אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הסרת אחריות ✔הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
למה לא לפנק את הילד? איך לחנך אותו למודעות לאחריות ולמחיר של כל פעולה?

ההדרכה עוסקת בחינוך ילדים ומדגישה את החשיבות של הרגלים נכונים בתחום של אחריות, סדר וניקיון. אחד העקרונות המרכזיים הוא להרגיל את הילד לסדר אחרי עצמו, להחזיר כלים לכיור ולדאוג לניקיון גם אחרי שהוא אוכל או משחק. כל פעולה מחייבת את הילד להבין שההנאה שלו לא מגיעה בחינם, ויש לכך מחיר. אליעד כהן מסביר את חשיבות ההבנה שאין ארוחות חינם, וכל תוצאה בחיים דורשת מאמץ.

למה חשוב להרגיל את הילד לסדר אחריו?

כשהילד אכל או שיחק, חשוב מאוד ללמד אותו את הערך של סדר. ברגע שילד רגיל לסדר אחרי עצמו, הוא מבין שהכל יש לו מחיר. אם הילד לומד להחזיר כלים לכיור או לנקות אחרי עצמו, הוא מבין שצריך להשקיע כדי ליהנות. הדבר חשוב משום שבחיים האמיתיים אין דבר כזה "הנאה ללא מחיר". אם הילד לומד לסדר אחרי עצמו, הוא יפנים את הרעיון של "לתת בתמורה" ולא רק "לקבל". בלי ההבנה הזו, הילד עלול לחשוב שהכל מגיע לו, מבלי שיצטרך להשקיע.

מה הקשר בין הרצון לקבל לרצון לתת?

בטבע האדם, יש נטייה לקבל יותר מאשר לתת. אנשים רבים מעדיפים לקבל הנאה מבלי להשקיע, חיפושי "קיצורי דרך" הם דבר נפוץ. לכן יש אנשים שמחפשים דרכים להרוויח כסף בקלות מבלי לעבוד קשה. עם זאת, אליעד כהן מציין כי בסופו של דבר לכל דבר יש מחיר, ובמיוחד כאשר מדובר בהנאה. בעולם הממשי אין אפשרות לקבל מבלי לשלם את המחיר: אם אדם רוצה לרכוש משהו, הוא חייב לשלם. אם אדם רוצה להרגיש טוב, הוא יצטרך להתמודד גם עם הקשיים הנלווים לכך.

האם באמת אין ארוחות חינם?

הטענה המרכזית כאן היא שאין הנאה ללא מחיר. כאשר הילד אוכל או משחק מבלי לנקות אחריו, הוא לומד להרגיש שפעולה זו אינה דורשת תמורה. למעשה, הילד מתרגל לרעיון של קבלת דברים בחינם, מבלי להיות מודע לכך שהוא "מחויב" להחזיר משהו בתמורה. בהמשך, זה עלול לגרום לו לתסכול כאשר הוא יתמודד עם סיטואציות בהן עליו לשלם או להוציא מאמץ. ככל שהילד יתחיל להבין את הקשר בין ההנאה והמחיר, הוא יוכל לעשות בחירות מושכלות יותר ולהבין את משמעותן.

איך שומרים על איזון בין נתינה וקבלה?

ההדרכה מדגישה את הצורך בהבנת האיזון בין נתינה וקבלה. המטרה היא שהילד יתחיל להבין שלכל פעולה יש מחיר, גם אם לא תמיד הוא ירגיש את המחיר באופן ישיר. לדוגמה, אם הילד אוכל, הוא יצטרך לסדר אחריו. אם הוא משחק, הוא יצטרך לדאוג לסדר את החדר אחרי המשחק. הורים יכולים להיות גמישים, אך חשוב לשמור על עקרון בסיסי זה. כשהילד מבין את הקשר בין העבודה לבין התמורה, הוא מפתח תחושת אחריות ומודעות לאיזון בין מה שהוא מקבל לבין מה שהוא נותן.

מדוע חשוב להרגיל את הילד להתאמץ?

הרגלת הילד להאמין ש"להשיג זה קל" עלולה להוביל אותו לסבל עתידי. הוא עלול להתקשות להתמודד עם קשיים ומאמץ בחיים, מה שיגרום לו לתסכול. אם הוא התרגל שהכל מגיע לו ללא השקעה, הוא עשוי לא להבין את הצורך במאמץ ובתמורה על מנת לקבל תוצאות טובות. לעיתים, הוא עשוי להאשים את ההורים בכך שהפכו אותו ל"נצלן". ההמלצה היא שההורים יתעקשו שהילד יתחיל לנקות ולסדר אחרי עצמו, לא מתוך "עונש", אלא מתוך הבנה שזו הדרך להכין אותו לעתיד ולמנוע ממנו סבל.

האם יש קשר בין חינוך למודעות למחירים לבין הצלחה בחיים?

כאשר הילד מבין שלכל פעולה יש תוצאה, הוא לומד איך להעריך את המחיר של כל דבר לפני שהוא מבצע פעולה. הוא יתחיל לחשוב אם הוא באמת מוכן לשלם את המחיר הנדרש על מנת להשיג את מבוקשו. זהו שיעור חשוב שיביא אותו בהמשך להצלחה, הן בתחום האישי והן המקצועי. אם הוא ידע מראש מה הוא מוכן לשלם על משהו, הוא יוכל לחיות חיים טובים ומאוזנים יותר.

לסיכום

ההדרכה ממליצה להורים לא לפנק את הילדים יתר על המידה, ולהתחיל להרגיל אותם לאחריות ולמודעות לכך שלכל פעולה יש מחיר. כשילד יודע להחזיר את הכלים לכיור אחרי האוכל או לסדר אחרי עצמו, הוא לומד שאין ארוחות חינם, ושעליו לתת תמורה עבור כל דבר שהוא מקבל. כאשר הילד מתחיל להבין את המערכת הזו, הוא מפתח תחושת אחריות, מסגרת ואיזון בחיים.
מדוע חשוב להרגיל את הילד לסדר אחריו?

הטקסט מסביר שכאשר הילד אוכל, מלכלך או משתמש בכלים ובחפצים, חשוב להרגיל אותו להחזיר דברים למקום, לשטוף או לנקות בעצמו. הרעיון הוא ללמד את הילד שלא מדובר רק בעניין של סדר וניקיון, אלא בעיקר בהבנה שלכל דבר יש מחיר. אם הילד מתרגל לקבל בלי לתת, הוא עלול לחשוב שיש אפשרות ליהנות בחינם בעולם, בלי לשלם על ההנאה או המאמץ.

כיצד קשור הרצון לקבל לעומת הרצון לתת?

בטבע האנושי, האדם מעדיף לרוב לקבל על פני לתת, כי לקבל פירושו הרגשת סיפוק ללא השקעה. אנשים נוטים לחפש דרכים להרוויח כסף בקלות, או להשיג הנאה בלי מאמץ. עם זאת, בטווח הארוך, מתברר שכל הנאה דורשת מחיר או מאמץ. הטקסט מדגיש שעובדה זו נכונה גם בחיי היום - יום: כשבן אדם רוצה להרוויח כסף, הוא בדרך כלל יצטרך לעבוד, כשהוא אוכל או משתמש במשהו, בסוף יגיע השלב שבו יצטרך לסדר ולנקות.

מדוע אין ארוחות חינם באמת?

