אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות? ✔ מהי הבנת אחדות ההפכים בשלמות? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן עוסק בהם הוא... - אליעד כהן 🥇...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
9:57הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
מהי הבנת אחדות ההפכים בשלמות?

אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן עוסק בהם הוא הבנת אחדות ההפכים. לדבריו, השאלה "האם הבנתי את המציאות בשלמות?" היא סימן ברור לכך שאדם עדיין לא הגיע להבנה מלאה. אם קיימת האפשרות שאולי האדם טועה בהבנתו, הרי שהוא טרם השיג הבנה מלאה של המציאות. הבנה שלמה, לפי אליעד, היא היכולת להבין כל רעיון וכל הסבר, וגם את ההפך המדויק שלו, בצורה שווה.

כיצד מתבטאת הבנת המציאות המלאה?

אליעד כהן מסביר שהבנת המציאות בצורה מושלמת מתבטאת ביכולת האדם להסביר את הסיבה הראשונה של כל התהליכים ביקום, להבין מדוע יש רע בעולם, להסביר את תכלית החיים, ולהבין מהי התודעה העצמית. אך הוא מדגיש כי מצד האמת העמוקה ביותר, כל ההפכים הם אחד. המשמעות של אמירה זו היא שאין הבדל אמיתי בין הסברים הפוכים וסותרים.

מה הכוונה בכך שכל ההפכים הם אחד?

כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה של שאלת הקיום: "למה העולם קיים?" אדם יכול להגיע למסקנה שהעולם קיים בגלל סיבה טובה, שהאל רוצה להיטיב וליצור טוב. אך אליעד מדגיש כי ההפך הגמור של רעיון זה, שהעולם נברא כדי ליצור רע, הוא נכון בדיוק באותה מידה. לדוגמה:
  • העולם נברא כי יש כוח טוב שרוצה להיטיב.
  • העולם נברא כי יש כוח רע שרוצה להרע.
  • העולם נברא כי יש טוב שדרכו להרע.
  • העולם נברא כי יש רע שדרכו להיטיב.
אליעד מדגיש שכל אחת מהאפשרויות האלו נכונה בדיוק כמו האחרות, וכי בשורש המציאות עצמה כל הרעיונות וההפכים שלהם הם בעצם אחד.

מהו המבחן להבנת המציאות בשלמות?

המבחן שאליעד כהן מציע הוא לבדוק האם האדם מסוגל לראות שגם ההפך המוחלט של כל מה שהוא מאמין בו נכון בדיוק באותה מידה. לדוגמה, בשאלת הבחירה החופשית: כל עוד אדם לא הבין שבחירה חופשית ואין בחירה חופשית הם בדיוק אותו דבר, הוא עדיין לא הגיע להבנת אחדות ההפכים בשלמות. הוא מבהיר כי:
  • בשורש המציאות, "יש בחירה" ו"אין בחירה" הם אחד.
  • בשורש המציאות, "הכל טוב" ו"הכל רע" הם אותו דבר בדיוק.
  • גם משמעות החיים וחוסר המשמעות הם למעשה אותו דבר בשורש המציאות.
איך ניתן להגיע להבנת אחדות ההפכים?

הדרך שאליעד כהן מציע היא להטיל ספק בכל רעיון ובכל אמונה, ולשאול באופן מתמיד: "מי אמר שהדבר נכון? אולי דווקא ההפך נכון?" הוא מתריע מפני אנשים הנאחזים באמונות מתוך פחד מלהודות שהם טועים. אדם אמיתי וחכם, לדבריו, לא פוחד לבדוק את כל האפשרויות ולהטיל ספק אפילו בשכל האנושי שלו.

אליעד מתאר אנשים שמפחדים לשאול שאלות כ"טיפשים, אומללים, מסכנים ושקרנים", מכיוון שהם לא מעזים לבדוק את ההפך ממה שהם חושבים. לדבריו, הדרך היחידה להגיע לוודאות מוחלטת היא דווקא להטיל ספק מוחלט בכל דבר, כולל ביכולת להטיל ספק עצמה.

מדוע חשוב להבין שגם ההפך נכון?

לפי אליעד, הבנת ההפכים מאפשרת לאדם להגיע לוודאות מוחלטת ולאחדות מוחלטת. כאשר האדם מגיע לשורש ההבנה של המציאות, הוא מבין שאין הבדל בין רעיונות שונים וסותרים, אלא שהם ביטויים שונים של אותה מהות אחת. לדוגמה, הרעיון שיש משמעות לחיים והרעיון שאין משמעות הם רק ביטויים שונים של אותו דבר, ולכן ברמה העמוקה ביותר אין הבדל ביניהם.

אליעד מדגיש כי כאשר אדם מגיע להבנה כזו, הוא מפסיק לשאול את עצמו "האם הבנתי?" משום שהוא רואה בבירור שהכל וההפך שלו הם אחד, ואין יותר ספקות.

כיצד לדעת אם הגעת להבנת האחדות השלמה?

הדרך שאליעד מציע לבדוק אם הגעת להבנת האחדות היא לנסות להסביר מדוע ההפך מכל רעיון שאתה מאמין בו הוא נכון באותה מידה. רק אם האדם מסוגל לעשות זאת לגבי כל נושא וכל דעה, הוא יכול להיות בטוח שהבין את המציאות בשלמות. אם עדיין יש רעיון אחד שההפך שלו נראה לו פחות נכון, עליו להמשיך לשאול ולבדוק עד שיגיע להבנה האמיתית והשלמה.

בסיכום דבריו, אליעד מאחל לכולם להגיע להבנה האמיתית והמוחלטת, הבנה שבה כבר לא קיימות שאלות, משום שבמצב כזה כל הדעות מסכימות זו עם זו.
הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?

הפעם אדבר על שלמות ההבנה של אחדות ההפכים.

פעמים רבות אדם שואל את עצמו האם הגעתי לשלמות, להבנת המציאות בשלמות.

ועצם העובדה שיש עוד שאלה האם הבנת, סימן שלא הבנת.

וכשאדם מסוגל להבין את המציאות, את ההפכים, למה יש טוב ולמה יש רע וכו'.

ומצד האמת כל ההפכים הם בכלל אחד, הטוב והרע הם אחד.

