אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טוטאליות ✔שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:29:36שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
איך ליצור עניין בחיים?

העניין נוצר מתוך נפרדות - תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, אם אתה מתבונן בקיר חלק, תתחיל לשאול שאלות, ואז תוכל ליצור עניין. במילים אחרות, אם אתה לא שואל שאלות, אתה עלול להרגיש חסר עניין. אליעד כהן מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, כלומר, תחושת ההבדל או השוני שמניעה אותנו לחפש עניין, כמו הבחירה להימנע משעמום כדי להשיג ריגוש. יחד עם זאת, הוא טוען שגם תחושת אחדות עשויה להיות מעניינת אם מקבלים אותה כפי שהיא, ללא צורך בשינוי.

מה הקשר בין עניין לשעמום?

כשהעניין נוצר מתוך קונפליקטים, הוא מביא עמו לא פעם מתח נפשי. אליעד כהן טוען שאפשר להרגיש חי ומלא גם כאשר אין שום עניין, על ידי חוויית שלמות ותחושת אחדות. חוויית השעמום נובעת מהחיפוש אחרי עניין, אך למעשה היא עשויה להוביל לשלום פנימי. כאשר אין כל מאבק או תנודתיות, השעמום מאפשר לנפש לנוח ולחוות הרמוניה פנימית.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

החיפוש אחרי עניין יוצר התנודתיות בחיינו. אליעד כהן מסביר שהתנודתיות הזאת, שמאפיינת את כל מה שקשור לעניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ובמהלך אותו מאמץ אנחנו מתרחקים מההרגשה של אחדות ושלמות, מה שיוצר סבל פנימי. השאלה היא האם אפשר לשחרר את הצורך הזה, להפסיק לחפש עניין ולמצוא את השלווה בחוויית חוסר העניין?

מה המחיר של יצירת עניין?

המחיר של יצירת עניין הוא שזו חוויה של מאבק פנימי. עניין מתרחש בתנודתיות רגשית ושכלית, ולכן הוא צורך הרבה משאבים. ברגע שאתה חווה עניין, אתה למעשה מתחיל להזדהות עם צורות מסוימות, מה שמוביל להתמכרות רגשית ולמעמסה שכלית. אליעד כהן טוען שאם תוכל להפסיק להילחם בשעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להרגיש את השקט הפנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

האם אפשר להיות מרוצה כשמשעמם?

השיעמום לא בהכרח רע. למעשה, זהו מצב שבו יש לנו הזדמנות להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלום פנימי. אליעד כהן מציע שבמקום לחפש ריגושים ולהימנע משעמום, כדאי ללמוד כיצד לשחרר את כל המחויבויות הרגשיות שלנו וליהנות מהשקט שבחוסר עניין. כשאתה מסוגל להפסיק להילחם בצורך בשינוי או בתשומת לב, תוכל למצוא את הרוגע בתוך חוויית השעמום.

איך לשחרר את עצמך מהצורך בתנודתיות?

אם אדם לא מזדהה עם צורות שמחויבות לו, הוא יכול למצוא שלווה עם כל מצב בו הוא נמצא. אליעד כהן מסביר שכשאתה משחרר את המחויבות שלך לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, אתה יכול לחוות שלם ושקט פנימי, אפילו בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלה הוא הפחתת המחויבות. ככל שאתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, כך תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

האם יצירת עניין תלויה רק במאבק פנימי?

ההנחה היא שעניין נוצר מתוך התנגדות או קונפליקט. אבל אליעד כהן טוען שגם חוויית האחדות יכולה להיות מעניינת. ככל שאתה פחות מזדהה עם המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להפסיק לחפש עניין ולהתמקד בשלווה. כל מחויבות שמופיעה במחשבה שלך יוצרת קונפליקט - אם אתה משחרר את המחויבות, אתה משחרר את הקונפליקט, וממילא פועל מתוך הרמוניה פנימית.

לסיכום, כיצד להתמודד עם השעמום?

כדי להיות מרוצה כשמשעמם לך, עליך להשתחרר מהחיפוש אחרי ריגושים ולהפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין. התהליך שבו אתה משחרר את כל המחויבויות שלך יכול להוביל אותך לשלווה פנימית. חוויות השעמום יכולות להיות מלאות בהנאה ושלום פנימי, כל עוד אתה לא מחויב לעניין, לשינוי או להימנעות משעמום.
איך יוצרים עניין?

בכדי להבין איך ניתן ליצור עניין, חשוב להכיר את המהות של העניין. עניין נוצר מתוך נפרדות - מתוך תחושת חוסר אחידות או שוני. לדוגמה, כשאתה מתבונן בקיר חלק, אתה שואל שאלות, ואז מתחיל ליצור עניין. אם אתה לא שואל שאלות, אתה עשוי להרגיש חסר עניין. אליעד מציין כי העניין נוצר כתוצאה מקונפליקטים, שמניעים אותנו להתעניין בדברים - כמו הבחירה להימנע משעמום ולהשיג ריגוש. אך הוא טוען שגם הרגשת אחדות עשויה להיות מעניינת אם אתה מקבל אותה כפי שהיא.

כמו כן, אליעד מציע שהתשוקה לעניין נובעת מהמוטיבציה לחוות רגש של שלמות, חיוניות ותחושת שלם. הוא טוען כי אין צורך בהכרח לייצר עניין כדי להרגיש חי, אלא ניתן להשיג תחושות של שלמות גם כאשר אין שום עניין. זהו שינוי תפיסה שיכול להביא לנחת נפשית, על ידי שחרור ממאבקי הנפרדות וההעדפות.

מה הקשר בין חוויית העניין לשעמום?

