אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מוחלטת ✔למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
מהי תודעה של אלוהים וכיצד אפשר להגיע אליה?

תודעה של אלוהים, לפי אליעד כהן, היא מצב שבו האדם חווה שלמות מוחלטת, מצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו הוא לא יודע דבר כלל. במצב הזה, אין שום הבדל בין "יש" ל"אין", ואין משמעות למושגים עצמם, מפני שאין שום צורה להיאחז בה. מדובר על חוויה שבה כל הגדרה, כל מחשבה וכל מושג מתמוססים לתוך כלום מוחלט. אליעד מסביר שאדם שחווה מצב כזה מאבד את היכולת להבדיל בין דברים, מכיוון שמבחינתו אין משמעות לאף מושג.

מה זה אומר שאין הבדל בין יש לאין?

כשאליעד אומר שאין הבדל בין "יש" ל"אין", הוא מתכוון לכך שמצד האמת המוחלטת, לא קיימת שום הפרדה ביניהם. לדוגמה, אדם יכול להסתכל על שני כיסאות שונים, ובמובן יחסי להגיד שיש ביניהם הבדל. אך מנקודת מבט של שלמות מוחלטת, של אי - ידיעה מוחלטת, הכיסאות הללו אינם שני דברים נפרדים, אלא הם מהות אחת ללא הבדל אמיתי. אליעד נותן דוגמה נוספת לכך באמצעות הברז: אם יש ברז אחד בלבד, אי אפשר לשאול "איזה ברז" לבחור, מכיוון שזה אותו ברז. כך, כשאומרים שאין הבדל בין יש לאין, הכוונה היא שבחוויה העמוקה ביותר, הכל הוא אותה מהות אחת חסרת צורה וחסרת הבדל.

אם אין הבדל, מדוע אנו עדיין רואים הבדלים?

אליעד מסביר שהאדם הרגיל לא באמת חווה את המצב של אי - ידיעה מוחלטת, ולכן המוח ממשיך לפעול באמצעות הגדרות ומושגים. כשהאדם חושב שהוא מבין שאין הבדל בין דברים, הוא למעשה עדיין מבחין ומבדיל, כי עצם האמירה "אין הבדל" מצביעה על כך שיש משהו להבדיל ממנו. כדי להגיע למצב שבו האדם באמת לא מבחין בין שום דבר לשום דבר אחר, עליו להגיע לנקודה שבה המושגים עצמם מתבטלים לחלוטין. רק אז האדם יכול לחוות חוסר מוחלט של הבחנה בין דברים.

איך אפשר להבין את ההבדל בין צורה למהות?

אליעד מדגים זאת באמצעות ההבדל בין שני כיסאות: מצד הצורה, הם שני כיסאות שונים, אך מצד המהות אין באמת הפרדה ביניהם. כלומר, כל עוד האדם מבין את המציאות דרך מושגים וצורות, הוא יראה הבדלים. לעומת זאת, כשאדם מגיע למצב של אי - ידיעה מוחלטת, שבו הוא לא יודע כלום, אז אין אצלו הבדל בין צורה למהות, כי הצורה עצמה לא קיימת במצב הזה.

מהם "רצוא ושוב" ו"רשימו" בהקשר רוחני?

"רצוא ושוב", לפי אליעד, מתאר תהליך שבו האדם נע בין ההבנה שאין שום הבדל לבין החזרה לתודעה של הבדלים והגדרות. במצב של "רצוא", האדם חווה אחדות מוחלטת ואי - ידיעה מוחלטת, וכשהוא חוזר למצב של "שוב", הוא חוזר אל המציאות שבה יש הבדלים ומושגים.

"רשימו" הוא המושג המתאר את הרושם שנשאר באדם לאחר שחזר מהחוויה של האחדות המוחלטת. לדוגמה, אדם שחווה את האחדות חוזר אל המציאות עם רושם או זיכרון עמום של מצב האחדות, אך עדיין ממשיך לראות הבדלים וצורות. הרשימו הוא השארית שמאפשרת לאדם לזכור ברמה מסוימת את החוויה של האחדות, אך לא לחוות אותה במלואה באופן קבוע.

מה זה אומר "להיכלל באין סוף"?

להיכלל באין סוף, על פי אליעד כהן, זה להגיע למצב שבו האדם מאבד כל תחושת נפרדות או הגדרה עצמית, ונכלל לגמרי בתוך המהות של האינסוף, המצב של אחדות מוחלטת. במצב כזה האדם לא מרגיש שום חיסרון, לא מפחד להשתעמם, ולא מרגיש צורך לממש את עצמו, מפני שאין לו שום מודעות או צורך שהוא צריך לממש. רק במצב כזה של חוסר מוחלט, האדם יכול לחוות את ההכללה המלאה באינסוף.

מה המשמעות של אי - ידיעה מוחלטת בחוויה הרוחנית?

אליעד מסביר שהמצב של אי - ידיעה מוחלטת הוא מצב שבו האדם לא יכול לדעת דבר באופן מוחלט, ואפילו את הדבר הבסיסי ביותר - ההבדל בין "יש" ל"אין" - הוא כבר לא יודע. במצב זה, האדם אינו יכול להוכיח או לאשר שום דבר, כי אין שום נקודת אחיזה. אי - ידיעה מוחלטת היא למעשה הדרך היחידה להגיע לשלמות מוחלטת...
