אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תת המודע ✔אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:41אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
מהם הגורמים שיכולים להשפיע על הרצון לקום מוקדם בבוקר?

המשתמש חווה קושי בקימה מוקדמת בבוקר, למרות שהוא רוצה לקום מוקדם יותר כדי להרוויח זמן נוסף לפעילויות כמו לימוד או עבודה. כאשר הזמן מגיע לקום, הוא מוצא את עצמו משכנע את עצמו להמשיך לישון. ישנן פעמים בהן הוא מרגיש ששעתיים נוספות של שינה יועילו לו יותר מאשר השעה הנוספת ללימוד או לפעילות שתכנן לבצע.

מה ההבדל בין לישון פחות לבין לקום מוקדם יותר?

נכון שמי שמעוניין לקום מוקדם יכול להיתקל בקושי, אבל לעיתים הבעיה האמיתית היא לא בהשכמה מוקדמת אלא בהפחתת שעות השינה. לפעמים יש שוני בין הרצון להקדים את השעה בה קמים לבין הרצון להוריד שעות שינה. אם אדם נדרש לקום בשעה מסוימת בכל מקרה, ניתן לשנות את שעות השינה, למשל להישאר ער מאוחר יותר, ולשמור על השעה שבה קמים.

איך שיקולי תועלת מול עלות משפיעים על הבחירה בין שינה ללימוד?

כשהמוח בוחר להמשיך לישון, המשמעות היא שהמוח סבור שהיתרונות של השינה גבוהים יותר מאלה של הלימוד. עבור אדם שרוצה לנצל את הזמן לשיפור עצמי, הגישה היא להגביר את תחושת התועלת שבפעולה המתוכננת, כמו לימוד שפה, ולהפחית את התחושות של חיסרון, כמו עייפות, ממנה עשוי להיגרם מעוד שעתיים של שינה.

למה כדאי לערוך רשימה של יתרונות וחסרונות?

כדי להקל על קבלת החלטה, ניתן להכין רשימה מסודרת של היתרונות והחסרונות שבשינה ארוכה יותר. לדוגמה, אם אדם טוען שהוא זקוק לשינה כדי להיות יותר עירני, ניתן לחשוב על הצדדים השליליים של שינה נוספת, כמו התחושה של פספוס או חוסר התקדמות. כך אפשר לבחון את כל היתרונות והחסרונות ולבחור בדרך שתביא את התוצאה הרצויה.

איך להגדיל את המוטיבציה ללימוד שפה או למטרה אחרת?

כדי להגדיל את המוטיבציה, כדאי לדמיין את התועלת שתגיע מהפעולה. למשל, לימוד שפה חדשה כמו איטלקית יכול להוסיף ליכולת האישית ולהרחיב את האופקים. ככל שנראה את התועלת הקרובה יותר, כך תגדל המוטיבציה לבצע את הפעולה.

האם ניתן למצוא פתרון ביניים?

יש אפשרות לא לבחור בקצוות - במקום להחליט אם לישון פחות או לקום מוקדם יותר, ניתן לבחור באמצע. למשל, להקדיש שעה אחת לערב ללימוד, ובכך להימנע משינוי דרסטי בשעת השינה. פתרון כזה מאפשר לשלב את הרצון ללמוד מבלי להפר את שגרת השינה לחלוטין.

מה לעשות כאשר יש טענה ש"זה לא משנה אם אני אלמד או לא"?

לפעמים אנחנו ממציאים תירוצים לדחות את הפעולות שאנחנו יודעים שהן חשובות. במקרה כזה, כדאי להיזכר במטרות ארוכות הטווח ולתת משקל גבוה יותר לפעולה עצמה, תוך התמקדות בתועלת של הלימוד או ההתמדה בפעולה.

מה המסקנה הסופית?

המסקנה היא שיש שתי דרכים לפעול: להגדיל את היתרונות של הפעולה, כמו לימוד שפה, ולהפחית את היתרונות שבשינה ארוכה מדי, על ידי הבנת התועלת שהשינה לא בהכרח מביאה יותר מאשר התקדמות. בנוסף, ניתן לשקול פתרונות גמישים יותר, כמו לשנות את שעות השינה באופן חלקי, כך שמרוויחים זמן לפעולות מבלי לשנות את שגרת היום באופן דרסטי.
למה לפעמים רוצים לקום מוקדם בבוקר אבל ממשיכים לישון?

בשיחה עלה הרצון לקום מוקדם יותר בבוקר, כדי להרוויח עוד זמן ולנצל שעתיים נוספות ללמידה או לפעילויות אחרות. למרות זאת, כאשר מגיע רגע הקימה, מתעורר רצון חזק להמשיך לישון. לעתים מתברר שהסיבה קשורה למחשבה שעדיף לישון עוד שעתיים ולהיות יותר עירני, או להרגיש שיש תועלת מיידית בשינה, לעומת תועלת עתידית מהלמידה או מהפעילות שהיתה מתוכננת.

מה ההבדל בין לישון פחות לבין לקום מוקדם?

במהלך השיחה עלתה נקודה חשובה: לפעמים יש פער בין הרצון "לקום שעתיים יותר מוקדם" לבין הרצון הכללי "לישון שעתיים פחות". יכול להיות שתרצה באמת לישון פחות שעות ביממה, ולאו דווקא להזיז את שעת ההשכמה בבוקר בלבד. אם אתה חייב לקום בשעה מסוימת בכל מקרה, לפעמים קל יותר לשנות את שעת השינה, למשל להישאר ער עד שעה מאוחרת יותר כדי ללמוד, אך עדיין לקום כרגיל.

איך שיקולי תועלת מול עלות משפיעים על ההחלטה?

הרעיון הבסיסי הוא ששיקולי התועלת (עוד שעתיים של ערות המוקדשות ללימוד איטלקית, לקריאה או לכל רצון אחר) מתחרים בשיקולי העלות (אובדן שעתיים שינה, פגיעה אפשרית בעירנות או בתחושת הרעננות). כאשר המוח בוחר להמשיך לישון, משמע שבאותו רגע הוא מאמין שיש יותר יתרונות בשינה מאשר בהשקעה בזמן ללימוד. אם רוצים לשנות את הבחירה, צריך להגדיל את תחושת התועלת שתתקבל מהפעילות המתוכננת (למשל לימוד שפה איטלקית) ולהקטין את החשש או ההפסד הנתפס מאובדן שינה.

למה כדאי לערוך רשימת בעד ונגד?

הוצע להכין דף מסודר של בעד ונגד, הן לגבי לישון עוד שעתיים והן לגבי לישון פחות. כך אפשר למנות את היתרונות והחסרונות בכל אחת מהאופציות, ולראות מה חשוב יותר. דרך נוספת היא לקחת כל סיבה שמסבירה למה כדאי לישון יותר, ולמצוא לה את ההיפוך (מדוע דווקא כדאי לישון פחות). לדוגמה, אם אומרים "אני רוצה להיות יותר ערני", אפשר לטעון מהצד ההפוך שזה דווקא גורם לי להיות מודע יותר לבעיות בחיים, ולכן אולי דווקא יש יתרון בלהיות קצת פחות ערני. הרעיון הוא לערער על הסיבות האוטומטיות בעד שינה ארוכה, ובמקביל להדגיש את הסיבות בעד לימוד והתפתחות.

