אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להכין ✔הערכת שווי נכס, הערכת שווי דירה, הערכת שווי חברה, הערכת שווי עסק, הערכת שווי קרקע, הערכת שווי מגרש, שמאות מקרקעין, דוח 0, רווח יזמי, איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨הערכת שווי נכס, הערכת שווי דירה, הערכת שווי חברה, הערכת שווי עסק, הערכת שווי קרקע, הערכת שווי מגרש, שמאות מקרקעין, דוח 0, רווח יזמי, איך להכין דוח 0? מה זה דוח 0? איך לדעת כמה שווה הנכס? כמה שווה הבית? האם המחיר הוגן? שמאי מקרקעין, שווי השוק, מחיר השוק, תמחור, הערכת שווי של חברה, רכישת מניות, הערכת שווי שותפות, השקעות בנדלן, רכישת דירה להשקעה, יזמות נדלן, יזמות עסקית, הכנת תוכנית עסקית, תוכנית כלכלית, יעוץ כלכלי, רכישת דירה, רכישת נכס להשכרה
וכן אדבר על הערכת שווי נכס כלשהו. ואסביר, מהי הערכת שווי נכס? למה ומתי צריכים לעשות הערכת שווי נכס? מי עושה הערכת שווי נכס? איך עושים הערכת שווי נכס? באיזהכ שיטות מעריכים שווי של נכס? וכמובן, מהי השיטה הנכונה, להערכת שווי נכס?

ובאופן כללי אסביר: איך להעריך שווי של נכס? איך לדעת כמה הנכס שווה? איך לדעת כמה הדירה שווה? איך לדעת כמה הקרקע שווה? איך לדעת כמה החברה שווה? איך לדעת כמה העסק שווה? איך לדעת כמה נכס כלשהו שווה? ועוד.

מה זה הערכת שווי נכס?

ונתחיל מהתחלה. אז המושג נקרא "הערכת שווי נכס". כאשר בעצם מדובר על תהליך שבו מעריכים את השווי של נכס כלשהו. כאשר שווי הנכס פירושו, המחיר בכסף שהנכס הזה שווה. לדוגמה הערכת שווי דירה, פירושה, הערכה של כמה כסף שווה הדירה הזאת. והערכת שווי קרקע, פירושה, הערכה כמה כסף שווה הקרקע הזאת. או לדוגמה, הערכת שווי חברה / הערכת שווי עסק, שפירושה, כמה כסף שווה העסק הזה. במילים אחרות, בהערכת שווי, מנסים להעריך, כמה כסף שווה הנכס שאותו אנחנו מנסים להעריך את השווי שלו.

למה בעצם עושים הערכת שווי לנכסים?

אז בעיקרון יכולות להיות כל מיני סיבות לכך שמישהו יעשה הערכת שווי לנכס כלשהו. יתכן שמדובר על הערכת שווי נכס, לצורך רכישה או מכירה של הנכס. לדוגמה בן אדם שרוצה לקנות דירה או למכור דירה, בן אדם שרוצה לרכוש נכס כלשהו, או שרוצה למכור נכס כלשהו, בן אדם שרוצה לקנות עסק או למכור עסק וכיו"ב. במקרים כאלו כנראה שהצדדים ירצו לדעת, כמה הנכס שווה, לטובת המשא ומתן וכולי. כאשר המוכר ירצה שהנכס יהיה שווה כמה שיותר בעיני הרוכש ולעומת זאת הרוכש ירצה שהנכס יהיה שווה כמה שפחות בעיני המוכר.

יתכן גם שמדובר על רכישה / מכירה חלקית. לדוגמה, מישהו שרוכש חלק בדירה, או שהוא רוכש חלק בעסק, עם כמה שותפים וכיו"ב. בכל מקרה כזה, ירצו לעשות הערכת שווי של הנכס שרוכשים / מוכרים.

יתכן גם שרוצים לעשות הערכת שווי לנכס, לצורך שעבוד שלו לטובת הלוואה כלשהי. לדוגמה, מישהו שרוצה לקחת הלוואה ולשעבד כערבון / משכנתא, את הבית שלו / הנכס שלו / העסק שלו וכיו"ב. בכל מקרה כזה, גם ירצו לדעת מה השווי של הנכס, כדי שיוכלו לשעבד אותו לטובת ההלוואה וכיו"ב.

ויתכן גם שירצו לדעת כמה הנכס שווה, במסגרת הערכת שווי לצרכי מס / שומת מס. לדוגמה: היטל השבחה / מיסוי מקרקעין / מס הכנסה וכיו"ב, שהרשויות רוצות לדעת כמה הנכס שווה, כדי לגבות מיסים בהתאם לכמה שהנכס שווה. יתכן גם שבמסגרת הסכם ממון / הסכם גירושין / הסכם בין יורשים / תביעה מסחרית וכיו"ב, גם בתהליכים כאלו, יתכן שירצו לדעת כמה הנכס שווה.

מי מחליט כמה הנכס שווה?

אז ברמת העיקרון, כל מקרה לגופו והכל תלוי הקשר. לדוגמה, נניח שמישהו רוצה לקחת הלוואה מהבנק לטובת רכישת דירה, דהיינו, לקחת משכנתא. אז הבנק דורש שיהיה מישהו (שמאי משכנתא) מטעמו של הבנק, שהבנק סומך עליו, שהוא זה שיגיד כמה לדעתו הנכס שווה. וגם בהתאם לזה, הבנק יחשב כמה הלוואה הוא מוכן לתת למי שרוצה לרכוש את הנכס.

או לדוגמה יזם שרוצה לקחת ליווי בנקאי מהבנק לצורך רכישת קרקע / בניית פרויקט נדלן כלשהו, שגם שם, הבנק יבקש שמאות של שמאי מקרקעין שמקובל על הבנק, שיכין מסמך מפורט ביותר, הרבה יותר, שיסביר ושינמק כל מיני חישובים, כמה לדעתו שווה הפרוייקט הזה ועוד כל מיני חישובים נוספים (לדוגמה: דוח 0), שישכנע את הבנק לתת הלוואה ליזם, לצורך ביצוע הפרוייקט. במקרים כאלו לצורך העניין, את הערכת השווי, יעשה שמאי מקרקעין, שהבנק סומך עליו.

ואם אתה נמצא במסגרת הליך משפטי של סכסוך בין גורמים שונים, שמנסים להבין כמה נכס כלשהו שווה, לפעמים בית המשפט ימנה מומחה מטעמו של בית המשפט, שהוא יחליט כמה הנכס שווה.

ואם מס הכנסה / מיסוי מקרקעין רוצים את המס שלהם, הרי שהם ימנו מישהו מטעמם שיחליט כמה הנכס שווה.

אבל אם אתה רוצה לרכוש דירה או למכור דירה, מי אמור להגיד לך כמה הנכס שווה? ואם אתה רוצה לרכוש עסק או להיכנס שותף לעסק או אולי למכור עסק, מי יגיד לך כמה העסק שווה?

ונניח שאתה יזם נדלן מתחיל, שאולי רוצה לרכוש דירה, לשפץ אותה ולמכור אותה. או אולי לרכוש דירה ולהמתין שהערך שלה יעלה ואז למכור אותה ובינתיים להשכיר אותה. במקרה כזה, איך תדע כמה הנכס שווה?

למה אתה לא יכול לסמוך על השמאי של הבנק, למרות שהבנק סומך עליו?

ואני אחדד, נניח אפילו שאתה יזם נדלן גדול / כריש נדלן, שרוצה לרכוש קרקע לטובת פרויקט נדלן כלשהו, שאמור לקחת ליווי בנקאי ושהבנק אמור לאשר את הדוח 0 שלך, כדי לתת לך ליווי בנקאי, גם במקרה כזה, אתה צריך לדעת, מי אמור לעשות לך ועבורך הערכת שווי של הקרקע שאתה רוצה לרכוש. כי זה שהבנק מוכן לתת לך ליווי בנקאי בהתאם להערכות השונות, זה לא אומר שזה מה שזה באמת שווה, כמו שאני אסביר עוד מעט.

