אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
6:13שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
איך עקרון הניגודיות יכול לעזור לשכנע לקוחות לקנות?

אליעד כהן מסביר כי אחד העקרונות החשובים במכירות הוא "עקרון הניגודיות" או "יתרון האור מן החושך". לפי עיקרון זה, כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי בצורה חזקה יותר. דוגמה לכך היא כאשר היד של האדם נמצאת במים קרים, ואז הוא מעביר אותה למים חמים. המים החמים ירגישו חמים הרבה יותר לעומת מצב שבו האדם היה מכניס את היד ישירות למים חמים בלי המעבר מהקור. באופן דומה, מים חמים ירגישו חמים יותר בחורף מאשר בקיץ, משום שבחורף האדם מגיע מתוך מצב של קור, ולכן הוא מעריך יותר את החום.

האם תמיד נכון להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן אומר כי ישנה תיאוריה במכירות, לפיה כדאי להציג ללקוח כמה מוצרים גרועים לפני שמציגים לו מוצר טוב, כדי לגרום לו להעריך את המוצר הטוב יותר. לדוגמה, אם מציגים ללקוח מספר דירות גרועות ואחר כך דירה ממוצעת, הוא עשוי להרגיש שהדירה הממוצעת טובה מאוד יחסית למה שהוא ראה קודם לכן. אך אליעד כהן מדגיש שאין לקחת את השיטה הזאת ככלל מוחלט, אלא להפעיל שיקול דעת בהתאם לכל מצב ולכל לקוח באופן אישי.

מתי אסור להשתמש בשיטת הניגודיות?

אליעד מסביר כי לפעמים דווקא הצגת מוצרים לא מתאימים ללקוח יכולה לפגוע באמון בין הלקוח למוכר. אם הלקוח יודע מראש בדיוק מה הוא מחפש, ואין ספק שהמוכר יכול להציע לו מוצר שמתאים באופן מושלם, אין טעם להציג לו מראש מוצרים לא מתאימים. במקרה כזה עדיף להראות לו את המוצר המתאים מיד, כדי שהלקוח לא יאבד אמון במוכר.

לדוגמה, אם לקוח יודע בדיוק איזו דירה הוא רוצה והדירה הזו זמינה למכירה, הצגת דירות גרועות לפני כן עלולה לגרום לו לחשוב שהמוכר אינו מבין אותו, או שאין לו באמת מה להציע, וכך ייגרם נזק לתהליך המכירה.

מה הסיכון כאשר מציגים יותר מדי מוצרים לא מתאימים?

אליעד כהן מתאר סיכון נוסף והוא שברגע שהלקוח נחשף ליותר מדי מוצרים שאינם מתאימים לו, הוא עלול להיכנס למצב רגשי שלילי, לאבד אמון בתהליך המכירה, ולהתחיל לראות גם את המוצר הטוב כמוצר בינוני או גרוע. לכן, חשוב שלא להוביל את הלקוח למצב של ייאוש מההצעות שמוצגות לו.

לדוגמה, אם לקוח ראה כבר חמש דירות גרועות, הוא עלול לחשוב שכל הדירות שהמוכר מציע הן גרועות, ולכן גם כאשר יוצג לו מוצר טוב, הוא כבר לא יצליח להעריך את הטוב שבו.

איך אפשר להציג מוצרים לא מתאימים מבלי לאבד את הלקוח?

אם בכל זאת הוחלט להציג ללקוח מוצרים לא מתאימים כדי להגביר את הערכתו למוצר המתאים, אליעד כהן ממליץ לוודא שהלקוח מבין שיש מוצר טוב שמתאים לצרכים שלו ושעדיין לא הוצג בפניו. לדוגמה, המוכר יכול לומר ללקוח: "אני מבין שזה לא מתאים לך, אבל יש לי משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש, תכף אציג לך אותו." באופן הזה, הלקוח יודע שמטרת הצגת המוצרים הלא מתאימים אינה בזבוז זמן, אלא חלק מתהליך מכוון.

מה לעשות אם הלקוח מתלבט לגבי המוצר?

אליעד מציע כי במצב שבו הלקוח מתלבט ואינו בטוח שהמוצר שהוצג לו מתאים לו במאת האחוזים, אפשר להראות לו אלטרנטיבות גרועות יותר על מנת לעזור לו להבין שהמוצר המקורי אכן מתאים לו ביותר. למשל, אם לקוח מתלבט לגבי דירה שהוצגה לו ואינו בטוח שהיא מתאימה לו, אפשר להראות לו דירות אחרות שפחות מתאימות לו כדי שיבין בעצמו שהדירה הראשונה טובה משמעותית מהאחרות.

איך לזהות את נקודת האיזון בשימוש בשיטת הניגודיות?

