אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למה תמיד יש חיסרון? ✔אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
1:24:11אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אליעד כהן פותח את ההרצאה בשאלה כיצד לדעת לאן ללכת, כאשר אין לך מטרה ברורה. הוא מסביר כי השאלה "באיזו דרך עלי ללכת?" נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזו דרך לבחור. לדוגמה, אם אדם שואל "באיזו דרך לברר את האמת?" השאלה הגיונית, כי הוא יודע שהמטרה היא לגלות את האמת. אך אם לא יודעים מה רוצים, השאלה הופכת לבלתי רלוונטית. עלינו לדעת קודם מה אנחנו באמת רוצים לפני שנשאל איזו דרך לקחת. זה עוזר להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאדם לא יודע מה טוב בשבילו. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אדם לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" מהי המטרה שלי? כאשר יש לך מטרה ברורה, תדע איזה דרך היא המתאימה ביותר עבורך.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

אליעד טוען כי כל רצון הוא סובייקטיבי, כלומר, הוא תלוי בנקודת המבט האישית שלך. למשל, אדם שמעוניין להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, עשוי למצוא שזה לא מספק אותו באמת, כי הרצון תמיד ממשיך להתחדש. כל רצון מבוסס על תחושת חיסרון, ולא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר, לפי אליעד, הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון הוא לא מחויב, אלא רק אפשרי. ברגע שאתה מבין שכל רצון הוא אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות ככזו שמתנגדת לרצונך. האושר מגיע כאשר אתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרות, ולא הכרח.

איך להפסיק להרגיש רע?

כדי להפסיק להרגיש רע, עליך להביא את התודעה למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אין טעם לחשוב עליו בכלל. כאשר התודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא לא חווה שום חיסרון או רע. כל בעיה היא רק תוצאה של חוסר ודאות בתודעה.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כאשר אתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלה. כל תחושת "טוב" באה ביחס לתחושת "רע". אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם תחושותיך לא יהיו חזקות. אם לא תחווה רע, לא תוכל להרגיש את המשמעות של טוב.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה. אם אין לך תפיסה של טוב ורע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה. חיסרון נובע תמיד מההשוואה בין שני מצבים, ואין חיסרון אמיתי כאשר לא עושים את ההשוואה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון. האחדות מגיעה כאשר אתה מקבל את המציאות כפי שהיא, בלי לעשות הבחנות בין טוב ורע.
איך למצוא את הדרך הנכונה עבורך כשאתה לא יודע מה אתה רוצה?

אם אתה שואל "באיזו דרך עלי ללכת?", השאלה היא נכונה רק אם אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. אם אינך יודע מה אתה רוצה, אין טעם לשאול איזה דרך לקחת. לדוגמה, אם אתה רוצה לברר את האמת, השאלה "באיזו דרך עלי לברר את האמת?" תהיה נכונה. אבל אם אינך יודע מה אתה מחפש, אז בכלל אין שאלה. עליך קודם לשאול מה אתה באמת רוצה לפני שתתחיל לחפש את הדרך. ההבנה הזאת עוזרת להפסיק לחפש באופן אקראי ולהתחיל לחפש משהו ממוקד.

מהו הרצון שלך ואיך הוא קשור למטרות שלך?

הבעיה מתחילה כשאתה לא יודע מה טוב עבורך. כדי לדעת אם דרך מסוימת מתאימה לך, עליך להבהיר לעצמך מה אתה רוצה. לדוגמה, אם אתה לא יודע אם להיות דתי או חילוני, השאלה האמיתית היא "למה?" - לאיזו מטרה אתה פועל? כשאתה יודע את המטרה שלך, יהיה לך ברור איזה דרך תוכל לקחת.

האם הרצון הוא סובייקטיבי או אובייקטיבי?

למעשה, כל רצון הוא סובייקטיבי. כל מה שאתה רוצה תלוי בנקודת המבט שלך. לדוגמה, אם אתה רוצה להגיע לגן עדן כדי ללמוד תורה, השאלה היא אם באמת תוכל להרגיש טוב אם תגיע לשם. אתה עדיין רוצה משהו נוסף. גם כאשר אתה מתקרב לאלוהים, הרצון שלך לא נגמר. הרצון תמיד יהיה קיים, ואיתו גם החיסרון, כי לא משנה היכן אתה נמצא, תמיד תרגיש שמשהו חסר לך.

מהו הסוד של האושר?

האושר הוא סובייקטיבי ומבוסס על הרצונות שלך. כל רצון נחשב רק לאפשרי, לא מחויב. כשאתה מבין שכל רצון הוא רק אפשרי ולא מחויב, אתה מפסיק לראות את המציאות כהתנגדות לרצונך. אם תרצה משהו, תבין שזה רק אפשרי ולא מחויב, ואז תוכל לחוות את זה בצורה אחרת.

איך להפסיק להרגיש רע?

אם תביא את התודעה שלך למצב שבו היא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, לא תחווה בעיות. כל עוד אתה לא בטוח במאה אחוז במשהו, אתה לא צריך לחשוב עליו בכלל. כשהתודעה לא מזדהה עם שום דבר, היא אינה חווה שום חיסרון או רע. ההבנה הזו מאפשרת לך להגיע למקום של שלום פנימי.

מה ההבדל בין טוב ורע?

ההבדל בין טוב לרע לא קיים כשאתה מבין שאין כל משמעות לשני המונחים האלו. כל תחושה של טוב באה ביחס לתחושה של רע. אם אתה תמיד מרגיש טוב, אתה עשוי לשכוח מה זה רע, ואז גם התחושות שלך לא יהיו חזקות. כל רע מרגיש רע רק כי יש גם טוב. בלי הבדל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש אחד מהם.

איך להתמודד עם חיסרון?

כאשר אתה מבין שאין הבדל בין טוב לרע, אין לך חיסרון אמיתי. החיסרון קיים רק כשאתה משווה, כשאתה יודע מה חסר לך. כשאתה מבין שאין הבדל בין הימצאות במצב טוב או רע, תוכל לקבל כל מצב כאילו הוא לא משנה.

האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

לא, כי טוב קיים רק ביחס לרע. כדי שתוכל להרגיש טוב, תמיד יהיה עליך לחוות רע. אם היית חי רק בטוב, בסופו של דבר היית שוכח את משמעותו של טוב, כי לא היה לך רע להרגיש את ההבדל. הפירוש שאתה נותן למציאות יוצר את התחושות שלך, ואם לא תזכור את הפירוש השלילי, לא תוכל לחוות את הפירוש החיובי באותו אופן.

איך להגיע לאחדות ושם לא לחוות חיסרון?

כדי להגיע לאחדות, עליך להתפשט מכל ההבנות הסובייקטיביות, ולהפסיק להרגיש שהמציאות שונה ממה שאתה רוצה. אז תוכל לחוות את העולם באחדות, בלי תחושת חיסרון.
אליעד: אדם אומר אני לא יודע באיזה דרך ללכת. השאלה הזאת נכונה במידה ואתה יודע לאן אתה רוצה להגיע. תחליט לאן אתה רוצה להגיע, ואז נוכל לתת לך תשובה.

למשל, אני רוצה להגיע למקום שהוא, באיזה דרך עלי ללכת? זה הגיוני.