בפרט, שהבנק דורש מהיזם להביא גם הון עצמי מהכסף הפרטי שלו ובנוסף הבנק תמיד שומר על מרווח ביטחון מהערכת השמאי. ז"א שבפועל, אם השמאי אמר שהקרקע שווה 100, הרי שהבנק לא באמת ישים כאן 100. אלא אתה זה שכנראה תשים מראש 25, והבנק בכל פעם ישחרר לך קצת כסף לפי הצורך. שזה כמובן עוד נושא שלם בפני עצמו. אבל בטוח נכון, שגם אם השמאי של הבנק, אמר שהפרויקט שווה X, הרי שלך יש יותר סיכוי להפסיד מאשר הבנק.

כי אם השמאי של הבנק אמר שהנכס שווה X, האם הבנק עצמו שם את כל ה X? תשובה: לא, כי גם אתה שם חלק. ואם משהו יסתבך, מי יפסיד, אתה או הבנק? כמובן שאתה ולא הבנק. ולכן הבנק לא באמת סומך על השמאי של עצמו, כדי לשים את כל ה X לטובת הפרוייקט, אלא שלבנק יש גם מרווח ביטחון, שהוא ההון העצמי של היזם + מרווח ביטחון של רווח שאותו היזם אמור להרוויח בהתאם לדוח 0. במילים אחרות, זה שמבחינת הבנק זה שווה X, זה לא אומר שגם מבחינתך זה שווה X.

ואם נלך על מקרה של משכנתא לטובת רכישת דירה, גם כאן, זה שהבנק מוכן לקבל את הערכת השמאי שהנכס שווה X, זה לא אומר שזה באמת מה שהנכס שווה. ואתה יכול להפסיד או להרוויח הרבה יותר, ביחס להערכת השווי שנתן השמאי של הבנק.

ולכן כדאי לדעת, איך להעריך שווי של נכס, עבורך, בלי קשר להערכת שמאי מקרקעין מטעם הבנק וכיו"ב.

אז איך יודעים כמה נכס שווה?

אז ברמת העיקרון יש כל מיני שיטות להערכת שווי נכס. ואסביר את השיטות, ואת החסרונות של כל שיטה. ואסביר, מהי השיטה הטובה ביותר עבורך שאתה יכול ואמור להשתמש בה, כדי להעריך את שווי הנכס שאתה רוצה לרכוש / למכור וכולי.

שווי שוק

אז השיטה הבסיסית ביותר היא, שיטת שווי שוק. מה זה שווי שוק? שווי שוק פירושו, השווי של הנכס בשוק. לדוגמה, שווי השוק של הדירה, הוא השווי / המחיר של הדירה, בשוק הדירות. מה זה אומר בפועל? בפועל זה אומר, לדוגמה, שאם אתה רוצה למכור בית 4 חדרים בתל אביב, אז אתה יכול לבדוק, בכמה מוכרים בית 4 חדרים בתל אביב. וזה בעצם שווי השוק של דירת 4 חדרים בתל אביב. זה ההסבר בצורה הבסיסית ביותר. שווי השוק של מוצר, הוא כמה שאנשים מוכנים לקנות ולמכור את אותו המוצר. זה הבסיס של שווי שוק של משהו.

עכשיו, מה הבעיות האפשריות, בלהעריך שווי של נכס, בהתאם לשווי השוק שלו. אז קודם כל, צריכים לדעת איך לאתר שווי שוק של נכס כלשהו. לדוגמה, נניח שאתה רוצה למכור דירת 4 חדרים בתל אביב, אז קודם כל צריכים לדעת במובן הטכני, איך לאתר בכמה רוכשים / מוכרים דירות 4 חדרים בתל אביב. זאת משימה בפני עצמה שלא תמיד קל לאתר את המידע, בפרט לפי מה שתכף אסביר.

פרמטרים שמשפיעים על שווי השוק

נקודה ראשונה שצריכים לקחת בחשבון, היא לדעת מה שווי השוק של נכסים דומים כמה שיותר, לנכס שלנו. ולא להיות מושפעים, מנכסים שנראים דומים, אבל הם לא באמת דומים. ואסביר: ברור לכל אחד, שיש הבדל בין שווי השוק ומחיר השוק של דירת 4 חדרים בתל אביב, לבין מחיר של דירת 4 חדרים בפתח תקווה.

אבל גם בתוך תל אביב עצמה, יש הבדל בין השווי של דירה X חדרים בצפון תל אביב, לבין דירה עם X חדרים בדרום תל אביב. ומחיר הדירה יכול להיות מושפע גם מעוד המון פרמטרים שונים, לדוגמה: קרבה למקומות שונים בעיר, נוף מהבית, גודל הבית, בן כמה שנים הבית, באיזו קומה הבית, מה מצב הבית, כמה כסף הושקע בבית, האם מדובר באזור שקט או רועש, מי השכנים ועוד ועוד המון פרמטרים, שיכולים להשפיע על המחיר של הבית.

ככה שכאשר אנחנו רוצים לדעת מה שווי השוק של נכס כלשהו, אנחנו נרצה להשוות אותו לעסקאות שבוצעו על נכסים, שהם דומים בכמה שיותר פרמטרים, לפרמטרים שעשויים להשפיע על המחיר של הנכס שלנו.

וזה כבר יותר קשה לאתר. כי אולי קל לאתר, דירות 4 חדרים שנמכרו בתל אביב. אבל הרבה יותר קשה, לשקלל דירות עם פרמטרים זהים לנכס הספציפי שאנחנו רוצים לרכוש או למכור.

ולכן כאשר אנחנו רוצים לעשות השוואה של תפוחים לתפוחים, אז אנחנו צריכים קודם כל לדעת ולהבין מהם הפרמטרים בנכס שלנו, שעשויים להשפיע על המחיר של הנכס. ואחר כך לדעת לאתר נכסים דומים, עם אותם הפרמטרים. כדי לדעת מה מחיר השוק של אותו הנכס. וזה כבר הרבה יותר קשה לאתר את המידע הזה.

שווי השוק משתנה לאורך זמן

נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון כאשר מדברים על שווי שוק של נכס כלשהו, היא, ששווי השוק של נכס כלשהו, עשוי להשתנות והוא אכן כל הזמן משתנה בפועל. דהיינו, שווי השוק של דירת 4 חדרים בתאריך X, לא יהיה זהה לשווי השוק של אותה הדירה בדיוק, בתאריך אחר. למה? מכל מיני סיבות שונות. כמו שבהחלט ניתן לראות בחוש. מחירי הנדלן / המניות בבורסה / מחירי הסחורות / שווי החברות, כל הדברים האלו משתנים כל הזמן. אז גם אם יש לנו את מחיר השוק המדויק של הנכס שלנו, הרי שאנחנו צריכים לדעת גם לאיזו תקופה לעשות השוואה של מחיר השוק של הנכס שלנו. ואולי מכאן ואילך מחיר השוק יעלה או שאולי מכאן ואילך מחיר השוק ירד. הכל יכול להיות. בקיצור, צריכים לזכור, ששווי השוק של משהו, משתנה כל הזמן והוא יכול לעלות או לרדת בעתיד.

מה באמת המשמעות של שווי השוק של משהו?

נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, היא מה המשמעות האמיתית של שווי השוק? מה שצריכים לדעת זה, שהמשמעות של שווי השוק, היא כמה ברגע מסוים "השוק" חושב שהנכס הזה שווה. במילים אחרות, שווי השוק של משהו, הוא אינדיקציה לכמה השוק של הקונים והמוכרים חושבים שמשהו שווה, אבל הוא לא בהכרח אומר, כמה "באמת" הנכס הזה שווה.

לדוגמה: ניקח יהלום לשוק עגבניות, יתכן שאנשי השוק יחשבו שמדובר על אבן זולה, ושווי השוק של היהלום, יהיה מאוד נמוך ביחס לכמה שהוא באמת שווה. או להפך, ניקח יהלום מזויף למישהו מומחה, והוא יגיד לנו שהיהלום הזה מזויף ושהוא שווה הרבה פחות ממה שמישהו אחר חושב שהוא שווה.

במילים אחרות, שווי השוק הוא לא השווי האמיתי של הנכס, אלא הוא רק השווי שהשוק נותן לאותו הנכס. ושוב, כל זה רק במידה ואנחנו יודעים לעשות השוואה של נכס עם פרמטרים זהים לנכס שלנו.

