אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לראות ✔איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחוייב המציאות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
33:46איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחוייב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
איך ניתוח תהליכים מסייע בהבנת המציאות?

הבנת המציאות מתחילה בזיהוי ההבחנה בין מה שמחוייב לבין מה שאפשרי. מחוייב הוא אמת אובייקטיבית, וניתן להבין אותו באופן מוחלט, בעוד שאפשרי הוא מידע שסובייקטיבית נראה נכון, אך ניתן להטיל בו ספק. הניתוח הזה חשוב במיוחד כאשר רוצים להבין את המציאות לעומק ולראות את ההשתלשלות של דברים.

כיצד גישה זו עוזרת בהבנת התהליכים בחיים האישיים?

כאשר אדם מתמודד עם סיטואציות מאתגרות, כמו כאשר מישהו מקלל אותו, ניתן להפעיל את ניתוח המחוייב והאפשרי. השאלה הראשונה שצריך לשאול היא "מה מחוייב?" למשל, במקרים כאלו התשובה תהיה "כלום" - אין חובה אובייקטיבית שמישהו יקרא לך משהו רע. לאחר מכן יש לשאול מה אפשרי - האם יש הבדל בין יש לאין? האם אני מבין נכון את מה שנאמר לי? האם רע לי מזה באופן סובייקטיבי?

זה מאפשר לאדם לפרק סיטואציות בצורה אובייקטיבית, מבלי להיתפס ברגשות שליליים באופן מיידי, ובכך להתמודד בצורה נבונה יותר עם המציאות.

מהו מחוייב המציאות?

במסגרת החיפוש אחרי מחוייב המציאות, יש לשאול את עצמך מהו הדבר הוודאי ביותר בכל סיטואציה. לדוגמה, אם נשאלת מה אתה רוצה, למעשה השאלה היא מהו הדבר הוודאי ביותר לגבי הרצון שלך. זו למעשה חקירה פנימית שמובילה את האדם לזהות את מהות רצונותיו ואמונותיו בצורה יותר ברורה.

כיצד עקרון המחוייב והאפשרי יכול לסייע בקבלת החלטות?

במקרה שבו אדם נמצא בסיטואציה של בחירה, כמו כאשר יש לו רק 100 ש"ח והוא צריך לקנות מוצרים ששווים 200 ש"ח, ניתוח המחוייב והאפשרי יכול לעזור להחליט אילו מוצרים הם הכרחיים באמת (המחוייב) ואילו ניתן לוותר עליהם (האפשרי). לדוגמה, בהנחה שמה שמחוייב הוא לקנות את המוצרים החשובים ביותר, ניתן למיין את המוצרים ברשימה ולבצע את הקנייה בהתאם.

כיצד עקרון המחוייב והאפשרי עוזר להשתחרר מתפיסות נוקשות?

עקרון המחוייב והאפשרי יכול לשחרר אנשים מתפיסות נוקשות ולהוביל להבנה שלפעמים אין שום דבר שהוא מחוייב באופן מוחלט. לדוגמה, כשאדם מרגיש חובה לבצע פעולה כלשהי, כמו ללכת למכולת או לחזור הביתה, עליו לשאול את עצמו: האם זה באמת מחוייב? האם יש אפשרות אחרת?

מהו סוד ההשתלשלות מהמחוייב לאפשרי?

כאשר מנתחים כל תהליך, ניתן לראות כיצד כל דבר נובע ממחוייב ראשוני. התהליך מתחיל מכלום (שהוא המחוייב הראשון), וממנו נובעים כל ההבחנות, כמו ההבחנה בין יש לאין, החושים, התודעה, האמונות, ועד תפיסת המציאות. ההבנה של התהליך הזה עוזרת לאדם לראות את כל הדברים בצורה ברורה יותר.

כיצד כל זה קשור לאלוהים ולמציאות האולטימטיבית?

ההבנה שמה שמחוייב הוא גם האמת האובייקטיבית מאפשרת לאדם לחוות את האחדות הכוללת של המציאות. שאלת "מה מחוייב?" היא הדרך להגיע לתפיסה של אלוהים, שהיא האמת המוחלטת שממנה נובעים כל הדברים.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו לפתור בעיות פרקטיות?

למשל, כאשר יש סיטואציה של החלטה, כמו אשתך מבקשת לצאת לטיול, ניתן לנתח את הצורך שלה. מה שמחוייב היא הרצון שלה להרגיש טוב, אך האם באמת מחוייב שהיא תצא לטיול בצפון? או שמא אפשר למצוא פתרון אחר שיביא אותה לאותו מצב של טוב?

למה בכלל לבדוק מה מחוייב ומה אפשרי?

אם אדם באמת מבין שכל דבר הוא רק אפשרי ולא מחוייב, לא יהיה צורך לשאול את השאלות הללו. אולם אם הוא עדיין מרגיש שיש דברים שהם מחוייבים, זה הזמן לבדוק ולחקור.

איך כל זה עוזר להבין את המציאות יום - יום?

אם אדם מקבל משהו כמציאות מוחלטת, כמו העובדה שהוא מחזיק נייר, עליו לשאול את עצמו - האם אני בטוח בזה? איך אני יודע שאני נוגע בנייר? אולי אין נייר בכלל? זו דרך להבין שהמחשבות שלנו משתלשלות ממקום מחוייב עד לרגע שבו אנחנו חווים את המציאות כפי שהיא.

מהי הדרך להחיל את העקרונות הללו ביום - יום?

כאשר אדם פוגש את המציאות או את סיטואציה מסוימת, עליו תמיד לשאול את עצמו מה מחוייב ומה אפשרי. במידה והוא שואל את השאלות הללו באופן תמידי, הוא יוכל להבין את המציאות בצורה בהירה יותר ויתפוס את ההשתלשלות שלה מהבסיס ועד לפרטים הקטנים.
איך ניתן לנתח תהליכים ולפתח את החשיבה?

