... שהלימודים מאוד קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, האם זאת אכן האמת כל האמת ואך ורק האמת? האם באמת הלימודים קשים? מי אמר שהם קשים? כמה הם קשים? האם אם רק קשים? האם הם קשים גם בהתחלה וגם אחרי ההתחלה? ... כמו שנראה לי? ונניח שהם יהיו קשים, האם זה מחייב את זה שאכשל בלימודים? האם אין אפשרות שאתמודד עם הלימודים הקשים? ונניח שאכשל בלימודים, בגלל שהם קשים. אז מה? מה רע להיכשל? ואולי יותר טוב שהלימודים קשים? האם זה שהלימודים קשים זה רק רע, אולי יש בזה גם משהו טוב? שאלה 2 - האם זה שאני חושב שהלימודים מאוד קשים ... קשים ואני לא רוצה להיכשל בלימודים, אולי דווקא בגלל זה, אני לא אפחד להיכשל בלימודים? כגון שאלמד להתמודד עם לימודים קשים / אלמד להתמודד עם אתגרים / אלמד להתמודד עם קשיים / אלמד לא לפחד מקשיים? שאלה 3 - האם ...
...אחר אושר רגעי. הוא מדגיש שאם אדם היה רואה באותה שנייה את החיסרון של כל פעולה, הוא כנראה לא היה מבצע פעולות כלל. אולם, אנשים לא חיים כך כי הם מאמינים שהתועלת היחסית שהם מפיקים עולה על החיסרון הזמני. האם אושר אמיתי אפשרי ללא מרדף? אליעד מסביר על שלושה מצבים אפשריים: הנפרדות, שבה קיימים טוב ורע, ויש מרדף מתמיד אחרי חוויות טובות. אחדות שקרית, שבה האדם מאמין שהכל אחד ואין טעם לעשות דבר. אחדות אמיתית, שבה האדם רואה בו - זמנית שאין הבדל בין טוב לרע ובכל זאת משתתף במשחק. האחדות האמיתית, לדברי אליעד, היא...
...עלול להוביל להזנחה של משימות חשובות. אם נסכם את זה: כל משימה שצריך לטפל בה צריכה להופיע כרשומה פעילה במערכת. מהו העקרון של לא להשאיר משימות פתוחות שלא צריכות להיות פתוחות? העקרון השני, שמאזן את העקרון הראשון, הוא לא להשאיר משימות פתוחות אחרי שסיימנו אותן. הרבה פעמים קורה שנשארת משימה ברשימה שלא צריכה להיות פתוחה, כי למעשה כבר סיימנו אותה. כשזה קורה, המשימה פשוט מפריעה ברשימה של המשימות שצריכות טיפול. זה לא כזה נורא על פניו, אבל האמת היא שזה יכול להוות נזק לא קטן. הסיבה לכך היא שהמוח שלנו כל הזמן...
...הרצון הזה לא בהכרח בשליטתנו. הוא מציין שזו לא בעיה שמישהו אחר יכול לפתור עבורנו, אלא יש להכיר בקיומם של שני כוחות או מחשבות מנוגדות. הוא טוען כי אין פתרון קל, אלא עלינו להיות מודעים לשני הצדדים של המציאות, ולפעמים אף לא להסכים על אף אחד מהם באופן מוחלט. האם יש בחירה חופשית או לא? חלק מהשיחה היה עוסק בשאלת הבחירה החופשית. אליעד הציג את הבעיה של חופש הרצון מול המציאות שבה אנו פועלים. מצד אחד, אנו חושבים שיש לנו רצון חופשי, אך מצד שני, יש את ההבנה כי הרבה פעמים אנחנו פועלים מתוך דחפים או מחשבות שמנוגדים...
...שהכל קורה עכשיו ואין הפרדה בין אירועים. אליעד מסביר לה שהדרך בה ניסחה את שאלתה מלכתחילה הייתה לא נכונה, כי היא הציגה זאת כסיפור אישי (אני חובה כך וכך), במקום להתמקד באופן ישיר וברור בשאלה עצמה (למה אתה אומר שהכל קורה עכשיו?). הוא טוען שהניסוח הלא מדויק של השאלה, וההתמקדות בחוויה האישית, מעידים שהשואלת אינה מרוכזת מספיק בניסיון להבין את התשובה, ולכן גם ההסבר קשה לה להבנה. כיצד ניסוח מדויק של שאלה מוביל להבנה טובה יותר? אליעד מדגיש שניסוח מדויק ובהיר של שאלות הוא קריטי להבנת התשובות. אם השאלה מנוסחת...
