אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
מהי הדרך של אליעד כהן בשינוי ובתהליכי הלימוד?

אליעד כהן מתאר את הדרך שבה הוא עבר בשנים האחרונות, משיעורים על נושאים פילוסופיים מופשטים מאוד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף ויקומים מקבילים, לנושאים יותר יום - יומיים ופשוטים לכאורה, כמו בעיות זוגיות, מכירות, ופתרונות למצבים יומיומיים. השאלה שעולה היא מדוע יש שינוי כזה בתכנים שנלמדים ואיך הוא קשור לשיטת הלימוד של רבי נחמן מברסלב.

מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

תחילה, אליעד כהן היה מתמקד בנושאים פילוסופיים עמוקים שדורשים הבנה גבוהה מאוד של המהות של העולם והמציאות. עם הזמן, תחום הלימוד שלו עבר לנושאים שמחוברים יותר לבעיות היום - יום של אנשים, כמו איך למכור ללקוח או איך לנהל מערכת זוגית. שינוי זה מתרחש מתוך רצון להפוך את תהליכי הלימוד לנגישים יותר, כדי שגם אלו שלא מצליחים להבין את העמוק ביותר יוכלו להתקדם.

כיצד שיטת הסיפורים של רבי נחמן מברסלב קשורה לשינוי בתכנים?

סיפור על רבי נחמן מברסלב, אשר בתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך ספר "ליקוטי מוהר"ן" אך לא ראה הצלחה בהעברת המסרים, עבר להשתמש בשיטת הסיפור. הוא התחיל לספר לתלמידיו סיפורי מעשיות פשוטות, מתוך מחשבה שסיפורים יכולים להעביר רעיונות רוחניים עמוקים בצורה בהירה ומובנת יותר. כך, רבי נחמן הצליח להעיר את תלמידיו מהשינה הרוחנית שלהם דרך סיפורים על דמויות כמו הבת מלך שהלכה לאיבוד ובן המלך ובן השפחה שהתחלפו, ולא דרך הלימוד הישיר. אליעד כהן מחליט להשתמש בשיטה דומה להעביר רעיונות רוחניים מסובכים יותר, דרך סיפורים ודוגמאות מעשיות.

למה חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, צריך להבין לעומק את כל מה שמתרחש סביבנו. זה דורש להבין את המהות של "אני", הרצון, הרגש, המחשבה, את הדרך בה נוצר העולם, האם יש אלוהים, האם יש בחירה חופשית, את המשמעות של זמן ומקום. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושת חוסר בהירות. למרות שמדובר בנושאים מורכבים, חשוב לא לוותר עליהם, אלא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם שאלות קיומיות אלו.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

אליעד כהן מציין כי המעבר ללימוד נושאים מעשיים ויום - יומיים הוא לא בהכרח ירידה ברמה, אלא תהליך של חידוד חשיבה לוגית. כשאדם לומד להחליט אם לתת הנחה ללקוח או להתמודד עם בעיות בזוגיות, הוא לומד לזהות סיבתיות ולבצע ניתוח מדויק של המהות של הבעיה. תהליכי חשיבה אלו הם בדיוק אותם תהליכים שיכולים להוביל גם להבנה של שאלות פילוסופיות מורכבות.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

נראה כי כל השאלות, גם הנושאים הפשוטים ביותר כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" וגם השאלות הפילוסופיות כמו "מי אני?" הן בעצם שאלות על המהות, הצורה והסיבתיות. כשאדם לומד להבחין בין עובדות לפירושים בנושאים יום - יומיים, הוא מפתח את היכולת להבין את המהות האמיתית של נושאים עמוקים יותר. מי שמצליח להבין את הדברים הפשוטים יותר, יוכל להמשיך להעמיק גם בנושאים הפילוסופיים הקשים ביותר.

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה הלוגית דרך נושאים פשוטים, ניתן לעבור לשאלות קיומיות יותר מורכבות כמו טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. עם הזמן, אפשר להתקדם לשאלות על הזמן, המקום, הבחירה החופשית, האם העולם נברא או תמיד היה, ועוד שאלות קיומיות אחרות. בשלב מאוחר יותר, עשוי להגיע אדם לנקודה בה יוכל להתמודד עם השאלות הגדולות ביותר על מציאות הקיום, האלוהים והיקום.

