אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות בריא ✔הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
למה לא לפנק את הילד? איך לחנך אותו למודעות לאחריות ולמחיר של כל פעולה?

ההדרכה עוסקת בחינוך ילדים ומדגישה את החשיבות של הרגלים נכונים בתחום של אחריות, סדר וניקיון. אחד העקרונות המרכזיים הוא להרגיל את הילד לסדר אחרי עצמו, להחזיר כלים לכיור ולדאוג לניקיון גם אחרי שהוא אוכל או משחק. כל פעולה מחייבת את הילד להבין שההנאה שלו לא מגיעה בחינם, ויש לכך מחיר. אליעד כהן מסביר את חשיבות ההבנה שאין ארוחות חינם, וכל תוצאה בחיים דורשת מאמץ.

למה חשוב להרגיל את הילד לסדר אחריו?

כשהילד אכל או שיחק, חשוב מאוד ללמד אותו את הערך של סדר. ברגע שילד רגיל לסדר אחרי עצמו, הוא מבין שהכל יש לו מחיר. אם הילד לומד להחזיר כלים לכיור או לנקות אחרי עצמו, הוא מבין שצריך להשקיע כדי ליהנות. הדבר חשוב משום שבחיים האמיתיים אין דבר כזה "הנאה ללא מחיר". אם הילד לומד לסדר אחרי עצמו, הוא יפנים את הרעיון של "לתת בתמורה" ולא רק "לקבל". בלי ההבנה הזו, הילד עלול לחשוב שהכל מגיע לו, מבלי שיצטרך להשקיע.

מה הקשר בין הרצון לקבל לרצון לתת?

בטבע האדם, יש נטייה לקבל יותר מאשר לתת. אנשים רבים מעדיפים לקבל הנאה מבלי להשקיע, חיפושי "קיצורי דרך" הם דבר נפוץ. לכן יש אנשים שמחפשים דרכים להרוויח כסף בקלות מבלי לעבוד קשה. עם זאת, אליעד כהן מציין כי בסופו של דבר לכל דבר יש מחיר, ובמיוחד כאשר מדובר בהנאה. בעולם הממשי אין אפשרות לקבל מבלי לשלם את המחיר: אם אדם רוצה לרכוש משהו, הוא חייב לשלם. אם אדם רוצה להרגיש טוב, הוא יצטרך להתמודד גם עם הקשיים הנלווים לכך.

האם באמת אין ארוחות חינם?

הטענה המרכזית כאן היא שאין הנאה ללא מחיר. כאשר הילד אוכל או משחק מבלי לנקות אחריו, הוא לומד להרגיש שפעולה זו אינה דורשת תמורה. למעשה, הילד מתרגל לרעיון של קבלת דברים בחינם, מבלי להיות מודע לכך שהוא "מחויב" להחזיר משהו בתמורה. בהמשך, זה עלול לגרום לו לתסכול כאשר הוא יתמודד עם סיטואציות בהן עליו לשלם או להוציא מאמץ. ככל שהילד יתחיל להבין את הקשר בין ההנאה והמחיר, הוא יוכל לעשות בחירות מושכלות יותר ולהבין את משמעותן.

איך שומרים על איזון בין נתינה וקבלה?

ההדרכה מדגישה את הצורך בהבנת האיזון בין נתינה וקבלה. המטרה היא שהילד יתחיל להבין שלכל פעולה יש מחיר, גם אם לא תמיד הוא ירגיש את המחיר באופן ישיר. לדוגמה, אם הילד אוכל, הוא יצטרך לסדר אחריו. אם הוא משחק, הוא יצטרך לדאוג לסדר את החדר אחרי המשחק. הורים יכולים להיות גמישים, אך חשוב לשמור על עקרון בסיסי זה. כשהילד מבין את הקשר בין העבודה לבין התמורה, הוא מפתח תחושת אחריות ומודעות לאיזון בין מה שהוא מקבל לבין מה שהוא נותן.

מדוע חשוב להרגיל את הילד להתאמץ?

הרגלת הילד להאמין ש"להשיג זה קל" עלולה להוביל אותו לסבל עתידי. הוא עלול להתקשות להתמודד עם קשיים ומאמץ בחיים, מה שיגרום לו לתסכול. אם הוא התרגל שהכל מגיע לו ללא השקעה, הוא עשוי לא להבין את הצורך במאמץ ובתמורה על מנת לקבל תוצאות טובות. לעיתים, הוא עשוי להאשים את ההורים בכך שהפכו אותו ל"נצלן". ההמלצה היא שההורים יתעקשו שהילד יתחיל לנקות ולסדר אחרי עצמו, לא מתוך "עונש", אלא מתוך הבנה שזו הדרך להכין אותו לעתיד ולמנוע ממנו סבל.

האם יש קשר בין חינוך למודעות למחירים לבין הצלחה בחיים?

