... להרגשה של סבל מתמיד. כדי להתמודד עם זה, אנשים מנסים להבין את המציאות דרך השכל, והם מגיעים למסקנה שאולי
אין פתרון, כלומר, שאין אפשרות להגיע לאושר מוחלט. אבל אליעד מסביר שזו לא נחמה שלמה, כי האדם לא יכול להיות בטוח לגמרי
שאין פתרון. תמיד יישאר ספק קטן בתוך השכל, ותמיד תהיה אפשרות שאולי יש פתרון שעדיין לא חשבתי עליו. אליעד מביא את הדוגמה הבאה כדי להמחיש זאת: אם מישהו יודע שהוא חייב למות, זה עדיין ... כמו שאי אפשר להכניס מטר לתוך סנטימטר - דבר שהוא מוחלט לגמרי ואין לגביו ספק. לכן, גם אם אדם משתכנע
שאין פתרון שכלי לאושר המוחלט, זה לא מספק אותו לגמרי, כי עדיין יש מקום בתודעה שאומר ואולי בכל זאת יש פתרון מחוץ לשכל שאני לא מכיר. מה הקשר בין אושר יחסי לאושר מוחלט? אליעד מבדיל ... למה זה לא ייתן לך לב שלם כי המוח יגיד ואולי יש פתרון ואני לא יודע תמיד כי המוח לא יכול להשתכנע במאה אחוז
שאין פתרון כי הוא לא בטוח במאה אחוז שהוא צודק. למשל למה הדבר דומה אתה זוכר את הנושא של
האין תשובה אין שאלה יפה, יש את ההוא שהבין
שאין תשובה ואז הוא אמר טוב אז
אין תשובה אז אין שאלה כי
אין תשובה אבל זה לא נכון כי
אין תשובה זה
אין תשובה ואין שאלה זה אין שאלה שניהם שונים נגיד למה, למה, למה
אין תשובה אבל זה לא אומר שאין שאלה יש שאלה ויש תשובה. זאת אומר בהקשר ההוא להגיד למה, למה, למה
אין תשובה זה כאילו להגיד יש תמיד חיסרון אבל זה שתמיד יש חיסרון זה לא הופך את זה לאין חיסרון יש תמיד חיסרון, אתה בעצם אומר לה תראי תביני
שאין תשובה כאילו זה כמו תביני שלמה, למה, למה לא מוביל אותך לשום מקום ואז תפסיקי לחפש כי
אין תשובה אבל זה לא נכון כאילו זה נכון הרבה אנשים גם מורים רוחניים גם מלמדים את זה תראה
שאין תשובה ואז לא תחפש אבל זה לא באמת נכון כי בלב שלך המוח אומר ואולי יש איזושהי פרצה אולי יש משהו וגם אם המוח יוכיח
שאין תשובה עדיין המוח לא יכול להיות בטוח שהוא צודק ולכן תמיד המוח יגיד אולי יש עוד איזה קומבינה למרות שיש ומי שמחפש את התשובה למרות
שאין תשובה הוא רואה שאין שאלה. זה לא בגלל
שאין תשובה אין שאלה מי שהגיע
לאין תשובה ובכל זאת יחפש תשובה אז הוא יראה שאין שאלה אם יהיה חשוב לך למצוא תשובה למרות
שאין תשובה אז את תטיל ספק בשאלה ואז לא תהיה שאלה אבל זה לא
אין תשובה זה אין שאלה. מה שאני מסביר פרקטית בנושא שלך זה שלהגיד תמיד יש חיסרון זה נכון ביומיום בסופו של דבר אחד הדברים שינחמו אותך יהיה ההבנה שתמיד יש חיסרון אבל זאת לא נחמה בלב ... פעם מה שהוא אומר זה נכון בפרקטי זה די נכון אבל אם את רוצה בלב שלם אז לב שלם אי אפשר להגיד ללב שלם תבין
שאין פתרון אז בלב שלם תקבל את זה איך אני אקבל את זה כאילו זה כמו להגיד למישהו תקבל את זה שאתה מת כי אתה חייב למות למה שאני אקבל את זה אני הבנתי שאני חייב למות אבל לא מקבל את זה ... להטיל ספק ולהגיד אולי אני ספציפית לא אמות ולכן הוא לא רוצה למות לעומת זאת במקרה הזה שלו מצד השכל מחויב
שאין תשובה ואולי אם מצד השכל מחויב
שאין תשובה אולי זה כן יכול להכריח את הבן אדם לקבל את המצב. מי הבין מה אני מבין אתה הבנת אותי תראו אני נתתי דוגמה הוא אמר או נאמר מתישהו שאם אתה תבין
שאין תשובה לא תהיה לך שאלה ואני נתתי דוגמה לכך שזה לא נכון, אמרתי הנה בן אדם מבין שהוא אף פעם לא יכול לא למות והוא עדיין לא רוצה למות ואז ניסיתי להפריך את זה כבר אוטומטית כבר בא לי ... לו נדפקת כאילו הוא לא יכול לקבל את זה. אליעד: אבל הוא לא אמר את זה הוא אמר שאם אתה תהיה בטוח במאה אחוז
שאין פתרון זה יגרום למוח שלך להפסיק לחפש פתרון אבל מה הבעיה שקודם כל זה נכון ומצד שני אתה לא יכול להיות בטוח במאה אחוז כי השכל לא יכול להיות בטוח שהוא צודק. ש: גם יש לך רשימו אתה ... מה שהוא אומר שזה נכון מהיבט מסוים. ש: אני מבינה את מה שהוא אומר. אליעד: אבל את לא היית בטוחה במאה אחוז
שאין פתרון. ש: כי השכל שלי אמר יכול להיות שכן יש פתרון אולי בגלל זה לא הייתי מוכנה לקבל את זה. אליעד: השכל שלך אמר שאולי יש פתרון כי לא השתמשת בו מספיק אם היית משתמשת בשכל שלך מספיק היית רואה
שאין פתרון , השכל שלך לא היה אומר אולי
אין פתרון כי הוא היה מבין
שאין פתרון. רגע אתם הבנתם זה שכשהשכל שלך אמר לך