אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגלי חיים בריאים ✔אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:41אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
מהם הגורמים שיכולים להשפיע על הרצון לקום מוקדם בבוקר?

המשתמש חווה קושי בקימה מוקדמת בבוקר, למרות שהוא רוצה לקום מוקדם יותר כדי להרוויח זמן נוסף לפעילויות כמו לימוד או עבודה. כאשר הזמן מגיע לקום, הוא מוצא את עצמו משכנע את עצמו להמשיך לישון. ישנן פעמים בהן הוא מרגיש ששעתיים נוספות של שינה יועילו לו יותר מאשר השעה הנוספת ללימוד או לפעילות שתכנן לבצע.

מה ההבדל בין לישון פחות לבין לקום מוקדם יותר?

נכון שמי שמעוניין לקום מוקדם יכול להיתקל בקושי, אבל לעיתים הבעיה האמיתית היא לא בהשכמה מוקדמת אלא בהפחתת שעות השינה. לפעמים יש שוני בין הרצון להקדים את השעה בה קמים לבין הרצון להוריד שעות שינה. אם אדם נדרש לקום בשעה מסוימת בכל מקרה, ניתן לשנות את שעות השינה, למשל להישאר ער מאוחר יותר, ולשמור על השעה שבה קמים.

איך שיקולי תועלת מול עלות משפיעים על הבחירה בין שינה ללימוד?

כשהמוח בוחר להמשיך לישון, המשמעות היא שהמוח סבור שהיתרונות של השינה גבוהים יותר מאלה של הלימוד. עבור אדם שרוצה לנצל את הזמן לשיפור עצמי, הגישה היא להגביר את תחושת התועלת שבפעולה המתוכננת, כמו לימוד שפה, ולהפחית את התחושות של חיסרון, כמו עייפות, ממנה עשוי להיגרם מעוד שעתיים של שינה.

למה כדאי לערוך רשימה של יתרונות וחסרונות?

כדי להקל על קבלת החלטה, ניתן להכין רשימה מסודרת של היתרונות והחסרונות שבשינה ארוכה יותר. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא זקוק לשינה כדי להיות יותר עירני, ניתן לחשוב על הצדדים השליליים של שינה נוספת, כמו התחושה של פספוס או חוסר התקדמות. כך אפשר לבחון את כל היתרונות והחסרונות ולבחור בדרך שתביא את התוצאה הרצויה.

איך להגדיל את המוטיבציה ללימוד שפה או למטרה אחרת?

כדי להגדיל את המוטיבציה, כדאי לדמיין את התועלת שתגיע מהפעולה. למשל, לימוד שפה חדשה כמו איטלקית יכול להוסיף ליכולת האישית ולהרחיב את האופקים. ככל שנראה את התועלת הקרובה יותר, כך תגדל המוטיבציה לבצע את הפעולה.

האם ניתן למצוא פתרון ביניים?

יש אפשרות לא לבחור בקצוות - במקום להחליט אם לישון פחות או לקום מוקדם יותר, ניתן לבחור באמצע. למשל, להקדיש שעה אחת לערב ללימוד, ובכך להימנע משינוי דרסטי בשעת השינה. פתרון כזה מאפשר לשלב את הרצון ללמוד מבלי להפר את שגרת השינה לחלוטין.

מה לעשות כאשר יש טענה ש"זה לא משנה אם אני אלמד או לא"?

לפעמים אנחנו ממציאים תירוצים לדחות את הפעולות שאנחנו יודעים שהן חשובות. במקרה כזה, כדאי להיזכר במטרות ארוכות הטווח ולתת משקל גבוה יותר לפעולה עצמה, תוך התמקדות בתועלת של הלימוד או ההתמדה בפעולה.

מה המסקנה הסופית?

המסקנה היא שיש שתי דרכים לפעול: להגדיל את היתרונות של הפעולה, כמו לימוד שפה, ולהפחית את היתרונות שבשינה ארוכה מדי, על ידי הבנת התועלת שהשינה לא בהכרח מביאה יותר מאשר התקדמות. בנוסף, ניתן לשקול פתרונות גמישים יותר, כמו לשנות את שעות השינה באופן חלקי, כך שמרוויחים זמן לפעולות מבלי לשנות את שגרת היום באופן דרסטי.
למה לפעמים רוצים לקום מוקדם בבוקר אבל ממשיכים לישון?

בשיחה עלה הרצון לקום מוקדם יותר בבוקר, כדי להרוויח עוד זמן ולנצל שעתיים נוספות ללמידה או לפעילויות אחרות. למרות זאת, כאשר מגיע רגע הקימה, מתעורר רצון חזק להמשיך לישון. לעתים מתברר שהסיבה קשורה למחשבה שעדיף לישון עוד שעתיים ולהיות יותר עירני, או להרגיש שיש תועלת מיידית בשינה, לעומת תועלת עתידית מהלמידה או מהפעילות שהיתה מתוכננת.

מה ההבדל בין לישון פחות לבין לקום מוקדם?

במהלך השיחה עלתה נקודה חשובה: לפעמים יש פער בין הרצון "לקום שעתיים יותר מוקדם" לבין הרצון הכללי "לישון שעתיים פחות". יכול להיות שתרצה באמת לישון פחות שעות ביממה, ולאו דווקא להזיז את שעת ההשכמה בבוקר בלבד. אם אתה חייב לקום בשעה מסוימת בכל מקרה, לפעמים קל יותר לשנות את שעת השינה, למשל להישאר ער עד שעה מאוחרת יותר כדי ללמוד, אך עדיין לקום כרגיל.

איך שיקולי תועלת מול עלות משפיעים על ההחלטה?

הרעיון הבסיסי הוא ששיקולי התועלת (עוד שעתיים של ערות המוקדשות ללימוד איטלקית, לקריאה או לכל רצון אחר) מתחרים בשיקולי העלות (אובדן שעתיים שינה, פגיעה אפשרית בעירנות או בתחושת הרעננות). כאשר המוח בוחר להמשיך לישון, משמע שבאותו רגע הוא מאמין שיש יותר יתרונות בשינה מאשר בהשקעה בזמן ללימוד. אם רוצים לשנות את הבחירה, צריך להגדיל את תחושת התועלת שתתקבל מהפעילות המתוכננת (למשל לימוד שפה איטלקית) ולהקטין את החשש או ההפסד הנתפס מאובדן שינה.

למה כדאי לערוך רשימת בעד ונגד?