כאשר הילד מבין שלכל פעולה יש תוצאה, הוא לומד איך להעריך את המחיר של כל דבר לפני שהוא מבצע פעולה. הוא יתחיל לחשוב אם הוא באמת מוכן לשלם את המחיר הנדרש על מנת להשיג את מבוקשו. זהו שיעור חשוב שיביא אותו בהמשך להצלחה, הן בתחום האישי והן המקצועי. אם הוא ידע מראש מה הוא מוכן לשלם על משהו, הוא יוכל לחיות חיים טובים ומאוזנים יותר.

לסיכום

ההדרכה ממליצה להורים לא לפנק את הילדים יתר על המידה, ולהתחיל להרגיל אותם לאחריות ולמודעות לכך שלכל פעולה יש מחיר. כשילד יודע להחזיר את הכלים לכיור אחרי האוכל או לסדר אחרי עצמו, הוא לומד שאין ארוחות חינם, ושעליו לתת תמורה עבור כל דבר שהוא מקבל. כאשר הילד מתחיל להבין את המערכת הזו, הוא מפתח תחושת אחריות, מסגרת ואיזון בחיים.
מדוע חשוב להרגיל את הילד לסדר אחריו?

הטקסט מסביר שכאשר הילד אוכל, מלכלך או משתמש בכלים ובחפצים, חשוב להרגיל אותו להחזיר דברים למקום, לשטוף או לנקות בעצמו. הרעיון הוא ללמד את הילד שלא מדובר רק בעניין של סדר וניקיון, אלא בעיקר בהבנה שלכל דבר יש מחיר. אם הילד מתרגל לקבל בלי לתת, הוא עלול לחשוב שיש אפשרות ליהנות בחינם בעולם, בלי לשלם על ההנאה או המאמץ.

כיצד קשור הרצון לקבל לעומת הרצון לתת?

בטבע האנושי, האדם מעדיף לרוב לקבל על פני לתת, כי לקבל פירושו הרגשת סיפוק ללא השקעה. אנשים נוטים לחפש דרכים להרוויח כסף בקלות, או להשיג הנאה בלי מאמץ. עם זאת, בטווח הארוך, מתברר שכל הנאה דורשת מחיר או מאמץ. הטקסט מדגיש שעובדה זו נכונה גם בחיי היום - יום: כשבן אדם רוצה להרוויח כסף, הוא בדרך כלל יצטרך לעבוד, כשהוא אוכל או משתמש במשהו, בסוף יגיע השלב שבו יצטרך לסדר ולנקות.

מדוע אין ארוחות חינם באמת?

הטקסט מדגיש שלא באמת קיימת הנאה ללא עלות. גם אם נראה שהילד מקבל בחינם, בסופו של דבר המחיר מגיע בצורה כזו או אחרת. לדוגמה, ילד שיתרגל לקבל הכל מבלי להתאמץ, יתקשה בהמשך החיים כשיתברר לו שאף אחד לא יעניק לו דברים בחינם. הוא עלול לחוות תסכול וסבל כי הוא אינו מבין מדוע עליו לשלם או להתאמץ, אחרי שהתרגל לכך שכל דבר מגיע לו ללא שום מחיר.

כיצד קשור התשלום למחיר לאיזון בין טוב לרע?

הטקסט מציין שכמו שיש רצון לקבל, כך יש רצון לתת, ושאין מצב של טוב ללא רע או רע ללא טוב. האדם רוצה למקסם את הטוב ולהפחית את הרע, אבל אי אפשר לזכות רק בהנאה מבלי לספוג עלויות. ברגע שמבינים שלכל דבר יש מחיר, האדם לומד לבחון מראש אם הוא מוכן לשלם את המחיר תמורת ההנאה. לדוגמה, לפני שהוא קונה משהו, הוא בודק כמה זה עולה, לפני שהוא מתאהב, הוא מבין שיש לכך גם מחירים רגשיים.

מדוע חשוב להרגיל את הילד להתאמץ כדי למנוע סבל עתידי?

אם הילד רגיל להשיג הכל ללא מאמץ, הוא עלול לסבול בהמשך מפני שבעולם האמיתי נדרש מאמץ בעבודה, בקשרים בינאישיים ובכל תחום בחיים. הילד עלול לכעוס על ההורים כשיפסיקו לתת לו או כשלא יוכלו לתת לו יותר. הוא עשוי להאשים אותם ש"הפכו אותו למפלצת", כיוון שהתרגל לקבל בלי לתת. הטקסט ממליץ שההורה יתעקש על כך שהילד ינקה ויארגן אחרי שהוא מסיים לאכול, מלכלך, משחק או מבלגן את החדר, כדי שהילד יבין שלכל הנאה צריך להשקיע מאמץ.

כיצד לשמור על איזון בין נתינה וקבלה בחינוך הילדים?