חוויית העניין קשורה גם לשיעמום. שיעמום הוא למעשה חוויית חיסרון, אך באותו זמן הוא עשוי להוביל לשלום פנימי. אליעד מסביר כי העניין מהווה את האתגר הנפשי, אך למעשה הוא סוחף אותנו למאמץ קוגניטיבי רגשתי. אם נוריד את דרישות המחויבות, נוכל לשוב לנפוש בשלום פנימי, שמתגלה דווקא בחוויית חוסר העניין.

כיצד השפעת התנודתיות פוגעת בנו?

כאשר אנחנו מרגישים צורך לשנות, אנחנו בעצם יוצרים קונפליקט פנימי. התנודתיות הזאת, שמאפיינת את העניין, צורכת הרבה אנרגיה רגשית ושכלית. כל דבר שמרתק אותנו ומעניין אותנו דורש הרבה מאמץ, ותוך כדי זה גורם לנו להזדהות עם צורות או תהליכים מסוימים. השאלה היא אם תוכל להשתחרר מהחיפוש אחרי עניין ולמצוא את השלווה גם בחוסר עניין.

מהו המחיר של יצירת עניין?

כשאתה חווה עניין, אתה למעשה נמצא במאבק פנימי - תנודתיות רגשית ושכלית שמביאה עמה סבל. אליעד מציין כי אם תוכל להפסיק להילחם בשיעמום ולשחרר את המחויבויות וההעדפות שלך, תוכל להתענג על שקט פנימי, שמגיע ממקום של חוסר עניין.

מהי הדרך להתחבר עם העולם בלי לייצר עניין?

האם ניתן להרגיש שלם עם העולם מבלי להתחיל ליצור עניין? התשובה היא שכן. כאשר אדם לא מזדהה עם דברים שמחויבים לו, הוא יכול לחוות חוויות של הרמוניה ושקט פנימי, גם בהסתכלות על קיר חסר עניין. המפתח להצלחה בחוויות כאלו טמון בהפחתת המחויבות. אם אתה לא מתעקש לשנות את העולם או לחוות את הדברים בצורה מסוימת, תוכל להיות שלם עם כל מצב בו אתה נמצא.

כיצד הרגשות הפנימיים משפיעים על יצירת עניין?

אם יש לך מחויבות פנימית לרגש מסוים, כל מה שקשור אליו יהפוך מעניין. אליעד מציין כי לעיתים תחושת השעמום נובעת מהרצון הפנימי שלך להרגיש שייך או שונה מהמציאות. חוויות של שעמום לא נגרמות בהכרח מתוך העדר עניין, אלא מתוך הימנעות ממאבק פנימי ומשאלות לא פתורות.

לסיכום:

כיצד תוכל להיות מרוצה כשמשעמם לך? על ידי היכולת להשתחרר מהתחושות שמובילות אותך לחפש ריגושים, להפסיק להימנע מהמיצוי של חוויות חסרות עניין, ולבחור בשלווה הפנימית.
שאלה: איך יוצרים עניין?

אליעד: מה זה עניין?

למה אתה רוצה ליצור עניין? בשביל התחושה. זה אומר שיכול להיות שאולי לא תרצה שיהיה מעניין, כי מעניין יכול לעשות לך רע.

איך זה שמעניין זה רע? עניין נוצר מנבדלות, אז זה אומר שנפרדות זה מעניין ואחדות לא מעניין. אבל אני טוען שגם אחדות זה מעניין, יש כאן משהו אחר.

אנחנו למעשה מנסים לבדוק את המנגנון של המוח, איך הוא יוצר עניין. ואני טוען שגם החוויה שהכל אחד יכולה להיות מעניינת בפני עצמה, כי מאחורי העניין יש משהו יותר עמוק.

למה אתה רוצה שיהיה לך מעניין?

שאלה: כדי להרגיש - חי, שלם, מלא עניין.

אליעד: האם כדי להרגיש חי מלא ושלם אתה צריך שיהיה לך מעניין?

אני רוצה להביא אותך למצב שלא תצטרך ליצור עניין אלא שלא תרצה להיות בעניין, שתרצה את זה שלא מעניין.

למשל אתה מתבונן בקיר חלק, איך יוצרים עניין? שואלים שאלות לגבי הקיר. ואם אתה לא שואל שאלות ולא יוצר עניין, איך אתה יכול להפיק הנאה מסתם להסתכל על קיר? אני רוצה להביא אותך למצב שלא תרצה עניין, שמבחינתך חוסר עניין עדיף.

ואני גם דופק אותך בהסבר הזה, כי אם יהיה לך טוב בלא מעניין, אז יהיה לך פחות טוב במעניין. אבל מצד שני המעניין יהיה יותר מלא מעניין כי אתה גם תסבול ממנו ולא רק תהנה ממנו.

אני טוען שמאחורי העניין יש משהו אחר, אתה מחפש עניין מסיבה אחרת.

אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל העניין, אז אם אין עניין אתה סובל.

אבל אם נגיד שאתה מחפש עניין בשביל משהו אחר, אז אולי אפשר להשיג את המשהו האחר גם בלי עניין.

עניין זה צורה להשגת מהות, אז מה המהות של העניין? להתחבר ריגשית.

אני רוצה לחבר אותך ריגשית על ידי יצירת עניין, או שאתה יכול להתחבר ריגשית בגלל שזה לא מעניין.

להתחבר ריגשית הכוונה לחוות שלוות נפש, הרמוניה, שלמות. איך דרך האחדות תתחבר ריגשית.

יש שתי חוויות, ולי חשוב לספר לך על חוויית השיעמום כי היא השורש של החוויה של העניין. שזה אומר שהעניין מעניין רק בגלל שהוא מוביל אותך בסוף לשיעמום.

בכל דבר יש את ההשתקפות של השלם, בשלם יש את הדבר והיפוכו.

