אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיכרון יעיל ✔זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:27זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
האם יש מוח יעיל ומוח לא יעיל?

אליעד כהן מסביר שהנחת היסוד הראשונה היא שאין מוח יעיל ומוח לא יעיל בנפרד. לדבריו, זהו אינו מצב של מוח אחד טוב ואחר גרוע, אלא שבכל מוח קיימים שני סוגים של תפקוד - יעיל ולא יעיל. אין מוח שמטבעו חלש או חזק, אלא ישנם מצבים שבהם אותו מוח הוא יעיל יותר או פחות. האדם יכול להיות יעיל מאוד בזמנים מסוימים ובמצבים אחרים, לא יעיל כלל.

מהי ההגדרה של יעילות?

אליעד כהן מגדיר יעילות בצורה ברורה: יעילות היא המצב שבו משיגים מטרה באמצעות הדרך שדורשת את כמות המשאבים הנמוכה ביותר. זה אומר שמוח יעיל הוא מוח שזוכר דברים בצורה אופטימלית כדי לשרת את המטרה המרכזית - הישרדות. מוח יעיל הוא כזה שיודע לבחור מה לזכור מתוך כל המידע שמגיע אליו, לפי החשיבות להישרדותו של האדם.

איך האבולוציה קשורה לזיכרון יעיל?

בהסברו, אליעד מדגים כיצד רעיון האבולוציה תומך בתפיסת הזיכרון היעיל. הוא מסביר שאם הייתה אבולוציה, אז בני האדם שקיימים כיום הם הצאצאים של אלו שזכרו את הדברים החשובים ביותר להישרדותם. לדוגמה, אם אלוהים היה יוצר מיליון בני אדם, מי ששרדו היו אלה שזכרו טוב יותר את מה שהיה חיוני להישרדות. לפיכך, הזיכרון יעיל מטבעו מאחר והוא בנוי כך שניתן יהיה לזכור את הדברים שמשפיעים על הישרדות האדם.

מה ההבדל בין זיכרון סיבתי לזיכרון אקראי?

אליעד מסביר שישנם שני סוגי זיכרון במוח האדם:
  • זיכרון סיבתי: החלק היעיל של המוח. מדובר בזיכרון ששומר את המידע שיש לו חשיבות או משמעות ברורה להישרדות או לקיום האדם. זהו זיכרון שמונחה על ידי סיבתיות - המוח מעריך איזה מידע יהיה שימושי בעתיד ושומר אותו.
  • זיכרון אקראי: החלק הלא יעיל של המוח. זוהי צורת זיכרון ששומרת מידע באופן רנדומלי, ללא קשר לחשיבות או צורך ברור. למשל, לזכור את השם של מתמודד זניח מתוכנית טלוויזיה כמו "ארץ נהדרת" או "האח הגדול". הזיכרון הזה אינו בהכרח קשור להישרדות או לתועלת.
כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לא?

אליעד מתאר שהמוח עובר על כל מידע חדש ושואל את עצמו באופן תמידי אם כדאי לזכור אותו או לא. כשהמוח עובד ביעילות, הוא מבצע את השיקולים הללו במהירות ובדיוק, בוחר לזכור רק מידע שיש לו חשיבות אמיתית. מנגד, כשהוא פחות יעיל, הוא בוחר באופן אקראי, ולעיתים שומר מידע חסר משמעות לכאורה.

הוא נותן דוגמה נוספת: בעת צפייה בחדשות, המוח צריך להחליט על כל פרט מידע שהוא שומע - האם לזכור או לשכוח? מוח יעיל יזכור רק את המידע שהוא חשוב או בעל השפעה ישירה, בעוד שמוח פחות יעיל יזכור מידע ללא סיבה ברורה או הגיונית.

האם המוח תמיד עובד בצורה יעילה או לא יעילה?

לפי אליעד, אין מצב שבו המוח הוא לחלוטין יעיל או לחלוטין לא יעיל. שני החלקים, היעיל והלא יעיל, קיימים תמיד בו זמנית. האדם יכול להיות יעיל מאוד לפרק זמן מסוים ולאחר מכן להפוך ללא יעיל, וההיפך. המוח תמיד מכיל בתוכו שילוב של שני המצבים הללו, כאשר היחס ביניהם משתנה מאדם לאדם וממצב למצב.

מה החשיבות של זיכרון בהקשר של חשיבות מדומה?

