אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה הרבצת לו? ✔נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ לי קודם, הוא פגע בי קודם, למה הרבצת לו? איך לא להתווכח? תקשורת בין אישית, איך לפתור ויכוח? גישור
האם "גם אתה פגעת בי" הוא תירוץ לגיטימי במריבות?

כאשר אדם נמצא במריבה ושואל את הצד השני "למה עשית לי את זה?", למשל, "למה הרבצת לי?", או "למה פגעת בי?", הצד השני עונה לעיתים קרובות תשובות בסגנון "גם אתה עשית לי", "גם אתה הרבצת לי קודם" או "גם אתה קיללת אותי". אליעד כהן מנתח את המשמעות האמיתית של התשובות האלה ואת הלגיטימיות שלהן במהלך מריבות ותקשורת בין - אישית.

מה באמת מסתתר מאחורי השאלה "למה פגעת בי"?

אליעד כהן מסביר שכאשר מישהו שואל אדם אחר "למה עשית לי את זה?", קיימות כמה הנחות סמויות בשאלה:
  • הוא מניח שאכן התרחשה פגיעה, למשל, "אתה צעקת עליי" או "אתה קיללת אותי".
  • הוא מניח שלפגוע באדם זה רע ושהצד השני מבין זאת.
  • הוא מניח שהצד הפוגע לא רוצה לגרום לו רע במכוון.
כלומר, השואל מניח שהפוגע לא מעוניין לפגוע בו, ולכן הוא מנסה להבין מדוע בכל זאת נעשתה הפגיעה. אדם ששואל "למה הרבצת לי?" בעצם מנסה להגיד: "אתה הרבצת לי וזו עובדה, אבל מאחר ואני מניח שאתה לא רוצה לפגוע בי, למה בכל זאת עשית את זה?"

אילו תשובות אפשריות קיימות לשאלה "למה פגעת בי"?

אליעד כהן מפרט שלוש תשובות הגיוניות אפשריות לשאלה מסוג זה:
  • "לא פגעתי בך" - הכחשה של עצם הפעולה.
  • "זה לא פוגע בך" - הטענה שהפעולה עצמה אינה מזיקה או פוגעת כפי שהשואל טוען.
  • "לא אכפת לי לפגוע בך" - הכרה בכך שהייתה פגיעה, אבל עם חוסר אכפתיות מוחלט כלפי הנפגע.
מה המשמעות האמיתית של "גם אתה עשית לי את זה"?

כאשר אדם משיב במריבה "גם אתה עשית לי", יש בכך קודם כל הודאה מפורשת שהוא אכן עשה את הפעולה שנחשב לפגיעה. ברגע שאדם אומר "גם אתה קיללת אותי", הוא למעשה מודה שהוא עצמו קילל, אך מוסיף לכך הצדקה כלשהי - התגובה שלו הייתה תגובת נגד למה שהשני עשה קודם.

אליעד כהן מסביר שיש שני הסברים מרכזיים למשפט מסוג זה:
  • הסבר ראשון:

    האדם יודע שהפעולה שעשה היא שלילית ופוגעת, אך בגלל שהצד השני פגע בו קודם, הוא מרגיש שזה לגיטימי לפגוע בחזרה. כלומר, מדובר כאן בנקמנות מודעת, שבה האדם מבין ומכיר בכך שהמעשה הוא פוגע, אבל הוא מצדיק אותו מתוך כעס או רצון "להחזיר".
  • הסבר שני:

    האדם חושב שאולי הפעולה אינה באמת שלילית. למשל, "הוא הרביץ לי קודם, אז כנראה שלהרביץ זה לא כל כך רע". האדם משתמש בהתנהגות הצד השני כהוכחה לכך שהפעולה אינה מזיקה. כלומר, הוא לא בהכרח מנסה לפגוע, אלא חושב בטעות שזה מעשה לגיטימי או לפחות פחות שלילי, מכיוון שגם השני עשה זאת.
אליעד נותן דוגמה ספציפית: ילד ששואלים אותו "למה הרבצת לו?" עונה "כי הוא הרביץ לי קודם". צריך להבין מה מסתתר מאחורי התשובה הזו: האם הילד באמת חושב שלהרביץ זה לא דבר רע כי הוכיחו לו את זה כשהרביצו לו, או שהוא מבין שלהרביץ זה דבר רע, אך בוחר לנקום ולהחזיר מכה במודע.

