אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הארה ✔מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
21:53מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

הדיון מתחיל בסיפור אישי שבו השואלת שואלת שאלות לגבי מהות היש והאין. היא מנסה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה של מושגים כמו "שולחן" ו"המהות של היש". במהלך החקירה היא מגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך בו זמנית יש גם הבדל בין יש לאין. זה יוצר תחושת בלבול וחוסר בהירות.

אליעד מציין שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא מדגיש שאם היא באמת הייתה מבינה את המהות, היא לא הייתה ממשיכה לשאול שאלות. הוא מסביר שמחפשים את המהות של דברים כאשר יש ריבוי צורות, אך כאשר הגעת לאין - שהוא המהות עצמה - אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות של האין.

כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום?

השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזו על כל היבטי חייה. אליעד בודק אם היא באמת חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לשאול את עצמה אם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף.

היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, ואליעד מסביר שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבחינה בין יש לאין, כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין.

איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל. הוא נותן דוגמה על אדם הסובל מכאב גב, שמומלץ לו לבדוק האם יש הבדל בין כאב לאי - כאב, ובנוסף, אם אדם חווה חוסר משמעות, עליו לשאול אם באמת אין משמעות, או שאולי יש משמעות שהוא לא מבחין בה.

המטרה היא להגיע למצב שבו, גם כשמשהו משנה לך - הוא לא באמת משנה, וגם כשמשהו לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית.

איך להגיע לחוויה של האחדות?

כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות:
  • לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין?
  • לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל?
  • לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום.
  • להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות.
הוא נותן דוגמה נוספת: כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אך גם הפוך, אם אדם חושב שמשהו חסר לו או לא משנה לו, עליו לשאול אם באמת זה חסר לו או שאולי יש לו משהו שהוא לא מבחין בו.

כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות?

אליעד מציין שאם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה את זה בכל הרבדים של המציאות שלו. אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, הוא מרגיש שזה כאילו הכסף עדיין אצלו.

בנוסף, הוא נותן דוגמה על אדם שעובר לידו מבלי להפריע לו, עליו לשאול האם זה באמת חסר משמעות עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא לא מודע אליו.

המטרה בסופו של דבר היא להגיע למצב שבו האדם לא רק מפסיק להבדיל בין יש לאין, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים.
מהי המשמעות של ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

השיחה מתחילה בסיפור אישי של השואלת, אשר מתארת את חוויית החקירה הפנימית שלה. היא ניסתה להבין את טבע המציאות על ידי חקירה מעמיקה של מושגים כמו "שולחן" ו"המהות של היש". במהלך התהליך היא הגיעה לתובנה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם שיש הבדל בין יש לאין - מה שהוביל אותה לתחושת בלבול וחוסר ידיעה.

אליעד מסביר לה שהתובנה שלה היא תיאורטית בלבד. הוא אומר שאם הייתה באמת מבינה את הנושא, היא לא הייתה ממשיכה לשאול שאלות. הוא מדגיש שמחפשים את המהות של דברים רק כאשר יש ריבוי צורות, אך כאשר מגיעים ל"אין", שהוא המהות עצמה, אין צורך להמשיך ולשאול מה המהות שלו.

כיצד ההבנה של אחדות היש והאין מתבטאת בחיי היומיום?

השואלת תוהה האם עליה להשליך את ההבנה הזאת על כל היבטי חייה. אליעד בוחן אם היא אכן חווה את האחדות בין יש ואין במציאות היומיומית שלה. הוא מציע לה לבחון האם היא באמת חווה שאין הבדל בין לתת כסף לבין לא לתת כסף, או בין מצב שבו הבית שלה עולה באש לבין מצב שבו הוא לא נשרף.

כאשר היא מציינת שההבנה שלה הייתה חזקה יותר אתמול מאשר היום, אליעד מצביע על כך שזה מעיד על כך שהיא עדיין מבדילה בין יש לאין. כלומר, היא מבחינה בין חוויית אתמול לבין חוויית היום - דבר הסותר את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין.

איך ליישם את ההבנה שאין הבדל בין יש לאין?

אליעד ממליץ לבדוק כל הזמן את ההנחה שאין הבדל בין יש לאין, אך גם לבדוק את האפשרות ההפוכה - שאולי דווקא כן יש הבדל.

לדוגמה, אם אדם סובל מכאב גב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. ומנגד, אם הוא חווה חוסר משמעות, עליו לשאול האם באמת אין משמעות, או שאולי קיימת משמעות שהוא לא מבחין בה.

המטרה היא להגיע למצב שבו גם כשמשהו משנה לך - הוא לא באמת משנה, וגם כשמשהו לא משנה לך - הוא כן משנה. מדובר באיזון שבו האדם חווה את שני ההפכים בו זמנית.

איך להגיע לחוויה של האחדות?

כדי לחוות את האחדות בין יש לאין, אליעד מציע את הפעולות הבאות:

- לשאול כל הזמן: האם באמת יש הבדל בין יש לאין?

- לבדוק גם את ההפך - האם אולי כן יש הבדל?

- לחבר את ההבנה השכלית אל החוויה המעשית ביומיום.

- להגיע למצב שבו כל דבר - קטן כגדול - נתפס כבעל אותה משמעות.

לדוגמה, כאשר אדם חווה כאב, עליו לבדוק האם באמת יש הבדל בין כאב לאי - כאב. אבל גם הפוך - כאשר הוא חש שדבר מסוים אינו משנה לו, עליו לבדוק האם באמת אין לו חשיבות, או שאולי יש לו משמעות שהוא אינו רואה.

המטרה היא להגיע למצב שבו אדם לא רק מפסיק להבדיל בין דברים קטנים לגדולים, אלא גם להפך - הוא חווה דברים קטנים כמשמעותיים בדיוק כמו דברים גדולים.

כיצד לבדוק אם באמת חווים את האחדות?

אם אדם טוען שאין הבדל בין יש לאין, עליו לבדוק האם הוא באמת חווה זאת בכל הרבדים של המציאות שלו.

לדוגמה, אם הוא אומר שאין הבדל בין כסף אצלו לבין כסף אצל מישהו אחר, עליו לבדוק האם הוא חווה את זה באמת - כלומר, האם כאשר הוא נותן כסף למישהו, הוא מרגיש שזה כאילו הכסף עדיין אצלו.

