אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
איך לשכנע לקוח באמצעות מהות וצורה?

כדי להצליח בשכנוע ומכירות, אליעד כהן מסביר על מבנה מהות וצורה. המהות היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. חשוב להבחין ביניהן כדי לדעת כיצד נכון לשכנע לקוח.

לדוגמה, כאשר אדם רוצה לקנות רהיטים חדשים, הרהיטים הם הצורה שמבטאת מהות של רצון לארח אנשים. אך גם הרצון לארח הוא צורה של רצון עמוק יותר, למשל הרצון שיהיו לו חברים, שגם הוא עצמו צורה של הרצון שיהיה לו יותר מעניין.

מדוע חשוב לדבר בשפת המושגים של הלקוח?

כאשר מוכרים מוצר, קריטי להתמקד במהות של המוצר, לא רק בצורת ההצגה הטכנית שלו. אליעד נותן דוגמה של לקוח שקונה טלוויזיה. המוכר יכול לתאר את הטלוויזיה במושגים טכניים כמו "רזולוציה" ו"מהירות רענון", אך לקוח פשוט לא תמיד מבין את המושגים הללו. מוכרים נוטים לדבר בשפתם המקצועית, וכך המכירה נופלת למרות שהמוצר טוב ומתאים ללקוח.

לדוגמה, אם מישהו בא לקנות ביטוח, הוא חושב על כך שיקבל כסף במקרה של בעיה. המוכר לעומתו חושב במונחים של "פרמיה", "כיסוי", מושגים שהקונה לא מכיר. אם המוכר היה מדבר בשפת המהות של הלקוח (מה יקרה אם תהיה בעיה, תקבל כסף), העסקה הייתה מתבצעת בקלות.

כדי למכור בצורה יעילה, על המוכר לשאול את עצמו מהי המהות של המוצר או השירות, ולהסביר זאת בשפה פשוטה וברורה, כאילו הוא מסביר לילד בן 5. אם הלקוח הוא כדורגלן, במקום להגיד "הטלוויזיה היא בעלת מהירות אלף הרץ", המוכר יכול לומר "הטלוויזיה מהירה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם". כך הוא מחבר את המהות למושגים מוכרים של הלקוח.

מתי דווקא נכון להשתמש במושגים לא מוכרים בשכנוע?

אליעד מדגים מקרים בהם דווקא שימוש במושגים לא מוכרים מועיל. למשל במסעדות יוקרה, לוקחים פירה וקוראים לו "קרם תפוחי אדמה". השימוש במושג המוכר פחות, מעניק תחושת ייחוד ותחכום.

גם בעולם הדתי והמיסטי, אחת הסיבות למשיכה היא מושגים לא ברורים. אנשים חושבים שיש שם עומק וקדושה, כי הם לא מבינים את המשמעות. ספרים כמו הזוהר נחשבים לקדושים ומורכבים, בעיקר בגלל שהטקסט לא ברור ופשוט.

אך שימוש מוגזם במושגים לא מוכרים יכול ליצור תחושה לא נוחה אצל הלקוח, תחושה שהוא לא מבין את המוצר ולכן יירתע ממנו. אליעד מדגים איך אפשר להשתמש במושגים לא מובנים גם כדי להרחיק מישהו. לדוגמה, אם מישהו שואל אם הוא יכול להצטרף לטיול, אפשר להסביר לו על הטיול במושגים שהוא לא מכיר, וכך הוא ירגיש לא בנוח ויעדיף לוותר על ההשתתפות.

איך עובד שכנוע עצמי באמצעות מהות וצורה?

אליעד מסביר את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה להפסיק לעשן, עדיף לו להתמקד במהות של הרצון, כלומר, להיות בריא, ולא לומר לעצמו רק "אני לא רוצה לעשן סיגריה". כשאדם מתמקד במהות הרצון האמיתי ("אני רוצה להיות בריא"), יהיה לו קל יותר...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של שכנוע ומכירות והטיפ הולך ככה בעיקרון בכל דבר בחיים יש מבנה שנקרא מהות וצורה, אוקי יש מהות שזה הדבר המהותי של הסיפור וצורה זה בעצם הדרך שבה מציגים את המהות. עכשיו מה זה אומר לדוגמה נגיד בן אדם יש לו רצון שיהיה לו איך לארח אנשים בבית נניח ואז הוא הולך והוא קונה לעצמו נגיד רהיטים חדשים, עכשיו כשהוא הולך לקנות את הרהיטים הקנייה של הרהיטים היא צורה שבה בא לידי ביטוי המהות שהוא רוצה שתהיה לו אפשרות לארח אצלו אנשים בבית.

עכשיו גם זה שהוא רוצה לארח אצלו אנשים בבית גם זה רק צורה של רצון אחר כי אם נשאל אותו למה אתה רוצה לארח אנשים בבית אז הוא יגיד כי אני רוצה שיהיה לי נגיד חברים נניח ואז בעצם זה אומר שזה שהוא רוצה שתהיה לו אפשרות לארח אנשים בבית זאת צורה של הרצון שלו המהותי יותר הפנימי יותר שהוא בעצם רוצה נגיד שיהיו לו חברים, אם נשאל אותו ולמה אתה רוצה חברים בעצם נגלה שזאת צורה של זה שהוא רוצה שיהיה לו יותר מעניין וזאת צורה של משהו אחר וכו'.

עכשיו איך זה מתחבר לנושא של שכנוע ומכירות? אז הנושא הוא כדלקמן כאשר מוכרים לבן אדם מוצר, באים למכור לבן אדם מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש פה מהות וצורה, מה זאת אומרת מהות וצורה? הבן אדם בראש שלו יושבת לו מחשבה "אני רוצה לקנות טלוויזיה" עכשיו המוכר בחנות של הטלוויזיות יכול להיות שכשהוא חושב על טלוויזיה הוא לא חושב במונחים פשוטים בשפה פשוטה של הבן אדם שמולו.

דהיינו, יכול להיות שהבן אדם שמוכר את הטלוויזיה הוא חושב על הטלוויזיה במונחים טכניים כגון רזולוציה מהירות, כל מיני דברים כאלה לאו דווקא מושגים הספציפיים האלה אבל כל מיני שהבן אדם הפשוט לא בהכרח מבין אותם. מה אני מתכוון לומר? שהרבה פעמים מוכר בא למכור מוצר והוא מנסה למכור ללקוח את המוצר והוא מתאר ללקוח את המוצר כפי מה שהוא המוכר רואה את המוצר אבל לא תמיד הצורה שבה המוכר רואה את המוצר לא תמיד זה בה הצורה שהלקוח רואה את המוצר כי הרבה מאוד פעמים המוכר מוכר ללקוח את המוצר בצורה טכנית עם כל מיני מושגים טכניים שהם לקוחים מעולמו של המוכר ולא מעולמו של הקונה.

אוקי הרבה פעמים בן אדם בא לחנות לקנות איזה מוצר לקנות איזה שירות, כל מיני אפשרויות והמוכר הוא בא לספר על המוצר אבל כשהוא בא לספר על המוצר הוא מספר על המוצר מנקודת המבט שלו כמוכר ואז הוא מתחיל לתאר את המוצר בכל מיני מונחים טכניים וכל מיני הגדרות טכניות וכל מיני דברים שהקונה לא בהכרח מבין את זה וזה גם לא בהכרח מעניין את הקונה וגם לא בהכרח הקונה צריך את זה ונניח שהוא צריך את זה אבל לא בהכרח שהוא מבין את זה לא בהכרח שהוא מבין את המושגים האלה. אוקי ולכן הרבה פעמים מכירה נופלת, הרבה פעמים מכירה לא מצליחה בגלל שהמוכר ניסה למכור את המוצר והמוצר טוב והמוצר מתאים ללקוח והכל בסדר, והמוכר אפילו תיאר את המוצר בצורה מדויקת אבל הוא תיאר את המוצר בצורה מדויקת בעולם המושגים שלו כמוכר ולא בעולם המושגים של הקונה.

