אנחנו לא נגיד לו שיש אפשרות לחשוב שהוא צודק ואף על פי כן הוא טועה אנחנו נגיד לו שהוא צודק אבל הוא צודק רק במקרה אחר ובמקרה שלנו זה לא רלוונטי. זאת אומרת אם לדוגמה נגיד בן אדם יגיד "עכשיו יום" ונגיד שאנחנו רוצים להגיד לו שעכשיו לילה נגיד לו "נכון עכשיו יום במדינה אחרת אבל פה עכשיו לילה", זאת אומרת השאלה היא בסופו של תהליך הבן אדם השני עם איזו חוויה הוא יצא האם הוא יצא עם חוויה שאמרו לו שהוא טועה, האם הוא יצא עם חוויה שאמרו לו "תראה אנחנו מבינים למה יש היגיון במה שאתה אומר אבל אף על פי כן זה לא נכון ולכן אתה טועה" או "אתה לא טועה בכלל כל מה שאמרת זה נכון אבל אתה צודק במקרה שככה וככה אבל במקרה שלנו זה לא רלוונטי" ואז בווריאציה השלישית הזאת הבן אדם לא יצא עם תחושה שהוא טועה.

עכשיו זה כמובן ברור שאם הבן אדם יתעקש הוא יגיד "לא אני אומר שכרגע פה כאן ועכשיו באופן מוחלט ללא צל צילו של ספק עכשיו יום" ועכשיו לילה אין מה לעשות צריך להגיד לו "לא נכון אדוני אתה טועה" או להגיד לו "אני מבין שאתה חושב ככה כי ככה וככה אבל זה לא נכון אתה טועה" אבל בגדול הלוגיקה היא לקחת את מה שהבן אדם השני אמר ולשלול את מה שהוא אמר אבל לא לשלול בצורה מוחלטת לא להגיד לו "לא נכון כל מה שאתה אומר זה לא נכון" לא לשלול בדיעבד, זאת אומרת לא להגיד לו "אני מבין שאתה חושב ככה אבל ככה וככה" אלא לשלול את מה שהוא אומר על ידי שהופכים את מה שאותו בן אדם טען לסובייקטיבי.

מה זאת אומרת לסובייקטיבי? אומרים לו "תקשיב מה שאתה אומר זה נכון אבל זה רק ביחס לככה וככה ובמקרה שלנו זה מקרה יוצא דופן, זה מקרה אחר זה מקרה שבו לא רלוונטי מה שאמרת". עכשיו הניסוח "לא רלוונטי" הוא קצת בעייתי כי הבן אדם מרגיש שהוא אמר משהו לא רלוונטי אבל בגדול אני מנסה להעביר את המסר שבסופו של דבר בווריאציה השלישית בצורה השלישית אנחנו לא אומרים לבן אדם "אתה טועה" אומרים לו "אתה צודק נכון אבל פה יש מקרה אחר", בן אדם אמר "שדדו אותי" 1. "לא נכון לא שדדו אותך" 2. "כן אני מבין שאתה חושב ששדדו אותך כי לא מצאת את הארנק תראה הוא בכיס השני שלך" 3. "נכון שדדו אותך אבל זה לא קשור אלי".

עכשיו מה אני בעצם בא להגיד שימו לב שבקצה האחד זה להגיד לבן אדם "אתה טועה מכל וכל כל מה שאתה אומר זאת שטות מוחלטת, אין בזה שום היגיון וזה לא נכון בשום מקרה", 1. זה כל מה שאמרת זה לא נכון. באמצע בווריאציה השנייה אנחנו אומרים לו "מה שאמרת זה נכון מהיבטים מסוימים אבל בפועל זה לא נכון עדיין בשום מקרה". בווריאציה השלישית מה שאנחנו אומרים לו "מה שאמרת זה נכון במקרים מסוימים זה נכון ובמקרה שלנו זה לא נכון" ולכן בהקצנה של זה אז אם אנחנו נלך עוד פעם לאופציה הראשונה אז האופציה הראשונה היא גם אומרת "כל מה שאמרת זה לא נכון, זה לא נכון ואפילו אין שום אפשרות לחשוב שזה נכון ולא רק שאין שום אפשרות לחשוב שזה נכון אלא בשום מקרה אין אפשרות לחשוב שזה נכון".