בנוסף, כאשר מישהו הולך לידו ואינו מפריע לו, עליו לבדוק האם באמת אין הבדל עבורו, או שאולי יש לו הבדל שהוא פשוט לא מודע אליו.

בסופו של דבר, המטרה היא להגיע למצב שבו האדם אינו מבחין בין יש לאין, אך בו זמנית גם מבחין בין יש לאין - ולחוות את שני המצבים יחד.
שאלה: אתמול בלילה ראיתי כאילו את התמונה, שאלתי מה זה שולחן, וכאשר שאלתי ראיתי גם שולחן וגם את כל האין שולחן, אז זה כל היש. אחר שאלתי, מה המהות של היש? אין. ואז הלכתי עוד אחרה, ושאלתי מה המהות של היש והאין? שאין הבדל בין יש לאין? ואז הלכתי שוב אחורה, ושאלתי מה המהות של הכל? שאין הבדל בין יש לאין ויש הבדל בין יש לאין. ואז כשהבנתי את זה, הבנתי שאני לא יודעת. גם יש הבדל וגם אין הבדל, וגם אין הבדל בין שניהם.

אליעד: האמת היא שאת לא באמת הבנת את הנושא, כי אם היית מבינה היית עוצרת בזה שאין הבדל בין יש לאין. את מתייחסת לזה כמו לנוסחה.

שאלה: בבוקר ההבנה ירדה לי.

אליעד: בעיקרון, שואלים מה המהות של משהו, רק כאשר יש ריבוי. כאשר יש ריבוי צורות אז אפשר לשאול מה המהות שלהם. אז אם הגעת לאין, אז איך את שואלת מה המהות של האין, הרי האין הוא המהות עצמה?

שאלה: אבל יש גם את היש, אז יש - אין ויש, והמהות שלהם שאין הבדל בין יש לאין.

אליעד: להגיד שאין הבדל בין יש לאין, זה להגיד שאין הבדל בין צורות למהות.

שאלה: מה הולך פה.

אליעד: פה זה בית משוגעים ולכל משוגע יש את המחלה שלו, ואני המומחה שיודע לדבר עם כל משוגע בשפה שלו. תנסה לראות איך אני מצליח להתאים את עצמי לשאלה של האדם. תתבונן ותראה איך אני מצליח לתקשר איתה על דבר שאתה אפילו לא יודע מהו.

להגיד אין הבדל בין יש לאין, זה להגיד שאין הבדל בין מהות לצורה. אם את אומרת זאת כסיסמה, אז את ממשיכה לבלבל לנו את המוח. אבל אם את חווה את זה, - חווה יש וחווה אין וחווה שאין הבדל בין מהות לצורה, אז את לא יכולה לשאול יותר.

שאלה: אתה אמרת שמספיקה רק הבנה.

אליעד: את מבינה ברמה של הנוסחה. אבל האם את מבינה את זה בכל התהליכים? האם את מבינה את זה ברמת היום יום? אם עכשיו ירביצו לך, האם את באמת מבינה שאין הבדל בין יש לאין?

יש לך כאן משהו כללי, עכשיו השאלה איך זה מסתדר עם המציאות?

למשל הילד שלך מבקש שתיקני לו משהו, ואת קונה לו, האם את באמת מרגישה שאין הבדל בין לקנות ללא לקנות? אם אין הבדל, את יכול לתת לו את הכסף וגם לא להרגיש שנתת לו.

האם את גם נותנת וגם מרגישה שלא נתת לו את הכסף, האם זאת האמת?

תתחילי לחשוב על זה יותר.

אין הבדל בין יש לאין, פירושו שאת יכולה לתת כסף ולא יהיה אצלך הבדל באם הכסף אצלו או אצלך.

שאלה: אבל גם יש הבדל.

אליעד: נכון, בו זמנית, אם את נמצאת בשניהם אז סיימת. אבל אם את צריכה שאני אגיד לך את זה, אז זה סימן שאת עדיין מחפשת.

שאלה: השאלה שלי, האם אני צריכה להלביש את ההבנה הזאת על כל דבר?

אליעד: למשל, הבית שלך עולה בלהבות, האם זאת אותה תחושה כמו שהבית לא נשרף? זה גם לא אותה תחושה אבל האם זה גם אותה תחושה? האם את מבדילה וגם לא מבדילה ולא מבדילה שאת מבדילה.

למה את שואלת את השאלה הזאת?

שאלה: כי אתמול חויתי את זה יותר מהיום.

אליעד: אם אתמול חווית את זה יותר, זה אומר שאת מבדילה בין הדברים. אתמול יש חוויה והיום אין חוויה, אז מה השאלה שלך? אם אין הבדל בין יש לאין אז תיישמי את זה.

שאלה: השאלה שלי הייתה יותר פרקטית, איך להמשיך עם ההבנה הזאת?

אליעד: לדוגמה, כל פעם בחיים שאת חווה הבדל בין יש לאין, תשאלי, האם יש הבדל בין יש לאין? למשל את קמה בבוקר ושואלת איפה המשקפיים? את חווה הבדל בין יש לי משקפיים לאין לי משקפיים. תשאלי, האם יש הבדל בין יש לי משקפיים לאין לי משקפיים?

האם יש הבדל בין יש לי לאין לי, או אין הבדל בין יש לי לאין לי? לבדוק.

יש אדם שאומר, יש הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף. ואחר אומר, אין הבדל בין זה שיש לי כסף לאין לי כסף. ויש עוד אחד שאומר, שאין הבדל באם אני אומר שיש הבדל או באם אני אומר שאין הבדל.

אתה קם בבוקר לעבוד, ואתה פועל מתוך זה שאין לך, אתה אומר, אין לי ואני רוצה להשיג אותו, או שאתה אומר, שיש לי משהו שאני רוצה להיפטר ממנו. כל תנועה שאתה עושה זה או בגלל שאתה אומר אין, ואני רוצה שיהיה יש, או בגלל שאתה אומר שיש ואני רוצה שיהיה אין.

עכשיו השאלה איך אתה חווה את זה. אם אתה חווה שיש הבדל בין יש לאין, אז אתה כל הזמן בפער. אז אני מציע לה לעשות, שכול פעם שהיא מרגישה שיש הבדל בין יש לאין, לשאול את עצמה, האם יש הבדל בין יש לאין?

