אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ישראל ✔האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
למה הטענה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" נשמעת הגיונית?

הטענה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" מבוססת על ההיגיון הדמוקרטי, לפיו ראש הממשלה מייצג את רצון רוב העם. ראש ממשלה נבחר בבחירות, ישירות או בעקיפין דרך מפלגות, ולכן רק רוב העם יכול להחליט להחליף אותו. אם נאפשר לגורמים אחרים, כמו בית המשפט, להדיח ראש ממשלה, אנו מסתכנים ביצירת מצב שבו פקידים בודדים או קבוצות אינטרס יוכלו לעקוף את רצון העם. אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמאות מפורטות, כגון:
  • דוגמת ההתנקשות הפיזית ביצחק רבין על ידי יגאל עמיר, הממחישה את הסכנה שבהחלטה של אדם יחיד להדיח ראש ממשלה שנבחר על ידי רוב העם. באותה מידה, הדחה "משפטית" עשויה להוות "התנקשות חוקית" בדמוקרטיה.
  • דוגמה נוספת היא החשש שניתן יהיה לנצל תלונות וחקירות ככלי פוליטי נגד ראש ממשלה. כך כל אדם יוכל להגיש תלונה במשטרה, ליצור חקירה או כתב אישום, ולהדיח את ראש הממשלה בלי שהרוב יבחר בכך.
  • הדגשה של סכנת הכוח הבלתי מוגבל של היועץ המשפטי לממשלה או של בית המשפט העליון להחליט מי ראוי לכהן. המצב הזה מסוכן כי הוא מאפשר למיעוט קטן, של שופטים או פקידים, לשלוט על רוב העם.
מה הסכנות במשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי"?

למרות ההיגיון הדמוקרטי, המשפט הזה מוביל למצבים בעייתיים ואפילו אבסורדיים. אם ניקח את העיקרון עד הקצה, נגלה סכנות משמעותיות:
  • המשפט נותן לגיטימציה מוחלטת לכך שכל אדם, אפילו רוצח כמו יגאל עמיר, או עבריין מורשע כמו פאבלו אסקובר, יוכל להיבחר לראשות הממשלה, ואין אפשרות חוקית לפסול אותו.
  • אליעד מדגים כיצד זה מוביל לכך שראש ממשלה יוכל לבצע פשעים חמורים, כמו גניבה, רצח, או פשעים נגד המדינה, ולא תהיה דרך לעצור אותו עד הבחירות הבאות, או בכלל.
  • הוא מציין את האפשרות שראש ממשלה שנבחר יוכל לשנות את חוקי המדינה באופן שישאיר אותו בשלטון לנצח, למשל על ידי שלילת זכות ההצבעה מאזרחים מסוימים או ביטול הבחירות בכלל.
  • כמו כן, מוזכרת ההיסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית, כמו אדולף היטלר, שמוכיחה כי בחירה דמוקרטית לא מספיקה כדי להגן על המדינה מפני הפיכה דיקטטורית.
  • בעיה נוספת היא שיטת הבחירות עצמה: מי קובע מי יכול להצביע או להתמודד? ראש ממשלה יכול לנצל את כוחו ולמנוע התמודדות מאנשים שלא נוחים לו, מה שיגביל את חופש הבחירה.
מדוע חייבים לאפשר ביקורת משפטית על ראש ממשלה?

ההיגיון באפשרות להדיח ראש ממשלה באמצעים משפטיים מבוסס על הצורך להגן על המדינה מפני ניצול לרעה של הכוח השלטוני. אליעד מציין מספר סיבות לכך שיש לאפשר זאת:
  • אם אין אפשרות להדיח ראש ממשלה שמבצע פשעים, הדבר נותן לו חסינות מוחלטת לפעול כרצונו, בלי פחד מתוצאות משפטיות.
  • הוא מסביר שאם ראש ממשלה יודע שאין לו גבול, הוא יכול לפעול נגד האזרחים, נגד חופש הביטוי, וליצור משטר טוטליטרי, תוך ניצול משאבי המדינה לטובת עצמו.
  • אליעד מציג את האבסורד שאם נעניק חסינות מוחלטת לראש הממשלה, נצטרך לתת חסינות דומה לכל נבחר ציבור, כולל ראש עיר, חברי כנסת, וחברי מועצה, מה שיפגע קשות בשלטון החוק.
  • הוא מבהיר כי אם לא נוכל להדיח נבחרי ציבור באמצעים משפטיים, נפתח דלת להשתלטות של עבריינים על המערכת הפוליטית.
איך למצוא איזון בין שני הצדדים?

הדרך הנכונה לדעת אליעד היא למצוא איזון בין שמירה על עקרון הכרעת הרוב לבין הגנה מפני שחיתות וניצול לרעה של הכוח. זה אומר שלא כל תלונה או כתב אישום יוביל להדחת ראש ממשלה, אך במקרים חמורים של עבירות פליליות, חייב להיות מנגנון ברור שבו בית המשפט או הכנסת יכולים לפעול:
  • חשוב לקבוע קריטריונים מדויקים וברורים - באילו מקרים ראש ממשלה יכול להיחקר, באילו מקרים ניתן להעמיד אותו לדין ובאילו מקרים הוא חייב לפרוש מתפקידו.
  • חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פשעים פוליטיים (כגון אי הסכמה פוליטית) לבין פשעים פליליים (כגון שוחד או מרמה).