הטקסט אינו קורא להורים להטיל עבודות פרך על הילדים או למנוע מהם הנאה, אלא להדגיש את ההבנה שיש יחס של תן וקח. הילד יכול להמשיך ליהנות, אבל עליו להיות מודע לכך שזה לא מגיע בלי שום מחיר. ההורה יכול לתת גמישות מסוימת, אולם כדאי לשמור על העיקרון של "אכלת? תחזיר את הכלים לכיור" או "בלגנת? סדר אחריך". המטרה היא לבנות אצל הילד את ההבנה שיש שכר ועונש טבעיים לכל פעולה, ושהדרך לחיים מוצלחים היא מוכנות להשקיע כדי להשיג תוצאות חיוביות.
איך להרגיל את הילד לתת? איך להרגיל את הילד לקחת אחריות? איך ללמד את הילד שלכל דבר יש מחיר? איך לחנך את הילד שאין ארוחות חינם? מתי להתעקש עם הילד? האם לוותר לילד? האם לריב עם הילד? איך לגרום לילד לנקות אחריו? האם לעזור לילד? למה לא לוותר לילד? האם לתת לילד להסתדר לבד? למה לגרום לילד לסדר את החדר שלו? איך למנוע קשיי ויסות רגשי אצל ילדים? למה לגרום לילד לעשות כלים? למה לגרום לילד לעזור בבית? למה לגרום לילד לעזור במשימות הבית? למה לגרום לילד לעזור לנקות את הבית? וויתור לילד, למה לגרום לילד לשטוף כלים? נתינת יתר לילדים, לגדל ילד פרזיט, ילד שלא אוהב לעזור, ילד שמלכלך, ילד שמבלגן, ילד שלא אוהב לנקות, ילד שלא רוצה לסדר את החדר, ילד נצלן, ילד שלא אוהב לתת, ילד שרוצה רק לקבל, ילד אגואיסט, ילד לא מחונך, קושי רגשי אצל ילד, ילד עצבני, ילד אלים, נתינה לילדים, רגישות אצל ילדים, קשיי התבגרות של ילד, למה לילד קשה להתבגר? ארוחות חינם אצל ילדים, רצון לתת ורצון לקבל בחינוך ילדים, רצון לתת ורצון לקבל אצל ילדים, רצון לתת ורצון לקבל מול הילדים, הורות בריאה, טעויות בחינוך ילדים, להרגיל את הילד לסדר את החדר, להרגיל את הילד לקחת אחריות
איך לחנך את הילדים למה האדם רוצה להרגיש טוב איך לעשות כסף טוב ללא רע משכורת להיות מיליונר למה לגרום לילד לעזור להאשים כסף במהירות לקבל הערכה אחריות אחריות אישית אי הורות איך לא לגדל ילד איך לא לגדל ילד מפונק איך לא לגדל ילד פרזיט איך לא לגרום איך לא לגרום לילד איך לא לגרום לילד לשנוא אותך איך לגדל ילדים איך לגרום לילד איך לגרום לילד להיות בריא נפשית איך לגרום לילד לקחת אחריות איך לגרום לילדים איך להיות בריא איך להסיר אחריות איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך את הילדים איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך למנוע איך לקחת אחריות איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים אל הורות אל הוריים אל הורים אלהורות אלהוריים אשה שלא רוצה ילדים את מי לשנוא בריא בריא נפשית בריאות גברים שלא רוצים ילדים האם להסיר אחריות האם לפנק את הילד האם לפנק ילד האם לקחת אחריות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הסרת אחריות הסתגלות זוגיות ללא ילדים חיים בלי ילדים חיים ללא ילדים חינוך חינוך ילדים ילד ילד מפונק ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים כמה לפנק ילד כמה לקחת אחריות לא לגדל ילדים לא להביא ילדים לא לפנק ילד לא רוצה ילדים לא רוצה לגדל ילדים לא רוצה להביא ילדים לא רוצה להיות אבא לא רוצה להיות אמא לגדל לגדל ילד לגדל ילד מפונק לגדל ילד פרזיט לגדל ילדים לגרום לילד לגרום לילד להיות בריא נפשית לגרום לילד לקחת אחריות לגרום לילד לשנוא אותך לגרום לילדים להיות בריא להיות בריא נפשית להסיר אחריות לוותר על ילדים לחיות בלי ילדים לחיות ללא ילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים למה לא לפנק את הילד למה לקחת אחריות למנוע לפנק לפנק את הילד לפנק ילד לקחת אחריות לקיחת אחריות לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילדים לשנוא לשנוא אותך מחנך מחנכים מפונק מתי להסיר אחריות מתי לקחת אחריות נפש נשים שלא רוצות ילדים פרזיט קושי קשיי הסתגלות קשיי הסתגלות אצל ילדים קשיים שנאה