אני רוצה לברר מה האמת, באיזה דרך עלי לברר מה האמת? או אני רוצה להיות מאושר, באיזה דרך עלי ללכת, זה הגיוני.

אבל, באיזה דרך ללכת, השאלה, מה אתה רוצה? לא יודע. אז מה אכפת לך באיזה דרך ללכת?

למשל, אתה רוצה לברר את האמת, ואולי אחרי שתמצא את האמת, לא תרצה אותה יותר אלא תרצה משהו אחר, אבל לפחות כשאתה שואל באיזה דרך ללכת, אתה שואל את זה ביחס למשהו.

עוד דוגמה, אתה שואל מה עדיף להיות דתי או חילוני? השאלה למה, לאיזו מטרה, מטרת העולם הזה או מטרת העולם הבא? אבל אם עוד לא החלטת לאיזו מטרה, אז לא משנה באיזה דרך תלך.

לשאול באיזה דרך ללכת, או האם הדרך הזאת טובה או רעה, זה ביחס למשהו. אם כל הדרכים טובות באותה מידה אין שאלה, אם כל הדרכים רעות באותה מידה גם אין שאלה, זה כמו לשאול, מה טוב עבורי? או איזה דרך תעשה לי הכי טוב? אבל מה יעשה לי הכי טוב, השאלה מה זה טוב עבורך.

אם תגיד מה טוב עבורך, אז נוכל לבדוק האם הדרך הזאת טובה או רעה עבורך. אבל אם אינך יודע מה טוב עבורך, איך נדע אם הדרך יכולה לעזור לך?

שאלה: הבעיה שאני לא יודע מה טוב עבורי.

אליעד: אז תשאל, אני רוצה לברר מה טוב עבורי. או אני רוצה לברר מה זה טוב, או אני רוצה לברר לאן אני רוצה להגיע.

אז יש לך שתי אפשרויות, או שתגיד לא אכפת לי, אני הולך לטייל, אז לא אכפת לי לאן אני הולך. ואפשרות נוספת שאתה אומר, סטופ! אני רוצה להבין לאן אני רוצה להגיע, לברר מה המטרה.

הכי טוב לשאול, מה אתה רוצה, מה אתה מחפש? או יותר מדוייק, מה הדבר שאם אני אמצא אותו, אני אפסיק את החיפוש? אם אתה לא מפסיק לחפש, אז מה זה עוזר לך שהגעת?

החיפוש הוא סובייקטיבי, ולמצוא זה סובייקטיבי ולהפסיק לחפש זה סוביקטיבי, הכל זה סובייקטיבי.

שאלה: אז גם מה היא הדרך הנכונה זה סוביקטיבי.

אליעד: נכון. אתה יוצא לדרך לחפש, את מה? את מה שאתה רוצה בצורה סוביקטיבית. ולכן תשאל מה אתה רוצה בצורה סובייקטיבית.

בהתחלה זה הכל סובייקטיבי, כל מה שאתה אומר זה סוביקטיבי. אין לך אפשרות אחרת.

למשל אתה רוצה ללמוד בישיבה ואחר כך להגיע לגן עדן, כדי שתוכל ללמוד תורה עם הצדיקים. והאם תהנה בגן עדן, כמובן. אז מה זה נתן, כדי ליהנות בגן עדן אתה צריך לרצות את זה, ואם יש לך עדיין רצון, אז מה השגת? אתה צריך לרצות שלא יעבירו אותך לגיהנום. ואז יהיה לך פחד אפילו בגן עדן. ואפילו אם אתה עולה מדרגה לדרגה בגן עדן, אז זה אומר שיש לך תשוקה לעלות מדרגה לדרגה בגן עדן. כי אם אין לי תשוקה לעלות מדרגה לדרגה אז איך העלו אותך לדרגה גבוהה יותר?

אז זה עדיין כמו פה, יש לי רצון, ואני רוצה שיהיה לי טוב ולא רע, אז מה עשינו בזה? זה לא נותן כלום, כי אני עדיין נשאר עם רצון.

אז אומרים לך שתתקרב יותר ויותר לאלוהים, אך האם יש לזה סוף? לא, זה עד אין סוף. אז אם זה אין סופי ואני אף פעם לא אגיע, אז מה זה משנה אם אני תקוע פה או שם?

גם לרצות כל הזמן להתקרב לאלוהים יש בזה חיסרון, אתה גם יכול להגיד שאתה רוצה להתרחק קצת, כמו אני רוצה ליהנות מדברים רגילים. בכל דבר יש יתרון וחיסרון.

יש יתרון גם בלהתקרב לאלוהים וגם בלהתרחק, אם לא היה חיסרון, אלוהים לא היה מרחיק אותנו.

תבין, אם יש רצון, יש חיסרון, וזה לא משנה היכן אתה נמצא. גם לאלוהים יש רצון, אז מה זה משנה אם אני אלוהים או אדם? לאלוהים יש רצון?

שאלה: לא יודע.

אליעד: אז מי כל הזמן משנה את המציאות, הוא? אם זה לא הוא, אז איזה מין אלוהים הוא? אז זה לפי הרצון שלו, הוא רוצה לשנות. אם הוא רוצה לשנות, אז יש לו חיסרון. אז מה יוצא לי שאני אלוהים?

בא נתחיל מחדש, מה אתה מחפש באופן יחסי?

שאלה: אני מחפש את האמת של המציאות.

אליעד: כשאתה מגדיר זאת, תזכור שזאת מטרה סובייקטיבית. תזכור שאתה נלחם עבור אמת סובייקטיבית שלך. כי אולי אם תשיג את זה, בכלל לא תרצה את זה, ואולי זה בכלל לא קיים, ואולי זה בכלל רע.

אם תבין את מה שאמרתי עכשיו, תהיה מאושר, למה? כי כדי להרגיש רע, אתה צריך שהמציאות תתנגד לרצון. אז אם תזכור את מה שאמרתי, אתה אף פעם לא תרגיש רע.

אם תזכור שכול רצון הוא רק סוביקטיבי, או כל רצון הוא רק אפשרי ולא מחויב, אז אתה אף פעם לא תהיה בהתנגדות רצון מחויבת אלא רק אפשרית.

אם כל רצון שעולה בך, כמו אני רוצה להיות בריא, תבין שהוא לא מחויב אלא רק אפשרי. אם תבין ששום רצון לא מחויב מבחינתך, וכל רצון הוא רק אפשרי מבחינתך, אז אם המציאות היא נגד רצונך, אז אתה לא חווה את זה כרע מחויב, אלא כרע אפשרי. ההבנה הזאת משנה לך את כל חוויית המציאות.

למשל, מרביצים לך. תשאל, אולי לא מרביצים לי? אולי זה שמרביצים לי זה רק אפשרי ולא מחויב? וכן תטיל ספק ברצון, אולי אני כן רוצה שירביצו לי? ואולי זה לא משנה בכלל? ואז המציאות הופכת להיות סוביקטיבית וגם הרצון הופך להיות סוביקטיבי, ואז גם הסבל הופך להיות סוביקטיבי. אתה לא חווה את הסבל כמחויב אלא כאפשרי בלבד.

כול אינפורמציה שעוברת לך במוח, כמו אני רואה קיר, אולי אני לא רואה קיר? או אני לא רוצה שיהיה קיר, אולי אני לא רוצה שיהיה קיר? אם אני מטיל ספק במה שאני יודע על המציאות ומטיל ספק במה שאני רוצה, אז ממילא הקונפליקט נהיה יותר חלש.