  • חשוב למנוע שימוש לרעה במערכת המשפט להדחת מנהיגים מטעמים פוליטיים, אך יש לאפשר לה לפעול במקרה של פשעים מוכחים.
  • מנגנונים כמו הצבעת אי - אמון בכנסת או משאל עם יכולים להוות פתרון ביניים שיעניק לעם דרך להביע את רצונו בצורה מפורשת, ללא תלות בהחלטת בית המשפט בלבד.
מה המסקנה הסופית?

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" הגיוני מצד אחד, כי הוא מגן על הדמוקרטיה, אך מצד שני הוא מסוכן אם הוא מנוצל לרעה ומונע פיקוח וביקורת משפטית על השלטון. אליעד מדגיש כי הכוח חייב להיות תמיד בידי העם, אבל חייבת להיות מערכת משפט עצמאית וחזקה, שיכולה למנוע מצב שבו ראש הממשלה מנצל את כוחו לפשעים או לשלטון בלתי מוגבל. האיזון הזה הוא הכרחי כדי לשמור על מדינה דמוקרטית מתפקדת, המגינה על עצמה מפני שחיתות, דיקטטורה ופגיעה בזכויות האזרחים.
האם המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" נכון או לא?

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" הוא אמירה נפוצה בפוליטיקה, ויש לה שתי תפיסות מרכזיות: מצד אחד, יש בו היגיון דמוקרטי חשוב, ומצד שני, הוא עלול להוביל לבעיות ולמצבים אבסורדיים. כדי להבין את המשמעות של המשפט הזה, יש לבחון אותו משני הכיוונים: למה הוא נכון והגיוני, ולמה הוא שגוי ומסוכן.

הצד התומך: למה ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי?

ראש ממשלה נבחר על ידי העם, באופן ישיר או עקיף, ולכן הוא מייצג את רצון רוב הציבור. משמעות הדמוקרטיה היא שרוב העם קובע מי יהיה המנהיג, ולכן אין זה לגיטימי להדיח ראש ממשלה בדרך אחרת שאינה בחירות.
  • ראש ממשלה הוא נציג העם - אם רוב העם בחר במועמד מסוים, רק רוב העם יכול להחליף אותו. אחרת, זה יהיה לא דמוקרטי.
  • הסכנה בהתערבות משפטית - אם נאפשר לבית המשפט או לגורמים אחרים להדיח ראש ממשלה, זה ייצור אפשרות לקנוניות ולמניפולציות פוליטיות.
  • היסטוריה של התנקשויות פוליטיות - כמו שיגאל עמיר התנקש ביצחק רבין, לא לגיטימי לאפשר הדחה של ראש ממשלה באמצעים משפטיים, כי זה סוג של "התנקשות חוקית".
  • פוליטיזציה של מערכת המשפט - אם נאפשר לבית המשפט לקבוע מי יכול להיות ראש ממשלה, אז שופטים ומערכת המשפט יקבלו כוח בלתי מוגבל להדיח מנהיגים.
  • הגנה על רצון העם - אם רוב העם בחר בראש ממשלה מסוים, אז לא ייתכן שמספר קטן של שופטים, יועצים משפטיים או חוקרים יוכלו לשנות זאת.
  • מערכת צדק בעייתית - אם נאפשר חקירות נגד ראש ממשלה לשמש ככלי פוליטי, ניתן יהיה להגיש תלונות כוזבות כדי לסלק ראש ממשלה מתפקידו.
  • שחיתות משפטית - אנשים בתוך מערכת המשפט יכולים לפעול מתוך אינטרסים אישיים או פוליטיים ולנסות להשפיע על השלטון שלא באמצעות הבחירות.
הטענה הנגדית: למה המשפט הזה בעייתי?

למרות שיש היגיון בטענה שראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, יש גם בעיות חמורות בתפיסה הזו. אם ניקח אותה עד הסוף, נגיע למסקנות מסוכנות שעלולות לפגוע במדינה.
  • האם אין גבול למעשי ראש הממשלה? - אם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, אז אין שום משמעות לכך שהוא עבריין, רוצח, או פועל נגד המדינה.
  • דוגמה קיצונית - אם נניח שיגאל עמיר היה נבחר לראשות הממשלה, האם עדיין נאמר שאי אפשר להדיח אותו אלא רק בבחירות?
  • הגנה על המדינה - אם ראש ממשלה ביצע פשעים חמורים, האם אין חובה להדיח אותו מיד, בלי לחכות לבחירות?
  • סכנה של ניצול לרעה - אם ראש ממשלה יודע שאין אפשרות להדיח אותו, הוא יכול להשתמש בכוחו לרעה, לשנות חוקים, וליצור משטר דיקטטורי.
  • שלטון ללא פיקוח - אם אין אפשרות להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, אז הוא הופך להיות מעל החוק.
  • היסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית - היטלר, למשל, נבחר בבחירות חופשיות, אבל ברגע שנבחר, הוא שינה את חוקי המדינה כדי לשלוט ללא התנגדות.
  • בעיות בשיטת הבחירות - מי מחליט מי רשאי להתמודד? מי מחליט מי רשאי להצביע? אם ראש ממשלה יוכל לשלוט על החוקים הללו, הוא יכול להפוך את המדינה לדיקטטורה.
