אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לנהל ✔שותפות עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים, קידום עובדים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
שותפות עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים, קידום עובדים, ניהול עובדים, משא ומתן עם שותפים עסקיים, להיכנס כשותף לעסק, להכניס שותף לעסק
מה לעשות כשעובד שכיר רוצה להיות שותף בעסק?

כאשר עובד שכיר מחליט שהוא רוצה להיכנס כשותף עסקי, יש כמה נקודות חשובות שיש לקחת בחשבון. עובד שכיר עשוי להרגיש שהוא משקיע מאמץ רב, ובשל כך מגיע לו חלק מהרווחים. הוא עשוי לטעון שזה לא הוגן שבעלי העסק מרוויחים את רוב הכסף הגדול, ואילו הוא לא נהנה מכך באותה מידה. עובד כזה בעצם אומר: "למה אני צריך לעבוד קשה מבלי לקבל אחוזים? אני רוצה שותפות עסקית אמיתית, מגיע לי יותר מתגמול פשוט של שכיר". דוגמה שאליעד כהן נותן היא: "השכיר, המלפפון, מחליט להפוך לגנן, השכיר רוצה להפוך לעצמאי."

אך כאן טמונה נקודה מרכזית: לפני שמסכימים להכניס עובד כשותף עסקי, יש לוודא שהוא מבין לעומק מה המשמעות של שותפות אמיתית.

כיצד אפשר לתגמל עובד שרוצה להיות שותף, ללא הכנסת שותף לעסק?

אליעד כהן מציע כשלב ראשוני, להציע תגמול עובד בהתאם לביצועיו והישגיו. למשל:
  • אפשר לתת לו אחוזים מסוימים מהמכירות שהוא מביא.
  • אפשר לתת לו תגמול או בונוס בהתאם להישגים, לרווחים או למחזור העסק.
כך הוא ירגיש שהוא חלק מההצלחה העסקית, בלי להפוך לשותף מלא בעסק. זוהי דרך מקובלת ונפוצה שמאפשרת להכיר בהישגים של העובד ולהעניק לו תחושת סיפוק ושייכות.

מה הבעיה המרכזית בשותפות עסקית עם עובד שכיר?

ברוב המקרים, עובדים שמבקשים להיכנס כשותפים לא מבינים ששותפות בעסק אינה כוללת רק זכויות והכנסות, אלא גם חובות, התחייבויות וסיכונים. עובד שכיר שרוצה להפוך לשותף לעתים קרובות מעוניין ברווחים, אך לא מוכן לקחת חלק באחריות המלאה לניהול העסק.

לדוגמה, עובד עשוי לומר: "אני רוצה לקבל אחוזים מהרווחים כי אני עובד קשה ומגיע לי." אבל השאלה היא, האם הוא גם מוכן לקחת על עצמו את החובות, ההפסדים והקשיים הקשורים בניהול העסק?

האם העובד באמת מוכן לשותפות מלאה עם זכויות וחובות?

חשוב להבהיר לעובד המעוניין בשותפות עסקית, את כל ההיבטים של ניהול עסק:
  • האם הוא מוכן להסתכן פיננסית יחד עם הבעלים?
  • האם הוא מוכן לקחת חלק בהתחייבויות מול הבנקים והספקים, כולל סיכון של כספו הפרטי?
  • האם הוא מוכן להתמודד עם מצבים בהם העסק נקלע לקשיים כלכליים, ולא רק ליהנות מהרווחים?
רוב העובדים רוצים "להיות שותפים" בעיקר כשהעסק מצליח, אבל אינם מוכנים לקחת את הסיכון להפסיד או להתמודד עם בעיות פיננסיות וקשיים מנהליים.

למה העובד לא תמיד רואה את כל התמונה כשמדובר בשותפות עסקית?

אליעד מדגים את הנקודה הזו באופן ברור:

לדוגמה, עובד מגיע אל בעל עסק מצליח שהשקיע שנים רבות של מאמצים והשקעות, ואומר לו: "אתה מרוויח מיליון שקל לכל יחידה של המוצר שלך, למה שלא תתן לי חלק מהרווחים?". אבל אותו עובד לא לוקח בחשבון שהבעלים עבד קשה במשך 20 שנה עד שהגיע להצלחה הזו, השקיע כספים רבים, לקח הלוואות והסתכן בכישלון ובאובדן הכל.

עובדים רבים מסתכלים רק על התוצאה הסופית, על הרווח, אך לא על התהליך הארוך והקשה של בניית עסק מצליח. הם מתעלמים מהקשיים, ההפסדים, ההשקעה והסיכון שקדמו להצלחה.