אליעד מציין נקודה מעניינת נוספת: גם התפיסה של "מה חשוב לזכור" מתבססת לעיתים על דמיון או על ציפייה לעתיד. כאשר האדם מחליט שמשהו חשוב, הוא עושה זאת כי הוא מדמיין מצב עתידי שבו הזיכרון הזה יהיה שימושי. הזיכרון עצמו מעוצב על ידי הציפייה או החשיבות המדומה שהאדם מייחס למידע באותו רגע.

איך ייתכן ששוכחים דברים חשובים מאוד?

אליעד מציין שישנה סתירה לכאורה בתפיסת המוח היעיל. לעיתים, למרות שהמידע חשוב מאוד, אנו שוכחים אותו. הוא נותן דוגמה מהיהדות: ההנחיה להגיד פסוק שמתחיל ומסתיים באותיות של השם שלך לפני התפילה, היא כדי שלא תשכח את שמך בעולם הבא. אפילו את הדבר הכי בסיסי וחשוב, כמו השם שלך, ניתן לשכוח. הסיבה לכך היא שבאותו רגע המוח מחליט שיש דברים דחופים או חשובים יותר לזכור.

לסיכום, אליעד מסביר שמוח יעיל ולא יעיל מתקיימים בו זמנית, כאשר הזיכרון מתפקד בחלקו באופן סיבתי - יעיל ובחלקו באופן אקראי ולא יעיל. השילוב ביניהם יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים.
חיים חזק או חלש דמיונות עתיד להיות יעיל למה אני שוכח דברים החשובים ביותר לקבל החלטה מהי יעילות מה שחשוב קיום אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לזכור לזכור דברים למה אני לא למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מהו זיכרון מהו זיכרון יעיל מהי יעילות מוח מוח יעיל מוח לא יעיל סיבתיות עובד עובד זיכרון עובדים שוכח דברים שכחה
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1
... את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 1 למה אני שוכח דברים שחשובים לי? אליעד כהן פותח את השיחה בנושא ... או על מטרות שהשתנו. במובן זה, השכחה היא מנגנון חשוב המאפשר לאדם לחיות, להשתנות ולהתפתח. איך עובד זיכרון? למה אני שוכח דברים? מהו זיכרון יעיל? האם שכחה טובה או רעה? איך המוח מחליט מה לזכור? מה זה זיכרון סיבתי? איך עובד התת ...
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
אבולוציה ברירה טבעית החזק שורד - מהי מהות האבולוציה? במאמר הזה נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה פירושו, כאשר הדברים שבעולם מתפתחים והופכים להיות יציבים יותר וחזקים יותר. ודבר שהוא חזק ויציב ואיכותי, הוא שורד ונשאר ומתפתח הלאה. ומה שהוא לא מספיק איכותי, ומה שהוא לא ... כל הזמן, הוא פשוט נעלם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי תהליך של אבולוציה וברירה טבעית, מתרחש אצל כל אדם ואדם גם ברמה הרעיונית. כי כל הדעות שיש בעולם, כולן עוברות כל הזמן תהליך אבולוציוני . ובעבר הרחוק היו דעות שונות מהדעות שיש היום. כגון לדוגמה שחשבו שכדור הארץ הוא שטוח וכיוב. ותהליך הברירה הטבעית הוא, שמחשבות שהן נכונות, הן שורדות לעד. ודבר שהוא שקרי, דרכו וסופו ליפול. וכל עניין האבולוציה, הברירה הטבעית והחזק שורד, שורשו הוא בכך, שהאמת דרכה לנצח. כי מהותה של האמת, היא האחדות שלה עם המציאות. כי האמת פירושה, התיאור האמיתי של המציאות. וכאשר הדבר תואם את ... של דבר, סופו להיעלם. וכל הידע שיש בעולם, כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. כי הרעיונות שהם נכונים, דהיינו, הרעיונות שבהם האמת גדולה יותר, משום שהם תואמים יותר את המציאות, הם מטבעם שורדים. ולא רק שהם שורדים, אלא שהם ממשיכים להתפתח כל הזמן, ... המציאות רק באופן חלקי, בסופו של דבר הוא נעלם. כך שכל עניין תופעת האבולוציה, הוא ייצוג לרעיון שהאמת