אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כיצד לקבל החלטות? ✔ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? איך לגרום לעובד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
🖨ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? איך לגרום לעובד להחליט לבד? איך לגרום לעובד להגדיל ראש? איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים? חרדת ביצוע של עובד, למה העובד מקטין ראש? למה העובד לא מקבל החלטות לבד? למה העובד לא רוצה להחליט לבד? למה העובד לא מקדם תהליכים? למה העובד לא לוקח אחריות? איך לנהל עובדים? האם הביקורת על העובד מוצדקת? איך להעיר לעובד? תלונות על עובד
והפעם נסביר, על עוד אחת מהאפשרויות לכך שהעובד שלך מסיר אחריות ולא רוצה לקחת אחריות ולקבל החלטות לקדם תהליכים. כי לפעמים נראה שהעובד שלך לא רוצה להחליט לבד, כל דבר מחזיר אליך ושואל את דעתך, העובד לא רוצה לקבל אחריות ולא רוצה לקחת אחריות ולא מקדם דברים לבד וזה כמובן תהליך מתיש ולא נוח. והשאלה היא, למה זה קורה? ונסביר על איך להעביר ביקורת על עובד ועוד.

ויש לכך כל מיני סיבות אפשריות, ואחת הסיבות לכך היא, שאולי העובד עושה את זה, כי אתה גורם לו לעשות את זה, בגלל הצורה שבה אתה מעביר ביקורת על ההחלטות של העובד, כאשר הוא כן מחליט החלטות וכן מקדם תהליכים באופן עצמאי. ומה הכוונה?

הכוונה היא, שישנם מצבים שבהם העובד שלך כן מקבל החלטות באופן עצמאי וכן מקדם תהליכים. אבל מסיבה כלשהי, התהליך לא נראה מושלם בעיניך. ואז נשאלת השאלה מה אתה עושה ואיך אתה מגיב, כאשר התהליך לא נראה מושלם בעיניך?

אפשרות אחת לדוגמה, היא שאתה מגיב לעובד שלך בצורה מכובדת, מסביר לו מה לדעתך לא טוב במה שהוא עשה, מסביר לו מה לדעתך הוא כן היה יכול לעשות בצורה יותר טובה, ומוודא שהעובד שלך חושב שהוא בהחלט כן יכול לעשות בפעם הבאה בדרך שתספק אותך ואת הרצון שלך לשביעות רצונך.

דהיינו, אתה לוקח את מה שהעובד עשה, ומנסה לנהל דיון בצורה מכובדת, לנסות להבין מה קרה, מה בדיוק היה, מה היו השיקולים, למה ההחלטה התקבלה כך או אחרת ומנסה להבין מה היו האפשרויות לעשות, ואתה מציג את האפשרות שאתה חושב שהיא עדיפה יותר, אתה מנסה להסביר למה לדעתך היא עדיפה יותר ומוודא שהעובד, הבין אותך והסכים איתך ושהוא חושב שאכן אפשרי ויותר יעיל לעשות את ההצעה שלך.

במקרה כזה, בפעם הבאה, יש יותר סיכוי שאותו עובד ייקח אחריות ושהוא ינסה לפעול בצורה הטובה ביותר ולקדם תהליכים באופן עצמאי ולקבל החלטות באופן עצמאי.

יחד עם זאת, ישנם מצבים שבהם המנהל מסיבות שונות, הוא לא יודע איך להעביר ביקורת. ולא רק שהוא לא יודע איך להעביר ביקורת, אלא שהוא גם לא בהכרח מבין את עצמו וגם לא בהכרח שהוא מבין את הסיטואציה בכלל. וגם הביקורת שהוא מעביר היא אולי גם לא בהכרח נכונה. וגם הביקורת שהוא מעביר, מלאה סתירות והיא מבקשת דברים שלא ניתן לבצע אותם במציאות, לפחות לא מנקודת המבט של אותו העובד.

ואז במקרה כזה, זה מגדיל את הסיכוי לכך, שבפעם הבאה תהיה לאותו עובד חרדת ביצוע ושהוא לא ירצה לקבל החלטה לבד, בהחלט כדי להסיר לעצמו אחריות לקבלת ההחלטה. כי הוא יודע שבסיכוי גבוה כנראה שיהיו תלונות על ההחלטה שלו. ולכן הוא מעדיף להעביר את ההחלטה אליך. וכן, אתה גורם לזה לקרות.

וברמת העיקרון צריכים לזכור, שאין אפשרות לעשות משהו בצורה מושלמת. האפשרות הזאת לא קיימת במציאות. ולכן זה אומר, שבהכרח לא משנה מה יקרה או לא יקרה, תמיד תהיה אפשרות להעביר ביקורת על העובד, אם תרצה לעשות זאת.

כי לפעמים בתת המודע של המנהל, הוא רוצה להעביר ביקורת על העובד שלו, מסיבות שונות. דהיינו, שיש תהליך בתת המודע של המנהל, שהוא רוצה להוכיח לעצמו או לעובד או למישהו אחר, שאותו עובד לא מספיק טוב, כמו קטגור בבית משפט, שמטרתו להרשיע את הבן אדם ולהוכיח שהוא אשם. ולפעמים המנהל מחפש את העובד, מחפש למצוא מה לא טוב במה שהעובד עשה.