אליעד כהן מדגיש שוב שאין כלל מוחלט לגבי השימוש בעקרון הניגודיות, אלא שכל מקרה הוא לגופו. לפעמים, לקוח שראה יותר מדי מוצרים גרועים ירגיש מיואש ולא יעריך את המוצר הטוב כשיציגו לו אותו. במקרים אחרים, לקוח שראה מוצרים גרועים מיד יזהה את הערך הרב במוצר טוב. לכן, יש צורך להפעיל שיקול דעת ולהבין את מצב הלקוח ואת הציפיות שלו בכל שלב של תהליך המכירה.

לסיכום, איך להצליח להשתמש בשיטת הניגודיות במכירות?

לסיכום דבריו, אליעד כהן מציין כי שיטת הניגודיות במכירות היא כלי עוצמתי מאוד, אך השימוש בו דורש חכמה ורגישות. יש להימנע מהצגת מוצרים גרועים כאשר הלקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש, ולשמור על תקשורת טובה במהלך כל התהליך, כך שהלקוח לא יאבד אמון. חשוב לזכור שלפעמים יתרון האור מגיע מהחושך, ולפעמים דווקא החושך מסתיר את האור. לכן, מוכר טוב חייב לדעת לזהות כיצד ומתי להשתמש בשיטת הניגודיות באופן אפקטיבי ביותר עבור כל לקוח ספציפי.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות לשכנוע לקוחות?

עיקרון הניגודיות הוא רעיון מרכזי במכירות, אשר מתבסס על כך שהלקוח חווה שינוי קיצוני וכתוצאה מכך מעריך יותר את ההבדל בין המוצרים. אליעד כהן מסביר כי אם, לדוגמה, אדם מכניס יד למים חמים מיד לאחר שהייתה במים קרים, המים ירגישו לו חמים בהרבה מאשר אם היה מכניס את ידו למים חמים ישירות. דוגמה נוספת היא שבחורף, מים חמים מורגשים כחמים יותר מאשר בקיץ, בגלל הניגודיות לטמפרטורה הקרה שבחוץ.

מדוע כדאי להציג ללקוחות מוצרים לא מתאימים לפני המוצר המתאים?

היישום המעשי של עקרון הניגודיות במכירות כולל הצגה של מוצרים פחות מתאימים לפני הצגת המוצר המתאים, מתוך הנחה שהלקוח יעריך את המוצר המתאים יותר לאחר שראה מוצרים פחות טובים. למשל, אם לקוח מחפש דירה, מציגים לו תחילה כמה דירות גרועות או פחות מתאימות לצרכיו, וכך כאשר הוא יראה דירה ממוצעת אך סבירה, הוא עשוי לתפוס אותה כטובה בהרבה ממה שהיא באמת.

האם תמיד יש להציג מוצרים גרועים לפני הטובים?

אליעד כהן מסביר שאין כלל מוחלט לגבי הצגת מוצרים גרועים לפני מוצרים טובים, כיוון שכל מקרה לגופו. למשל, אם לקוח יודע בדיוק מה הוא מחפש ויש מוצר שמתאים בדיוק לצרכיו, עדיף להציג לו מיד את המוצר המתאים במקום לבזבז את זמנו עם מוצרים גרועים. במקרה כזה, הצגת מוצרים גרועים עלולה לפגוע באמון הלקוח במוכר.

מתי עדיף לא להשתמש בעקרון הניגודיות?

אם הלקוח ייחשף ליותר מדי מוצרים לא מתאימים, הוא עלול להרגיש חוסר אמון כלפי המוכר ותחושה כללית של חוסר התאמה. גם כאשר הלקוח יראה בסופו של דבר את המוצר המתאים, הוא כבר עלול להיות מותש ומיואש, ולא לראות את היתרונות שלו. דוגמה לכך היא מצב שבו הלקוח רואה מספר דירות גרועות מאוד ואז, גם כאשר הוא רואה דירה טובה יחסית, הוא כבר מתחיל לראות בה בעיקר חסרונות בגלל התסכול שהצטבר.

איך להציג מוצרים גרועים בלי לפגוע באמון הלקוח?

כאשר בכל זאת מציגים מוצרים לא מתאימים כדי להמחיש את הניגודיות, חשוב מאוד להבהיר ללקוח שזה שלב ביניים ושקיימים מוצרים טובים יותר בהמשך. לדוגמה, אם הלקוח רואה דירה לא מתאימה, יש לומר לו בצורה ברורה: "אני יודע שזה לא בדיוק מה שאתה מחפש, אבל תיכף אראה לך דירה שמתאימה בדיוק לצרכים שלך". כך נשמר האמון של הלקוח והמוכר מונע ממנו תחושה של בזבוז זמן או יאוש.

כיצד עקרון הניגודיות עוזר כאשר הלקוח לא בטוח בהתאמת המוצר?

