אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה הרבצת לו? ✔נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ לי קודם, הוא פגע בי קודם, למה הרבצת לו? איך לא להתווכח? תקשורת בין אישית, איך לפתור ויכוח? גישור
האם "גם אתה פגעת בי" הוא תירוץ לגיטימי במריבות?

כאשר אדם נמצא במריבה ושואל את הצד השני "למה עשית לי את זה?", למשל, "למה הרבצת לי?", או "למה פגעת בי?", הצד השני עונה לעיתים קרובות תשובות בסגנון "גם אתה עשית לי", "גם אתה הרבצת לי קודם" או "גם אתה קיללת אותי". אליעד כהן מנתח את המשמעות האמיתית של התשובות האלה ואת הלגיטימיות שלהן במהלך מריבות ותקשורת בין - אישית.

מה באמת מסתתר מאחורי השאלה "למה פגעת בי"?

אליעד כהן מסביר שכאשר מישהו שואל אדם אחר "למה עשית לי את זה?", קיימות כמה הנחות סמויות בשאלה:
  • הוא מניח שאכן התרחשה פגיעה, למשל, "אתה צעקת עליי" או "אתה קיללת אותי".
  • הוא מניח שלפגוע באדם זה רע ושהצד השני מבין זאת.
  • הוא מניח שהצד הפוגע לא רוצה לגרום לו רע במכוון.
כלומר, השואל מניח שהפוגע לא מעוניין לפגוע בו, ולכן הוא מנסה להבין מדוע בכל זאת נעשתה הפגיעה. אדם ששואל "למה הרבצת לי?" בעצם מנסה להגיד: "אתה הרבצת לי וזו עובדה, אבל מאחר ואני מניח שאתה לא רוצה לפגוע בי, למה בכל זאת עשית את זה?"

אילו תשובות אפשריות קיימות לשאלה "למה פגעת בי"?

אליעד כהן מפרט שלוש תשובות הגיוניות אפשריות לשאלה מסוג זה:
  • "לא פגעתי בך" - הכחשה של עצם הפעולה.
  • "זה לא פוגע בך" - הטענה שהפעולה עצמה אינה מזיקה או פוגעת כפי שהשואל טוען.
  • "לא אכפת לי לפגוע בך" - הכרה בכך שהייתה פגיעה, אבל עם חוסר אכפתיות מוחלט כלפי הנפגע.
מה המשמעות האמיתית של "גם אתה עשית לי את זה"?

כאשר אדם משיב במריבה "גם אתה עשית לי", יש בכך קודם כל הודאה מפורשת שהוא אכן עשה את הפעולה שנחשב לפגיעה. ברגע שאדם אומר "גם אתה קיללת אותי", הוא למעשה מודה שהוא עצמו קילל, אך מוסיף לכך הצדקה כלשהי - התגובה שלו הייתה תגובת נגד למה שהשני עשה קודם.

אליעד כהן מסביר שיש שני הסברים מרכזיים למשפט מסוג זה:
  • הסבר ראשון:

    האדם יודע שהפעולה שעשה היא שלילית ופוגעת, אך בגלל שהצד השני פגע בו קודם, הוא מרגיש שזה לגיטימי לפגוע בחזרה. כלומר, מדובר כאן בנקמנות מודעת, שבה האדם מבין ומכיר בכך שהמעשה הוא פוגע, אבל הוא מצדיק אותו מתוך כעס או רצון "להחזיר".
  • הסבר שני:

    האדם חושב שאולי הפעולה אינה באמת שלילית. למשל, "הוא הרביץ לי קודם, אז כנראה שלהרביץ זה לא כל כך רע". האדם משתמש בהתנהגות הצד השני כהוכחה לכך שהפעולה אינה מזיקה. כלומר, הוא לא בהכרח מנסה לפגוע, אלא חושב בטעות שזה מעשה לגיטימי או לפחות פחות שלילי, מכיוון שגם השני עשה זאת.
אליעד נותן דוגמה ספציפית: ילד ששואלים אותו "למה הרבצת לו?" עונה "כי הוא הרביץ לי קודם". צריך להבין מה מסתתר מאחורי התשובה הזו: האם הילד באמת חושב שלהרביץ זה לא דבר רע כי הוכיחו לו את זה כשהרביצו לו, או שהוא מבין שלהרביץ זה דבר רע, אך בוחר לנקום ולהחזיר מכה במודע.