איך להגדיל את המוטיבציה ללימוד איטלקית או לכל מטרה אחרת?

נשאלת השאלה מה בדיוק רוצים להשיג בשעתיים הפנויות. במקרה שעליו דובר, הכוונה היא ללמוד שפה חדשה, כגון איטלקית, מתוך רצון להרחיב יכולות וידע. כדי להגדיל את המוטיבציה, כדאי לדמיין את התועלת הספציפית שתגיע מלימוד השפה, ולבחון עד כמה אותה תועלת אכן שווה את ההשקעה של שעתיים שינה פחות. בנוסף, מומלץ לבחון האם באמת יש חיבור רגשי עמוק ללימוד, או שהרצון הוא כללי ולא ממוקד, מה שעלול להפחית מוטיבציה בפועל.

האם אפשר למצוא פתרון ביניים?

יש אפשרות לא לבחור בקצוות (לישון באופן קבוע שעתיים פחות או לקום שעתיים מוקדם יותר). לדוגמה, ניתן להחליט להקדיש שעה אחת בערב ללימוד במקום ללכת לישון באותה שעה, ועדיין לקום באותה שעת בוקר שבה חייבים לקום. כך מקבלים תוספת זמן ללמידה, בלי ליצור שינויים גדולים מדי בשגרת השינה.

מה עושים עם הטענה "זה לא משנה אם אני אלמד או לא"?

לפעמים, ברגע הקימה, מופיעים תירוצים כמו "זה לא באמת חשוב שאקום מוקדם כדי ללמוד" או "אולי אין הבדל אם אדע או לא אדע את החומר". במצבים אלו כדאי להיזכר במטרה הכללית: אם באמת רוצים להתפתח ולרכוש ידע חדש, נכון לתת משקל גבוה יותר ללימוד ולעצם ההתמדה בו. כדי להתמודד עם הטענה ש"לא משנה", אפשר לבחון באופן הגיוני מה בכל זאת יוצא מלימוד השפה או מכל מטרה אחרת שהצבת, ואיך זה מוסיף לאיכות החיים, למקצועיות או לתחומי עניין.

מה המסקנה הסופית?

יש שתי דרכים לפעול:
  • להגדיל את היתרונות שבעשייה (למשל לימוד איטלקית), על ידי חידוד הסיבות והיעדים, והבנת התועלת שתגיע מלימוד או מפעילות נוספת.
  • להקטין את היתרונות שבשינה המוגזמת, על ידי הבנה שלא תמיד העייפות או הרצון לישון נותנים תמורה משמעותית יותר מאשר ההרגשה של התקדמות והתפתחות.
בנוסף, אפשר לבחון פשרות שונות, כמו לישון שעה אחת פחות במקום שעתיים, או לשנות חלקית את לוח הזמנים כך שיישאר מספיק כוח ומוטיבציה לעשייה המתוכננת.
ש: יש לי מן כזאת בעיה אני רוצה לקום מוקדם בבוקר והייתי אומר לעצמי שזה מה שאני רוצה וכדאי לי לקום בבוקר ואולי הייתי קם.

אליעד: אתה רוצה לקום בבוקר אתה אומר יותר מוקדם.

ש: כן יותר מוקדם ממה שאני חייב.

אליעד: מתי תן דוגמה, אנחנו מדברים על משהו ספציפי?

ש: כן.

אליעד: אתה כל יום רוצה לקום מוקדם באופן עקרוני או?

ש: כן כדי שיהיה לי עוד זמן עוד שעתיים.

אליעד: תראה עוד זמן לא יהיה לך בכל מקרה.

ש: עוד זמן שאני לא ישן.

אליעד: לא אז אתה רוצה לישון שעתיים פחות או אתה רוצה לקום יותר מוקדם בבוקר בוא נדייק, אנחנו מכירים כבר מה אתה רוצה שיהיה לך יותר.

ש: לישון שעתיים פחות.

אליעד: אז בא תתחיל אחרת אתה רוצה לישון שעתיים פחות זה לאו דווקא לקום שעתיים יותר מוקדם אלא לישון שעתיים פחות, עכשיו מתי השעה האחרונה שאתה יכול לקום בכל מקרה?

ש: 7:00.

אליעד: יפה מתי אתה ישן בדרך כלל ב 24:00 ואתה רוצה לקום ב 5:00 אז תישן ב 2:00 כי בכל מקרה אתה לא יכול לקום אחרי 7:00 אבל זה קשה אז אנחנו נדבר על זה אבל אני רוצה שהפוקוס יהיה לא איך אתה קם ב 5:00 אלא איך אתה ישן פחות. אז בא נתחיל מהתחלה אתה רוצה כל לילה לישון פחות עכשיו לאו דווקא בלילה אלא באופן עקרוני במשך ה24 שעות לישון פחות, עכשיו האם אתה חושב שזה בכלל אפשרי לישון פחות?

ש: כן אפשרי.

אליעד: אפשרי, אפשרי ועדיין תתפקד באותה צורה?

ש: כן.

אליעד: אתה אומר את זה על סמך ניסיון?

ש: כן כי בעבר הייתי מצליח לעשות את זה.

אליעד: אוקי עכשיו האם אתה חושב שהבעיה שלך היא בעיה פיזית או בעיה מנטאלית?

ש: מנטאלית.

אליעד: בסדר אנחנו מבודדים אתה יודע כאילו עושים את התהליך גם עבור השומעים שישמעו לדורות הבאים ואם זה פיזי אולי בעבר הוא היה צעיר עכשיו הוא כבר זקן תראו לזקן אין אפשרות, בכל מקרה אתה אומר שזה אתה מרגיש שזאת בעיה מנטאלית יפה זאת אומרת, בוא כבר נקצר לך את המהלך אתה בעצם חושב שהתועלת שתצמח לך מעוד שעתיים של שינה היא גדולה מהתועלת שתצמח לך מעוד שעתיים יותר, נכון יפה עכשיו איזה תועלת אתה חושב שתצמח לך להיות עוד שעתיים ער, למה אתה רוצה להיות עוד שעתיים ער, מה תעשה בשעתיים האלה?

ש: אני אנצל אותן.

אליעד: למה?

ש: לכל מיני רצונות אחרים.

אליעד: תן דוגמה, לדוגמה?

ש: לדוגמה אני אוכל לקרוא משהו.

אליעד: לקרוא משהו?

ש: כן ללמוד משהו.

אליעד: אוקי ורצונות אחרים למה לקריאה וללמידה, אתה בעיקר רוצה עוד שעתיים ללמוד כל יום?

ש: כן.

אליעד: עכשיו בוא נהיה תכלס אם אתה ישן עוד שעתיים זה אומר ששעות הלמידה שלך במשך היום הופכות להיות יותר אפקטיביות כי המוח שלך יותר צלול, זה אמת או שקר?

ש: נגיד שזה שקר.

אליעד: אוקי אז למה אתה ישן בכל זאת?

ש: אני ישן כי.

אליעד: אני בעצם ניסיתי להגיד לו "האם אתה משיג יותר טוב את המטרה של הלמידה דווקא באמצעות זה שאתה ישן" אוקי.

ש: כי ברגע שאני צריך לקום אז אני אומר לעצמי כאילו אני מתרץ לעצמי שבסופו של דבר זה לא משנה אם אני אקום או לא.