דוגמה מוחשית להמחשת הבעיה בהבנת העובדים את השותפות

נניח שאדם השקיע 20 שנה בפיתוח מוצר ייחודי ורשם עליו פטנט. כעת הוא מוכר כל יחידה במיליון שקלים ומרוויח סכום משמעותי. עובד חדש מגיע ואומר לו: "אתה עושה מיליון שקל על כל יחידה, זה לא הוגן, מגיע לי גם!". כאן, בעל העסק צריך לשאול את העובד: "האם אתה היית מוכן לסכן 20 שנה של מאמץ והשקעה כמו שאני סיכנתי? האם אתה מוכן לפצות אותי על השנים האלו שעברתי עד שהעסק הזה הצליח?".

התשובה של העובד כמעט תמיד תהיה שלילית, כי העובד רוצה את הרווח בלי ההיסטוריה של ההשקעה והסיכונים שהעסק עבר עד להצלחה הנוכחית.

האם קל להחליף עובד לעומת שותף עסקי?

בסופו של דבר, עובד שכיר צריך להבין שהמעמד שלו נקבע לפי חוקי ההיצע והביקוש בשוק. אם בעל העסק יכול למצוא עוד עובדים באותה רמה כמו העובד הנוכחי, אין סיבה להפוך אותו לשותף. לעומת זאת, העובד לא יכול למצוא בקלות בעל עסק שמוכן לתת לו שותפות מלאה. לכן, יש הבדל משמעותי בערך ובתרומה של כל צד לשותפות המוצעת.

לסיכום, מה צריך להבין עובד שרוצה להיות שותף בעסק?

עובד שרוצה להיכנס כשותף עסקי חייב להבין ששותפות היא עסקה של זכויות וחובות יחד. אי אפשר רק ליהנות מההכנסות ללא האחריות והסיכונים הכרוכים בכך. עליו לדעת ששותפות עסקית אינה רק ליהנות מהפירות, אלא גם להסתכן, להתחייב ולהיות שותף מלא בכל האתגרים של ניהול העסק.
מה לעשות אם עובד שכיר רוצה להפוך לשותף בעסק?

שלום חברים, מה קורה כאשר עובד שכיר שלכם מחליט שהוא רוצה להיות שותף בעסק? הוא טוען שהוא עובד קשה ומגיע לו תגמול, אולי אחוזים, כי לדעתו זה לא פייר שאתם מרוויחים את כל הכסף הגדול והוא לא מקבל חלק מהשלל. בקיצור, השכיר - "המלפפון" - החליט שהוא רוצה להפוך להיות "הגנן", רוצה להפוך לעצמאי.

אז קודם כל, זה בסדר גמור. אם יש לכם עובד שאומר שהוא אכפתי כלפי העסק, שהוא רוצה להרגיש שותף ולהיות חלק מההצלחה, זו גישה חיובית. לכן, אפשר לתגמל אותו על בסיס הצלחה, למשל לתת לו אחוז מסוים מהמכירות, מהמחזור, או מביצועים אחרים בעסק. זו דרך הגיונית להראות הערכה לעובד מסור. איך עושים את זה? אפשר להיכנס לאתר ולחפש מידע על "איך לתגמל עובדים" ולמצוא מידע נוסף.

אבל מה אם זה לא מספיק לעובד?

יש מקרים שבהם עובד אומר: "לא, אני רוצה להיות שותף מלא, אני רוצה שליטה, אני רוצה חלק בעסק, אני רוצה שזה יהיה גם שלי." כאן יש כמה דברים שצריך להבין ולבחון.

האם העובד מבין מהי באמת שותפות?

אחת הבעיות המרכזיות היא שעובדים רבים שרוצים להיות שותפים לא מבינים ששותפות משמעותה לא רק זכויות אלא גם חובות. במילים אחרות, שותף לא רק מרוויח, אלא גם נושא בסיכונים ובהתחייבויות של העסק.

רוב העובדים השכירים שמתלוננים על כך שהבוס מרוויח יותר מהם, חושבים רק על ההכנסות, אבל לא רואים את הסיכונים ואת האחריות של ניהול עסק. הם מרגישים שהם עובדים קשה והבוס שלהם "עושה כסף על חשבונם", אך הם לא מבינים את כל מה שנדרש כדי לבנות ולתחזק עסק מצליח. הם רוצים להרוויח בלי להסתכן.

מהם הסיכונים של בעל עסק?

ניהול עסק זה לא רק רווחים, אלא גם התחייבויות כספיות, אחריות משפטית, דאגה לתזרים מזומנים, שכר עובדים, ניהול ספקים, חובות, התמודדות עם הפסדים ועוד. רבים מהעסקים הגדולים של היום עברו שנים של הפסדים, לחצים, וסיכונים לפני שהצליחו. לא מדובר רק בקטיף הפירות - אלא גם בזריעה, בהשקעה ובמאמץ ממושך.