במקרים בהם הלקוח אינו בטוח במוצר המוצע, עקרון הניגודיות יכול לעזור לחזק את ביטחונו. אם למשל לקוח ראה מוצר שמתאים לו אך עדיין אינו בטוח לחלוטין, אפשר להראות לו כמה אלטרנטיבות פחות טובות. כך הלקוח מבין בבירור שהמוצר הראשון הוא האפשרות הטובה ביותר עבורו.

מתי ניגודיות כבר לא יעילה?

לפעמים, הצגת מוצרים גרועים עלולה לגרום ללקוח "להינעל" על חוויית השליליות, כך שגם כאשר הוא רואה מוצר טוב, הוא אינו מצליח להבחין באיכויות שלו. אליעד מביא את הדוגמה של אדם שהיה זמן רב בחושך, וכאשר הוא רואה אור פתאומי, האור יכול לגרום לו דווקא לסחרחורת או אי נעימות, משום שהתרגל כבר לחושך ואינו מסוגל להתמודד עם השינוי.

מהי השורה התחתונה בעקרון הניגודיות במכירות?

אליעד כהן מדגיש שהשימוש בעקרון הניגודיות אינו חוק מוחלט אלא אסטרטגיה שיש להתאים לכל מקרה בנפרד. מוכרים חכמים צריכים להבין מתי נכון להציג ללקוח את המוצרים הטובים ישר מההתחלה, ומתי יעיל יותר להמחיש תחילה את החסרונות של מוצרים אחרים. המפתח להצלחה הוא לדעת להפעיל את השיטה בצורה חכמה ומותאמת אישית ללקוח, תוך שמירה על האמון והקשר החיובי עמו.
איך להשתמש בעקרון הניגודיות כדי לשכנע לקוחות לרכוש מוצר?

כאשר אדם חווה מעבר מקיצוניות אחת לאחרת, הוא נוטה להעריך את השינוי באופן חזק יותר. למשל, אם ידו הייתה במים קרים והוא מכניס אותה למים חמים, המים החמים ירגישו לו חמים יותר מאשר אם היה מכניס את ידו למים החמים ישירות. באופן דומה, בחורף מים חמים מרגישים חמים יותר בהשוואה לאותה טמפרטורה בקיץ.

איך עקרון הניגודיות מתקשר למכירות?

במכירות, השיטה הזו מתורגמת לרעיון שיש להראות ללקוח מוצרים שאינם מתאימים לו לפני שמציגים לו את המוצר שכן מתאים. לדוגמה, אם מציגים ללקוח כמה דירות גרועות לפני הדירה הממוצעת, הוא עשוי להעריך אותה יותר ולחשוב שהיא בחירה טובה יותר בהשוואה למה שראה קודם.

האם תמיד כדאי להראות ללקוח מוצרים גרועים לפני המוצר המתאים?

לא בהכרח. כל מקרה לגופו. אם הלקוח יודע בדיוק מה הוא רוצה, אין טעם להראות לו מוצרים שלא מתאימים. במקרה כזה, עדיף להציג לו מיד את המוצר שמתאים לצרכיו ולשכנע אותו שהוא הבחירה הנכונה עבורו.

מתי להימנע מהצגת מוצרים לא מתאימים?

כאשר הלקוח רואה יותר מדי מוצרים לא רלוונטיים, הוא עלול לאבד אמון במוכר ולחשוב שאין לו משהו שבאמת מתאים לו. גם אם בסופו של דבר יוצג לו המוצר הטוב ביותר, הוא עלול להיות כבר במצב רגשי של ייאוש ולראות בו רק חסרונות.

איך אפשר להראות מוצרים גרועים בלי לגרום ללקוח לאבד אמון?

אם מוכר מציג ללקוח מוצרים שלא מתאימים לו, עליו לוודא שהלקוח מבין שיש עדיין מוצרים טובים יותר בהמשך. יש לתקשר עם הלקוח ולומר לו, לדוגמה: "אני מבין שזה לא מתאים לך, תכף אראה לך משהו שמתאים בדיוק למה שאתה מחפש". כך, הלקוח לא יגיע לתחושה שהוא מבזבז את זמנו עם מוצרים לא רלוונטיים.

מה עושים אם הלקוח לא בטוח שהמוצר מתאים לו?

אם הלקוח מהסס לגבי התאמת המוצר, ניתן להשתמש בניגודיות כדי לחזק את הביטחון שלו. לדוגמה, ניתן להראות לו אלטרנטיבות פחות טובות ולגרום לו להבין שהמוצר שהוצע לו בתחילה הוא הבחירה הנכונה.

מה המסקנה?