ניתוח תהליכים מתחיל בזיהוי ההבחנה בין מה שמחוייב לבין מה שאפשרי. מחוייב הוא אמת אובייקטיבית, ואפשרי הוא מידע שסובייקטיבית נראה נכון, אך ניתן להטיל בו ספק. התהליך מאפשר לאדם להבין טוב יותר את המציאות ולראות את ההשתלשלות של הדברים מהמקור הראשוני שלהם.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו בחיים האישיים?

כאשר מישהו מקלל אותך, אתה יכול לעצור ולשאול את עצמך:

- מה מחוייב? כלום.

- מה אפשרי? ייתכן שיש הבדל בין יש לאין, ייתכן שמישהו דיבר אליי, ייתכן שהבנתי את דבריו, וייתכן שרע לי מזה.

באמצעות ניתוח זה, ניתן לפרק סיטואציות ולראות אותן בצורה אובייקטיבית יותר, בלי להיקלע אוטומטית לרגשות השליליים שהן עשויות לעורר.

כיצד ניתן למצוא את מחוייב המציאות?

רבי נחמן דיבר על הצורך למצוא את מחוייב המציאות. כלומר, יש לבדוק תמיד מהו הדבר הוודאי ביותר בסיטואציה מסוימת. כששואלים מישהו "מה אתה רוצה?", בעצם שואלים אותו "מה מחוייב אצלך?".

כיצד עקרון המחוייב והאפשרי מסייע בקבלת החלטות?

לדוגמה, אם אתה הולך למכולת עם 100 ש"ח ויש לך רשימת קניות של 200 ש"ח, תוכל למיין את המוצרים לרשימה של מחוייב (מה שחובה לקנות) ואפשרי (מה שניתן לוותר עליו), וכך לקבל החלטה חכמה יותר.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו כדי להשתחרר מתפיסות מקובעות?

כשאדם מרגיש חובה לבצע פעולה כלשהי, כמו ללכת למכולת או לחזור הביתה, כדאי לשאול:

- האם באמת מחוייב שאלך למכולת?

- האם מחוייב שאחזור הביתה?

- האם מחוייב שאהיה נשוי?

הבנת העובדה ששום דבר אינו מחוייב באופן מוחלט עוזרת להשתחרר מתפיסות נוקשות ולהשיג חופש מחשבתי.

מהו סוד ההשתלשלות מהמחוייב לאפשרי?

כאשר מנתחים כל תהליך, ניתן לראות כיצד הוא נובע ממשהו מחוייב:

1. הכל מתחיל מכלום - זה המחוייב הראשון.

2. מזה נוצרת ההבחנה בין יש לאין.

3. משם נוצרים החושים והתודעה.

4. התודעה יוצרת אמונות.

5. האמונות יוצרות תפיסת מציאות.

איך התהליך הזה עוזר לראות את אלוהים?

אלוהים = מחוייב המציאות. כלומר, כאשר אדם שואל שוב ושוב "מה מחוייב?", הוא מגיע בהדרגה לתפיסה של האחדות הכוללת, שבה כל הצורות האפשריות נובעות ממחוייב אחד מוחלט.

כיצד ניתן להשתמש בכך כדי להבין את המציאות טוב יותר?

אם למשל אדם מקבל חדשות רעות - כמו שהמנהל התקשר והודיע על בעיה - הוא יכול לשאול:

- האם מחוייב שיש בעיה?

- איך נוצרה המחשבה שאומרת "זה רע לי"?

- האם אני בטוח בזה?

תהליך זה עוזר להבין שהרבה מהסבל שלנו נובע מאמונות ולא מעובדות מחוייבות.

כיצד ניתן להשתמש בזה לצורך פתרון בעיות פרקטיות?

למשל, אם אשתך מבקשת לצאת לטיול לצפון בסוף השבוע, תוכל לבדוק:

- מה מחוייב? שהיא רוצה להרגיש טוב.

- מה פחות מחוייב? שהיא רוצה לצאת לנופש.

- מה עוד פחות מחוייב? שזה יהיה דווקא בצפון.

באמצעות גישה זו, ניתן לנהל משא ומתן חכם יותר ולמצוא פתרונות שמתאימים לשני הצדדים.

למה בכלל לבדוק מה מחוייב ומה אפשרי?

אם אדם באמת חווה שכל מה שקורה הוא רק אפשרי ולא מחוייב, אז אין צורך לבדוק יותר. אבל אם הוא עדיין מרגיש שהמציאות "מחוייבת" במובנים מסוימים - זוהי הסיבה לבדוק.

כאשר מנתחים סוגיות ומבינים כיצד הן משתלשלות מהבסיס המחוייב שלהן, הדבר מאפשר לאדם לחוות את המציאות באופן שלם ומודע יותר.

מהי הדרך לחוות את התהליך הזה ביום יום?

אם אדם אומר "אני בטוח שאני מחזיק בנייר", עליו לשאול:

- האם אני באמת בטוח?

- איך אני יודע שאני נוגע בנייר?

- אולי אין נייר?

חזרה על התהליך הזה מאפשרת לפתח ראייה בהירה יותר של המציאות, להבין איך המחשבות שלנו משתלשלות ממקורן, ולשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות.

כיצד כל זה קשור לאלוהים ולמציאות האולטימטיבית?

כאשר אדם מתרגל לשאול "מה מחוייב?", הוא בסופו של דבר מגיע למצב שבו הוא חווה את מחוייב המציאות - כלומר, את האחדות המוחלטת שממנה נובעים כל הדברים. זו הדרך "לראות את אלוהים" ולהבין את סוד המציאות.
אליעד: אני רוצה להביא אותך למצב, שכאשר אתה תראה קיר, אתה תראה את המחוייב - הכלום. ואחר, השכל אפשרי, החושים אפשרי, קיר אפשרי.

אתה לוקח סוגייה, ובסוגייה יש המון מידע, ואת כל המידע אתה מדרג מהמחוייב לאפשרי. מחוייב זה אמת אובייקטיבית. אני רוצה לעשות לך סדר בראש, שכאשר אתה רואה אינפורמציה, אתה תראה מה אפשרי ומה מחוייב בתהליך.

שאלה: מה זה יתן לי?