דוגמאות להבנת העניין

נניח שיש לכם עסק מצליח, ללא חובות וללא התחייבויות. העובד השכיר מסתכל עליכם ורואה רק את הרווחים. אבל מאיפה העסק הגיע למצב הזה? כנראה כי בעל העסק השקיע בו שנים של עבודה, לקח הלוואות, עבד קשה, אולי הפסיד הרבה כסף לפני שהגיע להצלחה. האם העובד השכיר היה מוכן לקחת את כל הסיכונים הללו?

ניקח דוגמה נוספת: נניח שמישהו השקיע 20 שנה בפיתוח מוצר ייחודי עם פטנט, וכעת כל יחידה נמכרת במיליון שקלים. מגיע עובד ואומר: "למה אתה מרוויח מיליון ואני מקבל רק בונוס קטן?" השאלה היא - האם אותו עובד היה מוכן לעבור 20 שנה של עבודה קשה, סיכונים והשקעות לפני שהעסק הפך לרווחי? כנראה שלא.

האם העובד רוצה רק את הרווחים או גם את האחריות?

כשעובד רוצה להפוך לשותף, חשוב לשאול אותו:
  • האם אתה מוכן לקחת אחריות על חובות העסק?
  • האם אתה מוכן להיות ערב לבנקים ולהתחייבויות פיננסיות?
  • האם אתה מוכן לקחת אחריות על ניהול מלא של העסק, כולל ההפסדים?
רוב העובדים רוצים שותפות ברווחים - אך לא מוכנים לשותפות בהפסדים או בסיכונים. ולכן, לפני שמישהו דורש שותפות, עליו להבין ששותפות בעסק אינה רק זכות ליהנות מההכנסות, אלא גם חובה להתמודד עם כל האחריות, הקשיים והסיכונים הכרוכים בכך.

סיכום

אם עובד רוצה להיות שותף - תוודאו שהוא מבין גם את המחויבויות שמגיעות עם זה, לא רק את ההטבות. רוב העובדים שרוצים "שותפות" בעצם רוצים רק נתח מהרווחים, אבל לא מוכנים לקחת אחריות על ההפסדים, על החובות, על הסיכונים ועל המורכבויות של ניהול עסק.

תחשבו על זה!