אוקי מה זה אומר בפרקטיקה? ואני רק אחדד את זה עוד פעם כי בדרך כלל הרבה מאוד פעמים קבוצה של אנשים שמוכרים מוצר מסוים שמתעסקים במוצר מסוים מתחילים לתפוס את המוצר המסוים הזה בצורה שונה ממה שהלקוח קונה את המוצר. אני אתן דוגמה הפוכה נגיד בשוק בן אדם מוכר עגבניות, מה הוא מוכר? עגבניות, מה הבן אדם רוצה לקנות? עגבניות, פה אין בעיה "שלום כמה עולות העגבניות? תקשיב העגבניות האלה עולות ככה וככה" הקונה רצה לקנות את העגבניות המוכר רצה למכור עגבניות והכל בסדר. אוקי אבל לדוגמה אם נגיד בן אדם נגיד רוצה לקנות ביטוח, מה הוא רוצה? הוא רוצה לוודא שיש לו ביטוח שאם יקרה לו ככה וככה אז הוא יקבל ככה וככה, אוקי אבל המוכר לדוגמה שמוכר את הביטוח הוא חושב במושגים אחרים הוא חושב במושגים של פרמיה של כיסויים, של כל מיני מושגים שלא בהכרח הקונה חושב במושגים האלה.

ועכשיו אם אותו מוכר יבוא להסביר לקונה והוא ידבר איתו במושגים שהם נכונים ומדויקים אבל הם נכונים ומדויקים מעולם המושגים של המוכר לא מעולם המושגים של הקונה שאם אותו מוכר היה יודע להסביר את עצמו בצורה של המהות, ותכף אני אסביר מה זה אומר אז כמובן העסקה הייתה מתבצעת. עכשיו מה זה אומר בפועל? זה אומר בפועל שכאשר בן אדם בא למכור מוצר והוא בא להסביר על המוצר, כל שכן אם קשה לו למכור את המוצר כל שכן אם הוא רוצה למכור את המוצר יותר טוב מה שהוא צריך לעשות זה כל הזמן לשאול את עצמו "מה המהות של מה שאני מנסה לומר ללקוח" כי הרבה פעמים הלקוח לא מבין מה מסבירים לו הוא לא מבין את המילים, הוא לא מבין את הרעיון וצריך הבן אדם לשאול את עצמו בן אדם שרוצה למכור לשאול את עצמו "מה המהות של מה שאני מנסה לומר, מה באמת אני מנסה לומר פה?".

כי הרבה פעמים אני חוזר ואומר עוד פעם הבן אדם אומר את מה שהוא מנסה לומר אבל בצורה שהיא לא ברורה ללקוח, אוקי עכשיו כנ"ל לאו דווקא במכירות ללקוח במכירות במובן של מערכת יחסים דינמיקה בין שני אנשים בן אדם בא להסביר את עצמו למישהו אחר אבל הוא מדבר במושגים שהבן אדם השני לא מבין את המושגים האלה, עכשיו והוא אומר "אבל אני מסביר לך" אבל אתה מסביר במושגים לא ברורים קח, מה בן אדם צריך לעשות? לקחת את מה שהוא רוצה לומר ולשאול את עצמו "רגע המושגים האלה המילים האלה שאני משתמש בהם הוא הלקוח הזה הוא מבין את זה, זה ששומע אותי הוא בטוח כשאני אומר את המילה הזאת והזאת בטוח שהוא מבין בכלל למה אני מתכוון?", אם אתה חושב מבין למה אתה מתכוון הכל בסדר.

נגיד המילה "תפוח", "אתה יודע מה זה תפוח? כן, אתה חושב שהוא גם יודע מה זה תפוח? אוקי אז תגיד לו את המילה תפוח" אבל אם לדוגמה בן אדם במהלך השיחה שלו פתאום בא להשתמש במילים שהוא אומר "רגע מי אמר שהוא מכיר בכלל את המילה הזאת וגם אם הוא מכיר אותה מי אמר שהוא מפרש אותה כפי מה שאני מפרש אותה כשאני אומר אותה, מי אמר שהוא התכוון לזה?" ואז הבן אדם צריך לקחת את המושגים שהוא מנסה להגיד ולשאול את עצמו "מה המהות שלהם מה הפרינציפ פה, מה הפואנטה פה מה הרעיון הפנימי שאני מנסה להעביר אותו במלל הזה?". אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא להתווכח או לא לנסות לשכנע בצורה שלא בהכרח ברורה בכלל לצד השני.

אוקי אז מה בעצם הסבנו פה מההתחלה, יש דבר שנקרא מהות וצורה מהות זה בעצם הרעיון הבסיסי המוצר הבסיסי, הצורך הבסיסי הדבר הפשוט ביותר וצורה זה בעצם לבוש זה בעצם איך הצגנו את המהות הבסיסית. אוקי עכשיו אם רוצים למכור ללקוח משהו צריך לשים לב שהצורה לקוחה מהעולם של הלקוח או לכל הפחות שלא מדברים בצורה שלא לקוחה מהעולם של הלקוח ולכן מדברים בצורה של מהות, מה זאת אומרת? זאת אומרת צריך לשים לב דבר ראשון שהצורה שבה מציגים את הדברים ללקוח שהיא לא בצורה שהלקוח בכלל לא מכיר אותה צריך לשים לב שהוא מכיר את המילים, עכשיו ואם לא בטוחים אם הוא מכיר את המילים או לא עדיף שבן אדם המוכר שישאל את עצמו "מה לדעתי אני מנסה לומר?" ולהסביר את זה בצורה פשוטה כאילו מדובר בילד בן 5, במילים פשוטות שגם ילד בן 5 יכול להבין אותם גם אזרח מהשורה יכול להבין אותם כי הרבה פעמים העסקה נופלת בגלל שמסבירים את זה במילים לא נכונות.

עכשיו פה יש עוד תוספת רצוי ביותר לקחת את המהות של מה שמנסים למכור ולהלביש את זה בצורה מעולם המושגים של הלקוח, זאת אומרת אם לדוגמה נגיד הלקוח כדורגלן סתם מעולם הכדורגל, אוקי ועכשיו באים למכור לו טלוויזיה או שנגיד לדוגמה בן אדם טייס ובאים למכור לו טלוויזיה והמוכר הוא מוכר טלוויזיות, עכשיו המוכר אני סתם אמציא דוגמה המוכר לצורך העניין הוא יודע שהטלוויזיה הזאת יש לה מהירות אלף הרץ, סתם בסדר עכשיו המושג הטכני של זה שיש לזה מהירות אלף הרץ, מה המהות של המושג הזה? המהות של המושג הזה שזה מאוד מהיר. עכשיו אם באים למכור את זה והמוכר יגיד "יש לזה אלף הרץ" זה אומנם מדויק אבל אין לזה שום משמעות לקונה בין אם הוא טייס ובין אם הוא שחקן כדורגל אלא אם כן הוא מכיר את המושג הזה של "אלף הרץ".

אוקי ולכן מה שצריך המוכר לעשות זה לשאול את עצמו "אוקי מה זה אומר אלף הרץ? אלף הרץ זה בעצם אומר שזה מאוד מהיר, אוקי עכשיו הוא כדורגלן? יפה, איך בעולם של הכדורגלן אפשר לבטא משהו מאוד מהיר?" לדוגמה להגיד לו "תקשיב הוא החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם" להגיד לו "אתה יודע הטלוויזיה הזאת היא חלוצה בתחומה, יש לה מהירות אלף הרץ שזה כמו החלוץ הכי מהיר שהיה אי פעם", הוא מבין למה כי לקחנו בעצם את המהות שזה מאוד מהר והלבשנו את זה בצורה מעולם המושגים של הקונה, אם לדוגמה אתה יודע שהקונה טייס תגיד לו "הטלוויזיה הזאת היא כמו המטוס המהיר ביותר בעולם" תבטא את אותו רעיון שזה הכי מהיר בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה.