אני טוען שיש מעניין ויש לא מעניין, מעניין פירושו תנודתיות. ולא מעניין פירושו חוסר תנודתיות, אין עניין, אין דינמיקה, אין שינוי, זה אותו דבר.

אני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תהנה מזה שאתה משועמם למוות, שתוכל להשיג את התכלית של העניין בחוסר עניין.

יש בעיקרון שני דברים - היש והאין. השורש של היש הוא אין. העניין הוא שיש חוויה רעה שנובעת מעניין, מעניין זה גם רע, למה? כי מעניין פירושו חוויית קונפליקט, בלי קונפליקט אין עניין.

עניין פירושו תנודתיות ריגשית ותנודתיות שיכלית. וזה אומר שהעניין צורך הרבה משאבים. ועניין נוצר מחוויות חיסרון, וגם ככול שיש יותר ישויות שמתנגשות בסיפור.

כשאתה חושב על שולחן, אתה למעשה חושב על חוויית חיסרון, ההגדרה במוח זה לא כיסא, זה שולחן. כשאתה חושב על ריהוט של בית, זה יותר מעניין מאשר לחשוב רק על שולחן כי יש לך יותר אפשרויות חשיבה.

ככול שהמוח שלך חושב על יותר צורות, אתה למעשה מתרחק מהאחדות ובורח לנפרדות, בעצם אתה חווה יותר קונפליקטים וניגודים.

אם אין מאמץ, אין עניין. כך שאם אתה לא רוצה להתאמץ אתה לא יכול למצוא עניין. עבודה מעניינת היא עבודה שאתה מתאמץ בה.

אז מה החיסרון של העניין? שהוא מתיש אותך ברמה הנפשית והשיכלית. איך הוא מתיש אותך? הוא גורם לך בעצם להזדהות עם צורות, הוא גורם לך לתלות ריגשית, הוא גורם לך למעמסה שיכלית, זה גם תלוי באיזה עוצמה, כי אתה יכול להיות כל כך ספוג ששכחת מהכל.

אני רוצה ללמד אותך איך לקחת את המחויב ולהפוך אותו לפחות מעניין. ואם המחויב יהיה פחות מעניין אז תוכל ליהנות מהחוסר עניין.

כשאתה בחוויה של עניין אתה לא יכול להיות בהרמוניה עם המציאות, זה אחד על חשבון השני.

בעיקרון, ככול שאתה יותר מזדהה עם הצורה, ככה זה יותר מעניין. אבל זה בא על חשבון ההרמוניה. אתה למשל לא יכול לראות איך תוקעים גול לקבוצה שלך ולראות זאת כמושלם.

בעניין יש העדפות כמו טוב ורע, צריך או לא צריך, כדאי או לא כדאי.

ואני רוצה להביא אותך לחוויה שאתה תנקה את הקיר הזה מהבוקר ועד הערב ותתענג על כל רגע. וזה על ידי חוסר עניין, כי בחוסר עניין יש הרמוניה.

אם בראש שלך יש לך מחשבות של דברים מחויבים, הם מונעים ממך ליהנות מההרמוניה שיש בחוסר עניין. אבל אם תדע לשחרר את כל המחויבים שלך, אז תוכל להתענג על חוסר עניין.

מי מחליט אם תרצה עניין או חוסר עניין? אם אתה בראש שלך אומר, שמחויב משהו מסויים, ואם אתה לא מוכן לשחרר אותו, אז אתה לא יכול להיות בהרמוניה. ואם אתה לא בהרמוניה, אז יש לך עניין, ואם יש לך עניין, אתה צריך להתאמץ.

כשאתה אומר, אני לא מוכן להתאמץ, זה בעצם אומר שאתה לא חושב שיש דברים מחויבים. להגיד אני רוצה להתאמץ, פירושו הדבר מחויב עבורי. להגיד אני לא רוצה להתאמץ, פירושו הדבר לא מחויב עבורי. ככול שיש יותר צורות שמחויבות בעיניך אז ממילא יש לך יותר עניין. וככול שיש בעיניך פחות דברים שמחויבים אז אתה בפחות עניין.

מצד שני אמנם ככול שיש דברים מחויבים אז יותר מעניין, אבל זאת יותר חוויית צמצום. וההפך של הדבר, שאם אתה מנמיך את המחויבים, אז אתה מגיע למחויב הראשון שהוא אני קיים, ואז גם הוא נעלם, ואז אתה במאה אחוז הרמוניה.

או שאתה משאיר את המחויב הראשון של אני קיים, וחוץ מזה אתה לא מחויב לשום דבר, וגם כאן אתה חווה הרמוניה טובה.

זאת אומרת שאתה יכול ליהנות להסתכל על קיר, לא מתוך יצירת עניין, אלא בגלל שזה לא מעניין. כי הלא מעניין בעצם הורג לך את המוח, הורג לך את התנודתיות, ואם אתה מפסיק את התנודתיות אתה בצומת דרכים, האחד להילחם בזה ולהגיד שאני רוצה עניין, ואז אתה יוצר נפרדות. והשניה שאתה אומר, אני לא רוצה עניין, ואז אה נותן לזה להרוג אותך, אבל אם אתה לא מתעניין ולא מוכן שזה יהרוג אותך, אז אתה סובל מהחוסר עניין.

לאדם יש הרבה מחויבים כמו, אני רוצה לבטא את הפוטנציאל שלי, מחויב שידעו מי אני, מחויב שאני אממש את עצמי, מחויב שאני אבטא את עצמי, מחויב שאני לא יעלם, מחויב שאני אחיה, ואם אתה יושב מול הקיר, זה יוצר אצלך קונפליקטים נגד המחויבים שלך.

