🖨NLP / משמעות המילים - מילות קישור - מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה - סיבה ותוצאה / סיבתיות - סדר המילים במשפט - התאמת מילים / מילים שיווקיות - איך לשתול מחשבות? רטוריקהוכאן אבאר את משמעות המילים, של מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה.
ומילות הסיבה, הן מילים שמטרתן היא: לציין סיבה / לנמק. כגון המילים: כי, מפני ש... משום ש... מאחר ש... הואיל ו... שכן... בשל, בגלל ה... בעקבות, בזכות ה... כיוון ש, בגין ה... לרגל ה... בעטיו של... מחמת ה... מפאת ה... עקב. שמבטאות קשר של סיבתיות. לדוגמה מאחר שהיום יורד גשם, לכן עליך לקחת מטריה.
והן יכולות להופיע גם אחרי וגם לפני התוצאה שלהן. כגון לדוגמה שאפשר לומר "מאחר שהיום יורד גשם, לכן עליך לקחת מטריה". שכאן הסיבה מופיעה לפני התוצאה. ויש גם את האפשרות לומר "עליך לקחת מטריה, בגלל שהיום יורד גשם". שכאן הסיבה מופיעה אחרי התוצאה.
ויש גם מילות תוצאה, שמטרתן היא לציין תוצאה. מילים כגון: כך ש... מכאן ש... מכאן נובע ש... לכן, על כן, לפיכך, הואיל וכך, כתוצאה מכך, אי לכך, משום כך... בעקבות זאת, עקב כך, בשל... מתוך כך, מכיוון שכך. לדוגמה: היום יורד גשם, ועל כן אי אפשר היום ללכת לטייל.
ויש גם מילות מטרה. שמטרתן היא לציין מטרה. כגון המילים: בחיוב: כדי ש... במטרה ש... על מנת ש... לשם ה... למען ה... כדי ל... במטרה ל... במגמה ל... על מנת ל... לשם כך, לתכלית זאת, בשביל ש... / בשלילה: כדי שלא, שלא, פן, שמא. כגון לדוגמה: עליך לקחת מטריה, כדי שלא ירד עליך גשם. או הפוך, כדי שלא ירד עליך גשם, עליך לקחת מטריה.
ובכל מקרה, מי שיתבונן יראה, כי יש כאן משחק של סיבתיות ושל סיבה ותוצאה, בין רעיונות שונים. דהיינו, שיש שני רעיונות שונים, שביניהם מתקיימת מערכת יחסים של סיבה ותוצאה. ומילות הקישור הנ"ל, מבטאות את קשר הסיבתיות שיש בין הרעיונות השונים.
ומי שיתבונן היטב יראה, כי את כל מילות הקישור השונות, ניתן לדרג אותן לפי העוצמה שבה הן מבטאות את רמת המחויבות של התוצאה מתוך הסיבה. דהיינו, עד כמה הסיבה מחייבת ומכריחה את התוצאה להיות כפי מה שהיא. דהיינו, עד כמה התוצאה מחויבת ומוכרחת להיות נכונה, בגלל אותה הסיבה.
כי יש מילות קישור שמבטאות את זה שיש סיבה, שגורמת לתוצאה. אך התוצאה היא אפשרית ורצויה בלבד, אך לא מחויבת ומוכרחת. אבל יש צורות ביטוי ומילות קישור שונות, שמבטאות את חוזק הקשר שבין הסיבה לבין התוצאה. וגורמות לשומע להרגיש, שהתוצאה היא מוכרחת להיות, בגלל אותה הסיבה.
ובנוסף, את כל מילות הקישור של מילות סיבה / מילות תוצאה / מילות מטרה, ניתן לדרג אותן גם לפי עד כמה הן מסתירות / מגלות את קשר הסיבתיות שיש בין הרעיונות השונים. כי יש מילים שגורמות לשומע להרגיש שיש כאן קשר של סיבה ותוצאה. וששני הרעיונות, הם לא באים במקשה אחת כישות אחת שקיימת תמיד, אלא יש כאן קשר של סיבה ותוצאה. לדוגמה: "קח מטריה, יורד עכשיו גשם" או הפוך "יורד עכשיו גשם, קח מטריה". ששני הרעיונות נשמעים כאילו הם רעיון אחד, שקיומו של רעיון אחד, קיים תמיד במקביל לקיומו של הרעיון השני. אבל יש גם "קח מטריה, על מנת של תירטב מהגשם שיורד עכשיו". שהוא מבטא את זה, שיש כאן קשר של סיבה ותוצאה, ושלא מחויב שהסיבה והתוצאה חייבות להיות תלויות אחת בשנייה.
