אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אני לא מצליח לזכור ✔זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:27זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
האם יש מוח יעיל ומוח לא יעיל?

אליעד כהן מסביר שהנחת היסוד הראשונה היא שאין מוח יעיל ומוח לא יעיל בנפרד. לדבריו, זהו אינו מצב של מוח אחד טוב ואחר גרוע, אלא שבכל מוח קיימים שני סוגים של תפקוד - יעיל ולא יעיל. אין מוח שמטבעו חלש או חזק, אלא ישנם מצבים שבהם אותו מוח הוא יעיל יותר או פחות. האדם יכול להיות יעיל מאוד בזמנים מסוימים ובמצבים אחרים, לא יעיל כלל.

מהי ההגדרה של יעילות?

אליעד כהן מגדיר יעילות בצורה ברורה: יעילות היא המצב שבו משיגים מטרה באמצעות הדרך שדורשת את כמות המשאבים הנמוכה ביותר. זה אומר שמוח יעיל הוא מוח שזוכר דברים בצורה אופטימלית כדי לשרת את המטרה המרכזית - הישרדות. מוח יעיל הוא כזה שיודע לבחור מה לזכור מתוך כל המידע שמגיע אליו, לפי החשיבות להישרדותו של האדם.

איך האבולוציה קשורה לזיכרון יעיל?

בהסברו, אליעד מדגים כיצד רעיון האבולוציה תומך בתפיסת הזיכרון היעיל. הוא מסביר שאם הייתה אבולוציה, אז בני האדם שקיימים כיום הם הצאצאים של אלו שזכרו את הדברים החשובים ביותר להישרדותם. לדוגמה, אם אלוהים היה יוצר מיליון בני אדם, מי ששרדו היו אלה שזכרו טוב יותר את מה שהיה חיוני להישרדות. לפיכך, הזיכרון יעיל מטבעו מאחר והוא בנוי כך שניתן יהיה לזכור את הדברים שמשפיעים על הישרדות האדם.

מה ההבדל בין זיכרון סיבתי לזיכרון אקראי?

אליעד מסביר שישנם שני סוגי זיכרון במוח האדם:
  • זיכרון סיבתי: החלק היעיל של המוח. מדובר בזיכרון ששומר את המידע שיש לו חשיבות או משמעות ברורה להישרדות או לקיום האדם. זהו זיכרון שמונחה על ידי סיבתיות - המוח מעריך איזה מידע יהיה שימושי בעתיד ושומר אותו.
  • זיכרון אקראי: החלק הלא יעיל של המוח. זוהי צורת זיכרון ששומרת מידע באופן רנדומלי, ללא קשר לחשיבות או צורך ברור. למשל, לזכור את השם של מתמודד זניח מתוכנית טלוויזיה כמו "ארץ נהדרת" או "האח הגדול". הזיכרון הזה אינו בהכרח קשור להישרדות או לתועלת.
כיצד המוח מחליט מה לזכור ומה לא?

אליעד מתאר שהמוח עובר על כל מידע חדש ושואל את עצמו באופן תמידי אם כדאי לזכור אותו או לא. כשהמוח עובד ביעילות, הוא מבצע את השיקולים הללו במהירות ובדיוק, בוחר לזכור רק מידע שיש לו חשיבות אמיתית. מנגד, כשהוא פחות יעיל, הוא בוחר באופן אקראי, ולעיתים שומר מידע חסר משמעות לכאורה.

הוא נותן דוגמה נוספת: בעת צפייה בחדשות, המוח צריך להחליט על כל פרט מידע שהוא שומע - האם לזכור או לשכוח? מוח יעיל יזכור רק את המידע שהוא חשוב או בעל השפעה ישירה, בעוד שמוח פחות יעיל יזכור מידע ללא סיבה ברורה או הגיונית.

האם המוח תמיד עובד בצורה יעילה או לא יעילה?

לפי אליעד, אין מצב שבו המוח הוא לחלוטין יעיל או לחלוטין לא יעיל. שני החלקים, היעיל והלא יעיל, קיימים תמיד בו זמנית. האדם יכול להיות יעיל מאוד לפרק זמן מסוים ולאחר מכן להפוך ללא יעיל, וההיפך. המוח תמיד מכיל בתוכו שילוב של שני המצבים הללו, כאשר היחס ביניהם משתנה מאדם לאדם וממצב למצב.

