אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לרכוש ✔כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות? ✔ מה באמת כסף יכול לקנות לך? כשמדברים בדרך כלל על כסף והצלחה, מרבים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
20:45כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
מה באמת כסף יכול לקנות לך?

כשמדברים בדרך כלל על כסף והצלחה, מרבים להזכיר את כל הדברים שכסף לא יכול לקנות לאדם, כמו אושר, שלווה פנימית ואהבה אמיתית. אליעד כהן מסביר שכסף והצלחה דווקא כן יכולים לקנות דבר אחד ברור - פחד, חרדות וחוסר ביטחון עצמי מתמשך. זאת משום שברגע שלאדם יש נכסים, הצלחות והישגים חיצוניים, באופן אוטומטי נוצר בו פחד לאבד אותם. ככל שהאדם מצליח יותר, כך הוא צובר יותר פחדים, כמו אזיקים שנוספים לידיו עם כל הישג חדש.

לדוגמה, אדם שקנה רכב חדש כדי לחוש סיפוק, בו - זמנית קנה גם פחד - הפחד לאבד את הרכב או את ערכו. אדם שיש לו מעמד כלשהו, כמו "האיש הכי עשיר בעולם", מפחד לאבד את המעמד הזה. ההישגים שמספקים תחושת סיפוק רגעית, יוצרים גם חרדה קבועה. אליעד מדגיש כי הבעיה איננה בעצם קיום ההישגים, אלא במשמעות ובחשיבות שהאדם מייחס להם.

האם כסף יכול לפתור את הפחד שהכסף עצמו יוצר?

כסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר. ככל שלאדם יש יותר הישגים, כך גובר הפחד לאבד אותם. זאת משום שהאושר והביטחון העצמי של האדם הופכים לתלויים בדברים חיצוניים, ולכן תמיד קיימת האפשרות שהם יאבדו או ייעלמו.

למשל, אדם שמצליח להפוך להיות מפורסם ונהנה ממחיאות כפיים, עלול לחוש ריקנות עמוקה ברגע שההופעה מסתיימת והוא נשאר לבד, ללא האישור החיצוני. אותו אדם, למרות שנראה מצליח כלפי חוץ, בפנים הוא עני ומקבץ נדבות רגשיות מהסביבה. הוא תלוי לחלוטין באישור הסביבה כדי להרגיש מאושר, ולכן בפועל הוא אדם חסר ביטחון פנימי.

מדוע "מרבה נכסים מרבה דאגה"?

המשפט המפורסם "מרבה נכסים מרבה דאגה" מלמד שככל שיש יותר נכסים, יש יותר דאגות. אדם שיש לו נכסים רבים דואג תמידית מכך שיאבד אותם, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לא. אדם שלא חושש לאבד משהו, בדרך כלל גם לא ייהנה באמת מהדבר הזה. למשל, אדם עיוור לא מפחד לאבד חולצה יפה, משום שהוא לא רואה את יופייה ולא מייחס לה משמעות.

המשמעות היא שדאגה נוצרת בגלל החשיבות שהאדם מייחס להישג שלו. אם האדם לא היה מייחס להישגים חשיבות רבה כל כך, הוא לא היה מפחד לאבד אותם, אך אז גם לא היה נהנה מהם באופן משמעותי.

האם הצלחה יוצרת פחד מכישלון?

אליעד כהן מסביר שאנשים מצליחנים חיים עם פחד מתמיד מכישלון. דווקא הרצף של ההצלחות גורם להם לחשוש לעשות שינויים או לנסות דברים חדשים מחשש לאבד את רצף ההצלחה. לעומת זאת, אדם שנכשל תמיד לא מפחד מכישלון נוסף, כי הוא רגיל לכך ואין לו מה להפסיד.

האם עדיף להיות הומלס או תינוק כדי לא לפחד?

אליעד מביא דוגמאות מהחיים להמחשת הרעיון: להומלס אין פחד לאבד נכסים כי פשוט אין לו נכסים. מצד שני, חייו לא מושלמים בגלל המחסור הבסיסי. תינוק לא מפחד לאבד דבר כי הוא לא מבין את משמעות הנכסים, אך הוא גם לא נהנה באמת מעושר או מהישגים.

הנקודה שאליעד מדגיש היא שלא צריך להפוך להומלס או לתינוק כדי להשתחרר מפחד, אלא להבין שהבעיה היא בעצם התלות הרגשית שלנו בדברים החיצוניים.

מהי תעודת הביטוח האמיתית מפני פחדים וחרדות?

אליעד מסביר שתעודת הביטוח מפני פחדים וחרדות איננה ביטוח חיצוני, אלא תפיסת עולם פנימית של אחדות. משמעות הדבר היא להגיע להבנה עמוקה כי ההבדל בין טוב לרע קיים רק בפרספקטיבה האישית שלנו ולא במציאות עצמה.

לדוגמה, אם משהו שנחשב ל"רע" היה רצוי על ידי האדם, הוא לא היה מתייחס לכך כאל דבר רע. באותה מידה, אם משהו שנחשב ל"טוב" לא היה רצוי, הוא לא היה גורם להרגשה טובה.

כדי להשתחרר באמת מהפחד, האדם צריך לשאול את עצמו שוב ושוב: למה אני רוצה את הדבר הזה ולא את הדבר ההוא? מה הופך דבר אחד לטוב בעיניי ואת האחר לרע? השאלות הללו מובילות את האדם לגלות שאין באמת הבדל מוחלט בין טוב לרע, ושההבדלים נוצרים אך ורק בגלל הרצון האישי שלו.

איך מגיעים לתחושה של שלמות פנימית?

הדרך לשלמות פנימית, לפי אליעד כהן, היא חקירה עצמית מתמדת. האדם צריך להיות כן ואמיתי עם עצמו, לשאול שאלות עמוקות על המהות של רצונותיו ולהבין מדוע הוא מגדיר דברים מסוימים כ"טובים" ואחרים כ"רעים". ככל שהאדם יהיה יותר כנה ואמיתי בחיפושיו, כך יגיע למצב של אחדות פנימית, שבו אין לו יותר פחד לאבד דבר.

במצב זה האדם לא מתנתק מהעולם החיצוני, אלא פשוט חי בשלמות פנימית שאיננה תלויה בדברים חיצוניים. הוא מסוגל ליהנות מהישגים והצלחות, אבל לא חי בפחד מתמיד לאבד אותם. זוהי הצלחה אמיתית - שלווה פנימית אמיתית.
מהו הדבר שכסף כן יכול לקנות לאדם?

כסף, הצלחה, נכסים נדל"ן ושאר הישגים חיצוניים נראים תמיד כמשהו נחשק, שמשפר את איכות החיים ואת תחושת הביטחון העצמי. פעמים רבות שומעים שרק מספרים לאדם על כל מה שכסף לא יכול לקנות - אושר פנימי, בריאות נפשית, שקט אמיתי, יחסי אנוש טובים וכדומה. אבל האם יש דברים שכסף דווקא כן קונה? התשובה היא כן: כסף והצלחה יכולים לקנות לאדם פחד, חרדות, חוסר שקט נפשי, דאגה לאובדן ההישגים, ואף תחושה מתמידה של חוסר ביטחון עצמי, כי ההישג כביכול "כבול" בדבר חיצוני שעלול להיעלם או להיפגע.

מדוע הכסף לא יכול לפתור את הבעיה שהוא עצמו יוצר?

הנושא מורכב יותר ממה שנדמה. מצד אחד, הכסף לא יכול לקנות לאדם שלווה אמיתית. מצד שני, הכסף כן יכול לקנות חרדות ופחדים. איך זה ייתכן? השאלה המרכזית היא: אם האדם משקיע כל כך הרבה ברדיפה אחר הצלחה חיצונית וכסף, הוא למעשה תולה את האושר שלו ב"דבר" שיכול ללכת לאיבוד. ומרגע שיש נכסים והישגים, האדם מתחיל לפחד לאבד אותם. ברגע שיש משהו טוב, נוצר החשש לאבד אותו. בכל פעם שההון גדל, יש גם יותר דברים להפסיד, וכך גדל העומס הנפשי.

שואלים: "מה עם אדם שיש לו הרבה כסף אבל אינו מוטרד כלל מהפסדו?" אז התשובה היא שיתכן שהוא לא מודע או לא מייחס חשיבות לאותו הכסף, ואז ממילא הוא לא מפחד לאבד אותו. אבל אז הוא גם לא באמת מקבל ממנו את תחושת הטוב, כי אם הוא לא מייחס לו חשיבות, לא טוב לו יותר בעקבות הכסף. לעומת זאת, אם אכן הטוב שלו תלוי בכסף, אז בהכרח ישחשוש תמידי מאובדן הדבר.