ולעומת זאת אם אנחנו רוצים לרכך את זה אז "מה שאמרת יש אפשרות לחשוב שזה נכון אבל זה לא נכון" או "מה שאמרת זה נכון אבל רק במקרים מסוימים ובמקרה שלנו זה לא נכון". עכשיו כל מה שהסברתי עכשיו זה נכון לגבי מקרה שבו אנחנו רוצים ליצור הסכמה עם הבן אדם ואין לנו עניין להראות לו שהוא טועה יחד עם זאת יש מצבים שבהם זה בדיוק הפוך יותר מאשר חשוב לנו שהוא יסכים איתנו חשוב לנו שהוא יבין שהוא טועה ולכן יש שלוש דרכים להראות לבן אדם שהוא טועה. הדרך האחת זה להגיד לו "תראה אתה צודק במקרה אחר לא במקרה שלנו" הדרך השנייה היא להגיד לו, אני עכשיו מסביר את כל האפשרויות הפוך אז הדרך הראשונה זה להגיד לו "תראה כל מה שאתה אומר זה נכון אבל זה לא רלוונטי כאן" הדרך השנייה היא להגיד לו "מה שאתה אומר אני מבין את ההיגיון של זה אבל אתה טועה" והדרך השלישית אומרת לו "אדוני אתה טועה זה לא נכון אין בזה שום היגיון, זה אף פעם לא היה נכון זה אף לא יהיה נכון בשום מקרה כלשהו".

וצריך לשים לב שאם רוצים להראות לבן אדם שהוא טועה, אם לדוגמה יש וויכוח בין שני אנשים ואנחנו רוצים להראות שהבן אדם השני טועה באופן מוחלט אז אסור, זה בדיוק הפוך אז אסור לנו להגיד לו "אתה יודע אתה צודק אבל כרגע זה לא המקרה" לא זה לא טוב כי אסור שבראש שלו שהוא יחשוב שהוא צודק, אסור שמי שנמצא סביבנו ישמע את המילים "אתה צודק במקרה ש..." הוא לא צודק. עכשיו לא רק שזה אסור האפשרות השלישית גם האפשרות האמצעית שאומרת תגיד לו "אני מבין את ההיגיון שלך אבל אתה טועה" גם זה אסור כי אין היגיון במה שהוא אומר אנחנו רוצים להכפיש אותו להגיד "מה שאתה אומר אתה טועה טעות מוחלטת" ולכן אנחנו נלך לאופציה השלישית.

אז האופציה השלישית אומרת "אדוני כל מה שאתה אמרת זה לא נכון אין בזה שום היגיון, זה כל כך לא הגיוני שבקושי אני מבין בכלל את מה שאמרת זה פלא איך בכלל הצלחתי להבין את חוסר ההיגיון שלך, אפילו כדי להגיד שהוא לא נכון הייתי צריך להתאמץ להבין מה אמרת, אין בזה שום היגיון זה אף פעם לא היה הגיוני זה אף פעם לא היה נכון, זה לא יכול להיות נכון זה לא נכון בשום הקשר זה רק מחוץ לשכל אולי מה שאתה אומר זה נכון אבל בשכל זה בכלל לא יכול להיות נכון" ולכן שימו לב לשני הקצוות בקצה אחד אנחנו מראים לבן אדם שהוא טועה המחויב המהות זה להראות לו שהוא טועה, טועה פירושו תמיד טועה מכל היבט טועה, "אין שום אפשרות לחשוב שאתה צודק ואין שום מקרה שאתה יכול להיות צודק, דהיינו, מוחלט בהחלט אתה טועה ואפילו זה שהבנו מה אמרת גם זה עצמו נס גדול כי זאת טעות כל כך גדולה שאפילו להבין מה אמרת זה לא ברור כל כך איך הצלחנו".

שזה דרך אגב במאמר מוסגר אם מישהו אומר לך שאתה טועה תגיד לו "אבל הבנת את מה שאמרתי נכון? יפה, אבל אם זאת טעות מוחלטת איך הבנת את מה שאמרתי, מה אתה טיפש? לא, זאת אומרת יש בתוכך היגיון שגורם לך לחשוב שמה שאמרתי זה נכון אחרת לא יכולת להבין את זה". גם פה יש היבט מסוים אפילו כדי להגיד למישהו שהוא טועה צריך להבין את מה שהוא אמר בשביל להבין את מה שהוא אמר צריך לחשוב שהוא צודק מהיבט מסוים כי אם מה שהוא אמר זאת טעות מוחלטת אז אתה לא מבין אז מה יש להגיד בכלל שהוא טועה "לא הבנתי מה הוא אמר", כשמישהו אומר משהו לא ברור בכלל אין אפשרות להגיד לו אתה טועה כי לא הבינו מה הוא אמר.

עכשיו טעות מוחלטת אם היא מוחלטת אז אין אפשרות להבין מה אמרו כי היא מוחלטת, אם יש אפשרות להבין מה הבן אדם השני אמר כדי להגיד לו שהוא טועה יש בזה איזה היגיון כי אם הבנת אותו זה אומר שזה לא מאה אחוז לא הגיוני כי דבר שהוא מאה אחוז לא הגיוני אפילו אין אפשרות להתייחס לזה, אוקי זה אבל נושא אחר היבט אחר. אז בכל מקרה אם רוצים לשלול את הבן אדם במאה אחוז אז "מה שאמרת זה לא נכון בשום היבט בשום הקשר, בשום ווריאציה לא מלכתחילה לא בדיעבד בשום מקרה זה לא יכול להיות נכון לא היה נכון לא יהיה נכון ולא נכון" וכו'.

