אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חיסרון סובייקטיבי ✔אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:24:11אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה כיצד לדעת לאן ללכת, כאשר אין לך מטרה ברורה. הוא מסביר כי השאלה "באיזו דרך עלי ללכת?" נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזו דרך לבחור. לדוגמה, אם אדם שואל "באיזו דרך לברר את האמת?" השאלה הגיונית, כי הוא יודע שהמטרה היא לגלות את האמת. אך אם לא יודעים מה רוצים, השאלה הופכת לבלתי רלוונטית. עלינו לדעת קודם מה אנחנו באמת רוצים לפני שנשאל איזו דרך לקחת. זה עוזר להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאדם לא יודע מה טוב בשבילו. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אדם לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" מהי המטרה שלי? כאשר יש לך מטרה ברורה, תדע איזה דרך היא המתאימה ביותר עבורך.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

אליעד טוען כי כל רצון הוא סובייקטיבי, כלומר, הוא תלוי בנקודת המבט האישית שלך. למשל, אדם שמעוניין להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, עשוי למצוא שזה לא מספק אותו באמת, כי הרצון תמיד ממשיך להתחדש. כל רצון מבוסס על תחושת חיסרון, ולא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר, לפי אליעד, הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון הוא לא מחויב, אלא רק אפשרי. ברגע שאתה מבין שכל רצון הוא אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות ככזו שמתנגדת לרצונך. האושר מגיע כאשר אתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרות, ולא הכרח.

איך להפסיק להרגיש רע?

כדי להפסיק להרגיש רע, עליך להביא את התודעה למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אין טעם לחשוב עליו בכלל. כאשר התודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא לא חווה שום חיסרון או רע. כל בעיה היא רק תוצאה של חוסר ודאות בתודעה.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כאשר אתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלה. כל תחושת "טוב" באה ביחס לתחושת "רע". אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם תחושותיך לא יהיו חזקות. אם לא תחווה רע, לא תוכל להרגיש את המשמעות של טוב.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה. אם אין לך תפיסה של טוב ורע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה. חיסרון נובע תמיד מההשוואה בין שני מצבים, ואין חיסרון אמיתי כאשר לא עושים את ההשוואה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. האחדות מגיעה כאשר אתה מקבל את המציאות כפי שהיא, בלי לעשות הבחנות בין טוב ורע.
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אם אתה שואל "באיזו דרך עלי ללכת?", השאלה היא נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזה דרך לקחת. לדוגמה, אם אתה רוצה לברר את האמת, השאלה "באיזו דרך עלי לברר את האמת?" תהיה נכונה. אבל אם אינך יודע מה אתה מחפש, אז בכלל אין שאלה. עליך קודם לשאול מה אתה באמת רוצה לפני שתתחיל לחפש את הדרך. ההבנה הזאת עוזרת להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאתה לא יודע מה טוב עבורך. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אתה לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" - לאיזו מטרה אתה פועל? כשאתה יודע את המטרה שלך, יהיה לך ברור איזה דרך תוכל לקחת.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

למעשה, כל רצון הוא סובייקטיבי. כל מה שאתה רוצה תלוי בנקודת המבט שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, השאלה היא אם באמת תוכל להרגיש טוב אם תגיע לשם. אתה עדיין רוצה משהו נוסף. גם כאשר אתה מתקרב לאלוהים, הרצון שלך לא נגמר. הרצון תמיד יהיה קיים, ואיתו גם החיסרון, כי לא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון נחשב רק לאפשרי, לא מחויב. כשאתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות כהתנגדות לרצונך. אם תרצה משהו, תבין שזה רק אפשרי ולא מחויב, ואז תוכל לחוות את זה בצורה אחרת.

איך להפסיק להרגיש רע?

אם תביא את התודעה שלך למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, לא תחווה בעיות. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אתה לא צריך לחשוב עליו בכלל. כשהתודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא אינה חווה שום חיסרון או רע. ההבנה הזו מאפשרת לך להגיע למקום של שלום פנימי.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כשאתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלו. כל תחושה של טוב באה ביחס לתחושה של רע. אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם התחושות שלך לא יהיו חזקות. כל רע מרגיש רע רק כי יש גם טוב. בלי הבדל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש אחד מהם.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה, כשאתה יודע מה חסר לך. כשאתה מבין שאין הבדל בין הימצאות במצב טוב או רע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל. הפירוש שאתה נותן למציאות יוצר את התחושות שלך, ואם לא תזכור את הפירוש השלילי, לא תוכל לחוות את הפירוש החיובי באותו אופן.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות, ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון.
אליעד: אדם אומר אני לא יודע באיזה דרך ללכת. השאלה הזאת נכונה במידה ואתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. תחליט לאן אתה רוצה להגיע, ואז נוכל לתת לך תשובה.

למשל, אני רוצה להגיע למקום שהוא, באיזה דרך עלי ללכת? זה הגיוני.

אני רוצה לברר מה האמת, באיזה דרך עלי לברר מה האמת? או אני רוצה להיות מאושר, באיזה דרך עלי ללכת, זה הגיוני.

אבל, באיזה דרך ללכת, השאלה, מה אתה רוצה? לא יודע. אז מה אכפת לך באיזה דרך ללכת?

למשל, אתה רוצה לברר את האמת, ואולי אחרי שתמצא את האמת, לא תרצה אותה יותר אלא תרצה משהו אחר, אבל לפחות כשאתה שואל באיזה דרך ללכת, אתה שואל את זה ביחס למשהו.

עוד דוגמה, אתה שואל מה עדיף להיות דתי או חילוני? השאלה למה, לאיזו מטרה, מטרת העולם הזה או מטרת העולם הבא? אבל אם עוד לא החלטת לאיזו מטרה, אז לא משנה באיזה דרך תלך.