אליעד: למשל מישהו מקלל אותך, ורע לך, אז אתה עוצר ושואל, מה מחוייב? כלום. מה אפשרי? אפשרי שיש הבדל בין יש לאין, אפשרי שיש פה מישהו, אפשרי שאני שומע אותו, אפשרי שהוא דיבר אלי, אפשרי שהבנתי את מה שהוא התכוון, אפשרי שככה, ואפשרי שרע לי.

שכאילו אתה לוקח את הסיטואציה, ורואה מה אפשרי ומה מחוייב.

רבי נחמן אומר שאתה צריך לחפש את מחוייב המציאות. מה זה אומר? למשל בסוגייה תבדוק, מה מחוייב? בחיים שלך תבדוק מה מחוייב, מה אתה בטוח? מה האמת? לשאול מישהו מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, מה מהות הרצון? מה מחוייב אצלך?

לשאול מישהו, אבל מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, אבל מה מחוייב אצלך? ואת התרגיל הזה עושים דרך הסוגייה.

שאלה: ומה זה יתן?

אליעד: לדוגמא, שאם אתה הולך למכולת ויש לך רק 100 ש"ח ואשתך נתנה לך רשימה ב - 200 ש"ח, אז אתה לוקח את הרשימה בראש, ובודק מה מחוייב ומה אפשרי, ולפי זה אתה קונה.

אתה עובד לפי סדר של מחוייב ואפשרי. לקחת כל סיטואציה ולבדוק מה מחוייב בה ומה אפשרי בה.

לדוגמא, אשתך שולחת אותך למכולת ובכלל אין לך חשק, האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתלך למכולת? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתהיה נשוי? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחוייב שתחזור הביתה? האם אתה זוכר את זה?

לא, אצלך זה מחוייב. מה באמת מחוייב? האם יש משהו שאתה בטוח בו באופן מוחלט? לא

מה מחוייב? כלום. זה לא מדוייק מה שאמרתי לך, אבל ככה קוראים לזה. כי להגיד שכלום זה מחוייב, גם זה לא מחוייב.

אבל בא נגיד שמה שמחוייב זה כלום. מה זה נקרא שנוצר יש מאין / מחוייב? שמהמחוייב נוצר יש. זה לא מדוייק, אבל זה ההסבר.

לדעת שאתה אלוהים, להיות חופשי, להיות באחדות, הכוונה שאתה תמיד רואה מה מחוייב, אתה תמיד רואה את האחד.

אם בכל דבר אתה שואל את עצמך, האם זה מחוייב? מה מחוייב? האם זה מחוייב? בסוף אתה תמיד רואה את האחד.

שאלה: לא הבנתי מה זה נותן.

אליעד: אתה תמיד תראה את מחוייב המציאות. למשל כשאני רואה צורה כמו סוגייה, אני ישר מפשיט אותה, מה מחוייב ומה אפשרי. אני רואה את ההשתלשלות של הדברים.

מכלום - יש אין - שכל - חושים - אני ולא אני - אני מאמין במשהו ועל סמך האמונה - אתה כאילו רואה איך נוצרת הצורה. שזה מיקרו תהליך.

לוקחים תהליך ומנתחים אותו, מה מחוייב ומה אפשרי.

גם כשאתה רואה נייר, זה גם תהליך. האם אתה רואה מה מחוייב בנייר ומה אפשרי בו? מבחינתך כשאתה רואה נייר זה מחוייב.

האם אתה בטוח שיש פה נייר? כן אני נוגע בו. אבל רק אדם משוגע נותן תשובה שהוא בטוח שיש נייר בגלל שהוא נוגע בו. כי אם אני מטיל ספק בנייר, אז אני גם מטיל ספק בזה שאני נוגע בו. מי אמר שאתה בכלל נוגע בו? אולי אין נייר ואתה לא נוגע בו?

אז אני רואה את ההשתלשלות, מחוייב - לא יודע, מה אני בטוח? - לא יודע, מתוך זה אני מבדיל בין יש לאין, בזה אני הכי בטוח.

שוב, אני הכי הכי בטוח בכלום, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין יש לאין, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין אני ללא אני, אחר כך - יש טוב ורע, ויש לי רצון, פחות מזה אני בטוח בחושים שלי, ואז אני בטוח שאני מחזיק נייר. אבל כאשר אני מחזיק את הנייר, אני רואה את ההשתלשלות שלו מהמחוייב שזה לא יודע עד הנייר שאני מחזיק אותו.

לדוגמא, אשתי צועקת עלי, מנהל הבנק התקשר, וודאי לי שזה לא טוב, וודאי שיש בעיה - לא, לא, איך הגעתי לזה? תבדוק מה השורשים, איך הגיעה המחשבה הזאת שאומרת, רע לי מזה שאין לי, איך היא נוצרה?

המחשבה שאומרת, אם אין לי בריאות רע לי, איך היא נוצרה? יש השתלשלות, לא יודע - יש ואין - אני ולא אני - עד שאתה מגיע למחשבה.

שאלה: מה הקשר בין הנייר ליש ואין?

אליעד: אם אין - יש ואין אז אין הבדל בין יש ניי ר לאין נייר. אם אין הבדל בין יש לאין, אז אין הבדל בין נייר לאין נייר, לכסא, להיום לאתמול.

מבחינתי לראות את אלוהים, זה לתפוס בראש מה מחוייב. אלוהים = מחוייב, תמיד לראות את אלוהים = תמיד לראות מה מחוייב. ואיך אני יודע מה מחוייב? על ידי זה שאני בודק תמיד מה מחוייב ומה אפשרי.

ואיך אני הגעתי למחוייב הראשון? הייתי שואל, האם אני בטוח? לא בטוח, האם מחוייב או לא מחוייב? אני בטוח או לא בטוח, למה אני בטוח בזה, האם אני חושב את זה אולי לא... עד שבסוף הגעתי למחוייב, עד שלא ידעתי כלום. שזה אומר שראיתי וחוויתי את האחד.

כול הצורות הם כאילו מחוייבות / מחוייב יחסי אבל הם לא אבסולוטיות. אבל אם לא תוכל למצוא את המחוייב בסוגייה איך תוכל למצוא את המחוייב של כל העולם?