אם אנחנו על האמצע אז אנחנו אומרים לו "תקשיב אנחנו מבינים שמה שאתה אומר זה אולי נכון כי ככה וככה, אנחנו מבינים את ההיגיון בזה שתחשוב שאולי זה נכון אבל זה לא נכון כי ככה וככה וזה לא נכון בשום מקרה בשום אירוע" וכו'. האפשרות השלישית היא הכי עדינה שבה המהות היא להשיג הסכמה עם הבן אדם בלי לשלול את מה שהוא אומר, האפשרות הכי עדינה היא להגיד לו "תקשיב מה שאתה אומר זה נכון אבל זה נכון ביום כזה בשעה כזאת בתאריך כזה, זה נכון בכל המקרים חוץ מהמקרה שלנו".

שימו לב גם פה יש שני קצוות קצה אחד זה להגיד לו "תקשיב כל מה שאתה אומר זה נכון אבל רק אם..." או "רק במקרה ש... זה נכון אני לא שולל את מה שאתה אומר מה שאתה אומר זה נכון אבל זה נכון רק אם רק במקרה ש...", אפשרות שזה להגיד לו כמו תמיד זה לא נכון אבל זה נכון רק אם... אפשרות נוספת זה הפוך "כל מה שאתה אומר זה נכון תמיד רק אם לא...". הראשון היה "כל מה שאתה אומר זה נכון רק אם..." דהיינו, אם זה לא ככה זה לא נכון, האפשרות השנייה אומרת "כל מה שאתה אומר זה נכון רק אם לא..." ופה יש מקרה יוצא דופן שבו זה לא חל. הבנו שני קצוות אחד "תמיד אתה טועה אבל מה שאמרת זה נכון במקרה יוצא דופן כזה וכזה" או "תקשיב כל מה שאתה אומר זה נכון זה אפילו תמיד היה נכון אבל פה יש מקרה יוצא דופן פה זה לא רלוונטי. בקיצור זה שני הקצוות ושלא יעבדו עליכם בהצלחה.
לגרום למישהו להסכים תגובה עתיד לא יודע פילוסופיה לא יודעים תחושת התשובה הנכונה צורך קיצוניות ככה איך ליצור איך ליצור הסכמה אסטרטגיה אסטרטגיה ליצירת הסכמה אסטרטגיות בהתנגדויות הסכמה התמודדות התמודדות עם התמודדות עם חוסר התמודדות עם חוסר הסכמה התנגדויות התנגדות ויכוח ויכוחים חוסר הסכמה טועה טיפול טיפול ב טיפול בהתנגדויות טיפול בהתנגדות טיפולים טעויות יצירת הסכמה להסכים להראות להראות למישהו שאתה צודק להראות למישהו שהוא טועה להתמודד עם חוסר להתמודד עם חוסר הסכמה ליצור ליצור הסכמה לנהל לנצח לנצח בויכוח לנצח בויכוחים מטופל מטופלים מטפל מנהל משא ומתן ניהול ניהול משא ומתן צודק שכנוע
ניהול / לנהל / מנהל - הכל כולל הכל על ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים
ניהול לנהל מנהל - הכל כולל הכל על ניהול לנהל מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול ניהול אנשים ניהול בני משפחה ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים בפייסבוק ניהול הזמן ניהול זמן ניהול זמן בארגון ניהול זמן יעיל ניהול זמן נכון ניהול כסף ניהול כעס ניהול כעסים ניהול לקוחות ניהול מנהלים ניהול מנהלים בארגון ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן מתוחכם ניהול משא ומתן עם אויב ניהול משא ומתן עסקי ניהול נכון ניהול סיכונים ניהול סיכונים פיננסיים ניהול עובדים
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית, אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני
ניהול מנהלי עבודה, ניהול מנהלים בכירים, איך לנהל מנהלי עבודה? ניהול ראשי צוותים, ניהול בכירים, אחריות ניהולית , אחריות המנהל, אחריות על התוצאה, אחריות על המאמץ, העובד ככלי עבודה, ניהול ארגוני, אחריות עם סמכות, יעוץ ארגוני מה זה אומר לנהל מנהלי עבודה? ניהול מנהלי עבודה שונה מניהול עובדים רגילים. כשאנו מנהלים עובד רגיל, התהליך הוא פשוט וברור. לדוגמה, אם אנו מנהלים עובד שאחראי להרכיב מוצר מסוים, נשאל אותו באופן ישיר האם הרכיב, כיצד הרכיב, וכמה יחידות הוא הספיק להרכיב. אך כאשר מדובר בניהול מנהל עבודה או מנהל בכיר יותר, התהליך מורכב יותר, משום שהאדם שאנו מנהלים איננו מבצע את העבודה בעצמו, אלא מנהל אחרים שמבצעים אותה. לדוגמה, במקרה של מנהל מכירות, הוא אינו מוכר בעצמו, אלא אחראי על אנשים אחרים שמבצעים את המכירות. כאן קיימות שתי אפשרויות ניהול מרכזיות: גישה אחת היא לשאול את המנהל כמה מכירות ביצעו העובדים שלו. לדוגמה, אם משה הוא איש מכירות, נשאל את מנהל המכירות כמה משה מכר היום? ומה קורה עם העובדים שלך? בדרך זו אנו מעבירים למנהל את המסר שהוא אחראי על הדרך שבה מתבצעות המכירות, כלומר, הוא אחראי על ניהול העובדים, אך לא על התוצאה הישירה שלהם. הגישה השנייה היא לשאול את המנהל ישירות כמה הוא עצמו מכר היום, כאילו הוא באופן אישי אחראי לבצע את המכירות. למרות שזה ברור שהוא לא המוכר הישיר, הגישה הזו משדרת למנהל שהוא האחראי הישיר לתוצאות. לדוגמה, כמה יחידות מכרת היום? או כמה מטוסים ייצרת החודש? אף שברור שלא הוא ייצר בעצמו את המטוסים, האמירה הזו מעבירה לו אחריות ישירה לתוצאה. מה ...