ואת כל מילות הקישור, ניתן לדרג גם לפי העוצמה של עד כמה הדובר מעביר מסר שהתוצאה נגזרת ותלויה בקיומה של הסיבה, ועד כמה התוצאה עומדת בפני עצמה, גם בלי קשר לסיבה. כי יש "קח מטריה" שזה עומד בפני עצמו. ויש "קח מטריה, כי יורד גשם". שכאן ה - קח מטריה עומד בפני עצמו + שחקן חיזוק של סיבה שיורד עכשיו גשם. ויש גם, "יורד עכשיו גשם, אז תיקח מטרייה". שזה בעצם אומר שאם לא היה יורד עכשיו גשם, אז לא היית מוכרח לקחת מטרייה. ויש גם "יורד עכשיו גשם, אז כדאי שתיקח מטרייה". שזה בעצם אומר, שלמרות הסיבה, אעפ"כ התוצאה לא מחויבת ולא מוכרחת.
ולפעמים הדובר מזכיר את הסיבה בהתחלה ורק אח"כ מזכיר את התוצאה. כי הוא לא בטוח בתוצאה ולכן הוא רוצה להציג את הנימוקים שלו כבר בהתחלה. ולפעמים הדובר מזכיר את הסיבה רק בסוף, כי הוא מרגיש שהרעיון שלו לא מספיק חזק, ושהוא צריך לחזק אותו, גם אחרי שהוא אמר אותו.
ובעיקרון, לפעמים הסיבות מחזקות את הרעיון, ולפעמים הסיבות מחלישות את הרעיון. כי דבר חזק, הוא דבר שקיים בזכות...
אוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחהאוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחהאוצר מילים, כישורי שיחה, כישור שפה, איך לשפר את אוצר המילים? איך לדבר בשפה גבוהה? איך להעשיר את השפה? איך ללמוד אוצר מילים? איך להרחיב את אוצר המילים? לימוד אוצר מילים, הרחבת אוצר מילים, שיפור אוצר המילים, פיתוח כישורי שיחה מה זה אוצר מילים ואיך ניתן להעשיר אותו? אוצר מילים הוא כלל המילים שאדם מכיר ומשתמש בהן בשפה כלשהי, למשל בשפה העברית. כאשר מדברים על אוצר מילים, הכוונה לכמות המילים, סוג המילים, וסגנון הביטוי שאדם משתמש בו כשהוא מדבר או כותב. ככל שאוצר המילים גדול יותר, כך האדם יכול להתבטא בצורה מגוונת, מדויקת ועשירה יותר. איך לשפר את אוצר המילים בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את אוצר המילים בצורה יעילה, האדם צריך להיחשף באופן אינטנסיבי לסוג אוצר המילים שהוא רוצה לרכוש. לדוגמה, אם אדם רוצה להגדיל את אוצר המילים שלו בתחום הכלכלה, עליו לקרוא מאמרים וספרים, לצפות בתוכניות ולהאזין להרצאות שקשורות לתחום הכלכלה. באופן דומה, אם אדם רוצה ... כמו פרופסור, עליו להאזין לפרופסורים, לקרוא חומרים אקדמיים ולהיחשף לשפה האקדמית באופן קבוע, וכך בהדרגה הוא יאמץ את אוצר המילים שבו משתמשים פרופסורים. כיצד הסביבה משפיעה על אוצר המילים של האדם? אוצר המילים של האדם מושפע משמעותית מהסביבה ומהאנשים שהוא נמצא איתם בקשר. אם אדם יימצא לאורך זמן עם דוברי סינית בלבד, ... לשלב בין עברית לאנגלית בשיחותיו. כמו כן, אם אדם ידבר הרבה עם עבריינים, סביר מאוד שיתחיל להשתמש בסגנון דיבור ובמילים של עבריינים. גם השפעות של מבטא מתפתחות בצורה דומה, כאשר אדם שנמצא בסביבה עם מבטא מסוים עלול לרכוש את המבטא בעצמו. דוגמאות מעשיות