כול פעם שהיא מרגישה שחסר לה משהו, או שכול פעם שהיא מרגישה שיש לה משהו שהיא לא רוצה אותו, לשאול, האם יש הבדל בין יש לאין או אין הבדל בין יש לאין?

ואם את רוצה את זה יותר מתוחכם, כל פעם שאת רואה שאין הבדל בין יש לאין, תשאלי את עצמך, האם באמת אין הבדל בין יש לאין?

לדוגמה, האם את חושבת שיש הבדל באם הכוס תעמוד פה או שם? לא. אם היו לוקחים את הכוס וזורקים עליך, היית אומרת שיש הבדל בין יש לאין, ואם הכוס על השולחן, את אומרת אין הבדל בין הכוס שנמצאת פה או שם.

מה שאני מנסה לומר, שלא רק לשאול אם אין הבדל בין יש לאין, אלא גם לשאול, אולי כן יש הבדל בין יש לאין? אולי יש הבדל באם הכוס נמצאת פה או שם? להבין מה המשמעות של הכוס שנמצאת פה ומה המשמעות של הכוס שנמצאת שם, צריך לחבר את החוויה.

את צריכה להגיע למצב שכמו שזה משנה לך שזורקים עליך כוס, כך זה משנה לך שהכוס נמצאת פה ולא שם.

אם כואב לך הגב, את מבדילה בין זה שכואב לך הגב לזה שלא כואב לך הגב. אז את צריכה להגיע למצב שאכפת לך מהכאב כמו שאכפת לך מהפילים שהולכים פה.

אבל יש גם מצב הפוך, שאתה לא רק לא צריך להבדיל בין יש לי כאב לאין לי כאב, אתה צריך להגיע למצב שאפילו אם מישהו הולך לידך, זה מפריע לך כאילו הוא נתן לך אגרוף בפנים. אתה צריך להיות במצב שיש לך את שתי החוויות.

שאלה: איך מגיעים למצב כזה?

אליעד: לוקחים כל דבר שאתה מרגיש שיש הבדל בין יש לאין, למשל יש כאב או אין כאב, אתה שואל, מה זה משנה אם יש לי כאב? לשאול, האם באמת יש הבדל בין כאב ללא כאב?

וגם הפוך, אם מישהו הולך לידך, את אומרת, זה לא משנה לי, זה חסר משמעות עבורי. אבל האם באמת זה חסר משמעות עבורי? האם באמת אין הבדל, אולי יש הבדל ואני לא יודעת מה הוא?