עבודה ובריאות נפשית, האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית?
עבודה ובריאות נפשית, האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית?
עבודה ובריאות נפשית, האם צריך מסגרת בשביל הבריאות הנפשית? חשיבות המסגרת התעסוקתית בתהליך טיפולי, תעסוקה שיקומית, להיות בריא נפשית בלי עבודה, האם צריך ללכת לעבוד? האם חשוב לעבוד? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי להיות בריא נפשית? האם צריך מסגרת תעסוקתית כדי לשמור על בריאות נפשית? אליעד כהן פותח בשאלה האם לבן אדם עם בעיות ... שמצבם הרגשי אינו טוב והם לא מסוגלים להתמודד לבד עם המחשבות השליליות שמתעוררות בהם. מה באמת נחוץ לאדם כדי להיות בריא נפשית? הפתרון האמיתי לבעיות נפשיות, לפי אליעד כהן, הוא פיתוח השכל ופתרון הבעיות הרגשיות של האדם. הוא מתאר בפירוט ... רגשיות, ורק אם לא מסוגלים לעשות זאת לאורך כל היום, אז לחפש מסגרת תעסוקתית מתאימה. האם צריך לעבוד כדי להיות בריא נפשית? חשיבות העבודה לבריאות הנפשית איך פיתוח השכל עוזר לבריאות הנפשית? האם אפשר להישאר בריא נפשית ללא עבודה? מהם ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... את העיקרון גם על שכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה). אם אדם רוצה להפסיק לעשן, עדיף לו להתמקד במהות של הרצון, כלומר, להיות בריא, ולא לומר לעצמו רק אני לא רוצה לעשן סיגריה. כשאדם מתמקד במהות הרצון האמיתי (אני רוצה להיות בריא), יהיה לו קל יותר לשכנע את עצמו. אך אם הוא דווקא כן רוצה לעשן, הוא צריך להימנע להסתכל על המהות (להיות בריא) ולהתמקד בצורה (אני לא רוצה לעשן סיגריה). כך הוא יוכל להתעלם מהסיבה העמוקה שמפריעה לו לעשן, ולעשן למרות ההתנגדות ... שואל את עצמו למה אני לא רוצה לעשן את הסיגריה? אני לא רוצה לעשן את הסיגריה כי אני רוצה להיות בריא נניח כי זה לא בריא לעשן סיגריה, כי אני רוצה להיות בריא, אז מה אתה באמת רוצה? אתה רוצה להיות בריא, ולמה אתה רוצה להיות בריא? כי אתה רוצה להרגיש טוב כי אתה חושב שחולה זה רע אבל אם הבן אדם היה אומר לעצמו אני רוצה להיות בריא ולכן אני לא אעשן את הסיגריה, אני רוצה לא להיות חולה ולכן אני לא אעשן את הסיגריה יש יותר ... רוצה לעשן את הסיגריה זה מושג זאת צורה של משהו אחר. מה מחויב לך יותר מה אתה רוצה יותר להיות בריא או לעשן את הסיגריה? אתה רוצה יותר להיות בריא ואם אתה מנסה להכניס לעצמך למוח אני לא רוצה לעשן סיגריה אתה בעצם מתעסק בצורה לא במהות, המהות היא שאתה רוצה להיות בריא. תחפור לעצמך בראש אני רוצה להיות בריא ולא לעשות שום דבר שיגרום לי להיות חולה ולכן אני לא רוצה לעשן את הסיגריה, זאת אומרת בשכנוע עצמי ... לעשן את הסיגריה, אוקי במקרה כזה אסור לו להסתכל על המהות כשהמוח שלו אומר לו אתה יודע אתה רוצה להיות בריא אל תעשן את הסיגריה מה שהבן אדם צריך לעשות לעצמו כדי כן לעשן את הסיגריה להגיד לעצמו אז אתה ... מה זה משנה בוא נעשן את הסיגריה דהיינו, למחוק את המהות. דהיינו, המוח אומר לבן אדם תקשיב אתה רוצה להיות בריא אל תעשן את הסיגריה אבל הבן אדם רוצה לעשן את הסיגריה אז מה שהוא צריך לעשות להגיד למוח שלו תמחק את המילים אני רוצה להיות בריא לא רוצה לעשן סיגריה ולהשאיר רק את הצורה את הביטוי לא רוצה לעשן סיגריה ולמחוק את המהות שהיא אני רוצה להיות בריא למחוק את המהות ולהשאיר את הצורה. ואז להגיד למה שאני לא אעשן סיגריה מה הבעיה? לא אני בסדר אין ...
