אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הפרדת הרשויות ✔האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
למה הטענה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" נשמעת הגיונית?

הטענה "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" מבוססת על ההיגיון הדמוקרטי, לפיו ראש הממשלה מייצג את רצון רוב העם. ראש ממשלה נבחר בבחירות, ישירות או בעקיפין דרך מפלגות, ולכן רק רוב העם יכול להחליט להחליף אותו. אם נאפשר לגורמים אחרים, כמו בית המשפט, להדיח ראש ממשלה, אנו מסתכנים ביצירת מצב שבו פקידים בודדים או קבוצות אינטרס יוכלו לעקוף את רצון העם. אליעד מסביר זאת באמצעות דוגמאות מפורטות, כגון:
  • דוגמת ההתנקשות הפיזית ביצחק רבין על ידי יגאל עמיר, הממחישה את הסכנה שבהחלטה של אדם יחיד להדיח ראש ממשלה שנבחר על ידי רוב העם. באותה מידה, הדחה "משפטית" עשויה להוות "התנקשות חוקית" בדמוקרטיה.
  • דוגמה נוספת היא החשש שניתן יהיה לנצל תלונות וחקירות ככלי פוליטי נגד ראש ממשלה. כך כל אדם יוכל להגיש תלונה במשטרה, ליצור חקירה או כתב אישום, ולהדיח את ראש הממשלה בלי שהרוב יבחר בכך.
  • הדגשה של סכנת הכוח הבלתי מוגבל של היועץ המשפטי לממשלה או של בית המשפט העליון להחליט מי ראוי לכהן. המצב הזה מסוכן כי הוא מאפשר למיעוט קטן, של שופטים או פקידים, לשלוט על רוב העם.
מה הסכנות במשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי"?

למרות ההיגיון הדמוקרטי, המשפט הזה מוביל למצבים בעייתיים ואפילו אבסורדיים. אם ניקח את העיקרון עד הקצה, נגלה סכנות משמעותיות:
  • המשפט נותן לגיטימציה מוחלטת לכך שכל אדם, אפילו רוצח כמו יגאל עמיר, או עבריין מורשע כמו פאבלו אסקובר, יוכל להיבחר לראשות הממשלה, ואין אפשרות חוקית לפסול אותו.
  • אליעד מדגים כיצד זה מוביל לכך שראש ממשלה יוכל לבצע פשעים חמורים, כמו גניבה, רצח, או פשעים נגד המדינה, ולא תהיה דרך לעצור אותו עד הבחירות הבאות, או בכלל.
  • הוא מציין את האפשרות שראש ממשלה שנבחר יוכל לשנות את חוקי המדינה באופן שישאיר אותו בשלטון לנצח, למשל על ידי שלילת זכות ההצבעה מאזרחים מסוימים או ביטול הבחירות בכלל.
  • כמו כן, מוזכרת ההיסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית, כמו אדולף היטלר, שמוכיחה כי בחירה דמוקרטית לא מספיקה כדי להגן על המדינה מפני הפיכה דיקטטורית.
  • בעיה נוספת היא שיטת הבחירות עצמה: מי קובע מי יכול להצביע או להתמודד? ראש ממשלה יכול לנצל את כוחו ולמנוע התמודדות מאנשים שלא נוחים לו, מה שיגביל את חופש הבחירה.
מדוע חייבים לאפשר ביקורת משפטית על ראש ממשלה?

ההיגיון באפשרות להדיח ראש ממשלה באמצעים משפטיים מבוסס על הצורך להגן על המדינה מפני ניצול לרעה של הכוח השלטוני. אליעד מציין מספר סיבות לכך שיש לאפשר זאת:
  • אם אין אפשרות להדיח ראש ממשלה שמבצע פשעים, הדבר נותן לו חסינות מוחלטת לפעול כרצונו, בלי פחד מתוצאות משפטיות.
  • הוא מסביר שאם ראש ממשלה יודע שאין לו גבול, הוא יכול לפעול נגד האזרחים, נגד חופש הביטוי, וליצור משטר טוטליטרי, תוך ניצול משאבי המדינה לטובת עצמו.
  • אליעד מציג את האבסורד שאם נעניק חסינות מוחלטת לראש הממשלה, נצטרך לתת חסינות דומה לכל נבחר ציבור, כולל ראש עיר, חברי כנסת, וחברי מועצה, מה שיפגע קשות בשלטון החוק.
  • הוא מבהיר כי אם לא נוכל להדיח נבחרי ציבור באמצעים משפטיים, נפתח דלת להשתלטות של עבריינים על המערכת הפוליטית.
איך למצוא איזון בין שני הצדדים?