האם "מרבה נכסים מרבה דאגה" הוא כלל גורף?

המשפט המפורסם "מרבה נכסים מרבה דאגה" מלמד אותנו שכל הישג חיצוני, בין אם הוא חומרי או סטטוס של הצלחה, טומן בחובו דאגה ופחד. אדם עשיר יכול לטעון שאין לו חרדות והכל מתנהל על מי מנוחות. אולם בפועל, עמוק בפנים, אפילו אם הרגש לא מודע תמיד, קיימת אי ודאות: "מה יקרה אם פתאום יילך הכסף? מה יהיה אם אפסיק להרוויח כל כך הרבה?". ואם לא מפחדים לאבד, זה אומר שלא באמת רואים בכסף או בהצלחה כמשהו בעל משמעות עמוקה.

כמו כן, "מרבה נכסים מרבה דאגה" לא עוסק רק בכסף. הוא חל על כל דבר שהאדם מזהה כ"טוב" ורוצה לשמור עליו. ברגע שיש הישג נתפס כטוב, האדם עלול לפחד מהיפוכו - לאבד את הטוב הזה. והתלות החיצונית הזאת מייצרת חרדה.

איך החשיבות שאדם מייחס להצלחה יוצרת חוסר אושר?

כאן נשאלת השאלה: "האם עצם זה שיש משהו טוב בחיינו, בהכרח אומר שיהיה לנו רע?" התשובה היא שהבעיה איננה בקיומו של דבר טוב. להיפך, זה בסדר גמור לשמוח בדברים טובים. הבעיה היא בעוצמת החשיבות שמייחסים לאותו דבר. כשאדם מייחס הצלחה כסיבה עיקרית לאושר, הוא נעשה תלוי בדבר החיצוני. ומה קורה אם הדבר החיצוני איננו זמין או הולך לאיבוד? האדם נשאר עם חרדה וחוסר ביטחון. לדוגמה, אדם עיוור לא מייחס חשיבות לכך שהחולצה שלו יפה, ולכן לא יפחד לאבד את החולצה. אבל אדם שמאוד חשוב לו שהחולצה תהיה יפה, בו זמנית מרוויח תחושת סיפוק מהחולצה - וגם פחד מאובדן אותה חולצה.

האם המצליחן דווקא מפחד יותר מהכישלון?

כאן עולה דיון על אנשים "מצליחנים" וכיצד הם מנהלים את חייהם. מצד אחד, נראה הגיוני שהצלחה גורמת לביטחון, לשמחה, למעמד חברתי, לפופולריות וכדומה. אך לא פעם, הרצף של ההצלחות רק מעצים את החשש לבצע שינוי או לקחת סיכון שמא ייהרס הרצף המושלם. ישנה תופעה: אדם שהוא "תמיד כישלון" כבר לא מפחד מכישלון חדש, כי הוא התרגל לכך ו"אין לו מה להפסיד". אך אדם שמצליח שוב ושוב, יכול לחוש שהוא כבול באזיקים של הרצון לשמר את ההצלחה הקיימת, וכך נמנע מלהעז, נמנע מלנסות, פוחד לאבד את מה שיש לו.

האם עדיף להיות חסר כל, כמו "הומלס" או תינוק, כדי לא לפחד מאובדן?

שאלה טבעית שעולה היא: "אולי עדיף לחיות כמו הומלס, שאין לו שום דבר לאבד?" אכן, להומלס אין את אותה דאגה לאובדן דבר יקר ערך, כי מלכתחילה אין לו מה להפסיד. אך החוויה הכללית שלו עשויה להיות של חיסרון - לפחות במבט חיצוני, ויכול להיות שזה לא באמת פותר את הבעיה הרגשית, כי אולי הוא מתמודד עם קשיים מסוגים אחרים.

גם תינוק לא מפחד לאבד את הבגד היפה או את הבית, כי הוא לא מודע למשמעות העניין. מצד שני, הוא גם לא חווה שמחה גדולה אם פתאום יש לו אוסף נכסים גדול - כי הוא לא מייחס לדבר חשיבות. מכאן שאפשר לראות שכל מצב מכיל יתרונות וחסרונות. אדם רוצה להצליח, רוצה שיהיה לו כסף, אבל לא רוצה לחיות בחרדה מתמדת שההצלחה תלך לאיבוד.

מהו הכשל שבניסיון "לבטח" את ההצלחה?

כשמנסים לפתור את הבעיה באמצעות ביטוח חיצוני, עוד חוזים, עוד הגנות משפטיות וכו' - מגלים שבסופו של דבר אין באמת "ביטוח" מפני הפחד עצמו. אפשר לבטח את הרכוש, אך לא את החרדה. כך, העשיר שמבוטח בכל דרך אפשרית עדיין מוצא את עצמו מפחד שמשהו ישתבש. או שמא כבר לא יהיה לו מעמד של האיש העשיר בעולם, או שמא ירד מגדולתו.

המשמעות העמוקה היא שהפחד מגיע מהתלות בדבר חיצוני. מי שתלוי בדבר חיצוני, גם אם ינסה להוסיף עוד ועוד הגנות, יישאר עם הפחד. וכך נוצר מצב שבו עושר חיצוני מוליד עוני פנימי - ריקנות שהולכת וגדלה ככל שהאדם נשען על דבר שאינו באמת בטוח.

מהי "תעודת הביטוח" מפני פחדים וחרדות?

כדי להבין איך באמת להשתחרר מפחד, צריך להכיר אמת עמוקה יותר: במציאות האובייקטיבית, אין באמת הבדל בין טוב לרע. ההבדל בין טוב ורע נובע מהפרספקטיבה הסובייקטיבית של האדם, מאיך שהוא רוצה דבר מסוים ולא רוצה דבר אחר. אם האדם לא היה רוצה את הדבר ה"טוב", אז לא היה חושש לאבדו. ואם האדם כן היה רוצה את הדבר ה"רע", אז הוא לא היה חושב שהוא רע.

מכאן שהמפתח הוא להגיע להבנה שבשורש הדברים הכל אחד. אדם ששואל את עצמו בכנות, "למה אני רוצה את זה ולא את זה?", "למה אני מעדיף הצלחה אחת על פני אפשרות אחרת?", "למה אני מגדיר דבר אחד כטוב ואחר כלא טוב?" - אם הוא חוקר לעומק את הסיבות, הוא עשוי לגלות שאין באמת הפרדה מוחלטת בין טוב לרע, ושבסופו של דבר הכל אחד. במצב של אחדות או "השתוות", האדם מפסיק לפחד, כי אין כבר מה להעדיף או לא להעדיף באופן שמייצר חרדה. הוא נשאר עם חופש אמיתי לחוות הצלחה או כישלון בלי להישבר נפשית, כי הוא לא תלוי לגמרי בהגדרה החיצונית של "טוב" מול "רע".

אז מה עושים בפועל כדי להגיע לשקט נפשי אמיתי?

הצעד הראשון הוא להבין את גודל הבעיה: "כל עוד אני תולה את האושר שלי בדבר חיצוני, אני מפחד לאבד את הדבר החיצוני הזה. כל הישג מוסיף פחד חדש." השלב השני הוא לשאול שאלות על מהות ההגדרות שלנו לטוב ורע. צריך להיות כנים עם עצמנו, ולא להסתפק בתשובות שטחיות. לשאול: "מה באמת היה קורה אם התוצאה היתה אחרת?", "למה אני מפרש דבר אחד כטוב ודבר אחר כרע?". ככל שאדם יחפש יותר את האמת המוחלטת, כך יתקרב להבנה שהכל אחד - ומשם תגיע שלווה פנימית אמיתית.

ברגע שאדם חווה את חוויית האחדות, הוא לא נמנע מהנאות בעולם, אבל גם לא חושש לאבד אותן. הוא פשוט מבין שעצם הקיום שלו לא מושתת על הגדרה צרה של הצלחה מול כישלון. וכך, גם כשהוא מתרגש מהצלחה, הוא לא כבול בפחד מפניה, כיוון שבשורש הדברים אין הבדל מהותי שמטלטל אותו.
הסבר על מה שכסף והצלחה כן יכולים לקנות, וזה: פחד / חרדות / חוסר ביטחון עצמי ועוד. מה כסף לא יכול לקנות? איך תשוקה לכסף יוצרת חוסר אושר? מה הדבר הרע שיש בהצלחה? ועוד.

בדרך כלל מדברים על מה שכסף אינו יכול לקנות לאדם, וכאן דווקא נדבר על מה שכסף כן יכול לקנות לאדם.

קודם כל יש לדעת מה הכסף לא יכול לקנות לאדם. ואותו הדבר הוא, לפתור לאדם את הבעיה שהכסף קונה לו.

