אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיפור יכולות שכליות ✔איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
33:46איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחויב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
איך ניתוח תהליכים מסייע בהבנת המציאות?

הבנת המציאות מתחילה בזיהוי ההבחנה בין מה שמחויב לבין מה שאפשרי. מחויב הוא אמת אובייקטיבית, וניתן להבין אותו באופן מוחלט, בעוד שאפשרי הוא מידע שסובייקטיבית נראה נכון, אך ניתן להטיל בו ספק. הניתוח הזה חשוב במיוחד כאשר רוצים להבין את המציאות לעומק ולראות את ההשתלשלות של דברים.

כיצד גישה זו עוזרת בהבנת התהליכים בחיים האישיים?

כאשר אדם מתמודד עם סיטואציות מאתגרות, כמו כאשר מישהו מקלל אותו, ניתן להפעיל את ניתוח המחויב והאפשרי. השאלה הראשונה שצריך לשאול היא "מה מחויב?" למשל, במקרים כאלו התשובה תהיה "כלום" - אין חובה אובייקטיבית שמישהו יקרא לך משהו רע. לאחר מכן יש לשאול מה אפשרי - האם יש הבדל בין יש לאין? האם אני מבין נכון את מה שנאמר לי? האם רע לי מזה באופן סובייקטיבי?

זה מאפשר לאדם לפרק סיטואציות בצורה אובייקטיבית, מבלי להיתפס ברגשות שליליים באופן מיידי, ובכך להתמודד בצורה נבונה יותר עם המציאות.

מהו מחויב המציאות?

במסגרת החיפוש אחרי מחויב המציאות, יש לשאול את עצמך מהו הדבר הוודאי ביותר בכל סיטואציה. לדוגמה, אם נשאלת מה אתה רוצה, למעשה השאלה היא מהו הדבר הוודאי ביותר לגבי הרצון שלך. זו למעשה חקירה פנימית שמובילה את האדם לזהות את מהות רצונותיו ואמונותיו בצורה יותר ברורה.

כיצד עקרון המחויב והאפשרי יכול לסייע בקבלת החלטות?

במקרה שבו אדם נמצא בסיטואציה של בחירה, כמו כאשר יש לו רק 100 ש"ח והוא צריך לקנות מוצרים ששווים 200 ש"ח, ניתוח המחויב והאפשרי יכול לעזור להחליט אילו מוצרים הם הכרחיים באמת (המחויב) ואילו ניתן לוותר עליהם (האפשרי). לדוגמה, בהנחה שמה שמחויב הוא לקנות את המוצרים החשובים ביותר, ניתן למיין את המוצרים ברשימה ולבצע את הקנייה בהתאם.

כיצד עקרון המחויב והאפשרי עוזר להשתחרר מתפיסות נוקשות?

עקרון המחויב והאפשרי יכול לשחרר אנשים מתפיסות נוקשות ולהוביל להבנה שלפעמים אין שום דבר שהוא מחויב באופן מוחלט. לדוגמה, כשאדם מרגיש חובה לבצע פעולה כלשהי, כמו ללכת למכולת או לחזור הביתה, עליו לשאול את עצמו: האם זה באמת מחויב? האם יש אפשרות אחרת?

מהו סוד ההשתלשלות מהמחויב לאפשרי?

כאשר מנתחים כל תהליך, ניתן לראות כיצד כל דבר נובע ממחויב ראשוני. התהליך מתחיל מכלום (שהוא המחויב הראשון), וממנו נובעים כל ההבחנות, כמו ההבחנה בין יש לאין, החושים, התודעה, האמונות, ועד תפיסת המציאות. ההבנה של התהליך הזה עוזרת לאדם לראות את כל הדברים בצורה ברורה יותר.

כיצד כל זה קשור לאלוהים ולמציאות האולטימטיבית?

ההבנה שמה שמחויב הוא גם האמת האובייקטיבית מאפשרת לאדם לחוות את האחדות הכוללת של המציאות. שאלת "מה מחויב?" היא הדרך להגיע לתפיסה של אלוהים, שהיא האמת המוחלטת שממנה נובעים כל הדברים.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו לפתור בעיות פרקטיות?

למשל, כאשר יש סיטואציה של החלטה, כמו אשתך מבקשת לצאת לטיול, ניתן לנתח את הצורך שלה. מה שמחויב היא הרצון שלה להרגיש טוב, אך האם באמת מחויב שהיא תצא לטיול בצפון? או שמא אפשר למצוא פתרון אחר שיביא אותה לאותו מצב של טוב?

למה בכלל לבדוק מה מחויב ומה אפשרי?