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
שיטות שכנוע, NLP, לשתול מחשבות, מניפולציות, אסטרטגיות שכנוע, אסטרטגיות מכירה, ניהול משא ומתן, איך לשכנע אנשים? סוגסטיה, רטוריקה, שיווק, שינוי עמדות, שיפור מכירות, תורת המשחקים
... בצורה קיצונית, עד שהן ייראו לו אבסורדיות. זאת במקום להיכנס לוויכוח ישיר איתו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות מאושר, אפשר לשאול אותו אם הוא באמת חושב שאם הוא חולה, הוא חייב להיות אומלל לנצח. בדרך ... צריך לחייב בשכנוע? אליעד כהן מציין גם את השפעת השימוש במילים בצורה מחושבת. לדוגמה, אם אדם אומר שהוא צריך להיות בריא, אפשר לשאול אותו, אתה חושב שאתה חייב להיות בריא?. השינוי במילה צריך לחייב מעלה את תחושת המחויבות, דבר שגורם לאדם לחשוב מחדש על עמדתו. אדם שמרגיש חייב לבצע ... המעבר מהמילה צריך למילה חייב. בני אדם רבים חושבים שהם צריכים לעשות משהו, למשל, אני צריך לעבוד, אני צריך להיות בריא, אני צריך להצליח, וכדומה. אם יאמרו להם שהם אינם מחויבים לכך ושמדובר רק באפשרות, הם עלולים לדחות את הרעיון ... פנימית ולהתנגד בעצמם לרעיון המוקצן. דוגמאות מעשיות להמחשת הרעיון השיטה הזו הודגמה בכמה מקרים ספציפיים: אדם שמאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות מאושר: אם הוא חולה והוא סובל מכך, ניתן לשאול אותו אז אתה אומר שאם אתה לא בריא, ... רוצה? ש: נגיד. אליעד לא, תני דוגמה, אנשים לא מזדהים עם זה, תני דוגמה אחרת. טוב, בן אדם רוצה להיות בריא, בסדר. אוקי, בן אדם רוצה להיות בריא, עכשיו אני חושב שהוא יכול להיות מאושר גם אם הוא יהיה חולה למרות שהוא רוצה להיות בריא. אני חושב שהבן אדם יכול להיות מאושר למרות שהוא רוצה להיות בריא ולמרות שהוא חולה, זה מה שאני חושב. עכשיו, אם בא בן אדם ואומר תראה אני רע לי, למה רע לך?, כי אני חולה, אז מה אם אתה חולה, אני רוצה להיות בריא, אוקי בסדר לא רב איתך, מה אתה חושב שאם אתה רוצה להיות בריא ואתה חולה זאת בעיה? אז מה אני עושה? אני רוצה להביא אותה להפך, אני רוצה אותו שהוא יבין שגם אם הוא חולה והוא רוצה להיות בריא עדיין הוא יוכל להרגיש טוב. אז מה אני עושה? אני אומר לו נכון אתה צודק, אם אתה רוצה משהו אתה לא יכול בשום פנים ואופן להתנגד בזה, אתה חייב לסבול מזה שאתה רוצה להיות בריא ואתה חולה, עכשיו כשאני מוסיף לו את המילה חייב זה מלחיץ אותו רגע רגע, מה פתאום? מה אני חייב? מה אתה אומר לי חייב? מה זאת אומרת אני יכול להיות מאושר למרות שאני חולה ולמרות שאני רוצה להיות בריא ואז הבאתי אותו להיפוך. ש: אלא אם כן הוא יסכים עם מה שאמרת ואז הוא ישתחרר. אליעד: לא משנה ...
2 סוגים של חוסר ידיעה, 2 סוגים של לא יודע, איך להתחבר ללא יודע? איך להרגיש טוב בלי רע? לא יודע למה אני רוצה משהו, לא יודע למה אני חושב שמשהו קורה, לא יודע וכן יודע בו זמנית, איך לא לדעת כלום? לדעת ולא לדעת בו זמנית
2 סוגים של חוסר ידיעה, 2 סוגים של לא יודע, איך להתחבר ללא יודע? איך להרגיש טוב בלי רע? לא יודע למה אני רוצה משהו, לא יודע למה אני חושב שמשהו קורה, לא יודע וכן יודע בו זמנית, איך לא לדעת כלום? לדעת ולא לדעת בו זמנית