תחפשי עד שתמצאי הבדל בין כל דבר לכל דבר. עד שתגיעי למצב שלא משנה באם יש הבדל או אין הבדל.
צורה ומהות הצורה הפנימיות אליעד מהי המשמעות להבין את לחוות מציאות לבדוק צורך לשאול את עצמך אחדות אחדות ההפכים אחדות המהות אחדות המהות והצורה אחדות המציאות אחדות ונפרדות אין הבדל אין הבדל בין אין הבדל בין יש לאין אין ויש אין יש אין מיש האין והיש הארה הארה רוחני הארה רוחנית הבדל הבדל בין יש לאין הבדלה הבדלים ההבדל היש והאין המהות המהות והצורה המציאות הפכים הצורה יש אין יש הבדל יש הבדל בין יש הבדל בין יש לאין יש ואין יש מאין יש מיש להבדיל מהות מהות המציאות מודעות מודעות עצמי מודעות עצמית מציאות נפרדות פירוד רוחני רוחניות רוחנית
חוויה של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות
... של הארה, מהי הארה רוחנית? התגלות רוחנית, האם הגעת לסוף? חוויה רוחנית, התגלות אלוהית, חוויה מיסטית, כמה הגיעו? אחדות שקרית, אחדות אמיתית, מודעות עצמית, רוחניות מהי הארה רוחנית והאם באמת הגעת לסוף? הארה רוחנית היא מצב שבו האדם חווה תודעה שונה לחלוטין, הבנה עמוקה של המציאות, ושחרור מוחלט מתחושת חיסרון או פחד. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר מהי חוויה של הארה, כיצד ניתן לדעת אם אכן חווית אותה, ומהם ההבדלים בין סוגי החוויות הרוחניות שאנשים יכולים לחוות. כיצד מזהים הארה רוחנית אמיתית? ראשית, הארה אמיתית מוגדרת בכך שהיא חוויה שלא משתנה, שלא נעלמת, ולא ניתן לאבד אותה. אם חווית הארה רוחנית, תדע זאת בבירור מכיוון שהיא משנה באופן יסודי ובלתי הפיך את כל תפיסת המציאות שלך. אליעד מדגים זאת ... של אדם שמתעורר מתרדמת ארוכה: כאשר הוא מתעורר, הוא עשוי לחוש שהחיים שלו רק עכשיו התחילו, וכל החוויות שלפני כן אינן שייכות לו. באותה צורה, הארה אמיתית יוצרת תחושה שהחיים שלך עד לאותו רגע היו חסרי משמעות או מציאותיות, ורק עכשיו התחלת לחיות באמת. דוגמה נוספת ... גדול, מרגיש שמחה עצומה, אך לאחר מכן עשוי לגלות שיש אפשרות לזכות בסכומים גדולים יותר או להגיע למצב טוב יותר. באופן דומה, כאשר אדם חווה הארה רוחנית, עליו לשאול את עצמו האם זוהי החוויה הסופית המוחלטת או שאולי קיימת חוויה גדולה עוד יותר שטרם גילה. מה ... תחושה של נפרדות או סבל כלשהו. למשל, אדם יכול לומר הכל אחד, אבל עדיין לסבול או לחוש הפרעה ממשהו שקורה סביבו. מצב כזה, לפי אליעד, אינו הארה אמיתית אלא אשליה של הארה. אחדות אמיתית - במצב זה האדם באמת אינו מסוגל להבדיל בין טוב לרע, בין אור לחושך, בין קיום לאי - קיום. הוא אינו רואה את עצמו כנפרד משום דבר. דוגמה לכך היא מצב שבו אין יותר שום פחד, שום סבל, ואין שום אפשרות לחוות שוב מצב של חיסרון. האם ניתן לאבד את ההארה לאחר שחווים אותה? אליעד מסביר שחוויה של הארה אמיתית לא יכולה להיעלם או להיחלש, אחרת זו לא הייתה הארה אמיתית מלכתחילה. אם אדם אומר שהוא חווה הארה אך לאחר זמן מה חוזר לחוות פחד, חיסרון או סבל, סימן שהחוויה שלו לא הייתה הארה אמיתית, אלא סוג של חוויה רוחנית זמנית. הוא מדגים זאת שוב דרך דוגמה של אדם שגילה שיש לו כוחות על. אם הכוחות הללו נעלמים או שהוא שוכח כיצד להשתמש בהם, הדבר מעיד על כך שהחוויה הזו לא הייתה הארה אמיתית, שכן חוויה אמיתית איננה ניתנת לשינוי או להיעלמות. מדוע אסור להגדיר את החוויה של הארה? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא הסכנה שבהגדרת החוויה של הארה. ברגע שאתה מגדיר או מתאר את החוויה בצורה מוגדרת, אתה יוצר הפרדה בינה לבין שאר המציאות. ההארה האמיתית היא מצב שבו אין שום הגדרה ואין שום הפרדה בין האדם לבין כל דבר אחר. במילים אחרות, מי שהגיע להארה אמיתית אינו יכול באמת לתאר אותה, מכיוון שכל ניסיון לתיאור או הגדרה יחזיר אותו למצב של נפרדות. אליעד נותן דוגמה נוספת: אדם אומר אני רואה את האור. זו הגדרה בעייתית, כי לראות את האור פירושו עדיין להיות במצב של נפרדות. במקום זאת, ההארה האמיתית היא מצב שבו האדם לא רואה אור, לא רואה חושך, לא יודע, לא זוכר ולא מרגיש שום דבר מוגדר. במצב כזה אין מה לתאר ואין מה להגדיר. האם תמיד ניתן לחוות הארה עמוקה יותר? אליעד מסביר שגם מי שחווה הארה אמיתית, חייב תמיד לשאול את עצמו האם זוהי באמת החוויה הסופית המוחלטת או שאולי יש רמת עומק נוספת שעדיין לא התגלתה לו. ... זאת דרך פרספקטיבה של רבי נחמן, שאומר כי בכל דרגה רוחנית שהאדם מגיע אליה, תמיד קיימת האפשרות לעלות לדרגה גבוהה עוד יותר. כלומר, אפילו הארה מוחלטת לכאורה עדיין יכולה להתפתח לעומק נוסף, מכיוון שהמציאות האמיתית אינסופית ולא מוגבלת בשום צורה. האם אפשרי להיות באמת מאושר אחרי ההארה? אליעד מסביר שכאשר אדם מגיע להארה אמיתית, הוא נמצא במצב שבו אין שום אפשרות לחוות שוב סבל, חיסרון או פחד. הוא משווה זאת לאדם שנהיה האיש הכי עשיר ...
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
איך להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה
... להגיע להתעוררות רוחנית? איך להתעורר רוחנית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך להגיע להארה רוחנית? הארה רוחנית אקראית, הארה רוחנית סיבתית, הארה רוחנית קורית מעצמה, איך להירדם? לשנות תודעה איך מתרחשת התעוררות רוחנית בפועל? אליעד כהן מסביר באופן מפורט את התהליך וההיגיון של התעוררות רוחנית, הארה רוחנית והתעוררות מתודעת האדם הרגילה אל מצב של מודעות גבוהה יותר. השיחה מתחילה בדוגמה ... מחדש לאחר הכיבוי. מה שאפשר לעשות הוא רק ליצור תנאים עקיפים, כדי שהכיבוי יתרחש מעצמו באופן טבעי. מה זה הארה רוחנית סיבתית ומהי הארה רוחנית אקראית? אליעד מבחין בין הארה רוחנית אקראית לסיבתית. הארה רוחנית אקראית מתרחשת כביכול סתם כך, בלי שאדם מתכנן או יוצר תנאים מיוחדים עבורה. דוגמה לכך היא מצב שבו פתאום האדם מתעורר מבלי שהתכוון לכך מראש. הארה רוחנית סיבתית, לעומת זאת, היא תהליך שבו האדם יוצר תנאים ספציפיים שיובילו אותו להארה. למרות זאת, גם אם התהליך נראה סיבתי, עדיין יש בו אלמנט של אקראיות, כי ההתעוררות עצמה מתרחשת ... רק דרך אמונה או רצון, אלא נדרשים גם תנאים שיאפשרו את ההתעוררות בפועל. איך להגיע להתעוררות רוחנית? מה זה הארה רוחנית אקראית? איך להפוך להיות אלוהים? איך לצאת מהשכל? איך לשנות תודעה? ...
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
... החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים ולהגיע להארה ולשלמות מוחלטת? הוא מתחיל בדימוי חשוב: החיפוש אחרי האושר דומה לחיזור אחרי בחורה. כמו שבחורה יכולה לרצות שתחזר אחריה, אבל לא ברמה אובססיבית מדי, ... או תלוי במאמץ? אליעד מסביר שיש שתי תפיסות מרכזיות לגבי האושר המוחלט והארה רוחנית: גישה אקראית - הגורסת שהאושר הוא מקרי לחלוטין ואינו תלוי בשום פעולה ספציפית. בדומה לכך, הוא נותן דוגמה של מים שנמצאים על הרצפה בלי ... מהי המשמעות של להגיע לשלמות בפחות מרגע? אליעד כהן מסביר את הרעיון של הארה בפחות מרגע. הכוונה אינה לזמן פיזי אלא להבנה שאחרי שהגעת להארה, פתאום מתברר לך שזה תמיד היה קיים. לכן זה פחות מרגע, כי ההבנה שהיית כל הזמן במצב שלם ומואר אינה דורשת מעבר זמן - זהו משהו שקורה מעבר לזמן ולמקום. הוא משתמש בדוגמה של רבי נחמן, שהסביר שתהליך ההגעה לשלמות הוא כמו לבעוט במוח שלך ולפרוץ את ... זה, כבר השגת את המטרה. לסיכום: אליעד כהן מסביר שהדרך אל האושר המוחלט וההארה היא פרדוקסלית. אתה חייב להתאמץ כאילו הכל תלוי בך, אבל גם לזכור ששום דבר לא באמת תלוי בך ושלא מגיע לך כלום. רק כאשר תפעל באופן מאוזן מתוך שתי ההבנות הללו, תוכל להתקדם בצורה נכונה לעבר האושר, השלמות וההארה המוחלטת. האם אפשר להגיע להארה בלי מאמץ? מה זה הארה אקראית? איך לצאת מגבולות ההיגיון? האם האושר תלוי במאמץ שלי? למה משה לא נכנס לארץ? האם חייבים להתאמץ בשביל אושר? מה משמעות רצוא ושוב? רצוא ושוב, ... אפשר להשיג את השלמות? האם צריך להתאמץ כדי להיות מאושר? האם אפשרי להגיע להארה רוחנית בצורה אקראית? מה צריך לעשות כדי להגיע לשלמות? למה משה רבנו לא נכנס לארץ? מתנת חינם, הגיעו מים עד נפש, קריעת ים סוף, להתאמץ מאה אחוז, ...
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
הילה אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי?
... אנרגטית, איך לזהות הארה רוחנית? ראיית הילות, קריאת הילות, מורה רוחני מואר, מהי הארה רוחנית? מודעות עצמית, חיפוש רוחני, מהי שלמות אמיתית? מהו אושר אמיתי? מהי הארה רוחנית ואיך אפשר לזהות אותה? בהרצאה זו, אליעד עוסק בשאלה מהי הארה רוחנית, כיצד ניתן לזהות אותה, ובמה שונה ההארה ממדדים חיצוניים או רגשות כמו שמחה, עצב, או פחד. נושאים נוספים שנדונים בהרצאה הם הילה אנרגטית, ראיית הילות, קריאת הילות, ומיהו המורה הרוחני המואר . אליעד מתחיל את דבריו בכך שהוא מבהיר שאי אפשר למדוד הארה בצורה מדויקת באמצעות כלים מדעיים או טכנולוגיים, שכן לא ניתן לדעת באופן מוחלט מהי הארה באמת. הוא מציין כי קיימים כיום מכשירים שיכולים למדוד תופעות פיזיקליות כמו גלי מוח או הילות אנרגטיות, אך הוא שואל האם מדובר בהכרח במדד להארה רוחנית. האם ניתן למדוד הארה רוחנית באמצעות מדדים פיזיקליים? הדיון ממשיך בשאלה האם מדידות פיזיקליות של תופעות כמו הילות יכולות להעיד על הארה רוחנית. אליעד טוען שאין בהן בהכרח קשר ישיר להארה. הוא מציין כי אדם עשוי להיראות מואר או בעל הילה חיצונית, אך לא בהכרח הוא נמצא בהארה רוחנית . כדי להבין זאת, הוא מציין דוגמאות כמו אדם שיכול להרגיש שמח או עצוב, אך זה לא בהכרח מעיד על מצבו הרוחני. כמו כן, הוא מציין שגם אדם שמח לא בהכרח נמצא בהארה, אלא ייתכן שהוא פשוט לא מודע לכך שהעולם הזה שקרי ומדמיין שזהו המצב האמיתי. האם המצב הרגשי שלנו יכול להעיד על הארה? אליעד מציין כי לא ניתן למדוד את ההארה על פי רגשות או מצבי רוח, כמו פחד, שמחה או דיכאון. הוא מסביר כי מישהו שעומד מול זאב ובורח, או מישהו שמפסיק לברוח, לא בהכרח מעיד על מצב של הארה רוחנית. המהות של ההארה, לדבריו, קשורה לאופן שבו אדם תופס את המציאות - לאו דווקא למה שהוא מרגיש באותו רגע. האדם המואר לא בהכרח שומר על מצב רגשי מסוים, אלא יש לו תפיסה פנימית של שלמות. האם הארה היא מצב פנימי או חיצוני? ההרצאה מעמיקה בשאלה האם ההארה קשורה למציאות החיצונית או הפנימית של האדם. אליעד מציין כי מואר הוא מצב פנימי, תפיסתי. מואר לא בהכרח יראה מלאכים או יעשה פעולות חיצוניות שמשפיעות על הסביבה, אלא השינוי הוא פנימי - תפיסת המציאות שלו משתנה. תופעות חיצוניות כמו ריפוי חולים או התקפות שמתפוגגות לא מעידות בהכרח על הארה. הוא מדגיש את ההבחנה בין מה שקורה בפנים לבין מה שקורה בחוץ, וההארה היא קשורה לתפיסת העצמיות והעולם, לא למעשים חיצוניים. מהי שלמות אמיתית ומהו אושר אמיתי? אליעד טוען כי שלמות אמיתית היא לא מצב שבו יש תחושת שלמות ... או מהאתגרים שלהם. כל עוד אדם בורח מהמציאות, הוא לא יכול להגיע לשלמות אמיתית. הוא מסביר כי אדם שנמצא בהארה לא בורח מהמציאות, אלא מקבל אותה כפי שהיא. אושר אמיתי, לדעת אליעד, הוא תוצאה של שלמות פנימית ושל תפיסת העולם בצורה שלמה ומאוזנת. כשאדם מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא זקוק לשום אישור חיצוני או לתוצאה חיצונית כלשהי על מנת להיות מאושר. כיצד ניתן לזהות מורה רוחני מואר? אליעד מציין כי אדם שנמצא בהארה יש לו את היכולת לזהות את עצמו באחרים. הוא מסביר כי המורה הרוחני ה