אם אדם באמת מבין שכל דבר הוא רק אפשרי ולא מחויב, לא יהיה צורך לשאול את השאלות הללו. אולם אם הוא עדיין מרגיש שיש דברים שהם מחויבים, זה הזמן לבדוק ולחקור.

איך כל זה עוזר להבין את המציאות יום - יום?

אם אדם מקבל משהו כמציאות מוחלטת, כמו העובדה שהוא מחזיק נייר, עליו לשאול את עצמו - האם אני בטוח בזה? איך אני יודע שאני נוגע בנייר? אולי אין נייר בכלל? זו דרך להבין שהמחשבות שלנו משתלשלות ממקום מחויב עד לרגע שבו אנחנו חווים את המציאות כפי שהיא.

מהי הדרך להחיל את העקרונות הללו ביום - יום?

כאשר אדם פוגש את המציאות או את סיטואציה מסוימת, עליו תמיד לשאול את עצמו מה מחויב ומה אפשרי. במידה והוא שואל את השאלות הללו באופן תמידי, הוא יוכל להבין את המציאות בצורה בהירה יותר ויתפוס את ההשתלשלות שלה מהבסיס ועד לפרטים הקטנים.
איך ניתן לנתח תהליכים ולפתח את החשיבה?

ניתוח תהליכים מתחיל בזיהוי ההבחנה בין מה שמחויב לבין מה שאפשרי. מחויב הוא אמת אובייקטיבית, ואפשרי הוא מידע שסובייקטיבית נראה נכון, אך ניתן להטיל בו ספק. התהליך מאפשר לאדם להבין טוב יותר את המציאות ולראות את ההשתלשלות של הדברים מהמקור הראשוני שלהם.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו בחיים האישיים?

כאשר מישהו מקלל אותך, אתה יכול לעצור ולשאול את עצמך:

- מה מחויב? כלום.

- מה אפשרי? ייתכן שיש הבדל בין יש לאין, ייתכן שמישהו דיבר אליי, ייתכן שהבנתי את דבריו, וייתכן שרע לי מזה.

באמצעות ניתוח זה, ניתן לפרק סיטואציות ולראות אותן בצורה אובייקטיבית יותר, בלי להיקלע אוטומטית לרגשות השליליים שהן עשויות לעורר.

כיצד ניתן למצוא את מחויב המציאות?

רבי נחמן דיבר על הצורך למצוא את מחויב המציאות. כלומר, יש לבדוק תמיד מהו הדבר הוודאי ביותר בסיטואציה מסוימת. כששואלים מישהו "מה אתה רוצה?", בעצם שואלים אותו "מה מחויב אצלך?".

כיצד עקרון המחויב והאפשרי מסייע בקבלת החלטות?

לדוגמה, אם אתה הולך למכולת עם 100 ש"ח ויש לך רשימת קניות של 200 ש"ח, תוכל למיין את המוצרים לרשימה של מחויב (מה שחובה לקנות) ואפשרי (מה שניתן לוותר עליו), וכך לקבל החלטה חכמה יותר.

כיצד ניתן להשתמש בגישה זו כדי להשתחרר מתפיסות מקובעות?

כשאדם מרגיש חובה לבצע פעולה כלשהי, כמו ללכת למכולת או לחזור הביתה, כדאי לשאול:

- האם באמת מחויב שאלך למכולת?

- האם מחויב שאחזור הביתה?

- האם מחויב שאהיה נשוי?

הבנת העובדה ששום דבר אינו מחויב באופן מוחלט עוזרת להשתחרר מתפיסות נוקשות ולהשיג חופש מחשבתי.

מהו סוד ההשתלשלות מהמחויב לאפשרי?

כאשר מנתחים כל תהליך, ניתן לראות כיצד הוא נובע ממשהו מחויב:

1. הכל מתחיל מכלום - זה המחויב הראשון.

2. מזה נוצרת ההבחנה בין יש לאין.

3. משם נוצרים החושים והתודעה.

4. התודעה יוצרת אמונות.

5. האמונות יוצרות תפיסת מציאות.

איך התהליך הזה עוזר לראות את אלוהים?

אלוהים = מחויב המציאות. כלומר, כאשר אדם שואל שוב ושוב "מה מחויב?", הוא מגיע בהדרגה לתפיסה של האחדות הכוללת, שבה כל הצורות האפשריות נובעות ממחויב אחד מוחלט.

כיצד ניתן להשתמש בכך כדי להבין את המציאות טוב יותר?

אם למשל אדם מקבל חדשות רעות - כמו שהמנהל התקשר והודיע על בעיה - הוא יכול לשאול:

- האם מחויב שיש בעיה?

- איך נוצרה המחשבה שאומרת "זה רע לי"?

- האם אני בטוח בזה?