הטקסט מדגיש שלא באמת קיימת הנאה ללא עלות. גם אם נראה שהילד מקבל בחינם, בסופו של דבר המחיר מגיע בצורה כזו או אחרת. לדוגמה, ילד שיתרגל לקבל הכל מבלי להתאמץ, יתקשה בהמשך החיים כשיתברר לו שאף אחד לא יעניק לו דברים בחינם. הוא עלול לחוות תסכול וסבל כי הוא אינו מבין מדוע עליו לשלם או להתאמץ, אחרי שהתרגל לכך שכל דבר מגיע לו ללא שום מחיר.

כיצד קשור התשלום למחיר לאיזון בין טוב לרע?

הטקסט מציין שכמו שיש רצון לקבל, כך יש רצון לתת, ושאין מצב של טוב ללא רע או רע ללא טוב. האדם רוצה למקסם את הטוב ולהפחית את הרע, אבל אי אפשר לזכות רק בהנאה מבלי לספוג עלויות. ברגע שמבינים שלכל דבר יש מחיר, האדם לומד לבחון מראש אם הוא מוכן לשלם את המחיר תמורת ההנאה. לדוגמה, לפני שהוא קונה משהו, הוא בודק כמה זה עולה, לפני שהוא מתאהב, הוא מבין שיש לכך גם מחירים רגשיים.

מדוע חשוב להרגיל את הילד להתאמץ כדי למנוע סבל עתידי?

אם הילד רגיל להשיג הכל ללא מאמץ, הוא עלול לסבול בהמשך מפני שבעולם האמיתי נדרש מאמץ בעבודה, בקשרים בינאישיים ובכל תחום בחיים. הילד עלול לכעוס על ההורים כשיפסיקו לתת לו או כשלא יוכלו לתת לו יותר. הוא עשוי להאשים אותם ש"הפכו אותו למפלצת", כיוון שהתרגל לקבל בלי לתת. הטקסט ממליץ שההורה יתעקש על כך שהילד ינקה ויארגן אחרי שהוא מסיים לאכול, מלכלך, משחק או מבלגן את החדר, כדי שהילד יבין שלכל הנאה צריך להשקיע מאמץ.

כיצד לשמור על איזון בין נתינה וקבלה בחינוך הילדים?

