איך לכבוש את העולם? איך להיות מפורסם בכל העולם? איך להתפרסם בענק? איך להיות מנטור מפורסם? איך להיות גורו מפורסם? איך להשיג מעריצים? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך לגרום לאנשים ללמוד ממך? איך להצליח בענק? ללמוד מנטורינג
איך להפוך לגורו מפורסם שכולם יעריצו?
אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד ניתן להפוך למנטור מפורסם, גורו ידוע ומוערך, שמיליוני אנשים נוהרים אחריו, מעריצים אותו, רוכשים את המוצרים שלו ומשלמים סכומים גבוהים עבור הרצאות וספרים. השיטה אינה דורשת בהכרח ידע אמיתי או יכולות מיוחדות, אלא בעיקר יכולת ליישם טכניקות של מניפולציות פסיכולוגיות, שיווק עצמי חכם ויצירת אשליות של הצלחה.
מה הסוד שגורם לאנשים להעריץ אותך?
הבסיס להפוך לגורו מפורסם הוא לגרום לאנשים להאמין שיש לך משהו ייחודי שיכול להציל אותם מבעיותיהם או לשפר משמעותית את חייהם. אם אין לך באמת פתרון ייחודי, אתה צריך ליצור את האשליה הזו בדרכים שונות:
אליעד מדגיש שאחת הטכניקות החזקות ביותר לשכנע אנשים ללכת אחריך היא להראות להם עד כמה קשה ורע מצבם הנוכחי. ככל שתדבר יותר על הבעיות, אנשים יאמינו שאתה המומחה שמבין אותם. לדוגמה, אם אנשים סובלים מבעיית כסף, עליך לדבר שוב ושוב על כך שהחיים שלהם אומללים כי הם עובדים קשה מדי ומרוויחים מעט מדי. ככל שתעצים את תחושת החיסרון, הקהל שלך ישוכנע שיש לך פתרון, גם אם מעולם לא סיפקת פתרון אמיתי וברור.
אליעד נותן דוגמאות מעולם המנטורים באינטרנט, שמדגישים בעיקר בעיות ולא מציעים פתרונות בחינם. הפתרונות מוצגים תמיד בצורה מעורפלת, רק לאחר שהלקוחות כבר שילמו.
איך ליצור סגנון חיים שאנשים ירצו לחקות?
הטכניקה הבאה שאליעד ממליץ עליה היא להציג סגנון חיים נחשק שהעוקבים רוצים לחקות. לשם כך אינך חייב להיות באמת עשיר או מצליח, אלא רק להצטייר ככזה. אליעד מביא דוגמאות לכך:
מה לומר לאנשים כדי שיחשבו שאתה עמוק?
בגלל שאין לך פתרונות אמיתיים, אתה צריך להסתמך על מסרים כללים שנשמעים חכמים ועמוקים, אך למעשה אינם אומרים כלום. דוגמאות למסרים אלו הן:
מדוע חשוב לאסוף עדויות והמלצות?
אנשים סומכים על אחרים שהצליחו בעזרתך. לכן, אליעד מציע לאסוף המלצות ועדויות של אנשים שכביכול עזרת להם, גם אם לא ממש פתרת את בעיותיהם. הוא נותן דוגמאות:
טכניקת המכירה שאליעד ממליץ עליה היא להציג את המחיר הגבוה של המוצר שלך ואז לתת "הנחה משמעותית". דוגמה לכך היא:
איך למנף את ההצלחה המדומה שלך?
כאשר כבר יש לך מעריצים ראשונים, אליעד מציע לך לפרסם ספר על עצמך ולכתוב בו את סיפור חייך, כדי להפוך למודל לחיקוי. בנוסף, כדאי ליצור לעצמך משפטי השראה ולצטט את עצמך לצד אנשים מפורסמים אחרים. כך אנשים יראו בך דמות משמעותית וחשובה.
הוא מציין גם שכדאי ללמוד משחק ולהתאמן כיצד לדבר בביטחון וללא מצמוצים מול המצלמה, כדי להיראות בטוח ואמין.
מה האמת מאחורי ההערצה?
אליעד מסכם בכך שכל זה הוא משחק של אשליות. רוב האנשים שילכו אחריך ויעריצו אותך הם אנשים פשוטים, חסרי ביטחון עצמי או חכמה אמיתית. הוא מציין שמה שהגורו באמת מחפש זו אהבה, הערצה, ותחושה שהוא "אלוהים" וכולם משתחווים לו. אך הוא מסביר שגם אם תגיע לפסגה כזו, זה לעולם לא ימלא את הצורך הפנימי האמיתי שלך.