להעשרת אוצר מילים בתחומים שונים אליעד נותן דוגמאות פרקטיות ופשוטות כיצד ניתן להרחיב את אוצר המילים בתחומים שונים: אם המטרה היא לפתח אוצר מילים פסיכולוגי, יש להאזין להרצאות בתחום הפסיכולוגיה, לקרוא ספרי פסיכולוגיה ומאמרים מדעיים. ככל שהחשיפה תהיה רבה יותר, כך השפה הפסיכולוגית ... היא לדבר בשפה של תחום הספורט, מומלץ לצפות במשחקי ספורט, להאזין לפרשנים, ולקרוא כתבות בתחום. כך האדם ירכוש את המילים והביטויים המיוחדים לתחום הספורט ויוכל להשתמש בהם בטבעיות. אם אדם שואף לדבר כמו פילוסוף יווני עתיק, עליו לקרוא את ... אם האדם רוצה להישמע בקיא בתחום הפסיכולוגיה, עליו ללמוד את התחום בצורה מעמיקה. כך, בשיחות בנושא, הוא ישתמש באוצר המילים ובביטויים הנכונים, ויישמע כאילו למד את התחום בצורה פורמאלית. לסיכום, כיצד משפרים ומרחיבים את אוצר המילים? בשורה התחתונה, הדרך היחידה והיעילה ביותר לשיפור והרחבת אוצר המילים, היא על ידי חשיפה מכוונת וממוקדת לאוצר המילים הרצוי. האדם צריך לבחור תחום, להיחשף לתכנים רבים ומגוונים באותו תחום, ולאורך זמן המילים ייטמעו באופן טבעי בשפתו ובסגנון הדיבור שלו. איך להעשיר את אוצר המילים? איך ללמוד לדבר בשפה גבוהה? שיפור כישורי שיחה בעברית איך ללמוד מילים חדשות לפסיכומטרי? איך ללמוד להתבטא טוב יותר? איך מעשירים שפה? איך להגדיל את אוצר המילים? איך להעשיר את אוצר המילים? איך מרחיבים אוצר מילים? איך מגדילים אוצר מילים? תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה, שיפור כישורי שיחה, שיפור כישורי שיחה באנגלית, מה זה אוצר מילים? איך לשפר את אוצר המילים בעברית? איך לשפר את אוצר המילים באנגלית? לימוד אוצר מילים, לימוד מילים לפסיכומטרי, מושגים בשפה גבוהה, איך להתנסח נכון? איך ללמוד להתבטא טוב יותר? איך ללמוד להתנסח בשפה גבוהה? ...
טיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתיטיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתיטיפים להעברת מסרים, לקצר מילים רעות, להאריך מילים טובות, טיפים לשכנוע, העברת מסרים בעייתיים, התחמקות אלגנטית, התחמקות מתשובות, איך להתחמק מתשובות? איך להסתיר מידע? הסתרת מידע בעייתי ... כאשר מוסרים מידע שלילי? אם חייבים להעביר מסר שלילי בצורה ישירה, הדרך היעילה ביותר היא להגיד אותו בכמה שפחות מילים ובאופן הכי קצר שאפשר, ומיד לאחר מכן להסיט את השיחה לנושא חיובי יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל הכנת את ... אחת אם אפשר, במקום בחמש שניות או יותר. מנגד, אם מדובר במידע חיובי, עדיף להאריך, לפרט, ולספק כמה שיותר מילים חיוביות כדי לחזק את הרושם הטוב. כיצד שימוש מודע במילים יכול לשפר שיחות מכירה? אליעד מציין שחשוב להיות מודעים מאוד לכל מילה בזמן אמת. אנשים רבים מקשקשים ומוסיפים משפטים ... מידע שלילי או להחליש מידע חיובי, מה