למידע נוסף על שותפות בעסק, ניהול עובדים ותגמול עובדים, אפשר להיכנס לאתר ולמצוא עוד מידע שימושי. בהצלחה!
ניהול עובדים בכירים, שכיר שרוצה שותפות, ניהול משא ומתן עם עובדים, האם להכניס שותף? האם להכניס את העובד כשותף? איך לתגמל עובד? הסכם שותפות, שוויון זכויות, שוויון חובות, שותפות עם עובד, עובד שותף, להכניס את העובד כשותף, שותף עובד
שיפור תפוקה אחוזים אחריות הבדל מה לעשות להציע הצלחה לחץ שותף לעסקים ניהול עובד איך לנהל משא ומתן בעסקים גמול להיות שותף להיות שותף בעסק להיות שותף עסקי להיכנס כשותף להיכנס כשותף בעסק להיכנס כשותף לעסק להכניס שותף להכניס שותף לעסק לנהל לנהל עובד לנהל עובדים לתגמל מנהל משא ומתן משא ומתן עם שותפים עסקיים ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובד שרוצה עובד שרוצה להיות שותף עובד שרוצה להיות שותף בעסק עובד שרוצה להיות שותף עסקי עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק עובדים עסק עסקים קידום עובדים רוצה להיות רוצה להיות שותף רוצה להיכנס רצון שותף בעסק שותף לעסק שותף לעסקים שותף עסקי שותפויות שותפות שותפות עסקית שותפים שותפים עסקיים תגמול תגמול עובדים
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות
לנהל, להיות מנהל, האם כל אחד מתאים להיות מנהל? מי מתאים להיות מנהל? האם כדאי להיות מנהל? האם כדאי ללמוד לנהל? איך להצליח בתפקיד ניהולי? איך ללמוד לנהל? איך לנהל עובדים? איפה ללמוד ניהול? האם אני מתאים להיות מנהל? לימודי מנהיגות האם כל אחד יכול להיות מנהל? אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בדיון על השאלה האם כל אדם יכול להיות מנהל. הוא מציין שיש דעות שונות בנושא: יש שמאמינים שניהול הוא תכונה מולדת שיכולה להתפתח רק אצל אנשים מסוימים, ויש המאמינים שניהול הוא דבר שניתן ללמוד. אליעד מציע גישה שונה, ולדבריו כל אדם נולד להיות מנהל. הוא מדגיש שמנהל טוב לא רק שאמור לדעת לנהל אחרים, אלא גם את עצמו, וזו המשמעות האמיתית של ניהול. מהו ניהול עצמי וכיצד הוא קשור לניהול אחרים? אליעד מדבר על החשיבות של ניהול עצמי כחלק בלתי נפרד מהיכולת לנהל אחרים. הוא מסביר כי ניהול עצמי הוא תהליך שבו אדם לומד לנהל את משימותיו, סדרי עדיפויותיו, ולהתמודד עם קונפליקטים פנימיים. כאשר אדם מצליח לנהל את עצמו בצורה אפקטיבית, הוא בהכרח ידע לנהל גם אחרים, שכן הניהול של אחרים הוא למעשה ניהול של משאבים, אנשים ומצבים, כפי שעושים כאשר מנהלים את עצמנו. האם כל אדם חייב להגיע לשלמות ב
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות
ניהול, סוד הניהול, להיות מנהל, ללמוד לנהל, להיות מנהל מוצלח, להצליח לנהל, לנהל אנשים, לנהל עובדים, לנהל ארגון, ניהול אנשים, ניהול עובדים, ניהול צוות עובדים, מנטורינג למנהלים, אימון מנהלים, יעוץ למנהלים, מיומנויות ניהוליות מהו הסוד האמיתי לניהול מוצלח? הדרך הטובה ביותר ללמוד לנהל אנשים בצורה נכונה ולהיות מנהל מוצלח היא קודם כל ללמוד לנהל את עצמך בצורה הטובה ביותר. אליעד כהן מסביר בהרצאה באופן מפורט שיכולת הניהול שלך תלויה ישירות ביכולתך לנהל את עצמך, בעיקר ביחס למטרות האישיות שלך שאינן קשורות כלל לאנשים אחרים. ככל שתהיה מסוגל להשיג את המטרות ... ביותר, כך תהיה מסוגל לנהל טוב יותר אנשים אחרים. איך ניהול עצמי משפיע ישירות על יכולת הניהול שלך? אליעד כהן מדגיש כי אין קיצורי דרך ואין פתרונות קסם בניהול אנשים. הוא מבהיר שכל קושי שאתה נתקל בו בניהול אחרים, משקף בדיוק את הקושי שיש לך בניהול עצמי. הוא נותן הסבר מפורט ואומר שאם אתה נתקל בקושי גדול לנהל עובד מסוים או מצב ספציפי, תוכל לבדוק ולראות שהקושי הזה הוא בדיוק אותו הקושי שיש לך מול עצמך, בתחום אחר ... אין הבדל עקרוני בין הקושי בלנהל עובדים לקושי ב
ניהול / לנהל / מנהל - הכל כולל הכל על ניהול / לנהל / מנהל - רשימת כל הנושאים