יש מיש הבסיס תיעדוף יתרונות מול חסרונות לא יודעים המשמעות של האדם צריך תחושת נפרדות חושב ש תחושה פנימית להיכלל באין סוף אחדות אחדות מוחלטת אין הבדל אין הבדל בין אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש אין סוף אלוהים האין והיש הארה הארה רוחני הארה רוחנית הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים היש והאין התקדמות יש אין יש הבדל יש הבדל בין יש הבדל בין יש לאין יש ואין יש מאין יש מיש כלום לא לדעת לא לדעת כלום לדעת לדעת כלום להבדיל להיות אלוהים להיכלל באין סוף למתקדמים מה זה רצוא ושוב מה זה רשימו מוחלט מוחלטות מוחלטת רוחני רוחניות רוחנית רצוא ושוב רשימו שלמות שלמות מוחלטת תודעה תודעה של אלוהים
מוחלטות, מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב שלם, לשנוא בלב שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת
מוחלטות, מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב שלם, לשנוא בלב שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת
... מהי אהבה מוחלטת? מהי שנאה מוחלטת? לאהוב בצורה מוחלטת, לשנוא בצורה מוחלטת, אהבה ושנאה, שנאה ואהבה, לאהוב בלב ... שלם, אחדות ההפכים, חשיבה מוחלטת מהי אהבה מוחלטת ומהי שנאה מוחלטת? כדי להבין מהי אהבה מוחלטת ומהי שנאה מוחלטת, יש קודם כל להבין את המושג מוחלטות. ... מושגים הפוכים, כמו אהבה מוחלטת ושנאה מוחלטת. מה זה לאהוב מישהו בצורה מוחלטת? כשאדם אוהב מישהו בצורה מוחלטת ובמאה אחוז, המשמעות היא שהוא כל כך ... בדבר שהוא אוהב. האהבה המוחלטת הזאת גורמת לאדם לאבד את התודעה האישית ... שלו. במילים אחרות, אהבה מוחלטת גורמת לאדם להתבטל, להיעלם, ולהתמזג ... פשוטות, האדם שאוהב בצורה מוחלטת הופך להיות אחד עם מה שהוא אוהב ולכן ... הפרטי. המסקנה היא שאהבה מוחלטת מובילה לביטול העצמי ולהתמזגות מלאה עם מושא האהבה. ומהי שנאה מוחלטת? אליעד מסביר ששנאה מוחלטת פועלת בצורה דומה מאוד, אך בכיוון ... שונא משהו או מישהו בצורה מוחלטת, הוא כל כך מתנגד לקיומו של הדבר השנוא, ... דבר. האדם ששונא בצורה מוחלטת, אינו מסוגל לקבל אפילו את האפשרות ... מציאות. לכן, גם שנאה מוחלטת מביאה בסופו של דבר לביטול מוחלט של ... העצמי, בדיוק כמו האהבה המוחלטת. אליעד מדגיש שבין אהבה מוחלטת לשנאה מוחלטת אין באמת הבדל במובן העמוק, משום ששניהם ... לאותו מצב של אחדות מוחלטת עם המהות של הדבר או לביטול עצמי מוחלט. ... דבר לא יכול לעמוד בדרישה מוחלטת. הדרך היחידה להשיג תוצאה היא בהכרח על ... המרכזי באופן ברור: אהבה מוחלטת ושנאה מוחלטת הן מצבים שבהם האדם חדל להיות קיים ... מנסה להתנתק ממנו בצורה מוחלטת. בשני המצבים, האדם מאבד את זהותו ...
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 3
... מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה ... למה האדם אוהב חיסרון אחד יותר מאשר חיסרון אחר, הרי שזאת אהבה עם תנאים, שהיא לא אהבה מוחלטת. ואם האהבה היא מוחלטת, בלי שום תנאים כלל, אז ממילא, היא כלפי כל הדברים כולם. וזה בעצם אומר, שאם האדם באמת, לא רוצה, ולא מחפש אהבה מוחלטת , אם זה באמת, בלב שלם ובאופן מוחלט, הרי שזה ... מוחלט, אפילו לא טיפה אחת של רע, הרי שממילא זה אומר, שהאדם באופן יחסי, כן מחפש אהבה מוחלטת, לפי כמה שהוא לא אוהב את הרע. ואם האדם הגיע למצב של אהבה מוחלטת, או אם האדם הגיע למצב שבו, הוא באופן מוחלט, לא מחפש אהבה מוחלטת, שזה בדיוק אותו הדבר ממש, הרי שזה אומר, ... לא שייך שהאדם יחפש אהבה יחסית. והאדם מחפש אהבה יחסית, רק משום שהוא מחפש את האהבה המוחלטת, שהוא לא רוצה להרגיש שום רע, ואז הוא מחפש כמה שיותר טוב. ונמצא אם כן, כי החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, הוא זה שמניע את החיפוש אחרי אהבה יחסית. ... בלב שלם להגיע למצב של רק אהבה. כי אם זה היה קורה, אז האדם היה מחפש באופן ישיר, רק אהבה מוחלטת, ולא היה מחפש גם אהבה יחסית. ואעפכ, הרצון לאהבה מוחלטת, מחזק את הרצון לאהבה יחסית. והדבר נכון, גם להפך. שבלי שיהיה לאדם רצון למצוא אהבה יחסית, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אהבה מוחלטת. והרצון של האדם למצוא אהבה יחסית, הוא זה שמניע את האדם לרצות למצוא אהבה מוחלטת. כי אם האדם לא יחפש בכלל אהבה יחסית, הרי שזה אומר, שהאדם מוכן בלב שלם, לקבל את זה שהוא לא רק אוהב. ואז ממילא, אין גם חיפוש אחרי אהבה מוחלטת. ובפשיטות העניין הוא, שיש אהבה יחסית ויש אהבה מוחלטת. והאהבה היחסית, היא מובילה אל האהבה המוחלטת. כי אהבה מוחלטת, היא כשיש רק אהבה. והחיפוש אחרי אהבה יחסית, מגדיל את כמות האהבה היחסית, עד כדי אהבה מוחלטת. והשאיפה לאהבה מוחלטת ולמצב של רק אהבה, הוא זה שמניע את הרצון להגדיל כל הזמן את האהבה היחסית, כדי להתקרב אל האהבה המוחלטת. וככל שהאדם יותר רוצה אהבה יחסית, כך הוא ... את הרצון להיות במצב של רק אהבה, ואז ממילא הוא מגדיל את הרצון שלו להיות במצב של רק אהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה יחסית, מחזק את הרצון ... יותר אהבה, כך הוא גורם לעצמו לשנוא את השנאה. ואז ממילא, הוא רוצה להגיע למצב של אהבה מוחלטת, שבה, יש רק אהבה, בלי שום שנאה כלל. אבל, יש ... שממנו ניתן לראות: שככל שהאדם מחפש יותר אהבה יחסית, כך ממילא הוא מתרחק יותר מהאהבה המוחלטת , שבה אין שום סיבות או תנאים כלשהם. וככל שהאדם, רוצה יותר אהבה מוחלטת, כך פחות הוא מחפש אהבה יחסית. וככל שהאדם נמצא יותר, במצב של אהבה מוחלטת, כך פחות הוא מחפש אהבה כלשהי. ולכן, אהבה מוחלטת ואהבה יחסית, הן גם: אהבות מנוגדות וגם אהבות ... 4 נקודות מבט משלימות ומנוגדות אחת לשנייה: 1 - לא מצליח למצוא אהבה יחסית, כי מחפש אהבה מוחלטת. 2 - מצליח למצוא אהבה יחסית, כי לא מחפש אהבה מוחלטת . 3 - לא מצליח למצוא אהבה יחסית, כי לא מחפש אהבה מוחלטת. 4 - מצליח למצוא אהבה יחסית, כי מחפש אהבה מוחלטת. ונקודת מבט ראשונה היא, שהאדם לא מצליח למצוא ...
