... יום , יומיות וניהוליות שונות, כדי להדגים מדוע הגישה של לקחת אחריות על תוצאה חשובה יותר מגישה שמתמקדת במאמץ בלבד. מדוע עדיף לשאול האם
הטלפון שקט ולא האם השתקת את
הטלפון? אליעד מסביר באמצעות דוגמה פשוטה של
טלפונים ניידים. כאשר מישהו נכנס למקום שדורש שקט, יש שתי דרכים לוודא
שהטלפון לא יצלצל. האחת לשאול האם
הטלפון שלך שקט?, והשנייה לשאול האם השתקת את
הטלפון שלך?. ההבדל, לפי אליעד, הוא משמעותי, כששואלים האם השתקת את
הטלפון? האדם נשאל על המאמץ או הפעולה שהוא עשה. אולי הוא ניסה להשתיק ולא הצליח, אולי הוא לחץ בטעות על הכפתור הלא נכון או שכח לבצע את הפעולה כראוי. פעולה זו לא מבטיחה בוודאות את התוצאה הרצויה, כי
הטלפון יכול עדיין לצלצל מסיבות שונות. כששואלים האם
הטלפון שלך שקט?, האדם נשאל על התוצאה הסופית בפועל. במקרה כזה, לא משנה איזה פעולה נעשתה או לא נעשתה , מה שמשנה הוא רק התוצאה, האם
הטלפון לא יצלצל בוודאות. הוא ממשיך ומסביר שגם אם האדם השתיק את
הטלפון, אולי הוא לא עשה זאת נכון או אולי יש
בטלפון הגדרה מיוחדת למצבי חירום, ואז
הטלפון בכל זאת יצלצל. לכן, השאלה האמיתית שצריכה להישאל היא תמיד על התוצאה ולא על הפעולה. מהי משמעותה של סיבתיות ואיך היא מתקשרת ... אליעד מרחיב את הדיון למושג הסיבתיות, סיבה ותוצאה. הוא מדגיש שכדי להבטיח תוצאה מסוימת, יש לוודא שהסיבה באמת מחייבת את התוצאה. למשל, העובדה
שהטלפון לא מצלצל (תוצאה) יכולה להיגרם ממספר סיבות אפשריות, אף אחד לא התקשר,
הטלפון מושתק,
הטלפון כבוי וכו. לכן לא מספיק לבדוק רק את הסיבה אלא צריך תמיד לבדוק את התוצאה הסופית. האם מאמץ בלי תוצאה הוא בעל ערך? אליעד מדבר על ... שמתחמקים מאחריות? למה חשוב לשאול על התוצאה ולא על המאמץ? כיצד סיבתיות משפיעה על אחריות ניהולית? האם יש ערך למאמץ ללא תוצאות? האם השתקת את
הטלפון? האם
הטלפון שקט? ניתוח סיטואציה, אחריות של מנהל, אחריות של עובד, יעוץ למנהלים, הדרכת מנהלים, לקחת אחריות ניהולית, הצבעה לביבי נתניהו, להשתיק
טלפונים