אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מסקנה ✔מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
16:21מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
מהם סוגי המידע הקיימים ואיך להבדיל ביניהם?

אליעד כהן פתח בהרצאתו על כך שבעולם קיימים סוגים רבים של מידע, אך אפשר לחלק את כל המידע לשני סוגים מרכזיים: מידע המבוסס על היגיון ומידע המבוסס על ניסיון. לצד שני אלו ישנו גם מידע המשלב ביניהם, כלומר, מידע המבוסס גם על ניסיון וגם על היגיון.

לדוגמה, מידע לוגי טהור הוא כזה שניתן להסיק ממנו מסקנות באופן חד וברור על בסיס היגיון בלבד. לדוגמה, אם אומרים "בחדר יש שולחן", ניתן להסיק לוגית שלא ייתכן מצב שבו באותו מקום ובאותו הזמן גם יהיה שולחן וגם לא יהיה שולחן, כי "יש" ו"אין" הם שני הפכים מוחלטים.

לעומת זאת, מידע המבוסס על ניסיון הוא מידע שאינו נובע בהכרח מהיגיון, אלא מהתנסות אקראית או מהסכמה כללית של בני האדם. למשל, העובדה שבאנגלית לחתול קוראים "cat" היא מידע מבוסס ניסיון, שכן אין שום סיבה לוגית שכך יקראו לחתול. השם הוא אקראי לחלוטין ונובע מהסכמה חברתית, לא מהיגיון.

הסוג השלישי הוא מידע שמשלב ניסיון עם היגיון. לדוגמה, אם אנחנו יודעים שבאנגלית לחתול קוראים "cat", וגם יודעים שעל מנת ליצור צורת ריבוי באנגלית מוסיפים "s" למילה, אנחנו יכולים להסיק בהיגיון שהרבים של חתול יהיה "cats". המסקנה הזו מבוססת על מידע אקראי (cat) והיגיון לוגי של חוקי שפה (הוספת "s").

מה היו טעויותיהם של גדולי הפילוסופים?

אליעד כהן נותן דוגמאות לגדולי הפילוסופים מן העבר, כמו אריסטו, אשר מצד אחד עסקו בהיגיון ובפילוסופיה טהורים, אך מצד שני נשענו על מידע שהיה מבוסס על ניסיון, שהתברר לימים כלא נכון. לדוגמה, בעבר חשבו שיש ארבעה יסודות (מים, אש, אוויר, אדמה), ואילו היום אנו יודעים, בזכות המדע, על קיום האטום וחלקיקים קטנים יותר, ולכן אותו מידע התברר כשגוי.

דוגמה נוספת שנתן אליעד היא שהיום ילד בבית ספר יסודי יכול לדעת עובדות מדעיות בצורה מדויקת יותר מגדולי הפילוסופים של פעם, אך זה לא אומר שהוא חכם מהם בהכרח, אלא רק שיש לו ידע עדכני ומדויק יותר, שנובע ממחקרים מדעיים ומניסיון מצטבר.

גם הרמב"ם הוזכר כדוגמה לאדם שחילק את חכמתו לשני סוגים של מידע: מצד אחד כתב ספרים המבוססים על היגיון טהור, כמו "מורה נבוכים", ומצד שני אימץ ידע מדעי שהיה נפוץ בתקופתו אך התברר מאוחר יותר כלא נכון.

האם יכול להיות שחכם אמיתי יטעה?

לפי אליעד, אדם יכול להיות חכם אמיתי, ואף להגיע למאה אחוז של חשיבה לוגית נכונה, ועדיין לעשות טעויות. זה יקרה במקרים בהם המידע שעליו מבוססות ההנחות הוא מידע חלקי, שגוי או חסר, הנובע מניסיון. הוא מדגיש כי אדם חכם באמת לעולם לא יטען שמשהו נכון בוודאות מוחלטת אם אותו דבר אינו נכון כלל. כלומר, יכול להיות מצב שאדם מאוד חכם יאמין במידע המבוסס על ניסיון ויגלה לאחר מכן שהמידע הזה היה שגוי, אבל אין אפשרות שאדם חכם באמת יטען באופן ודאי שמשהו נכון לחלוטין כאשר המידע הוא שגוי לחלוטין.