ניהול לנהל מנהל - הכל כולל הכל על ניהול לנהל מנהל - רשימת כל הנושאים ניהול ניהול אנשים ניהול בני משפחה ניהול דיון ניהול דיונים ניהול דיונים בפייסבוק ניהול הזמן ניהול זמן ניהול זמן בארגון ניהול זמן יעיל ניהול זמן נכון ניהול כסף ניהול כעס ניהול כעסים ניהול לקוחות ניהול מנהלים ניהול מנהלים בארגון ניהול משא ומתן ניהול משא ומתן מתוחכם ניהול משא ומתן עם אויב ניהול משא ומתן עסקי ניהול נכון ניהול סיכונים ניהול סיכונים פיננסיים ניהול עובדים
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
אימון למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל?
... למנהלים, סוד ניהול העובדים, איך לנהל אנשים? איך לנהל עובדים? איך לנהל בני אדם? עובדים הם בני אדם, עובד כרובוט אנושי, איך ללמוד לנהל? איך להיות מנהל? איפה ללמוד ניהול? סודות הניהול, איך להצליח בניהול? איך להצליח לנהל? מה הדבר הכי חשוב בניהול עובדים? הדבר הכי חשוב בניהול עובדים הוא להבין שעובדים הם בני אדם, וכדי להצליח בניהול, צריך להבין את המוח האנושי. עובדים הם למעשה סוג של רובוט אנושי, שפועל על פי מערכת הפעלה קבועה שמטרתה להרגיש טוב ולהימנע מהרגשה רעה. ניהול מוצלח של עובדים הוא בעצם ניהול מוצלח של בני אדם, ולכן מי שרוצה לנהל עובדים צריך ללמוד לעומק כיצד עובד המוח האנושי באופן כללי. האם עובדים הם באמת רובוטים אנושיים? כן, לפי ההסבר של אליעד, עובדים הם סוג של רובוטים מדגם של בן אדם, שפועלים לפי ... - מערכת הפעלה של המוח האנושי. אם תבין את הכללים, את מערכת ההפעלה הזו, תוכל להבין מה מניע את העובדים שלך ואיך לתקשר איתם בצורה אפקטיבית. למה לא כדאי לחפש שיטות ניהול מיוחדות לעובדים? אליעד מדגיש שלא צריך לחפש שיטות מיוחדות לניהול עובדים, אלא פשוט להבין שמדובר בבני אדם רגילים, וללמוד באופן כללי כיצד עובד המוח האנושי. ניסיון למצוא שיטות ספציפיות לתמרץ או לתגמל עובדים הוא חסר תועלת, כי השורש הוא הבנת ... במקום ללמוד איך לגרום לעובדים לעבוד יותר טוב, עדיף ללמוד איך אנשים חושבים, איך נוצרת מוטיבציה, איך נוצר פחד, ואיך אנשים מקבלים החלטות באופן כללי. איך יכול להיות שמנהל לא יודע לנהל עובדים? לא ייתכן מצב שבו מנהל לא מבין בני אדם ובכל זאת מצליח בניהול עובדים. מי שלא טוב במערכות יחסים בין - אישיות, לדוגמה, ביחסים עם בני הזוג, עם הילדים או עם לקוחות, יתקשה מאוד לנהל עובדים בצורה מוצלחת. תקשורת בין - אישית לקויה היא הבסיס לכישלון בניהול עובדים, מכיוון שניהול עובדים תלוי לחלוטין ביכולת של המנהל להבין ולתקשר עם בני אדם אחרים. איך בדיוק לומדים לנהל עובדים טוב יותר? לפי אליעד, הדרך היעילה ביותר ללמוד לנהל אנשים אחרים היא ללמוד איך המוח של בני האדם פועל. במקום לחפש שיטות ניהול נקודתיות, יש ללמוד ולהבין כיצד נוצרים רגשות, מחשבות, רצונות, פחדים, מוטיבציות, וכל שאר התהליכים הפסיכולוגיים והרגשיים שמניעים בני אדם. ידע זה מאפשר לך להבין מה בדיוק גורם ...
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל?
ניהול למנהלים, האם כל אחד מתאים לנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להצליח בתור מנהל? איך להיות מנהל טוב? מהו אופי של מנהל מוצלח? איך להיות מנהל מוצלח? האם אני מתאים לנהל? האם אני מתאים להיות מנהל? למה כל אחד הוא מנהל? האם כל אחד מתאים להיות מנהל? איך להיות מנהל טוב? לפי אליעד כהן, כל אדם, ללא יוצא מן הכלל, מתאים להיות מנהל. המנהל הטוב הוא אדם שמצליח לנהל את עצמו, שכן ניהול עצמי הוא היסוד לכל ניהול מוצלח של אחרים. מה זה ניהול עצמי? לנהל את עצמך פירושו לדעת לקבוע מטרות ולנהל את המשאבים העומדים לרשותך להשגתן. כל אדם, ללא קשר למספר הידיים או האצבעות שיש לו, יכול ללמוד לנהל את עצמו בצורה טובה יותר. ניהול עצמי לא שונה מניהול עסק - פשוט מדובר בניהול של יותר משאבים ויותר מטרות. הקשר בין ניהול עצמי לניהול עסק אם אתה לא מצליח לנהל את עצמך בצורה מושלמת, זה אומר שלא תצליח לנהל עסק או צוות. ניהול עסק הוא בדיוק כמו ניהול עצמי, רק עם יותר אנשים ומטרות. העובדים הם המשאבים שלך, ויש לדעת כיצד לתקשר איתם ו