לשאול באיזה דרך ללכת, או האם הדרך הזאת טובה או רעה, זה ביחס למשהו. אם כל הדרכים טובות באותה מידה אין שאלה, אם כל הדרכים רעות באותה מידה גם אין שאלה, זה כמו לשאול, מה טוב עבורי? או איזה דרך תעשה לי הכי טוב? אבל מה יעשה לי הכי טוב, השאלה מה זה טוב עבורך.

אם תגיד מה טוב עבורך, אז נוכל לבדוק האם הדרך הזאת טובה או רעה עבורך. אבל אם אינך יודע מה טוב עבורך, איך נדע אם הדרך יכולה לעזור לך?

שאלה: הבעיה שאני לא יודע מה טוב עבורי.

אליעד: אז תשאל, אני רוצה לברר מה טוב עבורי. או אני רוצה לברר מה זה טוב, או אני רוצה לברר לאן אני רוצה להגיע.

אז יש לך שתי אפשרויות, או שתגיד לא אכפת לי, אני הולך לטייל, אז לא אכפת לי לאן אני הולך. ואפשרות נוספת שאתה אומר, סטופ! אני רוצה להבין לאן אני רוצה להגיע, לברר מה המטרה.

הכי טוב לשאול, מה אתה רוצה, מה אתה מחפש? או יותר מדוייק, מה הדבר שאם אני אמצא אותו, אני אפסיק את החיפוש? אם אתה לא מפסיק לחפש, אז מה זה עוזר לך שהגעת?

החיפוש הוא סובייקטיבי, ולמצוא זה סובייקטיבי ולהפסיק לחפש זה סוביקטיבי, הכל זה סובייקטיבי.

שאלה: אז גם מה היא הדרך הנכונה זה סוביקטיבי.

אליעד: נכון. אתה יוצא לדרך לחפש, את מה? את מה שאתה רוצה בצורה סוביקטיבית. ולכן תשאל מה אתה רוצה בצורה סובייקטיבית.

בהתחלה זה הכל סובייקטיבי, כל מה שאתה אומר זה סוביקטיבי. אין לך אפשרות אחרת.

למשל אתה רוצה ללמוד בישיבה ואחר כך להגיע לגן עדן, כדי שתוכל ללמוד תורה עם הצדיקים. והאם תהנה בגן עדן, כמובן. אז מה זה נתן, כדי ליהנות בגן עדן אתה צריך לרצות את זה, ואם יש לך עדיין רצון, אז מה השגת? אתה צריך לרצות שלא יעבירו אותך לגיהנום. ואז יהיה לך פחד אפילו בגן עדן. ואפילו אם אתה עולה מדרגה לדרגה בגן עדן, אז זה אומר שיש לך תשוקה לעלות מדרגה לדרגה בגן עדן. כי אם אין לי תשוקה לעלות מדרגה לדרגה אז איך העלו אותך לדרגה גבוהה יותר?

אז זה עדיין כמו פה, יש לי רצון, ואני רוצה שיהיה לי טוב ולא רע, אז מה עשינו בזה? זה לא נותן כלום, כי אני עדיין נשאר עם רצון.

אז אומרים לך שתתקרב יותר ויותר לאלוהים, אך האם יש לזה סוף? לא, זה עד אין סוף. אז אם זה אין סופי ואני אף פעם לא אגיע, אז מה זה משנה אם אני תקוע פה או שם?

גם לרצות כל הזמן להתקרב לאלוהים יש בזה חיסרון, אתה גם יכול להגיד שאתה רוצה להתרחק קצת, כמו אני רוצה ליהנות מדברים רגילים. בכל דבר יש יתרון וחיסרון.

יש יתרון גם בלהתקרב לאלוהים וגם בלהתרחק, אם לא היה חיסרון, אלוהים לא היה מרחיק אותנו.

תבין, אם יש רצון, יש חיסרון, וזה לא משנה היכן אתה נמצא. גם לאלוהים יש רצון, אז מה זה משנה אם אני אלוהים או אדם? לאלוהים יש רצון?

שאלה: לא יודע.

אליעד: אז מי כל הזמן משנה את המציאות, הוא? אם זה לא הוא, אז איזה מין אלוהים הוא? אז זה לפי הרצון שלו, הוא רוצה לשנות. אם הוא רוצה לשנות, אז יש לו חיסרון. אז מה יוצא לי שאני אלוהים?

בא נתחיל מחדש, מה אתה מחפש באופן יחסי?

שאלה: אני מחפש את האמת של המציאות.

אליעד: כשאתה מגדיר זאת, תזכור שזאת מטרה סובייקטיבית. תזכור שאתה נלחם עבור אמת סובייקטיבית שלך. כי אולי אם תשיג את זה, בכלל לא תרצה את זה, ואולי זה בכלל לא קיים, ואולי זה בכלל רע.

אם תבין את מה שאמרתי עכשיו, תהיה מאושר, למה? כי כדי להרגיש רע, אתה צריך שהמציאות תתנגד לרצון. אז אם תזכור את מה שאמרתי, אתה אף פעם לא תרגיש רע.

אם תזכור שכול רצון הוא רק סוביקטיבי, או כל רצון הוא רק אפשרי ולא מחוייב, אז אתה אף פעם לא תהיה בהתנגדות רצון מחוייבת אלא רק אפשרית.

אם כל רצון שעולה בך, כמו אני רוצה להיות בריא, תבין שהוא לא מחוייב אלא רק אפשרי. אם תבין ששום רצון לא מחוייב מבחינתך, וכל רצון הוא רק אפשרי מבחינתך, אז אם המציאות היא נגד רצונך, אז אתה לא חווה את זה כרע מחוייב, אלא כרע אפשרי. ההבנה הזאת משנה לך את כל חווית המציאות.