...מוחלטת. שכדי למצוא אותה, לשם כך צריך להפסיק לחפש דבר מוגדר כלשהו, שאפשר לאהוב אותו בגלל היתרונות היחסיים שלו. אלא, צריך להתחיל לנסות לאהוב כל דבר, כולל החסרונות שלו. ומנקודת המבט הזו שביארתי לעיל, אהבה יחסית ואהבה מוחלטת, הן אהבות מנוגדות אחת לשנייה. כי הרצון של האדם להשיג אהבה מוחלטת, מרחיק את האדם מלמצוא אהבה יחסית, והרצון של האדם למצוא אהבה יחסית, מרחיק את האדם מלמצוא אהבה מוחלטת. אבל, יש גם עוד נקודת מבט הפוכה, שממנה ניתן לראות, שאהבה יחסית ואהבה מוחלטת, אלו שתי אהבות משלימות - שהן משלימות אחת...
...שונות בהתאם למצב הרוח, לסיטואציה ולרקע האישי של כל אחד. הוא נותן דוגמה כיצד אנשים יכולים לבחור צלילים או מוזיקה כשתוך כדי הם מנסים להשפיע על רגשותיהם, כמו בחירת שיר שגורם להם להרגיש שמח או עצוב. בהקשר של הצלילים, הוא עוסק גם בעקרונות הפיזיקליים של הצלילים, וכולל את המושג של קודים - כלומר, איך הצלילים עצמם עשויים להעביר מסר או ליצור תגובה ספציפית אצל אנשים. הוא מסביר כיצד לעיתים כל צליל משדר קוד מסוים שמובן לאנשים באופן אינסטינקטיבי, ומדובר בניסיון להתאים את הצליל למטרה הרצויה. לסיום, אליעד מציין...
...האמת אינה יורדת או עולה בערך, ואינה מצריכה שום בירוקרטיה או הלוואות. ידיעת האמת פירושה לנסות להבין מדוע המציאות היא כפי שהיא. רק הבנה פנימית של המציאות מביאה לאושר אמיתי, יציבות נפשית, ולתחושת ביטחון פנימית שלא תלויה בשום גורם חיצוני. מה המשמעות של העולם הזה מטעה את האדם? אליעד מזכיר את דברי רבי נחמן: אל תתנו לעולם להטעות אתכם. הכוונה היא שהאדם לא צריך להתבלבל ולהאמין שהאושר שלו תלוי בדברים חיצוניים כמו דירה, כסף, בריאות וכדומה. האדם חייב להבין שהכל תלוי אך ורק בגישה שלו ובתפיסת המציאות שלו. אם...
...האדם יכול לבחור ליהנות או לא ליהנות מתוך התודעה שלו, ולא מתוך תלות בחומר מסוים. זה מאפשר לו לא להיות משועבד לצרכים חיצוניים, כי מקור ההנאה שלו הופך להיות פנימי ולא חיצוני. איך מתמודדים עם הפחד מאובדן ההנאה? הפחד שההנאה תיעלם אם האדם יפסיק להאמין שהיא קיימת באופן חיצוני, יכול למנוע ממנו להכיר את האמת. אבל אליעד טוען שזה בדיוק האתגר: להבין שההנאה הפנימית לא באמת תלויה בגורם חיצוני. הוא נותן דוגמה פשוטה לכך - אדם שנהנה מדבר כלשהו, כמו ממתק או מאכל אהוב, פוחד שאם יתבונן בכך לעומק ויבין שזה רק תפיסה...
...שלמות. כלומר, יש באדם חיסרון, והוא מתמכר לדבר מסוים מתוך אמונה שזה הדבר הכי קרוב שיכול למלא את החיסרון שלו. לדוגמה, אם אדם מתמכר לכסף, הסיבה לכך היא שבעומק הוא מחפש את תחושת הביטחון והמילוי של כל הרצונות האפשריים. הוא מאמין שכסף יכול להביא לו תחושת מילוי מוחלטת של הרצונות שלו, ולכן הוא מתמכר אליו. אליעד מדגיש כי בכל התמכרות האדם רואה את הדבר שאליו הוא מתמכר כתחליף לתחושת שלמות מוחלטת. כל אדם רוצה לחוות מצב שבו אין לו חסרונות כלל. אך כיוון שלאדם קשה או בלתי אפשרי להשיג שלמות אמיתית, הוא בוחר בתחליף...
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים
- הספר על: לימודים קשים, מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
- הספר על: לימודים קשים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
שקט נפשי אמיתי
- הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...
האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, אימון אישי ועסקי, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושא לימודים קשים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331