ולכן צריכים לזכור, ששווי השוק של משהו, לא בהכרח מעיד על השווי "האמיתי" של אותו הנכס.

איך השוק מחליט מה שווי השוק?

נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון היא, איך באמת השוק מחליט מה השווי של משהו? האם שווי השוק, הוא תוצאה של שווי השוק עצמו? סוג של לופ ובועה? ניקח לדוגמה ביטקוין, השווי שלו עולה, בגלל שאנשים מאמינים שהשווי שלו יעלה. לא מעבר לכך. לעומת שווי של חברה שנסחרת בבורסה, שהשווי שלה עולה, כי שם אולי יש הערכה שהחברה תרוויח כסף שיגדיל את השווי של החברה. במילים אחרות, על מה בעצם מבוסס שווי השוק של משהו?

אז בעיקרון, שווי השוק הוא בסופו של דבר, תוצאה של היצע וביקוש. אבל לפי מה האנשים עצמם מחליטים כמה הנכס שווה?

אז בעיקרון יש כל מיני שיטות שונות להעריך שווי של משהו. לדוגמה בהקשר של הערכת שווי חברה, יש שיטה שמעריכה את שווי החברה, ביחס לרווחים שהחברה הרוויחה בתקופת זמן מסוימת כפול X שנים קדימה. או לדוגמה הערכת שווי החברה, ביחס לנכסים של החברה כפול מספר כלשהו. וכל מיני כיו"ב (מכפיל רווח / מכפיל הון / מכפיל peg). אז אם לדוגמה נחשב את שווי החברה לפי הרווחים שלה, לפי איזו שיטה נחשב את הרווחים עצמם? על פני איזו תקופה? כמה קדימה? כמה אחורה? והאם בכלל הגיוני לסמוך על רווחים שהיו או שלא היו בעבר, כדי לדעת כמה רווחים יהיו לחברה בעתיד? האם באמת ניתן להעריך את שווי החברה לפי כמה כסף יש או אין לה, ביחס לכמה שהיא צפויה להרוויח, ביחס לכל מיני תחזיות כאלו ואחרות? מה האמת של הסיפור?

במילים אחרות צריכים להבין, שגם שווי השוק עצמו, גם הוא לא בהכרח מייצג שווי "אובייקטיבי" אם בכלל יש שווי כזה. כי גם כאשר אנליסטים מעריכים שווי של נכס כלשהו, הרי שבסוף הוא מבוסס על כל מיני חישובים כאלו ואחרים ועל נוסחאות כאלו ואחרות. שמצד האמת, אף אחד לא באמת יכול להתחייב שהן נכונות. אלא הן כולן שיטות חישוב כלשהן, שהן בהחלט לא בהכרח נכונות.

למה יש תנודתיות בשווי של נכסים?

אוסיף ואומר, שזאת גם אחת מהסיבות שכל הזמן יש תנודתיות בשווי של המון נכסים. לדוגמה, מחירי המניות שעולים ויורדים ועולים כל הזמן. גם כאשר אין מידע חדש לגבי פעילות החברה וכיו"ב. הסיבה לכך היא, גם בגלל שאין באמת נוסחה ברורה להעריך את השווי האמיתי של הנכס. וגם בגלל זה, כל הזמן יש תנודתיות בשווי של הנכסים השונים.

אז מהם החסרונות בהערכת שווי ביחס לשווי השוק?

1 - אנחנו נרצה להשוות תפוחים לתפוחים, דהיינו, לנכס שהוא מאוד דומה לנכס שלנו, ביחס לכל פרמטר שיכול להשפיע על מחיר הנכס שלנו. 2 - צריכים לשקלל את התנודתיות בשווי השוק של הנכס. 3 - שווי השוק לא בהכרח אומר מה השווי האמיתי של הנכס, אלא רק כמה השוק העריך את השווי של נכס מסוים בזמן מסוים.

מה ההבדל בין שווי השוק ביחס לשווי הנכס עבורך?

אז ברמת העיקרון, יש עוד כל מיני דרכים איך להעריך שווי של נכסים שונים. יש עוד נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון, והיא, ששווי השוק של נכס מסוים, הוא לא בהכרח אמור להיות השווי של בדיוק אותו הנכס, אבל עבורך. דהיינו, גם אם נאמר שיש שווי מדויק במאה אחוז שאינו משתנה ושהוא נכון במאה אחוז, שלפיו השוק מחליט השוק כמה שווה הנכס, הרי שזה לא בהכרח אומר, שזה מה שהנכס שווה באופן ספציפי עבורך. כי אולי עבורך אותו הנכס שווה יותר או פחות מסיבות שונות, כמו שתכף אסביר.

אז איך כן נכון לעשות הערכת שווי של נכס כלשהו?

אז נתחיל מהתחלה. למה בעצם אתה רוצה לעשות הערכת שווי של נכס כלשהו? אז כמו שהסברתי יכולות להיות לכך כל מיני סיבות. אבל כאן אני רוצה לדבר, מנקודת מבט של קונה, שרוצה לקנות נכס, זה יכול להיות רכישת חברה, רכישת בית, רכישת קרקע, רכישת עסק, רכישת מניה, כל דבר שהוא, מנקודת המבט של הרוכש. איך הגיוני שהרוכש יעריך כמה שווה לו לרכוש את אותו הנכס. לגבי המוכר, אני ממליץ לעיין בנושא של תמחור ושל איך לקבוע מחיר. וכאן אני רוצה לדבר על נקודת המבט של הרוכש בלבד.

אז בעיקרון צריכים לשאול, למה בעצם אתה רוכש את הנכס. כי לרכישת נכס יכולות להיות כל מיני סיבות. וכאן לצורך העניין נניח, שהשיקולים שלך לרכוש את הנכס, הם שיקולים כלכליים בלבד. במילים אחרות, אתה רוצה לרכוש את הנכס, כדי לעשות כסף מהנכס. לדוגמה באמצעות השבחה שלו, שיפוץ שלו, השכרה שלו, מכירה שלו מחדש וכיו"ב. ולכן כאן נתייחס רק לשיקולים כלכליים בלבד, מההיבט הכלכלי בלבד. \

אז במידה ואתה רוצה לרכוש נכס, איך אתה אמור לעשות הערכת שווי עבורך לדעת בכמה כדאי לך לרכוש את הנכס?

שיטת החילוץ / גזירה לאחור

אז מהי שיטת החילוץ / גזירה לאחור / הנדסה לאחור / reverse engineering. אז יש דבר שנקרא תכנון מהסוף להתחלה, שבהקשר שלנו אומר כך. בעיקרון אתה רוכש את הנכס, כי אתה מניח שתרוויח כסף מכך שבעתיד תמכור אותו במחיר גבוה מהמחיר שבו רכשת את הנכס (זה כמובן ברכישה למטרת מכירה ולא ברכישה למטרת השכרה, ששם צריך לעשות התאמות בנוסחה לפי ההקשר).

ולכן עליך להכין דוח 0 לפרויקט שלך, שזה אומר את הדבר הבא.

הכנת דוח 0

אז מה זה דוח 0? ואיך להכין דוח 0? ואיך זה עוזר לנו לדעת כמה שווה לך הנכס שאתה רוצה לרכוש?

אז דוח 0, בהסבר פשטני ביותר, הוא דוח שכתוב בו רשימת כל ההוצאות שיהיו לך בפרויקט + כל ההכנסות שיהיו לך בפרויקט. כאשר סכום ההכנסות פחות הסכום של ההוצאות + תוספת רווח יזמי בשיעור X כלשהו, אמור לצאת 0, זה כל הסיפור כולו.

לדוגמה: כל ההוצאות יהיו 100 ש"ח, הרווח שאתה רוצה להרוויח נניח שהוא 10%. אז הגענו ל 110 ש"ח. ואז אם ההכנסות שאפשרי להכניס מהפרויקט הזה, הן 100 ש"ח, הרי שההכנסות פחות ההוצאות בתוספת של הרווח היזמי בשיעור 10%, הגענו ל 0. זה כל הסיפור כולו בצורה הפשטנית ביותר.

