אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צביעות ✔חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
וכאן ניתן עוד נקודת מבט, לגבי השאלה המפורסמת של, למה באמת יש אנטישמיות בעולם? האם אנטישמיות באמת נובעת מקנאה? למה העולם בעד החמאס ולא בעדינו? איך זה יכול להיות שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ועדיין מאשימים אותנו בפשעי מלחמה? וכולי עם כל ההטיות השונות של אותה השאלה בצורות שונות כאלו ואחרות.

ועל הדרך נשיב גם לשאלה, האם ועד כמה עלינו להתחשב במה יגידו אומות העולם? אם במסגרת הלחימה בטרור, יהרגו גם חפים מפשע בזמן מלחמה וכולי.

אז ראשית נסביר ונחדד את המבנה של השאלות הנ"ל ובכך נחדד עוד יותר את אחת התשובות לשאלה הנ"ל. והנחות היסוד של השאלה הן כדלקמן:

1 - אנשים אמורים לאהוב את מי שמתנהג טוב.

2 - אנחנו מתנהגים טוב יותר מכולם בהקשר של מוסריות ואי פגיעה בחפים מפשע וכולי.

3 - שונאים אותנו.

ומכאן נובעת עוצמת השאלה בצורה הכי חזקה שיש, איך זה יכול להיות שמצד אחד אנחנו כ"כ מוסריים ומתנהגים במוסריות? שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ושאנחנו חסידי אומות העולם ואנחנו הצדיקים בסדום העולמי ושאנחנו לא פוגעים בחפים מפשע וכולי, ולמרות זאת העולם כ"כ שונא אותנו והעולם דווקא אוהד את החמאס והעולם בעד החמאס ובעד הטרור? איך זה יכול להיות? זה ממש לא הגיוני שלמרות שאנחנו כ"כ טובים לעומת החמאס, העולם שונא אותנו ולא את החמאס וכולי. אז איך זה יכול להיות?

אז התשובה הפשוטה והלא נכונה לכך, היא שהעולם שונא יהודים, אנטישמיות, מקנאים בנו, אנחנו הקורבן, כולם נגדנו לא משנה ומה ואיך, אנחנו העם הנבחר, אלוהים מעניש אותנו וכיו"ב. ולכן לא משנה כמה ננסה להיות טובים ולהתחשב במה שיגידו, אז למרות זאת העולם יהיו נגדנו.

ומכך נובע שעלינו בכל זאת ולמרות הנ"ל, עלינו להתמיד בהסברה עולמית ולנסות להיות עוד יותר מוסריים וכולי, כדי שאולי בכל זאת העולם יראה כמה אנחנו טובים ולא רעים והעולם לא ישנא אותנו. כי אולי אין לנו הסברה טובה ואולי העולם לא רואה כמה אנחנו טובים ולא רעים וכולי.

וההסבר היותר מדוייק לכל הנ"ל, הוא שלא נכון לומר שלמרות שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו, אלא כן נכון לומר שבגלל שאנחנו כ"כ טובים שונאים אותנו. ותכניסו את זה טוב טוב לראש ושלא יעבדו עליכם, לא שונאים אותנו למרות שאנחנו הצבא הכי מוסרי, אלא שונאים אותנו בגלל שאנחנו הצבא הכי מוסרי. ואני אסביר.

ואחדד, שמה שאומר כאן, זאת נקודת מבט, שאין בה כדי למצות את כל הסיבות ואת כל מה שיש לומר לגבי הנושא, אבל בהחלט זאת נקודת מבט שרוב העולם לא מבינים אותה ולכן נחדד אותה. שההפך הוא הנכון. ולא נכון לומר ששונאים אותנו, למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא נכון לומר ששונאים אותנו בגלל שאנחנו כ"כ טובים. ואני אסביר את ההיגיון בטענה הנ"ל.

והרעיון הוא, שהעולם אכן אוהב את מי שהעולם חושב שהוא הטוב בסיפור. וזה אמת לומר שאנחנו אכן מתנהגים בצורה יותר טובה מאשר החמאס וכולי. אבל מה שצריך להבין זה, שברגע שאנחנו מתנהגים כ"כ טוב לחמאס, זה גורם לעולם לחשוב שאנחנו הרעים במלחמה בחמאס. ולכן העולם שונא אותנו. דהיינו, העולם שונא אותנו בגלל שהוא חושב שאנחנו הרעים בצד של הסיפור. והעולם חושב שאנחנו רעים דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. אבל איך זה יכול להיות?

וההסבר הוא, שאנשים מפרשים סיטואציות בדרך של השתקפות עצמית ובצורה פשוטה ולא מתוחכמת. דהיינו, כאשר אנחנו רואים סיטואציה, ש X עושה משהו, אנחנו נניח ש X עושה את מה שהוא עושה, מהסיבות שאנחנו היינו עושים את אותו ה X, אם אנחנו היינו עושים את אותו ה X.

לדוגמה, אנחנו מניחים שבן אדם צועק צעקות של כאב, כי כואב לו. אנחנו מניחים שבן אדם אוכל, כי הוא רעב. אנחנו מניחים שבן אדם בוכה, כי הוא עצוב וכולי. כי איך אנשים מפרשים אנשים אחרים? כאשר אנחנו רואים תופעה כלשהי, ואנחנו מנסים להבין את הסיבות של התופעה, אנחנו עושים השלכה עצמית ואנחנו מדמיינים שאנחנו עצמנו עושים את ההתנהגות שאנחנו רואים. ומכאן אנחנו משליכים את הפירוש על ההתנהגות של האדם האחר.