מה זאת אומרת? זה אומר שכאן בעולמנו כולם רודפים ומשתוקקים אחר ההצלחה הנכספת, ואחת ההצלחות הגדולות אצל בני האדם, היא שלאדם יש הרבה כסף, יש הרבה נכסים נדל"ן וכדומה.

ומי שיתבונן על הדבר הזה בעין אמיתית, הוא יראה את אחד המשפטים הבולטים בנושא הזה, שאומר: "מרבה נכסים מרבה דאגה". כלומר, ככל שיש לו לאדם יותר כסף, יש לו יותר דאגות, ויכול אדם לבוא ולהגיד, לי יש הרבה כסף ואין לי בכלל דאגות, לא מפריע לי בכלל ההון שנמצא אצלי וכולי.

אבל יש דבר אחד, שאליו אי אפשר להתכחש, ודבר זה נכון ורלוונטי לכל הישג והישג שיש לאדם בחיים.

והדבר הוא, שבכל דבר ודבר בחיים שיש לאדם, יש את ההפך שלו. וזה אומר שברגע שיש לאדם משהו טוב, זה בו בזמן הופך אותו גם למשהו רע. וזאת למה? אוטומטית כשיש לאדם משהו טוב, הוא חושש לאבד אותו, יכול להיות שהוא לא יפחד לאבד את הדבר, אבל אז זה אומר שהוא לא באמת מיחס לאותו הדבר משמעות.

לדוגמה: לאדם עיוור יכולה להיות חולצה מאד יפה, אך הוא אינו מייחס לכך שום משמעות אם יאבד אותה, בגלל שהיא יפה.

הצרה בעצם שיש לאדם, היא לא בגלל שיש לו משהו טוב, זה בסדר גמור שיהיה לאנשים דברים טובים, הצרה היא במשמעות שהאדם נותן לדבר. כיוון שאנשים כל חייהם רודפים אחר השגת דברים שיגרמו לו להרגיש יותר טוב, והאדם לא מבין שהוא רודף אחר דברים לא טובים, כיוון שהוא יפחד לאבד את ההישגים שלו, למרות שהוא יכול ליהנות זמנית ולהרגיש טוב רק לרגע, כיוון שהחשש מייד יכנס, ויתכן מאד שהוא אף לא ישן בשל כך טוב בלילה.

אדם המצליח בחיים, כאילו יש לו אזיקים על הידיים, ועם כל הצלחה כאילו השיג עוד אזיקים, ואין להבין מכך שזה לא טוב להצליח או שיש משהו נגד הצלחה אמיתית, אך תכף נסביר מהי הצלחה אמיתית.

פשוט האושר של האדם תלוי בעוד דברים. והאדם יכול להגיד יש לי דברים אבל זה לא מה שגורם לי להרגיש טוב יותר או פחות, אבל מעצם העובדה שיש לאדם משהו והוא מרגיש יותר טוב, זה אומר שאם לא יהיה לו את זה, הוא ירגיש פחות טוב. וזה אומר שלא משנה מה יש לאדם, הוא תמיד יפחד לאבד את הדבר.

האיש הכי עשיר בעולם לדוגמה, ממה הוא מפחד? הוא מפחד לאבד את התואר של האיש הכי עשיר בעולם.

הרעיון הוא, כל עוד האושר והעושר של האדם תלוי בכל דבר שהוא חיצוני, יהיה אשר יהיה, האדם לעולם לא יהיה מאושר.

וכל פעם שאדם רוכש לעצמו משהו חדש, הוא קונה לו עוד פחד. גם אם באותו הרגע הוא לא פוחד ובטוח בעצמו, בתוך תוכו ישנו פחד.

לעומת זאת ה"הומלס" לא מפחד לאבד שום דבר, כי אין לו שום דבר לאבד, אמנם כביכול באמת אין לו כלום, אבל גם אין לו כבר פחד מלאבד משהו.

יש בכל דבר את היתרונות ואת החסרונות, אין האמור כאן שזה לא נכון להשיג דברים, אך יש להסתכל בעין אמיתית ולהבין, לאדם עשיר, אין את אותו החוסר פחד לדוגמה שיש לתינוק.

פחד גם שייך הרבה פעמים למצליחנים, כי אם אדם פעם מצליח פעם לא, הוא חי בפחדים, ואדם שיודע שתמיד הוא כישלון, הוא כבר לא יפחד באמת, אז או שאני יכשל בסדר, אני כבר מכיר את זה, מה כבר יכול להיות, אבל, ברגע שאדם מצליחן, הרבה פעמים רצף ההצלחות גורם נזק, כי הוא יפחד לעשות דברים חדשים, שמא הוא יאבד את ההצלחה.

כל דבר ודבר טוב בחיים, יש בו גם רע. כי תפחד לאבד את הטוב הזה.

אז נשאלת בעצם מה האלטרנטיבה? תכף נענה.

מה הפתרון, מה אפשר לעשות, מה? שיהיה לי רע תמיד, האדם כן רוצה שיהיה לו טוב.

יש להבין את הבעיה. וכאן זה חוזר לנושא שהדבר שהכסף לא יכול לפתור לאדם, זה את הבעיה שהכסף גורם לאדם.

כי כל שיש לאדם יותר כסף, וזה לא הכסף העניין, העניין הוא מה שהאדם עושה מהכסף.

ואז יש ביטוח כזה, וביטוח אחר לא לאבד דבר זה או אחר, אבל באמת לאמיתה, אין שום ביטוח לכך שביטחת את הכסף, והחוסר שקט הנפשי רק מתעצם.

ואלו שעשירים חיצונית, הם עניים בפנים ברוב המקרים.

בפנים הם ריקים ועניים כי הם תלויים בדבר החיצוני. לדוגמה אדם מפורסם שחקן או כדומה, הוא ניזון מכך שבסוף ההופעה מוחאים לו כפיים, זה מרומם אותו, אבל ברגע שהסתיימה ההופעה והוא אמור לחזור הביתה, הוא ריק, הוא כמו מקבץ נדבות ברחוב שמחפש מי ימחא לו כפיים.

זה מה שגורם לו להיות מאושר, החיצוני, כלפי חוץ נראה שהוא מאושר, אך לא כך בפנים.

ומה בעצם עושה?

כל אדם צריך להפוך את עצמו לחברת ביטוח נגד תחושות רעות, שהוא יגיע למצב שלא ירגיש יותר רע.

אז איך לוחצים על הכפתור שהכל הופך לידיעת הטוב, למצב שאין יותר רע בעולם.

והתשובה הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה. כי מצד האמת בעולם שלנו אין רע. אין הבדל בין טוב לרע, הכל אחד. במציאות האובייקטיבית, בפרספקטיבה הסובייקטיבית של האדם.

וככל שאדם פרפקציוניסט, הוא יפחד יותר.

והיה והאדם יכיר את האמת, זו תעודת הביטוח שלא יהיה לו רע יותר, ולהגיע לנקודה שהכל אחד. וכדי שכך יהיה, על האדם לשאול את עצמו, למה אני רוצה את זה ולא את זה. ועל האדם לשאול את עצמו למה אני חושב שזה יותר טוב מזה? מה הסיבה באמת שאני רוצה את זה ולא את זה.

ועל האדם להבין, שאם היה קורה לו משהו רע והוא היה רוצה אותו, אז זה כבר לא היה רע, כי זה הוא רוצה, ואם היה קורה לו משהו טוב, והוא לא היה רוצה אותו, אז זה כבר לא משמעותי, אם זה טוב.

הטוב והרע, הם נוצרים לפי מה שהאדם רוצה.

ואז לבדוק, רגע רגע, למה אני רוצה את זה ולא את זה, מאיפה בא הרצון הזה בכלל?

ומי שיתבונן היטב בדבר הזה, הוא יגיע למקום של השתוות, במקום זה של ההשתוות, אין הבדל בין זה לדבר אחר.

והאדם יגיע לאחדות / להשתוות, אם תמיד יחפש את האמת, לא ישקר לעצמו בתשובות שלו.