אליעד: למה זה לא משנה אבל אם אתה לא קם אתה לא לומד ואם אתה קם אתה לומד.

ש: כן אבל מצד שני אני רואה גם את הצדדים של זה שזה לא כל כך חשוב שאני אלמד.

אליעד: יפה אז מה אתה רוצה ללמוד?

ש: הרבה דברים.

אליעד: לא בוא נהיה ספציפיים, מחר אתה ישן שעתיים פחות מה אתה לומד מחר עוד שעתיים?

ש: לומד שפה איטלקית.

אליעד: אוקי אתה רוצה ספציפית לקום יותר מוקדם כדי ללמוד איטלקית?

ש: כן.

אליעד: אוקי למה אתה רוצה ללמוד איטלקית כי?

ש: אני רוצה להרחיב את היכולות שלי את הידע שלי.

אליעד: אוקי אם תדע איטלקית זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: כן נראה לי שכן.

אליעד: יפה אם תישן עוד שעתיים זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: נכון אבל זה נגד רצוני.

אליעד: רגע זה יגרום לך להרגיש יותר טוב?

ש: כן.

אליעד: אתה מבין את ההבדל?

ש: לא.

אליעד: אם תדע איטלקית אתה מאמין שזה יגרום לך להרגיש יותר טוב אם אתה תישן עוד שעתיים זה לא יגרום לך להרגיש יותר טוב זה גורם לך להרגיש יותר טוב, מה אתה מעדיף עשרים שקל היום או אולי לקבל מאתיים שקל מחר, אולי יש לך בטוח עכשיו עשרים מה אתה לוקח?

ש: כמו שדיברנו מקודם.

אליעד: נכון זה תמיד אותו דבר.

ש: אני נוטה לכיוון מאתיים כאילו אני רוצה.

אליעד: השאלה כמה אתה רוצה את העשרים למרות שלישון עוד שעתיים זה לא עשרים שקל זה יכול להיות שווה ארבע מאות שקל.

ש: בכל זאת אני רוצה כאילו לדחות את הרצון הזה למען הרצון העתידי.

אליעד: אתה שואל כעיקרון איך לעשות את זה אז אני אסביר לך, בא נסביר ברמה אתה אומר במתודולוגיה איך אתה יכול לשכנע את עצמך לישון שעתיים פחות למען למידה אז אם ננתח את זה בצורה מופשטת יש לנו שתי צורות, צורה אחת שזה אומר לישון עוד שעתיים צורה שני קוראים לה ללמוד איטלקית ללמוד משהו. עכשיו אתה כשאתה בוחר לישון עוד שעתיים זה אומר שאתה חושב שבלישון עוד שעתיים יש יותר, בצורה של לישון עוד שעתיים בהנחה שיש לך בחירה זה אומר שאתה חושב שבלישון עוד שעתיים יש יותר יתרונות מאשר בללמוד איטלקית, בלדעת איטלקית זאת האמת יש שתי אפשרויות.

אתה המוח שלך עושה שכלול "רגע מה ייתן לי יותר תועלת לישון עוד שעתיים או ללכת ללמוד עכשיו איטלקית" ואז אתה משכלל הרבה פרמטרים "מה ההסתברות שאני אדע איטלקית ומה ההסברות של מה שאני אדע איטלקית ייתן לי את מה שאני חושב שייתן לי וכמה זה שווה, זה באמת שווה שעות שינה וזה באמת שווה שעות שינה באופן רצוף, מה אני עכשיו כל כך הרבה חודשים לא אשן בשביל שבעוד כמה חודשים אני אדע קצת יותר טוב איטלקית ואז אני אכיר מישהי וזה כאילו מה את כל הברדק הזה תן לי לישון, כאילו מה אם בכל מקרה אני אדע איטלקית זה לא ייתן לי כי יהיו סיבות ובעיות אחרות".

ולכן אם אתה רוצה לישון שעתיים פחות אתה צריך לשבת עם עצמך ולעשות דף בעד ונגד, בעד לישון שעתיים נגד לישון עוד שעתיים בעד ללמוד איטלקית נגד ללמוד איטלקית ולבדוק שבדף של "בעד לישון פחות שעתיים" שיהיה שמה המון סיבות ותמציא סיבות ותחשוב על סיבות ותביא סיבות ושיהיה לך המון סיבות זאת אופציה אחת אבל דבר נוסף אתה גם צריך, יש עוד דרך אתה צריך לקחת את הסיבה למה אתה חושב שזה טוב לישון עוד שעתיים ולהביא את ההפך שלה, זאת אומרת כל פעם כשאתה רואה סיבה "למה יותר טוב לישון עוד שעתיים כי"?

ש: אני אהיה יותר עירני יותר חזק.

אליעד: יפה מה רע בלהיות יותר עירני חזק, הבנת את הכיוון מה רע בלהיות יותר עירני וחזק כי אם אתה תהיה יותר ערני אתה יותר מודע לבעיות של החיים עדיף להיות חצי ישן במשך היום ככה אתה לא מודע לבעיות. מה רע בלהיות יותר חזק כי אם אתה יותר חזק יש לך אשליה יותר חזקה שאולי יום אחד תנצח את המערכת עדיף שלא תהיה יותר חזק תדע מראש שאתה חלש ואז תיכנע ואז לא יוכלו לתקוף אותך, סתם אני נותן לך דוגמה. זאת אומרת קח את המחשבות שמסבירות לך למה יותר טוב לישון עוד שעתיים ותחליש אותן כאילו תבדוק מה הם, כאילו קודם כל את הדבר הבסיסי תגדיל את היתרונות שיש בלישון פחות שעתיים וההפך שלו ותגדיל את היתרונות שיש בלקום ולגבי החסרונות תעשה הפוך.

אבל אני אומר לך דבר נוסף תיקח את כל הסיבות שיש "בלמה טוב לישון עוד שעתיים" ותשכנע את עצמך בהפך שלהן ותיקח את כל הסיבות "למה רע", עכשיו תגיד לי סיבה למה רע לקום למה רע לישון פחות שעתיים כי אם תישן פחות שעתיים אז תהיה יותר עייף ויותר עייף שווה רע, עכשיו תסביר לי למה זה לא נכון למה יותר עייף שווה יותר טוב?

ש: כמו שאמרת מקודם.

אליעד: יפה עכשיו אם אתה לא תצליח לשכנע את עצמך, אם אתה תמשיך להאמין שלישון עוד שעתיים זה יותר טוב אז אתה פשוט תישן עוד שעתיים ואין מה לעשות נגד זה.

ש: אבל יכול להיות מצד שאני מאמין שכדאי לקום ואין לקום.

אליעד: כשאתה מאמין, כן אתה מאמין שכדאי לקום ועדיין אתה לא קם כי אתה מאמין שיותר כדאי להמשיך לישון, כן אתה מאמין שכדאי לקום אתה יכול לכתוב ספר "למה כדאי לקום יותר מוקדם" אבל אם אני אגיד לך תכתוב ספר "למה כדאי לישון עוד שעתיים" ואתה תכתוב שני ספרים, הבנת אז בסוף שני ספרים לוקח ספר אחד הבנת את העניין. בין כך תתנחם בכך שלא משנה מה אתה עושה אתה חושב שזה יותר טוב נכון שאתה כל יום אומר "למה לא קמתי פספסתי את הטוב שיש בלקום שעתיים יותר מוקדם" נכון אבל בו זמנית אם היית קם שעתיים יותר מוקדם היית אומר "למה קמתי שעתיים יותר מוקדם זה הרבה יותר טוב היה לישון עוד שעתיים" או במילים אחרות אתה חושב ככה לפחות כשאתה באמצע שינה.