אוקי אז מה הבנו? לקחת את הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה מעולם המושגים של הקונה זה הדבר האידיאלי ביותר בעולם. עכשיו אני רוצה להסביר מתי לפעמים כן כדאי לקחת מהות ולבטא אותה בצורה שהלקוח לא מבין אותה, עד עכשיו הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את הצורה של מה שרוצים להגיד לשאול "מה המהות של זה מה אני מנסה להגיד?" ולדבר בצורה פשוטה שגם אנשים בשר ודם יבינו את מה שניסו למכור להם, גם אנשים שלא מכירים את המושגים מהתחום הספציפי הזה.

עכשיו אני רוצה להסביר מתי עדיף כן לקחת מושגים שהלקוח לא מכיר אותם וכן להשתמש בהם למרות שהלקוח לא יכיר אותם, אז דבר ראשון אפשר להשתמש ואפילו אפשר ומומלץ וכדאי להשתמש במושגים שהלקוח לא מכיר אותם ואפילו להשתמש אך ורק במושגים שהלקוח לא יכיר אותם אם רוצים לא למכור ללקוח וכשאני אומר אם רוצים לא למכור ללקוח אני לא מתכוון להגיד לדבר בצורה מטאפורית כאילו בציניות של "תראה הוא לא רוצה למכור ללקוח אז אם אתה לא רוצה למכור ללקוח אז דבר ככה וככה" אני מדבר בצורה פרקטית.

הרבה פעמים בא לקוח וחייבים להסביר לו משהו מסוים אבל לא רוצים שהוא יקנה נגיד שיש מחויבות להסביר לו ואנחנו לא רוצים שהוא יהיה לקוח אז מה שצריך לעשות זה לדבר איתו בצורה שהוא לא מבין, דבר איתו בצורה שהוא לא מבין ואז מהיבט מסוים הסברנו לו וההוא שיבדוק אם הסברנו לו או לא יגיד "הנה הסברנו לו" אבל מצד שני מראש אנחנו מסבירים לו בצורה לא טובה כדי שהוא לא יהפוך להיות לקוח.

זאת אומרת יש מצבים כשמדברים עם בן אדם, עכשיו ניקח את זה לאינטראקציה אחרת מדברים עם בן אדם ורוצים שהוא לא יתחבר לדבר, לדוגמה נגיד הולכים לטיול מישהו אומר "אפשר להצטרף לטיול?" ואנחנו לא רוצים שהוא יצטרף לטיול אז אומרים לו "כן אתה יודע בא תגיד לי רק אם הטיול הזה מתאים לך או לא" הוא יגיד לך "למה לא?" אז נגיד לו "אתה יודע כי אנחנו הולכים לטייל ב..." ואז לתת כל מיני מילים שהוא לא מכיר מושגים שהוא לא מכיר, דברים שהוא לא מכיר ואז הבן אדם אוטומטית מרגיש לא בנוח ויגיד "עזוב אתה יודע בסדר פעם אחר, תודה על ההזמנה פעם אחרת".

זאת אומרת השתמשנו במושגים שהוא לא מכיר כדי לדחות אותו ויש בזה עוד היבט בסיפור באותו הקשר שאפשר להבין שכאשר משתמשים במושגים שהבן אדם לא מכיר לא רק שיהיה לו קשה להבין מה המוצר הזה עושה ויהיה לו קשה לקנות את המוצר אלא שהוא גם יתחיל להרגיש לא בנוח בדינמיקה שלו מול המוכר, זאת אומרת אחד התנאים למכירה מוצלחת הוא שהבן אדם יחשוב שרוצים לעשות לו טוב שהוא יחשוב שהמוצר טוב, בשביל שהוא יחשוב שהמוצר טוב הוא צריך להרגיש בנוח עם זה שמוכר לו כי אם זה שמוכר לו יצעק עליו ויקלל אותו, ישנא אותו יכול להיות שהוא יגיד "רגע אם הוא שונא אותי כנראה שהוא רוצה לעשות לי רע אז כנראה שגם המוצר הזה רע", אוקי בתת מודע.

עכשיו ברגע שמדברים ללקוח במושגים שהוא לא מבין זה גם גורם לו להרגיש לא בנוח זה גורם לו להרגיש רע עם עצמו, זה גורם לו להרגיש שהוא חסר ערך שהוא חסר הבנה ואז הוא מתחיל להרגיש תסכול הוא מתחיל להרגיש תחושות רעות שהוא לא מבין ואז הוא אומר "רגע אבל אני עכשיו מתחיל להרגיש תחושות רעות תוך כדי שהוא מדבר איתי אז מאוד יכול להיות שגם המוצר הזה גרוע". זאת אומרת לא רק שכשמדברים במושגים שלקוח לא מבין, לא רק שאז הלקוח לא תמיד מבין מה המוצר עושה והוא לא יכול לקנות את המוצר גם אם המוצר מתאים לו אלא שזה גם גורם לו להרגיש רע, ברגע שזה גורם לו להרגיש רע הוא מתחיל לשנוא את הסיטואציה האווירה אצלו בתת מודע שלו כי הוא לא מכיר את המושגים, ברגע שהוא לא מכיר את המושגים מתחיל להרגיש רע ואז הוא לא רוצה לקנות את המוצר.

אוקי ולכן אם לדוגמה רוצים לא למכור ללקוח אם רוצים שהלקוח לא יבוא, אם רוצים שהדבר לא יצא לפועל אז כשמסבירים לו צריך להסביר לו אותו במילים שהבן אדם לא מבין. לדוגמה מישהו מפתח שיחה ורוצים לחתוך את השיחה אחת הדרכים לחתוך את השיחה זה להתחיל להשתמש במושגים שהבן השני לא מכיר, ברגע שמתחילים להשתמש במושגים שהבן אדם השני לא מכיר אוטומטית הוא מתחיל לא בנוח מתחיל להרגיש לא בנוח מתחיל להיות לו רע הוא אוטומטית רוצה לסיים את השיחה. ואם הוא מתעקש להבין את המושגים מה שצריך לעשות זה להסביר לו אותם בצורה שהוא לא מבין באמצעות מושגים אחרים שגם אותם הוא לא מבין וכשמסבירים לו את זה להסביר לו בצורה הכי טבעית כאילו שזה יראה כאילו "מה אתה לא מבין כאילו מה אני אמרתי לך עכשיו יום, עכשיו לילה כאילו מה אתה לא מבין?" ולתת את התחושה הזאת תוך כדי שמדברים במושגים שהוא לא מכיר בכלל.

ואז הבן אדם נלחץ הוא אומר "רגע אני לא מכיר את המושגים האלה משהו אצלי בעייתי, אצלי בעייתי אני מרגיש לא טוב עם עצמי, לא טוב עם עצמי לא רוצה לדבר" זה גם היה טיפ על הדרך איך לחפף אנשים בשיחה. עכשיו הדבר הזה מתרחב לעוד היבט יש עוד מצבים שבהם כדאי לשלב או להשתמש, השאלה כבר במינונים במושגים שהבן אדם לא מכיר או במושגים שהם מבטאים את המהות אבל בצורה מוזרה קצת. איפה לדוגמה עושים את זה נגיד אינטואיטיבי במסעדות יוקרה לקוחים איזו מנה מאוד פשוטה לוקחים פיצה, אוקי אבל לא יקראו לזה פיצה יקראו לזה, בא נגיד ניקח פירה סתם לדוגמה פירה יקראו לזה קרם תפוחי אדמה, מה זה קרם תפוחי אדמה לקחו פירה לקחו תפוחי אדמה והפכו אותם לפירה לא זה לא עם תוספת תפוחי אדמה זאת תוספת עם קרם תפוחי אדמה.