הטקסט אינו קורא להורים להטיל עבודות פרך על הילדים או למנוע מהם הנאה, אלא להדגיש את ההבנה שיש יחס של תן וקח. הילד יכול להמשיך ליהנות, אבל עליו להיות מודע לכך שזה לא מגיע בלי שום מחיר. ההורה יכול לתת גמישות מסוימת, אולם כדאי לשמור על העיקרון של "אכלת? תחזיר את הכלים לכיור" או "בלגנת? סדר אחריך". המטרה היא לבנות אצל הילד את ההבנה שיש שכר ועונש טבעיים לכל פעולה, ושהדרך לחיים מוצלחים היא מוכנות להשקיע כדי להשיג תוצאות חיוביות.
איך להרגיל את הילד לתת? איך להרגיל את הילד לקחת אחריות? איך ללמד את הילד שלכל דבר יש מחיר? איך לחנך את הילד שאין ארוחות חינם? מתי להתעקש עם הילד? האם לוותר לילד? האם לריב עם הילד? איך לגרום לילד לנקות אחריו? האם לעזור לילד? למה לא לוותר לילד? האם לתת לילד להסתדר לבד? למה לגרום לילד לסדר את החדר שלו? איך למנוע קשיי ויסות רגשי אצל ילדים? למה לגרום לילד לעשות כלים? למה לגרום לילד לעזור בבית? למה לגרום לילד לעזור במשימות הבית? למה לגרום לילד לעזור לנקות את הבית? וויתור לילד, למה לגרום לילד לשטוף כלים? נתינת יתר לילדים, לגדל ילד פרזיט, ילד שלא אוהב לעזור, ילד שמלכלך, ילד שמבלגן, ילד שלא אוהב לנקות, ילד שלא רוצה לסדר את החדר, ילד נצלן, ילד שלא אוהב לתת, ילד שרוצה רק לקבל, ילד אגואיסט, ילד לא מחונך, קושי רגשי אצל ילד, ילד עצבני, ילד אלים, נתינה לילדים, רגישות אצל ילדים, קשיי התבגרות של ילד, למה לילד קשה להתבגר? ארוחות חינם אצל ילדים, רצון לתת ורצון לקבל בחינוך ילדים, רצון לתת ורצון לקבל אצל ילדים, רצון לתת ורצון לקבל מול הילדים, הורות בריאה, טעויות בחינוך ילדים, להרגיל את הילד לסדר את החדר, להרגיל את הילד לקחת אחריות
תוצאות למה לילד קשה להתבגר לבד לוותר לילדים רצון לקבל לשלם טעויות למה לגרום לילד לשטוף כלים משכורת אל הורים לגדל ילד פרזיט אחריות אחריות אישית אי הורות איך לא לגדל ילד איך לא לגדל ילד מפונק איך לא לגדל ילד פרזיט איך לא לגרום איך לא לגרום לילד איך לא לגרום לילד לשנוא אותך איך לגרום לילד איך לגרום לילד להיות בריא נפשית איך לגרום לילד לקחת אחריות איך לגרום לילדים איך לחנך איך לחנך את הילד איך לחנך את הילדים איך לחנך ילד איך לחנך ילדים איך למנוע איך לשכנע את הילד איך לשכנע ילד איך לשכנע ילדים אל הורות אל הוריים אל הורים אלהורות אלהוריים אשה שלא רוצה ילדים בריא בריא נפשית בריאות גברים שלא רוצים ילדים האם לפנק את הילד הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים הסרת אחריות הסתגלות זוגיות ללא ילדים חיים בלי ילדים חיים ללא ילדים חינוך חינוך ילדים ילד ילד מפונק ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לא לגדל ילדים לא להביא ילדים לא לפנק ילד לא רוצה ילדים לא רוצה לגדל ילדים לא רוצה להביא ילדים לא רוצה להיות אבא לא רוצה להיות אמא לגדל לגדל ילד לגדל ילד מפונק לגדל ילד פרזיט לגדל ילדים לגרום לילד לגרום לילד להיות בריא נפשית לגרום לילד לקחת אחריות לגרום לילד לשנוא אותך לגרום לילדים להיות בריא להיות בריא נפשית להסיר אחריות לוותר על ילדים לחיות בלי ילדים לחיות ללא ילדים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים למה לא לפנק את הילד למנוע לפנק לפנק את הילד לפנק ילד לקחת אחריות לקיחת אחריות לשכנע את הילד לשכנע ילד לשכנע ילדים לשנוא לשנוא אותך מחנך מחנכים מפונק נפש נפשית נשים שלא רוצות ילדים פרזיט קושי קשיי הסתגלות קשיי הסתגלות אצל ילדים קשיים שנאה
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן?
אחריות אישית, מהי לקיחת אחריות שהיא הסרת אחריות? מהי הסרת אחריות בצורה של לקיחת אחריות? סוגים של לקיחת אחריות, איך לקחת אחריות? אחריות ניהולית, לקחת אחריות ולהתפטר, האחריות של ביבי, אחריות ניהולית, מי שקלקל יתקן? מי שהרס יתקן? מה ההבדל בין לקיחת אחריות לבין הסרת אחריות? המושגים לקיחת אחריות והסרת אחריות יכולים להיראות דומים, אבל למעשה יש ביניהם הבדל משמעותי. אליעד כהן מסביר כי לקיחת אחריות משמעותה להכיר בעובדה שאתה חלק מהסיבה לכך שמשהו קרה, או במילים פשוטות: להודות שאתה חלק מהגורמים שהביאו להתרחשות מסוימת. לעומת זאת, הסרת אחריות משמעותה להימנע מהכרה בכך שאתה הגורם או חלק מהגורמים לאותו אירוע, ולהפיל את האשמה על אחרים או על נסיבות ... לדוגמה, אם אדם זרק גפרור והבית נדלק בעקבות זאת, לקיחת אחריות תהיה להודות: הבית נדלק כי זרקתי את הגפרור. הסרת אחריות לעומת זאת, תהיה אמירה בסגנון: זה לא אני, זה לא אשמתי, מישהו אחר אשם, אולי מי שהשאיר את הגפרורים ... את הדוגמה המוכרת של אדם הראשון וחווה מגן עדן: כאשר אלוהים שאל את אדם מדוע אכל מהתפוח, אדם לא לקח אחריות, אלא הפיל את האשמה על חווה, והיא בתורה הפילה את האשמה על הנחש. זאת דוגמה קלאסית להסרת אחריות והתחמקות מהכרה באשמה. אדם הראשון מאשים את חווה, והיא מאשימה את הנחש, וכך כל אחד נמנע מלקיחת אחריות אמיתית למעשיו. איך לקיחת אחריות יכולה להיות למעשה הסרת אחריות? אליעד מסביר נקודה מורכבת: לפעמים אנשים אומרים אני לוקח אחריות מלאה, אך בפועל האמירה הזאת היא הסרת אחריות במסווה של לקיחת אחריות. במצב כזה האדם כביכול מודה באשמה, אבל למעשה אינו משנה דבר וממשיך להיות באותו תפקיד ... נכשל, מה שמנציח את הבעיה. זה סוג של מניפולציה פסיכולוגית: האדם טוען שהוא אחראי, אך באותו רגע ממש הוא מסיר אחריות, משום שהוא מתעקש להישאר בעמדת כוח ולא לבצע שינוי אמיתי. אליעד נותן דוגמה מוחשית לכך: נניח שבן אדם תולה ... נורמלי יגיד: אני אחראי, לכן אחליף את המסמר. אבל יש אנשים שאומרים אני אחראי לכך שהתמונה נפלה, ולכן אני לוקח אחריות מלאה ומחליט שהמסמר הזה, שאינו מתאים, הוא זה שימשיך להחזיק את התמונה. כך, לכאורה הוא לקח אחריות, אך בפועל הוא ממשיך ליצור את הבעיה במקום לפתור אותה, וזו בדיוק המשמעות של לקיחת אחריות שהיא למעשה הסרת אחריות. מדוע נהג שיכור לא צריך להמשיך לנהוג גם אם הוא לוקח אחריות? אליעד מדגים מצב נוסף להמחשת הרעיון: נניח שיש נהג שיכור שגרם לתאונת דרכים, והוא אומר אני אחראי לתאונה כי ... עושה את ההפך המוחלט מלקיחת אחריות. זוהי דוגמה מובהקת לכך שהצהרת לקיחת אחריות ללא שינוי