תהליך זה עוזר להבין שהרבה מהסבל שלנו נובע מאמונות ולא מעובדות מחויבות.

כיצד ניתן להשתמש בזה לצורך פתרון בעיות פרקטיות?

למשל, אם אשתך מבקשת לצאת לטיול לצפון בסוף השבוע, תוכל לבדוק:

- מה מחויב? שהיא רוצה להרגיש טוב.

- מה פחות מחויב? שהיא רוצה לצאת לנופש.

- מה עוד פחות מחויב? שזה יהיה דווקא בצפון.

באמצעות גישה זו, ניתן לנהל משא ומתן חכם יותר ולמצוא פתרונות שמתאימים לשני הצדדים.

למה בכלל לבדוק מה מחויב ומה אפשרי?

אם אדם באמת חווה שכל מה שקורה הוא רק אפשרי ולא מחויב, אז אין צורך לבדוק יותר. אבל אם הוא עדיין מרגיש שהמציאות "מחויבת" במובנים מסוימים - זוהי הסיבה לבדוק.

כאשר מנתחים סוגיות ומבינים כיצד הן משתלשלות מהבסיס המחויב שלהן, הדבר מאפשר לאדם לחוות את המציאות באופן שלם ומודע יותר.

מהי הדרך לחוות את התהליך הזה ביום יום?

אם אדם אומר "אני בטוח שאני מחזיק בנייר", עליו לשאול:

- האם אני באמת בטוח?

- איך אני יודע שאני נוגע בנייר?

- אולי אין נייר?

חזרה על התהליך הזה מאפשרת לפתח ראייה בהירה יותר של המציאות, להבין איך המחשבות שלנו משתלשלות ממקורן, ולשחרר את עצמנו מתפיסות מגבילות.

כיצד כל זה קשור לאלוהים ולמציאות האולטימטיבית?

כאשר אדם מתרגל לשאול "מה מחויב?", הוא בסופו של דבר מגיע למצב שבו הוא חווה את מחויב המציאות - כלומר, את האחדות המוחלטת שממנה נובעים כל הדברים. זו הדרך "לראות את אלוהים" ולהבין את סוד המציאות.
אליעד: אני רוצה להביא אותך למצב, שכאשר אתה תראה קיר, אתה תראה את המחויב - הכלום. ואחר, השכל אפשרי, החושים אפשרי, קיר אפשרי.

אתה לוקח סוגייה, ובסוגייה יש המון מידע, ואת כל המידע אתה מדרג מהמחויב לאפשרי. מחויב זה אמת אובייקטיבית. אני רוצה לעשות לך סדר בראש, שכאשר אתה רואה אינפורמציה, אתה תראה מה אפשרי ומה מחויב בתהליך.

שאלה: מה זה יתן לי?

אליעד: למשל מישהו מקלל אותך, ורע לך, אז אתה עוצר ושואל, מה מחויב? כלום. מה אפשרי? אפשרי שיש הבדל בין יש לאין, אפשרי שיש פה מישהו, אפשרי שאני שומע אותו, אפשרי שהוא דיבר אלי, אפשרי שהבנתי את מה שהוא התכוון, אפשרי שככה, ואפשרי שרע לי.

שכאילו אתה לוקח את הסיטואציה, ורואה מה אפשרי ומה מחויב.

רבי נחמן אומר שאתה צריך לחפש את מחויב המציאות. מה זה אומר? למשל בסוגייה תבדוק, מה מחויב? בחיים שלך תבדוק מה מחויב, מה אתה בטוח? מה האמת? לשאול מישהו מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, מה מהות הרצון? מה מחויב אצלך?

לשאול מישהו, אבל מה אתה רוצה? זה כמו לשאול אותו, אבל מה מחויב אצלך? ואת התרגיל הזה עושים דרך הסוגייה.

שאלה: ומה זה יתן?

אליעד: לדוגמה, שאם אתה הולך למכולת ויש לך רק 100 ש"ח ואשתך נתנה לך רשימה ב - 200 ש"ח, אז אתה לוקח את הרשימה בראש, ובודק מה מחויב ומה אפשרי, ולפי זה אתה קונה.

אתה עובד לפי סדר של מחויב ואפשרי. לקחת כל סיטואציה ולבדוק מה מחויב בה ומה אפשרי בה.

לדוגמה, אשתך שולחת אותך למכולת ובכלל אין לך חשק, האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחויב שתלך למכולת? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחויב שתהיה נשוי? האם אתה זוכר שזה בכלל לא מחויב שתחזור הביתה? האם אתה זוכר את זה?

לא, אצלך זה מחויב. מה באמת מחויב? האם יש משהו שאתה בטוח בו באופן מוחלט? לא

מה מחויב? כלום. זה לא מדוייק מה שאמרתי לך, אבל ככה קוראים לזה. כי להגיד שכלום זה מחויב, גם זה לא מחויב.