אם אתה רוצה להיות יותר יש, אז ככול שיש לך יותר עניין, כך אתה חווה יותר את הישות שלך. ואם אתה רוצה להיות אין, עדיף לך ללכת לחוסר עניין.

כשאתה בחוסר עניין אתה סובל, כי זה הופך אותך לכלום, לחוסר דינמיקה, אז לא יודעים שאתה פה.

אתמול מישהו אמר, אני רואה הכל אטומים ואני מפחד להיעלם, ואתה אמרת לו, מדוע את מפחד להיעלם? אבל זה אותו סיפור אצלך, כי אדם שלא מפחד להיעלם הוא לא יכול להשתעמם ממשהו. שיעמום פירושו, אני מרגיש שאני נעלם.

אם משעמם לך, אתה רוצה לעשות משהו, מה זה אומר? שאתה רוצה לשנות, למה האדם 24 שעות כל הזמן רוצה לשנות? כי השינוי מראה שהוא פה.

אם אתה קם בבוקר ואין לך רצון, אז אתה חלק מהריהוט. הרצון יוצר לך את החוויה שאתה לא חלק מהמציאות, אלא אתה נפרד מהמציאות.

השינוי נותן לך תחושה של חיים, אך שינוי פירושו מאמץ.

אתה עכשיו מבדיל בן דומם לאדם, מה ההבדל תכלס? רק בשינויים.

כשאתה הולך ברחוב, אתה מבדיל בינך לבין עץ למשל, אתה נע, אבל אם אתה בחוויה שאין לך כל רצון, אז אתה כבר לא בן אדם, אתה כמו גרגיר אבק שעף. עכשיו, אם אתה לא מוכן להיות גרגיר אבק שעף, אז אתה רוצה לשנות ולהיות יחודי.

ככול שהאדם משנה יותר, כך הוא מרגיש יותר חי. אם אתה לא רוצה להיעלם, תתחיל לקחת דברים ולהתחיל לשנות אותם.

אם האדם לא מוכן לשחרר עד הסוף, הוא לא יכול ליהנות מחוויות משעממות. אך אם אתה משחרר עד הסוף, אז אתה יכול ליהנות מחוויה של שיעמום פי מיליון, למה? כי העניין דורש ממך לחוות שאתה קיים. אין אפשרות להתעניין במשהו בלי לדעת שאתה קיים.

אם אתה לא מצליח ליצור עניין, אז שתדע שבמקום לסבול מזה שאין לך עניין, תגיד לעצמך, אני נעלם עכשיו, זאת אומרת שתמשוך את עצמך להפך של העניין, או שתשחרר את הרצון להיות קיים, אתה לוקח מחויב והופך אותו לאפשרי. תגיד לעצמך, אני לאיודע כלום, לא מחויב שאני אחיה, לא מחויב שאני אשנה את המציאות, לא מחויב כלום.

שאלה: איך אני הופך עצמי לכלום, האם אני הצופה?

אליעד: לא, הצופה זה בעייתי מידי, הצופה שמסתכל למשל על קיר, יכול לחטוף עצבים שחבל על הזמן.

נעלם, פירושו נכונות להסתכל על הדברים מנקודת מבט הפוכה. למשל יש לך דיעה שאתה לא דומם, או יש לי בחירה חופשית או אני רוצה להצליח, כל מה שמבטא את ישותך כמלך, אלא הם המחויבים שלך שאיתם אתה פועל במשך היום, והמחויבים האלה, אם הם נתקעים במסך לבן, הם ממש סובלים. כי איך אני יכול לבטא את עצמי, אם אין לי אינטרקציה? הקונפליקט של השיעמום נוצר בגלל שאתה רוצה להיות משהו ולא סתם.

המחויבים האלו, הם אלו שנותנים לך את הכוח לפעול. האדם מפחד למות וזה מתלבש לו בזה שהוא לא עושה כלום, כי לא לעשות כלום זה כמו מוות.

אם אתה מוכן לוותר על המחויבים האלו ולהגיד, אין לי בחירה חופשית, אני כלום, אין לי ישות עצמאית - אתה פשוט מזדהה עם זה. אתהאומר, אני אפס, אני כלום, אני דומם, אני ללא בחירה...

אם אתה לא מוכן לשחרר את המחויבים האלו, אתה סובל.

בסוף התהליך יהיו לך שתי חוויות, האחת האפשרות ליהנות מחוסר עניין, והאפשרות ליהנות מעניין. וזה תעודת ביטוח שאף פעם לא ימאס לך מהחיים.

למשל כשאתה עובד בעבודה משעממת, אתה מפסיק להתעניין בעבודה, אתה מפסיק להתעניין במה שאתה מרגיש, אתה לא מתעניין במה שאתה חושב, אתה לא מתעניין במה שאתה יודע, אתה מתחיל פחות להתעניין.

אתה לוקח את הסבל, הסבל מדכא אותך, אם אתה מוכן להיות מדוכא אז אתה מתחיל ליהנות מהסבל.

האדם קם בבוקר ואומר שהוא לא רוצה להיות מדוכא, והסבל מדכא אותו והוא לא מוכן לסבול. החוסר עניין מדכא אותי, אז אני לא מוכן להיות בחוסר עניין.

אבל אם אתה משנה את הגישה שלך ואומר, אני מוכן להיות מדוכא, אני רוצה להיות מדוכא, אני לא רוצה להיות קיים בכלל, אז כאשר בא אליך הסבל, אתה למעשה נותן לסבל להרוג אותך. שאם באה אליך תחושה שאומרת לך מה פתאום שתהיה עבד, אתה לא מתנגד לה, אתה משחרר ואומר, נכון אני עבד.

אתה למעשה נותן לרע להרוג אותך, אבל הוא לא הורג אותך, אלא הוא הורג את הרצונות והשאיפות שלך, ואם אתה הורג את השאיפות שלך, אתה מגיע להרמוניה.

