... העצמי. לכאורה, לקרוא למישהו מפגר הוא דבר שלילי וחסר תועלת. אך אליעד מציג גם את הצד השני של העניין ומסביר בהרחבה מדוע דווקא לקרוא לאנשים בשמות גנאי יכול להיות בעל ערך רב
להתפתחותם הרוחנית והאישית. ההסבר הראשון הוא שאדם שנפגע מזה שקראו לו מפגר, מניח בעצמו מספר הנחות נסתרות: שהוא אכן מפגר או טיפש. שלהיות טיפש זה דבר רע. שמי ... אותו. לפי ההסבר של אליעד, רבי נחמן עשה זאת כדי לעורר באנשים ספקות, לגרום להם לחשוב באופן עצמאי, ולנתץ אצלם את תחושת הביטחון המזויפת. איך להשפיל מישהו יכול לעזור לו
להתפתח? אליעד מדמה את העניין ללימוד אמנויות לחימה, שבו כדי ללמוד להתמודד עם מכות אמיתיות, אתה חייב לקבל אותן בזמן אימון. באותו האופן, כשהוא קורא לאדם מפגר, הוא מאלץ את האדם להתמודד עם כאב רגשי ופנימי. ההתמודדות הזאת, לדבריו, היא עצמה חלק חשוב
מההתפתחות. אליעד מדגיש שזה לא רק תרגיל מניפולטיבי שנועד להשיג מטרה צדדית כלשהי, אלא שהחוויה עצמה של להרגיש טיפש ומושפל חשובה בפני עצמה. היא מאלצת את האדם ... באריכות שלפעמים הדרך היחידה להגיע לאמת מוחלטת היא להבין כמה אתה לא יודע, וכמה מה שאתה יודע כרגע הוא חסר ערך לחלוטין. אם אדם מאמין שהוא חכם, הוא מפסיק לבדוק, לחקור
ולהתפתח. לעומת זאת, מי שמבין שהוא טיפש יהיה פתוח יותר ללמוד, להשתנות ולהטיל ספק במה שהוא חושב שהוא יודע. הוא מביא דוגמה נוספת לכך שככל שאדם מבוגר וחכם יותר, ... מידה. ההכרה בכך משחררת את המתח וההתנגדות לחיים. לסיכום, אליעד כהן טוען שבהקשרים מסוימים לרדת על אנשים, לקרוא להם מפגרים ולהשפיל אותם יכול להיות לא רק מועיל, אלא אף הכרחי
להתפתחות רוחנית ואישית אמיתית. התהליך הזה אמנם כואב, אך דווקא הכאב הוא זה שמביא להטלת ספק באמונות ובדעות, ומקרב את האדם לאמת המוחלטת ולחופש נפשי אמיתי. למה לקרוא למישהו מפגר? מדוע רבי נחמן התנשא על אחרים? איך
להתפתח רוחנית מהשפלה? מה טוב בלהרגיש טיפש? איך להבין שאתה משוגע? האם להיות טיפש זה רע? לגרום למישהו להרגיש טיפש, לגרום למישהו לחשוב שהוא טיפש, לקרוא למישהו ...