אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מלחמה ✔חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
וכאן ניתן עוד נקודת מבט, לגבי השאלה המפורסמת של, למה באמת יש אנטישמיות בעולם? האם אנטישמיות באמת נובעת מקנאה? למה העולם בעד החמאס ולא בעדינו? איך זה יכול להיות שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ועדיין מאשימים אותנו בפשעי מלחמה? וכולי עם כל ההטיות השונות של אותה השאלה בצורות שונות כאלו ואחרות.

ועל הדרך נשיב גם לשאלה, האם ועד כמה עלינו להתחשב במה יגידו אומות העולם? אם במסגרת הלחימה בטרור, יהרגו גם חפים מפשע בזמן מלחמה וכולי.

אז ראשית נסביר ונחדד את המבנה של השאלות הנ"ל ובכך נחדד עוד יותר את אחת התשובות לשאלה הנ"ל. והנחות היסוד של השאלה הן כדלקמן:

1 - אנשים אמורים לאהוב את מי שמתנהג טוב.

2 - אנחנו מתנהגים טוב יותר מכולם בהקשר של מוסריות ואי פגיעה בחפים מפשע וכולי.

3 - שונאים אותנו.

ומכאן נובעת עוצמת השאלה בצורה הכי חזקה שיש, איך זה יכול להיות שמצד אחד אנחנו כ"כ מוסריים ומתנהגים במוסריות? שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ושאנחנו חסידי אומות העולם ואנחנו הצדיקים בסדום העולמי ושאנחנו לא פוגעים בחפים מפשע וכולי, ולמרות זאת העולם כ"כ שונא אותנו והעולם דווקא אוהד את החמאס והעולם בעד החמאס ובעד הטרור? איך זה יכול להיות? זה ממש לא הגיוני שלמרות שאנחנו כ"כ טובים לעומת החמאס, העולם שונא אותנו ולא את החמאס וכולי. אז איך זה יכול להיות?

אז התשובה הפשוטה והלא נכונה לכך, היא שהעולם שונא יהודים, אנטישמיות, מקנאים בנו, אנחנו הקורבן, כולם נגדנו לא משנה ומה ואיך, אנחנו העם הנבחר, אלוהים מעניש אותנו וכיו"ב. ולכן לא משנה כמה ננסה להיות טובים ולהתחשב במה שיגידו, אז למרות זאת העולם יהיו נגדנו.

ומכך נובע שעלינו בכל זאת ולמרות הנ"ל, עלינו להתמיד בהסברה עולמית ולנסות להיות עוד יותר מוסריים וכולי, כדי שאולי בכל זאת העולם יראה כמה אנחנו טובים ולא רעים והעולם לא ישנא אותנו. כי אולי אין לנו הסברה טובה ואולי העולם לא רואה כמה אנחנו טובים ולא רעים וכולי.

וההסבר היותר מדוייק לכל הנ"ל, הוא שלא נכון לומר שלמרות שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו, אלא כן נכון לומר שבגלל שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו. ותכניסו את זה טוב טוב לראש ושלא יעבדו עליכם, לא שונאים אותנו למרות שאנחנו הצבא הכי מוסרי, אלא שונאים אותנו בגלל שאנחנו הצבא הכי מוסרי. ואני אסביר.

ואחדד, שמה שאומר כאן, זאת נקודת מבט, שאין בה כדי למצות את כל הסיבות ואת כל מה שיש לומר לגבי הנושא, אבל בהחלט זאת נקודת מבט שרוב העולם לא מבינים אותה ולכן נחדד אותה. שההפך הוא הנכון. ולא נכון לומר ששונאים אותנו, למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא נכון לומר ששונאים אותנו בגלל שאנחנו כ"כ טובים. ואני אסביר את ההיגיון בטענה הנ"ל.

והרעיון הוא, שהעולם אכן אוהב את מי שהעולם חושב שהוא הטוב בסיפור. וזה אמת לומר שאנחנו אכן מתנהגים בצורה יותר טובה מאשר החמאס וכולי. אבל מה שצריך להבין זה, שברגע שאנחנו מתנהגים כ"כ טוב לחמאס, זה גורם לעולם לחשוב שאנחנו הרעים במלחמה בחמאס. ולכן העולם שונא אותנו. דהיינו, העולם שונא אותנו בגלל שהוא חושב שאנחנו הרעים בצד של הסיפור. והעולם חושב שאנחנו רעים דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. אבל איך זה יכול להיות?

וההסבר הוא, שאנשים מפרשים סיטואציות בדרך של השתקפות עצמית ובצורה פשוטה ולא מתוחכמת. דהיינו, כאשר אנחנו רואים סיטואציה, ש X עושה משהו, אנחנו נניח ש X עושה את מה שהוא עושה, מהסיבות שאנחנו היינו עושים את אותו ה X, אם אנחנו היינו עושים את אותו ה X.

לדוגמה, אנחנו מניחים שבן אדם צועק צעקות של כאב, כי כואב לו. אנחנו מניחים שבן אדם אוכל, כי הוא רעב. אנחנו מניחים שבן אדם בוכה, כי הוא עצוב וכולי. כי איך אנשים מפרשים אנשים אחרים? כאשר אנחנו רואים תופעה כלשהי, ואנחנו מנסים להבין את הסיבות של התופעה, אנחנו עושים השלכה עצמית ואנחנו מדמיינים שאנחנו עצמנו עושים את ההתנהגות שאנחנו רואים. ומכאן אנחנו משליכים את הפירוש על ההתנהגות של האדם האחר.

והנושא הזה של השתקפות עצמית, השלכה עצמית, איך אנשים מפרשים אנשים אחרים וכולי? זה כמובן נושא אחר שאין כאן מקומו. אבל במהות היא, אנשים בד"כ יטו לפרש את ההתנהגות שלך מנקודת המבט שלהם, כאילו הם עצמם מתנהגים את ההתנהגות שלך.

דהיינו, אם בן אדם מתנהג בצורה מסויימת, ויש מספר אפשרויות איך לפרש את ההתנהגות שלו, אנשים יעדיפו ויטו לפרש את ההתנהגות שלו, שהיא תהיה לפי הפירוש שהם עצמם היו מתנהגים כך, אם הם עצמם היו מתנהגים בהתנהגות הזאת. וזה כמובן נושא אחר וכולי.

אבל מכך נובע, שדווקא בגלל שהעולם לא מוסרי כמונו ודווקא בגלל שאנחנו הרבה יותר טובים מהם והרבה יותר מוסריים מהם וכולי, דווקא בגלל זה העולם חושב שאנחנו הרעים ולא הטובים. כי בעיני העולם, רק מי שהוא הרע בסיפור, רק הוא יתנהג בצורה שאנחנו מתנהגים כפי שתכף אסביר. ולכן לא שונאים אותנו למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא שונאים אותנו דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. שבגלל זה חושבים שאנחנו כ"כ רעים. והעולם שונא את הרעים ולכן שונאים אותנו, כי אנחנו מתנהגים כמו האנשים הכי רעים בעולם.

וההסבר לכך הוא, שההתנהגות והמוסריות שלנו, היא יוצאת דופן ואין בה שום היגיון אבולוציוני הישרדותי. כי בטבע החזק שורד ולא המוסרי שורד. ובטבע אין מוסריות, אלא יש רק הישרדות. והפעולות והצורה שבה אנחנו נלחמים, היא לא פעולה נטו הישרדותית, אלא היא גם מה שנקרא מוסרית, למרות שהיא גורמת לנו להרוגים וכולי. כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים וכדי לא לפגוע בחפים מפשע. ומאחר שההתנהגות שלנו, כ"כ לא הגיונית וכ"כ לא טבעית, לכן נראה שאנחנו דווקא הרעים בסיפור. כי ההסבר שאנחנו הרעים בסיפור, יותר הגיוני מההסבר שאנחנו הקורבן המוסרי בסיפור.