יש שני נקודות אחיזה, האחת איך שאני רואה את המציאות והשנייה מה שאני רוצה. האחת מה קורה והשנייה מה שאני רוצה שיקרה.

שאלה: האם מה שקורה זה אוביקטיבי?

אליעד: אין אוביקטיבי, זה תמיד סוביקטיבי, מה שקורה זה מה שאתה חושב שקורה. האם זה שאני מדבר איתך זה אוביקטיבי? בראש שלך זה אוביקטיבי, אבל מי אמר שזה אוביקטיבי, זה אתה חושב שזה ככה.

גם מה שקורה זה רק סוביקטיבי, כי אתה חושב שזה קורה. ואולי זה לא קורה ואולי כן קורה.

למשל, אני חושב שכרגע יש קיר, ואני לא רוצה את הקיר. אם אני מוריד את המילה אני חושב, אז נהפך ליש קיר ואני לא רוצה קיר. ואז אם זה עובדה שיש קיר ואני לא רוצה קיר - אז רע.

אבל אם אתה מוסיף, אני חושב ש.. אז בעצם המציאות הפכה לסוביקטיבית, הרצון הפך לסוביקטיבי, ואז זה שרע, זה רק אני חושב שרע. ואז זה לא בהכרח רע, אתה חווה זאת אחרת.

ואם אתה רוצה ליהנות ממשהו בחיים, אתה צריך לעשות בדיוק הפוך. להגיד שזה בטוח שזה קורה, ובטוח שאני רוצה את זה. כי אם לא תגיד שאתה בטוח רוצה את זה, אז אתה לא תשמח כשזה קורה.

שאלה: איך אני מגיע למצב שאני בכלל לא מרגיש רע?

אליעד: אם אתה מביא את התודעה שלך למצב שהיא לא מזדהה עם שום דבר שמוטל בספק, אלא רק עם דבר שקיומו מחויב, וממילא לא תוכל לדעת שום דבר סוביקטיבי, ואז לא תהיה שום בעיה.

אם התודעה לא מכילה בתוכה שום דבר שמוטל בספק, אז התודעה לא יודעת שום דבר וזהו. אם אתה מגיע לכלום, לא רע לך בכלל, זוהי אחדות שיקרית.

יש תודעה שיודעת באופן סוביקטיבי שיש בעיה, ויש לה ספק, האם זו בעיה או אולי אין בעיה? מהצד שאולי יש בעיה אז רע לה. אבל זה רק בגלל שהתודעה חושבת על דברים שהיא לא בטוחה בהם במאה אחוז. אבל אם התודעה תצליח להביא עצמה למצב שאם היא לא בטוחה במשהו מאה אחוז, היא לא חושבת על זה בכלל, אם היא רק תלך לאוביקטיבי, והיא לא תקבל שום דבר סוביקטיבי, אז היא לא יודעת כלום, ואם היא לא יודעת כלום, אז אין שום בעיה.

אני בזמנו שהיה לי רע, ולא רציתי שיהיה לי אפילו טיפה רע, אז אמרתי לעצמי שאם אני לא בטוח במאה אחוז, אני לא רוצה את זה. רק מה שאני בטוח במאה אחוז, ואז לא ידעתי כלום. ולא היתה שום שאלה.

אם אתה מתחבר לכלום הזה, יש כאן שיטה, אתה צריך להטיל ספק במה שאתה יודע או במה שאתה רוצה, ואם אתה רוצה להרגיש טוב, אז אל תטיל ספק במה שקורה ואל תטיל ספק במה שאתה רוצה, ואז תהיה התאמה.

שאלה: אז יש כאן חלקיות. אם אני הולך לכלום, אז אין שם הנאה, ואם אני בחיים אז אני סובל.

אליעד: אם אתה בכלום, לא חסר לך שום דבר. כשאתה מדבר מהפרספקטיבה של היש, אז אתה אומר גם שם יש חיסרון וגם פה יש חיסרון, אבל כאשר אתה נמצא שם, אז גם פה אין חיסרון וגם שם אין חיסרון.

יש שני נקודות מבט, אחת אומרת להתחבר לסוביקטיבי ואז יש קצת רע, והשנייה להתחבר לאוביקטיבי ואז אין בכלל רע. אתה אומר שבכל אחד יש חיסרון.

אבל המחשבה הזאת עצמה נאמרת מתוך מקום סוביקטיבי, ומתוך המקום הסוביקטיבי תמיד יהיה חיסרון, ומתוך המקום אוביקטיבי אף פעם אין חיסרון.

אלו השאלות שבאות מהחלל הפנוי. אך אין תשובות לשאלות האלו, תמיד יהיה חיסרון, הפיתרון הוא שאם תלך למקום של "הלא קיים" שם אין חיסרון. מה הבנת?

שאלה: באחדות יש חיסרון שאין קיום ובקיום יש חיסרון שיש רע. ולכן תמיד יש חיסרון והתשובה היא שזה נאמר מנקודת מבט של נפרדות. אך אם אתה נמצא באחדות אז אין חיסרון כלל.

אליעד: כרגע אתה חושב על שתי אופציות. אופציה אחת שיש טוב ורע, ואופציה שניה שאין טוב ורע. אתה אומר באופציה שיש טוב ורע יש חיסרון כי יש גם רע. ובאופציה שאין טוב ורע יש חיסרון כי אין טוב. והמסקנה מכך שתמיד יהיה לי חיסרון. התשובה, המחשבה שאומרת שיש חיסרון היא בתפיסה שיש טוב ורע. אבל אם היית בתפיסה שאין טוב ורע, אז אם יש טוב ורע זה לא משנה, וגם אם אין טוב ורע זה לא משנה.

אני שם לך בראש תוכנה שאומרת טוב ורע, ואז אני שואל אותך, אתה רוצה שאני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע? אז אתה חושב, אם אני עם תוכנה של טוב ורע, יש בזה חיסרון, כי יש רע. ואם תוציא לי את התוכנה של הטוב והרע, אז לא יהיה טוב. אז אתה חושב שאתה בבעיה. אבל אני אומר לך תקשיב, אם אני אוציא לך את התוכנה של הטוב והרע, אז מהפרספקטיבה של אין טוב ורע, אז זה לא משנה אם יש לך טוב ורע, אין בהם חיסרון.

אם לא תבדיל בין טוב לרע, אז לא תשפוט אם זה טוב שיש טוב ורע או להפך, כי כבר אין שיפוטיות.

כדי להרגיש חסר, אתה צריך לדעת שיש חיסרון ויתרון, ואם אתה לא יודע שיש יתרון וחיסרון, איך תהיה חסר?

שאלה: מה ההבדל בחוויה בין לקחת סמים.

אליעד: כשאדם לוקח סמים, אבל הוא יודע משהו, אז הוא בחיסרון. ואם הוא לא יודע שום דבר, אז אני מבין שהוא בשום חיסרון. אם מישהו לוקח סמים, ואני אשאל אותו, איך קוראים לך? והוא יודע, אז אני אדע שהוא בחיסרון. ואם מישהו באחדות ושואלים אותו איך קוראים לו והוא לא יודע, אז הוא לא בחיסרון.

כך תבדוק את עצמך, אם אתה לא יודע כלום, אז אין לך שום חיסרון.