הדרך הנכונה לדעת אליעד היא למצוא איזון בין שמירה על עקרון הכרעת הרוב לבין הגנה מפני שחיתות וניצול לרעה של הכוח. זה אומר שלא כל תלונה או כתב אישום יוביל להדחת ראש ממשלה, אך במקרים חמורים של עבירות פליליות, חייב להיות מנגנון ברור שבו בית המשפט או הכנסת יכולים לפעול:
  • חשוב לקבוע קריטריונים מדויקים וברורים - באילו מקרים ראש ממשלה יכול להיחקר, באילו מקרים ניתן להעמיד אותו לדין ובאילו מקרים הוא חייב לפרוש מתפקידו.
  • חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פשעים פוליטיים (כגון אי הסכמה פוליטית) לבין פשעים פליליים (כגון שוחד או מרמה).
  • חשוב למנוע שימוש לרעה במערכת המשפט להדחת מנהיגים מטעמים פוליטיים, אך יש לאפשר לה לפעול במקרה של פשעים מוכחים.
  • מנגנונים כמו הצבעת אי - אמון בכנסת או משאל עם יכולים להוות פתרון ביניים שיעניק לעם דרך להביע את רצונו בצורה מפורשת, ללא תלות בהחלטת בית המשפט בלבד.
מה המסקנה הסופית?

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" הגיוני מצד אחד, כי הוא מגן על הדמוקרטיה, אך מצד שני הוא מסוכן אם הוא מנוצל לרעה ומונע פיקוח וביקורת משפטית על השלטון. אליעד מדגיש כי הכוח חייב להיות תמיד בידי העם, אבל חייבת להיות מערכת משפט עצמאית וחזקה, שיכולה למנוע מצב שבו ראש הממשלה מנצל את כוחו לפשעים או לשלטון בלתי מוגבל. האיזון הזה הוא הכרחי כדי לשמור על מדינה דמוקרטית מתפקדת, המגינה על עצמה מפני שחיתות, דיקטטורה ופגיעה בזכויות האזרחים.
האם המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" נכון או לא?

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" הוא אמירה נפוצה בפוליטיקה, ויש לה שתי תפיסות מרכזיות: מצד אחד, יש בו היגיון דמוקרטי חשוב, ומצד שני, הוא עלול להוביל לבעיות ולמצבים אבסורדיים. כדי להבין את המשמעות של המשפט הזה, יש לבחון אותו משני הכיוונים: למה הוא נכון והגיוני, ולמה הוא שגוי ומסוכן.

הצד התומך: למה ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי?

ראש ממשלה נבחר על ידי העם, באופן ישיר או עקיף, ולכן הוא מייצג את רצון רוב הציבור. משמעות הדמוקרטיה היא שרוב העם קובע מי יהיה המנהיג, ולכן אין זה לגיטימי להדיח ראש ממשלה בדרך אחרת שאינה בחירות.
  • ראש ממשלה הוא נציג העם - אם רוב העם בחר במועמד מסוים, רק רוב העם יכול להחליף אותו. אחרת, זה יהיה לא דמוקרטי.
  • הסכנה בהתערבות משפטית - אם נאפשר לבית המשפט או לגורמים אחרים להדיח ראש ממשלה, זה ייצור אפשרות לקנוניות ולמניפולציות פוליטיות.
  • היסטוריה של התנקשויות פוליטיות - כמו שיגאל עמיר התנקש ביצחק רבין, לא לגיטימי לאפשר הדחה של ראש ממשלה באמצעים משפטיים, כי זה סוג של "התנקשות חוקית".
  • פוליטיזציה של מערכת המשפט - אם נאפשר לבית המשפט לקבוע מי יכול להיות ראש ממשלה, אז שופטים ומערכת המשפט יקבלו כוח בלתי מוגבל להדיח מנהיגים.
  • הגנה על רצון העם - אם רוב העם בחר בראש ממשלה מסוים, אז לא ייתכן שמספר קטן של שופטים, יועצים משפטיים או חוקרים יוכלו לשנות זאת.
  • מערכת צדק בעייתית - אם נאפשר חקירות נגד ראש ממשלה לשמש ככלי פוליטי, ניתן יהיה להגיש תלונות כוזבות כדי לסלק ראש ממשלה מתפקידו.
  • שחיתות משפטית - אנשים בתוך מערכת המשפט יכולים לפעול מתוך אינטרסים אישיים או פוליטיים ולנסות להשפיע על השלטון שלא באמצעות הבחירות.
הטענה הנגדית: למה המשפט הזה בעייתי?

למרות שיש היגיון בטענה שראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, יש גם בעיות חמורות בתפיסה הזו. אם ניקח אותה עד הסוף, נגיע למסקנות מסוכנות שעלולות לפגוע במדינה.