כי ניקח לדוגמה בחורה שנאנסת, האם ועד כמה היא תיזהר לא לפגוע בזה שאונס אותה תוך כדי שהוא אונס אותה? מה טבע האדם במקרה כזה? כמה היא תחמול ותיזהר לפגוע בזה שאונס אותה רק באופן מידתי ולא טיפה יותר מכך? כמה הנאנסת תסכים להיאנס כדי לא לפגוע באונס יותר מכמה שהוא מכאיב לה שהוא אונס אותה?

כמובן, שאם נראה תופעה שכזו, נסיק מכך שהוא כנראה לא אונס אותה, אלא מדובר על משחק כלשהו של "בי די אס אם" / סאדו מאזו וכיו"ב. כי בטבע האנושי, הנאנסת נגד רצונה לא מתנהגת כלפי זה שאונס אותה בצורה מוסרית וידידותית.

או ניקח לדוגמה בן אדם שנקלע לסיטואציה שבה הוא רואה 2 אנשים שרבים על חפץ כלשהו ושניהם טוענים לבעלות עליו. ואחד מהם מתנהג יותר בתוקפנות ועושה הכל כדי להשיג את החפץ וכדי לשמור עליו. והשני מתנהג בצורה יותר עדינה כדי להוציא את החפץ מידיו של השני. והשני עושה הכל כדי לא לפגוע בצד הראשון שטוען שהחפץ שלו. אם אנחנו נצטרך להחליט אינטואיטיבית של מי החפץ, מה נניח? נניח שהוא של האדם הראשון, שאומר "כולה שלי" ו"המוציא מחברו עליו הראיה".

יש בעולם שלנו מושג שנקרא לנהוג "מנהג בעל הבית". שזה אומר שיש התנהגות מקובלת של אדם בבית שהוא הבעל הבית שלו, ביחס לאיך שמתנהג אורח בבית. אם נראה שני אנשים בבית, האם נוכל לנסות לשער על בסיס ההתנהגות שלהם? מי בעל הבית ומי האורח? התשובה היא שכן, כי מי שנוהג מנהג בעל הבית, דהיינו, מתנהג יותר בחופשיות וכולי, הוא כנראה בעל הבית.

וכמובן שאפשרי להביא כאן עוד אין סוף דוגמאות, שמהותן היא, שבדרך כלל כשפוגעים במישהו בצורה שהנפגע חושב שהיא לא הוגנת, אז הנפגע מגיב בצורה לא מידתית ולא מוסרית בזה שפוגע בו. וניתן להביא עוד אין סוף דוגמאות לכך, שדווקא כאשר פושע בא לפגוע בקורבן חף מפשע, אז הפושע הרבה פעמים מהסס ולא רוצה לפגוע יותר מידי בקורבן. כי גם הפושע, הוא עדיין בן אנוש והוא גם מוסרי וכולי.

ולכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל. שטבע הקורבן הצודק, להגן על עצמו, בלי להתחשב בפושע שפוגע בו. וטבע הפושע, להציב לעצמו גבולות מוסריים כלשהם, כי גם לפושעים יש קווים אדומים וכולי.

אז ברגע שהעולם רואה אותנו מול החמאס, שמצד אחד הם כ"כ רעים ועושים דברים כ"כ רעים ומצד שני אנחנו כ"כ מרחמים עליהם, ומשתדלים שלא לפגוע בחפים מפשע תוך כדי לחימה, וכשהעולם רואה שאנחנו מעדיפים להיות מוסריים ושימותו חייל צהל, יותר מאשר שיפגעו האזרחים של האוייב, איך העולם אמור לפרש את הסיטואציה הזאת?

איזו מדינה לדעתכם, אם יורים עליה, לא מגיבה בירי חוזר למקום שממנו יורים עליה, כדי לא לפגוע בחפים מפשע? האם יש צדיק בסדום יותר מאיתנו? האם יש מדינה אחת בעולם שיירו עליה מתוך בית חולים ושהיא לא תגיב בירי חזרה לבית החולים כדי להגן על האזרחים שלה? האם יש מדינה שתדאג לאזרחי האוייב בזמן מלחמה? האם יש מדינה שתתנהג כ"כ במוסריות כלפי אלו שבאים להרוג אותה, גם במחיר וודאי של הרג של אזרחים וחיילים שלה? האם יש מדינה מותקפת שעסוקה כ"כ הרבה בהגנה ולא בהתקפה.

הרי ההגנה הכי טובה היא התקפה. אבל אצלנו אנחנו המקום הראשון בעולם בלפתח מערכות הגנה. כל העולם רוכש מאיתנו מערכות הגנה. אנחנו מומחים בלפתח מערכות הגנה. כיפת ברזל וכיו"ב. יש עוד מדינה שמפתחת כ"כ הרבה מערכות הגנה? האם אנחנו משתמשים יותר במערכות הגנה או במערכות התקפה? האם מערכות ההגנה שלנו, הן תוכנית הגיבוי שלנו, או שהן חלק ממדיניות ההכלה שלנו וכולי.

כל בר דעת שעיניו בראשו ושהוא לא מתוחכם מידי ושהוא לא שייך לעם החכם בעולם כמונו שאנחנו העם הנבחר הכי חכם בעולם, כל אדם רגיל ובן אנוש רגיל שאינו מפותח מוסרית כמונו, יבין תכף ומיד שכנראה אנחנו הרעים בסיפור. ושכל המוסריות שלנו, היא לא בגלל שאנחנו כ"כ טובים, אלא דווקא בגלל שאנחנו לא כ"כ רעים.

דהיינו, האדם הממוצע יחשוב, שאנחנו מוסריים, לא בגלל שאנחנו קורבנות מוסריים אלא דווקא בגלל שאנחנו פושעים עם ייסורי מצפון. כי בטבע האנושי, יש יותר פושעים מוסריים עם גבולות אדומים, מאשר קורבנות מוסריים שמרחמים ומשתדלים שלא לפגוע במי שפוגע בהם ושמוכנים להיפגע כדי לא לפגוע באופן לא מידתי במי שפוגע בהם.

מפה לשם ניתן להבין את המהות, שדווקא בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים וכולי, לכן העולם שונא אותנו. ואם נתנהג בצורה טבעית כמו שקורבנות רגילים מתנהגים, ואם לא ננסה להתחכם ולהיות יותר צדיקים מהאפיפיור, אז הגאונות שלנו לא תיראה כשיגעון. כי הגאון נראה כמשוגע בעיני רוב העם. ולכן ברומא תהיה רומאי וכולי.

ועוד אוסיף ואומר, שגם החמאס עצמם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם. ואני לא מדבר רק על נקודת המבט שהחמאס לא מפחדים מאיתנו כי אנחנו מרחמים עליהם, אלא אני אומר שהם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם.

כי לחמאס עצמם יש ספק אם הם צודקים או לא. ואם הם הקורבן או התוקף באירוע הזה. וגם החמאס לא רוצים להיות התוקף אלא הם מעדיפים להרגיש שהם הקורבן בסיפור. וברגע שאנחנו מוסריים כלפיהם, אנחנו בעצם מחזקים אצלם את המחשבה שהם הקורבן. ובכך אנחנו מעודדים אותם עוד יותר להילחם בנו. כעונש על זה שהם הקורבן ושאנחנו התוקף.