ונאמר שמישהו חקר וחקר את המציאות, והבין משהו מסוים, ואז יש לו תשובה

אך העניין הוא שכל הבנה, יש לה בדיוק את ההבנה ההפוכה, תמיד לכל סיבה שחושבים שהיא האמת, תמיד יהיו סיבות נוספות, הפוכות, כך שזו לא האמת המוחלטת כל עוד ניתן להסביר את זה בשכל הרגיל.

לדוגמה נשאל, מדוע העולם קיים, נאמר כי העולם נברא כדי שיהיה טוב, האלוהים ברא את העולם לעשות רק טוב ודרכו להיטיב, ואם זו סברה אחת, תמיד יהיה ניתך להפריך ולהגיד שהעולם נברא כדי שיהיה רע ודרכו להרע.

ומצד האמת, כל ההפכים הם אחד, כל מה שהבנת, ההפך שלו!! מדויק בדיוק כמו מה שהבנת!

וההפך של מה שהבנת, הוא לא פחות נכון.

יש הרבה הפכים, וכל אפשרות יכולה להיות נכונה, ומי החליט שלא ההפך מחשיבת האדם היא הנכונה.

ועל כל תיאוריה יש תיאוריה הפוכה, או דומה, והאדם אם הוא חושב שמשהו נכון, אז מן הסתן חושב שמשהו אחר הוא לא נכון.

וגם אם נהפוך בכל האפשרויות את ההבנות של המציאות, בסופו של דבר יש פרספקטיבה שבה הכל אחד ממש, ואין כל הבדל בין ההפכים, או בין הדברים, הכל באחדות.

ומי שעדיין אוחז בדבר שמבחינתו הוא הדבר הנכון, והוא לא הבין שבאמת ההפך ממה שהוא מבין כנכון אינו נופל ממה שהוא חושב, וההפך נכון גם הוא, אז עדיין לא הבין בשלמות את האחדות.

ניקח לדוגמה את הבחירה החופשית, ואדם חושב שברור שיש בחירה חופשית

באמת, יש בחירה, ואין בחירה הם ממש באחדות, כיוון שתמיד יכול להיות ויכוח האם יש, או אין בחירה חופשית.

ואם יש הבנה של הבחירה, בשורש אותו הדבר יש בחירה ואין בחירה הם אחד, ומי שהבין את זה, הבין את שורש המציאות בשלמות.

כמו גם, טוב, ודרכו להיטיב, וההפך, רע ודרכו להרע היא האפשרות שגם כן נכונה, ואפשרי גם ש"הוא" טוב ודרכו להרע, או רע, ודרכו להיטיב...

ובעצם הטוב והרע הם בכלל אחד.

לכן, על האדם לקחת את ההפך של מה שהוא הבין, ולשאול את עצמו האם ההפך של מה שאני חושב ומבין, האם גם את ההפך אני מבין?

ואם כן, סימן שהבנת את שורש המציאות, ששורש המציאות מהווה את כל הרעיונות

הכל זה אפשרי המציאות, וכל פעם מבינים גם נושא מסוים בצורה שונה והפוכה, פעם אתה חושב על משהו שהוא רע ופעם אחרת אתה חושב שהוא טוב.

וכדי להגיע להבנת שורש האחדות, אל לו לאדם לפחד לשאול שאלות, ולא לפחד לשאול על כל דבר, אולי ההפך הוא הנכון, ולבחון את זה באמת.

כל טיעון, לבדוק, מי אמר שזה נכון? והשקרנים והאומללים והטיפשיים, פוחדים לשאול למה הדברים קורים? האם זה נכון? אולי ההפך ממה שאני חושב נכון?

יש להטיל ספק בכל דבר שאומרים לך, לא להיות כמו המסכנים שנאחזים בעלה התאנה שלהם ונשארים אומללים.

ומי שישאל, יגיע לוודאות המוחלטת, שבסופו של דבר בשורש כל הדעות מסכימות אחת עם השניה, ושם לא שייך להגיד לא הבנתי, כי תהיה הבנה, שמשמעות וחוסר משמעות זה אותו הדבר, וגם להגיד שהם לא אותו הדבר זה גם נכון להגיד מבחינת המציאות בשורשה.