כיצד לזהות את הכוונה האמיתית בתירוצים מסוג זה?

אליעד כהן מציין שהדרך להבין את הכוונה האמיתית מאחורי הטיעון "גם אתה עשית לי" היא לשאול את עצמך או את הצד השני את השאלות הבאות באופן מפורש:
  • האם הפעולה נעשתה מתוך ההנחה שלצד השני לא אכפת שנעשה לו דבר דומה?
  • האם הפעולה נעשתה מתוך חוסר אכפתיות מוחלט לפגיעה בצד השני (נקמנות)?
  • האם הפעולה נעשתה כי הצד השני נתפס כמי שחושב שהפעולה אינה מזיקה?
ההבחנה הזאת מאפשרת להבין בצורה טובה יותר את הכוונה של האדם שמשתמש בטיעון הזה ולפתור מריבות בצורה יעילה יותר.

איך להשתמש בהבנה זו כדי לפתור ויכוחים ומריבות?

כדי לפתור ויכוחים ולהימנע ממריבות חוזרות, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של תקשורת ברורה, גלויה ומפורשת. במקום להשתמש בתירוצים כגון "גם אתה פגעת בי", יש לברר באופן ברור מול הצד השני:
  • מה הייתה הכוונה האמיתית שלך כשעשית את הפעולה?
  • האם אתה חושב שהפעולה שלך לא פוגעת, או שלא אכפת לך לפגוע?
  • איך אתה מפרש את המעשים של הצד השני ביחס למעשה שלך?
בירור ברור של הכוונות האמיתיות עשוי למנוע חיכוכים עתידיים ולאפשר הבנה עמוקה יותר בין הצדדים.
מי התחיל את המריבה? מי התחיל לריב? האם התירוץ מוצדק? איך להסביר את עצמך? למה אתה מתכוון? מי אשם במריבה? התנהגות לא לגיטימית במריבות, האם מוצדק לפגוע במישהו אחר? גם אתה כמוני, אתה יותר גרוע ממני, מריבות בין בני זוג, מריבות בין ילדים, מריבות משפחתיות, מריבות במשפחה, מריבות בזוגיות, מריבות של ילדים
להתווכח מריבות של ילדים הוא פגע בי למנוע לזהות משפחה זוג תירוצים למה אתה מריבות במשפחה מוחלטות איך לא להתווכח איך לפתור איך לפתור ויכוח אישית אתה התחלת את המריבה גישור גם אתה פגעת בי הוא הרביץ לי קודם הוא התחיל את המריבה הוא פגע בי הוא פגע בי קודם הצטדקות במריבות ויכוח ויכוחים לא להתווכח לגשר להתווכח למה הרבצת לו למה פגעת בי לפתור לפתור ויכוח לתרץ מאבק מגשר מריבה מריבות נקמה נקמנות נקמנות במריבות תירוץ תירוצים תירוצים במריבות תקשורת תקשורת בין אישית
טיפים לניהול שיחה, איך לשאול שאלה נכון? איך לקבל תשובה לשאלה שלך? איך להגיב כשמישהו נותן תשובות לא נכונות לשאלה שלך? איך לפקס מישהו בשיחה? איך למקד מישהו בשיחה? איך לגרום למישהו לענות לך תשובה עניינית לשאלה שלך? איך לגרום למישהו לא לענות לך תשובות טיפשיות לשאלה שלך? רטוריקה, איך להתווכח נכון? איך לנהל שיחה?