מצד שני, אם תצליח לעשות את זה ותהנה מזה, אתה יכול להכנס לדיכאון מזה שיש דברים מעניינים, אתה תרצה את הרוגע וההרמוניה.

כול מחויב שקופץ לך, תן לו היפוך. כמו למשל אתה חייב להתחתן - ההיפוך, אני לא חייב להתחתן. למשל עולה לך מחשבה שאתה חייב לבטא את עצמך, תשאל, האם אני חייב לבטא את עצמי? לא, אז אני לא מבטא.

שאלה: אתה למשל משתחרר מכל מיני כבלים שמנהלים אותך.

אליעד: אם השיעמום הורס לך את המימוש העצמי, אז איך יוצרים עניין? על ידי מימוש עצמי. אז יש שתי אפשרויות, האחת להגיד אני לא רוצה לממש את עצמי, והשנייה לבטא את עצמך, להמציא משהו, תוציא מעצמך משהו שיחדש לך.

שאלה: יש כאן שני דרכים, או שתעלים את עצמך או שתממש את עצמך, אתה משחק איך שבא לך.

אליעד: כל עניין בקצה שלו הופך להיות חוסר עניין, כל תהליך מעניין נגמר בקצה שלו, כל תהליך שיכלי אם תעמיק בו יותר ויותר יהיה גם יותר מעניין עד שבסוף הוא מאבד עניין. למה לא מעניין? כי בסוף אתה מגיע לאחד, ואם הכל אחד אז זה לא מעניין.

העניין נמצא בריחוק מהאחד, ולכן אני למשל כדי להתעניין בדברים אני משתדל לא להתעמק בהם יותר מדי, כי אם אני אתעמק בהם, אני ציק צ'ק מגיע לסוף וזה לא מעניין אותי יותר. אך מה שמעניין אותי זה, שבסוף יש חוסר עניין.

מה שמעניין זה שמגיעים בסוף לאחד, אך כדי שזה יעניין אותי אני לא מגיע לזה מיד.

מה מעניין בחיים האלה? אני אספר לך, יש חוויה שהיא מאוד מאוד טובה, שהיא חוויה של להיות אלוהים, להיות שלם, מה שמעניין פה בחיים זאת החוויה הזאת, איך החוויה קשורה? אני אומר לך שכול התהליכים מובילים אליה.

כול תהליך שתקח ותתבונן בו, ותשאל עליו שאלות, כמו, למה זה כך? ותחקור, ותחקור ותחקור, בסוף תגיע לחוויה שאתה אלוהים. החוויה האלוהים משתקפת אליך מתוך תתי תהליכים.

עכשיו, אם תלך אליה מהר מדי, אז תקבל אותה כמושלמת, אבל אם אתה רוצה לחוות אותה הרבה פעמים, אז תיסע יותר לאט.

אם למשל יש לך בחיים משהו שאתה לא רוצה אותו, ואם תשאל למה אני לא רוצה אותו, זה יהפך ליותר מעניין, אבל אם תחקור פנימה, ותשאל למה, זה יגיע לאחד ואז זה לא יהיה יותר מעניין.

למשל אתה הולך לעבודה ושואל למה? כדי שיהיה לך כסף, כדי שיהיה לך בחורה, כדי שתקנה כל מיני דברים, ואז זה מעניין. אך אם אתה הולך למוחלט, בסוף אתה כבר לא תרצה את הכסף. השאלה היא אם אתה נכנס לרוחב בשאלה או לעומק בשאלה.

וזה לא בהכרח רע להכנס לעומק, כי זה עוזר לך לסגור מעגל.

אם תאחז רק באיך ליצור עניין, בסוף זה לא יחזיק לך, אתה צריך להשלים אותו גם אם האין עניין.

שאלה: יש לי עכשיו מגרש משחקים גדול יותר.

אליעד: לפי זה אתה יכול להבין הרבה דברים.

למשל בחורה אומרת שאתה לא מעניין, או שמבקשת שתעניין אותה, למה לא מעניין? כי אין קונפליקט.

למשל בחורה לא רוצה אותך? למה לא רוצה אם יש סיבה אתה יכול להשתנות, אך אם אתה לא מאתגר אותה, תיצור קונפליקט, כמו אני לא רוצה אותך. ואז היא מתחילה להתעניין, למה? כי היא רוצה להרגיש שהיא שווה משהו.

אם אתה מבין איך המנגנון עובד, אתה יכול ליצור יותר עניין או פחות עניין, יותר הזדהות או פחות הזדהות.

לסמים יש שתי השפעות, אחת שאתה לוקח את המחויב והופך אותו לאפשרי, אתה חווה חוויות שאתה חושב שהם מחויבות והסם גורם לך להרגיש שזה לא מחויב, אלא זה בסדר איך שזה, הסם מרגיע אותך, כי הוא משחרר לך את הדברים שאתה בטוח בהם.

ויש סמים שיוצרים לך תנודתיות שאפילו הקיר מתחיל לזוז, ואם הוא מתחיל לזוז אז זה מתחיל להיות מעניין. אבל גם זה ממצא את עצמו בסוף.

ולמה הנפילה מהסמים? בגלל ההיפוך, אבל אם אתה מקבל את ההיפוך, מקבל את הנפילה, אז כבר אין בעיה.

שאלה: הבעיה היא שאתה מתנגד לחוויה.

אליעד: ולמה אתה מתנגד לחוויה? כי יש חוויה שמושכת אותך לכלום, ויש חוויה שמושכת אותך להיות משהו.

כשאתה מבין את החוקים האלו, אז אתה יכול להחליט איך לבחור, יש לך את כל הטווח.