מה החשיבות של זיכרון בהקשר של חשיבות מדומה?

אליעד מציין נקודה מעניינת נוספת: גם התפיסה של "מה חשוב לזכור" מתבססת לעיתים על דמיון או על ציפייה לעתיד. כאשר האדם מחליט שמשהו חשוב, הוא עושה זאת כי הוא מדמיין מצב עתידי שבו הזיכרון הזה יהיה שימושי. הזיכרון עצמו מעוצב על ידי הציפייה או החשיבות המדומה שהאדם מייחס למידע באותו רגע.

איך ייתכן ששוכחים דברים חשובים מאוד?

אליעד מציין שישנה סתירה לכאורה בתפיסת המוח היעיל. לעיתים, למרות שהמידע חשוב מאוד, אנו שוכחים אותו. הוא נותן דוגמה מהיהדות: ההנחיה להגיד פסוק שמתחיל ומסתיים באותיות של השם שלך לפני התפילה, היא כדי שלא תשכח את שמך בעולם הבא. אפילו את הדבר הכי בסיסי וחשוב, כמו השם שלך, ניתן לשכוח. הסיבה לכך היא שבאותו רגע המוח מחליט שיש דברים דחופים או חשובים יותר לזכור.

לסיכום, אליעד מסביר שמוח יעיל ולא יעיל מתקיימים בו זמנית, כאשר הזיכרון מתפקד בחלקו באופן סיבתי - יעיל ובחלקו באופן אקראי ולא יעיל. השילוב ביניהם יוצר את התמונה המורכבת של איך אנו זוכרים ושוכחים מידע במהלך החיים.
לא מצליח רעיון לזכור או לשכוח החלטיות שמחה החלטה באופן אקראי אמיתית החיים מטרה חלש אבולוציה איך המוח איך המוח זוכר איך עובד איך עובד זיכרון אני לא מצליח אני לא מצליח לזכור אני שוכח אני שוכח דברים אקראי אקראיות המוח המוח זוכר המוח זוכר את המוח זוכר את מה שחשוב הצלחה זיכרון זיכרון אקראי זיכרון יעיל זיכרון סיבתי זיכרונות יעילות לא יעיל לא מצליח לזכור לזכור דברים למה אני למה אני לא למה אני לא מצליח למה אני לא מצליח לזכור למה אני שוכח למה אני שוכח דברים מה שחשוב מהו זיכרון מהו זיכרון יעיל מהי יעילות מוח מוח יעיל מוח לא יעיל מצליחים סיבתיות עובד עובד זיכרון עובדים שוכח דברים שכחה
להצליח / הצלחה - הכל כולל הכל על להצליח / הצלחה - רשימת כל הנושאים
... למה אני לא מצליח לאהוב? למה אני לא מצליח להחליט? למה אני לא מצליח להתרכז? למה אני לא מצליח לזכור? למה אני לא מצליח לראות את הטוב? למה אני לא מצליח לשכוח אותה? למה אני לא מצליח שתהיה לי זוגיות טובה? למה הוא לא מצליח? למה ...
אבולוציה / ברירה טבעית / החזק שורד - מהי מהות האבולוציה?
אבולוציה ברירה טבעית החזק שורד - מהי מהות האבולוציה? במאמר הזה נדבר על תופעת האבולוציה כתופעה, בלי להיכנס לעניין של בריאת העולם בצורה אבולוציונית או לא. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי בעולם שלנו קיימת תופעה של אבולוציה. ותופעת האבולוציה הזאת, קיימת בכל אחד ואחד מתחומי החיים. ואבולוציה פירושו, כאשר הדברים שבעולם מתפתחים ... פשוט נעלם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי תהליך של אבולוציה וברירה טבעית, מתרחש אצל כל אדם ואדם ... כי כל הדעות שיש בעולם, כולן עוברות כל הזמן תהליך אבולוציוני. ובעבר הרחוק היו דעות שונות מהדעות ... לעד. ודבר שהוא שקרי, דרכו וסופו ליפול. וכל עניין האבולוציה, הברירה הטבעית והחזק שורד, שורשו הוא ... וכל הידע שיש בעולם, כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. כי הרעיונות שהם