וצריכים לדעת, שברמת העיקרון, תמיד אפשרי למצוא משהו לא טוב בכל דבר שקורה או שלא קורה. כי שום דבר לא מושלם במאה אחוז. ולכל החלטה יש יתרונות וחסרונות.

ולפעמים אותו מנהל מחפש את השלמות מסיבות שונות, ואז הוא בקלות מאוד מוצא חסרונות במה שאותו עובד עשה, ואז כאשר הוא מעביר ביקורת על העובד, הוא גם לפעמים מעביר ביקורת סותרת. לדוגמה, שפעם אחת מנהל המכירות יעיר לאיש המכירות על כך שאותו איש מכירות יותר מידי מנסה למכור ללקוח. ופעם אחת הוא יעיר לאותו איש מכירות, שהוא פחות מידי מנסה למכור ללקוח.

שכמובן זה לא מדע מדויק וברמת העיקרון, לא בהכרח שניתן להוכיח מה נכון או לא נכון לעשות. אבל בטוח נכון, שאחרי איקס פעמים שאותו איש מכירות מקבל ביקורת ממנהל המכירות, יתכן שאותו איש מכירות מוצא דפוס שחוזר על עצמו. שהוא רואה שלא משנה מה הוא עושה, תמיד תהיה עליו ביקורת. וגם אפילו ביקורת הפוכה שסותרת את עצמה. למה אמרת משהו, או למה לא אמרת משהו. למה הסברת משהו או למה לא הסברת משהו וכיו"ב.

במילים אחרות כאשר מעבירים ביקורת על העובד, צריכים לנסות לגרום לעובד להבין שיש אפשרות...
הסרת אחריות העובד לא מקבל החלטות לבד איך למכור ללקוח אמת מתי לנהל את העובד מה הרצון שלך של מי הרצון הדרך של אליעד כהן למצוא הצדיק האמת לגרום אחריות אחריות אישית איך לגרום לעובד איך לגרום לעובד להגדיל ראש איך לגרום לעובד להחליט איך לגרום לעובד להחליט לבד איך לגרום לעובד לקבל החלטות איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי איך לגרום לעובד לקחת אחריות איך לגרום לעובדים איך להגדיל איך להחליט איך להסיר אחריות איך להעביר ביקורת איך להעביר ביקורת על עובד איך להעיר לעובד איך להעיר לעובדים איך להתלונן איך ליצור מוטיבציה איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים איך לנהל איך לנהל את העובדים איך לנהל עובד איך לנהל עובדים איך לקבל החלטה איך לקבל החלטות איך לקחת איך לקחת אחריות איך לשכנע עובד איך לשכנע עובדים ביצוע ביקורת ביקורתיות האם הביקורת על העובד מוצדקת האם להגדיל ראש האם להסיר אחריות האם להתלונן האם לנהל עובדים האם לקחת אחריות הביקורת על העובד מוצדקת הגדלת ראש החלטה החלטות החלטיות הסרת אחריות העובד לא לוקח אחריות העובד לא מקבל החלטות העובד לא מקבל החלטות לבד העובד לא מקדם תהליכים העובד לא רוצה להחליט העובד לא רוצה להחליט לבד העובד מקטין ראש חרדה חרדות חרדת ביצוע חרדת ביצוע של עובד כיצד להחליט כיצד ליצור מוטיבציה כיצד לנהל עובדים כיצד לקבל החלטות כמה להתלונן כמה לקחת אחריות לא לוקח אחריות לבד לגרום לגרום לעובד לגרום לעובד להגדיל ראש לגרום לעובד להחליט לגרום לעובד להחליט לבד לגרום לעובד לקבל החלטות לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי לגרום לעובד לקחת אחריות לגרום לעובדים להגדיל להגדיל ראש להחליט להסיר אחריות להעביר להעביר ביקורת להעביר ביקורת על עובד להעיר להעיר לעובד להעיר לעובדים להקטין ראש להתלונן ליצור ליצור מוטיבציה ליצור מוטיבציה אצל עובדים למה העובד לא לוקח אחריות למה העובד לא מקבל החלטות למה העובד לא מקבל החלטות לבד למה העובד לא מקדם תהליכים למה העובד לא רוצה להחליט למה העובד לא רוצה להחליט לבד למה העובד מקטין ראש למה להקטין ראש למה לקחת אחריות לנהל לנהל את העובד לנהל את העובדים לנהל עובד לנהל עובדים לפי מה להחליט לקבל לקבל החלטה לקבל החלטות לקחת לקחת אחריות לקיחת אחריות לשכנע עובד לשכנע עובד לקבל לשכנע עובדים מוטיבציה מוטיבציה אצל עובדים מנהל מתי להסיר אחריות מתי להתלונן מתי לנהל את העובד מתי לקחת אחריות ניהול ניהול עובד ניהול עובדים עובד עובדים עצמאות עצמאי פחד ביצוע קבלת החלטה קבלת החלטות רצון שיפור תפוקה תהליך תהליכים תלונה תלונות תלונות על עובד תלונות על עובדים
פתרון בעיות והגדלת ראש, האם להגדיל ראש? הגדלת ראש, להגדיל ראש, הקטנת ראש, להקטין ראש, מקרה כללי, מקרה פרטי, נוסחה כללית, נוסחה פרטית, מקרה ספציפי, למקד את השאלה, מהקל אל הכבד, שאלה ספציפית, שאלה כללית, איך למצוא נוסחה?