אליעד מסיים ומזכיר שהדרך האמיתית למלא את הצורך הזה היא להבין שאתה כבר "אלוהים" בתוך תוכך ואינך זקוק כלל להערצה חיצונית.
אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד ניתן להפוך למנטור מפורסם, גורו ידוע ומוערך, שמיליוני אנשים נוהרים אחריו, מעריצים אותו, רוכשים את המוצרים שלו ומשלמים סכומים גבוהים עבור הרצאות וספרים. השיטה אינה דורשת בהכרח ידע אמיתי או יכולות מיוחדות, אלא בעיקר יכולת ליישם טכניקות של מניפולציות פסיכולוגיות, שיווק עצמי חכם ויצירת אשליות של הצלחה.
מה הסוד שגורם לאנשים להעריץ אותך?
הבסיס להפוך לגורו מפורסם הוא לגרום לאנשים להאמין שיש לך משהו ייחודי שיכול להציל אותם מבעיותיהם או לשפר משמעותית את חייהם. אם אין לך באמת פתרון ייחודי, אתה צריך ליצור את האשליה הזו בדרכים שונות:
- לדבר בעיקר על הבעיות של האנשים.
- ליצור סגנון חיים נחשק שכולם רוצים לחקות.
- להשתמש בעצות כלליות, פשוטות ובנאליות שנשמעות עמוקות.
- לפרסם עדויות והמלצות (גם אם אינן מדויקות).
- ליצור תחושת דחיפות באמצעות "מבצעים" והנחות מדומות.
אליעד מדגיש שאחת הטכניקות החזקות ביותר לשכנע אנשים ללכת אחריך היא להראות להם עד כמה קשה ורע מצבם הנוכחי. ככל שתדבר יותר על הבעיות, אנשים יאמינו שאתה המומחה שמבין אותם. לדוגמה, אם אנשים סובלים מבעיית כסף, עליך לדבר שוב ושוב על כך שהחיים שלהם אומללים כי הם עובדים קשה מדי ומרוויחים מעט מדי. ככל שתעצים את תחושת החיסרון, הקהל שלך ישוכנע שיש לך פתרון, גם אם מעולם לא סיפקת פתרון אמיתי וברור.
אליעד נותן דוגמאות מעולם המנטורים באינטרנט, שמדגישים בעיקר בעיות ולא מציעים פתרונות בחינם. הפתרונות מוצגים תמיד בצורה מעורפלת, רק לאחר שהלקוחות כבר שילמו.
איך ליצור סגנון חיים שאנשים ירצו לחקות?
הטכניקה הבאה שאליעד ממליץ עליה היא להציג סגנון חיים נחשק שהעוקבים רוצים לחקות. לשם כך אינך חייב להיות באמת עשיר או מצליח, אלא רק להצטייר ככזה. אליעד מביא דוגמאות לכך:
- להצטלם במסעדות יוקרה, ליד רכבים יקרים, גם אם רק שכרת אותם או צילמת אותם ברחוב.
- לארגן אירועים קטנים שבהם נראה שיש לך קהל גדול, כדי לשדר הצלחה.
- ללבוש בגדים יקרים ולשדר הצלחה פיננסית.
- להשתמש ברשתות חברתיות וליצור רושם שאתה חי חיים נוצצים, גם אם במציאות חייך פשוטים.
- להצטלם ליד גורואים מוכרים אחרים כדי להיתפס כחלק מהם.
מה לומר לאנשים כדי שיחשבו שאתה עמוק?
בגלל שאין לך פתרונות אמיתיים, אתה צריך להסתמך על מסרים כללים שנשמעים חכמים ועמוקים, אך למעשה אינם אומרים כלום. דוגמאות למסרים אלו הן:
- "תאמין בעצמך, כי הכל אפשרי!"
- "הפחדים שלך הם המעצור להצלחה שלך!"
- "אל תפחד להיכשל!"
- "אתה מסוגל להרבה יותר ממה שאתה חושב!"
מדוע חשוב לאסוף עדויות והמלצות?
אנשים סומכים על אחרים שהצליחו בעזרתך. לכן, אליעד מציע לאסוף המלצות ועדויות של אנשים שכביכול עזרת להם, גם אם לא ממש פתרת את בעיותיהם. הוא נותן דוגמאות:
- להצטלם עם אנשים שהצלחת כביכול לעזור להם, גם אם לאחר מכן מצבם הורע.
