אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הצורה ✔מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:53מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה של מושגים כמו "שולחן" ו"המהות של היש". במהלך החקירה היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר בהירות.

אליעד מציין שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא מדגיש שאם היא באמת הייתה מבינה את המהות, היא לא הייתה ממשיכה לשאול שאלות. הוא מסביר שמחפשים את המהות של דברים כאשר יש ריבוי צורות, אך כאשר הגעת לאין - שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין.

כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום?

השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף.

היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, ואליעד מסביר שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבחינה בין יש לאין, כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין.

איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם חווה חוסר משמעות, עליו לשאול אם באמת אין משמעות, או שאולי יש משמעות שהוא לא מבחין בה.

המטרה היא להגיע למצב שבו, גם כשמשהו משנה לך - הוא לא באמת משנה, וגם כשמשהו לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית.

איך להגיע לחוויה של האחדות?

כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות:
  • לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין?
  • לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל?
  • לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום.
  • להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות.
הוא נותן דוגמה נוספת: כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם הפוך, אם אדם חושב שמשהו חסר לו או לא משנה לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו.

כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות?

אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של המציאות שלו. אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, הוא מרגיש שזה כאילו הכסף עדיין אצלו.

בנוסף, הוא נותן דוגמה על אדם שעובר לידו מבלי להפריע לו, עליו לשאול האם זה באמת חסר משמעות עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו.

המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים.
מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

השיחה מתחילה בסיפור אישי של השואלת, אשר מתארת את חוויית החקירה הפנימית שלה. היא ניסתה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה מעמיקה של מושגים כמו "שולחן" ו"המהות של היש". במהלך התהליך היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת בלבול וחוסר ידיעה.

אליעד מסביר לה שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא אומר שאם הייתה באמת מבינה את הנושא, היא לא הייתה ממשיכה לשאול שאלות. הוא מדגיש שמחפשים את המהות של דברים רק כאשר יש ריבוי צורות, אך כאשר מגיעים ל"אין", שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו.

כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום?

השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף.

כאשר היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, אליעד מצביע על כך שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין.

איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל.

לדוגמה, אם אדם סובל מכאב גב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. ומנגד, אם הוא חווה חוסר משמעות, עליו לשאול האם באמת אין משמעות, או שאולי קיימת משמעות שהוא לא מבחין בה.

המטרה היא להגיע למצב שבו גם כשמשהו משנה לך - הוא לא באמת משנה, וגם כשמשהו לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית.

איך להגיע לחוויה של האחדות?

כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות:

- לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין?

- לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל?

- לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום.

- להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות.

לדוגמה, כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אבל גם הפוך - כאשר הוא חש שדבר מסוים אינו משנה לו, עליו לבדוק האם באמת אין לו חשיבות, או שאולי יש לו משמעות שהוא אינו רואה.

המטרה היא להגיע למצב שבו אדם לא רק מפסיק להבדיל בין דברים קטנים לגדולים, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים.

כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות?

אם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה זאת בכל הרבדים של המציאות שלו.

לדוגמה, אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, הוא מרגיש שזה כאילו הכסף עדיין אצלו.

בנוסף, כאשר מישהו הולך לידו ואינו מפריע לו, עליו לבדוק האם באמת אין הבדל עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא פשוט לא מודע אליו.

בסופו של דבר, המטרה היא להגיע למצב שבו האדם אינו מבחין בין יש לאין, אך בו זמנית גם מבחין בין יש לאין - ולחוות את שני המצבים יחד.
שאלה: אתמול בלילה ראיתי כאילו את התמונה, שאלתי מה זה שולחן, וכאשר שאלתי ראיתי גם שולחן וגם את כל האין שולחן, אז זה כל היש. אחר שאלתי, מה המהות של היש? אין. ואז הלכתי עוד אחרה, ושאלתי מה המהות של היש והאין? שאין הבדל בין יש לאין? ואז הלכתי שוב אחורה, ושאלתי מה המהות של הכל? שאין הבדל בין יש לאין ויש הבדל בין יש לאין. ואז כשהבנתי את זה, הבנתי שאני לא יודעת. גם יש הבדל וגם אין הבדל, וגם אין הבדל בין שניהם.

אליעד: האמת היא שאת לא באמת הבנת את הנושא, כי אם היית מבינה היית עוצרת בזה שאין הבדל בין יש לאין. את מתייחסת לזה כמו לנוסחה.

שאלה: בבוקר ההבנה ירדה לי.

אליעד: בעיקרון, שואלים מה המהות של משהו, רק כאשר יש ריבוי. כאשר יש ריבוי צורות אז אפשר לשאול מה המהות שלהם. אז אם הגעת לאין, אז איך את שואלת מה המהות של האין, הרי האין הוא המהות עצמה?

שאלה: אבל יש גם את היש, אז יש - אין ויש, והמהות שלהם שאין הבדל בין יש לאין.

אליעד: להגיד שאין הבדל בין יש לאין, זה להגיד שאין הבדל בין צורות למהות.

שאלה: מה הולך פה.

אליעד: פה זה בית משוגעים ולכל משוגע יש את המחלה שלו, ואני המומחה שיודע לדבר עם כל משוגע בשפה שלו. תנסה לראות איך אני מצליח להתאים את עצמי לשאלה של האדם. תתבונן ותראה איך אני מצליח לתקשר איתה על דבר שאתה אפילו לא יודע מהו.