למשל, מרביצים לך. תשאל, אולי לא מרביצים לי? אולי זה שמרביצים לי זה רק אפשרי ולא מחוייב? וכן תטיל ספק ברצון, אולי אני כן רוצה שירביצו לי? ואולי זה לא משנה בכלל? ואז המציאות הופכת להיות סוביקטיבית וגם הרצון הופך להיות סוביקטיבי, ואז גם הסבל הופך להיות סוביקטיבי. אתה לא חווה את הסבל כמחוייב אלא כאפשרי בלבד.

כול אינפורמציה שעוברת לך במוח, כמו אני רואה קיר, אולי אני לא רואה קיר? או אני לא רוצה שיהיה קיר, אולי אני לא רוצה שיהיה קיר? אם אני מטיל ספק במה שאני יודע על המציאות ומטיל ספק במה שאני רוצה, אז ממילא הקונפליקט נהיה יותר חלש.

יש שני נקודות אחיזה, האחת איך שאני רואה את המציאות והשנייה מה שאני רוצה. האחת מה קורה והשנייה מה שאני רוצה שיקרה.

שאלה: האם מה שקורה זה אוביקטיבי?

אליעד: אין אוביקטיבי, זה תמיד סוביקטיבי, מה שקורה זה מה שאתה חושב שקורה. האם זה שאני מדבר איתך זה אוביקטיבי? בראש שלך זה אוביקטיבי, אבל מי אמר שזה אוביקטיבי, זה אתה חושב שזה ככה.

גם מה שקורה זה רק סוביקטיבי, כי אתה חושב שזה קורה. ואולי זה לא קורה ואולי כן קורה.

למשל, אני חושב שכרגע יש קיר, ואני לא רוצה את הקיר. אם אני מוריד את המילה אני חושב, אז נהפך ליש קיר ואני לא רוצה קיר. ואז אם זה עובדה שיש קיר ואני לא רוצה קיר - אז רע.

אבל אם אתה מוסיף, אני חושב ש.. אז בעצם המציאות הפכה לסוביקטיבית, הרצון הפך לסוביקטיבי, ואז זה שרע, זה רק אני חושב שרע. ואז זה לא בהכרח רע, אתה חווה זאת אחרת.

ואם אתה רוצה ליהנות ממשהו בחיים, אתה צריך לעשות בדיוק הפוך. להגיד שזה בטוח שזה קורה, ובטוח שאני רוצה את זה. כי אם לא תגיד שאתה בטוח רוצה את זה, אז אתה לא תשמח כשזה קורה.

שאלה: איך אני מגיע למצב שאני בכלל לא מרגיש רע?

אליעד: אם אתה מביא את התודעה שלך למצב שהיא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, אלא רק עם דבר שקיומו מחוייב, וממילא לא תוכל לדעת שום דבר סוביקטיבי, ואז לא תהיה שום בעיה.

אם התודעה לא מכילה בתוכה שום דבר שמוטל בספק, אז התודעה לא יודעת שום דבר וזהו. אם אתה מגיע לכלום, לא רע לך בכלל, זוהי אחדות שיקרית.

יש תודעה שיודעת באופן סוביקטיבי שיש בעיה, ויש לה ספק, האם זו בעיה או אולי אין בעיה? מהצד שאולי יש בעיה אז רע לה. אבל זה רק בגלל שהתודעה חושבת על דברים שהיא לא בטוחה בהם במאה אחוז. אבל אם התודעה תצליח להביא עצמה למצב שאם היא לא בטוחה במשהו מאה אחוז, היא לא חושבת על זה בכלל, אם היא רק תלך לאוביקטיבי, והיא לא תקבל שום דבר סוביקטיבי, אז היא לא יודעת כלום, ואם היא לא יודעת כלום, אז אין שום בעיה.

אני בזמנו שהיה לי רע, ולא רציתי שיהיה לי אפילו טיפה רע, אז אמרתי לעצמי שאם אני לא בטוח במאה אחוז, אני לא רוצה את זה. רק מה שאני בטוח במאה אחוז, ואז לא ידעתי כלום. ולא היתה שום שאלה.

אם אתה מתחבר לכלום הזה, יש כאן שיטה, אתה צריך להטיל ספק במה שאתה יודע או במה שאתה רוצה, ואם אתה רוצה להרגיש טוב, אז אל תטיל ספק במה שקורה ואל תטיל ספק במה שאתה רוצה, ואז תהיה התאמה.

שאלה: אז יש כאן חלקיות. אם אני הולך לכלום, אז אין שם הנאה, ואם אני בחיים אז אני סובל.

אליעד: אם אתה בכלום, לא חסר לך שום דבר. כשאתה מדבר מהפרספקטיבה של היש, אז אתה אומר גם שם יש חיסרון וגם פה יש חיסרון, אבל כאשר אתה נמצא שם, אז גם פה אין חיסרון וגם שם אין חיסרון.

יש שני נקודות מבט, אחת אומרת להתחבר לסוביקטיבי ואז יש קצת רע, והשנייה להתחבר לאוביקטיבי ואז אין בכלל רע. אתה אומר שבכל אחד יש חיסרון.

אבל המחשבה הזאת עצמה נאמרת מתוך מקום סוביקטיבי, ומתוך המקום הסוביקטיבי תמיד יהיה חיסרון, ומתוך המקום אוביקטיבי אף פעם אין חיסרון.

אלו השאלות שבאות מהחלל הפנוי. אך אין תשובות לשאלות האלו, תמיד יהיה חיסרון, הפיתרון הוא שאם תלך למקום של "הלא קיים" שם אין חיסרון. מה הבנת?