הוצע להכין דף מסודר של בעד ונגד, הן לגבי לישון עוד שעתיים והן לגבי לישון פחות. כך אפשר למנות את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאופציות, ולראות מה חשוב יותר. דרך נוספת היא לקחת כל סיבה שמסבירה למה כדאי לישון יותר, ולמצוא לה את ההיפוך (מדוע דווקא כדאי לישון פחות). לדוגמה, אם אומרים "אני רוצה להיות יותר ערני", אפשר לטעון מהצד ההפוך שזה דווקא גורם לי להיות מודע יותר לבעיות בחיים, ולכן אולי דווקא יש יתרון בלהיות קצת פחות ערני. הרעיון הוא לערער על הסיבות האוטומטיות בעד שינה ארוכה, ובמקביל להדגיש את הסיבות בעד לימוד והתפתחות.

איך להגדיל את המוטיבציה ללימוד איטלקית או לכל מטרה אחרת?

נשאלת השאלה מה בדיוק רוצים להשיג בשעתיים הפנויות. במקרה שעליו דובר, הכוונה היא ללמוד שפה חדשה, כגון איטלקית, מתוך רצון להרחיב יכולות וידע. כדי להגדיל את המוטיבציה, כדאי לדמיין את התועלת הספציפית שתגיע מלימוד השפה, ולבחון עד כמה אותה תועלת אכן שווה את ההשקעה של שעתיים שינה פחות. בנוסף, מומלץ לבחון האם באמת יש חיבור רגשי עמוק ללימוד, או שהרצון הוא כללי ולא ממוקד, מה שעלול להפחית מוטיבציה בפועל.

האם אפשר למצוא פתרון ביניים?

יש אפשרות לא לבחור בקצוות (לישון באופן קבוע שעתיים פחות או לקום שעתיים מוקדם יותר). לדוגמה, ניתן להחליט להקדיש שעה אחת בערב ללימוד במקום ללכת לישון באותה שעה, ועדיין לקום באותה שעת בוקר שבה חייבים לקום. כך מקבלים תוספת זמן ללמידה, בלי ליצור שינויים גדולים מדי בשגרת השינה.

מה עושים עם הטענה "זה לא משנה אם אני אלמד או לא"?

לפעמים, ברגע הקימה, מופיעים תירוצים כמו "זה לא באמת חשוב שאקום מוקדם כדי ללמוד" או "אולי אין הבדל אם אדע או לא אדע את החומר". במצבים אלו כדאי להיזכר במטרה הכללית: אם באמת רוצים להתפתח ולרכוש ידע חדש, נכון לתת משקל גבוה יותר ללימוד ולעצם ההתמדה בו. כדי להתמודד עם הטענה ש"לא משנה", אפשר לבחון באופן הגיוני מה בכל זאת יוצא מלימוד השפה או מכל מטרה אחרת שהצבת, ואיך זה מוסיף לאיכות החיים, למקצועיות או לתחומי עניין.

מה המסקנה הסופית?

יש שתי דרכים לפעול:
  • להגדיל את היתרונות שבעשייה (למשל לימוד איטלקית), על ידי חידוד הסיבות והיעדים, והבנת התועלת שתגיע מלימוד או מפעילות נוספת.
  • להקטין את היתרונות שבשינה המוגזמת, על ידי הבנה שלא תמיד העייפות או הרצון לישון נותנים תמורה משמעותית יותר מאשר ההרגשה של התקדמות והתפתחות.
בנוסף, אפשר לבחון פשרות שונות, כמו לישון שעה אחת פחות במקום שעתיים, או לשנות חלקית את לוח הזמנים כך שיישאר מספיק כוח ומוטיבציה לעשייה המתוכננת.
ש: יש לי מן כזאת בעיה אני רוצה לקום מוקדם בבוקר והייתי אומר לעצמי שזה מה שאני רוצה וכדאי לי לקום בבוקר ואולי הייתי קם.

אליעד: אתה רוצה לקום בבוקר אתה אומר יותר מוקדם.

ש: כן יותר מוקדם ממה שאני חייב.

אליעד: מתי תן דוגמה, אנחנו מדברים על משהו ספציפי?

ש: כן.

אליעד: אתה כל יום רוצה לקום מוקדם באופן עקרוני או?

ש: כן כדי שיהיה לי עוד זמן עוד שעתיים.

אליעד: תראה עוד זמן לא יהיה לך בכל מקרה.

ש: עוד זמן שאני לא ישן.

אליעד: לא אז אתה רוצה לישון שעתיים פחות או אתה רוצה לקום יותר מוקדם בבוקר בוא נדייק, אנחנו מכירים כבר מה אתה רוצה שיהיה לך יותר.

ש: לישון שעתיים פחות.

אליעד: אז בא תתחיל אחרת אתה רוצה לישון שעתיים פחות זה לאו דווקא לקום שעתיים יותר מוקדם אלא לישון שעתיים פחות, עכשיו מתי השעה האחרונה שאתה יכול לקום בכל מקרה?

ש: 7:00.

אליעד: יפה מתי אתה ישן בדרך כלל ב 24:00 ואתה רוצה לקום ב 5:00 אז תישן ב 2:00 כי בכל מקרה אתה לא יכול לקום אחרי 7:00 אבל זה קשה אז אנחנו נדבר על זה אבל אני רוצה שהפוקוס יהיה לא איך אתה קם ב 5:00 אלא איך אתה ישן פחות. אז בא נתחיל מהתחלה אתה רוצה כל לילה לישון פחות עכשיו לאו דווקא בלילה אלא באופן עקרוני במשך ה24 שעות לישון פחות, עכשיו האם אתה חושב שזה בכלל אפשרי לישון פחות?

ש: כן אפשרי.

אליעד: אפשרי, אפשרי ועדיין תתפקד באותה צורה?

ש: כן.

אליעד: אתה אומר את זה על סמך ניסיון?

ש: כן כי בעבר הייתי מצליח לעשות את זה.

אליעד: אוקי עכשיו האם אתה חושב שהבעיה שלך היא בעיה פיזית או בעיה מנטאלית?

ש: מנטאלית.

אליעד: בסדר אנחנו מבודדים אתה יודע כאילו עושים את התהליך גם עבור השומעים שישמעו לדורות הבאים ואם זה פיזי אולי בעבר הוא היה צעיר עכשיו הוא כבר זקן תראו לזקן אין אפשרות, בכל מקרה אתה אומר שזה אתה מרגיש שזאת בעיה מנטאלית יפה זאת אומרת, בוא כבר נקצר לך את המהלך אתה בעצם חושב שהתועלת שתצמח לך מעוד שעתיים של שינה היא גדולה מהתועלת שתצמח לך מעוד שעתיים יותר, נכון יפה עכשיו איזה תועלת אתה חושב שתצמח לך להיות עוד שעתיים ער, למה אתה רוצה להיות עוד שעתיים ער, מה תעשה בשעתיים האלה?