והנושא הזה של השתקפות עצמית, השלכה עצמית, איך אנשים מפרשים אנשים אחרים וכולי? זה כמובן נושא אחר שאין כאן מקומו. אבל במהות היא, אנשים בד"כ יטו לפרש את ההתנהגות שלך מנקודת המבט שלהם, כאילו הם עצמם מתנהגים את ההתנהגות שלך.

דהיינו, אם בן אדם מתנהג בצורה מסויימת, ויש מספר אפשרויות איך לפרש את ההתנהגות שלו, אנשים יעדיפו ויטו לפרש את ההתנהגות שלו, שהיא תהיה לפי הפירוש שהם עצמם היו מתנהגים כך, אם הם עצמם היו מתנהגים בהתנהגות הזאת. וזה כמובן נושא אחר וכולי.

אבל מכך נובע, שדווקא בגלל שהעולם לא מוסרי כמונו ודווקא בגלל שאנחנו הרבה יותר טובים מהם והרבה יותר מוסריים מהם וכולי, דווקא בגלל זה העולם חושב שאנחנו הרעים ולא הטובים. כי בעיני העולם, רק מי שהוא הרע בסיפור, רק הוא יתנהג בצורה שאנחנו מתנהגים כפי שתכף אסביר. ולכן לא שונאים אותנו למרות שאנחנו כ"כ טובים, אלא שונאים אותנו דווקא בגלל שאנחנו כ"כ טובים. שבגלל זה חושבים שאנחנו כ"כ רעים. והעולם שונא את הרעים ולכן שונאים אותנו, כי אנחנו מתנהגים כמו האנשים הכי רעים בעולם.

וההסבר לכך הוא, שההתנהגות והמוסריות שלנו, היא יוצאת דופן ואין בה שום היגיון אבולוציוני הישרדותי. כי בטבע החזק שורד ולא המוסרי שורד. ובטבע אין מוסריות, אלא יש רק הישרדות. והפעולות והצורה שבה אנחנו נלחמים, היא לא פעולה נטו הישרדותית, אלא היא גם מה שנקרא מוסרית, למרות שהיא גורמת לנו להרוגים וכולי. כדי לא לפגוע בבלתי מעורבים וכדי לא לפגוע בחפים מפשע. ומאחר שההתנהגות שלנו, כ"כ לא הגיונית וכ"כ לא טבעית, לכן נראה שאנחנו דווקא הרעים בסיפור. כי ההסבר שאנחנו הרעים בסיפור, יותר הגיוני מההסבר שאנחנו הקורבן המוסרי בסיפור.

כי ניקח לדוגמה בחורה שנאנסת, האם ועד כמה היא תיזהר לא לפגוע בזה שאונס אותה תוך כדי שהוא אונס אותה? מה טבע האדם במקרה כזה? כמה היא תחמול ותיזהר לפגוע בזה שאונס אותה רק באופן מידתי ולא טיפה יותר מכך? כמה הנאנסת תסכים להיאנס כדי לא לפגוע באונס יותר מכמה שהוא מכאיב לה שהוא אונס אותה?

כמובן, שאם נראה תופעה שכזו, נסיק מכך שהוא כנראה לא אונס אותה, אלא מדובר על משחק כלשהו של "בי די אס אם" / סאדו מאזו וכיו"ב. כי בטבע האנושי, הנאנסת נגד רצונה לא מתנהגת כלפי זה שאונס אותה בצורה מוסרית וידידותית.

או ניקח לדוגמה בן אדם שנקלע לסיטואציה שבה הוא רואה 2 אנשים שרבים על חפץ כלשהו ושניהם טוענים לבעלות עליו. ואחד מהם מתנהג יותר בתוקפנות ועושה הכל כדי להשיג את החפץ וכדי לשמור עליו. והשני מתנהג בצורה יותר עדינה כדי להוציא את החפץ מידיו של השני. והשני עושה הכל כדי לא לפגוע בצד הראשון שטוען שהחפץ שלו. אם אנחנו נצטרך להחליט אינטואיטיבית של מי החפץ, מה נניח? נניח שהוא של האדם הראשון, שאומר "כולה שלי" ו"המוציא מחברו עליו הראיה".

יש בעולם שלנו מושג שנקרא לנהוג "מנהג בעל הבית". שזה אומר שיש התנהגות מקובלת של אדם בבית שהוא הבעל הבית שלו, ביחס לאיך שמתנהג אורח בבית. אם נראה שני אנשים בבית, האם נוכל לנסות לשער על בסיס ההתנהגות שלהם? מי בעל הבית ומי האורח? התשובה היא שכן, כי מי שנוהג מנהג בעל הבית, דהיינו, מתנהג יותר בחופשיות וכולי, הוא כנראה בעל הבית.

וכמובן שאפשרי להביא כאן עוד אין סוף דוגמאות, שמהותן היא, שבדרך כלל כשפוגעים במישהו בצורה שהנפגע חושב שהיא לא הוגנת, אז הנפגע מגיב בצורה לא מידתית ולא מוסרית בזה שפוגע בו. וניתן להביא עוד אין סוף דוגמאות לכך, שדווקא כאשר פושע בא לפגוע בקורבן חף מפשע, אז הפושע הרבה פעמים מהסס ולא רוצה לפגוע יותר מידי בקורבן. כי גם הפושע, הוא עדיין בן אנוש והוא גם מוסרי וכולי.