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 2
... מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 2 והרעיון הוא, שכל חיפוש אחרי אהבה יחסית, או אהבה כלשהי בכלל, הוא תמיד נובע מתוך חוסר אהבה מוחלטת. והוא תמיד, מרחיק את האדם מהאהבה המוחלטת. כי באהבה המוחלטת, לא מחפשים אהבה, כי יש תמיד אהבה. וכל חיפוש אהבה באשר הוא, הוא מחזק את החשיבה השיפוטית, שהיא אוהבת רק עם תנאים ועם סיבות, ושהיא יוצרת, אהבה יחסית. ונראה אם כן, כי האהבה היחסית, היא מנוגדת, לאהבה המוחלטת. וזה בעצם אומר, שנראה, שהאהבה היחסית והאהבה המוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. שהחיפוש אחרי אהבה יחסית, מרחיק את האדם מאהבה מוחלטת. והחיפוש אחרי אהבה מוחלטת, מרחיק את האדם מאהבה יחסית. כי לחפש אהבה מוחלטת, פירושו, להפסיק לחפש אהבה יחסית. כי אהבה מוחלטת פירושה, רק לאהוב, ולהיות במצב של רק אהבה, שאין בה שום שנאה כלל. ומאחר ששום דבר בעולם אינו מושלם, ממילא זה אומר, שמי שחושב למצוא אהבה מוחלטת, כלפי דבר כלשהו, הוא לעולם לא ימצא אהבה מוחלטת שכזו. כי כל דבר בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם. ולכן, לעולם, האהבה לא תהיה מוחלטת, ביחס לדבר מוגדר כלשהו. ומי שרוצה להרגיש אהבה מוחלטת, דהיינו, לחוות אהבה בשלמות ובלב שלם כלפי דבר כלשהו, ... אפשרי. אבל, רק אם הוא יצליח לשנות את צורת החשיבה שלו, ולהביא אותה למצב כזה, שבו, הוא לא יראה שום חיסרון בשום דבר בעולם. שאז ורק אז, האדם יכול לחוות אהבה מוחלטת ומלאה בלב שלם. שהאדם מלא באהבה, ומחובר בהרמוניה מלאה עם כל המציאות כולה, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה. ולמצוא אהבה מוחלטת, זה אפשרי, על ידי שינוי צורת החשיבה של האדם. וכאשר האדם מחפש אהבה יחסית, הרי שבכך הוא בעצם מרחיק את עצמו מלמצוא אהבה מוחלטת. שכדי למצוא אותה, לשם כך צריך להפסיק לחפש דבר מוגדר כלשהו, שאפשר לאהוב אותו בגלל היתרונות היחסיים שלו. אלא, צריך להתחיל לנסות לאהוב כל דבר, כולל החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אהבה יחסית ואהבה מוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. כי הרצון של האדם להשיג אהבה מוחלטת, מרחיק את האדם מלמצוא אהבה יחסית, והרצון של האדם למצוא אהבה יחסית, מרחיק את האדם מלמצוא אהבה מוחלטת. אבל, יש גם עוד נקודת מבט הפוכה, שממנה ניתן לראות, שאהבה יחסית ואהבה מוחלטת, אלו שתי אהבות משלימות - שהן משלימות אחת את השנייה. ואדרבה, החיפוש של האדם אחרי אהבה יחסית, הוא מקרב את האדם לאהבה המוחלטת. והחיפוש של האדם אחרי אהבה מוחלטת, הוא מקרב את האדם אל האהבה היחסית. ובלי שהאדם ירצה למצוא אהבה מוחלטת, בלי זה האדם גם לא ירצה למצוא אהבה יחסית. ובלי שהאדם ירצה למצוא אהבה יחסית, בלי זה האדם לא ירצה למצוא אהבה מוחלטת. כי מי שיתבונן יראה, כי למרות שהחיפוש של האדם אחרי אהבה יחסית, נובע מכך שהאדם לא מספיק רוצה למצוא אהבה מוחלטת, הרי שמצד שני, החיפוש של האדם אחרי אהבה יחסית, הוא נובע, רק משום כך שהאדם מחפש אהבה מוחלטת. ובלי שהאדם היה מחפש אהבה מוחלטת, בלי זה הוא לא היה מחפש אהבה יחסית. ולמה? כי בפועל, ... מאשר שונא. שאז, האדם אומר שהוא אוהב את הדבר, והוא מתכוון לומר, שהוא באופן מודע, יותר מודע לרגשות האהבה שלו, יותר מאשר לרגשות השנאה שלו כלפי הדבר. ובאהבה מוחלטת, יש רק אהבה בלי שום שנאה כלל. ואם ניקח בן אדם, וניקח ממנו באופן מוחלט, את הרצון למצוא אהבה מוחלטת , הרי שבכך בעצם גרמנו לו לאהוב באופן מוחלט, את חוסר ...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
... מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? אליעד כהן עוסק בשאלה מרכזית אחת: האם קיימת בכלל אמת מוחלטת? לדבריו, אדם ששואף לחיים טובים באמת, חייב להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו, והדבר הזה הוא אמת מוחלטת. אמת מוחלטת לפי אליעד היא כזו שלא ניתן לחשוב על ההיפך שלה בשום אופן. המשמעות של אמת מוחלטת היא שהידיעה הזו כל כך ודאית ומוחלטת, עד שאפילו לא תהיה אפשרות תיאורטית להטיל ספק בנכונותה. עם זאת, אליעד מדגיש שבטרם האדם מגיע למצב כזה של מוחלטות, ... דבר, גם לא על ההנחות הבסיסיות ביותר, עד שהאדם בדק וחקר אותן לעומקן. איך אדם יכול לבדוק אם יש אמת מוחלטת? כדי להמחיש את אופן הבדיקה, אליעד נותן דוגמה פשוטה: האדם רואה יד ואומר יש פה יד. לכאורה זו עובדה, אך אליעד טוען כי על האדם לשאול האם זו אמת מוחלטת? השאלה הבאה שתתעורר היא - על מה האמירה הזו מבוססת? התשובה תהיה שהיא מבוססת על חוש הראייה. מכאן עולה שאלה נוספת: האם חוש הראייה עצמו הוא אמת מוחלטת? אולי גם החושים משקרים או מוגבלים? האדם חייב להמשיך לשאול את השאלות האלה: האם השכל הוא אמת מוחלטת? מה היסודות שעליהם מתבססות הידיעות שלי? לדעתו של אליעד, השאלה