ש: אני אנצל אותן.

אליעד: למה?

ש: לכל מיני רצונות אחרים.

אליעד: תן דוגמה, לדוגמה?

ש: לדוגמה אני אוכל לקרוא משהו.

אליעד: לקרוא משהו?

ש: כן ללמוד משהו.

אליעד: אוקי ורצונות אחרים למה לקריאה וללמידה, אתה בעיקר רוצה עוד שעתיים ללמוד כל יום?

ש: כן.

אליעד: עכשיו בוא נהיה תכלס אם אתה ישן עוד שעתיים זה אומר ששעות הלמידה שלך במשך היום הופכות להיות יותר אפקטיביות כי המוח שלך יותר צלול, זה אמת או שקר?

ש: נגיד שזה שקר.

אליעד: אוקי אז למה אתה ישן בכל זאת?

ש: אני ישן כי.

אליעד: אני בעצם ניסיתי להגיד לו "האם אתה משיג יותר טוב את המטרה של הלמידה דווקא באמצעות זה שאתה ישן" אוקי.

ש: כי ברגע שאני צריך לקום אז אני אומר לעצמי כאילו אני מתרץ לעצמי שבסופו של דבר זה לא משנה אם אני אקום או לא.

אליעד: למה זה לא משנה אבל אם אתה לא קם אתה לא לומד ואם אתה קם אתה לומד.

ש: כן אבל מצד שני אני רואה גם את הצדדים של זה שזה לא כל כך חשוב שאני אלמד.

אליעד: יפה אז מה אתה רוצה ללמוד?

ש: הרבה דברים.

אליעד: לא בוא נהיה ספציפיים, מחר אתה ישן שעתיים פחות מה אתה לומד מחר עוד שעתיים?

ש: לומד שפה איטלקית.

אליעד: אוקי אתה רוצה ספציפית לקום יותר מוקדם כדי ללמוד איטלקית?

ש: כן.

אליעד: אוקי למה אתה רוצה ללמוד איטלקית כי?

ש: אני רוצה להרחיב את היכולות שלי את הידע שלי.

אליעד: אוקי אם תדע איטלקית זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: כן נראה לי שכן.

אליעד: יפה אם תישן עוד שעתיים זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: נכון אבל זה נגד רצוני.

אליעד: רגע זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: כן.

אליעד: אתה מבין את ההבדל?

ש: לא.

אליעד: אם תדע איטלקית אתה מאמין שזה יגרום לך להרגיש יותר טוב אם אתה תישן עוד שעתיים זה לא יגרום לך להרגיש יותר טוב זה גורם לך להרגיש יותר טוב, מה אתה מעדיף עשרים שקל היום או אולי לקבל מאתיים שקל מחר, אולי יש לך בטוח עכשיו עשרים מה אתה לוקח?

ש: כמו שדיברנו מקודם.

אליעד: נכון זה תמיד אותו דבר.

ש: אני נוטה לכיוון מאתיים כאילו אני רוצה.

אליעד: השאלה כמה אתה רוצה את העשרים למרות שלישון עוד שעתיים זה לא עשרים שקל זה יכול להיות שווה ארבע מאות שקל.

ש: בכל זאת אני רוצה כאילו לדחות את הרצון הזה למען הרצון העתידי.

אליעד: אתה שואל כעיקרון איך לעשות את זה אז אני אסביר לך, בא נסביר ברמה אתה אומר במתודולוגיה איך אתה יכול לשכנע את עצמך לישון שעתיים פחות למען למידה אז אם ננתח את זה בצורה מופשטת יש לנו שתי צורות, צורה אחת שזה אומר לישון עוד שעתיים צורה שני קוראים לה ללמוד איטלקית ללמוד משהו. עכשיו אתה כשאתה בוחר לישון עוד שעתיים זה אומר שאתה חושב שבלישון עוד שעתיים יש יותר, בצורה של לישון עוד שעתיים בהנחה שיש לך בחירה זה אומר שאתה חושב שבלישון עוד שעתיים יש יותר יתרונות מאשר בללמוד איטלקית, בלדעת איטלקית זאת האמת יש שתי אפשרויות.

אתה המוח שלך עושה שכלול "רגע מה ייתן לי יותר תועלת לישון עוד שעתיים או ללכת ללמוד עכשיו איטלקית" ואז אתה משכלל הרבה פרמטרים "מה ההסתברות שאני אדע איטלקית ומה ההסברות של מה שאני אדע איטלקית ייתן לי את מה שאני חושב שייתן לי וכמה זה שווה, זה באמת שווה שעות שינה וזה באמת שווה שעות שינה באופן רצוף, מה אני עכשיו כל כך הרבה חודשים לא אשן בשביל שבעוד כמה חודשים אני אדע קצת יותר טוב איטלקית ואז אני אכיר מישהי וזה כאילו מה את כל הברדק הזה תן לי לישון, כאילו מה אם בכל מקרה אני אדע איטלקית זה לא ייתן לי כי יהיו סיבות ובעיות אחרות".

ולכן אם אתה רוצה לישון שעתיים פחות אתה צריך לשבת עם עצמך ולעשות דף בעד ונגד, בעד לישון שעתיים נגד לישון עוד שעתיים בעד ללמוד איטלקית נגד ללמוד איטלקית ולבדוק שבדף של "בעד לישון פחות שעתיים" שיהיה שמה המון סיבות ותמציא סיבות ותחשוב על סיבות ותביא סיבות ושיהיה לך המון סיבות זאת אופציה אחת אבל דבר נוסף אתה גם צריך, יש עוד דרך אתה צריך לקחת את הסיבה למה אתה חושב שזה טוב לישון עוד שעתיים ולהביא את ההפך שלה, זאת אומרת כל פעם כשאתה רואה סיבה "למה יותר טוב לישון עוד שעתיים כי"?

ש: אני אהיה יותר עירני יותר חזק.

אליעד: יפה מה רע בלהיות יותר עירני חזק, הבנת את הכיוון מה רע בלהיות יותר עירני וחזק כי אם אתה תהיה יותר ערני אתה יותר מודע לבעיות של החיים עדיף להיות חצי ישן במשך היום ככה אתה לא מודע לבעיות. מה רע בלהיות יותר חזק כי אם אתה יותר חזק יש לך אשליה יותר חזקה שאולי יום אחד תנצח את המערכת עדיף שלא תהיה יותר חזק תדע מראש שאתה חלש ואז תיכנע ואז לא יוכלו לתקוף אותך, סתם אני נותן לך דוגמה. זאת אומרת קח את המחשבות שמסבירות לך למה יותר טוב לישון עוד שעתיים ותחליש אותן כאילו תבדוק מה הם, כאילו קודם כל את הדבר הבסיסי תגדיל את היתרונות שיש בלישון פחות שעתיים וההפך שלו ותגדיל את היתרונות שיש בלקום ולגבי החסרונות תעשה הפוך.