פתרון בעיות והגדלת ראש, האם להגדיל ראש? הגדלת ראש, להגדיל ראש, הקטנת ראש, להקטין ראש, מקרה כללי, מקרה פרטי, נוסחה כללית, נוסחה פרטית, מקרה ספציפי, למקד את השאלה, מהקל אל הכבד, שאלה ספציפית, שאלה כללית, איך למצוא נוסחה?
... בעיות והגדלת ראש, האם להגדיל ראש? הגדלת ראש, להגדיל ראש, הקטנת ראש, להקטין ראש, מקרה כללי, מקרה פרטי, נוסחה כללית, נוסחה פרטית, מקרה ספציפי, למקד את ... שאנשים עושים כשהם מנסים לפתור בעיות היא שהם מגדילים ראש יתר על המידה. המשמעות של הגדלת ראש במקרה זה היא ניסיון לפתור בעיה כללית ורחבה במקום להתמקד במקרים ספציפיים ומדויקים. אליעד מדגיש כי למרות שהגדלת ראש יכולה להישמע כמו רעיון טוב, היא למעשה מקשה על האדם להגיע לפתרון יעיל ... ולא לנסות לפתור מקרים גדולים מדי שאינם תואמים את רמת ההבנה הנוכחית של האדם. מדוע להקטין ראש יעיל יותר לפתרון בעיות? אליעד כהן מציע פתרון ברור: להקטין ראש. להקטין ראש פירושו לקחת בעיה ספציפית מאוד ולנסות להבין אותה לעומק, בלי להתפזר ובלי לחפש נוסחאות ... לבחורה מסוימת יכול לשאול שתי שאלות: או למה אני נמשך לבחורה הזאת באופן ספציפי?, או להגדיל ראש ולשאול למה אני בכלל נמשך לנשים? או אפילו למה אני רוצה שיאהבו אותי?. ככל ... דרך פתרון מקרים ספציפיים. אליעד ממחיש את הנקודה באמצעות דוגמה של אדם הסובל מפחדים בעבודה. במקום לשאול למה אני מפחד בעבודה?, הוא מציע להתמקד באירוע ספציפי שבו האדם פחד מהבוס שלו אתמול בשעה מסוימת ... עד הסוף ורק לאחר שצברת הבנה של מספר מקרים פרטיים - לעבור ולהרחיב למקרה הכללי. איך להגדיל ראש נכון? מה זה להקטין ראש? כיצד לפתור בעיות באופן יעיל? איך למצוא פתרון לשאלה ספציפית? מדוע שאלות ... שאלה פרטית, מן הפרט אל הכלל, מן הכלל אל הפרט, פרט וכלל, כלל ופרט, שאלה ספציפית, להגדיל ראש, להקטין ראש
אחריות אישית במערכות יחסים, למה לא טוב לי? האם אני אשם? האם לקחת אחריות או להסיר אחריות? האם להאשים את עצמך או להאשים מישהו אחר? מי אשם בזוגיות? האם להסיר אחריות? אחריות אישית בזוגיות, לקחת אחריות בזוגיות, מתי להסיר אחריות?
אחריות אישית במערכות יחסים, למה לא טוב לי? האם אני אשם? האם לקחת אחריות או להסיר אחריות? האם להאשים את עצמך או להאשים מישהו אחר? מי אשם בזוגיות? האם להסיר אחריות? אחריות אישית בזוגיות, לקחת אחריות בזוגיות, מתי להסיר אחריות?