אין חוקים מוחלטים במכירות - כל מקרה דורש התאמה אישית. לפעמים יתרון האור נובע מהחושך, כלומר, לקוח שהוצגו לו מוצרים גרועים יעריך יותר את המוצר הטוב. אך לפעמים, דווקא אם לקוח חווה יותר מדי "חושך", הוא כבר לא יבחין ב"אור". לכן, כל מוכר צריך לשקול כיצד להשתמש בניגודיות בצורה חכמה, מבלי לגרום ללקוח לאבד אמון.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בהקשר של מכירות וזה הולך ככה בגדול אם בן אדם נכנס לתוך אור מתוך הרבה חושך אז הוא יותר מעריך את האור, נכון יותר יתרון האור מן החושך אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה במים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה מיד למים חמים המים ירגישו לו מאוד חמים יותר אפילו מאשר הוא סתם מכניס את היד שלו למים חמים, מתי מים חמים מרגישים יותר חמים בחורף או בקיץ? מהיבט מסוים בחורף מרוב שקר ככה אפילו טיפה חום מרגיש הרבה יותר חם.

בין כך ובין כך תכף נסביר את הצדדים האחרים של התיאוריה הזאת, בין כך ובין כך הגיעו לאיזו מסקנה שאומרת שבהנחה שצריך להראות ללקוח כמה מוצרים באים למכור ללקוח איזה מוצר ואנחנו יודעים שיש מוצר מסוים שמתאים לו שאנחנו חושבים שיכול להתאים לו ויש מוצרים שאנחנו חושבים שהם לא יכולים להתאים ללקוח אז הרבה פעמים מה שמלמדים זה שצריך להראות ללקוח את המוצרים שלא מתאימים לו בשביל שכשנראה לו את המוצר שיותר מתאים לו אז הוא יגיד "כן זה מתאים לי". זאת אומרת אם נראה לו נגיד דירה גרועה ועוד דירה גרועה ועוד דירה גרועה אז כשנראה לו את הדירה הממוצעת הוא יגיד "כן וואלה זאת דירה טובה" כי הוא ראה קודם דירות אחרות גרועות.

והשאלה היא מה האמת האם באמת להראות ללקוח בהנחה שיש לנו כמה מוצרים ויש מוצר שאנחנו יודעים שמתאים ללקוח, האם באמת להראות ללקוח את המוצרים הגרועים ואחר כך את המוצר הטוב ואז הוא יעריך את המוצר הטוב כן או לא? והתשובה היא כזאת כל החוקים האלה הם לא נכונים כחוקים פשוט כל מקרה לגופו ואני אתן כמה דוגמאות, אם לדוגמה נגיד הלקוח יודע מראש מה הוא רוצה לקנות יש לו בראש מה הוא רוצה לקנות "אני מחפש כזה וכזה" ויש לנו משהו שמתאים בדיוק למה שהלקוח רוצה לקנות או מאוד מתאים למה שהלקוח רוצה לקנות צריך לבוא להראות ללקוח "שלום יש לנו משהו שמאוד מתאים למה שאתה רוצה אין יותר טוב" או "יש משהו שבדיוק מתאים למה שאתה רוצה הנה קח תקנה" ולא צריך להראות לו מוצרים אחרים גרועים שלא מתאימים לרצון שלו.

ולמה? כי אומנם כביכול אם אנחנו נראה לו את המוצרים הגרועים אז כביכול הוא יעריך יותר את המוצר הטוב אבל מצד שני זה גם מטופש, למה זה מטופש? כי יכול להיות שבגלל שנראה לו את המוצרים הגרועים אז הוא כבר יאבד אמון בנו הוא יגיד "מה זה מה שהוא מנסה למכור לי?" ואז כשנבוא למוצר הטוב הוא כבר לא כל כך ראה את הטוב שבטוב. אם אנחנו לדוגמה ניקח את הנושא של מים חמים ומים קרים אז מהיבט מסוים אם בן אדם לדוגמה נגיד היד שלו הייתה בתוך מים קרים ואחר כך הוא מכניס אותה לתוך מים חמים פושרים נגיד או סתם ביום רגיל הוא ייקח יד ויכניס אותה לאותם מים פושרים, מתי זה ירגיש לו יותר חם? אז התשובה היא שאין תשובה מוחלטת לשאלה הזאת כי לפעמים היד של הבן אדם כל כך קרה שגם אם תכניס אותה לתוך האש כמטאפורה הוא לא ירגיש את החום, למה כי היד שלו קרה כקרח שייקח לו כמה דקות רק להפשיר מהקור בשביל שהוא יכול להתחיל להרגיש את החום.

לעומת זאת יש מצבים שדווקא היה לו קר ועכשיו אפילו ביחס לדבר שנביא לו את ההפך הוא ישר יעריך יותר את ההפך. זאת אומרת שיש מצבים שאנחנו נראה ללקוח דירות מאוד גרועות ואז כשהוא יראה איזו דירה נורמלית הוא יגיד "וואו איזה דירה טובה", למה? כי היא הרבה יותר טובה מהגרועות. מצד שני יכול להיות שאנחנו נראה ללקוח הרבה דירות גרועות ואז הוא כל כך יהיה בחוויה שהדירות גרועות שהוא אומר "אני רואה דירות גרועות" שגם כשהוא יראה את הדירה הטובה הוא יגיד "עזוב זאת גם דירה גרועה" הוא יתחיל לראות בה את החסרונות, למה? כי המוח שלו נעול על תחושה שמה שאנחנו מראים לו זה דירות גרועות.