האם ידע בתחום הנפש הוא לוגי או ניסיוני?

אליעד טוען שכל התחומים הקשורים לנפש ולפילוסופיה של האדם, שבהם הוא עצמו מתעסק רבות, הם תחומים המבוססים על היגיון טהור ולא על ניסיון או על מחקרים מדעיים. זה לא אומר שאין מחקרים או ניסיון שתומכים בדברים אלו, אלא רק שעיקר הידע בהם הוא לוגי בלבד, כמו מתמטיקה. כלומר, כאשר הוא מסביר דבר מה על תחומי הנפש, הוא לא מתבסס על ניסוי או על מחקרים אלא על היגיון בלבד.

איך להתייחס למידע הקשור לכושר ופיתוח גוף?

בתחום הכושר, התזונה ופיתוח הגוף, אומר אליעד, המידע מבוסס בעיקר על ניסיון וגם על היגיון, כלומר, על שילוב של השניים. למשל, העובדה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה אינה לוגית לחלוטין אלא מבוססת ניסיון. הרי אפשר היה לחשוב שאולי צריך לנשום אחרת כדי לקפוץ או לעשות פעולה טלפתית. ההבנה ששרירי הרגליים אחראים לקפיצה הגיעה מניסיון, ולאחר מכן ההיגיון מופעל על ניסיון זה.

אליעד מזהיר כי מידע בתחום זה יכול להשתנות או להתגלות כשגוי משלוש סיבות מרכזיות:
  • יתכן ויגלו מידע מדעי חדש בעתיד שישנה את ההבנה הנוכחית.
  • ייתכן שכבר כיום ישנו מידע מדעי מעודכן יותר שאינו ידוע עדיין לכולם.
  • ייתכן שההיגיון עצמו המופעל על הניסיון אינו מדויק.
מה המלצתו של אליעד לגבי מידע?

אליעד כהן ממליץ לכל אדם לבדוק באופן אישי כל מידע שהוא שומע, כולל המידע שהוא עצמו מעביר. הוא אומר שלא משנה מי אמר את המידע, אפילו אם זה הוא עצמו, יש לבדוק האם המידע נכון, מדויק ורלוונטי. אין לסמוך בצורה עיוורת על אף אחד. הוא ממליץ לכל אחד לחקור בעצמו, לשאול שאלות כמו: מי אמר? למה זה נכון? מאיפה המידע? אילו מחקרים? מי עשה אותם? למה המידע הזה נכון דווקא עבורי?