... עוד דוגמה, נניח ששואלים מישהו, למה הרבצת לחבר שלך. והילד עונה לדוגמה, כי הוא עשה לי פרצוף שלא אהבתי. ואז אם נחזור ונשאל אותו, אבל למה הרבצת לו, כי התשובה כמובן לא באמת מספקת מענה לשאלה, מה שכנראה יקרה, זה שהוא כנראה יחזור ויענה, כי הוא עשה לי פרצוף. וכנל, השאלה ... שאתה עדיין שואל את השאלה, למרות שהבנת את התשובה שלו. לדוגמה: למה הרבצת לחבר שלך?. תשובה: כי הוא עשה לי פרצוף. שאלה: אוקיי, אבל למה הרבצת לו?. תשובה: כי הוא עשה לי פרצוף. שאלת אימות: רגע, אתה אומר שהוא עשה לך פרצוף?. תשובה: כן. שאלה: אוקיי, אז אני מבין שהוא עשה לך פרצוף, אבל למה זה גרם לך להרביץ לו? למה הרבצת לו?. כאשר הלוגיקה כאן היא, שבעצם, המשיב משיב תשובה שהיא לא באמת עונה על השאלה. כי הסיבה שהוא מציג, לא מחייבת ולא מכריחה את ... ושאתה מצפה לתשובה אחרת, שונה מהתשובה הקודמת שהוא השיב לך. וניתן לעשות זאת במספר דרכים כגון: 1 - אוקיי, אז הוא עשה לך פרצוף, אבל למה הרבצת לו? . 2 - רגע, אתה אומר שהוא עשה לך פרצוף?. תשובה: כן, הוא עשה לי פרצוף. שאלה: אוקיי, אז הוא עשה לך פרצוף, אבל למה הרבצת לו?. 3 - באמת, הוא עשה לך פרצוף?. תשובה: כן, הוא עשה לי פרצוף. שאלה: איזה פרצוף הוא עשה לך? מה הרגשת לגבי זה? למה לדעתך הוא עשה לך פרצוף. תשובה: תשובה כלשהי. שאלה: אוקיי, אבל למה הרבצת לו?. 4 - אוקיי, אני מבין שהוא עשה לך פרצוף, אבל האם היית חייב להרביץ לו? האם אתה חושב שזה שהוא עשה לך פרצוף, זה מחייב את זה ...
אחריות אישית / לקחת אחריות - מהי המהות של לקיחת אחריות?
...כל זה נכון רק לגבי החיצוניות של הדבר. אך מצד המהות של הדבר, כל דבר קיים, גם אם אין לו הגדרה. וכל דבר ממשיך להיות קיים, גם בלי ששום דבר חיצוני יתמוך בקיומו. ומצד הפנימיות של הדברים, שום דבר לא תלוי בשום דבר. וכל דבר יש בו את השלמות. והמשמעות של זה היא, שלמרות שמבחינת הצרכים החיצוניים של האדם, האדם כן תלוי בגורמים אחרים, והאדם לא בהכרח יכול לקחת אחריות אישית מלאה על הכל. משום שהאדם תלוי בעוד דברים. אבל מצד המהות הפנימית של האדם, דהיינו, מצד האושר הפנימית...
אחריות אישית - לקחת אחריות אלוהית פנימית, במקום להסיר אחריות אנושית
...הם האדם עצמו, שהוא במקרה, גם המחוקק של הגזירה. והדרך של האדם להתחבר לכוח האלוהי שבו, שמפעיל את כל העולמות כולם, היא על ידי התבוננות אמיתית של האדם פנימה אל תוכו. שהאדם מחפש ומתבונן בתוכו, ומנסה להבין מיהו ומה הוא. ועל ידי ההתבוננות הפנימית הזאת של האדם, על ידי זה הוא זוכה לחזור בתשובה שלמה ולשוב להיות מי שהוא היה פעם, דהיינו, אלוהים, שזאת האחדות של המציאות, ואז נשלמים כל החסרונות כולם. ונסכם, על האדם לכפור לגמרי בקיומו של אלוהים חיצוני לו, או כוח...
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
חינוך ילדים, איך לחנך ילדים, הצבת גבולות לילדים, יחסי הורים וילדים, חינוך נכון, דוגמה אישית, נפרדות ואחדות אצל ילדים