... מהיכן מגיע הרצון וכיצד הוא קשור לידיעה? כל רצון שאדם מרגיש קשור לידיעה מסוימת שיש לו. למשל, אדם שרוצה להיות בריא ולא רוצה להיות חולה, רוצה זאת משום שהוא יודע או מניח מראש שבריאות עדיפה על חולי. ידיעה זו יוצרת ... משום שהוא השווה את המציאות לרצון שלו וגילה שהיא לא תואמת. אך אם הוא לא היה יודע שהוא רוצה להיות בריא, הוא לא היה סובל מכך שהוא חולה, כי לא הייתה נוצרת השוואה. כיצד הידיעה יוצרת סבל ומה היתרונות של ... הוא עדיין מרגיש בבירור שהדבר שהוא רוצה עדיף על פני דבר אחר. לדוגמה, אם שואלים אדם למה אתה רוצה להיות בריא?, הוא יכול לומר לא יודע, אך עדיין ירגיש בבירור שבריאות עדיפה על חולי. הסוג השני האדם מגיע למצב שבו הוא באמת אינו יודע אם דבר אחד עדיף על דבר אחר. כלומר, הוא אינו יודע אם עדיף להיות בריא או חולה באותה מידה שהוא לא יודע אם גרגיר אבק בחלל הוא בעל משמעות כלשהי. הוא מגיע לנקודה בה ... המשחרר, על האדם להטיל ספק בכל דבר שהוא מאמין בו. בכל פעם שיש לו ידיעה ברורה כמו אני רוצה להיות בריא כי זה עדיף על להיות חולה, עליו לשאול את עצמו שוב ושוב: איך אני יודע שזה באמת עדיף? מי ... הוא מצליח להשתחרר מהידיעות שמגבילות אותו. רצון נובע מידיעה הרצון של האדם תמיד נובע מידיעה. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות בריא ולא רוצה להיות חולה, הרצון הזה נובע מההבנה שעדיף להיות בריא ולא חולה. הוא יודע שבריאות היא דבר טוב עבורו ולכן הוא שואף אליה. אך כל ידיעה כזו גם מצמצמת ... יודע שהוא חולה, אזי המסקנה הברורה היא שהוא חווה סבל. אך אם אותו אדם לא היה יודע שהוא רוצה להיות בריא, האם היה רע לו כאשר הוא חולה? התשובה היא לא. אם לא הייתה לו ידיעה זו, לא הייתה נוצרת ... יודע שהוא חולה ויודע שהוא לא רוצה להיות חולה - רע לו. אך אם לא היה יודע שהוא רוצה להיות בריא, או אם לא היה יודע שהוא חולה, האם היה סובל מכך? לא. קיימים אינספור דברים בעולם שאינם מפריעים לאדם ... ככל שנמשיך לחקור כך, האדם יגיע בסופו של דבר ללא יודע - הוא לא באמת יודע מדוע הוא רוצה להיות בריא ולא חולה, אלא פשוט יודע זאת מתוך הנחה מובנית. כמו כן, אם נשאל אדם איך אתה יודע שאתה חולה?, ... יודע: הסוג הראשון: אדם יודע שהוא רוצה משהו, אך אינו יודע למה. לדוגמה, אם נשאל אדם למה אתה רוצה להיות בריא? והוא יאמר לא יודע, אך בו בזמן הוא עדיין בטוח שעדיף להיות בריא ולא חולה. הסוג השני: אדם שמגיע למצב שבו הוא באמת לא יודע אם עדיף להיות בריא או חולה. עבורו, זה לא ברור שזה יותר טוב, ממש כפי שלא ברור לו אם גרגיר אבק בחלל משנה ...
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
... הכוונה היא שהוא לא מסוגל יותר לדמיין את הטוב. אם לדוגמה אדם חולה ומישהו שואל אותו אם הוא רוצה להיות בריא, הוא לא יחשוב שבריאות היא דבר טוב, כי הוא כבר לא משווה את המצב הבריא לזה שהוא חווה ככואב. ... - 100%, הכוונה היא שהאדם לא מסוגל יותר לדמיין את הטוב. לדוגמה, אם אדם חולה ואומרים לו אתה רוצה להיות בריא?, הוא עונה לא, כי הוא כבר לא חושב שבריאות היא דבר טוב. בכך הוא משחרר את עצמו מהסבל, כי ... כדי לדעת שאתה מרגיש רע, אתה צריך לדעת שלא טוב לי לא טוב לי לא טוב לי אני רוצה להיות בריא אני רוצה להיות בריא זה הגיוני? עכשיו מה זה 100% סבל? 100% סבל פירושו שאתה לא יכול יותר לחשוב שום דבר טוב. נגיד לדוגמה היום אתה חולה, ואתה יכול לחשוב הלוואי שאני יהיה בריא למה אני לא בריא? אני רוצה להיות בריא זה דוגמה שאתה לא סובל 100%. 100% זה בן אדם שחולה ואם אומרים לו אתה רוצה להיות בריא? הוא אומר לא. זה גם גרוע אומרים לא אתה רוצה זה? הוא גם אומר לא. כל מה שמציעים לו זה גרוע. זה נקרא סובל 100%. עכשיו אם בן אדם הגיע למצב שהוא חולה, והוא לא רוצה להיות בריא, בגלל שהוא חושב שגם להיות בריא זה גרוע כמו להיות חולה, אז הוא כבר לא סובל מזה שהוא חולה. ש: יש בני אדם כאלה? אליעד: ...
