... מזיקה גם לעצמה. הנפרדות, במקום להיות ביטוי של אחדות ושלמות, הופכת למקור של סבל. היא מתנתקת מהידיעה שהיא כבר באחדות, ומתחילה
להאמין שהיא חסרה. ככל שהיא מתרחקת מהאחדות כך היא סובלת יותר. היא רוצה לחזור לאחדות משום שהיא שכחה שהיא כבר מחוברת אליה באופן טבעי. מה המשמעות של חברא חברא אית ליה? ... מסמלת המיילדת בסיפור בן המלך ובן השפחה? המיילדת מסמלת את התהליך שבו נפרדות נוצרת מתוך האחדות. היא מייצגת את הרגע שבו האדם מתחיל
להאמין שיש הבדל בין דברים, וכך מתרחק מהאחדות ומתחיל לחוות את העולם בצורה מקוטעת. הנשים בסיפור, המיילדת ואחרים, מתוארות כקלות דעת, שזהו רמז לכך שבמציאות הנפרדת חסר ... פוגעת גם בעצמה, כמו שהנפרדות הופכת את עצמה לרעה בכך שהיא מתנתקת מהאחדות. היא יוצרת מציאות שבה הסבל מתגבר כי בני האדם מתחילים
להאמין בהבדל בין יש לאין, בין טוב לרע, בין מחויב לאפשרי. כיצד מתחזק הרעיון של חילוף הבנים? הרעיון של חילוף הבנים מבוסס על תפיסת המציאות השגויה, שבה מה שהוא מחויב (האחדות) נתפס כאפשרי בלבד, ומה שהוא אפשרי (הנפרדות) נתפס כמשמעותי ומחייב. האדם מתחיל
להאמין שהמציאות הנפרדת היא המציאות האמיתית, בעוד שהאחדות נדחקת לשוליים. כך נוצר מצב שבו האדם חושב שהוא עבד ולא מלך, כלומר, שהוא כפוף למגבלות העולם ולא באמת שולט ... הוא אומר לו, תקשיב, אתה יודע, יש הבדל בין זה לזה. לכאורה אין פה שום חיסרון. מה אמרו לך? שיש הבדל בין זה לזה. אבל אם אתה מתחיל
להאמין ולקבל שיש הבדל בין דבר לדבר ממילא כבר חברא חברא... עד שכולם יתחילו להחליף בין המחויב לאפשרי. אתה זוכר מה אמרנו? בן המלך הוא המחויב. בן השפחה הוא האפשרי. בן ... הקטע הזה. עד שהיו מרננים בזה ואיך שנחלף הבן מלך. שלא יתגלה למלך שלא ידע המלך מזה כי מה יעשה מלך בזה, כי אין תקנה. כי אי אפשר
להאמין אולי הוא שקר? ואיך אפשר לחזור ולהחליף? על כן בוודאות אסור להם לגלות זאת למלך. רק היו מרננים ביניהם על זה. מה זאת אומרת. זה כאילו שים לב, לא מדובר פה - אינם ... יעזור לי, לבן אדם, שאני אשאל את עצמי אם אני אלוהים או עבד. מה יעזור לי? אין תקנה לזה. כאילו מה, אני יכול לפתור את זה? אי אפשר
להאמין, אולי זה שקר? הם לא לקחו את האופציה שאולי יש דרך לבדוק מה האמת. הם אמרו אנחנו רק בכל מקרה רק באמונה, אז באמונה אי אפשר להגיע להחלטה ודאית, אז אם אי אפשר ... ואולי זה מה אפשר להוכיח את זה? עכשיו, הם לא חשבו על האופציה שאפשר להגיע לוודאות. אז הם אמרו, שים לב את הקטע שלהם - אי אפשר
להאמין אולי הוא שקר. אבל מה עם האופציה שאפשר לבדוק אולי זה באמת? הם לא חיפשו את האמת. יכלו להגיד - בא נבדוק מה האמת. נעזור למלך, אם הבן של המלך בגלות? אבל הם אין ... לדעת - אולי הוא שקר, ואיך אפשר לחזור ולהחליף? זאת אומרת, אם נגיד אומרים לבן אדם נגיד - אתה אלוהים, הוא אומר, אבל איך אני יכול
להאמין לך, אולי זה שקר? ואיך אפשר לחזור ולהחליף? אם אתה תספר לי שפעם הייתי אלוהים ואני בראתי את הכל, מה זה יעזור לי, אני לא יכול
להאמין לזה כי אולי זה שקר. ואיך אפשר לחזור ולהחליף? אולי אני יכול להרגיש אני מלך ולא עבד? ועל כן בוודאי - עכשיו מה הם הפכו למחויב? הם הפכו לכמה מחויבים. מחויב ראשון שאי אפשר למצוא את האמת. אי אפשר
להאמין, אולי הוא שקר. זאת אומרת המחויב הראשון שלהם היה שאי אפשר למצוא את האמת. ובעל כורכך שצריך
להאמין ומחמת שאי אפשר
להאמין כי אולי יש שקר לכן בוודאי אסור לגלות זאת למלך. והיו מרננים ביניהם על זה. זאת אומרת יש בתוך האדם כוחות מסויימים שמכניסים בו ספק. אולי אין בכלל אלוהים? אולי ...