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים
ניהול תהליכים עסקיים, ניהול תיבת הדואר הנכנס, ניהול תיבת ה INBOX, איך למנוע ממיילים ללכת לאיבוד? איך למנוע דואר נכנס שלא טופל? ניהול הדואר האלקטרוני, מחשוב תהליכים, מחשוב עסקי, התייעלות עסקית, ניהול עסקי, יעוץ ארגוני, ניהול המיילים איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בניהול תיבת הדואר הנכנס, או כפי שמכונה גם האינבוקס, במטרה למנוע מיילים שלא טופלו מלהלך לאיבוד או להיבלע בתוך המיילים שנעשתה בהם עבודה. אליעד מציין את החשיבות בניהול המיילים בצורה מסודרת ומאורגנת, על מנת לשמור על אפקטיביות בעבודה ובחיים העסקיים. מהי מטרת תיבת הדואר הנכנס? תיבת הדואר הנכנס, לפי ... ובלגן, ומיילים חשובים עלולים להיאבד או להתעכב. מה התהליך הנכון לטיפול במיילים? אליעד מסביר שהמפתח בניהול אפקטיבי של דואר אלקטרוני הוא ההחלטה המיידית על כל מייל. כל אימייל צריך להיות מנותב לפעולה, משימה, או לתיקייה מסוימת. ברגע שמטפלים ... את המיילים מהמקום שבו הם ממתינים, כך שלא יוותרו מיילים לא מטופלים. האם זה באמת חשוב? החשיבות של ניהול נכון של הדואר הנכנס, לפי אליעד, היא קריטית לשמירה על סדר ואפקטיביות בעבודת היום - יום. תיבת הדואר הנכנס משמשת כשער לכל המשימות והפניות, ואם לא נתנהל בצורה מסודרת, כל מייל שלא מטופל בזמן יכול לגרום לעיכובים בתהליכים ולהחמיץ פניות חשובות. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס בצורה אפקטיבית? הנושא המרכזי בהרצאה הוא ניהול תיבת הדואר הנכנס, או האינבוקס, באופן שמונע מצבים בהם מיילים חשובים ילכו לאיבוד או לא יטופלו כראוי. אליעד מסביר את החשיבות בהבנת ... עלול לשכוח מהם ולפספס משימות או משובים חשובים. האם זה באמת חשוב? ההבנה המרכזית כאן היא, שהתהליך של ניהול מיילים ופעולות הדואר האלקטרוני הוא קריטי כדי למנוע בלגן ותקלות. תיבת הדואר הנכנס היא השלב הראשון של כל המשימות - היא האזור שבו כל ... שלא מטופל מיד ישאר שם ויעכב את התהליך, ולכן חשוב כל הזמן לבדוק ולהוציא את המיילים שטופלו מהאינבוקס. ניהול תהליכים עסקיים ניהול זמן מחשוב תהליכים ניהול דואר אלקטרוני התייעלות עסקית איך לנהל את תיבת האינבוקס? איך לנהל את המיילים? איך לנהל את הדואר האלקטרוני? איך לנהל את הדואר הנכנס? ניהול משימות ...