  • צורך בפיקוח משפטי - כדי למנוע ניצול לרעה, צריכה להיות מערכת שתוכל להדיח ראש ממשלה אם הוא עובר על החוק.
הפתרון האפשרי - איזון בין שני העקרונות

אם נסכים עם הטענה הקיצונית ש"ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי", נוכל להגיע למצב מסוכן שבו ראש ממשלה יוכל לבצע פשעים ללא הגבלה. מצד שני, אם נאפשר לכל גוף משפטי להדיח ראש ממשלה, ניצור מצב שבו הפקידים שולטים במדינה במקום העם. לכן, הפתרון הנכון הוא ליצור איזון בין שני העקרונות:
  • ראש ממשלה צריך להיות כפוף לחוק, אבל יש להיזהר ממצב שבו מערכת המשפט מנצלת את כוחה כדי להדיח ראש ממשלה מסיבות פוליטיות.
  • צריכה להיות אפשרות להעמיד ראש ממשלה לדין אם הוא מבצע פשעים חמורים, אבל לא על בסיס תלונות פוליטיות חסרות יסוד.
  • חוקי החסינות צריכים להיות ברורים - האם ראש ממשלה יכול להיות מועמד לדין בזמן כהונתו? באילו מקרים כן ובאילו מקרים לא?
  • צריכה להיות הפרדה בין פשע פוליטי לבין פשע פלילי - אי אפשר להדיח ראש ממשלה כי לא אוהבים אותו פוליטית, אבל אם הוא פשע, זה חייב להיות מטופל.
  • צריך להבטיח שלא ניתן יהיה לנצל את מערכת המשפט כדי להדיח ראש ממשלה שלא מוצא חן בעיני המערכת.
  • אם ראש ממשלה אכן עובר עבירות חמורות, יש לקבוע מנגנון דמוקרטי להדחתו, כמו הצבעת אי - אמון בפרלמנט או משאל עם.
מסקנה

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" יש בו היגיון רב, כי הוא שומר על עקרונות הדמוקרטיה ומגן על בחירת הציבור. מצד שני, אם נצמדים אליו באופן מוחלט, עלול להיווצר מצב שבו ראש ממשלה פועל בצורה פלילית ואי אפשר לעצור אותו. לכן, יש צורך לקבוע גבולות ברורים: מצד אחד, לוודא שבית המשפט לא ישמש ככלי פוליטי להדחת ראש ממשלה, ומצד שני, להבטיח שראש ממשלה לא ינצל את כוחו לרעה כדי להישאר בתפקיד בכל מחיר.
אזרחות, כולם שווים בפני החוק, מדינת בגץ, מדינה בשלטון בגץ, הדיקטטורה של בגץ, היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת, שיעור באזרחות, ביבי נתניהו, פאבלו אסקובר, מדינה דמוקרטית, מדינה דיקטטורית, מתקפות נגד בית המשפט, למה רק לא ביבי? חוק החסינות, חוק החסינות ראש הממשלה, אחוז החסימה, יגאל עמיר, רצח רבין, חוק החסינות לביבי נתניהו, חסינות לביבי, חסינות לחברי הכנסת, חסינות נתניהו, חוק החסינות לראש הממשלה, בעד ונגד חוק החסינות, חוק החסינות הצרפתי, פסקת ההתגברות, סמכויות השלטון, עקרון האיזונים והבלמים, הרשות המחוקקת, הרשות השופטת, הקצנה לצורך שכנוע, הקצנה לצורך ניטרול, הקצנה לצורך בדיקה, הקצנה לצורך הטלת ספק, חקיקת חוקים, מי לא יכול להיבחר לכנסת? התמודדות לכנסת, הפרדת הרשויות, רשות מחוקקת, רשות מבצעת, רשות שופטת, מערכת בתי המשפט, חוק ההסמכה, גרמניה הנאצית, היטלר, הדיקטטורה הנאצית, נאציזם, איך דמוקרטיה הופכת לדיקטטורה? משטר דמוקרטי, עקרונות דמוקרטיים, עקרון שלטון העם, עקרון הכרעת הרוב, חוקי נירנברג, חסינות לראש ממשלה, שלטון בית המשפט, שלטון החוק בישראל, נגד מערכת המשפט, האם לתת לביבי חסינות? בעד ונגד חסינות לביבי, הפיכה משפטית
יועץ מערכת אישיות קיצונית חסינות ראש הממשלה לשלוט מידע עקרונות דמוקרטיים הסמכה לרמות הגיוני ביבי ביבי ביבי נתניהו בנימין נתניהו דיקטטור דיקטטורה דיקטטורה בישראל דמוקרטיה האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי הפיכה דמוקרטית הפיכה שלטונית הפרדת הרשויות חוק ומשפט חסינות לראש הממשלה חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו חסינות לראש ממשלה ישראל למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי ממשלה מערכת מערכת המשפט נגד מערכת המשפט נתניהו ראש הממשלה ראש ממשלה ראש ממשלה מחליפים בקלפי ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי שוויון שוויון בפני החוק שלטון החוק