האם יש אמת מוחלטת? היא שאלה מושלמת, כיוון שהיא מייצגת חקירה מלאה לעומקם של הדברים. מה המשמעות אם אין אמת מוחלטת? אליעד מסביר שאם אין בכלל אמת מוחלטת, פירוש הדבר שכל טענה וכל אמירה הן נכונות ושגויות בו זמנית, כי אין אמת מוחלטת שתחליט בין נכונות לשקריות. במקרה כזה, לומר יש פה יד או אין פה יד יהיו שתי אמירות שוות ערך. לכן עצם האמירה שמשהו הוא אמת ומשהו אחר הוא שקר מבוססת בהכרח על ההנחה שכן קיימת אמת מוחלטת. אם אדם יחקור מספיק לעומק ויגיע למסקנה שאין אמת מוחלטת, הוא יוכל לחיות את חייו ללא אשליות וללא שקרים. לפי אליעד, עדיף לדעת בוודאות שאין אמת מוחלטת, מאשר לחיות חיים של שקר עצמי. איך לדעת בוודאות אם מצאת אמת מוחלטת? אליעד מבהיר שאדם שיחקור מספיק לעומק, או שיגיע למצב שבו יידע באופן מוחלט שיש אמת מוחלטת, או שיידע באופן מוחלט שאין אמת מוחלטת. בשני המקרים, האדם הרוויח, כי הוא חי במצב של ודאות מוחלטת. המוחלטות היא המפתח לחיים טובים, כי היא מעניקה יציבות מוחלטת. מציאת האמת המוחלטת, לפי אליעד, פירושה מצב שבו לא תישאר אף שאלה פתוחה. אדם שחווה את האמת המוחלטת לא יוכל לזוז ממנה בשום אופן. גם אם יאבד את שפיותו, הוא לא יוכל להטיל בה ספק. אמת מוחלטת פירושה משהו שאתה יודע אותו בגוף ראשון, חוויה מוחלטת שלא ניתן להפריך או להטיל בה ספק. מה ההבדל בין האמת לשקר בעיני אליעד כהן? אליעד מדגיש כי האמת לא מפחדת משאלות, ... ותפרק כל פרה קדושה שקיימת אצלך בראש. אליעד חוזר ומדגיש כי אפילו אם יגיע האדם למסקנה שאין אמת מוחלטת, אך המסקנה הזו תהיה מוחלטת עבורו באופן שאין שום דרך להפריך אותה או לחשוב על ההפך שלה - אז זו תהיה האמת ה
אין שאלות, אין תשובות, תשובה מוחלטת, תשובה חלקית, תשובה יחסית, שאלה מוחלטת, שאלה חלקית, שאלה יחסית, מוחלטות
אין שאלות, אין תשובות, תשובה מוחלטת, תשובה חלקית, תשובה יחסית, שאלה מוחלטת, שאלה חלקית, שאלה יחסית, מוחלטות
... שאלות, אין תשובות, תשובה מוחלטת, תשובה חלקית, תשובה יחסית, שאלה מוחלטת, שאלה חלקית, שאלה יחסית, מוחלטות מה ההבדל בין גישות רוחניות לבין הגישה של אליעד? בשיחה זו אליעד מסביר מה ההבדל המהותי בין הגישה שלו לבין גישות רוחניות אחרות כמו ... כאשר אדם שואל שאלה רוחנית, הוא בעצם מנסה לקבל תשובה שתספק אותו. אבל אליעד טוען ששאלות אינן באמת יכולות לקבל תשובה מוחלטת, מכיוון שהתשובה המוחלטת נמצאת מעבר לתודעה, מעבר לשכל האנושי. לדוגמה, אדם שואל האם כדאי לקנות ביצים בחנות שמציעה 3 ביצים ב - 10 שקל, או בחנות אחרת שמציעה 4 ביצים ב - 16 שקל. כדי להחליט הוא יבדוק את איכות הביצים, את המרחק לחנות, ואת המחיר. אבל אם האדם מחפש אמת מוחלטת שתספק אותו לתמיד, הוא לעולם לא יגיע לסיפוק אמיתי, כי תמיד יהיו לו שאלות חדשות. תמיד הוא ימצא עוד ספק, ועוד שאלות יצוצו. לכן, אליעד אומר שהאמת המוחלטת אינה משהו שניתן למצוא בתוך המשחק של התודעה והשכל. למה שאלות אף פעם לא ייעלמו לגמרי? אליעד מסביר שכל פעם שיש לך שאלה, השאלה קיימת כי קיים בך ספק. אם אתה שואל שאלה ... השאלה עצמה, מאיפה היא נובעת. התהליך הזה הוא עמוק יותר ומאפשר להגיע לשורש החוסר, לשורש הרצון לקבל תשובה. למה אדם שמחפש אמת מוחלטת תמיד יסבול? אליעד טוען שאם אתה מרגיש מחויב לחפש את האמת המוחלטת, אתה בעצם גוזר על עצמך סבל תמידי. למה? כי אין דבר כזה אמת מוחלטת במציאות האנושית. כל דבר בעולם הזה הוא יחסי, ולכן לעולם לא תוכל להגיע למקום שבו תגיד הנה, מצאתי את האמת ואין לי יותר ספקות. תמיד יישאר ספק, ותמיד תמשיך לחפש. ... מוחלט - הכל יחסי. איך אפשר לצאת מהסבל של חיפוש האמת? הדרך היחידה, לפי אליעד, לצאת מהלופ של הסבל, היא להבין שאין שום אמת מוחלטת בעולם היחסי. כאשר אתה באמת מבין שהכל יחסי ואין אמת מוחלטת, אתה יכול להפסיק את החיפוש המוחלט. אתה מבין שכל אמת שתחפש היא תמיד חלקית, יחסית ולא מוחלטת. הוא אומר, למשל, שהוא עצמו אינו מחפש אמת מוחלטת אלא אמת יחסית. למשל, כאשר הוא מתלבט בין שתי אפשרויות, הוא בוחר את האפשרות שנראית לו הכי טובה יחסית למה שהוא רוצה באותו רגע. הוא אינו שואל מה האמת המוחלטת, כי היא לא קיימת, אלא בוחר לפי מה שהוא רוצה. במילים אחרות, החיפוש הופך לעניין של בחירה, של רצון ושל עדיפות יחסית. מה משמעות המוחלט לעומת היחסי? אליעד מבחין בין אמת מוחלטת, שאינה קיימת בעולם שלנו, לבין אמת יחסית שקיימת תמיד. לדוגמה, יש פה שולחן זו אמת יחסית, לא מוחלטת, כי אפשר להטיל ספק אפילו בקיום של השולחן. לעומת זאת, מוחלט הוא מצב שאין בו כלל ספק, ולכן לא ניתן להגדיר אותו במילים, כי הוא נמצא מחוץ להגדרות השכל. האמת היחסית היא אמת שאפשר להגדיר אותה, לדבר עליה, לחשוב עליה, לשנות אותה ולהתווכח עליה. האמת המוחלטת היא מעבר לכל זה - מעבר לספק ולוודאות, ולכן בלתי ניתנת לתיאור שכלי. מה קורה כשמבינים שאין אמת מוחלטת? ברגע שאתה באמת מבין