ואיך הגענו עד הלום? איך העם היהודי שרד עד הלום? איך הוקמה המדינה? האם באמצעות רחמנות על האוייב? כמובן שלא. ופשוט אפשר ללמוד מעט היסטוריה ולראות את הגישה שבה במחיית זכר עמלק נאמר "אפילו תינוק בעריסתו". דהיינו, 0 רחמנות. והמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים והבא להורגך השקם להורגו. ובסיפורי התנך, במלחמת שאול בעמלק שאול קיבל עונש מאלוהים על כך שהוא נהג ברחמנות כלפי האוייב במקום באכזריות. וכמו שנאמר "ונתן לך רחמים וריחמך", דהיינו, שאלוהים מצווה אותנו לא לחמול על האוייב (עיר הנידחת) ואז הוא ירחם עלינו.

וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם, שצריכים לדעת איך להתנהג עם מידת הרחמנות. ורחמי רשעים אכזרי ולפעמים אכזריות היא רחמנות ולפעמים רחמנות היא אכזריות. ואם הרופא ירחם על החולה שלא להכאיב לו, הוא יהרוג את החולה. ולכן יש רחמנות שהיא אכזריות וכולי.

אז לסיכומו של דבר, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? התשובה היא, ששונאים אותנו, בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים ולא למרות שאנחנו מוסריים. ואם נתנהג בדרך טבעית רגילה, שבה הקורבן מגן על עצמו בהתקפה ולא באין סוף הגנות כדי לא לפגוע באוייב, אז העולם ישנה את דעתו לגבינו ויבין שאנחנו כאן הקורבן וכולי.

והנמשל הפנימי של כל הנ"ל הוא, שלפעמים, X לא קורה למרות Y, אלא X קורה דווקא בגלל Y. ולפעמים מה שנראה לאדם שזו תוצאה של משהו, זאת בכלל הסיבה של משהו. לדוגמה, אולי יש לך חרדה? בגלל שכל כך טוב לך ולא למרות שכל כך טוב לך. או אולי אתה כועס על מישהו, בגלל שאתה כ"כ אוהב אותו ולא למרות שאתה כ"כ אוהב אותו. ויש כאן עוד המון דוגמאות שאפשרי להביא.