הארה / להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש?
הארה להאיר כמו השמש - מהי הארה? איך יכול האדם להאיר כמו השמש? הארה (מלשון אור) משמעותה היא כאשר האדם מוצא את האור, דהיינו, כאשר משהו פתאום מאיר לאדם את צורת ההסתכלות שלו על החיים, ועל ידי זה האדם חווה שלמות ואושר. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי יש המון סוגים של הארה. כאשר האדם מחפש משהו והוא מוצא אותו, הרי שזה סוג של הארה. כאשר האדם מנסה לעשות איזה משהו, ופתאום הוא מגלה דרך חדשה יעילה יותר להשיג את המטרה שלו, הרי שזה סוג של הארה. ובעקרון ניתן לומר, כי בכל פעם שמתגלה לאדם שכל חדש, דהיינו, בכל פעם שהאדם מגיע לתובנה חדשה כלשהי, הרי שזה סוג של הארה. ויש 2 סוגים של הארה. יש הארה שבה האדם נהנה מהאור של השמש, ויש הארה שבה האדם הופך להיות השמש עצמה. ונסביר: כל ההארות שבעולם, יש להן שורש, שהוא השכל הכללי שממנו נוצרים כל השכלים שבעולם. כי כל שכל ושכל שיש בעולם וכל מחשבה ומחשבה שיש בעולם, יש להם איזה שורש כלשהו ... המציאות שבה הוא חי, כך הוא מתקרב יותר אל השכל הראשון שהוא האור והשמש, וכך הוא מתקרב יותר אל ההארה . וכל זמן שהאדם לא מגיע אל השכל הראשון, הרי שהוא רק מתחמם מהשמש ומהשכל הראשון, אך הוא עדיין רחוק ממנו וצריך להתקרב אליו. אך כאשר האדם מגיע אל ... ויותר. וכאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר האדם מבין את כל המציאות, הרי שזו שלמות ההארה, כי אז האדם עצמו מתחיל להאיר בשכל שלו, על סביבתו. כי אל השמש אי אפשר להתקרב, מאחר שהיא שורפת את כל מה שמתקרב אליה. אך כן אפשר ליהנות מהאור שלה, ... אך מי שבכל זאת מוצא את הדרך להגיע אל השמש והופך להיות השמש עצמה, הוא יכול עכשיו להאיר את האור של השמש לאחרים. ואיך? באמצעות צמצומים שונים. כי את השכל עצמו של השמש, אי אפשר לומר, מאחר שהוא גדול מידי ומאחר שהאדם לא מסוגל להכיל בתוכו את האור של השמש, שהוא השכל הגדול ביותר. והחכם שזוכה להיות השמש עצמה, דהיינו, שהוא רואה את המציאות כפי מה שהיא באמת, הוא יודע לצמצם את האור של השמש לחלקים קטנים ולתת לאדם ליהנות מהאור של השמש כפי יכולתו. כי כל השאלות שיש לאדם, הן בחינת חושך, שהאדם לא מוצא את דרכו ולא יודע את התשובה ... על השכל הזה, הוא עושה לעצמו חושך. כי אילו ידע האדם את השכל של המציאות, הרי שהוא היה רואה את האור שיש בכל דבר, דהיינו, את הטוב שיש בכל דבר, ועל ידי זה הוא תמיד היה מרגיש טוב יותר. אך האדם שלא חושב בצורה נכונה, הוא מסתיר מעצמו את אור השכל של השמש, ועל ידי זה הוא לא מבין את המציאות, והוא מרגיש רע וכולי. ואיך יכול האדם להתקרב אל האור של השמש? תשובה: על ידי זה שהוא לומד את העצות של החכם האמיתי ומתבונן בהן. כי בכל עצה שאותה נותן החכם, תמיד יש בה חלק כלשהו של השכל של המציאות ... הזה טוב עבור כל הדברים שבעולם, והוא יעזור לאדם להגיע אל השלמות הסופית שלו. ואם נחזור לעניין ההארה, נראה כי הארה שלמה, היא כאשר האדם הופך להיות השמש עצמה, דהיינו, כאשר הוא מבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, שזה השכל הראשון של כל השכלים שבעולם, ואז האדם עצמו מתחיל להאיר בעצמו כמו השמש. וההארה הזאת באה בבת אחת, אך לא מגיעים אליה בבת אחת. כי במציאות יש שני מצבים, או שהאדם הוא השמש עצמה או שלא. אך כדי להיות השמש עצמה, לשם כך על האדם לעבור תהליך שלא קורה בבת אחת. זא, הארה קורת בבת אחת. אך כדי להגיע להארה שקורת בבת אחת, לשם כך צריך האדם לעבור את כל הדרך. וככל שהאדם לומד טוב יותר את העצות של החכם האמיתי, וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש בעצות של החכם האמיתי, על ידי זה האדם מתקרב אל האור של השמש. כי בוודאי שיש אפשרות להכיל גם את האור של השמש כולו. אלא שהיכולת השכלית של האדם, לא מספיק חזקה כדי לאפשר לו להכיל בתוכו את השכל של כל המציאות. וככל שהאדם מתבונן טוב יותר על השכל שיש ... על ידי זה האדם מרחיב ומגדיל את היכולת השכלית שלו, עד שבסופו של דבר האדם עצמו גם הוא יזכה להארה שלמה, ויזכה להאיר בעצמו... ...
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי
הארה רוחנית, התעוררות רוחנית, רוצה להגיע להארה, מה באמת אתה רוצה, רצון רוחני, להיות אותנטי, לומר את האמת, חיפוש רוחני, דרך רוחנית, מהי הארה רוחנית, להרגיש חופשי למה אתה באמת רוצה להגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר בתחילת השיחה שאנשים רבים מביעים רצון להגיע להארה רוחנית, אך אינם יודעים במדויק מה הם באמת מחפשים. הוא מדגיש שהבעיה היא לא ברצון להגיע להארה עצמה, אלא בחוסר הבהירות לגבי מה שבאמת מניע את האדם. אליעד מבהיר באמצעות דוגמה פשוטה: כשאדם אומר אני לא מוכן להסתפק בזה שאני לא סובל, ... ובלבול פנימי. מהו הרצון המרכזי שבאמת מניע אותך? אליעד מסביר שאנשים חושבים שיש להם רצון מרכזי כמו לדעת שאני אלוהים או להגיע להארה, אבל בפועל הם מתנהגים אחרת לחלוטין, למשל אוכלים אוכל לא בריא למרות שהרצון המרכזי שלהם הוא