ולכל כלל יש יוצא מן הכלל, אבל זהו הכלל. שטבע הקורבן הצודק, להגן על עצמו, בלי להתחשב בפושע שפוגע בו. וטבע הפושע, להציב לעצמו גבולות מוסריים כלשהם, כי גם לפושעים יש קווים אדומים וכולי.

אז ברגע שהעולם רואה אותנו מול החמאס, שמצד אחד הם כ"כ רעים ועושים דברים כ"כ רעים ומצד שני אנחנו כ"כ מרחמים עליהם, ומשתדלים שלא לפגוע בחפים מפשע תוך כדי לחימה, וכשהעולם רואה שאנחנו מעדיפים להיות מוסריים ושימותו חייל צהל, יותר מאשר שיפגעו האזרחים של האוייב, איך העולם אמור לפרש את הסיטואציה הזאת?

איזו מדינה לדעתכם, אם יורים עליה, לא מגיבה בירי חוזר למקום שממנו יורים עליה, כדי לא לפגוע בחפים מפשע? האם יש צדיק בסדום יותר מאיתנו? האם יש מדינה אחת בעולם שיירו עליה מתוך בית חולים ושהיא לא תגיב בירי חזרה לבית החולים כדי להגן על האזרחים שלה? האם יש מדינה שתדאג לאזרחי האוייב בזמן מלחמה? האם יש מדינה שתתנהג כ"כ במוסריות כלפי אלו שבאים להרוג אותה, גם במחיר וודאי של הרג של אזרחים וחיילים שלה? האם יש מדינה מותקפת שעסוקה כ"כ הרבה בהגנה ולא בהתקפה.

הרי ההגנה הכי טובה היא התקפה. אבל אצלנו אנחנו המקום הראשון בעולם בלפתח מערכות הגנה. כל העולם רוכש מאיתנו מערכות הגנה. אנחנו מומחים בלפתח מערכות הגנה. כיפת ברזל וכיו"ב. יש עוד מדינה שמפתחת כ"כ הרבה מערכות הגנה? האם אנחנו משתמשים יותר במערכות הגנה או במערכות התקפה? האם מערכות ההגנה שלנו, הן תוכנית הגיבוי שלנו, או שהן חלק ממדיניות ההכלה שלנו וכולי.

כל בר דעת שעיניו בראשו ושהוא לא מתוחכם מידי ושהוא לא שייך לעם החכם בעולם כמונו שאנחנו העם הנבחר הכי חכם בעולם, כל אדם רגיל ובן אנוש רגיל שאינו מפותח מוסרית כמונו, יבין תכף ומיד שכנראה אנחנו הרעים בסיפור. ושכל המוסריות שלנו, היא לא בגלל שאנחנו כ"כ טובים, אלא דווקא בגלל שאנחנו לא כ"כ רעים.

דהיינו, האדם הממוצע יחשוב, שאנחנו מוסריים, לא בגלל שאנחנו קורבנות מוסריים אלא דווקא בגלל שאנחנו פושעים עם ייסורי מצפון. כי בטבע האנושי, יש יותר פושעים מוסריים עם גבולות אדומים, מאשר קורבנות מוסריים שמרחמים ומשתדלים שלא לפגוע במי שפוגע בהם ושמוכנים להיפגע כדי לא לפגוע באופן לא מידתי במי שפוגע בהם.

מפה לשם ניתן להבין את המהות, שדווקא בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים וכולי, לכן העולם שונא אותנו. ואם נתנהג בצורה טבעית כמו שקורבנות רגילים מתנהגים, ואם לא ננסה להתחכם ולהיות יותר צדיקים מהאפיפיור, אז הגאונות שלנו לא תיראה כשיגעון. כי הגאון נראה כמשוגע בעיני רוב העם. ולכן ברומא תהיה רומאי וכולי.

ועוד אוסיף ואומר, שגם החמאס עצמם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם. ואני לא מדבר רק על נקודת המבט שהחמאס לא מפחדים מאיתנו כי אנחנו מרחמים עליהם, אלא אני אומר שהם שונאים אותנו בגלל שאנחנו מרחמים עליהם.

כי לחמאס עצמם יש ספק אם הם צודקים או לא. ואם הם הקורבן או התוקף באירוע הזה. וגם החמאס לא רוצים להיות התוקף אלא הם מעדיפים להרגיש שהם הקורבן בסיפור. וברגע שאנחנו מוסריים כלפיהם, אנחנו בעצם מחזקים אצלם את המחשבה שהם הקורבן. ובכך אנחנו מעודדים אותם עוד יותר להילחם בנו. כעונש על זה שהם הקורבן ושאנחנו התוקף.

ואיך הגענו עד הלום? איך העם היהודי שרד עד הלום? איך הוקמה המדינה? האם באמצעות רחמנות על האוייב? כמובן שלא. ופשוט אפשר ללמוד מעט היסטוריה ולראות את הגישה שבה במחיית זכר עמלק נאמר "אפילו תינוק בעריסתו". דהיינו, 0 רחמנות. והמרחם על אכזרים סופו שיתאכזר לרחמנים והבא להורגך השקם להורגו. ובסיפורי התנך, במלחמת שאול בעמלק שאול קיבל עונש מאלוהים על כך שהוא נהג ברחמנות כלפי האוייב במקום באכזריות. וכמו שנאמר "ונתן לך רחמים וריחמך", דהיינו, שאלוהים מצווה אותנו לא לחמול על האוייב (עיר הנידחת) ואז הוא ירחם עלינו.