...מתייחס גם למצב שבו ההורים לא בטוחים מה נכון לעשות. במקרה כזה, הוא אומר שהדבר החשוב ביותר הוא להיות כנים ולהודות שלא יודעים מה הדבר הנכון. הוא מדגיש שזה עדיף על פני שקרים או ניסיון לכפות דעה שבה ההורים עצמם לא בטוחים. לדבריו, כנות היא הדרך הטובה ביותר לחנך ולשמור על אמינות כלפי הילד. לסיכום, כיצד לחנך ילדים נכון? אליעד טוען שהחינוך הנכון והיעיל ביותר הוא ללמד את הילדים לחשוב ולהבין את המציאות מכל הזוויות האפשריות. גבולות חייבים להיות מוצבים, אך ההסבר...
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
מורים רוחניים, שרלטנים, מנהיג רוחני, שרלטנות, טעויות של מורה רוחני, להאמין במורה רוחני, מורה מואר, דוגמה אישית, מודל לחיקוי
...בו בצורה עיוורת, אלא לבדוק כל דבר בפני עצמו. אם אדם מחפש מישהו להאמין בו באופן מוחלט, הוא ייפגע כשהמורה יעשה משהו שנראה לא ראוי. אך אם אדם בא בגישה של האם יש כאן משהו ללמוד ממנו? הוא לא יתאכזב, כי כל מעשה של המורה יישקל לגופו, ללא קשר לדימוי הכללי של המורה. לדוגמה, אם המורה עשה משהו שלילי כמו פשע, תלמיד שרוצה רק להאמין יתאכזב מאוד, כי הוא לא יכול לתפוס איך המורה הרוחני שלו עשה דבר כזה. אבל תלמיד שמטרתו היא ללמוד ולחדש ידע לעצמו יגיד: האם אני יכול...
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות
...הזה קורה. וכאשר רוצים שאיזה דבר יקרה בעתיד. אז הדבר שבו תלוי, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא, הוא האחראי לכך, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא. ולקיחת אחריות, פירושה, שהאדם מזדהה עם הרעיון, שאומר, שהוא הסיבה לכך שהדבר קרה קורה יקרה. והסרת אחריות פירושה, שהאדם מזדהה עם האפשרות, שלא הוא הסיבה לכך שהדבר קורה. ויש גם לקיחת אחריות חלקית, שפירושה, שהאדם אחראי רק באופן חלקי בלבד, לדבר שקורה. דהיינו, שגם האדם הוא חלק מהסיבות לכך שהדבר קורה. אך לא רק האדם הוא...
גבולות, מחויבות אישית, מסגרות בחיים, הצבת גבולות, פחד להתחייב, להציב גבולות, פחד ממחויבות, חופש אישי, חוסר מוטיבציה
...גבולות, הדבר אינו אפשרי. ומי שינסה לא להציב לעצמו גבולות, הוא יאבד את כל המשמעות של הטוב והרע, וממילא הוא יאבד את כל המשמעות של החיים שלו וכולי. כך, שמצד אחד האדם כן רוצה להציב גבולות לעצמו. כי זה מה שמאפשר לו להמשיך להתנהל כאן בחיים שלו, עם משמעות לחיים שלו. אבל מצד שני, האדם יותר מכל שונא להציב לעצמו גבולות. כי הגבולות שהאדם מציב לעצמו, הם בעצם שוללים את חופש הבחירה האישית של האדם, בחוויה האישית שלו. וזאת הסיבה שהרבה אנשים יש להם פחד להתחייב, דווקא...
שלמות עצמית, שלמות אישית, שלמות פנימית, שלמות שאין שלמות אחריה, השלמות של רבי נחמן מברסלב, שלמות מוחלטת, הבנה בשלמות
שלמות עצמית, שלמות אישית, שלמות פנימית, שלמות שאין שלמות אחריה, השלמות של רבי נחמן מברסלב, שלמות מוחלטת, הבנה בשלמות