להגיד אין הבדל בין יש לאין, זה להגיד שאין הבדל בין מהות לצורה. אם את אומרת זאת כסיסמה, אז את ממשיכה לבלבל לנו את המוח. אבל אם את חווה את זה, - חווה יש וחווה אין וחווה שאין הבדל בין מהות לצורה, אז את לא יכולה לשאול יותר.

שאלה: אתה אמרת שמספיקה רק הבנה.

אליעד: את מבינה ברמה של הנוסחה. אבל האם את מבינה את זה בכל התהליכים? האם את מבינה את זה ברמת היום יום? אם עכשיו ירביצו לך, האם את באמת מבינה שאין הבדל בין יש לאין?

יש לך כאן משהו כללי, עכשיו השאלה איך זה מסתדר עם המציאות?

למשל הילד שלך מבקש שתיקני לו משהו, ואת קונה לו, האם את באמת מרגישה שאין הבדל בין לקנות ללא לקנות? אם אין הבדל, את יכול לתת לו את הכסף וגם לא להרגיש שנתת לו.

האם את גם נותנת וגם מרגישה שלא נתת לו את הכסף, האם זאת האמת?

תתחילי לחשוב על זה יותר.

אין הבדל בין יש לאין, פירושו שאת יכולה לתת כסף ולא יהיה אצלך הבדל באם הכסף אצלו או אצלך.

שאלה: אבל גם יש הבדל.

אליעד: נכון, בו זמנית, אם את נמצאת בשניהם אז סיימת. אבל אם את צריכה שאני אגיד לך את זה, אז זה סימן שאת עדיין מחפשת.

שאלה: השאלה שלי, האם אני צריכה להלביש את ההבנה הזאת על כל דבר?

אליעד: למשל, הבית שלך עולה בלהבות, האם זאת אותה תחושה כמו שהבית לא נשרף? זה גם לא אותה תחושה אבל האם זה גם אותה תחושה? האם את מבדילה וגם לא מבדילה ולא מבדילה שאת מבדילה.

למה את שואלת את השאלה הזאת?

שאלה: כי אתמול חויתי את זה יותר מהיום.

אליעד: אם אתמול חווית את זה יותר, זה אומר שאת מבדילה בין הדברים. אתמול יש חוויה והיום אין חוויה, אז מה השאלה שלך? אם אין הבדל בין יש לאין אז תיישמי את זה.

שאלה: השאלה שלי הייתה יותר פרקטית, איך להמשיך עם ההבנה הזאת?

אליעד: לדוגמה, כל פעם בחיים שאת חווה הבדל בין יש לאין, תשאלי, האם יש הבדל בין יש לאין? למשל את קמה בבוקר ושואלת איפה המשקפיים? את חווה הבדל בין יש לי משקפיים לאין לי משקפיים. תשאלי, האם יש הבדל בין יש לי משקפיים לאין לי משקפיים?

האם יש הבדל בין יש לי לאין לי, או אין הבדל בין יש לי לאין לי? לבדוק.

יש אדם שאומר, יש הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף. ואחר אומר, אין הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף. ויש עוד אחד שאומר, שאין הבדל באם אני אומר שיש הבדל או באם אני אומר שאין הבדל.

אתה קם בבוקר לעבוד, ואתה פועל מתוך זה שאין לך, אתה אומר, אין לי ואני רוצה להשיג אותו, או שאתה אומר, שיש לי משהו שאני רוצה להיפטר ממנו. כל תנועה שאתה עושה זה או בגלל שאתה אומר אין, ואני רוצה שיהיה יש, או בגלל שאתה אומר שיש ואני רוצה שיהיה אין.

עכשיו השאלה איך אתה חווה את זה. אם אתה חווה שיש הבדל בין יש לאין, אז אתה כל הזמן בפער. אז אני מציע לה לעשות, שכול פעם שהיא מרגישה שיש הבדל בין יש לאין, לשאול את עצמה, האם יש הבדל בין יש לאין?

כול פעם שהיא מרגישה שחסר לה משהו, או שכול פעם שהיא מרגישה שיש לה משהו שהיא לא רוצה אותו, לשאול, האם יש הבדל בין יש לאין או אין הבדל בין יש לאין?

ואם את רוצה את זה יותר מתוחכם, כל פעם שאת רואה שאין הבדל בין יש לאין, תשאלי את עצמך, האם באמת אין הבדל בין יש לאין?

לדוגמה, האם את חושבת שיש הבדל באם הכוס תעמוד פה או שם? לא. אם היו לוקחים את הכוס וזורקים עליך, היית אומרת שיש הבדל בין יש לאין, ואם הכוס על השולחן, את אומרת אין הבדל בין הכוס שנמצאת פה או שם.

מה שאני מנסה לומר, שלא רק לשאול אם אין הבדל בין יש לאין, אלא גם לשאול, אולי כן יש הבדל בין יש לאין? אולי יש הבדל באם הכוס נמצאת פה או שם? להבין מה המשמעות של הכוס שנמצאת פה ומה המשמעות של הכוס שנמצאת שם, צריך לחבר את החוויה.

את צריכה להגיע למצב שכמו שזה משנה לך שזורקים עליך כוס, כך זה משנה לך שהכוס נמצאת פה ולא שם.

אם כואב לך הגב, את מבדילה בין זה שכואב לך הגב לזה שלא כואב לך הגב. אז את צריכה להגיע למצב שאכפת לך מהכאב כמו שאכפת לך מהפילים שהולכים פה.

אבל יש גם מצב הפוך, שאתה לא רק לא צריך להבדיל בין יש לי כאב לאין לי כאב, אתה צריך להגיע למצב שאפילו אם מישהו הולך לידך, זה מפריע לך כאילו הוא נתן לך אגרוף בפנים. אתה צריך להיות במצב שיש לך את שתי החוויות.

שאלה: איך מגיעים למצב כזה?