כיצד לזהות את הכוונה האמיתית בתירוצים מסוג זה?

אליעד כהן מציין שהדרך להבין את הכוונה האמיתית מאחורי הטיעון "גם אתה עשית לי" היא לשאול את עצמך או את הצד השני את השאלות הבאות באופן מפורש:
  • האם הפעולה נעשתה מתוך ההנחה שלצד השני לא אכפת שנעשה לו דבר דומה?
  • האם הפעולה נעשתה מתוך חוסר אכפתיות מוחלט לפגיעה בצד השני (נקמנות)?
  • האם הפעולה נעשתה כי הצד השני נתפס כמי שחושב שהפעולה אינה מזיקה?
ההבחנה הזאת מאפשרת להבין בצורה טובה יותר את הכוונה של האדם שמשתמש בטיעון הזה ולפתור מריבות בצורה יעילה יותר.

איך להשתמש בהבנה זו כדי לפתור ויכוחים ומריבות?

כדי לפתור ויכוחים ולהימנע ממריבות חוזרות, אליעד כהן מדגיש את החשיבות של תקשורת ברורה, גלויה ומפורשת. במקום להשתמש בתירוצים כגון "גם אתה פגעת בי", יש לברר באופן ברור מול הצד השני:
  • מה הייתה הכוונה האמיתית שלך כשעשית את הפעולה?
  • האם אתה חושב שהפעולה שלך לא פוגעת, או שלא אכפת לך לפגוע?
  • איך אתה מפרש את המעשים של הצד השני ביחס למעשה שלך?
בירור ברור של הכוונות האמיתיות עשוי למנוע חיכוכים עתידיים ולאפשר הבנה עמוקה יותר בין הצדדים.
מי התחיל את המריבה? מי התחיל לריב? האם התירוץ מוצדק? איך להסביר את עצמך? למה אתה מתכוון? מי אשם במריבה? התנהגות לא לגיטימית במריבות, האם מוצדק לפגוע במישהו אחר? גם אתה כמוני, אתה יותר גרוע ממני, מריבות בין בני זוג, מריבות בין ילדים, מריבות משפחתיות, מריבות במשפחה, מריבות בזוגיות, מריבות של ילדים
איך להשתמש נוקם אתה יותר גרוע ממני הוכחה איך לשפר להרביץ צדיקים ילדים ילדה הסברים לתרץ איך לא להתווכח איך לפתור איך לפתור ויכוח אתה התחלת את המריבה גישור הוא הרביץ לי קודם הוא התחיל את המריבה הוא פגע בי הוא פגע בי קודם הצטדקות במריבות ויכוח ויכוחים לא להתווכח לגשר להתווכח למה הרבצת לו למה פגעת בי לפתור לפתור ויכוח לתרץ מאבק מגשר מי התחיל את המריבה מריבה מריבות נוקם נוקמת נקמה נקמנות נקמנות במריבות תירוץ תירוצים תירוצים במריבות תקשורת תקשורת בין אישית תקשורת בינאישית תקשורתיות
טיפים לניהול שיחה, איך לשאול שאלה נכון? איך לקבל תשובה לשאלה שלך? איך להגיב כשמישהו נותן תשובות לא נכונות לשאלה שלך? איך לפקס מישהו בשיחה? איך למקד מישהו בשיחה? איך לגרום למישהו לענות לך תשובה עניינית לשאלה שלך? איך לגרום למישהו לא לענות לך תשובות טיפשיות לשאלה שלך? רטוריקה, איך להתווכח נכון? איך לנהל שיחה?
... הרבצת לחבר שלך. והילד עונה לדוגמה, כי הוא עשה לי פרצוף שלא אהבתי. ואז אם נחזור ונשאל אותו, אבל למה הרבצת לו, כי התשובה כמובן לא באמת מספקת מענה ... שהבנת את התשובה שלו. לדוגמה: למה הרבצת לחבר שלך?. תשובה: כי הוא עשה לי פרצוף. שאלה: אוקיי, אבל למה הרבצת לו?. תשובה: כי הוא עשה לי פרצוף. שאלת ... לך פרצוף?. תשובה: כן. שאלה: אוקיי, אז אני מבין שהוא עשה לך פרצוף, אבל למה זה גרם לך להרביץ לו? למה הרבצת לו?. כאשר הלוגיקה כאן