מעשי היא למעשה מניפולציה והסרת אחריות. מתי לקיחת אחריות הופכת למניפולציה ונוכלות? אליעד מחדד שקיימים שני סוגים של נוכלים ביחס לאחריות: הראשון הוא האדם שמתנער לגמרי מאחריות וטוען לא ראיתי, לא שמעתי, אני לא אחראי. השני, מתוחכם יותר, הוא האדם שלוקח אחריות כביכול מלאה כדי להישאר בתפקיד ולמנוע החלפתו, ובכך מתחמק מאחריות אמיתית. לדוגמה, אם יש מנהל בחברה שגרם נזק לארגון, הוא יכול לומר אני אחראי לכל הבעיות, ולכאורה נשמע כאילו הוא אדם הגון שלוקח אחריות. אבל אם בעקבות זאת הוא מתעקש להישאר בתפקיד ולהמשיך לטפל באותן בעיות שהוא עצמו יצר, זוהי למעשה נוכלות. האדם ... שלו כדי להמשיך להזיק ולהישאר בעמדת הכוח. אליעד נותן דוגמה של גננת שהתעללה בילדים: אם הגננת אומרת להורים שהיא לוקחת אחריות על ההתעללות, הרי שלקיחת אחריות אמיתית תהיה להפסיק לעבוד עם הילדים ולתת לאדם אחר להחליף אותה. לעומת זאת, אם היא מתעקשת להמשיך לטפל בילדים בעצמה בתואנה של לקיחת אחריות, זוהי נוכלות והסרת אחריות באופן סמוי. מהו העיקרון המהותי בלקיחת אחריות אמיתית? העיקרון המרכזי שאליעד מדגיש הוא שלקיחת אחריות אמיתית מחייבת פעולה מתקנת. ... אחריות אמיתית היא זיהוי ברור של הגורם לבעיה, והחלפתו או תיקונו, כך שהבעיה לא תחזור על עצמה. אם האדם שלוקח אחריות לא עושה דבר או מתעקש להמשיך באותה דרך שהובילה לבעיה, זוהי אינה לקיחת אחריות, אלא מניפולציה. אליעד גם מציין ... להיות האדם שיתקן אותן, כי ברור שהגורם לבעיה לא יכול להיות הגורם לפתרון. מה צריך לשאול כשאדם אומר אני לוקח אחריות? כשאדם אומר אני לוקח אחריות, יש לבחון האם הוא באמת מתכוון לתקן את הבעיה או שרק מדובר במילים ריקות. האם הוא עושה פעולות ממשיות כדי למנוע את חזרת הבעיה, או שמטרתו האמיתית היא לשמור על מעמדו? מהי לקיחת אחריות אמיתית? לקיחת אחריות והסרת אחריות איך לזהות לקיחת אחריות מזויפת? מי שאחראי לבעיה יכול לתקן אותה? מה ההבדל בין אחריות ניהולית לפוליטית? מה המשמעות של לקחת אחריות ולהתפטר? האם מי שקלקל יכול לתקן? נקודה למחשבה בנושא לקיחת אחריות אנשים רוצים שמי שאחראי ייקח אחריות. יש הבדל בין לקיחת אחריות להסרת אחריות. מה זה אומר? נניח שמישהו עשה מעשה - לקח מצית, זרק גפרור על הרצפה והבית נדלק. מהי הסרת אחריות? זו הגישה של זה לא אני, זה מישהו אחר: אימא שלי, סבתא שלי, האישה שנתנה לי, כמו הסיפור על אדם הראשון, שהאשים את חוה ואלוהים בכך שאכל מהתפוח. הסרת אחריות פירושה להתחמק ולהפיל את האשמה על אחרים. לעומת זאת, לקיחת אחריות היא לומר: נכון, אני אחראי. אבל יש כאן ... ההבדל בין לקיחת אחריות אמיתית לבין לקיחת אחריות מזויפת קיימת תופעה של לקיחת אחריות מזויפת, שבה מישהו טוען שהוא לוקח אחריות אך בפועל מסיר אותה. למשל, אדם שמתקין תמונה על הקיר והתמונה נופלת. אם הוא מזהה שהמסמר אינו מתאים, הפתרון ההגיוני הוא להחליף מסמר. אך אדם לא הגיוני ינסה שוב ושוב להשתמש באותו מסמר, תוך טענה שהוא לוקח אחריות. דוגמה נוספת: נהג שיכור גורם לתאונה. אם הוא אומר אני אחראי כי הייתי שיכור, אזי הצעד ההגיוני הוא שהוא ... ולכן אני מתעקש להמשיך לנהוג ולהסיע אתכם הביתה, הרי זו לקיחת אחריות מזויפת. כיצד נוכלים משתמשים בלקיחת אחריות כדי להסיר אחריות? יש אנשים שטוענים שהם לוקחים אחריות רק כדי להישאר בעמדת כוח, תוך שימוש באותו מנגנון שגרם לבעיה מלכתחילה. לדוגמה, אם מנהל גרם נזקים לחברה, האם ... אך לא משנים דבר, לא מתקנים את שורש הבעיה, אלא רק מבקשים להמשיך להחזיק בעמדת הכוח. כשאדם אומר אני לוקח אחריות, צריך לבדוק האם הוא פועל בהתאם - האם הוא באמת מתקן את המצב, או שהוא פשוט משתמש בכך כדי ... שבהם לקיחת אחריות אכן כוללת תיקון עצמי, אך לא תמיד. לדוגמה, אם גננת התעללה בילדים שלכם והיא תגיד אני לוקחת אחריות, תנו לי להמשיך לטפל בהם, האם תסכימו? ברור שלא. כך גם אדם שפגע באחרים - האם ראוי לתת לו ... על תיקון הנזק שהוא עצמו גרם? לקיחת אחריות אמיתית צריכה לכלול שינוי, תיקון והתמודדות אמיתית עם הבעיה. אם אדם לוקח אחריות אך מתעקש להישאר במעמדו ולא משפר את המצב, הרי זו לא באמת לקיחת אחריות, אלא תירוץ להישאר בעמדת שליטה. תחשבו על זה. לתוכן נוסף, חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il את המושגים לקיחת אחריות, הסרת אחריות, איך לדעת מי האשם, ועוד נושאים שיעזרו לכם להבין את הנושא לעומק.
איך לגרום לעובד לא להסיר אחריות? בקשת עדכון לסטאטוס משימה מעובד, איך לדבר נכון עם עובד? איך לשאול עובד שאלה? איך לנהל עובדים? הסרת אחריות של עובד, אימון למנהלים, ניהול עובדים, הסרת אחריות של עובדים, לקיחת אחריות של עובדים, יעוץ למנהלים, אימון עסקי
איך לגרום לעובד לא להסיר אחריות? בקשת עדכון לסטאטוס משימה מעובד, איך לדבר נכון עם עובד? איך לשאול עובד שאלה? איך לנהל עובדים? הסרת אחריות של עובד, אימון למנהלים, ניהול עובדים, הסרת אחריות של עובדים, לקיחת אחריות של עובדים, יעוץ למנהלים, אימון עסקי שאלה: מה לעשות אם כאשר אתה שואל את העובד שלך לקבל ממנו סטאטוס על ביצוע המשימה שלו, זה גורם לו לחשוב כאילו לקחת את האחריות אליך על ביצוע המשימה שלו וזה גורם לו להסיר מעצמו אחריות? לדוגמה: אתה שואל את העובד שלך, מה קורה עם התקלה שיש אצל לקוח X. ואז העובד מעדכן אותך. ואז ... סטאטוס המשימה, לפני שהוא מעביר אותה אליו. אז מה לעשות במקרה שכזה, כדי לא לגרום לעובד שלך להסיר מעצמו אחריות? תשובה: אחרי שאת מברר עם העובד שלך את סטאטוס המשימה שלו, תמיד תבהיר ותחזיר את המשימה אליו. לדוגמה: אוקיי, ... בלקוח הזה?. ובמהות, תוסיף משפט שמבהיר, שזה שהתעדכנת בסטאטוס המשימה, זה לא משום שהמשימה עברה אליך, אלא שהמשימה עדיין באחריותו של אותו עובד.
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? לגרום למישהו לרצות אותך, התמודדות עם פרידה, למה לא רוצים אותי?