ולכן כל מקרה לגופו אם לדוגמה נגיד הלקוח לא כל כך יודע מה הוא רוצה לקנות, אם אנחנו נאלצנו מסיבה כזו או אחרת כן להראות לו מראש את הדירות הגרועות אז מה שצריך לעשות זה לוודא שבכל פעם שהלקוח אומר "הדירה הזאת לא מתאימה לי" אנחנו צריכים לשדר, לוודא שהלקוח לא מתייאש מהיכולת שלנו למכור דירה שכן מתאימה לו כי מצד אחד איש מכירות שאין לו הרבה שכל יגיד "וואו הנה יפה הלקוח אמר שזה לא מתאים לו תכף אני אראה לו את הדירה ההיא וההיא הוא יגיד שזה כן מתאים לו" אבל אדוני אתה בינתיים כבר מאבד את הלקוח, אתה מראה לו דירות שלא מתאימות לו והוא חושב כבר שאתה לא יכול למכור לו את מה שהוא צריך, את מה שהוא רוצה את מה שהוא מחפש.

ולכן צריך לשים לב שלאורך כל המכירה משדרים לו "אני... אל תדאג יש לי... אבל כן... אז זה לא מתאים לך בגלל זה וזה אני עוד מעט אראה לך דירה שיש בה בדיוק את מה שאתה מחפש". זאת אומרת לאורך כל הדרך לוודא שלא מרוב קור גם כשהלקוח יגיע לחום הוא כבר לא ירגיש את החום, שלא מרוב מצב שהלקוח הראנו לו דברים גרועים אז גם כשכבר נראה לו את היותר טוב הוא כבר לא יראה את הטוב שבדבר והוא כבר נמצא בתחושה שאנחנו מוכרים לו מוצרים גרועים. ולכן בשורה התחתונה האם עדיף להראות ללקוח קודם את המוצרים הגרועים אחר כך את הטובים או ישר להראות לו את הטובים? כי אחר כך אין טעם להראות לו את הגרועים כמובן, התשובה היא שכל מקרה לגופו ויכול להיות גם מקרים שבהם מראים לבן אדם מוצר טוב והוא אומר "אני לא בטוח אבל ב100% שזה מתאים לי" ואז עונים לו "אתה בטוח שאתה לא בטוח? בא תראה את האלטרנטיבות שלך שהן הרבה יותר גרועות ותגיד כן אני בטוח".

