... בתפיסתו על ידי הצגת דעותיו בצורה קיצונית, עד שהן ייראו לו אבסורדיות. זאת במקום להיכנס לוויכוח ישיר איתו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות
מאושר, אפשר לשאול אותו אם הוא באמת חושב שאם הוא ... מחשבתי, שבו מציגים לאדם את עמדתו בצורה קיצונית או אבסורדית, כך שהוא יבין את הסתירה הפנימית בעמדה שלו ויתחיל לשנות אותה בעצמו. לדוגמה, אם אדם מאמין שהוא צריך
להיות עשיר כדי להיות
מאושר, ניתן לקחת את עמדתו לקצה ולומר לו: אתה צודק, אם אין לך מיליונים, אתה
חסר ערך. השימוש בהגזמה כזו יכול להוביל את האדם להרהר על עמדתו ולהבין שאולי הוא יכול להיות
מאושר גם עם פחות
כסף. כיצד רבי נחמן מברסלב השתמש בטכניקות שכנוע ... ניתן להוביל אותו להטלת ספק בתפיסתו על ידי כך שמקבלים את דעתו אך מקצינים אותה לרמה אבסורדית. כאשר הדעה שלו עצמו מובאת לקצה המוחלט שלה, הוא עשוי לזהות את
חוסר ההיגיון שבה ולהתחיל לפקפק באמיתותה. הטקטיקה ... אי - נוחות פנימית ולהתנגד בעצמם לרעיון המוקצן. דוגמאות מעשיות להמחשת הרעיון השיטה הזו הודגמה בכמה מקרים ספציפיים: אדם שמאמין שהוא חייב להיות בריא כדי להיות
מאושר: אם הוא חולה והוא
סובל מכך, ניתן לשאול אותו אז אתה אומר שאם אתה לא בריא, אתה חייב להיות אומלל לנצח? ההקצנה הזו עשויה לגרום לו לחשוב מחדש ולהבין שאולי הוא יכול להיות
מאושר גם כשהוא חולה. אדם שאומר אין לי
כסף לקנות מוצר: אם הוא ישמע טענה נגדית ישירה כמו יש לך
כסף, הוא יתבצר בעמדתו ויאמר לא, אין לי!. אך אם נשאל אותו: מה זאת אומרת אין לך
כסף? אין לך שקל בארנק? אתה
חסר כל לחלוטין? אתה
חסר אמצעים לחלוטין?, הוא יתחיל לחשוב שאולי הוא ... להוריו אני אסדר את החדר אחר כך. כשהוא יבקש משהו, לדוגמה, תביא לי מגבת, ניתן להשיב לו באותו אופן - אני אביא לך את זה אחר כך, אני עסוקה כרגע. כאשר הילד יביע
חוסר שביעות רצון, אפשר לשאול אותו: אבל למה זה מפריע לך? גם אתה יכול לחכות קצת, לא?. כך הוא יוכל לחוות על עצמו את
חוסר הנוחות שבהתנהגותו וללמוד על ההיגיון שבבקשות ... התפיסה שלו בהגזמה מסוימת, כך שהוא עצמו יחפש את דרך האמצע. זהו תהליך של הצגת סתירות פנימיות תוך שימוש באותו עיקרון שהוא מאמין בו. לדוגמה, אדם שחושב שהוא צריך
להיות עשיר כדי להיות
מאושר, אפשר לקחת את זה לקצה ולומר לו: אתה צודק, כל עוד אין לך מיליונים אתה
חסר ערך, אין שום דרך שתוכל לחיות חיים טובים בלי
כסף. כאשר זה נאמר בצורה מוקצנת, האדם עשוי להתנגד לאבסורדיות שבדבר ולהתחיל לחשוב שאולי הוא כן יכול להיות
מאושר גם עם פחות
כסף. דוגמאות היסטוריות - רבי נחמן מברסלב הדבר ... אליעד לא, תני דוגמה, אנשים לא מזדהים עם זה, תני דוגמה אחרת. טוב, בן אדם רוצה להיות בריא, בסדר. אוקי, בן אדם רוצה להיות בריא, עכשיו אני חושב שהוא יכול להיות
מאושר גם אם הוא יהיה חולה למרות שהוא רוצה להיות בריא. אני חושב שהבן אדם יכול להיות
מאושר למרות שהוא רוצה להיות בריא ולמרות שהוא חולה, ... והוא רוצה להיות בריא עדיין הוא יוכל להרגיש טוב. אז מה אני עושה? אני אומר לו נכון אתה צודק, אם אתה רוצה משהו אתה לא יכול בשום פנים ואופן להתנגד בזה, אתה חייב
לסבול מזה שאתה רוצה להיות בריא ואתה חולה, עכשיו כשאני מוסיף לו את המילה חייב זה מלחיץ אותו רגע רגע, מה פתאום? מה אני חייב? מה אתה אומר לי חייב? מה זאת אומרת אני יכול להיות
מאושר למרות שאני חולה ולמרות שאני רוצה להיות בריא ... שיטות. ש: הנה ראית עשיתי לך את זה. אליעד: כן עשית את זה, אתה יודע מה יקרה אם זה יעבוד עוד כמה פעמים. ש: תעשה לי טובה, תאמין לי עוד פעם אם זה עובד, זה רגע של
אושר. אליעד: אני עשיתי כדי שתגיד. טוב טוב, בא ... זורע, עכשיו אם אני אגיד לו את הגם השני הוא לא ירצה, לוקח את המחויב שלו אני דוחף את זה למחויב יותר גדול ואז אני זה. עכשיו אם נגיד לדוגמה בן אדם אומר נגיד אין לי
כסף לקנות את המוצר, נגיד אתה אומר למישהו אתה רוצה לקנות? הוא אומר לך לא אין לי
כסף. עכשיו איך אתה נגיד יכול אם אתה תגיד לו לא ...