האם יש נקודה שבה אי אפשר לחקור מעבר אליה?

היו טענות כי ישנה נקודה כזו, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לנקודה בה הכל אפשרי. הוא מציין את המונח EIP (Everything Is Possible) כדוגמה למצב שבו אין יותר חקירה מעבר לנקודה הזו, או לחילופין, כל האפשרויות קיימות.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

אליעד כהן מזכיר את האתר שלו, בו אפשר למצוא הרצאות ומאמרים מחולקים לפי נושאים ושנים. גם ספרים כמו "להיות אלוהים" מספקים תכנים עמוקים מאוד על השאלות הגדולות ביותר. החומר מסודר בצורה נוחה, כך שניתן לגשת לנושאים שונים וללמוד אותם לפי סדר זמן או לפי נושא, כשהמטרה הסופית היא לפתח חשיבה לוגית שתוכל להתמודד עם השאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר.
מדוע נראה שיש שינוי בנושאי הלימוד?

בתחילת הדרך הועברו תכנים שעוסקים בנושאים פילוסופיים ומופשטים במיוחד, כמו שאלות על המציאות, אלוהים, בחירה חופשית, זמן, מקום, אינסוף, עולמות מקבילים, יקומים ופוטנציאל קיום. אלו נושאים רחבי היקף שמצריכים רמת הבנה עמוקה מאוד. עם הזמן, התחילו להופיע יותר הסברים ודוגמאות על נושאים יום - יומיים, כמו בעיות זוגיות, מכירות, מתן הנחות ללקוחות, איך להתנהל עם אחרים וכדומה. השאלה שעלתה היא מדוע יש מעבר מנושאים "כבדים" לנושאים יום - יומיים ופשוטים יותר לכאורה.

כיצד קשורה שיטת הסיפורים של רבי נחמן לשינוי הזה?

מסופר על רבי נחמן מברסלב שבתחילה לימד את תלמידיו בצורה ישירה מתוך הספר "ליקוטי מוהר"ן", אך כשהבין שזה לא מחלחל מספיק לתודעתם, הוא עבר לספר להם "סיפורי מעשיות". ההיגיון שלו היה ששכל עמוק ומופשט קשה להבנה עבור מי שלא פיתח יכולת חשיבה גבוהה, ולכן יש צורך להלביש את הרעיונות העמוקים בתוך סיפורים פשוטים יותר. בדרך הזאת, דרך סיפור על הבת מלך שהלכה לאיבוד, על בן מלך ובן שפחה שהתחלפו, על קמצנים וכדומה, מצליחים להעביר מסרים רוחניים מורכבים לאנשים, בתקווה שזה יעורר אותם "מהשינה" שלהם. לכאורה, סיפור יכול להרדים אדם, אבל רבי נחמן גרס שדווקא הסיפורים האלה מסוגלים לעורר את המוח להבין דברים שלא נקלטים בצורה ישירה.

מדוע חשוב להמשיך לחקור את הנושאים העמוקים?

כדי להגיע לשלמות ולהרגיש טוב במאה אחוז, אדם צריך להבין לעומק את כל מה שקורה סביבו. זה אומר להבין את המהות של ה"אני", הרצון, הרגש, המחשבה, איך נוצר העולם, האם יש אלוהים, מהי בחירה חופשית, מהו זמן, מהו מקום, ואיך הכל פועל. אם לא מבינים את הדברים הגדולים האלה, נשארת תחושה שמשהו לא ברור עד הסוף. אבל מכיוון שאלו נושאים מורכבים להפליא, לא פשוט להתעמק בהם בלי לפתח קודם יכולת חשיבה לוגית גבוהה.

כיצד הלימוד המעשי מקדם הבנה עמוקה?