בפועל, בתוך ההוצאות צריכים להוסיף את כל ההוצאות האפשריות שאתה מעריך שיהיו כולל הכל, כולל מיסי רכישה, מיסי מכירה, כולל עלויות מימון, דהיינו, העלות שלך לקחת הלוואה / החזרי הלוואות / ריביות וכיו"ב, הוצאות שיווק ומכירה / הוצאות משפטיות / כל שאר ההוצאות מכל מין וסוג שהוא, שאתה הולך להוציא במשך הפרוייקט, עד שתראה את הכסף נכנס ממכירת הפרוייקט הזה.

כאן כמובן יש אתגר להעריך את כל צפי ההוצאות, שלפעמים הן אפילו לא תמיד ידועות מראש וגם המחיר שלהן לא תמיד ידוע מראש. לצד זה צריך להעריך צפי הכנסות מהפרויקט. וצריכים לראות שנשאר רווח יזמי בשיעור ריאלי כלשהו, שתכף אסביר גם לגבי זה.

אז מה לעשות בפועל? איך להכין דוח 0 בסיסי?

אז בפועל, נניח שאתה רוצה לרכוש דירה, לשפץ אותה, להשכיר אותה, ולמכור אותה. אז קח אקסל / מחשב / נייר ותתחיל לחשב את החישובים הבאים (הכנת דוח 0 ברמה הבסיסית ביותר). צור עמודה של הוצאות ועמודה של הכנסות. בעמודה של ההוצאות, תזין אליה, את עלות הרכישה, עלות התיווך, עלות העורך דין, מיסי רכישה וכולי אם ישנם. על זה תוסיף עלויות שיפוץ כאלו ואחרות, לפי מה שאתה יודע. על זה תוסיף עלויות שקשורות להשכרת הבית. כמובן שתוסיף גם עלויות מימון, החזרי משכנתא וכולי. תוסיף גם עלויות פרסום הנכס למכירה בבא היום, עלויות תיווך, עורך דין למכירה, מס שבח אם ישנו וכולי. בקיצור, תכין רשימת הוצאות.

עכשיו תכין גם רשימת הכנסות. כאשר ההכנסות הן, בעיקר מהשכרת הנכס + ממכירת הנכס בבא היום. עליך להעריך בכמה תוכל להשכיר ולמכור את הנכס, בהתאם למה שאתה מתכנן להשביח את הנכס הזה.

עכשיו תחשב את ההכנסות פחות ההוצאות, ותנסה לראות האם וכמה רווח נשאר לך. אם הרווח הזה מוצא חן בעיניך, אז אולי המחיר של הנכס שהזנת בהתחלה, אולי הוא מתאים לך. אם הרווח נמוך מידי בעיניך, אז תשחק עם המחיר של הנכס כלפי מטה, כדי להשאיר לך יותר רווח, עד לסכום שיתאים לך. וככה בעצם אתה יכול לדעת, כמה הנכס באמת שווה עבורך.

למה שיטת החילוץ, יחסית יותר מדוייקת?

אז בעיקרון, גם לשיטה הזאת יכולים להיות המון חסרונות. בעיקר, שאתה לא באמת יודע לחשב את כל החישובים של ההוצאות ושל ההכנסות. ויכול להיות שתטעה בגדול או בקטן, בפרט בדברים שאתה לא יודע שאתה לא יודע.

אבל היתרון הגדול של השיטה הזאת הוא, שהוא מותאם אישית וספציפית עבורך. שאתה באופן אישי מחשב, כמה עבורך שווה הנכס הזה. כי לך יעלה יותר או פחות לשפץ את הנכס, ביחס למישהו אחר. ולך יעלה יותר או פחות המיסוי של רכישת הנכס, מס רכישה / מס שבח וכיו"ב, ולך יעלה יותר או פחות ממישהו אחר, העלות לפרסם / למכור / להשכיר את הנכס. ולך אולי גם המשכנתא תעלה שונה ממישהו אחר. כי כל אחד והסיפור האישי שלו. במילים אחרות, השיטה הזאת, אמורה להיות מותאמת אישית עבורך באופן ספציפי עבורך.

ואם לדוגמה אתה רוכש עסק, אז אתה צריך לדעת, כמה יעלה לך לנהל את העסק, כמה יעלה לך להמשיך לתפעל את העסק, כמה כסף אתה תוכל לעשות מהעסק הזה. וכל מקרה לגופו. ומה שהעסק שווה למישהו אחד, זה לא אומר שזה מה שיהיה שווה העסק למישהו אחר, אלא צריכים לעשות התאמה אישית עבורך.

מורכבות בחישוב דוח 0 של יזם

ונניח שאתה יזם שרוצה לרכוש קרקע, כאן זה עוד יותר מורכב, כי יש יותר אפשרויות מה ואיך לתכנן ומה ואיך לעשות עם הקרקע. ובהתאם לזה יש המון אפשרויות איך לחשב את ההוצאות והמון אפשרויות איך לחשב את ההכנסות. ולכן החישובים עוד יותר מורכבים.

כמו כן אני אוסיף, כי חלק מהחישובים, נובעים אחד מהשני. דהיינו, עלות המימון, נובעת מהעלות של הנכס. כי המימון הוא לטובת רכישת הנכס. אבל העלות של הנכס עצמה, מושפעת מהעלות של המימון. או לדוגמה, העלות של התכנון, משפיעה על השווי של הנכס לרכישה, אבל העלות של התכנון, היא גם מושפעת מהעלות של הנכס. במילים אחרות, יש עלויות שהן גם משפיעות וגם מושפעות מהעלות של הנכס.

למה רווח יזמי גבוה מידי, זה לא בהכרח סימן טוב?

דבר נוסף שצריכים לדעת זה, שאתה יכול להניח, שגם המוכר במסגרת השיקולים בקביעת מחיר שלו, גם הוא לוקח בחשבון את השיקולים שלך, כדי לדעת כמה כסף אתה תהיה מוכן לשלם לו. וגם בהתאם לזה, הוא קובע את המחיר שהוא מבקש ממך. ככה שאם יצא לך רווח יזמי גבוה מידי, אז לפעמים זה חשוד מידי. כי אולי אתה מפספס משהו. כי אחרת, למה שהמוכר ימכור לך בזול וישאיר לך הרבה רווח, הרי הוא יכול למכור למישהו אחר במחיר יותר יקר, ועדיין תתקיים עסקה שבה המוכר ירוויח יותר. ככה שאם יוצא לך יותר מידי רווח, לפעמים זה סימן רע ולא בהכרח סימן טוב. ולכן יתכן שהבנק לצורך העניין, לא יאשר עסקה שנראה שהיא יותר מידי רווחית, ביחס לרווח שמקובל להרוויח באותו התחום. כי משהו כאן נראה חשוד. וכמובן שכל מקרה לגופו.

רווח אלטרנטיבי / עלות אלטרנטיבית

כמו כן, בנוסף לכל זה צריכים לדעת, שצריכים לדעת גם מהי העלות האלטרנטיבית / רווח אלטרנטיבי, שאתה יכול להרוויח במקום אחר / בעסקה אחרת / בנכס אחר. דהיינו, כאשר אתה בא להעריך שווי נכס, אתה צריך לדעת ששווי הנכס עבורך, מושפע גם מהאלטרנטיבות שיש לך, בעסקאות אחרות. לדוגמה, יתכן שלא כדאי לך לרכוש את הנכס, גם אם הוא ירוויח לך 20%, כי בעסקה אחרת אתה יכול להרוויח 100%. ויתכן שכדאי לך לרכוש את הנכס ברווח של 1%, כי אולי אין לך שום אפשרות אחרת לשום עסקה אחרת. ואולי כדאי לך אפילו להפסיד כסף על העסקה, כי אולי זה יחסוך לך הפסד יותר גדול במקום אחר.

וכל מה שנכון לגבי תמחור וקביעת מחיר, כמו שהסברתי כאן, נכון גם לגבי תמחור ברכישת נכס כלשהו.

אולי אפשרי להוריד את המוכר במחיר?