לקיחת אחריות, הסרת אחריות, זה לא אתה זה אני, זה לא אני זה אתה, למה מישהו לא רוצה אותך? למה לא רוצים אותך? ... עניין מקרי שאין לך שום שליטה עליו. לעומת זאת, אם הרצון של האדם השני הוא סיבתי, אז יש לך אחריות מלאה על כך שהוא אינו רוצה אותך, כי יש משהו שאפשר היה לשנות או לתקן אצלך כדי לשנות את ... האדם השני, אלא אם מניחים מראש שהרצון אקראי לחלוטין. במצב סיבתי, הרצון שלו קשור אליך ואל ההתנהגות שלך, ולכן האחריות עוברת אליך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד כהן עובר לנושא רחב יותר של לקיחת אחריות והסרת אחריות. הוא מדגים סיטואציה שבה אדם מסביר לאחר משהו, והאחר אינו מבין. במקרה כזה, האדם יכול לבחור לקחת אחריות ולהגיד אני לא הסברתי טוב או להסיר אחריות ולהאשים את האדם השני שהוא אינו מבין מספיק. לפי אליעד, שתי האפשרויות הן הגיוניות ותקפות, ואין אמת מוחלטת שתכריע בין שתיהן. הוא מדגיש את הגמישות בבחירה האישית: אם אתה רוצה להרגיש שליטה מלאה ולקחת אחריות, אתה יכול לומר שכל הסיבה היא אתה. לעומת זאת, אם אתה מעדיף להרגיש פחות שליטה או פחות אחריות, אתה יכול להחליט שהבעיה אצל האדם השני. שתי האפשרויות נכונות, והבחירה היא לחלוטין בידיך. מה האמת - המציאות אקראית ... בהתאם למה שנוח או מתאים לו להאמין. אליעד מדגיש שוב כי אין שום דבר מוחלט או אובייקטיבי בהחלטה האם לקחת אחריות או להסיר אחריות, אלא יש רק בחירה אישית שמושפעת מרצון האדם ומהתפיסה שלו. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? האם ... קשור אליך באופן ישיר - זה פשוט עניין מקרי לחלוטין. לעומת זאת, אם הרצון שלו סיבתי, זה אומר שזו אחריות שלך, כי אילו היית משתפר או מתאים את עצמך בצורה אחרת, הוא היה רוצה אותך. כאשר מישהו שואל האם ... עצמך, אליעד מדגיש שוב שאפשר לעשות זאת רק אם מניחים שהרצון אקראי. אם הרצון הוא סיבתי, בהכרח זו גם האחריות שלך. האם כדאי לקחת אחריות או להסיר אחריות במערכות יחסים? אליעד מסביר נקודה נוספת בנוגע ללקיחת אחריות או הסרת אחריות. הוא מדגים מצב שבו מישהו מסביר לאחר והאחר אינו מבין. במקרה כזה, ניתן להאשים את עצמך שלא הסברת טוב, ... ההסברים נכונים באותה מידה, ואין אחד שהוא מוחלט או עדיף על השני. אליעד מדגיש שבסופו של דבר, הבחירה אם לקחת אחריות או להסיר אחריות תלויה ברצון שלך ובאיך שאתה בוחר להתנהל מול המציאות. אם אתה רוצה להרגיש שאתה שולט במצב, תיקח אחריות ותגיד שאתה אחראי לכל. אם אתה רוצה להרגיש פחות אחראי או להסיר אחריות, תאמר שהאחר הוא האשם בכך שלא הבין אותך. מבחינת אליעד, שניהם נכונים, והבחירה בידיך. למה לא רוצים אותי? איך להתמודד עם פרידה? לקיחת אחריות או הסרת אחריות? האם הרצונות אקראיים או סיבתיים? איך לגרום למישהו לרצות אותך? זה לא אתה זה אני - מה האמת? יש ... אני רוצה. אליעד: לא מעניין אותי הסיפור הזה בכלל לא יודע, זה היה נושא אחד נושא שני היה לגבי לקיחת אחריות והסרת אחריות האם זה יהיה הגיוני שתיקח אחריות ותגיד אני לא ידעתי לעשות להסביר או שהוא לא הבין אותי לדוגמה ופה התשובה תהיה מה שבא לך כי האמת היא שאתה יכול לקחת אחריות האמת היא שאתה יכול להסיר אחריות מה שבא לך כאילו יש היגיון בשניהם זאת התשובה. ש: מאיזה? אליעד: מה אתה אומר, שניהם נכונים אין בזה ... היגיון אין משהו יותר נכון או פחות נכון, השאלה היא איך בא לך לתמרן את זה אם בא לך להסיר אחריות תזרוק את זה על מישהו אחר בא לא לקחת אחריות קח את זה על עצמך, אתה רוצה להיות אלוהים תגיד שאתה אחראי להכל רוצה לא להיות אלוהים אתה לא ...
אחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהולית
אחריות ניהולית, לקחת אחריות כמנהל, למה לא להאשים את העובדים שלך? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? מה האחריות של המנהל? איך לנהל עובדים? להאשים את המנהל או להאשים את העובד, מי אחראי המנהל או העובד? הסרת אחריות ניהולית מדוע לא כדאי להאשים את העובדים שלך כמנהל? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם נמצא בתפקיד ניהולי ומנהל עובדים, ... לא מצליח להדריך אותם בצורה נכונה, ובין אם הוא לא מצליח לנהל אותם ביעילות. למה האשמת עובדים היא בעצם הסרת אחריות ניהולית? כאשר מנהל מאשים את עובדיו, הוא למעשה מסיר מעל עצמו את האחריות לכישלון או לתוצאות לא רצויות. לדוגמה, אם הפרויקט נכשל והמנהל מסביר למנהל שמעליו שהסיבה לכך היא חוסר היעילות של ... מכיוון שהעובד אחראי להביא או לתקן את המברג, כך המנהל לא יכול להאשים את עובדיו - הם הכלים שלו, והאחריות להפעילם כראוי היא אך ורק שלו. לכן, חשוב להבין שכל פעם שמנהל מאשים את העובדים, הוא בעצם אומר זה לא אני, אלא הם, ובכך למעשה הוא מודה בחוסר יכולתו לנהל. במקום להאשים, המנהל צריך לקחת אחריות מלאה על התוצאות ועל אופן התפקוד של הצוות שלו. מהו הרעיון של אחריות ניהולית לפי אליעד כהן? הרעיון המרכזי של אחריות ניהולית הוא שהמנהל חייב להכיר באחריות המלאה שלו על התפקוד של העובדים. אם הדברים לא מסתדרים, הוא זה שצריך לבדוק איפה הטעות שלו, מה לא ברור לעובדים, מדוע הם לא מקשיבים לו, או איך הוא יכול לשפר את ההסבר או את ההדרכה. האחריות הניהולית לא נמצאת אצל העובדים, אלא תמיד אצל המנהל עצמו. אליעד מציין גם שאי אפשר באמת לדעת בצורה חד ... חוסר מזל או צירוף נסיבות. אך מאחר שמטרת המנהל היא שהעסק או הפרויקט יצליח, עליו תמיד לקחת את מלוא האחריות על עצמו. כיצד מנהל צריך להתייחס לעובדים שלו כדי להצליח בתפקיד? אליעד מסביר שהגישה הנכונה של המנהל כלפי עובדיו ... אחראי תמיד על תפקוד העובדים, ולא לראות בהם גורמים עצמאים שאפשר להאשים בכישלון. לסיכום הנושא, אליעד כהן מדגיש שנטילת אחריות היא המפתח להצלחה בניהול. האשמת העובדים היא תמיד צורה של התחמקות מאחריות אישית, ובסופו של דבר, מראה על כישלון ניהולי. ההמלצה שלו למנהלים היא תמיד לקחת אחריות, לבדוק איפה נמצאת הבעיה אצלם, ואיך הם יכולים לשפר את דרכי הניהול שלהם. מהי אחריות ניהולית? איך לקחת אחריות על העובדים שלך? למה לא להאשים את העובדים? מי אחראי, העובד או המנהל? כיצד לנהל עובדים בצורה נכונה? מה המשמעות של הסרת אחריות ניהולית?
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק
הסרת אחריות ליד אנשים אחראיים, למה אני מסיר אחריות במצבים מסוימים? למה אני לא אחראי? למה אני לא מתנהג באחריות? למה אני מתנהג הפוך ממה שאני? למה אני מתנהג שונה ליד אנשים מסוימים? למה אני חלש ליד אנשים חזקים? הדחקה, אני מדחיק למה אני מסיר אחריות ליד אנשים יותר אחראיים ממני? אנשים רבים מוצאים את עצמם מתנהגים בחוסר אחריות דווקא כשהם נמצאים בנוכחות אנשים שנתפסים בעיניהם כאחראיים יותר מהם. למשל, אדם שמטבעו נוהג בזהירות ומקפיד על כל כללי ... מוזר, אך יש סיבה עמוקה להתנהגות זו. התופעה הזאת מצביעה על כך שבתוך האדם קיים רצון חבוי להיות חסר אחריות, גם אם בחיי היום - יום הוא מתנהג באחריות מוחלטת. כלומר, לא מדובר בכך שהאדם אינו מסוגל להיות אחראי, או שהוא אינו יודע כיצד לנהוג באחריות. ההיפך הוא הנכון: הוא יודע היטב כיצד להתנהל באחריות, ובדרך כלל אכן מתנהג כך. אלא שבתוך תוכו יש לו כמיהה, לפעמים אפילו מודחקת, להסיר מעליו את נטל האחריות. כמו אדם שנמצא בדיאטה קפדנית, ומונע מעצמו מאכלים מתוקים לאורך זמן, וברגע אחד שבו הוא מרשה לעצמו לאכול מתוק, ... הרגע שבו נפרץ הסכר כדי ליהנות עד הסוף, משום שכל הזמן הוא מתאפק ומונע מעצמו. כך גם במקרה של אחריות: מי שכל הזמן מתנהג באחריות מתוך תחושה של כפייה או הכרח, ברגע הראשון שיש לו הזדמנות להשתחרר מן האחריות, הוא ינצל את ההזדמנות הזאת באופן קיצוני ומוגזם. מה המשמעות של הרצון להסיר אחריות? הרצון הפנימי הזה להסרת אחריות נובע מתחושות שליליות שהאדם חווה כלפי האחריות עצמה. כאשר אדם חש שהוא חייב להתנהג באחריות ולא עושה זאת מתוך בחירה אמיתית, הוא ירגיש מוגבל, לחוץ, מצומצם ואפילו מדוכא. לדוגמה, מישהו שמרגיש שכשהוא אחראי הוא ... כפי שהוא באמת היה רוצה. התחושה הזו של הכרח להיות אחראי יוצרת בתוכו של האדם את הרצון הלא מודע לחוסר אחריות. בכל פעם שהוא ליד אדם שמבחינתו נתפס כבעל אחריות גדולה יותר, הוא מרגיש שיש לו הזדמנות להשתחרר מן העול הזה. לכן, באותו רגע, הוא יסיר מעצמו את האחריות ויתנהג בחוסר אחריות. כיצד אפשר לזהות ולשנות את התופעה? על מנת להתמודד עם התופעה ולשנות את הדפוס ההתנהגותי הזה, האדם חייב קודם ... מפסיד הנאה או חופש כשאני אחראי? המפתח לשינוי הוא להבין את נקודות הקושי הספציפיות, את המקומות שבהם האדם מרגיש שהאחריות נכפית עליו, ולהתחיל לשנות את התפיסה שלו לגבי אחריות באופן כללי. ככל שהאדם יוכל לראות את האחריות כבחירה מודעת, וככל שהוא יצליח להרגיש שהאחריות מאפשרת לו ולא רק מגבילה אותו, כך יפחת הרצון שלו להימלט ממנה. אם האדם ילמד ליהנות מלקיחת אחריות, אם הוא יראה בה משהו חיובי שמאפשר לו לחיות חיים טובים יותר, הוא לא ירגיש צורך להסיר מעל עצמו את האחריות ברגע הראשון שיוכל. גם כאשר יעמוד ליד אדם שהוא אחראי ממנו, הוא יישאר אחראי, משום שלא תהיה בתוכו כמיהה לא מודעת לחוסר אחריות. איך להפוך את האחריות למשהו חיובי? הפתרון המעשי הוא שינוי של נקודת המבט לגבי אחריות. במקום לראות את האחריות כמטלה מעיקה או כהכרח שאינו בשליטתנו, יש לראות בה הזדמנות לשיפור עצמי, לגדילה אישית, ולתחושה של שליטה וביטחון. לדוגמה, אם אדם מרגיש מוגבל משום שהוא אחראי על ניהול כספי המשפחה, במקום להרגיש שהאחריות הזאת כובלת אותו, הוא יכול לחשוב על כך שזה נותן לו שליטה על מצבו הכלכלי, מאפשר לו לקבל החלטות מושכלות ולהרגיש בטוח כלכלית. כאשר האחריות נתפסת כמשהו חיובי, מעצים ומאפשר, האדם כבר לא יחפש את הרגע הראשון שבו יוכל להיפטר ממנה. הוא כבר לא ירגיש את הדחף להתפרק מן האחריות ולהתנהג בצורה הפוכה ממה שהוא בדרך כלל. לסיכום, ההתנהגות הזאת של הסרת אחריות בנוכחות אנשים אחראיים יותר, נובעת מתוך כמיהה פנימית לחוסר אחריות, ומתחושת כפייה סביב לקיחת האחריות. כאשר אדם יזהה את תחושותיו כלפי אחריות וילמד לראות בה משהו חיובי ומאפשר, הוא יוכל לשמור על יציבות ואחריות גם בנוכחות אנשים אחרים. לקיחת אחריות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אחריות אישית התמודדות עם דפוסי התנהגות למה אנשים מסירים אחריות ליד אנשים אחראיים מהם? ישנם אנשים שמתנהגים בצורה אחראית בדרך כלל, ... על כך שבתוכו יש רצון לא להיות אחראי. זה לא שהוא אינו מסוגל להיות אחראי, אלא שבתוכו קיימת כמיהה להסרת אחריות. להיות אחראי מכביד עליו, ולכן כאשר ניתנת לו האפשרות להסיר את האחריות - הוא מנצל אותה עד תום. אפשר להקביל זאת לאדם בדיאטה, שכאשר הוא סוף סוף מאפשר לעצמו לאכול מתוק, ... שנכפה עליך, ברגע שתהיה לך הזדמנות להתחמק ממנה - תעשה זאת. הפתרון הוא לזהות את המקומות שבהם אתה מרגיש שהאחריות מכבידה עליך ולשנות את התפיסה שלך כלפיה. כאשר תלמד להרגיש נוח יותר עם אחריות, היא לא תהיה עבורך עול, וכך לא תרגיש צורך לברוח ממנה גם כשאתה ליד אנשים אחראיים ממך. לקיחת אחריות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אחריות אישית התמודדות עם דפוסי התנהגות
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות ובו יתבאר, העניין של האחריות האישית של האדם ושל לקיחת אחריות. וכאן לא יתבאר, האם באמת האדם אחראי למעשיו, ועד כמה האדם אחראי למעשיו (עניין הבחירה החופשית וחופש הבחירה). אלא יתבאר רק העניין של לקיחת האחריות של האדם על עצמו. ולקחת אחריות פירושו, שהאדם יוצר קשר, בין המצב של המציאות, אליו. כי כאשר קורה במציאות איזה דבר כלשהו, אז יש סיבה ... הזה לקרות, היא האחראית לכך שהדבר קרה. ואם יש כמה גורמים שגרמו לדבר לקרות, הרי שיש כמה גורמים שעליהם לקחת אחריות, על מה שקרה. וכאשר קורה (בזמן הווה) איזה דבר במציאות, אז הסיבה לכך שהדבר הזה קורה בהווה, היא האחראית ... שבו תלוי, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא, הוא האחראי לכך, האם הדבר הזה יקרה בעתיד או לא. ולקיחת אחריות, פירושה, שהאדם מזדהה עם הרעיון, שאומר, שהוא הסיבה לכך שהדבר קרה / קורה / יקרה. והסרת אחריות פירושה, שהאדם מזדהה עם האפשרות, שלא הוא הסיבה לכך שהדבר קורה. ויש גם לקיחת אחריות חלקית, שפירושה, שהאדם אחראי רק באופן חלקי בלבד, לדבר שקורה. דהיינו, שגם האדם הוא חלק מהסיבות לכך שהדבר קורה. אך לא רק האדם הוא הסיבה היחידה, לכך שהדבר קורה. ומי שיתבונן יראה, כי יש צד מאוד חיובי, בלקיחת אחריות. דהיינו, מי שלוקח אחריות על מה שקורה לו, דהיינו, מי שמזדהה עם הרעיון שאומר שמה שקורה לו זה בשליטתו, הרי שיש בכך דבר מאוד חיובי. והוא, שעל ידי זה שהאדם לוקח אחריות, על ידי זה הוא בעצם