שיפגע בסופו של דבר בתוצאות הרצויות מהשיחה. אליעד ממליץ לספור אפילו אותיות ומילים כאשר מדובר במידע בעייתי, כדי להבטיח שהמידע עובר במהירות וביעילות, ולהאריך ככל האפשר כשמדובר במידע חיובי. שכנוע ומכירות ניהול ... את תשומת הלב על חיסרון? אם יש חיסרון שאי אפשר להסתיר, כדאי למסור אותו מהר ככל האפשר ובהכי פחות מילים. מיד לאחר מכן מומלץ להסיט את השיחה למידע חיובי וחשוב יותר. לדוגמה, אם מישהו שואל: הכנת את הדוחות? והתשובה ... בדוגמה השנייה אומרים עוד לא (מרמז שזה בדרך) ומיד ממשיכים לחלק החיובי (אני בדיוק מסיים). למה חשוב להתייחס גם למילים חיוביות? כאשר קיימת אינפורמציה חיובית, כדאי דווקא להרחיב עליה. אם כבר כן הוכנו הדוחות, במקום לענות בקצרה: כן, הכנתי ... אותם, בדקתי כמה פעמים, הוספתי פירוט מלא, והם מוכנים להגשה. כך מחזקים את ההיבט החיובי מול הלקוח. כיצד לספור מילים ולהתייחס לפרקי זמן? כל מילה מייצרת אצל השומע חוויה. ככל שמדובר במשהו שלילי, רצוי לומר אותו בכמה שפחות מילים ובכמה שפחות זמן. אם יש אפשרות להעביר מידע שלילי בשנייה אחת במקום בחמש שניות, עדיף לבחור באפשרות הקצרה. לעומת ... אחת. מדוע יש לשים לב בזמן אמת לכל מילה? בזמן שיחה, יש נטייה טבעית להוסיף משפטים או לחזור על מילים מבלי לשים לב לכך. אם לא עוקבים אחר מה שנאמר, עלולים לחזק מידע שלילי או להקהות מידע חיובי באופן ... אליעד: בדיוק, לא אבל את זה אף פעם לא פעמיים או פעם אחת, אני בא להגיד, אפילו ברמה של מילים למה הוספת עוד מילה? למה היית צריך להוסיף מילה? למה הוספת את המילה הזאת? במוח, למה? אני אסביר לכם. ... בכלל בחמש שניות הוא יכול להגיד גם במיל. אם יכולת להעביר את האינפורמציה במילה למה נתת לו בכלל בחמש מילים. אם אתה מעביר אינפורמציה שאתה לא רוצה להעביר אותה אתה צריך לספור את המילים, לספור את האותיות וגם רצוי מאוד לתחום את זה מקדימה לרעתו ומאחורה בלהראות טוב. ולעומת זאת אם אתה מספר ... בחמש שניות? מה אתה מתקמצן? אתה בא למכור לו אתה בא לשכנע אותו. תספר, תוסיף, תחזור, תפרגן, תבאר, תביא מילים נרדפות, תביא פירושים, תביא נימוקים, אפילו תסביר את עצמך לא טוב כדי להסביר את זה אחר כך עוד פעם ... שאם אתה אומר אחר כך רגע למה אמרתי את זה בכלל הייתי צריך להגיד משהו אחר. אפילו ברמה של מילים, למה חזרת פעמיים על המילה לא? למה אמרת אבל? היית צריך להגיד את זה אחרת. הבנו? מה מהות התשובה? ... קודם כל תצמצם אותה אפילו ברמת זמן בשעון, כמה שפחות איך אני יכול להעביר לו את זה בכמה שפחות מילים. אלא מה, שאם אתה לא שם לב לדיבור שלך אז אתה מתחיל לקשקש ואתה לא שם לב שאתה דופק ... אז אתה סופר את האותיות, אתה סופר אתה אומר זה פה רגע, אני עוד יכול להסתבך, אני אספור את המילים, אני אגיד אותן בדיליי, פה זה אני אתן את זה יותר באורך. אתה הבנת? מה אתה הבנת? ש: זה ...
זוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבותזוגיות, מה יותר חשוב? חזק בדיבורים, חלש במעשים, העיקר המעשים, העיקר הדיבורים, אהבה, פחד ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות... ממחויבות, הצהרת אהבה, הצהרת אמונים, לא רוצה להתחייב, פחד מחתונה, חרדה ממחויבות מה יותר חשוב בזוגיות - המעשים או המילים? אנשים רבים שואלים מה חשוב יותר בקשר זוגי - המעשים או המילים? האם הצהרות האהבה חשובות יותר, או שאולי הפעולות וההתנהגות הן אלו שמוכיחות באמת את האהבה? מדוע לפעמים המילים חשובות יותר מהמעשים? יש אנשים שמאמינים שהמעשים הם מה שחשוב באמת. הם טוענים: לא אכפת לי מה אתה אומר, חשוב מה אתה עושה. אך אליעד כהן מסביר שבמציאות, יש מצבים שבהם דווקא המילים חשובות יותר. לדוגמה, יכול להיות מצב שבו בת זוג אומרת לבן זוגה שהיא אוהבת אותו בצורה מאוד כנה ואמיתית, ... מצליחה לבטא זאת במעשים בצורה מושלמת. יכול להיות שזה נובע מדפוסי התנהגות מסוימים, מבולבלות או הרגלים רעים. במקרה כזה, המילים הן שמגלות את האמת הפנימית, את הכוונה הכנה שלה להיות בקשר ולהעניק אהבה. לפעמים אנשים זקוקים להצהרות מילוליות של ... תחושת ביטחון. יש אנשים שיעשו מעשים יפים וטובים, אבל לא יאמרו אני אוהב אותך או אני כאן בשבילך. ההצהרה במילים מחייבת אותם ומעניקה לצד השני ביטחון בידיעה שהכוונה היא עמוקה ורצינית. אדם יכול לומר: אני רואה את כל המעשים שלך, אבל אני רוצה לשמוע אותך אומר שאתה באמת איתי בלב שלם. באילו מקרים המעשים יותר חשובים מהמילים? מנגד, קיימים גם מצבים הפוכים שבהם אדם מצהיר אהבה אלפי פעמים ביום, אומר: אני אוהב אותך, את חשובה לי, ... עושה שום מעשה שמוכיח את הכוונה שלו. הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב ולא משקיע זמן ומאמץ. במקרה כזה, המילים הופכות לריקות וחסרות משמעות. הצד השני יאמר: אל תספר לי סיפורים, תראה לי בפועל שאתה אוהב אותי. יש אנשים ... משמעית מה חשוב יותר? אליעד כהן מדגיש שאין חוקיות חד - משמעית בעניין הזה. חשוב מאוד להבין שהעדפה של מילים או מעשים תלויה באדם, בסיטואציה, ובקשיים האישיים של כל אחד. יש אדם שעבורו מעשה קטן של עזרה או השקעה ... לתמיד הוא הקושי הכי גדול, ולכן כשיאמר זאת, זו תהיה ההוכחה הכי חזקה למחויבותו. איך ניתן להשליך את רעיון המילים מול המעשים לתחומים אחרים? אליעד מביא דוגמה מעולם העסקים. אחד שואל מה חשוב יותר כדי להתעשר: להרוויח כסף בפועל, ... המילולית היא מהותית ביותר. לפעמים אנשים מסוגלים לבצע מעשים של אהבה בלי שום קושי, אבל קשה להם מאוד להתחייב במילים מפורשות. במקרה כזה, דווקא ההצהרה הברורה היא זו שנותנת לצד השני ביטחון שהאהבה היא אמיתית ויציבה לאורך זמן. איך מוצאים איזון בין מילים למעשים? הנקודה החשובה היא לתקשר בין בני הזוג, להבין מה משמעותי לכל אחד מהם - האם מילים או מעשים חשובים לו יותר. כל אחד צריך לשאול את עצמו ואת בן הזוג: מה נותן לך ביטחון גדול ... לך שאוכיח זאת במעשים? התקשורת הישירה הזו מאפשרת לבני הזוג להבין מה נחוץ לשני, ולמצוא דרך משולבת שמכילה גם מילים וגם מעשים, ובכך מייצרת תחושה של ביטחון ואהבה אמיתית. האם מילים ומעשים מספיקים כשהכוונה לא כנה? בסופו של דבר, אליעד מסביר שגם