והדבר שהוא מתאים יותר למציאות, הוא מטבעו ישרוד. והשקר מטבעו יעלם. והחזק שורד פירושו, שהאמת שהיא החזקה, היא השורדת והיא תנצח את הדמיון הרע וכולי. ואם נתבונן היטב על התהליך האבולוציוני של החזק שורד, שהוא ייצוג לכך שהאמת מנצחת את השקר, נראה כי לא רק החזק שורד, אלא יש עוד דבר שהוא שורד למרות שהוא חלש. והוא, כי כדי לשרוד לשם כך צריך משאבים כלשהם. וכל ... שלו מתעצבת ומתחדשת כל הזמן. וההתחדשות השכלית של האדם, היא תהליך אבולוציוני, שבו החזק שורד. כי נקודת האמת שיש בתוך השכל של האדם, היא שורדת. וכל שאר התוספות והמחשבות שאינן נכונות, הן נעלמות. וכך ראוי להיות, שהדבר יתפתח כל הזמן, ושנקודת האמת ... אחת משתי האפשרויות הנל. ואם נתבונן היטב נראה, כי בסופו של התהליך האבולוציוני, ישרדו רק שתי ישויות בלבד. והישות האחת שתשרוד, היא הישות המורכבת ביותר שיש בעולם. דהיינו, ישות שיש בה ויש לה את כל התכונות האפשריות. כי על ידי רמת המורכבות שלה, על ... הפשוט ביותר גם הוא שורד. ושתי הישויות האלו ששורדות בסוף תהליך אבולוציוני אין סופי, הן מייצגות את החיבור של הפשיטות עם המורכבות. כי האמת האמיתית שהיא היציבה ביותר, היא השכל המורכב ביותר והפשוט ביותר בו זמנית. כי יש שכל שהוא ככ פשוט להבנה, ... שהוא כמעט חכם מושלם, כל זמן שהוא לא חכם מושלם, אם הם יעברו תהליך אבולוציוני אין סופי, שניהם ייעלמו. ובסופו של דבר, יישארו רק השקר האמיתי והמוחלט ורק האמת המוחלטת, שהן ישות אחת, כפי שכבר ביארתי במקום אחר. וגם הטיפש הגדול ביותר, שלא משנה כמה ... שכל ויגיע אל השלמות המוחלטת. והעולם שלנו כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. וכל הדברים מתפתחים. ומי ששורד, הוא זה שמשפר את עצמו, או זה שהופך להיות עוד יותר טיפש, ושהוא מסוגל לחטוף יתר מכות ולשתוק. ובסופו של התהליך, תישאר האמת האחת, שהיא ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ואיך תינוקות לומדים לדבר. החקירה הזו נוגעת לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה העמוקות יותר של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה שמתעוררת בעת חיפוש משותף של משמעות. הוא ... נבנות ונתפסות כשפה שלמה בעיני המשתמשים בה. הדיון מסתיים בשאלה עמוקה נוספת: האם השפות תמיד היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת תקשורת מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין הצלילים שהאדם שומע לבין הקונספטים והמשמעויות שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של הצלילים ומחבר אותם עם האסוציאציות האישיות והתרבותיות של הפרט. כמו כן, המוח מפעיל את יכולותיו הקוגניטיביות כדי ליצור קשרים ולקבל משמעויות מתוך התקשורת המילולית. איך נוצרות שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות ... כל מילה צריכה להיות ככה ולא אחרת. המילים לא תמיד מחויבות בהיגיון, אלא הן נבחרות באסוציאציה חברתית - כלומר, זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק לומד לדבר? עיבוד שפה במוח לינגוויסטיקה איך נוצרת שפה? פסיכובלשנות איך נוצרה שפה? ... להבין את המשמעות המלאה של מילים. כל מילה מתחילה כצליל שמקושר לרגש או אובייקט, ומתוך כך נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא הופכת לחלק מהתרבות והחברה והופכת להיות המובן מאליו. כל מילה נבנית לא מתוך סדר ... מתפתח יחד עם הזמן ועם הצורך האנושי לתקשר ולהבין את העולם סביבנו. לסיכום איך נוצרה השפה? מהו התהליך שבו תינוק לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים מסוימות בשפה? ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם ... הוא שואל: אם נאמר לך כמה גרגירי חול יש בחדר, האם זה ירגש אותך כמו הגילוי שאתה בא מחיידק? הוא טוען שהסיבה להבדל ברגש היא רק בגלל שהמוח מעניק משמעות שונה למידע הזה. האם יש הבדל בין בני אדם לבין רובוטים? במהלך השיחה עולה האנלוגיה של בני אדם כרובוטים משוכללים. אליעד כהן ... הגיעה באופן מלאכותי. הוא שואל, כיצד אנחנו יודעים אם הרצונות שלנו באמת מגיעים מתוך בחירה חופשית או מתוך תכנות חיצוני כלשהו? האם המוח שלנו הוא בסך הכל רובוט מתוחכם? אליעד משתמש בדוגמאות מרובות סביב רובוטים כדי להדגיש את ההבדל או הדמיון בין בני אדם לרובוטים. הוא ... טבעית להרגיש שהרצונות שלנו אמיתיים וחשובים, אך למעשה מדובר רק באותות במוח. הסיבה שהאדם מייחס משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין אותו, ולחקור את הרצון עצמו להתעניין בתחום זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש תודעה אמיתית, או האם הרגשות שלנו הם רק תגובה ביולוגית לסביבה. עם זאת, הוא טוען כי אפשר להגיע לתובנות עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות, משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום מידע חיצוני שיכול לתת ודאות ... כמה שפחות על מידע חושי ויותר על הלוגיקה הפנימית, שאינה תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה הזו לאמת מוחלטת על קיומך, על רגשותיך ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה פנימית של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע מייחסים התקדמות לתהליך שבו קופים התחילו להשתמש בכלים, ולא מתייחסים לזה כאל נסיגה? הוא ... בביטוי שינוי ברמת מורכבות במקום התפתחות. האם יש משמעות אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין להכיר את עצמו ולגלות אמת לגבי חייו, עליו לחקור את מקור הרצון שלו להתעניין בנושא זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של ... מבחינה תודעתית, אנשים רבים מתייחסים למשה רבנו כאל מעין אליל, והדבר מונע מהם התפתחות אישית ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או במילים אחרות, האם העולם מתפתח באופן אבולוציוני מבחינה רוחנית. אליעד מסביר שהתשובה תלויה מאוד בהגדרה המדויקת של המונח אבולוציה רוחנית. הוא טוען שהמונח רצון משחק תפקיד חשוב בשאלת האבולוציה הרוחנית, שכן כל דבר ביקום, בכל רגע, רוצה משהו באופן קבוע, ולכן האבולוציה הרוחנית אינה ברמת הרצון עצמו אלא בביטוי של הרצון לאורך זמן. מה ההבדל בין רצון להתפתחות אמיתית? אליעד ... הרצון. היום אדם רוצה דבר אחד, מחר הוא רוצה דבר אחר. אליעד מדגיש שהשינוי הזה באובייקט הרצון לא בהכרח מצביע על התפתחות אבולוציונית. לפעמים השינוי עשוי להיות התדרדרות ולא התפתחות. האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר אנשים, יותר טכנולוגיה, יותר שפע ... אך הקשרים הפכו להיות שטחיים יותר. האם זה נקרא התפתחות או הידרדרות? אליעד אומר שזה תלוי באיך שהגדרת מראש את היעד של האבולוציה. אם נקודת הייחוס היא כמותית (יותר אנשים, יותר טכנולוגיה), אז זו התפתחות. אבל אם המטרה היא עומק הקשר ... לנקודת ההתחלה, למקום שממנו באנו. השלמות שאליה רוצים לחזור היא למעשה נקודת המוצא הראשונית. לסיכום, אליעד מדגיש שהמושג אבולוציה רוחנית תלוי תמיד בהגדרת המטרה. לפי התפיסה שלו, אין דבר כזה אבולוציה חד - משמעית, אלא רק תנועה של רצונות וערכים המשתנים ביחס לנקודת ייחוס שרירותית שאנחנו בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב יותר? האם באמת יש התקדמות ...