אבל מהות המסר היא, לחקור אמונות שאומרות ש X קורה למרות Y, אולי ההפך הוא הנכון? אולי X קורה בגלל Y. אז? שלא תעבדו על עצמיכם...
מחיר אמת התגברות על קנאה איך לפרש סיטואציה צורות שונות סאדיזם סאדו מאזו מנהג בעל הבית הסיבה של משהו עונש מאלוהים דמיון אמנת זנבה אנטישמיות ה 7 באוקטובר הכלה המלחמה בחמאס העולם הצבא הכי מוסרי בעולם הצבא המוסרי בעולם השביעי באוקטובר השביעי לאוקטובר חוקי המלחמה חמאס חפים מפשע חרבות ברזל טרור יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יכולת הכלה למה שונאים אותנו למה שונאים את היהודים מדיניות ההכלה מוסר מוסרי מוסריות מוסריות צהל מחדל ה 7 באוקטובר מחדל ה 7 לאוקטובר מחדל השביעי באוקטובר מחדל השביעי לאוקטובר מלחמה מלחמה בטרור מלחמות פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעי מלחמה פשעים צבא צבא מוסרי צביעות צביעות העולם צהל צהל צבא מוסרי שונאים אותנו שנאה
ביבי או בני, להחליט לא להחליט, חוסר החלטיות, מנהיגות וקבלת החלטות, מה הפתרון לסכסוך עם הפלסטינים? לעשות שלום או לעשות מלחמה, הסכם שלום או מלחמה, המחיר של השלום, המחיר של המלחמה, המחיר של חוסר החלטיות, פוליטיקה, לקבל החלטה
ביבי או בני, להחליט לא להחליט, חוסר החלטיות, מנהיגות וקבלת החלטות, מה הפתרון לסכסוך עם הפלסטינים? לעשות שלום או לעשות מלחמה, הסכם שלום או מלחמה, המחיר של השלום, המחיר של המלחמה, המחיר של חוסר החלטיות, פוליטיקה, לקבל החלטה
... או בני, להחליט לא להחליט, חוסר החלטיות, מנהיגות וקבלת החלטות, מה הפתרון לסכסוך עם הפלסטינים? לעשות שלום או לעשות מלחמה, הסכם שלום או מלחמה, המחיר של השלום, המחיר של המלחמה, המחיר של חוסר החלטיות, פוליטיקה, לקבל החלטה מה האפשרויות לסיום הסכסוך עם הפלסטינים? אליעד כהן מציג שלוש אפשרויות מרכזיות ... שני הצדדים מפסיקים את המאבק על השטח, מוותרים כל אחד על משהו, ומגיעים להבנה וליציבות יחסית. האפשרות השנייה היא מלחמה כוללת - בה צד אחד מכריע לחלוטין את הצד השני, דבר שמסיים את הסכסוך בדרך אלימה וברורה. האפשרות השלישית, שהיא המצב הנוכחי, היא לא שלום ולא מלחמה, מצב ביניים שבו ממשיכים קצת להילחם וקצת לעשות שלום. לפי אליעד כהן, זהו בדיוק המצב שבו נמצאת ישראל כיום מול חמאס. מה המחיר של השלום ומה המחיר של המלחמה? אליעד כהן מדגיש שלכל החלטה יש מחיר. המחיר של השלום הוא ויתור של כל אחד מהצדדים על חלק מהרצונות שלו. למשל, ישראל תצטרך לוותר על חלק מהשטחים והפלסטינים יוותרו על חלק מדרישותיהם. מנגד, למלחמה גם יש מחיר, והוא כולל אבדות, פגיעות כלכליות, וסיכון עצום לאבד את השליטה או להיפגע קשות. אם ישראל תנהל מלחמה מלאה מול חמאס, היא עלולה לספוג אבדות כבדות, אך גם להכריע את הסכסוך באופן חד וברור. מה המחיר של חוסר ההחלטה בין שלום למלחמה? אליעד מסביר שהמחיר הכבד ביותר הוא של חוסר ההחלטה. כאשר לא מחליטים בבירור האם לפנות לשלום או למלחמה, המצב מתדרדר בהדרגה. מדי פעם מתקיימות התקפות קטנות, מדי פעם הסכמי הפסקת אש זמניים, ללא פתרון אמיתי ויציב. מצב זה של חצי שלום - חצי מלחמה מתמשך וגורם נזק לשני הצדדים. הוא מביא כדוגמה מצב שבו חמאס יורה טילים מידי פעם, אך לא ברמה שתאלץ ... אדם שלא סגור על זהותו, וכך ישראל פועלת מול חמאס בצורה לא ברורה ולא עקבית. איך הדילמה בין שלום למלחמה מתבטאת בחיי היומיום? הדילמה של שלום או מלחמה אינה מוגבלת רק לסכסוך הישראלי - פלסטיני, אלא קיימת גם בחיי כל אדם. אליעד מסביר שכל אחד מאיתנו נתקל ... כהן מציין כי הבחירה במי להצביע תלויה בגישת האדם ביחס לסכסוך עם חמאס. מי שחושב שהמחיר של שלום או מלחמה גבוה מדי ומעדיף את המשך המצב הנוכחי, ללא החלטה אמיתית, עדיף לו להצביע לבנימין נתניהו. לפי אליעד, נתניהו הבטיח פעמים רבות למוטט את חמאס אך בפועל נמנע מכך ובחר בדרך האמצע - לא שלום מלא ולא מלחמה מוחלטת. מצד שני, מי שחושב שיש להכריע - בין אם במלחמה כוללת או בשלום כולל או בשילוב של שניהם - צריך לבחור מנהיג שאינו נתניהו, כיוון שנתניהו ימשיך במדיניות של ... יוכל להימשך לנצח. הוא מעריך שבסופו של דבר, יגיע הרגע שבו אחד הצדדים יחליט לפנות לפתרון מלא - או למלחמה ברורה או לשלום ברור. הוא מציין כי ככל שהמצב הנוכחי יימשך, הוא כנראה יחמיר עד לנקודה שבה תתרחש מלחמה גדולה או הסכם שלום יציב. בסוף, האנשים ימאסו במצב הקיים ויכריעו לצד אחד ברור. כיצד מקבלים החלטה ברורה בחיים ... - אי אפשר לחמוק מתוצאות אי ההחלטה. כל אחד צריך להחליט האם הוא מוכן לשלם את מחיר השלום, מחיר המלחמה, או להמשיך לשלם את המחיר הכבד ביותר - מחיר חוסר ההחלטה. האם עדיף שלום או מלחמה? מה המחיר של חוסר החלטה? למי להצביע בבחירות? איך להחליט נכון? האם ביבי או בני גנץ? כיצד לפתור קונפליקטים? ...
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז המפלגות ... חכם ומנסה להיות זה שיוביל את המדינה. אך כאשר יש איזו צרה כללית, כגון לדוגמה כאשר הזמן הוא זמן מלחמה, או כאשר כל העולם מתגייס נגד מדינת ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על זכות הקיום של מדינת ישראל. כי כאשר המצב הוא מצב מלחמה, הרי שכולם מבינים שאם הם לא יתאחדו ככוח אחד להגן על המדינה, הרי שממילא לא תהיה מדינה, והם לא ... השלטון. ולכן האיומים שיש על מדינת ישראל, הם יוצרים איחוד דעות וכוחות משותף, של כאלו שבזמנים רגילים הם בעצמם נלחמים זה בזה. והמשמעות הרוחנית של העניין היא, כי כל אדם הוא בעצמו מדינה קטנה. כי בתוך כל אדם יש ... שהן הדעות השונות שיש בתוך האדם. וכאשר הימים כתיקונם, אז הכוחות השונים שבתוך האדם רבים זה עם זה ונמצאים במלחמה זה עם זה. כי בימים כתיקונם, כל הזמן יש בתוך האדם מלחמות פוליטיות בין הרצונות השונים שלו. כי רצון אחד רוצה שהאדם יעשה כך ורצון אחר רוצה שהאדם יעשה אחרת. וכל רצון רוצה להיות המנהיג. וכל דעה רוצה לנצח את הדעה האחרת שיש בתוך האדם. כך שהמלחמה הפוליטית, מתרחשת בתוך האדם עצמו. אלא, שבשעת מלחמה, כל הכוחות הפוליטיים עושים שלום זה עם זה, כדי לנצח את המלחמה. והכוונה היא, כי כאשר האדם מתבונן היטב אל תוכו, ורואה את המלחמה האמיתית שבה הוא נמצא, על ידי זה כל הרצונות וכל הכוחות וכל המחשבות של האדם, כולם מתגייסים לטובת ניצוח המלחמה הכללית שבה האדם נמצא. כי האדם נמצא במלחמה. מלחמה מתמדת בינו לבין המציאות. כי המציאות פועלת בצורה כלשהי שהאדם לא מבין אותה. וכאשר האדם נמצא בתוך מציאות שפועלת בצורה לא ברורה, על ידי