מילים וגם מעשים הם רק סימנים חיצוניים לאהבה או מחויבות. אם בלב לא קיימת כוונה כנה, בן הזוג ירגיש בכך ... של דבר. אי אפשר לשחק תפקיד באופן עקבי ולשכנע לחלוטין, אם לא קיימת אהבה אמיתית. מה המסקנה הסופית לגבי מילים מול מעשים? אין תשובה חד - משמעית. הכל תלוי במה שמבטא יותר אהבה, כנות, ואותנטיות אצל האדם הספציפי. זוגיות מוצלחת נבנית על הבנת הצרכים ההדדיים, ועל איזון עדין בין מילים לבין מעשים. מילים מעניקות ביטחון רגשי, מעשים מעניקים ביטחון מוחשי, והאיזון הנכון בין שניהם הוא המפתח לקשר עמוק ויציב. הבנת הצרכים של ... איך להפוך הצהרות מילוליות למחויבות אמיתית דרכים לשלב בין מעשים לדיבורים כדי לבנות ביטחון מה חשוב יותר בזוגיות - מילים או מעשים? איך להתמודד עם פחד ממחויבות? האם מעשים חשובים יותר ממילים, או שמא מילים חשובות יותר ממעשים? שאלה: יש תפיסה שאומרת שהעיקר הוא המעשים. לפעמים שומעים במשפטים שונים: לא מעניין אותי מה אתה אומר, חשוב לי מה אתה עושה בפועל. במקום אחר יש פחות דיבור על כך שהעיקר הוא המילים, אבל בכל זאת יש מצבים שבהם אנשים בהחלט מרגישים שהם זקוקים למילים ולהצהרות. מדוע בכלל מתקיימת ההתלבטות הזאת בין מה יותר חשוב - מעשים או מילים? תשובה: ההתלבטות נובעת מכך שבמצבים שונים וביחסי אנוש שונים, מעשים יכולים להעיד באופן חזק יותר על כוונה ואהבה, ואילו במצבים אחרים דווקא למילים יש משמעות מחייבת גדולה יותר. יש מקרים שבהם אדם יאמר: חשוב לי לשמוע הצהרה. אני רוצה לדעת בבירור שהיא או הוא מצהירים בצורה מפורשת שהם אוהבים אותי. לעומת זאת, יש אנשים שיגידו: מילים הן זולות. דיבורים לא עולים דבר. אני רוצה לראות מעשים בשטח כדי להבין שאכן אוהבים אותי. שאלה: איך יכול להיות מצב שבו דווקא המילים חשובות יותר? תשובה: אפשר לדמיין מצב שבו מישהי אומרת אני אוהבת אותך בצורה מאוד כנה. בדיבור אפשר לעתים להרגיש ... מבולבלת, אולי יש לה דפוסי התנהגות מסוימים שמפריעים לה להראות את היחס בפועל. אז דווקא במקרה כזה, יכול להיות שהמילים חשובות מאוד - הן מגלות את מה שיש לה בלב, את הרצון שלה להיות שם ולתת מעצמה. למה לפעמים המילים כל כך חשובות? כי הן מצהירות על כוונה ומניחות יסוד שיש בהן כדי לחייב את האדם. יש אנשים שכל ... לא יגידו אני כאן בשבילך, או אני מתחייב אלייך, או אני באמת אוהב אותך ורוצה אותך. והצהרת המחויבות הזאת, במילים, לפעמים היא - היא הנקודה העמוקה שמעניקה ביטחון. אדם יכול להגיד: כן, אני רואה שאתה מתנהג אליי יפה, אני ... החותמת המילולית שאתה מחויב, שאתה באמת רוצה את זה. שאלה: איך יכול להיות מצב שבו דווקא המעשים חשובים יותר מהמילים? תשובה: יש גם מצב הפוך שבו מישהו אומר אלפי פעמים ביום: אני אוהב אותך, אני פה בשבילך, את הכי ... הוא לא עוזר כשצריך, לא מתחשב בצרכים בפועל, לא מקדיש זמן או מאמץ אמיתי. במקרה כזה, אדם יכול לחוש שהמילים ריקות מתוכן, שאין להן שום עומק, ואז הוא יגיד: מה עוזרות לי כל ההצהרות הגדולות והנאומים היפים? תראה לי ... כל התיאורים והמחמאות, ותתחיל להוכיח במציאות שאתה באמת אוהב אותי. כך שיש אנשים שעבורם קשה יותר לבצע מעשים, ואילו מילים בשבילם זה קל וזמין. במצבים האלה, יש תחושה שהמעשים הם הדבר המחייב, הוא המבחן של עד כמה באמת האדם מסכים