אבל בא נגיד שמה שמחויב זה כלום. מה זה נקרא שנוצר יש מאין / מחויב? שמהמחויב נוצר יש. זה לא מדוייק, אבל זה ההסבר.

לדעת שאתה אלוהים, להיות חופשי, להיות באחדות, הכוונה שאתה תמיד רואה מה מחויב, אתה תמיד רואה את האחד.

אם בכל דבר אתה שואל את עצמך, האם זה מחויב? מה מחויב? האם זה מחויב? בסוף אתה תמיד רואה את האחד.

שאלה: לא הבנתי מה זה נותן.

אליעד: אתה תמיד תראה את מחויב המציאות. למשל כשאני רואה צורה כמו סוגייה, אני ישר מפשיט אותה, מה מחויב ומה אפשרי. אני רואה את ההשתלשלות של הדברים.

מכלום - יש אין - שכל - חושים - אני ולא אני - אני מאמין במשהו ועל סמך האמונה - אתה כאילו רואה איך נוצרת הצורה. שזה מיקרו תהליך.

לוקחים תהליך ומנתחים אותו, מה מחויב ומה אפשרי.

גם כשאתה רואה נייר, זה גם תהליך. האם אתה רואה מה מחויב בנייר ומה אפשרי בו? מבחינתך כשאתה רואה נייר זה מחויב.

האם אתה בטוח שיש פה נייר? כן אני נוגע בו. אבל רק אדם משוגע נותן תשובה שהוא בטוח שיש נייר בגלל שהוא נוגע בו. כי אם אני מטיל ספק בנייר, אז אני גם מטיל ספק בזה שאני נוגע בו. מי אמר שאתה בכלל נוגע בו? אולי אין נייר ואתה לא נוגע בו?

אז אני רואה את ההשתלשלות, מחויב - לא יודע, מה אני בטוח? - לא יודע, מתוך זה אני מבדיל בין יש לאין, בזה אני הכי בטוח.

שוב, אני הכי הכי בטוח בכלום, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין יש לאין, פחות מזה אני בטוח שיש הבדל בין אני ללא אני, אחר כך - יש טוב ורע, ויש לי רצון, פחות מזה אני בטוח בחושים שלי, ואז אני בטוח שאני מחזיק נייר. אבל כאשר אני מחזיק את הנייר, אני רואה את ההשתלשלות שלו מהמחויב שזה לא יודע עד הנייר שאני מחזיק אותו.

לדוגמה, אשתי צועקת עלי, מנהל הבנק התקשר, וודאי לי שזה לא טוב, וודאי שיש בעיה - לא, לא, איך הגעתי לזה? תבדוק מה השורשים, איך הגיעה המחשבה הזאת שאומרת, רע לי מזה שאין לי, איך היא נוצרה?

המחשבה שאומרת, אם אין לי בריאות רע לי, איך היא נוצרה? יש השתלשלות, לא יודע - יש ואין - אני ולא אני - עד שאתה מגיע למחשבה.

שאלה: מה הקשר בין הנייר ליש ואין?

אליעד: אם אין - יש ואין אז אין הבדל בין יש ניי ר לאין נייר. אם אין הבדל בין יש לאין, אז אין הבדל בין נייר לאין נייר, לכסא, להיום לאתמול.

מבחינתי לראות את אלוהים, זה לתפוס בראש מה מחויב. אלוהים = מחויב, תמיד לראות את אלוהים = תמיד לראות מה מחויב. ואיך אני יודע מה מחויב? על ידי זה שאני בודק תמיד מה מחויב ומה אפשרי.

ואיך אני הגעתי למחויב הראשון? הייתי שואל, האם אני בטוח? לא בטוח, האם מחויב או לא מחויב? אני בטוח או לא בטוח, למה אני בטוח בזה, האם אני חושב את זה אולי לא... עד שבסוף הגעתי למחויב, עד שלא ידעתי כלום. שזה אומר שראיתי וחווייתי את האחד.

כול הצורות הם כאילו מחויבות / מחויב יחסי אבל הם לא אבסולוטיות. אבל אם לא תוכל למצוא את המחויב בסוגייה איך תוכל למצוא את המחויב של כל העולם?

לדוגמה, אתה רואה פה קיר, תשאל למה אני רואה פה קיר, למה? מאיפה זה בא, האם אני בטוח בזה 100%, האם יש אפשרות שאני טועה?

אני קיים, האם אני בטוח שאני קיים, אולי לא? זה הרמה העליונה של החיפוש.