ואז כשיבין שהכל אחד, לאחר שישאל בלי סוף מה הסיבה שכאן אני מרגיש רע, ובמקום אחר אני מרגיש טוב? למה יש הבדלים בין מה שאני רוצה להפך? מה ההבדל? וכך האדם יגיע בסופו של דבר לאחדות, להשתוות של אין הבדל בין טוב לרע, ואז לא יהיה לו טוב ולא יהיה לו רע, יהיה לו שקט מחרדות ופחדים של להצליח או לא להצליח, בהשתוות הוא יהיה בהצלחה אמיתית, באחדות יש חוויות וריגושים טובים, אך ממקום אחר, תפישה חדשה של השתוות מצד האמת.
אובדן מודעות אושר פחד לאבד התכחשות להרוויח ווינר חיסרון להגביר את הביטחון העצמי מפורסם פחד מכישלון חרדה חרדה ופחד חרדה ופחדים חרדות חרדות ופחדים יכולת כסף כסף יוצר חרדה כסף לא יכול לקנות כסף קונה כסף קונה חרדה כסף קונה פחד לקנות לרכוש מה כסף לא יכול לקנות פחד פחד וחרדה פחדים פחדים וחרדות
תחרות עסקית, איך לשכנע את הלקוח לקנות ממך ולא מהמתחרים שלך? איך לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר שלך ולא מוצרים מתחרים? איך להתמודד עם מוצרים מתחרים? איך לשכנע לקוח למה לא לרכוש מהמתחרים שלך? איך לשכנע לקוח למה לרכוש ממך? איך למכור בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות עסקית? למה לרכוש ממך? למה לא לרכוש מהמתחרים שלך? האם ללכלך על מתחרים? האם ללכלך על מוצרים מתחרים? ליטיגציה, איך ללכלך על המתחרים שלך? מכירה בשוק תחרותי? איך למכור בשוק רווי תחרות?
... עסקית, איך לשכנע את הלקוח לקנות ממך ולא מהמתחרים שלך? איך לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר שלך ולא מוצרים מתחרים? איך להתמודד עם מוצרים מתחרים? איך לשכנע לקוח למה לא לרכוש מהמתחרים שלך? איך לשכנע לקוח למה לרכוש ממך? איך למכור בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות עסקית? למה לרכוש ממך? למה לא לרכוש מהמתחרים שלך? האם ללכלך על מתחרים? האם ללכלך על מוצרים מתחרים? ליטיגציה, איך ללכלך על המתחרים שלך? מכירה ... והפעם ניתן דגש לגבי תהליך מכירה ללקוח, כאשר באים לשכנע לקוח, וכאשר מנסים לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר שלך ממך וכולי, צריכים לשים לב לכך שיש 2 סוגי מסרים של מכירה שאפשרי להעביר ללקוח וצריכים לשים לב לסוג המסר שמעבירים ללקוח. מסר מסוג 1 - הוא שמנסים לשכנע את הלקוח, למה כן לרכוש ממך. מסר מסוג 2 - הוא שמנסים לשכנע את הלקוח למה לא לרכוש מהמתחרים שלך. ואלו 2 זוויות שונות של מכירה, וצריכים לשים אליהן לב. ואני אסביר, כאשר אתה בא למכור מוצר ללקוח, הלקוח צריך להחליט כמה החלטות. החלטה 1 הלקוח צריך להחליט שהוא רוצה לרכוש את המוצר באופן כללי. החלטה 2 שהלקוח צריך להחליט, היא שהוא רוצה לרכוש את המוצר שלך ממך ולא לרכוש את אותו המוצר או מוצר דומה או אחר מהמתחרים שלך. ואני מזכיר שיש תמיד גם תחרות פנימית בין סוגי מוצרים ... אחד בשני. למרות שזה קצת שונה מהמוצרים של המתחרה שלך וכולי. וכאשר אתה בא לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר, אז יש כאן כמה תהליכים. גם לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר באופן כללי, לדוגמה לשכנע את הלקוח שהוא רוצה להוציא את הכסף כדי לרכוש רכב חדש. דבר נוסף צריכים לשכנע את הלקוח שכדאי לו לרכוש את הרכב שלך ממך ולא משהו אחר ממישהו אחר. וכדי לשכנע את הלקוח לרכוש את המוצר שלך ממך ולא מוצר אחר ממישהו אחר. לשם כך יש כאן כמה תהליכים שצריכים לקרות. הלקוח צריך להשתכנע 1 - ... לכן הלקוח שלך כנראה ידבר גם עם המתחרים שלך. וגם אם למוצר שלך אין מתחרים, עדיין הלקוח לא חייב לרכוש את המוצר שלך והוא יכול לרכוש מוצרים שהוא חושב שהם דומים למוצר שלך ולהיות יותר מאושר מאשר לרכוש ממך. ולכן עליך לשכנע את הלקוח, גם שעליו לרכוש את המוצר באופן כללי. וגם שכדאי לו לרכוש את המוצר ממך. וגם שלא כדאי לו לרכוש את המוצר של המתחרים שלך. ואם לדוגמה אתה מתמקד רק בלהסביר את היתרונות של המוצר שלך, יתכן שהלקוח בסופו של ... יש תהליך של התנצחות וליטיגציה, בינך לבין המתחרים שלך. ועליך לא רק לשכנע את הלקוח למה כן לרכוש ממך, אלא גם לשכנע אותו למה לא לרכוש מהמתחרים שלך. ופרקטית, כאשר אתה מוכר ללקוח, עליך לנסות להבין האם הוא לפני או אחרי או תוך כדי שיחות עם ... ללכלך על המתחרים שלך? אלו כמובן נקודות מבט אחרות. אבל חובה לזכור, שהלקוח לא חייב רק לרצות לרכוש ממך, אלא הוא חייב גם לרצות לא לרכוש את המוצרים שמתחרים במוצר שלך. וכשם שעליך לשכנע אותו שהוא רוצה לרכוש X וכשם שעליך לשכנע את הלקוח שהמוצר X שלך מתאים לו, עליך לשכנע אותו גם שהמוצרים המתחרים למוצר שלך, הם לא ...
מנטור לכסף ורכישת דירה למגורים, האם לרכוש בית למגורים? האם לשכור דירה או לקנות דירה? האם כדאי לקנות דירה למגורים? האם רכישת דירה היא כלכלית? למה מנטורים ממליצים לא לרכוש בית? למה מנטור לכסף גר בשכירות? למה מנטור לכסף שוכר דירה? מנטור לכסף שמלמד לחסוך כסף, מניפולציות של מנטורים לכסף, לא כדאי לרכוש דירת מגורים, עדיף לגור בשכירות, עדיף לא לרכוש בית, האם כדאי לרכוש בית למגורים? האם כדאי לקחת משכנתא? האם לגור בשכירות או לרכוש דירה? הסנדלר הולך יחף
... לכסף ורכישת דירה למגורים, האם לרכוש בית למגורים? האם לשכור דירה או לקנות דירה? האם כדאי לקנות דירה למגורים? האם רכישת דירה היא כלכלית? למה מנטורים ממליצים לא לרכוש בית? למה מנטור לכסף גר בשכירות? למה מנטור לכסף שוכר דירה? מנטור לכסף שמלמד לחסוך כסף, מניפולציות של מנטורים לכסף, לא כדאי לרכוש דירת מגורים, עדיף לגור בשכירות, עדיף לא לרכוש בית, האם כדאי לרכוש בית למגורים? האם כדאי לקחת משכנתא? האם לגור בשכירות או לרכוש דירה? הסנדלר הולך יחף לפעמים מנטור לכסף יגיד לך שלא כדאי לך לקנות דירה אלא כדאי לך לעשות עם הכסף שלך כל דבר אחר, או שהוא יגיד לך שלא כדאי לך לבזבז כסף לקנות רכב וכיוב, אלא כדאי לך להשקיע את הכסף שלך בדרך כזו או אחרת, כדי לתרץ את זה שלו עצמו אין כסף לרכוש בית למגורים ושהוא נאלץ לגור בשכירות, למרות שהוא היה רוצה שיהיה אחרת. לדוגמה, נניח שיש מנטור שמחלק לאנשים עצות איך לעשות כסף. אז מטבע הדברים אנשים מצפים לראות שלאותו מנטור ... וזה שהוא לא גר בבית הפרטי שלו, הרי שזה נובע ממגבלה של כסף. ואז, איך הוא יחלק לך עצות איך לעשות כסף?! לכן הוא יספר לך שעדיף גם לך לא לרכוש בית. אבל מצד האמת, אם לאותו מנטור, נניח שהיו 100 מליון שח בבנק, בהגזמה, האם הוא היה מעדיף לגור בשכירות, או שכנראה הוא היה גר בבית פרטי משלו? האם רוב ככל האנשים העשירים ... לעשות הפרדה בין השאלה, האם רכישת בית היא השקעה כלכלית נכונה בשיקול של השקעה כלכלית, או שאולי כדאי לקחת את הכסף של רכישת הבית ובמקום לרכוש דירה, במקום זה להשקיע את הכסף בעסק וכיוב, שזאת שאלה שהיא נכונה בפני עצמה והסברתי עליה במקומות אחרים. לבין זה, שגם אם נאמר שלקנות בית זאת טעות כלכלית, הרי שגם לאכול במסעדה ... אם אין לך מספיק כסף לבזבז על עצמך כדי לקנות לעצמך בית פרטי שלך לגור בו, הרי שזה אומר שאין לך מספיק כסף. ולא, אני לא אומר שעדיף לרכוש בית משיקול כלכלי. אני כן אומר, שגם אם רכישת בית היא סוג של בזבוז כסף, אז מה?! אם יש לך מספיק כסף, אז כמו שאתה יכול להרשות לעצמך לאכול במסעדה, אתה גם יכול להרשות לעצמך לגור בבית משלך, לכל הפחות עם משכנתא על הבית. וגם בגלל זה המנטור לכסף יספר לך שעדיף לך לא לרכוש בית, כדי להצדיק את זה שמצד האמת אין לו מספיק כסף לגור בבית משלו, אפילו לא עם משכנתא. כי נניח שהוא רוצה להיראות עשיר, אז הוא יגור בבית שעולה לשכור אותו נניח 50 אלף בחודש, אבל לרכוש אותו עם משכנתא, עולה נניח 5 מיליון שח ועוד החזר חודשי על המשכנתא, של נניח 50 אלף בחודש. אבל מאחר שאין לו מספיק כסף לרכוש את הבית שהוא רוצה לגור בו, אז הוא ישכור בית יקר, כאשר בפועל אין לו כסף לרכוש אפילו לא דירה להשקעה וכל שכן שאין לו כסף לרכוש דירה למגורים שהוא עצמו היה רוצה לגור בה. ובאותה הדרך, המנטור לכסף יספר לך למה הוא לא רוכש רכב חדש, למרות שיש לו כסף, כי הוא מעדיף להשקיע את הכסף שלו וכיוב. אבל מצד האמת, אפשרי לרכוש רכב חדש בעלות של 1500 שח לחודש. ולא באמת צריך לשים הרבה כסף כדי לשכור רכב חדש. אז אותו המנטור לכסף שנוסע באוטובוס ושמספר לך שהוא עושה ערמות של כסף, הוא יסביר לך למה עדיף ... אני כן אומר, שאם הוא מנופף בזה שיש לו כסף, כדי להצדיק את זה שהוא מחלק עצות על כסף, אז שלא יספר שיש לו כסף, כאשר לדוגמה אין לו כסף לרכוש נכס למגורים עבור עצמו או לכל הפחות להשקעה וכולי. כי מי שלא חסר לו כסף, רובם ככולם, רוכשים לעצמם בית למגורים, לא כי זאת השקעה כלכלית נכונה, אלא כי הם יכולים להרשות לעצמם. ...
מתי להמליץ על המתחרים? מתי לשלוח לקוח לקנות אצל המתחרים? סוגים של מתחרים עסקיים, מתי להמליץ ללקוח על המתחרים? מתחרה קרוב, מתחרה רחוק, כמה המתחרה שלך דומה לך? מתי להמליץ ללקוח לרכוש אצל המתחרים? איך להמליץ על המתחרים יגרום ללקוח לרכוש ממך? מתי צריך להמליץ על המתחרים שלך? איך לשתול מחשבה ללקוח? סוגים של תחרות עסקית, מי המתחרים שלך? סוגים של המתחרים העסקיים שלך, טיפול בהתנגדויות מכירה, הדרכת אנשי מכירות, שיטות מכירה למתקדמים, להמליץ על מתחרה עסקי
... שלך דומה לך? מתי להמליץ ללקוח לרכוש אצל המתחרים? איך להמליץ על המתחרים יגרום ללקוח לרכוש ממך? מתי צריך להמליץ על המתחרים שלך? איך לשתול מחשבה ללקוח? סוגים של תחרות עסקית, מי המתחרים שלך? סוגים של ... באיזה מקרה הגיוני להמליץ ללקוח שלך, לרכוש אצל המתחרה שלך, למרות שאתה רוצה שהוא ירכוש ממך ולא מהמתחרה שלך. לדוגמה, נניח שאתה מוכר רכב והלקוח ... מקרה הגיוני שאתה תמליץ ללקוח שלך, לרכוש מהמתחרה שלך? או במילים אחרות, איך להמליץ על המתחרים שלך, יכול להגדיל את הסיכוי שהלקוח ירכוש ממך ולא ... הם האפשרויות האחרות שהלקוח שוקל לרכוש אותן, במקום לרכוש ממך. לדוגמה, נניח שאתה מוכר רכב יוקרה כלשהו, במובן הפשוט, המתחרים שלך, הם שאר רכבי היוקרה שיש באותה ... הם בעצם כל האפשרויות של הלקוח שלא לרכוש ממך. דהיינו, אם אתה לדוגמה מוכר פרארי, אז אם הלקוח לא ירכוש את הפרארי, אולי באמת הוא יעדיף לרכוש סובארו ואולי הוא יעדיף בכלל לא לרכוש רכב, אלא אולי לשכור רכב ואולי הוא יחליט לנסוע במונית או כל מחשבה אחרת. וזה בעצם אומר, שבמובן מסוים, אתה תעדיף שהלקוח שלך יתלבט אם לרכוש ממך או מהמתחרה הקרוב שלך, לבין זה שהלקוח שלך יתלבט אם לרכוש ממך או ממתחרה רחוק שלך. ולכן בהקשר הזה, יתכן שתעדיף לשלוח את הלקוח שלך למתחרה הקרוב שלך, כדי שמשם יהיה לך ... ממך. ולפעמים כאשר לקוח מתלבט אם לרכוש ממך או לא, דהיינו, אם לרכוש ממך או מהמתחרים שלך, לפעמים כדאי לך להשאיר את המחשבה של הלקוח שהיא תהיה התלבטות בינך לבין מתחרה קרוב שלך, ... למוצר שלך, יותר מאשר שהוא יתלבט בין לרכוש ממך לבין אפשרות אחרת, מתחרה רחוק שלך, אפשרות אחרת שהיא הרבה יותר רחוקה מהמוצר שלך, מאשר המתחרה הקרוב שלך. ... לו שאם הוא רוצה 6 חדרים, הוא יכול לרכוש אותם בפרויקט ממול אצל המתחרה הקרוב שלך, כי אז הלקוח מתלבט בין 5 חדרים אצלך או 6 חדרים אצל המתחרה שלך שמולך. ... מתחרה קרוב שלך, יתכן שהוא בכלל ירצה לרכוש באזור אחר לחלוטין משהו אחר לחלוטין. ולכן כאשר לקוח מעלה התנגדות מכירה ומבקש משהו שאין לך להציע לו, תשאל את ... איזו אפשרות אחרת לבחור, במקום לרכוש ממך? ואז יכול להיות שתחשוב, שעדיף לך שהלקוח שלך יתלבט בינך לבין אפשרות שקרובה אליך, שממנה יהיה לך יותר קל ... ואתה תעדיף אפילו להמליץ לו לשקול לרכוש מהמתחרה שלך ולא ממך, כדי להשאיר אותו בהתלבטות מסויימת, שלדעתך ממנה יהיה לך הרבה יותר קל לשכנע את הלקוח ... יותר קל מאשר אם הלקוח יתלבט בין לרכוש ממך לבין אפשרות אחרת שהיא הרבה יותר רחוקה, שאולי ממנה לא תצליח לשכנע את הלקוח לחזור אליך. וכאשר אתה לדוגמה ממליץ ללקוח לרכוש מהמתחרה הקרוב שלך, הרי שאתה שותל ללקוח מחשבה, שבעצם הוא רוצה את הקטגוריה שלך, רק שיש לו התלבטות ספציפית. ... אתה שותל ללקוח מחשבה, שהוא רוצה לרכוש כאן באזור הזה, והספק הוא רק אם 5 או 6 חדרים וכיוב, וזה אולי עדיף לך, כי אם הלקוח מתלבט בין אפשרויות שיותר ...
לקנות או לשכור דירה, לקחת משכנתא, רכישת דירה, לרכוש דירה, כסף, שכר דירה, לרכוש דירה, לשכור או לקנות דירה, השקעה כספית, לשלם שכירות, האם כדאי לקנות דירה? האם כדאי לרכוש דירה? תשואה כספית
לקנות או לשכור דירה, לקחת משכנתא, רכישת דירה, לרכוש דירה, כסף, שכר דירה, לרכוש דירה, לשכור או לקנות דירה, השקעה כספית, לשלם שכירות, האם כדאי לקנות דירה? האם כדאי לרכוש דירה? תשואה כספית
... או לשכור דירה, לקחת משכנתא, רכישת דירה, לרכוש דירה, כסף, שכר דירה, לרכוש דירה, לשכור או לקנות דירה, השקעה כספית, לשלם שכירות, האם כדאי לקנות דירה? האם כדאי לרכוש דירה? תשואה כספית האם כדאי לקנות דירה או לשכור דירה? הסוגיה של האם כדאי לקנות דירה או לשכור אותה, והאם לקחת משכנתא או להשקיע את הכסף בדרך אחרת, ... שהיא הלוואה ארוכת טווח, ובמקרים רבים עולה על יתרונותיה של שכירות לטווח קצר. מה האלטרנטיבות הכלכליות של השקעה בנדלן? במקום לרכוש דירה, ישנם אנשים שבוחרים להשקיע את הכסף במקום אחר, כמו עסק או נכס אחר שייתן להם תשואה גבוהה יותר. אליעד מציין את ההבדל בין קניית דירה והשקעה בה, ...