להיות בריא. אליעד משתמש בדוגמה זו כדי להדגיש ... מדגיש שוב ושוב את החשיבות בלהיות אותנטי, כלומר, לדבר רק מתוך דברים שהאדם באמת יודע וחווה. לדבריו, רוב האנשים משתמשים במונחים כמו הארה רוחנית, אלוהים או חופש מוחלט מבלי לדעת כלל מה משמעותם האמיתית, והם רק חוזרים על מילים ששמעו ממקורות חיצוניים. אליעד מבקש מהאדם לדבר בשפת האמת, מתוך החוויה האישית שלו בלבד. למה בעצם אתה רוצה הארה רוחנית? כאן אליעד ממשיך להתעקש שהאדם יגדיר בדיוק ובכנות את מה שהוא רוצה. האדם מתחיל לומר שהוא רוצה חופש מוחלט ולדעת שהוא אלוהים, ... מבלי לשים לב שהלקוח כבר רוצה לקנות ללא צורך בפרזנטציה. האדם השקיע מאמץ מיותר בגלל שאיבד את הפוקוס מהרצון המקורי שלו. מהי באמת הארה רוחנית, לפי אליעד? אליעד מבהיר כי הארה רוחנית היא למעשה שם קוד לדבר האמיתי שהאדם מחפש. לא מדובר במשהו מוגדר חיצונית, אלא במהות הפנימית של הרצון האמיתי ביותר של האדם. הוא מזהיר כי מי שלא מבין באמת מה הרצון שלו, לא יוכל לעולם לדעת מהי הארה רוחנית או להגיע אליה. לסיכום, אליעד מבהיר שהמפתח להגעה לאמת ולהארה הוא האותנטיות המוחלטת והיכולת להודות בפני עצמך באופן אמיתי, מה באמת אתה רוצה, ללא שימוש במילים או מושגים לא ברורים שאחרים לימדו אותך. מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה? איך לדעת מה אני באמת רוצה? מה זה להיות אותנטי? למה חשוב לדייק ברצונות שלי? מה המשמעות של חופש מוחלט? מה הקשר בין הארה רוחנית לבין אלוהים? ...
איך לשחזר תחושה עילאית? איך לשחזר הרגשה? איך לשחזר תחושה? איך לשחזר התנוצצות רוחנית? איך לחזור לעבר? איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה
... טובה שנעלמה? איך לשחזר הארה רוחנית? נוסטלגיה, איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? שחזור תחושה איך לשחזר תחושה טובה שנעלמה? אליעד כהן מסביר שכדי לשחזר תחושה טובה שהייתה בעבר ונעלמה, ... עילאיות, רגעים של הארה רוחנית, תחושת אהבה עמוקה, או חוויות רגשיות אחרות שנחרטו בזיכרונם. תחושות אלו עשויות להופיע בעקבות מפגשים ... לעבר. איך לשחזר רגע של הארה רוחנית? איך לחזור להיות מאושר? איך להפסיק להתגעגע לעבר? איך לשחזר תחושת אהבה שנעלמה? איך לשחזר תחושה טובה? ... שנעלמה, אושר שנעלם, הארה שנעלמה ...
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחוייב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
איך לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחוייב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית
... לזהות מורה רוחני מואר? לזהות אדם מאושר, איך לזהות הארה רוחנית? מהי הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? הדרך להארה רוחנית, להפוך מחוייב לאפשרי, תורת ההיפוכים, גמישות מחשבתית איך אפשר לזהות מורה רוחני מואר באמת? אליעד כהן מסביר את הנושא של זיהוי מורה רוחני מואר באמצעות הבנת המושג הארה רוחנית, ומדגיש שהדרך לזהות זאת קשורה ליכולת של האדם להפוך מחויב לאפשרי, ולהתייחס למציאות כמשחק גמיש לחלוטין. בהרצאה זו, אליעד מסביר באריכות את המהות של הארה רוחנית ואת הדרך לזהותה, ונותן דוגמאות רבות והסברים מפורטים כדי לעזור להבין לעומק את הנושא. למה קשה לזהות אדם שהגיע להארה רוחנית? אליעד מסביר שקשה מאוד לזהות אדם מואר, משום שאדם שבאמת נמצא בהארה רוחנית מתייחס למציאות בצורה שאינה מקובעת ואינה מחויבת. צדיק או אדם מואר באמת, לפי ההסבר, אינו מזוהה על פי התנהגות חיצונית מסוימת. אם אדם באמת ייצמד אך ורק לאמת המוחלטת באופן מוחלט ומוחלט בלבד, הוא לא יוכל לפעול, כי פעולה בעולם מחייבת מידה של משחק ומידה של גמישות. לכן, אדם מואר חייב להשתתף במשחק החיים במידה מסוימת של העמדת פנים או משחק, וזו הסיבה שקשה לזהות אותו לפי פעולותיו החיצוניות בלבד. מהי השיטה הוודאית לזיהוי הארה רוחנית לפי אליעד? לפי אליעד, השיטה הטובה ביותר לזיהוי אדם מואר היא לבדוק עד כמה הוא יכול לחשוב בו - זמנית על דבר והיפוכו. הוא מדגיש שהיכולת ... כאפשריים בלבד. מי שלא יכול לעשות זאת, מי שלא מצליח לחשוב על ההיפך של הדברים שהוא מאמין בהם, מתייחס אל הדברים כאל אובייקטיביים ומחויבים, ולכן אינו נמצא בהארה אמיתית. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא רוצה מאוד דבר מסוים, הדרך היחידה להוכיח ... לראות אם הוא מסוגל לרצות באותה מידה את ההפך הגמור של הדבר שהוא רוצה. כלומר, אדם שיכול בו - זמנית לרצות משהו וגם להיות שלם עם כך שההפך יקרה - הוא כנראה מואר, או לפחות קרוב לכך. איך ניתן לבדוק את הגמישות המחשבתית של האדם? אליעד מציע ... מסוגל לעשות זאת מהר יותר, מדויק יותר וקל יותר, כך גדל הסיכוי שהוא באמת מתייחס למציאות בצורה גמישה ולא מחויבת, ומכאן שיש סיכוי גבוה יותר שהוא אכן הגיע להארה רוחנית. לדבריו, אם אדם מתקשה להסביר או לחשוב על ההפכים של הדברים שהוא ... מבחינתו. לעומת זאת, אדם שמצליח לתפוס את הרעיונות בצורה סובייקטיבית ולא אובייקטיבית, הוא ככל הנראה מתייחס לחיים כאל משחק גמיש ואפשרי, ולכן סביר שהוא מואר יותר מאחרים. מהו ההבדל בין תפיסה מחויבת לתפיסה אפשרית של החיים? אליעד מסביר ... ולכן מסוגלת לקבל את כל האפשרויות באופן שווה. מי שרואה את המציאות כאפשרית בלבד מתייחס אליה כמו אל משחק שבו שום דבר אינו מוחלט ואינו סופי. ככל שאדם יותר מואר, כך תפיסת המציאות שלו גמישה יותר והוא מסוגל לקבל כל מצב ולהתייחס אליו באופן שווה. תפיסה זו מתבטאת בכך שהוא