בצורה פרקטית, תיקח תהליכים, למשל אשתי אמרה לי שבסוף שבוע היא רוצה לקפוץ לצפון. מה מחויב? מחויב שהיא רוצה להרגיש טוב, פחות מחויב שהיא רוצה לצאת לנופש, פחות מחויב שהיא רוצה שהנופש יהיה בצפון. מה מחויב יותר? שזה יהיה בסוף שבוע או שהיא רוצה שזה יהיה בצפון? מה מחויב שהיא רוצה שזה יהיה בצפון לכל היום או רק בלילה? מה מחויב יותר, מה המהות ומה הצורה?

שאלה: אם אני יודע שכול דבר הוא אפשרי, אז מה המוטיבציה שלי לבדוק?

אליעד: האם אתה חווה את זה? לא. אז זאת המוטיבציה שלך לבדוק. האם אתה באמת יודע שכול מה שקורה זה רק אפשרי, האם אתה באמת חווה את זה? אם כן אז אל תבדוק.

אם הייתי אומר לך לשבת עם עצמך ולבדוק במה אתה בטוח, תוך שתי דקות היית אומר לי שאתה לא בטוח בכלום ואין מה לשאול. ואני אומר לך לקחת סוגייה ולנתח אותה ואז מה שזה גורם שאתה חווה יותר את התהליך.

אם אתה ישר הולך לסוף, אתה מדלג, ואומר, מה אני בטוח באופן מוחלט? כלום. ואז אתה חוזר לחיים פה, אבל אין ממשות לזה שבסוף אתה לא בטוח בכלום.