יכול לשנות את המציאות כרצונו, ולהתאים אותה לרצון האישי שלו. כי מי שלא לוקח אחריות, ומי שמסיר אחריות מעצמו, וחושב שמה שקורה לו בפרט ומה שקורה סביבו בכלל, זה לא בשליטתו. דהיינו, הוא לא אחראי לכך. הרי ... בעצם הוא מחליש אצל עצמו את הרצון העצמי שלו, לנסות לגרום למציאות להיות כרצונו. כי אם הדבר הוא לא באחריותך, דהיינו, אינך אחראי לכך שהדבר קורה, דהיינו, הדבר קורה בלי שליטה שלך, הרי שממילא אין טעם לנסות לשנות את המצב. ולקחת אחריות אישית, פירושו, שהאדם מזדהה עם המחשבה שאומרת, שהוא כן אחראי למה שקורה. ואז ממילא, כאשר יש לאדם חוסר שביעות רצון מהמציאות מדבר כלשהו, אז האדם לוקח אחריות, ומשנה את המציאות להיות כרצונו. ואם האדם יסיר מעצמו אחריות על מה שקורה לו, אז ממילא המציאות תהיה נגד רצונו, והוא לא יעשה מאומה, כדי לגרום לה להיות כרצונו. כי הוא חושב, שהוא לא אחראי למה שקורה לו. ונמצא אם כן, כי לקחת אחריות, זה נראה הדבר הטוב ביותר. כי מי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יצליח לגרום לכל המציאות שקורית לו, להיות בדיוק כפי מה שהוא רוצה. אבל, זה בדיוק גם החיסרון של לקיחת האחריות. וזה בדיוק היתרון, של הסרת האחריות של האדם. והעניין הוא, כי מנקודת מבט מסוימת, האדם אחראי לכל מה שקורה לו, בשלמות מוחלטת. כי כל הטוב ... רע לו ממנו. ואך ורק הרצון של האדם, אך ורק הוא אחראי לכל הטוב והרע של האדם בחיים. ומי שייקח אחריות מלאה על מה שקורה לו, ממילא הוא יראה תכף ומיד, שהוא יכול לחוות שלמות אמיתית, בלי שום צורך לשנות את המציאות. ואיך? על ידי שליטה ברצון העצמי של האדם. דהיינו, מי שייקח אחריות על מה שקורה לו, הוא יבין תכף ומיד, שהכל תלוי ברצון העצמי שלו, האם הוא רוצה או לא רוצה ... בלי שום התנגדות רצון, בינו לבין המציאות. והסיבה שאנשים לא עושים את זה, היא רק בגלל שהם מסירים מעצמם אחריות, וחושבים שהרצון שלהם הוא לא בשליטתם העצמית. כי האדם חושב, שהרצון שלו, הוא לא לגמרי בשליטתו. כי מי שחושב ... ברצון שלו, ורוצה את המציאות תמיד כפי מה שהיא, ואז ממילא הוא חווה שלמות תמידית. אבל, זאת בדיוק הסיבה, שלקיחת אחריות מלאה, יש בה גם חיסרון. ודווקא בהסרת אחריות, ודווקא בלהסיר אחריות מלאה, יש בזה דווקא יתרון. ולמה? כי כנל, אחריות מלאה מביאה את האדם למצב, שבו, הכל כרצונו תמיד. כי אם האדם חושב שהוא אחראי באופן מלא למצבו, הרי שהוא לוקח אחריות מלאה למצבו, ואז ממילא המציאות שלו, תהיה בדיוק כפי מה שהוא רוצה. ואז, אם הכל יהיה בדיוק כפי מה ... תמיד, בלי שום יכולת לחוות שביעות רצון ממשהו. כי אין את החוויה של חוסר שביעות הרצון. ומי שיסיר מעצמו אחריות לגמרי, ויחשוב שאין לו שום אחריות כלשהי למצב שלו, אז ממילא גם הוא כבר לא ירגיש טוב או רע. ... כלשהו, או אם הכל כרצונו של האדם, אז כבר אין טוב או רע. ולכן, דווקא יש יתרון בכך שהאדם לוקח אחריות חלקית על מצבו, ומסיר מעצמו אחריות מלאה למצבו. שזה גורם לכך, שיהיו לאדם רצונות, ושהוא לא יהיה מרוצה בשלמות ... יש לאדם טוב ורע, וחיים על פני האדמה, כישות בעלת רצון / רגשות וכולי. והמסר, הוא פשוט. האדם יכול לקחת אחריות מלאה על הכל, ולבחור לשלוט ברצון שלו, שיתאים תמיד למציאות. והאדם יכול גם לבחור להסיר אחריות כלשהי מעצמו, ופשוט לתת לדברים לקרות כפי מה שהם, בלי לתת שום משמעות כלשהי, לרצון העצמי של עצמו. והאדם יכול גם לקחת אחריות חלקית ולהסיר אחריות באופן חלקי, ועל ידי זה גם לרצות רצונות, וגם לא להיות מרוצה תמיד, ואז יש גם את הטוב וגם ...
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
לקחת אחריות, דיאטה, לשמור על המשקל, לרדת במשקל, ירידה במשקל, לא אוהב להתאמץ, שונא להתאמץ, ללכת לחדר כושר, לא מחפש עבודה, חיפוש עבודה, מסיר אחריות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות למה אנשים לא לוקחים אחריות על חייהם? אחת הסוגיות המרכזיות שאליעד עוסק בהן בשיחה הזו היא שאלת לקיחת האחריות. בשיחה מוצגת דוגמה של אדם שטוען שהוא לא מספיק אחראי, ויש לו תחושה של אי - נוחות לגבי התפקוד שלו בחיים, במיוחד בתחום של חיפוש עבודה ושמירה על משקל הגוף. במהלך השיחה, מתברר כי אותו אדם מגדיר אחריות כתשומת לב לדברים. הוא מרגיש שהוא אינו אחראי משום שישנם דברים שהוא חושב שצריך לעשות (למשל, לחפש עבודה או ... הוא אחראי על דברים אחרים, למשל על השקט הנפשי שלו ועל הנוחות האישית שלו. כלומר, הוא לא באמת חסר אחריות באופן מוחלט, אלא רק ביחס לדברים מסוימים שהוא החליט (במודע או שלא במודע) שהם פחות חשובים לו. לדוגמה, האדם נמנע מלחפש עבודה לא כי הוא חסר אחריות באופן מוחלט, אלא כי הוא אחראי מאד לכך שלא יפריעו לו, שלא יכתיבו לו סדר יום, ושתהיה לו תחושת ... במוחו את העלות והתועלת, ומחליט שהעלות של חיפוש עבודה גדולה מדי, ולכן הוא מעדיף להישאר ללא עבודה, מתוך מודעות ואחריות מוחלטת להחלטה הזו. אליעד מדגיש כי לא מדובר כאן באדם חסר אחריות, אלא באדם שלוקח אחריות מלאה על ההחלטה שלו לא לעבוד. האם אפשר לא להיות אחראי בכלל? אליעד טוען שזה בלתי אפשרי לא להיות אחראי בכלל, מכיוון שכל אדם, גם כשהוא לא עושה משהו מסוים, עושה זאת מתוך אחריות מלאה לדבר אחר שהוא כן עושה. למשל, אדם שלא יורד במשקל ולא הולך לחדר כושר, אחראי על ההנאה שלו מלאכול בלי הגבלה, ואחראי על כך שהוא לא צריך להתמודד עם הסבל של אימונים. הוא תמיד נמצא במצב של אחריות כלשהי, רק שזו אחריות המופנית למקומות שהוא אולי לא מחשיב כחשובים מספיק. כך נוצר מצב שהאדם חווה קונפליקט פנימי: הוא תופס עצמו כחסר אחריות ביחס למטרות חיצוניות (עבודה, דיאטה), אבל הוא אחראי מאוד ביחס למטרות פנימיות (נוחות, רוגע, חופש). מדוע אנשים סובלים מהחלטות ... כך, אין פתרון מושלם שמבטל את כל החסרונות. למה אנשים נמנעים ממאמץ? אליעד מסביר שאנשים נמנעים ממאמץ לא מתוך חוסר אחריות, אלא מתוך בחירה אחראית מאוד, המודעת ליתרונות ולחסרונות של כל החלטה. למשל, אותו אדם שלא רוצה ללכת לחדר כושר ... המסר שאליעד מעביר הוא שבסופו של דבר, החיים הם תמיד איזון בין מטרות מנוגדות. אי אפשר להיות לגמרי ללא אחריות, בדיוק כפי שאי אפשר להגיע לשלמות מלאה. הדרך להתמודד עם הקונפליקט היא להבין שכל החלטה היא בחירה אחראית בפני עצמה, ולקבל את המחירים של הבחירות הללו באופן מודע. במקום לחשוב במונחים של חוסר אחריות, יש לראות כל פעולה כבחירה מודעת ואחראית, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם מטרות אחרות שיש לאדם בחייו. איך לוקחים אחריות? איך לרדת במשקל בלי להתאמץ? למה אני שונא להתאמץ? למה אני לא מחפש עבודה? איך להתמודד עם מטרות סותרות? ...