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1 במאמר הזה נתייחס למשמעות הרוחנית של השאלה, איך אפשר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית? וכמובן שלכל מטבע יש כמה צדדים. וכאן נתייחס לעניין הגרעין האיראני מנקודת מבטה של מדינת ישראל, שמרגישה מאוימת על ידי תוכנית הגרעין האיראנית. ובטרם נסביר את נקודת המבט הרוחנית על עניין ההתמודדות אל מול תוכנית הגרעין האיראנית, נציג את ... את תוכנית הגרעין האיראנית, היא על ידי שילוב של כוחות בין לאומי. דהיינו, אם מדינת ישראל או העולם יצליחו ליצור הסכמה בין המדינות החזקות בעולם, על כך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני להשמדה המונית, הרי שבוודאי שאפשרי יהיה לעצור את תוכנית ... בין המדינות השונות. כי לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. ולא האינטרסים של מדינת ישראל שהיא המאוימת העיקרית, כמו האינטרסים של שאר המדינות האחרות. ויש מדינות שיש להן אינטרס שלאיראן דווקא כן יהיה נשק גרעיני. ויש מדינות אחרות שלהן פחות אכפת העניין וכיוב, ולכל מדינה ומדינה יש את האינטרסים שלה. ולכן קשה ככ למדינת ישראל ליצור חזית אחידה אל מול תוכנית הגרעין האיראנית. ואעפכ אם מדינת ישראל תצליח ליצור חזית אחידה ורחבה של כמה שיותר מדינות נגד תוכנית הגרעין האיראנית, הרי שכך יהיה קל יותר להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית. ואם מדינת ישראל לא תצליח ליצור את החזית האחידה הזו, הרי שבמקרה כזה על מדינת ישראל יהיה לשקול היטב את צעדיה לגבי תוכנית הגרעין האיראנית. ויתכן שמדינת ישראל בסופו של דבר תאלץ להתפשר ולחיות בשתיקה עם זה שלאיראן יהיה נשק להשמדה המונית. ויתכן שמדינת ישראל תחליט לנסות למנוע את הגרעין האיראני בכוחות עצמה, ואולי עם סיוע של ארהב וכיוב, גם בלי הסכמה רחבה. אבל, בכל אחת מהאפשרויות שלא תהיה, אם יגיע הרגע שבו מדינת ישראל תרגיש סכנה מיידית מהנשק הגרעיני של אירן, או בכלל אם מדינת ישראל תרגיש שהיא נמצאת בסכנה מיידית של ממש בצורה כלשהי ממדינה כלשהי, הרי שבמקרה כזה, בין אם תהיה הסכמה עולמית רחבה, ובין אם תהיה התנגדות עולמית רחבה, הרי שמדינת ישראל בוודאי תפעל כדי להגן על עצמה. ויהיה המחיר של המלחמה אשר יהיה, אם מדינת ישראל תהיה תחת סכנה מיידית וודאית של ממש מצד מדינה אחרת, הרי שבמקרה כזה לא תהיה למדינת ישראל ברירה, והיא תאלץ להגן על עצמה. וגם אם מדינת ישראל תהיה מבודדת ברמה העולמית לחלוטין, וגם אם המצב העולמי הפוליטי יהיה כולו נגד ישראל, במצב סכנה של ממש, שבו אם ישראל לא תגיב, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה ישראל תגיב בכל מקרה. וגם אם מדינת ישראל תדע, שהתגובה שלה תעלה לה ביוקר, הרי שאם אין ברירה אחרת, אז אין ברירה אחרת. ובנוסף על כל זה יש לזכור, שלא בטוח בכלל שמדינת ישראל בכלל יכולה למנוע את תוכנית הגרעין האיראנית בכוחות עצמה. כי עם כל הרצון הטוב ועם כל הכוח הצבאי של מדינת ישראל, עדיין הכוח של מדינת ישראל הוא מוגבל מכל הבחינות. וגם אם מדינת ישראל ממש תרצה למנוע את הגרעין האיראני, וגם אם מדינת ישראל תהיה במצב של אין ברירה ותהיה חייבת להגן על עצמה, הרי שעדיין לא בטוח שמדינת ישראל תצליח להגן על עצמה. ואף על פי כן, אם לא תהיה ברירה, ואם תהיה סכנה מיידית של ממש. דהיינו, מצב שבו מדינת ישראל תבין שאם היא לא עושה פעולות כלשהן, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תהיה חייבת לעשות את המיטב ואת המירב כדי להגן על עצמה, גם אם היא יודעת מראש שלא בטוח שהיא תצליח לעשות זאת, וגם אם היא יודעת שהמחיר שהיא תשלם ... כאשר כלו כל הקיצין והגיעו מים עד נפש, אז ההכרח לא יגונה. ואף על פי כן, אם מדינת ישראל בשלב כלשהו תחליט בכל זאת שהנסיבות מכריחות אותה לפעול, גם אם זה יהיה באופן עצמאי, הרי שתמיד מדינת ישראל תנסה לגייס הסכמה עולמית כמה שיותר רחבה, שתתמוך בפעולה שלה. כי ככל שההסכמה תהיה רחבה יותר, כך הסיכוי שהמהלך יצליח גדול יותר. כי ככל שיש הרבה ...