ושיהיה לכולם המשך יום של הבנה אמיתית בשורשה.
למה דברים קורים האמת הבלתי תלויה שלמות האמת האבסולוטית העולם נברא האם יש בחירה חוסר ודאות לשאול את עצמך המציאות להגיע לוודאות קיום אחדות בשלמות הבנה הבנה בשלמות רעיונות שלמות
הרמוניה / להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות?
... להתאחד עם המציאות - מהי המשמעות? כיצד להגיע להרמוניה ואחדות המציאות? הרמוניה. להתאחד עם המציאות. מהי המשמעות? וכיצד לעשות זאת? להתאחד עם המציאות = להפוך את הישות של האדם לאחת עם המהות של המציאות. התאחדות עם המציאות = הרמוניה מושלמת של האדם ושל המציאות. האדם = המציאות = אחד. האדם הוא התודעה שלו. כאשר התודעה של האדם מתאחדת עם המציאות, הישות של האדם נעלמת ונטמעת בתוך המציאות. כאשר האדם מתאחד עם המציאות, הוא כבר אינו נפרד מהמהות של המציאות, אלא ... המציאות הם דבר אחד. להתאחד עם המציאות = להיות המציאות = לחוות את השלמות. להתאחד עם המציאות = להרגיש אחדות גמורה עם כל דבר להרגיש אהבה עצמית כלפי כל דבר. ... האדם מתמזגת עם המהות של המציאות. כאשר האדם חושב כמו ישות כלשהי, התודעה המהות הוויה הישות של האדם, מתאחדות עם זה שהאדם חושב כמוהו. וזאת מאחר שמבחינה מהותית אין ... אחד עם השורש של האני שלו, שזו כמובן מהותה של המציאות. כאשר האדם חושב כמו המציאות, הוא הופך להיות באחדות עם המציאות. כאשר האדם רואה את המציאות כפי מה שהיא ...
מציאות. כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם?
... כיצד המציאות מאחדת את הכל? ומהי מהותו של האדם? מציאות. המציאות מקיפה את הכל וממלאת את הכל. מהותם האמיתית של כל ... הרגשות, הרצונות, מימד הזמן, מימד המקום וכל מה שבתוכם, כל הדברים כולם מהותם אחת, שהיא מהותה של המציאות. מצד מהותה של המציאות, הכל אחד. מאחר שהמציאות מהווה את הכל ואין שום דבר נפרד ממנה, ממילא מצד מהותה של המציאות אין שום הבדל ... המהות של המציאות, היא מה שנמצא בכל דבר ושאין דבר שבו היא אינה נמצאת. המהות של המציאות, היא השלם שבתוכו נמצא הכל, היא הגורם שמאחד את הכל, היא הדבר שמצד נקודת המבט שלה הכל נמצא באחדות גמורה איתה תמיד. המהות של המציאות, היא זו שמהווה את האני של האדם, את המחשבות רגשות שלו ואת הדברים שאותם הוא יודע ושעליהם הוא חושב. כאשר האדם מבין שמהותו זהה למהותה של המציאות, על ידי זה הוא מתאחד איתה, מתמזג איתה והופך להיות אחד איתה = הרמוניה = אושר. ...
אחדות / הכל אחד - האם באמת "הכל אחד"? ומה המשמעות של זה? הכל אחד / פילוסופיה / לוגיקה
אחדות הכל אחד - האם באמת הכל אחד? ומה המשמעות של זה? הכל אחד פילוסופיה לוגיקה וכאן נסביר טוב יותר את המשמעות הנכונה של רעיון האחדות. ובעיקר להאיר את תשומת לב האדם על המשמעות הלא נכונה של רעיון האחדות. וגם כיצד להבין את המשמעות הנכונה. אחד הרעיונות הפופולאריים ביותר בזמננו הוא רעיון האחדות, הרעיון שהכל אחד, שהאני של האדם הוא בעצם הכל. שכל מה שקיים זה אתה ושאתה זה הכל. שהכל טוב באותה המידה וכולי. כאשר שורש כל העניין, הוא כמובן הרעיון וההבנה שהכל אחד והכל זו ישות אחת ומהות אחת וכולי. והרעיון הזה יוצר אצל האדם תחושות שונות וכל אחד מכיל את הרעיון הזה של האחדות ושהכל אחד, בצורה אחרת. וכאן נסביר בצורה פשוטה, מדוע לא הכל אחד ומדוע רעיון האחדות דורש הבנה יותר מעמיקה מאשר מה שנדמה לאדם. ובפשיטות ניתן לראות ולהבין שלא הכל אחד. וההוכחה הפשוטה לכך, היא הצורך לומר שהכל אחד. אילו באמת הכל היה אחד, לא היה צריך לומר שהכל אחד. אף אחד לא צריך לומר שאבן זו אבן או לומר אני זה אני. כי ברור שאני זה אני ושאבן זו אבן ואין בכך שום חידוש. משום שאכן האבן נמצאת באחדות מלאה עם עצמה. והאדם נמצא באחדות מלאה עם עצמו. מאחר שאני אחד עם עצמי, ממילא אין צורך לומר אני זה עצמי. או מאחר שהאבן היא אחד עם עצמה, אין צורך לומר שהאבן היא אחת עם עצמה. וזה בעצם אומר שהדבר היחיד שנמצא באחדות עם דבר כלשהו, זה רק הוא עצמו. הדבר היחיד שנמצא באחדות כלשהי עם רעיון כלשהו, הוא הרעיון עצמו. כל שאר הרעיונות הם לא אחד והם לא באחדות עם שאר הרעיונות. אילו הם היו אחד עם שאר הרעיונות, הרי שלא היה ניתן להבדיל ביניהם. מכך שניתן לומר על דבר כלשהו שהוא אחד עם דבר אחר, זה ... העבר להווה ולעתיד, זה עצמו הוכחה לכך שיש הבדל. כי אילו לא היה הבדל, לא היה צריך לומר שאין הבדל. וכך ניתן להמשיך ולהראות שכל רעיון האחדות ושהכל אחד, יש בו חיסרון. כי כדי לומר שהכל אחד, לשם כך צריך שיהיה יותר מדבר אחד. כי אם הכל אחד לא ניתן לומר כלום. כי כאשר אומרים על משהו שהוא אחד, הרי שיש כאן שני דברים שונים שמדברים עליהם, וממילא הם לא אחד. ונחדד את זה עוד יותר. אילו הכל היה אחד, לא היה ניתן לומר שהכל אחד. משום שרעיון האחדות הוא נפרד מרעיון הנפרדות. זא אם הכל אחד, אז אין משמעות לזה שהכל אחד. כי רעיון האחדות חייב להיות באחדות עם ההפך של עצמו דהיינו, תפיסת הנפרדות. וכאשר אומרים שהכל אחד ולא נפרד, הרי שיוצרים הפרדה בין ה