נקודה נוספת שצריכים לקחת בחשבון היא, שניהול משא ומתן זה עולם שלם בפני עצמו. וצריכים לעשות הפרדה, בין כמה ששווה לך לרכוש את הנכס, לבין כמה ששווה למוכר למכור את הנכס. כי אולי שווה לו למכור ביותר זול ממה שלך שווה לקנות. ואז אולי אתה יכול להוריד את המוכר במחיר. וזה כמובן עוד נושא שלם בפני עצמו. דהיינו, לעשות הפרדה, בין כמה ששווה לך לרכוש, לבין זה שאולי בפועל אפשרי לרכוש ביותר זול, ביחס לאפשרויות של המוכר.

לסיכום:

הערכת שווי נכס זה עולם שלם. והדרך הנכונה ביותר להסתכל על הדברים, היא באמצעות גזירה לאחור. דהיינו, לבדוק כמה הנכס הזה שווה עבורך באופן אישי ספציפי, בהתאם לנכס הספציפי, בהתאם למאפיינים הספציפיים שלך. כמובן שכן הגיוני לקחת בחשבון גם את שווי השוק של הנכס, כדי לקבל אינדיקציה שתעזור לך לזהות אולי אתה עושה חישוב שגוי בשיטת החילוץ לאחור. כי אם לדוגמה שווי השוק הוא X ועבורך בשיטה שלך יצא שזה שווה לך חצי X או 2 X, הרי שכדאי שתנסה להבין מהיכן נובע הפער הזה. וכמובן שצריכים לקחת בחשבון גם את האלטרנטיבות שלך.