שאלה: באחדות יש חיסרון שאין קיום ובקיום יש חיסרון שיש רע. ולכן תמיד יש חיסרון והתשובה היא שזה נאמר מנקודת מבט של נפרדות. אך אם אתה נמצא באחדות אז אין חיסרון כלל.

אליעד: כרגע אתה חושב על שתי אופציות. אופציה אחת שיש טוב ורע, ואופציה שניה שאין טוב ורע. אתה אומר באופציה שיש טוב ורע יש חיסרון כי יש גם רע. ובאופציה שאין טוב ורע יש חיסרון כי אין טוב. והמסקנה מכך שתמיד יהיה לי חיסרון. התשובה, המחשבה שאומרת שיש חיסרון היא בתפיסה שיש טוב ורע. אבל אם היית בתפיסה שאין טוב ורע, אז אם יש טוב ורע זה לא משנה, וגם אם אין טוב ורע זה לא משנה.

אני שם לך בראש תוכנה שאומרת טוב ורע, ואז אני שואל אותך, אתה רוצה שאני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע? אז אתה חושב, אם אני עם תוכנה של טוב ורע, יש בזה חיסרון, כי יש רע. ואם תוציא לי את התוכנה של הטוב והרע, אז לא יהיה טוב. אז אתה חושב שאתה בבעיה. אבל אני אומר לך תקשיב, אם אני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע, אז מהפרספקטיבה של אין טוב ורע, אז זה לא משנה אם יש לך טוב ורע, אין בהם חיסרון.

אם לא תבדיל בין טוב לרע, אז לא תשפוט אם זה טוב שיש טוב ורע או להפך, כי כבר אין שיפוטיות.

כדי להרגיש חסר, אתה צריך לדעת שיש חיסרון ויתרון, ואם אתה לא יודע שיש יתרון וחיסרון, איך תהיה חסר?

שאלה: מה ההבדל בחוויה בין לקחת סמים.

אליעד: כשאדם לוקח סמים, אבל הוא יודע משהו, אז הוא בחיסרון. ואם הוא לא יודע שום דבר, אז אני מבין שהוא בשום חיסרון. אם מישהו לוקח סמים, ואני אשאל אותו, איך קוראים לך? והוא יודע, אז אני אדע שהוא בחיסרון. ואם מישהו באחדות ושואלים אותו איך קוראים לו והוא לא יודע, אז הוא לא בחיסרון.

כך תבדוק את עצמך, אם אתה לא יודע כלום, אז אין לך שום חיסרון.

פעם ידעתי שאם אני אקח סמים, זה לא ממש ישחרר אותי, כי עדיין אני אדע שאני קיים, שאני רוצה.

אבל כאשר אני לא יודע שום דבר, אני לא חוה חיסרון, וזה לא משנה מה תגיד. אפילו לא ידעתי שאני קיים, אז איך אחווה חיסרון?

ואפילו אם תגיד שזה גרוע, אבל אני יודע מעצמי שאין שום חיסרון. כשאתה מתחבר למוחלט, אז אתה במאה אחוז מגיע לחוויה של אין חיסרון. ולא משנה מה יגידו, המוח שלך לא חושב על זה בכלל.

לדוגמה, תדמיין שאתה לוקח סמים, איך אתה מרגיש, כאילו אתה בגן עדן?

שאלה: כן

אליעד: האם אתה חושב שאם תיקח סמים, לא יהיה לך שום חיסרון? עצם זה שאתה יושב בחדר ואומר, איזה כיף לי אני בגן עדן, זה אומר שאתה סובל. למה? כי אתה חושב שלהיות בגן עדן זה יותר טוב מאשר מצב אחר.

אם אתה אומר, "טוב לי" זה אומר שרע לך. אם אתה אומר שכיף לך, זה אומר שבתוכך יש תחושות רעות, אם לא היו תחושות רעות, אז איך כיף לך?

בסוף אפשר לחלק את כל המצבים לשתיים. או שעדיין אני יודע משהו, או שאני לא יודע שום דבר. אם אני יודע משהו, זה אומר שאני עדיין בחוויה של חיסרון. כדי לדעת אתה צריך לחוות חיסרון. כדי לדעת שיש פה שולחן, אתה צריך לדעת משהו שלא נמצא פה. בסוף, אם אני יודע משהו, אז אני בחיסרון.

יש רק אופציה אחת לא לדעת שום דבר, כאשר אתה מושך את עצמך למוחלט במאה אחוז, אתה לא יכול לדעת שום דבר.

שאלה: אם יש טוב ורע, האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

אליעד: לא, הטוב לא קיים מצד עצמו. אם הוא היה קיים רק בפני עצמו, הייתי אומר לך, לך תהיה אצלו אז תמיד יהיה לך טוב. אבל הטוב קיים באופן יחסי לרע. כדי שיהיה לך טוב צריך שיהיה לך רע.

אם שבוע רצוף יהיה לך רק טוב, אז תשכח מה זה רע, ואז לא יהיה לך טוב.

אם בטוב וברע, הטוב היה קיים בזכות עצמו והרע היה קיים בזכות עצמו, אז הייתי אומר לך, לך לטוב ותשאר שם. אבל הטוב לא יכול להיות קיים אם אין רע. כדי שתרגיש טוב, אתה קודם צריך להרגיש רע.

למשל קבלת כסף, כדי שתוכל להרגיש טוב שקבלת כסף, אתה צריך שתהיה לך תחושה בלב שאומרת לך שרע לך כי אין לך כסף. אם לא תהיה לך תחושה שאומרת שרע לך כי אין לך, אז לא תוכל להרגיש טוב מזה שיש לך.