שיווק בשוק תחרותי, שיווק למתחרים, פחד מהעתקת חומרי שיווק, פחד שהמתחרים יעתיקו חומרי שיווק, פחד שהשיווק יוצר ביקוש למתחרים, פחד מתחרות עסקית, פחד שהמתחרים ילמדו ממני, להסתיר מידע מהמתחרים, ליצור ביקושים למתחרים, לשווק גם את המתחרים, למכור גם את המתחרים, איך ליצור חומרי שיווק בצורה נכונה? הפקת חומרי שיווק, הפצת תוכן שיווקי, בידול שיווקי, משפך שיווקי רחב, משפך שיווקי צר, לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך, למה לקנות דווקא ממך? תכנון חומרי שיווק
... איך ליצור חומרי שיווק בצורה נכונה? הפקת חומרי שיווק, הפצת תוכן שיווקי, בידול שיווקי, משפך שיווקי רחב, משפך שיווקי צר, לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך, למה לקנות דווקא ממך? תכנון חומרי שיווק וכאן נסביר איך להתמודד עם הפחד מתחרות עסקית, ... כרגע למכירה לזמן מוגבל וכיוב. אבל יש גם חומרי שיווק שהם לא קוראים למכירה מיידית, אלא הם מסבירים על המוצר באופן כללי ומטרתם לגרום ללקוח לרצות לרכוש אותם. לדוגמה חומר שיווקי שמסביר, למה כדאי לישון על מזרון קפיצים ולא מזרון ספוג. או חומר שיווקי שמסביר על סוגים של מזרנים ועל איך לבחור מזרון וכולי, שמטרתם היא לגרום ללקוח לרצות לרכוש את המוצר שלך. ואם נסתכל על הסוג של השני של חומרי השיווק, דהיינו, חומרי שיווק שאמורים לגרום ללקוח ... נניח לדוגמה שאתה רוצה למכור רכב, שהיתרון שלו הוא הבטיחות שלו. לשם כך אתה צריך לעשות כמה פעולות עם כמה מסרי שיווק שונים. 1 - לגרום לאנשים לרצות לרכוש רכב חדש. 2 - לגרום לאנשים לרצות רכב עם יותר בטיחות. 3 - לגרום לאנשים לרצות דווקא את מערכות הבטיחות שברכב שלך. ואני אסביר: נניח לצורך העניין שיש מולך כמות גדולה של אנשים שרוצה לרכוש רכב חדש וכולם רוצים שהרכב שלהם יהיה כמה שיותר בטיחותי. במקרה כזה, במידה ואתה רוצה לשווק ולמכור רק לאנשים האלו, הרי שבחומרי השיווק שלך יהיו אך ורק מסרים שמסבירים, למה לרכוש דווקא את המוצר שלך ולא את המוצר של המתחרים שלך, בלבד. דהיינו, אם קהל היעד שלך שאתה פונה אליו, הוא ... רכב חדש בלי קשר לכלום. ואני אזכיר, שחומרי השיווק, אמורים להיות בחפיפה למסרים של תהליכי המכירה. דהיינו, אם בתהליך המכירה צריך גם לשכנע את הלקוח לרכוש רכב חדש, ולא רק לשכנע אותו למה דווקא הרכב שלך, הרי שבחומרי השיווק, צריך גם מסרים כיוב. וזה בעצם ... יוצרים ביקוש גם למתחרים שלך ולא דווקא למוצר שלך. כי אם לדוגמה אתה עושה פרסומת שקוראת לאנשים להתחדש בבית החדש שלך, הרי שזה יכול לגרום ללקוח לרצות לרכוש בית חדש, אבל לא דווקא ממך וכולי. ובעצם ניתן להבין, שכל חומרי השיווק שאתה מכין ללקוחות שלך וכל ... בחומרי שיווק שמקדמים אותך ורק אותך ולא מקדמים גם את המתחרים שלך. לדוגמה, אם אתה מוכר רכב חדש, אז תתמקד בליצור חומרי שיווק שמסבירים למה כדאי לרכוש דווקא את הרכב שלך, דברים שאין למתחרים שלך. אבל אל תיצור חומרי שיווק שמסבירים למה לרכוש רכב חדש באופן כללי, כי זה משרת גם את המתחרים שלך ולא רק אותך. וגם האמירה הזאת נכונה באופן כללי. ... אותה, שאומרת, שכאשר אתה יוצר חומר שיווקי, שנכון שהוא יכול לעזור גם למתחרים שלך באופן כללי, הרי שאתה יכול ליצור אותו בצורה שתרצה לגרום ללקוח שלך, לרכוש דווקא ממך ולא מהמתחרים שלך, למרות שהתוכן השיווקי הוא יכול להיות רלוונטי גם למוצרים אחרים שיכולים להתאים לתוכן השיווקי שלך. דהיינו, נניח שאתה רוצה למכור מטבחי יוקרה. ונניח שאתה רוצה ליצור סרטונים שמסבירים, לא רק למה דווקא לרכוש ממך את המטבחים שלך, אלא גם למה באופן כללי כדאי לרכוש מטבח חדש ואתה רוצה לתת כל מיני הסברים כלליים לגבי מטבחים, שיגרמו לאנשים להבין שאתה מומחה באופן כללי בייצור מטבחים. במקרה כזה עליך לדעת, שנכון שיש הרבה חומרי שיווק ומסרי שיווק שיכולים לגרום ללקוח לרצות לרכוש גם מוצרים שמתחרים במוצר שלך. אבל עדיין כאשר הלקוח נחשף למידע ממך, הרי שאתה אמור לגרום ללקוח להתחבר אליך, באמצעות המידע שאתה מעביר לו באופן כללי. לדוגמה: נניח שאני אסביר למישהו, איזה רכב כדאי לו לרכוש. ונניח שאותו אדם יהיה מרוצה מההסבר שלי. עכשיו, אני לא מוכר רכבים כמובן. אבל כאשר אני מסביר לבן אדם איזה רכב כדאי לו לרכוש, הרי שתוך כדי זה האדם מקבל ממני ערך, והאדם נקשר אלי דרך הערך שהוא מקבל. דהיינו, האדם מקבל תחושה טובה מהמידע שהוא מקבל. והוא רוצה לרכוש ממני עוד דברים, באופן כללי. כי הוא קיבל ממני משהו חיובי. במילים אחרות, כאשר אתה לדוגמה מלמד על ... אליך, לקבל ממך ערך, לאהוב אותך, להתחבר אליך, לראות בך מומחה וכולי. שכל הדברים האלו, גם הם מביאים תועלת בכך שהם מגדילים את הסיכוי לכך שהוא ירצה לרכוש ממך. ונכון שחלק גדול מהתכנים אינם עוסקים בלמה לרכוש דווקא ממך, אבל גם התכנים הרחבים יותר במשפך השיווקי, גם הם מחברים אליך את הלקוח, וגורמים לו לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר. לא בגלל סוג התוכן עצמו ולא בגלל המסר הספציפי שבתוך התוכן, אלא בגלל הדרך ...
מתי כדאי לרכוש דירה להשקעה כדי להרוויח כסף מעליית ערך הדירה, דווקא בפרויקט שיש בו המון משקיעים? איך משפיעה כמות המשקיעים בפרויקט, על מחירי הדירות בעתיד בפרויקט? שיקולים ברכישת דירה להשקעה, האם ערך הדירה יעלה בעתיד? איך לעשות כסף בנדלן? רכישת דירה להשקעה בפרויקט מחיר למשתכן, רכישת דירה להשקעה בפרויקט דירה בהנחה, רכישת דירה להשקעה בפרויקט מחיר מטרה, האם ערך הבית יעלה בעתיד? האם ערך הדירה יעלה בעתיד? האם תהיה עליית ערך בעתיד? היצע וביקוש בשוק הנדלן
