... שזהו מצב רע מאוד. אך אליעד כהן מדגיש שמצב זה הוא למעשה המצב הטוב ביותר האפשרי, מכיוון שזהו בדיוק מצבו של אלוהים לפני בריאת העולם. לאלוהים אין רצון מוגדר או מוגבל,
הרצון של אלוהים הוא אינסופי, בלתי מוגדר, ואין אצלו הבדל בין טוב לרע. כלומר, המצב שבו אין רצון הוא מצב של שלמות מוחלטת ולא של חיסרון. למה אלוהים ... העולם ואחריה. אך אם אין אצלו שינוי כלל, מדוע בכלל היה לו רצון לברוא את העולם? אליעד מציע כי החקירה של השאלה למה בכלל יש לאלוהים רצון? מובילה להבנה עמוקה יותר,
שהרצון של אלוהים עצמו נוצר על ידי גורם ראשוני אחר, שהוא אלוהים האמיתי שמעבר לאלוהים שאנו מדברים עליו בדרך כלל. מה המשמעות של רצון ללא חיסרון ואיך ... אני חושב שדבר מסוים הוא טוב או רע?, למה אני רוצה דווקא כך ולא אחרת?. כשאדם שואל את השאלות הללו לעומק, הוא מגיע להבנה עמוקה יותר, שבה הרצון שלו הוא חלק בלתי נפרד
מהרצון של אלוהים, שהוא עצמו תולדה של רצון גבוה יותר. כלומר, החקירה העמוקה מביאה אותו להכיר בכוח הראשוני שממנו נוצר כל רצון. מהו הפרדוקס של הרצון ... הזאת מובילה לעומק נוסף - מה גרם לאלוהים לרצות בכלל? כיצד החקירה העצמית מובילה להבנת הרצון האלוהי? כאשר האדם חוקר לעומק את מקור הרצון שלו, הוא מגלה שהוא עצמו חלק
מהרצון של אלוהים . אך אז מתעוררת שאלה עמוקה יותר - מה גרם לרצון האלוהי עצמו? כאן מגיעה ההבנה שקיים אלוהים שמעבר לאלוהים הרגיל שאנו מדמיינים - כוח ... ובו זמנית לא להיות חסר אותו. כיצד החקירה מביאה למהפך בתודעה? כאשר אדם חוקר לעומק את הרצון שלו, הוא עובר תהליך של טרנספורמציה תודעתית. בשלב הראשון הוא מבין שהוא חלק
מהרצון של אלוהים, אך בהמשך הוא שואל - מה יצר את
הרצון של אלוהים עצמו? החקירה הזו מובילה לגילוי של השורש האמיתי של הרצון, שבו האדם מגיע להבנה עמוקה שהרצון והאין - רצון הם למעשה ישות אחת. מהי ... רוצה, כי הוא מבין שאין שום סיבה. וצריך לזכור שהמצב הזה הוא לא הכי רע בעולם, אלא הכי טוב בעולם, ותכף נסביר את זה כי טוב או רע, המצב הזה הוא בעצם הגדרתו של אלוהים, כי
הרצון של אלוהים הוא אינסוף ובלתי מוגדר, אין הגדרה, כי להגיד שאלוהים רוצה את הדבר הזה ולא רוצה את הדבר הזה הוא בעצם כפירה. והאתאיסטיים הדתיים, אומרים שאלוהים אומר שתעשה ככה ולא ככה, הם טוענים בעצם שאלוהים מוגבל, וחושב שזה טוב וזה רע, ומה שייך להגיד שהוא רוצה שתעשה את זה ולא את זה. כי
הרצון של אלוהים הוא אחד. כמו לדוגמה למה ברא אלוהים את העולם? כי טוב דרכו להיטיב וכו, ולאלוהים אין הבדל בין לפני ואחרי, אז למה הוא בכלל ברא את ... כמו באינטראקציה לאחדות והנפרדות. ואדם החוקר ושואל, למה אני רוצה את מה שאני רוצה וכן הלאה, בסופו של דבר יגיע לרצון של אלוהים, הוא רואה את הרצון שלו כהתגלמות של
הרצון של אלוהים. ולאחר שהאדם עובר את הטרנספורמציה התודעתית הזו, הוא עובר עוד תהליך, הוא מתחיל לשאול את עצמו, אבל רגע... למה אלוהים רוצה את מה ... שלו עד שיגיע לרצון שלו שהוא הביטוי של הרצון של הכוח המניע את המציאות. זה לא דווקא הרצון, זו סיבת הכח. ועכשיו נשאלת השאלה למה אלוהים רצה, ואז יש גילוי מי ברא את
הרצון של האלוהים ואז אתה מתאחד בתודעה שלך איתו והופך בחוויה שלך לשלמות מוחלטת, כי אז אתה יכול גם לרצות ואף על פי כן להישאר בשלמות. ואני יודע שזה ...