שאלה: אבל טוב לו שהוא מקבל כסף.

אליעד: נכון, רק בגלל שרע לו מזה שאין לו כסף. ואפילו הוא ממשיך לומר, איזה כיף לי, איזה כיף לי, זה בגלל שהוא זוכר שהיה לו רע כשלא היה לו כסף. אבל אם יהיה לו הרבה זמן כסף, אז הוא ישכח שהוא לא רוצה שלא יהיה לו, ואז הוא כבר לא ישמח מזה שיש לו. אם היה לו חסר הרבה כסף אז הוא ישמח מאוד, ואם היה לו חסר קצת, אז השמחה תהיה קצת.

שאלה: אז אפשר לפרש את הכל כטוב?

אליעד: למשל אתה מפרש שלהיות חולה זה טוב, כי זה נותן לך קצבת מחלה. ואם תחזור על זה בסוף תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, ואם תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, כבר לא תהנה מהפירוש שאומר שזה טוב להיות חולה.

הפירוש שאומר זה טוב, מקבל את הפירוש שלו מזה שאומר שזה רע. ולכן אם תפרש כל הזמן את המציאות לחיובית, בסוף תאבד את המשמעות. כי אתה לא יודע מה זה שלילי.

אם כל הזמן תפרש לחיובי, אז בסוף כבר לא תרגיש טוב. הטוב לא תלוי במה שאתה מפרש, הוא תלוי בכמה אתה חווה את הפירוש. כדי לחוות את הפירוש החיובי, אתה צריך גם להתחבר לפירוש השלילי. אם אתה לא זוכר את הפירוש השלילי, אז לפירוש החיובי אין משמעות. אז אתה לא מרגיש, לא טוב ולא רע.

שאלה: מה קורה אם הוא מקבל מכה?

אליעד: לא אכפת לו, אבל הוא גם לא שמח מזה. כמו שנתנו מכה לקיר.

שאלה: האם הוא יכול לתפקד בחיים?

אליעד: כדי לתפקד אתה צריך להיות קיים, המצב הזה הוא ביחס למשהו מסויים, זה לא שביחס להכל הוא לא מבדיל בין טוב לרע. בתחומים מסויימים הוא מבדיל ובתחומים אחרים לא מבדיל. מהצד שהוא מבדיל הוא יעשה שינוי, ומהצד שהוא לא מבדיל, הוא לא יעשה שינוי.

מה שאמרתי עכשיו זה נכון רק מהפרספקטיבה שלנו, שאומרת שאם הוא לא מבדיל בין טוב לרע מדוע שישנה את המציאות?

אבל מהפרספקטיבה שאתה לא מבדיל בין טוב לרע, אתה יכול להחליט לשנות את המציאות, גם בלי להבדיל בין טוב לרע. ולמה? כי הוא בכלל לא מבדיל. ותשאל לפי מה הוא פועל? הוא בכלל לא שואל לפי מה הוא פועל.

השאלה הזאת היא כמו לשאול, לפי מה אלוהים מחליט. אם הכל אחד, איך נהיה טוב ורע? אם הכל אחד, איך יש שניות, איך מאחד נהיה שניים?

אך אם אתה מתחבר לשכל של אלוהים, אין שאלה למה. כי אם אין הבדל בין טוב לרע, אז אתה גם לא שואל למה יש הבדל, אם אין הבדל. כי אין הבדל בין הבדל ללא הבדל.

בסוף אתה רואה שאין הבדל באם אתה מבדיל או לא מבדיל. אז אתה יכול להבדיל ויכול לא להבדיל, אבל אין שאלה, כי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל.

מהצד שלך, אתה שואל, אם אין הבדל, אז למה הוא עושה? אבל אצלי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל, אני יכול להבדיל ובכל זאת להיות הלא מבדיל. אין הבדל בין אחד לשתיים. זה תמיד אחד ותמיד שתיים.

שאלה: אז אני תמיד חייב להרגיש רע, אי אפשר שיהיה רק טוב.

אליעד: נכון, ולכן אתה צריך לחפש את האמת עד הסוף, ואז תגיע לפרספקטיבה שבה לא משנה אם אתה מרוצה או לא מרוצה. ואם אתה לא רוצה לחפש את המציאות, יש בזה גם טוב, כי אתה תמיד תמשיך להיות קיים ולשנות את המציאות. כי אם יום אחד תפסיק לרצות, אז לא תרגיש שאתה קיים.

אני הייתי במצב הזה, חוויתי שאני תמיד מרגיש חיסרון. לא משנה מה אני יעשה, תמיד אני ארגיש שחסר לי, וזה לא היה מקובל עלי, לשם מה אני מתאמץ? ואז חיפשתי את האמת והבנתי שאין הבדל בין חסר ללא חסר.

ואם אתה לא רוצה את הטוב והרע, אז תחפש את האמת המוחלטת, שזה אומר, ששום דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט, אתה באופן מוחלט לא חושב אותו.

אתה באופן מוחלט, לא מזדהה עם שוב דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט. זה יגרום לכך, שבאופן מוחלט תזדהה עם שום דבר. ואז לא יהיה שום חיסרון.

שאלה: מה זה לא להזדהות?

אליעד: לא לקבל אותו כאמת.

שאלה: אבל זה עצמו גורם לסבל.

אליעד: אם מבינים זאת פעם אחת עד הסוף, אז אחר כך אתה מגיע להבנה שזה כבר לא משנה אם יש חיסרון או אין חיסרון.

שאלה: האם האני נצחי?

אליעד: כל דבר שקיים הוא לא נצחי. אך מצד מסויים הוא נצחי מצד אחר לא נצחי וכו'.