וכמו שאמר רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהר"ן ח"ב - תורה ז - וַיְהִי מִקֵּץ - כִּי מְרַחֲמָם יְנַהֲגֵם, שצריכים לדעת איך להתנהג עם מידת הרחמנות. ורחמי רשעים אכזרי ולפעמים אכזריות היא רחמנות ולפעמים רחמנות היא אכזריות. ואם הרופא ירחם על החולה שלא להכאיב לו, הוא יהרוג את החולה. ולכן יש רחמנות שהיא אכזריות וכולי.

אז לסיכומו של דבר, מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? התשובה היא, ששונאים אותנו, בגלל שאנחנו כ"כ מוסריים ולא למרות שאנחנו מוסריים. ואם נתנהג בדרך טבעית רגילה, שבה הקורבן מגן על עצמו בהתקפה ולא באין סוף הגנות כדי לא לפגוע באוייב, אז העולם ישנה את דעתו לגבינו ויבין שאנחנו כאן הקורבן וכולי.

והנמשל הפנימי של כל הנ"ל הוא, שלפעמים, X לא קורה למרות Y, אלא X קורה דווקא בגלל Y. ולפעמים מה שנראה לאדם שזו תוצאה של משהו, זאת בכלל הסיבה של משהו. לדוגמה, אולי יש לך חרדה? בגלל שכל כך טוב לך ולא למרות שכל כך טוב לך. או אולי אתה כועס על מישהו, בגלל שאתה כ"כ אוהב אותו ולא למרות שאתה כ"כ אוהב אותו. ויש כאן עוד המון דוגמאות שאפשרי להביא.