היא, שבעצם, ... הקודמת שהוא השיב לך. וניתן לעשות זאת במספר דרכים כגון: 1 - אוקיי, אז הוא עשה לך פרצוף, אבל למה הרבצת לו?. 2 - רגע, אתה אומר שהוא עשה לך פרצוף?. תשובה: כן, הוא עשה לי פרצוף. שאלה: אוקיי, אז הוא עשה לך פרצוף, אבל למה הרבצת לו?. 3 - באמת, הוא עשה לך פרצוף?. ... הוא עשה לך? מה הרגשת לגבי זה? למה לדעתך הוא עשה לך פרצוף. תשובה: תשובה כלשהי. שאלה: אוקיי, אבל למה הרבצת לו?. 4 - אוקיי, אני מבין שהוא עשה לך ...
בעיה חברתית, סכסוך במשפחה, דחייה חברתית, לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול
בעיה חברתית, סכסוך במשפחה, דחייה חברתית, לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול
... חברתית, סכסוך במשפחה, דחייה חברתית, לפתור סכסוכים, לא רוצה לדבר איתי, לבחור להרגיש רע, בעיה משפחתית, לגרום למישהו לדבר איתך, להיות מאושר באמת, לרצות לסבול איך ... תחושה שלילית בשיחה איתך. האדם לא נמנע משיחה כי הוא פשוט לא רוצה לדבר, אלא משום שלדבר איתך גורם לו להרגיש רע או לא נעים. כדי לפתור מצב כזה, הדבר הראשון שצריך להבין הוא מדוע השיחה איתך גורמת לו לתחושה שלילית. ישנן שתי צורות עיקריות שבהן האדם יכול לא לרצות לדבר איתך: הוא לא רוצה לדבר בכלל (לדוגמה, הוא לא מעוניין בתקשורת איתך). הוא לא רוצה לדבר איתך על נושא ספציפי. בשני המקרים הפתרון עובר דרך ההבנה מהי הסיבה האמיתית לסירוב לדבר. עליך ... פתרון אפשרי במובן זה. אך אם הסיבה היא אפשרית, כלומר, הוא מסוגל פיזית לדבר ומבין את השפה, עליך להבין מה בדיוק עושה לו רע בתקשורת איתך. מהו השורש העמוק לכך שאדם לא רוצה לדבר איתך? ברמה העמוקה ביותר, האדם לא רוצה לדבר איתך כי השיחה איתך גורמת לו להרגיש רע יותר מאשר טוב, או לחלופין, לא לדבר איתך מעניק לו תחושת שליטה, נקמה או סיפוק מסוים. לדוגמה, כאשר אדם כועס עליך, הוא לא רוצה לדבר איתך כי הוא מרגיש שזה עונש עבורך. בכך הוא מפגין שליטה על המצב, וכך הוא מרגיש טוב יותר מאשר אם היה מדבר איתך. אליעד מציע כמה דרכים לפתור את הסיטואציה הזו: אתה יכול להראות לאותו אדם שאתה מבין שהוא כועס ושאתה מוכן לדבר על כל נושא שהוא ירצה, ולא רק על הנושא ... שיסרבו לדבר איתך, ולחוות את זה כבחירה שלך במקום כמשהו שנכפה עליך. איך לגרום למישהו לדבר איתך? למה הוא לא רוצה לדבר איתי? איך לפתור סכסוכים במשפחה? דחייה חברתית במשפחה מה לעשות אם מישהו כועס עליך? איך להרגיש מאושר באמת? למה אנשים בוחרים לסבול? ...
השכל שיש בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
השכל שיש בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