המשימה שלך עכשיו היא להתבונן בזה, ואז ההבנה משנה לך את החוויה, ותוכל לראות איך כל דבר מתקשר למה שדברנו כאן.

למשל כשאתה חושב, למה זה יפה וזה לא יפה? אתה רואה שדבר מסויים מרגיע ודבר אחר מרגיז, ולפי זה אתה מחליט אם זה יפה בעיניך או לא יפה.
להשתחרר לממש את עצמי ריחוק ישויות קונפליקט פנימי תהליכים הרגשת צמצום איך לשאול שאלות איך לממש חקירות כסף איך ליצור עניין איך למצוא עניין הנאה חיים משעממים טוטאלי טוטאליות יצירת עניין להשתעמם בעבודה ליהנות ליצור ליצור עניין למה משעמם לי למצוא עניין מה לעשות כשמשעמם מחפש ריגוש מחפש ריגושים משעמם משעמם לי משעמם לי בחיים מתי משעמם עבודה עבודה לא מעניינת עבודה מעניינת עבודה משעממת קיום ריגוש ריגושים שעמום שעמום בחיים שעמום בעבודה שעמום טוטאלי שעמום קיומי
מצויינות, השגת מטרות, טוטאליות, שאיפה לשלמות, אנשים מצליחנים, ווינר או לוזר, מוטיבציה למצויינות, מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה להשגת מטרות, איך חושבים אנשים מצליחנים? איך להצליח בחיים? חשיבה טוטאלית, חשיבה קיצונית
מצויינות, השגת מטרות, טוטאליות, שאיפה לשלמות, אנשים מצליחנים, ווינר או לוזר, מוטיבציה למצויינות, מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה להשגת מטרות, איך חושבים אנשים מצליחנים? איך להצליח בחיים? חשיבה טוטאלית, חשיבה קיצונית
מצויינות, השגת מטרות, טוטאליות, שאיפה לשלמות, אנשים מצליחנים, ווינר או לוזר, מוטיבציה למצויינות, מוטיבציה להצלחה, מוטיבציה להתמדה, מוטיבציה להשגת מטרות, איך חושבים אנשים מצליחנים? איך להצליח בחיים? חשיבה טוטאלית, חשיבה קיצונית מהי חשיבה טוטאלית שמאפיינת אנשים מצליחים? חשיבה טוטאלית היא דפוס מחשבה המאפיין אנשים מצליחים ו - ווינרים, אנשים השואפים למצוינות ושלמות בכל תחומי החיים. אנשים המאופיינים בחשיבה זו מציבים לעצמם מטרות ברורות ומתמקדים בהשגתן באופן מוחלט, מבלי להפסיק באמצע הדרך. הם פועלים בצורה קיצונית, טוטאלית, ודוחפים את עצמם עד הסוף או עד לנקודה בה באמת לא ניתן יותר להמשיך. לדוגמה, אדם העומד בפני משימה ... יתחיל לארוז, יעשה הפסקה, יחזור לזה שוב כשמתחשק לו, ובכך התהליך יימשך לאורך זמן רב. לעומתו, אדם עם חשיבה טוטאלית יתחיל את התהליך ויבצע אותו באופן רצוף עד להשלמתו המלאה או עד לנקודה בה הוא באמת לא יכול להמשיך ... בביצוע חלקי של המשימה או בוויתור לפני שהמטרה הושגה באופן מלא. הם נחושים בצורה בלתי רגילה, ומתאפיינים בחשיבה קיצונית וטוטאלית שמבטיחה שהם ינצלו כל פיסת פוטנציאל הטמונה בהם בדרך להצלחה. לעומתם, אנשים שמתקשים להצליח פועלים בצורה מתונה יותר, פחות ... מהר או פשוט לא להשקיע את מלוא המשאבים הפנימיים והחיצוניים שלהם בדרך להצלחה. דוגמה מעשית להמחשת ההבדל בין חשיבה טוטאלית לחשיבה רגילה אליעד כהן נתן בהרצאה דוגמה מעשית וברורה: כאשר אדם צריך להעביר דירה, ההבדל בין גישת המצליחן לגישת ... לארוז, יפסיק מדי פעם, ייתן לעצמו מנוחה ארוכה בין שלב לשלב, והתהליך יימשך זמן רב. לעומתו, אדם עם חשיבה טוטאלית ומצליחנית יתחיל לארוז את הבית וימשיך ללא הפסקה, לא משנה כמה קשה או מתיש זה יהיה. הוא יסיים את ... לו שום אפשרות להמשיך. הדוגמה ממחישה בצורה פשוטה את ההבדל בין התמדה מלאה לטיפול חלקי במשימה. הקשר בין הצלחה וטוטאליות בחשיבה ובפעולה הקשר בין חשיבה טוטאלית לבין הצלחה הוא ברור וישיר. מי שמוכן להשקיע את כל מאמציו באופן מוחלט, ללא פשרות וללא קיצורי דרך, יגיע לתוצאות גבוהות יותר בכל תחום. ההצלחה דורשת מחויבות טוטאלית, השקעת זמן ואנרגיה, נחישות והתמודדות יעילה עם מכשולים בדרך. כאשר יש מטרה, צריך להיות מוכנים לעשות כל פעולה אפשרית ... להיות מצליחן, היא לבחון את עצמו ולראות כיצד הוא מתנהג בפועל במצבים של אתגרים ומשימות. האם הוא פועל בצורה טוטאלית עד להשגת המטרה, או שהוא נכנע לקשיים ולחולשות בדרך ומוותר מוקדם מדי? כיצד ניתן לאמץ את החשיבה של המצליחנים? ... התמדה רציפה ומאמץ קיצוני. כדי לאמץ את החשיבה הזאת, אדם צריך: להציב לעצמו מטרות ברורות. להתחייב לתהליך באופן מלא וטוטאלי. לפעול בצורה רצופה ללא הפסקות לא נחוצות. להפסיק רק כאשר המשימה הסתיימה לחלוטין או