נכונים, דהיינו, ... חלקי, בסופו של דבר הוא נעלם. כך שכל עניין תופעת האבולוציה, הוא ייצוג לרעיון שהאמת והדבר שהוא ... את הדמיון הרע וכולי. ואם נתבונן היטב על התהליך האבולוציוני של החזק שורד, שהוא ייצוג לכך שהאמת ... כל הזמן. וההתחדשות השכלית של האדם, היא תהליך אבולוציוני, שבו החזק שורד. כי נקודת האמת שיש ... הנל. ואם נתבונן היטב נראה, כי בסופו של התהליך האבולוציוני, ישרדו רק שתי ישויות בלבד. והישות ... גם הוא שורד. ושתי הישויות האלו ששורדות בסוף תהליך אבולוציוני אין סופי, הן מייצגות את החיבור של ... מושלם, כל זמן שהוא לא חכם מושלם, אם הם יעברו תהליך אבולוציוני אין סופי, שניהם ייעלמו. ובסופו של ... המוחלטת. והעולם שלנו כולו עובר כל הזמן תהליך אבולוציוני. וכל הדברים מתפתחים. ומי ששורד, ...
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות, מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם הביצה או התרנגולת? האם יש אלוהים? סיבה ותוצאה
סיבתיות , מה קדם למה הביצה או התרנגולת? סיבה לפני תוצאה, תוצאה לפני סיבה, אבולוציה, בריאת העולם, פרדוקס הביצה והתרנגולת, מה היה קודם ... מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?, שמהווה בסיס לדיון על רעיונות של סיבה ותוצאה, התהליכים האבולוציוניים, וההבנה של זמן. השאלה עצמה היא פרדוקס, אך השיעור לא מתמקד רק בה, אלא בחקירה פילוסופית ועמוקה של הסיבתיות וההבנה שלנו את הזמן. ההגדרה המסורתית של סיבה היא שמשהו קורה קודם לתוצאה, כלומר, הסיבה קודמת בזמן לתוצאה. אליעד מתחיל בדיון על סיבתיות ומעלה את השאלה האם כל סיבה אכן קודמת לתוצאה. הוא ... סיבה לעתיד, אבל אותה סיבה אינה באמת קודמת לה באופן הכרונולוגי. בהמשך, אליעד עובר לדון בשאלה האבולוציונית מה קדם למה? הביצה או התרנגולת?. הוא מציין שייתכן ... אליעד מציע כי יתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו באותם מבנים שהכרנו. הוא מציין כי, במסגרת האבולוציה, התהליכים הארוכים והמורכבים קשה להצביע על סיבה אחת בודדת שקדמה לכל. למשל, האם התרנגולת נוצרה קודם לביצה, או להיפך? הסיבה לתהליך האבולוציוני היא לא בהכרח סיבה שמתרחשת בזמן הקודם לתוצאה, במיוחד כשמדובר בתהליכים ביולוגיים מורכבים כמו האבולוציה. לכן, השאלה מה קדם למה? הביצה או התרנגולת? מקבלת ... הדברים יכולים להתקיים בו - זמנית. מה קדם למה ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית ... למה, הביצה או התרנגולת? השאלה הזו מהווה בסיס לדיון רחב על רעיונות של סיבה ותוצאה, תהליכים אבולוציוניים, והגדרות של זמן. אליעד מציג את השאלה לא רק כפרדוקס אלא גם כדרך להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה. ההרצאה מתחילה בדיון על מושג הסיבתיות. אליעד מעלה את השאלה האם כל סיבה חייבת להקדים את ... להשיג תוצאה בעתיד, אך באותו רגע הסיבה לתוצאה אינה עדיין קרתה. בהמשך, אליעד עובר לדיון על האבולוציה ובריאת העולם, ובפרט על השאלה מה קדם למה? הביצה או ... אליעד מבהיר שייתכן והביצה והתרנגולת לא תמיד היו במבנה ובתצורה שהכרנו היום, אלא