מה בעצם עשו פה? לקחו את המהות שזה פירה אמרו בוא נעטוף את זה באיזו צורה מתוחכמת "קרם תפוחי אדמה, רגע מה זה תפוחי אדמה יש להם קרם מה זה אומר הדבר הזה? התכוונו להגיד פירה" אבל הבן אדם ברגע שהלבשנו לו את זה בצורה כאילו שהוא קצת לא מכיר אותה שהוא קצת לא מבין אותה, זה בעצם הפך את זה להיות עבורו יותר מיוחד. עוד ניתן לראות כזה דבר לדוגמה בכל הקטע הדתי המיסטי מה קורה אחת הסיבות שאנשים הולכים אחרי הדת ואחרי המיסטיקה זה בגלל שיש שם דברים שהם לא מבינים מושגים שהם לא מבינים, אחד הספרים שנחשבים להכי קדושים נגיד בעולם הדתי היהודי הוא ספר הזוהר ספרי הקבלה וכו', למה דווקא הספרים האלה נחשבים לכל כך מתוחכמים וכל כך קדושים? כי אנשים לא מבינים מה כתוב שם, למה לא מבינים מה כתוב שם? כי זה מדובר בארמית כי זה מדובר בכל מיני מטאפורות.

מדובר בשפה שזאת לא שפה פשוטה זה לא כמו "אלוהים אמר למשה לך תכה בסלע" לא זה כל מיני מילים כאלה שהשפה לא ברורה וברגע שהשפה לא ברורה אנשים אומרים "זה לא ברור כנראה שיש פה משהו". אם נגיד אנשים הולכים ברחוב היו רואים זקן שממלמל סתם ממלמל מילים בג'יבריש אומרים "זה משוגע הזקן הזה כנראה לא לקח את הכדורים, כנראה הוא ברח מאיפשהו" אבל אם לאותו זקן אנחנו נלביש מצנפת נשים לו זקן ונשים סביבו חבורה של אנשים שימחאו לו כפיים אנחנו נגיד "זה רב גדול הוא מדבר על סודות התורה, הוא מדבר על איזה דברים רזים עליונים רק שאנחנו לא מבינים אותם". מה ההבדל? ההבדל הוא שאם הוא היה מדבר בשפה פשוטה היינו אומרים "מה הוא דיבר פה בסך הכל הוא אמר פה דברים שהם שטויות" אבל ברגע שהוא אמר אותם באיזה מילים לא ברורות, כל מיני צירופים כאלה אז בעצם הצורה שהוא דיבר על המהות בגלל שהיא רחוקה מעולמו של השומע אז זה הפך להיות עבור השומע כמשהו מאוד בעל ערך.

זאת אומרת יש מקרים שדווקא הפוך כאשר נגיד רוצים למכור ללקוח מוצר אז יש כמובן שחייבים לוודא שהלקוח מבין מה המוצר שהוא בודק מה שהוא צריך שהוא מבין שיש לו את זה במוצר אבל יש פה עוד תוספת לפעמים רוצים להראות ללקוח שהמוצר הזה מאוד מתוחכם ואז צריך להתחיל לדבר איתו במושגים שהוא לא מכיר אותם. עכשיו כמובן לא לעשות את זה בצורה יותר מדי קיצונית עד כדי כך שהלקוח לא ירגיש בנוח שהוא יגיד "רגע על מה הוא מדבר איתי בכלל" אבל לפעמים דווקא כן צריך במינונים מסוימים בהקשרים מסוימים כן צריך להשתמש במושגים שהלקוח לא מכיר כי אז הלקוח אומר "וואו יש פה גם דברים שאני לא מכיר", למרות שיכול להיות שאם אומרים לו את זה בשפה פשוטה "זה זה בסך הכל? זה כלום מה הסיפור פה" אבל ברגע שהשתמשנו באיזה מושגים שהוא לא מכיר אז הלקוח אומר "רגע יש פה איזה משהו מתוחכם משהו מיוחד, משהו שאני לא יודע עליו אם אני לא מבין אז כנראה שזה מאוד טוב רק אני לא מבין", בקיצור יש גם את ההיבט הזה.