כשהמציאות לא מאפשרת להמשיך יותר. ... לבדוק את עצמו בצורה פשוטה. כאשר אתם עומדים מול משימה מסוימת, שאלו את עצמכם: האם אתם מתקדמים באופן עקבי, טוטאלי וללא הפסקה, עד שאתם מסיימים את המשימה או באמת לא יכולים יותר להמשיך? או שאתם מפסיקים באמצע, נחים יותר ... מוותרים מוקדם מדי? המודעות העצמית לגבי אופן הפעולה היא הצעד הראשון לשינוי ולשיפור. ככל שאדם ילמד לפתח חשיבה ופעולה טוטאלית, כך הסיכוי שלו להצלחה יגדל באופן משמעותי. איך חושבים אנשים מצליחנים? מהי חשיבה טוטאלית? כיצד לשפר מוטיבציה להצלחה? איך מתמידים בהשגת מטרות? מה מבדיל בין ווינר ללוזר? התמדה והצלחה - ההבדל בין מצליחנים ... על זה ותבדקו איך אתם יכולים לאמץ את הגישה של המצליחנים כדי להגיע רחוק יותר. למידע נוסף מצליחנות חשיבה טוטאלית מצוינות שלמות
קנאה בזוגיות, לגרום לאשה לא לקנא, לגרום לגבר לא לקנא, התאמה על פי המזל, התאמה אסטרולוגית, אישה קנאית, גבר קנאי, אהבה בזוגיות, להצליח בזוגיות, הצלחה בזוגיות, בעיות בזוגיות, גישור זוגי
קנאה בזוגיות, לגרום לאשה לא לקנא, לגרום לגבר לא לקנא, התאמה על פי המזל, התאמה אסטרולוגית, אישה קנאית, גבר קנאי, אהבה בזוגיות, להצליח בזוגיות, הצלחה בזוגיות, בעיות בזוגיות, גישור זוגי
... רצון מלאה בזוגיות. תמיד יהיה משהו שיחסר, ולכן האדם צריך להבין שזוגיות היא פשרה הדורשת ויתורים מסוימים. מי שמחפש טוטאליות מוחלטת צפוי להישאר לבד, כי אי אפשר להשיג זאת בזוגיות. איך לשכנע אדם קנאי להיות פחות קנאי? אליעד ממליץ ... רוצה זוגיות? כן. אז את חייבת להבין שאת חייבת גם להתפשר. את לא יכולה ללכת עד הסוף, את רוצה טוטאליות ואין טוטאליות. את רוצה טוטאליות? זה להישאר לבד. אם היא תבין את זה אז היא תגיד לעצמה בגלל שאני יותר רוצה זוגיות, לכן אני ...
אמונה, שימוש באמונה או שימוש בשכל, אמונה מעל השכל, ידיעה, אמונה נגד השכל, להאמין באהבה או שנאה, טיפשות טובה
אמונה, שימוש באמונה או שימוש בשכל, אמונה מעל השכל, ידיעה, אמונה נגד השכל, להאמין באהבה או שנאה, טיפשות טובה
... באופן מוחלט, הוא בעצם יגיע למקום שבו כבר אין הבדל בין אהבה לשנאה. לפי אליעד, רק במצב כזה של טוטאליות מוחלטת האדם יכול להשתחרר מההגדרות של טוב ורע. מה ההבדל בין אמונה לידיעה? אליעד מסביר שידיעה מוחלטת היא דבר ...
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
אליעד כהן, איך לבחור מורה רוחני, הביטחון העצמי של אליעד כהן, הסיפור של אליעד, למה להיות אלוהים, רבי נחמן מברסלב, בודהיזם, מהי שלמות מוחלטת, מצא את ההבדלים
... יותר חיסרון או הגבלה, וזה בעיניו השלמות המוחלטת. לדבריו, רבי נחמן היה היחיד שהביא אותו לנקודה זו, משום שדרש טוטאליות מוחלטת בחיפוש האמת. הוא ממליץ למי שמחפש מורה רוחני לבדוק מי הכי קרוב לתפיסה הזו של אמת מוחלטת ללא ...
מורה רוחני, כוחו של הרגע הזה, מדריך רוחני, מורה דרך לחיים, אליעד כהן, רבי נחמן מברסלב, מורים רוחניים משוגעים, מצא את ההבדלים, הארה רוחנית, לחיות את הרגע הזה, שרלטנים
... הזה ומסביר שהמחבר (אקהרט טולה) אינו מביא הסבר ברור כיצד אדם באמת יכול לחשוב רק על הרגע הזה, באופן טוטאלי ומוחלט. מה הכוונה האמיתית בלחיות את הרגע הזה לפי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, הרעיון לחיות את הרגע הזה ... רבי נחמן מברסלב? אליעד כהן עושה הבחנה בין סוגים שונים של כתיבה רוחנית: מצד אחד, ישנם ספרים שמדברים בצורה טוטאלית על רעיון מסוים, ומצד שני, יש ספרים שמתפשרים או מציגים גישות פחות מוחלטות. הוא נותן כדוגמה את רבי נחמן מברסלב, שטען לגישה טוטאלית, ואומר שההבדל הגדול בין הגישה שלו ושל רבי נחמן לעומת אחרים הוא ששניהם מתארים מציאות טוטאלית. אצל רבי נחמן זו האמונה המוחלטת, ואצל אליעד זו החשיבה הטוטאלית על כל היפוך והיפוכו. כל שאר המורים, הוא טוען, נשארים באמצע, לא בטוטאליות ולא ברורה עד הסוף, ולכן הם מוגדרים על ידו כלוזרים. מה הקשר בין שיגעון לבין הארה רוחנית לפי אליעד ... למצב התודעה המובטח. מהם ההבדלים בין אליעד כהן לבין מורים רוחניים אחרים? אליעד כהן מדגיש שבספריו ובתורתו ישנה גישה טוטאלית, שמציגה בבירור את כל האפשרויות וההיפוכים של כל רעיון. הוא טוען שאצלו נמצא הפירוט המלא של הרעיונות, ולא רק ... אמיתי? מה ההבדל בין הארה לשיגעון? האם אליעד כהן ממליץ על כוחו של הרגע הזה? למה רבי נחמן היה טוטאלי?