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה מה קדם ... ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה הפילוסופית העתיקה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?, שמהווה בסיס לדיון על רעיונות של סיבה ותוצאה, התהליכים האבולוציוניים, וההבנה של זמן. השאלה עצמה היא פרדוקס, אך השיעור לא מתמקד רק בה, אלא בחקירה פילוסופית ועמוקה של הסיבתיות וההבנה שלנו את הזמן. ההגדרה המסורתית של סיבה היא שמשהו קורה קודם לתוצאה, כלומר, הסיבה קודמת בזמן לתוצאה. אליעד מתחיל בדיון על סיבתיות ומעלה את השאלה האם כל סיבה אכן קודמת לתוצאה. הוא מציין, כי בהגדרה של סיבה ותוצאה, יש נטייה לחשוב שהסיבה ... כוונה להשיג תוצאה בעתיד. בסיטואציה כזו, פעולתו היא סיבה לעתיד, אבל אותה סיבה אינה באמת קודמת לה באופן הכרונולוגי. בהמשך, אליעד עובר לדון בשאלה האבולוציונית מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציין שייתכן כי התשובה אינה כה פשוטה כפי שהיא נראית. אליעד מציע כי יתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו באותם מבנים שהכרנו. הוא מציין כי, במסגרת האבולוציה, התהליכים הארוכים והמורכבים קשה להצביע על סיבה אחת בודדת שקדמה לכל. למשל, האם התרנגולת נוצרה קודם לביצה, או להיפך? הסיבה לתהליך האבולוציוני היא לא בהכרח סיבה שמתרחשת בזמן הקודם לתוצאה, במיוחד כשמדובר בתהליכים ביולוגיים מורכבים כמו האבולוציה. לכן, השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? מקבלת מימד פילוסופי נוסף, בו אין בהכרח סדר כרונולוגי מדויק ... האם יש בכלל סיבה אחת ברורה שמובילה לתוצאה אחת, או ששני הדברים יכולים להתקיים בו - זמנית. מה קדם למה ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית מה קדם למה הביצה או התרנגולת? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה פילוסופית עתיקת יומין: מה קדם למה, הביצה או התרנגולת? השאלה הזו מהווה בסיס לדיון רחב על רעיונות של סיבה ותוצאה, תהליכים אבולוציוניים, והגדרות של זמן. אליעד מציג את השאלה לא רק כפרדוקס אלא גם כדרך להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה. ההרצאה מתחילה בדיון על מושג הסיבתיות. אליעד מעלה את השאלה האם כל סיבה חייבת להקדים את התוצאה. הוא מדגיש שכשיש סיבה ותוצאה, הגדרה מסוימת של ... לפעולה מסוימת. לדוגמה, אדם יכול לבצע פעולה מתוך כוונה להשיג תוצאה בעתיד, אך באותו רגע הסיבה לתוצאה אינה עדיין קרתה. בהמשך, אליעד עובר לדיון על האבולוציה ובריאת העולם, ובפרט על השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציע כי התשובה אינה פשוטה כפי שייתכן שחשבו בעבר. אליעד מבהיר שייתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו במבנה ובתצורה שהכרנו היום, אלא שהתהליך האבולוציוני הוא זה שיצר את המצב הנוכחי שבו אנו רואים ביצה ותרנגולת. הוא מציין גם את הקושי בהגדרת סיבה ותוצאה, במיוחד כאשר ישנם תהליכים ביולוגיים ארוכים ומורכבים, כמו האבולוציה, שבהם קשה להצביע באופן חד משמעי על סיבה אחת שהתמידה לאורך זמן. תוך כדי הדיון, אליעד מבצע חקירה פילוסופית על איך אנו מבינים את קיום הזמן, מהו העבר ומהו העתיד, ועד כמה הגדרות אלו תורמות להבנת שאלת הסיבתיות. בהמשך, הוא מציין שייתכן שהתשובה לשאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? אינה ברורה לגמרי גם מבחינה ... הן לא תמיד תשובות פשוטות, אך כל שאלה כזו יכולה לפתוח דלתות להבנת העולם בצורה עמוקה יותר. מה קדם למה? ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית ...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
... עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות ... תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע ... מאושר, הוא ממשיך לסחוב איתו זיכרונות רגשיים שליליים מפעם, בנוסף לחשש שהטוב הזה יפסק ... שכן העבר איננו קיים עוד, אלא הזיכרון והחוויה שלו מן העבר. הדגש צריך להיות על התיקון של חוויית הזיכרון ולא על ניסיון לשנות אירועים שכבר התרחשו. איך מתקנים את הזיכרון הרגשי הרע? אליעד טוען כי הפתרון אינו הדחקת האירועים ... אפשרית באמת, ותמיד יישאר משהו מהזיכרון. במקום זאת, הוא מציע לבצע תהליך שבו האדם עובר על כל ... לשנות את הדרך שבה הוא חווה את הזיכרונות הללו. הוא מדגיש ששיטות נפוצות כגון חשיבה חיובית ... עמוקה של המציאות הכרחית לתיקון הזיכרון? אליעד מסביר שהדרך הנכונה להתמודד עם הזיכרון השלילי היא להבין באופן עמוק את המציאות עצמה, להבין ... להבנה זו, הוא יוכל לחוות את כל זיכרונותיו, גם הכואבים ביותר, כחוויה טובה ומוחלטת. כתוצאה ... ליישם בפועל את התהליך לתיקון הזיכרון הרגשי? אליעד מפרט את התהליך באופן מעשי: האדם צריך ... הזו, האדם יוכל לחוות את כל הזיכרונות כחיוביים באמת. מה התוצאה של תיקון הזיכרון בדרך זו? לדברי אליעד, אם אדם יצליח להגיע להבנה ... שלמות אמיתית, בה הוא חווה את כל זיכרונותיו באופן חיובי לחלוטין. הוא מדגיש שזו הדרך היחידה ... טוב אמיתי בחייהם. איך לתקן זיכרונות שליליים? מהי שלמות עצמית? איך להשתחרר מפחד? האם ... עובר מרגע שנולד תהפוכות, ולפי הזיכרון שלו את העבר, ידע אם הגיע. ילד לדוגמה בגן הוציאו לו ... קיים, ומה שאנו מנסים לפתור את הזיכרון, לפתור את מה שהוא חווה את מה שקרה לו, והוא חווה את הזיכרונות בצורה רעה וזו הבעיה, זה מה שהורס לאדם את האושר כי ... יכול להגיע למצב שהוא יחווה את הזיכרונות בצורה טובה, אם הוא יצליח להביא את עצמו בהווה לחוות את הזיכרונות בצורה טובה, אז הוא יחיה טוב. ועל האדם להיזכר בכל ... כדבר טוב, וזה ממילא מתקן לו את זיכרונות העבר ואז הוא חי טוב באמת. ומי שלימד את האדם ... מימינו ומשמאלו, כי תמיד יהיה זיכרון. ובפועל תרשום את כל הזיכרונות הרעים, ותחווה אותם בצורה טובה. וכל הטריקים, חשיבה ... בין טוב לרע, אז האדם יחווה את הזיכרונות מההבנה ומידיעה שאין הבדל אצלו בין טוב לרע ויחווה ...
האם יש נשמה? האם יש גוף? גלגול נשמות, שחזור גלגולים, מה היית בגלגול הקודם? היכן נמצאות המחשבות? מהו זיכרון? מהי מחשבה? יחסי גוף ונשמה, גוף או נשמה, נשמה או גוף, חיים אחרי המוות, העולם הבא
האם יש נשמה? האם יש גוף? גלגול נשמות, שחזור גלגולים, מה היית בגלגול הקודם? היכן נמצאות המחשבות? מהו זיכרון? מהי מחשבה? יחסי גוף ונשמה, גוף או נשמה, נשמה או גוף, חיים אחרי המוות, העולם הבא