אחריות אישית במערכות יחסים, למה לא טוב לי? האם אני אשם? האם לקחת אחריות או להסיר אחריות? האם להאשים את עצמך או להאשים מישהו אחר? מי אשם בזוגיות? האם להסיר אחריות? אחריות אישית בזוגיות, לקחת אחריות בזוגיות, מתי להסיר אחריות? האם להאשים את עצמי או את בן הזוג כשמשהו בזוגיות לא עובד? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם נמצא במערכת יחסים זוגית שמשהו בה לא מסתדר, לעיתים קרובות הוא תוהה את מי להאשים - את עצמו או את בן הזוג. במצב ... מסוימת. השאלה האמיתית והחשובה שאליעד מציע לשאול היא אחרת: האם ועד כמה אני מרוצה מהחיים שלי באופן כללי, ללא קשר לזוגיות? איך שביעות רצון כללית משפיעה על הטלת אחריות בזוגיות? בחיים קיימות אינספור מערכות יחסים - לא רק זוגיות. יש לאדם מערכת יחסים עם הבריאות שלו, עם העבודה, עם השכל, עם הרגשות, עם המראה, ועם כל דבר נוסף בחיים. אליעד מדגיש שככל שאדם יותר מרוצה מכלל מערכות היחסים שלו, כלומר, ככל שהוא מרוצה באופן ... היא אצל בן הזוג. לעומת זאת, אם אינך מרוצה מחייך באופן כללי - אם אינך מרוצה מהקריירה, מהבריאות, מההשכלה, ומהיחסים האישיים באופן כללי - אז הגיוני יותר שתטיל אחריות על עצמך כשאתה נתקל בבעיות בזוגיות. מדוע? משום שאם משהו לקוי באישיות שלך, ביכולת שלך להתמודד או בתפיסות שלך - הדבר ילווה אותך גם אחרי הזוגיות הנוכחית. האם נכון להסיר אחריות ולהטיל אותה על בן הזוג? אליעד מסביר שלהאשים את בן הזוג זה למעשה להסיר אחריות מעצמך ולהגיד: הפתרון לא אצלי אלא אצלו. אתה בעצם מוסר את הכוח לשלוט בסיטואציה למישהו אחר. אמנם אפשר להאשים את הצד השני עד אינסוף - אפשר אפילו ... אשם בבעיות הבריאות שלו, ולהאשים את הגנטיקה שלו, אבל זה לא יעזור לו להבריא או להתמודד. מי שכל הזמן מאשים אחרים לא יצליח להתקדם בשום תחום בחיים. מתי באמת כדאי לקחת אחריות על בעיות בזוגיות? לפי אליעד, כשאתה לא מרוצה מהרבה תחומים בחייך, הסיכוי הוא גבוה שהבעיה נמצאת בך. במקרה כזה, הדבר הכי נכון לעשות הוא להסתכל פנימה, לקחת אחריות על עצמך, ולראות איך אתה יכול להשתפר. לעומת זאת, אם כל שאר התחומים בחיים שלך מסודרים וטובים, ורק בזוגיות יש בעיה, אז בהחלט ייתכן שהבעיה באמת נמצאת בצד השני, וזו הזדמנות שאפשר להרשות לעצמך להטיל אחריות על בן הזוג. מה קורה כשממשיכים להאשים את בן הזוג במקום לקחת אחריות? אליעד מציין שכשמאשימים את בן הזוג כל הזמן, אפשר אמנם לשחרר את עצמך מרגשות אשמה, אבל אז האדם יוצא לחיים האמיתיים ומתמודד עם אותן הבעיות הפנימיות שלו בתחומים אחרים. בעיות לא פתורות יחזרו שוב ושוב במערכות יחסים חדשות, בעבודה, בבריאות ובכל תחום אחר בחיים. לכן, הגישה האפקטיבית יותר לדעתו היא לבדוק את עצמך ולראות איפה אתה יכול להשתפר, במקום להמשיך להאשים אחרים. כך ... שלא מדובר בחוק חד - משמעי, אלא בנקודה למחשבה ובהמלצה כללית. כלומר, אם צריך להמר, אפשר להיעזר בניתוח של שביעות הרצון הכללית בחיים, כדי להעריך היכן ממוקמת רוב האחריות. בסיכום, אליעד כהן מציע כלי מחשבתי פרקטי מאוד: אם אתה מאושר ושמח בכל שאר התחומים בחיים חוץ מבזוגיות, אולי כדאי לשקול להאשים את הצד השני. אבל אם החיים שלך מלאים בבעיות, כדאי לך לבדוק איפה האחריות האישית שלך נמצאת וכיצד אתה יכול להשתפר בעצמך. אחריות אישית בזוגיות האם אני אשם בזוגיות? מתי לקחת אחריות בזוגיות? איך להפסיק להאשים אחרים? למה רע לי בזוגיות? האם להסיר אחריות במערכת יחסים? ...
איך להשיג מטרות? איך לעשות כסף גדול? האם להשוות מחירים? טעויות בהשגת מטרות, תעדוף שגוי בהשגת מטרות, למה חשוב לתעדף נכון? איך להצליח לעשות כסף גדול? איך לא להפסיד כסף גדול? הקצאת משאבים בצורה נכונה, חלוקת משאבים, איך לתעדף משאבים? כמות מוגבלת של משאבים, תעדוף משאבים מוגבלים, קביעת סדר עדיפויות, קביעת סולם עדיפות, לקבוע סדר עדיפויות, השוואת מחירים, איך לחסוך כסף? לעשות כסף קטן, לחשוב בגדול, לא לחשוב בקטן, להגדיל ראש, צרכנות חכמה, צרכנות נבונה
... משאבים מוגבלים, קביעת סדר עדיפויות, קביעת סולם עדיפות, לקבוע סדר עדיפויות, השוואת מחירים, איך לחסוך כסף? לעשות כסף קטן, לחשוב בגדול, לא לחשוב בקטן, להגדיל ראש, צרכנות חכמה, צרכנות נבונה ... שרוצים להשיג מטרה מסוימת, והיא שהם עושים את הכל כדי להשיג את המטרה שהם רוצים להשיג, ובגלל זה הם לא משיגים את המטרה שלהם. ואני אסביר. נניח שבן אדם החליט שהוא רוצה לעשות כסף. ונניח שהוא מחליט מעכשיו, כל פעולה ופעולה ...
הסרת אחריות, למה אני מסיר אחריות? למה אני לא לוקח אחריות? למה אני מאשים אחרים? למה אני כועס על אחרים? להאשים את עצמך, לקיחת אחריות, שנאה עצמית, למה מישהו מאשים אותך? למה מישהו מאשים אחרים? למה מישהו לא לוקח אחריות?