הסוד של האחדות / הכל טוב / הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב / הכל אחד?
... של האחדות הכל טוב הכל אחד - מהי האמת? איך להרגיש שהכל טוב הכל אחד? כשאדם מתקרב לחכם האמיתי, נפתחים לו שבילי השכל להבין שהכל טוב ושהכל אחד. כי החכם האמיתי מגלה לאדם שהכל טוב תמיד ושהכל אחד תמיד. וכאשר האדם מקבל את השכל של החכם האמיתי שהכל טוב ושהכל אחד, עליו לשים לב לכך שהשכל שלו יהיה עם אמת. כי יש כאן עניין ... שהוא רוצה להשיג. כי יש כאן שתי תפישות מציאות. ותפישת המציאות הראשונה, היא שיש בעולם שלנו טוב ורע, ושלא הכל אחד, ושלא הכל טוב תמיד. ותפישת המציאות השנייה, היא שהכל אחד ושהכל טוב תמיד. וכל בני האדם בעולם חיים בתפישת המציאות שבה יש בעולם שלנו טוב ורע, ושבה לא הכל אחד ולא הכל טוב תמיד. והנה, כאשר האדם מתקרב לשכל של החכם האמיתי, אז הוא מגלה את תפישת המציאות שבה הכל טוב והכל אחד תמיד. ואז האדם גם הוא רוצה להרגיש שהכל טוב תמיד. ואז האדם ... עצמו לחשוב שהכל טוב תמיד (עע חשיבה חיובית וכיוב), הרי שבכך בעצם, האדם מרחיק את עצמו מההבנה שהכל טוב ושהכל אחד תמיד. כי ברגע שהאדם מנסה לגרום לעצמו לחשוב שהכל טוב, במקום ... המציאות שבה הכל טוב תמיד. כי השכל של החכם האמיתי הוא שכל עמוק מאוד. וכאשר החכם האמיתי מלמד את האדם שהכל אחד ושהכל טוב תמיד, אין הכוונה של החכם לומר שתפישת המציאות שבה יש טוב ורע היא שגויה. כי במציאות שלנו בהחלט יש גם טוב וגם רע. ולא הכל אחד ולא הכל טוב. אלא, שהחכם האמיתי מגלה לאדם את האמת, שידע שמצד האמת אין הבדל בין שתי תפישות המציאות המנוגדות האלו. כי כלפי חוץ נראה שיש הבדל בין מי שאומר שהכל אחד ושהכל טוב, לבין מי שאומר שלא הכל אחד ושלא הכל טוב ושיש גם טוב וגם רע. ואצל האדם נדמה לו שיש ... לגרום לאדם להבין שתפישת המציאות שבה יש טוב ויש רע, היא טובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל טוב ושהכל אחד תמיד, וטובה בדיוק כמו תפישת מציאות שאומרת שהכל רע, ושהכל ... החכם האמיתי, אין הבדל בין הכל טוב לבין הכל רע לבין הכל טוב וגם או רע. כי מי שיש לו שכל גדול, הוא יודע שהכל אחד תמיד. וכאשר האדם שומע את השכל שהכל טוב תמיד, הוא מנסה ... האמיתי היא עמוקה. ומצד האמת גם החכם האמיתי חי בעולם של טוב ושל רע. אלא שהחכם האמיתי יודע שמצד האמת, האחדות נמצאת באחדות עם הנפרדות. ושמצד האמת אין הבדל בין אחדות לבין נפרדות. ועל ידי זה החכם האמיתי חווה את המציאות שיש בה ... הדגש הוא, שאצל החכם האמיתי, אין הבדל בין תפישות המציאות האלו. כי החכם האמיתי מכיל בתוכו את ההפכים באחדות גמורה. ולהכיל את ההפכים באחדות גמורה, אין פירושו שאצל החכם האמיתי אין הפכים, אלא הכוונה היא שהחכם האמיתי חווה את הנפרדות של ההפכים, בדיוק כמו אחדות גמורה שבה אין שום הפכים. כי מי שמבדיל בין תפישת מציאות ... האדם גם מבדיל בין טוב לרע בעולם הממשי שלנו, וגם לא מבדיל בין טוב לרע בעולם הפנימי שבתוכו. וזאת שלמות האחדות, כאשר אין הבדל בין הפכים לבין אחדות. כי גם המחשבה שיש הבדל בין הפכים לבין אחדות ההפכים, גם זאת נפרדות. ואצל החכם האמיתי, אצלו אין הבדל בין הפכים לבין אין הפכים לבין אחדות ההפכים לבין נפרדות לבין אחדות. כי אצלו הכל נפרד והכל אחד בו זמנית. והנפרדות נמצאת באחדות עם ה
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע / כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות?
האחדות והטוב שיוצרים המלחמה והרע כשיש מלחמה, יש אחדות - מה המשמעות? אם נתבונן נראה, כי בשעת מלחמה ובשעת צרה, יש אחדות מאוד גדולה בתוך העם. כי בימים כתיקונם כאשר הכל פחות או יותר בסדר, אז ... ישראל וכיוב, אז במקרה כזה פתאום יש אחדות בעם. כי כולם זורקים את המחלוקות שלהם, ומתמקדים בעיקר שהוא בלנסות להגן על ... כי מצד השכל של המציאות, האדם נמצא באחדות מוחלטת עם המציאות, למרות שהוא גם נפרד ממנה בו זמנית. כי האדם הוא לא ... נפרד ממנה, הרי שבו זמנית הוא גם נמצא באחדות איתה. והדבר דומה ליד של האדם. שמצד אחד היא לא הישות של גוף האדם. אך מצד ... כל הגוף, הרי שבו זמנית היא גם נמצאת באחדות עם הגוף של האדם. כי הגוף של האדם כולל בתוכו גם את היד. והאדם הוא היד של ... ומבין שהוא במלחמה, על ידי זה נוצרת אחדות בין הרצונות השונים שיש בתוך האדם. כי כאשר האדם מרגיש רע ובדיכאון וכאשר ... כל הרצונות וכל הכוחות השונים שיש באדם מתאחדים, כדי למצוא את האושר. כי כל זמן שיש לאדם עוד רצונות מלבד הרצון למצוא את ... מרגיש רע, על ידי זה כל הרצונות של האדם מתאחדים, וכל כוח הרצון של האדם מתמקד אך ורק ברצון להיות מאושר באמת ובשלמות. ועל ידי זה שהאדם מרגיש רע, דהיינו, שיש מלחמה שמאיימת על האדם, על ידי זה ... בשעת מלחמה קיומית והישרדותית. ואז האדם מאחד את כל הכוחות שלו ואת כל הרצון שלו אך ורק בחיפוש אחרי האושר המיוחל. ואז ... מחובר לנקודת האמת, אז הוא רואה את האמת שהכל אחד, וממילא לא שייכת מלחמה. אבל כאשר האדם חי בשקר ומשקר את עצמו ואת סביבתו, ... מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האחדות שיש בכל דבר, וממילא היו מתבטלות כל המלחמות. כך שכדי שיהיה שלום אמיתי, ... כך צריך להסתכל על השורש של המציאות, ששם הכל אחד, ועל ידי זה נוצר שלום אמת. וכאשר האדם עצמו מסתכל על השורש של המציאות, ורואה את האמת שהכל אחד, ושהאני שלו הוא נמצא באחדות עם הישות ועם האני של המציאות, על ידי זה נוצר שלום אמיתי בין האדם לבין ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע? כפי שכבר ביארתי, גם הטוב וגם הרע, ... של המציאות. כי פעם אחת המציאות באה לידי ביטוי בצורה אחת, ופעם היא באה לידי ביטוי בצורה אחרת. והשאלה הנשאלת היא, אם באמת בשורש של המציאות הכל אחד, אז איך זה שיש גם רע? ואיך זה שבתוך המציאות שלנו קיימת התודעה של האדם שחושבת שיש ... יש חילוק בין טוב לרע? ושורש השאלה הוא עמוק עוד יותר. כי השאלה הזאת בעצמה, היא ביטוי של שאלה אחרת עמוקה יותר. והשאלה הפנימית יותר, היא כיצד מאחדות פשוטה נוצרו פעולות משתנות וישויות שונות ונפרדות. כי בשכל האנושי ניתן להבין שלכל ... שכלית וכיוב, הרי שעדיין יש איזה משהו שנמצא מאחורי כל הדברים כולם. וכאשר האדם מתבונן, אז הוא מבין שבעצם ברובד הפנימי ביותר של המציאות, יש רק אחדות ויש רק הוויה אחת ללא נפרדות. אך תכף שהאדם מסתכל על כל דבר אחר שהוא רחוק מהשורש של ... את הנפרדות של המציאות. והשאלה הפנימית ביותר היא, כיצד זה יכול להיות שהוויה אחת תהווה ישויות שונות ונפרדות זו מזו? ואיך יכול להיות שמתוך אחדות פשוטה, יתהוו ישויות שונות זו מזו? וגם לשאלה הזאת עצמה יש שורש פנימי יותר. כי השאלה היא, כיצד מתוך אחדות נוצרה נפרדות. אך באמת יש כאן שאלה פנימית עוד יותר, והיא איך מתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי כאשר יש אחדות, אין מקום לעוד ישות נוספת על האחדות. ועצם קיומה של ישות נוספת על האחדות, זה עצמו שולל את הרעיון של האחדות. כי לכאורה נדמה שמאחדות יכולה להיווצר אחדות אחרת אך לא נפרדות אחרת. וכאשר האדם רואה את הנפרדות, אז הוא שואל איך מתוך אחדות נוצרה נפרדות. ואחכ השאלה הזאת באה לידי ביטוי, באיך מתוך הכל טוב והכל אחד, נוצר הבדל בין טוב לבין רע. אלא שמצד האמת, מנקודת מבט של אחדות, אין אפשרות שיווצר שום דבר. כי אם לדוגמה הייתה נוצרת ישות של אחדות, מתוך הישות של האחדות הראשונה, הרי שהיה צריך לשאול: האם האחדות שנוצרה, האם היא זהה לאחדות שיצרה אותה? ואם כן, אז במה זה בא לידי ביטוי הנפרדות של הישויות האלו? ואם לא, דהיינו, אם היצירה שונה מהיוצר שלה, אכ כיצד יתכן שתהיה יצירה שונה מהדבר שמהווה אותה? ונסביר: השאלה בעצם היא, לא איך זה שמתוך אחדות נוצרה נפרדות, אלא איך זה שמתוך אחדות נוצרה ישות שהיא נפרדת מהאחדות. כי עצם זה שקיימת עוד ישות בעולם בנוסף על הישות של האחדות, בזה עצמו יש נפרדות. כי הנפרדות לא נמצאת רק בין הישויות השונות שיש בעולם. אלא הנפרדות עצמה נמצאת, בין האחדות לבין הנפרדות. כי הנפרדות נפרדת ושונה מהאחדות. ועצם זה שקיימת ישות שונה מהאחדות, זה עצמו נפרדות. ואכ שורש השאלה הוא, איך בכלל יש הבדל בין אחדות לבין נפרדות? דהיינו, איך בכלל יש ישות שהיא נפרדת מהישות של האחדות שהיא שורש המציאות? ונעמיק עוד את השאלה ונסביר כי היא קיימת לא רק במעבר שבין ה
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה?
אחדות - האם אפשר להשיג אותה? האם באמת אפשר להשיג את תפיסת האחדות של המציאות? אליעד כהן פותח בשאלה חשובה: האם תפיסת האחדות של המציאות, אותה חוויה בה האדם תופס את הכל כדבר אחד, אפשרית להשגה? הוא מסביר כי תפיסת האחדות פירושה לראות את כל הדברים כישות אחת ולחוות שאין הבדל אמיתי בין לפני ואחרי, בין יש לאין, ובין כל חלקי המציאות. לדוגמה, אליעד מסביר כי כאשר ... שהאמת מכילה בתוכה את כל ההפכים ואת כל נקודות המבט האפשריות. כלומר, גם כשאדם רואה שני מקומות שונים, הוא יכול לחוות בתוך תוכו שאין ביניהם שום הבדל מהותי, וזו נקראת אחדות של המקומות. כמו כן, קיימת אחדות של הזמן, שהיא החוויה בה אין הבדל אמיתי בין העבר, ההווה והעתיד. כך גם כאשר אדם מתבונן במציאות ורואה שמשהו ישנו ומשהו אחר איננו, בחוויה האמיתית שלו, הוא יודע שאין באמת הבדל בין קיום לאי - קיום, משום שהכל הוא אחד. אליעד מדגיש כי תפיסת האחדות אינה רק שכלית אלא בעיקר חווייתית. לא מספיק להבין שאתה נמצא בגן עדן, אלא יש צורך להרגיש שאתה בגן עדן ממש. התפיסה הזו עשויה להישמע בלתי אפשרית, אך הוא מבהיר באופן ברור שזה בהחלט אפשרי. כיצד ניתן לוודא האם ניתן לחוות את האחדות או לא? אליעד מבהיר שיש שתי אפשרויות: או שניתן לחוות את האחדות, או שלא ניתן. אך בכל מקרה, על האדם לוודא זאת ב - 100 אחוז. אסור לאדם להסתמך על אמונה בלבד, עליו לבדוק באמת