שהתהליך האבולוציוני הוא זה שיצר את המצב הנוכחי שבו אנו רואים ביצה ... גם את הקושי בהגדרת סיבה ותוצאה, במיוחד כאשר ישנם תהליכים ביולוגיים ארוכים ומורכבים, כמו האבולוציה , שבהם קשה להצביע באופן חד משמעי על סיבה אחת שהתמידה ... על איך אנו מבינים את קיום הזמן, מהו העבר ומהו העתיד, ועד כמה הגדרות אלו תורמות להבנת שאלת הסיבתיות. בהמשך, הוא מציין שייתכן שהתשובה לשאלה מה קדם למה? ... דלתות להבנת העולם בצורה עמוקה יותר. מה קדם למה? ביצה או תרנגולת? סיבה ותוצאה האם יש אלוהים? אבולוציה ובריאת העולם הביצה והתרנגולת בפרספקטיבה פילוסופית ...
חקר השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות?
... השפה, אבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה? איך תינוק לומד לדבר? ללמוד שפה, איך המוח מעבד שפה? לינגוויסטיקה, סמנטיקה, רכישת שפה, פסיכובלשנות, איך נוצרת שפה? איך נוצרות השפות? איך נוצרה השפה ואיך תינוק לומד לדבר? בהרצאה, נוגעים בכמה נושאים קריטיים בתחום חקר השפה, כמו האבולוציה של השפה, איך נוצרה השפה, ואיך תינוקות לומדים לדבר. החקירה הזו נוגעת לא רק ביכולת של האדם ללמוד שפה, אלא גם בשאלה ... של מהות השפה עצמה: איך היא נוצרה, מהם הבסיסים לתקשורת מילולית, ואיך המוח מעבד את השפה. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה לאנשים בשיח, שאלה שמתעוררת בעת חיפוש משותף של משמעות. הוא מציין את הקשר ... היו קיימות? האם יש סיבה לכך שנוצרו שפות מסוימות בשלב כלשהו במהלך האבולוציה האנושית? אליעד כהן מציין כי השפה לא נוצרה מתוך צורך הכרחי - היא לא נוצרה כי האדם חייב היה לתקשר, אלא היא התפתחה כצורת ... מקובלת בין בני אדם, והוסיפה כשלב נוסף את יכולת הלמידה של ילד. איך המוח מעבד את השפה? לאורך ההרצאה, אליעד כהן נוגע גם בעיבוד השפה במוח. המוח האנושי לא רק שומע את המילים, אלא גם מבצע חיבור בין ... שקשורים לאותם צלילים. יש התייחסות לסמנטיקה וללינגוויסטיקה, ומתאר כיצד המוח לא רק קולט את המילים, אלא מעבד אותן בצורה שמחברת אותן לתודעה. המוח לא רק שומע את הצלילים - הוא מבצע אנליזה מנטלית של ... שפות חדשות? אליעד כהן מציין כי שפות חדשות יכולות להיווצר בצורה אקראית לחלוטין, דרך אנשים שממציאים צלילים חדשים, ומבצע חיבור בין הצלילים למילים. לאורך זמן, מילים חדשות שנוצרות נופלות לאנשים ... חברתית - כלומר, זה פשוט המובן שהתפתח בשיח האנושי לאורך הזמן. אבולוציה של השפה חקר השפה איך תינוק לומד לדבר? עיבוד שפה במוח לינגוויסטיקה איך נוצרת שפה? פסיכובלשנות איך נוצרה שפה? כיצד תינוק ... נוצרת מערכת של מילים שמאפשרת תקשורת. האם השפה היא תהליך מחויב או אקראי? יש תיאוריות שמתארות את השפה כתהליך שהוא כמעט אקראי, מה שאומר שאין שום היגיון בהכרח למה קוראים למשהו שולחן ולא בשם אחר. כל מילה יכולה להיווצר באופן אקראי, אבל ככל שהשפה מתפשטת, היא הופכת לחלק מהתרבות והחברה והופכת להיות המובן מאליו. כל מילה נבנית לא מתוך סדר לוגי, אלא מתוך ... מהו התהליך שבו תינוק לומד לדבר? כיצד נוצרת שפה חדשה? האם השפה היא אקראית או מחויבת? למה נבחרו מילים מסוימות בשפה? ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים וההשפעה של הידע המדעי על תפיסת המציאות והחוויה האישית של האדם. הוא מתחיל את הדיון בשאלה האם האדם התפתח מחיידק, כפי שהתיאוריה האבולוציונית המקובלת מציעה, ומכאן מתפתחת השיחה אל שאלות עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של מוצא האדם מחיידק על החיים שלנו היום? אליעד מציג את השאלה מדוע לאדם אכפת אם בעברו הרחוק הוא היה חיידק, או איך ... אמיתיים וחשובים, אך למעשה מדובר רק באותות במוח. הסיבה שהאדם מייחס משמעות וחשיבות לסיגנלים אלה היא שהמוח מעניק להם פרשנות מסוימת. איך חקירת האבולוציה קשורה לבחירה חופשית ולרגשות שלנו? אליעד מציע לאדם המתעניין באבולוציה לשאול את עצמו מדוע דווקא התחום הזה מעניין אותו, ולחקור את הרצון עצמו להתעניין בתחום זה. הוא מסביר שאפשר להתעניין באבולוציה מתוך רצון להבין האם קיימת בחירה חופשית, האם יש תודעה אמיתית, או האם הרגשות שלנו הם רק תגובה ביולוגית לסביבה. עם זאת, הוא טוען כי אפשר להגיע לתובנות עמוקות אלה גם בלי להסתמך על האבולוציה או על ידע היסטורי. מה הקשר בין אבולוציה ובחירה חופשית? לדעת אליעד כהן, שאלת הבחירה החופשית אינה תלויה דווקא באבולוציה. הוא מציג את התפיסה שלו שכל התיאוריות המדעיות, כולל האבולוציה, מבוססות על תצפיות חושיות בלבד, ולכן אינן מוחלטות. הוא טוען שכדי להשיג ודאות גבוהה יותר לגבי המציאות, על האדם לנסות לבסס את תפיסתו על טיעונים לוגיים, פנימיים, שאינם תלויים בתצפיות או בזיכרונות , משום שאלה תמיד יכולים להיות מוטעים או חלקיים. האם ניתן להגיע לידע מוחלט? אליעד מדגיש שאין שום מידע חיצוני שיכול לתת ודאות מוחלטת, כי כל המידע שמתקבל דרך החושים או המדע ... תפיסת המציאות כמה שפחות על מידע חושי ויותר על הלוגיקה הפנימית, שאינה תלויה בחושים. הוא מתאר מצב תיאורטי שבו אתה מוצא את עצמך ללא כל חוש, ללא זיכרונות, ללא מידע מבחוץ, ושואל אם ניתן להגיע מהנקודה הזו לאמת מוחלטת על קיומך, על רגשותיך ועל הבחירה החופשית שלך. אליעד טוען שהדרך לוודאות כזו צריכה לעבור בחקירה פנימית של תהליכים לוגיים בסיסיים שאינם תלויים בתצפית חיצונית כלל. האם תהליך האבולוציה הוא התפתחות או רק שינוי? אליעד מציע לחשוב מחדש על המושג התפתחות. הוא שואל מדוע מייחסים להתפתחות אבולוציונית ערך חיובי דווקא, ולא שלילי? לדוגמה, מדוע מייחסים התקדמות לתהליך שבו קופים התחילו להשתמש בכלים, ולא מתייחסים לזה כאל נסיגה? הוא טוען שהתפתחות היא מושג סובייקטיבי, כי אין ... זאת להשתמש בביטוי שינוי ברמת מורכבות במקום התפתחות. האם יש משמעות אמיתית לידיעת מקור האדם? בסיכום הדיון, אליעד מציע לבחון האם ההתעניינות באבולוציה באמת מוסיפה ערך ומשמעות לחיים, או שמא מדובר בסקרנות שהערך האמיתי שלה הוא רק הפרשנות האישית שהמוח מעניק למידע הזה. הוא ממליץ שאם האדם באמת מעוניין להכיר את עצמו ולגלות אמת לגבי חייו, עליו לחקור את מקור הרצון שלו להתעניין בנושא זה, יותר מאשר את הנושא עצמו. האם האבולוציה נכונה? האם קיימת בחירה חופשית? מה המקור לתודעה האנושית? האם האדם הוא רובוט ביולוגי? מה המשמעות של רגשות? האם המדע יכול להוכיח משהו בוודאות? האם האדם התפתח מחיידק? ...