אבל אני אומר לך דבר נוסף תיקח את כל הסיבות שיש "בלמה טוב לישון עוד שעתיים" ותשכנע את עצמך בהפך שלהן ותיקח את כל הסיבות "למה רע", עכשיו תגיד לי סיבה למה רע לקום למה רע לישון פחות שעתיים כי אם תישן פחות שעתיים אז תהיה יותר עייף ויותר עייף שווה רע, עכשיו תסביר לי למה זה לא נכון למה יותר עייף שווה יותר טוב?

ש: כמו שאמרת מקודם.

אליעד: יפה עכשיו אם אתה לא תצליח לשכנע את עצמך, אם אתה תמשיך להאמין שלישון עוד שעתיים זה יותר טוב אז אתה פשוט תישן עוד שעתיים ואין מה לעשות נגד זה.

ש: אבל יכול להיות מצד שאני מאמין שכדאי לקום ואין לקום.

אליעד: כשאתה מאמין, כן אתה מאמין שכדאי לקום ועדיין אתה לא קם כי אתה מאמין שיותר כדאי להמשיך לישון, כן אתה מאמין שכדאי לקום אתה יכול לכתוב ספר "למה כדאי לקום יותר מוקדם" אבל אם אני אגיד לך תכתוב ספר "למה כדאי לישון עוד שעתיים" ואתה תכתוב שני ספרים, הבנת אז בסוף שני ספרים לוקח ספר אחד הבנת את העניין. בין כך תתנחם בכך שלא משנה מה אתה עושה אתה חושב שזה יותר טוב נכון שאתה כל יום אומר "למה לא קמתי פספסתי את הטוב שיש בלקום שעתיים יותר מוקדם" נכון אבל בו זמנית אם היית קם שעתיים יותר מוקדם היית אומר "למה קמתי שעתיים יותר מוקדם זה הרבה יותר טוב היה לישון עוד שעתיים" או במילים אחרות אתה חושב ככה לפחות כשאתה באמצע שינה.

לכן בא נעשה פשרה תקום שעה אחת, עכשיו אל תקום שעה אחת יותר מוקדם תקשיב הרבה יותר קשה לקום יותר מוקדם לך תישן יותר מאוחר כל יום מ 24:00 עד 1:00 תלמד איטלקית ותקום ב 7:00 כרגיל, תנסה תגוון מה לא הכל או כלום לך על האמצע, תראה איך מרגיש לך. הגיונית לך מה אתה אומר?

ש: אני אומר אפשר לנסות.