לכן בא נעשה פשרה תקום שעה אחת, עכשיו אל תקום שעה אחת יותר מוקדם תקשיב הרבה יותר קשה לקום יותר מוקדם לך תישן יותר מאוחר כל יום מ 24:00 עד 1:00 תלמד איטלקית ותקום ב 7:00 כרגיל, תנסה תגוון מה לא הכל או כלום לך על האמצע, תראה איך מרגיש לך. הגיונית לך מה אתה אומר?

ש: אני אומר אפשר לנסות.

אליעד: תנסה. שאלות על זה?
להטיל ספק במחשבות תוצאות חסרונות מול יתרונות לא משנה מה אתה עושה לתרץ החלטות ללמוד שפה חדשה התמודדות עם טענות רוצה לישון הרגשת התקדמות ידע nlp nlp תת מודע אוטוסוגסטיה איך לגרום לעצמי איך לגרום לעצמך איך להתאמן איך לישון איך לנהל איך לנהל את הזמן איך לנהל זמן איך לקום מוקדם איך לקום מוקדם בבוקר איך לשכנע איך לשכנע את עצמי איך לשכנע את עצמך איך לשנות הרגל איך לשנות הרגלים איך לשנות התנהגות אימון אימון אישי אימון להרגלי חיים אימון להרגלי חיים בריאים אימונים הרגל הרגלי חיים בריאים הרגלים זמן חיים בריאים כמה להתאמן לגרום לעצמי לגרום לעצמך להתאמן לישון לישון פחות למה להתאמן למה לקום בבוקר לנהל לנהל את הזמן לנהל זמן לקום בבוקר לקום מוקדם לקום מוקדם בבוקר לשכנע לשכנע את עצמי לשכנע את עצמך לשנות הרגל לשנות הרגלים לשנות התנהגות מאמן מאמן אישי מאמן אישי לחיים מאמנים מודעות מנהל מתי לקום בבוקר ניהול ניהול זמן נלפ סוגסטיה סוגסטיות קושי קשה לקום קשה לקום בבוקר קשיים שינה שינה חלומות שינוי שינוי הרגל שינוי הרגלים שינוי התנהגות שינויים שכנוע שכנוע עצמי תת המודע תת מודע
חינוך ילדים עקשנים, איך לגדל ילדים מאושרים, שיטות לחינוך ילדים מתבגרים, לחנך ילד בעייתי, גידול ילדים בגיל ההתבגרות, איך לחנך ילדים - חלק 2
... הלקוח. ובמקרה שלנו, צריכים לזהות את הרצונות של הילד. גם את הרצונות הגלויים שלו, וגם את הרצונות הנסתרים, שנמצאים בתת המודע של הילד. כגון לדוגמה, ילד שרוצה לשחק ולהרעיש במשך הלילה. שאז, הצורך הגלוי של הילד, הוא הרצון שלו לשחק ... הילד רוצה. אבל הילד מונע, לא רק בגלל מה שהוא אומר שהוא רוצה. אלא הוא מונע, בעיקר בגלל מה שתת המודע שלו רוצה. כגון לדוגמה, ילד שרוצה להרגיש חופשי, והוא רוצה להרגיש שהוא זה שמקבל את ההחלטות, והוא רוצה להרגיש ... חולשות כלשהן. אבל באמת, הילד בתוך תוכו מרגיש חלש, ולכן, בתוך תוכו הוא רוצה להרגיש חזק. ואז, כאשר הילד בתת המודע שלו, רוצה להרגיש שהוא אדם חזק, אז יכול להיות, שזה יצור אצלו את הרצון, להיות ער דווקא במשך הלילה, ולעשות רעש, דווקא במשך הלילה. ולמה? כי בתת המודע של הילד, הרעש שהוא עושה בלילה, מתחבר אצלו בצורה אסוציאטיבית, לתחושה של כוח ושל חוזק. ואז, כאשר הילד עושה רעש בלילה, וכאשר הילד מתנהג בצורה מסוימת, אז תת המודע של הילד, מפיק מכך הנאה גדולה, שהילד עצמו לא מודה ולא מבין, את התועלת האמיתית, שהוא מנסה להשיג מהפעולה שלו. וכאשר רוצים לגדל ילדים מאושרים, אז צריך תמיד להסתכל על הצורך הרגשי, שנמצא בתת המודע של הילד, ושהצורך הזה, הוא זה שבאמת יחליט לילד, האם הוא יקשיב להורים שלו, או לא יקשיב להורים שלו. כי בסופו של דבר, מי שיקבל את ההחלטה, האם הילד יקשיב להורים שלו, או יתמרד כנגדם, זה יהיה, תת המודע של הילד. ואם ההורה מבין את תת המודע של הילד שלו, שהילד עצמו לא תמיד מודע אליו, ואם ההורה יודע כיצד לדבר אל תת המודע של הילד בצורה עקיפה (פסיכולוגיה הפוכה), ולשכנע את תת המודע של הילד, שמה שמבקשים ממנו לעשות, זה רק משרת לטובה את הצורך הרגשי, שיש בתת המודע של הילד. אז, תת המודע של הילד, יגרום לילד להסכים עם מה שאומרים לו. אבל, אם בתת המודע של הילד, הוא ירגיש שמה שאומרים לו לעשות, זה מנוגד למה שהוא רוצה בתת המודע שלו, אז ממילא הילד ימשיך להתנגד לעשות, את מה שאומרים לו. גם אם לא מבינים, למה זה קורה. כי ... שנראה, שכאילו מה שאמרו לו, זה דווקא כן משרת, את מה שהילד אמר שהוא רוצה. והסיבה לכך היא, משום, שבתת המודע של הילד, יש רצון מודחק. שהילד בתת המודע שלו, רוצה איזה רצון פנימי כלשהו, צורך רגשי מודחק כלשהו. ולפעמים, גם כאשר נותנים לילד פתרון שנראה כעונה על הצרכים של הילד, הרי שהילד בתת המודע שלו, לא קיבל את הפתרון לבעיה האמיתית שלו, שאותה הילד לא תמיד יודע לבטא ולהסביר. או, שהילד בכלל לא ... להודות שיש לך בעיה, זה עצמו משדר חולשה נוספת וכולי. וההורה, צריך לזהות את הצורך הרגשי הפנימי ביותר שיש בתת המודע של הילד שלו. וכל התקשורת של ההורה, צריכה להיות עם תת המודע של הילד שלו. כי בסופו של דבר, מי שיחליט מה הילד יעשה, זה יהיה תת המודע שלו. וכיצד ניתן לגלות מה באמת הילד רוצה ומה באמת הילד מרגיש שהוא צריך בתת המודע שלו? תשובה: את זה ניתן לעשות בשתי דרכים. הדרך הראשונה היא, על ידי זה שההורה מפתח את המודעות העצמית ... וההורה מתחיל לשאול את עצמו, כל מיני שאלות, על עצמו ועל ההתנהגות שלו עצמו. שאלות, שמטרתן היא לגלות את תת המודע של ההורה עצמו. כי כל אדם, מונע מתוך תת המודע שלו. וכאשר ההורה מצליח להיות מודע לעצמו, ומפתח אינטליגנציה רגשית גבוהה כלפי עצמו, אז ממילא הוא גם יודע לזהות את מה שקורה בתת המודע של האנשים שסביבו בכלל, ושל הילד שלו בפרט. וכיצד לפתח את המודעות העצמית כלפי עצמך? תשובה: על ידי זה ... הרצון הזה מגיע? ומה באמת אני רוצה? ולמה אני רוצה כך ולא אחרת? וכיוב. וזה מגלה לאדם מה קורה בתת המודע שלו, ומפתח את