עכשיו כל מה שדיברתי...
למה אתה רוצה זוהר רצון עמוק הוא לא רוצה קושי רוצה להסביר קיצוני מכירות ללקוח שאלות להתבוננות למה אתה מתכוון אני לא יודע אוטוסוגסטיה איך לגרום ללקוח איך להסביר איך להסביר ללקוח איך למכור איך למכור ללקוח איך למכור ללקוחות איך לשכנע איך לשכנע את הלקוח איך לשכנע את עצמי איך לשכנע את עצמך איך לשכנע לקוח איך לשכנע לקוחות בצורה משכנעת הלקוח הלקוח שלך לגרום ללקוחות לגרום לעצמי לגרום לעצמך להסביר להסביר בצורה משכנעת להסביר ללקוח ללמוד ללמוד למכור למידה למכור למכור בצורה מסתורית למכור ללקוח למכור ללקוחות לקוח לקוחות לשכנע לשכנע את עצמי לשכנע את עצמך לשכנע לקוח לשכנע לקוחות מהות מהות או צורה מהות וצורה מהות וצורה בשכנוע מהות צורה מושגים מושגים של הלקוח מושגים של לקוח משכנע סוגסטיה סוגסטיות עולם המושגים של הלקוח עולם מושגים צורה או מהות צורה ומהות צורה מהות שכנוע שכנוע עצמי
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו
קבלה, מושגים בקבלה, לימוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, תורת הסוד, מיסטיקה, חכמת הקבלה, מקובלים, משה רבנו, אברהם אבינו למה אליעד לא מתעסק עם מושגי הקבלה כמו ארבעת העולמות והספירות? אליעד מתייחס לשאלות על מושגים בקבלה כמו ארבעת העולמות (אצילות, בריאה, יצירה, עשייה) והספירות (כגון כתר, נצח, הוד). הוא מסביר שבקבלה, ובדתות שונות בכלל, קיימת חלוקה של המציאות או התודעה לקטגוריות שונות, שמטרתן העיקרית היא להעביר מסר מסוים. כל ... להחליט באופן מוחלט אם אתה נמצא בבריאה של העשייה או בעשייה של הבריאה. לכן, לדעת אליעד, התעסקות יתר בחלוקות ובמושגים האלה היא חסרת משמעות. מהו הרעיון האמיתי מאחורי מושגים בקבלה לפי אליעד? אליעד מסביר שהמושגים הקבליים עצמם אינם החשובים, אלא הרעיונות שהם באים להעביר. הוא משווה זאת לפירמידה או למבנה של בניין, שבו בסוף צריך להגיע לנקודה אחת ברורה של הבנה. הוא מסביר זאת דרך דוגמה מוחשית: אפשר לקחת את בנייני עזריאלי, לפרק אותם לחומרים ולהרכיב מהם אלף צורות אחרות. מבחוץ זה ... או תדר מיוחד בצירופי אותיות או במילים מסוימות בזוהר. לדעתו, הרעיון שיש אנרגיה מיוחדת באותיות עצמן הוא מוטעה. הוא מסביר שכל מנטרה או טקסט שחוזרים עליו יכול להרגיע זמנית את התודעה, אך זה לא יכול לשנות את המהות הפנימית ... בתרגום ברור לעברית), מגלה כי אין בו משהו ייחודי או מיוחד שמעניק יתרון על פני כל טקסט אחר. הוא מסביר כי אנשים רבים מתווכחים אם כדאי לקרוא בזוהר עם או בלי הבנה, אבל לדעתו, אם באמת יתורגמו התכנים ויהיו ... או דרך להעביר מסרים פשוטים שלפעמים מופיעים בצורות שונות בדתות ובתורות אחרות. מדוע תורת הקבלה כתובה בשפה ארמית? אליעד מסביר כי כתבי הקבלה, כמו גם התלמוד הבבלי והזוהר, כתובים בארמית פשוט כי זו הייתה השפה שבה דיברו בזמן שנכתבו. ...
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית
טכניקת הוכחה, הוכחה בדרך השלילה, הוכחה פילוסופית, כלל השלישי מן הנמנע, עקרון השלישי הנמנע, מושגים מנוגדים, הוכחה עקיפה, רדוקציה לאבסורד, פרדוקסים, רטוריקה, לוגיקה, הוכחה לוגית מהי טכניקת ההוכחה בדרך השלילה? הוכחה בדרך השלילה היא ... יכולה להתקיים המחשבה הזו. מכאן נובע סתירה, ולכן המסקנה היא שאנו כן קיימים. כיצד משתמשים ברטוריקה ובטיעונים לוגיים כדי לשכנע? רטוריקה ולוגיקה משתלבות בצורה חזקה בטכניקות שכנוע. לדוגמה, ניתן להשתמש בהוכחה בדרך השלילה כדי להראות למישהו שטענתו מובילה לתוצאה בלתי מתקבלת על הדעת. אם מישהו טוען ... הוכחה בדרך השלילה? כיצד ניתן להפריך טענה לוגית? מהו כלל השלישי הנמנע? כיצד מתמודדים עם פרדוקסים? איך רטוריקה משמשת לשכנוע? מהי הוכחה עקיפה? מהי טכניקת ההוכחה בדרך השלילה? טכניקת ההוכחה בדרך השלילה היא שיטה לוגית המבוססת על עקרון השלישי ... שיחשוב את המחשבה הזו. מכאן נובע סתירה, ולכן המסקנה היא שאנו כן קיימים. כיצד משתמשים ברטוריקה ובטיעונים לוגיים כדי לשכנע? רטוריקה ולוגיקה משתלבות בטכניקות שכנוע. לעיתים, משתמשים בהוכחה בדרך השלילה כדי לגרום למאזין להבין שטענתו מובילה לתוצאה בלתי מתקבלת על הדעת. לדוגמה, אם מישהו ... הוכחה בדרך השלילה? כיצד ניתן להפריך טענה לוגית? מהו כלל השלישי הנמנע? כיצד מתמודדים עם פרדוקסים? איך רטוריקה משמשת לשכנוע? מהי הוכחה עקיפה?
מילון מונחים - ביאור מושגים שמוזכרים באתר ובספרים של אליעד כהן
מילון מונחים - ביאור מושגים שמוזכרים באתר ובספרים של אליעד כהן להלן, ביאור קצר של חלק מהמושגים שמוזכרים בתוכן שאתה קורא: אלוהים - בכל מקום שמוזכר המושג אלוהים, הכוונה היא, לא למשמעות הדתית של המילה אלוהים. אלא בכל מקום, הכוונה היא לפי ההקשר. ולהלן מספר דוגמאות: ... העולם - פירושו, השלמות שיצרה את העולם, הכל נוצר ממשהו שלם ומושלם ללא שום חיסרון. כמו כן, אלוהים זה מושג מופשט, שכל אחד תופש ומפרש אותו בצורה אחרת. ויש תפישות של אלוהים, שהן קרובות יותר או רחוקות יותר מהאמת. ובכל מקום שמופיע המושג אלוהים, המשמעות היא לפי ההקשר הספציפי. בכל מקום שידובר משהו שלילי על אלוהים, הכוונה היא לתפישה שגויה של אלוהים, ... בשכל. אבל עבור האדם עצמו, הוא יודע את הדבר בידיעה ישירה, שאינה אמונה. אמונה באלוהים / להאמין באלוהים - למושג אמונה באלוהים, יכולות להיות משמעויות שונות, לפי ההקשר. לדוגמה, קיימת אמונה באלוהים במובן שהאדם מאמין במקום לדעת בוודאות, שהמציאות ... דהיינו, מבין בשכל על אנושי, שהמציאות מושלמת ממש, במקביל לחסרונות שלה, שזו יכולה להיות אמונה טובה באלוהים. ובמילים אחרות, המושג אמונה באלוהים, הוא תלוי הקשר, למשמעות הספציפית של המושג אמונה ושל המושג אלוהים, לפי ההקשר המתאים. יש אמונה טובה ויש אמונה רעה. יש תפישת אלוהים נכונה וטובה ויש תפישת המושג אלוהים בצורה שגויה, שאז ממילא גם האמונה בתפישת שגויה של אלוהים, גם היא תהיה שגויה ואפילו סוג של כפירה ... ישירה. לשקר - עיין ערך שקר. מהווה - החיבור של הרעיון של הבורא, עם הרעיון של הוויה, יוצר את המושג מהווה. מהות - המהות היא הדבר הבסיסי ביותר שממנו כל הדברים עשויים / החלק המרכזי / החשוב ביותר / ...
אלימינציה, איך לדעת את הלא נודע? להרגיש שאתה אלוהים, איך לתפוס את הבלתי נתפס? איך להשיג את הבלתי מושג? לא לחשוב על כלום, הוכחה בדרך השלילה, חוויה ישירה, חוויה עקיפה, להרגיש שאין הבדל