... כדאי לרכוש דירה להשקעה כדי להרוויח כסף מעליית ערך הדירה, דווקא בפרויקט שיש בו המון משקיעים? איך משפיעה כמות המשקיעים בפרויקט, על מחירי הדירות בעתיד בפרויקט? שיקולים ברכישת ... האם ערך הדירה יעלה בעתיד? האם תהיה עליית ערך בעתיד? היצע וביקוש בשוק הנדלן האם כדאי לרכוש דירה להשקעה, אפשרות 1 - במקום שבו יודעים מראש, שבעוד כמה שנים, כאשר המשקיע ירצה למכור את הדירה, יהיו הרבה משקיעים נוספים שירצו למכור את הדירה שהם רכשו להשקעה, ... היצע של דירות למכירה, האם זה כדאי, יותר או פחות או באותה המידה, ביחס לאפשרות 2 - שהיא, לרכוש במקום אחר, פרויקט אחר יותר קטן, שבו בעוד כמה שנים, יהיו פחות משקיעים שירצו למכור את הבית שלהם, במקביל לזה שאתה תרצה למכור את הבית? אז קודם כל אסביר את השאלה יותר לעומק, ואחר כך כמובן את התשובה לשאלה. אז מדובר כאן על משקיע נדלן ששוקל לרכוש דירה להשקעה. כאשר כמו שכבר הסברתי, יש המון מודלים של השקעה בנדלן. יש לדוגמה מי שרוכש דירה להשקעה, כי הוא מתכנן להרוויח כסף משכר הדירה שהוא ישכיר את הדירה כמו שהיא ... של דירות למכירה. מה שאומר שכנראה מחירי הדירות ירדו, מרוב היצע של דירות. ולכן אולי כדאי לרכוש דירה דווקא במקום שבו לא מוכרים הרבה דירות, כדי שבבא היום כאשר המשקיע ירצה למכור את הבית, אז לא יהיו במקביל אליו הרבה משקיעים אחרים, שירצו במקביל אליו למכור עוד ... בבת אחת בתים, הרי שזה ישפיע על מחירי הדירות כלפי מטה. ולכן נראה הגיוני, שאולי עדיף לרכוש דווקא במקום שבו אין הרבה דירות למכירה. כך שממילא בעתיד לא הרבה דירות יעמדו שם למכירה, במקביל למשקיע שירצה למכור שם את הבית. בנוסף, יתכן גם שהיזם עצמו לא יסיים למכור ... דירות, אלא גם מצד היזם עצמו שירצה למכור שם דירות. ולכן נראה לומר, שכן, יש היגיון שלא לרכוש דירה להשקעה, במידה ורוצים להרוויח כסף מעליית ערך הנכס, במקום שבו יש המון דירות למכירה וכולי כנל. אבל האם זאת האמת כל האמת ורק האמת? אז כמובן שלא! כמו שתכף אסביר. ... אבל קיימת אפשרות, שבאותו היום יהיה המון ביקוש לדירות האלו, לדוגמה שבאותו היום ירצו לרכוש את הדירות האלו 10,000 רוכשים. הרבה יותר מאשר כמות הרוכשים שרוצים כיום לרכוש את הדירות האלו. מה שאומר, שמחירי הדירות האלו בעתיד, דווקא יעלו, למרות שיהיה המון היצע של דירות למכירה. בגלל שגם הביקוש, יגדל, הרבה יותר מאשר ההיצע יגדל. ואני אסביר ... מיני דברים. לדוגמה, מי רוכש כיום דירות בפרויקט. האם אלו בעיקר משקיעים, או אנשים שרוצים לרכוש את הבית למגורים באותו הפרוייקט. ככל שרוכשים בפרויקט יותר משקיעים, ככה זה מגדיל את הסיכוי שבעתיד יהיה יותר היצע של דירות למכירה. כמו כן, ככל שיש יותר רוכשים למגורים, ... שרכשו שם דירות בפרויקט. האם הם משקיעים חכמים, שהיו להם המון אפשרויות ושהם בחרו לרכוש דווקא שם, או שהם רכשו בלית ברירה דווקא שם. לדוגמה, פרויקטים של דירה בהנחה, שרוב הרוכשים רוכשים שם, בלית ברירה. כי הם לא יכולים לרכוש דירה להשקעה במקום אחר, כי רק שם יש להם זכאות לקבל דירה בהנחה ואין להם מספיק כסף לרכוש במקום אחר. ואם פרופיל המשקיעים שרכשו שם, הוא של משקיעים שרכשו שם בלית ברירה, הרי שזה אומר שכנראה כאשר תהיה אפשרות למכור את הבתים, כנראה שיהיה עוד יותר לחץ של ... ול 9 משקיעים. כאשר אתה יכול להיות המשקיע העשירי בפרויקט. לעומת זאת יש לך אפשרות לרכוש בפרויקט אחר B, שבו יש 10 דירות בלבד, כאשר 9 דירות נרכשו על ידי רוכשים למטרת מגורים ורק אתה תהיה המשקיע היחיד באותו בניין. מה עדיף יותר במקרה הזה? בהיבט של השוואת ... אחרים, שבהם יהיו משקיעים אחרים, שירצו למכור בתים. והלקוח שאתה תרצה למכור לו, יוכל לרכוש גם מהם ולא דווקא ממך בפרויקט הספציפי שלך. במובן מסוים, אם אין הרבה משקיעים בפרויקט שאליו אתה נכנס, אולי דווקא זה סימן רע. כי זה אומר שחכמים אחרים, לא רואים הזדמנות ... הזה. בגדול ניתן לומר, שזה בדיוק כמו רכישת מניה בשוק ההון. האם יהיה נכון לומר, שלא כדאי לרכוש מניה שיש הרבה משקיעים שרוצים לרכוש אותה, כי זה אומר שבעתיד הרבה משקיעים ירצו למכור אותה? ואולי כדאי לרכוש דווקא מניה שלא הרבה משקיעים רוכשים אותה, כי זה אומר שלא יהיו לך הרבה מתחרים שתרצה לרכוש את המניה? תשובה: כנראה שלא. בשוק ההון זה לא עובד ככה, שם בדרך כלל זה ההפך. בשוק ההון אתה חושב, על איך יהיה היחס של היצע וביקוש של המניה בעתיד. זה השיקול היחיד. ... שלך יעלה. כל זה היה הסבר, רק לגבי העניין של כמות המוכרים העתידית, בפרויקט שבו אתה שוקל לרכוש. כמובן שיש עוד המון שיקולים שונים, וכל מקרה לגופו. ...
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
טיפים למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים?
... למערכות יחסים, איך לרכוש חברים? איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? לקבל או לתת, איך לגרום לאנשים להעריך אותך? רכישת חברים, איך ליצור חברים? איך להתחבב על אנשים? איך לרכוש ידידים? מה הבעייתיות בעצות בספרים ובמדריכים? אליעד כהן מסביר במהלך ההרצאה כי העצות שמגיעות ממדריכים וספרים, כמו איך לגרום לאנשים לאהוב אותך או איך לרכוש חברים, מציינות פתרונות שנכונים רק בחלקם. לדוגמה, ספרים כאלה לרוב מציעים ... לאהוב אותך? מה הבעיה בלהיות תמיד שם עבור מישהו? מה הקשר בין מינונים לתוצאה הרצויה? מהי הבעייתיות של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? מה הבעייתיות של העצות שמקבלים ממדריכים או ספרים? הנושא המרכזי בהרצאה ... נכונה תמיד? אליעד מסביר כי כל עיצה, על אף שהיא עשויה להיראות נכונה, מכילה גם חיסרון. למשל, גם אם תעשה בדיוק את מה שכתוב בספר איך לרכוש חברים, זה לא בהכרח יוביל לתוצאה הרצויה אם לא תמצא את המינון הנכון בין הנתינה ... לאהוב אותך? מה הבעיה בלהיות תמיד שם עבור מישהו? מה הקשר בין מינונים לתוצאה הרצויה? מהי הבעייתיות של עצות בספרים ומדריכים? איך לרכוש חברים? עכשיו אני רוצה להסביר על בעיתיות של עצות שאתה מקבל מאנשים עצות מה ... התוצאה שאתה רוצה. ש: שזה אומר? אליעד: אני אתן דוגמה לדוגמה נגיד ספר, מישהו סיפר על זה פשוט לאחרונה נגיד ספר איך להשיג חברים או איך לרכוש חברים או משהו כזה אוקי, לא בא נדבר על חברים זה היה הספר ספציפית השפעה לא בא נדבר על חברים אז מה לדעתך נגיד היה כתוב בספר איך לרכוש חברים מה יכלו לכתוב בכזה ספר? ש: למשל איך לגשת איך ליצור תקשורת עם אותם ...
ביטוח, למה לבטח את עצמך? למה לרכוש ביטוח? למה לעשות ביטוח? למה לא לעשות ביטוח? למה לא לבטח את עצמך? למה לא לרכוש ביטוח? סוכני ביטוח, סוגים של ביטוח, הביטוח הטוב ביותר, חלק 1
ביטוח, למה לבטח את עצמך? למה לרכוש ביטוח? למה לעשות ביטוח? למה לא לעשות ביטוח? למה לא לבטח את עצמך? למה לא לרכוש ביטוח? סוכני ביטוח, סוגים של ביטוח, הביטוח הטוב ביותר, חלק 1