פעם ידעתי שאם אני אקח סמים, זה לא ממש ישחרר אותי, כי עדיין אני אדע שאני קיים, שאני רוצה.

אבל כאשר אני לא יודע שום דבר, אני לא חוה חיסרון, וזה לא משנה מה תגיד. אפילו לא ידעתי שאני קיים, אז איך אחווה חיסרון?

ואפילו אם תגיד שזה גרוע, אבל אני יודע מעצמי שאין שום חיסרון. כשאתה מתחבר למוחלט, אז אתה במאה אחוז מגיע לחוויה של אין חיסרון. ולא משנה מה יגידו, המוח שלך לא חושב על זה בכלל.

לדוגמה, תדמיין שאתה לוקח סמים, איך אתה מרגיש, כאילו אתה בגן עדן?

שאלה: כן

אליעד: האם אתה חושב שאם תיקח סמים, לא יהיה לך שום חיסרון? עצם זה שאתה יושב בחדר ואומר, איזה כיף לי אני בגן עדן, זה אומר שאתה סובל. למה? כי אתה חושב שלהיות בגן עדן זה יותר טוב מאשר מצב אחר.

אם אתה אומר, "טוב לי" זה אומר שרע לך. אם אתה אומר שכיף לך, זה אומר שבתוכך יש תחושות רעות, אם לא היו תחושות רעות, אז איך כיף לך?

בסוף אפשר לחלק את כל המצבים לשתיים. או שעדיין אני יודע משהו, או שאני לא יודע שום דבר. אם אני יודע משהו, זה אומר שאני עדיין בחוויה של חיסרון. כדי לדעת אתה צריך לחוות חיסרון. כדי לדעת שיש פה שולחן, אתה צריך לדעת משהו שלא נמצא פה. בסוף, אם אני יודע משהו, אז אני בחיסרון.

יש רק אופציה אחת לא לדעת שום דבר, כאשר אתה מושך את עצמך למוחלט במאה אחוז, אתה לא יכול לדעת שום דבר.

שאלה: אם יש טוב ורע, האם אפשר לחוות רק טוב כל הזמן?

אליעד: לא, הטוב לא קיים מצד עצמו. אם הוא היה קיים רק בפני עצמו, הייתי אומר לך, לך תהיה אצלו אז תמיד יהיה לך טוב. אבל הטוב קיים באופן יחסי לרע. כדי שיהיה לך טוב צריך שיהיה לך רע.

אם שבוע רצוף יהיה לך רק טוב, אז תשכח מה זה רע, ואז לא יהיה לך טוב.

אם בטוב וברע, הטוב היה קיים בזכות עצמו והרע היה קיים בזכות עצמו, אז הייתי אומר לך, לך לטוב ותשאר שם. אבל הטוב לא יכול להיות קיים אם אין רע. כדי שתרגיש טוב, אתה קודם צריך להרגיש רע.

למשל קבלת כסף, כדי שתוכל להרגיש טוב שקבלת כסף, אתה צריך שתהיה לך תחושה בלב שאומרת לך שרע לך כי אין לך כסף. אם לא תהיה לך תחושה שאומרת שרע לך כי אין לך, אז לא תוכל להרגיש טוב מזה שיש לך.

שאלה: אבל טוב לו שהוא מקבל כסף.

אליעד: נכון, רק בגלל שרע לו מזה שאין לו כסף. ואפילו הוא ממשיך לומר, איזה כיף לי, איזה כיף לי, זה בגלל שהוא זוכר שהיה לו רע כשלא היה לו כסף. אבל אם יהיה לו הרבה זמן כסף, אז הוא ישכח שהוא לא רוצה שלא יהיה לו, ואז הוא כבר לא ישמח מזה שיש לו. אם היה לו חסר הרבה כסף אז הוא ישמח מאוד, ואם היה לו חסר קצת, אז השמחה תהיה קצת.

שאלה: אז אפשר לפרש את הכל כטוב?

אליעד: למשל אתה מפרש שלהיות חולה זה טוב, כי זה נותן לך קצבת מחלה. ואם תחזור על זה בסוף תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, ואם תשכח את הפירוש שאומר שזה רע להיות חולה, כבר לא תהנה מהפירוש שאומר שזה טוב להיות חולה.

הפירוש שאומר זה טוב, מקבל את הפירוש שלו מזה שאומר שזה רע. ולכן אם תפרש כל הזמן את המציאות לחיובית, בסוף תאבד את המשמעות. כי אתה לא יודע מה זה שלילי.

אם כל הזמן תפרש לחיובי, אז בסוף כבר לא תרגיש טוב. הטוב לא תלוי במה שאתה מפרש, הוא תלוי בכמה אתה חווה את הפירוש. כדי לחוות את הפירוש החיובי, אתה צריך גם להתחבר לפירוש השלילי. אם אתה לא זוכר את הפירוש השלילי, אז לפירוש החיובי אין משמעות. אז אתה לא מרגיש, לא טוב ולא רע.

שאלה: מה קורה אם הוא מקבל מכה?

אליעד: לא אכפת לו, אבל הוא גם לא שמח מזה. כמו שנתנו מכה לקיר.

שאלה: האם הוא יכול לתפקד בחיים?

אליעד: כדי לתפקד אתה צריך להיות קיים, המצב הזה הוא ביחס למשהו מסויים, זה לא שביחס להכל הוא לא מבדיל בין טוב לרע. בתחומים מסויימים הוא מבדיל ובתחומים אחרים לא מבדיל. מהצד שהוא מבדיל הוא יעשה שינוי, ומהצד שהוא לא מבדיל, הוא לא יעשה שינוי.

מה שאמרתי עכשיו זה נכון רק מהפרספקטיבה שלנו, שאומרת שאם הוא לא מבדיל בין טוב לרע מדוע שישנה את המציאות?

אבל מהפרספקטיבה שאתה לא מבדיל בין טוב לרע, אתה יכול להחליט לשנות את המציאות, גם בלי להבדיל בין טוב לרע. ולמה? כי הוא בכלל לא מבדיל. ותשאל לפי מה הוא פועל? הוא בכלל לא שואל לפי מה הוא פועל.

השאלה הזאת היא כמו לשאול, לפי מה אלוהים מחליט. אם הכל אחד, איך נהיה טוב ורע? אם הכל אחד, איך יש שניות, איך מאחד נהיה שניים?

אך אם אתה מתחבר לשכל של אלוהים, אין שאלה למה. כי אם אין הבדל בין טוב לרע, אז אתה גם לא שואל למה יש הבדל, אם אין הבדל. כי אין הבדל בין הבדל ללא הבדל.

בסוף אתה רואה שאין הבדל באם אתה מבדיל או לא מבדיל. אז אתה יכול להבדיל ויכול לא להבדיל, אבל אין שאלה, כי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל.

מהצד שלך, אתה שואל, אם אין הבדל, אז למה הוא עושה? אבל אצלי אין הבדל בין להבדיל ללא להבדיל, אני יכול להבדיל ובכל זאת להיות הלא מבדיל. אין הבדל בין אחד לשתיים. זה תמיד אחד ותמיד שתיים.

שאלה: אז אני תמיד חייב להרגיש רע, אי אפשר שיהיה רק טוב.