...שאדם יחקור יותר ויתעמק בכל נושא, הוא תמיד יגיע להבנה עמוקה יותר של חוסר הידיעה המוחלט, שהיא עצמה שלמות מוחלטת. מה הקשר בין שלמות מוחלטת להרגשה שאין משמעות? אליעד מבהיר כי במצב שבו האדם יודע באופן מוחלט שהוא לא יודע כלום, אין שום דבר שיכול להיות בעל משמעות עבורו. גם אם יספרו לו דברים, הוא לא יוכל להרגיש שום שינוי, משום שמבחינתו אין לו שום בסיס לשינוי. זהו מצב של וודאות מוחלטת שאין מעבר לו. מצד שני, האדם שכן יכול לקבל משמעות חדשה או מידע חדש עדיין...
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
שיפור עצמי, איך להתקדם בחיים, התפתחות עצמית, העצמה אישית, הדרך אל האושר, התקדמות בחיים, דרך רוחנית, התפתחות רוחנית, התפתחות אישית, התעוררות רוחנית, הארה רוחנית
...לסיים אף מסלול. האדם ממשיך להתלונן על התוצאות, אך בעצם הוא לא יכול לצפות לתוצאות כאשר הוא כל הזמן מדלג בין נושאים ולא בודק עד הסוף את האפשרויות שעומדות בפניו. איך אפשר לדעת איזו דרך תוביל לתוצאה? אליעד נותן דוגמה של תחושת רעב. כאשר אדם רעב, הוא יודע בדיוק לאן עליו ללכת: הוא הולך לכיוון המקרר או למקור אוכל אחר, ואינו הולך לכיוון הקיר או למקום אקראי. באותה צורה, גם בדרך הרוחנית, אם אדם מבין באמת מה הבעיה שלו, הוא ידע באיזה כיוון עליו ללכת ואילו פעולות...
מודעות רוחנית, התפתחות אישית, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, איך להיצמד לאמת, איך לקרוא אנשים, תת מודע, שלמות עצמית, שלמות רגשית, מאה אחוז, סובייקטיביות, אובייקטיביות
מודעות רוחנית, התפתחות אישית, מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, איך להיצמד לאמת, איך לקרוא אנשים, תת מודע, שלמות עצמית, שלמות רגשית, מאה אחוז, סובייקטיביות, אובייקטיביות
...אדם מתחיל לדייק בנוגע לתחושות שלו, הוא מתחיל לשים לב שגם תחושת האני היא תחושה סובייקטיבית ולא עובדה אובייקטיבית. אליעד אומר שכאשר אתם מתחילים לומר אני מרגיש ש..., אתם מבינים שתחושת האני אינה מוחלטת, ושגם היא נתונה לפרשנות. מתוך תהליך זה מתפתחת מודעות לכך שתחושת האני עשויה להיות אשליה. ברגע שמגיעים להבנה זו, נוצרת מודעות גבוהה יותר לגבי מהות העצמי והקיום בכלל, שהיא השלב הגבוה ביותר בהתפתחות האישית וברוחניות. מהי מטרת השיטה של אליעד בסופו של דבר? המטרה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ לי קודם, הוא פגע בי קודם, למה הרבצת לו? איך לא להתווכח? תקשורת בין אישית, איך לפתור ויכוח? גישור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה הרבצת לו?, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה הרבצת לו?, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל טוב, רטוריקה, ייעוץ פילוסופי בנושא למה הרבצת לו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע+ ב 0.7188 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 23:04:26 - wesi1