... שיש בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר ... קטן, נראה משהו שיעורר זיכרון), הבעיה תחזור להציק לנו. על מנת לסגור באמת את העניין, עלינו להפוך אותו למחויב - לסגור אותו באופן מוחלט ללא אפשרות שייפתח שוב. כיצד ניתן לפתור את הבעיה של דלת שמרעישה? אליעד כהן מציע שתי אפשרויות לפתרון של הבעיה הזאת, גם בעולם המעשי וגם בעולם הפנימי: האפשרות הראשונה היא לסגור את הדלת באופן מוחלט, בצורה מחויבת, כך שלא תוכל לזוז עוד בכלל. מבחינה פנימית, פירוש הדבר לפתור את הספקות והפחדים באופן מוחלט, כך שלא יישאר שום דבר אפשרי שיכול לזוז או להרעיש בתוכנו. האפשרות ... למצב של שקט פנימי מוחלט. אך השקט הזה לא מגיע מבריחה מהבעיה או מהתעלמות ממנה, אלא מהבנה עמוקה של השכל שיש בכל דבר. אם אנחנו פותרים את הבעיה החיצונית בלבד (כמו הדלת) מבלי לפתור את הסיבה הפנימית, הרעש ימשיך. ולכן, בכל בעיה, עלינו לזהות את המשחק הפנימי בין מחויב לאפשרי, ולשאוף לפתור את הספק או הבעיה ברמה הפנימית והעמוקה ביותר, עד שלא יישאר שום דבר אפשרי שיזוז ויטריד. למה קשה ... הגנה או התנגדות. זהו מצב שרוב האנשים נמנעים ממנו, כי הוא דורש אומץ ופתיחות מוחלטת למציאות. אך בפועל, אין מנוס מהתמודדות עם הבעיה הפנימית עצמה - אחרת, כל ניסיון חיצוני לפתור אותה לא יצלח. כיצד ניתן להשתמש בדוגמה של הדלת להבנת בעיות נפשיות אחרות? הדוגמה של דלת נטרקת ...
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
איך לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים
... לנהל דיון? איך מנהלים דיון? מערכות יחסים, לברר הנחות יסוד, סיעור מוחות, ניהול קונפליקטים, לפתור קונפליקטים איך לנהל דיון אפקטיבי בלי ליפול למלכודות? אליעד כהן מסביר כיצד לנהל דיון בצורה יעילה שתוביל לתוצאות ברורות במקום להתעסק בוויכוחים חסרי משמעות. הוא מבהיר שהטעות הנפוצה בדיונים היא לקפוץ לתשובות ולנסות לפתור בעיות לפני שמגדירים אותן בבירור. לפי אליעד, רוב האנשים מתחילים לענות מיד על שאלות לפני שהם מבררים את ההנחות שעליהן מבוססות השאלות עצמן. ... נכנסים לדיונים עם רצון להשיג מטרה או פתרון אבל אינם בודקים קודם מה ההנחות שעליהן הם מתבססים. אנשים מרגישים דחיפות לפתור קונפליקט או לענות על שאלה, אך הם מתעלמים מהצורך להגדיר בצורה מדויקת את המטרה, את הבעיה ואת המושגים השונים שהם משתמשים בהם בדיון. ... להבטיח שהדיון אכן יהיה יעיל ויביא לתוצאות אמיתיות. כאשר אנשים פועלים כך, השיחה נעשית ברורה ופשוטה ולא מתפתחת לוויכוח חסר משמעות. אליעד מוסיף כי חשוב לבדוק האם בכלל אפשר להגדיר את המושגים. לעיתים אנשים משתמשים במילים מופשטות כמו אמיתי או שלמות בלי ... שלנו. כאשר אדם מוצא את עצמו בדיון חסר תכלית, כדאי שישאל את עצמו: איפה אני מנהל בתוך עצמי דיונים כאלו, בהם אני מנסה לפתור בעיה בלי שהגדרתי אותה היטב מראש? אנשים נוטים לחפש פתרונות מהירים לבעיות פנימיות, בלי להבין בכלל מה הם באמת מחפשים, מה הבעיה שלהם ומה הם ... יעילה? למה חשוב להגדיר מושגים בדיון? ניהול קונפליקטים במערכות יחסים מהו דיון חסר משמעות? איך מבררים הנחות יסוד? כיצד לפתור סכסוכים? ...
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2
... בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 2 איך לקבל החלטות נכונות במצבי לחץ? קבלת החלטות במצבי לחץ וניהול עובדים היא אתגר ... סמכויות שאינן שלו - כל אלו נחשבים דברים פחות חשובים אם הם לא מפריעים להשגת המטרה המרכזית. למה נוצרים קונפליקטים בעבודה וכיצד ניתן לפתור אותם? קונפליקטים בין עובדים נוצרים בעיקר כאשר כל עובד מחזיק בדעות או בתפיסות שונות לגבי מה שמחויב לו, או מה בסמכותו ומה לא. לדוגמה, עובד ... לו להבין שבעצם המטרה הסופית שלו היא לבצע את העבודה בצורה הכי טובה, ושההצלחה של המשימה הכוללת חשובה יותר מהעניינים האישיים או מריבים פנימיים. זה נכון גם ברמה האישית וגם ברמה הכללית של הארגון. כיצד להגביר את המוטיבציה של העובדים בצורה אפקטיבית? על מנת להגביר את ... מחויב ומה לא מחויב. במילים אחרות, צריך לבצע ניתוח מעמיק של המצב, לזהות את הסיבות ואת התוצאות האפשריות לכל החלטה. לדוגמה, כאשר יש ויכוח בין עובדים, אתה כמנהל צריך לבדוק לעומק למה הם רבים ומה בדיוק הסיבה לקונפליקט, ורק לאחר מכן להחליט איך לפתור את זה. היכולת לקבל החלטות בצורה מדויקת תלויה באימון יומיומי שבו אתה מנתח סיטואציות שונות ומנסה להבין את הגורמים האמיתיים לבעיות. כשאתה ... האישית של כל עובד. ככל שהניתוח שלך יהיה יסודי וממוקד יותר, כך תוכל לקבל החלטות נכונות יותר במצבי לחץ, קונפליקטים ואי - וודאות. איך לפתור בעיות בעבודה? קבלת החלטות תחת לחץ הנעת עובדים בצורה יעילה ניהול קונפליקטים בצוות כיצד לנהל עובדים באופן אפקטיבי? ...
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1
פתרון בעיות, קבלת החלטות במצבי לחץ, מודל לקבלת החלטות, ניהול עובדים, יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1
... יעוץ למנהלים, יכולות ניהול, איך לקבל החלטות? לפתור בעיות, פיתוח חשיבה, קבלת החלטות בתנאי אי וודאות, חלק 1 איך נכון לקבל החלטות כשיש כמה בעיות בו זמנית? כאשר מתמודדים עם מצב שבו יש כמה בעיות או משימות שדורשות פתרון בו ... או משימות, הוא צריך לזהות את החשובה ביותר ולהתחיל לפתור אותה. לכאורה, זאת השיטה האידיאלית, מכיוון שהיא מאפשרת להשיג את הטוב המקסימלי. לדוגמה, אם מתקשרים אליך מהבנק, מהעבודה ומעוד מקום, הגישה הזו אומרת לבדוק מהו הדבר הדחוף ... ממה שניתן לבצע בפועל (לדוגמה: אם צריך 28 שעות כדי לפתור את כל המשימות, אבל בפועל יש רק 20 שעות). במצב כזה, הוא אומר, ברמה הפנימית - רגשית, האדם יכול להקל על עצמו אם ישאל שאלות כמו האם בכלל משנה לי לפתור את כל המשימות? או מה יקרה אם לא אפתור אותן? שאלות כאלה מפחיתות את הלחץ הרגשי, אבל לא פותרות את הבעיה האמיתית ברמה הפרקטית החיצונית. איך נכון לפעול כשאין לך אפשרות ... לפתרון בעיות כשהזמן מוגבל: לבדוק מה הסיכוי שלך לפתור את הבעיה, לצד החשיבות שלה. לפעמים יש בעיה מאוד חשובה, אבל הסיכוי לפתור אותה קטן מאוד, ומנגד קיימות בעיות קטנות יותר שאולי הסיכוי לפתור אותן גבוה מאוד. למשל, אם