אליעד: נכון, ולכן אתה צריך לחפש את האמת עד הסוף, ואז תגיע לפרספקטיבה שבה לא משנה אם אתה מרוצה או לא מרוצה. ואם אתה לא רוצה לחפש את המציאות, יש בזה גם טוב, כי אתה תמיד תמשיך להיות קיים ולשנות את המציאות. כי אם יום אחד תפסיק לרצות, אז לא תרגיש שאתה קיים.

אני הייתי במצב הזה, חווייתי שאני תמיד מרגיש חיסרון. לא משנה מה אני יעשה, תמיד אני ארגיש שחסר לי, וזה לא היה מקובל עלי, לשם מה אני מתאמץ? ואז חיפשתי את האמת והבנתי שאין הבדל בין חסר ללא חסר.

ואם אתה לא רוצה את הטוב והרע, אז תחפש את האמת המוחלטת, שזה אומר, ששום דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט, אתה באופן מוחלט לא חושב אותו.

אתה באופן מוחלט, לא מזדהה עם שוב דבר שאתה לא בטוח בו באופן מוחלט. זה יגרום לכך, שבאופן מוחלט תזדהה עם שום דבר. ואז לא יהיה שום חיסרון.

שאלה: מה זה לא להזדהות?

אליעד: לא לקבל אותו כאמת.

שאלה: אבל זה עצמו גורם לסבל.

אליעד: אם מבינים זאת פעם אחת עד הסוף, אז אחר כך אתה מגיע להבנה שזה כבר לא משנה אם יש חיסרון או אין חיסרון.

שאלה: האם האני נצחי?

אליעד: כל דבר שקיים הוא לא נצחי. אך מצד מסויים הוא נצחי מצד אחר לא נצחי וכו'.

זה שאני תמיד קיים לנצח זה ברור, אך זה שתמיד אני אדע את האמת זה לא ברור. ככול שהאדם נכנס יותר פנימה, זה הופך לפחות משתנה ואז זה יותר נצחי. שוב פעם, ההבנה היא לא בהכרח ניצחית. אבל הקיום הוא נצחי.

האם זה שההבנה לא נצחית האם זה טוב או רע? זה גם טוב וגם רע, ואם אתה מבין את זה, אתה מבין שזה לא משנה אם זה טוב או רע.

מהיבט מסויים זה מאוד רע שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, מהיבט אחר זה מאוד טוב, כי אני יכול לדמיין את עצמי לא יודע, ואז אני יכול ליהנות מזה שאני יודע, ומהיבט אחר זה לא משנה בכלל. כי אין הבדל בין טוב לרע.