אליעד: תנסה. שאלות על זה?
תועלת או עלות מתחרים החלטה חסרונות ויתרונות משמעות לדחות יתרונות חסרונות להמשיך לישון להגדיל את היתרונות ידע עשייה nlp nlp תת מודע אוטוסוגסטיה איך לגרום לעצמי איך לגרום לעצמך איך לשכנע איך לשכנע את עצמי איך לשכנע את עצמך איך לשנות איך לשנות הרגל איך לשנות הרגלים אימון אימון אישי אימון להרגלי חיים אימון להרגלי חיים בריאים אימונים הרגל הרגלי חיים בריאים הרגלים זמן חיים חיים בריאים לגרום לעצמי לגרום לעצמך להתאמן לישון לישון פחות לנהל לנהל זמן לקום בבוקר לקום מוקדם לקום מוקדם בבוקר לשכנע לשכנע את עצמי לשכנע את עצמך לשנות לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות מאמן מאמן אישי מאמן אישי לחיים מאמנים מודעות מנהל ניהול ניהול זמן נלפ סוגסטיה סוגסטיות קושי קשה לקום קשה לקום בבוקר קשיים שינה שינה חלומות שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים שכנוע שכנוע עצמי תת מודע
הרגלים / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה - איך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות?
הרגלים דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה - איך לשנות הרגלים, דפוסי חשיבה והתנהגות? הרגלים. דפוסי התנהגות. איך ניתן לפרק אותם? איך ניתן לפעול מתוך מודעות ולא מתוך הרגל? לחיות מתוך מודעות = ליהנות מכל רגע. לפעול מתוך הרגל = לישון בהקיץ = תרדמת ההרגל. איך מפרקים הרגלים, על ידי זה שמתחילים התחלה חדשה בכל פעם מחדש. כדי להתחיל התחלה ... על האדם להבין שהרגע הזה קיים בזכות עצמו בלי קשר לרגעים האחרים בציר הזמן . להתחיל התחלה חדשה = לקשר את הפעולה לתכלית שלה בכל רגע. פעולה מתוך הרגל מרדימה את האדם ולא מאפשרת לו לקשר את הפעולה שלו לתכלית שלה באופן ... האפשרות לטעויות = אי ניצול מלא של הפוטנציאל האישי = פעולה מתוך שינה בהקיץ. כאשר התודעה של האדם עירנית, הוא בכל רגע מתחיל מחדש, ... האם הפעולה של הרגע הזה קשורה והכרחית לתכלית הסופית? כאשר האדם רגיל להתחיל מחדש, ובכל רגע להבין שזו בעצם התחלה חדשה, על ידי זה ההרגלים נופלים מעצמם. מאחר שכבר אין כאן שום הרגל, אלא כל רגע זה דבר חדש בפני עצמו. ...
הרגלים / התנהגות כפייתית / טורדנות כפייתית / דפוסי התנהגות / דפוסי חשיבה / הפרעה טורדנית כפייתית - איך לשנות הרגלים?
הרגלים התנהגות כפייתית טורדנות כפייתית דפוסי התנהגות דפוסי חשיבה הפרעה טורדנית כפייתית - איך לשנות הרגלים? ובו יתבאר העניין של ההרגלים דפוסי ההתנהגות הפרעה טורדנית כפייתית שיש לאדם. ויתבאר, מהם הרגלים? ואיך אפשר לשנות הרגלים? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הרגל, הוא פעולה שעושה האדם, שחוזרת על עצמה שוב ושוב. וככל שהפעולה חוזרת על עצמה יותר ויותר פעמים, כך היא הופכת יותר להרגל, ופחות לפעולה מודעת. והשאלה הנשאלת היא, איך אפשר לשנות הרגלים? וכדי להבין איך לשנות הרגלים, לשם כך יש להבין כיצד הם נוצרים? ומהי המהות שלהם? כי ברגע שמבינים את המהות של העניין, על ידי זה אפשר לשלוט בו טוב יותר. אז איך בעצם נוצרים הרגלים? ומי שיתבונן יראה, כי בדכ, כל הרגל, נוצר, על ידי בחירה חופשית של האדם. כי כל הרגל שיש לאדם, היה שלב כלשהו, שבו הפעולה של ההרגל, עדיין לא הייתה הרגל. אלא היא נעשתה על ידי האדם, מתוך בחירה ובצורה מודעת (אאכ היא נכפתה על האדם). לדוגמה: בן אדם בוחר באופן מודע לעשן. בסיגריה הראשונה, הוא עדיין לא רגיל לעשן, אלא הוא בוחר לעשן. כך גם בסיגריה השנייה ובסיגריה השלישית. וככל שהאדם מעשן יותר, כך הוא מעשן, יותר מתוך הרגל ופחות מתוך בחירה חופשית. והקושי להתגבר על הרגל, הוא משום, שהאדם לא מרגיש שהוא עושה אותו מתוך בחירה חופשית של עצמו. אלא, כאילו מתוך כוח כלשהו שנכפה עליו. ההרגל, הוא בעצם, ביצוע של פעולה כלשהי, פעם אחרי פעם. וככל שהאדם מבצע את ... מודעות לביצוע המעשה. עד שבסופו של דבר, האדם עושה את הפעולה, כאילו בצורה אוטומטית, וכאילו ללא בחירה חופשית כלל. ולפעמים, ההרגל יכול להיות גם ממכר ברמה הפיזית. כגון בעישון, שיש בו חומרי התמכרות וכיוב. אז מה בעצם עושים כדי לשנות הרגלים? תשובה: מקשרים את הפעולה, למחשבה של זה שעושה אותה. ונסביר: הקושי לשנות את הפעולה, נובע בעיקר מכך שהיא נעשית, כאילו ללא מחשבה רצונית. ... בוחר לעשות את הפעולה, אלא שהוא כאילו מוכרח לעשות אותה (= התנהגות כפייתית טורדנות כפייתית). ולכן הפתרון הוא, שכדי להתגבר על הרגל, לשם כך, על האדם לקשר את הפעולה שלו, למחשבה שלו. על האדם להבין ... לעשות את הפעולה. בשלב הראשון, על האדם להפנים אל תוך עצמו את ההבנה, שהוא זה שבוחר לעשות את הפעולה. גם אם הוא עושה זאת מתוך הרגל, וגם אם זה נעשה כאילו בצורה אוטומטית, עדיין, האדם הוא זה שבוחר ... אותה. וככל שהאדם יותר מצליח לקשר את הפעולה שלו, למחשבה שלו, כך הוא חוזר למצב ההתחלתי שלו, שבו הוא היה, לפני שהפעולה הפכה להרגל. כי בהתחלת הדרך, ההרגל עדיין היה פעולה שנעשית מתוך בחירה חופשית בצורה מודעת. ורק עם הזמן, ... טוב יותר, שהוא זה שבוחר לבצע את הפעולה בבחירה חופשית שלו. על ידי זה הוא כאילו חוזר אחורה בזמן, אל המצב שבו הוא היה, לפני שההרגל היה הרגל. שהוא מצב שבו יש לו בחירה מלאה לשנות את ההרגל. ועל ידי זה שהאדם מחזיר את השליטה אליו, על ידי זה באפשרותו לבחור לשנות את ההרגל. לסיכום: כל פעולה מתחילה במחשבה, גם אם היא הרגל . תקשר את הפעולה למחשבה, וכך תוכל ל
הרגלים - איך לשנות הרגלים?
הרגלים - איך לשנות הרגלים?