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
פגיעה ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים
... ברגשות דתיים, יהדות, התורה היהודית, משה רבנו, החרדים, פגיעה ברגשות הזולת, אתאיסטים, אמונה אתאיסטית, אבולוציה תודעתית, לפגוע ברגשות של אחרים האם פגיעה ברגשות דתיים היא דבר לגיטימי? אליעד עוסק בשאלה המורכבת של פגיעה ברגשות דתיים ... רבים מתייחסים למשה רבנו כאל מעין אליל, והדבר מונע מהם התפתחות אישית ורוחנית. הוא מתאר כיצד המאמינים מתמקדים בדמותו של משה ולא באלוהים עצמו, ולכן מבחינה אבולוציונית - תודעתית, היהדות מהווה מחסום להתקדמות תודעתית. כיצד הדת היהודית עוצרת את האבולוציה התודעתית? אליעד מציג את ההשוואה בין ההתפתחות המדעית, שמתקדמת דרך הטלת ספק מתמדת במה שהיה קודם, לבין היהדות שלטענתו ... שלא תפגע באף אדם. בין אם מדובר בדעות על דת, פוליטיקה או אפילו נושאים פשוטים כמו סוג המים שצריך לשתות, תמיד יהיו אנשים שייפגעו. לכן הוא מציע לקבל את העובדה שכל דעה ציבורית בהכרח תביא עמה פגיעה ברגשות של מישהו אחר. לסיכום, אליעד מציג תפיסה מורכבת ועמוקה שמטרתה לעורר מודעות ...
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח
אבולוציה רוחנית, גמר תיקון, תיקון הדור האחרון, אחרית הימים, עולם אידיאלי, העולם הרוחני, חיים רוחניים, התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, העתיד הרוחני, ימות המשיח האם קיימת באמת אבולוציה רוחנית בעולם? השאלה המרכזית שאליעד עוסק בה היא האם קיימת התפתחות רוחנית ברמה הקולקטיבית, או במילים אחרות, האם העולם מתפתח באופן אבולוציוני מבחינה רוחנית. אליעד מסביר שהתשובה תלויה מאוד בהגדרה המדויקת של המונח אבולוציה רוחנית. הוא טוען שהמונח רצון משחק תפקיד חשוב בשאלת האבולוציה הרוחנית, שכן כל דבר ביקום, בכל רגע, רוצה משהו באופן קבוע, ולכן האבולוציה הרוחנית אינה ברמת הרצון עצמו אלא בביטוי של הרצון לאורך זמן. מה ההבדל בין רצון להתפתחות אמיתית? אליעד ... הוא אובייקט הרצון. היום אדם רוצה דבר אחד, מחר הוא רוצה דבר אחר. אליעד מדגיש שהשינוי הזה באובייקט הרצון לא בהכרח מצביע על התפתחות אבולוציונית. לפעמים השינוי עשוי להיות התדרדרות ולא התפתחות. האם העולם באמת מתקדם אבולוציונית? אליעד מציין שההיגיון אומר שהעולם תמיד מתפתח לכאורה - למשל, יש יותר אנשים, יותר טכנולוגיה, יותר שפע ... יותר אנשים, אך הקשרים הפכו להיות שטחיים יותר. האם זה נקרא התפתחות או הידרדרות? אליעד אומר שזה תלוי באיך שהגדרת מראש את היעד של האבולוציה. אם נקודת הייחוס היא כמותית (יותר אנשים, יותר טכנולוגיה), אז זו התפתחות. אבל אם המטרה היא עומק הקשר ... הוא חזרה אחורה לנקודת ההתחלה, למקום שממנו באנו. השלמות שאליה רוצים לחזור היא למעשה נקודת המוצא הראשונית. לסיכום, אליעד מדגיש שהמושג אבולוציה רוחנית תלוי תמיד בהגדרת המטרה. לפי התפיסה שלו, אין דבר כזה אבולוציה חד - משמעית, אלא רק תנועה של רצונות וערכים המשתנים ביחס לנקודת ייחוס שרירותית שאנחנו בוחרים. האם העולם מתקדם רוחנית? מהו גמר תיקון? מהי אבולוציה רוחנית? האם קיימת שלמות מוחלטת? מהו תיקון הדור האחרון? האם העולם נעשה טוב יותר? האם באמת יש התקדמות ...