המעבר ללימוד נושאי היום - יום (כגון איך למכור ללקוח ולהחליט אם לתת הנחה, איך לפתור בעיות בזוגיות, איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית או לאכול מלפפון חמוץ, ועוד) נועד לאמן את האדם בחשיבה מדויקת. בנושאים הפשוטים האלה לומדים לזהות מהי סיבתיות, מהי המהות של הדבר, מהן העובדות לעומת הפירושים, מה בטוח נכון ומה דורש בירור נוסף. ברגע שאדם מתרגל חשיבה בהירה ומדויקת בפרטים הקטנים, הוא בונה לעצמו יסודות חזקים שמאפשרים לו בהמשך לטפס לשאלות הפילוסופיות הגדולות יותר.

מה הקשר בין השאלות המעשיות לשאלות הפילוסופיות?

גם הנושאים היום - יומיים הם בעצם "לבושים" של אותו עיקרון: תרגול חשיבה הגיונית. כשאדם מתמודד עם שאלה כמו "האם לתת ללקוח הנחה?" או "איך להתמודד עם בגידה?", הוא מחדד את השכל שלו בלחפש את המהות האמיתית של הבעיה, לבדוק את הנתונים לאשורם ולא להישאר בהנחות שגויות. מי שמעמיק בצורה יסודית בניתוח נושאים מעשיים, מגלה שתהליכי המחשבה הללו ניתנים ליישום גם בעניינים פילוסופיים מורכבים, כמו "מי אני?" או "האם יש משמעות לחיים?".

כיצד ניתן להעמיק מעבר ליומיום?

לאחר שמפתחים את השכל והחשיבה ההגיונית בנושאים פשוטים, אפשר לעלות שלב ולחקור את טבע הרגשות, הרצונות והמחשבות. משם ניתן להתקדם להבנת הזמן והמקום, שאלת הבחירה החופשית, השאלה האם העולם נברא או תמיד היה, האם אנחנו קיימים באמת, מה זה אומר "יש" ומה זה אומר "אין", ואיך יקומים מקבילים או ממדים אחרים יכולים להשתלב בתמונה. בסופו של דבר, כך גורסים, ניתן להגיע גם לנקודה שבה אי אפשר עוד להמשיך לחקור מעבר לה, ולחוות מצב של סוף המשחק.

האם יש נקודה שאי אפשר לחקור מעבר אליה?

יש הטוענים שבאמת קיימת נקודה כזאת, שבה כל השאלות מגיעות למבוי סתום לוגי, או לחילופין לנקודה שבה "הכל אפשרי" (EIP -Everything Is Possible). זוהי הנקודה שבפועל אי אפשר להעמיק מעבר לה, ובכל זאת טוענים שניתן לחוות אותה בצורה מלאה.

היכן ניתן למצוא חומר נוסף?