אליעד: לוקחים כל דבר שאתה מרגיש שיש הבדל בין יש לאין, למשל יש כאב או אין כאב, אתה שואל, מה זה משנה אם יש לי כאב? לשאול, האם באמת יש הבדל בין כאב ללא כאב?

וגם הפוך, אם מישהו הולך לידך, את אומרת, זה לא משנה לי, זה חסר משמעות עבורי. אבל האם באמת זה חסר משמעות עבורי? האם באמת אין הבדל, אולי יש הבדל ואני לא יודעת מה הוא?

תחפשי עד שתמצאי הבדל בין כל דבר לכל דבר. עד שתגיעי למצב שלא משנה באם יש הבדל או אין הבדל.
אליעד תמונה טבע המציאות להשיג נוסחה מה המשמעות של חוויית ההבדל מה השאלה שלך סובל מכאבים רוצה להיפטר אחדות אחדות ההפכים אחדות המהות אחדות המהות והצורה אחדות המציאות אחדות ונפרדות אין הבדל אין הבדל בין אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש האין והיש הארה הארה רוחני הארה רוחנית הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים ההבדל היש והאין המהות המהות והצורה המציאות הפכים הצורה יש אין יש הבדל יש הבדל בין יש הבדל בין יש לאין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל מהות מהות המציאות מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מציאות נפרדות פירוד רוחני רוחניות רוחנית
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
... וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? המשל הראשון שמביא אליעד כהן הוא של שולחן. צורת השולחן ... הגלם ממנו עשוי השולחן, שהוא עץ. המהות של השולחן היא החומר, ולכן אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא הייתה יכולה להתקיים הצורה של שולחן מעץ. בהנחה הזו, המהות היא שמחייה את הצורה, כלומר, ללא מהות העץ לא היו קיימות הצורות שנעשות ממנו. מנגד, נשאלת ... טוען כי התשובה היא חיובית - המהות יכולה להישאר קיימת גם אם אין לה צורת ביטוי כלשהי. המהות, שהיא העץ, תישאר קיימת גם ללא הצורה של השולחן, והמהות קיימת גם בלי צורה מסוימת. אולם, אם לא היו קיימות צורות ... חד משמעית, אך הוא מציין שזו שאלה פילוסופית שמעלה אפשרויות רבות, עם כיווני מחשבה שמובילים להבנה שונה של המציאות. המהות והצורה הם שני רעיונות מרכזיים המהווים את הבסיס להבנת הקיום, ואם הצורה מחיה את המהות או המהות מחיה את הצורה - זהו נושא שדורש חקירה נוספת. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות ההבדל בין מהות וצורה מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? מהות וצורה הם שני רעיונות מרכזיים שמעסיקים אותנו באופן מתמיד בחיים. השאלה שמועלה כאן היא מי מחיה את מי - המהות מחייה את הצורה, או שהצורה מחייה את המהות? תחילה, אליעד מציין שצורת השולחן, למשל, היא עץ - חומר הגלם שממנו עשוי השולחן. אם לא הייתה קיימת המהות של העץ, לא היה יכול להתקיים שולחן מעץ. אליעד מציין שבלי המהות, הצורה לא הייתה יכולה להתקיים, ולכן המהות מחייה את הצורה. אם לא הייתה קיימת מהות העץ, לא הייתה קיימת גם הצורה של השולחן. מנגד, אם לא היה קיים שולחן, האם עדיין יכולה להיות מהות ... אם אין צורה של שולחן, האם יכולה להימצא מהות של שולחן? כאן אליעד טוען שהתשובה היא חיובית - המהות, שהיא העץ, קיימת גם בלי הצורה של השולחן. למעשה, בלי צורה מסוימת, המהות עדיין קיימת. כלומר, המהות קיימת ... את המהות, או שהמהות מחייה את הצורות. אין תשובה אחת נכונה, אבל יש כאן חומר למחשבה. מהות וצורה מהות צורה המהות מחייה את הצורה הצורות מחיות את המהות ...
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
יחסי מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים
... מהות וצורה, גם המהות היא צורה, מהי מהות הרצון? אני רוצה את הצורה, אני רוצה את המהות, אני רוצה אותה בלי סיבה, רוצה את הצורה בלי סיבה, האם אני רוצה את הצורה או את המהות? למה אני מתעקש על הצורה? הדרכת מטפלים מהם יחסי מהות וצורה ולמה אנשים ... עוסק ביחסים שבין מהות לבין צורה, ובאופן שבו אנשים מתייחסים לרצונות שלהם. הוא פותח בשאלה בסיסית: כשאתה רוצה משהו, האם אתה באמת רוצה את אותו הדבר עצמו (הצורה), או שאתה רוצה את המהות שעומדת מאחוריו? איך ... מסביר לו שהוא לא באמת רוצה את הבחורה, אלא את התחושה הטובה שהיא מעניקה לו, הוא מתנגד לכך מאוד. מדוע? כי עבור האדם, ההכרה בכך שיש משהו עמוק ופנימי יותר מהצורה החיצונית שהוא רוצה, עלולה להיות קשה יותר ומאיימת. למה קשה לאדם להכיר במהות האמיתית של רצונו? אליעד