הסרת אחריות, למה אני מסיר אחריות? למה אני לא לוקח אחריות? למה אני מאשים אחרים? למה אני כועס על אחרים? להאשים את עצמך, לקיחת אחריות, שנאה עצמית, למה מישהו מאשים אותך? למה מישהו מאשים אחרים? למה מישהו לא לוקח אחריות?
הסרת אחריות, למה אני מסיר אחריות? למה אני לא לוקח אחריות? למה אני מאשים אחרים? למה אני כועס על אחרים? להאשים את עצמך, לקיחת אחריות, שנאה עצמית, למה מישהו מאשים אותך? למה מישהו מאשים אחרים? למה מישהו לא לוקח אחריות? למה אנשים מאשימים אחרים בצרות שלהם? אנשים רבים נוטים להאשים אחרים בצרות שלהם, למרות שהם יודעים היטב שהם אלו שהביאו על עצמם את ... להיכנס שוב ושוב. במקום לקחת אחריות ולסגור את הדלת, הוא מאשים את הגנבים שנכנסים וגונבים ממנו. ברור לגמרי שהגנבים לא צודקים כשהם גונבים, אך לא ניתן להתעלם מהאחריות שלו לכך שהדלת נשארת פתוחה שוב ושוב. מדוע אנשים מסרבים לקחת אחריות על הצרות שלהם? הסיבה המרכזית לכך שאנשים לא לוקחים אחריות על הצרות שלהם היא הפחד משנאה עצמית. כשאדם מבין שהצרות שלו הן תוצאה של מעשים שלו עצמו, הוא מבין שאם ייקח אחריות מלאה, כל הכעס והתסכול שהוא מרגיש כלפי אחרים יופנה אליו. בגלל שהוא מפחד לשנוא את עצמו או לא יודע כיצד לשנות את עצמו, הוא בוחר ... אם אנשים אחרים אשמים, זה לא מסיר את האחריות של האדם עצמו מהסיטואציה. גם כאשר אנשים אחרים נוהגים בזלזול, על האדם לקחת אחריות על החלק שלו בפרשה, להבין כיצד הוא מאפשר לאנשים להתייחס אליו בצורה שלילית, ולנסות לשנות זאת. מדוע כדאי תמיד לקחת אחריות, גם כשלא נוח? העצה הטובה ביותר, לפי אליעד כהן, היא תמיד להיצמד לאמת. לומר את האמת, גם אם המשמעות שלה היא להודות שאתה אשם, ואפילו ... לשנוא את עצמך. אם אתה לא לוקח אחריות, הצרות שלך ימשיכו להופיע שוב ושוב, כי הבעיה נמצאת בך, ואתה פשוט מחליף את האדם שאותו אתה מאשים. לדוגמה, אם אתה לא מסתדר בזוגיות אחת ... תיתקל באותה הבעיה, עד שתיקח אחריות ותשנה את עצמך. מה קורה כאשר אדם לא לוקח אחריות? כאשר אדם לא לוקח אחריות על המצב שלו, הוא נשאר תקוע במקום ללא יכולת להשתנות. הוא ממשיך להאשים את הסביבה שלו ולהתחפר בבעיות. כל עוד הוא מאשים אחרים, הוא ... עצמית ושנאה עצמית בעקבות לקיחת אחריות? אליעד כהן מסביר שהדרך הקצרה, הפשוטה והישירה להתמודד עם הסיטואציה הזו היא לומר את האמת לעצמך, גם אם זה יגרום לך לשנוא את עצמך. ... להכיר באמת ולא לברוח ממנה. איך לקחת אחריות גם כאשר אינך אשם באופן מלא? גם כאשר האדם מאמין שהוא לא אשם ב - 100%, עדיין יש לו אחריות על הסיטואציה. למשל, בזוגיות, גם אם בן הזוג השני מתנהג לא בסדר, עדיין יש לאדם אחריות של לפחות 50%. חשוב לקחת אחריות גם על החלק שלך, ולא להפיל את כל האשמה על הצד השני. אליעד ממליץ לקחת אחריות באופן מלא, גם כאשר האחריות נראית חלקית בלבד. תמיד האדם אחראי לפחות על הרגשות שלו ועל האופן שבו הוא מגיב למצב. לסיכום, אליעד כהן ממליץ תמיד להיצמד לאמת, לקחת אחריות, להודות בחלק שלך בפרשה, ובכך להתחיל את הדרך לשינוי אמיתי. למה אני מאשים אחרים? כיצד לקחת אחריות על החיים שלי? למה אני לא לוקח אחריות? איך להתמודד עם שנאה עצמית? מהי האשמה עצמית? איך להפסיק להאשים אחרים? האם תמיד כדאי לקחת אחריות? ...