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני
ניהול יומן משימות, ניהול משימות, ניהול זמן, ניהול רשימת משימות, לסגור משימות, מחיקת משימות, למחוק משימות, סדר וארגון משימות, לא לפתוח משימות סגורות, לא לסגור משימות פתוחות, סגירת משימה, פתיחת משימה, ניהול זמן, ניהול ארגוני איך לנהל יומן משימות בצורה יעילה באמת? כדי לנהל יומן משימות באופן יעיל, אליעד כהן מסביר שישנם שני עקרונות חשובים ומשלימים שצריך להקפיד עליהם. אף שהם עשויים להיראות מנוגדים זה לזה, הם למעשה מאזנים אחד את השני ותורמים לניהול זמן נכון ולמניעת עומס ובלבול. מהו עקרון לא לסגור משימות פתוחות? העיקרון הראשון בניהול יומן משימות הוא לא לסגור אף פעם משימה שעדיין פתוחה או שעדיין דורשת טיפול. הטעות הנפוצה היא לסמן משימה כסגורה למרות שהיא עדיין ... להיעשות כרגע. איך האיזון בין שני העקרונות תורם לניהול זמן וארגון נכון? האיזון בין שני העקרונות - לא לסגור משימות שעדיין פתוחות ולא להשאיר ברשימה משימות שכבר הושלמו - מאפשר לנו למקסם את היעילות, לשפר את ניהול הזמן ולהפחית עומס נפשי מיותר. מצד אחד, כל משימה שנדרשת לטיפול מופיעה מולנו בבירור, ואיננו מפספסים אף פעולה חשובה. מצד שני, ... החשובים והפעילים. בשורה התחתונה, אליעד מסביר שניהול נכון של יומן המשימות כרוך בשמירה על בהירות מקסימלית. על ידי הקפדה על סגירה נכונה ומדויקת של משימות שהושלמו ועל השארת המשימות ... להגדיל את הפרודוקטיביות ולהפחית לחץ נפשי. ניהול משימות סגירת משימות ניהול זמן ארגון רשימת משימות ניהול יומן משימות איך לנהל יומן משימות בצורה יעילה? כשמנהלים יומן משימות, ישנם שני עקרונות חשובים שצריך להקפיד עליהם, שיכולים להיראות כנגדים אבל למעשה הם משלימים אחד את השני. חשוב להבין איך לנהל את המשימות באופן שמסייע לניהול זמן ויעילות, ולמנוע מצבים שמעמיסים על המוח או יוצרים בלבול. מהו עקרון לא לסגור משימות פתוחות? העיקרון הראשון שצריך לשים אליו ... מהרשימה, כדי שהיא תישאר נקייה ונוחה להתמצאות. ניהול משימות סגירת משימות ניהול זמן ארגון רשימת משימות ניהול יומן משימות ...
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול , להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות מהו הסוד האמיתי לניהול מוצלח? הדרך הטובה ביותר ללמוד לנהל אנשים בצורה נכונה ולהיות מנהל מוצלח היא קודם כל ללמוד לנהל את עצמך בצורה הטובה ביותר. אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט שיכולת הניהול שלך תלויה ישירות ביכולתך לנהל את עצמך, בעיקר ביחס למטרות האישיות שלך שאינן קשורות כלל לאנשים אחרים. ככל שתהיה מסוגל להשיג את המטרות האישיות שהצבת לעצמך, במיוחד את המטרות המאתגרות ביותר, כך תהיה מסוגל לנהל טוב יותר אנשים אחרים. איך ניהול עצמי משפיע ישירות על יכולת הניהול שלך? אליעד כהן מדגיש כי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם בניהול אנשים. הוא מבהיר שכל קושי שאתה נתקל בו בניהול אחרים, משקף בדיוק את הקושי שיש לך בניהול עצמי. הוא נותן הסבר מפורט ואומר שאם אתה נתקל בקושי גדול לנהל עובד מסוים או מצב ספציפי, תוכל לבדוק ולראות שהקושי הזה הוא בדיוק אותו הקושי שיש לך מול עצמך, בתחום אחר או במצב אחר. לדבריו, אין הבדל עקרוני בין הקושי בלנהל עובדים לקושי ב
ניהול מכירות, ניהול תהליכי מכירה, שיפור תהליכי מכירה, מה זה מנהל מכירות? מה ההבדל שבין איש מכירות למנהל מכירות? ניהול מחלקת מכירות, ניהול מנהל מכירות, ניהול אנשי מכירות, בקרה על תהליכי מכירה, לשפר את תהליכי המכירה, ניתוח משפך שיווקי, מסע הלקוח במחלקת המכירות, משפך שיווקי במחלקת מכירות, ניתוח משפך המכירות, מהו משפך מכירות? איך לשפר את תהליכי המכירה? איך לנהל אנשי מכירות? להבין למה אין מכירות, איך להגדיל את המכירות? למה קשה למכור? איך למכור יותר?