לדוגמא, אתה רואה פה קיר, תשאל למה אני רואה פה קיר, למה? מאיפה זה בא, האם אני בטוח בזה 100%, האם יש אפשרות שאני טועה?

אני קיים, האם אני בטוח שאני קיים, אולי לא? זה הרמה העליונה של החיפוש.

בצורה פרקטית, תיקח תהליכים, למשל אשתי אמרה לי שבסוף שבוע היא רוצה לקפוץ לצפון. מה מחוייב? מחוייב שהיא רוצה להרגיש טוב, פחות מחוייב שהיא רוצה לצאת לנופש, פחות מחוייב שהיא רוצה שהנופש יהיה בצפון. מה מחוייב יותר? שזה יהיה בסוף שבוע או שהיא רוצה שזה יהיה בצפון? מה מחוייב שהיא רוצה שזה יהיה בצפון לכל היום או רק בלילה? מה מחוייב יותר, מה המהות ומה הצורה?

שאלה: אם אני יודע שכול דבר הוא אפשרי, אז מה המוטיבציה שלי לבדוק?

אליעד: האם אתה חווה את זה? לא. אז זאת המוטיבציה שלך לבדוק. האם אתה באמת יודע שכול מה שקורה זה רק אפשרי, האם אתה באמת חווה את זה? אם כן אז אל תבדוק.

אם הייתי אומר לך לשבת עם עצמך ולבדוק במה אתה בטוח, תוך שתי דקות היית אומר לי שאתה לא בטוח בכלום ואין מה לשאול. ואני אומר לך לקחת סוגייה ולנתח אותה ואז מה שזה גורם שאתה חווה יותר את התהליך.

אם אתה ישר הולך לסוף, אתה מדלג, ואומר, מה אני בטוח באופן מוחלט? כלום. ואז אתה חוזר לחיים פה, אבל אין ממשות לזה שבסוף אתה לא בטוח בכלום.