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי האם כדאי להעביר משימות בעסק לאאוטסורסינג או לבצע אותן בעצמך? עסקים רבים ניצבים בפני השאלה האם נכון מבחינה כלכלית להעביר משימות שונות בעסק לאאוטסורסינג (מיקור חוץ), או להמשיך לבצע אותן באופן עצמאי. אליעד כהן מסביר את ההיגיון מאחורי ההתלבטות הזאת, באמצעות דוגמה מפורטת של עורך דין שלוקח 500 שקלים לשעת עבודה. אם עורך הדין מנקה את המשרד שלו בעצמו, הוא למעשה מבזבז שעה שאותה הוא יכול לנצל לפגישה עם לקוח ולהרוויח סכום גבוה יותר. לכאורה, אם ניתן להעסיק עובד ניקיון ב - 100 שקלים לשעה, אז ברור שמשתלם יותר לעורך הדין לקחת לקוח נוסף באותה שעה ולהרוויח בפועל 400 שקלים יותר (הכנסה של 500 שקלים, מינוס 100 שקלים ששולמו לעובד). ההיגיון הכלכלי כאן ברור - פעולות שאפשר לבצע בפחות כסף ממה שבעל העסק מרוויח לשעה, עדיף להעביר לאדם אחר, ועל ידי כך להרוויח את ההפרש הכספי. אותו עיקרון תקף גם לגבי משימות נוספות כמו שיחות טלפון, מענה ללקוחות או כתיבת הצעות מחיר. מתי בכל זאת כדאי לבצע משימות בעצמך ולא להעביר לאאוטסורסינג? למרות ההיגיון הכלכלי הפשוט, אליעד כהן מדגיש שהמציאות העסקית מורכבת יותר, ומביא מספר דוגמאות בהן הגיוני ... כלומר, לא על חשבון הכנסה פוטנציאלית. אם בעל העסק מנקה את המשרד בשעות הערב או בזמן שאין לו פגישות, אין כאן שום הפסד כספי ולכן משתלם לו לבצע את העבודה בעצמו. ישנן משימות שבעל העסק מעדיף לבצע בעצמו מסיבות של איכות ושליטה. לדוגמה, הוא מאמין שרק הוא יודע לנקות את המשרד ... ברמה שהוא מצפה לה. במקרה כזה, העלות הנמוכה של קבלן חיצוני לא מצדיקה את הירידה האפשרית באיכות השירות או בתוצאות. איך משפיעים שיקולי איכות על ההחלטה להשתמש באאוטסורסינג? אליעד מפרט את סוגיית האיכות ומסביר שאפילו אם מישהו אחר יכול לבצע משימה במחיר נמוך יותר, לא ... בעל העסק עשוי להרגיש שהעברת המשימה למישהו אחר תפגע באיכות ובקשר עם הלקוחות. לפעמים בעל העסק יעדיף לשמור על איכות השירות גם אם המשמעות היא לעבוד יותר בעצמו. ייתכן שהעסקת עובד חיצוני תחייב הסכם לטווח ארוך או תשלום גבוה מדי, דבר שיהפוך את העסקה ללא משתלמת בטווח הארוך, אפילו אם נקודתית זה ... העסק אינו יכול להמיר את הזמן שהתפנה לו להכנסה נוספת בפועל, אין תועלת כלכלית בהעברת המשימה למיקור חוץ. לדוגמה, אם ניקיון המשרד מתבצע לאחר שעות העבודה, ממילא לא יתקיימו פגישות נוספות, ולכן בעל העסק חוסך כסף כשהוא מנקה בעצמו במקום לשלם לאחרים. אם המשימה שמועברת למיקור חוץ כרוכה בירידה משמעותית באיכות, עלול להיווצר נזק כלכלי או תדמיתי בטווח הארוך, ולכן משתלם יותר לשמור על המשימה בתוך העסק. לסיכום, איך לקבל החלטה אם להשתמש באאוטסורסינג או לבצע משימות לבד? אליעד מסכם את השיקולים בשתי שאלות מרכזיות: האם הזמן שמתפנה לבעל העסק בעקבות העברת המשימה אכן מנוצל בפועל להכנסה נוספת? האם ניתן לשמור על רמת האיכות הרצויה במשימות שמועברות לאדם חיצוני? רק אם התשובה לשתי השאלות האלה היא חיובית, משתלם כלכלית להעביר את המשימות למיקור חוץ. אחרת, ייתכן שבעל העסק יעדיף לעשות אותן בעצמו, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת איכות ושליטה בתוצאות. ניהול עסק מתי לגייס עובד? כדאיות שימוש ב - outsourcing האם להעסיק עובדים? שיקולי רווח והפסד בזמן עבודה מה ההיגיון בהתלבטות בין לבצע משימות בעסק באופן עצמאי לבין לשכור מישהו אחר? ההתלבטות מתחילה במצב שבו בעל עסק, לדוגמה עורך דין שגובה 500 שקלים לשעה, שוקל אם הגיוני שהוא יבצע משימות כמו ניקיון המשרד, שיחות טלפון או פעולות אחרות שניתן לשלם עליהן פחות מ - 500 שקלים לשעה. לכאורה, אם ניתן להעסיק עובד ניקיון ב - 100 שקלים לשעה, עדיף שבעל העסק ייתן למישהו אחר לבצע את העבודה הזולה, ובזמן הזה יקבל לקוחות נוספים בסכום גבוה יותר. למה לפעמים עדיף להעביר משימות לאחרים ולהרוויח את פער המחיר? הרעיון הוא שאם בעל העסק מוותר על משימה כמו ניקיון המשרד, והוא יכול לנצל את השעה ... לשעה, הרי שבפועל נוצר מצב שבו הוא מרוויח 400 שקלים יותר (500 שקלים שהוא מקבל מהלקוח, פחות 100 השקלים ששילם למנקה). במצב כזה, הגיוני להעסיק עובד חיצוני ל
איך לפתור בעיות? איך להיות חכם? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? למה להיות מוכר טיפש? למה לא להיות מוכר חכם? למה להקטין ראש? למה לא להגדיל ראש? איך להבין את הלקוח? איך למכור יותר? טיפול בהתנגדויות במשא ומתן, התנגדויות בביצוע עסקה