זה האדם חווה כל הזמן תחושה של מלחמה. כי האדם צריך להילחם על כך שיהיה לו טוב. והאדם צריך להילחם על כך שלא יהיה לא פחות טוב ... לבין המציאות, הרי שהאדם היה לו טוב תמיד, והוא לא היה צריך להתאמץ כדי להרגיש טוב. אבל מחמת שיש מלחמה בין האדם לבין המציאות, לכן האדם כל הזמן צריך להתאמץ כדי להרגיש טוב וכדי ליהנות ולהרגיש שמחה. ושורש המלחמה של האדם במציאות, נובע מכך שהשכל של האדם נמצא במלחמה עם השכל של המציאות. כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ... את כל המציאות, וגם את האדם שבתוכה. וכאשר האדם תופש את עצמו כישות נפרדת מהמציאות, על ידי זה נוצרת מלחמה בין האדם לבין המציאות. כי מי שהוא חכם אמיתי, כאשר הוא רוצה איזה רצון, הוא זוכר שהרצון הוא לא ... הוא מבין שהכל אלו רק ביטויים שונים של המציאות. ועל ידי ההבנה הזאת, האדם חי בשלום עם המציאות ולא נלחם בה. אלא, שכאשר האדם תופש את עצמו כנפרד מהמציאות, על ידי זה האדם נמצא במלחמה בינו לבין המציאות. כי יש את התהליך הכללי של המציאות. ויש גם את האדם עצמו שהוא יש לו את ... מסתכל על עצמו בתוך המציאות, מנקודת מבט חיצונית למציאות שבה הוא כאילו לא קיים כלל, על ידי זה נוצרת מלחמה בין האדם לבין המציאות. כי אז האדם כל הזמן צריך להילחם על הרצון העצמי שלו ועל הקיום העצמי שלו. וכאשר האדם מרגיש ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר האדם ... הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש מלחמה שמאיימת על האדם, על ידי זה הכוחות שיש בתוך האדם מבינים שאם הם רוצים לשרוד ולא להיעלם, עליהם לעשות ... דיכאון עמוק וכיוב, אפילו לפעמים לסף יאוש ומחשבות אובדניות של התאבדות וכיוב, אז האדם בעצם מבין שהוא נמצא בשעת מלחמה קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ... הכוחות וכל הרצונות וכל המשאבים של האדם מוקדשים לכך שהאדם רוצה להיות מאושר, על ידי זה האדם מנצח את המלחמה, ומצליח להיות מאושר באמת. ואחרי שהאדם מנצח את המלחמה הכללית, על ידי זה ממילא יש שלום גם בתוכו. כי אחרי שהאדם מנצח את המלחמה שיש בין האני שלו לבין האני של המציאות, על ידי זה לא רק שיש שלום בין האני של האדם לבין האני של המציאות, אלא שיש שלום גם בתוך הרצונות השונים של האני של האדם. ועיקר ניצוח המלחמה שיש בין האדם לבין המציאות, הוא על ידי זה שהאדם עושה שלום בינו לבין המציאות. כי כדי לנצח את המלחמה, לשם כך צריך לעשות שלום. כי כל זמן שאין שלום, תמיד תהיה אפשרות שתהיה מלחמה בעתיד. וכדי לנצח את המלחמה, לשם כך צריך לעשות שלום. אבל צריך שהשלום יהיה שלום אמת. כי יכול להיות שלום של שקר, שאחריו תבוא מלחמה גדולה. ולכן צריך שיהיה שלום של אמת, שבו שורש המלחמה נעלם לגמרי. והדרך להשיג שלום אמת, הוא על ידי האמת עצמה. כי האמת יוצרת שלום. כי כדי שתהיה מלחמה, לשם כך צריך האדם לשקר. כי אי אפשר לנהל מלחמה, כאשר האדם מחובר אל האמת. כי כאשר האדם מחובר לנקודת האמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד, וממילא לא שייכת מלחמה. אבל כאשר האדם חי בשקר ומשקר את עצמו ואת סביבתו, על ידי זה נדמה לאדם שהוא נפרד ושונה משאר ... שכל אמיתי, הוא היה מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, לשם כך צריך להסתכל על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה ... נוצר שלום בתוך האדם עצמו. ואחרי שיש שלום בין האדם לבין המציאות וגם בתוך האדם עצמו, גם אז יש מלחמות בין הרצונות בתוך האדם עצמו. אלא שאז המלחמות האלו הן לא יותר מאשר משחק שיוצר הנאה וכולי...
ביבי הכי רע, ביבי הכי טוב, מלחמה בטרור, למה כולם נגדנו? נחישות, פיגועי טרור, שלום או מלחמה, הססנות, חוסר החלטיות, חוסר מנהיגות, ימין או שמאל, בנימין נתניהו, גל הטרור, לנצח את הטרור
ביבי הכי רע, ביבי הכי טוב, מלחמה בטרור, למה כולם נגדנו? נחישות, פיגועי טרור, שלום או מלחמה, הססנות, חוסר החלטיות, חוסר מנהיגות, ימין או שמאל, בנימין נתניהו, גל הטרור, לנצח את הטרור
ביבי הכי רע, ביבי הכי טוב, מלחמה בטרור, למה כולם נגדנו? נחישות, פיגועי טרור, שלום או מלחמה, הססנות, חוסר החלטיות, חוסר מנהיגות, ימין או שמאל, בנימין נתניהו, גל הטרור, לנצח את הטרור האם ביבי הוא ראש ... שהבעיה המרכזית עם נתניהו היא חוסר נקיטת העמדה והססנותו. לדבריו, נתניהו לא מחליט האם הוא רוצה לעשות שלום או מלחמה, ולכן יוצר מצב שבו אין פתרון ברור. הוא מביא דוגמאות רבות: בצוק איתן, נתניהו חיכה 50 ימים לפני שהגיע ... וחוסר פתרון, שבו האזרחים אינם יודעים לאן הממשלה לוקחת אותם, וזה המצב הכי גרוע שיכול להיות. מצב של לא מלחמה ולא שלום מביא למצב הישרדותי מתמשך שבו הציבור לא יכול לחיות בנחת. למה חוסר החלטיות יכול להיות דווקא דבר ... אליעד מסביר גם את הצד השני של המטבע: אם מניחים מראש שאין אפשרות אמיתית להגיע לשלום מלא או לנצח מלחמה באופן מוחלט, יכול להיות שדווקא החוסר החלטיות של נתניהו היא הדבר הכי טוב. במצב שבו כל פעולה קיצונית (שלום או מלחמה) עלולה לגרום לנזקים גדולים, היכולת של נתניהו לתמרן בין כל האפשרויות בצורה זהירה ובלתי מחייבת, אולי דווקא מביאה לתוצאה ... רע, אלא מדגיש שזה תלוי בהנחות היסוד של כל אדם. אם האדם מניח שיש פתרון אפשרי (או בשלום או במלחמה), אז חוסר ההחלטיות של נתניהו היא הדבר הכי גרוע שיש, כיוון שהיא משמרת מצב בלתי אפשרי שבו אין פתרון. ... פועלת מתוך הצדקה מלאה. האם יש פתרון אמיתי למצב הביטחוני? אליעד מסביר לעומק שאין פתרון מוחלט, לא בשלום ולא במלחמה. לדבריו, המצב הישראלי הוא של חוסר ברירה תמידית, ולכן נתניהו אולי מתפקד הכי טוב שאפשר בתוך המגבלות הקשות האלה. ... פשוטה: הכל תלוי בהנחות היסוד של האדם שמסתכל על הדברים. אם האדם מאמין שיש פתרון אמיתי (או בשלום או במלחמה), נתניהו הוא הגרוע ביותר בגלל חוסר ההחלטיות שלו. אם האדם מאמין שאין פתרון אמיתי ושכל בחירה חד - משמעית ... האם ביבי הוא ראש ממשלה טוב או רע? איך לנצח את הטרור בישראל? למה העולם נגד ישראל? שלום או מלחמה, מה עדיף לישראל? מה גורם לחוסר ההחלטיות של נתניהו? האם יש פתרון אמיתי למצב הביטחוני?
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
כיפת ברזל כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון
... כאסון לאומי, טילים נגד טילים, איך להילחם בטרור? האם לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הכי טובה היא ההתקפה, להיות פושע מלחמה, לבצע פשעי מלחמה, לעשות הסכם שלום, לשחוט פרות קדושות, ההפך הוא הנכון למה מערכת כיפת ברזל נחשבת לאסון לאומי? אליעד כהן טוען ... אבסורדית. אליעד ממליץ בצורה ברורה להתנער מהפחד הזה ולהגיב באופן בלתי מתפשר - הוא אף מגדיר זאת כלבצע פשעי מלחמה או להיות פושע מלחמה במובן ההגנתי, על מנת להגן על אזרחי המדינה. כיצד אפשר ליישם את הרעיון של התקפה במקום הגנה? אליעד מציע ... האמיתית לכך שמערכת כזו של תגובה התקפית מוחלטת לא מיושמת בישראל, היא בגלל החשש של המנהיגים הישראלים להיחשב לפושעי מלחמה. הוא מצביע על ראש הממשלה או המנהיגים שמקבלים החלטות ביטחוניות, ואומר שהחשש שלהם לעתידם האישי גורם לכך שהם יעדיפו התגוננות על פני התקפה. אליעד מדגיש שאם מישהו באמת דואג למדינה, הוא צריך להיות מוכן שיכנו אותו פושע מלחמה כדי להגן על אזרחי המדינה שלו, וזו צריכה להיות ההחלטה הראשונה של מי שמקבל את ההחלטות במדינה. כיפת ברזל ... לפגוע בחפים מפשע? ההגנה הטובה ביותר היא ההתקפה איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מותר לשקר לעצמך? הפחד להיות פושע מלחמה האם טילים נגד טילים יעילים? חוצפה טובה, עזות פנים דקדושה, לשגע את המשוגע, להטיל ספק בשכל, מצח הנחש, מצח ...
מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור
מבצע עמוד ענן, המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, כיפת ברזל, שלום או מלחמה, מנהיגות, החמאס, הפסקת אש, פוליטיקה, מדינת ישראל, עופרת יצוקה, הגנה או התקפה, ללכת עד הסוף, מלחמה בטרור מה המשמעות הרוחנית של מבצע עמוד ענן לפי אליעד כהן? אליעד כהן משתמש במבצע עמוד ענן, שהתרחש בעזה, ... פנימיים של האדם ולדרך בה האדם מתמודד עם הקונפליקטים הפנימיים שלו. הוא מסביר שהאירועים המדיניים והצבאיים, כמו התקפה והגנה, מלחמה ושלום, חפים מפשע וטרוריסטים, הם השתקפות מדויקת למאבקים הפנימיים בתוך הנפש של כל אדם. מה זה עמוד ענן ברמה ... השאלה העיקרית היא מדוע מבצע מודרני נקרא בשם תנכי זה. לפי אליעד, הדבר מרמז על כך שכל המציאות, כולל מלחמות, מטרתה לגרום לאדם להתבונן על החיים וללמוד מהם שיעורים פנימיים. מדוע לא הולכים עד הסוף במבצעים הצבאיים? אליעד מציין ... הרעים, ואדם חושש שאם יפגע ברצון אחד, הוא יפגע גם ברצון אחר, טוב יותר, שנמצא לצדו. זוהי האנלוגיה של המלחמה: הרצון לא לפגוע בחפים מפשע הוא הרצון לא לפגוע בחלקים טובים בנפש, שלעתים מכילים בתוכם או מסתירים את החלקים המזיקים. מהי מלחמה אווירית בתוך האדם? מלחמה אווירית, לפי אליעד, היא מצב שבו האדם מחליט חד - משמעית להילחם בכל מחשבה שלילית, ללא הבחנה וללא היסוס. ... להסתתר ולהתקיים. האם יש דרך לנצח את הטרור? אליעד מדגיש שהאדם חייב להחליט בין שתי אפשרויות קיצוניות: או ללכת למלחמה עד הסוף, או להיכנע ולהשלים עם המצב הקיים. אי אפשר להמשיך כל הזמן במצב ביניים, כי הדבר מוביל לסבל ... אומר אליעד, חייבים ללכת עד הסוף. אסור להתפשר או להשאיר ספקות. הדבר נכון הן ברמה הפנימית של האדם והן במלחמות ובמבצעים צבאיים. יש לבחור מטרה ברורה ולבצע אותה ללא רחמים, אחרת המלחמה תהיה חסרת תועלת ותחזור שוב ושוב. איך להתייחס לדילמה בין שלום למלחמה? אליעד מציע שאם אדם רוצה שלום פנימי, הוא חייב לקבל את המציאות כפי שהיא. אם הוא רוצה להילחם, עליו ... במציאות הפנימית והן במציאות החיצונית. מבצע עמוד ענן משמעות רוחנית איך להתמודד עם פחדים? האם אפשר לנצח את הטרור? מלחמה או שלום פנימי? כיצד לקבל החלטות חד - משמעיות? הגנה או התקפה? מהם חפים מפשע פנימיים?
חרבות ברזל - לעשות שלום או מלחמה? איך אנשים מאמינים בשלום למרות המלחמה? איך אנשים רוצים שלום, למרות אירועי ה 7 באוקטובר? השפעת המלחמה על הרצון בשלום? מלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? לעשות שלום עם הטרור
חרבות ברזל - לעשות שלום או מלחמה? איך אנשים מאמינים בשלום למרות המלחמה? איך אנשים רוצים שלום, למרות אירועי ה 7 באוקטובר? השפעת המלחמה על הרצון בשלום? מלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? לעשות שלום עם הטרור אז איך יכול להיות שיש אנשים שעדיין מאמינים בשלום עם ... ההיגיון בזה? והתשובה לכך היא, אירוע טרור, לא אמור בהכרח לגרום לאנשים לשנות את הרצון שלהם לעשות שלום או מלחמה. מה שכן, אירוע טרור, כנראה יגרום לאדם לשנות את הרצון שלו באופן כללי. לכל הפחות במובן של הקצנה לאו ... קורים אירועי ה 7 באוקטובר. בכל מקרה? מה שכן הגיוני לומר זה? שלא משנה לאיזה כיוון הולכים, שלום או מלחמה, בטוח נכון שצריכים לנסות לעשות משהו שונה ממה שעשו עד כה. אם רוצים שלום, שיתנו להם מדינה על מלא בלי שום הגבלות. ואם רוצים מלחמה, אז צריכים להפסיק להתייחס אליהם כבני ערובה שלנו שאנחנו צריכים לדאוג להם, אלא אנחנו צריכים לפעול להשמדה מלאה שלהם מתחת פני השמים, ולא רק למוטט / להחליש וכיוב. או שלום על מלא או מלחמה על מלא. אבל מה שבטוח נכון, זה לא לנסות שוב לעשות שוב מאותו הדבר שעשו קודם ולצפות לתוצאות שונות, ...
שלום / מלחמה / גוג ומגוג - מה *טוב* במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום?
שלום / מלחמה / גוג ומגוג - מה טוב במלחמה וכיצד ממנה צומח השלום? מלחמה. שלום. שדה הקרב של החיים. מה טוב במלחמות וכיצד מהן דווקא יגיע השלום? כל המלחמות כולן שיש בעולם, כולן נובעות מהמלחמה האמיתית שיש בתוך הראש והמחשבה של אלו שיוזמים את המלחמות ושמשתתפים בהן. המלחמה העיקרית שבה משתתף האדם, היא המלחמה שיש בתוך עצמו. מלחמה = התנגדות = קונפליקט = פירוד = חוסר הסכמה = ספקות = חוסר וודאות. ישנם בני אדם שבתוכם מתרחשת מלחמת גוג ומגוג ומלחמת העולם השלישית. המלחמה באה לידי ביטוי בהמון צורות: מלחמה = כל אחד מהרצונות של האדם מושך לכיוון אחר = האדם נקרע בין הרצונות השונים ואינו מסוגל לקבל החלטות = האדם מרגיש תסכול / כעס וכיוב. מלחמה = דעות מנוגדות בתוך האדם = ספקות = האדם אינו יודע היכן האמת והיכן הטוב עבורו. מלחמה = תכונות שונות בתוך האדם מושכות את האדם כל אחת לכיוון אחר = האדם אינו יודע במה לבחור. מלחמה = חוסר קבלה של האדם את המציאות = התנגדות הרצון שלו למציאות. מלחמה = כל חוסר הסכמה וחוסר דעה אחידה שיש לאדם מול עצמו והמציאות. כל הספקות / חששות / פחדים / כעס / צער וכולי, כולם הם סוג של מלחמה. הקורבן כמובן הוא האדם עצמו. אז מה טוב במלחמה וכיצד דווקא ממנה יצמח השלום המיוחל? תשובה: מלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים לחדד