יש באתר מסודר של הרצאות ומאמרים המחולקים לפי נושאים ולפי שנים. אפשר למצוא בו גם את "ספר להיות אלוהים", ספר נדיר ומעמיק שעוסק בשאלות הפילוסופיות הגדולות ביותר, וגם תכנים על היום - יום: איך לשווק, איך למכור, איך לסדר את הבית, איך לגרום לחברה לעשות מסאז' בגב ועוד. הכל בנוי שלב על גבי שלב, כך שניתן לצפות בהרצאות או לקרוא מאמרים לפי סדר היסטורי או לפי נושא. המטרה הסופית היא תמיד לפתח את החשיבה ההגיונית כך שבסופו של דבר ניתן יהיה להבין את הדברים העמוקים ביותר על העולם, המציאות, הבחירה החופשית, אלוהים, הזמן, המקום והאינסוף.
מצא את ההבדלים, הייחודיות של אליעד כהן, למה ללמוד מאליעד כהן? שיטת הלימוד של אליעד כהן, ביקורת על אליעד כהן, דעה על אליעד כהן, מה מלמד אליעד כהן? האם ללמוד מאליעד כהן? הסיפור של אליעד כהן
תחושה של הרצון רצונות אימון המוח התמודדות בגידה במערכת יחסים לתת הנחה החשיבה של אליעד כהן עובדה כפירוש בן מלך ובן שפחה עובדות ופירושים הספר להיות אלוהים eip איך ללמוד איך ללמוד מאליעד כהן אליעד כהן ברסלב האם ללמוד מאליעד כהן הדרך של אליעד כהן החשיבה של אליעד כהן הלימוד של אליעד כהן הנוסחה של אליעד כהן הסוד של אליעד כהן הקדמה הקדמות השיטה של אליעד כהן השינוי של אליעד כהן השכל של אליעד כהן התורה התורה שלי כולה הקדמות חשיבה יהדות תורה מצוות אלוהים לימוד לימוד אצל אליעד כהן ללמוד ללמוד מאליעד כהן למה ללמוד מאליעד כהן למידה מאיפה השכל של אליעד כהן מה הלימוד אצל אליעד כהן מה הנוסחה של אליעד כהן מה הסוד של אליעד כהן מה השיטה של אליעד כהן מה ללמוד מאליעד כהן מהי שיטת eip מודעות ממי ללמוד מעשיות מעשיות של רבי נחמן מברסלב מצא את ההבדלים נושאי הלימוד של אליעד כהן סיפור סיפורי מעשיות סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב רבי נחמן מברסלב שיטת eip שינוי שינוי התכנים שינוי התכנים של אליעד כהן שינויים שכל גדול שכל קטן תהליך תהליכי חשיבה תהליכי חשיבה של אליעד כהן תהליכים תורה תכנים של אליעד כהן
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
השכל של אלוהים, איך אלוהים חושב, השכל הגדול ביותר, תפישת מציאות אלוהית, שכל מושלם, שכל מעל השכל, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, הסיפור של אליעד כהן, ליקוטי מוהרן ח"א נג
...את הבלתי - סופי, אולם עבור אלוהים אין כל קושי לדעת ולהקיף את כל מה שכביכול אין לו גבול. ההבדל הרביעי מציין שידיעת אלוהים לא משתנה - אין הבדל בין הידיעה כשהיא בכוח (הפוטנציאלית) לבין הידיעה כשהיא בפועל (המציאות). על פי הרעיון האלוהי, גם כאשר אנחנו מדמיינים משהו שעתיד לקרות, אלוהים יודע את כל זה בו - זמנית, ללא כל שינוי, גם אם המידע קיים רק כפוטנציאל. ההבדל החמישי עוסק בקיומה של אפשרות בחירה. אלוהים יכול לדעת בוודאות משהו, אך הידיעה שלו לא שוללת את האפשרות שזה עדיין יכול להתרחש אחרת. זהו פרדוקס שבאמצעותו...
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
השכל הגדול ביותר, קצה השכל האנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, ההבנה הגדולה ביותר, האמת המוחלטת, מה מבינים בסוף? איך מרגיש אושר? אחדות שקרית, מעל השכל האנושי, אין הבדל בין יש לאין
...לדעת כלום, כי אין תשובה אמיתית וודאית לשום דבר. במצב כזה, התשובה המוחלטת היא שאין שום תשובה מוחלטת, וגם ההבנה הזו עצמה היא מעבר לשכל האנושי. זו נקודת הסיום של כל החיפוש, שבה אין הבדל בין יש לאין, ולכן אין יותר שאלות ואין יותר תשובות. מהי תכלית הידיעה? מה ההבדל בין יש לאין? איך מרגיש אושר אמיתי? מה המשמעות של סוף המשחק? האם אפשר לדעת הכל? מהי גמישות מחשבתית? האם קיימת אמת מוחלטת? שאלה: אדם שיחקור ויחקור את המציאות, מה תהיה מסקנתו הסופית? ברמה התיאורטית, מה תהיה המסקנה? תשובה: מי שיחקור ויחקור לא...