... יש נשמה? האם יש גוף? גלגול נשמות, שחזור גלגולים, מה היית בגלגול הקודם? היכן נמצאות המחשבות? מהו זיכרון? מהי מחשבה? יחסי גוף ונשמה, גוף או נשמה, נשמה או גוף, חיים אחרי המוות, העולם הבא האם יש נשמה, או שהכל חומר בלבד? אליעד כהן דן בשאלה הפילוסופית ... שממחיש את האפשרות שהגוף הפיזי במציאות ער הוא גם מחשבה בלבד, בדומה לחלום. איפה נמצאות המחשבות והזיכרונות שלנו? אליעד שואל את השאלה, איפה המחשבות והזיכרונות שלנו נמצאים בפועל? כשאתה זוכר משהו, האם הזיכרון נמצא במקום פיזי? האם יש הבדל מהותי בין זיכרון למחשבה על העתיד או מחשבה רגילה? אליעד מסביר שההבדל בין זיכרון למחשבה הוא רק בעוצמה שלה. מחשבה חזקה נתפסת כחוויה ממשית וממשית, ומחשבה חלשה יותר נחשבת לזיכרון. מחשבה חלשה מאוד הופכת להיות משהו ששכחת לגמרי, עד כדי כך שאתה אפילו לא יודע ששכחת. הוא נותן דוגמה מוחשית מהחלום: כשאתה חולם בלילה שאתה נמצא במקום מסוים, לפעמים כשאתה מתעורר אתה כלל לא זוכר איפה היית. למרות שהחלום התרחש לפני זמן קצר, המחשבה עליו חלשה מדי ולכן נעלמת מזיכרונך. לעומת זאת, כשאתה נוסע לעיר כלשהי במציאות, אתה זוכר היטב שהיית שם. מדוע בחלום זה אחרת? אליעד מסביר שזה משום שבחלום רמת העוצמה של המחשבה היא חלשה ... לא חווה אותו באותו אופן, ובכל זאת האריה קיים במקום מסוים. באותו אופן, הוא שואל, האם מחשבות וזיכרונות קיימים במציאות פיזית, או שהם נמצאים במקום אחר? הוא מרחיב את הרעיון הפילוסופי שהידיעה על החומר והחומר עצמו תלויים אחד בשני: האם החומר היה יכול ... מתעוררים, איננו זוכרים זאת כלל, או זוכרים זאת רק במעורפל. כך הוא מנסה להמחיש שייתכן וישנו זיכרון כלשהו, אך העוצמה שלו חלשה מאוד ולכן הזיכרונות מטושטשים או נשכחים לחלוטין. אליעד טוען שבכל זאת קיימים דברים בסיסיים שאותם אנחנו זוכרים ללא צורך בלמידה מחדש, למשל, הרצון להרגיש טוב ולהימנע מרע. אולי אלה זיכרונות מחיים קודמים. מצד שני, הוא גם מציין שלא ניתן להוכיח זאת בוודאות. מה הקשר בין מחשבות לבין קיום חומרי? אליעד מסביר שכל ההבחנה בין זיכרון למחשבה היא רק הבחנה של עוצמת המחשבה: מחשבה חזקה מאוד מרגישה כקיום ממשי של חומר ברגע ההווה, ואילו מחשבה חלשה נתפסת כזיכרון או כמשהו דמיוני ולא מוחשי. הוא מדגים זאת שוב עם הדוגמה של האדם החולם בלילה: בעודו בחלום, הגוף שלו מרגיש ממשי לגמרי, אבל כשהוא מתעורר הוא מבין שזה ... להוכיח באופן מוחלט קיום ממשי של משהו מחוץ למודעות שלנו. האם יש נשמה? האם קיימים גלגולי נשמות? מהו זיכרון? היכן נמצאות מחשבות? מה זה חלום? האם הגוף הוא אשליה? האם הנשמה קיימת באמת? ...
אקראיות, סיבתיות, זיכרון אקראי, סיבה ותוצאה, הכל צפוי מראש, השקעה בשוק ההון, השקעה בבורסה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, האם לכל דבר יש סיבה? האם הכל אקראי?
אקראיות, סיבתיות, זיכרון אקראי, סיבה ותוצאה, הכל צפוי מראש, השקעה בשוק ההון, השקעה בבורסה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, האם לכל דבר יש סיבה? האם הכל אקראי?
אקראיות, סיבתיות, זיכרון אקראי, סיבה ותוצאה, הכל צפוי מראש, השקעה בשוק ההון, השקעה בבורסה, דטרמיניזם, בחירה חופשית, האם לכל דבר יש סיבה? האם הכל אקראי? האם יש אקראיות או שלכל דבר יש סיבה? אליעד כהן מציג בהרצאה שאלות יסוד בנוגע למושגים של אקראיות, סיבתיות, דטרמיניזם ובחירה חופשית, תוך שהוא מתייחס לשאלות כמו האם הכל צפוי מראש או אקראי, ומה היחס בין זיכרון לבין אירועים המתרחשים במציאות. אחת השאלות שאליעד מעלה היא לגבי הרצון האנושי - מה קורה כאשר אדם רוצה משהו מאוד חזק, האם הרצון הזה יגרום לו להשיג את הדבר, או ... לדעת אם הרצון יוביל