הרגלים - איך לשנות הרגלים? איך נוצרים הרגלים וכיצד ניתן לשנות אותם? הרגלים הם דפוסי התנהגות החוזרים ... תחושת חוסר השליטה נובעת מכך שהאדם אינו מודע להתנהגותו, ופועל באופן רובוטי ואוטומטי, מבלי לשאול מדוע הוא פועל בצורה כזו. אליעד כהן מסביר שהדרך לשנות הרגלים היא לפתח מודעות עצמית להרגלים אלו, ולשאול שאלות על ... נמצא, אלא למה אני פועל כך ברגע הנוכחי?. הסיבה לכך היא שלכל אדם יש בחירה חופשית בכל רגע נתון, ולכן התמקדות בעבר או בסיבות היסטוריות אינה רלוונטית לשינוי ההרגל כרגע. מדוע השאלה למה עכשיו חשובה לשינוי הרגלים? אליעד ... עצמו מיד: למה אני כועס עכשיו? האם הכעס נכפה עליי, או שאני בוחר בו?. אם האדם מרגיש שאין לו שליטה על הכעס, הרי שאין טעם להתלונן, שכן ממילא לא ניתן לשנות דבר שאין לו שליטה עליו. אולם אם האדם מבין שיש לו שליטה על הרגש והתגובה, אז הוא יכול להתחיל בתהליך של שינוי ההרגל על ידי ... כרגע?. שאלות אלו מסייעות לפתח מודעות לסיבה המדויקת בגללה האדם פועל בצורה מסוימת, ובכך מחזירות לו את השליטה. מה ההבדל בין אדם לבין רובוט בכל הקשור להרגלים? אליעד כהן משתמש בדימוי ... הוא פועל כפי שהוא פועל. כך יכול האדם להפסיק לפעול באופן אוטומטי, להתחיל לפעול מתוך בחירה מודעת, ולשלוט באמת בהתנהגות שלו. איך האמת הפנימית עוזרת בשינוי הרגלים? אליעד מדגיש שהמושג אמת משחק תפקיד מרכזי בתהליך השינוי. האמת אינה משתנה ואינה תלויה בדעות או בהרגלים. היא העוגן שהאדם חייב להיצמד אליו כדי לחיות חיים נכונים וטובים. האדם אינו חייב לשנות כל הרגל, אלא רק את ההרגלים שאינם תואמים את האמת הפנימית שלו או את מה שנכון עבורו באמת. לדוגמה, אדם שרגיל לאכול כל יום ארוחת בוקר, או לנשום - אין סיבה שישנה הרגלים אלו, משום שהם נכונים וטובים עבורו. לעומת זאת, אם הוא רגיל לעשות פעולה שמזיקה לו, הוא חייב לבדוק את ההתאמה שלה לאמת שלו, ואם הפעולה אינה מתאימה, אז עליו לשנות את ההרגל הזה. כיצד יוצרים הרגלים חדשים בצורה מודעת? כדי ליצור הרגלים חדשים, על האדם לשאול את ... למה אני עושה את מה שאני עושה כרגע? האם אני באמת רוצה לעשות את זה? האם זו פעולה נכונה ואמיתית עבורי? האם אני פועל כך מתוך בחירה חופשית או מתוך הרגל כפוי? כאשר האדם מתרגל לשאול שאלות אלו, הוא מפתח מודעות עצמית גבוהה שמאפשרת לו לשלוט בהתנהגותו בצורה יעילה ומודעת. כך נוצר הרגל חדש המבוסס על בחירה אמיתית ומודעת, ולא על אוטומטיות חסרת שליטה. סיכום הדרך המעשית לשינוי הרגלים לסיכום, אליעד כהן מלמד שהמפתח לשינוי הרגלים הוא מודעות ... השליטה ולהתחיל לנהל את החיים בצורה טובה ומועילה. הדרך לכך עוברת תמיד דרך שאלת האמת הפנימית, הבנת הסיבה המדויקת לפעולה, והחלטה מודעת אם להמשיך או לשנות את ההרגל. איך נוצרים
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
עישון, להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה
... להפסיק לעשן, הפסקת עישון, איך לשנות הרגלים, כאבים, סיבת הרצון, ביטול הרצון, שינוי הרגלים, למה אתה רוצה למה קשה להפסיק לעשן גם כשלא יודעים למה רוצים לעשן? הסיבה המרכזית לכך שקשה ... האמיתית לרצון? אליעד ממליץ להיכנס לעומק ההבנה העצמית באמצעות שאלה פשוטה: למה אני רוצה את זה?. לדבריו, כל פעם שאדם מעוניין לשנות הרגל או להפסיק פעילות לא רצויה, עליו לשאול את עצמו באופן עקבי ומתמיד מדוע הוא רוצה את מה שהוא רוצה. ... אצבע אחת, הוא חייב לחזק את כל הגוף, ולא רק את האצבע. באותו אופן, כדי להצליח לחקור את הרצון בתחום מסוים כמו עישון, יש לתרגל את השאלה למה אני רוצה את זה? באופן קבוע בכל תחומי החיים ולא רק בתחום אחד. איך להחזיר רצון מחויב לאפשרי? אליעד ... למה אני רוצה את זה?, הוא בעצם מחזיר את המצב לנקודה שבה הרצון עדיין לא היה קיים, למצב של אפשרות בלבד. לדוגמה, אם לאדם כואבת הרגל, והוא רוצה להפסיק לסבול מהכאב, עליו לשאול את עצמו למה אני לא רוצה לסבול כאבים? וכך לחזור למצב שלפני הגדרת ... בצורה מספיק עמוקה ומתוך הבנה פנימית אמיתית. כאשר אדם שואל את עצמו את השאלה באופן שטחי או רק בנושא ספציפי, השאלה אינה מצליחה לשנות את חוויית המחויבות שלו. כדי שהשאלה תעבוד, על האדם לתרגל באופן עקבי ובכל תחומי החיים את השאלה הזאת, ולא רק ברגעים ספציפיים בהם יש לו הרגל או רצון להפסיק. בדיוק כמו שבתחום הספורט אדם מתאמן על כל תנועה ולא רק בזמן התחרות עצמה, כך גם בתרגול השאלה על הרצון, יש להתאמן כל הזמן כדי שהיא תהפוך להיות חלק טבעי מהמחשבה היומיומית. מדוע חשוב לתרגל את השאלה מחויב או אפשרי בכל תחומי החיים? אליעד מדגיש את החשיבות של התבוננות ושאלה עצמית על כל רצון ופעולה ... אדם שואל את עצמו שוב ושוב אם הדברים הם מחויבים או אפשריים, הוא מפתח בתוכו גמישות מחשבתית המאפשרת לו להתמודד טוב יותר עם הרגלים שליליים והתמכרויות. לדוגמה, כאשר מישהו כותב משהו ברשת החברתית ומעורר בנו תגובה חזקה, כדאי שנשאל את עצמנו: ... נכון? האם בהכרח התגובה שלי נכונה?. התרגול הזה עוזר לאדם להבין שכל דבר שהוא חושב ומאמין בו הוא רק אפשרי ולא מחויב. כאשר אדם מתרגל התבוננות עצמית כזו לאורך זמן, אפילו כשהוא מאוד רעב ורוצה לאכול, הוא עדיין זוכר שזו רק אפשרות ולא דבר מחויב. כך הוא מסוגל להקטין את ההיצמדות שלו להרגלים השונים בחייו, ובהמשך יהיה לו קל יותר להתמודד עם הרגלים כמו עישון. לסיכום, כיצד להפסיק לעשן ולשנות הרגלים ביעילות? כדי להפסיק לעשן בצורה אפקטיבית, האדם חייב להתחיל לתרגל באופן יומיומי את השאלה למה אני רוצה את זה? ולבדוק לעומק האם הרצונות שלו הם מחויבים או רק אפשריים. כשהאדם מתרגל את החשיבה הזאת באופן עקבי ורוחבי על כל תחומי החיים שלו, הוא מפתח יכולת שליטה וגמישות מחשבתית המאפשרת לו להפסיק עם הרגלים כמו עישון בצורה פשוטה ויעילה יותר. איך להפסיק לעשן? מדוע אנשים מעשנים? איך משנים הרגלים שליליים? האם אפשר להתגבר על התמכרות לעישון? איך להתמודד עם כאבים באמצעות חשיבה? כיצד לבטל רצונות לא רצויים? ...