אבל אם אתה לוקח תהליך של סוגייה ורואה את ההשתלשלות שלו, אז ביום יום אתה רואה את ההשתלשלות מהכלום עד אלי. ואז אתה מרגיש את זה. ולכן לומדים גם את הסוגיות ולא רק את האבסולוטי. ובכל זאת צריך גם את האבסולוטי.
הדרך החשיבה איך לפתח את החשיבה אפשרי ומחוייב מוצר שיפור יכולות שכליות האם יש חופש ביקורת להרגיש טוב מרגיש שיש איך להבין את איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך למצוא את איך למצוא את השכל שיש בכל דבר איך למצוא את מחוייב המציאות איך לנתח איך לנתח תהליך איך לנתח תהליכים איך לפתח את איך לפתח את ה איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לראות איך לראות את איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אלוהים התפתחות החשיבה התפתחות חשיבה התפתחות שכלית חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לנתח כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבין להבין את להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למצוא למצוא את השכל למצוא את השכל שיש בכל דבר למצוא את מחוייב המציאות לנתח לנתח תהליך לנתח תהליכים לפתח לפתח את לפתח את ה לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לראות לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחויב מחוייב מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית סוד סוד המציאות סודות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שיש בכל דבר שכל שיש בכל דבר תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
החיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר
החיים כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם משמעות מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר
... כמשחק, במה תלוי אם תראה את החיים כמשחק? האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? איך לראות את החיים כמשחק? מה זה אומר לראות את החיים כמשחק? רצון חסר משמעות, אפקט הפרפר, רצון עם ... מוחלטת, איך ליהנות בחיים? להיות מאושר האם באמת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד כהן מציג את השאלה המהותית: האם באמת ניתן לראות את החיים כמשחק, ומה משפיע על היכולת שלנו לתפוס את ... פרט בהם הוא עניין של חיים ומוות, ויש גישה נוספת שמציעה לראות את החיים כמשחק, כמשהו לא רציני מדי ולא חסר משמעות ... אם נראה את החיים כמשחק או לא? אליעד כהן מסביר שהיכולת לראות את החיים כמשחק תלויה בעיקר ברמת ההזדהות של האדם עם ... כלומר, הרצונות הללו משמעותיים עבורו מדי, הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. לעומת זאת, אם האדם לא מזדהה בכלל עם ... מסוימת של רצון ועניין. מדוע רצון חשוב מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק? כדי להסביר את העניין, אליעד נותן מספר ... עד כדי כך שהוא פוחד פחד מוות מלהיות חולה, גם אז לא יוכל לראות את החיים כמשחק, כי כל מה שקורה ירגיש כמו אסון ולא כמו ... אחד כזה הופך למחויב בצורה מוחלטת, האדם כבר לא יכול לראות את החיים כמשחק, כי כל אירוע שקשור לרצון הזה הופך ... בית מלוכלך גורמת לו להתעלף, אז גם במצב כזה הוא לא יכול לראות את החיים כמשחק. ככל שיותר דברים בחיים משפיעים על הרצון שלו (לדוגמה, גורמים ללכלוך בבית), הוא פחות ופחות מסוגל לראות את החיים כמשחק. דוגמה רביעית: אם אדם לא רוצה בשום אופן ... שעלולים להשפיע על כך שיקרה לילד משהו רע, האדם יתקשה לראות את החיים כמשחק, כי הרצון הזה הוא מוחלט ובלתי מתפשר עבורו. האם אפשר לראות את החיים כמשחק אם יש רצון חסר משמעות? אליעד כהן מוסיף ומבהיר שלא רק רצון משמעותי מדי פוגע ביכולת לראות את החיים כמשחק, אלא גם ההפך הגמור. אם יש רצון או אירוע שאין לו שום משמעות בכלל עבור האדם, גם אז הוא לא יוכל לראות את החיים כמשחק. למשל, אם לאדם לא אכפת בכלל האם קיים ... שכל החיים חסרי משמעות, ולכן גם במקרה כזה האדם לא יוכל לראות את החיים כמשחק. אז איך בכל זאת אפשר לראות את החיים כמשחק? אליעד מסכם שהמפתח לראות את החיים כמשחק הוא להצליח לאזן את מידת החשיבות של ... שבו הם חשובים אך לא מחויבים, קיימת האפשרות האמיתית לראות את החיים כמשחק. הוא ממליץ שאדם שרוצה לחוות את החיים ... כמשחק אמיתי. לסיכום, מהם התנאים לחיים כמשחק? התנאים לראות את החיים כמשחק הם: שלא יהיו רצונות בעלי משמעות מוחלטת ... ולהבין מה מונע ממך באופן אישי לחוות את החיים כמשחק. איך לראות את החיים כמשחק? מה זה רצון חסר משמעות? מהו אפקט הפרפר? ...
טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
טעויות בזוגיות, אני חושב שהיא בוגדת בי, אני חושבת שהוא בוגד בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה
... בי, יש לה מישהו, יש לו מישהי, הוא לא רוצה לראות אותי, היא לא רוצה לראות אותי, התמודדות עם בגידה, קנאה בזוגיות, אובססיביות בזוגיות, לתת ספייס בזוגיות, לשדר אהבה האם נכון לשאול את ... הוא יחוש שאתה מתחשב בו וירגיש יותר רצון לראות אותך בעתיד. כיצד כל זה מתקשר למערכת היחסים שלנו עם המציאות? אליעד משווה את הדינמיקה בזוגיות ליחסים שלנו ... שמגיבים בצורה סיבתית ומודעת, ולכן ניתן לראות במציאות מעין ישות מודעת שמגיבה ליחס שלנו כלפיה, בדיוק כפי שבני אדם מגיבים זה לזה. האם נכון לשאול איפה ... אחד יכול להתפרש טוב לא משנה לא אכפת לי לא לראות אותך ומצד שני זה יכול להתפרש מאוד הייתי שמח לראות אותך אבל יותר חשוב לי שלך יהיה טוב מאשר למלא את הרצון שלי זה אם אתה אומר למישהו לא משנה לא ניפגש היום, ... פה יש שני פירושים פירוש אחד אין אני חייב לראות אותך אני לא יכול בלעדיך בקטע של אהבה פירוש שני זה לא אכפת לי שאתה עסוק אני עכשיו דואג לאינטרס שלי אני רוצה לראות אותך בשביל עצמי. ולכן גם פה אם מישהו אומר לך, עכשיו גם