שאין אמת מוחלטת, אליעד טוען שאתה משתחרר מהצורך להשיג משהו שאין. אתה מפסיק לחפש דברים בלתי אפשריים, ומתחיל לחיות את החיים עם תיאום ציפיות מציאותי יותר. אתה מבין שתמיד יהיה חוסר מסוים, תמיד תהיה אפשרות אחרת, אבל זה בסדר כי המציאות עצמה היא יחסית ולא מוחלטת. למשל, כאשר אתה מחפש הנאה מוחלטת ממשהו כמו אוכל, אתה תמיד תתאכזב כי האוכל יספק אותך רק לזמן קצר. אך אם תבין מראש שהאושר תמיד יהיה חלקי, תוכל ליהנות בצורה מלאה מהרגע עצמו בלי הציפייה לאושר מוחלט שיבטל את כל החסרונות. סיכום הרעיון המרכזי אליעד מדגיש לאורך כל השיחה שאין אמת מוחלטת בעולם האנושי, ואין תשובות מוחלטות לשאלות של האדם. הוא ממליץ להבין למה בכלל קיימת שאלה, ובכך לשחרר את עצמך מחיפוש אין - סופי אחר אמת בלתי אפשרית. כך תוכל להגיע לשלווה יחסית ולחיות עם החסרונות והספקות שבחיים ללא סבל מיותר. מהי אמת מוחלטת? איך להפסיק לחפש תשובות מוחלטות? מה ההבדל בין אמת יחסית לאמת מוחלטת? למה שאלות תמיד חוזרות? איך להשתחרר מהסבל שבחיפוש האמת? ...
איך למצוא תשובה מוחלטת? איך לקבל תשובה מוחלטת? אם אין תשובה אין שאלה, איך לשאול שאלה נכון? האם תמיד יש חיסרון? איך להשיג שלמות? שאלה מוגדרת, שאלה לא מוגדרת, תשובה יחסית
איך למצוא תשובה מוחלטת? איך לקבל תשובה מוחלטת? אם אין תשובה אין שאלה, איך לשאול שאלה נכון? האם תמיד יש חיסרון? איך להשיג שלמות? שאלה מוגדרת, שאלה לא מוגדרת, תשובה יחסית
... למצוא תשובה מוחלטת? איך לקבל תשובה מוחלטת? אם אין תשובה אין שאלה, איך לשאול שאלה נכון? האם תמיד יש חיסרון? איך להשיג שלמות? שאלה מוגדרת, שאלה לא מוגדרת, תשובה יחסית איך למצוא תשובה מוחלטת? אליעד כהן מסביר שכדי למצוא תשובה מוחלטת לשאלה כלשהי, האדם צריך ראשית להבין כיצד לשאול שאלה באופן ברור ומוגדר היטב. כאשר לא ברור מה השאלה, אי אפשר באמת לקבל תשובה מוחלטת. הוא מתאר שתהליך השאלות והתשובות מתנהל בדרך כלל בצורה יחסית: אנשים שואלים שאלות יחסיות ומקבלים תשובות יחסיות. לדוגמה, אדם ששואל מה כדאי לי לעשות, לאכול או לישון? יקבל תשובה יחסית, בהתאם למה שנוח לו באותו רגע. אך כאשר אדם רוצה תשובה מוחלטת, הוא מחפש וודאות של 100%. אליעד מדגים זאת באמצעות שאלת הרכבת: אדם יכול להסתפק בתשובה יחסית כמו הרכבת תגיע בין 8 ל - 9, אבל אם הוא רוצה לדעת בוודאות מוחלטת, הוא ידרוש לדעת בדיוק מתי הרכבת תגיע. אלא שגם אם הרכבת מגיעה בדיוק בזמן שנאמר לו, עדיין נותר ספק לגבי החושים שלו: האם הרכבת באמת נמצאת שם, או אולי רק נדמה לו? אליעד מסביר שכדי לקבל תשובה מוחלטת, חייבים לבדוק קודם כל את השאלה עצמה ולהגדיר אותה בצורה מדויקת. למשל, במקום לשאול איך הרצון עובד?, יש להגדיר שתי אפשרויות ברורות, למשל: האם הרצון עובד באופן כזה או כזה? רק לאחר ההגדרה המדויקת של האפשרויות ניתן בכלל לדבר על תשובה מוחלטת. האם תמיד קיים חיסרון? אליעד מתייחס למצב הבסיסי של האדם, שהוא חיסרון מתמיד. הוא מסביר שיש שני סוגי חסרונות: חיסרון רגיל - כאשר לאדם חסר דבר ספציפי ... של אדם שהיה פעם מיליארדר, וכעת יש לו רק חצי מיליארד - למרות שזה עדיין המון כסף, האדם יחוש תחושת חיסרון בגלל ההשוואה למה שהיה לו קודם. האם אפשר להשיג שלמות מוחלטת? אליעד מתייחס לאנשים שרוצים להגיע לשלמות מוחלטת, ואומר שישנה גישה לפיה תמיד קיים חיסרון ולכן אי אפשר להגיע לשלמות מוחלטת. הוא מסביר שהגישה הזו אמנם נפוצה, אך היא אינה כל האמת. לפי אליעד, ניתן להגיע למצב שבו האדם אינו חווה חיסרון כלל, אך לשם כך צריך להבין לעומק את המהות של אני ולא אני. הוא מדגים זאת באמצעות סיפור על אדם שרצה להיות אלוהים או כל - יכול. הוא מציין שכאשר אדם זוכר או מדמיין מצב של שלמות מוחלטת, כמו להיות אלוהים, כל מצב פחות מכך ייתפס אצלו כחיסרון גדול. אם אדם רוצה להגיע למצב שאין בו חיסרון כלל, עליו למעשה לחזור למצב בו אין הפרדה בין אני ... איפה הוא יכול לשבת. ברור שבמקרה הזה אין באמת ספק, כי יש רק אפשרות אחת. כאשר אדם שואל שאלות עמומות ולא מוגדרות, כמו איך עובד הרצון?, הוא לעולם לא יגיע לתשובה מוחלטת, כיוון שהוא לא הגדיר בדיוק את האפשרויות. לכן, כדי למצוא תשובה מוחלטת, יש לקחת את הספק ולחלק אותו לאפשרויות מדויקות וסותרות, ואז לבדוק אותן לעומק. מה לעשות כשאין תשובה לשאלה? אליעד מסביר שלפעמים האדם מגיע למצב בו הוא ... תשובה כי זה לא אפשרי מבחינה לוגית. זה לא שאין תשובה בגלל עודף תשובות, אלא מפני שאין בכלל אפשרות שדבר כזה יתרחש. אליעד מסכם את ההרצאה בכך שכדי להגיע לתשובה מוחלטת צריך קודם כל להגדיר היטב את השאלה ואת האפשרויות, ולאחר מכן להעמיק ולבדוק האם יש הבדל אמיתי בין האפשרויות שהוגדרו. איך למצוא תשובה מוחלטת? איך לשאול שאלה נכונה? האם תמיד יהיה חיסרון? איך להשיג שלמות מוחלטת? האם אפשר לחיות בלי ספקות? מהי תשובה יחסית? האם יש שאלות בלי תשובה? ...