אבל מהות המסר היא, לחקור אמונות שאומרות ש X קורה למרות Y, אולי ההפך הוא הנכון? אולי X קורה בגלל Y. אז? שלא תעבדו על עצמיכם...
אפשרויות אפשרות משחקים פחדים מפורסמים אכזרי סלבריטאים הזמן והמקום להסביר כאב מפורסם אמנת זנבה אנטישמיות ה 7 באוקטובר הכלה המלחמה בחמאס העולם הצבא הכי מוסרי בעולם הצבא המוסרי בעולם השביעי באוקטובר השביעי לאוקטובר חוקי המלחמה חמאס חפים מפשע חרבות ברזל טרור יהדות יהדות תורה מצוות אלוהים יהודי יהודים יכולת הכלה למה שונאים למה שונאים אותנו למה שונאים את היהודים מדיניות ההכלה מוסר מוסרי מוסריות מוסריות צהל מחדל ה 7 באוקטובר מחדל ה 7 לאוקטובר מחדל השביעי באוקטובר מחדל השביעי לאוקטובר מלחמה מלחמה בטרור מלחמות עולם פגיעה פגיעה בחפים מפשע פשעי מלחמה פשעים צבא צבא מוסרי צביעות צביעות העולם צהל צהל צבא מוסרי שונאים אותנו שנאה
צביעות, רכלנות, האם רכלנים הם צבועים? האם לרכל זו צביעות? לרכל על אנשים מאחורי הגב, ללכלך על אנשים, הזהרו מן הצבועים, האם רכילות היא צביעות? אחד בפה ואחד בלב, לדבר על אנשים מאחורי הגב, האם אני צבוע? התחזות, אנשים צבועים, אנשים רכלנים
צביעות, רכלנות, האם רכלנים הם צבועים? האם לרכל זו צביעות? לרכל על אנשים מאחורי הגב, ללכלך על אנשים, הזהרו מן הצבועים, האם רכילות היא צביעות? אחד בפה ואחד בלב, לדבר על אנשים מאחורי הגב, האם אני צבוע? התחזות, אנשים צבועים, אנשים רכלנים
צביעות, רכלנות, האם רכלנים הם צבועים? האם לרכל זו צביעות? לרכל על אנשים מאחורי הגב, ללכלך על אנשים, הזהרו מן הצבועים, האם רכילות היא צביעות? אחד בפה ואחד בלב, לדבר על אנשים מאחורי הגב, האם אני צבוע? התחזות, אנשים צבועים, אנשים רכלנים האם אנשים שמרחלים על אחרים הם תמיד אנשים צבועים? אליעד כהן פותח בשאלה המרכזית של ההרצאה: האם אדם שמרכל על אנשים מאחורי גבם הוא בהכרח אדם צבוע? האם רכילות וצביעות תמיד הולכות יחד או שיש הבדל בין שני המצבים? ראשית, אליעד מסביר את המשמעות הבסיסית של המונחים. רכילות, לדבריו, היא מצב שבו אדם או קבוצת אנשים מדברים על אדם אחר שלא בנוכחותו, לרוב באופן שלילי או ביקורתי. לעומת זאת, צביעות מוגדרת כמצב שבו אדם מציג התנהגות אחת כלפי אדם מסוים בנוכחותו, ובמקביל מציג התנהגות או חשיבה אחרת מאחורי גבו של אותו האדם. מה הופך אדם לצבוע? לפי אליעד, אדם מוגדר כצבוע רק אם קיימת סתירה בין ההתנהגות שלו כלפי אדם אחר לבין הדברים שהוא חושב או אומר עליו מאחורי גבו. אליעד מפרט ... בו או פשוט מתייחס אליו בחיוב ובחברות, אבל ברגע שהאדם עוזב את המקום, הוא מתחיל לרכל עליו ולדבר נגדו, אזי אותו אדם הוא חד - משמעית צבוע. זה לא משנה אם ההתנהגות מוצדקת או נכונה מבחינה מוסרית, זה פשוט מגדיר אותו כאדם אחד בפה ואחד בלב. אליעד מדגיש שהנקודה המרכזית כאן אינה האם הצביעות מוצדקת או לא, אם היא טובה או רעה, אלא עצם קיומה של הסתירה בין מה שהאדם משדר בפנים לבין מה שהוא אומר או חושב מאחורי הגב. האם כל רכלן הוא גם צבוע? אליעד כהן מדגיש שיש הבדל ברור וחד בין רכילות לבין צביעות. הוא מסביר מצב נוסף, שבו אדם אכן מרכל ומדבר על אדם אחר באופן שלילי, אך במידה ויישאל או ייפגש עם אותו אדם ישירות, הוא לא יהסס לומר לו את אותם הדברים בדיוק בפנים. במצב כזה, אליעד טוען שהאדם הוא אכן רחלן, אך לא צבוע. זאת מאחר ואין סתירה בין מה שהוא חושב או אומר מאחורי הגב לבין מה שהוא מוכן לומר בפנים. מתי רכילות הופכת לצביעות? עם זאת, אליעד מבהיר שלעתים קרובות אנשים שמרכלים על אחרים הם אכן גם צבועים, מפני שבפועל, ברוב המצבים האנשים הרכלנים אינם מוכנים להגיד את הדברים הקשים והשליליים שהם אומרים מאחורי גבו של אדם באופן ישיר לאותו האדם עצמו. במקרה כזה הם כן עונים להגדרה של אנשים צבועים. אך אליעד חוזר ומדגיש שלא כל רחלן הוא צבוע באופן מוחלט, ושאין כאן הכללה מלאה. הדגש הוא תמיד על הסתירה: הצביעות נוצרת רק כאשר קיים הבדל ברור בין המסרים הישירים לבין מה שנאמר מאחורי הגב. אדם שמדבר באופן עקבי ושלילי, ללא הבדל בין הפנים לבין הגב, אינו צבוע, אלא פשוט אדם שמביע דעות שליליות או ביקורתיות באופן גלוי וברור. רכילות ללא הסתירה הזאת, כאמור, אינה הופכת את האדם לצבוע. האם יש הצדקה להיות צבוע או רחלן? אליעד מבהיר שהדיון כרגע אינו מתמקד בשאלה אם זה טוב או רע להיות צבוע או רחלן, אלא רק בהבנת ההבדל בין שני המצבים. אדם יכול להיות צבוע מסיבות שונות - אולי מתוך ניסיון לשמור על מערכת יחסים תקינה או אולי מתוך אינטרסים אחרים, אבל העובדה שהוא צבוע נותרת עובדה בפני עצמה, ללא קשר לשאלת המוסריות. הנושא של להיות רחלן גם הוא פתוח לשאלה נפרדת: האם זה מועיל, האם זה טוב או רע, האם כדאי להיות כזה או לא. אך אליעד אינו נכנס לפרטים האלה בהרצאה הנוכחית, ומטרתו המרכזית היא רק להבהיר שההגדרה צבוע מותנית אך ורק בקיומה של הסתירה בין ההתנהגות הישירה להתנהגות מאחורי הגב. האם רכילות היא תמיד