להשקיע, כי מילים עלולות להיות מתחמקות ולא לדרוש שום ויתור אמיתי. לעומת זאת, מעשים דורשים מאמץ, דורשים פינוי זמן, דורשים אחריות אמיתית, ... עושה פעולות יפות, אבל מסרב בתוקף להגיד אני אוהב אותך. הוא כאילו מוכן לעשות הכל, אבל לא רוצה להצהיר במילים שמחייבות אותו. עבור בת או בן הזוג, עצם ההצהרה בקול רם היא חלק מהביטחון והקשר. הם מרגישים שאם האדם אינו מוכן להוציא את המילים מהפה, סימן שמשהו אצלו עדיין לא מבשיל באמת לרמה של קשר, שיש לו קושי פנימי שלא נפתר. ולכן, דווקא המילים הופכות לחלק חיוני שהם מצפים לו. הם יאמרו: אני לא רוצה עוד פרחים. אני רוצה שתקום ותספר לי ישירות: אני כאן, אני מחויב אלייך, אני באמת רוצה שזה יצליח. כי המילים כאן הן לא רק דיבור, אלא הן מחייבות, הן הצהרת נאמנות. שאלה: אז איך יודעים בכל זאת מה באמת ... של נתינה, מעשה של דאגה או של מאמץ - זה הסימן האמיתי שהוא אוהב. יש אדם אחר שעבורו דווקא מילים הן מפחידות, כי להצהיר הצהרות אהבה או הצהרות מחויבות זה מאיים מאוד. אם אדם יכול לתת מעשים אבל לעולם ... אני אוהב אותך ורוצה אותך לתמיד הוא הוכחה גדולה יותר למחויבות מאשר לבצע עוד פעולה, כי להוציא מן הפה מילים של מחויבות זה הדבר שהכי קשה לו. שאלה: האם אפשר להשליך את רעיון המילים מול המעשים גם לתחומים אחרים ...
תרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למיליםתרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למיליםתרגיל בקריאת מחשבות, תרגיל בשתילת מחשבות, תרגיל לפיתוח החשיבה, משמעות המילים, ניתוח טקסטים, לנתח טקסטים, לשים לב לכל מילה, לכל מילה יש משמעות, סדר המילים במשפט, לייחס משמעות למילים, בחירת מילים, סימני פיסוק, לשים לב למילים איך תרגיל בקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? אליעד כהן מסביר תרגיל מיוחד שמטרתו לפתח את החשיבה, להעמיק את ההבנה של משמעות המילים ולשפר את כישורי התקשורת הבין - אישית. התרגיל מתחיל בבחירת משפט אקראי, מכל מקור אפשרי כמו שיחה ברחוב, תגובה ... אני לאכול, והמשמעות שוב משתנה, כי עכשיו חסרה הפעולה והמשפט לא ברור. אליעד מדגיש שהתרגיל הזה לא מוגבל רק למילים, אלא כולל גם סימני פיסוק. לדוגמה, המשפט אני הלכתי לאכול יכול לקבל משמעות שונה כאשר מוסיפים פסיקים במקומות שונים, ... הקצב, ההדגשה והמסר הכללי של המשפט. אפילו נשימה בשיחה היא סוג של פסיק שמשפיע על המשמעות. איך שינוי סדר המילים משפיע על ההבנה של המשפט? אליעד מציע גם תרגיל נוסף שבו משנים את סדר המילים במשפט. למשל, במקום אני הלכתי לאכול, אפשר לומר הלכתי אני לאכול או לאכול אני הלכתי. למרות שמדובר באותן מילים בדיוק, שינוי הסדר משנה באופן משמעותי את החוויה של מי ששומע או קורא את המשפט. שינוי סדר המילים יכול לשנות את המיקוד של המשפט, להדגיש מילים שונות וליצור קונוטציות חדשות. לכן, מי שמתרגל זאת יוכל לשפר את הרגישות שלו לפרטים ולהבין טוב יותר כיצד המסר שהוא מעביר נתפס על ידי אחרים. מה החשיבות של החלפת מילים נרדפות במשפט? תרגיל נוסף שאליעד מציע הוא להחליף מילים במשפט במילים נרדפות או מילים אחרות דומות במשמעותן. במקום הלכתי, ניתן להשתמש במילים כמו מתכנן או הולך, ולראות כיצד זה משפיע על המסר שמועבר. החלפת מילים