הדחקה, רצון שעושה רע, חרדת ביצוע, רוצה יותר מידי, רצון חזק מידי, איך עובד מנגנון הרצון? מנגנוני הגנה, איך המוח מדחיק? למה המוח מדחיק? איך להוציא אקסית מהראש? רצון לא נסבל, רצון מודחק, הדחקת רצון, להדחיק את האקסית
הדחקה, רצון שעושה רע, חרדת ביצוע, רוצה יותר מידי, רצון חזק מידי, איך עובד מנגנון הרצון? מנגנוני הגנה, איך המוח מדחיק? למה המוח מדחיק? איך להוציא אקסית מהראש? רצון לא נסבל, רצון מודחק, הדחקת רצון, להדחיק את האקסית
... למה הרצון גורם סבל, ואיך נוצרת הדחקה. הוא מתחיל מהסבר עקרוני של מצב שבו אדם רוצה דבר מסוים, כמו להיות בריא. הרצון עצמו, שהוא כביכול חיובי, הופך למקור של סבל, מכיוון שברגע שאדם חושב על הרצון שלו, הוא מודע לכך שיש אפשרות שלא יצליח להשיג את מה שהוא רוצה. לדוגמה, אם אדם רוצה להיות בריא, באותו רגע הוא חושש מאפשרות להיות חולה בעתיד או שהוא כבר חולה כעת. התוצאה היא שהרצון שלו להיות בריא, שבעצם אמור להוביל לטוב, הופך להיות סיבה לתחושת רע ולחרדה מתמשכת. איך רצון חזק מידי גורם לנו לסבל בלתי ... עז מאוד יכול להגיע למצב שבו האדם כבר לא מסוגל להתמודד עם הכאב שהרצון יוצר. למשל, אדם שרוצה מאוד להיות בריא יכול להגיע למצב שבו הרצון עצמו כל כך חזק שזה מפריע לו לתפקד, הוא לא ישן בלילה וסובל מחרדות ... בשלב זה, נכנס מנגנון נוסף: האדם גם רוצה להרגיש טוב ולהיות רגוע. אם הרצון להרגיש טוב חזק יותר מהרצון להיות בריא, האדם יתחיל להדחיק או לבטל את הרצון הראשוני, במקרה הזה להיות בריא, כדי להרגיש פחות סבל. איך פועל מנגנון ההדחקה? אליעד מתאר את מנגנון ההדחקה בצורה מפורטת: כאשר הרצון גורם יותר ... הרצון המקורי. האדם בעצם עושה עסקה פנימית ומחליט שכדי להרגיש טוב הוא מוכן לוותר על הגשמת הרצון המסוים, למשל להיות בריא או להשיג קשר זוגי עם האקסית. איך מוציאים אקסית מהראש ומדוע קשה כל כך לשחרר? דוגמה נוספת שאליעד מספק ...
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
חיפוש עצמי - האם האושר רחוק או קרוב?
... כאשר אדם חולה, הוא בדרך כלל סובל, אך אם יתבונן, יראה שהסבל אינו נובע ישירות מהמחלה, אלא מהרצון שלו להיות בריא. ילדים או חיילים שחולים לפעמים דווקא שמחים במצב הזה, כי המחלה מעניקה להם חופש או פטור מחובות. דוגמה זו ... מצב אחר. כיצד דוגמת הילדים והחיילים החולים מראה את השוני ביחס למחלה? כאשר אדם חולה, הוא בדרך כלל רוצה להיות בריא כי הוא בטוח שבריאות תביא לו אושר בשלמות. אך בפועל, עצם הרצון להיפטר מהמחלה עלול ליצור את הסבל. אם ... רוצה? למה אני חושב שזה יעשה אותי יותר מאושר? מה הסיבה? ועל האדם להבין לדוגמה, שנגיד הוא חולה ורוצה להיות בריא, כי הוא בטוח שאם יהיה בריא אז יהיה מאושר בשלמות, אבל אם יתבונן יראה שזה לא נכון, אלא שהרצון להיות בריא הוא הבעיה ולא המחלה עצמה. עצם העובדה שהוא לא רוצה את המחלה ורוצה בריאות כאן נוצרת הבעיה. כי אם ... פשוט יותר ממה שזה נדמה. על האדם לשאול את עצמו למה אני לא רוצה להיות חולה, למה אני רוצה להיות בריא? ולמה אני רוצה להיות בריא? כי... אני רוצה לחיות, אני רוצה להרגיש טוב! למה. מאיזו סיבה? כי... ככה וככה, מה זאת אומרת? בסדר, ולמה ...
חרדה רצונית, פחד רצוני, חרדה לא רצונית, פחד לא רצוני, חרדה טובה, חרדה רעה - הפרעות חרדה