הוא מסיים ואומר שכל אחד חייב להפעיל את השכל האישי שלו ולבחון כל מידע בצורה ביקורתית.
ידע שמבוסס על היגיון, ידע שמבוסס על ניסיון, ידע שמבוסס על ניסיון והיגיון, מידע אקראי, מידע סיבתי, מילים בעברית / מילים באנגלית, חוכמת אריסטו, לוגיקה ותהליכים לוגיים, ארבעת היסודות, ידע כללי, חוכמת הרמבם, מילות ההיגיון, מורה נבוכים, טעויות של רבי נחמן מברסלב, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, קושיות על הצדיק, מחלוקת על הצדיק, להפוך אפשרי למחויב, טעויות של חכם אמיתי, מחקרים מדעיים, ניסיון מדעי, ניתוח הגיוני, תזונה, כושר, בריאות, פיתוח גוף, חוקי הטבע, חוקי הפיזיקה, איך עובד גוף האדם? 3 סיבות שמידע יכול להיות שגוי, לבדוק כל דבר, אל תאמין לאף אחד, לוגיקה והסקת מסקנות
חתול חכם אמיתי תהליכים למידה מידע נכון מסקנה וודאות מוחלטת כושר ופיתוח גוף זמן מקום אקראי מקום זמן bodybuilding אימון אימוני כושר אימונים אליעד אליעד כהן אליעד כהן ביקורת אליעד כהן הסמכה אליעד כהן מנהל כת אליעד כהן נוכל אליעד כהן רמאי אליעד כהן שקרן אליעד כהן שרלטן בודי בילדינג בודיבילדינג ביקורת ביקורת על אליעד ביקורת על אליעד כהן ביקורתיות בניית גוף ההכשרה של אליעד ההכשרה של אליעד כהן ההסמכה של אליעד ההסמכה של אליעד כהן היגיון הידע של אליעד הידע של אליעד כהן הסמכה הסקת מסקנות טעויות טעויות של אליעד כהן טעות ידע ידע מבוסס היגיון ידע מבוסס מחקרים ידע מבוסס ניסיון כושר כושר ופיתוח גוף להתאמן לטעות לימוד למידה לפתח מבוא מבוא ללימוד מבוא ללימוד אימוני כושר מחקרים מסקנה מסקנות ניסיון סוגים סוגים של מידע פיתוח פיתוח גוף קושיות על אליעד קושיות על אליעד כהן שאלות על אליעד שאלות על אליעד כהן תהליך תהליכי הסקת מסקנות תהליכים תלונות על אליעד תלונות על אליעד כהן
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
... הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה איך מתבצע תהליך של הסקת מסקנות לוגיות? תהליך של הסקת מסקנות לוגיות כולל בדיקת ההנחות, הכללים והמשמעויות שעומדות מאחורי כל טענה וכל מקרה פרטני. אליעד כהן מדגים את התהליך באמצעות ... משה ימות. אך אליעד מדגיש נקודה חשובה: התוקף של ההוכחה הלוגית הזאת תלוי בהגדרות המדויקות של המילים וההנחות שלנו. מה ההבדל בין ההנחה רק אדם לבין גם אדם בהסקת מסקנה? אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר לא ברור האם הכלל מתייחס למישהו שהוא רק אדם או למישהו שהוא גם אדם. אם נאמר כל בני האדם הם ... אדם, או שהוא מתייחס גם למישהו שהוא אדם פלוס עוד תכונות אחרות. לדוגמה, אם משה הוא אדם אבל הוא גם אלוהים או ישות על - טבעית, ייתכן שהוא אינו בן תמותה. לכן, המסקנה שמשה חייב למות תהיה תלויה בהבנה המדויקת של ההנחה הראשונה. מדוע הכללת תכונות נוספות יכולה לשנות את המסקנה? אליעד מסביר שכשאנחנו אומרים כל בני האדם, יש שתי אפשרויות להבנת המשפט: המשפט מתייחס רק למי שהוא אך ורק אדם, בלי תכונות ... לכל מי שהוא אדם, גם אם יש לו תכונות נוספות אחרות. למשל, אם ההנחה שלנו היא שכל אדם הוא בן תמותה, אבל משה הוא לא רק אדם אלא יש לו גם תכונה נוספת כמו אלוהות, המסקנה שמשה חייב למות כבר אינה מחויבת. יכול להיות שהוא אדם פלוס אלוהים, למשל, ולכן לא חל עליו הכלל שנאמר על רק אדם. יוצא מכך, שהוספת תכונות או מאפיינים נוספים לאובייקט משנה לחלוטין את המסקנה הלוגית. איך אליעד מדגים את הנושא באמצעות דוגמת הרשאות במחשב? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת על הסקת מסקנות לוגיות מעולם המחשבים. למשל, כשיש תיקייה שבתוכה קובץ מסוים, ואנחנו מגדירים שבתוך התיקייה הזאת רק אדם ספציפי (למשל איציק) ... צורה) חייב להיות בעל חיסרון מסוים, אנחנו צריכים לשאול האם זה מתייחס רק לאובייקטים שהם אך ורק צורה, או שזה כולל גם אובייקטים שהם צורה ועוד משהו נוסף. מכאן המסקנה הלוגית תשתנה בהתאם לפרשנות זו. מה ההבדל בין רק לגם בהוכחות לוגיות? המושגים רק וגם קריטיים להבנת מסקנות לוגיות, לפי אליעד. כשאנו אומרים כל מי שיש לו רק תכונה זו, אנו מגבילים את הכלל לקבוצה ספציפית מאוד שאין לה תכונות אחרות. אם האדם הוא אך ורק בעל התכונה המדוברת, המסקנה שלנו ברורה ומוחלטת. לעומת זאת, אם אומרים כל מי שיש לו גם את התכונה הזו, הכלל מתרחב לכל מי שיש לו את התכונה הנל, גם אם הוא בעל תכונות נוספות, ואז ההשלכות הלוגיות משתנות. איך ניתן לזהות הוכחה שגויה בהסקת מסקנות? אליעד מדגיש שהוכחה שגויה נוצרת כאשר לא מבחינים בין רק לבין גם. אם מישהו אומר שכל דבר שיש לו תכונה מסוימת בהכרח מחייב ... כך שלא ניתן לחרוג ממנו, או שהוא הוגדר בצורה כללית שמאפשרת חריגות. אליעד מדגיש שחשוב מאוד לדייק בפרשנות המילים ובאופן שבו הן מוגדרות, כי רק כך ניתן להסיק מסקנות בצורה מדויקת ונכונה. איך להסיק מסקנה נכונה? מה זה הוכחה לוגית? הבדל בין רק לגם בלוגיקה איך לזהות הוכחה שגויה? האם לכל כלל יש יוצא מן הכלל? מתי מסקנה לוגית שגויה? הוכחות מתמטיות ולוגיות ...
NLP / שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך לעשות מניפולציות? איך לעשות סוגסטיה? איך לעשות דמיון מודרך? רטוריקה
... שכנוע - מסקנה מחויבת או מסקנה אפשרית - איך לשכנע אנשים? איך לנצח בוויכוח? איך לנצח בדיבייטינג? איך ... ליצור השפעה על אנשים וכדי לשכנע אנשים. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה הופך את המסקנה שהיא וודאית ומחויבת, למסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד. ועל ידי זה שאתה הופך את המסקנה שקיומה הוא רק אפשרות בלבד, למסקנה שקיומה הוא מחויב. ואסביר: בתהליך הסקת מסקנות, מוצגים טיעונים שונים וראיות שונות, ומהם האדם מנסה להוכיח טענה כזו או אחרת. ומי שיתבונן יראה, כי יש מסקנות שהן מוכחות בוודאות, ויש מסקנות שהן רק אפשריות בלבד, אך הן אינן מוכחות. דהיינו, כאשר יש לנו עובדות וראיות ... שלו היא הוכחה וודאית. דהיינו, שהוא מביא הוכחה כלשהי לדבריו, שבטוח בוודאות שהמסקנה שלו היא אכן אמת. ולפעמים אדם מבין הוכחות כלשהן לטענתו, וגם אחרי כל ... חותכת כלשהי, אז במקרה כזה, לומר בצורה גלויה שההוכחה שלו היא לא הוכחה חותכת, ושהמסקנה שלו היא רק אפשרית בלבד, זה עלול ליצור בעיה. כי זה עלול ליצור את הפעולה ההפוכה, להדגיש עוד יותר עד כמה הטענה שלו, היא אכן מסקנה מוכחת בוודאות, והיא לא סתם טענה אפשרית בלבד. ובמקרה כזה לדוגמה, באפשרותך ... ודמיון מודרך ולהשפיע על תת המודע של השומעים, באמצעות זה שאתה תתייחס אל המסקנה החותכת, כאילו היא רק אפשרות בלבד. ואת זה אתה עושה, על ידי זה שאתה מוסיף ... שאתה אומר, אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, במקום לומר אנחנו מסיקים או המסקנה היא ש, שזאת צורת דיבור וודאית, במקום זה תאמר אנחנו יכולים להסיק כך או אחרת. דהיינו, המסקנה היא לא מחויבת, אלא רק יש יכולת ואפשרות להסיק כך או אחרת. או לדוגמה עפ מה ... במקום אני מבין מובן שכך או אחרת, אתה מחליש את הרעיון, שזה רק אפשר להבין את המסקנה, אך המסקנה היא רק אפשרית ולא מחויבת. או לדוגמה אז לפי מה שאתה מספר, לפי זה אולי אפשר ... אפשר לטעון ולומר שקרה כך