יכול להבין ולראות את ההפכים של כל טענה, וכל רצון שיש לו אינו מוחלט, אלא אפשרות אחת מבין רבות. למה אי אפשר למדוד הארה רוחנית רק לפי פעולות חיצוניות? אליעד מבהיר שלא ניתן למדוד הארה רוחנית לפי ההתנהגות החיצונית של האדם, משום שהתנהגות חיצונית תמיד קשורה למשחק כלשהו בעולם. אדם מואר, אם ירצה לפעול בעולם, חייב לשחק משחק מסוים - אפילו אם הוא מודע לכך שמדובר במשחק. לכן, המדידה האמיתית והפנימית של הארה רוחנית קשורה אך ורק ליכולת התפיסה הגמישה שלו, ולא לפי איך שהוא פועל ... את יכולתו להחליף עמדות בקלות ובטבעיות, להציג את ההפך של העמדה שלו, ובכך להבין שהוא אינו מחויב באמת למה שהוא מציג. איך אדם יכול לדעת על עצמו שהוא בדרך להארה רוחנית? אליעד מציין כי אדם יכול לבדוק את עצמו ולראות אם הוא מתקדם לעבר ההארה הרוחנית לפי אותה השיטה בדיוק. ככל שהוא מסוגל להפוך רעיונות, רצונות ... אליעד כהן מדגיש שהיכולת לתפוס את החיים כמשחק ולא כמחויבות, והיכולת להביא היפוכים לרעיונות ולרצונות, היא האינדיקציה הטובה ביותר לזיהוי מורה רוחני מואר. איך לזהות אדם מואר? מהי הארה רוחנית? איך להגיע ל
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
מהי הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר?
... הארה רוחנית? מהי לא הארה רוחנית? איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? למה קשה להיות מאושר? איך חושב אדם מאושר? איך לחשוב כדי להיות מאושר? מה לעשות כדי להיות מאושר? מהי הארה רוחנית ולמה קשה כל כך להשיג אותה? אליעד כהן פותח את ההרצאה בכך שהוא מבהיר כי המושגים אושר אמיתי, שלמות אמיתית והארה רוחנית מתייחסים למעשה לאותו מצב. הוא מדגיש כי רוב האנשים שרוצים להיות מאושרים או שלווים נקלעים למלכודת של ניסיון מתמיד להיות משהו אחר ... אושר, שכן החוויה של אושר מתבססת על ההשוואה בין תחושת האושר לתחושות אחרות. מי שחווה אושר, תמיד יחיה בפחד לאבד את האושר, ולכן הוא לא באמת נמצא במצב של אושר אמיתי או הארה רוחנית. אליעד מדגיש שכדי להגיע להארה אמיתית, אדם צריך להגיע למצב שבו הוא כבר לא תלוי בחוויה כלשהי. איך מגיעים להארה רוחנית לפי אליעד כהן? אליעד מסביר שהארה רוחנית אמיתית פירושה שהאדם לא מנסה יותר לשנות את מצבו הרגשי. הוא לא מנסה להרגיש טוב יותר, ולא פוחד להרגיש רע. הוא מדגיש שהמפתח להארה הוא להגיע למצב שבו אין משמעות לחוויה האישית של האדם. אם האדם שמח, הוא שמח. אם הוא עצוב, הוא עצוב. הבעיה מתחילה כשאדם מנסה להחזיק במצב מסוים ... שאני לא יודע, הוא למעשה עדיין ניסיון, וזה לא עובד. הוא מצטט את רבי נחמן באומרו שיש שכל שבא עם הקדמות ושכל שבא בלי הקדמות. אליעד מסביר שהשכל שבא בלי הקדמות, שהוא הארה אמיתית, הוא מצב שאינו זקוק לתחזוק מתמיד, כי הוא מתרחש מעצמו. מה הקשר בין אמירת אמת להארה רוחנית? אליעד מציין שהמפתח האמיתי להארה הוא לא לשקר לעצמך. אם האדם לא משקר לעצמו, הדברים יקרו באופן טבעי מעצמם. הוא מסביר שהרבה אנשים משקרים לעצמם כאשר הם מנסים להרגיש טוב יותר או לא להרגיש רע. הניסיון הזה הופך לשקר שמוביל למאבק פנימי ולסבל נוסף. כאשר האדם מפסיק לשקר לעצמו, המצב של הארה רוחנית מתרחש באופן טבעי ללא מאמץ. למה חוויית הכלום שמגיעה מתוך הבנה היא לא אמיתית? אליעד כהן מדגיש שאם האדם אומר לעצמו הבנתי שאני לא יודע כלום, זו עדיין הבנה שכלית, וזו לא הארה אמיתית. חוויית הכלום במצב כזה היא מלאכותית, שכן היא נשענת על הבנה ולא מגיעה מעצמה. כדי להגיע באמת למצב של הארה, האדם צריך באמת ובתמים לא לדעת כלום, בלי שזו תהיה תוצאה של הבנה או ניסיון. בסיכומו של דבר, אליעד כהן מדגיש שהדרך היחידה והאמיתית להגיע להארה רוחנית, לאושר אמיתי ולשלמות היא להפסיק לנסות לשנות את המציאות הפנימית. הוא חוזר ומסביר שההארה האמיתית מתרחשת רק כשהאדם מפסיק להיאבק ברגשות ובמצבים, ולא מנסה להגיע למקום אחר. רק במצב כזה, כאשר אין שום אחיזה ושום ניסיון, האדם יחווה הארה רוחנית ואושר אמיתי מעצמם. איך להגיע להארה רוחנית? מהו אושר אמיתי? איך להיות מאושר באמת? למה קשה להפסיק לנסות? איך לא לדעת כלום באמת? ...
שלמות / הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?
... הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות? כפי שכבר ביארתי, כל הדברים שיש ... לאדם רגע אחד לפני שהוא מגיע להארה אמיתית של אחדות עם המציאות. וכפי שכבר ביארתי, כל ... המציאות, אז הוא מרגיש סוג של הארה רוחנית. כי האדם כל חייו רגיל לרצות ולרצות. ... שלו נעלם, והוא מרגיש סוג של הארה רוחנית וכולי. אלא, שכל הדברים האלו קורים לפני ... היא החיבור של ההפכים. וההארה האמיתית של האדם, היא גדלה כל הזמן. כי אחרי שפעם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מודעות עצמית, יש הבדל בין יש לאין, אין הבדל בין יש לאין, אחדות המציאות, מהות המציאות, אחדות ההפכים, אחדות המהות והצורה, הארה רוחנית, אחדות ונפרדות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הארה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הארה, איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר www.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לכלכלת המשפחה, טיפול אישי, תמיכה נפשית בתחום הארה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר www.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2656 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 15:06:07 - wesi1