השכל הגדול ביותר, להגדיר את מה שלא ניתן להגדיר, אין הבדל בין יש לאין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, לית מחשבה תפיסא ביה כלל, מחוץ לשכל, מחוץ למחשבה
השכל הגדול ביותר, להגדיר את מה שלא ניתן להגדיר, אין הבדל בין יש לאין, לית מחשבה תפיסא בך כלל, לית מחשבה תפיסא ביה כלל, מחוץ לשכל, מחוץ למחשבה
...ביותר שאליעד כהן מדבר עליו הוא ההבנה שאי אפשר להגדיר באופן מלא דבר שנמצא מעבר להגדרות השכליות הרגילות. הנושא המרכזי הוא העיקרון שהמחשבה לא יכולה לתפוס את האמת האבסולוטית (לית מחשבה תפיסא ביה כלל), כלומר, שהאמת האמיתית נמצאת מעבר ליכולת התפיסה השכלית, מעבר למחשבה. אליעד מסביר שבעצם, ההבנה הכי גדולה היא להבין את הדבר שאי אפשר להגדיר אותו במילים. הוא טוען שכשאתה מנסה להגדיר את הדבר הזה, אתה בעצם מנסה לכלוא אותו בתוך הגדרה שכלית מסוימת, ואז אתה מאבד את המהות האמיתית שלו. הדבר הזה נמצא מעבר לשפה, מעבר...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 8 - מבצר של מים, הקבצן ללא ידיים מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 8 - מבצר של מים, הקבצן ללא ידיים מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...תמיד רוצה משהו אחר. הוא נותן דוגמה נוספת: אדם חושב שאם יהיה לו כסף הוא יהיה מרוצה, אך כשהוא משיג כסף, הוא מגלה שהוא עדיין לא מרוצה, כי אז הוא רוצה עוד כסף, או דברים אחרים שכסף לא יכול לקנות. הפער הזה, בין הרצון למציאות, הוא הגורם לחוסר שביעות רצון תמידי. איך אפשר להגיע לשביעות רצון מלאה? אליעד כהן מציע פתרון עמוק יותר לבעיה: להבין את שורש החוסר, שהוא בעצם הרצון עצמו. הוא מסביר שכל עוד האדם רוצה משהו, תמיד יהיה חסר לו הדבר הזה, ולכן הפתרון היחיד לשביעות רצון מוחלטת הוא להפסיק לרצות. הוא מדגיש שזה...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 7 - הקבצן הגיבן בעל חטוטרות מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 7 - הקבצן הגיבן בעל חטוטרות מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...הדרך שאליעד כהן מציע היא שינוי תפיסת המציאות. הוא מסביר כי במקום לנסות לשנות את המציאות שתתאים לרצון, יש לנסות לראות כיצד הרצון כבר תואם למציאות כפי שהיא עכשיו. הדרך לעשות זאת היא על ידי הבנה מעמיקה יותר של הרצון עצמו ושל הסיבה לרצון. האדם צריך לשאול את עצמו מדוע הוא רוצה דבר מסוים, וככל שהאדם מבין את שורש הרצון שלו לעומק, כך הוא מתקרב להבנה שהרצון העמוק ביותר שלו הוא למעשה להרגיש אחדות ושלמות עם המציאות. איך לפרק רצונות כדי להגיע לשורשם האמיתי? אליעד מסביר כי כדי להגיע לשורש הרצון יש לשאול שאלות...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 6 - הקבצן עם צוואר עקום מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 6 - הקבצן עם צוואר עקום מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...אני רוצה את מה שאני רוצה?. המטרה היא לבדוק לעומק מה עומד מאחורי הרצון, ומה יקרה אם הוא לא יתממש לעולם. אליעד טוען כי כאשר האדם מנתח לעומק את הסיבות לרצונותיו, הוא מגלה שכל רצון מבוסס על אמונה פנימית מסוימת שהוא זקוק למשהו מבחוץ כדי להיות מאושר או שלם. ברגע שהאדם מבין שזו רק אמונה פנימית ולא אמת מוחלטת, הוא מסוגל לוותר על הרצון עצמו ולהרגיש שלם גם בלעדיו. הוא נותן דוגמה של אדם שרוצה זוגיות. אם האדם יבדוק לעומק מדוע הוא רוצה זוגיות, הוא יגלה שהוא מאמין שאם תהיה לו זוגיות הוא ירגיש טוב יותר, שלם יותר...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 5 - הלב והמעיין, לפני הבריאה, הקבצן כבד הפה מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...