... מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? מה הכוונה להיות בדמות פנימית? למה אני רוצה
להרגיש שווה? מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? האם באמת חייבים
להרגיש טוב? איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? איך אפשר לחיות באופן חופשי באמת? למה חשוב להפעיל את השכל ולחקור סיבתית? איך להתמודד עם תחושת זיוף או תקיעות? מדוע חשוב לא לפחד
להרגיש רע? מדוע אנחנו נאחזים בדמויות שאנחנו לא? איך משתחררים מהאמונה שחייבים
להרגיש טוב? למה אנחנו מנסים לשחק דמות פנימית? אליעד כהן פותח את השיחה בדיון מעמיק סביב הנושא של להיות בדמות פנימית. הוא מסביר שדמות פנימית היא מצב שבו האדם מתנהג בצורה לא ... ויומיומית: כאשר אדם אוכל קורנפלקס והוא מדמיין שהוא כוכב קולנוע או דמות מצליחה, הוא נמצא בתוך דמות פנימית. הסיבה היא לא ההנאה מהפעולה עצמה, אלא הרצון
להרגיש משהו מיוחד. מה מסתתר מאחורי הרצון להיות שווה? בהמשך השיחה, אליעד מסביר שהרצון
להרגיש שווה או בעל ערך הוא רצון שנובע מתוך אמונה בסיסית של האדם שהוא אינו שווה כפי שהוא באמת. האדם מרגיש צורך להוכיח שהוא שווה, ולכן הוא נתלה בדברים חיצוניים כמו הצלחה כלכלית, זוגיות או מראה חיצוני. אליעד ממליץ לפרק את האמונה הזו על ידי שלוש שאלות מרכזיות: למה אני רוצה
להרגיש שווה? האם אני באמת לא שווה כרגע? האם חובה עלי
להרגיש שווה בכלל? באמצעות שאלות אלו, ניתן לראות שהתחושה שאנחנו חייבים
להרגיש שווים היא בסך הכל אמונה ולא עובדה מוחלטת. מה ההבדל בין להבין לבין להאמין? אליעד מבהיר שיש הבדל עצום בין להאמין לבין להבין. להאמין שאתה שווה או טוב פירושו לנסות לשכנע ... את המחשבות שלך, בודק מדוע אתה מרגיש צורך להיות משהו, ומאיפה מגיעות האמונות שלך. להבין זו חקירה, בעוד שלהאמין זו התעקשות על רעיון מסוים. האם באמת חייבים
להרגיש טוב? אליעד מתייחס לאמונה השורשית ביותר באדם, שהיא הרצון
להרגיש טוב. הוא מסביר שזו אמונה עמוקה ובלתי מודעת, המוטמעת במערכת העצבית של האדם מאז הילדות. אף שלא מלמדים את האדם באופן מודע שעליו
להרגיש טוב, המערכת הביולוגית שלו יוצרת תגובות אוטומטיות של חיפוש הנאה והימנעות מכאב. גם זו, לפי אליעד, היא בסופו של דבר רק אמונה. הוא מציע לא להילחם באמונה הזו אלא לחקור אותה: למה אני חייב
להרגיש טוב?, וכך האדם יכול להשתחרר מהאמונה שהוא תלוי בהרגשה הטובה. איך אפשר להשתחרר מדמות פנימית וממעגל הזיוף? אליעד מציע לא להיבהל מכך שאתה נמצא בדמות, אלא להבין את השורש ... חופשי באמת? אליעד מדגיש שחופש אמיתי אינו אומר שלא תרגיש שום דבר, אלא שתהיה חופשי מהתלות ברגשות. אתה יכול לאכול קורנפלקס פשוט כי בא לך, לא כי אתה חייב
להרגיש כמו כוכב. גם אם יהיו רגעים בהם אתה מרגיש רע, אתה לא סובל מהם כי אתה לא מפחד
להרגיש רע. הפחד
להרגיש רע הוא שמייצר סבל גדול יותר מהרגעים הרעים עצמם. למה חשוב להפעיל את השכל ולחקור סיבתית? אליעד מציע לפתח את המוח באמצעות ניתוח סיבתיות, כלומר, לשאול על כל רגש וכל פעולה למה? - למה אני מרגיש את זה, מאיפה האמונה הזו באה? למשל: למה אני רוצה את הבחורה הזו? כי אני ארגיש שווה איתה. למה זה חשוב לי