- להציג תמיד את עצמך כמושיע שהציל אנשים ממצבים קשים.
- להשתמש בתמונות מאירועים קטנים כאילו היו המוניים כדי לייצר אמינות.
טכניקת המכירה שאליעד ממליץ עליה היא להציג את המחיר הגבוה של המוצר שלך ואז לתת "הנחה משמעותית". דוגמה לכך היא:
- להציג את הקורס שלך כשווה 10,000 דולר ולמכור אותו בהנחה של 500 דולר בלבד.
- להציג "מבצע זמני" שיסתיים בקרוב כדי ליצור תחושת דחיפות.
- לספר שאתה השקעת אלפי דולרים על קורסים ומנטורים כדי להיראות מקצועי, מה שיגרום ללקוחות לחשוב שהמוצר שלך שווה הרבה יותר.
איך למנף את ההצלחה המדומה שלך?
כאשר כבר יש לך מעריצים ראשונים, אליעד מציע לך לפרסם ספר על עצמך ולכתוב בו את סיפור חייך, כדי להפוך למודל לחיקוי. בנוסף, כדאי ליצור לעצמך משפטי השראה ולצטט את עצמך לצד אנשים מפורסמים אחרים. כך אנשים יראו בך דמות משמעותית וחשובה.
הוא מציין גם שכדאי ללמוד משחק ולהתאמן כיצד לדבר בביטחון וללא מצמוצים מול המצלמה, כדי להיראות בטוח ואמין.
מה האמת מאחורי ההערצה?
אליעד מסכם בכך שכל זה הוא משחק של אשליות. רוב האנשים שילכו אחריך ויעריצו אותך הם אנשים פשוטים, חסרי ביטחון עצמי או חכמה אמיתית. הוא מציין שמה שהגורו באמת מחפש זו אהבה, הערצה, ותחושה שהוא "אלוהים" וכולם משתחווים לו. אך הוא מסביר שגם אם תגיע לפסגה כזו, זה לעולם לא ימלא את הצורך הפנימי האמיתי שלך.
אליעד מסיים ומזכיר שהדרך האמיתית למלא את הצורך הזה היא להבין שאתה כבר "אלוהים" בתוך תוכך ואינך זקוק כלל להערצה חיצונית.
- איך להיות מנטור מפורסם?
- מניפולציות של מנטורים
- איך להשיג מעריצים?
- איך לגרום לאנשים להאמין בך?
- איך ליצור תדמית של הצלחה?
- איך לנהל כת?
- למה אנשים מעריצים גורואים?
איך להפוך למנטור מפורסם ולבנות קהל מעריצים?
כדי להפוך למנטור מפורסם, גורו או אדם שכולם נוהרים אחריו, מעריצים אותו, קונים את המוצרים שלו ומשלמים סכומי עתק כדי לשמוע אותו - יש להבין כיצד עובדת השיטה. הסיכוי שתצליח בכך תלוי לא רק בידע האמיתי שלך אלא גם במיומנויות אחרות, כמו יצירת תדמית מתאימה, השפעה פסיכולוגית ומניפולציות תקשורתיות.
יצירת בעיה והעצמתה
השלב הראשון הוא לזהות את הבעיות שמטרידות אנשים ולהגביר את תחושת המצוקה שלהם לגביהן. אנשים הולכים אחר מי שמציג להם את הבעיות שלהם באופן חד וברור, אפילו יותר משהם מחפשים פתרונות. לכן:
שידור סגנון חיים נחשק
אנשים מעריצים את מי שנראה כאילו הצליח. כדי לגרום להם להעריץ אותך ולסמוך עליך:
מאחר שאין לך באמת פתרון פלא לבעיות של האנשים, הפתרונות שאתה מציע צריכים להיות כלליים, כאלה שנשמעים חכמים אבל בפועל לא אומרים הרבה:
הצגת עדויות והמלצות
אנשים נוטים ללכת אחרי מה שאחרים עושים. לכן, כדי לגרום לאנשים לסמוך עליך:
כדי לגרום לאנשים לקנות ממך שירותים, קורסים או ספרים, עליך להפעיל עליהם לחץ:
כדי להפוך למנטור מפורסם, גורו או אדם שכולם נוהרים אחריו, מעריצים אותו, קונים את המוצרים שלו ומשלמים סכומי עתק כדי לשמוע אותו - יש להבין כיצד עובדת השיטה. הסיכוי שתצליח בכך תלוי לא רק בידע האמיתי שלך אלא גם במיומנויות אחרות, כמו יצירת תדמית מתאימה, השפעה פסיכולוגית ומניפולציות תקשורתיות.