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים?
ניהול עובדים בארגון, ניהול מנהלים, איך לנהל מנהלי משנה? איך לנהל סגני מנהל? למה חשוב למנהל להיות גם פועל? למה חשוב למנהל לרדת לשטח? איך לנהל שרשרת ניהולית? איך לנהל את המנהלים שתחתיך? למה חשוב למנהל ללכלך את הידיים? למה חשוב שמנהל ירד לשטח ויבצע את עבודת הפועלים? מנהלים רבים שואלים את עצמם איך לנהל עובדים בצורה הטובה ביותר, כיצד לוודא שההיררכיה בארגון שלהם מתפקדת היטב, וכיצד לוודא שהמנהלים שתחתם עושים את עבודתם כראוי. אליעד כהן מסביר את החשיבות של יציאת המנהל לשטח, לביצוע ממשי של העבודה הפשוטה, עבודת הפועלים עצמם. לדבריו, מנהל טוב חייב מדי פעם ללכלך את הידיים ולרדת מהקומה הניהולית אל קומת הייצור או הביצוע. הסיבה לכך היא שיש דברים שניתן להבין רק דרך ניסיון ישיר ולא דרך דיווחים של מנהלים אחרים. איך ירידה לשטח עוזרת להבין את המציאות בארגון? ככל שהמנהל רחוק יותר מהפועל הפשוט ומהשטח, כך גדלה הסבירות שפרטים משמעותיים יתפספסו בדרך. בארגונים גדולים, ישנה היררכיה המורכבת ממנהלים בכירים, מנהלי ביניים, ראשי צוותים, סגנים, ועד לפועלים פשוטים. אליעד מדגיש כי התפיסה שיש דברים שרואים משם ולא רואים מכאן נכונה במיוחד בניהול ארגוני. מנהל שנשען על דיווחים בלבד מסתכן בכך שהדיווחים לא יהיו מדויקים או יסתירו בעיות ממשיות בשטח. מה המשמעות הפרקטית של ללכלך את הידיים בניהול עובדים? אליעד מסביר שעל מנהל לבצע בפועל, מעת לעת, את העבודה של העובדים הכי פשוטים בארגון. הוא נותן מספר דוגמאות מפורטות: אם אתה קבלן בניין בכיר שמנהל עובדים רבים, צא לשטח ועבוד בפועל עם פועלי הבניין. אל תסתפק בביקור קצר, לך ותערבב איתם את המלט, תטיח קירות ותעשה את הפעולות שהם עושים. אם אתה מנהל מחלקת רכב, שב עם עובדי המחלקה שעושים הזמנות טלפוניות מספקים, תתקשר בעצמך לספקים, וכך תבין את המציאות ...
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים
ניהול דיונים בפייסבוק, איך לנהל דיונים יעילים? איך לנהל דיון ביעילות? איך להתווכח בצורה יעילה? ויכוחים בפייסבוק, איך לנהל דיונים עם עצמך? טרולים חכמים, להתווכח עם אנשים טיפשים, איך להבין את עצמך? חכם יותר ממשוגעים איך לנהל דיון יעיל בפייסבוק? אליעד כהן מסביר ... למעשה מיותר. מטרת הדיון, לפיכך, היא להגיע להסכמה כלשהי, הבנה או מסקנה משותפת, ולא רק להתנצח או להחליף מילים. אליעד ממליץ לנהל דיון בצורה יעילה באמצעות מספר ... יש לקחת משפטים גדולים ולפרק אותם למשפטים פשוטים יותר, לדון בהם שלב אחר שלב ולהגיע להסכמה בהדרגה. מה הקשר בין יכולת לנהל דיונים עם אחרים לבין ניהול דיון עם עצמך? אליעד כהן טוען שמי שלא מצליח לנהל דיונים בצורה יעילה עם אחרים, למעשה לא יודע לנהל דיון יעיל עם עצמו. הוא מציין שרוב האנשים חושבים שקל להם לדבר עם עצמם ושהבעיה תמיד נמצאת אצל הצד השני, אך האמת היא שאם קשה להם לנהל דיון עם אדם אחר - בוודאות יש להם בעיות דומות בדיון פנימי עם עצמם. לדבריו, בתוך כל אדם ישנם קולות פנימיים מנוגדים וקונפליקטים, שחלקם אפילו קשים יותר לניהול מאשר דיון עם אנשים אחרים. אם אדם לא יודע להגיע להסכמה בדיון חיצוני, הוא לא באמת יודע לנהל דיון פנימי באופן עמוק ויסודי. איך לנהל דיון עם עצמך באופן יעיל? אליעד מציין שכדי לנהל דיון פנימי יעיל, האדם צריך להיות מסוגל להקשיב לעצמו, להכיר בכל הקולות והסתירות הפנימיות שלו, ולנסות להבין את עצמו לעומק. כאשר מנהלים דיון עם אדם אחר, מתאמנים ... על יכולות אלו, כיוון שכשמישהו אחר שואל שאלות, הוא מלמד אותך לשאול שאלות פנימיות ביקורתיות יותר על עצמך. אדם שלא מסוגל לנהל דיון עם אחרים, גם לא ידע איך להקשיב ... אחרי שלב, ניתן להגיע להסכמה על דברים בסיסיים, ומשם להמשיך לרעיונות מורכבים יותר בצורה בהירה ומסודרת. סיכום ומסקנות כדי לנהל דיונים יעילים בפייסבוק או עם עצמך, ... הדרגתיות. בנוסף, יש לנצל דיונים עם אנשים שקשה לך איתם כהזדמנות להתפתחות אישית והבנה עצמית עמוקה יותר. אם אינך מסוגל לנהל דיון יעיל עם אחרים, הדבר מעיד על קושי פנימי בניהול קונפליקטים אישיים עמוקים. איך לנהל דיון יעיל בפייסבוק? ניהול קונפליקטים פנימיים למה קשה לי לדבר עם אחרים? איך לפרק רעיונות מורכבים? איך לנהל דיון עם עצמי? איך להגיע להסכמה ...