פה רוב המקרים שאם מישהו אומר לך שלא נוח לו לראות אותך אז רוב האנשים עוד פעם נפגעים ואז הוא אומר מה היא לא רוצה לראות אותי עכשיו עוד יותר אני נלחץ שאני רוצה לראות אותה ואז כנראה שהבן אדם השני אומר אתה רואה לא אכפת לו ממני הוא לא אכפת לו שאני עסוק לא אכפת לו שאני טרוד הוא רוצה לראות אותי בשביל עצמו, אז אומנם מחמיא לאגו אבל מצד שני גם לא אכפת לו ממני בכלל הוא מצמצם אותי הוא מפריע לי הוא מזיק לי ואז רוב הסיכויים שהוא גם לא ירצה לראות אותך. לעומת זאת אם כשמישהו אומר לך לא מסתדר לי או אתה קולט שלא נעים לו לא נוח לו אתה תשדר לו אוקי הייתי שמח מאוד לראות אותך זה לא שאני לא רוצה לראות אותך אבל אם אתה עסוק אז לא צריך היום או אם אתה כבר פוגש אותו לפגוש אותו לקצר או אל תגרום לו להרגיש לא ... לך לא נגיד שאתה אומר לאלוהים אני רוצה לראות אותך אני רוצה להיות מאושר המציאות אומרת לך לא אין אפשרות עכשיו שים לב למשהו הבא אם אתה תגיד טוב אין ...
שינוי הבנה, שינוי מחשבה, לשנות את ההבנה, לשנות את החשיבה, שינוי מחשבתי, חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים טובים
שינוי הבנה, שינוי מחשבה, לשנות את ההבנה, לשנות את החשיבה, שינוי מחשבתי, חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים טובים
... לשנות את ההבנה, לשנות את החשיבה, שינוי מחשבתי, חשיבה חיובית, שיטות להרגיש טוב, לראות את חצי הכוס המלאה, לראות את היתרונות, לראות את הטוב, לאהוב את הרע, הצלחה אהבה וחיים טובים למה שינוי החשיבה לא מספיק כדי להרגיש טוב? אנשים רבים מאמינים שכדי להרגיש טוב ולהיות מאושרים עליהם לשנות את המחשבה שלהם. הם חושבים שאם הם יצליחו לראות את חצי הכוס המלאה במקום להתמקד בחצי הריק, הם ירגישו טוב יותר. אך אליעד כהן מסביר שהגישה הזו איננה מספיקה, והיא גם ... משיטות אחרות? אליעד כהן מציג היררכיה של גישות לשינוי מצב רגשי: חשיבה חיובית - לראות את היתרונות, חצי הכוס המלאה. זו גישה שטחית שעוזרת באופן זמני בלבד. להבין את הסיבה - להבין מה גורם למצב להיות רע, ...
התמונה המלאה / שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה?
... שני הצדדים של המטבע - איך לראות את כל התמונה המלאה? החיים הם כמו פאזל. המציאות גם היא כמו פאזל. כל דבר מורכב מהרבה פרטים. הדבר דומה לתמונה שמצויר ... אך אנחנו כן עוסקים, באיך לראות את התמונה המלאה. המציאות היא גדולה, מאוד גדולה. לא בהכרח שאפשר לראות את כל התמונה כולה בבת אחת. יחד עם זאת, באפשרותו של האדם לפעול בצורה כלשהי, שתאפשר לו לראות את התמונה השלמה והמלאה, בצורה כמה שיותר קרובה אל האמת. ואיך בדיוק עושים זאת? תשובה: באמצעות כוח הדמיון ובאמצעות ... אחת. לא תמיד יכול האדם לראות את התמונה המלאה. לדוגמא: אדם נכנס למקום עבודה חדש. הוא לא תמיד יכול לראות את התמונה המלאה ולהבין בדיוק מי נגד מי. המצב האידיאלי של לראות את התמונה המלאה, הוא לראות את האירוע כולו מנקודת ההתחלה שלו ועד נקודת הסיום שלו. אך לא תמיד יכול האדם לראות את כל התהליך כולו מההתחלה. אך יחד עם זאת, לפעמים האדם כן רוצה לראות את התמונה המלאה של המצב. אז איך עושים זאת? תשובה: באמצעות לימוד מהגלוי על הנסתר. ככל שהאדם מצליח להבין טוב יותר את מה שהוא כן מסוגל לראות, על ידי זה כוח הדמיון של האדם, מסוגל לצייר גם את שאר החלקים החסרים של התמונה. ניקח לדוגמא תמונה של בן אדם, ונחסיר ... התמונה, שאותם הוא כן יכול לראות, על ידי זה המוח של האדם מסוגל להשלים עבורו גם את שאר חלקי התמונה. מה בעצם הבנו? הבנו כי לא תמיד אפשר לראות את התמונה המלאה, אך גם אם אי אפשר לראות את התמונה המלאה כולה, עדיין ישנם דברים שבאפשרותו של האדם לעשות, כדי לנסות ולראות בדמיון שלו את כל שאר חלקי התמונה ... בכל החלקים שאותם כן אפשר לראות, ומנסים להבין אותם כמה שיותר, ועל ידי זה בסופו של דבר, אפשר לראות את התמונה המלאה, גם בלי לראות אותה ממש. וניתן עוד דוגמא. למטבע יש שני צדדים. אי אפשר בבת אחת לראות את שני הצדדים של המטבע. אבל כן אפשר לראות צד אחד ואחכ את הצד השני, ולעשות את הפעולה הזאת מספר פעמים, ואז על ידי זה להצליח לחבר בראש את שני הצדדים של המטבע, ... בסופו של דבר, האדם יכול לראות את כל התמונה המלאה באמצעות הדמיון, גם אם הוא לא יכול לראות אותה ממש. ...
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
איך לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה?
... לפתח את החשיבה? איך לראות את שני הצדדים? איך למצוא יתרונות? איך למצוא חסרונות? איך לראות את ההפך? יתרונות וחסרונות בכל דבר, איך לשנות את החשיבה? איך לפתח חשיבה שרואה יתרונות וחסרונות בכל דבר? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לפתח יכולת חשיבה עמוקה ומקיפה, המאפשרת לראות באופן עקבי את שני צידי המטבע בכל סיטואציה: יתרונות וחסרונות. על פי אליעד, המהות האמיתית של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם הרצון לפתח יכולת לראות דברים שאדם לא רגיל לראותם. אדם שרוצה לראות יותר יתרונות, מרגיש שלרוב הוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן, השאלה העמוקה יותר היא: איך לפתח את היכולת לראות את ההפך מכל דבר? אליעד מציע שהדרך לפתח את החשיבה הזאת היא על ידי תרגול יומיומי מתמיד של הסתכלות על הצד השני של כל דבר. הוא מדגיש שככל שמתרגלים ... מתחיל לחשוב בצורה דו - צדדית ואדם מפתח יכולת טבעית יותר לראות יתרונות וחסרונות בכל מצב. איך הטלת ספק עוזרת לפיתוח החשיבה? דרך נוספת וחשובה שאליעד מציין לפיתוח החשיבה היא הטלת ספק מתמדת. לפי אליעד, להיצמד ... חסרון. אין דבר שהוא רק טוב או רק רע באופן מוחלט. היכולת לראות את שני הצדדים אינה רק מיומנות שכלית, אלא מיומנות חיים עמוקה, שמאפשרת להתמודד עם מציאות מורכבת ולחוות פחות סבל. איך