האם האחדות אפשרית. אסור לאדם להניח מראש שהוא יכול להשיג משהו, וגם לא להניח מראש שהוא אינו יכול להשיג אותו. לדברי אליעד, רק על ידי בדיקה יסודית ומוחלטת ... הרצון העמוק של האדם לחיות ולהגיע למטרה. באופן דומה, אליעד אומר שהאדם צריך להשקיע את כל כולו - לא רק 99 אחוז, אלא 100 אחוז ואפילו אינסוף אחוז - בחיפוש אחר האמת והאחדות. מדוע חשוב לחפש את האמת בכל תחום? אליעד מדגיש כי הדרך להשגת האחדות היא להבין את האמת בשלמות. האדם צריך לבדוק כל רצון וכל תחושה שהוא חווה, ולהבין לעומק מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. למשל, אם אדם רוצה זוגיות או כסף, עליו להבין מה ... של המציאות, שהיא המפתח לחוויית השלמות. אם האדם מאמת באופן מוחלט שהוא יכול להיות מאושר, הוא מגיע לשלמות ואושר. ואם האדם מאמת באופן מוחלט שאין אפשרות להיות מאושר בשלמות, גם אז הוא יגיע לשלמות ואושר, משום שהוא יפסיק לחפש משהו שאינו קיים, ויהיה מאושר בחוסר החיפוש. מה המשמעות של לחפש עד הסוף ובאופן אינסופי? אליעד מדגיש שהחיפוש אחרי האמת והאחדות חייב להיות טוטאלי. האדם צריך להקדיש לחיפוש את כל כוחו, ולא להשאיר אפילו טיפה אחת של אנרגיה לדבר אחר. אם יש לאדם אפילו טיפת כוח שהוא לא מקדיש לחיפוש האחדות והאמת, המשמעות היא שהוא עדיין לא באמת מחפש. אליעד אומר שאם באמת תחפש את השלמות בצורה מוחלטת, בסופו של דבר תמצא אותה. הוא נותן דוגמה נוספת: ... הגדול של האדם הוא שהשלמות כבר קיימת. אין צורך לשנות את המציאות, לקנות משהו או להשיג משהו מבחוץ. הדבר היחיד שנדרש הוא להבין את המציאות כפי שהיא באמת. אם האדם יבין בשלמות את המציאות ואת רצונותיו, הוא יגיע לשלמות מוחלטת. שלמות היא תוצר של הבנה עמוקה של מה שבאמת מתרחש, ולא של נסיבות חיצוניות או שינויים במציאות. לסיכום, אליעד קורא לאדם לא להאמין באף דעה מראש, אלא לבדוק ביסודיות ובצורה מוחלטת אם ניתן להגיע לאושר ואחדות. אם יגלה שאפשר - הרוויח את האושר, ואם יגלה שאי אפשר - גם הרוויח, משום שיפסיק לחפש דבר שאינו קיים, ובכך ימצא את השקט והאושר. האם אפשר להשיג אחדות אמיתית? מהי תפיסת האחדות של המציאות? כיצד ניתן לוודא אפשרות של אחדות? איך מגיעים לאושר מוחלט? מה המשמעות של חיפוש אינסופי? האם הבנת המציאות מביאה לאושר? האם חייבים לשנות את המציאות כדי להגיע לאחדות? והפעם נדבר על הנושא האם אפשר להשיג אחדות? האם תפישת האחדות של המציאות, בה האדם תופש את הכל כדבר אחד, האם אפשר להשיג אותה? ומה היא תפישת מציאות מאוחדת? אין הבדל בין דבר לדבר, אין הבדל בין לפני ואחרי, אין הבדל בין הזמנים ממש כך בחוויה, וגם הידיעה שיש פה דבר מסוים ובאותה המידה ממש בו בזמן, לדעת ולחוות שיש ואין דבר בו זמנית. וזה נראה בלתי אפשרי, אך כן דבר זה אפשרי. מה גם, שעל האדם לבדוק אם הוא יכול לחוות את האחדות, או שהוא יכול לחוות את האחדות, או אפשרות שנייה, אין שום אפשרות לחוות את האחדות. ואל לו לאדם להאמין, פשוט הוא אמור לבדוק, אולי שיקרו לו שאפשר. אם יש לו לאדם ספק אם אפשר להשיג משהו, עליו לבדוק ב100% אם אפשר להשיג את זה. וזה שאחרים אומרים שאי אפשר להשיג משהו, אין להאמין לאף אחד, האדם חייב לחפש את השלמות והאחדות ולהבין אותה הרמה מוחלטת, ברמה אינסופית, אפילו יותר ממאה אחוז. כמו אדם במדבר, הוא יחפש מתחת לאדמה לחפש מים, הוא אפילו יקפוץ לשמים להוריד גשם, גם אם אין שום היגיון במעשיו, הוא רוצה לחיות, וינסה לגרום לגשם לרדת. והאם באמת אפשר להיות מאושר בשלמות ולהגיע ל
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה?
אחדות - איך לחזק את התחושה? איך לחזק את חוויית האחדות? אליעד כהן מתייחס בהרצאה לשאלה חשובה מאוד: כיצד אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות ולהביא לכך שהבנות שכליות יהפכו לחוויות רגשיות מוחשיות. מהי חוויית האחדות ומדוע היא חשובה? אליעד מסביר שהסבל והאושר של האדם אינם תלויים במה שיש לו או במה שחסר לו. הם גם אינם תלויים אם האדם חושב שהמציאות טובה או רעה. מה ... עושה הבחנה רגשית בין המצבים. כלומר, חוויית האחדות היא המפתח לשקט נפשי ולאושר. מדוע קיים פער בין ההבנה לבין הרגש? אנשים רבים אומרים שהם מבינים שהכל אחד ושהכל טוב, אך הם אינם מרגישים זאת בפועל. אליעד מסביר שהסיבה לפער בין ההבנה השכלית לבין החוויה הרגשית נעוצה בכך שהאדם לא אימת את ההבנה שלו בצורה ... זו אינדיקציה לכך שהאדם עדיין לא מבין את הדבר בשלמות. לדוגמה, אדם שאומר שהוא מבין שהכל טוב, אך עדיין לא מרגיש זאת, כנראה לא באמת הבין עד הסוף את מה שהוא אומר שהוא יודע. מהי הדרך להטמיע חוויית אחדות בפועל? אליעד נותן שתי דרכים מעשיות וחשובות להטמעת חוויית האחדות בחיי היומיום: התבוננות מעשית ביום - יום אימות ואימות עצמי כיצד מתבוננים מעשית בחיי היומיום? אליעד מסביר שעל האדם לקחת את ההבנה המופשטת (הכל אחד והכל טוב) ולבחון כיצד היא באה לידי ביטוי בחיי היומיום שלו. במקום