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
התייעלות רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות
... רעה, למה כדאי לעשות דברים בצורה לא יעילה? למה לא כדאי להיות יעיל? למה כדאי לעשות דברים בדרך הארוכה ביותר? מוטיבציה לחוסר יעילות, מוטיבציה להיות לא יעיל, מוטיבציה לעשות דברים לאט, לא לעשות כלום, בעד חוסר יעילות למה כדאי לפעמים לעשות דברים בדרך לא יעילה? הרצאתו של אליעד כהן מציעה גישה לא שגרתית ביחס לדרך שבה אנשים משיגים את המטרות שלהם. הגישה הרווחת אומרת כי על האדם לפעול תמיד באופן היעיל ביותר, אך אליעד מציע דווקא להיפך: לעשות דברים בצורה לא יעילה במכוון . המטרה אינה להישאר בחוסר יעילות מתוך עצלות או טיפשות, אלא להפוך את חוסר היעילות לכלי להתפתחות אישית ולהגברת המודעות העצמית. מה זה אומר לפעול בצורה לא יעילה? בדרך כלל, כשיש מטרה מסוימת, האדם יבחר בדרך הקצרה ביותר כדי ... בחר ללכת אליו בדרך ארוכה יותר, אפילו סיבוב סביב הרכב, רק כדי לגרום לעצמך לתהות מדוע דווקא הדרך הקצרה היא המועדפת. מדוע בכלל לבחור בדרך לא יעילה? המטרה בבחירה זו היא יצירת מרחב פנימי לדיאלוג עם המוח. ... אותה במהירות בפעולה אחת. לא לעקוף פקק למרות שאפשר, כדי לשאול את עצמך למה בכלל אתה ממהר כל כך. פרספקטיבה עמוקה יותר: למה היקום עצמו לא יעיל? אליעד נותן גם פרספקטיבה עמוקה יותר: אם היית אלוהים והיית יכול להשיג הכל ברגע, לא היה טעם או משמעות לחיים. לכן, ייתכן שהחיים עצמם בנויים בצורה לא יעילה במכוון, כי דווקא הדרך הארוכה, הפחות יעילה, יוצרת חוויות ... היא לא בהכרח להגיע ליעד, אלא לעצור ולחקור למה בכלל יש יעד, למה צריך להגיע אליו, ומה באמת חשוב - הדרך או התוצאה? למה לעשות דברים בצורה לא יעילה? איך להתמודד עם לחץ ותחושת דחיפות? מדוע חשוב לעצור ולשאול שאלות? איך למצוא משמעות בתהליכים? איך לתרגל מודעות ושליטה במחשבות? למה כדאי לפעמים לפעול בדרך לא יעילה? הגישה הרווחת בעולם היא לנסות לבצע כל פעולה בצורה היעילה ביותר, להשיג את המטרות שלנו בדרך הקצרה, הישירה והמהירה ביותר. אך כאן מוצעת גישה קצת שונה - דווקא לנסות, לעיתים, לפעול בדרך לא יעילה. נשמע מופרך? בואו נעמיק ונסביר. מה זה אומר לפעול בצורה לא יעילה? כאשר עומדת בפני אדם מטרה, הוא יכול לפעול כדי להשיג אותה ... אך כאן ההצעה היא דווקא לבחור לפעמים בדרך הארוכה יותר, לבצע את המשימה באופן שלוקח יותר זמן, אולי אפילו מאמץ גדול יותר. מדוע לבחור בדרך לא יעילה? לכאורה, זה נשמע חסר היגיון - הרי אם יש דרך מהירה וקצרה, ... תהליכים ולהגביר את היעילות. אך הרצון הזה עלול להפוך להרגל אוטומטי, כזה שמנהל אותנו מבלי שנבחן אותו לעומק. מה הרווח מהשגת המטרות בדרך לא יעילה? 