בקיצור בשורה התחתונה אין בזה חוקים כל מקרה לגופו ותזכרו לפעמים דווקא יתרון האור מן החושך, בן אדם שהיה בחושך הרבה שנים הוא נכנס לאור אומר "וואו איזה אור" ולפעמים מרוב שהוא היה בחושך הוא לא רואה את האור יביאו לו אור הוא יקבל סחרחורת, האור עושה לו רע מרוב שהוא כבר היה בחושך כי העיניים שלו כבר כל כך עצומות שהוא לא רואה שיש אור סביבו מרוב שהמוח שלו התרגל לחושך. בקיצור כל מקרה לגופו ושלא יעבדו עליכם בהצלחה.
התנגדויות במכירות האפשרות הטובה ביותר איך לסגור עסקאות לחזק את הביטחון לשים לב איך למכור ליצור רגש ממי הלקוח רוצה לקנות הלקוח כישורים מוצר מתאים איזה מוצר להראות קודם איך להצליח איך להצליח למכור איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איש מכירות אנשי מכירות הדרכת אנשי מכירות הצלחה חוק הניגודיות יתרון יתרון האור מהחושך יתרונות להצליח להצליח למכור להראות להתאים את המוצר למכור למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות מוצר מוצר לא מתאים מוצר מתאים מכירות מנהל מכירות מנהלי מכירות מתי למכור ללקוח ניגודים עקרון הניגודיות עקרונות שיטה לשכנוע שיטות שיטות לשכנוע שיטות לשכנוע לקוחות שיטות שכנוע שיטת שכנוע שכנוע שכנוע לקוח שכנוע לקוחות
קרוב או רחוק, מאמץ, חשיבה מופשטת, יתרונות וחסרונות, להשתחרר מהשכל, אין שכל, שיפוטיות, דבר והיפוכו
קרוב או רחוק, מאמץ, חשיבה מופשטת, יתרונות וחסרונות, להשתחרר מהשכל, אין שכל, שיפוטיות, דבר והיפוכו
...בשכל אלא פועלת איתו כדי להתעלות מעליו. מה המשמעות של להיות לא שיפוטי? אליעד מתייחס לתפיסות רוחניות רבות שמלמדות אנשים לא לשפוט. הוא מסביר שבעצם גם זו שיפוטיות - כי אם אומרים לך לא לשפוט, אז אתה כבר שופט את השיפוטיות עצמה כשלילית. השיטה שהוא מציע היא לא לנסות לבטל את השיפוטיות, אלא דווקא לאמץ אותה ולהבין שבתוך השיפוטיות עצמה אפשר למצוא את האמת. במקום להתנגד לשכל או לשיפוט, אפשר להשתמש בהם בצורה חיובית, כדי להגיע למצב של אחדות פנימית עמוקה. כיצד אפשר להכיל את כל הרגשות והמצבים בתוכנו? אליעד מדגים...
יתרון בלי חיסרון, אושר בלי סבל, תענוג בלי כאב, לחוות דבר והיפוכו, מה באמת אתה רוצה, להכיל דבר והיפוכו, יש ואין כאחד
יתרון בלי חיסרון, אושר בלי סבל, תענוג בלי כאב, לחוות דבר והיפוכו, מה באמת אתה רוצה, להכיל דבר והיפוכו, יש ואין כאחד
...של דבר, כשבוחנים לעומק את הרצון, מתברר שמה שהאדם באמת רוצה הוא פשוט להפסיק את תחושת המאמץ והמתח שנובעים מקיומם של חסרונות. אנשים פועלים בחייהם מתוך מחשבה שאם הם ימלאו את כל הרצונות שלהם הם יפסיקו להתאמץ, אך הם אינם מבינים שהחיים עצמם מושתתים על חוויית חיסרון ומאמץ מתמיד. לדוגמה, הוא מביא מצב שבו אדם מתאמץ מאוד ללמוד או לעבוד, מתוך מטרה שבעתיד יוכל להפסיק להתאמץ ולנוח. אך למעשה, האדם ממשיך להתאמץ כדי להגיע למצב של אי - מאמץ, והמאמץ הזה אינו נגמר לעולם. החקירה של אליעד מובילה למסקנה העמוקה שאם אדם...
הדרך של אליעד, יתרונות וחסרונות, הדרך היחידה, הדחקה רגשית, חשיבה חיובית, שקט נפשי, אהבה או שנאה, להיות לא מושלם
הדרך של אליעד, יתרונות וחסרונות, הדרך היחידה, הדחקה רגשית, חשיבה חיובית, שקט נפשי, אהבה או שנאה, להיות לא מושלם
...לשקט אמיתי. אם האדם קיים, מחויב שיהיו לו חסרונות. כל ניסיון להדחיק את חצי הכוס הריקה יוביל תמיד ללחץ פנימי, לחוסר שקט, ולמאבק מתמיד בתוכו של האדם עצמו. למה הדחקה רגשית לא יכולה לעבוד לאורך זמן? אליעד מסביר שהדחקה לא יכולה להיות פתרון אמיתי לאורך זמן, כי בתוכנו יש חלק שלא מוכן לקבל את ההדחקה הזאת. הוא מביא דוגמה פשוטה: אם מישהו רעב, אי אפשר פשוט להגיד לו להתעלם מהרצון שלו לאכול. הוא יכול להתעלם לזמן קצר, אבל בסופו של דבר הרעב יכריח אותו להתמודד עם המציאות. כך גם לגבי חסרונות ומצוקות נפשיות. אי אפשר...
להיעלם, האם אתה רוצה להיעלם, רוצה להיות קיים, שוחד עצמי, רוצה ולא רוצה, יתרונות וחסרונות, רוצה להישאר בכלא, רוצה להמשיך לסבול