... שהוא רוצה. והרעיון הוא, שהחרדה והפחד שיש לאדם, הם רק בגלל מה שהאדם רוצה. כי לאדם יש לדוגמה רצון להיות בריא. והרצון של האדם להיות בריא, גורם לכך שהאדם יהיה בחרדה, מכך שהוא אולי יהיה חולה. והאדם שחווה חרדה ופחד מפני מחלה, הוא חושב, שהחרדה ... ואז הוא מרגיש רע מכך שהוא בחרדה. אבל, האמת היא, שהחרדה היא כרצונו החופשי של האדם. כי האדם רוצה להיות בריא, ואז ממילא הוא מפחד להיות חולה. אבל האדם צריך לזכור ולהבין, שהפחד שלו להיות חולה, הוא רק בגלל שהוא עצמו רוצה להיות בריא. והאדם יכול לא לרצות להיות בריא, אלא לקבל את זה שקיימת אפשרות שהוא יהיה חולה, ואז ממילא האדם לא יפחד להיות חולה. זא, האדם חווה ... ממילא האדם לא יחווה שום פחד או חרדה. וזו זכותו המלאה של האדם לבחור בבחירה חופשית מלאה, שהוא רוצה להיות בריא. וזו זכותו המלאה של האדם לבחור כרצונו החופשי, שהוא רוצה שהמציאות תהיה כך או אחרת. אבל האדם מוכרח לזכור, ...
איך להרגיש טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב?
איך להרגיש טוב כשרע? למה אני רוצה שיקרה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה שהמציאות תהיה כרצוני? המרדף אחרי מילוי הרצון, האם אני חייב לרצות שהמציאות תהיה כרצוני? התאמה בין רצוי למצוי, למה אני רוצה להרגיש טוב?
... אחת האמונות הכי נפוצות ועמוקות שקיימות היא האמונה שאנחנו חייבים שהמציאות תהיה בדיוק כפי שאנחנו רוצים. לדוגמה, אדם שרוצה להיות בריא ומגלה שהוא חולה, באופן טבעי מרגיש רע. אבל למעשה, אם נתבונן בזה יותר לעומק, נראה שתחושת הסבל לא נוצרת ... תהיה כרצוננו. מה עומד מאחורי האמונה שחייבים שהמציאות תתאים לרצון שלנו? אליעד כהן מסביר כי כשאדם אומר אני רוצה להיות בריא, הוא למעשה אומר גם אני חייב להיות בריא. כלומר, מעבר לרצון הבסיסי, קיימת בתוכו דרישה פנימית חזקה שהמציאות חייבת להתאים בדיוק למה שהוא רוצה. הדרישה הזאת היא ... ירגישו רע. מדוע אנו חווים סבל כאשר המציאות אינה תואמת את רצוננו? כאשר אדם מחזיק במחשבה כמו אני רוצה להיות בריא ובמקביל יודע שהוא חולה, הוא מרגיש רע. ניתן להסתכל על זה דרך פרספקטיבה אחרת - לא רק שהוא רוצה להיות בריא, אלא ישנה גם המחשבה הנוספת שגורסת כי אני חייב להיות בריא. כלומר, קיים שלב נוסף שאינו רק הרצון עצמו, אלא גם החובה שהאדם מציב לעצמו - שהמציאות תהיה כפי שהוא ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
... יראה כרע. האם ההגדרה של טוב ורע היא אובייקטיבית? הטוב והרע אינם מושגים אובייקטיביים, אלא חברתיים ותלויי הקשר. לדוגמה, להיות בריא נתפס לרוב כדבר טוב, אך יש אנשים שמעדיפים להיות חולים כי זה מספק להם תשומת לב ואהבה. מכאן עולה ... זה טוב או רע? למשל אם היית חולה, אנשים חולים לא אוהבים את עצמם, כל הזמן מתלוננים. עכשיו נשאל להיות בריא זה טוב או רע? שאלה: זה טוב. אליעד: איך אתה יודע? אתה כל כך בטוח? שאלה: כן להיות בריא זה טוב אליעד: כי אתה רוצה את זה, אתה מרגיש טוב כי אתה בריא, אבל מי אמר שזה טוב? ... טוב או רע? המציאות הזאת עושה שאתה תגיד שזה טוב, ושאתה תגיד שזה רע, למה אנשים חושבים שזה טוב להיות בריא? כי המציאות רוצה שהם יחשבו שזה טוב להיות בריא, אבל באותה מידה בגלקסיה השלישית שמאלה, המציאות רוצה שאנשים יחשבו שזה טוב להיות חולה. אנשים פה בחיים שלנו קמים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: להיות בריא, האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות בריא, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בסקייפ, מאמן אישי לנוער, אימון אישי למתבגרים בנושא להיות בריא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.7813 שניות - עכשיו 02_09_2025 השעה 17:07:23 - wesi1