למצוא את ההפך בכל דבר ולפתח חשיבה גמישה? אליעד מסכם ואומר שכדי לראות את ההפך בכל דבר, צריך פשוט לתרגל זאת ללא הרף. בכל פעם שאדם נתקל במשהו שנראה לו מובן מאליו, חיובי או שלילי, עליו להאט ולבחון שוב: האם הדבר הזה ... ולקבל החלטות בצורה שקולה וחכמה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? איך לפתח חשיבה ולראות את שני הצדדים? הנושא המרכזי שאליעד כהן מציג הוא כיצד לפתח את החשיבה באופן שיאפשר לראות גם יתרונות וגם חסרונות בכל דבר. אליעד מדגיש שהיכולת לראות את שני צידי המטבע דורשת תרגול יומיומי והבנה עמוקה של מהות החשיבה עצמה. אליעד מסביר שהמהות של השאלה איך אפשר לראות יתרונות וחסרונות בכל דבר? היא בעצם השאלה איך לפתח יכולת לראות דברים שאינך רואה בדרך כלל. זאת מכיוון שאם אדם מעוניין לראות יתרונות, סימן שהוא מרגיש שהוא רואה בעיקר חסרונות, ולהיפך. לכן אליעד מציע גישה של תרגול והטלת ספק מתמיד. הוא ממליץ לקחת מצבים שגרתיים ולהתאמן ... קורא עיתון או שומע אנשים מדברים, עליו לתרגל את היכולת לראות את הצד השני של מה שנאמר. לדוגמה, אם נאמר משהו חיובי, יש לשאול: מה החיסרון בזה? ואם נאמר משהו שלילי, יש לשאול: מה היתרון בכך? על ידי כך, מתפתחת יכולת לראות גם את החסרונות וגם את היתרונות באופן טבעי. איך להיעזר בהטלת ספק כדי לפתח את החשיבה? אליעד כהן מוסיף ומסביר שכדי לפתח את החשיבה, צריך להצמד לאמת. ... יותר. המסר המרכזי שאליעד כהן מעביר כאן הוא שכל חיסרון אפשר לראות גם כיתרון ולהיפך, באמצעות הטלת ספק מתמדת ובחינה של כל האפשרויות מכל הצדדים האפשריים. ככל שמתרגלים יותר את היכולת הזאת, כך המוח מתפתח והחשיבה משתנה. איך לפתח את החשיבה? איך לראות יתרונות וחסרונות? איך להטיל ספק נכון? האם יש טוב ברע? איך למצוא את ההפך בכל דבר? ...
איך לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות חיוביות, התמודדות עם כאב, השכל של החתול, אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב
איך לחשוב חיובי? מהי חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות חיוביות, התמודדות עם כאב, השכל של החתול, אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב
... חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? לראות את חצי הכוס הריקה, לחשוב מחשבות חיוביות, התמודדות עם כאב, השכל של החתול, אופטימיות, פסימיות, צום תשעה באב מה ההבדל בין חשיבה חיובית לחשיבה ... חיובית היא היכולת לראות את היתרונות והדברים הטובים במצבים שונים, לעומת חשיבה שלילית שבה האדם רואה בעיקר את החסרונות ואת הצד הרע של הדברים. אליעד כהן מסביר שכדי ... כי הוא לא משאיר מקום לראות גם את הטוב ואת מה שהוא כן מבין. לעומת זאת, אם הוא יאמר אני לא מספיק מבין, הוא מתרגל לראות את שני הצדדים: הוא מודע לכך שיש דברים שהוא מבין וכאלו שהוא עדיין לא. כך נוצר איזון המוביל לחשיבה חיובית ומאוזנת יותר. האם חשיבה חיובית יכולה ... שאותו אדם לא מסוגל לראות בו את הטוב, החשיבה החיובית שלו קורסת. לכן חשוב לפתח מתודולוגיה אמיתית של ראיית הטוב ברע, ולא רק להישען על אינסטינקט או על תגובה אוטומטית. מה ... על האמת, כלומר, לראות גם את הטוב וגם את הרע, ולהבין שיש ביניהם מצב ביניים. הוא נותן דוגמה של אדם שמפחד מטיסה, ומסביר שהדרך הנכונה לחשוב היא לא להתעלם מהפחד אלא ... חיובית יחסית היא לראות את הטוב בדברים מסוימים, לעומת חשיבה חיובית מוחלטת, שמטרתה להשיג תחושה של שלמות מוחלטת. לפי אליעד, חשיבה חיובית יחסית יכולה לשפר מצב רוח ... האדם באמת היה רוצה לראות את הטוב באופן מוחלט, הוא לא היה רק צם פעם בשנה, אלא היה עושה שינוי אמיתי במעשיו, כדי להחזיר את בית המקדש. לכן חשיבה חיובית יחסית היא רק ... חשיבה חיובית? איך לראות את חצי הכוס המלאה? איך להתמודד עם מחשבות שליליות? מהי אופטימיות אמיתית? למה אנשים חושבים שלילי? ...
השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
השכל שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד
... שמחוץ לשכל, להפוך יש לאין, להפוך אין ליש, איך המוח חושב? איך השכל מבדיל? איך לא להבדיל? איך לצאת מהשכל? איך להשתחרר מהשכל? לראות אחד כשניים, לראות שנים כאחד מה זה השכל שמחוץ לשכל ואיך לצאת ממנו? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי והמורכב של השכל שמחוץ לשכל, וכיצד האדם יכול להבין לעומק מהו מצב שבו דבר אחד נתפס כשניים ושניים נתפסים כאחד. הוא מתייחס לשאלה כיצד ניתן להפוך יש לאין ואין ליש, וכיצד ניתן לראות שאין באמת הבדל בין שני מצבים הנראים שונים. מה המשמעות של לסמוך על החושים או לא לסמוך עליהם? אליעד מדגים באמצעות טלפון: כאשר האדם סומך על החושים, הוא בטוח שיש טלפון מולו. אם הוא ... או לא להבדיל כלל בין המצבים השונים. איך אפשר להבין שיש ואין בו זמנית? אליעד מסביר את הרעיון בעזרת דוגמה של עיגול ירוק ועיגול אדום: האדם מסוגל לראות שיש הבדל ברור בצבע, אך כשמעמיקים בכך, הוא יכול להגיע למצב שבו שני העיגולים נתפסים אותו הדבר, כי הצבע עצמו אינו באמת משנה. אליעד מחדד נקודה זו באמצעות השאלה, האם בכלל הגיוני לשבת ... למצב שבו הוא באמת לא מבחין בשום הבדל - כלומר, הוא רואה את יש ואין כמצב זהה לחלוטין - הוא יכול להמשיך לתפקד בצורה רגילה לחלוטין. הוא יכול בו זמנית לראות שאין באמת הבדל בין מצבים, ובאותו זמן להתייחס אליהם כאילו הם שונים, ואף לחוות זאת במלוא התחושה. איך אפשר לראות דבר אחד כשני דברים שונים? אליעד משתמש בדוגמה של חולצה אחת שהאדם מתלבט האם ללבוש אותה או לא. הוא מסביר שהיכולת לראות חולצה אחת ולחוש בלב התלבטות אמיתית לגביה כאילו מדובר בשתי חולצות שונות, היא דוגמה למצב שבו השכל יכול להפוך דבר אחד לשניים. זו המחשה ליכולת של השכל לחרוג מגבולות החשיבה הרגילה. ... זה מזה. כלומר, אפשר לתפקד בחיי היום - יום ולהיות שפוי, תוך הבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין הדברים, ושכל הבחנה היא רק אשליה. למה חשוב לתרגל את היכולת לראות אחד כשניים? התרגול הזה מאפשר לאדם להשתחרר מהקונפליקט הפנימי בין הרצון לשקט נפשי לבין הצורך לחיות בעולם עם הבדלים. אם האדם יכול להסתכל על כלום מוחלט ולחוות אותו כמשהו, ועל משהו ... מוחלט, הוא מצליח לחיות את החיים במלואם ובמקביל לשמור על שקט פנימי אמיתי ועמוק. איך לצאת מהשכל? הפיכת יש לאין ואין ליש איך לא להבדיל בין דברים? לראות אחד כשניים ושניים כאחד איך להשתחרר מהקונפליקט הפנימי? מהו שכל מחוץ לשכל? ...