או אחרת. כאשר בעצם זה הופך את ההוכחה, לטענה. דהיינו, המסקנה היא לא מסקנה וודאית, אלא היא רק טענה בלבד. או לדוגמה אתה טוען שאפשר להסיק כך או אחרת. ... זה בחוכמה, כדי שלא יראה שזה בצורה גלויה, ואז הצד הנגדי עלול להדגיש עוד יותר, שהמסקנה שלו היא מסקנה מוכחת ולא מסקנה אפשרית בלבד. וכמובן שאת אותו הדבר בדיוק, עושים לכיוון ההפוך, כאשר רוצים לחזק רעיון כלשהו. זא שכאשר אתה מציג מסקנה שהיא רק אפשרית בלבד, אם אתה רוצה לשכנע את השומעים, אז עליך להיזהר ולהישמר ...
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
טענות לוגיות, הסקת מסקנות, לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה, ניגודים לוגיים
... לוגיות, הסקת מסקנות , לוגיקה, טענות סותרות, טענות מנוגדות, טענות הפוכות, ניתוח טקסט, הכנה לפסיכומטרי, הלוגיקה של טענות, כללי היסק לוגיקה, לוגיקה פסיכומטרי, חשיבה לוגית, טיעון לוגי, הסקת טענות, הסקת מסקנה , ניגודים לוגיים איך אפשר לדעת האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לזהות האם שתי טענות סותרות אחת את השנייה, וכיצד לעשות זאת באופן מדויק. ראשית הוא ...
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
... מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון? כיצד אדם לומד בחיים? האם באמצעות ניסיון אישי, ניסיון של אחרים או דרך ההיגיון? אליעד מסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות. מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? למידה מהניסיון של עצמך מתבצעת כאשר אתה מבצע פעולה כלשהי ומקבל ... מניסיון: חוסר בניסיון מספק: לפעמים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם ביצע פעולה שלוש פעמים והגיע לאותה תוצאה, זה לא בהכרח מעיד על חוקיות. השפעה של זמן: ... להיות מוגבלת, הבנת ההיגיון שמאחורי פעולה מסוימת יכולה להוביל למסקנות מדויקות יותר. הבנת הסיבה מאחורי פעולה מסוימת מספקת בסיס טוב יותר לקבלת החלטות. לדוגמה, אם אדם מבין כיצד ... כאן אנו מבינים חוקיות על בסיס חזרות של מקרים. היגיון לוגי: מסקנות המתקבלות על בסיס חוקים לוגיים, כמו מתמטיקה או פיזיקה. היגיון מוחלט: מסקנה שהיא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או תצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו. סיכום לימוד מהניסיון הוא כלי ... לכל מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת להגיע למסקנות עקביות ועמידות יותר לאורך זמן. לפני שמסיקים מסקנה, יש לוודא שהיא מבוססת על הבנת ההיגיון ולא רק על ניסיון. הבנת ההיגיון תעזור לקבל החלטות טובות יותר ולהימנע ... את ההיגיון של הניסיון? איך ללמוד מניסיון של אחרים? איך להסיק מסקנות נכונות? לוגיקה והסקת מסקנות איך לא להסיק מסקנות שגויות? ללמוד מהניסיון מול ללמוד מההיגיון במהלך החיים, כל אדם לומד דברים שונים בדרכים שונות. ניתן ללמוד ... מהניסיון: חוסר בניסיון מספק - לעיתים אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנה מדויקת. לדוגמה, אם אדם עשה משהו שלוש פעמים וקיבל את אותה תוצאה, זה לא בהכרח אומר שכך זה תמיד יהיה. השפעה ... לו זמנית אך מזיקה בטווח הארוך. כאשר לומדים מההיגיון, ניתן להגיע למסקנות מדויקות יותר, מכיוון שהן אינן תלויות במספר מוגבל של תצפיות. הבנת ההיגיון מאפשרת לנו להסביר דברים בצורה ... הרבה מאוד מקרים שחזרו על עצמם. היגיון לוגי - כאשר אנו מסיקים מסקנות על בסיס חוקים לוגיים שאינם משתנים, כמו מתמטיקה וחוקי הפיזיקה. היגיון מוחלט - כאשר מסקנה היא נכונה בהכרח, ללא