פחד מג'וקים, פוביה, חרדה, להתמודד עם חרדות, להשתחרר מכל הפחדים, לבטל את הרצון, להבין את הרצון
פחד מג'וקים, פוביה, חרדה, להתמודד עם חרדות, להשתחרר מכל הפחדים, לבטל את הרצון, להבין את הרצון
... במצב זה של אין שכל, האדם אינו מזהה את העולם דרך הגדרות ברורות ונוקשות ולכן אינו יכול לחוות פחד טוטאלי. לדוגמה, אם אדם בטוח לגמרי שיש לידו אריה, הוא יפחד מאוד, אך אם הוא מפקפק ומבין שהפחד מהאריה תלוי ... אלא נתונות לפרשנות שכלית בלבד. לדוגמה, אדם יכול להרגיש אי נוחות מהימצאות גוק בביתו, אך הוא לא ירגיש פחד טוטאלי, כי הוא מבין שהתחושה הזו תלויה בתפיסתו ולא במציאות אובייקטיבית. לכן, גם אם האדם ממשיך לחיות עם רצונות, שאיפות ותכניות לעתיד, הוא יכול לעשות זאת ללא עוקץ הפחד המשתק והטוטאלי. אליעד מסכם בכך שההבנה האמיתית של האחדות, שבה אין הבדל מוחלט בין יש גוק לאין גוק, מאפשרת לאדם להשתחרר ... לחלוטין בהגדרות המצמצמות של טוב ורע: כשאדם קולט שבשורש הדברים אין הבדל בין יש גוק לאין גוק, אין פחד טוטאלי. עם זאת, לצורך החיים השוטפים, אדם עדיין יכול לבקש בריאות, לחוש אי נוחות מגוק בסלון, או לטפל בשאיפות שלו ...
פגישה עם אליעד כהן, מפגשים עם אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, סדנאות של אליעד כהן, מפגש עם אליעד כהן, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן
פגישה עם אליעד כהן, מפגשים עם אליעד כהן, הרצאות של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, סדנאות של אליעד כהן, מפגש עם אליעד כהן, למה חשוב להגיע למפגשים של אליעד כהן
... יותר ופחות תלויה בדמיון. דוגמה להבדל בין למידה מופשטת ללמידה ממשית לדוגמה, אדם ששומע בהרצאה בווידאו שעליו להיות יותר טוטאלי, עלול להבין את זה בצורה לא מדויקת. לעומת זאת, במפגש הפיזי, אליעד יכול לתקן מידית ולומר שאין דבר כזה יותר טוטאלי - כי טוטאלי זו שלמות מוחלטת, אי אפשר להיות יותר טוטאלי. התיקון הישיר גורם לאדם להפנים את ההבנה בצורה מדויקת וברורה. לסיכום, לפי אליעד כהן, מפגשים פיזיים מומלצים למי שרוצה ...
איך ליצור רצון חזק? איך לרצות יותר? יצירת מוטיבציה, איך להגדיל את הרצון? חוסר חשק, לתת כדי לקבל, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רצון לתת, רצון לקבל, איך לגרום למישהו לרצות אותך? ליצור מוטיבציה
איך ליצור רצון חזק? איך לרצות יותר? יצירת מוטיבציה, איך להגדיל את הרצון? חוסר חשק, לתת כדי לקבל, אתה מקבל את מה שאתה נותן, רצון לתת, רצון לקבל, איך לגרום למישהו לרצות אותך? ליצור מוטיבציה
... יותר, ולכן הם אף פעם לא מגיעים למצב של 100% רצון אמיתי. הוא מסביר שרצון מוחלט כזה דורש התמקדות טוטאלית במטרה ללא שום פשרות. כיצד להשתמש בפעולות לחיזוק הרצון? אליעד מציע דרך פרקטית ליצירת רצון חזק: לשאול את עצמך ... למוח שלו שהוא מוכן לסבול למען ההבנה של הספר. כך הוא יוצר חוויית רצון חזקה יותר. למה חשוב להיות טוטאלי ברצון שלך? אליעד מסביר שככל שהרצון הוא יותר טוטאלי, כך הסיכוי להשיג את המטרה עולה. הוא נותן דוגמה מרבי נחמן מברסלב, שטען שכדי להשיג מטרה גדולה חייבים ליצור ... בעבודה, בזוגיות או בכל תחום אחר, שאלו את עצמכם כיצד הייתם מתנהגים אם הייתם רוצים את ההצלחה הזו באופן טוטאלי, ואז פשוט התחילו לעשות את אותן פעולות. תרגול מתמיד של הטכניקה יגרום לכם לא רק לרצות יותר, אלא גם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שעמום בחיים, שעמום בעבודה, יצירת עניין, שעמום קיומי, איך ליצור עניין? ליהנות משעמום, שעמום טוטאלי, מחפש ריגושים, חיים משעממים, משעמם לי מאוד, משעמם לי בחיים, למצוא עניין, מה לעשות כשמשעמם?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טוטאליות, איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: טוטאליות, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל טוב בנושאי טוטאליות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.5313 שניות - עכשיו 01_09_2025 השעה 10:59:25 - wesi1