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
... שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות למי באמת שייכת מדינת ישראל? השאלה למי שייכת מדינת ישראל עולה לעיתים קרובות בשיח הציבורי, והתשובות לכך רבות ומגוונות. אליעד כהן מבהיר שהרבה אנשים חושבים שארץ ישראל שייכת לעם היהודי בזכות התנך וההבטחה האלוהית. אליעד מציג את הטענה ... קיימת טעות בסיסית בהנחה שמדינת ישראל קיימת היום בזכות ההבטחה האלוהית שבתנך. אליעד כהן נותן דוגמה לכך ... האמיתית שאנחנו חיים היום במדינת ישראל היא בגלל הכוח הצבאי, ולא בזכות התנך. הוא מדגיש את הנקודה הזו שוב ... פי התנך? אליעד מפרט שבעבר הרחוק ארץ ישראל לא הייתה שייכת ליהודים מלכתחילה, אלא לעמים אחרים. אלוהים, לפי התנך, ... לפי הסיפור התנכי עצמו, ההחזקה של עם ישראל בארץ נבעה מכוח ואלימות, ולא מזכות אלוהית מוסרית. מהם הגבולות האמיתיים של ארץ ישראל לפי התנך והאם יש להם משמעות היום? אליעד כהן מסביר שהגבולות של מדינת ישראל היום אינם תואמים לגבולות ארץ ישראל המופיעים בתנך. הוא מציין שיש מקומות ששייכים למדינת ישראל אבל אינם שייכים לארץ ישראל התנכית, ויש מקומות ששייכים לארץ ישראל התנכית אך אינם בשליטת המדינה כיום. מכאן הוא מבהיר שאין משמעות מעשית ... השטח. למה בכל זאת יהודים באו דווקא לישראל? אליעד מודה שאכן חלק מהסיבות שבגללן היהודים בחרו דווקא בישראל הן סיבות היסטוריות ודתיות הקשורות בתנך. הוא לא מתכחש לכך שהסיפור ... מסכם שהסיבה היחידה שהעם היהודי חי בישראל היא שהוא חזק מספיק להחזיק בשטח ולכבוש אותו, ואין לכך קשר ממשי ... וזה בדיוק מה שקרה גם בהקמת מדינת ישראל ובשמירתה. לדבריו, אפשר לשחק משחק מוסרי ולספר סיפורים של עם נבחר, ... כל המדינות בעולם, ולא רק מדינת ישראל. בסיום ההסבר הארוך והמפורט של אליעד כהן, מודגש שוב המסר המרכזי: מדינת ישראל קיימת בזכות הכוח הצבאי בלבד, לא בזכות התנך או ההבטחות האלוהיות, ... טוב יותר עם המציאות. למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל האם אנחנו פה בזכות התנך? הכיבוש הישראלי והזכות על השטח האם היהודים הם העם הנבחר? זהות יהודית או כוח צבאי? ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
... שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם? בשאלה האם צהל הוא צבא מוסרי או לא, אליעד כהן מסביר שהוויכוח ... הכי מוסרי בעולם, עדיין עולה השאלה מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד האנושות, פגיעה בחפים מפשע, וחוסר מוסריות. למה שונאים את מדינת ישראל ומאשימים אותה בחוסר מוסריות? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שהאשמות נובעות דווקא מהמוסריות המוגזמת של ישראל. אליעד נותן דוגמה למצב שבו צהל עומד מול מחבל שמתחבא מאחורי ילדים או אנשים חפים מפשע. הוא מתאר ... הוא אומר שהגישה הזו, לכאורה מוסרית, היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ישראל. לפי אליעד, כאשר צהל מוכן לסכן את עצמו או להפסיד את המטרה הצבאית, הוא למעשה מודה שהוא אינו ... ניסיון ההימנעות מפגיעה באזרחים חפים מפשע יקרה משהו רע לאותם אזרחים, ישראל תואשם בכך למרות שהאשמה האמיתית היא במחבל עצמו. על ידי כך שצהל מנסה להיות יותר מוסרי ממה שצריך, הוא מאפשר לעולם להאשים אותו בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים. למה ישראל תמיד יורה לעצמה ברגל? דוגמה נוספת שנותן אליעד לכך שמדינת ישראל פוגעת בעצמה, היא הסיפור של המצור על עזה. כאשר מדינת ישראל מתפשרת ומקלה מעט בסגר, למשל מתירה הכנסת סחורות מסוימות לאחר הפעלת לחץ בינלאומי, היא למעשה ... עוול כלשהו קודם לכן. למה העולם לא מאשים צבאות אחרים כמו שמאשים את ישראל? אליעד מסביר שהסיבה שהעולם אינו מאשים מדינות וצבאות אחרים בצורה כה חריפה, היא מפני שמדינות ... ברור שהן פועלות מתוך אינטרס הישרדותי, ולכן העולם פחות תוקף אותן. ישראל, לעומת זאת, מנסה להצטייר כמוסרית יותר מכולם, וכך דווקא מזמינה על עצמה יותר ביקורת ושנאה. הוא ... שקטים ונטולי האשמות היא להיצמד לאמת במלואה וללא שום פשרות. כאשר ישראל או האדם הפרטי מנסים להציג עצמם כמוסריים מעבר למה שהם באמת מאמינים בו, הדבר יוצר את הסבל ... להישאר נאמן לאמת באופן מוחלט. האם צהל צבא מוסרי? למה מאשימים את ישראל בפגיעה בחפים מפשע? מה לעשות כאשר מחבל מסתתר מאחורי ילדים? האם האדם מוסרי יותר מחיה? למה ישראל סופגת ביקורת בינלאומית? איך להיפטר מחרדות ופחדים? האם פשרה עלולה להזיק לאדם? ...