להישאר בתפיסה פילוסופית כללית, על האדם לבדוק איך הרעיון של האחדות מתבטא באופן ממשי בבעיות שהוא מתמודד איתן. לדוגמה, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, או מישהו שמחפש זוגיות ונכשל, צריך לשאול את עצמו: איך אני יכול לחוות אחדות במצב הזה? כיצד אוכל לקבל את עצמי בצורה שלמה גם כשאני במצב הזה? כלומר, האדם צריך לבדוק בצורה מעשית ויומיומית כיצד ההבנה השכלית שלו קשורה למצבו ... בין ההבנה השכלית להרגשה הרגשית, נוצרת חוויית אחדות אמיתית ושלמה. מהי התוצאה הסופית של תהליך האימות? בסוף התהליך, כאשר האדם מאמת את ההבנות שלו לחלוטין, הוא מגיע לידיעה אמיתית ושלמה. הידיעה הזו ... במדויק את ההבנה השכלית. התוצאה היא תחושה של אחדות, שבה אין קונפליקטים פנימיים, והאדם חי בשלמות ובשלווה. אליעד מסכם ואומר שהדרך לחיזוק ההבנה הרגשית של האדם היא באמצעות אימות מוחלט של מה שהוא יודע. רק בדרך זו האדם יגיע לשלמות אמיתית ולחוויית אחדות עמוקה ומלאה. איך לחוות אחדות? פער בין שכל לרגש התבוננות מעשית ביום יום איך לאמת הבנות רוחניות? מה ההבדל בין טוב לרע? איך להתמודד עם חוסר אחדות? כיצד להרגיש את מה שמבינים בשכל? איך אדם יכול לחזק אצל עצמו את חוויית האחדות? כפי שהוסבר כבר, הסבל והאושר של האדם אינו תלוי במה שיש או אין לאדם, אלא ואך ורק עד כמה האדם חווה את הדברים בצורה אחידה. ככל שהאדם עושה פחות ... לאדם. והשאלה שנשאלתי היא איך יוכל לחזק את האחדות הנל? שהרי ברמה הרגשית אני לא מרגיש את מה שאני יודע בשכל. והתשובה היא, שמי שרוצה לחזק את תחושת האחדות שהכל טוב והכל אחד, וגם ברמה הכללית שהאדם מבין משהו אך לא מספיק מרגיש, הדרך לעשות זאת היא על ידי התבוננות. האדם צריך לקחת את הדבר שאותו הוא חושב שהוא מבין, ... ויש כאן כמה היבטים. האחד, האדם למשל בנושא האחדות מבין אותו אך לא מרגיש. כיצד האחדות הזו באה לידי ביטוי בכל דבר ודבר. למשל אם הרעיון האחדות הוא רק תיאורטי, הרי שאז אינו מרגיש את השכל הזה. מה שעליו לעשות, הוא להסתכל איך השכל הזה בא לידי ביטוי בחיי היומיום. לקחת את השכל הגדול של האחדות, ולחפש איך זה בא לידי ביטוי. איך רואים השתוות של המקרים. על האדם לצאת מהמחשבה המופשטת של הכל אחד והכל טוב, ולהוריד את זה לרמה המעשית. למשל, אדם שמחפש עבודה ולא מוצא, עליו לקחת את המצב הזה, ולהתבונן. למדתי שהכל אחד, איך אני יכול לקבל את עצמי בכל מצב, איך אני יכול להתייחס לדברים בצורה זהה? לעבור מהמחשבה הכללית ולנסות להוריד אותה לרמה ביצועית. החוויה משתנה ... הוא יודע. ונחדד: כל זמן שהאדם עדיין לא חוה בשלמות, זה אומר שיש פער בין השכל לרגש כי אין אחדות בין השכל לרגש, כל זמן שהוא לא מרגיש את מה שהוא יודע, סימן שאינו מבין מספיק את מה שהוא יודע. למשל, הבנת שהכל טוב, איך אתה לא מרגיש זאת? כי עדיין ...
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע?
אחדות - רגש של אחדות - טוב או רע? מהי תחושת האחדות והאם היא טובה או רעה? תחושת האחדות היא מצב פנימי שבו האדם מרגיש שהמציאות כולה היא אחד מוחלט, ללא הפרדה בין טוב ורע או בין דבר אחד לאחר. אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד מרגיש אדם שנמצא במצב של אחדות, והאם התחושה הזאת טובה או רעה. למעשה, תחושת האחדות יכולה להיות או טובה מאוד או רעה מאוד, אך היא בעיקר שונה מכל מה שהאדם מכיר ומבין. מדוע לא ניתן לזייף תחושת אחדות? תחושת האחדות היא חוויה של אמת, והיא לא יכולה להיות מזויפת או מדומיינת. אפשר לדמיין דברים רבים: למשל, אפשר לדמיין שאתה ציפור, אך כל עוד אתה ... באופן אמיתי את תחושת המעוף של ציפור. באותו האופן, אי אפשר באמת לדמיין את התחושה האמיתית של אחדות. החוויה הזאת מגיעה רק כאשר האדם עצמו נמצא במצב זה באופן אמיתי ומוחלט. הסיבה לכך היא שתחושת האחדות קשורה באופן ישיר לחיבור לאמת. אדם שנמצא באחדות מרגיש את האמת באופן מלא, ללא שום אפשרות לשקר לעצמו. במצב הזה, אין אפשרות לומר אני רק מדמיין או אני מנסה להרגיש. או שאתה חווה את האחדות באמת, או שלא. אין שום אפשרות להיות באמצע או לזייף את זה. האם תחושת אחדות היא טובה או רעה? תחושת האחדות היא מצב מיוחד שבו האדם אינו רוצה שום דבר ואינו דוחה שום דבר. במצב רגיל, אם האדם רוצה משהו ולא מקבל אותו, הוא מרגיש רע, ואם הוא מקבל את מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב. אך במצב של אחדות, לא קיימת כלל תחושת רצון. האדם מגיע למצב שבו הוא אינו רוצה שום דבר, ולכן לא יכול להיות לו רע וגם לא יכול להיות לו טוב במובן ... של המילה. נשאלת השאלה, מה קורה כשאין טוב ואין רע? האם זה טוב גדול או רע גדול? התשובה היא שתחושת האחדות יכולה להיות טובה מאד או רעה מאד, אבל בעיקר זו תחושה אחרת לגמרי. תחושה זו נובעת מכך שהאדם מצליח להכיל בתוכו את כל הכוחות ... מלאה ושל קבלה מוחלטת של המציאות כפי שהיא, ללא הפרדה או התנגדות. מה הקשר בין האמת לבין תחושת