... למה לבטח את עצמך? למה לרכוש ביטוח? למה לעשות ביטוח? למה לא לעשות ביטוח? למה לא לבטח את עצמך? למה לא לרכוש ביטוח? סוכני ביטוח, סוגים של ביטוח, הביטוח הטוב ביותר, חלק 1 למה אנשים עושים ביטוח, ומה השיקולים שמאחוריו? ההרצאה עוסקת בנושא הביטוח - למה אנשים בכלל עושים ביטוח, למה כדאי או לא כדאי לרכוש ביטוח, ואיך להתמודד עם הטענות והלחצים של סוכני הביטוח. אליעד כהן מתייחס לשאלות מרכזיות בנושא הביטוח ומסביר לעומק את ההיגיון ... אותם קשיים, למרות ששילם כסף לאורך השנים. כיצד סוכני ביטוח משפיעים על ההחלטה לרכוש ביטוח? אליעד מדגיש שהרבה פעמים ההחלטה לעשות ביטוח נובעת מלחץ פסיכולוגי שמפעילים סוכני הביטוח. סוכני ביטוח מנסים לשכנע את האדם ...
שיווק ומכירות, מהן 3 המטרות של השיווק? איך לתכנן משפך שיווקי? מהי המטרה של השיווק? למה צריך שיווק? מה זה שיווק? איך לעשות שיווק בצורה נכונה? איך להתחיל לשווק? איך לתכנן את השיווק? שיווק סטרטאפ, איך ליצור ביקושים? שיווק בשוק תחרותי, לייצר ביקוש למוצר, לייצר מודעות למוצר, ניהול השיווק, מנהל שיווק, יעוץ שיווקי, איך ליצור חומרים למשפך שיווקי? איך לעשות שיווק נכון? מומחה לשיווק, איך לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך? ליצור בידול עסקי, מיתוג עסקי
... נכון? מומחה לשיווק, איך לגרום ללקוחות לרצות לרכוש דווקא ממך? ליצור בידול עסקי, מיתוג עסקי אז למה ... שאתה רוצה למכור. 2 - אתה צריך גם שהוא ירצה לרכוש את המוצר שאה רוצה למכור. ו 3 - אתה צריך גם שהוא ירצה לרכוש את דווקא המוצר שלך ודווקא במחיר שאתה רוצה בעבורו. ... עושה מהלך שיווקי שיגרום לקהל היעד שלך לרצות לרכוש את המוצר שלך. ואתה עושה פעולות שיווקיות שיגרמו ללקוחות שלך, לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר במחיר שאתה רוצה. ... תרופה לסרטן. והם צריכים לדעת עליך ולרצות לרכוש דווקא ממך, דהיינו, בלי שלב 2 הנל. אבל יש מצבים ... חדש שאנשים עדיין לא רגילים לצרוך אותו או לרכוש אותו. שוק שהוא עדיין לא תחרותי, יש לך פטנט, אתה ... לדעת שאתה קיים, אלא גם צריך לגרום להם לרצות לרכוש ממך את המוצר שלך. דהיינו, לייצר ביקוש למוצר שלך, ... ביקוש למוצר שלך, לגרום ללקוחות שלך לרצות לרכוש את המוצר שלך. וזה עוד תהליך שיווקי שצריך לעשות ... למוצר שלך. שלב 3 הוא לגרום לאנשים לרצות לרכוש את המוצר שלך, דווקא ממך. כי לא מספיק שאנשים ירצו לרכוש את המוצר שלך ולא מספיק שהם ידעו שהמוצר שלך קיים למכירה אצלך, הם גם צריכים לרצות לרכוש אותו ממך ולא ממישהו אחר. ואיך גורמים להם לרכוש ממך ולא ממישהו אחר, אז גם לשם כך צריכים לעשות ... שונה מאחרים ובמה אתה יותר טוב מאחרים ולמה לרכוש דווקא ממך. ...
איך להפחיד לקוח ולגרום ללקוח לרצות לקנות דווקא ממך במחיר יותר יקר מאשר המחיר של המתחרים שלך? איך לשדר מקצועיות? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש רק ממך? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה מקצועי? תוכן שיווקי, מכירה באמצעות הפחדה, הפחדה כשיטת מכירה, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? איך להתמודד עם מתחרים? איך למכור את מוצר גרוע? איך למכור מוצר זול ופחות טוב? איך ליצור תכנים מקצועיים? איזה תוכן מקצועי ליצור? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים
... ממך במחיר יותר יקר מאשר המחיר של המתחרים שלך? איך לשדר מקצועיות? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש רק ממך? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה מקצועי? תוכן שיווקי, מכירה באמצעות הפחדה, הפחדה כשיטת מכירה, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? איך להתמודד עם ... באמצעות תכנים מקצועיים והפעם אסביר, איך להפחיד לקוח במובן הטוב ואיך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר באמצעות הפחדה של הלקוח. כל זה, בצורה חוקית + מוסרית + מקצועית שאינה חוטאת לאמת? אז, להפחיד לקוח פירושו, לגרום ללקוח ... ממך ולא ממישהו אחר. אז נחשוב על המקרה הבא, נניח שיש לקוחות שלא רוכשים ממך אלא מעדיפים לרכוש מהמתחרים שלך. נניח שנשאל אותך, האם לדעתך אתה יותר טוב במשהו כלשהו מהמתחרים שלך שמהם הלקוח רוכש? אם התשובה היא כן, אז נשאל: האם לדעתך הלקוחות ... שלך הוא, שאיתך, הלקוח לא זורק כסף סתם על הפחדה שקרית שמישהו אחר עשה לו. כי עדיף לו לרכוש ממך ביותר זול. במילים אחרות, גם להיות יותר זול, גם זה יתרון אפשרי עבור הלקוח שלך. עכשיו, אם אתה יותר טוב במשהו מאשר המתחרים שלך ואם הלקוחות ... שיש בך ביחס לחסרונות שיש אצל המתחרים שלך. בצורה כל כך ברורה, עד כדי כך שיהיה להם פחד לרכוש מהמתחרים שלך ושהם ירצו לרכוש דווקא ממך. לדוגמה: נניח שאתה עורך דין. האם לדעתך הלקוח שלך שלא רוצה לרכוש ממך, האם לדעתך הוא מבין מספיק טוב בצורה ברורה, את כמות הנזקים שיכולים להיגרם לו אם הוא יעבוד עם עורך דין אחר, שלא מכיר את הפרטים טוב כמוך, ... היא, שאתה צריך לגרום ללקוח שלך להבין את היתרונות שיש במוצר שלך, עד כדי כך שהוא יפחד לרכוש מהמתחרים שלך. כמו שכבר הסברתי כאן (איש מכירות צריך לדעת לשקר), כמובן שיש כאן רמות של איזון. כי אם תגזים יותר מידי ביתרונות של המוצר שלך, הרי ... לא חוקי לא מקצועי וכולי. אבל אם תדגיש את כל היתרונות שלך, עד לרמה שתגרום ללקוח לפחד לרכוש ממישהו אחר, במובן מסוים זאת הפחדה טובה. ושוב, עניין של איזונים. כאשר המהות היא, שהדגשת היתרונות שלך, בצורה ברורה ומלאה, היא בעצם הפחדה של ... אסביר, איך להפחיד את הלקוח? איך לגרום ללקוח להבין את היתרונות שלך, עד לרמה שהלקוח יפחד לרכוש ממישהו אחר וירצה לרכוש ממך ורק ממך? והתשובה לכך היא, שאפשרי לעשות את זה, על ידי זה שאתה מפרסם ללקוחות תכנים מקצועיים שבהם אתה מלמד את הלקוחות על כל מיני רזולוציות ... דהיינו, כאשר לדוגמה כותבים חומר שיווקי, האם כדאי להתמקד בתוכן שיווקי שיגרום ללקוח לרצות לרכוש את המוצר שלך באופן כללי? או לכתוב חומר שמעניין את הלקוח שלך שכבר רוצה לרכוש את המוצר שלך? או לכתוב חומר שיגרום ללקוח לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר, גם אם זה לא בהכרח מה שהכי מעניין את הלקוח? זאת כמובן דוגמה קטנה, בהקשר של התוכן שאני מסביר כאן. במילים אחרות, רוב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כסף קונה פחד וחרדה - מה כסף לא יכול לקנות? למה כסף יוצר חרדות?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לרכוש, כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לרכוש, איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לילדים, אימון אישי לדיאטה, אימון אישי להרזיה בתחום לרכוש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 17_08_2025 השעה 09:44:29 - wesi1