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
למה קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב?
... קשה לחשוב חיובי? למה קל לחשוב שלילי? למה טוב לחשוב שלילי? מה טוב בחשיבה שלילית? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? לא מצליח לחשוב חיובי, רואה רק את הרע, חושב שלילי, איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב? למה קשה לחשוב חיובי ולמה אנשים ... באופן אוטומטי. הוא מציג את הדוגמה הקלאסית של הכוס המלאה למחצה, ומציין כי באופן טבעי בני אדם מעדיפים לראות את חצי הכוס המלאה משום שזה משמח אותם, אך ... שהוא תמיד ראה את חצי הכוס המלאה או הריקה? ש: מלאה. אליעד: יפה עכשיו השאלה היא מה האמת האם יותר קל לראות את חצי הכוס המלאה האם יותר קל לראות את חצי הכוס הריקה, עכשיו מה אנשים מעדיפים ... מה אתה צריך לעשות. ואתה אומר לו תראה חיובי למה זה למה אתה רואה את השלילי תראה את החיובי והוא ממשיך לראות את השלילי, מה עושים איך יוצאים מהלופ הזה ... שיש לי חצי כוס מלאה הכוס מלאה בא נראה את הטוב אבל זה מאמץ אני צריך כל הזמן לתחזק את זה, טוב אסור לי לראות את הכוס הריקה בא נראה את הכוס המלאה רק את ... עכשיו נושא השיחה למה חשיבה חיובית היא שקר, עכשיו ברגע שהבן אדם מבחינתו יש לו שתי אלטרנטיבות או לראות את חצי הכוס הריקה או את חצי הכוס המלאה אז ... לא תגיד לא אתה לא כישלון ולא הצלחה בא נראה מה האמת, עכשיו אם בן אדם מתחיל את החיים מנקודה שהוא יכול לראות שהוא גם כישלון וגם הצלחה יפה עכשיו ראית ...
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
... למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? ההרצאה עוסקת בכיצד תהליך התפיסה של טוב ורע ... אלו, נצטרך להיאבק בכאב של הבדידות. הרע שנחווה במצבים כאלו יכול להיות קשה, אך הוא גם מלמד אותנו על המשמעות של החוויות החיוביות. האם יש דרך לראות את הרע כטוב? אליעד גם מציע לראות את הרע כטוב. כלומר, אם נבין שהרע הוא חלק בלתי נפרד ... את התחושות השליליות הנלוות לכך. אחד מהעקרונות המרכזיים הוא להתמקד במציאות כפי שהיא, מבלי לחפש לה השלכות רגשיות שמסבכות אותנו. אם נצליח לראות את הרע כפי שהוא, ללא התוספות הרגשיות של תחושת עוול, נוכל ... הטוב מבלי להרגיש רע, להפוך את הרע לטוב ולחוות את החיים בצורה עמוקה ומספקת יותר. מהי הדרך להתמודד עם תחושות רע? איך לוותר על הטוב? האם אפשר לראות את הרע כטוב? מה המחיר של תחושת הטוב? האם ניתן להפסיק ...
לחשוב חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה, לסלוח או לנקום, להפוך רע לטוב או להפוך טוב לרע, מה עדיף? חשיבה חיובית או חשיבה שלילית, טוב ורע
לחשוב חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה, לסלוח או לנקום, להפוך רע לטוב או להפוך טוב לרע, מה עדיף? חשיבה חיובית או חשיבה שלילית, טוב ורע
... חיובי או לחשוב שלילי, להיות אופטימי או להיות פסימי, לפרש לטובה או לפרש לרעה, לראות את הטוב או לראות את הרע, הכל לטובה או הכל לרעה, לסלוח או לנקום, להפוך רע ... יכול להיות חיובי, שלילי או ניטרלי, והוא משפיע באופן ישיר על הרגשות, ההתנהגויות וההחלטות של האדם. השאלה המרכזית היא האם עדיף לראות את המציאות בצורה חיובית או שלילית, ומה ההשלכות של כל אחת ... מהגישות על פני השנייה, אלא לדעת לשלב בין שתיהן בהתאם לנסיבות. כאשר אדם מבין שהוא יכול לשלוט בפרשנותו, הוא יכול לבחור לפעמים לראות את הדברים כטובים, לפעמים כרעים - תלוי במצב ובתוצאה הרצויה. ... הדברים כרעים? היתרונות והחסרונות שבחשיבה חיובית לכאורה, נדמה כי עדיף לפרש את המציאות לטובה. אם קרה לאדם דבר מה, והוא מחליט לראות את הצדדים החיוביים שבו, הדבר יכול לשפר את מצב רוחו ולתת לו ... שהיו לו עם בן או בת הזוג, ולהתמקד בלימוד והצמיחה מהחוויה. אך לצד היתרון הזה, יש גם חסרונות לחשיבה חיובית מדי. כאשר אדם מתרגל לראות הכל לטובה, הוא עלול שלא לשים לב לסכנות או להשלכות של מצבים ... חשיבה חיובית עלולה להתנפץ ברגע האמת. אם אדם אומר לעצמו זה לטובה, זה לטובה שוב ושוב, אך פתאום קורה לו משהו שהוא אינו מצליח לראות בו כל טוב, הוא עלול לחוות זעזוע נפשי חזק מאוד. לדוגמה, אישה ... להמשיך להחזיק באותה תפיסה. היתרונות והחסרונות שבחשיבה שלילית מצד שני, ניתן לומר שיש יתרונות גם לחשיבה שלילית. אדם שבוחר לראות כל מצב כרע, יוכל להיות יותר מוכן למצבים קשים, פחות יסבול ... הצורך. אדם שמבין שהוא אינו חייב להיות אופטימי או פסימי כל הזמן, אלא שהוא יכול לשלוט בפרשנות שלו, מחזיק בכוח רב. לפעמים עדיף לראות דברים לטובה, ולפעמים עדיף לראותם כרעים - בהתאם למצב ולתוצאה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחוייב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לראות, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לראות, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, טיפול אישי, אימון אישי לילדים נוער והורים בנושא לראות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3281 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 12:38:24 - wesi1