... לפתור בעיות? איך להיות חכם? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? למה להיות מוכר טיפש? למה לא להיות מוכר חכם? למה להקטין ראש? למה לא להגדיל ראש? איך להבין את הלקוח? איך למכור יותר? טיפול בהתנגדויות במשא ומתן, התנגדויות בביצוע עסקה וכאן אבאר עוד טיפ לאנשי מכירות, איך להצליח למכור יותר טוב? ואיך לדעת יותר טוב לטפל בהתנגדויות של הלקוח? האם באמת כדאי להיות מוכר חכם או מוכר טיפש? ולמה ומתי עדיף להקטין ראש ולא להגדיל ראש? ואיך להיות מוכר חכם באמת? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה כאיש מכירות, תהיה גם טיפש וגם תלמד להקטין ראש, כאשר הלקוח מביע התנגדות כלשהי. ואל תגדיל ראש ואל תהיה חכם שמבין את ההתנגדות של הלקוח. ואסביר: חכם, מבין דבר מתוך דבר ולא שואל את מה שלא צריך לשאול. טיפש סתום לעומת זאת, ... ההתנגדות מכירה של הלקוח. ואז כאשר מבררים כל חלק בהתנגדות של הלקוח, ממילא יש יותר סיכוי למכור את המוצר ללקוח. לעומת זאת, המוכר שמגדיל ראש, שהוא מוכר חכם, הוא לפעמים יהיה יותר בטוח בעצמו שהוא הבין את ההתנגדות של הלקוח, וממילא הוא פחות יטיל בה ספק, וממילא הוא ...
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
אכלו לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר
... לי שתו לי, תלונות של לוזר, תלונות של ווינר, איך חושב לוזר? איך חושב ווינר? להתלונן אכלו לי שתו לי, לתרץ תירוצים, להתלונן כדי לשפר, להתלונן כדי לתרץ, מניפולציות, מתי להתלונן? האם להתלונן? כמה להתלונן? להתלונן כדי להשתפר מה ההבדל בין תלונה של לוזרים לבין תלונה של ווינרים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על תלונות וההבדל בין לוזרים למצליחנים בהקשר של איך הם מתמודדים עם בעיות בחיים. התלונה עצמה, כמו אכלו לי, שתו לי, אינה בהכרח תכונה של לוזר או וינר. השאלה האמיתית היא מה המטרה מאחורי התלונה : האם היא משמשת כתירוץ כדי לא לפעול, או שהיא נועדה לשפר ולהתמודד עם בעיה. למה לוזרים משתמשים בתלונות? לוזרים, כשהם מתלוננים, עושים זאת כתירוץ להסביר למה הם לא פועלים בצורה אקטיבית או ממצים את המקסימום שלהם. הם מאשימים גורמים חיצוניים, כמו המצב הכלכלי, המצב הפוליטי, או אפילו הקורונה, כדי להימנע מקבלת אחריות על המצב שהם נמצאים בו. הם לא מוכנים להשקיע את כל המאמצים הדרושים להשגת מטרותיהם, ומפנים את האשמה כלפי גורמים אחרים. דוגמה לכך היא כאשר מנהיגים פוליטיים מתלוננים על המצב הכלכלי או המצב הפוליטי במקום לנקוט בפעולות לשיפור המצב. מהו המניע מאחורי תלונה של ווינר? לעומת זאת, ווינר מתלונן מתוך מטרה לשפר את המצב. הוא לא מסיר אחריות מעצמו, אלא מתלונן כדי לשפר את הדברים שלא בסדר. למרות שהוא מתמודד עם קשיים, הוא לא נעצר בגלל שמישהו אכל לו ושתה לו. הוא עדיין פועל במלוא המרץ כדי לשפר את מצבו. הוא רואה בתלונה כלי לעורר שינוי ולתכנן פתרונות למצב בעייתי. מה קורה למי שלא מתלונן בכלל? כמובן, יש גם את סוג האנשים שלא מתלוננים בכלל, ורבים מהם מציגים את עצמם כמי שממשיכים להחיות באופטימיות. יש המעמידים פנים שהם מניחים את העבר מאחור, אך לעיתים הם מעדיפים לא להתמודד עם בעיותיהם וממשיכים להסתיר את הקשיים, מה שיכול להוביל להתפשרות על מצבים שליליים. הדבר דומה למישהו ששהה בבית כלא ולא מנסה לברוח ממנו, אלא פשוט אומר ברוך השם שאני נושם, מבלי לנסות לשפר את המצב. האם תלונה יכולה להיות מניפולציה? נוכלים ועסקנים מניפולטיביים עלולים לנצל את הרעיון של למה אתה מתלונן כל הזמן? כדי להמעיט בתלונות ולמנוע מאנשים לתבוע את זכויותיהם. הם עשויים להציג את התלונה כהתנהגות של לוזרים, ובכך לשלול את הלגיטימיות של התלונה ולמנוע מהקורבן לפעול לשיפור המצב. איך להבחין אם ה
איך לקבל את המציאות כמו שהיא? איך לא לסבול מהמציאות? איך לשתוק כלפי מה שקורה? איך לקבל את המציאות באהבה? איך לקבל את מה שקורה? שתוק כך עלה במחשבה לפני, איך להיות רגוע? איך להיות מאושר? איך לא להתלונן? איך לקבל מציאות קשה? איך להתמודד עם בעיות קשות? איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם אסונות? איך להכיל את המציאות? בעיות שאין להן פתרון, לא לכל בעיה יש פתרון, לרצות בלב שלם, רצון בלב שלם, איך לא לרצות לשנות את המציאות?