  • האם אין גבול למעשי ראש הממשלה? - אם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי, אז אין שום משמעות לכך שהוא עבריין, רוצח, או פועל נגד המדינה.
  • דוגמה קיצונית - אם נניח שיגאל עמיר היה נבחר לראשות הממשלה, האם עדיין נאמר שאי אפשר להדיח אותו אלא רק בבחירות?
  • הגנה על המדינה - אם ראש ממשלה ביצע פשעים חמורים, האם אין חובה להדיח אותו מיד, בלי לחכות לבחירות?
  • סכנה של ניצול לרעה - אם ראש ממשלה יודע שאין אפשרות להדיח אותו, הוא יכול להשתמש בכוחו לרעה, לשנות חוקים, וליצור משטר דיקטטורי.
  • שלטון ללא פיקוח - אם אין אפשרות להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן, אז הוא הופך להיות מעל החוק.
  • היסטוריה של דיקטטורים שנבחרו דמוקרטית - היטלר, למשל, נבחר בבחירות חופשיות, אבל ברגע שנבחר, הוא שינה את חוקי המדינה כדי לשלוט ללא התנגדות.
  • בעיות בשיטת הבחירות - מי מחליט מי רשאי להתמודד? מי מחליט מי רשאי להצביע? אם ראש ממשלה יוכל לשלוט על החוקים הללו, הוא יכול להפוך את המדינה לדיקטטורה.
  • צורך בפיקוח משפטי - כדי למנוע ניצול לרעה, צריכה להיות מערכת שתוכל להדיח ראש ממשלה אם הוא עובר על החוק.
הפתרון האפשרי - איזון בין שני העקרונות

אם נסכים עם הטענה הקיצונית ש"ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי", נוכל להגיע למצב מסוכן שבו ראש ממשלה יוכל לבצע פשעים ללא הגבלה. מצד שני, אם נאפשר לכל גוף משפטי להדיח ראש ממשלה, ניצור מצב שבו הפקידים שולטים במדינה במקום העם. לכן, הפתרון הנכון הוא ליצור איזון בין שני העקרונות:
  • ראש ממשלה צריך להיות כפוף לחוק, אבל יש להיזהר ממצב שבו מערכת המשפט מנצלת את כוחה כדי להדיח ראש ממשלה מסיבות פוליטיות.
  • צריכה להיות אפשרות להעמיד ראש ממשלה לדין אם הוא מבצע פשעים חמורים, אבל לא על בסיס תלונות פוליטיות חסרות יסוד.
  • חוקי החסינות צריכים להיות ברורים - האם ראש ממשלה יכול להיות מועמד לדין בזמן כהונתו? באילו מקרים כן ובאילו מקרים לא?
  • צריכה להיות הפרדה בין פשע פוליטי לבין פשע פלילי - אי אפשר להדיח ראש ממשלה כי לא אוהבים אותו פוליטית, אבל אם הוא פשע, זה חייב להיות מטופל.
  • צריך להבטיח שלא ניתן יהיה לנצל את מערכת המשפט כדי להדיח ראש ממשלה שלא מוצא חן בעיני המערכת.
  • אם ראש ממשלה אכן עובר עבירות חמורות, יש לקבוע מנגנון דמוקרטי להדחתו, כמו הצבעת אי - אמון בפרלמנט או משאל עם.
מסקנה

המשפט "ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי" יש בו היגיון רב, כי הוא שומר על עקרונות הדמוקרטיה ומגן על בחירת הציבור. מצד שני, אם נצמדים אליו באופן מוחלט, עלול להיווצר מצב שבו ראש ממשלה פועל בצורה פלילית ואי אפשר לעצור אותו. לכן, יש צורך לקבוע גבולות ברורים: מצד אחד, לוודא שבית המשפט לא ישמש ככלי פוליטי להדחת ראש ממשלה, ומצד שני, להבטיח שראש ממשלה לא ינצל את כוחו לרעה כדי להישאר בתפקיד בכל מחיר.