להצליח בזוגיות, להצליח בעבודה, זוגיות טובה, תלות רגשית בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא עניין בזוגיות, איבוד עניין, להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
להצליח בזוגיות, להצליח בעבודה, זוגיות טובה, תלות רגשית בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא עניין בזוגיות, איבוד עניין, להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות
... זוגיות טובה, תלות רגשית בזוגיות, הצלחה בזוגיות, למצוא עניין בזוגיות, איבוד עניין, להצליח להתאהב, לשמור על הזוגיות, מריבות בזוגיות, לקיחת אחריות, הסרת אחריות האם נכון לצפות שבן הזוג ימלא את הרצונות שלנו? בשיחה מפורטת בנושא זוגיות, אליעד כהן מעלה שאלה מהותית: האם ... האם טוב להיות תלוי רגשית? איך לשמור על עניין בזוגיות? למה זוגיות נכשלת? מה גורם לאנשים להתאהב? מתי כדאי לקחת אחריות בזוגיות? האם נכון לצפות שבן הזוג ימלא את הרצונות שלנו? כאשר בני זוג נמצאים בזוגיות, עולה השאלה: האם ראוי ... שבהתחלקות עם אדם נוסף. השלכה על תחומים אחרים העיקרון הזה חוזר גם בחיי היום - יום: אם אדם תמיד ייקח אחריות מלאה על הכל, הוא עלול להתנתק מהצורך בסביבה. אם אדם תמיד יצפה שהחיים יתנהלו כפי שהוא רוצה, הוא יתאכזב ... המציאות אומר לה את יודעת מה תעשי מה את רוצה אני מנסה להתאים את עצמי למציאות מההיבט הזה אני לוקח אחריות על עצמי. אליעד: זה עדיף? ש: זה נראה לי עדיף. אליעד: הנראה לי עדיף לא אמרת כלום, זה עדיף? ש: עדיף. אליעד: למה זה עדיף אני חושב שזה לא עדיף. ש: כי האחריות היא בידיים. אליעד: אוקי בהנחה שיש לך את התהליך שאתה יכול לקחת עליו אחריות ויכול להעביר את האחריות לשני מה עדיף שתיקח את האחריות או תעביר את האחריות לשני? ש: שגם וגם. אליעד: איך התחילה השיחה בראשון אמרנו לא מה אתה כל הזמן מעביר את האחריות לעצמך, תראה אתה מאבד את המשמעות תן את האחריות לשני. יפה עכשיו בא נתחיל מהתחלה, אוקי התשובה היא שבשביל להצליח בזוגיות במקום עבודה, בלשמור על תחביב בלהצליח לקרוא ... רוצה שהוא ימלא לי את הרצונות. אם מבינים איך זה עובד אפשר לשנות את זה, אוקי אותו דבר נגיד בלקיחת אחריות אם בן אדם כל הזמן ייקח אחריות על עצמו שב עם עצמך וזה שכשאתה רעב תיקח אחריות רע לך בגלל שאתה חושב שרעב זה רע וזהו ואל תאכל, אבל מצד שני אתה נותן משמעות לאוכל אתה ...
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה? אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ... יודע כיצד להתמודד עם הבעיה, הוא פונה לשותף העסקי שלו ומתלונן בפניו באופן מוגזם. כך, הוא מנסה להעביר את האחריות למישהו אחר, וגם להציג את העובד או הלקוח כאשם עיקרי. בדרך כלל, כשהאדם עושה זאת, הוא מראש מנסה להצדיק ... שלו להתמודד עם המצב. ולכן, כשהוא משמיץ, הוא מנסה להרגיש טוב יותר עם עצמו ולהסיר את תחושת האשמה או האחריות מהכתפיים שלו. כיצד מתמודדים נכון עם הנטייה להשמצות? אליעד מתאר תהליך שנעשה במסגרת האימון והייעוץ העסקי, בו האדם מתבקש ... עובד או עם לקוח, עליו לומר ישירות שהוא אינו מסתדר עם אותו אדם במקום להוסיף השמצות מיותרות. הרעיון הוא לקחת אחריות אמיתית ולא להעביר את האשמה לאחרים, להכיר בכך שהבעיה היא גם של האדם עצמו ולא רק של הסביבה שלו. ההתמודדות הישירה והכנה עם המציאות, ללא ניסיון להסיר את האחריות, היא המפתח לשינוי אמיתי ולשיפור המצב. מדוע חשוב להפסיק להשמיץ ולהתחיל להתמודד? לבסוף, אליעד מדגיש כי השמצת יתר היא ... אינו פותר את הבעיות האמיתיות אלא רק דוחה את ההתמודדות איתן. הפתרון האמיתי הוא להפסיק להשתמש בתלונות מוגזמות כהגנה, לקחת אחריות ולהתמודד עם בעיות באופן ישיר וברור. רק כך האדם יכול להתקדם ולהשתפר באופן אמיתי ולא להמשיך להיתקע במעגל שלילי של השמצות ובריחה מאחריות. למה אנשים משמיצים עובדים? איך להתמודד עם תלונות בעבודה? מהי ביקורתיות יתר? איך לקחת אחריות בעסקים? מהו אימון עסקי למנהלים? כיצד להימנע מהתקפה כהתגוננות? איך להפסיק להתלונן ולהתחיל להתמודד?
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2
הערצה לאנשים, להעריץ אנשים, להעריך אנשים, מהי הערצה? מהי הערכה? הסרת אחריות, לקיחת אחריות, הערצה אובססיבית, הערצה עיוורת, הערצה עצמית, הערכה עצמית, מושא להערצה, להעריץ מישהו, להעריך מישהו, עצלנות, חלק 2 מה ההבדל ... כדי להשיג אותה, הרי שהוא בעצם עצלן. לכן, הוא מזהיר מהתנהגות של עצלנות, שמעודדת הערצה עיוורת או אובססיבית ללא לקיחת אחריות אישית להשגת היעדים או התכונות הנערצות. מהי המסקנה המרכזית לגבי הערכה והערצה? המסקנה המרכזית של אליעד כהן היא שכל ... או פחות מובן מאליו, כך האדם יעריך אותו יותר. לכן, כדי לצמצם הערצה אובססיבית או תלותית, אליעד ממליץ לאנשים לקחת אחריות, להפסיק להיות עצלנים ולנסות להשיג בעצמם את מה שהם מעריכים אצל אחרים. מהי הערצה עיוורת? כיצד להעלות הערכה עצמית? מדוע אנשים מעריצים מפורסמים? מהי לקיחת אחריות אישית? כיצד להפסיק הערצה אובססיבית? האם הערצה נובעת מתחושת חוסר?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרכת הורים, למה לא לפנק את הילד? איך לא לגדל ילד פרזיט? איך למנוע קשיי הסתגלות אצל ילדים? איך לחנך את הילד? איך לגרום לילד לקחת אחריות? איך לא לגדל ילד מפונק? איך לא לגרום לילד לשנוא אותך? איך לגרום לילד להיות בריא נפשית?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הסרת אחריות, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הסרת אחריות, איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי מומלץ, אימון אישי לימודים, מאמן פרטי בתחום הסרת אחריות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 15:17:03 - wesi1