תלות בניסיון או בתצפיות, אלא מתוך מבנה החשיבה עצמו. סיכום למידה מהניסיון היא דרך ... מצב. לעומת זאת, הבנת ההיגיון שמאחורי הדברים מאפשרת לנו להגיע למסקנות חזקות יותר ועמידות לאורך זמן. לכן, בכל פעם שמסיקים מסקנה, רצוי לבדוק אם היא מבוססת על ניסיון בלבד, או שהיא נובעת מהבנה עמוקה של ההיגיון. הבנה זו תסייע לנו לקבל ... של עצמך? איך ללמוד מניסיונם של אחרים? תהליכי למידה, תהליכי הסקת מסקנות, התמכרות לסוכר, התמכרות למתוק, דיאטה קטוגנית, אין מספיק תצפיות, בעיתיות בלמידה מניסיון, סוגים של היגיון, ... מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? התנסות עצמית, התנסות אישית, הסקת מסקנות לוגיות, איך לנתח תצפיות? לוגיקה והסקת מסקנות, איך לא להסיק מסקנות שגויות? איך לא להסיק מסקנות לא נכונות? איך לא לטעות בהסקת מסקנות? איך להסיק מסקנות נכונות? איך להגיע למסקנות נכונות? איך לנתח סיבתיות? האם יש מספיק תצפיות? תצפיות לאורך זמן, הסקת מסקנות על בסיס תצפיות,
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3
... לא שווה כלום אני לא רוצה לחשוב שאני לא שווה כלום אם אחשוב שאני לא שווה כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאחשוב שאני לא שווה כלום על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי ... רוצה שאנשים לא יעריכו אותי אני רוצה שאנשים יעריכו אותי יהיה לי רע אם אנשים לא יעריכו אותי אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאנשים לא יעריכו אותי. על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי ... טוב מאחרים אני רוצה להיות כמו אחרים או יותר טוב מהם אם אהיה פחות טוב מאחרים, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני פחות טוב מאחרים על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול ... אם אכשל במבחן אני אאכזב את עצמי אני לא רוצה לאכזב את עצמי אם אאכזב את עצמי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני מאכזב את עצמי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי לשאול ... אני לא רוצה להרגיש שאני מאכזב את ההורים שלי אם ארגיש שאני מאכזב את ההורים שלי ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני אאכזב את ההורים שלי על המחשבה הזאת אפשרי וכדאי ... העצמי שלי אני לא רוצה לאבד את הביטחון העצמי שלי אם אאבד את הביטחון העצמי שלי, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בבחינה (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל במבחן, כדי לא להרגיש רע מכך שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי על המחשבה הזאת אפשרי ... לא למדתי מספיק טוב למבחן מאחר שלא למדתי מספיק טוב למבחן אכשל במבחן אני לא רוצה להיכשל בבחינה, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בבחינה + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בבחינה. על המחשבה הזאת ... של הבחינה מאחר שאני לא מבין מספיק טוב את החומר של הבחינה, אכשל בבחינה אני לא רוצה להיכשל בבחינה, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בבחינה + אני לא רוצה את זה, לכן אני מפחד להיכשל בבחינה. על המחשבה הזאת ...
פחד מכישלון בלימודים / חרדה מכישלון בלימודים / פחד להיכשל בלימודים / חרדת כישלון בלימודים - איך לטפל בפחד מכישלון בלימודים, מפחד להיכשל בלימודים, איך להתמודד עם פחד לא להצליח בלימודים, לא רוצה להיכשל בלימודים, חושש מכישלון בלימודים, טיפול בלחץ מכישלון בלימודים, להתגבר על דאגה מכישלון בלימודים, לשלוט בלחץ בלימודים - הדרכה למטפלים / תיאור מקרה טיפולי @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 2