זה שאני תמיד קיים לנצח זה ברור, אך זה שתמיד אני אדע את האמת זה לא ברור. ככול שהאדם נכנס יותר פנימה, זה הופך לפחות משתנה ואז זה יותר נצחי. שוב פעם, ההבנה היא לא בהכרח ניצחית. אבל הקיום הוא נצחי.

האם זה שההבנה לא נצחית האם זה טוב או רע? זה גם טוב וגם רע, ואם אתה מבין את זה, אתה מבין שזה לא משנה אם זה טוב או רע.

מהיבט מסויים זה מאוד רע שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, מהיבט אחר זה מאוד טוב, כי אני יכול לדמיין את עצמי לא יודע, ואז אני יכול ליהנות מזה שאני יודע, ומהיבט אחר זה לא משנה בכלל. כי אין הבדל בין טוב לרע.

מהיבט מסויים אם אני אשכח את מה שאני יודע, אני אסבול, מהיבט אחר זה טוב שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, כי ככה אני יכול לדמיין את מה שאני לא יודע, ואז אני יכול ליהנות ממה שאני יודע. ומהיבט אחר זה בכלל לא משנה.
גהנום מאושרים כדי להרגיש אקראיות לא יודעים סובייקטיבית הרבה כסף הכל אחד אני תחושת טוב אלוהים מחליט אובייקטיבי אובייקטיביות אושר איך להיות איך להיות מאושר איך להיות מאושרים אתה רוצה הסוד הסוד של האושר הרגשה חוויה חוויות חיסרון חיסרון סובייקטיבי חסרונות כיצד להיות מאושר לדעת לדעת מה אתה רוצה להיות מאושר להיות מאושרים להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב תמיד להרגיש שלם להרגיש שלם עם עצמי להרגיש שלם עם עצמך מאושרים מה אתה רוצה מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית סובייקטיבי סובייקטיביות סוד סודות רגישות רגש רגשות רוצה רוצה להיות רוצה להיות מאושר רוצה להרגיש רוצה להרגיש טוב רצון שלם עם שלם עם עצמי שלמות עצמית תחושה תחושות תמיד יש חיסרון
טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
טיפול בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ללקוח
... בהתנגדות לקוח, טיפול בהתנגדות מכירה, לא להפוך את החיסרון לסובייקטיבי, חיסרון אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי, המוצר לא מתאים ללקוח, המוצר מתאים ללקוח, התאמת המוצר ... הפיכת חסרונות לסובייקטיביים במכירה איך להבטיח התאמת המוצר ללקוח? האם תמיד יש להפוך את התנגדות הלקוח לסובייקטיבית? איך להפוך חיסרון סובייקטיבי לאובייקטיבי במכירה? כאשר מנסים למכור מוצר ללקוח, עלולה ... לערעור. אם הלקוח אומר הדירה הזאת מאוד נחמדה, נוכל לאשר את זה כעובדה בלי להיכנס לתחום של סובייקטיביות. האם תמיד יש להפוך חיסרון סובייקטיבי? לא כל חיסרון של הלקוח כדאי להפוך לסובייקטיבי. לעיתים אם ... שנעביר את הדעה של הלקוח לסובייקטיבית, עלינו להבין אם ההתאמה היא באמת תלויה בו או אם מדובר במשהו אוניברסלי. איך להתמודד עם חיסרון סובייקטיבי מבלי להרוס את המכירה? לפני שנפוך חיסרון סובייקטיבי לכדי סיבה לסיים את המכירה, עלינו להבין לעומק את מהות ... לי, עלינו לברר מה בדיוק מפריע לו. האם זה מפריע לו רק בהקשר מסוים (כמו תנאים פיזיים של זמן או מקום) או שזהו חיסרון כללי? אם החיסרון הסובייקטיבי נובע ממסיבה שניתן לשנותה, לדוגמה חוסר נוחות על המיטה כי ...
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
סבל, למה האדם סובל תמיד מכך שהוא לא רוצה להרגיש רע
...הפנימי והמלחמה מול המציאות הקיימת, כלומר, הכאב הנוסף נוצר כאשר האדם מנסה בכל הכוח לשנות את מה שהוא מרגיש עכשיו. לדוגמה, אם האדם מרגיש בדידות, הוא סובל גם מהבדידות עצמה וגם מהמאבק שלו לנסות לשנות את ההרגשה של הבדידות. ככל שהוא יתנגד לבדידות וינסה לברוח ממנה, כך הסבל שלו יגבר. אם הוא היה מקבל את תחושת הבדידות במלואה ללא התנגדות, הוא היה חש רק את תחושת הבדידות עצמה, ללא הסבל הנוסף שמייצרת ההתנגדות. איך ניתן להפסיק את הסבל לפי אליעד כהן? כדי להפסיק את...
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