את עמדותיו. כאשר אחד מהצדדים מתגבר, הצד השני מתגבר עוד יותר כנגדו. ככל שדעה אחת ורצון אחד מתגבר בתוך האדם, הרצון השני שכנגדו מתגבר עוד יותר. כך המלחמה הולכת וגדלה מרגע לרגע. עד ש? עד שמרוב המלחמה, כל הצדדים שנלחמים הורגים זה את זה והאדם שהיה באמצע שדה הקרב, ניצל ומגיע אל המנוחה ואל הנחלה, אל השלום המיוחל, שבו כל אלו שרבו זה עם זה כבר אינם. וכיצד זה קורה בפועל? על ידי המחלוקת והמלחמה שיש בין הדעות המנוגדות, בסופו של תהליך האמת מנצחת. שלום קר = מצב שבו הדעות המנוגדות שוכנות זו לצד זו אצל האדם. בכל פעם דעה אחרת שולטת. לפעמים ישנן מלחמות קטנות, אך בכל פעם אחד מהדעות מצליחה להשתיק את הצד השני. מלחמה לחיים ולמוות = הדעות נלחמות זו בזו, החלק השקרי שבדעות השונות נופל, החלק האמיתי של הדעות השונות נשאר = האמת = הטוב. כאשר הדעות ... להתחדד בתוך האדם עצמו. כדי שדעה תגן על עצמה ותקצין את עצמה עליה לחזק את עצמה בנקודה האמיתית שבה. המלחמה גורמת לדעות להגיע אל נקודת האמת שבהן, כדי להיאחז בה ולנצח את הדעה ההפוכה. המלחמה דוחפת את הדעות של האדם אל האמת. המלחמה מסתיימת כאשר 2 הדעות ההפוכות מגיעות של האמת המלאה האחת. האמת היא כמובן אחת, אין 2 אמת. הדעות מנוגדות ... מהן יש רק חלק של האמת ולא את כל האמת כולה. בכל אחת מהדעות יש גם אמת וגם שקר. המלחמה בין הדעות השונות דוחפת את המחשבה של האדם אל חיפוש האמת האחת, שהיא השורש של הדעות המנוגדות שבו. מחשבות ... נכונות בו זמנית = כל החלקים השונים של האמת שיש בכל אחת מהאפשרויות השונות = האמת המלאה. לסיכום: מתוך המלחמה עצמה יצמח השלום. משום שהמלחמה גורמת לכל אחד מהצדדים להקצין את עמדותיו. והקצנת עמדות אפשרית רק על ידי היאחזות באמת. כאשר מחפשים את האמת עד הסוף, בסופו של דבר רואים את התמונה המלאה, שבה לכולם יש מקום. מלחמה = שקר = תמונה חלקית = חלק של האמת המלאה = פירוד = שוני בין דבר לחברו = רע. ... דמיון בין דבר לחברו = טוב. אל תתפשר על שלום קר בין הדעות השונות שלך. חפש שלום מלא או מלחמה מלאה. כאשר תיערך מלחמה מלאה בין הדעות המנוגדות שבך, בסופו של דבר יגיע השלום המלא, כאשר האמת תצא לאור. אל תפחד מהמלחמה, כי האמת תביא לך את השלום המלא.
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור?
מוסריות, יפי נפש, למה לא להיות מוסרי? בעד ונגד מוסריות, מוסריות בזמן מלחמה, מוסריות והתנהגות חייתית, האם מוסריות היא התנהגות הישרדותית? איך לנצח את הטרור? מה שלא הולך בכוח הולך עם יותר כוח? פגיעה בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? האם כדאי לשמור על מוסריות בזמן מלחמה? האם בזמן מלחמה, כאשר ישנו אויב שפוגע בנו, יש מקום לשמור על מוסריות? אליעד מציע כי הבחירה בין מוסריות לבין הישרדות היא ... יעדיף להימנע ממעשים לא מוסריים, גם אם אלו יכולים להוביל למותו. הוא לא ירצה להפוך להיות כמו האויבים שהוא נלחם בהם, כמו חמאס או דאעש, וימשיך לשמור על צלם האנוש שלו גם בסיטואציות קשות. האם עלינו להיות מוסריים בכל ... הוא יתקוף, גם אם לא הייתה כוונה רעה מצד האדם. זהו המודל של הגונגל - ברגע שאתה מאוים, אתה נלחם כדי להישאר בחיים, בלי לחשוב על מוסריות. כך גם במקרה של אדם שנמצא בסיטואציה של מלחמה, אם אויב יורה עליו מתוך אזור אזרחי, הוא יכול להכות אותו בכל הכוח, בלי לחשוב על מה מוסרי או ... להישאר מוסרי במחיר חייו, זו זכותו, אך אין חובה כזאת בתנך או בדת. האם מותר לפגוע בחפים מפשע בזמן מלחמה? בהתאם לגישת הגונגל, אם אויב מהווה איום ויש אפשרות לחסל את האויב יחד עם משפחתו או מי שמסביבו כדי ... מקום להתחשב במוסר. כיצד הגישה הזו מתקשרת למאבק פנימי? אליעד מקשר את הגישה הזו גם למאבק פנימי, שבו האדם נלחם ברצונות, מחשבות טורדניות והרגלים רעים שמנסים לפגוע בו. כמו במלחמה חיצונית, לעיתים הפתרון לא יהיה מוסרי או נחמד, אלא פעולה נחרצת שמטרתה להפסיק את התקיפה הפנימית, גם אם היא ... האם אפשר להחיל את הגישה הזו גם על מאבק פנימי? המאבק הפנימי הוא גם קונפליקט שבו צדדים שונים באדם נלחמים ביניהם. לפעמים הדרך היחידה להפסיק את התקפות הרצונות או ההתמכרויות היא להשתמש בכוח פנימי ולסיים את ההתנהגות הלא רצויה, ... מוסרי או לבחור בהגנה עצמית על פי חוקי הגונגל. מוסריות בקרב הישרדות מול אידיאלים גישת הגונגל פגיעה בחפים מפשע מלחמה בטרור כוח מול הסכמה האם עדיין כדאי לשמור על מוסריות בזמן מלחמה? ברגע שנלחמים באויב מסוים, מישהו שרוצה לפגוע, עולה השאלה האם כדאי לשמור על מוסריות או לא. לדוגמה, האם כדאי לפגוע בחפים מפשע או לא, וכל פעולה שנתפסת כלא מוסרית - האם לעשות אותה בזמן קרב, בזמן מלחמה? התשובה לכך תלויה בשאלה מה יותר חשוב לאדם: למות בתור אדם מוסרי, או לנסות לשרוד בכל מחיר. מה קורה ... הוא יוכל לומר שהיה אדם מוסרי עד הסוף, אז כדאי לו מאוד לשמור על צלם האנוש שלו, גם בתוך מלחמה. הוא לא ירצה להיות כמו חמאס, הגיהאד או דאעש. הוא ירצה לשמור על רמה מוסרית גבוהה יותר, להימנע מפגיעה ... אותו, את אשתו, את ילדיו ואת מי שסביבו, אם מטרתך היא הגנה עצמית מוחלטת בלי להתחשב בשיקולי מוסר. כלומר, במלחמה ניתן, לפי גישת הגונגל, להיות לא מוסרי ולהכות בכל הכוח. כיצד הדבר מתקשר גם למאבק פנימי של האדם? באותו אופן שבו אדם נלחם באויב חיצוני, יש בתוכו אויבים פנימיים: רצונות, מחשבות טורדניות, הרגלים רעים והתמכרויות שמנסים לפגוע בו. לפעמים הדיבור הלוגי והמוסרי ... סביבו, ואף שימוש בתיאוריות מזעזעות של ניצול הדם שלהם. כוונת הדברים להדגיש את הכל מותר כאשר מישהו נמצא בגונגל ונלחם כדי לחיות. האם חייבים לנהוג באכזריות מוחלטת? לא נאמר שחייבים לחפש לבצע מעשים לא מוסריים סתם כך. הרעיון הוא שאם יש מצב הישרדותי של מלחמה, לא צריך להימנע מפעולות אכזריות רק בשל שיקולי מוסר. אם אפשר לפתור את הבעיה בשלום או הסכם, רצוי לנסות, אבל לא מתוך מחשבה שלאויב תהיה פחות מוטיבציה להילחם. כיצד הקונפליקט מופיע בכל אדם גם בלי קשר למלחמה ממשית? בתוך האדם עצמו יש מצבים שבהם חלקים שונים נלחמים ברצון הכללי שלו. הוא עלול להתמודד עם מחשבות שמפעילות עליו לחץ, תחושות שאינן הגיוניות, התמכרויות וכדומה, שלא מוכנות לדבר ... תמיד מוסרי או תמיד לא מוסרי. הקשר בין יחסים בינלאומיים למאבק פנימי הטענה היא שאפשר להשליך את המודל של מלחמה בגונגל גם על מאבק פנימי ברצונות ובמחשבות. מול גורם עוין שאתה חש שהוא תוקף, אפשר לבחור בדרך מצח הרצון מול מצח הנחש: להגיב בצורה אגרסיבית וקיצונית, בדיוק כפי שנלחמים באויב חיצוני שמתעקש לפגוע. בסיכומו של דבר, יש כאן הצגת שתי אפשרויות קיצון: - להיות מוסרי בכל מחיר, גם במחיר חיים. - לוותר על המוסר כאשר ישנה סכנת חיים ולהתנהג כמו חיה בגונגל. מוסריות ערכיות מלחמה בטרור פגיעה בחפים מפשע גישת הגונגל הישרדות מול אידיאלים התמודדות עם אויב פנימי כוח מול הסכמה מוסריות בקרב, מוסריות מול האוייב, מלחמה או שלום, דילמות ערכיות בצבא, צבא מוסרי, מה רע בלהיות מוסרי? האם להיות מוסרי? מוות למחבלים, אנחנו יותר טובים ... דאעש, מוסריות של בעלי חיים, התנהגות מוסרית אצל בעלי חיים, קודם כל חיה, חיה בדמות בן אדם, שלום או מלחמה, לפגוע בחפים מפשע, הסכם שלום, עונש מוות למחבלים