יש לך משימה קריטית שתיקח המון זמן, וייתכן שתיכשל בה, אולי עדיף לפתור שלוש בעיות קטנות שבטוח תצליח לפתור, כי סך התועלת שתצבור יהיה גבוה יותר. מה החשיבות של מהירות ויכולת חשיבה בקבלת החלטות? אליעד מדגיש שני גורמים חשובים מאוד לקבלת החלטות נכונות במצבי לחץ: מהירות חשיבה ... לו כלים מוכנים מראש במחשבה. האם תמיד קיימת דרך לפתור בעיות? אליעד מסביר גם שלפעמים אין פתרון מוחלט. לדוגמה, אם אדם תקוע במדבר בלי מים, אין לו באמת מה לעשות ברמה הפרקטית. עם זאת, ברמה התודעתית הוא יכול להתמודד על ידי זה ... ניהול זמן אפקטיבי איך להתמודד עם לחץ בעבודה? שיטות לפתור בעיות במהירות פיתוח יכולות חשיבה מה לעשות כשאין פתרון מוחלט? ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה ... קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ולצאת ממנו באמצעות שחזור תהליך או אירועים. אליעד דיבר על ההיגיון העומד מאחורי ...
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
מודעות לבעיה, פתרון בעיות, שורש הבעיה, זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה
... זיהוי שורש הבעיה, הבנת הבעיה, פתרון הבעיה, לצאת מבעיה, לפתור בעיה האם מודעות לשורש הבעיה באמת פותרת אותה? הרצאה זו של אליעד כהן מתמקדת בשאלה חשובה: האם מספיק שנדע את שורש הבעיה כדי לפתור אותה? ישנה תפיסה נפוצה שאומרת שכאשר אדם מזהה את שורש הבעיה שלו, הוא כבר נמצא בחצי הדרך לפתרון, או אפילו יותר מזה - שאם אדם יודע בדיוק מהי ... עדיין השורש העמוק ביותר. האם זיהוי שורש הבעיה מספיק כדי לפתור אותה בפועל? אליעד משתמש בדוגמה ברורה נוספת שממחישה את הטעות הזאת: אם מישהו מגלה שיש לו פנצר ברכב, האם עצם הגילוי יתקן את הפנצר? כמובן שלא. לדעת מה הבעיה אינו מספיק כדי לפתור אותה באופן מעשי. כלומר, גילוי והבנה הם רק שלבים ראשונים, הכרחיים אמנם, אך הם אינם השלב האחרון או היחיד בתהליך פתרון הבעיה. מהו באמת השורש ... עצם הזיהוי שהבעיה קיימת לא ישנה דבר. אליעד מדגיש שכדי לפתור בעיות בצורה מלאה ויסודית, צריך להגיע עד לשורש העמוק ביותר של הפרשנות - להבין מדוע אנחנו מפרשים דברים בצורה מסוימת ולא אחרת. רק כשמבינים שהפרשנות שלנו אינה מחויבת, ויכולה להשתנות, אנו באמת יכולים לפתור את הבעיה לחלוטין. מדוע הבעיה לא נפתרת רק מהגילוי של השורש? אליעד מסביר שהבעיה לא נפתרת מעצמה ברגע הגילוי, כי הגילוי עצמו הוא רק מודעות ... ביותר של הפרשנות שלו ולבחון אותן מחדש באופן יסודי. איך לפתור בעיות מהשורש? האם מודעות לבעיה פותרת אותה? איך לזהות את השורש האמיתי של בעיה? מדוע בעיה לא נפתרת מעצמה? איך לשנות פרשנויות שליליות? האם הבנת ...
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד
לפתור בעיה בשורשה, שורש הבעיות, לטפל בבעיות מהשורש, טיפול שורשי בבעיות, האם יש בעיה? הנחות היסוד של השאלה, שאלות שבאות מהחלל הפנוי, שאלות ללא תשובה, לבדוק הנחות יסוד איך פותרים בעיות מהשורש? כדי לפתור בעיה בשורשה, אומר אליעד כהן, צריך קודם כל לבדוק לעומק את הנחות היסוד של השאלה עצמה. כשאדם אומר שיש לו בעיה והוא לא מצליח לפתור אותה מהשורש, עליו לבדוק קודם כל את ההנחות הבסיסיות שעליהן נשענת השאלה שלו. כלומר, לפני ... עם בעיות שחוזרות על עצמן? כשאדם טוען שיש לו בעיות שחוזרות שוב ושוב, אליעד מציע לבדוק לעומק מדוע הוא לא מצליח לפתור אותן בשורשן. הסיבה לכך היא, לדבריו, שהאדם לא באמת פתר את הבעיה בשורש. בעיה אמיתית שנפתרה ... הוא רק פתרון שטחי, או שהבעיה בכלל אינה קיימת מלכתחילה. אליעד מציע אפשרות נוספת: יכול להיות שהאדם לא באמת מעוניין לפתור את הבעיה, אלא רק נדמה לו שהוא רוצה. ייתכן שהוא נהנה מהמצב, או שיש לו רווח סמוי מכך שהבעיה חוזרת שוב ושוב. במצב כזה, האדם למעשה לא מתמודד עם הבעיה באמת, אלא רק מייצר אשליה שהוא מנסה לפתור אותה. האם יש שאלות שאין להן תשובה? אליעד כהן מסביר שיש שני סוגי שאלות: שאלות שיש להן תשובה ... שאלות. הוא אומר שיש שאלות שלעולם לא תהיה להן תשובה, כי הן עצמן מבוססות על סתירות לוגיות ופרדוקסים פנימיים. הדרך לפתור אותן באמת, היא להבין שאין בהן שאלה מלכתחילה. ברגע שהאדם מבין שהשאלה עצמה סותרת את עצמה, ... ולכן גם אין באמת בעיה. איך יוצאים ממעגל אינסופי של בעיות? אליעד כהן מדגיש שיש בעיות יומיומיות פשוטות, שניתן לפתור אותן בקלות: כמו שאדם צמא פותר את הבעיה בשתיית מים, או שקר לו אז הוא מתכסה. לעומת זאת, יש ... לנקודת ההתחלה. במקרים כאלה, אליעד מציע לבדוק לעומק את הנחות היסוד של הבעיה עצמה. כשאדם שואל למה אני לא מצליח לפתור את הבעיה בשורשה?, הוא מניח שיש הבדל מהותי בין יש בעיה לאין בעיה, בין יש פתרון לאין פתרון. אם האדם יבדוק לעומק את ההנחות האלו, הוא יוכל לגלות שהן עצמן אינן נכונות, ולכן לא קיימת כלל בעיה. כדי לפתור בעיות בשורשן באמת, האדם חייב להיות פתוח לשאול שאלות חדשות ולבדוק את עצמו בכל פעם מחדש. ... להיות מוכן לספק בהכל, ולהגיע למקום שבו אין בכלל הבדל בין שאלה לתשובה. אז מתברר שהבעיה עצמה לא היתה קיימת מעולם. איך לפתור בעיה מהשורש? האם באמת יש בעיה? הנחות יסוד של שאלות שאלות ללא תשובה למה בעיות חוזרות שוב ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נקמנות במריבות, למה פגעת בי? גם אתה פגעת בי, הצטדקות במריבות, תירוצים במריבות, הוא התחיל את המריבה, אתה התחלת את המריבה, הוא הרביץ לי קודם, הוא פגע בי קודם, למה הרבצת לו? איך לא להתווכח? תקשורת בין אישית, איך לפתור ויכוח? גישור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה הרבצת לו?, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה הרבצת לו?, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, אימון אישי לילדים נוער והורים, אימון אישי לנוער בתחום למה הרבצת לו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 16_07_2025 השעה 23:36:00 - wesi1