וכאן / מבוא לעולם ההשקעות יש הסבר שלם, על המון שיקולים איך לבחון כל השקעה באשר היא שגם אותם כדאי לקחת בחשבון באופן כללי. וכדאי להכיר גם את כל העניין של תמחור ושל ניהול משא ומתן וגם של הסכמים וגם של שותפות ועוד. והעיקר הכי חשוב הוא, ליהנות ממשחק החיים, באמצעות זה שמסתכלים על השכל שיש בכל דבר.
לעלות נוסחה מיסי רכישה איך עושים כסף להפסיד כסף איך להעריך שווי של נכס איך להוציא פרויקטים חיסרון יעוץ הערכת שווי מגרש איך לדעת כמה שווה הנכס איך להכין איך להכין דוח 0 איך לקבוע מחיר איך לתמחר דוח 0 דירה דירה להשקעה האם המחיר הוגן הכנת תוכנית עסקית הערכה הערכת שווי הערכת שווי דירה הערכת שווי חברה הערכת שווי חברות הערכת שווי מגרש הערכת שווי נכס הערכת שווי עסק הערכת שווי קרקע הערכת שווי שותפות הערכת שווי של חברה השקעה השקעות השקעות בנדלן יועץ יזמות יזמות נדלן יזמות עסקית יעוץ יעוץ כלכלי כמה שווה הבית כמה שווה נכס להכין להכין דוח 0 לקבוע מחיר לתמחר מה זה דוח 0 מה מחיר השוק מהי הערכת שווי נכס מחיר מחיר הוגן מחיר השוק מחיר שוק נדלן עסק עסקים קביעת מחיר רווח יזמי רכישת בית רכישת דירה רכישת דירה להשקעה רכישת מניות רכישת נכס רכישת נכס להשכרה שווי השוק שווי חברות שווי נכס שווי עסק שווי שוק שווי של חברה שותפויות שותפות שותפים שמאות מקרקעין שמאי מקרקעין תוכנית תוכנית כלכלית תוכנית עסקית תמחור
הכנת חומרי שיווק, איזה חומר שיווקי חייבים להכין? איזה חומרי שיווק חייבים להכין? איך לבנות איש מכירות רובוטי? ניגוד אינטרסים בין המכירות לשיווק, ניגוד אינטרסים בין השיווק למכירות, איך השיווק עוזר למכירות? תכנון חומרי השיווק בהתאם למכירות, שיווק שעוזר למכירות, שיווק לפי המכירות, למה חייבים להכין חומרי שיווק? הכנת עזרי מכירה, איך לשפר את תהליך המכירה? יעוץ שיווקי, טעויות של מנהלי מכירות, טעויות של מנהלי שיווק, איך להחליף את איש המכירות בחומרי שיווק?
... חומרי שיווק, איזה חומר שיווקי חייבים להכין? איזה חומרי שיווק חייבים להכין? איך לבנות איש מכירות רובוטי? ניגוד אינטרסים בין המכירות לשיווק, ניגוד אינטרסים בין השיווק למכירות, איך השיווק עוזר למכירות? תכנון חומרי השיווק בהתאם למכירות, שיווק שעוזר למכירות, שיווק לפי המכירות, למה חייבים להכין חומרי שיווק? הכנת עזרי מכירה, איך לשפר את תהליך המכירה? יעוץ שיווקי, טעויות של מנהלי מכירות, טעויות של מנהלי שיווק, איך להחליף את איש המכירות בחומרי שיווק? וכאן נדבר על ... שיווק לעסק שלך. כי יש כמה סיבות אפשריות. ובהתאם לכל סיבה יש חומרי שיווק אחרים שצריך להכין. אבל יש סיבה אחת, שבגללה יש סוג מסוים של חומרי שיווק, שחייבים להכין בכל תרחיש אפשרי. אז כאן נסביר, מהו סוג חומרי השיווק שחייבים להכין, לא משנה מה? ואיזה חומר שיווקי, נראה שלא הגיוני להכין, אבל חייבים להכין אותו? סיבה אחת יכולה להיות, כי אתה רוצה להגדיל את החשיפה של המוצר שלך ללקוחות פוטנציאלים. ולשם כך חייב להכין חומר שיווקי כלשהו, שאותו תוכל לפרסם ללקוחות הפוטנציאלים שלך. ואם לא בא לך להגדיל חשיפה ללקוחות, הרי שאתה לא חייב להכין את החומר השיווקי הזה. סיבה נוספת יכולה להיות, שאתה רוצה ליצור עזרי מכירה שיעזרו לאיש המכירות למכור. לדוגמה, מצגת שמסבירה יותר טוב למה המוצר שלך יותר טוב ממוצרים אחרים. ... יבין. ואם לא בא לך לשפר את תהליך המכירה, הרי שגם את חומרי השיווק האלו לא חייבים להכין. כי אפשרי להסתפק בהסברים בעל פה של איש המכירות ולא חייבים להכין עזרי מכירה לאיש המכירות. אבל יש גם עוד סיבה נוספת, שהיא קריטית ושהיא בטוח נכונה ושבטוח חייבים להכין את חומרי השיווק שלה. והיא הסיבה של יעילות לחסוך לאיש המכירות לחזור שוב ושוב על אותם ההסברים שהוא מסביר ללקוחות. ואני אסביר: הסוג הראשון של חומרי השיווק, הוא פרסומת ... את המהירות של הרכב, בצורה ויזואלית וכיוב. את שני חומרי השיווק האלו, לא חייבים להכין ויש אפשרות שהעסק יעבוד נכון, בלי הכנת חומרי השיווק האלו. אבל בכל תרחיש אפשרי, גם אם אתה לא מפרסם ללקוחות פוטנציאלים וגם אם אתה לא צריך עוד עזרי מכירה לאיש המכירות שלך, ... מה שאיש המכירות לא יכול לעשות בהסברים שלו בעל פה. דהיינו, יש עסקים שחושבים, שצריך להכין חומרי שיווק, בדברים שאותם איש מכירות לא יכול להסביר בעל פה. ולצורך העניין, אם נרצה להגיע ללקוחות פוטנציאלים חדשים, הרי שנהיה חייבים להכין חומרי שיווק לצורך קמפיין שיווקי. כי את זה איש המכירות לא יכול לעשות באופן אישי וחייבים שזה יהיה בצורה דיגיטאלית. ואם לדוגמה יש משהו שאיש המכירות לא יודע להסביר בעל פה ללקוחות בפגישת מכירה, הרי שגם כאן נשקול להכין חומרי שיווק. לדוגמה, לעזור לאיש המכירות להסביר ללקוחות על המהירות של הרכב או על הבטיחות של הרכב. שיותר קל להמחיש את זה בצורה ויזואלית ולא רק בהסבר של איש המכירות בעל פה. אבל יש עסקים שחושבים, שאין צורך להכין חומרי שיווק, שיהיו בחפיפה ובהתאמה למה שאיש המכירות כן מסביר בעל פה. כי הרי יש דברים שאיש המכירות כן מסביר בעל פה ללקוחות וההסבר בעל פה של איש המכירות, הוא יחסית מספיק טוב ללקוחות, אז למה שנרצה להכין חומרי שיווק שיחליפו את איש המכירות? ולכן אני אומר שבדיוק ההפך. אני אומר שצריך לקחת את מה שאיש המכירות מסביר בעל פה ולהפוך את כל מה שהוא מסביר לחומרי שיווק כתובים חומרי ... ובכל מקרה המצגת השיווקית, בדברים מסוימים לא תוכל להחליף את איש המכירות, אז בשביל מה להכין חומר שיווקי, שיהיה פחות טוב מאיש המכירות, הרי בכל מקרה בסוף איש המכירות יצטרך לעשות את פגישת המכירה וכולי. אבל זאת לא האמת. כי אני אומר, שבטוח נכון, שלא הגיוני שאיש ... פרטים שאנחנו רוצים להעביר ללקוח בתהליך המכירה, הרי שצריכים לעזור יותר לאיש המכירות, להכין חומרי שיווק ועזרי מכירה, שיסבירו אפילו בצורה פחות טובה, את מה שאיש המכירות מסביר בעל פה. כי זה בוודאות יעזור בסופו של דבר לסגור יותר עסקאות. ואתן עוד נקודת מבט לאותו ... שכנראה יהיו פחות טובים מאשר הסברים בעל פה של איש המכירות, לכאורה, הגיוני שלא צריך להכין את חומרי השיווק האלו. אז אני אומר, שזה לא נכון. אני אומר, שצריכים לקחת את תהליך המכירה של איש המכירות ולקחת את מסרי המכירה שלו ולהפוך אותם לחומרי שיווק. גם אם הם יהיו ... מאיש המכירות להיות רובוט ולהסביר שוב ושוב את אותם מסרי המכירה. ואני לא אומר שצריך להכין סתם חומרי שיווק גם אם הם לא יביאו שום תועלת כלשהי. אני כן אומר, שצריכים להכין כל חומר שיווקי, שיהפוך את תהליך המכירה ליותר קל. דהיינו, גם חומרי שיווק שהם זהים יחסית למסרי המכירה של איש המכירות. והמטרה היא, לעזור לאיש המכירות, לייעל את תהליך ... מי עוד עשוי להתנגד למה שכתבתי? מנהלי שיווק שלא ירצו לריב עם אנשי המכירות ולא ירצו להכין חומרי שיווק שהם חושבים שהם לא חייבים להכין. איך להתמודד עם ההתנגדויות שלהם? זה עוד נושא בפני עצמו. אבל מי בטוח יסכים עם מה שכתבתי? בעל העסק, במידה והוא עצמו בעצמו באופן אישי, היה עושה גם את המכירות וגם את השיווק, ... של בעל העסק שלא מפחד שהשיווק יהפוך את המכירות למיותר, הרי שמנקודת המבט הזו, צריכים להכין חומרי שיווק רובוטיים, שיעזרו לאיש המכירות האנושי, למכור יותר טוב. למרות שזה מייתר את תהליך המכירה לפחות בחלקו, אבל זאת בדיוק המטרה. לחסוך משאבי מכירה ולא לשרוף משאבים על ... להסביר ללקוח את הכל בפירוט וכולי. ולכן לסיכום: יש חומרי שיווק שאותם בטוח צריכים להכין. יש חומרי שיווק, שההכנה שלהם בטוח תביא תועלת. והם חומרי השיווק שיהיו בהם את המסרים של איש המכירות בתהליך המכירה. שהם יהפכו את תהליך המכירה ליותר אוטומטי. כי בטוח לא ... את איש המכירות. כי זה יכול לגרום לנזק. וזה כמובן עוד נושא אחר. וגם כמובן שלא צריכים להכין סתם חומרי שיווק שלא יביאו שום תועלת. אבל כן צריך לעזור לאיש המכירות האנושי, להיות פחות איש מכירות רובוטי, וצריכים להכין חומרי שיווק שיהיו בהתאמה לשיחת המכירה של איש המכירות. ...