אלימינציה, איך לדעת את הלא נודע? להרגיש שאתה אלוהים, איך לתפוס את הבלתי נתפס? איך להשיג את הבלתי מושג? לא לחשוב על כלום, הוכחה בדרך השלילה, חוויה ישירה, חוויה עקיפה, להרגיש שאין הבדל
אלימינציה, איך לדעת את הלא נודע? להרגיש שאתה אלוהים, איך לתפוס את הבלתי נתפס? איך להשיג את הבלתי מושג? לא לחשוב על כלום, הוכחה בדרך השלילה, חוויה ישירה, חוויה עקיפה, להרגיש שאין הבדל איך אפשר להבין ולהשיג את הבלתי מושג? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק במושג האלימינציה ובחיפוש אחר מה שנראה כבלתי מושג. הוא מציע דרך להבנה של דברים ... כאשר מנסים להגדיר אותו, למעשה מחסירים את מהותו, כי אלוהים, כישות כללית, לא ניתן להכללה תחת הגדרה מסוימת. אליעד מסביר כי כל ניסיון להגדיר את אלוהים, כמו כל דבר אחר, מוביל לתוצאה ההפוכה מהשאלה המקורית. כל הגדרה שאנחנו מייחסים ... שמוכר. הרצון שייך לקטגוריה של דברים שאם לא ננסה להגדירם, נוכל להרגיש אותם בצורה יותר חופשית ואמיתית. אליעד עובר להסביר את ההבחנה שבין טוב ורע ומדבר על הדרך להבנה של המהות של הדברים. הוא טוען שבמהות אחת, לא קיימת ... כן לעשות, ובכך נוכל להבין את מהות הדבר באופן עקיף. בשלב מאוחר יותר בהרצאה, אליעד מתאר את הקשר שבין המושגים המוחלטים לאנשים שמחפשים פתרונות מוחלטים לכל דבר. הוא מציין כי לעיתים השאלה מה האמת המוחלטת? לא דורשת תשובה ישירה ... ניתן להגדיר או לתפוס במילים. אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה כיצד אפשר לחוות את האחדות או להשתלל. הוא מסביר שזו שאלה דומה לשאלה איך להיות משהו אחר, כמו איך להיות אלוהים או איך להיות קבל. השאלה איך להיות אלוהים היא שונה משאלות אחרות, משום שאלוהים, מבחינה פילוסופית, הוא לא דבר מוגדר. בהמשך, הוא מסביר את הקושי במושג אלוהים, שמבחינת ההגדרה הוא בלתי מוגדר. ברגע שנגדיר אותו, הוא כבר לא יהיה אלוהים, כי אלוהים ... לא השאלה הנכונה כי ברגע שהגדרנו רצון, הוא כבר לא לא מוגדר. הוא מדבר על ההבחנה בין טוב ורע, ומסביר שכאשר אדם רוצה להבין את המהות של הדברים, עלינו להניח כי במהות האחת אין הבחנה בין טוב ורע, ואי ... על איך לפעמים הפתרון לא נמצא במעשים אלא בהפסקת פעולות מסוימות. כאשר אדם שואל איך להשיג משהו מוחלט, כהן מסביר שההבנה צריכה להיות בדרך השלילה, ולא תמיד על ידי עשייה ישירה של פעולה. לדוגמה, אדם שמבקש לדעת את האמת ... הדרך הטובה ביותר היא לא לעשות כלום, או לפחות להפסיק לעשות את מה שברור שאינו נכון. כמו כן, כהן מסביר שהבנה מוחלטת של משהו בלתי נתפס יכולה להתרחש אם לא ננסה להיאחז בו בצורה ישירה. אנו צריכים להבין את ... על מה כן לעשות. לבסוף, אליעד כהן מבצע חיבור בין המושג של מוחלטים לאנשים שמחפשים פתרונות מוחלטים לדברים. הוא מסביר שכאשר אדם שואל על האמת המוחלטת, הוא לא תמיד צריך לדעת מה הוא אמור להרגיש או לחשוב. כל עוד ...
חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
חילוקי דעות, מה יוצר קרבה? מה יוצר ריחוק? אי הסכמה, איך מנתחים שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים
... שאלה? לבקש ממישהו להגדיר, איך למצוא את התשובה הנכונה? ניתוח שאלה לדוגמה, איך למצוא תשובה? איך לחשוב נכון? הגדרת המושגים איך חילוקי דעות משפיעים על קרבה או ריחוק בין אנשים? אליעד כהן מסביר שחילוקי דעות בין אנשים הם דבר נפוץ, ושואלים לגביהם האם הם מקרבים או מרחיקים בין האנשים. הוא מדגיש כי כשמנתחים שאלה כזו, קודם כל צריך להבין היטב את המושגים שמשתמשים בהם, כמו חילוקי דעות, קרבה וריחוק. לדבריו, ניסוח השאלה הוא שלב קריטי ויכול לקבוע את הכיוון של התשובה. ... מראש יכול להטות את התשובה ולהכניס הנחות יסוד מוטעות. מה הבעיה בגישה של שימוש בדוגמאות כדי להסיק מסקנות? אליעד מסביר בפירוט את החסרונות של גישה שמבוססת על דוגמאות בלבד. הוא נותן דוגמה שאם ניקח מקרה שבו אנשים התווכחו והתרחקו ... נכונה, ולא רק להישמע חכם, צריך לגשת לשאלה בדרך הנכונה. לדבריו, הדרך הנכונה היא לבדוק באופן שיטתי מה הם המושגים שהשאלה כוללת, ואילו תשובות הן מחויבות או אפשריות לפי ההגדרות השונות של המושגים האלה. הוא נותן דוגמה לשאלה מתמטית: האם כל מספר כפול אפס שווה לאפס? ומראה שהמושג מספר צריך להיות מוגדר ... לבקש ממנו להגדיר למה הוא מתכוון. רק כך ניתן לתת תשובה מחויבת ונכונה לשאלה. למה חשוב להגדיר מראש את המושגים כשמחפשים תשובה לשאלה? אליעד מדגיש שחייבים להגדיר מושגים מראש כדי לוודא שהפירוש שלנו מתאים לפירוש של מי ששאל את השאלה. הוא מבהיר זאת דרך הדוגמה של כפול אפס במתמטיקה, שם התשובה תלויה בהגדרה המדויקת של המספר המדובר. הוא מסביר שכשמישהו שואל שאלה שמשמעותה לא ברורה, יש שתי אפשרויות: אם התשובה לא משתנה בכל פירוש אפשרי של המושג, אין ... תשובה אחרת, חייבים לבקש מהאדם שמולך להגדיר בדיוק למה הוא מתכוון. כיצד חילוקי דעות יכולים להיות חיוביים ומקרבים? אליעד מסביר שחילוקי דעות יכולים להיות גם דבר חיובי ומקרב, וזה תלוי בשני דברים עיקריים: איך האדם תופס את הדעה שלו ... אם אתה רואה את זה כעזרה, זה יוצר קירוב, אבל אם אתה מרגיש פגיעה, זה יוצר ריחוק. הוא מרחיב ומסביר שכאשר אדם חושב שהדעה שלו לא מושלמת ויש לו ספקות, אז כשמישהו חולק עליו, זה יכול דווקא לעשות לו ...
איך לשאול שאלה בצורה מדוייקת? איך לשאול שאלה נכון? איך לנסח שאלה מדוייקת? מספר המילים בשאלה, מספר המושגים בשאלה, לצמצם את השאלה, ניסוח נכון של שאלה, לקלוע אל השערה, איך לדייק שאלה? איך להיות מדוייק?
איך לשאול שאלה בצורה מדוייקת? איך לשאול שאלה נכון? איך לנסח שאלה מדוייקת? מספר המילים בשאלה, מספר המושגים בשאלה, לצמצם את השאלה, ניסוח נכון של שאלה, לקלוע אל השערה, איך לדייק שאלה? איך להיות מדוייק?