מסביר שאנשים לא רוצים להכיר במהות של רצונם כי הם חוששים שהמהות הזו תהיה קשה יותר להשגה מאשר הצורה החיצונית. הוא משתמש בדוגמה נוספת: אם מישהו ... ואומרים לו שהוא בעצם רוצה משהו אחר, כמו תחושת ערך עצמי או אושר פנימי, אותו אדם עשוי להתעקש על הרצון בצורתו החיצונית, כי הוא מאמין שקל לו יותר להשיג את הצורה (את הבחורה), מאשר להתמודד עם השורש העמוק יותר ... מים, זו צורה. אבל אם המהות של רצונו היא לא להיות צמא, אז ניתן לפתור את הרצון במגוון דרכים נוספות, כמו לשתות כל נוזל אחר. המהות מאפשרת יותר גמישות מאשר הצורה. מה החשיבות של זיהוי המהות בתהליך טיפולי? ... המהות האמיתית של הרצון שלהם, אך הם מפחדים להודות בכך בפני עצמם. הסיבה לכך היא שלעיתים להכיר במהות זה יותר מאתגר מבחינה נפשית, ונדמה להם שקל יותר להשיג את הצורה מאשר להתמודד עם האמת הפנימית שלהם. האם תמיד עדיף לבחור במהות על פני הצורה? אליעד כהן לא אומר שצריך תמיד לבחור במהות על פני הצורה, אלא מצביע על כך שישנם מצבים שבהם קל יותר ... מעמיק על ההבדל בין מהות לבין צורה, והחשיבות הגדולה של זיהוי המהות האמיתית של הרצון כדרך לפתרון בעיות נפשיות וטיפוליות. מהי מהות הרצון? למה אני מתעקש על הצורה? מה ההבדל בין מהות לצורה? איך לזהות את המהות ...
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
חקר המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה?
... המהות והצורה, האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם באמת הסיבה גורמת לתוצאה? האם הצורה מחייה את עצמה? ריבוי מהויות, ריבוי אלוהות, למה דברים קורים? האם הכל נוצר יש מאין? האם המהות מחייבת את הצורה? האם באמת המהות מחייה את הצורה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בדיון על מהות וצורה ושואל שאלות יסודיות כגון: האם באמת המהות מחייה את הצורה? האם סיבה באמת גורמת לתוצאה? האם אפשר להגיד שהצורה מחייה את עצמה, והאם הכל נוצר יש מאין? השיחה מתמקדת בהסבר יסודי של המושגים מהות וצורה, תוך שימוש בדוגמאות יומיומיות כמו עבודה בשביל כסף, אכילה בגלל רעב, והסבר על ... שהמחשבה שאפשר לייחס למהות יחידה את כל הצורה, היא שגויה, משום שיש תמיד יותר ממהות אחת. האם הסיבה באמת גורמת לתוצאה, או שמדובר באשליה? אליעד מדגים את ההבדל בין סיבה ותוצאה באמצעות דוגמאות רבות, ומציג סיטואציות ... את עצמן? בהמשך, אליעד מסביר כי התוצאה או הצורה מחייבת את עצמה, מכיוון שהצורה לא יכולה להיות מוסברת במלואה באמצעות הסיבות שקדמו לה. הוא משתמש בדוגמה של המספר שתיים, ומדגים שכדי לקבל את המספר שתיים חייבים קודם שיהיה המספר אחד, אבל עדיין המספר ... שהסיבות לא מחייבות באמת את התוצאה אלא הצורה קיימת בזכות עצמה, מחייבת את עצמה. האם המהות היא תמיד הצורה עצמה? אליעד מדגים בעזרת דוגמה פשוטה כמו השולחן, שכביכול מורכב מכמה חלקים פיזיים כמו רגליים ופלטה. הוא שואל אם באמת הרגליים והפלטה הן אלו שמחיות את השולחן או שמה שמחייה אותו הוא הרעיון והצורה שאנחנו נותנים לו בראשנו. הוא מסביר שגם אם ניקח את כל הרגליים והפלטה ולא נחבר אותן נכון, לא נקבל שולחן. ולכן הוא מדגיש שהצורה היא מעבר למהויות הפיזיות, והיא קיימת כישות בפני עצמה. האם אפשר להגיע לסיבה האמיתית של דברים? בהמשך, אליעד מסביר שאם באמת רוצים להבין למה דברים קורים, צריך לפרט את ... מוטלת בספק. מה המשמעות המעשית של ההבנה שהצורה מחייה את עצמה? לבסוף, אליעד מסביר שההבנה הפילוסופית הזו יכולה להשפיע בצורה משמעותית על ההתייחסות של האדם לחיים ולבחירותיו. לדוגמה, אם האדם מבין שהוא לא חייב למצוא ... את חייו. מהות וצורה האם המהות מחייה את הצורה? ריבוי מהויות וריבוי אלוהות האם סיבה מחייבת תוצאה? האם אפשר ליצור יש מאין? למה דברים קורים? האם הצורה מחייה את עצמה? 1 ועוד 1 שווה 2? לוגיקה, פילוסופיה, פרדוקסים של מהות המציאות, פרדוקס המהות והצורה, אין מהות, למה אני רוצה משהו? כמה הנחות יסוד יש? יש לפחות 2 הנחות יסוד, כל דבר מורכב מ 2, כדי להרכיב משהו צריך 2, ממה עשוי משהו? מה זה מהות? מה זה צורה? מה ההבדל ...
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחוייבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
איך נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחוייבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה
... נוצרת תחושה רעה? למה רע מתחושת כאב? האם רצון הוא עובדה או פירוש? למה כאב רע? למה אני לא רוצה כאב? התמודדות עם כאב, הצורה מחוייבת מצד עצמה, רע מצד עצמו, רצון כעובדה, רצון כפירוש, הצורה מחייה את עצמה איך נוצרת תחושה רעה מכאב? תחושה רעה נוצרת כאשר אדם חווה מצב שבו יש כאב, והוא אינו רוצה אותו. אליעד כהן מסביר כי התחושה של רע לי היא תוצאה של שני מרכיבים ... כדי להבין לעומק תחושה מסוימת, אליעד אומר שעל האדם לדמיין את ההיפך שלה. רק דרך הדמיון של ההיפך, ניתן באמת להבין תחושה מסוימת. מה המשמעות של הצורה מחייה את עצמה? הצורה מחייה את עצמה פירושה שהחוויה של האדם בכל רגע נתונה בפני עצמה ואינה תלויה במה שהיה לפני כן. אליעד כהן משתמש בדוגמה של מים שנשפכים על הרצפה: האדם מסוגל לדמיין את המים לא מגיעים ... אלא אפשרית לשינוי ברגע שתבין כיצד היא נוצרת באמת. למה כאב גורם להרגשה רעה? האם רצון הוא עובדה או פירוש? איך להתמודד עם תחושת כאב? האם הצורה מחויבת מצד עצמה? האם אפשר להרגיש טוב בלי סיבה? מה המשמעות של הצורה מחייה את עצמה? ...
מקום וזמן, מהות המציאות, הוכחה שיש אלוהים, אחדות הבורא, אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין צורה, בלי צורה אין מהות
מקום וזמן, מהות המציאות, הוכחה שיש אלוהים, אחדות הבורא, אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין צורה, בלי צורה אין מהות
... אין הבדל בין יש לאין, המהות מהווה את הצורה, הצורה מהווה את המהות, בלי מהות אין צורה, בלי צורה אין מהות האם אפשר להפריד בין צורות למקום ולזמן? אליעד כהן ... את קיומו. הוא מוסיף שאפשר לראות שהמהות והצורה הן דבר אחד, מאחר שאין קיום לצורה ללא מהות ואין מהות ללא צורה. בצורה זו, הצורה היא ביטוי של המהות, והמהות היא שמאפשרת את קיום הצורה. האם יש הבדל בין יש לאין? אליעד מציג רעיון מרכזי נוסף, לפיו אין הבדל בין יש לאין. הוא מסביר שכל מה שנתפס כקיים, למעשה קיים ... האם יש הבדל בין יש לאין? מהות המציאות והצורה הוכחה לקיום אלוהים מהו מקום וזמן? האם מקום וזמן קיימים ללא צורות? אחדות הבורא איך אפשר להבין את הכלום? ...
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחוייבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
דמיון או מציאות, מה ההבדל בין דמיון למציאות? מה באמת קורה? מה ההבדל בין חלום למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחוייבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר?
... למציאות? אולי הכל דמיון? אולי הכל חלום? מה ההבדל בין אמת לשקר? הצורה מחייה את עצמה, הצורה מחוייבת מצד עצמה, מה זה אמת? מה זה שקר? מה ... מוחלטים, והכל תלוי בזווית הראייה של האדם. כיצד נקבעת האמת: על פי הצורה או על פי המהות? אליעד כהן מסביר שיש שתי ... מבט עיקריות לקביעת האמת: נקודת המבט הראשונה אומרת שהמציאות או הצורה היא הדבר המוחלט והאמיתי מצד עצמה, כלומר, הצורה מחייה את עצמה ויש לה קיום מוחלט שאינו תלוי ... בלבד. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני רוצה שיאהבו אותי, מנקודת המבט של הצורה, הרצון שלו הוא האמת המוחלטת, וזאת מכיוון שהצורה, מבחינתו, מחייה את עצמה. האדם חווה את ...
אחדות המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד האחדות?
... המהות והצורה - היש איננו והאין ישנו - למה מוכרח שאין שום דבר, ושהיש איננו? ומהו סוד ... ומקום. כי מה שלא נמצא בשום מקום ובשום זמן, הוא איננו, שזאת הגדרת האין, שאינו נמצא בשום מקום ובשום זמן, אלא הוא כלום ממש. והנה, הצורה ישנה ומהותה איננה. כי הצורה היא הזמן והמקום, שהם צורות, של האין, שהוא מהות המציאות והוא איננו, משום ... והמקום. ומהות המציאות, שהיא המצוי האמיתי המחוייב הראשון, היא ממלאת את כל הצורות כולן, ובלעדיה אין שום חיות לשום דבר בעולם. והצורה היא היש, והמהות היא האין. ומי שיתבונן היטב יראה, שמבחינה הגיונית, מוכרח ... כלל. כי מאחר שאין שום דבר שיכול להיות קיים בלי מהותו, הרי שזה אומר, שלא יכולה להיות שום צורה כלל, אלא רק מהות בלבד. כי אם כל הצורה כולה, היא עשויה ממהותה, אז כיצד זה שיש הפרדה בין הצורה לבין מהותה. ואם המהות היא מחויבת, אז זה אומר שמחויב גם שאין שום צורה כלל. כי עפ השכל, אין שום אפשרות שמשהו יהיה קיים בלי ההוויה שלו, וכיצד יש מציאות של צורה, שהיא נפרדת מההוויה שלה?! כי הצורה, היא נפרדת מההוויה שלה. כי אם הן היו