... יכולים להיות. ולהבין תהליך, פירושו להבין את נקודת ההתחלה שלו, דהיינו, את הסיבה שבגללה התהליך מתחיל. ולהבין גם את
התוצאה הסופית של התהליך, דהיינו, להבין מה תכלית ומה מטרת התהליך ומה מחכה בנקודה האחרונה של התהליך. וגם להבין כיצד כל האירועים שיש בתהליך, כיצד כולם הם תוצאה ישירה של הסיבה האחרונה וכיצד כולם מובילים אל
התוצאה הסופית של התהליך. וברמת המציאות הכללית, להבין את כל המציאות, דהיינו, לדעת את האמת האובייקטיבית של המציאות, דהיינו, לראות את התמונה המלאה, פירושו שהאדם יהיה ... ושיהיו עוד בעולם הבא, שמתחדש בכל רגע מחדש. ושהאדם יצליח להבין במחשבתו, מהי הסיבה הראשונה של כל האירועים כולם, ומהי
התוצאה האחרונה של כל האירועים כולם. וגם, כיצד כל אירוע ואירוע בעולם, כיצד הוא נובע באופן ישיר מהסיבה הראשונה, וכיצד הוא באופן ישיר מוביל אל
התוצאה האחרונה. ועל האדם גם להבין את זה ברמת פרטי הפרטים. כי כל פרט ופרט שיש במציאות, יש בו ביטוי של הסיבה הראשונה של כל הסיבות שמובילה אל
התוצאה האחרונה של כל התוצאות. ועל האדם לראות את ההתגלות של הסיבה הראשונה
והתוצאה האחרונה בכל מה שקיים ושקורה בעולם. ומי שרואה את כל זה, דהיינו, מי שמבין מהי הסיבה הראשונה
והתוצאה האחרונה, וכיצד היא באה לידי ביטוי בכל דבר בעולם, הוא ממילא רואה את השלמות שיש בכל דבר. מאחר שהוא מבין מדוע בכל רגע ורגע הדברים הם כפי מה שהם. כי כאשר אומרים ... מבין בשלמות את הסיבה של כל דבר, וממילא האדם מבין גם את השלמות שיש בכל דבר. ואחרי שהאדם מבין את הסיבה הראשונה ואת
התוצאה הסופית של כל התוצאות, אז האדם מבין את הטוב שיש בכל דבר. דהיינו, את השלמות האמיתית שיש בחוסר השלמות שיש בכל דבר. ולא מתוך זה שהאדם מתפשר על זה שאין שלמות, ... ותוצאה אחרונה של כל האירועים, תמיד אפשר לשאול מה הסיבה של הסיבה העוד יותר ראשונה ומה התכלית העוד יותר רחוקה, אחרי
התכלית הסופית. כי הסיבה הראשונה
והתכלית האחרונה, נמצאות במרחק אין סופי מהמחשבה של האדם. כי בכל פעם שהאדם מנסה להבין מהי התכלית של המציאות, תמיד הוא יכול לשאול, מה
התכלית של התכלית עצמה? ובכל פעם שהאדם ממציא איזו סיבה ראשונה, תמיד אפשר לשאול, מה הסיבה של הסיבה עצמה? ונמצא אם כן, כי האדם לעולם לא יכול לראות את כל התהליך של ... שהאדם עצמו עוד לא הבין את כל המציאות ואת כל התהליכים שיש בה, דהיינו, כל זמן שהאדם עוד לא הבין את הסיבה הראשונה ואת
התוצאה האחרונה, האדם לא ראוי להנהיג אף אחד. והריהו כעיוור שהולך באפילה. כי הוא עצמו לא רואה את האור בקצה המנהרה. כי בכל פעם שהוא מרים את הראש, הוא רואה רק מחסום ... כי השכל של המנהיג השקרי, מוגבל. משום, שהוא לא יודע איך לפרוץ את המחסום המחשבתי של הדרך להבין את הסיבה הראשונה
והתוצאה האחרונה. ובכל פעם שהוא מנסה להבין את המציאות, הוא מבין שאין לו דרך להבין והוא רואה מולו רק מחסום של חושך ואפילה. ומי שהולך אחרי מנהיגי שקר שכאלו, שהם לא ... לכל הבעיות של העולם. כי הבעיה האחת שלאף אחד בעולם אין לה פתרון, היא, איך להכיל מבחינה שכלית את הסיבה הראשונה ואת
התוצאה האחרונה. כי יש כאן את הפרדוקס, שלכל סיבה יש עוד סיבה אחרת ולכל תוצאה יש עוד תוצאה אחרת. והאדם לא מסוגל לתפוס במחשבה שלו את האירוע הראשון ואת האירוע האחרון של ...