האינטליגנציה הרגשית והאינטליגנציה ההורית שלו, כדי שהוא יבין את הצרכים הרגשיים של הילד שלו. וכבר ביארתי את העניין הזה לעומקו, במקומות אחרים. והדרך השנייה לגלות את הצורך הרגשי שמסתתר בתת המודע של הילד, זה על ידי זה שמקבלים עזרה, ממי שכבר פיצח את התת מודע של עצמו. כי מי שהוא ... שרוצה לעזור לילד שלו, וגם לעצמו בפרט. חכם אמיתי שכזה, הוא יכול לעזור לכל אחד, להבין את מה שקורה בתת המודע שלו עצמו ושל סביבתו. וגם, אפילו לעזור לו למצוא פתרונות, כיצד לעשות שלום, בין הצרכים הרגשיים השונים, ובין האילוצים השונים וכולי. דהיינו, דרך אחת, על ההורה לפתח מודעות עצמית כלפי עצמו, והיא תאפשר לו להבין את תת המודע של הילד שלו. דרך שנייה, להיעזר באדם אחר, שפיצח את תת המודע שלו עצמו, והוא יכול לעזור להורה להבין את תת המודע של הילד שלו, וגם את תת המודע שלו עצמו כהורה, אם ההורה ירצה בכך. ואחרי שמזהים את הצרכים של הילד, גם את הצרכים הגלויים, שאותם הילד אומר שהוא רוצה, וגם את הצרכים הנסתרים, שאותם תת המודע של הילד רוצה, עכשיו צריך להתבונן על דבר נוסף, כדי שתהליך המכירה וכדי שחינוך הילדים יצליח. כי חינוך ילדים, ... הוא, מתאים לשני הצדדים. כי לפעמים, גם ההורה עצמו, פועל בדרך לא הגיונית, בגלל צרכים רגשיים שיש לו כהורה, בתת המודע שלו. כי לפעמים, ההורה סתם מתעקש עם הילד שלו, שהילד יעשה דבר כזה או אחר. ולהורה, זה נראה מאוד ... נובעות מהשכל הישר של ההורה. אלא, לפעמים ההורה מבקש מהילד שלו בקשות, שנובעות מתוך תסביכים רגשיים ובעיות רגשיות, שיש בתת המודע של ההורה עצמו. כגון לדוגמה, הורה שמתעקש שהילד שלו יעשה כך או אחרת. וההורה מבקש מהילד שלו לעשות את הדבר הזה, רק בגלל שבתת המודע שלו, נמצא זיכרון ילדות שלו, שביקשו ממנו לעשות את אותו הדבר. ובתת המודע של ההורה, כאשר הוא היה ילד, הוא כעס על כך שאמרו לו לעשות את הדבר הזה. וההורה מתמודד בתת המודע שלו, עם זה שבילדותו ביקשו ממנו לעשות כך או אחרת. על ידי זה שהוא אומר לעצמו, שזה היה מוצדק ... למרות שבאמת הילד בכלל לא צריך לעשות כך או אחרת. והכל, זה רק בגלל כל מיני תסביכים רגשיים שנמצאים בתת המודע של ההורה, ושהם אלו שגורמים להורה, להתנהג בצורה כלשהי, כלפי הילד שלו. או לדוגמה, הורה שמתעקש שהילד שלו יעשה כך או אחרת. וזה, לא בגלל שבאמת חשוב שהילד יעשה כך או אחרת. אלא, בגלל שהוא בתת המודע שלו, עוד לא סלח לילד שלו, שעשה משהו נגד רצונו. ואז הוא כסוג של נקמה, מתעקש שהילד שלו יעשה משהו, שהילד לא באמת צריך לעשות אותו. וזה, רק כדי שתת המודע של ההורה, ייהנה מכך שהוא כאילו נוקם בילד שלו. וכיוב יש עוד מאות ואלפי דוגמאות, שכל אחד ואחד יוכל ... מצב של win win situation - דהיינו, מצב שבו כולם יוצאים מרוצים. רק כאשר יש הבנה, של מה שקורה בתת המודע של שני הצדדים. ורק כאשר מתאימים פתרון, שמתאים לכל הצרכים של שני הצדדים. גם ברמת המודע שלהם וגם ברמת ...
איך ליצור הזדהות, כשיש קונפליקט פנימי אצל האדם השני, בינו לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - איך ליצור אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ליצור כימיה, כימיה בין אישית
... לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - איך ליצור אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ליצור כימיה, כימיה בין אישית וכאן אבאר עוד ... למרות שהוא נראה כבונה אמון. והעניין הוא, שלפעמים האדם השני / הלקוח חושב בצורה כלשהי ברמת המודעות שלו. אבל בתת המודע שלו הוא לא באמת מאמין לעצמו, והוא מטיל ספק בדעה המוצהרת שלו. ובמקרים כאלו לדוגמה, אם תיצור הזדהות והסכמה ... ליצור הזדהות, הוא עצמו בקונפליקט עם עצמו. קונפליקט שהוא עצמו לא תמיד מודע לו. לדוגמה, שהוא מצהיר משהו אבל בתת המודע שלו הוא חושב אחרת. ועליך לדעת, עם איזו דעה שלו להזדהות? + כמה להזדהות עם כל אחת מהדעות שלו? ... תסכים עם הלקוח, זה דווקא יכול ליצור אמון עם הלקוח. כי הלקוח רואה, שאתה חושב את מה שהוא חושב בתת המודע שלו, ושהוא רק מפחד להודות שהוא חושב כך או אחרת. ובמקרים כאלו, דווקא חוסר הסכמה עם הלקוח, זה דווקא ... את זה בזהירות ובחוכמה. דהיינו, אם תשלול את מה שהלקוח אומר באופן גלוי, בגלל שהלקוח עצמו לא מאמין לעצמו בתת המודע שלו, הרי שמצד אחד יצרת אמון עם תת המודע של הלקוח, אבל מצד שני יצרת חוסר אמון, עם המודע של הלקוח. ולכן צריך לדעת לעשות את זה בחוכמה. ... לו שגם אתה בדיוק כמוהו, לא ככ שלם עם מה שאתה חושב, ואתה עצמך מבטא את מה שהלקוח חושב בתת המודע שלו. וזה יוצר אמון בינך לבין הלקוח. וניתן דוגמה מתחום של מערכות יחסים. לדוגמה, בחורה שאומרת שהיא חושבת על עצמה שהיא נראית טוב. אבל בתת המודע שלה, היא עצמה לא מרוצית מאיך שהיא נראית, והיא עצמה חושבת שהיא צריכה לרדת במשקל כמה קילוגרמים. ובמקרה כזה לדוגמה, ברמת המודעות, הבחורה תעדיף שתגיד לה שהיא נראית טוב. אבל באמת בתת המודע של הבחורה, היא לא באמת חושבת שהיא נראית מושלמת, ואם תגיד לה שהיא נראית טוב, היא אומנם תחייך ותודה ... חושב שרע לו, אז למרות שכלפי חוץ, הוא ישדר שהוא מרוצה מכך שאתה חושב שיש לו חיים טובים, הרי שבתת המודע שלו הוא חושב, שכנראה אתה לא באמת מבין אותו. כי הוא עצמו חושב גם שיש לו חיים לא טובים. ... על עצמו. ובסיכומו של דבר, כאשר יוצרים אמון והזדהות עם לקוח, צריכים להיות מודעים, גם לרמת המודע וגם לרמת תת המודע של הלקוח. וצריך לקחת בחשבון, שאם אצל הלקוח עצמו, יש חוסר התאמה וחוסר הסכמה, בין המודע לבין תת המודע שלו, הרי שצריך לקחת בחשבון, שהזדהות / חוסר הזדהות עם המודע / תת המודע של הלקוח, יוצרת בעצם גם את הפעולה הנגדית, עם רמת המודעות האחרת של הלקוח. ומומחה מכירות ומומחה שכנוע, אמור לדעת לזהות, מה האדם חושב ברמת המודע ומה האדם חושב ברמת תת המודע שלו. ולדעת איך ליצור הזדהות מורכבת, עם האדם עצמו, שהוא עצמו אין לו הסכמה עם עצמו. ולהביא אותו למצב ...