ישות אחת, אז אין שום צורה כלל, כי יש רק הוויה. והצורה נפרדת מהוויה שלה. והשאלה היא, כיצד אפשרי הדבר, שיהיה דבר כלשהו, שהוא נפרד ממהותו? וכיצד הצורה נפרדת ממהותה? דהיינו, מה מחייה את הנפרדות של הצורה? כי מצד אחד, המהות מהווה את הצורה. אבל מה מהווה את החלק, שנפרד מההוויה עצמה? וכיצד אפשרי הדבר, שיהיה דבר ... כי במהות אין שום צורה. ואם אין שום קיום בלי המהות, הרי שאין קיום לצורה. ואכ היש איננו, והדבר היחיד שישנו, זה האין. ואם נאמר שהצורה חסרת מהות, הרי שלא אמרנו בכך דבר. משום שלהיות חסר מהות, פירושו, שהכלום וההעדר, הוא המהות. וזה בדיוק כמו ההבנה, שהאין, הוא המהות של הצורה. כי כאשר האין הוא מהות צורת היש, הרי שמהות היש איננה, תרתי משמע. שהיא איננה ... ולכאורה אפשר לומר, שהיש חסר מהות שנפרדת ממנו, והוא עצמו מהותו. וזה, הוא דבר שהוא אינו אפשרי לומר. כי אם מהות המציאות, היא הצורה עצמה, אכ כיצד זה שיש ריבוי צורות. ואם הצורה היא המהות של הדבר עצמו, דהיינו, שמהות המציאות, היא הצורה עצמה, גם אז מוכרח שיש רק צורה אחת של מהות, ואכ לא יכולות להיות ריבוי צורות. ... הנפרדות והשינוי, מהמהות של היש. ואכ, מאחר שהאין הוא המצוי הראשון, אכ היש איננו, ואז, רק האין ישנו. ואם נאמר שמהות הדבר, היא הצורה הסופית עצמה של היש, כגון לדוגמה שנאמר שמהות אחת מהצורות, היא הצורה עצמה, הרי שזה מחייב שלא יהיו שום צורות שונות מאותה הצורה האחת, שהיא עצמה מהות המציאות. כי לא אפשרי שיהיו ריבוי מהויות. ולא אפשרי ... שמוכרח שיש מצוי ראשון ומהות אחת, אכ מוכרח שאין שום צורות כלל. ואעפכ יש צורות, וגם המהות עצמה, גם היא צורה. משום שהיא נפרדת, מהצורה עצמה. כי כאשר יש מהות וצורה, אז גם המהות היא רק צורה. וההעדר של האין, הוא היש. וההעדר של המהות, היא הצורה. וההעדר של האחדות, הוא הריבוי. ולכן גם האחדות המהות האין, גם היא רק צורה ... כי גם המהות היא עצמה צורה. וגם אם יש רק מהות, הרי שיש רק צורה של מהות, וזה אומר שגם למהות עצמה יש מהות אחרת. וזהו סוד האחדות, שהצורה ומהותה הם ישות אחת ממש. כי המציאות האמיתית הגדולה ביותר, מכילה בתוכה את הצורה ואת מהותה. וזה בעצם אומר, שהצורה ומהותה, הן באחדות אחת תמיד, והיש והאין, הם אחד תמיד. ובעיני האדם, אלו ... שהיא האין, הכל ישות אחת ממש. וזאת אחדות המציאות, ששם אין שום שאלה כלל. ואעפכ ניתן לומר שיש הפרדה בין האחדות של המציאות, שבה הצורה והמהות הן אחת, לבין האפשרות שבה הצורה והמהות הן נפרדות זו מזו. ואכ גם אחדות המציאות שבה הצורה והמהות הן אחת, גם היא עצמה רק צורה. וזו אכן האמת, כי באמת יש מהות נוספת של ...
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
משיכה מינית חזקה, דחף מיני, תשוקה מינית, אושר מיני, התעלות מינית, ריגוש מיני, אובדן משיכה מינית, העדר משיכה מינית, מה זו משיכה מינית? מיניות, סקס, משיכה בין מינית, התאהבות, אהבה מינית
... למצב של לפני הקיום של השלמות, עכשיו ברמת העיקרון תמיד יש לבן אדם משיכה למשהו לצורה כלשהי עכשיו יכול להיות שהצורה הזאת היא גשמית ויכול להיות שהצורה הזאת היא רוחנית יכול להיות, עכשיו המשיכות שלך הן מנוגדות מהיבט מסוים אתה נמשך להיות קיים ומהיבט הפוך אתה כל הזמן רוצה להיות קיים ומהיבט שני אתה נמשך להעלים את עצמך להגיע לאין ... כלשהן שזאת כבר שאלה איך מהמשיכה מינית תהיה משיכה לצורות אבל בעיקרון לכל בן אדם יש משיכה לצורה כלשהי. עכשיו הצורה הזאת יכולה להיות גשמית והצורה הזאת יכולה להיות רוחנית להגיד אני מאוד רוצה להבין משהו זה גם כן סוג של משיכה עכשיו וזה גם כן סוג של משיכה מינית למה סוג של משיכה מינית כי אתה בעצם מה זה משיכה מינית בפשט אתה ... להשיג את זה דרך הספר או כשאתה לא רוצה להשיג את זה דרך הספר או מסיבות כאלה ואחרות אז אתה נמשך לצורה כדי דרך הצורה הספציפית להשיג את התחושה הספציפית, מה שאני מנסה לומר זה שאם אתה תתבונן בשכל של הדבר אתה תראה שגם כשאתה נמשך וגם כשאתה לא נמשך נגיד אתה נמשך למישהי לא נמשך למישהי לדוגמה אתה ... אתה לא נמשך לפעולה עצמה אתה לא נמשך גם לצורה עצמה אתה נמשך לתחושה הטובה שתהיה לך באמצעות הפעולה או באמצעות הצורה לצורך העניין ובעצם, עכשיו למה אתה חווה את התחושה הזאת דרך הצורה הזאת זאת שאלה אחרת זה נושא אחר אבל אני אומר בעיקרון אתה נמשך לתחושה מסוימת שהיא מתלבשת עליך מה שנקרא אהבה נפולה יש אהבה שהיא מתלבשת היא נופלת