איך לשאול שאלה בצורה מדוייקת? איך לשאול שאלה נכון? איך לנסח שאלה מדוייקת? מספר המילים בשאלה, מספר המושגים בשאלה, לצמצם את השאלה, ניסוח נכון של שאלה, לקלוע אל השערה, איך לדייק שאלה? איך להיות מדוייק? איך לנסח ... הוסיף והוריד מילים, שינה את סדר המשפט, ובסוף חשב שהוא חזר על אותה שאלה בדיוק כפי שנשאלה בהתחלה. אליעד מסביר כי זו טעות משמעותית. לא עצם שינוי הניסוח הוא הבעיה, אלא חוסר המודעות לכך שהשאלה השתנתה. מי שלא מודע ... למילה שהוא בוחר לשים בראש המשפט. לכן חשוב לוודא שכל מילה וכל סדר מילים מדויק ונבחר בכוונה. כיצד השימוש במושגים מרובים מקשה על דיוק השאלה? אליעד כהן מסביר שככל שיש יותר מושגים בשאלה, כך קשה יותר לדייק אותה. הוא נותן דוגמה עם הביטוי: הופיעו כאבים ואחר כך נעלמו. הביטוי הזה מכיל מושגים רבים שניתן היה אולי לצמצם או להבהיר טוב יותר. המושגים הופיעו, כאבים, אחר כך ונעלמו יכולים לעורר אי - בהירות. למשל, הביטוי נעלמו יכול להתפרש בשני אופנים: נעלמו לתמיד ... לומר הכאבים הפסיקו במקום נעלמו, כי אז המשמעות הייתה ברורה יותר. לכן, כדי לשאול בצורה מדויקת, יש להקפיד שכל מושג ייבחר בקפידה ובמחשבה תחילה, ורק אם הוא באמת נחוץ. האם צמצום מספר המילים תמיד מוביל לדיוק השאלה? אליעד מסביר שלעיתים ניתן לצמצם את מספר המילים, אך אין זו המטרה בפני עצמה. המטרה היא לדייק את השאלה, והדיוק נובע מתוך שימוש במילים מדויקות ובמינימום מושגים. צמצום מילים סתמי אינו מועיל אם הוא גורם לשאלה להיות לא ברורה. הוא נותן דוגמה: הופיעו כאבים ואחר כך ... משמעית. למה חשוב לשים לב לשינויים קטנים בניסוח של שאלה? אליעד משתמש במשל של ירייה שפוגעת בשערה דקה: הוא מסביר שאם אדם מכוון אל שערה ופוגע בדיוק בה, אז כל תזוזה קטנה מאוד הייתה גורמת לו לפספס. תזוזה של ...
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
איך לקבל תשובות לשאלות? לשאול שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה?
... שאלות קצרות, לשאול שאלות ממוקדות, לשנוא את ההקדמות, לשנוא כסף, לא להוסיף מילים מיותרות, להבין את המושגים של השאלה, להסביר את השאלה לאחרים, איך לשאול שאלות? איך לנסח שאלה? איך למצוא תשובות מדויקות לשאלות בצורה יעילה? הסיכום הבא מסביר בפירוט את הדרך הנכונה לנסח שאלות כדי לקבל תשובות ברורות ויעילות, על פי אליעד כהן. המטרה היא ללמד את ... שאלה ארוכה, הוא בדרך כלל לא מבין באופן מלא את המושגים שבהם הוא משתמש. ככל שהשאלה ארוכה יותר, כך סביר יותר שהשואל לא מבין באמת את משמעות המושגים, ההנחות והקשרים ביניהם. אליעד מסביר שעל מנת לקבל תשובה אמיתית, צריך ... לגבי שאילת שאלות: לשנוא את ההקדמות. לדבריו, האדם חייב לשנוא את כל מה שמסביב לשאלה עצמה. כל הסיפורים, התיאורים, וההסברים הארוכים והבלתי - רלוונטיים נקראים הקדמות. השואל צריך לשאוף להסיר את ההקדמות ולשאול את השאלה במינימום מילים. הוא מדגים ... השאלה. לוודא שכל המושגים בשאלה מובנים וברורים באופן מלא. הוא מדגיש שהדרך הכי טובה להבהיר לעצמך את השאלה היא להסביר אותה לאחרים. כאשר מסבירים את השאלה לאחרים, האדם חייב להבהיר לעצמו את המושגים ואת הנחות היסוד שלו. ככל שאדם מסוגל להסביר את השאלה בצורה טובה ופשוטה יותר, כך הוא מבין טוב יותר את השאלה בעצמו, ולכן גם יוכל לקבל עליה תשובה מדויקת וברורה יותר. מדוע כדאי להסביר את השאלה לאחרים? כאשר מסבירים את השאלה לאחרים, נוצרת הזדמנות לראות האם השאלה באמת מובנת וברורה. אדם חייב להסביר את השאלה אפילו לאדם הכי פשוט או הכי מפגר, ובכך לאלץ את עצמו להבהיר כל הנחת יסוד בשאלה. אליעד מציין שהרבה אנשים לא מצליחים לקבל תשובות כי הם כלל לא מבינים את השאלות שהם עצמם שואלים. על ידי ההסבר לאחרים, האדם יכול לראות בבירור היכן הוא בעצמו מבולבל. מה המשמעות של לשנוא כסף בהקשר של שאלות? אליעד מסביר ... הנקודות העיקריות: שאילת שאלות קצרות ובהירות. הסרת כל המילים המיותרות וההקדמות. הבנה מדויקת וברורה של כל מושג ומושג בשאלה. הסבר השאלה לאחרים כדי להבהיר אותה לעצמך. שאלת שאלות אמיתיות מתוך רצון כנה לתשובה, ולא ככלי למטרות אחרות. איך לשאול ... בצורה נכונה? מהי שאלה אמיתית? למה חשוב לשאול שאלות קצרות? כיצד להבין מושגים בשאלה? מה זה שנאת הקדמות בשאלות? איך להסביר שאלות לאחרים?
ניתוח שאלות, איך להבין שאלה? איזה מושג להגדיר קודם? להבין את המושגים של השאלה, לבקש ממישהו להגדיר, הבנת שאלות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, איזה מושג הכי חשוב להבין? איך לנתח שאלה? איך לתת תשובות מדוייקות?
ניתוח שאלות, איך להבין שאלה? איזה מושג להגדיר קודם? להבין את המושגים של השאלה, לבקש ממישהו להגדיר, הבנת שאלות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, איזה מושג הכי חשוב להבין? איך לנתח שאלה? איך לתת תשובות מדוייקות?
ניתוח שאלות, איך להבין שאלה? איזה מושג להגדיר קודם? להבין את המושגים של השאלה, לבקש ממישהו להגדיר, הבנת שאלות, הבנת הנקרא, הבנת הנשמע, איזה מושג הכי חשוב להבין? איך לנתח שאלה? ... נכונה ומדויקת? כאשר אדם נשאל שאלה, יש חשיבות מכרעת להבנה מלאה של השאלה לפני שנותנים לה תשובה. אליעד כהן מסביר כי אנשים נוטים לענות מהר מדי, מבלי להבין עד הסוף את כל המושגים שהשאלה מכילה. לדעת אליעד, הדרך היחידה לענות נכון ומדויק היא לוודא שהבנת כל מושג בשאלה בצורה מוחלטת. איזה מושג צריך להבין ראשון כשבאים לענות על שאלה? כשמישהו שואל אותך שאלה, במיוחד כאשר השאלה מכילה כמה מושגים או מילים עם מספר פירושים אפשריים, אתה חייב להחליט על מה לשאול קודם. אליעד מציג שיטה פשוטה וברורה לבחירת ... 100% שאם לא תבין אותו, אין שום דרך לתת תשובה נכונה. איך להימנע מטעויות כשמפרשים משפט או שאלה? אליעד מסביר כי אדם עשוי להיתפס כחסר הבנה או אפילו טיפש כאשר הוא מתייחס למשפט של מישהו בלי להבין אותו לעומק. ... שאתה רוצה לתת. אבל אם מישהו שואל אותך שאלה שבה מושגים בעלי משמעות משתנה, כמו: מה הדרך הכי טובה למכור מוצר ללקוח? אתה חייב להבין לעומק מה משמעות המילים הדרך הכי טובה, מוצר, ולקוח, מכיוון שכל אחת מהן יכולה להשפיע באופן דרמטי על התשובה. איך להתמודד עם מושגים בעלי פירושים רבים בשאלות? אליעד מדגיש את החשיבות של הבחנה במושגים שיש להם מספר פירושים אפשריים. למשל, בשאלה: מה הדרך הטובה ביותר למכור מוצר? המונח הטובה ביותר יכול לקבל פירושים רבים: הדרך המהירה ביותר, הזולה ביותר, הרווחית ביותר, זו שתיתן לך הכי ... מדגיש כי רוב האנשים נוטים להיתקע דווקא על המושגים העמומים האלה, ולכן הוא ממליץ להתחיל דווקא מהם. לדוגמה, הוא מסביר שאם אתה לא יודע למה התכוון האדם בהטובה ביותר, לא משנה איזה מידע יש לך לגבי המוצר או הלקוח - אתה לא תוכל לענות נכון. לכן, עליך להתחיל בשאלה מה כוונתך בטובה ביותר? ורק אחרי שתבין לעומק את ...
איך לנהל דיון? איזה שאלה לשאול? איך לנסח שאלה? איזה מילים לבחור? דוגמה לניתוח שאלה, איך לדובב מישהו? איך לבקש הבהרה? להבין את המושגים של השאלה, איך להבין מישהו? איך להסביר את עצמך? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, גישור