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל, מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני
ניהול ארגוני, אימון מנהלים, טיפים למנהלים, איך להצליח בתור מנהל? תפקידו של המנהל, לתת את המשימות שלך לעובדים, איך להצליח לנהל? לתת משימות לעובדים, תפקידו של המנהל לנהל, מה התפקיד של המנהל? לנהל או לעבוד, ללמוד לנהל, יעוץ ארגוני איך להצליח בתור מנהל ולמה חשוב לחלק משימות לעובדים? כדי להצליח בתור מנהל, אליעד כהן ממליץ על גישה ברורה ופשוטה: בכל פעם שיש משימה שעליך לבצע כמנהל, יש לשאול את עצמך אילו חלקים במשימה הם כאלה שרק אתה יכול לבצע, ואילו חלקים אחרים אפשר להעביר לעובדים שלך בארגון. הרעיון המרכזי כאן הוא שהמנהל לא אמור לבצע את כל המשימות בעצמו, אלא דווקא לחלק אותן ... כן, המשימה או החלק הרלוונטי צריך לעבור אליו. רק לאחר שהעובדים בארגון סיימו לבצע את כל מה שביכולתם, אתה כמנהל צריך להיכנס לתמונה ולסגור את הדברים האחרונים - אותם ... יכול לעשות. הדבר נכון אפילו למשימות שנראות תחילה שרק אתה מסוגל לבצע - תמיד כדאי לבדוק שוב. למה הזמן של המנהל שווה הרבה יותר מזמנם של העובדים? אליעד מדגיש נקודה קריטית: הזמן של המנהל חשוב הרבה יותר מאשר הזמן של העובדים. הוא יכול להיות חשוב פי מאה, פי אלף או אפילו פי מיליון מהזמן של העובדים, מכיוון שהתפקיד המרכזי של המנהל הוא לנהל את הארגון עצמו. לכן, עדיף לך כמנהל שתהיה לך שעה פנויה, בזמן שהעובדים שלך יעבדו מאה שעות, ... יכולים לבצע. אם אתה עובד במקום העובדים, אתה בעצם מבזבז את המשאב הכי יקר וחשוב בארגון - הזמן שלך כמנהל. לדוגמה, נניח שיש לך פרויקט גדול שדורש הרבה שעות ... כל מה שאפשרי - ואתה תגיע רק בסוף לביצוע ההשלמות הנדרשות. כך תחסוך לעצמך זמן יקר שבו תוכל להתמקד במשימות ניהול, תכנון ואסטרטגיה. מהו היתרון של חלוקת משימות נכונה בארגון? חלוקת משימות נכונה מאפשרת למנהל להתפנות לעיסוקים קריטיים שקשורים בפיתוח העסק, שיפור ... קדימה. כך למעשה, כאשר אתה מאפשר לעובדים לבצע את המשימות, אתה מתפנה לפעולות המורכבות והחשובות באמת, כגון ניהול הארגון, זיהוי הזדמנויות חדשות וקידום מטרות עסקיות ארוכות טווח. מה לעשות בפועל עם כל משימה חדשה שמגיעה אליך כמנהל? הצעד הראשון בכל משימה חדשה הוא תמיד לשאול: האם ואילו חלקים במשימה שלי מישהו אחר בארגון יכול לבצע במקומי? אליעד ממליץ להקפיד ליישם את השאלה הזו תמיד, כהרגל ניהולי קבוע. בצורה זו, אתה שומר לעצמך את היכולת לנהל את הארגון בצורה מיטבית, במקום להיות עובד נוסף בארגון. ... או ייחודית מדי, תמיד שווה לבדוק שוב. ככל שיותר חלקים של המשימות יבוצעו על ידי עובדים אחרים, כך לך כמנהל יהיה זמן רב יותר לעסוק בניהול עצמו - המשימה החשובה ביותר של כל
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים
המנהל בארגון, התייעלות ניהולית, לנהל או לעבוד, תפקידו של המנהל בארגון, מה התפקיד של המנהל? האם לעשות את העבודה של העובד או לנהל את העובד? מתי לנהל את העובד ומתי לעשות את העבודה של העובד? ניהול עובדים לא יעיל, יעילות בניהול עובדים מהו תפקידו של המנהל בארגון? תפקידו של המנהל בארגון הוא לנהל את העובדים ולוודא שהם ... בצורה היעילה ביותר. המנהל לא אמור לבצע את העבודה בעצמו, אלא להנחות ולנהל את העובד. הבעיה מתחילה כאשר לעיתים ניהול העובד מצריך זמן ומאמץ רבים ... את המשימה בעצמו. האם המנהל אמור לעשות את העבודה של ... העקרון המרכזי הוא שהמנהל לא צריך לעשות את העבודה של העובד, אלא לנהל את העובד ולוודא שהוא מבצע את המשימות שלו. המנהל שונה מהעובד בכך שהוא ... הנחות והכוונה. אם המנהל מבצע את העבודה בעצמו, הוא לא יכול לנהל את העובדים ביעילות. המנהל נדרש להשקיע את זמנו בניהול, ולא בביצוע המשימות של העובדים. כיצד על המנהל לפעול כאשר עליו להסביר ... העבודה? לעיתים, תפקיד המנהל כולל הדרכה והסברים לעובד ... את המשימות. זהו חלק מהניהול, שכן העובד לא תמיד יודע כיצד ... הטובה ביותר. אך לעיתים המנהל מוצא את עצמו מסביר את ... השאלה היא האם הזמן שהמנהל משקיע בהסברים משתלם בטווח הארוך. האם על המנהל להדריך את העובד אם זה ... את העבודה בעצמו? כאשר המנהל משקיע זמן בהסברת עבודה ...