אבל אם אתה לוקח תהליך של סוגייה ורואה את ההשתלשלות שלו, אז ביום יום אתה רואה את ההשתלשלות מהכלום עד אלי. ואז אתה מרגיש את זה. ולכן לומדים גם את הסוגיות ולא רק את האבסולוטי. ובכל זאת צריך גם את האבסולוטי.
מדוייק המחויב הראשון לקנות שיפור יכולת חשיבה אמת בלתי תלויה זמן ללא מקום אין או יש מוטיבציה להשתחרר מקום זמן לשאול שאלות איך להבין איך להבין את המציאות איך להבין את עצמי איך להבין את עצמך איך להיות גאון איך להיות חכם איך להיות יותר חכם איך לחשוב בהיגיון איך למצוא איך למצוא את השכל שיש בכל דבר איך למצוא את מחויב המציאות איך לנתח איך לנתח תהליך איך לנתח תהליכים איך לפתח איך לפתח את החשיבה איך לפתח את המוח איך לפתח את השכל איך לפתח חשיבה איך לפתח יכולת חשיבה איך לראות איך לראות את אלוהים איך לשפר את החשיבה איך לשפר את המוח איך לשפר את השכל אימון המוח אימון קוגניטיבי אלוהות אלוהים המציאות השכל השכל שיש בכל דבר התפתחות החשיבה התפתחות שכלית חשיבה חשיבה הגיונית יכולות חשיבה יכולות קוגניטיביות יכולות שכליות יכולת חשיבה יכולת קוגניטיבית יכולת שכלית כיצד לנתח כישורי חשיבה כישורים קוגניטיביים כישורים שכליים לאמן את החשיבה לאמן את המוח לאמן את השכל להבין להבין את המציאות להבין את עצמי להבין את עצמך להיות יותר חכם לחשוב בהיגיון למצוא למצוא את השכל למצוא את השכל שיש בכל דבר למצוא את מחויב המציאות לנתח לנתח תהליך לנתח תהליכים לפתח לפתח את החשיבה לפתח את המוח לפתח את השכל לפתח חשיבה לפתח יכולות חשיבה לפתח יכולות קוגניטיביות לפתח יכולות שכליות לפתח יכולת חשיבה לפתח יכולת קוגניטיבית לפתח יכולת שכלית לראות לראות את אלוהים לשפר את החשיבה לשפר את המוח לשפר את השכל לשפר יכולות חשיבה לשפר יכולות קוגניטיביות לשפר יכולות שכליות לשפר יכולת חשיבה לשפר יכולת קוגניטיבית לשפר יכולת שכלית מחויב מחויב המציאות מיומנויות חשיבה מיומנויות קוגניטיביות מיומנויות שכליות מיומנות חשיבה מיומנות קוגניטיבית מיומנות שכלית מציאות סוד סוד המציאות סודות פיתוח פיתוח החשיבה פיתוח המוח פיתוח השכל פיתוח חשיבה פיתוח יכולות חשיבה פיתוח יכולות קוגניטיביות פיתוח יכולות שכליות פיתוח יכולת חשיבה פיתוח יכולת קוגניטיבית פיתוח יכולת שכלית שיטות לפיתוח החשיבה שיטות לפיתוח המוח שיטות לפיתוח השכל שיטות לפיתוח חשיבה שיפור החשיבה שיפור המוח שיפור השכל שיפור יכולות חשיבה שיפור יכולות קוגניטיביות שיפור יכולות שכליות שיפור יכולת חשיבה שיפור יכולת קוגניטיבית שיפור יכולת שכלית שכל שכל שיש בכל דבר תהליך תהליכים תרגול קוגניטיבי תרגילים לפיתוח החשיבה תרגילים לפיתוח המוח תרגילים לפיתוח השכל תרגילים לפיתוח חשיבה
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
איך להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות?
... להפוך משוגע לגאון? איך להיות חכם כמו אליעד כהן? איך להשיג את השכל של אליעד כהן? איך להפוך טיפש לחכם? איך לטפל בחולי נפש? איך לפתח את החשיבה? איך לפתח את השכל? איך לשפר יכולות חשיבה? איך לשפר יכולות שכליות? איך לפתח את החשיבה ולשפר את השכל? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בשיפור החשיבה ובפיתוח כישורים שכליים. התשובה לשאלה איך לפתח את החשיבה? מתחילה בהבנת המהות של תהליכי החשיבה. אליעד מציין כי על מנת להפוך מחשבה רגילה לחשיבה חכמה יותר, יש צורך ... גם יכולת להבחין בין עובדה לבין פירוש של עובדה. מהי חשיבה ביקורתית? אליעד מסביר שעל מנת לפתח את החשיבה יש להפעיל את מה שהוא מכנה ניתוח סיבתיות. מדובר ביכולת להבין את הקשרים בין סיבה לתוצאה. לדוגמה, אם הרצפה רטובה, יש ... נתקל בהן, ויבדוק את הפירושים שקשורים אליהם. הטלת ספק ועובדות הטלת ספק היא הכלי המרכזי לפיתוח חשיבה . אליעד מדגיש שכשיש ספק, יש צורך לחקור ולהתעקש על העובדות. החוקר או המפתח השכלי חייב לא לקבל את כל מה שנאמר לו, ... לשאול את השאלות הנכונות? במהלך ההרצאה, אליעד מציע שלושה סוגים של שאלות שיכולים לעזור בשיפור החשיבה. השאלות הראשונות הן שאלות על סיבתיות, כמו מה קרה קודם?, מה גרם לדבר הזה לקרות?. השאלות השניות הן שאלות על הנחות ... בין עובדות לפירושים. כל אחד מהתרגולים הללו דורש זמן ומאמץ, אך כל אחד מהם יכול לשפר את יכולות החשיבה באופן משמעותי. איך לפתח את החשיבה? מהם תרגילים לשיפור החשיבה? מהו ניתוח סיבתיות? איך לזהות הנחות יסוד? מהם ההבדלים בין עובדה לפירוש? ניתוח סיבתיות, סיבה ותוצאה, הטלת ספק, להטיל ספק, עובדה ופירוש, הנחות יסוד, איך לטפל בחולי נפש? איך להפוך משוגע לחכם? איך לפתח את המוח? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות שכליות, איך לרפא חולי נפש בלי כדורים? תרגילים לפיתוח החשיבה, תרגילים לשיפור החשיבה