1. שחרור מהמחשבה שחייבים להיות יעילים כל הזמן כשאדם נוהג תמיד ביעילות מקסימלית, הוא עלול להרגיש כל הזמן לחץ להספיק, למהר, להיות בתנועה תמידית קדימה. אך כאשר הוא בוחר במודע לפעול בדרך לא יעילה, הוא משחרר את עצמו מהלחץ הזה, ומאתגר את ההנחה הבסיסית שאומרת שהוא חייב להיות כמה שיותר יעיל. 2. דיאלוג עם המוח כאשר אתה עושה דברים בצורה לא יעילה, המוח שלך מתחיל להתנגד ולשאול: למה אתה עושה את זה ככה? למה ... האם זה באמת כך? מי אמר שהגעה מהירה ליעד עדיפה על ההליכה אליו? מי אמר שהשגת המטרה חשובה יותר מהתהליך? דוגמאות מעשיות לביצוע משימות בדרך לא יעילה 1. הליכה למטבח בדרך ארוכה במקום ללכת ישר למטבח כדי לקחת ... היא זו שיוצרת חוויות, משמעות והתפתחות. סיכום אין ספק שלעתים קרובות כדאי להיות יעילים, אך לא פחות חשוב להבין מתי וכיצד אפשר לבחור להיות לא יעילים , מתוך בחירה מודעת. השאלה המרכזית היא האם אנחנו באמת חייבים ... איך למצוא משמעות בתהליכים ולא רק בתוצאות? מדוע חשוב לפעמים לעצור ולשאול שאלות? כיצד לתרגל מודעות ושליטה במחשבות? למה לעשות דברים בצורה לא יעילה? מה רע בלהיות יעיל? ממה נובעת יעילות? איזה נזק גורמת ...
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
יעילות והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים
... והתייעלות, מתי לא יעיל להיות יעיל? איך להתייעל נכון? מהי התייעלות לא נכונה? מהי התייעלות לא יעילה? סוגים של התייעלות, בזבוז משאבים והתייעלות, מהי התייעלות רעה? מהי התייעלות טובה? תרגילים מורכבים, תרגילים מבודדים מהי התייעלות נכונה ואיך לא לבזבז ... אם היא לא נלקחת בהקשר הרחב. מה זה אומר להיות יעיל לפעמים לא יעיל? לא תמיד היעילות היא הדרך הנכונה. כל מטרה שאנו מנסים להשיג היא חלק ממטרה גדולה יותר, ויתכן שלפעמים להיות יעיל בתחום מסוים יפגע במטרות אחרות. לדוגמה, אם ... ואיך לא לבזבז משאבים? הפעם נדבר על התייעלות, מתי היא לא יעילה ואיך להתייעל בצורה נכונה. המטרה היא להבין איך לפעמים, על אף שמנסים להיות יעילים, עשויה ההתייעלות להוביל לבזבוז משאבים ולהפוך את התהליך לפחות אפקטיבי. ... אם היא לא נלקחת בהקשר הרחב. מה זה אומר להיות יעיל לפעמים לא יעיל? לא תמיד היעילות היא הדרך הנכונה. כל מטרה שאנו מנסים להשיג היא חלק ממטרה גדולה יותר, ויתכן שלפעמים להיות יעיל בתחום מסוים יפגע במטרות אחרות. לדוגמה, אם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על זיכרון, שכחה, איך המוח זוכר? איך עובד זיכרון? המוח זוכר את מה שחשוב, זיכרון אקראי, זיכרון סיבתי, מוח יעיל, מוח לא יעיל, אבולוציה, למה אני שוכח דברים? למה אני לא מצליח לזכור? מהי יעילות? מהו זיכרון יעיל? לזכור דברים, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אני לא מצליח לזכור, איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: אני לא מצליח לזכור, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לתזונה נכונה, מאמן אישי לבני נוער, מאמן אישי לזוגיות בתחום אני לא מצליח לזכור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 18_07_2025 השעה 05:01:34 - wesi1