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת, פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני
ניהול שיחות, ניהול דיונים, ניהול פגישות, איך לנהל שיחה? איך להתכונן לשיחה? איך להתכונן לפגישה? איך להתכונן לדיון? איך לנהל דיון? איך לנהל פגישה? שיחה זורמת, שיחה מנוהלת , פגישה זורמת, פגישה ממוקדת, לזרום או להתמקד, יעוץ ארגוני איך לנהל פגישה - מתוכננת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב לכך שפגישה יכולה להתנהל בשני אופנים שונים, בדומה לטיול. האופן ... תחושה של זרימה טבעית. אפשרות נוספת היא שהפגישה תיראה כלפי חוץ כפגישה זורמת וספונטנית, אך בפועל מנהל הפגישה מחזיק סדר פנימי וברור לגבי לאן ... מדברים בפגישה, ומה מטרת הדיון בכל נושא. לקבוע מראש את הסדר ההגיוני של הנושאים, כך שהפגישה תתנהל בצורה יעילה, ברורה ומובנת. לוודא ... עם לחץ של זמן. כלומר, יש לשלב בין ספונטניות לבין תכנון מראש, בהתאם למטרות ולסוג הפגישה. איך לנהל שיחה מתוכננת שנראית זורמת? לעיתים כדאי ליצור מצב שבו השיחה תיראה זורמת, אך בפועל היא תהיה מתוכננת היטב. זה אומר שמי שמנהל את השיחה מחזיק בראשו סדר פנימי ברור: ... מודעים לסגנון השיחה שבו הם נמצאים, וכתוצאה מכך משתמשים בסגנון לא מתאים. לדוגמה, אנשים רבים מנהלים פגישה מסודרת ונוקשה, בזמן שהיה עדיף שתהיה זורמת, או להפך - מנהלים פגישה זורמת מדי, כשהיה עדיף דווקא סדר ברור. לכן, הדבר החשוב ביותר הוא להיות מודע מראש: האם עדיף לנו לנהל שיחה מאורגנת וברורה, או דווקא לנהל שיחה פתוחה וספונטנית, או לשלב בין שתיהן. בשורה התחתונה, ככל שתהיו מודעים לאפשרויות האלה, תוכלו לנהל פגישות ושיחות בצורה טובה יותר, שתוביל ... יעילות, ברורות וממוקדות. איך להתכונן לפגישה? פגישה מתוכננת או פגישה זורמת? סדר יום לפגישה ניהול דיונים סיכום נושאים בפגישה איך לנהל שיחה ממוקדת? ניהול שיחות אפקטיבי ניהול פגישה - מאורגנת או זורמת? כאשר מנהלים פגישה, חשוב לשים לב שהפגישה יכולה להתנהל בשתי צורות עיקריות - בדומה לטיול. טיול ... יצירתיות, חופש ביטוי והבנה מעמיקה יותר של הצד השני. שילוב בין פגישה מובנית לפגישה זורמת כאשר מנהלים פגישה, חשוב להיות מודעים לשני ... בפגישה מובנית, אך כדאי להשאיר בה גם מקום לזרימה טבעית. מצד שני, גם שיחה זורמת יכולה להיות מנוהלת היטב אם יש בראש סדר כלשהו שמנחה את ההתקדמות שלה. ניהול נכון של פגישה מסודרת אם בוחרים לקיים ... יש שאלות פתוחות? להימנע מקפיצות מנושא לנושא מבלי לוודא שסיימנו לדון בנושא הקודם. פגישה שאינה מנוהלת היטב עלולה להסתיים בתחושת בלבול וחוסר ... היטב. כלומר, בעוד שהשיחה יכולה להיראות כאילו היא מתקדמת באורח חופשי, למעשה, יש סדר בראש של מנהל הפגישה, והוא יודע לאן הוא רוצה להוביל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שותפות עסקית, עובד שרוצה להיות שותף בעסק, עובד שרוצה להיכנס כשותף בעסק, עובד שרוצה להיות שותף עסקי, שותף לעסקים, תגמול עובדים, קידום עובדים, ניהול עובדים, משא ומתן עם שותפים עסקיים, להיכנס כשותף לעסק, להכניס שותף לעסק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לנהל, איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לנהל, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, רטוריקה, מנטור בתחום לנהל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 15_07_2025 השעה 18:42:24 - wesi1