האחדות? תחושת האחדות היא בראש ובראשונה תחושה של אמת מוחלטת. אדם שנמצא באחדות הוא אדם שנמצא בחיבור מלא לאמת של המציאות, לאמת של עצמו ולאמת של העולם. אי אפשר לזייף אמת, כי אמת או שהיא קיימת או שלא קיימת. האדם לא יכול לשקר לעצמו ולהגיע לאחדות באמצעות חשיבה חיובית או באמצעות תיאוריות שונות. החוויה מגיעה רק מתוך חיבור פנימי אמיתי לאמת. כמו כן, האדם לא בוחר להרגיש את תחושת האחדות. במצב של אחדות, לא קיימת בכלל אפשרות של בחירה חופשית או של החלטה מודעת שהכל אחד. האדם פשוט רואה ומבין שהכל אחד מתוך עצמו, ללא כל אפשרות אחרת. זוהי הבנה פנימית ועמוקה של האמת, ואין כאן שום אלמנט של בחירה או ניסיון לשכנע את עצמו. כיצד אפשר להגיע לתחושת האחדות? כדי להגיע לתחושת האחדות, האדם צריך להיות אמיתי בכל תחום ובכל נושא בחייו. ככל שהאדם יחפש את האמת באופן מוחלט, בכל מצב ובכל סיטואציה, הוא יתקרב יותר לתחושת האחדות. כשהוא מגיע להבנה שהכל אחד, ההנאה הגדולה ביותר מגיעה מבפנים, מתוך הבנה פנימית אמיתית. אדם שחי באחדות יודע באופן פנימי שהמציאות כולה היא אחד, למרות שבעולם החיצוני קיימות הפרדות בין טוב ורע, בין ישויות שונות ובין זמנים שונים. ... לחיות את חייו ברמה הפרקטית, ועדיין אומר זה טוב או זה רע, אך ברמה הפנימית ביותר הוא יודע שבאמת הכל אחד. הוא חווה את המציאות כדבר אחד ושלם, ומתוך כך נובעת תחושת ההנאה והשלמות הגדולה ביותר. בסופו של דבר, תחושת ה
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם?
אחדות ונפרדות הרצונות והמציאות - מהי מהותם? מהי אחדות הרצונות ואיך היא קשורה לנפרדות הרצונות? אחדות הרצונות היא מצב שבו האדם מזהה את כל הרצונות השונים שלו כמהות אחת ממש. אליעד כהן מסביר שהבעיה המרכזית ... טוב ודבר אחר רע. אליעד מציע נקודת מבט מעניינת לפיה אם האדם יבחר לרצות את הבעיה שלו עצמה, הבעיה תיעלם עבורו. כיצד כל הדברים בעולם מתאחדים למרות הנפרדות החיצונית? ברמה ... ישנם אנשים שונים, מקומות שונים, זמנים שונים, ואירועים שונים. אבל ככל שאדם מסתכל פנימה לעומק הדברים, הוא יגלה מכנים משותפים רבים שמאחדים בין כל הדברים האלה. למשל, אם ניקח ... - בין אם הם חומריים או מטאפיזיים (כמו רצונות ומחשבות). הזמן והמקום, על פי ההסבר של אליעד, הם בעצמם עשויים ממשהו עמוק יותר, איזושהי מהות אחת המאחדת בתוכה את כל מה ... לעסוק בדברים אחרים מפני שרצונו משתנה שוב. אבל כאשר האדם מבין לעומק, הוא מזהה שבבסיס כל הרצונות האלה, למרות השוני החיצוני ביניהם, יש מהות אחת משותפת. מהי משמעות האחדות של הזמן והמקום? אליעד כהן מתאר כי כל הדברים במציאות נמצאים בתוך זמן ומקום, ולמעשה, הזמן והמקום עצמם גם הם מתאחדים למהות אחת. ברמה העמוקה יותר, כל האירועים וכל ... בתוך רגע אחד. הוא נותן דוגמה לכך שלפני שנוצר כל דבר ביקום, לא היה זמן ולא היה מקום, אבל בכל זאת, הכל כבר היה קיים, אלא שהוא התקיים באחדות מוחלטת. איך אחדות הרצונות מובילה לשקט פנימי אמיתי? ... כזה לרצון אחר, שכן הוא יחווה שכל הרצונות הם אחד ממש. מצב זה מתואר כמצב של שקט פנימי מוחלט, שבו האדם יודע בוודאות שכל המציאות היא אחדות אחת שלמה ומוחלטת. אחדות הרצונות למה הרצון משתנה? איך לחוות ... פנימי? האם אפשר לרצות את הבעיה? האם יש הבדל בין לרצות ללא לרצות? האם הזמן והמקום הם אחד? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה שנשאלתי, בנושא אחדות הרצונות, בפנימי ובחיצוני. הדבר הוא ... דווקא באופן מסוים. ברמה החיצונית של המציאות יש דברים נפרדים, אבל יש המון מכנים משותפים במובנים שונים, וככל שמסתכלים פנימה רואים שהם מתאחדים, כמו לקחת עץ חומר ממנו עשויים ... ברמה הפילוסופית ובתוך הזמן והמקום כל הדברים נמצאים, ובסופו של דבר, הזמן והמקום הם ישות אחת. כל הדברים כולם, במהותם בסופו של דבר הם מתאחדים. וכל הרצונות של האדם, כל האירועים ... מתרחשים באותו הזמן, בדיוק כמו לפני שנוצר כל מה שנוצר, שם לא היה זמן או מקום, וגם שם, יש עומק נוסף, הכל כבר היה קיים, רק שהכל היה באחדות. ומי שיחקור ויתבונן, יראה את שורש ... פי כן בחוויה האישית שלו, ולא משנה מה אמרו לו, הוא באמת ירגיש שאין הבדל בין ימינה לשמאלה או בין הרצון הזה, לרצון הזה, כי מצד האמת, הכל אחד ממש. וזה נקרא השקט הפנימי של אחדות הרצונות, כי בתוכך אתה יודע שהכל אחד ממש, והימינה והשמאלה שהם בנפרדות, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הבנת אחדות הרעיונות ההפוכים - מהי הבנה בשלמות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה זה אפשרי המציאות?, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה זה אפשרי המציאות?, איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, טיפול אישי מומלץ, מטפל אישי מומלץ בנושא מה זה אפשרי המציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.4375 שניות - עכשיו 17_06_2025 השעה 17:09:32 - wesi1