להצלחה או לכישלון. מהי ההשוואה בין סיבתיות בחיים למציאות של סרט מצויר? אליעד משתמש בדוגמה של סרט מצויר כדי להמחיש את ההבדל בין סיבתיות מדומה לבין אקראיות אמיתית. הוא מתאר מצב שבו דמות מצוירת קורעת נייר. הצופה מניח שהנייר קרוע כי הדמות קראה אותו, אך למעשה, המציאות היא אחרת לחלוטין - האנימטור הוא זה שהחליט מראש שהנייר יהיה קרוע, ללא קשר לסיבתיות שהצופה מניח. אליעד מציין שהמציאות שלנו יכולה להיות דומה לכך, אנחנו מניחים סיבתיות, אבל ייתכן שהדברים מתרחשים באופן אקראי לחלוטין, וכי המוח שלנו רק מפרש זאת בדיעבד כסיבה ותוצאה. הוא ממשיך ואומר שגם אם אדם זוכר שקרה משהו בעבר, הוא אינו יכול להיות בטוח שזו אכן המציאות, כי הזיכרון עצמו הוא רק מחשבה עכשווית, ולא הוכחה חד משמעית לכך שהאירוע קרה בעבר. הדוגמה שאליעד מביא לכך היא חלום: כאשר אדם חולם, הוא יכול לזכור בחלום אירועים ומצבים שלא ... ובכל זאת, בחלום הוא בטוח שהוא מכיר אותם ויש לו זיכרונות מהם. זה מוכיח שגם הזיכרון הוא לא הוכחה לאמיתות האירועים בעבר, אלא פשוט מחשבה או דמיון המתקיימים ברגע ההווה. האם אפשר לחזות תוצאות מראש או שהכל אקראי? אליעד מביא דוגמאות מהחיים כדי להמחיש מדוע איננו יכולים באמת לחזות מה יקרה בעתיד בוודאות. הוא נותן דוגמה של השקעות בבורסה - משקיעים יכולים לנסות לחזות אם מניה ... שהיא עולה או יורדת, אבל במציאות הדברים עשויים להיות אקראיים לחלוטין, ורק לאחר שהדבר התרחש, אנחנו מייצרים הסבר הגיוני וסיבתי. הוא טוען שהמציאות מתנהגת באופן דומה לסרט מצויר: מה שקובע את הפריים הבא הוא לא מה שקרה בפריים הקודם, אלא הרצון וההחלטה של במאי המציאות. האדם חושב שהאירוע ... הוא תוצאה של האירוע הקודם, אבל למעשה, זו רק פרשנות שהמוח עושה לאחר שהדברים כבר התרחשו. כיצד דמיון מודרך משפיע על ההצלחה והאם יש חוקיות בנושא? אליעד מתייחס לנושא של דמיון מודרך ולהשפעתו על השגת מטרות בחיים. הוא מסביר ... אין ודאות מוחלטת, והמציאות תמיד כוללת גם אלמנטים אקראיים. לכן, כאשר אדם שואל איך לדעת אם פעולה מסוימת תוביל אותו להצלחה או לכישלון, התשובה האמיתית היא שאי אפשר לדעת בוודאות מראש, אלא רק להבין בדיעבד מה קרה ולמה. מהו הקשר בין עבודה לשכר - סיבתיות או החלטה מראש? אליעד מתאר מצב שבו אדם עובד כל החודש ובסוף מקבל משכורת. האדם חושב שהוא קיבל את הכסף כי עבד כל החודש, וזה הגיוני. אך אליעד מציע אפשרות אחרת - ... רק הצדקה או סיפור שהאדם מספר לעצמו כדי לתת היגיון וסיבתיות למה שקרה. באופן דומה, אם מישהו דוחף אותך ברחוב ואתה מגיב אליו, אתה עשוי לחשוב שהתגובה שלך נבעה מכך שהוא דחף אותך. אבל בפועל, ייתכן שאין קשר אמיתי בין הדברים, והסיבתיות היא רק פרשנות שהמוח שלך מעניק לסיטואציה אחרי שהיא כבר התרחשה. האם המציאות היא אקראית לחלוטין או שיש יד מכוונת? אליעד מסכם ואומר שכל ההסברים שאנחנו נותנים למציאות הם הסברים בדיעבד בלבד, ואף פעם אין לנו הוכחה אמיתית לכך שהאירועים הם סיבתיים. אולי הכל נקבע מראש, או אולי הכל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: זיכרון יעיל, איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: זיכרון יעיל, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי ועסקי, מאמן אישי לעסקים, מאמן אישי לנוער בתחום זיכרון יעיל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6563 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 19:37:52 - wesi1