... לפני, איך להיות רגוע? איך להיות מאושר? איך לא להתלונן? איך לקבל מציאות קשה? איך להתמודד עם בעיות קשות? איך להתמודד עם סבל? איך להתמודד עם ... קורה כאן, האם באמת קורה מה שאני לא רוצה שיקרה. מה העובדות ומה הפירושים. האם באמת קורה מה שאני חושב שקורה? זה עניין אחד שכדאי לבן אדם לבדוק אותו ולהבין אותו. אבל במידה ואתה מבין שאכן העובדות הן, שבאמת קורה משהו שאתה באמת לא רוצה שהוא יקרה, או במידה ואין לך כוח או רצון לבדוק מה ...
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני
אחריות ניהולית, אחריות המנהל, מי אשם המנהל או העובד? האם לפטר את המנהל? האם לפטר את העובד? למה העובד לא עובד? בעיות של מנהלים עם עובדים, בעיות עם העובדים, האם המנהל אחראי? האם העובד אחראי? יעוץ למנהלים, תלונות על עובדים, יעוץ ארגוני מי אחראי כשיש עובד שלא עובד טוב, המנהל או העובד? אחד המצבים הנפוצים בעולם העבודה הוא כאשר מנהל מתלונן על העובדים שלו. לדוגמה, המנהל מתלונן שהעובדים שלו לא יעילים, לא מבצעים משימות, או פשוט לא מתפקדים כראוי. לפי אליעד כהן, כאשר מנהל מתלונן על העובדים, הוא בעצם מתלונן על עצמו ועל יכולות הניהול שלו. אמנם קיימים
הערכת ביצועי עובדים, מי אחראי לכך שאין תוצאות? לגרום לעובד לעשות את המקסימום, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, עובד שמאשים אחרים, עובד שלא לוקח אחריות, מדידת ביצועי עובדים, איך למדוד ביצועי עובדים? אחריות של עובד, אחריות של מנהל, שיווק או מכירות, מחלקת שיווק, מחלקת מכירות, שיפור ביצועי עובדים, מנהל השיווק אשם, מנהל המכירות אשם, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? ניהול מנהל מכירות, לנהל מנהל מכירות, איך לנהל אנשי מכירות? ניהול אנשי מכירות, מכירות או שיווק
... ביצועי עובדים, מי אחראי לכך שאין תוצאות? לגרום לעובד לעשות את המקסימום, יעוץ ארגוני, ניהול עובדים, עובד שמאשים אחרים, עובד שלא לוקח אחריות, מדידת ביצועי עובדים, איך למדוד ביצועי עובדים? אחריות של עובד, אחריות של מנהל, שיווק או מכירות, מחלקת שיווק, מחלקת מכירות, שיפור ביצועי עובדים, מנהל השיווק אשם, מנהל המכירות אשם, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? ניהול מנהל מכירות, לנהל מנהל מכירות, איך לנהל אנשי מכירות? ניהול אנשי מכירות, מכירות או שיווק וכאן נסביר איך לפעול במקרה שבו עובד לא מספק את התוצאות שאנחנו רוצים שהוא יספק ואותו עובד כל הזמן מאשים אחרים, בכך שהוא לא מצליח להביא את התוצאות שרוצים שהוא יביא. לדוגמה נניח שהארגון לא מצליח לייצר מכירות. ואז באים למנהל המכירות ומנסים להבין למה אין מכירות. ואז אותו מנהל מכירות כל הזמן שם את האחריות אצל גורמים אחרים. לדוגמה, אין מכירות כי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול עובדים, איך לגרום לעובד לקחת אחריות? איך להעביר ביקורת על עובד? איך לגרום לעובד לקבל החלטות באופן עצמאי? איך לגרום לעובד להחליט לבד? איך לגרום לעובד להגדיל ראש? איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים? חרדת ביצוע של עובד, למה העובד מקטין ראש? למה העובד לא מקבל החלטות לבד? למה העובד לא רוצה להחליט לבד? למה העובד לא מקדם תהליכים? למה העובד לא לוקח אחריות? איך לנהל עובדים? האם הביקורת על העובד מוצדקת? איך להעיר לעובד? תלונות על עובד
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כיצד לקבל החלטות?, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כיצד לקבל החלטות?, איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי רוחני בנושאי כיצד לקבל החלטות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 28_07_2025 השעה 02:42:12 - wesi1