אמת מוחלטת, מהו אושר מוחלט, אמת אבסולוטית, להיות בטוח במאה אחוז, אמת אוניברסאלית, מהי וודאות מוחלטת, וודאות מוחלטת, מהי אחדות אמיתית, אמת אובייקטיבית
אמת מוחלטת, מהו אושר מוחלט, אמת אבסולוטית, להיות בטוח במאה אחוז, אמת אוניברסאלית, מהי וודאות מוחלטת, וודאות מוחלטת, מהי אחדות אמיתית, אמת אובייקטיבית
... מוחלטת, מהו אושר מוחלט, אמת אבסולוטית, להיות בטוח במאה אחוז, אמת אוניברסאלית, מהי וודאות מוחלטת, וודאות מוחלטת, מהי אחדות אמיתית, אמת אובייקטיבית מהי אחדות אמיתית ומהו אושר מוחלט? ההבנה על אחדות אמיתית, אושר מוחלט, ואמת מוחלטת נדונה בהרחבה בהרצאה. כאשר נשאלת השאלה מה היא אחדות אמיתית?, התשובה לא נמסרה ישירות אלא בוצעה דרך תהליך של הבנת המושג. כל ... ואז בסופו של דבר האדם מגיע לנקודה שהוא מבין שאין לו יכולת להגיע לאושר מוחלט כל עוד הוא מחפש אותו בעזרת רעיונות ואמונות משתנות. איך וודאות מוחלטת תורמת להבנה? הדבר החשוב ביותר בתהליך החיפוש אחר אושר ואמת הוא הוודאות המוחלטת. לא ניתן להגיע לאחדות אמיתית או לאושר מוחלט בלי תחושת וודאות מוחלטת. התהליך כולו עוסק בניסיון להטיל ספק במערכת ההבנה של האדם, ולמקד את תשומת הלב בנכונותה של ההבנה הזו. מה אתה הכי בטוח בו? הוא שאלה שחוזרת לאורך ההרצאה, וההסבר שם הוא שכל עוד אנו משאירים מקום לספק, לא ניתן להגיע למצב של וודאות מוחלטת . מה יכול להוות את המכשול האמיתי בהבנה ובחיפוש האמת? הבעיה היא לא רק במידה שבה אנו מבינים, אלא גם במידה שבה אנו משאירים מקום לספק. התפיסה שמובילה לאמת מוחלטת תלויה בכך שנפסיק לשאול אם אנחנו מבינים בצורה נכונה ונפסיק להרגיש את הצורך לשאול את השאלות האלה שוב ושוב. אחדות אמיתית אמת מוחלטת אושר מוחלט וודאות מוחלטת הבנה אמיתית חיפוש אחר אושר הספק בהבנה ...
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 1
... מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 1 ובו יתבאר, מהי אהבה מוחלטת ומהי אהבה יחסית? ויתבאר, מהו ההבדל שבין שני סוגי האהבה האלו? ויתבאר, כיצד החיפוש אחרי אהבה מוחלטת, גם מחזק וגם מחליש, את האהבה היחסית? ויתבאר, כיצד המרדף אחרי אהבה יחסית, מחליש וגם מחזק את האהבה המוחלטת? ויתבאר גם, למה קשה לאהוב? ולמה קשה למצוא אהבה? ולמה דווקא הרצון לאהוב, למה ... ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, שיש שני סוגים של אהבה. יש אהבה יחסית ויש אהבה מוחלטת. ואהבה יחסית פירושה, אהבה, שהאדם אוהב, עם תנאים ועם סיבות. וכאשר האדם אוהב עם ... שונא את הדבר. וזאת נקראת, אהבה יחסית. ויש גם עוד סוג אחר של אהבה, שנקראת אהבה מוחלטת אהבה שלמה אהבה בלב שלם אהבה ללא תנאים אהבה בלי סיבה אהבה מושלמת. שהאהבה הזאת, ... אלא אך ורק אהבה בלב שלם. ונחדד: שכאן לא נדון, האם אפשר או אי אפשר להגיע לאהבה המוחלטת, שאין בה שום שנאה? וגם לא נדון, האם בכלל קיימת אהבה מוחלטת שכזו? והאם זה בכלל טוב או רע, לאהוב בלב שלם, בלי שום שנאה? וכל הדברים האלו, ... היחסים שיש, בין שני הסוגים של האהבה, שהוזכרו כאן. שהם, אהבה יחסית, מול אהבה מוחלטת. ובפשיטות נחדד, שאהבה יחסית, היא כאשר יש גם אהבה וגם שנאה, אלא שהאהבה, גדולה יותר מאשר השנאה. ואהבה מוחלטת, היא כאשר יש רק אהבה, בלי שום שנאה כלל. אהבה יחסית = גם אהבה, או בעיקר אהבה. ואהבה מוחלטת = רק אהבה באופן מוחלט, בלי שום שנאה כלל. ומי שיתבונן עוד בעניין יראה, כי האדם מטבעו רוצה להשיג, גם אהבה יחסית וגם אהבה מוחלטת. והרצון של האדם להשיג אהבה יחסית, מתבטא בכך, שהאדם במשך החיים שלו, מנסה לאהוב כל מיני דברים, שהוא יודע מראש, שהם לא יספקו לו אהבה מוחלטת . ומצד האמת, שום דבר בעולם, לא יכול לספק לאדם אהבה מוחלטת. ולמה? כי שום דבר בעולם, הוא לא מושלם. ולכן, אי אפשר לאהוב שום דבר בעולם, בצורה מוחלטת. וכאשר האדם מתאהב באיזה דבר שקיים בעולם, הרי שהאדם מנסה להפיק מכך אהבה. אבל, האהבה הזאת, היא תמיד רק אהבה יחסית בלבד. כי כפי שאמרנו, אהבה מוחלטת, פירושה, שהאדם אוהב בלב שלם, ושאין לאדם שום שמץ של שנאה כלפי הדבר. ומאחר ששום ... ומנסה להתאהב בדבר כזה או אחר, הרי שבכך, בעצם האדם מחפש אהבה יחסית. כי אהבה מוחלטת, דהיינו, מצב תודעתי, שבו יש רק אהבה בלבד, בלי שום