אזרחות, כולם שווים בפני החוק, מדינת בגץ, מדינה בשלטון בגץ, הדיקטטורה של בגץ, היועץ המשפטי לממשלה, היועץ המשפטי לכנסת, שיעור באזרחות, ביבי נתניהו, פאבלו אסקובר, מדינה דמוקרטית, מדינה דיקטטורית, מתקפות נגד בית המשפט, למה רק לא ביבי? חוק החסינות, חוק החסינות ראש הממשלה, אחוז החסימה, יגאל עמיר, רצח רבין, חוק החסינות לביבי נתניהו, חסינות לביבי, חסינות לחברי הכנסת, חסינות נתניהו, חוק החסינות לראש הממשלה, בעד ונגד חוק החסינות, חוק החסינות הצרפתי, פסקת ההתגברות, סמכויות השלטון, עקרון האיזונים והבלמים, הרשות המחוקקת, הרשות השופטת, הקצנה לצורך שכנוע, הקצנה לצורך ניטרול, הקצנה לצורך בדיקה, הקצנה לצורך הטלת ספק, חקיקת חוקים, מי לא יכול להיבחר לכנסת? התמודדות לכנסת, הפרדת הרשויות, רשות מחוקקת, רשות מבצעת, רשות שופטת, מערכת בתי המשפט, חוק ההסמכה, גרמניה הנאצית, היטלר, הדיקטטורה הנאצית, נאציזם, איך דמוקרטיה הופכת לדיקטטורה? משטר דמוקרטי, עקרונות דמוקרטיים, עקרון שלטון העם, עקרון הכרעת הרוב, חוקי נירנברג, חסינות לראש ממשלה, שלטון בית המשפט, שלטון החוק בישראל, נגד מערכת המשפט, האם לתת לביבי חסינות? בעד ונגד חסינות לביבי, הפיכה משפטית
עיקרון מדינה בשלטון בגץ הרשות המחוקקת אפשרי משפט עצמי פחדים נאמנות חוק החסינות לראש הממשלה אמונה ראש עיר פאבלו אסקובר ביבי ביבי נתניהו בנימין נתניהו דיקטטור דיקטטורה דיקטטורה בישראל דמוקרטיה האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי הפיכה דמוקרטית הפיכה שלטונית הפרדת הרשויות חוק ומשפט חסינות לראש הממשלה חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו חסינות לראש ממשלה ישראל למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי ממשלה מערכת מערכת המשפט נגד מערכת המשפט נתניהו ראש הממשלה ראש ממשלה ראש ממשלה מחליפים בקלפי ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי שוויון שוויון בפני החוק שלטון החוק
רפורמה במערכת המשפט, הדיקטטורה של בגץ, ביטול עילת הסבירות, האם בגצ מגן על החלשים? מי יגן על החלשים? עריצות הרוב, מהי דיקטטורה? מהי דמוקרטיה? שלטון הרוב, הפרדת הרשויות, הוועדה לבחירת השופטים, מי יבחר את השופטים? בחירות לכנסת, בחירות לבית המשפט
... מגן על החלשים? מי יגן על החלשים? עריצות הרוב, מהי דיקטטורה? מהי דמוקרטיה? שלטון הרוב, הפרדת הרשויות, הוועדה לבחירת השופטים, מי יבחר את השופטים? בחירות לכנסת, בחירות לבית המשפט ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
... שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי בעולם? בשאלה האם צהל הוא צבא מוסרי או לא, אליעד כהן מסביר שהוויכוח סביב ... היא להבין את ההיגיון מאחורי הטענות נגדו. הוא מדגיש שאפילו אם נסכים, לצורך הדיון, שצהל אכן הצבא הכי מוסרי בעולם, עדיין עולה השאלה מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד האנושות, פגיעה בחפים מפשע, וחוסר מוסריות. למה שונאים את מדינת ישראל ומאשימים אותה בחוסר מוסריות? ההסבר המרכזי של אליעד הוא שהאשמות נובעות דווקא מהמוסריות המוגזמת של ישראל. אליעד נותן דוגמה למצב שבו צהל עומד מול מחבל שמתחבא מאחורי ילדים או אנשים חפים מפשע. הוא מתאר את ... המופרזת של צהל, הגורמת לכך שחיילים מוכנים להסתכן ואף למות, רק כדי לא לפגוע באזרחים חפים מפשע. הוא אומר שהגישה הזו, לכאורה מוסרית, היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ישראל. לפי אליעד, כאשר צהל מוכן לסכן את עצמו או להפסיד את המטרה הצבאית, הוא למעשה מודה שהוא אינו בטוח בצדקת ... שהוא נמנע מלפגוע במחבל שמתחבא מאחורי ילדים, הוא למעשה לוקח על עצמו אחריות שאינה שלו. אם במהלך ניסיון ההימנעות מפגיעה באזרחים חפים מפשע יקרה