מלחמה - למה אנשים ששים אלי קרב? למה אנשים נהנים להילחם?
מלחמה - למה אנשים ששים אלי קרב? למה אנשים נהנים להילחם? אם נתבונן נראה כי יש בני אדם שהם ששים אלי קרב, וברגע שיש איזו מלחמה ואיזו מהומה, ישר הם מרגישים אושר ושמחה, והם רצים אל המלחמה מתוך חדווה ושמחה. ואם נתבונן נראה עוד, כי ישנם כאלו שהם חסרי מצב רוח וחסרי מעש, וברגע שהם שומעים על איזו מריבה ואיזו מלחמה, ישר האדרנלין שלהם זורם בדמם וישר הם מרגישים שמחת חיים ורצים אל המלחמה. ויש גם כאלו שהם רבים ביניהם לבין עצמם, אך בשעת מלחמה, יש כולם מתאחדים למען מטרה משותפת. והשאלה היא, איך מלחמה יוצרת אצל בני אדם שמחה? והעניין הוא, כי האדם רוצה להרגיש טוב. וכדי להרגיש טוב, לשם כך צריך האדם ... חי. והדברים האלו יוצרים אצל האדם חוסר מצב רוח וחוסר שמחת חיים. ולכן, יש כאלו שכאשר הם רואים איזו מלחמה ואיזו מריבה כלשהי, מיד הם מרגישים שמחה להשתתף במלחמה הזאת. משום שכאשר האדם נלחם, הוא מרגיש כאילו יש לו מטרה כלשהי. כי האדם נלחם רק עבור מטרות שנראות חשובות בעיניו. ולכן, כאשר האדם משתתף במלחמה, הוא מרגיש תחושת התעלות, כי אז הוא מרגיש שכאילו יש מטרה שלשמה הוא חי. כי יש כאלו שאם אין ... אם האדם היה מבין את המציאות, ממילא האדם היה מרגיש טוב, וממילא הוא לא היה צריך להילחם בכל מיני מלחמות מיותרות כדי להרגיש שיש משמעות לחיים שלו. אבל כאשר אין לאדם מושג למה הוא חי, בגלל זה כאשר הוא רואה איזו מלחמה ואיזו מהומה, הוא מרגיש את טעם החיים. כי כאשר האדם נלחם, הוא חווה את הטעם של משמעות החיים. והתשוקה של האדם להילחם, היא ביטוי של הרצון הפנימי יותר של האדם, שהוא להרגיש את טעם החיים ולהרגיש משמעות בחיים. והמלחמה נותנת את זה לאדם. והשלמות היא, כאשר האדם שואל את עצמו למה המציאות היא כפי מה שהיא. והאדם שואל ... ומבין את האמת, מהי באמת תכלית החיים. ואז ממילא האדם מרגיש אושר אמיתי, גם בשעת שלום ולא רק בשעת מלחמה.
אגו, גאווה, ענווה, מלחמה, שלום, הרמוניה, איזון - אגו טוב או רע? איך לחיות באיזון?
אגו, גאווה, ענווה, מלחמה, שלום, הרמוניה, איזון - אגו טוב או רע? איך לחיות באיזון? ובו יתבאר, העניין של האגו של האדם. מה ... ושכל אחד יפרש את תוכן הדברים, לפי הפירוש האישי שלו, למושג אגו. ומי שיתבונן יראה, כי בעולם שלנו, קיימת מלחמה שלמה, באגו של האדם. ויש סדנאות רבות וספרים רבים ותורות ותיאוריות ופילוסופיות שונות, שמנסות ללמד את האדם, כיצד הוא ... האדם, הוא האחראי לכך שיקרו לאדם בחיים שלו, גם דברים טובים וגם דברים רעים. ונתחיל מהדברים הרעים, שבגללם כולם נלחמים באגו. כגון לדוגמה, מלחמות אגו. שאנשים נלחמים למען האגו שלהם ומשחקי הכבוד ומשחקי השליטה שלהם. ומלחמה, גובה קורבנות משני הצדדים. ואנשים, בגלל האגו והגאווה שלהם, בגלל זה הם נלחמים במלחמות כאלו ואחרות, וגורמים נזק לעצמם ולסביבתם. ואם לא היה לאדם אגו, ואם לא היה אכפת לאדם, מי יגיד את ... רק בזכות זה יש טוב בעולם. ולמה? כי מצד האמת, כל דבר שהאדם משנה את המציאות, זה סוג של מלחמה עם המציאות. כגון לדוגמה אדם שלא רוצה לשאוב מים מהבאר, ואז הוא הולך ומשנה את המציאות, ונלחם בכך שאין לו מים בבית, והולך ומשקיע משאבים, וממציא את הברז, ושם לעצמו ברז מים בבית. שמצד אחד, זה סוג של מלחמה, כי האדם נלחם במציאות. כי המציאות, לא רצתה שיהיו לאדם מים זמינים בבית. אבל האדם נלחם במציאות, וסידר לעצמו מים בבית. והמלחמה הזאת, יצרה עבור האדם תחושה של טוב והנאה, מכך שיש לו מים בבית. ואם לא היה לאדם שום אגו בכלל, ואם לא היה אכפת לאדם שינצחו אותו, אז האדם לא היה נלחם בשום דבר בעולם. ואם הייתה באה מולו אש, הוא לא היה נלחם בה ולא היה בורח ממנה. כי הרי לא אכפת לו שינצחו אותו. והרצון להתגבר על האש שרוצה לשרוף אותך, ... הוא היה נכנע לרעב, ולא היה אכפת לו שהוא יהיה רעב ושהרעב יכניע אותו. אבל האדם עובד קשה מאוד, ונלחם בצורה קשה מאוד, ברעב שלו. כי האדם משקיע המון משאבים, כדי לא להיות רעב. כי המציאות, גורמת לכך שהאדם יהיה רעב. וזה סוג של מלחמה. כי האדם לא רוצה להיות רעב, אבל המציאות, כן גורמת לאדם להיות רעב. והמציאות נלחמת ברצון של האדם. שהאדם רוצה להיות שבע, והמציאות כל כמה שעות, גורמת לאדם להיות רעב. והאדם נלחם ברעב הזה, בנחישות, לאורך כל חייו. ואם לא היה לאדם שום אגו, ולא היה אכפת לאדם להיות מושפל ושינצחו ... והאדם לא רוצה את המציאות הזאת להיות במיטה, ואז הוא בוחר לקום מהמיטה וללכת למקום אחר. וזה סוג של מלחמה. כי הוא נלחם במציאות כפי מה שהיא באותו הרגע, ומשנה אותה לדבר אחר. וכל שינוי באשר הוא, הוא סוג של אגו ומלחמה. כי בעולם שלנו, יש חלקים שלמים, שנראה שיש בהם שלום ושהם לא נלחמים אחד בשני. אבל יש חלקים שלמים, שנראה שאין בהם שלום, ושהם כן נלחמים אחד בשני. כי במציאות שלנו, יש דברים שמשתנים כל הזמן, ויש דברים שכמעט ולא משתנים לעולם. והרעיון הוא, שאם ... הזמן יעשו שלום בינם לבין עצמם, הרי שאז לא יהיה יותר עולם. כי הרגעים של הזמן, הם כל הזמן נלחמים אחד בשני. כי יש אין סוף רגעים של זמן. ובכל רגע של זמן, יש משהו אחר, שונה משאר כל ... הזמן. שזה מה שיוצר את המשמעות של החיים בעולם. והרעיון, הוא פשוט מאוד. והוא, שאכן האגו יוצר את כל המלחמות וכל הרע שיש בעולם. כי בלי שום אגו, אין שום בעיה כלל. אבל מצד שני, בלי שום אגו, גם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מלחמה, איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מלחמה, איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, אימון אישי בסקייפ, קואצ'ר בנושאי מלחמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6641 שניות - עכשיו 30_08_2025 השעה 22:20:35 - wesi1