... כי כל רצונם בחיים הוא להרגיש טוב בלבד, אך כאשר מתבוננים ברצון הזה באמת, מגלים שיש בתוכנו גם רצון לחוות רע. הוא טוען כי אנשים לא באמת מחפשים להרגיש טוב תמיד וללא תנאים, אלא רוצים להרגיש טוב תחת תנאים מסוימים ... טוב, הוא היה אמור להרגיש טוב גם כאשר מביאים לו מים במקום תה. העובדה שהוא כועס או מתאכזב מעידה על כך שיש לו תנאי פנימי להרגיש טוב, כלומר, הוא לא רוצה להרגיש טוב בכל מצב אלא רק בתנאי מסוים, שזה בעצם אומר שהוא לא רוצה רק להרגיש טוב. הוא רוצה להרגיש טוב בתנאי מסוים. למה אנחנו מציבים לעצמנו תנאים להרגיש טוב? אליעד מסביר שכאשר אנו אומרים לעצמנו שנרגיש טוב רק אם יקרה דבר מסוים, אנחנו בעצם מצמצמים את האפשרויות שלנו להרגיש טוב. לדוגמה, אדם שאומר אני רוצה להרגיש טוב, אבל רק אם יביאו לי תה ולא מים, ירגיש רע בכל פעם שלא ... אליעד נותן דוגמה של קיר. כאשר אדם רואה קיר, הוא מבין שיש קיר וחווה שיש קיר. ההבנה שלו והחוויה שלו הן אותו הדבר. לעומת זאת, כאשר הוא אומר אני רוצה להרגיש טוב, לעיתים קרובות זו רק הבנה תיאורטית שאינה מתורגמת ... לחוות סבל. ההכרה בכך היא צעד חשוב בהתפתחות רוחנית. אם אדם מכיר בכך שהוא רוצה לחוות גם רע ולא רק טוב, הוא יכול להשתחרר מהמאבק הפנימי, ובכך הוא ירגיש שלם יותר. הבעיה מתחילה כשהאדם משקר לעצמו ואומר שהוא רוצה ... טוב, או שיש בתוכו גם רצון לחוות רע. לאחר שהאדם מזהה ומקבל את הרצונות הסותרים האלה, הוא יוכל להגיע למצב בו הוא מפסיק להיאבק בעצמו ומתחיל לחוות שלמות פנימית ואיזון אמיתי בין החוויה להבנה שלו. איך להפסיק לסבול? למה אני לא מצליח להרגיש טוב תמיד? האם אפשר ליהנות מהסבל? איך להתפתח רוחנית באמת? מה ...
אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
אושר, לא רוצה לסבול, לשאול מעומק הלב, התאמה בין הבנה לחוויה, למה אתה לא רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב
... רוצה לסבול? מהו סבל מוחלט? לא רוצה להרגיש רע, אושר אמיתי, איך להיות מאושר? התמודדות עם כאב, להרגיש טוב מהו סבל מוחלט וכיצד אפשר להתמודד איתו? בהרצאה זו, אליעד כהן פתח בשאלה על טוב ורע, תוך התמקדות בהבנת המהות של הסבל. השיחה ... הכאב, כי היא יוצרת התנגדות למציאות. מומלץ לחקור בכנות וביסודיות מדוע לא רוצים לסבול, בלי לפחד מהאפשרות לגלות סיבה טובה מאוד או לגלות שזו רק מחשבה ריקה. בשני המקרים, עצם גילוי האמת עשוי לשנות את חוויית הסבל באופן דרמטי, כי כאשר ... שאלה, אל זה התקרב לגבול. אפילו אם אלוהים היה בא ואומר לי, מה אתה רוצה, תקבל הכל, מבחינתי שוב דבר לא היה עוזר לי. שאלה: מה רצית? אליעד: לא ידעתי מה רציתי, אך בסוף התברר שרציתי את האין שכל. רבי נחמן אמר, אם תסתבך, תשאל מה היא האמת? בטוח ...
רוצה להכיר בחורה, רוצה לאהוב בחורה, מחפש בחורה, רוצה לאהוב, רוצה להתאהב, רוצה להרגיש אהבה, אימון זוגי, אימון לזוגיות, חיפוש אהבה, רומנטיקה, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לרצות זוגיות
רוצה להכיר בחורה, רוצה לאהוב בחורה, מחפש בחורה, רוצה לאהוב, רוצה להתאהב, רוצה להרגיש אהבה, אימון זוגי, אימון לזוגיות, חיפוש אהבה, רומנטיקה, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לרצות זוגיות
... רוצה לאהוב בחורה, מחפש בחורה, רוצה לאהוב, רוצה להתאהב, רוצה להרגיש אהבה, אימון זוגי, אימון לזוגיות, חיפוש אהבה, רומנטיקה, לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, לרצות זוגיות למה אתה רוצה להכיר בחורה, ומה באמת מניע אותך? הרבה אנשים אומרים לעצמם אני רוצה להכיר בחורה או אני רוצה להתאהב, אבל אליעד ... להשיג תחושה פנימית של ערך עצמי ואישור עצמי דרך גורם חיצוני. הבחורה היא רק הצורה החיצונית שאתה משתמש בה כדי להרגיש את האישור והאהבה העצמית הזאת. האם אתה מודע באמת למה אתה רוצה זוגיות? לרוב, אתה לא באמת מודע למניעים הפנימיים והעמוקים שלך. כשאתה אומר אני רוצה שהיא תרצה אותי, אתה לא ... שלך? הדרך שאליעד מציע היא פשוט להתחיל לשאול את עצמך כל הזמן: למה אני עושה את מה שאני עושה? מה אני באמת רוצה? בכל פעם שאתה מרגיש רצון למשהו או למישהו, שאל את עצמך למה אתה רוצה אותו, מה הסיבה האמיתית מאחורי הרצון. כך, לאט לאט, תתחיל להתחבר יותר למהות הפנימית שלך ותפסיק להסתכל רק על ... פחות פגיע ופחות מתוסכל. כשאתה מבין שאתה לא באמת רוצה את הבחורה עצמה אלא את התחושה, אתה כבר לא נואש או חסר ביטחון כשאתה פוגש נשים. אתה הופך למישהו שחי מתוך מקום של שלמות פנימית ולא מתוך חוסר ותלות חיצונית. המסר המרכזי של אליעד הוא, שכל עוד לא תבין לעומק שאתה לא באמת רוצה את הבחורה ...
להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה
להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה
...עמוקה שתאפשר לך להתמודד טוב יותר ברגע שהרגשות האלו מתעוררים במצבים מאתגרים יותר, כמו בעת התקף כעס או חרדה של אדם קרוב. אם לא הצלחת לזהות מהיכן הרגשות הגיעו ברגע האמת, סימן שעדיין אינך מודע מספיק לתהליכים הפנימיים שלך, ועליך לתרגל זאת יותר לעומק וברזולוציה גבוהה יותר. מה עושים כאשר מופיעים בך רגשות רבים בו - זמנית? לעיתים, כשהסביבה מעוררת בך כמות גדולה של רגשות מנוגדים ומעורבים, כגון אשמה, זלזול, כעס, חרדה או תחושת גועל, קשה לך להבין מאיפה להתחיל...
שייכות חברתית, הרגשת שייכות, תחושת שייכות, מרגיש חוסר שייכות, רוצה להרגיש שייך, תחושת חוסר שייכות, תחושת בדידות, רגשות שייכות, להרגיש אהבה עצמית, לאהוב את עצמך
שייכות חברתית, הרגשת שייכות, תחושת שייכות, מרגיש חוסר שייכות, רוצה להרגיש שייך, תחושת חוסר שייכות, תחושת בדידות, רגשות שייכות, להרגיש אהבה עצמית, לאהוב את עצמך
... מוחלטת? שייכות מוחלטת, לפי אליעד, היא מצב שבו האדם מרגיש שייך ללא תנאים. זו שייכות שבה הוא מרגיש חיבור אמיתי לעצמו, שהוא שלם עם עצמו ללא תלות בחברה, בקבוצה או במשהו חיצוני אחר. במצב כזה האדם יכול לחוות רוגע ושלווה אמיתיים, מכיוון שהרצון שלו כבר ... במקום לרדוף אחרי שייכות חיצונית, האדם צריך להבין מדוע הוא בכלל רוצה שייכות. כאשר האדם חוקר את הרצון לעומק, הוא מבין שהוא בעצם רוצה להרגיש טוב עם עצמו ולהיות מאושר. רק כאשר הוא מבין זאת לעומק, הוא יכול לגלות שהרצון האמיתי שלו הוא לאהוב את עצמו ללא תנאים, ... את תחושת חוסר השייכות. לדוגמה, במקום לרדוף אחרי תחושת שייכות לקבוצה, אפשר להתחיל להבין את הרצון האמיתי שלך - שהוא תמיד רצון להרגיש שלם ושלם עם עצמך, מבלי להזדקק לאישור חיצוני או לתלות באחרים. לסיכום, איך מתמודדים עם חוסר שייכות? הדרך ... אותו לנקוט פעולות חיצוניות שעשויות שלא להוביל לתוצאה הרצויה. לכן, אליעד מציע את הגישה שבה על האדם להתחיל מהפנמה של עצמו ולהיות שלם עם עצמו קודם, ורק אז הרצון לשייכות יוכל להתממש בצורה בריאה. לסיום, אליעד מדבר על כך שלמרות שהרצון לשייכות עשוי להרגיש ...
יחסי הורים וילדים, למצוא חן בעיני ההורים, למצוא חן בעיני הילדים, מה ההורים חושבים עליך? מה הילדים חושבים עליך? רוצה שיאהבו אותי, רוצה להרגיש אהבה, דימוי משפחתי, דימוי עצמי, דימוי סביבתי
יחסי הורים וילדים, למצוא חן בעיני ההורים, למצוא חן בעיני הילדים, מה ההורים חושבים עליך? מה הילדים חושבים עליך? רוצה שיאהבו אותי, רוצה להרגיש אהבה, דימוי משפחתי, דימוי עצמי, דימוי סביבתי
...אדם מאמין שהוא חייב להתנהג בצורה מסוימת כדי להיות מקובל, הוא עשוי לחוות תחושת חיסרון כל הזמן, עד שיתחיל לפעול בצורה שגויה ולפגוע בעצמו. אליעד מבקש להדגיש שתחושת חיסרון היא לעיתים תוצאה של האמונה שלפיה עלינו להיות מישהו אחר כדי שיאהבו אותנו. מה הקשר בין דימוי עצמי לבין יצירת קשרים חברתיים? ההרצאה מצביעה גם על הקשר ההדדי בין דימוי עצמי לבין היחסים החברתיים. דימוי עצמי בריא מאפשר לנו ליצור קשרים בריאים עם אחרים, אך אם דימוי זה פגום, עלולה להתפתח תחושת...
פחד משעמום, לא רוצה להשתעמם, תלות רגשית, אהבה נכזבת, פחד בחיים, משמעות החיים, למה לחיות? לא רוצה להרגיש קיים, מטרת החיים
פחד משעמום, לא רוצה להשתעמם, תלות רגשית, אהבה נכזבת, פחד בחיים, משמעות החיים, למה לחיות? לא רוצה להרגיש קיים, מטרת החיים
...מסוימת או תכלית ברורה שהוא מרגיש שהיא שווה עבורו, הדבר מונע ממנו להשתעמם ולחוות תחושות של ריקנות. בשיחה מובאת דוגמה של אדם שאומר שאם תהיה לו מערכת יחסים עם בחורה מסוימת, זה ייתן לו משמעות. אליעד שואל אותו מדוע הוא חושב שדווקא אותה מערכת יחסים תספק לו משמעות בחיים. האדם משיב שכאשר הוא נמצא איתה הוא מרגיש שמחה ואושר, כלומר, נוכחותה מעניקה לו ביטחון ותחושת ערך עצמי. אליעד מסביר שבעצם אותו אדם תלוי רגשית באותה בחורה, כי הוא לא מרגיש את הביטחון והערך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: חיסרון סובייקטיבי, האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חיסרון סובייקטיבי, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לחיים, מאמן לזוגיות, אימון אישי לירידה במשקל בתחום חיסרון סובייקטיבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 11:26:42 - wesi1