... אחרים לגמרי, כמו שולחן או כל שם אחר, אך הוחלט באופן שרירותי לקרוא לה טוב כאשר יש התאמה ולקרוא לה רע כאשר אין התאמה. האם אפשר להרגיש טוב בלי
התאמה בין המציאות לרצון? אליעד מדגיש שזה בלתי אפשרי להרגיש טוב ללא התאמה בין המציאות לבין הרצון, משום שהמונח טוב עצמו מוגדר בדיוק כמצב שבו יש התאמה. לכן אין שום ... התאמה יוגדר כטוב? אליעד מתייחס לשאלה שמועלת בהרצאה: מדוע דווקא כאשר המציאות מתאימה לרצון נקרא לזה טוב? מדוע אי אפשר היה להגדיר הפוך, שחוסר
התאמה בין הרצון למציאות הוא המצב הטוב? הוא מסביר שאפשר היה תיאורטית להחליט לקרוא לחוסר התאמה טוב, אבל במצב כזה, התחושות היו פשוט הפוכות מבחינת השמות שלהן בלבד, אך לא מבחינת התחושה עצמה. אם היה נקבע מראש שחוסר
התאמה בין הרצון למציאות ייקרא טוב, אז בני האדם היו פשוט מכנים את ההרגשה השלילית כטובה, אבל ההרגשה השלילית עצמה הייתה נשארת זהה, רק בשינוי השם שלה. במילים אחרות, לא מדובר בתכונה מהותית של התחושה אלא רק בהחלטה שרירותית לשונית כיצד לקרוא לה. האם יש הסבר עמוק יותר מדוע טוב הוא
התאמה בין רצון למציאות? אליעד טוען שאין הסבר עמוק יותר לכך. טוב אינו אלא תיאור בלבד של מצב ספציפי. אנשים טועים לחשוב שטוב הוא משהו שהם יכולים להשיג בנפרד מההתאמה בין ... רוצה, ושכל הרצונות שלו יתממשו. הוא מדגים זאת בעזרת הדוגמה של מים ורצפה: כשאתה שופך מים על הרצפה, הרצפה רטובה. אין אפשרות אחרת. כך גם לגבי
ההתאמה בין רצון למציאות - כשיש התאמה, מידית קיימת תחושה טובה, וכשאין התאמה, מידית קיימת תחושה רעה. אלו אינן שתי ישויות נפרדות, אלא שני צדדים של אותה תופעה. למה אנשים ... מדובר במשהו חיצוני, חפץ או חוויה שניתן להשיג עצמאית. בפועל, התחושה הטובה היא פשוט התיאור של מצב אחד מסוים בלבד, והיא מתרחשת אך ורק במצב של
התאמה בין הרצון למציאות. התחושה אינה קיימת באופן עצמאי מחוץ להתאמה הזאת. האם אפשר לשנות את ההגדרות של טוב ורע? אליעד מבהיר שאמנם אפשר תיאורטית להחליף את השמות של ... לנו כשהרצון מתממש? מה זה בעצם תחושה טובה? למה רע לנו כשהמציאות מנוגדת לרצון? האם אפשר להרגיש טוב ללא רצון? האם טוב ורע הם סובייקטיביים? מהי
התאמה בין רצון למציאות? למה אנחנו רוצים שהמציאות תהיה כרצוננו? ...