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
מסורת יהודית, שמירת מסורת, האם לשמור על המסורת היהודית? האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין
... האם לכבד את המסורת? שמירת מצוות, שמירת חגי ישראל, כיבוד מסורת ישראל, העם היהודי, ראש השנה, לצום ביום כיפור, מועדי ישראל, שמירת שבת, יהדות, להניח תפילין האם כדאי לשמור על המסורת היהודית? אנשים רבים שואלים את עצמם אם זה נכון והגיוני לשמור על המסורת היהודית. אליעד כהן מסביר שקיימות כמה דרכים ...
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו מתמקד בנושא מורכב הכולל שאלות על מוסריות, מלחמה, טרור, אהבה ושנאה, בדגש על השאלה למה מדינת ישראל שנואה בעולם, למרות הטענה שיש לה את הצבא המוסרי ביותר. הוא מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה ישראל מנסה להימנע מפגיעה בחפים מפשע, וטוען כי עצם הרחמנות על חפים מפשע בצד האויב גוררת בהכרח אכזריות כלפי אזרחים וחיילים ישראלים. הוא מסביר שכל רחמנות מגיעה עם מחיר ועם הצד השני שלה, שהוא בהכרח אכזריות כלפי מישהו אחר. מדוע לא ניתן לאהוב מבלי לשנוא? אליעד מסביר רעיון עמוק ויסודי: אי ... מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, כאשר טייס ישראלי נמנע מלפגוע בבניין בגלל ילדים פלסטינים שנמצאים שם, הוא אולי מרחם על אותם ילדים, אבל בו - זמנית מתאכזר כלפי ילדים ישראלים שעלולים להיפגע בעתיד מהרקטות שמשוגרות מאותו מקום. הוא מדגיש שמי שאומר בוא נרחם על חפים מפשע למעשה אומר בוא נגרום לפגיעה בצד השני. תמיד יש מי שמשלם את ... אין דבר כזה מוסריות - יש רק הישרדות החזק. למה העולם מבקר את ישראל למרות המוסריות שלה? אליעד טוען שהסיבה שהעולם מבקר את ישראל איננה בהכרח אנטישמיות או שנאה חסרת בסיס. הוא מסביר שהעולם רואה כיצד ישראל עצמה מתנהגת בהיסוס מוסרי, כלומר, עצם העובדה שישראל מתלבטת מוסרית אם מותר לה לפגוע באויב או לא, משדרת לעולם שישראל עצמה אינה בטוחה בצדקתה ובזכותה להתגונן. הוא אומר שאם ישראל הייתה פועלת מתוך ביטחון מלא וללא התנצלות, העולם היה מקבל זאת ביתר קלות. לפי אליעד, הבעיה היא שישראל מתנהגת כאילו היא עצמה בספק לגבי זכותה להגן על עצמה, ולכן העולם מבקר אותה עוד יותר. האם ניתן להיות מוסרי באמת במלחמה? אליעד מסכם בכך שאין אפשרות להיות מוסרי ... לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין שהרחמנות כלפי אויביה חייבת להיות מוגבלת, כי לכל רחמנות יש מחיר. למה שונאים את ישראל? האם ישראל היא באמת מוסרית? למה רחמנות גורמת לאכזריות? האם מוסריות היא חולשה במלחמה? האם חייבים לשנוא כדי לאהוב? מה הגישה של התנך למלחמה? ...
ערבים וחרדים עליך ישראל, מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
... וחרדים עליך ישראל, מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? למה החרדים והערבים מעיזים לדרוש כסף וזכויות ממדינת ישראל? אליעד כהן מסביר שיש מוסר השכל ... זאת בעזרת דימוי נוסף: העגלה של החרדים מלאה בקליפות גרעינים או תפוזים - דברים חסרי ערך אמיתי שעדיף להשליך לפח, ולא לאכול. האם גם החילונים בישראל הם בעצם חרדים? אליעד כהן טוען ... שהם לכאורה לא מאמינים באלוהים או בדת. לדבריו, אין שום סיבה לצום דווקא ביום הזה, ומי שמאמין בצום יכול לצום כל השנה. מכך הוא מסיק שהחברה בישראל כולה חרדה, ולכן מאפשרת לחרדים ... שצריך לבטל את הדת באופן מוחלט ולחיות חיים טובים באמת. האם החרדים צודקים? למה לא לשמר את המורשת היהודית? האם החרדים והערבים מאיימים על ישראל? מדוע צריך להשמיד את העבר? מה ... אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל, כשאני אומר זאת אני מתכוון גם למדינה לחילונים מול הדתיים, וגם ישראל מול הפלסטינים, ישראל מול כל העולם. ומה שאני אומר תקף ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2 וכדי לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, לשם כך צריך איחוד כוחות ... הכוחות שלו, כדי להילחם בעצבות ובכוח שמייצר אצלו מצב רוח רע. ובתוך כל התכונות של האדם, יש גם את מדינת ישראל, שהיא הרצון האישי של האדם, שהדבר היחיד שחשוב לו, זה להרגיש טוב. והאינטרס של הרצון האישי של האדם, זה ... שהמטרה היחידה שלו תהיה