להיעלם, האם אתה רוצה להיעלם, רוצה להיות קיים, שוחד עצמי, רוצה ולא רוצה, יתרונות וחסרונות, רוצה להישאר בכלא, רוצה להמשיך לסבול
...שהם רוצים לא לרצות שום דבר. אליעד מסביר שהרצון לא לרצות הוא למעשה רצון להיפטר מהסבל שברצון עצמו, כי כל רצון הוא תחושת חיסרון. אבל הוא מסביר שאי אפשר באמת לא לרצות שום דבר לחלוטין, כי האדם תמיד ירצה את ההנאה שמגיעה עם סיפוק הרצון. זאת אומרת, האדם לא באמת יכול להפסיק לרצות, כי אז הוא יאבד גם את ההנאה שהוא מקבל מהגשמת הרצונות שלו. לדוגמה, אם לאדם לא הייתה שום תחושת רצון בכלל, הוא גם לא היה יכול ליהנות משום דבר, כי ההנאה תלויה בקיומו של רצון. ההנאה מאכילה, למשל, נובעת מכך שהיה לך רצון לאכול. לכן, כל...
סבל, הנאה, ליהנות מהסבל, טוב הוא רע, רע הוא טוב, כאב גופני, רע להרגיש טוב, טוב להרגיש רע, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר, איך למצוא משמעות לחיים
סבל, הנאה, ליהנות מהסבל, טוב הוא רע, רע הוא טוב, כאב גופני, רע להרגיש טוב, טוב להרגיש רע, יתרונות בכל דבר, חסרונות בכל דבר, איך למצוא משמעות לחיים
...לו תכלית ומשמעות. מדוע לאדם תמיד יהיה גם טוב וגם רע בכל מצב? האדם תמיד ימצא את עצמו במצב שבו יש יתרונות וחסרונות בכל דבר שקורה לו. כשהוא יסבול, הוא ימצא את היתרון בכך שהסבל מעניק לו משמעות ועניין. כשהוא יהיה מאושר, הוא יתחיל למצוא חסרונות בכך שאין לו אתגר או עניין. באופן הזה, לעולם לא תימצא תחושה של שלמות מוחלטת, משום שכל מצב טוב גם טומן בחובו חסרונות, ולהפך. למשל, אדם עשיר יכול לסבול מכך שהחיים שלו חסרי אתגרים, ואדם עני יכול לסבול מהמחסור הכלכלי שלו. אין אף מצב מושלם שאין בו סבל, ואין אף מצב גרוע...
זוגיות עם עצמך, קשה למצוא זוגיות, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, אהבה עצמית בזוגיות, מהי אהבה זוגית, לא רוצה זוגיות, חסרונות בזוגיות, יתרונות בזוגיות, אהבה חולנית
זוגיות עם עצמך, קשה למצוא זוגיות, זוגיות טובה, זוגיות מוצלחת, אהבה עצמית בזוגיות, מהי אהבה זוגית, לא רוצה זוגיות, חסרונות בזוגיות, יתרונות בזוגיות, אהבה חולנית
...לא יהיה מוכן לוותר או להתפשר בשביל אף אחד, ולכן דווקא תחושת השלמות הזאת יכולה לפגוע ביצירת זוגיות אמיתית ועמוקה. איך משפיעה אהבה עצמית נמוכה על הזוגיות שלך עם אחרים? מצד שני, אליעד מסביר כי אם אין לך זוגיות טובה עם עצמך ואתה סובל מחוסר באהבה עצמית, ייתכן שתבחר בבני זוג שגורמים לך להרגיש עוד יותר רע עם עצמך. כך, במקום לתקן את הבעיה, אתה עלול להיכנס למערכות יחסים שמחמירות אותה. דווקא אדם שלא מרגיש טוב עם עצמו, יחפש חיזוקים חיצוניים, ולכן הוא גם עלול להימשך לבני זוג בעייתיים, שיחמירו את תחושת החיסרון...
אהבה, זוגיות, לאהוב יותר, ליצור אהבה, להתאהב, איך לאהוב יותר? לא אוהב מספיק, יתרונות בבן זוג, חסרונות בבן זוג, להפוך חיסרון ליתרון
אהבה, זוגיות, לאהוב יותר, ליצור אהבה, להתאהב, איך לאהוב יותר? לא אוהב מספיק, יתרונות בבן זוג, חסרונות בבן זוג, להפוך חיסרון ליתרון
...כמו החיים בכלל, איננה יכולה להיות מוחלטת או מושלמת. הכל תמיד יחסי, ותמיד יש גם טוב וגם רע. לכן, אם בן אדם מצפה להרגיש משהו באופן מוחלט ומושלם - למשל לאהוב רק את היתרונות של בן הזוג שלו ולהרגיש שאין שום חיסרון - הוא יתאכזב וירגיש שזה בלתי אפשרי. איך מתמודדים עם חסרונות בבן הזוג? אליעד מסביר שיש שלוש דרכים להתמודד עם מצב שבו בן הזוג מציג חסרונות או כשנפגעים ממנו בזוגיות: הגישה הראשונה היא להגיד לא אכפת לי בכלל, כלומר, לא להיות קשורים רגשית לזוגיות. לפי אליעד, זו בריחה מוחלטת, כי היא מנתקת את הקשר...
זוגיות, למה לרצות זוגיות, מה טוב בזוגיות, קשר זוגי, יתרונות בזוגיות, חסרונות בזוגיות, מה רע בזוגיות, לחיות בלי זוגיות, לבד או ביחד, לרצות זוגיות, לא רוצה זוגיות
זוגיות, למה לרצות זוגיות, מה טוב בזוגיות, קשר זוגי, יתרונות בזוגיות, חסרונות בזוגיות, מה רע בזוגיות, לחיות בלי זוגיות, לבד או ביחד, לרצות זוגיות, לא רוצה זוגיות