יצירת בעיה והעצמתה
השלב הראשון הוא לזהות את הבעיות שמטרידות אנשים ולהגביר את תחושת המצוקה שלהם לגביהן. אנשים הולכים אחר מי שמציג להם את הבעיות שלהם באופן חד וברור, אפילו יותר משהם מחפשים פתרונות. לכן:
- תדגיש את הבעיות שאנשים חווים ביום - יום - חוסר ביטחון, פחד מכישלון, קשיים כלכליים, חוסר זוגיות.
- תסביר עד כמה הבעיה קשה, עד כמה כולם סובלים ממנה ועד כמה היא משפיעה על כל תחומי החיים שלהם.
- תשתמש במסרים דרמטיים: "אתם חיים בשקר!", "אתם חיים חצי חיים!", "אם לא תעשו שינוי עכשיו - תחיו חיים בינוניים לנצח!"
שידור סגנון חיים נחשק
אנשים מעריצים את מי שנראה כאילו הצליח. כדי לגרום להם להעריץ אותך ולסמוך עליך:
- תשדר הצלחה - תעלה תמונות שלך במסעדות יוקרה, מלונות פאר, עם רכבים נוצצים. גם אם תזכור אותם רק לצורך הצילומים.
- תדאג להצטלם עם אנשים שנחשבים למוצלחים, כדי לגרום לאנשים לקשר אותך אוטומטית להצלחה.
- תלבש בגדים יוקרתיים, תשקיע בנראות שלך, תיצור תדמית של אדם מצליחן.
- תפרסם ציטוטים חכמים שלך לצד ציטוטים של אנשים מפורסמים, כך שתיתפס כאדם משמעותי ורב השפעה.
מאחר שאין לך באמת פתרון פלא לבעיות של האנשים, הפתרונות שאתה מציע צריכים להיות כלליים, כאלה שנשמעים חכמים אבל בפועל לא אומרים הרבה:
- "תאמין בעצמך!"
- "הכל בראש שלך!"
- "אל תפחד מכישלון!"
- "אתה הרבה יותר ממה שאתה חושב!"
- "אתה לא מצליח כי אתה לא מספיק נחוש!"
הצגת עדויות והמלצות
אנשים נוטים ללכת אחרי מה שאחרים עושים. לכן, כדי לגרום לאנשים לסמוך עליך:
- תפרסם המלצות ועדויות של אנשים שטוענים שהצלחת לשנות את חייהם.
- אם אין לך המלצות אמיתיות - תמצא אנשים שמוכנים לומר שהצלחת לעזור להם, גם אם בעקיפין.
- תראה תמונות שלך עם קהל גדול, כדי ליצור תחושה שאתה כבר משפיע על המונים.
כדי לגרום לאנשים לקנות ממך שירותים, קורסים או ספרים, עליך להפעיל עליהם לחץ:
- תספר שהמחיר האמיתי של הקורס שלך הוא 10,000 דולר, אבל רק למעטים ברי המזל יש הזדמנות להשיג אותו ב - 500 דולר.
- תיצור תחושת "מבצע" מתמידה - "ההצעה הזאת בתוקף רק עד חצות!", "נותרו רק שלושה מקומות פנויים!"
- תסביר לאנשים שהם לא משקיעים בעצמך, אלא בעצמם - "השאלה היא לא אם אתה יכול להרשות לעצמך את זה, אלא אם אתה יכול להרשות לעצמך לוותר על זה!"
- מדברים על הבעיות של אנשים שוב ושוב.
- יוצרים תדמית של הצלחה - בגדים, תמונות, רכבים, מסעדות יוקרה.
- משתמשים במסרים כלליים שנשמעים חכמים.
- מציגים עדויות והמלצות של אנשים שטוענים שהצלחת לעזור להם.
- יוצרים תחושת דחיפות ומציעים "מבצעים" שגורמים לאנשים לשלם.
- איך להפוך למנטור מצליח
- מניפולציות פסיכולוגיות
- שיווק עצמי
- איך להשיג מעריצים
- התמודדות עם הערצה
- יצירת תדמית של הצלחה