ניהול מכירות, ניהול תהליכי מכירה, שיפור תהליכי מכירה, מה זה מנהל מכירות? מה ההבדל שבין איש מכירות למנהל מכירות? ניהול מחלקת מכירות, ניהול מנהל מכירות, ניהול אנשי מכירות, בקרה על תהליכי מכירה, לשפר את תהליכי המכירה, ניתוח משפך שיווקי, מסע הלקוח במחלקת המכירות, משפך שיווקי במחלקת מכירות, ניתוח משפך המכירות, מהו משפך מכירות? איך לשפר את תהליכי המכירה? איך לנהל אנשי מכירות? להבין למה אין מכירות, איך להגדיל את המכירות? למה קשה למכור? איך למכור יותר? וכאן נסביר מה תפקידו של מנהל מכירות? ונדבר על אחד מההבדלים שבין מנהל המכירות לבין איש המכירות ונסביר מה ההבדל שבין מנהל מכירות לאיש מכירות? ומה תכונות האופי הנדרשות ממנהל מחלקת מכירות, בשונה מהתכונות הנדרשות מאיש מכירות. ויש בזה כל מיני היבטים, לדוגמה שאיש המכירות אחראי רק על עצמו ומנהל המכירות כנראה אחראי על כמה אנשי מכירות וכיוב. אבל עוד הבדל אחד מרכזי שצריכים לזכור הוא, שאיש המכירות אחראי בעיקר על למכור. אבל מנהל המכירות אחראי על לנהל את תהליכי המכירה, שזו פעולה שהיא לא של מכירה לכשעצמה. ואני אסביר. איש מכירות, עובד בלמכור. הוא פוגש לקוחות ומוכר להם. העבודה של איש המכירות, היא להיות בקשר כזה או אחר עם לקוחות ולמכור להם. ברמת העיקרון, איש המכירות אמור לקבל ליד ולנסות למכור לו. זה בגדול, למרות שזה לא מדויק, אבל זה בגדול. ניהול מחלקת מכירות על ידי מנהל מכירות, זה אומר לא רק אחריות כללית על אנשי המכירות ואחריות על כך שבסופו של תהליך יהיו מכירות, אלא גם זה אומר שמנהל המכירות צריך לעשות תהליכי ניתוח ובקרה של תהליכי המכירה. כי יש את החלק של למכור בפועל, דהיינו, תקשורת בין אישית עם לקוח שבה צריכים למכור ללקוח. ... פוטנציאלים. דהיינו, תמיד יש שיעור נטישה ושיעור המרה בין השלב שבו התקבל הליד, לבין השלב שבו תואמה פגישה ראשונה וכך הלאה עד השלב שבו נסגרה עסקה באופן סופי. ומנהל המכירות אמור לדעת לעשות בקרות ואנליזות על תהליכי המכירה, לנסות לנתח את התהליך של קבלת הליד ולראות איך הוא משפר את האפשרות לקביעת פגישה. ומקביעת ... ולנסות ולמצוא את החוקיות שיש בתוך כל אחד מתתי התהליכים, כדי לדעת לשפר את תהליך המכירה בכללותו. ולכן, מאיש מכירות נדרש בעיקר למכור ללקוחות ולסגור עסקאות. אבל ממנהל המכירות לא נדרש רק לגרום לאנשי המכירות למכור יותר, אלא נדרש גם לראות מבחוץ את כל תהליך המכירה ולדעת לנתח אותו לחלקים ולהסיק מסקנות שישפרו את ...
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים
ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלים בכירים? איך להעביר סמכויות למנהל? איך לתת סמכויות למנהל? איך לתת אחריות ניהולית? אחריות המנהל על העובדים, המנהל כספק שירותים, ניהול ראשי צוותים, ניהול מנהלי עבודה, ניהול עובדים בכירים, יעוץ למנהלים איך לנהל מנהלים בכירים בצורה יעילה? כאשר אתה אחראי על מנהלים בכירים בארגון, קיימות גישות רבות כיצד לעשות זאת בצורה נכונה. אליעד מציג ... וברורה המסבירה את הדרך האופטימלית לניהול מנהלים של עובדים, תוך התמקדות מלאה בתוצאה ובאחריות ניהולית. איך להעביר סמכויות למנהל בצורה נכונה? אחת ההמלצות המרכזיות שאליעד מציג היא להתייחס למנהל הבכיר שמתחתיך כאילו הוא בעצמו עובד שלך. כלומר, הדרך הטובה ביותר לנהל מנהל בכיר, היא לדמיין שאתה עצמך מנהל ישירות את העובדים שתחתיו, ולהטיל על אותו מנהל בדיוק את אותן המשימות שהיית מטיל על העובדים הישירים. לדוגמה, נניח שאתה אחראי על מנהל המכירות, שתחתיו ישנם אנשי מכירות רבים. במקום לנהל את אנשי המכירות ישירות, אתה בא למנהל המכירות ואומר לו: אדוני, אני מצפה ממך למכור כמה שיותר, וזאת המשימה שלך. במילים ... לך מול העובדים שלו. כיצד מתבטאת האחריות הניהולית של המנהל על העובדים? האחריות של המנהל על העובדים שלו דומה לאחריות של ספק שירותים. כשאתה מזמין בעל מקצוע לבצע עבודה ... כלים או שיטות הוא משתמש. בדיוק כך, המנהל שתחתיך צריך להבין שהוא ספק שירותים שלך. הוא זה שאחראי על העובדים, והם מבחינתך ... כיצד מתייחסים לעובדים ככלי עבודה של המנהל? אליעד נותן דוגמה מעשית: נניח שיש לך