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר מהי צביעות ומהו המניע מאחוריה? ההרצאה עוסקת במושג הצביעות ובצורות רבות שלה, כמו העמדת פנים, דו פרצופיות, תחסדות, חוסר כנות ועוד. אליעד מציין כי כל הקיום שלנו הוא למעשה תלוי בצביעות, ואין דבר באמת מוחלט בעולם. כל מערכת של ערכים או דעות שלנו היא מושתתת על השקר של הצביעות. כך, פעמים רבות אנחנו מסתכלים על אחרים ומבקרים אותם מבלי לשאול את עצמנו מדוע אנחנו רואים בהם צבועים. האם צביעות נובעת מקיצוניות? אליעד מסביר שצביעות אינה תמיד נובעת מקיצוניות. אנשים שמקצינים את עמדותיהם עשויים להרגיש אמיתיים עם עצמם ומובילים את עקרונותיהם ברמה פנימית, אולם לעיתים ישנם אנשים המעמידים ... הם אינם מאמינים במה שהם אומרים או עושים. מהו הקיצון הצבוע? אליעד מבדל בין סוגי קיצוניות - אחת אמיתית שנובעת מעקרונות פנימיים והשנייה מזוייפת, שבה אדם מנסה להיראות צדיק או נאמן לעקרונות שהוא בעצם לא מאמין בהם. קיצוניות כזו, שהוא מכנה הקיצון הצבוע, היא הצגת תמונה חיצונית של שלמות או קדושה, כאשר למעשה אין תמיכה פנימית לעשייה הזאת. הוא מסביר כי חמור יותר מהצביעות עצמה היא העובדה שהאדם לא רק מציג את עצמו כקיצוני אלא גם משדר את הקיצוניות הזו בצורה שמרמזת על חוסר כנות. איך להתמודד עם צביעות? כשהמישהו צבוע בעינינו, אנו חייבים להתבונן קודם כל בעצמנו ולבדוק אם אנחנו בעצם לא צבועים בעצמנו. אליעד מציין כי צביעות יכולה להתבטא בכך שאנחנו מגנים אחרים על עמדותיהם מבלי לבדוק את עצמנו קודם. לעיתים, אנחנו מייחסים לכאורה תכונות של צביעות לאחרים, מבלי להבין שהן בעצם תכונות שטמונות גם בתוכנו. חשוב לדעת לקבל את עצמנו כפי שאנחנו, גם אם אנחנו מבינים שאנחנו צבועים במידה מסוימת. האם ביקורת על צביעות היא בעצמה צביעות? המרצה טוען כי עצם השיפוט של אדם אחר כצביעות מהווה סוג של צביעות. אם אתה שופט מישהו ומייחס לו צביעות, עליך להיות מסוגל לבדוק את עצמך קודם ולוודא שאתה לא מבצע את אותה פעולה, בצורה כנה. אליעד מסביר כי השיפוט של אחרים כצבועים גורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו, אבל למעשה הוא רק מקטין אותנו ומפחית מערך הכנותנו הפנימית. איך הצביעות משפיעה על העולם? בהרצאה מוסבר כי למעשה כל העולם מלא בצביעות. לדוגמה, כאשר אדם מנסה להחזיק בדעה מסוימת, הוא עשוי לחפש הוכחות או מצבים שיתמכו בדעותיו, במקום לבדוק את האמת הפנימית שלו. הצביעות מתפשטת לא רק ביחסים אישיים, אלא גם בהבנה שלנו את המציאות. אליעד טוען כי כל תחום של חשיבה - כולל דת, מוסר או תפיסת עולם - נוטה להיות צבאי במובן מסוים, כי ... שלנו להציג תמונה חיצונית של שלמות. איך להפוך לצדיק, לא צבוע? הצדיק האמיתי, על פי אליעד, הוא זה שאינו שופט את עצמו ואת אחרים על פי חיצוניותם בלבד. הצדיק לא מחפש את ה
פוליטיקה, יחסי דתיים חילונים, החרדים במדינת ישראל, הרב אמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, צביעות דתית, צביעות חילונית, פחד לחזור בתשובה, פחד לחזור בשאלה, שוויון בנטל, שוויון זכויות, שוויון חובות
... חילונים, החרדים במדינת ישראל, הרב אמנון יצחק, הרב עובדיה יוסף, צביעות דתית, צביעות חילונית, פחד לחזור בתשובה, פחד לחזור בשאלה, ... והחילוני, במיוחד בנוגע לעמדות כלפי החרדים במדינת ישראל, הדת, הצביעות הדתית והחילונית, והפחדים המשותפים לשני הצדדים. ... לאורח חיים דתי, בעוד שלדתיים יש פחד להימנע מהחזרה בתשובה. צביעות - אליעד מדגיש את הצביעות בשני הצדדים: הדתיים שמצד אחד רואים את החילונים ... כיצד יש להתייחס לרבנים ולדעותיהם בתוך המערכת הדתית והפוליטית. צביעות דתית - הרבנים עצמם מייצגים שני צדדים מנוגדים, ... במיוחד כשמדובר בשמועות המופצות עליהם בתקופות בחירות. איך נראית הצביעות שבין הדתיים לחילונים? בהרצאה, אליעד עוסק גם בשאלה מהו היחס האמיתי בין הדתיים לחילונים, תוך הדגשה של הצביעות הקיימת בשני הצדדים. הדתיים מצד אחד מעדיפים לשמור ... שמא הם פשוט פוחדים להתנגד לדת בגלל הפחד מאלוהים? הדיונים סביב צביעות חילונית ודתית אינם חד משמעיים, ומעלים שאלות ... לשוויון, זכויות וחובות. פוליטיקה דתית בישראל? שוויון בנטל? צביעות דתית וחילונית? החרדים והחילונים במדינת ישראל? ...
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, ... התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות מהי הצביעות הצמחונית והטבעונית? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הצביעות הצמחונית והטבעונית, תוך שהוא מתאר את המניפולציות השונות בהן נעשה ... בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? אלוהים והקרבת קורבנות תנך ...
גוי של שבת, צביעות דתית, מעלית של שבת, השכל של המצוות, הלכה למשה מסיני, גזרת הכתוב, זלזול בדתיים, ההיגיון של המצוות, שמירת שבת, אתאיזם, יהדות, מכירת חמץ לגוי, שנת שמיטה