שינוי התת מודע, איך לעשות שינוי בתת מודע? לשנות תת מודע, שינוי תת המודע, לשנות את התת מודע, סנכרון בין המודע לתת מודע, ההבדל בין המודע לתת מודע, להשפיע על התת מודע, לתכנת את התת מודע, לתקשר עם התת מודע, לדבר עם התת מודע
שינוי התת מודע, איך לעשות שינוי בתת מודע? לשנות תת מודע, שינוי תת המודע, לשנות את התת מודע, סנכרון בין המודע לתת מודע, ההבדל בין המודע לתת מודע, להשפיע על התת מודע, לתכנת את התת מודע, לתקשר עם התת מודע, לדבר עם התת מודע
שינוי התת מודע, איך לעשות שינוי בתת מודע? לשנות תת מודע, שינוי תת המודע, לשנות את התת מודע, סנכרון בין המודע לתת מודע, ההבדל בין המודע לתת מודע, להשפיע על התת מודע, לתכנת את התת מודע, לתקשר עם התת מודע, לדבר עם התת מודע מהו התת מודע ואיך הוא משפיע על החיים שלנו? התת מודע הוא החלק במוח שמכיל מחשבות שאינך מודע אליהן. כלומר, אלה מחשבות שאתה חושב אותן, אך אתה לא שם לב ... צריך קודם כל להבין מה בדיוק קיים שם, ולמה בכלל התפתחו המחשבות האלה מלכתחילה. האם באמת כדאי לשנות מחשבות בתת מודע? לדברי אליעד, הטעות הנפוצה ביותר היא לנסות לשנות מחשבות בלי להבין אם בכלל יש צורך בשינוי. לא כל מחשבה או פחד שקיים בתת המודע הוא בהכרח שגוי. לכן, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא קודם כל לגלות את המחשבות הלא מודעות ולבדוק האם הן ... טעם בשינוי. במילים אחרות, לא המחשבה עצמה בעייתית, אלא חוסר המודעות לסיבות שיצרו אותה. איך אפשר לגלות מה קורה בתת מודע שלך? הדרך היעילה ביותר לדעת מה מסתתר בתת המודע היא באמצעות חקירה עצמית של המחשבות המודעות שלך. לדוגמה, אם אתה מרגיש פחד מזוגיות, אתה צריך לשאול את עצמך: ... אם אתה לא מצליח לגלות למה, פשוט תשאל שוב ושוב עד שתגיע למשהו ברור יותר. בדרך זו, המחשבות שנמצאות בתת מודע יתחילו לצוף אל המודעות שלך. איך מחשבות בתת מודע נוצרות מלכתחילה? מחשבות בתת המודע נוצרות בעקבות חוויות ואירועים מהעבר. למשל, אדם בילדותו חווה השפלה כאשר צחקו עליו בגלל בגדים מלוכלכים. האירוע הזה יצר ... מכל דבר שיש בו אבק. האדם לא מודע לקשר הזה, אך ההתנהגות שלו מנוהלת מתוך שרשרת מחשבות נסתרות שנמצאות בתת המודע. עוד דוגמה: אדם מפחד להרגיש חלש ולכן לא מוכן שידברו אליו בצורה לא נעימה. הוא יוצר לעצמו פקודה: להיזהר ... אובססיבי של סידור המשרד, רק כדי שלא ייווצר מצב שבו לא יאהבו אותו. התנהגות אובססיבית כזו נובעת מהמחשבות הנסתרות בתת המודע. איך באמת משנים מחשבות בתת המודע באופן יעיל? לאחר שגילית את המחשבות הלא מודעות, עליך לבדוק האם הן הגיוניות. אם גילית שהמחשבה הגיונית, היא נשארת ... צריך להיות תמיד נחמד לכולם? ברגע שהאדם מבין שזה לא הגיוני, המוח שלו משחרר את המחשבה מעצמו, והיא משתנה בתת המודע באופן אוטומטי. מהו ניתוח סיבתיות ואיך הוא עוזר לשינוי בתת המודע? ניתוח סיבתיות הוא תהליך שבו בודקים האם באמת קיים קשר סיבתי בין הדברים שאתה חושב לבין המציאות. למשל, אם ... אליך. ככל שאתה בוחן לעומק ומגלה שהקשר לא הגיוני, כך המחשבה הלא מודעת תתפוגג מעצמה. מדוע חשוב להציף את תת המודע למודעות? השינוי האמיתי מתרחש אך ורק כאשר אתה מעלה את התוכן של התת מודע אל המודעות. כל דרך אחרת היא קומבינה שתיכשל לטווח הארוך. ברגע שהתת מודע הופך למודע, ואתה בודק את ההיגיון שלו, מתרחשת התאמה טבעית בין המודע לתת מודע. ככל שתהיה יותר מודע לסיבות הנסתרות של התנהגותך, כך תוכל לשנות את חייך בקלות ובאופן טבעי. איך לשנות מחשבות בתת מודע? איך לחקור את התת מודע? איך להשפיע על התת מודע? מה זה תת מודע? איך להיות מודע לתת מודע? שינוי אמונות בתת המודע ניתוח סיבתיות איך לשנות את התת מודע? יש דבר שנקרא תת מודע, כלומר, מחשבות שאתה חושב, אבל אינך מודע לכך שאתה חושב אותן. הרבה אנשים רוצים לדעת איך לשנות מחשבות שרצות בתת המודע שלהם. אם אתם רוצים להבין מה זה תת מודע, ניתן להיכנס לאתר ולחפש מה זה תת מודע ולמצוא מידע ... ואם הן לא נכונות - אז יש לשנות אותן. איך לזהות מחשבות בתת מודע? שלב ראשון הוא להיות מודע לתת המודע שלך, כלומר, להבין אילו מחשבות קיימות שם. אבל איך אפשר לדעת מה קורה בתת המודע? הדרך היא לחקור את המחשבות שאתה מודע אליהן. קח מחשבה שאתה מודע לה, למשל אני מפחד מזוגיות. שאל את ... יודע, המשך לשאול שוב ושוב עד שתגיע לתשובה עמוקה יותר. איך חוקר את התת מודע? כדי להבין מה יש בתת המודע, ניתן לחקור את הסיבות לכל מחשבה מודעת. לדוגמה, אם אתה מפחד ממבוכה חברתית, ייתכן שהסיבה לכך נעוצה בטראומה ישנה. ... מתרחש בתת מודע, ובני אדם רבים אינם מודעים לקשרים הללו. איך משנים מחשבה בתת מודע? לאחר שמודעים למה שמתרחש בתת המודע, יש לבדוק: האם זה הגיוני? אם