כאשר באים לאתר את צרכי הלקוח, צריכים לזכור כי איתור צרכי הלקוח יכול גם להגדיל את הסיכוי לכך שהלקוח לא ירכוש את המוצר. כי יכול להיות שהמוצר שלנו, הוא לא המוצר האידיאלי עבור הלקוח. ובתהליך המכירה ללקוח, כאשר נאתר את צרכי הלקוח, נוכל בטעות להגדיל את הפער שיש בין המוצר שלנו, לבין המוצר שהלקוח מעדיף לרכוש. אז איך בעצם לאתר את צרכי הלקוח בצורה נכונה?
והתשובה לכך היא, שעלינו לפרק את המוצר שלנו לחלקים ולהבין מה בעצם הלקוח רוכש. לדוגמה, כאשר הלקוח רוכש חופשה בבית מלון, הרי שהוא רוכש חופשה, 1 - בסגנון מסוים, 2 - במחיר מסוים, 3 - באזור מסוים. ועלינו להבין היכן יש לנו יותר סיכוי להגיע להתאמה עם הלקוח ועם צרכי הלקוח, והיכן כנראה שתהיה לנו יותר התנגדות עם הלקוח.
לדוגמה, יהיה לנו יותר קל לגרום ללקוח לרצות את סגנון החופשה והמלון ואפילו את המחיר, אבל לא את האזור של בית המלון. במקרה שכזה לדוגמה, אם אנחנו באיתור צרכי הלקוח, נשאל את הלקוח, היכן ובאיזה אזור הוא רוצה לצאת לחופשה? הרי שזה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא לא ירכוש מאיתנו את החופשה. כי בהתחלת השיחה, אנחנו מגדירים עם הלקוח שהוא רוצה משהו שונה מאשר המוצר שלנו.
ולכן כאשר נעשה איתור צרכים, עלינו להתחיל בלשאול את הלקוח שאלות על הצרכים שאנחנו חושבים שיהיה לנו יותר קל ליצור התאמה עם הלקוח ורק אחר כך לעבור לחלקים של המוצר, שאולי לא מתאימים ללקוח.
לדוגמה, קודם כל נשאל את הלקוח, איזה סגנון חופשה הוא מחפש? ונאמר לו שיש לנו בדיוק את מה שהוא צריך וכולי. אחר כך נשאל אותו לגבי המחיר, וגם כאן ניצור התאמה. וכל הנ"ל לאו דווקא בסדר הזה, ורק אחרי שכבר יש התאמה עם הלקוח, רק עכשיו נדבר איתו על המיקום של החופשה. שאז יהיה לנו הרבה יותר קל לטפל בהתנגדות של המיקום, אחרי שהלקוח כבר חושב שיש התאמה עם פרמטרים אחרים שהוא מחפש.
ומה נעשה אם הלקוח בהתחלת השיחה מנסה להתעקש לדבר איתנו על המיקום של החופשה, או על החלק במוצר שלנו, שכלפיו יש הכי הרבה התנגדות...
והתשובה לכך היא, שעלינו לפרק את המוצר שלנו לחלקים ולהבין מה בעצם הלקוח רוכש. לדוגמה, כאשר הלקוח רוכש חופשה בבית מלון, הרי שהוא רוכש חופשה, 1 - בסגנון מסוים, 2 - במחיר מסוים, 3 - באזור מסוים. ועלינו להבין היכן יש לנו יותר סיכוי להגיע להתאמה עם הלקוח ועם צרכי הלקוח, והיכן כנראה שתהיה לנו יותר התנגדות עם הלקוח.
לדוגמה, יהיה לנו יותר קל לגרום ללקוח לרצות את סגנון החופשה והמלון ואפילו את המחיר, אבל לא את האזור של בית המלון. במקרה שכזה לדוגמה, אם אנחנו באיתור צרכי הלקוח, נשאל את הלקוח, היכן ובאיזה אזור הוא רוצה לצאת לחופשה? הרי שזה מגדיל את הסיכוי לכך שהוא לא ירכוש מאיתנו את החופשה. כי בהתחלת השיחה, אנחנו מגדירים עם הלקוח שהוא רוצה משהו שונה מאשר המוצר שלנו.
ולכן כאשר נעשה איתור צרכים, עלינו להתחיל בלשאול את הלקוח שאלות על הצרכים שאנחנו חושבים שיהיה לנו יותר קל ליצור התאמה עם הלקוח ורק אחר כך לעבור לחלקים של המוצר, שאולי לא מתאימים ללקוח.
לדוגמה, קודם כל נשאל את הלקוח, איזה סגנון חופשה הוא מחפש? ונאמר לו שיש לנו בדיוק את מה שהוא צריך וכולי. אחר כך נשאל אותו לגבי המחיר, וגם כאן ניצור התאמה. וכל הנ"ל לאו דווקא בסדר הזה, ורק אחרי שכבר יש התאמה עם הלקוח, רק עכשיו נדבר איתו על המיקום של החופשה. שאז יהיה לנו הרבה יותר קל לטפל בהתנגדות של המיקום, אחרי שהלקוח כבר חושב שיש התאמה עם פרמטרים אחרים שהוא מחפש.
ומה נעשה אם הלקוח בהתחלת השיחה מנסה להתעקש לדבר איתנו על המיקום של החופשה, או על החלק במוצר שלנו, שכלפיו יש הכי הרבה התנגדות...