...למה שאני אצמצם את עצמי אבל זה נכון גם לגבי העבודה בבוקר למה שאני אזדהה עם הרצון שאומר לי שאם יהיה לי כסף זה טוב ואם לא יהיה לי כסף זה רע את כבר בזוגיות, את בזוגיות עם המחשבה שאומרת שכסף זה טוב את בזוגיות עם המחשבה שאומרת שבריאות זה טוב זה בדיוק אותו דבר גם הם מאמללים אותך, המחשבה שאומרת בריאות זה טוב. ש: כי אז כשאין לי בריאות אז זה לא טוב. אליעד: יפה מאוד גרוע אפילו וכל פעם כשאת שומעת על הבריאות מה את בעצם עושה? בונה את הקשר הזוגי שלך עם הרעיון שאומר שזוגיות זה טוב. ש: את ההיקשרות גם. אליעד: נכון...
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 1
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 1
...בניהול הכסף, פחד מגניבות או רמאויות. לעומת זאת, כשאין לאדם כסף כלל, גם כאן אפשר למצוא יתרון: האדם משתחרר מהדאגות האלה, כי אין לו מה להפסיד, אין לו חשש מאיבוד הרכוש, והוא למעשה חופשי מדאגות הקשורות לכסף. זה מוביל אותו לחופש מסוג אחר, שאינו תלוי כלל בכסף, אלא בתחושת החופש הפנימי שיש לו. כלומר, החופש שאדם מחפש דרך כסף יכול להימצא גם בהיעדר הכסף לחלוטין. אליעד מציין שאם האדם מבין לעומק את היתרונות שבשני המצבים (עם ובלי כסף), הוא יכול להגיע למצב שהוא לא תלוי יותר בשום מצב חיצוני. המצב שבו אין לו כסף...
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 2
להפוך חיסרון ליתרון, למצוא את הטוב שברע, להפוך יתרון לחיסרון, ליהנות מכל דבר, חצי הכוס המלאה, חצי הכוס הריקה, משמעות הכסף, חלק 2
...שבו האדם מסוגל לראות כל מצב כטוב ורע בו זמנית, ללא תלות באמונות הקודמות שלו. האם סבל הוא הכרחי כדי להגיע לשלווה ואושר אמיתיים? אליעד מדבר גם על האמונה הנפוצה שאנשים חושבים שחייבים לסבול כדי להגיע להבנות עמוקות ולאושר. הוא מסביר שאין זה משנה אם הדרך להבנה עברה דרך סבל או לא. הדבר החשוב הוא שהאדם יבין את מה שהוא צריך להבין. ההבנה האינטלקטואלית והרגשית היא מה שחשוב, ולא הדרך שבה הוא הגיע אליה. מהי מטרת התהליך הזה? המטרה המרכזית של אליעד בתהליך שהוא מתאר היא להגיע למצב פנימי של שלווה מוחלטת, שבו האדם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיטות לשכנוע לקוחות, יתרון האור מהחושך, עקרון הניגודיות, חוק הניגודיות, מוצר מתאים, מוצר לא מתאים, איזה מוצר להראות קודם? איך להצליח למכור? הדרכת אנשי מכירות, איך למכור ללקוחות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מוצר טוב, למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוצר טוב, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להתמודד עם פחדים וחרדות לפי מה להחליט לחשוף את המחיר ללקוח חיטוב אהבת חברים שאלה לא ברורה פחד לצאת טיפש סובל מחרדות למה אין לי ביטחון עצמי למרות שאני טוב? חקירת הרצון לאהוב את עצמי למה לא לאהוב בחינם? למה קשה לאהוב שוב? להשיג אושר פנימי לרדוף אחרי אושר חיצוני הומוסקסואליות ויהדות בחורה פגומה החלטות גורליות החלטה עתידית להתמודד עם הסרת פרסום שלילי התמודדות עם מערכות יחסים להגדיר יעדים איך להצליח לעבוד במכירות? מוצר של המתחרים טקסט שכנוע להתגרש בלי שהילדים יפגעו פחד לשלום הילדים שפה רוחנית התמכרות רוחנית טיפול בהפרעה נפשית איך למחוק זיכרון טראומטי? למה לא ללכלך על האקסית? יעוץ אקסים פרפר לשרירי החזה העליון המסטרינג לא גמיש כפירה באלוהים האמיתי האם אלוהים באמת קיים? איך לזהות מורה מואר? סוף המסע אל ההארה להיות אלוהים שקרי איך להיות אלוהים? השקעה בזוגיות רעיונות להכנסה פסיבית מטרת החיים של אלוהים שלמות ומטרת החיים להתמיד למרות שרואים תוצאות שליליות זיכרון שלילי לא צריך בחירה חופשית הוכחות שאין בחירה היכן התרחש המפץ הגדול? איך העולם נוצר מפיצוץ? עוד נושאים ...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, פסיכותרפיסט, אימון אישי להפרעות קשב בתחום מוצר טוב - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1090 שניות - עכשיו 11_10_2025 השעה 00:32:21 - wesi1