... זה שנכשלתי עד עכשיו המון בלימודים, זה אומר שזה יחזור על עצמו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... בדברים זה שאני תמיד נכשל בדברים, יגרום לכך שאכשל גם עכשיו אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... מאוד קשים מאחר שהלימודים מאוד קשים, זה אומר שאכשל בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... לא אצליח במבחנים אם לא אצליח במבחנים, לא אצליח בלימודים אני לא רוצה להיכשל בלימודים, כי אני חושב שזה יעשה לי רע מסיבה כלשהי (שצריך לברר אותה) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני חושב שיש סיכוי שאכשל בלימודים + ... אני רוצה שיאהבו אותי ואני לא רוצה שלא יאהבו אותי אם לא יאהבו אותי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... אשנא את עצמי אני לא רוצה לשנוא את עצמי אני חושב שאם אשנא את עצמי יהיה לי רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ... לא רוצה להיות בטוח שלא יצא ממני כלום אם אהיה בטוח שלא יצא ממני כלום, ארגיש רע אני חושב שיש אפשרות שאכשל בלימודים (צריך לבדוק את הסיכוי האמיתי לכך) מסקנה שיוצרת פחד וחרדה: אני מפחד להיכשל בלימודים, כדי לא ...
נשמה / תודעה עצמית / "אני" - מהו ה"אני" של האדם? מהי הנשמה? מהי תודעה עצמית?
... לא יכולה להגיע משום מקום שנמצא מחוץ לאני. התשובות כולן מגיעות מתוך האני של האדם. מסקנה: התשובה לכל השאלות האפשריות נמצאת בתוך האני. האני של האדם מכיל בתוכו כל תשובה שהאדם יוכל אי פעם לדעת אותה. מסקנה: אם יבין האדם את מהות האני בשלמות, הרי שממילא הוא יודע את כל התשובות לכל השאלות. אם האדם מבין את מהות האני שמכיל את כל התשובות ושממנו באות כל התשובות, הרי שממילא יש לו תשובות לכל השאלות. מסקנה מעשית: על האדם לשבת ולחקור עם עצמו את משמעות האני שלו. על האדם לנסות להבין את מהות האני שלו. הבנת ... עצמה מהווה בכל רגע את כל הדברים כולם. מהותה של המציאות ממלאת את כל הדברים כולם. מסקנה: מהותו של האני = מהותה של המציאות = מהותם של כל הדברים כולם. מאחר שכל דבר שקיים המציאות מהווה אותו, ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 12 - האם לכל מוגבל יש מגביל עד המגביל הראשון שאינו מוגבל?! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... העולם דווקא בצורה שהוא כרגע, או שמא הוא היה יכול לברוא את העולם בצורה אחרת? נשאל גם: האם הבורא בכלל היה מוכרח לברוא את העולם, או שמא הוא היה יכול שלא לברוא אותו? מסקנה: או שהבורא לא ברא את העולם, או שהבורא הוגבל לברוא את העולם בכלל, ודווקא כפי מה שהוא בפרט. הוכחה 3: רצונו של הבורא, מעיד על ... עוד יותר: כל דבר מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. כל דבר מוגבל על ידי ההפך של עצמו השונה ממנו. ברגע שהבורא מוגדר כבלתי מוגבל, הרי שהוא מוגבל על ידי ההגדרה של עצמו. מסקנה: גם בורא בלתי מוגבל הוא מוגבל בצורה כלשהי, ואם כן מי הגביל אותו?! הוכחה בכיוון הנגדי: כל דבר בעולם הוא אינו מוגבל, אלא יכול ... דהיינו, שולחן ולא כסא וכיוב. לכל בלתי מוגבל יש מאפשר אחר. לדוגמה נגר שמאפשר לשולחן לא להיות מוגבל להיות עץ, אלא מאפשר לו להיות בלתי מוגבל ולהיות גם שולחן כנל. מסקנה: לכל בלתי מוגבל יש מאפשר, דהיינו, גורם שמאפשר לו להיות מה שהוא ולא משהו אחר. ואכ גם אם נאמר שאלוהים הוא אינו מוגבל, הרי ... הוא גם אינו מוגבל ואינו מוכרח להיות מה שהוא אינו. דהיינו, הוא אינו מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא לא. ולכן, כל דבר בעולם, מסוגל להיות מה שהוא כפי מה שהוא ולא אחרת. מסקנה: כל דבר בעולם הוא גם מוגבל וגם בלתי מוגבל. מוגבל להיות מה שהוא. לא מוגבל ולא מוכרח להיות כל דבר אחר שהוא אינו הוא. ומכאן ...