להרגיש שווה? כי אני מרגיש שאני לא שווה. למה אני מרגיש שאני לא שווה? כך האדם מפרק את שורשי הסבל שלו ומגיע להבנה עמוקה יותר של עצמו. איך להתמודד עם תחושת זיוף או תקיעות? ... החוויה הפנימית שלך תשתנה לטובה. מה הסוד להרגשה טובה באמת בלי לרדוף אחרי ההרגשה הטובה? אליעד מבהיר שברגע שאתה מפסיק לרדוף אחרי ההרגשה הטובה, אתה מתחיל
להרגיש טוב באמת. זה מצב של חופש פנימי, שבו אינך תלוי בשום רגש או חוויה חיצונית. אתה יכול ליהנות מהחיים כי אתה בוחר, לא כי אתה מוכרח, ומתוך הבנה ולא מתוך תלות או פחד. מדוע חשוב לא לפחד
להרגיש רע? בסופו של דבר, אליעד טוען, עצם הפחד מההרגשה הרעה הוא מה שיוצר את רוב הסבל. כאשר האדם מפסיק לפחד
להרגיש רע , הוא מגלה שזה לא נורא כפי שחשב, ושהמציאות הרבה יותר פשוטה ורגועה משנדמה לו. לסיכום, אליעד כהן מבהיר כי המפתח לחופש אמיתי הוא להבין את המנגנונים הפנימיים שמפעילים ... חיים אותנטיים ולזרום עם המציאות בקלות ובטבעיות. איך להשתחרר מדמות מזויפת? למה חשוב להבין ולא רק להאמין? מה זה באמת להיות חופשי? איך להתמודד עם הרצון
להרגיש שווה? האם באמת חייבים
להרגיש טוב? איך לפרק אמונות שגורמות סבל? מה הקשר בין ניתוח סיבתיות לאושר? מהי דמות פנימית ולמה אנו מזייפים את עצמנו? אליעד כהן פותח את ההסבר בשאלה: מדוע האדם מרגיש צורך ... כל הזמן להוכיח משהו כלפי חוץ. אליעד משתמש בדוגמה יומיומית של אדם שאוכל קורנפלקס ומדמיין שהוא כוכב קולנוע, לא כי הוא נהנה מהפעולה עצמה אלא כי הוא חייב
להרגיש שהוא משהו. כך הוא נשאר תלוי בתחושה הזו ולא באמת חופשי. האדם לא אוכל רק כי הוא רעב, אלא גם כי הוא מחפש אישור חיצוני: הוא מנסה
להרגיש חשוב, ראוי או אהוב, מה שגורם לו להיות כבול לשקר. אליעד מדגיש שהבעיה אינה בפעולה עצמה, אלא בסיבה שבגללה האדם עושה את הפעולה. כיצד לזהות את הדמות הפנימית? אליעד מציע לשאול שאלות פנימיות שיכולות לחשוף את הזיוף. השאלות הן: האם אני עושה את מה שאני עושה רק כדי
להרגיש טוב עם עצמי או כדי להסתיר חוסר ערך פנימי? האם אני מדמיין איך אחרים רואים אותי? כדוגמה, הוא מתאר אדם שהולך לחדר כושר לא בשביל הבריאות או ההנאה אלא מתוך תחושה של חובה, כאילו בלי זה הוא אינו שווה. אותו אדם יוצר הזדהות עם דמות פנימית שמעניקה לו תחושת ערך מדומה. מדוע אנו רוצים
להרגיש שווים? הרצון
להרגיש שווה נובע מתוך אמונה בסיסית שהאדם כפי שהוא לא מספיק טוב. זו הנחה סמויה, לא עובדה, שאומרת שאם תהיה עם בחורה יפה, אם תצליח בקריירה או אם תיראה טוב - אז תהיה שווה. אליעד ממליץ לפרק את האמונה הזו דרך שלוש שאלות מרכזיות: למה אני רוצה
להרגיש שווה? האם באמת אני לא שווה כפי שאני עכשיו? האם חייבים בכלל
להרגיש שווה? השאלות הללו עוזרות לאדם להבין שהרצון
להרגיש שווה הוא לא יותר מאמונה, שאין בה באמת שום הכרח. מה ההבדל בין להאמין לבין להבין? אליעד מדגיש שיש הבדל גדול בין להאמין שאתה שווה או טוב לבין להבין באמת מה קורה. כאשר ...