לגרום לאדם להרגיש טוב, הרי שהאדם יצליח לעשות זאת. והדבר דומה למצב שבו מדינת ישראל תשלוט בעולם כולו, שאז בקלות היא תוכל לקחת את כל הכוח שיש בעולם, ולמחוק בבת אחת את אירן מעל המפה. דהיינו, ... להגיע למצב הזה. כי לכל מדינה יש את האינטרס שלה, ולכל כוח באדם יש את האינטרס שלו כנל. ולכן בינתיים ישראל נאלצת לחיות לצד האיום של הגרעין האיראני, והיא כנראה תאלץ גם לחיות עם מצב שבו לאירן יהיה נשק גרעיני כל זמן שהוא לא יופעל כלפי מדינת ישראל. דהיינו, האדם בינתיים נאלץ לחיות עם כוח פנימי בתוכו שמייצר גם רע. כי אין לאדם את היכולת להעלים כרגע את הכוח הזה בצורה מלאה. והנה, אם אירן תחליט להשמיד את מדינת ישראל בפועל, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תאלץ להגן על עצמה בכל מחיר. דהיינו, אם הרע שיש באדם יתגבר עליו ויכניס אותו לדיכאון רציני, במקרה כזה כוח ... לחשוב, כיצד הוא יכול להשתמש בכל יכולת ויכולת שיש לו, לטובת המאבק בעצבות ובחוסר השמחה. ועד שמדינת ישראל תחליט האם ואיך ומתי לפעול נגד איראן, הרי שבינתיים מדינת ישראל כל הזמן עושה תרגולות לטובת העניין הזה. ומדינת ישראל כל הזמן מנסה לשפר את היכולות הצבאיות שלה, הן ההתקפיות והן ההגנתיות לטובת המלחמה הבאה שאולי תתרחש. וכך גם ... של האדם, היא שהוא לא מסוגל להכיל בתוכו את הכוחות השונים שיש בו. וזה כאנלוגיה לכך שהאיראנים ומדינת ישראל, לא מסוגלים להכיל אחד את הרצונות של השני. וכך גם האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את כל הרגשות האפשריים, ועדיין ... וכולי. דהיינו, שהאדם יוכל להכיל בתוכו את כל הכוחות השונים. וכדי לעשות שלום בין האיראנים לבין מדינת ישראל, לשם כך צריך מנהיג מאוד חכם, שמכיר את כל האינטרסים של האיראנים יותר טוב מהאיראנים עצמם, ושמכיר את כל האינטרסים של מדינת ישראל, יותר טוב ממדינת ישראל עצמה. ומנהיג שכזה, הוא צריך גם להיות חכם אמיתי וגדול, שהוא ידע איך לגרום לכל צד להבין את עצמו וגם את הצד ...
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
... כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות למה העולם שונא את ישראל והאם הרחמנות שלנו אשמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן בוחן היא מדוע שונאים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם, ובפרט, האם הרחמנות של ישראל כלפי האויבים שלה היא הגורם לכך או שיש סיבה אחרת. ההרצאה מתחילה בתיאור המציאות הביטחונית בישראל, שבה למרות האלימות הקשה כלפי ישראל, המדינה והצבא שלה עדיין מתנהגים ברחמנות רבה גם כלפי טרוריסטים שפגעו באזרחים. אליעד כהן מסביר שבישראל נהוג להציל את חיי המחבלים, להגן עליהם מפגיעה נוספת אחרי שכבר נוטרלו, ואף לטפל בהם רפואית לפני פצועים ישראלים במצבים מסוימים, לדוגמה אם המחבל במצב קשה יותר. הוא מציין דוגמה ספציפית שבה מנכל מדא התייחס לטיפול במחבל לעומת ישראלי פצוע, והסביר שהטיפול במחבל יכול לעיתים להיות בעדיפות רפואית גבוהה יותר מאשר בפצוע ישראלי, כי זה המצב הרפואי המחייב. אך דווקא הרחמנות הזו, שאליעד מציג כמאפיין בולט של ישראל , נתפסת בעולם בצורה הפוכה לחלוטין. כאשר העולם רואה תמונות של מחבל פצוע, במקום להעריך את הרחמנות הישראלית, הוא מאשים את ישראל בכך שהיא פוגעת בחפים מפשע. כך יוצא שישראל מואשמת ברצח של חפים מפשע, גם כאשר מדובר למעשה בטיפול רפואי במחבלים עצמם. אליעד כהן מתאר את הפרדוקס שבמצב הזה: ככל שישראל מתאמצת להיות מוסרית ורחמנית, כך העולם שונא אותה עוד יותר. הוא דן בשאלה האם יש קשר בין שתי התופעות: האם שונאים את ישראל בגלל שהיא רחמנית, או למרות הרחמנות שלה. אחת הדעות שמועלות היא שאולי דווקא הרחמנות והמוסריות הישראלית הן אלו שמעוררות רגשות שליליים כלפי ישראל. האם ישראל שופטת את עצמה בחומרה יתרה? אליעד נותן דוגמאות להשוואה בין ישראל למדינות אחרות, כגון ארצות הברית וסוריה, שמבצעות פעולות חמורות יותר כמו הפצצת בתי חולים, אך העולם לא מתקומם ולא מבקר אותן באותה החריפות שבה הוא מבקר את ישראל. הוא טוען שהמוסריות של ישראל מבליטה אותה, בדיוק כמו שכתם אדום בולט יותר על בגד לבן. ככל שישראל מנסה להיות מוסרית יותר, כל פעולה חריגה שהיא עושה בולטת עוד יותר וגורמת לעולם לבקר אותה בצורה