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
רגרסיה, חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים?
... חזרה להרגלים ישנים, לחזור על טעויות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי הרגלי התנהגות, שינוי דפוסי מחשבה, שליטה ברצונות, שינוי הרגלי חיים, ריגרסיה, טראומה טובה, איך לשנות הרגלים? מהי רגרסיה, איך היא משפיעה עלינו ואיך אפשר לשנות הרגלים? ההרהור הראשון של אליעד מתמקד בשאלה האם אחרי שבן אדם עושה שינוי כלשהו, במיוחד שינוי רצון או הרגל, יש מקום לרגרסיה - כלומר, לחזרה למצב קודם. הוא מציין שזו לא שאלה חד משמעית שכן בתודעה שלנו קיימות שכבות רבות. כשבן אדם משנה הרגל מסוים, הוא יכול להרגיש שהוא עבר שינוי במודע, אך קיימת תמיד האפשרות שהוא יחזור לאותו הרגל ישן. האם אנחנו יכולים באמת להשתנות בצורה מוחלטת? אליעד מציין כי התודעה שלנו מורכבת משכבות שונות. בשכבה העליונה, ... אנחנו מודעים להחלטות שאנחנו מקבלים, ייתכן שנשנה את הרגלינו. אך בתת - המודע שלנו, כל הידע והתפיסות הישנות שלנו עדיין קיימים, ולכן ייתכן שנחזור להתנהגות הישנה גם אחרי שנשבענו לשנותה. המוח שלנו עשוי לפרש את הדברים מחדש, ולראות את הדברים הישנים כמשהו מוכר ... שהם לא טובים עבורנו. כיצד השכבות בתודעה משפיעות על שינוי? ההסבר של אליעד ממחיש את העובדה ששכבות עמוקות בתודעה שלנו לא תמיד משתנות בקלות. לדוגמה, אדם שמחליט לאכול בריא עדיין עשוי להיתקל בקשיים בתת - המודע, שבו קיימת זיכרון של הרגלים ישנים. ברגע שהאדם מתרגל לתזונה בריאה, הוא לא בהכרח ירגיש שהוא נהנה מזה, אלא פשוט רגיל לכך, לא טוב ולא רע. בתודעה שלו יש מקום שחוזר ומזכיר את החסרונות של המצב החדש, במיוחד אם הוא לא היה רגיל אליו. האם אפשר להיות בטוחים בהחלטות שלנו? אליעד מציין גם את הרעיון של טראומה ... על האופן שבו אנשים לעיתים לא זוכרים את החסרונות אחרי זמן מה, כי הם מעדיפים לראות את היתרונות של המצב החדש, אפילו אם בסופו של דבר הוא לא מביא להם תועלת. האם באמת אפשר לשנות הרגלים לחלוטין? אליעד מדבר על שינוי הרגלים כמחויבות יומיומית. הוא מבהיר כי שינוי הרגלים לא מתרחש על ידי פעולה חד פעמית, אלא דורש תחזוקה תמידית. לדוגמה, אדם שמחליט לשנות את התפיסה שלו כלפי הרגליו הקודמים, חייב לבצע עבודה תמידית על עצמו כדי לשמר את ה
אינסטינקטים, פחדים וחרדות, מנגנון הפחד, מנגנון החרדה, תגובה אינסטינקטיבית, התנהגות אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך נוצר פחד? איך לשנות הרגלים?
אינסטינקטים, פחדים וחרדות, מנגנון הפחד, מנגנון החרדה, תגובה אינסטינקטיבית, התנהגות אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך נוצר פחד? איך לשנות הרגלים?
... אוטומטית, רפלקסים, אינטואיציה, שינוי הרגלים, דפוסי התנהגות, למה יש פחד? איך נוצר פחד? איך לשנות הרגלים? מהם אינסטינקטים וכיצד הם משפיעים על הפחדים שלנו? אינסטינקטים הם תגובות טבעיות ואוטומטיות שהמוח והגוף שלנו מייצרים כדי לשרוד ולהתמודד עם ... ולא על סכנה מציאותית. האם אפשר לשנות אינסטינקטים? אינסטינקטים הם תגובות של הגוף והנפש המכוונות להשגת הישרדות ולמניעת סכנות. עם זאת, אינסטינקטים אלו אינם נחרצים - ניתן ללמוד להימנע מהם או לשלוט בהם ... ואימון. לדוגמה, אדם יכול לשנות את תגובת הפחד במצבים רגישים אם יחשוף את עצמו לסיטואציות בהן הוא מפחד, ובמהלך הזמן, המוח יוכל להתרגל למצב ולהגיב בצורה פחות אינסטינקטיבית. מדוע פחדים רבים מבוססים על חוסר ודאות? פחדים רבים נובעים מחוסר ודאות. אדם עשוי לפחד לא משום שיש איום מיידי, אלא משום שהוא ... הקשר בין אינסטינקטים, פחדים והרגלים? אינסטינקטים, פחדים והרגלים קשורים זה בזה. אנחנו לפעמים פוחדים מדברים משום שהורגלנו לפחד מהם. אם אדם מבין שלפעמים הוא פועל מתוך אינסטינקט ולא מתוך בחירה מודעת, הוא יכול לשאול את עצמו למה הוא מגיב בצורה כזו. שינוי הרגלים דורש תהליך מודע שבו נשאלות שאלות על כל פעולה או פחד המתרחש, ובכך אפשר לשנות את דפוסי ההתנהגות המובילים לפחדים מיותרים. מהי הדרך להפסיק לפעול מתוך אינסטינקטים ולבחור באופן חופשי? כדי להפסיק לפעול מתוך אינסטינקטים ולבחור מתוך חופש, עלינו לפתח מודעות ... נאמנים לתגובות המולדות, וניתן לשנות את הדפוסים הללו עם הזמן. איך לשנות אינסטינקטים? מה הקשר בין פחדים לרצונות? איך להתגבר על חרדות? כיצד נוצר פחד? האם אפשר לשלוט באינסטינקטים? איך לשנות הרגלים? מהם אינסטינקטים וכיצד הם משפיעים על הפחדים שלנו? אינסטינקטים הם תגובות טבעיות ואוטומטיות שהמוח והגוף שלנו מייצרים כדי לשרוד ולהתמודד עם ... נשלט? האם אפשר להתגבר עליהם או לשנות אותם? כיצד נוצר פחד ומה ההבדל בין פחד וחרדה? פחד הוא תגובה טבעית שמופעלת כאשר אדם תופס איום. מדובר במנגנון הישרדותי בסיסי, שנועד להגן עלינו מפני סכנות. החרדה, ... אלא פשוט לבלתי מוכר. האם אפשר לשנות אינסטינקטים? אחד מהנושאים החשובים שנדונו הוא האפשרות לשנות אינסטינקטים. אנשים נוטים לחשוב שאינסטינקטים הם דברים מולדים, בלתי ניתנים לשינוי, אך למעשה, ניתן לשנות אותם דרך מודעות ואימון מנטלי. למשל, אם אדם רגיל להירתע ולהיבהל בכל פעם שהוא שומע רעש חזק, אפשר ללמד אותו להירגע ולשלוט בתגובות שלו. שינוי אינסטינקטים מתרחש דרך תהליך למידה, שבו אנו