כסף ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי
כסף ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי
... ואושר, ניהול תקציב משפחתי, ניהול תקציב אישי, ניהול תקציב כספים, ניהול כסף, התנהלות כספית, התנהלות כלכלית, בזבוז כסף, חיסכון בכסף, לחסוך כסף, לבזבז כסף, לחסוך או לבזבז, חיסכון כספי האם כדאי לנהל תקציב ולהגביל הוצאות? אליעד כהן עוסק בנושא של ניהול כסף, תקציב משפחתי ואישי, אושר ובזבוז, ... את התקציב, הדבר מזכיר לו את התחושה שהוא בעצם מוגבל, שיש לו חיסרון מסוים. לכן יש אנשים שמעדיפים לא לנהל מעקב כלל, ופשוט לחיות בתחושה שהם יכולים לבזבז ולחיות ללא הגבלה, גם אם בפועל הם נכנסים למינוס. מה היתרון בניהול תקציב מפורט של ההוצאות? למרות החסרונות הנפשיים שהוזכרו, אליעד כהן מסביר שלפעמים כן כדאי לנהל מעקב מדויק אחר ההוצאות, במיוחד כאשר ... להיכן הכסף באמת הולך, ולקבל החלטות יותר מדויקות ואפקטיביות מבחינה כלכלית. לדוגמה, אם אדם מתחיל לנהל רשימת הוצאות, הוא יכול לזהות אילו ... לאזן בין ההכנסות להוצאות באופן שמאפשר לאדם לחסוך או לפחות לא להיכנס למינוס. מדוע אנשים נמנעים מלנהל מעקב תקציבי מדויק? אליעד מסביר שאנשים רבים נמנעים מניהול תקציב מסודר כי עצם הפעולה הזו מייצרת אצלם תחושת מחסור. למשל, כאשר אדם מנהל מעקב על כל הוצאה, אפילו הוצאה קטנה ... הם אינם באמת חופשיים כלכלית. מה היחס הנכון לכסף לפי אליעד כהן? אליעד מציין שאין באמת פתרון מושלם לניהול הכסף. היחס האופטימלי הוא כזה שבו האדם ... שחייבים כסף, כלומר, יש צורך באיזון תמידי בין שחרור ושליטה. לסיכום, הגישה שאליעד כהן מציג בנוגע לניהול תקציב וכסף מדגישה את הצורך באיזון ... הפנימית שלו לגבי חופש ומגבלות, ולכן כדאי להיות כנים ולבחון מה באמת גורם אושר ומה מיותר. איך לנהל תקציב משפחתי? האם כדאי לעקוב אחרי כל שקל? לחסוך או לבזבז כסף? מה הקשר בין כסף לאושר? ניהול כסף בצורה נכונה איך להימנע מתחושת ...
איך לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה
איך לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה
... לנהל עובדים? ניהול עובדים, איך לנהל נכון עובדים? מנהיגות, ניהול אנשים, לנהל אנשים, מנהל טוב, ניהול נכון, מדריך למנהלים, איך לגרום לעובדים למכור? תפקיד המנהל בארגון, טיפים למנהלים, מוטיבציה איך לנהל עובדים בצורה אפקטיבית? בכדי לנהל עובדים בצורה נכונה, אליעד מציין כי יש לקחת בחשבון את המהות של העבודה שמבצע העובד ואת השפעתה על הצלחת החברה. לרוב, מנהלים רבים לא מבינים את המהות האמיתית של תפקידם ומבצעים את ניהול העובדים בצורה טכנית מדי, תוך התמקדות בצורת הביצוע של העבודה ולא בתוצאה הכוללת. השאלה העיקרית, לדברי אליעד, היא לא איך לגרום לעובדים לעשות את העבודה, אלא איך לגרום להם לרצות לבצע אותה בצורה הטובה ביותר. מה המהות של ניהול עובדים? המהות האמיתית של ניהול עובדים היא לגרום להם להבין שמה שהם עושים משפיע על הצלחת החברה כולה. אם העובד מרגיש שמה שהוא עושה הוא חלק אינטגרלי מהצלחה הגדולה של הארגון, הוא ישאף לבצע את ... בצורה הטובה ביותר. במקום להסתפק בהסברים טכניים על איך לבצע את העבודה, המנהל צריך לגרום לעובד להבין את חשיבות המטרה הגדולה יותר - הצלחת החברה. אם העובד חושב על האינטרס הכללי של החברה ורגיש לחשיבות העבודה שלו בתוך הקשר רחב יותר, הוא ... יעילה, בעוד שלעובד יש נטייה לפעול במינימום מאמץ. כדי להתמודד עם זה, על המנהל להבין שהעובד לא תמיד יפעל לפי רצון המעסיק אם הוא לא רואה את האינטרס האישי שלו במשימה. הדרך לשנות את זה היא לשדר לעובדים את המטרה הכללית של הארגון ולגרום להם ... לא לפתח את המוטיבציה הנדרשת כדי לבצע את העבודה בצורה האופטימלית. האם ניהול עובדים כרובוטים יכול לעבוד? מנהל שיגיע לניהול עובדים מתוך גישה של ניהול רובוטים - כלומר, יצפה שהעובדים פשוט יבצעו את המשימות המוטלות עליהם בלי לחשוב