גוי של שבת, צביעות דתית, מעלית של שבת, השכל של המצוות, הלכה למשה מסיני, גזרת הכתוב, זלזול בדתיים, ההיגיון של המצוות, שמירת שבת, אתאיזם, יהדות, מכירת חמץ לגוי, שנת שמיטה
... של שבת, צביעות דתית, מעלית של שבת, השכל של המצוות, הלכה למשה מסיני, גזרת הכתוב, זלזול בדתיים, ההיגיון של המצוות, שמירת שבת, אתאיזם, יהדות, מכירת חמץ לגוי, שנת שמיטה מה ההיגיון של המצוות ואיפה מתחילה הצביעות הדתית? אליעד כהן מסביר את ההיגיון והצביעות שבמצוות הדת היהודית, תוך התמקדות בדוגמאות כמו גוי של שבת, מעלית שבת, מכירת חמץ לגוי ושנת שמיטה. הוא מדגיש את הדיון על צביעות - האם זו באמת צביעות או שיש היגיון נסתר מאחורי ההתנהגות של הציבור הדתי? האם גוי של שבת זו באמת צביעות? אליעד כהן פותח בהסבר על הרעיון של גוי של שבת: אדם דתי שאסור לו להדליק אור בשבת מבקש ... ההלכתי ברור - אסור ליהודי לעשות פעולה מסוימת בשבת. מצד שני, ישנם מנגנונים הלכתיים המאפשרים ליהודים להיעזר בגוי, דבר שנראה לחילונים כצביעות מוחלטת. אליעד מסביר שהשאלה האמיתית היא האם יש פה היגיון נסתר או שזו באמת צביעות שמטרתה לעקוף את המצווה. הדוגמה שאליעד נותן היא כשאומרים לילד לא להפעיל טלוויזיה כדי לא ... ההורה לא התכוון ספציפית לטלוויזיה אלא לכך שהוא רוצה לישון. כלומר, מה שמשנה הוא הכוונה והמהות ולא רק הפעולה עצמה. מדוע מעלית שבת נתפסת כצביעות? אליעד כהן מתאר את השימוש במעלית שבת כעוד דוגמה לקומבינה לכאורה. האיסור בשבת הוא ללחוץ ... הספציפית של מעלית שבת, ולכן אין בעיה להשתמש בה. כך, מנקודת המבט ההלכתית, הפעולה לגיטימית לחלוטין. מה המשמעות של מכירת חמץ לגוי בהקשר הצביעות? אליעד כהן מתאר מצב שבו התורה מצווה על השמדת חמץ בפסח. אך בפועל, במקום לשרוף, יהודים ... כי מבחינה פרקטית היהודי לא השמיד את החמץ, אלא השאיר אותו בבעלותו, רק בצורה חוקית אחרת. אליעד מחדד שוב את השאלה: האם מדובר באמת בצביעות או שמא החילונים פשוט לא מבינים את ההיגיון העמוק יותר? האם שנת שמיטה היא התחמקות ממצוות ... כפתור בשבת או לא להחזיק חמץ בפסח, היהודים מחפשים דרכים יצירתיות למלא את הוראת התורה תוך שמירת ההלכה במלואה. אליעד מדגיש שזו לא בהכרח צביעות אלא ניסיון למלא אחר ההוראות באופן מדויק. הוא גם מציין שלא כל דתי שמשתמש בשירותים האלה מרגיש צבוע - ישנם כאלה שמשוכנעים שהפעולה שלהם תואמת בדיוק את מה שאלוהים רצה. מה הצביעות של חילונים ביחס לדתיים? אליעד מדגיש שלעיתים החילונים הם אלו שצביעותם גלויה, בכך שהם שופטים את הדתיים מבלי להבין באמת את ההיגיון הפנימי של המצוות או ההלכה. לדעתו, דווקא החילונים שלא בודקים לעומק, הם אלו שמגלים צביעות בכך שמאשימים את הציבור הדתי בצביעות. האם המצוות הן התחכמות או כוונה אמיתית? בסופו של דבר, אליעד מסביר כי המבחן האמיתי הוא ... של האדם - האם הוא באמת מנסה לקיים את רצון האל או רק לחפש דרכים לעקוף את ההלכה. אם הכוונה של האדם היא כנה ואמיתית, לא ניתן לראות זאת כצביעות גם אם מבחוץ זה נראה כך. לסיכום, אליעד כהן טוען שהמצוות השונות, כולל אלו שנתפסות כקומבינות או כצביעות, הן לא בהכרח צבועות או לא הגיוניות. הוא מדגיש שלפעמים החילונים הם אלו שנוטים לראות צביעות במקום שאין כזו, פשוט כי הם אינם מבינים את ההיגיון העמוק של הדת וההלכה. מה זה גוי של שבת? האם מעלית שבת היא צביעות? מכירת חמץ לגוי הסבר מה ההיגיון של המצוות? שנת שמיטה והיתר מכירה מהי גזרת הכתוב? האם הדתיים צבועים?
מוחצנות יתר, עודף ביטחון עצמי, רהבתנות, יהירות, צביעות, הליצן העצוב, ערסים רגישים, קנאה באנשים עם ביטחון עצמי, אנשים שמשדרים ביטחון עצמי, אנשים קשוחים, אנשים מלאי ביטחון עצמי, אנשים אמיצים, אנשים מוצלחים, אנשים עשירים, אנשים מוחצנים
מוחצנות יתר, עודף ביטחון עצמי, רהבתנות, יהירות, צביעות, הליצן העצוב, ערסים רגישים, קנאה באנשים עם ביטחון עצמי, אנשים שמשדרים ביטחון עצמי, אנשים קשוחים, אנשים מלאי ביטחון עצמי, אנשים אמיצים, אנשים מוצלחים, אנשים עשירים, אנשים מוחצנים
... רהבתנות, יהירות, צביעות , הליצן העצוב, ערסים רגישים, קנאה באנשים עם ביטחון עצמי, אנשים שמשדרים ביטחון עצמי, אנשים ... ומשדרים אושר, הן לרוב צביעות אנושית, ביטוי של הכחשה או הדחקה של רגשות שליליים ופחדים עמוקים. לא הגיוני שאדם יהיה שמח כל ... חברתית, מוחצנות יתר, צביעות אנושית, והדרכים לפיתוח ביטחון עצמי אמיתי. איך לפתח ביטחון עצמי? למה אנשים מוחצנים מסתירים פחדים? איך לזהות צביעות אנושית? האם אנשים קשוחים באמת חזקים? למה אנשים קונים דברים יקרים בלי כסף? האם תמונות מאושרות ... שכל הזמן מחייכים, צביעות אנושית, תמונות בפייסבוק, לחייך בתמונות, אנשים שטוב להם בחיים, אנשים שמשדרים משהו אחד והם משהו ...
