... לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך איך לגרום לשותף עסקי לסמוך עליך? כאשר מנהלים משא ומתן עסקי או מעוניינים לרכוש את האמון של שותף עסקי, ...
...ה 7 באוקטובר? איך יכול להיות שיש כאלו שקוראים לכך שצריך לתת להם מדינה? מה ההיגיון בזה? והתשובה לכך היא, אירוע טרור, לא אמור בהכרח לגרום לאנשים לשנות את הרצון שלהם לעשות שלום או מלחמה. מה שכן, אירוע טרור, כנראה יגרום לאדם לשנות את הרצון שלו באופן כללי. לכל הפחות במובן של הקצנה לאו דווקא לכיוון מסוים. במילים אחרות, יש היגיון לומר שאירועי ה 7 באוקטובר אמורים להוביל אותנו לעשות שלום. כי לא באמת ניסינו לעשות שלום מלא עד הסוף, לא באמת נתנו להם מדינה באופן מלא בלי שום גבולות. ונכון שבאנו לקראתם בהרבה דברים...
...הנכונות. לדוגמה, אם הילד אומר משהו שאתם חושבים שהוא לא הגיוני, במקום פשוט לומר לו אתה טועה, עדיף לשאול את הילד איך הוא הגיע למסקנה הזאת, ולגרום לו לחשוב בעצמו האם הוא באמת בטוח במה שהוא אומר. בשיטה זו, הילד לומד בעצמו לשאול שאלות ולחקור את ההיגיון מאחורי הדברים שהוא חושב או מרגיש. האם קל יותר ללמד מישהו לדוג או לתת לו דגים? אליעד משתמש במשפט המוכר לתת למישהו דגים או ללמד אותו לדוג כדי להסביר את ההבדל בין לתת למישהו את התשובות מוכנות מראש (דגים), לעומת ללמד אותו איך להגיע בעצמו לתשובות (לדוג). לתת...
...המקובל הוא שהזמן עובר ומרפא כל דבר, אך אליעד מציין שהמציאות מורכבת יותר ושלא תמיד הזמן הוא הפתרון הנכון. אנשים רבים נוטים להאמין שאם תיתן לזמן לעשות את שלו, בסופו של דבר תשכח או תתגבר על הקושי. ההרצאה של אליעד מדגישה כי הנחה זו אינה תמיד נכונה ותלויה בגודל הבעיה ובעוצמת הרצון שיש לאדם לגבי הדבר שמטריד אותו. מתי הזמן כן עושה את שלו ומתי הוא לא? אליעד מביא דוגמה פשוטה וברורה כדי להבהיר מתי הזמן אכן עושה את שלו: אם אדם רוצה ארטיק והולך למכולת אך אין שם ארטיק, הוא עשוי להיות מעט מאוכזב אך הזמן במקרה...
...מתאר את תהליך החשיפה של הזוהר לפני כ - 600-700 שנה ואת העובדה שהספר לא היה מוכר לפני כן בקרב העם היהודי. אליעד מציין כי במשך השנים נוספו לספר הזוהר שכבות רבות של פרשנויות ופירושים שונים, כמו אלו של הארי, הרמחל, הבעל שם טוב והחסידות, שלעיתים פירשו מחדש את כוונותיו של הזוהר באופן שונה מהמקור. כיצד להפוך את הלימוד בספר הזוהר לתהליך משמעותי? אליעד מדגיש שלימוד הזוהר צריך להיות תהליך מדויק ומדיד ולא אקראי. הוא ממליץ שלא להסתמך רק על תחושות כלליות של השפעה רוחנית, אלא להפוך את הלימוד למשהו סיבתי וברור:...
...מפריזים או מגזימים במה שקרה. לכן יש לאמת את המקרה על ידי שאלות ברורות - מי הרביץ לך? איפה הרביצו לך? האם יש סימנים? מתי ואיך זה קרה? אליעד מדגים תרחיש שבו הילד אומר שאחיו הגדול הרביץ לו, וחשוב לא לשפוט מיד, אלא לברר עד כמה באמת הייתה אלימות פיזית משמעותית. למה חשוב לא להיכנס לפאניקה כשילד מתלונן על אלימות? אליעד מסביר שההורה צריך לשמור על רוגע, כי לרוב ילדים מגזימים בתיאור האירוע. אם ההורה נכנס ללחץ או לפאניקה, הילד עלול להרגיש שהמצב באמת גרוע, וזה יכול ליצור אצלו טראומה או לחץ נוסף. לדוגמה, הילד...