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחויב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
מאמץ ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחויב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות
... ויכולת שכלית, איך להצליח בלי להתאמץ? 2 סוגים של מאמץ, איך להתאמץ כמה שפחות ולהצליח כמה שיותר? איך לחסוך מאמץ? האם אפשר לא להתאמץ? מאמץ הכרחי, מאמץ מחויב, מאמץ מיותר, מאמץ אפשרי, למה לפתח את השכל? התייעלות איך להצליח בלי להתאמץ? אליעד כהן מתאר בהרצאה את השאלה כיצד ניתן להצליח בחיים תוך צמצום המאמץ המיותר. כל אדם שואף להצליח, אך ... המיותר ולהתמקד רק במאמצים החיוניים. איך פיתוח השכל חוסך מאמץ? הדרך הטובה ביותר לצמצם את המאמץ המיותר היא לפתח את השכל. ככל שיש לאדם יותר שכל, כך הוא יודע להבחין טוב יותר בין פעולות חיוניות ומיותרות. השכל יכול לעזור במצבים רבים, הרבה מעבר לכוח פיזי או כסף. לדוגמה, אם אדם משקיע בשיפור היכולת השכלית שלו, הוא עשוי לגלות ששיטותיו בהשגת מטרות הופכות ליעילות יותר ויותר, תוך חיסכון במאמץ מיותר. האם יש מקום לפיתוח השכל? לפי אליעד, רבים טועים כאשר הם טוענים שאין להם זמן לפתח את השכל. למעשה, השקעה בשכל חוסכת זמן בהמשך, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג מטרות בקלות וביעילות רבה יותר. לדוגמה, אם אדם מקדיש מדי יום 5 דקות לפיתוח ... יותר ובלי להקדיש לכך הרבה זמן. החוכמה היא לפתח את השכל לסיכום, הדרך היעילה ביותר להצליח בחיים תוך צמצום מאמץ היא לפתח את השכל. פיתוח השכל לא רק מסייע בזיהוי מהו המאמץ ההכרחי ומהו המאמץ המיותר, אלא גם מאפשר להבין איך לפעול בצורה חכמה. ככל שבן אדם יתאמץ לפתח את השכל , כך הוא יצטרך להשקיע פחות במטרות אחרות, ובסופו של דבר יצליח להשיג אותן בקלות וביעילות. איך לפתח את השכל בצורה נכונה איך להימנע ממאמץ מיותר ולהתמקד בעיקר איך לזהות מה מחויב ומה אפשרי בכל מטרה איך לשפר את היכולות האישיות ולהשיג יעדים ... שיטות וקומבינות, אבל הדרך הטובה ביותר היא לפתח את השכל. מדוע כדאי לפתח את השכל וכיצד זה חוסך מאמץ? לשכל יש יכולת לעזור בכל המטרות ובכל המצבים, יותר מאשר כל יכולת אחרת. כוח פיזי עוזר רק במשימות פיזיות. כסף עוזר רק ... ולהתאמץ כמה שפחות, צריך להשקיע כמה שיותר בפיתוח השכל. כך מזהים את הפעולות ההכרחיות ומשאירים בצד את אלה המיותרות. יש אנשים שאומרים אין לי זמן לפתח את השכל, אני עסוק. אבל דווקא אם יהיה יותר שכל, יהיה פחות צורך להשקיע זמן רב במשימות אחרות. אפילו אם מקדישים בכל יום 5 דקות לפיתוח שכלי (בהנחה ... בפחות מאמץ, וכך נפנה עוד זמן נוסף להמשיך ולפתח את השכל. בסופו של דבר, ככל שמשקיעים יותר בפיתוח השכל, חוסכים מאמץ בתחומים אחרים. אמונה עצמית, או חיוביות, לא תמיד יעזרו בכל סיטואציה. אבל אם מפתחים את ההיגיון והחשיבה, זה עוזר בכל משימה, בכל מטרה ובכל מצב. איך לפתח את השכל בצורה נכונה איך להימנע ממאמץ מיותר ולהתמקד בעיקר איך לזהות מה מחויב ומה אפשרי בכל מטרה איך לשפר את היכולות האישיות ולהשיג יעדים ... הטובה ביותר, איך להצליח בחיים? אין לי זמן לפתח את השכל, איך למצוא זמן להתפתחות עצמית? איך למצוא זמן לפתח את המוח? למה כדאי להיות יותר חכם? איך לשפר יכולות אישיות? מהי היכולת החשובה ביותר? התפתחות עצמית, איך להתייעל? איך להיות יותר יעיל? שיפור יכולות שכליות, איך לא לבזבז משאבים מיותרים? ...
פרדוקסים - האם קיימים פרדוקסים במציאות? האם יש פרדוקסים שאי אפשר להבין אותם?
... נמצאת בתוך המציאות האין סופית, ואינה יכולה לתפוס בתוכה את המציאות שמקיפה אותה עצמה. המחשבה מסוגלת לתפוס רק את מה שיש לו סוף, אך לא דבר שאין לו סוף. בכל מקרה, חוקי הלוגיקה הם נגזרת של היכולת השכלית המצומצמת של האדם. הפרדוקסים קיימים רק בגלל חוקי הלוגיקה. המציאות כמציאות אין ... על ידי חיפוש האמת לאמיתה. אך ברגע שהאדם מגיע להבנה שפרדוקס שכלי כלשהו מתקיים במציאות, עליו לדעת כי הדבר אפשרי לחלוטין, וכי הסיבה היחידה שאינו מבין את קיומו של הפרדוקס, היא רק מחמת זה שהיכולת השכלית של השכל האנושי היא מצומצמת. באותו עניין, על האדם לדעת כי כל דבר שאינו נכנס תחת ...