מאפשרת לנו להבין לעומק את הניואנסים השונים של השפה, את ההבדלים העדינים בין מילים שונות וכיצד כל בחירת מילה משנה את התפיסה ואת התקשורת. כיצד התרגילים הללו משפיעים על יכולות התקשורת והשכנוע שלך? ... אנשים אחרים. כשאדם מתחיל לשים לב לפרטים אלו באופן מודע, הוא מפסיק לחשוב בצורה אוטומטית ומתחיל להיות מודע יותר למילים שהוא בוחר, וגם יכול לנתח את דברי הזולת באופן מדויק יותר. זה מוביל לשיפור משמעותי בכישורים כמו משא ומתן, ... ולשיפור משמעותי בכישורי התקשורת וההשפעה. ככל שהאדם מתרגל יותר, הוא מסוגל לראות יותר פרטים, להבין באופן עמוק את משמעות המילים והכוונות מאחוריהן, ובסופו של דבר גם להשתפר בשכנוע, במניעת מניפולציות מצד אחרים וביכולת להשפיע על אנשים בצורה מדויקת ומחושבת ... מסרים ולקדם את עצמו ברמה האישית והמקצועית, תוך מודעות גבוהה יותר לכל פרט ופרט בשפה. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים איך תרגיל הקריאת מחשבות יכול לפתח את החשיבה שלך? התרגיל של ... תרגיל הקריאה של אליעד ומה מטרתו? התרגיל שניתן כאן עוסק בהבנת המשמעות של כל מילה במשפט, על ידי מחיקת מילים מהמשפט ובחינת ההשפעה של הוצאתן. לדוגמה, אם המשפט הוא אני הלכתי לאכול, המטרה היא להסתיר כל מילה ולהתבונן בהשפעתה ... של מי ביצע את הפעולה - עכשיו לא ברור אם מדובר על הדובר או על מישהו אחר. כל שינוי במילים יכול להשפיע על המסר שמועבר. איך סדר המילים משפיע על משמעות המשפט? בתרגיל הבא, אליעד ממליץ לשנות את סדר המילים במשפט ולראות כיצד זה משפיע על הבנתו. לדוגמה, במקום אני הלכתי לאכול, ניתן לשנות את הסדר ולומר הלכתי אני לאכול. התוצאה היא חוויה שונה של המשפט, והשינוי בסדר המילים משנה את המשמעות, גם אם מדובר באותן מילים בדיוק. מה חשיבותם של פסיקים וסימני פיסוק? אליעד מדגיש גם את החשיבות של סימני פיסוק בניתוח הטקסטים. לדוגמה, פסיק בין המילים אני, הלכתי לאכול ייצור תחושת הפסקה בנשימה או בהבנה שונה מאשר אם הפסיק לא היה שם. סדר המילים והפסקאות גם הם יכולים לשנות את משמעות הטקסט. כך, לדוגמה, שינוי במיקום הפסיק יכול להוות שינוי משמעותי בהבנה של המשפט. כיצד תרגילים נוספים יכולים לפתח את החשיבה שלך? בנוסף לשינוי סדר המילים, אליעד מציע גם תרגילים כמו חיפוש מילים נרדפות ולהחליף כל מילה במילים אחרות ולבחון את ההשפעה של השינויים על משמעות המשפט. מטרת התרגיל היא לפתח את היכולת לנתח כל מילה ומילה ולהבין את השפעתה על התמונה הכוללת. איך ניתוח המילים יכול להוביל לפיתוח התקשורת בין אישית? ככל שתשימו לב יותר לפרטים הקטנים שבשפה, תוכל לפתח את החשיבה שלך ולהשתפר ... על מחשבות של אחרים. הכוונה היא להתחיל לזהות את מחשבותיהם של אחרים דרך השפה, להבין את הכוונות שמסתתרות מאחורי המילים, ולעיתים אף לשתול מחשבות אצל אנשים אחרים. ברגע שאתה מסוגל לנתח את המילים של אחרים, תוכל להשתמש בטכניקות אלו גם להכוונה ולשכנוע. האם יש קשר בין טעויות דיבור לפיתוח החשיבה? אליעד גם ... הקריאה והכתיבה של מחשבות, לשפר את כישוריו בשכנוע ולהפוך את עצמו למומחה בתקשורת בין אישית. פיתוח חשיבה הבנת משמעות מילים הבנת סימני פיסוק שכנוע וקריאת מחשבות ניתוח טקסטים
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?