פרזנטציה למשקיעים, איך לגרום למשקיע להשקיע בך? טעויות של יזמים, איך לשכנע משקיע? תחזית ריאלית, תחזית אופטימית מידי, התעשרות מהירה, כסף קל, לעשות ... כספיות מהן הטעויות שיזמים עושים כשמנסים לשכנע משקיע להשקיע בהם? כשיזם מגיע למשקיע ומבקש השקעה, אחת הטעויות המרכזיות שהיא לעיתים קרובות נעשתה היא הניסיון
למכור את החלום הפרטי של היזם, כמו חלום של התעשרות מהירה או עשיית אקזיט בשוק גדול. יזמים רבים מציגים למשקיע תחזיות אופטימיות ביותר בנוגע לפוטנציאל השוק, כגון שוק של 100 מיליארד דולר או 100 מיליון
לקוחות פוטנציאליים. הכוונה מאחורי הצגת נתונים כאלה היא לשדר למשקיע שההשקעה תביא רווחים עצומים בזמן קצר, ובכך להלהיב אותו. אליעד כהן מציין כי אחד ... טועים כאשר הם מציגים את השוק בו הם פועלים כשוק ענק, ומאמינים שהמציאות תוביל אוטומטית להצלחה. כאשר הם מציינים שהשוק שווה מיליארדי דולרים או שיש 100 מיליון
לקוחות פוטנציאליים, הם שוכחים את אחד הגורמים החשובים: התחרות. כאשר שוק כה גדול נחשב לפוטנציאלי, כמעט תמיד ישנם הרבה מתחרים. לדוגמה, אם יזם מציין שיש 100 מיליון שחקנים פוטנציאליים עבור משחק מחשב שהוא מפתח, צריך לזכור שיש הרבה מפתחים אחרים שיכולים להיכנס לאותו תחום ולהתמודד על אותם
לקוחות. מה גורם להצלחה הגדולה של חברות ולהצלחה של יזמים? יזמים לעיתים קרובות טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה בשוק מסוים בהכרח מבטיחה גם את הצלחתם האישית. הכוונה כאן היא שהתפיסה של אני אהיה יותר גדול מכולם היא תפיסה שיכולה להוביל לכישלון. חברת אפל, לדוגמה, אולי הצליחה מאוד בשוק
הטלפונים הסלולריים, אבל לא כל יזם
שימכור טלפון יגיע לאותה הצלחה. יזם ללא ניסיון קודם או היכרות עמוקה עם השוק, כאשר הוא מצהיר שהוא הולך להיות החברה הגדולה ביותר, רק משדר שהוא ... 10% או 20% בשנה, מה שמראה על עסקים יציבים ולא סיכון יתר. לכן, הצגת תחזית אופטימית מדי יכולה לגרום למשקיע לחשוב שמדובר בהשקעה לא מציאותית. זה הרבה יותר יעיל
להציג תחזית עסקית ריאלית שמבוססת על ניתוח שוק אמיתי, תוך הדגשה של יתרונות המוצר או הרעיון העסקי, וכן הצגת תוכנית עסקית יציבה. איך כדאי
להציג תחזית עסקית ריאלית למשקיע? הדרך
להציג תחזית ריאלית היא לאפשר למשקיע לראות את הפוטנציאל בשוק, אך גם להבין את התחרות שבו. למשל: - הצגת ניתוח השוק שבו פועל העסק. - הצגת ייחודיות המוצר ... בספקות מצד המשקיע, שיבין שאין לו תמונה מציאותית. איך לדבר עם משקיע בצורה ריאלית? כדאי לדבר עם המשקיע בצורה מאוזנת, תוך הצגת התמונה המלאה של העסק. במקום
להציג רק את יתרונות הרעיון, יש להכיר גם את התחרות בשוק, להעריך את שיעור הרווח האפשרי
ולהציג את היתרונות הברורים של המוצר או הרעיון. חשוב גם להראות תכנון מעמיק ולהתייחס לסיכונים, כדי שהמשקיע יוכל להרגיש שהוא מקבל החלטה על בסיס נתונים אמיתיים ולא על חלום מנותק מהמציאות. הקמת סטארטאפ גיוס משקיעים איך לדבר עם משקיע? איך להכין מצגת למשקיעים? תוכנית עסקית למשקיעים הכנה
לפרזנטציה למשקיעים הכנה לשיחה עם משקיעים מהי הטעות הגדולה כשמנסים
למכור חלום של התעשרות מהירה למשקיע? אחת הטעויות המרכזיות של יזמים היא לנסות
למכור למשקיע את החלום הפרטי של להתעשר בגדול או לעשות אקזיט. במקום להתמקד בעסק עצמו, הם מדגישים תחזיות ענקיות על שוק של מיליארדי דולרים או כמות עצומה ... לדוגמה, אם מדובר במשחק מחשב חדש, והיזם מסביר שיש 100 מיליון שחקנים פוטנציאליים, צריך לזכור שאולי קיימים מפתחים נוספים שעובדים באותה נישה. כנל אם מדובר על
טלפון סלולרי חדש: העובדה שחברת אפל מצליחה מאוד לא אומרת שכל מוצר חדש יצטרף אוטומטית לרשימת ההצלחות. איך דוגמה להצלחה אדירה בתחום עלולה להטעות? יזמים טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה מחייבת שגם הם יצליחו באותה מידה. לדוגמה, אם חברת ענק בתחום
הטלפונים שווה הון עתק, אין פירוש הדבר שגם יזם פרטי שייצר
טלפון משלו יגיע לאותה הצלחה. לעתים מדובר בשנים של פיתוח, בכישרון יוצא דופן או במזל מיוחד. כשיזם מצהיר אני אהיה יותר גדול מכולם מבלי ניסיון קודם או ... מבין שמדובר ברעיונות לא מציאותיים. משקיע מעדיף תוכנית עסקית הגיונית ורווח סולידי לאורך זמן על פני חלומות התעשרות מהירה שברוב המקרים לא מתממשים. כיצד כדאי
להציג תחזית עסקית ריאלית? דרך נכונה יותר היא להסביר למשקיע: - מה השוק שבו פועלים ומה תחרות שקיימת בו. - מהי הייחודיות של הרעיון או המוצר (לדוגמה, ... לבין סגירות לעובדות בשטח. כיצד לדבר עם משקיע באופן ריאלי? עדיף להסביר למשקיע תמונה מאוזנת: - להכיר בתחרות בשוק. - להעריך בסבירות את שיעור הרווח האפשרי. -
להציג יתרונות ברורים של המוצר או הרעיון. - להראות תכנון מעמיק והתייחסות לסיכונים. משקיע שמע שמכרו לו כבר מספיק סיפורים על התעשרות פלאית, ולכן הפגנת הבנה אמיתית עשויה להרשים יותר מהצגת חזון לא מבוסס.
איך להציג מצגת השקעה למשקיע כיצד להעריך שווי סטארט - אפ האם כדאי לחפש משקיע או לגייס הלוואה איך לנהל מומ מוצלח עם משקיעים הקמת סטארטאפ, גיוס משקיעים, איך לדבר עם משקיע? איך להכין מצגת למשקיעים? תוכנית עסקית למשקיעים, הקמת חברה, איך להקים עסק? איך לעשות אקזיט? הכנה
לפרזנטציה למשקיעים, הכנה לשיחה עם משקיעים, חברת השקעות, בית השקעות ...