יותר מדי - עלול להיתקל בכישלון. עובדים אינם רובוטים, הם בני אדם עם רגשות, מוטיבציות אישיות, ורצונות. אם מנהל מתייחס לעובד רק כגוף שמבצע עבודה ללא קשר למוטיבציה או לרגשותיו, הדבר יוביל לדיכוי ולתחושת חוסר שביעות רצון אצל העובדים, דבר שעלול להוריד את ביצועיהם. האם יש מקום למוטיבציה אישית בעבודה? המנהל לא יכול לבקש מהעובד לבצע את העבודה בצורה האופטימלית אם הוא לא יודע איך לשפר את המוטיבציה האישית של העובד. כל עובד מגיע עם מאפיינים שונים, ותפקיד המנהל הוא לזהות את הדרך האישית שבה אפשר להפעיל את המוטיבציה של כל עובד. אחת השיטות לכך היא להפוך את העובדים לשותפים פעילים במטרה הכללית של החברה. האם ידע מקצועי ... מקצועיות שיאפשרו לעובד לבצע את עבודתו בצורה יותר אוטונומית ומספקת. איך המנהל יכול לשפר את המוטיבציה בעובד? על מנת שהעובדים יהיו יותר יעילים, עליהם להבין את חשיבות העבודה ואת השפעתה על הצלחת הארגון. כאשר המנהל מעביר את המסר הזה בצורה ברורה, ומוודא שהעובדים לא מרגישים מרותקים למערכת כמו רובוטים, אלא כשותפים פעילים בהצלחת החברה, המוטיבציה שלהם עשויה לעלות. השקעה ... אווירה נוחה בעבודה, ופיתוח מקצועי, תעזור במידה רבה להשגת המטרה הזאת. איך לנהל עובדים? ניהול עובדים בצורה נכונה ניהול עובדים ומוטיבציה איך להפעיל מוטיבציה אצל עובדים? מהות
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני איך לנהל פגישה - מתוכננת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב לכך שפגישה יכולה להתנהל בשני אופנים שונים, בדומה לטיול. האופן הראשון הוא כמו טיול ספונטני, ... תיראה כלפי חוץ כפגישה זורמת וספונטנית, אך בפועל מנהל הפגישה מחזיק סדר פנימי וברור לגבי לאן הוא רוצה להגיע ומהם היעדים. ... לקבוע מראש את הסדר ההגיוני של הנושאים, כך שהפגישה תתנהל בצורה יעילה, ברורה ומובנת. לוודא שבסיום כל נושא נעשה סיכום ביניים ... לבין תכנון מראש, בהתאם למטרות ולסוג הפגישה. איך לנהל שיחה מתוכננת שנראית זורמת? לעיתים כדאי ליצור מצב שבו השיחה תיראה זורמת, אך בפועל היא תהיה מתוכננת היטב. זה אומר שמי שמנהל את השיחה מחזיק בראשו סדר פנימי ברור: הוא יודע לאן הוא רוצה להגיע, מה ... מכך משתמשים בסגנון לא מתאים. לדוגמה, אנשים רבים מנהלים פגישה מסודרת ונוקשה, בזמן שהיה עדיף שתהיה זורמת, או להפך - מנהלים פגישה זורמת מדי, כשהיה עדיף דווקא סדר ברור. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודע מראש: האם עדיף לנו לנהל שיחה מאורגנת וברורה, או דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל לתוצאות יעילות, ברורות ... לפגישה? פגישה מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. טיול יכול להיות ספונטני, שבו יוצאים ... הצד השני. שילוב בין פגישה מובנית לפגישה זורמת כאשר מנהלים פגישה, חשוב להיות מודעים לשני הסגנונות ולבחור את הגישה המתאימה ... לזרימה טבעית. מצד שני, גם שיחה זורמת יכולה להיות מנוהלת היטב אם יש בראש סדר כלשהו שמנחה את ההתקדמות שלה. ניהול נכון של פגישה מסודרת אם בוחרים לקיים פגישה מסודרת, ישנם כמה כללים ... מבלי לוודא שסיימנו לדון בנושא הקודם. פגישה שאינה מנוהלת היטב עלולה להסתיים בתחושת בלבול וחוסר מיקוד. לא נדיר להגיע לסוף ... כאילו היא מתקדמת באורח חופשי, למעשה, יש סדר בראש של מנהל הפגישה, והוא יודע לאן הוא רוצה להוביל את הדיון. כיצד להימנע מבזבוז ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התמודדות עם חוסר הסכמה, איך ליצור הסכמה? טיפול בהתנגדויות, אסטרטגיה ליצירת הסכמה, להראות למישהו שהוא טועה, להראות למישהו שאתה צודק, לנצח בויכוח, ניהול משא ומתן, שכנוע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: ניהול, האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניהול, איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, אימון אישי לנוער, אימון אישי לעסקים בנושא ניהול - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 04:49:44 - wesi1