מלמדים את המוח שלא כל גירוי מפחיד מחייב תגובה חדה. מדוע פחדים רבים מבוססים על חוסר ודאות? הפחדים הגדולים ביותר של בני ... ברוב המקרים, נוכל בהדרגה לשנות את הדפוס שלנו ולהפחית את הפחדים. התרגול הנכון הוא לשאול את עצמנו: למה אני מפחד מזה? ולנסות לרדת לשורש העניין. לרוב, נגלה שהתשובה היא אני לא באמת יודע, וזה בדיוק ... להבין שהפחדים הם רק תוצאה של הרגלי חשיבה - ולא של סכנה ממשית. מה הקשר בין אינסטינקטים, פחדים והרגלים? אינסטינקטים ופחדים קשורים קשר הדוק להרגלים שלנו. אנחנו רגילים לפחד מדברים מסוימים כי כך למדנו מהסביבה שלנו. למשל, אדם שפוחד לדבר מול קהל כנראה למד בעבר שמצבים כאלה הם מסוכנים או מביכים. אליעד מסביר שהרגלים ניתן לשנות - בדיוק כמו אינסטינקטים. אם אדם רוצה להפסיק לפחד, הוא צריך להטיל ספק באמונות שלו ולבחון מחדש את הדפוסים שעליהם מבוסס הפחד. מהי הדרך להפסיק לפעול מתוך אינסטינקטים ... לפעול בצורה מסוימת כי ככה הם רגילים, אך למעשה, כל פעולה היא תוצאה של בחירה, גם אם היא נעשתה באופן אוטומטי. על ידי תרגול ושאילת שאלות, ניתן לשבור דפוסים ולפעול מתוך חופש אמיתי, במקום מתוך הרגלים ישנים ואינסטינקטים. הדרך לעשות זאת היא לבדוק כל פעולה שאנחנו עושים ולשאול: האם אני באמת חייב לפעול כך? או האם אני יכול לבחור אחרת? סיכום אינסטינקטים, פחדים והרגלים משפיעים על הדרך שבה אנו תופסים את המציאות ופועלים בה. עם זאת, לא מדובר בדברים בלתי ניתנים לשינוי. באמצעות הבנה עמוקה של מקור הפחדים וה
איך לגלות למה רע לך? איך לגלות את האמת? איך להפסיק לעשן? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו? איך להתנתק רגשית? איך לשנות הרגלים? איך להשתחרר רגשית? איך להבין את עצמך?
איך לגלות למה רע לך? איך לגלות את האמת? איך להפסיק לעשן? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו? איך להתנתק רגשית? איך לשנות הרגלים? איך להשתחרר רגשית? איך להבין את עצמך?
... לגלות למה רע לך? איך לגלות את האמת? איך להפסיק לעשן? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו? איך להתנתק רגשית? איך לשנות הרגלים? איך להשתחרר רגשית? איך להבין את עצמך? איך לגלות למה רע לך ואיך לזהות את התלות הרגשית שלך? כאשר לאדם ... על החיסרון נובע מכך שהאדם מתבייש או מפחד להכיר שיש לו את החיסרון הזה. לדוגמה, קשה לאדם להודות שהוא תלוי באהבה כי הוא מתבייש שיש בו חולשה או פחד מבדידות. המפתח לשינוי הוא הסכמה לחוות את האמת גם אם היא כואבת, ולחקור את המציאות בצורה גלויה וכנה. איך לתרגל את הרצון לדעת את האמת? אליעד מציע לתרגל את האמונה שהאמת חשובה יותר מכל דבר אחר, כולל התחושות הטובות או הרעות שהיא יכולה לעורר בך. הוא מציע תרגול יומיומי שבו האדם ... גם אם היא מנוגדת לרצונותיו האישיים. לדוגמה, אדם שחוקר האם עליו לשמור שבת, חייב לשקול לעומק את האפשרות שהכי פחות נוחה לו, כדי לבדוק אם דווקא היא האמת. בכך שהאדם מתרגל לשאוף אל האמת מעל הכל, הוא מייצר התניה במוחו לחפש את האמת ולהעדיף אותה על פני נוחות או תחושות חיוביות זמניות. אליעד מדגיש ...
למה בן אדם עושה דברים? איך לעשות שינוי? איך לשנות הרגל? איך להצליח להשתנות? למה בן אדם בוחר לעשות משהו? איך המוח חושב? איך לנתח תהליך? איך להבין את עצמך? התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית
למה בן אדם עושה דברים? איך לעשות שינוי? איך לשנות הרגל? איך להצליח להשתנות? למה בן אדם בוחר לעשות משהו? איך המוח חושב? איך לנתח תהליך? איך להבין את עצמך? התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית
... בן אדם עושה דברים? איך לעשות שינוי? איך לשנות הרגל? איך להצליח להשתנות? למה בן אדם בוחר לעשות משהו? איך המוח חושב? איך לנתח תהליך? איך להבין את עצמך? התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית למה אנשים עושים דברים ... לפעול. למשל, אדם שמתגייס לצבא ועושה זאת מתוך החלטה שזה הדבר הטוב ביותר עבורו, ייתכן שלאחר זמן מה הוא ירגיש אחרת, ויחשוב שההחלטה הזו הביאה לו יותר רע מטוב. אבל ברגע הבחירה עצמה, האדם היה משוכנע שזה הדבר הנכון עבורו. מהו המנגנון ... למרות הכאב, משום שהחלופה נתפסת בעיניו כגרועה יותר. איך לזהות למה אנשים בוחרים להמשיך בהרגלים שליליים? אליעד מדגיש שכדי להבין באמת מדוע אדם ממשיך בפעולה או במחשבה שגורמת לו סבל, חייבים לנתח את המניע שמאחורי הפעולה, את האמונה שיש לו לגבי מה יקרה לו אם הוא יפסיק, ואת התועלת שהוא מייחס להמשך הפעולה. כל הרגל או פעולה שנראית חסרת היגיון, תמיד מושרשת בתפיסת תועלת אישית, אפילו אם זו תועלת לא מודעת או נסתרת. לבסוף, אליעד מבהיר את החשיבות של ההבנה ... במודע או שלא במודע, עושה את מה שנראה לו באותו רגע כטוב יותר מהאלטרנטיבה. ולכן, הדרך לשינוי אמיתי היא להבין לעומק את התועלת הנסתרת שהאדם מקבל מהרגל שלילי, ומתוך כך לשנות את תפיסת התועלת הזו, ולהציע לעצמו אלטרנטיבות טובות יותר שייתפסו ככדאיות יותר בזמן הבחירה עצמה. למה אנשים עושים דברים שמזיקים להם? איך לשנות הרגלים שליליים? למה קשה להשתנות? התמודדות עם מחשבות טורדניות איך להיפטר מהתנהגות אובססיבית? איך המוח מקבל החלטות? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגלי חיים בריאים, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגלי חיים בריאים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לחיים, קאוצינג מומלץ בנושאי הרגלי חיים בריאים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2820 שניות - עכשיו 17_07_2025 השעה 01:03:53 - wesi1