שיווק למתחילים, איך להתחיל לשווק? איך להתחיל להכין חומרי שיווק? איך להתחיל להכין חומר שיווקי? איזה חומר שיווקי להכין ראשון? איך לתכנן הכנת חומרי שיווק? איזה סרטון שיווקי לעשות? הסרטון השיווקי הראשון שלך, איך לתכנן משפך שיווקי? באיזה סדר להכין חומרי שיווק? איך להכין חומרי שיווק? השיווק כתוצאה של המכירות, תיעדוף הכנת חומרי שיווק, ניתוח משפך שיווקי, יעוץ שיווקי, הקמת עסק חדש, שיווק לעסק חדש, אסטרטגיית שיווק למתחילים
... למתחילים, איך להתחיל לשווק? איך להתחיל להכין חומרי שיווק? איך להתחיל להכין חומר שיווקי? איזה חומר שיווקי להכין ראשון? איך לתכנן הכנת חומרי שיווק? איזה סרטון שיווקי לעשות? הסרטון השיווקי הראשון שלך, איך לתכנן משפך שיווקי? באיזה סדר להכין חומרי שיווק? איך להכין חומרי שיווק? השיווק כתוצאה של המכירות, תיעדוף הכנת חומרי שיווק, ניתוח משפך שיווקי, יעוץ שיווקי, הקמת עסק חדש, שיווק לעסק חדש, אסטרטגיית שיווק למתחילים וכאן נסביר, באיזה סדר להכין חומרי שיווק? לדוגמה: נניח שאתה רוצה להתחיל להכין חומר שיווקי, מה החומר השיווקי הראשון שאתה צריך להתחיל ממנו? ואיך ובאיזה סדר להכין חומרי שיווק? אז כדי לקבל תשובה לשאלה הזאת, לשם כך, ענה על ... אומר לו? ואם הייתה לך שעה לשכנע אותו, מה היית אומר לו? (מידע נוסף כאן: תסריט שיחה). עכשיו, מכאן נקודת ההתחלה שלך להכין חומרי שיווק. דהיינו, חומרי השיווק צריכים להיות בהתאמה למה ...
הכנת חומרי שיווק, איזה חומרי שיווק להכין? כמה חומרי שיווק להכין? מתי להכין חומרי שיווק? איזה חומרי שיווק כדאי להכין? איך ליצור חומרי שיווק? תוכנית ליצירת חומרי שיווק, תוכנית של הכנת חומרי שיווק, תהליך של יצירת חומרי שיווק, להעלות קמפיין שיווקי, לבנות תוכנית להכנת חומרי שיווק, איך ליצור חומרי שיווק? הקשר שבין שיווק למכירות, הקשר שבין מכירות לשיווק, השיווק כעזר של המכירות, מנהל השיווק כעזר של מנהל המכירות, הכנת חומרי מכירה
... חומרי שיווק, איזה חומרי שיווק להכין? כמה חומרי שיווק להכין? מתי להכין חומרי שיווק? איזה חומרי שיווק כדאי להכין? איך ליצור חומרי שיווק? תוכנית ליצירת חומרי שיווק, תוכנית של הכנת חומרי שיווק, תהליך של יצירת חומרי שיווק, להעלות קמפיין ... הפצת חומרי שיווק לבין תהליך של הכנת חומרי שיווק. כי אלו שני תהליכים שקשורים אחד בשני, אבל לא בהכרח תלויים אחד בשני. וצריכים להכין חומרי שיווק באופן כללי, גם בלי קשר להפצת חומרי השיווק וגם לאו דווקא כתהליך של יצירת קמפיין שיווקי, שעבורו בהכרח צריכים ליצור ... הגיוני שהוא ישקיע ויפתח חומר שיווקי שיסביר ללקוח את כל מה שהוא רוצה, באמצעי המחשה נוספים וכולי. וזה בעצם אומר, שעל העסק להכין חומרי שיווק, בהתאמה לתהליכי המכירה. דהיינו, צריכים לבנות להכנת חומרי שיווק, בהתאם לתהליכי המכירה. דהיינו, צריכים לקחת תהליך מכירה ללקוח ולנתח את כל המסרים שמעבירים ללקוח בתהליך המכירה. ומהמסרים האלו ובהתאם למסרים האלו צריכים להכין חומרי שיווק. ואוסיף, בעיקרון בתהליכי מכירה יש המון מסרים שמעבירים ללקוח. וצריכים לדעת איך ומהיכן להתחיל להכין את חומרי השיווק. כי כמות המסרים שאנחנו רוצים להעביר ללקוח, עשויה להיות מאוד גדולה. וצריכים להתחיל להכין את חומרי השיווק, לפי תיעדופים שונים של עלות מול תועלת. כי לכל הכנת חומר שיווקי, יש עלות כלשהי ויש גם כמובן תועלת כלשהי. וכל חומר שיווקי, אפשרי להכין אותו ברמות גימור שונות, בעלויות שונות וכולי. ויש כאן המון שיקולים. אבל כעיקרון את הרשימה של חומרי השיווק שצריכים להכין, אותה צריכים לגזור מכל המסרים שמעבירים ללקוח בתהליכי המכירה השונים. דהיינו, לקחת תהליך מכירה ולפרק אותו לחלקים של מסרי מכירה. ואת המסרים לחלק לקטגוריות ולחלקים קטנים וכולי. ומכך לגזור את חומרי השיווק שרוצים להכין. ואת התיעדוף להכנת חומרי השיווק, ניתן לעשות אותו לדוגמה בהתאם לכמה נפוץ מסר המכירה הזה ללקוח. כי יש רעיונות שחוזרים על עצמם עם ...
הכנת עזרי מכירה, איזה חומרי שיווק להכין? האם להכין חומרי שיווק שבוודאות הלקוח לא יסתכל עליהם? מה טוב בכך שהלקוח יודע שיש חומרי שיווק גם אם הוא לא יסתכל עליהם? איך לגרום ללקוח להאמין לאיש המכירות? איך להגדיל את האמון של הלקוח באיש המכירות? איך לגרום ללקוח להאמין במוצר? הגדלת אמון של לקוח במוצר, כמה חומרי שיווק להכין? למה הלקוח לא מאמין לאיש המכירות? האם יש חומרי שיווק מיותרים? האם להכין סתם חומרי שיווק? איך לגרום ללקוח להאמין למצגת המכירה שלך?
... עזרי מכירה, איזה חומרי שיווק להכין? האם להכין חומרי שיווק שבוודאות הלקוח לא יסתכל עליהם? מה טוב בכך שהלקוח יודע שיש חומרי שיווק גם אם הוא לא יסתכל עליהם? איך לגרום ללקוח להאמין לאיש ... להאמין במוצר? הגדלת אמון של לקוח במוצר, כמה חומרי שיווק להכין? למה הלקוח לא מאמין לאיש המכירות? האם יש חומרי שיווק מיותרים? האם להכין סתם חומרי שיווק? איך לגרום ללקוח להאמין למצגת המכירה שלך? וכאן אסביר, האם ולמה לפעמים כדאי להכין חומרי שיווק, גם אם אנחנו יודעים בוודאות שהלקוח לא יקרא אותם ולא יעיין בהם? אז לכאורה אין היגיון להכין סתם חומרי שיווק. כי חומרי השיווק תכליתם לקדם את המכירה. וברמת העיקרון, החומר השיווקי מקדם את המכירה, באמצעות זה שהלקוח נחשף לחומר השיווקי ... שלו לרכוש את המוצר וכולי. ולכן לכאורה זה יהיה בזבוז משאבים להכין חומר שיווק, שנועד עבור הלקוח, אם אנחנו יודעים מראש שבוודאות הלקוח לא יעיין בחומר השיווקי. אבל כמובן שזאת לא כל האמת, ואני אסביר. ברמת ... שיווק, גם כאלו שאולי או אפילו וודאי הלקוח לא יעיין בהם. להכין כל חומר שיווקי, שמגבה כל מידע שאיש המכירות מעביר ללקוח. וכמובן שצריכים לדעת באיזה סדר להכין חומרי שיווק וגם איך להתחיל להכין חומרי שיווק וכמובן שכדאי שתהיה גם תוכנית להכנת חומרי שיווק וכולי. אבל עדיין כדאי להבין, שכאשר יש ללקוח הבנה שיש חומר שיווקי שהוא אפילו רק ...
איך לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - פיתוח מיומנויות אישיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות למידה, פיתוח מיומנויות חשיבה, פיתוח מיומנויות ניהול, שיפור מיומנויות אישיות, שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול
... לכתוב מאמר? איך להכין נאום? איך להכין סדנא? איך להכין מצגת? איך בונים מצגת? איך כותבים מאמר? שלבים בתהליך של כתיבת מאמר, מודל להכנת נאום, מודל להכנת מצגת, איך להתכונן לנאום - ... שיפור מיומנויות תקשורת, שיפור מיומנויות למידה, שיפור מיומנויות ניהול וכאן אבאר, איך כותבים מאמר? איך מכינים נאום? איך מכינים הרצאה? איך להכין מצגת? וכיוב, שלב אחרי שלב. וזה, באמצעות גישה של מהות וצורה. דהיינו, שמתחילים בלכתוב את המהות של מה שרוצים לכתוב לומר. ... נייר ועט, אבל רצוי יותר לעשות זאת מול מחשב, כדלקמן. ואסביר כאן את כל התהליך בדימוי של כתיבת מאמר. אבל זה תהליך זהה לחלוטין, גם במקרה שרוצים להכין הרצאה לכתוב נאום וכיוב. שלב 1 - נסה להגדיר בכמה שפחות מילים, על מה אתה הולך לכתוב את המאמר שלך. וכמה שפחות מילים, יותר ... רק ראשי פרקים של מה שאתה רוצה לומר. לדוגמה: 1 - על חשיבות אכילת עגבניה. 2 - תהליך גידול העגבנייה. 3 - מחירי העגבניות. 4 - איזה מאכלים ניתן להכין מעגבניה. ואני חוזר ומדגיש, אל תכתוב כאן את כל מה שאתה רוצה לכתוב ולומר, אלא רק ואך ורק כותרות ראשיות של הנושאים שאתה רוצה ... שכתבת. אולי ברצונך להוסיף משהו לתקן משהו להסביר משהו וכולי. הארות כלליות - הכנת תוכן המאמר - כמובן שלפני שאתה מתחיל לכתוב מאמר כלשהו מתחיל להכין נאום כלשהו וכיוב, עליך לדעת באופן כללי מה בכלל אתה רוצה לומר ולכתוב. וכאן הוסבר, איך לארגן את מה שאתה רוצה לומר, לצורה של מאמר. אבל כמובן שעליך לדעת מראש מה אתה רוצה לומר. ובנוסף, באפשרותך גם תוך כדי כתיבה, להכין תתי כותרות של מה שאתה רוצה לומר. ורק תוך כדי כתיבה, לאסוף את המידע שאתה רוצה להעביר. הארות כלליות - שימוש בפסקאות - כשאתה ... דיבור. והרעיון הוא, שגם אם מדובר במאמר טיעוני, עדיין התהליך עצמו של כתיבת המאמר עצמו תהיה זהה. הארות כלליות - הכנת נאום - נניח שאתה רוצה להכין נאום. כתוב לך את הכותרת הראשית. תתי כותרות. תתי תתי כותרות וכולי, בצורה מובנית ולפי הסדר שאתה רוצה. ועכשיו באפשרותך לנאום ...