תלויה כלל בכסף או בכל גורם חיצוני אחר. איך מתבטא מצב של שלמות פנימית בחיים? אליעד מציין ששלמות פנימית מתבטאת בכך שהאדם כבר לא חש קונפליקט פנימי. כל פעולה שהאדם עושה נובעת מתוך תחושת שלמות ושביעות רצון. האדם אינו חווה יותר סבל משום שהוא כבר לא נמצא במאבק פנימי. דוגמה לכך היא שאם האדם החליט לנוח, הוא נח מתוך שלמות ולא מרגיש רע על כך שהוא לא עובד כרגע. ואם הוא עובד, הוא עושה זאת מתוך בחירה מלאה ושלמה, ללא תחושה של הקרבה או סבל. כיצד מתמודדים עם קונפליקטים יומיומיים? אליעד מדגיש שההתמודדות עם קונפליקטים...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 4 - הקבצן החירש מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 4 - הקבצן החירש מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...שהסוד להגיע לכך טמון בהבנה שהאדם והמציאות הם למעשה דבר אחד. כשאדם מבין באמת שכל המציאות כולה, כולל הוא עצמו, היא ישות אחת שלמה, שאין בה כל הפרדה, הוא כבר אינו חווה שום חיסרון. לדוגמה, אדם שחושב שהוא והמציאות הם שני דברים שונים, ימשיך לחוות כל הזמן חוסר שלמות. אך ברגע שאותו אדם תופס באמת שהוא עצמו והמציאות סביבו הם בדיוק אותו הדבר, לא נשאר שום דבר שחסר לו. מדוע האדם מתקשה להבין שהוא והמציאות אחד? אליעד מסביר שהסיבה העיקרית שהאדם מתקשה להבין את האחדות שלו עם המציאות היא משום שהשכל שלו עובד על בסיס...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 3 - הקבצן העיוור מתוך שבעת הקבצנים (ברסלב)
...ללא קשר להשתדלות שלו. למה הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד? הקבצן העיוור מתואר כמי שחי חיים ארוכים מאוד, מפני שהוא חי מעל הזמן. אליעד כהן מסביר שהקבצן העיוור הוא דוגמה למישהו שמחובר לתודעה אינסופית, ולכן הוא חי מחוץ לזמן. החיים הארוכים שלו אינם חיים של עוד שנה או פחות שנה, אלא חיים נצחיים. חיים נצחיים אלה נובעים מכך שהאדם מחובר לאינסוף, לתודעה שאין לה הגבלה של זמן או מקום. מהי המשמעות של אני זוכר ולא כלום שאמר הקבצן העיוור? כאשר הקבצן העיוור אומר אני זוכר ולא כלום, הוא מתכוון לכך שהוא...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 2 - שבעת הקבצנים והילדים שהלכו לאיבוד ביער (ברסלב)
...יותר לאורך זמן וללא תלות בנסיבות חיצוניות. מדוע אנשים מתקשים ליישם את השיטה של אליעד? אליעד כהן מציין שהקושי העיקרי ביישום השיטה הוא התנגדות פנימית של האדם. לאנשים יש נטייה טבעית להאשים את המציאות במה שהם מרגישים, וכאשר מציעים להם לקחת אחריות מלאה על הרגשות שלהם, הם מתנגדים. בנוסף, לאנשים קשה לנתק את התלות שלהם בדברים חיצוניים, כי הם מפחדים לוותר על החלומות והרצונות שלהם. הם חושבים שאם הם לא יישארו מחוברים לרצונות שלהם, החיים יאבדו משמעות. כדי להתמודד עם ההתנגדות הזו, אליעד מדגיש שעל האדם להזכיר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הדרך של אליעד כהן, השינוי של אליעד כהן, נושאי הלימוד של אליעד כהן, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, שינוי התכנים של אליעד כהן, שכל גדול, שכל קטן, התורה שלי כולה הקדמות, ללמוד מאליעד כהן, תהליכי חשיבה של אליעד כהן, מודעות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השאלות הפילוסופיות, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השאלות הפילוסופיות, איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לאורח חיים בריא, מאמן למציאת עבודה בתחום השאלות הפילוסופיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.1563 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 07:11:23 - wesi1