משהו רע לאותם אזרחים, ישראל תואשם בכך למרות שהאשמה האמיתית היא במחבל עצמו. על ידי כך שצהל מנסה להיות יותר מוסרי ממה שצריך, הוא מאפשר לעולם להאשים אותו בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים. למה ישראל תמיד יורה לעצמה ברגל? דוגמה נוספת שנותן אליעד לכך שמדינת ישראל פוגעת בעצמה, היא הסיפור של המצור על עזה. כאשר מדינת ישראל מתפשרת ומקלה מעט בסגר, למשל מתירה הכנסת סחורות מסוימות לאחר הפעלת לחץ בינלאומי, היא למעשה מודה במרומז ... מלאה לסגר עצמו. הדבר נותן לגיטימציה לביקורת הבינלאומית, מכיוון שההקלה הקטנה נתפסת כהודאה שאכן היה עוול כלשהו קודם לכן. למה העולם לא מאשים צבאות אחרים כמו שמאשים את ישראל? אליעד מסביר שהסיבה שהעולם אינו מאשים מדינות וצבאות אחרים בצורה כה חריפה, היא מפני שמדינות אלו לא מתיימרות להיות מוסריות יותר ממה שהן. הן מודות באופן ברור שהן פועלות מתוך אינטרס הישרדותי, ולכן העולם פחות תוקף אותן. ישראל, לעומת זאת, מנסה להצטייר כמוסרית יותר מכולם, וכך דווקא מזמינה על עצמה יותר ביקורת ושנאה. הוא אומר ... מגיעים תמיד כאשר האדם או המדינה מנסים להיות מוסריים מעבר לאמת שלהם. לדעתו, הדרך היחידה לחיים טובים, שקטים ונטולי האשמות היא להיצמד לאמת במלואה וללא שום פשרות. כאשר ישראל או האדם הפרטי מנסים להציג עצמם כמוסריים מעבר למה שהם באמת מאמינים בו, הדבר יוצר את הסבל וההאשמות שהם חווים. לכן, הפתרון הוא פשוט להישאר נאמן לאמת באופן מוחלט. האם צהל צבא מוסרי? למה מאשימים את ישראל בפגיעה בחפים מפשע? מה לעשות כאשר מחבל מסתתר מאחורי ילדים? האם האדם מוסרי יותר מחיה? למה ישראל סופגת ביקורת בינלאומית? איך להיפטר מחרדות ופחדים? האם פשרה עלולה להזיק לאדם? ...
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
ארץ ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב)
... ישראל של רבי נחמן מברסלב - למה משה רבנו לא היה יהודי? (ברסלב) למה משה רבנו לא היה יהודי לפי רבי נחמן מברסלב? לפי רבי נחמן מברסלב, ארץ ישראל אינה רק מקום פיזי, אלא מושג בעל משמעות רוחנית. הוא מסביר שלארץ ישראל יש טעם, בדומה לכך שכאשר שותים משהו יש טעם מסוים, גם לארץ ישראל יש טעם ייחודי, והטעם הזה, לדבריו, הוא טעם של שכל. לפי רבי נחמן, נפתחו השמיים ויראה מראות אלוהים הוא ביטוי שמשמעותו לראות את המציאות דרך השכל האלוהי. לדוגמה, כאשר יחזקאל הנביא ... הזה הוא למעשה האלוהים שברא את האלוהים של היהודים. כלומר, התפיסה המצומצמת של היהדות המסורתית היא חלק מתפיסה רחבה יותר של האלוהים האינסופי. למה משה רבנו לא נכנס לארץ ישראל לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב טוען שמשה רבנו לא הגיע לארץ ישראל משום שהוא לא הבין את האחדות השלמה בין אלוהים לבין המציאות. לפי רבי נחמן, ארץ ישראל היא סמל להבנת האחדות, ולכן מי שמגיע לארץ ישראל הרוחנית חייב להבין שהכל אחד. משה רבנו, לדבריו, עדיין היה בקונספט של נפרדות, ולכן נשאר בגדר עטאיסט, אחד שרואה הפרדה בין אלוהים למציאות. לפי ההסבר הזה, מי שרוצה להיות יהודי אמיתי, במובן הרוחני של רבי נחמן, חייב להגיע להבנה של אחדות שלמה, כלומר, חייב להגיע לארץ ישראל הרוחנית. משה רבנו, לפי ההסבר הזה, לא הגיע להבנה הזו ולכן לא הגיע לארץ ישראל, ולכן, במובן הרוחני - עמוק הזה, לא היה יהודי שלם. אליעד כהן מדגיש בסוף שהמחויבות שלו היא לא לאמירות של רבי נחמן באופן עיוור, אלא לאמת עצמה. לדבריו, גם אם רבי נחמן היה טוען אחרת ממנו, הוא היה ממשיך לטעון את מה שהוא מאמין בו, ואם הוא עצמו טועה, הוא מקבל זאת, כי האמת תמיד נכונה, כולל ההפך של מה שאומרים. מה זה ארץ ישראל לפי רבי נחמן? למה משה לא נכנס לארץ ישראל? מה ההבדל בין אלוהים האמיתי לאלוהים של היהודים? מה זה תפיסת הנפרדות? מי הוא יהודי אמיתי לפי רבי נחמן? ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2 וכדי ... ובתוך כל התכונות של האדם, יש גם את מדינת ישראל, שהיא הרצון האישי של האדם, שהדבר היחיד שחשוב ... לעשות זאת. והדבר דומה למצב שבו מדינת ישראל תשלוט בעולם כולו, שאז בקלות היא תוכל לקחת את ... באדם יש את האינטרס שלו כנל. ולכן בינתיים ישראל נאלצת לחיות לצד האיום של הגרעין האיראני, והיא ... גרעיני כל זמן שהוא לא יופעל כלפי מדינת ישראל. דהיינו, האדם בינתיים נאלץ לחיות עם כוח פנימי ... והנה, אם אירן תחליט להשמיד את מדינת ישראל בפועל, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תאלץ להגן על עצמה בכל מחיר. דהיינו, אם הרע ... המאבק בעצבות ובחוסר השמחה. ועד שמדינת ישראל תחליט האם ואיך ומתי לפעול נגד איראן, הרי שבינתיים מדינת ישראל כל הזמן עושה תרגולות לטובת העניין הזה. ומדינת ישראל כל הזמן מנסה לשפר את היכולות הצבאיות שלה, הן ... בו. וזה כאנלוגיה לכך שהאיראנים ומדינת ישראל, לא מסוגלים להכיל אחד את הרצונות של השני. וכך ... וכדי לעשות שלום בין האיראנים לבין מדינת ישראל, לשם כך צריך מנהיג מאוד חכם, שמכיר את כל ... עצמם, ושמכיר את כל האינטרסים של מדינת ישראל, יותר טוב ממדינת ישראל עצמה. ומנהיג שכזה, הוא צריך גם להיות חכם ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1 במאמר הזה נתייחס למשמעות הרוחנית של השאלה, איך אפשר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית? וכמובן שלכל מטבע יש כמה צדדים. וכאן נתייחס לעניין הגרעין האיראני מנקודת מבטה של מדינת ישראל, שמרגישה מאוימת על ידי תוכנית הגרעין האיראנית. ובטרם נסביר את נקודת המבט הרוחנית על עניין ההתמודדות אל מול תוכנית ... בעניין יראה, כי הדרך הטובה ביותר לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, היא על ידי שילוב של כוחות בין לאומי. דהיינו, אם מדינת ישראל או העולם יצליחו ליצור הסכמה בין המדינות החזקות בעולם, על כך שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני להשמדה המונית, הרי שבוודאי ... ולא ממש קל ליצור את ההסכמה האידיאלית הזאת בין המדינות השונות. כי לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. ולא האינטרסים של מדינת ישראל שהיא המאוימת העיקרית, כמו האינטרסים של שאר המדינות האחרות. ויש מדינות שיש להן אינטרס שלאיראן דווקא כן יהיה נשק גרעיני. ויש מדינות אחרות שלהן פחות אכפת העניין וכיוב, ולכל מדינה ומדינה יש את האינטרסים שלה. ולכן קשה ככ למדינת ישראל ליצור חזית אחידה אל מול תוכנית הגרעין האיראנית. ואעפכ אם מדינת ישראל תצליח ליצור חזית אחידה ורחבה של כמה שיותר מדינות נגד תוכנית הגרעין האיראנית, הרי שכך יהיה קל יותר להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית. ואם מדינת ישראל לא תצליח ליצור את החזית האחידה הזו, הרי שבמקרה כזה על מדינת ישראל יהיה לשקול היטב את צעדיה לגבי תוכנית הגרעין האיראנית. ויתכן שמדינת ישראל בסופו של דבר תאלץ להתפשר ולחיות בשתיקה עם זה שלאיראן יהיה נשק להשמדה המונית. ויתכן שמדינת ישראל תחליט לנסות למנוע את הגרעין האיראני בכוחות עצמה, ואולי עם סיוע של ארהב וכיוב, גם בלי הסכמה רחבה. אבל, בכל אחת מהאפשרויות שלא תהיה, אם יגיע הרגע שבו מדינת ישראל תרגיש סכנה מיידית מהנשק הגרעיני של אירן, או בכלל אם מדינת ישראל תרגיש שהיא נמצאת בסכנה מיידית של ממש בצורה כלשהי ממדינה כלשהי, הרי שבמקרה כזה, בין אם תהיה הסכמה עולמית רחבה, ובין אם תהיה התנגדות עולמית רחבה, הרי שמדינת ישראל בוודאי תפעל כדי להגן על עצמה. ויהיה המחיר של המלחמה אשר יהיה, אם מדינת ישראל תהיה תחת סכנה מיידית וודאית של ממש