חשיבה מדעית / מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית?
... מדעית מחקר מדעי - מהי חשיבה מדעית? איך לפתח חשיבה מדעית? חשיבה מדעית. החשיבה המדעית קידמה את העולם לפחות בצורה החיצונית שלו. זא למרות שהמהות של המציאות כמציאות לא השתנתה וגם לא תשתנה ... התופעות שמתרחשות בתוך המציאות. מדוע כל התופעות הן כפי שהן ולא אחרת? וכמובן מהו החוק שמחליט איזה חוק יעבוד היכן? וכולי. ומכאן נשליך על הרמה המעשית: לפתח חשיבה מדעית פירושו שעל האדם לחקור ולמצוא תמיד את השורש של האירועים שמתרחשים איתו. על האדם להגיע לנקודה שהכל יהיה ברור לו ושלא יישארו לו שום ספקות ...
חשיבה מופשטת / יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת?
... מופשטת יכולת הפשטה - מהי מהותה? איך לפתח חשיבה מופשטת? חשיבה מופשטת. היכולת לחשוב על דברים בצורה מופשטת. חשיבה מופשטת = הפשטה של המעטפת החיצונית של האירוע והסתכלות על ... עצמו. חשיבה מופשטת = לקרוא בין השורות את מה שלא כתוב בפירוש. חשיבה מופשטת = להבין את השורש של הדבר ולא לראות רק את הפרי הסופי. איך לפתח חשיבה מופשטת? תשובה: על ידי התבוננות לעומק ברמה המעשית: קח רעיון כלשהו ותנסה לחפש את השורש שלו. השורש של הרעיון = נקודת האמת ...
פרדוקסים - מה חובה על האדם להבין, ומה אי אפשר להבין?
... יחד עם זאת, כל דבר שאינו מצריך את השכל של האדם להבין מהו האין סוף, הרי שעל האדם להבין אותו בשלמות. כאשר האדם חוקר בשכלו את כל מה שבאפשרותו של השכל האנושי להבין, בסופו של דבר הוא מגיע אל השאלות שנובעות מחוסר היכולת השכלית להבין את מהות האין סוף. שם על האדם לדעת את מקומו ולשתוק. יכולת השתיקה נובעת בין השאר מההבנה השכלית של האדם את כל מה שאפשר להבין בשכל האנושי. זא רק מי שיש לו ...
האם אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו?
... אלוהים במימד אחר ולכן האדם מוגבל להבין אותו? טיעון: היכולת השכלית של האדם מוגבלת להבין 4 מימדים. ...
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים?
יכולת חשיבה - כיצד תגדיל את היכולת שלך להבין דברים? יכולת ניתוח והבנה. כיצד ניתן לשפר את יכולת ההבנה של ...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
... להבין את מהות מגבלת השכל האנושי להבין את מהות האין סוף. ולשם כך נבהיר: מהי משמעותה של מגבלת השכל האנושי לתפוס את מהות האין סוף? תשובה: מגבלת היכולת השכלית לתפוס את האין סוף, אין פירושה כי השכל אינו יכול לתפוס את קיומו של האין ...
השכל האנושי - האם הוא מוגבל? האם יש דברים נסתרים שלא נבין ולא נדע?
... לא מבין כל דבר, זה לא אומר שבהכרח אי אפשר להבין כל דבר. כי אולי זה שהאדם לא מסוגל כרגע להבין כל דבר, זה רק בגלל היכולת השכלית שיש לו כרגע. ויכול להיות, שאם האדם ישתמש בכל השכל שלו בשלמות, אולי פתאום הוא יגלה שהוא מבין את הכל ושאין דבר שאינו ניתן להבנה. מצד שני, יכול גם להיות, שנדמה לאדם שכן אפשר להבין כל דבר. אך אם האדם ישתמש בכל היכולת השכלית שלו, הוא פתאום יגלה שיש דברים שהוא בכל זאת לא מסוגל להבין. ואז הוא ידע בוודאות, כי היכולת השכלית שלו מוגבלת, ושאין אפשרות להבין בשכל האנושי כל דבר. נמצא אם כן, כי קיימת דרך לדעת בוודאות האם ניתן להבין כל דבר, והיא על ידי זה שהאדם משתדל להבין ... לדוגמה דבר והיפוכו, עדיין יכול להיות שאולי קיימת האפשרות שהאדם יעשה פעולה מסוימת, או שיקרה משהו לאדם, ושעל ידי זה היכולת השכלית והרגשית של האדם תגדל, ואז האדם כן יוכל להכיל בתוכו רעיון של דבר והיפוכו וכיוב. וזה בעצם אומר, שלמרות שניתן לומר שהשכל האנושי לא מסוגל להכיל בתוכו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לנתח תהליכים? איך לפתח את החשיבה? איך להבין את המציאות? איך להבין את עצמך? איך למצוא את השכל שיש בכל דבר? איך למצוא את מחויב המציאות? איך לראות את אלוהים? סוד המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיפור יכולות שכליות, דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיפור יכולות שכליות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מורה רוחני, מאמן אישי לימודים בתחום שיפור יכולות שכליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 19_07_2025 השעה 03:01:06 - wesi1