מהיבט מסויים אם אני אשכח את מה שאני יודע, אני אסבול, מהיבט אחר זה טוב שאני יכול לשכוח את מה שאני יודע, כי ככה אני יכול לדמיין את מה שאני לא יודע, ואז אני יכול ליהנות ממה שאני יודע. ומהיבט אחר זה בכלל לא משנה.
הבדל בין רע לטוב האחדות הרצון עולם מקום ללא זמן סובייקטיבית ציר הזמן במאה אחוז דרך נכונה פירוש המטרה שלי אובייקטיבי אובייקטיביות אושר איך לדעת מה אתה רוצה איך להיות מאושר איך להיות מאושרים איך להרגיש טוב תמיד האם תמיד יש חיסרון הסוד הסוד של האושר חיסרון חיסרון סובייקטיבי חסרונות כיצד להיות מאושר לדעת מה אתה רוצה להיות מאושר להיות מאושרים להרגיש להרגיש טוב להרגיש טוב תמיד להרגיש שלם להרגיש שלם עם עצמי להרגיש שלם עם עצמך למה תמיד יש חיסרון מה אתה רוצה מודעות מודעות עצמית סובייקטיבי סובייקטיביות סוד סודות רוצה להיות מאושר רוצה להרגיש רוצה להרגיש טוב רצון שלם עם עצמי שלמות עצמית תמיד יש חיסרון
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים למה תמיד יש חיסרון בכל מה שנשיג בחיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן דן בהן בהרצאה זו היא מדוע האדם אף פעם אינו מצליח להגיע ... מצב של סיפוק מוחלט בעקבות השגת רצון חיצוני, כי תמיד יש חיסרון כלשהו שמחכה מעבר לפינה. התרגיל חושף בפני האדם את טבעו האינסופי של הרצון האנושי. האדם מגלה שלמרות שחשב שמילא את כל ... איך להיות מאושר באמת? תרגיל למילוי רצונות למה תמיד יש חיסרון? לאהוב את המציאות בלי תנאים האם אושר תלוי בהגשמת רצונות? מה המשמעות של להגיע לתכלית? איך קורה שרבנים שקרנים ...
טוב ורע, האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? תמיד יהיה רע, תמיד יהיה טוב, תמיד יש טוב, תמיד יש חיסרון, תמיד יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, לא להרגיש רע בכלל, לא להרגיש רע ספציפי, להחליף בעיה בבעיה אחרת
טוב ורע, האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? תמיד יהיה רע, תמיד יהיה טוב, תמיד יש טוב, תמיד יש חיסרון, תמיד יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, לא להרגיש רע בכלל, לא להרגיש רע ספציפי, להחליף בעיה בבעיה אחרת
... ורע, האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? תמיד יהיה רע, תמיד יהיה טוב, תמיד יש טוב, תמיד יש חיסרון , תמיד יש רע, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, לא להרגיש רע בכלל, לא להרגיש רע ספציפי, להחליף בעיה בבעיה אחרת האם אפשר להפסיק להרגיש רע ספציפי לחלוטין? ... טובות וגם תחושות רעות, ואין אפשרות להפריד ביניהן. טוב ורע תלויים זה בזה, מחליפים זה את זה, ולכן הקיום האנושי מורכב תמיד מתערובת של שני המצבים האלה. האם אפשר להרגיש רק טוב בלי רע? איך לא להרגיש רע? למה תמיד יש חיסרון? מה עושים כשהטוב נגמר? האם אפשר לא להרגיש רע בכלל? איך המוח יוצר טוב ורע? למה אי אפשר לברוח מהרע? ...
איך להתמודד עם תחושות רעות? איך לא להרגיש רע? אין טוב בלי רע, האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון
איך להתמודד עם תחושות רעות? איך לא להרגיש רע? אין טוב בלי רע, האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון
... האם אפשר להרגיש רק טוב? למה משהו עושה לי רע? האם אפשר לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש יותר טוב מרע? האם אפשר להרגיש פחות רע? אושר וסבל, טוב ורע, תמיד יש חיסרון למה תמיד יש גם תחושות רעות בחיים? אחת השאלות המרכזיות שהועלו בשיחה היא מדוע תמיד יש תחושות רעות בחיים. אליעד כהן מסביר כי אחת הדרכים להתמודד עם תחושות רעות היא ... להרגיש טוב בלי רע? למה תמיד יש תחושות רעות? האם אפשר לחיות ללא סבל? האם אפשר להרגיש רק אושר? האם יש יותר טוב מרע? איך להתמודד עם רגשות שליליים? למה תמיד יש חיסרון בחיים? ...
משחק החיים, כסף, להתייחס לחיים כמשחק, לשלוט ברגשות, להרגיש שלמות בכל דבר, לרצות להרגיש רע, לסבול מתוך בחירה, לא להבדיל בין טוב לרע
משחק החיים, כסף, להתייחס לחיים כמשחק, לשלוט ברגשות, להרגיש שלמות בכל דבר, לרצות להרגיש רע, לסבול מתוך בחירה, לא להבדיל בין טוב לרע
... הוא יהיה בעמדת בחירה אמיתית. הוא לא יהיה מופתע או מנוהל על ידי מחשבות אלו, אלא יהיה בעמדת שליטה מלאה עליהן. מה היתרון בכך שתמיד יש חיסרון? אליעד מסביר שבכל מצב בחיים תמיד יהיה חיסרון כלשהו. המצב הזה לא שלילי בהכרח, אלא הוא הבסיס למשחק החיים. בלי חיסרון, החיים ... שלהם יוצרות את התחושה הזאת. מי שמצליח לעשות זאת באמת, יכול לחוות תחושה של שלמות פנימית בכל מצב. איך להרוויח כסף בלי מאמץ? למה תמיד יש חיסרון? איך לשלוט במחשבות וברגשות? איך להרגיש מאושר בלי כסף? למה אנחנו בוחרים לסבול? איך להרגיש שלמות פנימית? האם אפשר לא ...
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
האם אפשר להיות מאושר? איך להרגיש רק טוב? יתרון בלי חיסרון, מהו אושר אמיתי? עולם שכולו טוב, הכל טוב תמיד, אך ורק אהבה, אך ורק אושר, רוצה להיות מאושר, איך להיות מאושר תמיד? חלק 1
... עצמו. לכן, אליעד טוען שכל ניסיון להשיג יתרון מוחלט מייצר תמיד סתירה פנימית, פרדוקס או פלונטר, כפי שהוא מכנה זאת. האם להבין שתמיד יש חיסרון זה סוף הדרך? בהמשך, אליעד דן באפשרות להבין שהחיים תמיד כוללים חיסרון, ומציג את השאלה האם ההבנה הזו באמת מספיקה לאדם? אליעד מראה כי גם הידיעה שתמיד יש חיסרון אינה סוף הדרך, כי היא עצמה הופכת לבעיה חדשה, מאחר שהאדם עדיין יחפש פתרון למצב זה. מהי הדרך היחידה להשיג אושר מוחלט ללא חיסרון? אליעד ... למצב של חוסר ידיעה מוחלטת ביחס למושגים האלו, כי שם נמצא השחרור האמיתי. איך אפשר להיות מאושר תמיד? מהו יתרון בלי חיסרון? למה תמיד יש חיסרון? איך להרגיש טוב כל הזמן? האם אפשר להשיג אושר מוחלט? ...
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... ושוב את הסוכר, כך האדם צריך לשאול את עצמו למה הוא מנסה שוב ושוב למלא רצון מסוים בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ביקש שיארחו אותו, עשיר אחד אירח את הרשלה אבל הוא לא כל כך אהב אותו אז הוא הגיש לו ...
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
... חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר ... כך, למעשה, כל חוויית חיסרון מכילה גם תחושת יתרון, שכן תמיד יש לנו משהו שמוגדר. מה הפתרון לחוויית החיסרון המתמדת? השלב הראשון הוא הכרה בכך שתמיד יש חיסרון, אך במקביל יש גם יתרון. אם אתה מבין את זה לעומק, אתה גם מבין שכל חוויית חיסרון היא תוצאה של המודעות שלך ... שאני מודע לכך שקיים שולחן, ובאותה נשימה אני מודע לכך שחסרים פה כל שאר הדברים שאינם שולחן?. האם תמיד יש גם יתרון בכל ידיעה? שאלה: דיברת על כך שתמיד יש חיסרון, אבל האם אין גם יתרון בכל ידיעה? תשובה: כן. אם תמיד יש חיסרון, פירושו שגם תמיד יש יתרון. בכל פעם שאתה אומר יש פה כוס, מעבר לזה שאתה מרגיש שחסר פה דבר אחר, אתה גם מרגיש שיש לך משהו מוגדר שאתה יודע או רואה. עצם הידיעה מייצרת תחושה של יש. לכן, אם תמיד יש חיסרון בכל הגדרה, גם תמיד יש יתרון בכל הגדרה. אי אפשר להגדיר משהו בלי שיהיה בו גם חיסרון וגם יתרון. מדוע לדעת ... משהו משמעה שאתה מודע שיש אפשרות אחרת שהיית מעדיף. מה ההבדל בין בעיה רגילה לבעיה של חיסרון תמידי? שאלה: מה ההבדל, לדוגמה, בין חסר לי כסף לבין תמיד יש חיסרון? תשובה: כאשר אתה אומר חסר לי כסף ואתה מדמיין שיש אפשרות אני משיג כסף - הדמיון כשלעצמו לא פותר לך את הבעיה בפועל, הוא רק מצביע שיש לך אפשרות לחשוב על פתרון. אבל זה עדיין לא הופך אותך לעשיר באותו רגע. ואילו כשאתה חווה את הבעיה הבסיסית של תמיד יש חיסרון - עצם היכולת לדמיין מצב של אין חיסרון (מצב של אחדות מוחלטת או אין שכל) משנה את כל נקודת המבט באותו רגע, ... בהגדרת המציאות. זה שונה מבעיה רגילה שבה עצם הדמיון לפתרון לא מיד מעלים את הבעיה. אז מה עושים בפועל? שאלה: מה עלי לעשות כדי להתמודד עם העובדה שתמיד יש חיסרון? תשובה: ראשית, ישנה אפשרות להתבונן לעומק בבעיה ולהבין אותה. לא תמיד נדרשת עשייה חיצונית כלשהי, אלא יותר מודעות גבוהה. התבונן היטב על השורש של אותה תחושה תמיד יש חיסרון - שאל את עצמך: האם אני באמת בטוח שאין שום דרך להשתחרר מהחוויה הזו? האם אני מסוגל לדמיין מצב של אחדות? עצם ... מזה שיש כאן שולחן. אם תשב עם עצמך, ותדמיין שאין לך יותר בעיות, אתה תחווה חיסרון מעצם זה שאתה לא שלם. אני רוצה להגיד שגם הפוך זה אותו הדבר. אם תמיד יש חיסרון, זה אומר שגם תמיד יש יתרון. אם כל חוויה היא חיסרון, אז גם כל חוויה היא יתרון. כרגע, אם חסר לך 100 שקל, ... למשל אדם יגיד, ממה יש לי ליהנות? אם אתה יודע שיש פה שולחן, אז יש משהו שטוב לך. היתרון הוא, שאתה יודע שיש. מה שאני רוצה להגיד, שמי שמודע שתמיד יש חיסרון, הוא גם מודע גם שתמיד יש יתרון. חיסרון הכוונה, שאתה תמיד חווה שחסר, שזה אומר שאתה תמיד חווה שיש. תמיד יש חיסרון , זה בתנאי שאתה תמיד משתמש בשכל המוגדר. אם תשתמש בשכל הלא מוגדר, אז לא תמיד יש חיסרון. שאלה: אם אני רואה כוס. אליעד: בחוויה עצמה יש חיסרון. שאלה: אם אני רואה כוס, אני גם חווה מה שלא כוס. ... אתה צריך לחשוב שלא תהיה בעיה. אם זו בעיה מחויבת, איך יכול להיות שזה לא מסתדר לך? שאלה: הבעיה לא מחויבת. אליעד: איך זה שהיא לא מחויבת? הרי תמיד יש חיסרון. שאלה: מבחינה שכלית אני לא יכול להיות בטוח בבעיה. אליעד: אז מה השאלה בעצם? שאלה: כרגע אני חושב שהיא ... באמת חושב שהבעייה הזאת מחויבת, אז לא היית יכול לחשוב על משהו אחר, ולא היית יכול להגיד שאתה לא רוצה את זה. אני מנסה להראות לך שאתה לא בטוח שתמיד יש חיסרון. שאלה: אני לא בטוח שהבעיה מחויבת. אליעד: אז מה השאלה? כדי להגיד על משהו שהוא בעיה, אתה צריך להיות מסוגל ... אני לא רוצה את זה, בגלל שאני חושב שאפשר אחרת, אני מודע לדבר ולמה שאחרת שלו, ואם אתה מודע לאחרת, אז אתה יכול להתחבר לאחרת ואין בעיה. שוב, תמיד יש חיסרון, לדוגמה, אדם אומר שהוא לא רוצה שולחן. מבינים שהוא רוצה משהו אחר. עכשיו אדם אומר שהוא לא רוצה שתמיד יהיה חיסרון, האדם מבין שתמיד יש חיסרון והוא לא רוצה את זה. כשהוא אומר שהוא לא רוצה את זה, זה רק בגלל שהוא באותו רגע מחובר לאין שכל. אם היית רק בשכל, ולא הייתה לך האפשרות של האין שכל, לא היית מוטרד מכך שתמיד יש חיסרון. שוב, יש בעיה בתוך השכל, האדם אומר שהוא לא רוצה שולחן, זה אומר שהשכל שלך יכול לחשוב על משהו אחר. אבל אם ... יש בו חיסרון, זה אומר שהוא יכול לדמיין מצב שלא תמיד יש בו חיסרון. כי אם הוא לא היה יכול להתחבר לאין שכל, הוא לא היה יכול להיות מוטרד מכך שתמיד יש חיסרון. ואם הוא מוטרד מכך שתמיד יש חיסרון? כי הוא מדמיין את האין שכל, ואם הוא מדמיין את האין שכל, אז אין כבר שאלה מדוע יש חיסרון. וזה שונה מבעיה ... כל הבעיות. למשל אם יש לך בעיה, אני רעב, אתה הופך את זה לאני שבע. אבל זה שאני חושב שאני שבע, זה לא אומר שאני שבע. אבל אם אתה אומר שרע לך מזה שתמיד יש חיסרון , ואתה מבין מה אמרת, אז כדי שיהיה לך רע מזה שתמיד יש חיסרון, אתה מתבונן, למה רע לי מזה שתמיד יש חיסרון? כי אני בעצם יכול לדמיין שלא תמיד יש חיסרון, כי אם הייתי בטוח שתמיד יש חיסרון, אז לא היה לי רע מזה שתמיד יש חיסרון. אם היית בטוח שתמיד יש חיסרון, אז לא היה לך רע מזה. כי לא היית יכול לא לרצות את זה. כדי להגיד שאני לא רוצה שתמיד יהיה חיסרון, לשם כך אתה צריך להיות מסוגל לחשוב, לא תמיד יש חיסרון. ולא תמיד יש חיסרון, שורשו באין שכל. ויש עוד שאלה, אולי בגלל שאני מתלונן שתמיד יש חיסרון, זה לא בגלל שאני חושב שיש מצב שבו אף פעם אין חיסרון, אלא בגלל שאני חושב שתמיד יש יתרון? אני לא רוצה את ...
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
אושר בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט
... בשלמות, תמיד יש חיסרון, אין שום חיסרון, תמיד יש שאלה, אין שום שאלה, חיים בלי שום חיסרון, שלמות בלי שום חיסרון, מהי השלמות? אושר אמיתי, מהו אושר? אושר מוחלט מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד כהן עוסק בנושא של שלמות וחיסרון ומסביר את הרעיון של חיסרון כמלווה תמידי במציאות. הוא מציין כי כל תפיסה שמבוססת על השכל המפריד תוביל אותנו למקום שבו תמיד יש חיסרון, שכן השכל מחלק את העולם לנפרדות: יש ויש, יש טוב ויש רע, יש יתרונות ויש חסרונות. אליעד טוען ... הוא חלק מהמציאות האנושית. הוא גם מציין שבמציאות, כשיש חיסרון, זהו סוג של נפרדות שמובילה לאי שלמות. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד מדבר על רעיון תמיד יש חיסרון, הוא מציין שמדובר בנרטיב של השכל שמחלק את העולם בין יש ואין. הוא מסביר שלרוב, אנשים אינם ... של האושר היכולת להרגיש רגשות שונים בו זמנית איך להגיע לשלמות אמיתית ההבנה של שאלה שאין לה תשובה מהי שלמות? האם תמיד יש חיסרון? בהרצאה אליעד מסביר את הרעיון של חיסרון ושלמות, ומראה איך התפיסה שלנו לגבי העולם נובעת מהשכל המפריד. הוא מתחיל בכך שאם מישהו בא אליו עם בעיה, הוא ינסה להסביר לו שתמיד יש חיסרון במציאות, כי כל דבר שמוגדר כשלם הוא לא באמת שלם. לדבריו, חיסרון הוא חלק מהמציאות, ויש לו ... כי בתפיסה אחרת, שבה אין חיסרון, קשה מאוד להבין את ההסבר. לכן, כל עוד אדם לא מבין את זה לעומק, הוא יישאר עם ההבנה שתמיד יש חיסרון. מה השכל מאחורי תמיד יש חיסרון? כאשר אליעד אומר תמיד יש חיסרון, הוא מתאר את הרעיון שבלי השכל שמחלק בין דברים אין חיסרון. אבל מכיוון שהשכל מפריד בין יש ואין, בין טוב ורע, אז תמיד יש חיסרון הוא הנרטיב שאליעד מציע לאדם שיחפש את התשובה לחיים. בהמשך, הוא מסביר שלרוב, כשהאדם מבין שיש ... איך להגיע לשלמות אמיתית ההבנה של שאלה שאין לה תשובה אליעד: אם מישהו בא אלי בבעיה, אני מנסה להכניס לו הבנה שאומרת שתמיד יש חיסרון. מחויב המציאות שיש חיסרון כי זה לא השלם. ולכן שימשיך לחיות כרגיל עם החיסרון ויפסיק לבלבל את ... הבל הבלים, אז תלך לאכול בשמחה את לחמך ותהנה מהחיים. אין תשובות, אז תראה מה הכי טוב עבורך ותעשה זאת. כשאני אומר לאדם, תמיד יש חיסרון, מה מלובש באמירה הזאת? תמיד יש נפרדות, המהות של המציאות היא נפרדות, העולם קדמון, הנפרדות היא השורש. כשאני אומר שתמיד יש חיסרון זה לא אמת. אבל אני אומר שתמיד יש חיסרון, כי אם אסביר לו מעבר לזה הוא לא יבין בכלל. אז כשאומרים לו שתמיד יש חיסרון, ותסתכל על היתרון, זה מרגיע אותו, ואז הוא חי. אבל השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא לא שכל אמיתי. כי להגיד שתמיד יש חיסרון זה אמת בתנאי שאתה פועל במסגרת השכל. אם אתה במסגרת השכל אז תמיד מחויב המציאות שיהיה חיסרון ... אי אפשר להיות מאושר במאה אחוז. ולמה זה לא אמת, כי יש אפשרות להסתכל על המציאות גם בלי השכל שמפריד, ואז זה לא נכון שתמיד יש חיסרון, וגם אין אפשרות לדעת מה החיסרון. כשאני אומר שתמיד יש חיסרון, זה אומר תמיד יש שאלה ואין תשובה, כי בכל תשובה יהיה לך חיסרון, תמיד על כל תשובה אפשר יהיה לשאול ולמה זה כך? ולכן להמשיך לחיות כרגיל. אבל מי שימשיך לחיות כרגיל, בסוף התהליך מה שהוא ירצה מכל, זה להיפטר מזה שתמיד יש חיסרון. או אני רוצה להגיע למצב שאף פעם אין חיסרון, או שפעם אחת לא יהיה חיסרון. אם באמת היה מחויב שתמיד יש חיסרון, אז האדם לא היה מתנגד לזה, אבל לא באמת תמיד מחויב שיהיה חיסרון. רק מהצד של השכל מחויב שתמיד יש חיסרון, אבל אם אתה בן אדם רציני שתוקף את השכל בשורשו, אז אין שום חיסרון. מי יחשוב שבלי שכל אין חיסרון, אף אחד, אבל בתת מודע יש את האפשרות הזאת ולכן הוא אף פעם לא מצליח להיות שלם למרות שהוא מבין שתמיד יש חיסרון, משהו חסר לו. כי בלב הוא יודע שיש את ההיפוך שלו. ובהיפוך זה שבאין שכל אף פעם אין חיסרון. אם ... לאדם שבכל דבר יש חיסרון, מה שמלובש שם זה התפיסה שהעולם קדמון, זה למעשה אומר שהנפרדות מחויבת. ואם אומרים לאדם, תמיד יש חיסרון, והוא לא רוצה בזה, מה שמלובש שם שבתת מודע הוא מבין שאין שום חיסרון. אני מבחינתי שהבנתי שתמיד יש חיסרון, בהתחלה זה היה מאוד נחמד, הייתי בטוח שזהו גיליתי את השלמות, ולא ציפיתי יותר לכלום. ואז ... שכל, אתה לא מבדיל בין מה שיש לבין מה שאין, ואז אין שום חיסרון. ואז ניסיתי להבין איך זה שאין שום חיסרון? הרי אמרת שתמיד יש חיסרון ושלמות יש רק לשם יתברך, ואז הוא הסביר איך עושים זאת, על ידי שנצמדים לאמת, ובסוף אין שום ... גם זה מדרגה נמוכה, כי יש הרבה מעבר לזה. רק שמעבר לזה אי אפשר להסביר. אם זה כבר כלום, איך יכול להיות יותר מכלום? בשכל תמיד יש חיסרון, וזאת האמת היחסית. אם יש הבדל בין מה שיש לבין מה שאין, תמיד יש חיסרון, כי אין דבר מושלם. אך למרות שהאדם מבין זאת, הוא לא מצליח לחוות שלמות, למה? כי בתת מודע הוא ...
אושר וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, אושר מוחלט, לא תמיד יש חיסרון
אושר וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, אושר מוחלט, לא תמיד יש חיסרון
... וסבל, הלוגיקה של האושר, הלוגיקה של הסבל, לא מחויב להרגיש רע, התמודדות עם אובדן, הנוסחה של האושר, המתמטיקה של האושר, אושר יחסי, אושר מוחלט, לא תמיד יש חיסרון מהם הגורמים לסבל במצבים ... למעשה, אין שום דבר שמחויב בצורה מוחלטת, ולכן תמיד יש מקום לספק. כל עוד יש מקום לספק, יש מקום לרצון לשינוי, וכך חוזר הסבל. מהם הגורמים לסבל במצבים שנראים כמחויבים? האם תמיד יש חיסרון במציאות? כיצד הספק משפיע על ... המצב, גם אם על פניו הוא נראה מחויב. בכל מקרה, ההבנה שכל עוד יש ספק, תיתכן אפשרות לשינוי, יכולה להסביר מדוע אנשים ממשיכים לסבול, גם במצבים שנראים סגורים או סופיים. האם תמיד יש חיסרון במציאות? כיצד מתמודדים עם ... חושב שאין פתרון והוא משחרר סבבה סע לשלום אבל אם הוא יגיד לא מעניין אותי כלום אני רוצה פתרון למרות שאי אפשר אני אפתור לך את הבעיה. נגיד שבא בן אדם ואני אומר לו תקשיב תמיד יש חיסרון זאת גם אחת מהתשובות טוב תראה בכל מקרה יש חיסרון תתקדם קדימה רוב האנשים מבינים שתמיד יש חיסרון ומתקדמים קדימה, הוא אומר מחויב לי שתמיד יש חיסרון, נכנעתי תמיד יש חיסרון זה מה יש אתה מבין אבל יש בן אדם שהוא אומר לא אכפת לי תמיד יש חיסרון, אני רוצה פתרון למרות שתמיד יש חיסרון , עכשיו אם הוא ישכנע אותי ... זה מחויב והשכל מבין שתמיד יהיה חיסרון מחויב, אז אם אני מבין בשכל שתמיד יהיה חיסרון איך זה שרע לי מזה שתמיד יש לי חיסרון תשובה כי בלב שלך יש לך ספק האם באמת השכל שאומר שתמיד יש חיסרון הוא נכון או לא, מה זאת אומרת מחויב זה היגיון פשוט שתמיד יש חיסרון כי שום דבר לא שלם אבל לא ...
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
האם בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון?
... בכל דבר יש חיסרון ויתרון? האם תמיד יש חיסרון? האם תמיד יש יתרון? יתרון וחיסרון באופן יחסי, יתרון וחיסרון באופן מוחלט, האם יכול להיות רק יתרון? האם יכול להיות רק חיסרון? האם יכול להיות משהו שאין בו חיסרון? האם תמיד יש חיסרון ויתרון? כיצד כדאי להבין את היתרון והחיסרון? בהרצאה זו אליעד כהן עוסק בשאלה האם תמיד יש חיסרון ויתרון בכל דבר. האם כל סיטואציה מחייבת את השאלה אם יש לה יתרון או חיסרון, או שניתן למצוא מצבים שבהם יתרון או חיסרון אינם קיימים בכלל? השיחה ... חיוביים וגם שליליים, גם אם לא תמיד ניתן לראות אותם בצורה ברורה. מה ההבדל בין יתרון מוחלט ליתרון יחסי? האם תמיד יש חיסרון לכל יתרון? מהם יתרונות וחסרונות בעבודת צוות? האם כל בעיה מכילה פתרון שמביא יתרון וחיסרון? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אושר, רוצה להיות מאושר, לדעת מה אתה רוצה, איך להיות מאושר? מודעות עצמית, להרגיש שלם עם עצמך, רוצה להרגיש טוב, תמיד יש חיסרון, סובייקטיביות, אובייקטיביות, הסוד של האושר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: למה תמיד יש חיסרון?, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: למה תמיד יש חיסרון?, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מאמן שיווקי, ייעוץ אישי בתחום למה תמיד יש חיסרון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6426 שניות - עכשיו 05_07_2025 השעה 07:57:03 - wesi1