מצד מדינה אחרת, הרי שבמקרה כזה לא תהיה למדינת ישראל ברירה, והיא תאלץ להגן על עצמה. וגם אם מדינת ישראל תהיה מבודדת ברמה העולמית לחלוטין, וגם אם המצב העולמי הפוליטי יהיה כולו נגד ישראל, במצב סכנה של ממש, שבו אם ישראל לא תגיב, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה ישראל תגיב בכל מקרה. וגם אם מדינת ישראל תדע, שהתגובה שלה תעלה לה ביוקר, הרי שאם אין ברירה אחרת, אז אין ברירה אחרת. ובנוסף על כל זה יש לזכור, שלא בטוח בכלל שמדינת ישראל בכלל יכולה למנוע את תוכנית הגרעין האיראנית בכוחות עצמה. כי עם כל הרצון הטוב ועם כל הכוח הצבאי של מדינת ישראל, עדיין הכוח של מדינת ישראל הוא מוגבל מכל הבחינות. וגם אם מדינת ישראל ממש תרצה למנוע את הגרעין האיראני, וגם אם מדינת ישראל תהיה במצב של אין ברירה ותהיה חייבת להגן על עצמה, הרי שעדיין לא בטוח שמדינת ישראל תצליח להגן על עצמה. ואף על פי כן, אם לא תהיה ברירה, ואם תהיה סכנה מיידית של ממש. דהיינו, מצב שבו מדינת ישראל תבין שאם היא לא עושה פעולות כלשהן, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תהיה חייבת לעשות את המיטב ואת המירב כדי להגן על עצמה, גם אם היא יודעת מראש שלא בטוח שהיא תצליח לעשות זאת, וגם אם היא ... שהמחיר שהיא תשלם יהיה גבוה וכולי. כי כאשר כלו כל הקיצין והגיעו מים עד נפש, אז ההכרח לא יגונה. ואף על פי כן, אם מדינת ישראל בשלב כלשהו תחליט בכל זאת שהנסיבות מכריחות אותה לפעול, גם אם זה יהיה באופן עצמאי, הרי שתמיד מדינת ישראל תנסה לגייס הסכמה עולמית כמה שיותר רחבה, שתתמוך בפעולה שלה. כי ככל שההסכמה תהיה רחבה יותר, כך הסיכוי שהמהלך יצליח גדול ...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2
... חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 2 מה משמעות האיחוד בין החמאס לפתח עבור האדם? ההרצאה של אליעד כהן ... כמו חמאס (השחור) ופתח (האפור), לא ייווצר שלום אמיתי (לבן), אלא בהכרח משהו כהה יותר, חמור יותר. כלומר, מצב כזה עלול להיות גרוע יותר עבור מדינת ישראל ולא טוב יותר, כי בפועל, הכוחות שהיו מתונים יחסית עשויים להפוך לקיצוניים יותר אחרי האיחוד. מדוע ...
כבאים באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה
כבאים באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה
... באסון הכרמל, חללי מערכות ישראל, פגיעה עצמית, לפגוע בעצמך, אובססיה מדוע משפחות הכבאים דורשות להכיר ביקיריהן כחללים? בהרצאה של אליעד כהן עולה לדיון סוגיה ... באופן דומה, המשפחות מאיימות לדפוק את כל המערכת, כלומר, להשבית את שירותי הכבאות, אם המדינה לא תענה לדרישותיהן. הבעיה כאן, על פי אליעד, היא כפולה. ראשית, פתרון כזה הוא אלים ... גם בעצמו, כיוון שבסופו של דבר הוא חלק מהמערכת הזו. איך אסטרטגיית ההכרה העצמית פוגעת בך? אליעד כהן ממשיך להסביר את הנקודה באמצעות דוגמה נוספת: אם אדם אומר לעצמו עד שלא ... נזק לעצמו. במילים אחרות, כשהאדם דופק את המערכת, הוא למעשה פוגע בעצמו, כי הוא חלק בלתי נפרד ממנה. האם יש משהו חיובי בגישת העד הסוף? יחד עם זאת, אליעד כהן מציין שיש גם היבט ... אסון הכרמל כבאים הכרה בחללי מערכות ישראל אובססיה לפגיעה עצמית למה אנחנו פוגעים בעצמנו? איך להתמודד עם אובססיה? דרכים להימנע מפגיעה עצמית ...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 3
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 3
... חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 3 מה המשמעות האמיתית של איחוד בין חמאס לפתח? הנושא המרכזי שבו עוסק אליעד כהן בהרצאה הוא משמעות האיחוד בין החמאס לבין הפתח, תוך ניסיון להבין כיצד מצב שבו כוח שמוגדר כשלילי או רע (חמאס) מתאחד עם כוח שמוגדר כחצי רע וחצי טוב (פתח) יכול להשפיע על מדינת ישראל ועל המציאות בכלל. אליעד מציג את האיחוד הזה כמשל, שמטרתו להבהיר כיצד האדם מתמודד עם כוחות מנוגדים בתוך עצמו - כמו מחשבות חיוביות ושליליות, או ראיית המציאות כחצי טובה וחצי ... אם נבין שהדלי שנראה שחור מכיל בתוכו גם קצת צבע לבן מוסתר, החיבור עשוי דווקא להבליט את הלבן שהיה עד כה נסתר. באותה דרך, אנשים מהחמאס, שלכאורה מציגים רק שנאה ורוע כלפי ישראל, עשויים בתוך תוכם להחזיק גם ברצונות אחרים, כמו שלום, שעד היום לא התבטאו באופן גלוי. מהו הנמשל של איחוד החמאס והפתח בעולמו הפנימי של האדם? אליעד מעמיק את הנמשל ואומר שהדיון ... להוביל לתוצאות הפוכות מאלה שהתכוונו להן. איך תהליך חיצוני (פוליטי) משקף את תהליכי החשיבה של האדם? אליעד מרחיב את ההקשר הפוליטי ומראה כיצד העמדות של פוליטיקאים (כמו ראש הממשלה ושמעון פרס) משקפות כוחות פנימיים אצל האדם. הוא מסביר שאדם שמשוכנע לחלוטין שאין שום אפשרות לשלום עם החמאס (ראש הממשלה), מבטא גם בתוכו חשיבה שאומרת המציאות שלי תמיד תהיה שלילית, ואין אפשרות של שינוי לטובה. לעומת זאת, אדם שמשאיר פתח לאפשרות חיובית (כמו שמעון פרס), מבטא חשיבה פנימית ...
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1
פתח חמאס, הסכם שלום בין החמאס לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1
... לבין הפתאח, הפיוס הפלסטיני, מדינת ישראל, אחדות הטוב הרע והלא נורא, חלק 1 מה מסמל ההסכם בין חמאס ... המעורבים (חמאס, פתח, ומדינת ישראל) משקפים כוחות שונים באישיות האדם ובמחשבותיו. מהם שלושת ... הכוח המיוצג על ידי מדינת ישראל, המייצג את האדם עצמו, את האינטרסים שלו, ואת הרצון שלו ... הטוב או הרע. האינטרסים של מדינת ישראל (האדם עצמו) הם לחיות חיים טובים ומלאים, להימנע מכאב ...
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
גלעד שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים
... שליט, לשחרר את גלעד שליט בכל מחיר, מדינת ישראל, החמאס, גלעד שליט בשבי, הסכם שלום, אחרית הימים מהם השיקולים לשחרור גלעד שליט בכל מחיר? בהרצאה זו, אליעד מתאר את השיקולים המורכבים בנוגע לשחרור ... גלעד שליט, והאם נכון לעמוד בהסכם הזה. הוא טוען שמערכת השיקולים הפנימיים של המדינה לא תמיד מתואמת עם האינטרסים המדינתיים האמיתיים, ולכן יש לבחון את כל הממדים של הסיטואציה. בהקשר זה, אליעד מבצע חיבור ... טוען שהמאבק הפנימי שלנו לא שונה מהמאבק של מדינת ישראל או של גלעד שליט. כל החלטה שמתקבלת, על פי אליעד, היא תוצאה של שיקול פנימי, שבו כל צד מייצג את הכוחות השונים - הטוב והרע, הכוח והכיבוש. זהו חיבור פנימי עמוק שמביא את כל המערכת הזאת להיבטים אישיים. לסיום, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהוא שואל את המאזינים אם הם מבינים שהסבל או הבעיה שבפניו עומדים, הם בעצם תוצאה של שיקולים ... גלעד שליט שחרור גלעד שליט הסכם שלום חמאס מדינת ישראל חובה מוסרית השלכות פנימיות של החלטות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם ראש ממשלה מחליפים רק בקלפי? למה ראש ממשלה מחליפים בקלפי? חסינות לראש הממשלה ביבי נתניהו, דמוקרטיה, שלטון החוק, דיקטטורה בישראל, שוויון בפני החוק, הפרדת הרשויות, חוק ומשפט, הפיכה שלטונית, הפיכה דמוקרטית, נגד מערכת המשפט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הפרדת הרשויות, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הפרדת הרשויות, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, מומחה, מאמן שיווקי בתחום הפרדת הרשויות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3633 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 13:34:02 - wesi1