שנאה כלל, אין אפשרות להשיג ... אותו באמת בלב שלם. כי הלב בתוכו, רואה את האמת. שאין בדבר שלמות, ולכן אין אהבה מוחלטת, אלא רק אהבה יחסית בלבד. ומי שרוצה להשיג אהבה מוחלטת, לשם כך עליו לשנות את צורת ההסתכלות שלו על העולם. כי כל זמן שהאדם רואה חיסרון כלשהו בדבר כלשהו, הוא לעולם לא יוכל לאהוב את הדבר בצורה מוחלטת, אלא רק בצורה יחסית בלבד. ואהבה מוחלטת, מגיעה, רק על ידי שינוי פנימי של צורת החשיבה. וכפי שכבר ביארתי את כל זה ... כאן בעולם הזה, הרי שבעצם בכך הוא מראה, שהוא לא באמת כל כולו רוצה למצוא אהבה מוחלטת. כי ברגע שהאדם מתמקד בלחפש אהבה יחסית, הרי שבכך הוא מראה, שהוא לא באמת אוהב את האהבה המוחלטת בצורה מוחלטת. כי מי שאוהב את האהבה המוחלטת בכל ליבו ובלב שלם, הוא יחפש רק אותה וגם יקבל אותה. אבל ברגע שהאדם מחפש אהבה יחסית, הרי שבכך הוא מראה, שהוא לא מספיק אוהב את האהבה המוחלטת. דהיינו, אפילו קצת שונא את האהבה המוחלטת, והוא נוטש אותה לטובת האהבה היחסית. והרעיון הוא, שהחיפוש אחרי אהבה יחסית, מהיבט מסוים, הוא מרחיק את האדם מלמצוא אהבה מוחלטת. כי הוא גורם לאדם, לא להתמקד רק בחיפוש האהבה המוחלטת, אלא באהבה היחסית. ובנוסף, אהבה מוחלטת, היא כאשר האדם אוהב בלב שלם, בלי שום תנאים ובלי שום סיבה כלל. וכאשר האדם ...
שלמות עצמית, שלמות אישית, שלמות פנימית, שלמות שאין שלמות אחריה, השלמות של רבי נחמן מברסלב, שלמות מוחלטת, הבנה בשלמות
שלמות עצמית, שלמות אישית, שלמות פנימית, שלמות שאין שלמות אחריה, השלמות של רבי נחמן מברסלב, שלמות מוחלטת, הבנה בשלמות
... עצמית, שלמות אישית, שלמות פנימית, שלמות שאין שלמות אחריה, השלמות של רבי נחמן מברסלב, שלמות מוחלטת, הבנה בשלמות מהי שלמות מוחלטת לפי רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן מסביר בהרצאה את המושג שלמות מוחלטת על פי תורת רבי נחמן מברסלב, ומבהיר כי רבי נחמן השתמש ... שבו אין אפשרות להתקדם מעבר לו, ואין אפשרות להוסיף או לחדש שום דבר נוסף. אם יש לאדם אפשרות להתקדם הלאה, זה סימן שהוא עדיין לא הגיע לשלמות מוחלטת. מה ההבדל בין שלמות יחסית לשלמות מוחלטת? אליעד מבדיל בין שלמות יחסית לשלמות מוחלטת. שלמות יחסית היא כשאדם אומר אני שלם עם עצמי כרגע, אך עדיין מודה שהוא יכול להתקדם הלאה או שיש משהו שחסר לו. לעומת זאת, שלמות מוחלטת היא מצב בו האדם מרגיש שאין שום דבר נוסף שהוא זקוק לו, ואף אינו יכול לדמיין או לחשוב על אפשרות להוסיף משהו, לא מתוך הכחשה או אמונה, אלא מתוך ודאות פנימית עמוקה. האם אפשר להגיע לשלמות המוחלטת באמת? מצד אחד, אליעד מסביר כי רבי נחמן הציב רף גבוה במיוחד של שלמות מוחלטת, כזו שבה לאדם אין ספקות והוא יודע שאין שום דבר נוסף שהוא ... שגם אחרי שהאדם מגיע לשלמות אינסופית, תמיד יש עוד רמת שלמות מעליה. אליעד מדגיש את הסתירה הזו ואומר כי היא מכוונת, משום שלמעשה השלמות המוחלטת איננה מצב סטטי אלא דינמי, שכל הזמן מתחדש ומתעלה על עצמו. ... את דעתך לגבי הנושא הזה?. אם התשובה היא כן או אפילו אולי, האדם לא באמת בטוח במוחלט, אלא רק באופן יחסי. איך ניתן לדעת שהגעת למצב של שלמות מוחלטת? אליעד מפרט, שכאשר אדם מגיע למצב בו הוא יודע באופן מוחלט שהוא לא יודע שום דבר בכלל, הוא נמצא במצב של שלמות מוחלטת. במצב זה, לא ניתן לחדש לו שום דבר, משום שאין לו שום בסיס ... האדם נמצא במצב של חוסר ידיעה מוחלט, הוא לא יודע בכלל מה המשמעות של המושגים האלה, ולכן לא יכול באמת להתחדש לו שום דבר. מה המשמעות של ידיעה מוחלטת וחוסר ידיעה מוחלט? אליעד מתאר מצב בו האדם חוזר למודעות היומיומית אחרי שחווה מצב של ידיעה מוחלטת (האחדות), ואז הוא לכאורה שוכח את אותו מצב מוחלט, ומתאפשר ... יורד חזרה מהאחדות אל המציאות הרגילה, אך אפשר לומר גם הפוך - שהוא מתקדם פנימה יותר אל תוך אותה אחדות. שתי ההגדרות נכונות, משום שהשלמות מוחלטת דינמית ומתחדשת. כל המידע החדש שאדם מקבל בעולם המציאות ... לא יודע שום דבר באופן מוחלט. ככל שאדם יחקור יותר ויתעמק בכל נושא, הוא תמיד יגיע להבנה עמוקה יותר של חוסר הידיעה המוחלט, שהיא עצמה שלמות מוחלטת. מה הקשר בין שלמות מוחלטת להרגשה שאין משמעות? אליעד מבהיר כי במצב שבו האדם יודע ... שיכול להיות בעל משמעות