איך לנהל דיון? איזה שאלה לשאול? איך לנסח שאלה? איזה מילים לבחור? דוגמה לניתוח שאלה, איך לדובב מישהו? איך לבקש הבהרה? להבין את המושגים של השאלה, איך להבין מישהו? איך להסביר את עצמך? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, גישור
... שאלה לשאול? איך לנסח שאלה? איזה מילים לבחור? דוגמה לניתוח שאלה, איך לדובב מישהו? איך לבקש הבהרה? להבין את המושגים של השאלה, איך להבין מישהו? איך להסביר את עצמך? ניהול דיונים, תקשורת בין אישית, גישור איך לנהל דיון בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר כיצד לנהל דיון או ויכוח בצורה נכונה ויעילה, כשהמטרה המרכזית היא להבין לעומק את כוונת הצד השני בשיחה. אנשים ... דנים בנושאים שונים בלי להבין באמת את השאלות שנשאלות, ולכן חשוב לדעת איך לשאול שאלות הבהרה באופן נכון. אליעד מסביר שאם מישהו שואל שאלה, במיוחד כאשר היא מעורפלת או יכולה להתפרש בכמה דרכים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להבין את המושגים שהאדם השתמש בהם בשאלה שלו. איך לנסח שאלת הבהרה בצורה נכונה? כשאדם שואל שאלה כמו מה הדרך הטובה ביותר ... יש לשאול שאלת הבהרה פשוטה וישירה ככל האפשר. הדרך הטובה ביותר לשאול שאלת הבהרה, לפי אליעד, היא לא להוסיף מושגים חדשים, אלא להשתמש בדיוק באותן המילים שהאדם השתמש בהן. כלומר, במקום לשאול הטובה ביותר ביחס למה?, עדיף לשאול אותו מה הכוונה הטובה ביותר?. כך מצמצמים בלבול נוסף ונמנעים מלהוסיף מושגים שעלולים לסבך את הדיון עוד יותר. אליעד נותן דוגמה מוחשית של ילד ששואל: איך אצליח לעבור את הכביש? במקום ... מורכבות יותר, עדיף לשאול אותו בצורה ישירה ופשוטה מה הכוונה לעבור את הכביש?. הסיבה היא שהילד עלול לא להבין מושגים חדשים כמו ביחס למה, ואז הדיון יסתבך. מתי כן צריך לשאול ביחס למה? לדברי אליעד, שאלות כמו ביחס למה? ... להבין לעומק את ההקשר של דברי הצד השני, אך זאת רק לאחר שברור שהאדם שמולנו כבר מכיר ומבין את המושגים. ברוב המקרים, שאלות כאלו עשויות לגרום לסיבוך מיותר, ולכן תמיד עדיף להשתמש במילים של האדם עצמו, לפני שמכניסים מושגים חדשים לתוך הדיון. מה לעשות כשהתשובה לשאלת הבהרה לא ברורה? אליעד מסביר שלפעמים אדם יענה לשאלת ההבהרה עם מושג חדש או עם מילים נרדפות שגם הן מעורפלות. לדוגמה, אם אדם אומר ... האפשריות לשאלות הבהרה? אליעד מבהיר כי כששואלים שאלת הבהרה, קיימות שתי קבוצות עיקריות של תשובות: תשובה ממשית - האדם מסביר בצורה מדויקת למה התכוון, ונותן תשובה שמאפשרת המשך ברור לדיון. תשובה לא ממשית - האדם משתמש במילים נרדפות או ...
מה זה יופי? איך לנתח שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, איזה שאלה לשאול? ניהול דיונים, להבין את המושגים של השאלה, מה הופך דבר ליופי? תקשורת בין אישית, למה אתה מתכוון? מה אתה חושב? מה זה בעיניך? להבין את השאלה
מה זה יופי? איך לנתח שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, איזה שאלה לשאול? ניהול דיונים, להבין את המושגים של השאלה, מה הופך דבר ליופי? תקשורת בין אישית, למה אתה מתכוון? מה אתה חושב? מה זה בעיניך? להבין את השאלה
מה זה יופי? איך לנתח שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, איזה שאלה לשאול? ניהול דיונים, להבין את המושגים של השאלה, מה הופך דבר ליופי? תקשורת בין אישית, למה אתה מתכוון? מה אתה חושב? מה זה בעיניך? להבין את השאלה איך לנתח שאלה בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר בהרצאה איך לנתח שאלה, ומביא כדוגמה את השאלה מה זה יופי?. כאשר נשאלת שאלה כזו, אליעד מדגיש כי הדרך ... כשאתה אומר יופי? או מה אתה חושב שזה יופי? אליעד מנתח בהרחבה את ההבדל בין שתי השאלות הללו. הוא מסביר שכאשר שואלים למה אתה מתכוון? זו שאלה שמניחה ששני הצדדים מסכימים כבר מראש על מהו המושג הכללי, ובסך הכל ... מבקשים מהשואל להציג את ההבנה האישית שלו בנושא. מה ההבדל בין למה אתה מתכוון לבין מה אתה חושב? אליעד מסביר בצורה מפורטת שהשאלה למה אתה מתכוון? יוצאת מנקודת הנחה שיש ביניכם הבנה כללית על מה מדברים, ונותר רק לכוון ... חושב? מתמקדת בהנחה שקיימת אי - הסכמה או אי - ידיעה לגבי המושג. שאלת מה אתה חושב? דורשת מהאדם להסביר את הגישה הכללית שלו או את הפירוש שלו לגבי מושג מסוים, בעוד למה אתה מתכוון? יוצרת הבנה מצומצמת יותר ... השאלה למה אתה מתכוון בתפוח? מבהירה באופן פשוט וישיר למה השואל מתכוון. איך לבחור את השאלה הטובה ביותר להבהרת מושגים? אליעד מציין שכאשר מנתחים שאלות, יש לשים לב לקלות וליעילות של השאלה המבהירה. יש לשאוף לשאלה שהכי קל לנשאל ... כללי ופילוסופי שלא יעזור למקד את התשובה לשאלה המקורית. כיצד להבין את המשמעות של מה זה בשאלות? אליעד ממשיך ומסביר שכשמישהו שואל מה זה יופי?, קיימות שתי רמות של אי - בהירות בשאלה עצמה: הראשונה קשורה לביטוי מה זה ... נוסחה ברורה. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש למה אתה מתכוון בשאלה מה זה יופי?. באופן כזה, השואל יהיה חייב להסביר טוב יותר את משמעות השאלה שלו. איך למצוא את ההגדרה האישית שלך ליופי? אליעד מתייחס לכך שאם השואל מתעקש ... המשותף של התחושה שמופיעה במקרים האלה. אליעד מציין כי רק לאחר זיהוי החוקיות או המכנה המשותף, אפשר יהיה לנסות ולהסביר מה זה יופי עבורו. האם יופי קשור לציפיות אישיות? אליעד כהן מסביר שגם ציפייה יכולה להיות הגורם שמייצר תחושה של יופי. למשל, לפעמים אדם חושב שדבר סימטרי הוא יפה, אך במקרים ... רואה מולו. לסיכום, אליעד ממליץ שכאשר אדם מחפש הגדרות לשאלות כמו מה זה יופי?, חשוב שיפנה קודם כל להבהרת מושגים דרך שאלות פשוטות וממוקדות, ויתחיל בזיהוי ההגדרות האישיות והסובייקטיביות שלו. מה זה יופי? איך מנתחים שאלה? תקשורת בין אישית ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להשתמש במושגים, האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להשתמש במושגים, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן שיווקי, אימון אישי, ייעוץ אישי בנושא להשתמש במושגים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3945 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 13:24:20 - wesi1