...עם הנפש, עם התפקיד של האדם בחברה, עם המשפחה ועוד. הוא מסביר שההזדהות נובעת מכך שבכל פעם שהאדם אומר אני, הוא מתכוון למשהו שונה בהתאם לקונטקסט. למשל, אם אדם אומר אני המנכל, באופן מיידי יש כאן הזדהות עם תפקיד מסוים, אך תוך כדי כך האדם גם מזדהה עם הגוף שלו ועם התודעה שלו. הוא מדגים זאת באמצעות שאלה: האם כאשר אדם אומר אני המנכל, הוא יכול לחשוב על כך בלי לחשוב גם על עצמו כגוף וכנפש? לפי אליעד, קיימת כאן מורכבות, מכיוון שההזדהות עם תפקיד מסוים כוללת בתוכה גם רמות עמוקות יותר של הזדהות, כמו ההזדהות עם הגוף...
...זה הפתרון לשעמום? אליעד מדגים סיטואציה שבה אדם עובד ומרגיש צורך לקחת חופש, משום שהוא מאמין שבחופש יהיה לו טוב יותר. ברגע שהאדם בחופש, תחושת השעמום מתעוררת, משום שאין לו את האתגרים שהיו בעבודה. מצד אחד, הוא לא רוצה לחזור לעבודה כי הוא עדיין מעדיף להיות בחופש, ומצד שני הוא מתחיל לחוש ריקנות ושעמום ככל שהזמן עובר. לפי אליעד, הבעיה נובעת מכך שבזמן חופש האדם נהנה בעיקר בהתחלה, משום שיש רושם או זיכרון של החיסרון שהעבודה סיפקה. אחרי זמן מסוים, כאשר הזיכרון מהעבודה מתעמעם, גם ההנאה פוחתת, והשעמום מתחיל...
...או תופעה. אליעד מסביר איך לחשוב בצורה חכמה ולהבין את התהליכים שמתרחשים סביבנו. המטרה היא לא רק להבין את הדברים עצמם, אלא גם להבין את החוקים שמאחורי כל דבר, את הגורמים והתוצאות של פעולות שונות. מה זה לחפש את השכל שבדבר? אחת השאלות המרכזיות שמעלה אליעד היא: מה זה לחפש את השכל שבדבר? הוא מבקש להבין את המשמעות של תופעות, את מהותן, ולחפש את ההיגיון מאחוריהן. לדוגמה, הוא מציין את הצורך להבין לא רק את מה שקרה, אלא גם למה זה קרה. התהליך של חיפוש השכל הוא לא רק בשביל להבין את התוצאה, אלא גם את הדרך אליה...
...בעבר. אליעד נותן כדוגמה את האמונה באלוהים: אם בעבר אדם הצליח להרגיש ולהאמין באלוהים בקלות, ועכשיו הוא כבר לא מצליח להרגיש שזה הגיוני, זה אומר שהתפיסה שלו השתנתה. הרעיון כבר לא מסתדר לו, והוא מרגיש שהוא לא מבין, אבל למעשה הוא כן מבין - רק שהרעיון כבר לא נתפס אצלו כהגיוני. כמו שאדם מבוגר לא מצליח להזדהות עם ילד שמתקשה לעשות משהו פשוט, מכיוון שהמבוגר שכח את התחושה הזו, כך תלמיד לא מצליח לחזור אחורה להבנת המורה הרוחני הקודם, כי הוא התפתח למקום אחר בתפיסתו. מהו הסיכון באמונה מוחלטת במורה הרוחני? אליעד...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: לעודד מישהו לחקור אותך, איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: לעודד מישהו לחקור אותך, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי לביטחון עצמי בתחום לעודד מישהו לחקור אותך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331