המחשבה נכונה ומועילה - אין צורך לשנות אותה. אם המחשבה אינה נכונה - ... עליי? האם אני באמת חייב שהמשרד יהיה מסודר כדי שאנשים יאהבו אותי? ברגע שאתה מבין שמחשבה מסוימת אינה הגיונית, תת המודע שלך מתקן את עצמו אוטומטית. המוח שלנו לא אוהב להחזיק במחשבות לא הגיוניות לאורך זמן. לסיכום כדי לשנות את תת המודע, צריך להציף את המחשבות הלא מודעות אל המודע, ולבדוק אם הן הגיוניות או לא. כל דרך אחרת היא קומבינה שלא באמת עובדת לטווח ארוך. למידע נוסף, ניתן להיכנס לאתר ולחפש: מה זה תת מודע? איך לחקור את תת המודע? איך לשנות מחשבות בתת מודע? איך נוצרות מחשבות בתת מודע? ניתוח סיבתיות בהצלחה! שחרור תת מודע, איך אפשר להשפיע ... טראומה בתת מודע, מדיטציה לתת מודע, מה הוא התת מודע? מה זה תת מודע? מהו התת מודע? מהו שינוי התת המודע? מסע אל התת מודע, מסרים לתת מודע, משפטים לתת מודע, סוגסטיות לתת מודע, ריפוי בתת מודע, ריפוי תת מודע, שיטות טיפול בתת מודע, שינוי אמונות בתת המודע, שינוי הרגלים בתת מודע, שינוי התת מודע, שינוי חשיבה בתת מודע, תקשור עם התת מודע
איך לקרוא מחשבות של עצמך? איך לקרוא את תת המודע של עצמך? איך אתה מפרש אחרים? על ראש הגנב בוער הכובע, הפוסל במומו פוסל, איך לדעת מי צודק? השתקפות עצמית, התנהגות של אחרים כמראה, לפרש אחרים, זוגיות כמראה, החיים כמראה
איך לקרוא מחשבות של עצמך? איך לקרוא את תת המודע של עצמך? איך אתה מפרש אחרים? על ראש הגנב בוער הכובע, הפוסל במומו פוסל, איך לדעת מי צודק? השתקפות עצמית, התנהגות של אחרים כמראה, לפרש אחרים, זוגיות כמראה, החיים כמראה
איך לקרוא מחשבות של עצמך? איך לקרוא את תת המודע של עצמך? איך אתה מפרש אחרים? על ראש הגנב בוער הכובע, הפוסל במומו פוסל, איך לדעת מי צודק? השתקפות ... האופן שבו אנו מפרשים אחרים חושף את עצמנו? אליעד כהן מסביר שאחת הדרכים הטובות ביותר להבין מה מתרחש בתוכנו ובתת המודע שלנו, היא באמצעות התבוננות באיך שאנחנו מפרשים את ההתנהגויות של אנשים אחרים. אדם שרוצה לדעת באמת מי הוא ומה ... כך ולא אחרת? כאשר אנו מפרשים את ההתנהגות של מישהו אחר, אנחנו בעצם משליכים עליו את מה שנמצא אצלנו בתת המודע. במילים אחרות, אנחנו משליכים על הזולת את העולם הפנימי שלנו, את התחושות והרגשות האישיים שלנו. לדוגמה, אם אנחנו רואים ... מסתירה דברים מבעלה או לא כנה מספיק איתו. כל אחת מפרשת את המציאות על פי המציאות הפנימית שלה, מתוך תת המודע שלה. מה משמעות המשפט הפוסל במומו פוסל? אליעד מסביר את הרעיון של הפוסל במומו פוסל: כאשר אדם מבקר אחרים ... הפעם נדבר על עוד אחת מהדרכים שבהן אדם יכול להבין את עצמו טוב יותר ולדעת מה באמת עובר לו בתת המודע. אם אתה רוצה לדעת מי אתה באמת, מה אתה יכול לעשות? הקשר בין פרשנות אישית לבין ההבנה העצמית אחת ...
NLP / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה?
NLP / שכנוע / רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטת שכנוע ומניפולציה, איך באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה, ולחשוב את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ... שנראים לו כדברים טובים / רעים. ואחכ נבקש ממנו לדרג כמה טובים / רעים הערכים האלו, בוודאי שהאדם לפחות בתת המודע שלו, יראה שלמרות שהוא חושב על הרבה דברים שהם טובים, עדיין יש דברים שהוא יותר חושב שהם טובים, ביחס ... האדם השני. כי אפשר סתם לנסות לשכנע מישהו במשהו, ואפשר גם לנסות לחשוב לפני מעשה, ולנסות לחשוב איך גורמים לתת המודע של האדם השני, ליצור התניה סמויה בתת ההכרה שלו, בין הדברים שהוא מאוד אוהב, לבין הדברים שאתה רוצה שהוא ... ממנו. ובין המילים שמושכות אותו, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה אותו. ויש כאן עוד עומק של מניפולציה על התת מודע, והוא שכאשר אתה מדבר עם אדם, ומשתמש במילים שמושכות אותו ומדבר איתו על דברים שהוא חושב שהם מאוד טובים, ... מה שאומרים לו, והוא פחות חשדן לגבי מה שאומרים לו. וכאשר אתה משתמש בשיחה במילים שדוחות את האדם, אוטומטית בתת המודע שלו הוא חש תחושה של דחייה. שהיא מושלכת גם לגבי הדבר הנוסף שאתה מדבר איתו עליו. שזה בעצם אומר, שתת המודע של האדם, לוקח את התחושה הטובה שיש לו, כאשר הוא שומע מילים מושכות, ומרחיב אותה בהתייחסות שלו, גם לגבי הדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתו. ותת המודע של האדם, לוקח את התחושה הרעה שהוא מרגיש כאשר הוא שומע דברים מסוימים, והוא מקשר ומחבר אותם בצורה לא ...
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? מה עושה טוב? מה עושה רע? ההגדרה של טוב, ההגדרה של רע, מה זה אושר? מה זה סבל? אושר בתת מודע, סבל בתת מודע, רצון מודע, רצון לא מודע, תת המודע
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? מה עושה טוב? מה עושה רע? ההגדרה של טוב, ההגדרה של רע, מה זה אושר? מה זה סבל? אושר בתת מודע, סבל בתת מודע, רצון מודע, רצון לא מודע, תת המודע
... מה עושה טוב? מה עושה רע? ההגדרה של טוב, ההגדרה של רע, מה זה אושר? מה זה סבל? אושר בתת מודע, סבל בתת מודע, רצון מודע, רצון לא מודע, תת המודע מה זה טוב ומה זה רע? איך הם משפיעים עלינו? ההרצאה עוסקת בהגדרות של טוב ורע, ומתמקדת בשאלה מהו ...
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע
דמיון ותת המודע, כוח הדמיון המודרך, דמיון לפני מציאות, איך להשתמש בדמיון? דמיון מונחה, איך לעשות דמיון מודרך? איך עושים דמיון מודרך? איך לתכנת את התת מודע? תכנות תת המודע להצלחה, כוחו של התת מודע, דמיון מודרך לתכנות תת מודע מהי המשמעות של דמיון לפני פעולה? אליעד כהן מסביר כי לפני שבני אדם מבצעים פעולה מתוך בחירה חופשית, תמיד ... בסופו של דבר לביצוע הפעולה, ולכן הימנעות מדמיון הפעולה היא הדרך האפקטיבית ביותר להימנע ממנה במציאות. כיצד לתכנת את התת מודע להצלחה באמצעות דמיון? אליעד מדגיש כי באמצעות דמיון מודרך ואוטוסוגסטיה (הכוונה עצמית), ניתן למעשה לתכנת את התת מודע להצלחה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות חזרה אינטנסיבית על תמונה מנטלית ברורה של המטרה או הפעולה הרצויה. לדוגמה, אם אדם רוצה להצליח בבחינה או להרוויח יותר כסף, עליו לדמיין שוב ושוב כיצד הוא משיג את המטרה הזו. התת מודע יקבל את התמונה כמציאות אפשרית, וככל שהתמונה תהיה יותר ברורה ותחזור על עצמה, כך יגדל הסיכוי שהיא תהפוך למציאות ... ואחר כך. דמיון מפורט כזה יהפוך את הפעולה לקלה ונגישה יותר במציאות. איך להשתמש בדמיון מודרך? כיצד לתכנת את התת מודע להצלחה? מהו דמיון מודע? איך להפסיק לדמיין דברים שליליים? איך לשנות הרגלים באמצעות דמיון? מהו הקשר בין דמיון למציאות? כיצד להגביר מוטיבציה בעזרת הדמיון? איך לשתול לעצמך מחשבות? אוטוסוגסטיה, תת מודע דמיון מודרך, תקשור עם התת מודע, דמיון ומציאות, איך לעשות את מה שאתה רוצה? איך לא לעשות את מה שאתה לא רוצה? להוציא מכח אל ...
התת מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות
התת מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות
התת מודע, איך להבין את עצמי? איך להבין את התת מודע? למה אני מתנהג בצורה מסוימת? למה אני עושה משהו מסוים? השפעת העבר על העתיד, התנהגות לא הגיונית, השפעת תת המודע, סודות התת מודע, הדחקה, שחזור אירוע מהעבר, טראומה מהילדות איך להבין את עצמי ולמה אני מתנהג כמו שאני מתנהג? כדי להבין לעומק ... או מדוע יש לנו התנהגויות מוזרות או לא הגיוניות, אליעד כהן מסביר שחשוב להכיר את המנגנונים הבסיסיים שמנהלים אותנו בתת המודע. לפי אליעד כהן, האדם, מרגע לידתו, יודע באופן טבעי שהוא רוצה להרגיש טוב ולהימנע להרגיש רע. אף אחד לא צריך ללמד אותנו את זה - זה מובנה בנו מלידה. איך עובד מנגנון התת מודע שמשפיע על ההתנהגות? התת מודע של האדם עובד בשיטת מיון (סורטינג). כשמתרחש אירוע טוב, המוח מיד ממיין אותו לתוך רשימה מדורגת של אירועים טובים ... לעבוד על טראומות מהעבר, או לחלופין לנסות להשיג מחדש תחושות חיוביות באופן מודע ומכוון יותר. למעשה, ההבנה של מנגנון התת מודע מאפשרת לאדם שליטה רבה יותר על חייו, על ההתנהגות שלו ועל התגובות שלו לאירועים בחיים. כדי להגיע לתובנות האלה ... ולחשוב לעומק. לא תמיד קל לזהות את הזיכרונות המנהלים אותנו, ולעיתים נדרשת חקירה אישית ומעמיקה מאוד. איך להבין את התת מודע שלי? למה אני מתנהג בצורה לא הגיונית? איך לשחזר זיכרון מהעבר? למה אני לא זוכר טראומות מהילדות? איך העבר משפיע על ההווה שלי? איך לטפל בהתנהגות לא רצויה? מה משפיע על התת מודע? שחזור זיכרון חיובי, הימנעות מזיכרון שלילי, נוסטלגיה מהילדות, הרצון להרגיש כמה שיותר טוב, הרצון להרגיש כמה שפחות רע, הדרכת ...
העבודה כמשחק, איך לגרום לעובדים לעבוד יותר טוב? לגרום לעובדים להתייחס לעבודה כמשחק, למה העובד עובד לא מספיק טוב? החיים כמשחק, קריירה כמשחק, מוטיבציה אצל עובדים, יעוץ למנהלים, לגרום לעובד לעבוד כמה שיותר טוב, ניואנסים, מסרים תת הכרתיים, תת המודע של העובד, לגרום לעובד להתמכר לעבודה, מסר תת הכרתי, האנשים העשירים ביותר בעולם, מכורים לעבודה, התמכרות לעבודה, מוטיבציה לעובדים
... החיים כמשחק, קריירה כמשחק, מוטיבציה אצל עובדים, יעוץ למנהלים, לגרום לעובד לעבוד כמה שיותר טוב, ניואנסים, מסרים תת הכרתיים, תת המודע של העובד, לגרום לעובד להתמכר לעבודה, מסר תת הכרתי, האנשים העשירים ביותר בעולם, מכורים לעבודה, התמכרות לעבודה, מוטיבציה לעובדים ... בו, ואם המנהל עצמו חושב שהעבודה היא משחק שהוא מכור אליו, הרי שבאופן אוטומטי, יש ניואנסים ומסרים תת הכרתיים לתת המודע של העובד, שבאופן אוטומטי יעברו מהמנהל אל העובד. כי אין כאן משהו ספציפי שצריכים לעשות, כדי לשמור על האיזון. ... הרי שכנראה שההתייחסות של המנהל אל העבודה כמשחק, היא באה לידי ביטוי בדרכים שונות. ואז כנראה שהוא גם יעביר לתת המודע של העובד מסר תת הכרתי, שגם העובד עצמו יתייחס לעבודה כמשחק, שהוא רוצה לנצח בו וכולי. ובאותו הקשר, האנשים ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לקום מוקדם בבוקר, איך לשכנע את עצמך? NLP, תת מודע, לישון פחות, ניהול זמן, שינוי הרגלים, איך לשנות הרגלים? אימון להרגלי חיים בריאים, מאמן אישי לחיים, קשה לקום בבוקר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תת המודע, איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תת המודע, איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, קואצינג, אימון עסקי בתחום תת המודע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6250 שניות - עכשיו 15_08_2025 השעה 17:38:17 - wesi1