לתוך רבי נחמן אמר בתאוות מלובש ... להיות קיים כן. ש: כאילו ואז כצורה אז יש פה איזה חיסרון יש חיסרון של הנגדי של ההופכי מה שלא היה בצורה עצמה אז הצורה עצמה כדי לחוש שלמות נגיד או להשלים את מה שחסר לה אז היא מזדהה היא מתחברת לכל מיני צורות או נסדר את זה בצורה אתה יודע אפילו להסתדר עם עצמה זה גם סוג של עכשיו אני מתחברת עם עצמי בתור צורה כאילו הצורה עצמה חווה גם את החסר. אליעד: את עצמה יותר. ש: יותר הפעמים שהיא משלימה את החסר הזה דרך הצורה החיצונית אז יש דבר יחודי שזה כלפי נגיד תאווה מינית זה משהו מסוים אבל באופן עקרוני זה יכול להיות גם דרך צורה רוחנית מסוימת גם כן, מה מהות הדבר שהצורה מחפשת משהו שישלים אותה אלא מה. אליעד: לא בוא נדייק הצורה מחפשת תחושה מסוימת ולפעמים הצורה חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך לימוד ולפעמים היא חושבת שהיא תשיג את התחושה הזאת דרך פעולה ואתה נמשך יותר, תראה כשאתה הולך למסעדה בסוף יש מנה אחת שאתה נמשך אליה יותר אבל זה ... נגיד. עכשיו ויכול להיות מצב נגיד שאתה אומר יורדת לך המשיכה ואז אתה נגיד כמו במסעדה שאתה אומר אני בוחר את הצורה הזאת אני רוצה את הצורה הזאת להשיג יותר את המהות ויש מצב שאתה אומר לא בא לי על המנה הזאת אני לא רוצה דרך הצורה הזאת אני לא רוצה דרך הצורה הזאת כי גם לקרוא ספר זה סוג של צורה ואתה אומר לא אני רוצה להשיג את המהות של התחושה הכללית של אהבה כללית או מה שזה לא יהיה אני רוצה להשיג אותה לא דרך הצורה של לימוד אלא אני רוצה להשיג אותה דרך הצורה של פעולה מינית ואז לפעמים נמאס לך מהצורה הזאת אתה אומר טוב בא נעבור לצורה אחרת. נגיד לפעמים בן אדם עושה משהו מיני ואז נמאס לו מזה הוא אומר זה לא מוביל אותי לשום מקום אני רוצה מעבר אני רוצה מוחלט אני רוצה טוטאלי ואז ... אבל מהיבט מסוים למרות שאתה מתרחק מהמוחלט זה כדי להתקרב מוחלט ואתה מנסה להתקרב אליו לא דרך המהות אלא דרך הצורה לכן יכול להיות שתהיה לך יותר משיכה מינית כי אתה מנסה להתקרב למוחלט דרך הצורה ולא דרך המהות. פספסת עוד פעם? ש: אפשר. אליעד: אחרי שהגעת למוחלט, בא נראה אם זה יצא עוד פעם אחרי שהגעת למוחלט אז מהיבט מסוים יש לך פחות משיכה מינית למה כי יש לך כבר את המוחלט ... דרך המהות אתה בשנייה אחת אתה נעלם כי אתה בשנייה אחת מגיע לזה לכן אתה אומר לא אני רוצה להגיע למהות אבל דרך הצורה. ש: אז מההיבט הזה. אליעד: יש לך יותר משיכה מינית כי אתה אומר אני רוצה את המהות ורק דרך הצורה לא דרך לימוד לא רוצה לימוד לא כי לימוד מהר מאוד יביא אותי לשם אני כבר אגיע לשם אני מנסה להתרחק משם ולחזור לשם צריך שיהיה יותר לאט אז דרך צורה אבל מהיבט נוסף מצד שני בגלל שאתה ... משיכה מינית כי בסופו של דבר אתה יודע יותר טוב מה אתה מחפש אז אתה כאילו פחות מחפש את המין כי אתה פחות מחפש את הצורה אתה מחפש את המהות. טוב הבנו? ...
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
מהות וצורה בשכנוע, למכור בצורה מסתורית, איך להסביר ללקוח? איך לשכנע לקוח? איך למכור ללקוח? עולם המושגים של הלקוח, להסביר בצורה משכנעת, לשכנע את עצמך, אוטוסוגסטיה, ללמוד למכור
... היא הבסיס הפנימי, הצורך האמיתי, הרצון הפשוט ביותר. הצורה היא הדרך שבה מציגים את המהות הזאת ללקוח. חשוב להבחין ביניהן כדי לדעת ... לדוגמה, כאשר אדם רוצה לקנות רהיטים חדשים, הרהיטים הם הצורה שמבטאת מהות של רצון לארח אנשים. אך גם הרצון לארח הוא צורה של רצון ... המילים האלה. כך אפשר ליצור מוטיבציה חזקה יותר, רק מתוך הצורה המושכת של ההגדרה, בלי לנתח את המהות. כיצד ליישם את המהות והצורה בשכנוע לקוחות ובשכנוע עצמי? לסיכום, לפי אליעד כהן, כדי למכור או לשכנע ... מוצר בדרך כלל צריך לשים לב שמוכרים לו את המהות ולא את הצורה. מה זה אומר? זה אומר בן אדם לדוגמה רוצה נגיד לקנות טלוויזיה עכשיו יש ... את המוצר כפי מה שהוא המוכר רואה את המוצר אבל לא תמיד הצורה שבה המוכר רואה את המוצר לא תמיד זה בה הצורה שהלקוח רואה את המוצר כי הרבה מאוד פעמים המוכר מוכר ללקוח את המוצר ... להעביר אותו במלל הזה?. אוקי ולדבר על המהות לא לדבר על הצורה לא להתווכח או לא לנסות לשכנע בצורה שלא בהכרח ברורה בכלל לצד השני. ... אוקי עכשיו אם רוצים למכור ללקוח משהו צריך לשים לב שהצורה לקוחה מהעולם של הלקוח או לכל הפחות שלא מדברים בצורה שלא לקוחה מהעולם ... מהות, מה זאת אומרת? זאת אומרת