הומופוביה, הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין כן, שקרים של דתיים
... הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, רצח על רקע דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה היא ואין מורין ... הסתה דתית, קנאות דתית, רצח רבין, צביעות דתית, ישי שליסל, מצעד הגאווה, נטייה מינית, יהדות, רצח דתי, שנאה דתית, פרשת פנחס, הלכה ואין מורין כן והשקרים של ... זה, גם אם הם מגונים בפומבי. מהי הצביעות שאליעד מזהה בציבור הדתי? אליעד מתייחס לצביעות של הציבור הדתי אשר מתנער מרציחות וממעשי אלימות, בטענה שהיהדות היא דת של סובלנות ושל אהבת הזולת, בעוד שהמקורות עצמם - ... ולרצח מתוך קנאות דתית. כך נוצרת צביעות , כשהם אומרים לציבור הכללי שהם נגד רצח ואלימות, אבל ברמה הפנימית והתאולוגית, רצח כזה מוצדק ומקובל כמעשה של קדושה ... לאורך ההיסטוריה היהודית קיימת צביעות מתמשכת בין ההלכה הפומבית לבין מה שההלכה מאפשרת ומעודדת בצורה נסתרת. כך, רציחות כמו זו במצעד הגאווה, או רצח פוליטי ... יצחק רבין, הן תוצאה ישירה של אותה צביעות, שבה פומבית מגנים אלימות אבל מאחוריה מסתתרים מניעים דתיים ברורים. האם נטייה מינית היא מולדת? מהי הלכה ואין מורין כן? ...
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
... פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית האם הפסקת האש עם החמאס ... את הצעד הזה. האם המוסר הישראלי הוא למעשה צביעות? אליעד כהן מתאר את ישראל כמדינה ... ולכן העולם תופס אותה כאשמה. הוא טוען שזו צביעות ישראלית, כי המדינה מעמידה פנים ... ישראל מתנצלת? איך להפסיק לפחד מבדידות? מהי צביעות ישראלית? האם ניתן לחסל את החמאס ...
הומופוביה דתית, למה שונאים הומואים? הומוסקסואליות, משיכה מינית, מצעד הגאווה, נטייה מינית, טיפולי המרה, שנאה דתית, הומואים דתיים, מצוות פרו ורבו, שמירת מצוות, משכב זכר, יהדות, צביעות דתית
... למה שונאים הומואים? הומוסקסואליות, משיכה מינית, מצעד הגאווה, נטייה מינית, טיפולי המרה, שנאה דתית, הומואים דתיים, מצוות פרו ורבו, שמירת מצוות, משכב זכר, יהדות, צביעות דתית למה הדתיים שונאים הומואים ... המדוברים, כגון בבריאת האדם או לאחר המבול (סיפור נוח ובניו), מופיעות המילים ויברך אותם אלוהים, מה שמעיד לכאורה כי מדובר בברכה ולא במצווה מפורשת. אליעד טוען שבדת יש צביעות מכוונת, שכן אנשים דתיים מתייחסים ... יותר מכל עבירה אחרת שנעשית באופן יומיומי על ידי אנשים דתיים, כמו לשון הרע או פגיעה בזולת. למה דתיים לא באמת נאבקים בכל סוגי העבירות? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא צביעות דתית בנושא קיום מצוות. הוא מסביר ... בכלל, לא היו מגיבים בעוינות כלפי שום עבירה, כי שום דבר לא היה מאיים עליהם. למה דתיים שונאים הומואים? האם פרו ורבו זו מצווה? למה הומואים דתיים לא מתקבלים? מהי צביעות דתית? מדוע משכב זכר חמור כל כך ...
איך ליצור התאמה בין הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש
איך ליצור התאמה בין הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש
... ליצור התאמה בין הבנה לחוויה? צביעות רגשית, איך להרגיש את מה שאתה מבין? איך לשאול שאלה באמת? שאלה מעומק הלב, להרגיש את השאלה, להרגיש את התשובה, שכל ורגש מהו הפער בין הבנה לחוויה ואיך לסגור אותו? התוכן ... יום? התשובה לכך קשורה במושג צביעות רגשית, מצב שבו האדם חושב ומדבר בצורה מסוימת אך חווה ומרגיש בצורה אחרת לגמרי. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד לסגור את הפער הזה בין השכל לרגש, כך שההבנה תורגשה ... המציאות עצמה. כיצד לצמצם את הצביעות הרגשית בחיים? הנושא המרכזי שאליעד מעלה הוא הצורך להפסיק להעמיד פנים ולומר דברים שלא באמת חווים או מרגישים. האדם צריך להיות אמיתי עם עצמו, להודות ברגשות ובתחושות שלו, ... הרגש. כאשר אדם מפסיק להיות צבוע עם עצמו ומתחיל לדבר ולחוות בצורה כנה ואמיתית, הוא סוגר את הפער בין ההבנה שלו לבין החוויה האמיתית שלו. איך להרגיש את מה שאני מבין? מה זה צביעות רגשית? איך לשאול שאלה מעומק הלב? איך לחוות את מהות החיים ביום - יום? למה אני מבדיל בין טוב לרע? איך ליישם את ההבנה בחיים? האם הרצון להיות מאושר הוא טבעי? שאלה: איך ... על ידי זה שאתה מפסיק להיות צבוע, יש פער בין מה שהאדם חושב מדבר לבין מה שהאדם חווה. בגלל שיש פער בין ההבנה לחוויה האדם מדבר, והוא לא מחובר למה שהוא מדבר. ואז האדם בא בתלונות למה הדרך לא עובדת לו, זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צביעות, איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: צביעות, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, מטפל רב תחומי, אימון אישי רוחני בנושאי צביעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 13:34:13 - wesi1