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
ליצור תוכן, איך לכתוב מאמר? איך כותבים מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב דרשה? איך לכתוב ספר? איך לכתוב חיבור? איך לכתוב טקסט? איך לכתוב נאום? איך לכתוב הרצאה?
... מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס? איך לכתוב בלוג? איך לכתוב ... הדרך לכתוב מאמר, לבנות הרצאה, להכין מצגת או ליצור סדנה, מתבססת תמיד ... שאלות כמו: איך מטפלים בילד שמסרב להכין שיעורי בית? איך להתמודד עם ילד ... ושאלות נוספות להרחבת התוכן. כיצד להכין סדנה בקלות וביעילות? גם בניית ... איך לכתוב מערך שיעור? איך להכין הרצאה? תקשורת בין אישית, הבעה ... מערך שיעור? איך מכינים מצגת? איך להכין פרזנטציה? איך יוצרים סדנא? איך להכין קורס דיגיטלי? איך לכתוב ספר ... לכתוב מכתב? איך לבנות נאום? איך להכין נאום? איך להכין הרצאה? איך לתכנן הרצאה? איך ... מאמר? איך בונים מערך שיעור? איך להכין מצגת? איך לכתוב סיפור ספר? איך ... ספר? איך מכינים מערך שיעור? איך להכין מערך שיעור? איך מכינים פרזנטציה? ... ילדים? איך עושים מערך שיעור? איך להכין מצגת מקצועית? איך לכתוב ... תוכן, איך לבנות פרזנטציה? איך להכין סדנא? איך יוצרים קורס דיגיטלי? ...
איך לכתוב תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה?
... תסריט לסרט? איך לכתוב ספר? איך לכתוב מאמר? איך לכתוב עלילה? איך לבנות עלילה? איך להכין מצגת? איך להכין נאום? איך נראה תסריט? איך כותבים תסריט? איך לפתח תסריט? איך בונים מצגת? איך להכין פרזנטציה? וכאן אבאר, שיטה פרקטית יעילה ונכונה, איך באמת לכתוב תסריט בצורה מובנית ...
מחלקת מכירות, שיפור תהליכי המכירה, שיפור מחלקת מכירות, ניהול המכירות והשיווק בארגון, שיפור תהליכי השיווק, הטמעת מידע המכירות במחלקת המכירות, הכנת מידע על המוצר, ארגון המידע השיווקי, ארגון המידע המכירתי, איך להכין חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ארגון המידע של מחלקת המכירות, תיעוד המידע של מחלקת המכירות, השמה לאנשי מכירות, גיוס אנשי מכירות
... השיווקי, ארגון המידע המכירתי, איך להכין חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ... עצמו. כרגע נדבר על מצב שבו רוצים להכין חומרי שיווק שמשקפים באופן מלא אך ורק מאפיינים ... שיקולים לגבי איזה חומרי שיווק כדאי להכין על המוצר, באיזה סדר להכין את חומרי השיווק? כמה השקעה כדאי להשקיע בהכנת כל חומר ... את רשימת חומרי השיווק שאתה רוצה להכין. וכאן אני רוצה לחדד את הנקודה הבאה והיא, שלטובת ... על המוצר, רשימה שממנה ניתן לאחר מכן להכין חומרי שיווק, אבל כדאי להכין את המידע הזה, גם בלי קשר לרצון להכין מהם חומרי שיווק בפועל. ואני אסביר: נניח שאנחנו רוצים ... ללקוח בתהליך המכירה וממנו ועבורו להכין את חומרי השיווק. לדוגמה, נניח שבפגישה אנחנו מסבירים ... שיווק, לבין זה שכדאי ורצוי מאוד להכין את הרשימה הזאת, של כל המידע על המוצר ושל כל המסרים ... המכירה עצמו. דהיינו, כדאי לכל עסק להכין רשימה מסודרת של כל הרעיונות שהוא מעביר ללקוחות שלו, ... וסיווגים וכולי. ואת המידע הזה כדאי להכין אותו עבור מחלקת המכירות ולא רק עבור מחלקת השיווק. ... רוצים לשווק. וזה נכון לומר שכדי להכין חומרי שיווק או כדי להכין תוכנית להכנת חומרי שיווק, כדאי מאוד שתהיה רשימה ... גם להיות בסיס טוב עבור מנהל השיווק להכין ממנו חומרי שיווק וכולי. כי כנל, יש מוצר, על המוצר יש ...
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך
... לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, ... ירצו לבחור בך. לסיכום: כאשר אתה רוצה שיבחרו בך, עליך לדעת להתמקד במי שבספק האם לבחור בך ולא להתמקד במי שבטוח ירצה לבחור בך. ובהתאם לכך, להכין את המצגת הרצאה וכולי. וכאשר אתה רוצה לבצע תהליך מכירה, עליך להבין ולדעת להיכן למקד את ניסיונות השכנוע שלך, לא בהכרח במה שיותר קל לך לשכנע, אלא במה שיותר הגיוני להתמקד בו, כדי לסגור עסקה. אז איך להתכונן להרצאה ואיך להכין הרצאה? איך לגרום לאנשים לרצות להצביע לך? איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך? בטוח נכון שאל תנסה ...
מיתוג תחרותי, איך לבנות מותג בשוק תחרותי? יעוץ שיווקי, לרכוש שטחי פרסום, איך למתג את העסק? מיתוג עסקי, איך להקטין את עלויות השיווק? שיווק לטווח קצר, שיווק לטווח רחוק, שיווק בשוק תחרותי, איך לבלוט בשוק רווי תחרות? איך להתמודד עם תחרות עסקית? בניית מותג יוקרה, הדהוד של מסר שיווקי, סלוגן שיווקי, פרסום ממומן, פרסום בתשלום, שיווק ויראלי, לתת ערך ללקוח, איך לעשות בידול לעסק? בידול עסקי, איך להכין חומרי שיווק? תהליך של בניית מותג, רכישת שטחי פרסום
... בידול לעסק? בידול עסקי, איך להכין חומרי שיווק? תהליך של בניית מותג, רכישת שטחי פרסום וכאן נסביר על 2 אסטרטגיות שיווק. ונסביר איך להוזיל את עלות השיווק שלך? ואיך ... חומרים שיווקיים שהעסק שלך יכול להכין. ונסביר מה ההבדל ביניהם ואיזה סוג של חומרי שיווק הכי מומלץ להכין. אז ברמת העיקרון חומרי השיווק, הם התכנים שהעסק מכין כדי למשוך לקוחות וכדי להגדיל את הסיכוי שיסגור עסקאות מכירה בפועל. חלק ... שלך. אז עד כאן הבנו, שלב 1 להכין רשימת מאפיינים של המוצר שלך, עם דגש לגבי ההבדלים שבין המוצר שלך לבין המוצרים המתחרים של המוצר שלך. שלב 2 להכין תכנים שיווקיים שימחישו ללקוח שלך את ההבדלים שבין המוצר שלך לבין המוצרים המתחרים שלך. כאשר הרעיון הוא, לתת ללקוח להתנסות במוצר ... הדרך הארוכה אבל הקצרה, היא להכין רשימה של הבדלים בין המוצר שלך למוצרים אחרים. ולהכין חומרי שיווק על בסיס ההבדלים האלו, זה העיקר. כאשר צריכים לנסות להכין חומרי שיווק, שגם יספקו ערך אמיתי של למידה והעשרה ללקוח שלך, שהוא מעבר לסרטון תיעודי על המוצר שלך. שהלקוח יקבל ערך אמיתי מחומרי ... כמובן. כי המפלט של הנוכל, זה להכין פרסומת שאומרת שהוא מוצלח, כי אין לו אפשרות אחרת להכין פרסומת אחרת. אבל אתה יכול לתת ערך אמיתי ללקוח שלך ותוך כדי זה לשווק לו את המוצר שלך. לסיכום: תשקיע בלהכין חומרי שיווק טובים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הערכת שווי נכס, הערכת שווי דירה, הערכת שווי חברה, הערכת שווי עסק, הערכת שווי קרקע, הערכת שווי מגרש, שמאות מקרקעין, דוח 0, רווח יזמי, איך להכין דוח 0? מה זה דוח 0? איך לדעת כמה שווה הנכס? כמה שווה הבית? האם המחיר הוגן? שמאי מקרקעין, שווי השוק, מחיר השוק, תמחור, הערכת שווי של חברה, רכישת מניות, הערכת שווי שותפות, השקעות בנדלן, רכישת דירה להשקעה, יזמות נדלן, יזמות עסקית, הכנת תוכנית עסקית, תוכנית כלכלית, יעוץ כלכלי, רכישת דירה, רכישת נכס להשכרה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להכין, האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להכין, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן מכירות, מאמן לכלכלת המשפחה, מטפל טוב בתחום להכין - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 26_07_2025 השעה 17:06:33 - wesi1