עבורו. גם אם יספרו לו דברים, הוא לא יוכל להרגיש שום שינוי, משום שמבחינתו אין לו שום בסיס לשינוי. זהו מצב של וודאות מוחלטת שאין מעבר לו. מצד שני, האדם שכן יכול לקבל משמעות חדשה או מידע חדש עדיין אינו נמצא במצב של שלמות מוחלטת, משום שהמשמעות תמיד תלויה בהגדרה יחסית ובידיעה חלקית. האם אדם רגיל יכול להגיע לשלמות מוחלטת? אליעד מסביר שלכל אדם יש פוטנציאל להגיע להבנה מוחלטת זו, אך במציאות מעטים הם שמצליחים להגיע אליה באמת, בעיקר בגלל הסתירות הפנימיות והקושי שבמצב זה. הוא מדגיש שהדרך להגיע להבנה מוחלטת עוברת דרך הבנה עמוקה ומוחלטת של חוסר הידיעה עצמו, ולא דרך איסוף אינסופי של מידע ... מדגיש שאין לו בעיה עם מי שטוען שהגיע לשלמות, כל עוד האדם מודע לכך שהוא אומר זאת מתוך תחושה סובייקטיבית בלבד, ולא מתוך מצב אמיתי של שלמות מוחלטת, שאין אחריה דבר. מהי שלמות מוחלטת? האם אפשר להיות בטוח במשהו באופן מוחלט? מה פירוש שלמות שאין שלמות אחריה? למה אי אפשר להגיע לשלמות מוחלטת באמת? איך לדעת שהגעת לשלמות מוחלטת? האם חוסר ידיעה הוא שלמות? מהי השלמות לפי רבי נחמן ...
חיפוש עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת
חיפוש עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת
... עצמי, חיפוש רוחני, לחפש את עצמך, חיפוש תשובה מוחלטת, חיפוש תשובה יחסית, תשובה בלי שאלה, למצוא תשובה יחסית, למצוא תשובה מוחלטת מהי משמעות המילה אני בחיפוש עצמי? המילה אני היא הביטוי הראשון והבסיסי ביותר שמגדיר את קיומנו העצמי, אך היא גם המקור הראשון לפיצול פנימי. כאשר ... ותחושת חוסר סיפוק. מה ההבדל בין תשובה יחסית לתשובה מוחלטת? תשובה יחסית היא תשובה שמובילה לשאלות נוספות. היא לא סוגרת מעגל ולא מביאה לסיפוק סופי. לדוגמה, כשמישהו אומר אני הוא ביטוי של האלוהים, מיד אפשר לשאול ומי ברא את האלוהים?. לעומת זאת, תשובה מוחלטת היא תשובה שלא ניתן לשאול אחריה עוד שאלות, כי היא סוגרת לגמרי את הנושא. זאת התשובה שהאדם מחפש ברמה העמוקה ביותר של החיפוש הרוחני. אם אחרי התשובה ... הצורך העמוק ביותר של השואל. האם קיים דבר כזה תשובה מוחלטת לשאלה מי אני? כדי להבין האם בכלל קיימת תשובה מוחלטת לשאלה מי אני, האדם חייב לשאול את עצמו תחילה איזה סוג של תשובה הוא באמת מחפש. אם המטרה היא להעביר את הזמן או להרגיש טוב זמנית, תשובות חלקיות מספיקות בהחלט. אבל אם המטרה היא להגיע לתשובה מוחלטת שתפתור סופית את שאלת הקיום, חייבים לבדוק תחילה אם בכלל קיימת תשובה כזו. בדיוק כמו שבודקים אם אפשר להרוויח כסף לפני שמקימים עסק, כך גם בחיפוש ... שעדיין לא נשאלו. מהו הדבר היחיד שיכול להביא תשובה מוחלטת? הדרך היחידה להגיע לתשובה מוחלטת היא להיות בטוח לפחות בדבר אחד באופן מוחלט. בלי נקודת ודאות מוחלטת אחת לפחות, כל שאר החיפוש יהיה בזבוז זמן ומאמץ, כי הוא יוביל רק לשאלות נוספות ותיאוריות חסרות סוף. לכן, לפני שמתחילים לשאול מי אני או מה משמעות ... יש לחפש קודם כל את הדבר האחד שאפשר לדעת אותו בוודאות מוחלטת, ורק אז יהיה אפשר להסיק מתוכו את כל שאר התשובות המוחלטות. מהי הטעות הגדולה ביותר של אנשים המחפשים את עצמם? הטעות הגדולה ביותר היא שהם לא בודקים ... בחיפוש, אך לא שואלים האם יש בכלל דרך למצוא תשובה מוחלטת לשאלות העמוקות שלהם. זו טעות דומה לאדם שמנסה למלא דלי שיש בו חור, ומצפה שבסוף הוא יצליח. במקום זאת, צריך לוודא מראש האם יש בכלל דלי ללא חור, כלומר, תשובה מוחלטת שבכלל אפשר להשיג. מהי תשובה מוחלטת? האם קיים אני אמיתי? כיצד למצוא משמעות החיים? איך לשנות אסטרטגיה בחיפוש עצמי? מה הטעות בחיפוש רוחני? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למתקדמים, הארה רוחנית, שלמות מוחלטת, להיות אלוהים, תודעה של אלוהים, לא לדעת כלום, אין הבדל בין יש לאין, יש הבדל בין יש לאין, אחדות מוחלטת, מה זה רשימו? מה זה רצוא ושוב? להיכלל באין סוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מוחלטת, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מוחלטת, איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי להרזייה, אימון אישי לנוער בנושא מוחלטת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 12:42:46 - wesi1