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
NLP, סודות ה NLP, טכניקות NLP, שימוש במילה לא, מילות שלילה, קורס NLP, סדנת NLP, לשתול מחשבות, איך למכור את עצמך? לימוד NLP, NLP שיטות, ניתוב לשוני פיזיולוגי, אסטרטגיות שכנוע
... של האדם, וגורמים לו להסתכל עליה. זאת אומרת, המילים שליליות לא גורמות למוח להימנע מהן, אלא להדגיש את הפעולה שהיא מנסה למנוע. מסקנות ההסבר של אליעד מראה כיצד השימוש ... האצבע, אתה רואה את האצבע, כולם? אתם רואים שזה לא עובד מולו? אל תסתכלו לו על האצבע. נכון שאתם מסתכלים? אז המילה לא לא עובדת. מסקנה, המילה לא לא עובדת כי בלתי אפשרי ... למישהו לדעתי או אני רוצה, או אני חושב אתה בעצם אומר לו תקשיב, זכותך לחשוב אחרת. יש זאת האמת ויש אני חושב וזה. ש: נו אז מה המסקנות? אליעד: כי אתה רוצה לשכנע אותו. אם ... מה זה הוכחה? סליחה, אני אמרתי לך לא להסתכל על העט? את רואה אותו? ש: אני הסתכלתי, כן. אליעד: אל תראי אותו, את רואה אותו? מסקנה המילה אל לא אפקטיבית. המוח לא תופס את המילה אל או לא. למה זה קישקושציה? טוב, מישהו הבין את ההוכחה? הוכחה, עובדה, הנה אמרתי לך את המילה לא קרה כן, הגעתי למסקנה המוח שלך לא תופס את המילה לא. ש: כן, ... אותה. אליעד: אם אני אגיד לך אל תדפוק את הראש בקיר. אתה רואה אתה לא דופק אותו ואם אני אגיד לך תדפוק את הראש בקיר גם לא עובד, מסקנה , המוח לא תופס את המילה כן. זה משהו ... מה שהוא היה צריך להגיד הוא לא אמר. אבל זה עניין אחר. בכל מקרה בפשטות, הוא לקח מקרה פרטי, אמר אתה רואה? המילה לא לא עובדת. מסקנה, המוח לא מעבד את המילה לא. מזה ...
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
טיפול ב OCD, מטפל ב OCD, לטפל ב OCD, טיפול במחשבה טורדנית, לטפל במחשבה טורדנית, מחשבה כפייתית, מחשבה מטרידה, מחשבה מציקה, מחשבה רעה, מחשבה מפחידה, ללמוד אימון אישי, חלק 1
... טיפה אחת של אמת. ש: זה מה שהיא אומרת. אליעד: תגיד בסדר אוקי, מסקנה אם את אומרת שמופיעות לך בראש מחשבות שאין בהם אפילו טיפה אחת של אמת מסקנה את שקרנית, נכון יפה היא תגיד תראה אני שקרנית ואני צריכה לטפל בזה, יפה בבקשה מהיום תחליטי החלטה עקרונית אני יותר לא ... הזאת תלך זאת העסקת חבילה, אם את בטוחה שהמחשבה הזאת היא שקר מסקנה אם אתה תחשוב מחשבות שהם רק אמת משאר התחומים גם המחשבה הזאת תעוף, תגיד לה את יודעת למה המחשבה הזאת באה למרות שהיא ... שזאת לא האמת?, כן, אתה בטוח שאין בזה אפילו טיפה אמת?, כן אוקי מסקנה אתה צריך להרגיל את עצמך בכל שאר תחומי החיים לא לשקר בכלל, אתה אומר לה אם מעכשיו תרגילי את עצמך לא לשקר בשום דבר ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מבוא ללימוד אימוני כושר - סוגים של מידע, תהליכי הסקת מסקנות, ידע מבוסס היגיון, ידע מבוסס ניסיון, ידע מבוסס מחקרים, טעויות של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, ההסמכה של אליעד כהן, כושר ופיתוח גוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מסקנה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מסקנה, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושא מסקנה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 21:31:03 - wesi1