חריפה יותר. בנוסף, הוא מדבר על האפשרות שהעולם שופט את ישראל לא רק ביחס לאחרים אלא ביחס לעצמה. כלומר, ככל שישראל מדגישה את המוסריות שלה, העולם שופט אותה בחומרה רבה יותר על כל טעות קטנה. זה יוצר מצב שבו ישראל לכודה בפרדוקס מוסרי, שבו הרצון להיות מוסרי מוביל דווקא להאשמות בחוסר מוסריות. מדוע העולם לא מבין את הרחמנות הישראלית? אליעד כהן מסביר שלעולם קשה לקבל את הרחמנות הישראלית כלפי מי שבאים להרוג אותה. הוא מביא דוגמה מילדים שזורקים אבנים על חיילים במטרה להרוג, ובכל זאת החיילים לא ... מפרש את ההתנהגות הזו לא כסימן למוסריות, אלא כהוכחה לכך שישראל בעצם לא בטוחה בצדקתה. אליעד אומר שזו לוגיקה הפוכה - ככל ש
משה רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן ח"א כ (ברסלב)
... רבנו, חטאו של משה, ארץ ישראל, החטא של משה רבנו הגאווה - ליקוטי מוהרן חא כ (ברסלב) מה היה החטא של משה רבנו לפי רבי נחמן? בהרצאה זו מבאר אליעד כהן את הנושא של חטאו של משה ... עניין הקשר שבין החטא של משה, הגאווה שלו, אי - הכניסה שלו לארץ ישראל, ומשמעות כל אלו עבור האדם הפרטי, חידושי התורה, ותפילה אמיתית. מה פירוש הנשמה שממנה מגיעים כל ביאורי התורה? הנושא מתחיל מהסברו של רבי נחמן שיש ... בעצם לא השיג את שכל האחדות המוחלטת. משה התפלל כדי להיכנס לארץ ישראל, אך לא זכה לכך כי בתפילתו היתה לו עדיין גאווה. הוא חשב שיזכה להיכנס לארץ ישראל בזכות מעשיו, צדקותיו ומעלותיו, וזה נקרא גאווה. משה חשב שהוא בכוח עצמו יכול להגיע לשורש האחדות, במקום להבין שהכל חייב להיעשות במתנת חינם ... ובתחנונים. זו הייתה טעותו, ובגלל זה הוא לא זכה להיכנס לארץ ישראל ולקבל את התורה האמיתית. מה ההבדל בין תורת ארץ ישראל לתורת חוץ לארץ? רבי נחמן מבדיל בין תורה של ארץ ישראל לבין תורה של חוץ לארץ. תורת חוץ לארץ היא שכל של נפרדות, שכל נמוך ובזוי, שאינו מחובר באמת לאחדות האלוהית. התורה של ארץ ישראל, לעומת זאת, היא שכל של תפילה, שכל של אחדות מוחלטת עם אלוהים. רק מי שנמצא בתודעת אחדות זו יכול לקבל באמת את ביאורי התורה, להבין את העולם בצורה ... מסביר שבכדי להיות יהודי באמת, אדם חייב להשיג את התורה של ארץ ישראל, שהיא שכל האחדות המוחלטת. משה רבנו לא הצליח להגיע לזה, ולכן מבחינה רוחנית, אומר רבי נחמן, משה לא היה יהודי. הוא לא היה באמת מחובר לשכל האחדות ... ולא ברחמים ותחנונים. איך משה היה צריך לפעול כדי להיכנס לארץ ישראל? כדי להיכנס לארץ ישראל ולהגיע לשכל האמיתי, משה היה צריך לוותר לחלוטין על האגו שלו. הוא היה צריך להבין שהכל אחד באופן מוחלט, בלי להשאיר שום מקום לאגו או לתחושה שהוא ... האחדות, הוא נשאר בחוץ לארץ הרוחנית, בלי היכולת להיכנס לארץ ישראל האמיתית - שזה המקום של שכל מוחלט ללא גאווה, חיבור שלם לתפילה, לאחדות ולאינסוף. למה אנשים עד היום סובלים בגלל משה רבנו? רבי נחמן מסביר שאנשים ... הוא שכל האחדות. מה היה החטא של משה רבנו? מהי התורה של ארץ ישראל? איך לקבל את השכל של האחדות? למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל? איך להתפלל בלי גאווה? מהו שכל של מתנת חינם? מדוע התפילה חשובה יותר מהתורה? ...
התבוללות, נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל, העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית
... נישואי תערובת, יהודים גויים, עם ישראל , העם היהודי, מסורת ישראל, המורשת היהודית, זהות יהודית מהי המשמעות האמיתית של התבוללות לפי אליעד כהן? הנושא המרכזי שעליו מדבר אליעד כהן בהרצאה הוא נושא ... מה הקשר בין נישואי תערובת לגאולה לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר שהגאולה האמיתית של העולם תגיע רק כאשר כל בני ישראל יתחתנו עם גויים, ואז יפסיקו כל המלחמות והוויכוחים בין דתיים לחילוניים, בין יהודים לגויים. הוא אומר שככל שתהליך ההתבוללות יואץ, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ישראל, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ישראל, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי, מטפל אישי מומלץ, מאמן אישי לנוער בתחום ישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3280 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 00:19:28 - wesi1