צריך לשים לב דבר ראשון שהצורה שבה מציגים את הדברים ללקוח שהיא לא בצורה שהלקוח בכלל לא מכיר אותה ... שלקוחה מעולם המושגים של הקונה. אוקי אז מה הבנו? לקחת את הצורה שרוצים לבטא לשאול מה המהות שלה ולהלביש את זה ולבטא את זה בצורה שלקוחה ... אותה, עד עכשיו הסברתי שאם רוצים למכור צריך בעצם לקחת את הצורה של מה שרוצים להגיד לשאול מה המהות של זה מה אני מנסה להגיד? ולדבר ... באיזה מילים לא ברורות, כל מיני צירופים כאלה אז בעצם הצורה שהוא דיבר על המהות בגלל שהיא רחוקה מעולמו של השומע אז זה הפך להיות ... הוא מבין בשפה פשוטה וברורה מה רוצים למכור לו ויש את הצורה של איך מציגים לו את זה. עכשיו רצוי להציג לו את זה בצורה שלקוחה מעולם ... שם הבן אדם צריך לשים לב שהוא מוכר לעצמו את המהות ולא את הצורה, זאת אומרת תבדוק מה המהות של מה שאתה רוצה לעשות ואת זה תמכור לעצמך. ... אני רוצה להיות בריא לא רוצה לעשן סיגריה ולהשאיר רק את הצורה את הביטוי לא רוצה לעשן סיגריה ולמחוק את המהות שהיא אני רוצה להיות בריא למחוק את המהות ולהשאיר את הצורה. ואז להגיד למה שאני לא אעשן סיגריה מה הבעיה? לא אני בסדר אין שום בעיה ... לעשות את זה אבל לא להסתכל על המהות כי המהות יותר חזקה מהצורה. ולכן הרבה פעמים בן אדם המוח אומר לו משהו והוא רוצה להתנגד לזה אז הוא ... אמר, לא להסתכל על המהות של מה שהמוח אמר להסתכל רק על הצורה על הביטוי על המסקנה האופרטיבית של מה שהמוח אמר לעשות ולתקוף אותה, לא לתקוף את המהות כי המהות תנצח אבל אם מסתכלים רק על הצורה אז הצורה לפעמים חסרת משמעות. עכשיו אותו דבר גם הפוך בנושא של שכנוע עצמי יש ... את המוצר דרך המהות שלו לפעמים עדיף למכור את המוצר דרך הצורה שלו וגם במקרה שמנסים לשכנע מישהו, גם במקרה שבן אדם מנסה לשכנע את עצמו ... להסתכל מה ישכנע יותר האם ישכנע יותר המהות של הדבר או הצורה של הדבר. ואם השכנוע לא מצליח להגיד רגע אולי השכנוע לא מצליח כי אני ...
מהות וצורה, למה בן אדם שוכח את המהות? למה בן אדם לא זוכר את המהות? לשכוח את המהות, למה בן אדם הופך את הצורה למהות? למה קשה לזכור את הסיבה? למה אני לא זוכר למה אני רוצה משהו? למה אני לא זוכר את סיבת הרצון?
מהות וצורה, למה בן אדם שוכח את המהות? למה בן אדם לא זוכר את המהות? לשכוח את המהות, למה בן אדם הופך את הצורה למהות? למה קשה לזכור את הסיבה? למה אני לא זוכר למה אני רוצה משהו? למה אני לא זוכר את סיבת הרצון?
... לשכוח את המהות, למה בן אדם הופך את הצורה למהות? למה קשה לזכור את הסיבה? למה אני לא זוכר למה אני רוצה משהו? למה אני לא זוכר את סיבת הרצון? מה זה מהות וצורה ברצונות שלנו? ... משני רבדים עיקריים - מהות וצורה. הצורה היא הדבר המסוים שאתה רוצה, לדוגמה, אוכל, כסף או זוגיות. המהות היא הסיבה הבסיסית יותר שגורמת לך לרצות את הדבר הזה. לדוגמה, אם אתה רוצה לאכול, הצורה היא האוכל, אבל המהות היא הרצון להפסיק את תחושת הרעב. אם אתה רוצה מעיל, הצורה היא המעיל עצמו, אבל המהות היא הרצון לא להרגיש קור. הרעיון הוא שכל רצון בצורה מסוימת נובע מרצון בסיסי יותר, מהותי יותר. למה ... עושה אותן. מה קורה כשאדם הופך את הצורה למהות? כשאדם שוכח את המהות של רצון מסוים, הוא מתחיל לראות את הצורה בתור הדבר החשוב ביותר, וכך הצורה הופכת אצלו למהות עצמה. למשל, מי שרוצה כסף במקור בשביל לקנות בית, עשוי לשכוח עם הזמן שהכסף נועד לרכישת הבית, ולהתמקד רק בצבירת ... עוד ועוד ללא מטרה ברורה. כך קורה שהצורה הופכת למחויבת, והאדם כבר לא מסוגל לוותר עליה או לשנות את דרכו גם אם יש דרכים טובות יותר להשיג את המטרה המקורית. דוגמה נוספת לכך ... את המהות? מה זה מהות וצורה? למה הצורה הופכת להיות מהות? למה אנחנו לא זוכרים את הסיבה לרצונות שלנו? איך להבדיל בין שכל לאמונה? מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות? להפוך את הצורה למהות, לזכור את סיבת הרצון, למה אני שוכח את הסיבה של הרצון? שכל ואמונה, למה אני מאמין ולא מבין? איך נוצרת אמונה? למה אני מאמין ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הצורה, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הצורה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ספרים על אימון אישי, מורה רוחני, אימון אישי לביטחון עצמי בנושא הצורה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 20_07_2025 השעה 15:36:08 - wesi1